Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wilco_
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-07 19:55
Ik heb het slot nu een week en zoals eerder aangegeven werkte het slot prima met mijn test vertrek- en aankomst-uitstapjes. Maar nu de laatste dagen een aantal keer echt en wat langer van huis geweest, maar nog geen enkele keer gehad dat ik de "touch to open" functionaliteit kon gebruiken. Ik heb er elke keer de app bij moeten pakken en het slot "op afstand" moeten openen.

Zijn er meer mensen die het zelfde meemaken en weet iemand wat het probleem kan zijn? Ik heb alle batterij-bespaar functies uitgeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
Ook ver genoeg van huis geweest? Het loqed icoontje staat altijd in beeld? In de log zie je het slot gezien heeft dat je in de buurt bent?

Kortom, de probleemoplosser gebruikt? Ik vind zelf dat sinds de laatst slotupdatr het wat langer duurt voor touch to open zichtbaar wordt. Als ik met de auto thuiskom gaat het altijd wel goed, als ik tr voet ben vaak niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wilco_
Ja, soms meer dan 100 km.
janne_nl schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:20:
Het loqed icoontje staat altijd in beeld?
Ja, de app is altijd actief (loqed icoontje rechts bovenin).
janne_nl schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:20:
In de log zie je het slot gezien heeft dat je in de buurt bent?
Er staat wel: 'Slot "Voordeur" wakker gemaakt uit standby omdat je in de buurt was'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Hm, ja een beetje wat ik ook zie, met name sinds de laatste updates

Meestal komt de touch to open al vlak unlocken van mn telefoon

[ Voor 33% gewijzigd door janne_nl op 31-08-2021 18:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

Ik heb nog wel een verzoekje voor een volgende update, het zou fijn zijn als er in te stellen valt hoe lang de deur open blijft voor het slot weer dicht draait nadat je 'm geopend hebt.

Ik merk nu dat we regelmatig op moeten letten dat we niet te laat zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janne_nl
Hebben meer mensen last dat touch to open minder goed werkt sinds de laatste update? Of ligt dat echt aan mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:58
Bij mij werkt die niet minder goed. Hij werkt gewoon helemaal niet meer. Ik kan het slot nu alleen via de app openen.

Echter kan ik helaas niet zeggen bij welke update het is ontstaan want ik heb het slot er ongeveer 6 weken eraf gehad ivm het schilderen van de voordeur.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Dat is ehm goed om te horen, dat ik niet de enige ben. Zodra ik de telefoon ontgrendel komt de touch to open bij. Echter het werkt eerder precies zoals geadverteerd. Ik merk dat het op de telefoon van mn vrouw ook niet meer zo goed werkt (ze klaagt nog niet) en van mijn zoon hoor ik ook wel eens dat het niet werkte, maar die komt niet zo heel vaak.

Bij mij is het ergens na die update(s) begonnen. Maar of het de update van slot, bridge of app betreft kan ik niet zeggen. Het is zelf ook nagenoeg niet te debuggen helaas.

Ik zie in de logging wel elke keer dat het slot wordt wakker gemaakt, dus dat is het probleem niet, de app is actief en doet zn ding.

Mischien een dezer dagen die nieuwe functie eens uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:09
Herken hetzelfde sinds de laatste update. Voorheen bij aankomen stond zo goed als altijd "Touch to Open" klaar. Nu moet ik m'n telefoon eerst pakken, ontgrendelen en zie ik een "trying to connect" staan welke steevast te laat is omdat ik al de app gezocht, geopend en vervolgens de deur ontgrendeld heb via m'n telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Jullie ook gemeld bij Loqed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
En dan kom je thuis en doet tie het een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lange

lange

Boom Boom?

ik durf het bijna niet te zeggen, maar hij werkt eigenlijk prima bij ons. voor en na de update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loqed
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-09 09:13

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
lange schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:45:
Ik heb nog wel een verzoekje voor een volgende update, het zou fijn zijn als er in te stellen valt hoe lang de deur open blijft voor het slot weer dicht draait nadat je 'm geopend hebt.

Ik merk nu dat we regelmatig op moeten letten dat we niet te laat zijn.
Toegevoegd aan de wensenlijst!
janne_nl schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:22:
Zodra ik de telefoon ontgrendel komt de touch to open bij.

...

Ik zie in de logging wel elke keer dat het slot wordt wakker gemaakt, dus dat is het probleem niet, de app is actief en doet zn ding.

Mischien een dezer dagen die nieuwe functie eens uitzetten.
Meestal betekent dit dat er iets met Powermanagement niet goed gaat. Er zijn telefoons die pas een BLE verbinding opzetten als je de power button aanraakt en de telefoon zelf wakker wordt gemaakt.

In de meeste gevallen wordt ook dan pas het slot wakkergemaakt wanneer je de power button van de telefoon aanraakt - maar hoe power management van individuele toestellen werkt is helaas onbekend. Dat komt omdat de telefoon dan pas doorheeft in een geofence te zijn. Je zou dus even met een tweede telefoon kunnen kijken of eerste telefoon, nog voordat je deze uit je zak haalt, wel het slot heeft wakkergemaakt. Want als je zelf op je eerste telefoon kijkt in de log, is de telefoon al wakker, realiseert zich dat het in de geofence is, en heeft dus het wakkermaak-bericht al naar het slot gestuurd.

We gaan de komende tijd kijken hoe we het voor onze klanten eenvoudiger kunnen maken om zelf de diagnose te stellen als Touch to Open niet goed werkt. Tot die tijd kun je het beste even contact opnemen met onze support. Vermeldt een exact tijdstip waarop Touch to Open niet werkte, dan kijken we in de logbestanden wat het kan zijn geweest. Zo nodig kunnen we ook extra logging inschakelen om alle details te zien. Tot nu toe hebben we het altijd weten op te lossen!

Verder komt in één van de volgende app-releases de mogelijkheid de geofence groter te zetten. Bij een aantal klanten die dichtbij bijvoorbeeld de snelweg wonen, had de telefoon onvoldoende tijd om te realiseren dat deze in de geofence zone van het huis was gekomen, en werd het slot te laat wakkergemaakt. Door de geofence groter te zetten, wordt dat probleem opgelost.

Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Dat snap ik op zich wel, ware het niet dat het altijd werkte tot de update, net als bij de anderen hierboven

De geofence is het probleem niet, dan zou ik ook in de logging niet zien dat het slot wakker gemaakt is.

[ Voor 33% gewijzigd door janne_nl op 08-09-2021 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:23
janne_nl schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:28:
Dat snap ik op zich wel, ware het niet dat het altijd werkte tot de update, net als bij de anderen hierboven

De geofence is het probleem niet, dan zou ik ook in de logging niet zien dat het slot wakker gemaakt is.
Ik heb ook regelmatig contact gehad met @Loqed omdat mij slot de ene keer wel wakker wordt gemaakt en de andere keer weer niet

Ik heb zelf ook het idee dat dit na de update gekomen is want daarvoor geen enkele problemen gehad !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
janne_nl schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:28:

Hi Janne,

In de update is één ding veranderd, namelijk dat het verplicht is ook met de binnenmodule te zijn verbonden. Dit is een additionele veiligheidsmaatregel om binnen-buitendetectie met meer zekerheid te kunnen doen. Ik verwacht echter niet dat dit problemen bij je geeft - onze support ziet niet meer mensen met vragen rondom Touch to Open dan anders.

Ben je al in contact met onze support (onder Janne vind ik niets terug)? Dan kijken wat het echte probleem is! En als blijkt dat het een update betreft, kunnen we dat uiteraard snel oplossen, of tijdelijk downgraden.

@MarioMark1541 krijg je als het slot niet werd wakkergemaakt, daarover ~15 minuten later een automatische e-mail van ons?

[ Voor 6% gewijzigd door Loqed op 09-09-2021 12:27 ]

Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!

• DutchKel
Ik heb dit ook nog niet gemeld bij support omdat ik bijna niet de deur uit ga (ivm thuiswerken). Dus dan denk ik er ook niet zo veel aan.

Daarnaast is mijn werkwijze om de deur te openen veranderd. Als ik in de auto zit open ik de deur op afstand (dus niet via Bluetooth, maar via internet, de auto staat nl te ver weg om een Bluetooth verbinding te kunnen opbouwen). Omdat de rubbers de deur openen kan ik direct doorlopen met mijn handen vol.

• janne_nl
@Loqed onder Jan Stevens heb ik wel mail gestuurd.

Vreemde is dat het nu al 2 dagen eigenlijk goed gaat. Terwijl ik op mijn telefoon niks meer gedaan heb aan instellingen ennzo

• MarioMark1541
Loqed schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:25:
[...]

Hi Janne,

In de update is één ding veranderd, namelijk dat het verplicht is ook met de binnenmodule te zijn verbonden. Dit is een additionele veiligheidsmaatregel om binnen-buitendetectie met meer zekerheid te kunnen doen. Ik verwacht echter niet dat dit problemen bij je geeft - onze support ziet niet meer mensen met vragen rondom Touch to Open dan anders.

Ben je al in contact met onze support (onder Janne vind ik niets terug)? Dan kijken wat het echte probleem is! En als blijkt dat het een update betreft, kunnen we dat uiteraard snel oplossen, of tijdelijk downgraden.

@MarioMark1541 krijg je als het slot niet werd wakkergemaakt, daarover ~15 minuten later een automatische e-mail van ons?
Nee geen e-mail volgens mij 1x gehad
Als ik thuis kom van m’n werk vanuit Purmerend gaat t wel altijd goed maar loop ik een rondje (meer dan 500 m ) met de hond dan eigenlijk nooit meer terwijl in het verleden dit wel gewoon werkte (zelfde rondje )

[ Voor 11% gewijzigd door MarioMark1541 op 09-09-2021 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Goed punt mark, bij mij zijn het ook de korte rondjes waar het met name niet werkt. Het slot wordt wel wakker gemaakt zie ik in de logging, maar geen touch to open. Vanmiddag eens op letten

Edit: ook na een wandeling kwam nu weer de touch to open. Vooralsnog geen idee waarom het een tijd helemaal niet werkte. Het is wel wat trager dan eerder.

[ Voor 29% gewijzigd door janne_nl op 10-09-2021 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
janne_nl schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 07:47:
Goed punt mark, bij mij zijn het ook de korte rondjes waar het met name niet werkt. Het slot wordt wel wakker gemaakt zie ik in de logging, maar geen touch to open. Vanmiddag eens op letten

Edit: ook na een wandeling kwam nu weer de touch to open. Vooralsnog geen idee waarom het een tijd helemaal niet werkte. Het is wel wat trager dan eerder.
Das gek nou hier niet

Heb je iPhone of Android telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
MarioMark1541 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:43:
[...]

Das gek nou hier niet

Heb je iPhone of Android telefoon
Ik heb een android telefoon, een Samsung S9, niet de nieuwste, maar ook niet echt de minste. Weken bezig geweest met settings, reboots, cache leegmaken.....nu een tijdje niks meer gedaan en het werkt weer engszins. Als binnen een seconde of 2 a 3 touch to open verschijnt ben ik wel tevreden. Maar eerder stond het er al voor ik bij de deur was, het is vooral allemaal wat trager lijkt. Dat zou echter kunnen komen komen door wat @Loqed hierboven zegt, dat ook de binnen bluetooth verbinding moet hebben. Ik dacht alleen dat dat eerder ook al zo was, naar aanleiding van de specs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Vanaf de volgende softwareversie van de apps wordt het mogelijk de signaalsterktes te kalibreren. Je kunt dan iets verder van de deur gaan staan, de kalibratie starten, en dan zul je nog eerder Touch to Open zien verschijnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ballie2
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-08 10:07
Ik heb ook nog iets voor de wensenlijst:
Een mogelijkheid om de verschillende sleutels inactief te maken; een schuifje met twee standen oid.

Nu zet ik voor de sleutels die geen toegang mogen krijgen een datum in het verleden.

• _wilco_
Bij mij werkt(e) de "touch to open" ook niet. Ik heb nu de "afstandsvereiste" uitgezet (schakelaar aan) en nu werkt het wel. Alleen nu ben ik soms te laat om het slot te sluiten met een touch.

Is het niet mogelijk om het schakelen van "touch to close” naar "touch to open" te laten gebeuren als je bluetooth verbinding verbreekt?

• janne_nl
_wilco_ schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:54:
Bij mij werkt(e) de "touch to open" ook niet. Ik heb nu de "afstandsvereiste" uitgezet (schakelaar aan) en nu werkt het wel. Alleen nu ben ik soms te laat om het slot te sluiten met een touch.

Is het niet mogelijk om het schakelen van "touch to close” naar "touch to open" te laten gebeuren als je bluetooth verbinding verbreekt?
Voor de touch to close....heb je wel eens geprobeerd dr deur een tikkeltje harder dicht te trekken? Daarnaast, als je een 'knopje' een paar seconden ingedrukt houdt, sluit tie ook.

• janne_nl
Loqed schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:42:
Vanaf de volgende softwareversie van de apps wordt het mogelijk de signaalsterktes te kalibreren. Je kunt dan iets verder van de deur gaan staan, de kalibratie starten, en dan zul je nog eerder Touch to Open zien verschijnen!
Dit klinkt als een prima uitbreiding.

Is dit per sleutel/telefoon of meer algemeen?

• _wilco_
janne_nl schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:56:
Voor de touch to close....heb je wel eens geprobeerd dr deur een tikkeltje harder dicht te trekken? Daarnaast, als je een 'knopje' een paar seconden ingedrukt houdt, sluit tie ook.
Meestal gaat het wel goed. Een enkele keer, volgens mij als ik iets later/langzamer ben, krijg ik het pin-invoer scherm te zien. Jij vermoedt dat het slot niet weet dat de deur gesloten is? Ik ga het straks even uitproberen.

Weet iemand ook of het nadelig is wat betreft veiligheid, om de "afstandsvereiste" uit te zetten?

• MarioMark1541
_wilco_ schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:54:

Dan werkt het uiteraard ook bij mij enkel bij mijn achterdeur werkt het ook als ook de telefoon binnen ligt wat niet de bedoeling is
Bij de voordeur werkt dit wel

• _wilco_
Heeft iemand ook al een andere waarde dan 100% voor het batterij niveau gezien?

Wat me ook opviel, is dat als ik de accu's wil opladen, de complete front, inclusief de klink er af moet. Eigenlijk hadden ze een speciaal front plaatje (zwarte) met een extra gat moeten leveren bij het accupakket. Misschien zelf maar een gaatje boren en een rubberen dopje gebruiken om het af te sluiten.

• _wilco_
MarioMark1541 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:22:
Dan werkt het uiteraard ook bij mij enkel bij mijn achterdeur werkt het ook als ook de telefoon binnen ligt wat niet de bedoeling is
Bij de voordeur werkt dit wel
Ik begrijp niet wat je bedoelt met "uiteraard"? Als bij mij het "afstandsvereiste" aan staat en ik ben meer dan 100km van huis geweest, dan werkt het niet, ondanks dat ik in de log zie dat het slot is "wakker" gemaakt. Dus het slot weet dat ik weg ben geweest en weer terug. Alleen is de "touch to open" functie dan niet beschikbaar. Wel als ik het "afstandsvereiste" uitschakel.

• Boel-Shit
_wilco_ schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 19:36:

Wat me ook opviel, is dat als ik de accu's wil opladen, de complete front, inclusief de klink er af moet. Eigenlijk hadden ze een speciaal front plaatje (zwarte) met een extra gat moeten leveren bij het accupakket. Misschien zelf maar een gaatje boren en een rubberen dopje gebruiken om het af te sluiten.
Ik heb nog geen percentage lager dan 100% gezien. Maar ik heb wel netjes in het zwarte afdekplaatje een gaatje zitten voor de adapter aansluiting om de batterijen te laden. Weet je zeker dat je die niet hebt?

• SPyRoX
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 10:38
Ik heb dit topic nog helemaal niet gezien hier op Tweakers.
Ik heb dit slot nu een paar maanden en na de laatste update doet touch-to-open het verdomd slecht.
Er zijn zelf een paar dagen geweest dat ik en m'n vrouw de hele melding niet kreeg. Toen heb ik de bridge een herstart gegeven en werkte het soms weer.
Maar toen ik het slot net had werkte dit perfect.
Dus weet niet wat ze er aan veranderd hebben maar het er zeker niet beter op geworden.
Ook als ik buiten geen melding krijg en ik op links of rechts druk dan krijg ik gelijk de PIN te zien IPV dat hij probeert te connecten met mijn telefoon.
Hopelijk veranderd er met een update weer iets terug want dit is hopeloos.

Wat anders: mijn batterij is na 3 maanden op dit niveau:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjWyX5dOHahBcXW2ybgG1kwKVE0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k2O2BZHRzydun2nENs0v5Qj1.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de oplaadbare batterijen klaarliggen want ik had initieel de normale batterijen erin gedaan om te testen maar ze er niet meer uitgehaald.

Opzich ben ik tevreden met het slot omdat deze krachtig genoeg is om mijn deur open te krijgen en te sluiten. Heb hiervoor een Danalock V2 en een Niki gehad en die hadden er beide de kracht niet voor.

• _wilco_
Boel-Shit schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:20:
Maar ik heb wel netjes in het zwarte afdekplaatje een gaatje zitten voor de adapter aansluiting om de batterijen te laden. Weet je zeker dat je die niet hebt?
😳 Net even gecheckt. Zit er inderdaad wel. Dacht dat daar het ledje zat.😬

• _wilco_
SPyRoX schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:32:
Wat anders: mijn batterij is na 3 maanden op dit niveau:]

Ik heb de oplaadbare batterijen klaarliggen want ik had initieel de normale batterijen erin gedaan om te testen maar ze er niet meer uitgehaald.
Is dit geleidelijk teruggelopen naar 60% of in stappen van bijv. 10%?
Meestal zijn oplaadbare batterijen minder krachtig dan "gewone" batterijen.

• SPyRoX
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 10:38
_wilco_ schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:48:
[...]

Dat is een goeie. Heb ik niet onthouden. Zal erop letten of dit nou met 5 of 10% omlaag gaat.

• MarioMark1541
Hier ook nog steeds op 100 % met oplaadbare batterijen

• DutchKel
_wilco_ schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 19:36:

Ik heb daar waar de laadkabel erin gaat een gaatje zitten. Ik weet niet of dat alleen bij de nieuwere versies zo is. Je kunt ook aan Loqed vragen of ze de afdekplaat kunnen wisselen voor een waarbij er wel een gaatje zit op die plek.

• janne_nl
Mijn oplaadbare batterijen staan ook nog steeds op 100%. De alkaline batterijen liepen langzaan terug. Ik ben een beetje bang dat het straks met de oplaadbare batterijen heel snel gaat.

• MarioMark1541
janne_nl schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 22:11:
Mijn oplaadbare batterijen staan ook nog steeds op 100%. De alkaline batterijen liepen langzaan terug. Ik ben een beetje bang dat het straks met de oplaadbare batterijen heel snel gaat.
Volgens Loqed krijg je altijd een melding en werd hier aan gewerkt

Zie Hieronder een reactie welke ik destijds per mail heb ontvangen

Hoi Mark,

De calculatie van de batterijpercentage klopt nog niet helemaal. Daarom blijven de batterijen te lang op 100% staan. Echter kloppen de lagere percentages wel. Dus het slot zal niet onverwacht zonder stroom zitten.

[ Voor 28% gewijzigd door MarioMark1541 op 11-09-2021 22:58 ]

• MarioMark1541
Wat ik zelf dan afvraag waarom @Loqed dan niet met kleine bugs updates komt …….

Maak onderscheid tussen grote updates en kleine bug fixes dan hou je klanten tevreden en minder vragen ???

[ Voor 39% gewijzigd door MarioMark1541 op 11-09-2021 23:00 ]

• janne_nl
Op zich wel ja. Echter gezien het een voordeurslot is dient het goed getest te worden. Maar af en toe een geruststelling hier zou ik niet verkeerd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange

lange

Boom Boom?

_wilco_ schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:48:
[...]

bij mij stond 'ie laatst op 97%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
lange schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:57:
[...]

bij mij stond 'ie laatst op 97%
Gebruik je de oplaadbare batterijen van Loqed of normale batterijen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange

lange

Boom Boom?

MarioMark1541 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:37:
[...]

Gebruik je de oplaadbare batterijen van Loqed of normale batterijen ?
de meegeleverde, wist niet eens dat die oplaadbaar zijn.

94% nu trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
lange schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:38:
[...]

94% nu trouwens.
Als je niet weet dat ze oplaadbaar zijn, dan zijn ze dat waarschijnlijk ook niet. Als je wel oplaadbare batterijen hebt dan heb je die namelijk apart erbij besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
lange schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:38:
[...]

94% nu trouwens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkqADYqP1j5GmKI1ZR0dd4_hg4g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ktI1AgufTHDBoqBdHIpUZ8Ai.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Er worden bij de Loqed ook normale batterijen meegeleverd. Als je oplaadbare batterijen erbij besteld dan heb je dus 1 setje batterijen over die je dan in andere apparaten kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange

lange

Boom Boom?

ik snap 'm, niet oplaadbaar dus :P

• MarioMark1541
Beste Mark,

Om de veiligheid van jouw LOQED Touch Smart Lock nog verder te verhogen hebben we de afgelopen tijd hard gewerkt aan two factor authentication. Binnenkort ontvang je een e-mail met een zescijferige code wanneer je inlogt in de LOQED App. Vervolgens gebruik je deze code om het inloggen te voltooien. Zo weten we zeker dat jij het bent die wilt inloggen op jouw account.

In de komende weken zullen we deze functie gefaseerd uitrollen door middel van een update van de iPhone en Android apps. In de meeste gevallen zal je telefoon automatisch de LOQED App updaten en hoef je verder niets te doen. Mocht je het automatisch updaten van alle apps op je telefoon of specifiek de LOQED App hebben uitgeschakeld, dan adviseren we je dit weer in te schakelen zodat je de update tijdig ontvangt. Je kunt hier lezen hoe je dit doet op je iPhone en hier hoe je dit doet op jouw Android telefoon. Vanaf 1 november is het niet meer mogelijk in te loggen met de oude apps.

Overig LOQED nieuws

Beveel LOQED aan en verdien € 25
Ken jij iemand die ook graag het LOQED Touch Smart Lock zou willen? Via ons Invite-a-Friend programma ontvang je € 25 als je vriend of vriendin een LOQED slot koopt op jouw aanraden. Daarnaast ontvangt diegene ook € 25 cashback. Lees meer hierover op de actiepagina.

Instellingen wijzigen gaat nu een stuk sneller
Afgelopen weken hebben we alle LOQED Bridges van nieuwe software voorzien. Het openen op afstand, aanmaken van sleutels en wijzigen van instellingen gaat nu veel sneller en stabieler.

Gasten zonder App toegang geven
Ken je de LOQED Web App al? Hiermee geef je eenvoudig toegang aan anderen zonder dat ze de LOQED App hoeven te downloaden. Als ze de LOQED App niet hebben geïnstalleerd opent de LOQED Web App automatisch zodra ze op de sleutellink tikken. Het enige wat jij hiervoor hoeft te doen is het ‘Openen op afstand’ recht toe te kennen aan de sleutel.

Heb je vragen? We staan voor je klaar op de chat op loqed.com of support@loqed.com!

Met hartelijke groet,

Jeroen van Oorschot
Co-founder & CTO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wilco_
Elke keer als ik (of iemand anders) het slot vergrendeld, krijg ik op mijn telefoon een push bericht dat het slot vergrendeld is. Handig! Maar ik zou eigenlijk nog liever een push bericht krijgen als iemand het slot ontgrendeld en/of opent.
Heb ik iets niet goed ingesteld, of ontbreekt deze functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
_wilco_ schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:42:
Elke keer als ik (of iemand anders) het slot vergrendeld, krijg ik op mijn telefoon een push bericht dat het slot vergrendeld is. Handig! Maar ik zou eigenlijk nog liever een push bericht krijgen als iemand het slot ontgrendeld en/of opent.
Heb ik iets niet goed ingesteld, of ontbreekt deze functionaliteit?
Ik krijg alleen een push bericht als het slot wordt geopend via de app op afstand. Automatisch van het nachtslot af halen stuurt geen push bericht, terwijl op het nachtslot zetten wel een pushbericht stuurt.

Ik gok dat het een bugje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik krijg volgens mij van elke open/vergrendel actie een pushbericht.

• MarioMark1541
Ik zie aan de buitenkant van het Loqed slot een wit balkje en kan de deur nu niet meer sluiten of openen

Meerdere mensen hier last van en of een oplossing weten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Je kunt hem resetten door een 9v batterij tegen de 2 pinnen aan de buitenkant te zetten.

Ps resetten als in herstarten, de instellingen blijven dus bewaard.

[ Voor 28% gewijzigd door DutchKel op 29-09-2021 10:15 ]

• MarioMark1541
Jouw LOQED Touch Smart Lock werkt zowel met de meegeleverde alkalinebatterijen als de oplaadbare batterijen uit de LOQED Power Kit. Als je de LOQED Power Kit gebruikt wordt vanaf vandaag de status van de batterijen accurater weergegeven.

Je zult daarom mogelijk een beduidend lager batterijniveau in jouw LOQED App zien dan gisteren. Dit komt doordat we de berekening voor het batterijniveau hebben aangepast, op deze manier ontvang je de waarschuwing voor lege batterijen eerder. De berekening voor alkalinebatterijen is ongewijzigd.

Heb je nog geen Power Kit?
Vanaf volgende week is de LOQED Power Kit weer op voorraad. Bestel jouw exemplaar op loqed.com

• janne_nl
Yep, werkt ook, nu 69% na een maand of 3 a 4.

Er staat nog een update voor het slot klaar. Straks als ik thuis ben eens installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
@Loqed werken jullie ook nog de release notes bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelvuur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-08 11:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1opLgbIfuoZ02GWTlgyHFI6Eg18=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gIln2FKaULAUJSaniYVeYphV.png?f=fotoalbum_large

Ik heb dit op beide sloten die ik heb. Updates deden het altijd en nu blijft dit staan ook.

P.s. wat ik ook als irritant ervaar is dat als iemand de deur dicht gooit voor mijn neus (denk kinderen) dan doe ik hem kort aantikken (touch to unlock) maar omdat hij dichtviel denkt Loqed dat ik hem op slot wil… dus gaat hij eerst op slot alvorens ik hem pas weer open kan doen. Dit mag van mij betreft weg / een optie in de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leugering
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:14
@Loqed misschien een rare vraag, maar wat is de verwachte levensduur van het slot en
hoe lang blijft de ondersteuning m.b.t. firmware, (security) patches, app updates, etc.. gegarandeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Snelvuur schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 08:37:
P.s. wat ik ook als irritant ervaar is dat als iemand de deur dicht gooit voor mijn neus (denk kinderen) dan doe ik hem kort aantikken (touch to unlock) maar omdat hij dichtviel denkt Loqed dat ik hem op slot wil… dus gaat hij eerst op slot alvorens ik hem pas weer open kan doen. Dit mag van mij betreft weg / een optie in de settings.
Jij ervaart het als irritant, wij ervaren het juist als heel handig en gebruiken het ook vrijwel dagelijks. Deur dicht laten vallen en daarna op de knop drukken om de deur direct te vergrendelen als we weg gaan.

Deze functionaliteit mag er wat ons betreft dus absoluut niet uit gehaald worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Deels heb je gelijk, echter als je de 'knop' 2 seconden of zo vasthoud vergrendeld de deur ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelvuur
Normaliter zit er 2 seconden vertraging op. Alleen als je de deur dicht doet is het direct en dat is irritant voor mij. Daarom ook een “optie” is het mooiste.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJuFRHVhh-bMo5xKm6sEUpaQ70I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/57a70NrNqcYeobMnH1bobZPE.png?f=fotoalbum_large

Dit is de laatste. Deur zit op nog geen meter verwijderd van het kastje en daarnaast staat de WiFi. Toch raar dat hij dan kan klagen. Komt dat door de batterij te laag oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubber-duck447
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-05 14:54
ben al tijden aan het oriënteren naar slimme sloten en deze is toch wel het mooist qua design.

Wat me nog tegenhoud om dit slot te nemen is het 'probleem' dat er volgens mij alleen een internet API is?

Ik wil graag ook zonder internet dat mijn huis automatisch op slot gezet kan worden. Heeft iemand wel eens de bridge kunnen sniffen/scannen om te kijken of er een locale API luistert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
rubber-duck447 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:16:
ben al tijden aan het oriënteren naar slimme sloten en deze is toch wel het mooist qua design.

Wat me nog tegenhoud om dit slot te nemen is het 'probleem' dat er volgens mij alleen een internet API is?

Ik wil graag ook zonder internet dat mijn huis automatisch op slot gezet kan worden. Heeft iemand wel eens de bridge kunnen sniffen/scannen om te kijken of er een locale API luistert?
Hij werkt ook direct via bluetooth zonder internet verbinding. Je kunt per sleutel aangeven hoe de verbinding gemaakt kan worden. Bij ons mogen bijvoorbeeld de buren de deur niet openen via internet, alleen als ze voor de deur staan via bluetooth.

Automatisch op slot zetten gaat via een tijd (of met de deur dicht laten vallen) en dat zit mogelijk in het slot zelf al ingebouwd, maar dat weet ik niet zeker. Dat kan @Loqed mogelijk beter beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Het automatisch vergrendelen zit in het slot of de bridge. Bij de zomer wintertijd wisseling ging er iets niet goed. Dat is toen verholpen via een patch.

Een mailtje naar loqed geeft normaal snel antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubber-duck447
Ja BT gaat wel lokaal, maar ik wil ook dat het huis autonoom werkt en mijn domotica kan ik niet als BT-app verbinden.

Alles in huis kan nu lokaal worden bediend, als ik de sloten upgrade dan moet dit in het systeem opgenomen worden zodat niet heel toevallig als het internet weg valt en de laatste van huis gaat dat dan de deur goed op (nacht) slot wordt gedraaid, maar dit hoeft dan weer niet als we bij de buren zijn bijvoorbeeld. Of de voordeur wel en de achterdeur niet.

Daarom zou ik hem zelf willen aansturen op het lokale netwerk via een API oid, dan kan ik zelf bepalen welke status het slot heeft en wanneer zonder afhankelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
De bridge kan nog niet direct worden benaderd, maar dit is wel iets dat bij ons op de lijst staat om mogelijk te maken. Komende tijd volgen eerst met een paar nieuwe integraties (Google Home, etc), daarna is een lokale API waarschijnlijk het volgende dat zal komen. De bridge werkt bij ons met MQTTS aan de ene kant, en Bluetooth aan de andere kant. Daar kun je dus niet eenvoudig tussenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubber-duck447
Loqed schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:30:
De bridge kan nog niet direct worden benaderd, maar dit is wel iets dat bij ons op de lijst staat om mogelijk te maken. Komende tijd volgen eerst met een paar nieuwe integraties (Google Home, etc), daarna is een lokale API waarschijnlijk het volgende dat zal komen. De bridge werkt bij ons met MQTTS aan de ene kant, en Bluetooth aan de andere kant. Daar kun je dus niet eenvoudig tussenkomen.
Dat zou mooi zijn, dan wacht ik daar nog even op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 18:43
Het wordt weer winter. Dat merk ik aan mijn voordeur, die trekt een beetje krom en kan daardoor niet meer volledig op slot (Driepuntsslot)
Het resultaat? Veel foutmeldingen via email, maar vooral lastig dat de dagschoot niet meer teruggaat bij het openen, met als gevolg dat je de deur niet dicht kunt trekken.
Heb de deur opnieuw moeten kalibreren, met de deur dicht, nu werkt het wel. Makkelijke oplossing, maar duurde wel even bij mij voor het kwartje viel.

Verder nog steeds tevreden met het slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Jan-Remco schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:47:
Het wordt weer winter. Dat merk ik aan mijn voordeur, die trekt een beetje krom en kan daardoor niet meer volledig op slot (Driepuntsslot)
Het resultaat? Veel foutmeldingen via email, maar vooral lastig dat de dagschoot niet meer teruggaat bij het openen, met als gevolg dat je de deur niet dicht kunt trekken.
Heb de deur opnieuw moeten kalibreren, met de deur dicht, nu werkt het wel. Makkelijke oplossing, maar duurde wel even bij mij voor het kwartje viel.

Verder nog steeds tevreden met het slot.
Hi Jan-Remco,

Kalibreren met de deur dicht lijkt een oplossing, maar zodra het slot zijn positie verliest, kan het zijn dat de deur dan niet meer wil openen totdat je 2x op open drukt.

Het beste kun je even kijken of het slot wel helemaal dicht of open kan draaien, bijvoorbeeld door even met de hand dat te doen met de draaiknop met een stipje op de "helemaal dicht" positie, en dan te kijken of als je de motor laat draaien, het slot ook zover komt.

Soms helpt het om één van de sluitkommen te stellen, of uit de deurpost te halen. Dan weet je welke sluitkom het probleem geeft.

Laatste tip: oplaadbare batterijen (NiMH) zijn vaak krachtiger dan alkaline, en geven ook constanter stroom als ze leger raken.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 18:43
Hey Loqed :D Ik heb sedert vorige week de NiMH betterijen, maar de motor kan dat laatste stukje gewoon niet doen. Dat kon ik zelf ook niet met de hand met mijn vorige slot. De tip van de sluitkolommen zal ik zeker uitproberen.
Het slot verliest echter door het kromtrekken elke keer zijn positie en schiet ook niet meer in het dagslot, maar blijft na openen geheel open. Dat is veel vervelender en problematischer dan de situatie dat die een enkele keer in 2 keer geopend zou moeten worden. In de lente is het probleem weer voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:51
Iemand die de rozet toolkit heeft moeten gebruiken? Is het de bedoeling dat je die zelf korter maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
springfield89 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:50:
Iemand die de rozet toolkit heeft moeten gebruiken? Is het de bedoeling dat je die zelf korter maakt?
Hi,

De rozet toolkit hebben we nog niet zo lang, de handleiding is daarom nog niet officieel gemaakt en deze wordt in principe alleen via support verstrekt. Ik PM je zo de tijdelijke handleiding, mocht je een schuifrozet hebben.

Als je nog vragen hebt, neem dan even contact op met onze support!

[ Voor 18% gewijzigd door Loqed op 20-10-2021 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn Kool
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 22:19
Loqed schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:30:
Hallo, een lokale API naar de bridge toe zou ik ook zeer zeer sterk prefereren boven de huidige beschikbare Internet Webhooks.

Ik heb via de chat functie op de Loqed site een berichtje gestuurd over de lokale API om te informeren en eigenlijk te dubbel checken wat hier gezegd werd. Ik heb hierbij vermeld dat ik snap dat er geen beloftes gedaan kunnen worden, en ook verwezen naar deze post. Ik kreeg echter een reactie in de strekking van, "Nee zijn we niet mee bezig" punt.

Kan de bedrijfsaccount Loqed wellicht hier op deze manier nog iets verder op ingaan?

Grt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Martijn Kool schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:48:
[...]

Hallo, een lokale API naar de bridge toe zou ik ook zeer zeer sterk prefereren boven de huidige beschikbare Internet Webhooks.

Ik heb via de chat functie op de Loqed site een berichtje gestuurd over de lokale API om te informeren en eigenlijk te dubbel checken wat hier gezegd werd. Ik heb hierbij vermeld dat ik snap dat er geen beloftes gedaan kunnen worden, en ook verwezen naar deze post. Ik kreeg echter een reactie in de strekking van, "Nee zijn we niet mee bezig" punt.

Kan de bedrijfsaccount Loqed wellicht hier op deze manier nog iets verder op ingaan?

Grt.
De lokale API staat bij ons op de lijst om te bouwen! We hopen dat dit jaar nog te kunnen maken, al kunnen we hier geen harde beloftes in maken. De behoefte in de markt is wel duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Kool
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 22:19
Loqed schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:08:
[...]

De lokale API staat bij ons op de lijst om te bouwen! We hopen dat dit jaar nog te kunnen maken, al kunnen we hier geen harde beloftes in maken. De behoefte in de markt is wel duidelijk :)
Dank voor de zeer snelle reactie.
En goed om te horen dat het toch echt wel op de planning staat, heel erg fijn!

Ik snap uiteraard dat er geen harde beloftes gedaan kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
springfield89 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:50:
Ik heb die ook gebruikt. Wat zou je daar korter aan willen maken? Die is toch alleen om de schroefjes vast te draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:51
janne_nl schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:18:
[...]

Ik heb die ook gebruikt. Wat zou je daar korter aan willen maken? Die is toch alleen om de schroefjes vast te draaien?
Zo ver was ik dus nog niet :F het is ondertussen gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Co_2J
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-07 19:29
Na een lange zoektocht, wikken en wegen en wat afwachtende houding ga ik toch zeker voor deze Loqed optie...
Ondanks de kleine "kinderziektes" die erin zitten/ zaten wordt er continu door Loqed mee gelezen en gereageerd.
Tips en ervaringen worden overwogen en bij goede aanvullende aanpassingen... dan worden deze serieus overwogen. De evt. issues worden netjes uitgelegd met zelfs nog wat technische onderbouwing.
Iedereen heeft natuurlijk net even zijn eigen dingen/ wensen en (on) mogelijkheden maar er is altijd wel een oplossing voor handen.

Ik noem dat briljante support waar je op kan bouwen.. Ik denkt dat menig bedrijf daar nog wat van kan leren.
Mag m.i. ook wel eens gemeld worden buiten alle, overigens veelal, kritische op en aanmerkingen omdat het om een forse investering gaat.

Alleen nu nog even uitzoeken of ik mijn binnenwerk deurbeslag moet aanpassen naar SKG** of *** aangezien ik op de kop van mijn voordeur op het plaatje een SKG* logo zie staan...
Ik had al even contact met support aangezien ik nog 2 pensloten erbij heb zitten maar die blijven dan natuurlijk ongebruikt en als alternatief evt. een driepuntsluiting aanbreng.
Ik had zelf al wel eens het cilinder vervangen voor een SKG*** gelijk sluitende variant icm de achterdeur...

Iemand daar iets ervaring mee of over te zeggen? Anders ga ik 2 bestellen voor de voor en achterdeur in deze aanbieding.. voordat het verloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Co_2J schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:41:
Alleen nu nog even uitzoeken of ik mijn binnenwerk deurbeslag moet aanpassen naar SKG** of *** aangezien ik op de kop van mijn voordeur op het plaatje een SKG* logo zie staan...
Het binnenwerk wordt meegeleverd, dus als je die zelf gaat aanpassen dan geef je het geld daaraan dus voor niks uit aangezien je die met de Loqed dient te vervangen.

Deze tip kost je 10 euro en je bespaart hiermee 150 euro. ;)

De achterdeur is mogelijk niet zo handig als je de klink omhoog moet doen om de deur af te sluiten. De Loqed kan de klink niet omhoog doen en de deur afsluiten. Dus dan moet je alsnog bij de deur zelf zijn om deze op slot te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
DutchKel schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:51:
[...]

Deze tip kost je 10 euro en je bespaart hiermee 150 euro. ;)

De achterdeur is mogelijk niet zo handig als je de klink omhoog moet doen om de deur af te sluiten. De Loqed kan de klink niet omhoog doen en de deur afsluiten. Dus dan moet je alsnog bij de deur zelf zijn om deze op slot te doen.
Hahaha.. bedankt voor je tip.. better safe then sorry tips waren toch bij de prijs in begrepen .. :9

Nee de achter deur is bij mij zowel buiten als binnen een deurklink hendel die naar beneden gaat.
De voordeur daarentegen heeft buiten enkel een vaste hendel/knop... maar binnen wel een deurklink die je ook naar beneden moeten drukken om open te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Co_2J schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:14:
[...]

Hahaha.. bedankt voor je tip.. better safe then sorry tips waren toch bij de prijs in begrepen .. :9

Nee de achter deur is bij mij zowel buiten als binnen een deurklink hendel die naar beneden gaat.
De voordeur daarentegen heeft buiten enkel een vaste hendel/knop... maar binnen wel een deurklink die je ook naar beneden moeten drukken om open te maken.
De voordeur krijg je toch ook open als je de sleutel doordraait? Zo maakt Loqed die namelijk open. Het gedeelte aan de binnenkant en het slot wordt door Loqed vervangen. Wat je aan de buitenkant hebt/had zitten daar moet je zelf voor zorgen. Die dingen kun je dus hergebruiken.

Maar je kunt ze dan dus inderdaad beide vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Co_2J schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:14:
[...]

Ik denk dat er bedoeld werd de driepuntssluiting die in werking treedt als je de deurkruk omhoog trekt en het slot zich ook dan pas laat vergrendelen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Co_2J
paQ schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:54:
[...]

Ik denk dat er bedoeld werd de driepuntssluiting die in werking treedt als je de deurkruk omhoog trekt en het slot zich ook dan pas laat vergrendelen.
Ik was inderdaad een driepuntsluiting aan het overwegen om er in te laten zetten voorafgaand de Loqed.... want het ging mij om het feit dat ik dacht een SKG*** variant eerst te moeten gebruiken.

Maar het is mij duidelijk.. ik ga gewoon 2 vervangen op mijn reguliere.. de pensloten zal ik gewoon ongebruikt laten tenzij ik misschien eens voor langere tijd weg ben oid..

Bedankt voor jullie input en info. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:53
Voor de mensen die Domoticz gebruiken, de Loqed integratie pagina geeft aan dat je status en openen/sluiten van slot niet in 1 switch kunt combineren omdat je loops zou veroorzaken, dit is niet helemaal waar...

Het is prima mogelijk om de status van de switch te updaten zonder de switch te activeren, je update dan alleen de nvalue van de switch. Volgens mij werkt dit inderdaad niet voor een selector switch maar wel voor een normale aan/uit switch.

Ik heb in Domoticz een virtuele schakelaar toegevoegd en deze op type 'Door Lock' gezet, een extra user 'loqed' aangemaakt en deze rechten gegeven op de nieuwe switch.

De volgende Loqed webhooks heb ik aangemaakt:
code:
1
https://<publiek adres van domoticz>/domoticz/json.htm?username=<encoded username>=&password=<encoded password>&type=command&param=udevice&idx=<id van switch>&nvalue=0&svalue=

en
code:
1
https://<publiek adres van domoticz>/domoticz/json.htm?username=<encoded username>=&password=<encoded password>&type=command&param=udevice&idx=<id van switch>&nvalue=1&svalue=

In Domoticz heb ik de volgende acties aan de switch toegewezen:

code:
1
https://production.loqed.com:8080/v1/locks/<id>/state?lock_api_key=<api key>&api_token=<api token>&lock_state=NIGHT_LOCK&local_key_id=2

en
code:
1
https://production.loqed.com:8080/v1/locks/<id>/state?lock_api_key=<api key>&api_token=<api token>&lock_state=DAY_LOCK&local_key_id=2

Nu kun je de deur vergrendelen en ontgrendelen met Domoticz en als je bijv. vanuit de Loqed app de deur vergrendelt of ontgrendelt dan word de status in Domoticz bijgewerkt zonder loops te veroorzaken.

Voor het openen van de deur heb ik een losse pushbutton gemaakt met alleen een aan-actie:
code:
1
https://production.loqed.com:8080/v1/locks/<id>/state?lock_api_key=<api key>&api_token=<api token>&lock_state=OPEN&local_key_id=2

Deze integratie is ook makkelijk om bijv. de deur op slot te draaien als je je Domoticz alarm erop zet, ik vergeet dat nog wel eens zelf te doen :P

Mocht er een API via de bridge beschikbaar komen bouw ik de boel om zodat ik niet afhankelijk hoef te zijn van een externe webhook service

[ Voor 5% gewijzigd door LiquidSmoke op 18-01-2022 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelvuur
Ze moeten ook doorbird ondersteunen, is een "mooiere" versie van een doorbell ring zegmaar (kan je flush in de muur doen) dan kan ik vanaf die app zien wie er voor de deur is en gelijk de deur open doen. Zou nu ook wel kunnen maar dan moet ik via via gaan.

Even terugkomende op mijn issue dat de deur op slot gaat, ik heb al meerdere keren meegemaakt dat ik voor de deur sta en even heel kort er tegen aan "tik" met mijn vingers en dat de deur gelijk op slot gaat. Nu bedoel ik echt minder dan een seconde.

Ik weet dat als je ingedrukt doet voor 2 seconden hij op slot gaat, maar waarom gaat hij dan ook wel eens op slot met minder? Dat hoort toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Snelvuur schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:29:
Ze moeten ook doorbird ondersteunen, is een "mooiere" versie van een doorbell ring zegmaar (kan je flush in de muur doen) dan kan ik vanaf die app zien wie er voor de deur is en gelijk de deur open doen. Zou nu ook wel kunnen maar dan moet ik via via gaan.

Even terugkomende op mijn issue dat de deur op slot gaat, ik heb al meerdere keren meegemaakt dat ik voor de deur sta en even heel kort er tegen aan "tik" met mijn vingers en dat de deur gelijk op slot gaat. Nu bedoel ik echt minder dan een seconde.

Ik weet dat als je ingedrukt doet voor 2 seconden hij op slot gaat, maar waarom gaat hij dan ook wel eens op slot met minder? Dat hoort toch niet?
Voor zover ik weet is het zo dat als de deur dicht valt dat je dan altijd de deur op slot doet als je op de knop drukt. Er zit een motion sensor in de Loqed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelvuur
Dit gebeurd dus al het moment dat ik gewoon de deur wil open doen nadat ik weg ben geweest (maar niet buiten de range)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
Snelvuur schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:40:
Dit gebeurd dus al het moment dat ik gewoon de deur wil open doen nadat ik weg ben geweest (maar niet buiten de range)
Dit herken ik wel, het is een beetje een hit & miss als je niet buiten de range bent geweest en je terugkomt bij het slot. Veelal staat er bij mij dan "trying to connect" en zodra er "Touch to open" komt verandert dat naar "Touch to lock" centimeters voordat mn duim de loqed raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Ze moeten ook doorbird ondersteunen, is een "mooiere" versie van een doorbell ring zegmaar
...
Voor Doorbird hebben we een handleiding waarin staat hoe je die kan koppelen via Webhooks. Zo kun je vanuit de Doorbird app, het slot openen.

Als de deur een harde trilling voelt, komt er "Touch to Lock" op het scherm te staan. Bij sommige deuren is het openen van de deur soms al voldoende om dit te activeren, terwijl dat eigenlijk alleen bij het dichtgaan van de deur moet gebeuren.

Met een update wordt het binnenkort mogelijk om de "Touch to Lock" functie uit te zetten. Vooral bij bedrijven raken mensen soms per ongeluk de knop aan terwijl ze de deur niet dicht willen doen. Ook wordt de trildetectie nog verbetert in een update.

Een andere reden kan zijn dat je "Automatisch vergrendelen (experimenteel)" hebt aangezet. De deur gaat dan dicht als deze een trilling voelt. Dit is soms nog iets te gevoelig, daarom staat het standaard uit.
Boel-Shit schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:45:
[...]
Dit herken ik wel, het is een beetje een hit & miss als je niet buiten de range bent geweest en je terugkomt bij het slot. Veelal staat er bij mij dan "trying to connect" en zodra er "Touch to open" komt verandert dat naar "Touch to lock" centimeters voordat mn duim de loqed raakt.
Dit probleem kennen we niet. gebruik je 'auto unlock' of kan het zijn dat de deur om een andere reden trilt? Alleen bij een trilling zou "Touch to Lock" moeten verschijnen.

iOS 15
Voor degenen die problemen met Touch to Open ondervinden en iOS gebruiken: sinds de iOS 15 update werken geofences in iOS niet goed meer. Andere grote bedrijven, en ook onze concurrenten, hebben dezelfde problemen. Het is niet bij iedereen, en soms werkt het plots wel voor één keer, maar het is duidelijk een bug in iOS. Ook in iOS 15.1 zit dit probleem nog. We hopen dan ook dat Apple snel dit probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
Dit probleem kennen we niet. gebruik je 'auto unlock' of kan het zijn dat de deur om een andere reden trilt? Alleen bij een trilling zou "Touch to Lock" moeten verschijnen.
Het valt me nu pas eigenlijk op dat dit gebeurt als we met z'n 2en aankomen bij de deur.
Volgens het activiteitenlogboek:
- "X" heeft de deur "Deur" ontgrendeld.
- Iemand heeft de deur "Deur" vergrendeld.
- Je gaf opdracht deur "Deur" te openen.
- Je hebt de deur "Deur" geopend.

Stuur anders even een dm om dit verder te achterhalen :)
iOS 15
Voor degenen die problemen met Touch to Open ondervinden en iOS gebruiken: sinds de iOS 15 update werken geofences in iOS niet goed meer. Andere grote bedrijven, en ook onze concurrenten, hebben dezelfde problemen. Het is niet bij iedereen, en soms werkt het plots wel voor één keer, maar het is duidelijk een bug in iOS. Ook in iOS 15.1 zit dit probleem nog. We hopen dan ook dat Apple snel dit probleem oplost.
Dat verklaart misschien al een hoop, afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelvuur
@Loqed het toevoegen in doorbird is een handmatige actie. Nu kan je al in doorbird b.v. aangeven ik heb slot x of y (nuki b.v.) en dan vult hij alles vanzelf voor je in. Kortom erg user friendly. Ik zou even contact met ze op nemen zodat je ook in dat lijstje komt. Gratis reclame voor loqed en betere ondersteuning voor je klanten.

Die trilling heb ik niet, ik "aai" zowat het display zodat ik zeker weet dat ik niks raars doe en dan nog schiet hij soms naar op slot draaien. Dit zou naar mijn mening simpel op te lossen zijn door gewoon standaard te zeggen "op slot na 2 seconden"

Touch to lock moet met bovenstaande actie nog wel steeds bestaan. Ik wil niet per ongeluk de deur op slot doen ik wil na 2 seconden vasthouden dat hij op slot gaat.

Er zijn ook zat mensen die het wel prettig vinden die touch to lock maar er is maar 1 ding belangrijk met dit soort devices en 'andere gebruikers in het huis' en dat is consistentie. Aantikken = deur open.

Nog een tip: als je bluetooth uit zet kan je een melding tonen dat loqed bluetooth nodig heeft. Voorkomt 'foutjes' dit moeten de makers van loqed doen. Dit zit b.v. ook in de tesla app. Zet ik bluetooth uit krijg ik een melding dat ik dan niet meer de auto in kan b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 10:22
Ik heb de LOQED hier nu een week of twee draaien, werkt eigenlijk perfect. In enkele gevallen staat er helaas geen "Touch to open" maar bij een snelle aanraking maakt het slot als nog verbinding met mijn telefoon en opent de deur.

Wat eigenlijk veel leuker is, is dat ik het slot nu doormiddel van webhooks heb verbonden aan home assistant en nu ook kan gebruiken i.c.m. mijn RFID tag reader die ook bij de voordeur hangt. Voor mijn familie super handig om zonder app de deur open te maken en tevens het alarm uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
karsie schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:02:
Ik heb de LOQED hier nu een week of twee draaien, werkt eigenlijk perfect. In enkele gevallen staat er helaas geen "Touch to open" maar bij een snelle aanraking maakt het slot als nog verbinding met mijn telefoon en opent de deur.

Wat eigenlijk veel leuker is, is dat ik het slot nu doormiddel van webhooks heb verbonden aan home assistant en nu ook kan gebruiken i.c.m. mijn RFID tag reader die ook bij de voordeur hangt. Voor mijn familie super handig om zonder app de deur open te maken en tevens het alarm uit te schakelen.
Dat is leuk totdat iemand de RFID tag per ongeluk voor je deur verlies en je hebt dan letterlijk een open deur. Voordeur open en het alarm uitgeschakeld.

De combinatie RFID om het alarm uit te schakelen EN app om de voordeur te openen is daarmee veel veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 10:22
DutchKel schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:22:
[...]

Dat is leuk totdat iemand de RFID tag per ongeluk voor je deur verlies en je hebt dan letterlijk een open deur. Voordeur open en het alarm uitgeschakeld.

De combinatie RFID om het alarm uit te schakelen EN app om de voordeur te openen is daarmee veel veiliger.
Is dat niet hetzelfde met het verliezen van je sleutel voor je voordeur (op het alarm na dan)? Gelukkig zit de tag aan de sleutelbos.

Daarbij werken de RFID tags enkel als ik de Gastenmodus aanzet en Slaapmodus uit is in HA. Dit maakt de kans op ongeoorloofd gebruik aanzienlijk kleiner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Komt er nog een black Friday actie ?
Just asking for a friend.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
@Loqed Al enige informatie omtrent nieuwe software update ?

En werkt touch to open alweer middels de aankomende iOS updates ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wilco_
Ik zou het prettig vinden als je kon instellen dat de "touch to close" alleen werk bij "long-press" en de "touch to open" alleen bij "short-press" zodat ik, als ik naar buiten loop en ik wat vergeten ben of even met iemand op straat gesproken heb, ik direct weer naar binnen kan met de "touch to open" functie en als ik het slot wil vergrendelen, dan druk ik wat langer op het slot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
@MichaelReitsma over acties doen we helaas geen aankondigingen, hou ze in de gaten zou ik zeggen!

@MarioMark1541 We horen geluiden dat met iOS 15.2, die nu in beta is, het probleem is opgelost. We zullen het nog even moeten afwachten. Ook voor ons is dit probleem moeilijk te testen, omdat het lang niet altijd voorkomt. Voor de meelezers: sinds iOS 15 werkt Touch to Open niet goed bij alle gebruikers, omdat de geofences in iOS niet meer goed werken. We maken daar gebruik van vanwege power management en veiligheid. Ook andere grote bedrijven hebben hier last van, inclusief Apple's eigen apps.

Volgende week komt een nieuwe LOQED iOS app uit met enkele kleine verbeteringen, en voorbereiding op grotere updates in de software van het slot dat later volgt.

@_wilco_ Deze feature komt er binnenkort aan. Mogelijk al in de volgende update van het slot, en ander die erna.

Verder leuk om te melden is dat dat we zeer binnenkort komen met diverse nieuwe integraties, zoals Olisto en Google Assistant.

[ Voor 5% gewijzigd door Loqed op 13-11-2021 15:32 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 28 Laatste