Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:08
@Loqed Ik zou zeggen welkom in deze topic.

Maar een tip voor de volgende keer, als er functies vereist zijn om de werking van het product te garanderen dan zou ik die altijd los trekken van andere functionaliteiten (zelfs al kost de overige functionaliteit maar 1 dag om te ontwikkelen).

In dit geval is het opladen van het slot toch wel een vereiste om de werking van het slot te kunnen garanderen. Ik denk dat zoiets ook veel belangrijker is dan de wens om binnen 500m het slot automatisch te kunnen ontgrendelen.

Ik denk dat janne_nl dit bedoeld. En dit kan wellicht nog steeds als er via een versie controle systeem wordt gewerkt zoals git. Merge de functionaliteit van het opladen dan als enige in de main en rol die update uit.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:13
Na wat maanden dit topic volgen en steeds meer lezen over ervaringen ben ik voorlopig voor de Bold smartlock gegaan. Een soort van doorontwikkelde DOM. Al met al een eenvoudigere oplossing, met minstens zoveel functionaliteit.
Het enige voordeel van gemotoriseerde sloten is ook meteen het nadeel (batterij en geluid). Ik merkte dat bij mijn Danalocks ook.

Ik ben van mening dat bij loqed het display aan de buitenzijde de zwakte is. Het gepiel met de contactjes wordt niet echt goed ontvangen volgens mij. Dan is een "pin"-code a la die van Bold wel slimmer. Maar beiden missen de mogelijkheid om met sleutel binnen te kunnen in geval van [vul maar in]. In dat geval wint de Danalock het wat mij betreft hands down.

Welk slot je ook kiest, als je deurkruk bediende 3 punts sluitingen hebt, zal je altijd zelf een handeling moeten verrichten aan de deur zelf, daar ontkomt niemand aan. Dat gaat bij Bold goed, maar ook bij loqed natuurlijk; het automatiseren van een nachtslot vergaat daar wel een beetje mee alleen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:34
Het lijkt dat de update gepushed wordt. Ik heb sinds gisteravond de update balk, net een mailtje naar support gestuurd hierover. Daarnaast zag ik op facebook een melding dat iemand zijn slot niet meer werkte na de update.

Iemand ook iets gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
paQ schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:00:
Na wat maanden dit topic volgen en steeds meer lezen over ervaringen ben ik voorlopig voor de Bold smartlock gegaan. Een soort van doorontwikkelde DOM. Al met al een eenvoudigere oplossing, met minstens zoveel functionaliteit.
Het enige voordeel van gemotoriseerde sloten is ook meteen het nadeel (batterij en geluid). Ik merkte dat bij mijn Danalocks ook.

Ik ben van mening dat bij loqed het display aan de buitenzijde de zwakte is. Het gepiel met de contactjes wordt niet echt goed ontvangen volgens mij. Dan is een "pin"-code a la die van Bold wel slimmer. Maar beiden missen de mogelijkheid om met sleutel binnen te kunnen in geval van [vul maar in]. In dat geval wint de Danalock het wat mij betreft hands down.

Welk slot je ook kiest, als je deurkruk bediende 3 punts sluitingen hebt, zal je altijd zelf een handeling moeten verrichten aan de deur zelf, daar ontkomt niemand aan. Dat gaat bij Bold goed, maar ook bij loqed natuurlijk; het automatiseren van een nachtslot vergaat daar wel een beetje mee alleen.
Welk gepiel met de contactjes bedoel je? Ik gebruik die alleen om het slot te sluiten en te openen en dat is gewoon door de vinger erop te leggen. Een pincode gebruik ik niet omdat het potentieel onveilig is. De pincode is bij mij dus ook bij alle sleutels uitgeschakeld.

@janne_nl hier staat het slot ook op updaten. Ik wacht het gewoon even af of die eruit komt.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchKel op 15-07-2021 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
tromgeroffel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Hij staat hier nog steeds op updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:53
July 2021 (2.3.11)

New: support to remove the 500 meter restriction for Touch to Open. When this option is activated in the settings, the user can touch the lock, after the lock will wake up, verifies if a phone is outside and nearby, and unlock the door. Also see the Touch to Open FAQ on this.
New: Touch to Lock is now shown only 5 seconds instead of 30 seconds, to make it easier to open the door again with PIN or touch after having closed it.
New: battery savings by turning off the Bluetooth advertisement. Because of this change, to use a direct Bluetooth<>Lock connection, the lock needs to be waked first. To ensure users without remote open rights can still open the lock when they stand in front of the lock, the phone will send a 'wake up' message over the internet when the 'open' button is pressed, such that the phone and lock can connect using Bluetooth, and open the door.
New: support for charging with the LOQED Powerkit
New: Twist Assist. When turned on, a small rotation of the knob will make the lock take over by motor (feature will be in next app release)
Fixed: battery was drained on some locks quickly because of the lock not going to sleep properly.
Fixed: several small bugs and improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
DutchKel schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:08:
[...]

Hij staat hier nog steeds op updaten.
Sinds hoe lang al ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Ik heb het rond 8:50 vanochtend gecontroleerd toen janne_nl er een opmerking over maakte. Ik vermoed dat de server waar de download vandaan komt het niet aan kan om alle sloten tegelijkertijd bij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Ik heb support benaderd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ja, had ik ook al gedaan (support benaderd).

Ook omdat ik gisteravond pas de oplaadbare batterijen erin gedaan heb en de batterij soort wilde aanpassen, wat niet werkte.

Half uurtje daarna begon de rode balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Reactie support :

Dat klopt! Tijdens het ontvangen van de update, dat best lang kan duren, komt de rode balk al in beeld (dit gaan we nog verbeteren in de toekomst). Je ontvangt vandaag nog een e-mail wanneer de update bij iedereen is ingeladen en kan worden toegepast!

[ Voor 4% gewijzigd door MarioMark1541 op 15-07-2021 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:13
DutchKel schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:51:
[...]

Welk gepiel met de contactjes bedoel je? Ik gebruik die alleen om het slot te sluiten en te openen en dat is gewoon door de vinger erop te leggen. Een pincode gebruik ik niet omdat het potentieel onveilig is. De pincode is bij mij dus ook bij alle sleutels uitgeschakeld.
nou, een pin invoeren.
(of handschoenen in de winter)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
MarioMark1541 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:28:
Reactie support :

Dat klopt! Tijdens het ontvangen van de update, dat best lang kan duren, komt de rode balk al in beeld (dit gaan we nog verbeteren in de toekomst). Je ontvangt vandaag nog een e-mail wanneer de update bij iedereen is ingeladen en kan worden toegepast!
Was op zich slimmer geweest als ze ook vooraf een mail hadden gestuurd vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
janne_nl schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:05:
[...]

Was op zich slimmer geweest als ze ook vooraf een mail hadden gestuurd vind ik.
Bij een slot staat wel bijwerken nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
1 LOQED slot is inmiddels ge-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ja, dat zag ik ook, maar ben niet thuis, dus ff afblijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
En wat vinden we van de update ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Vooralsnog werkt alles.

De automatische draaiing van de knop werkt wel leuk.

Het meteen weer naar binnen kunnen werkt ook zo te zien, paar seconden wachten om het slot de kans te geven met een telefoon te communiceren.

Ik weet nog niet of ik gelukkig ga worden van het feit dat alleen openen van de app niet meer voldoende is om touch to open te activeren...maar wellicht is dat ook niet meer nodig.

En opladen van de batterijen werkt nu ook.

Vooralsnog blij ermee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
janne_nl schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:41:
Ik weet nog niet of ik gelukkig ga worden van het feit dat alleen openen van de app niet meer voldoende is om touch to open te activeren...maar wellicht is dat ook niet meer nodig.
Volgens mij ligt dit aan de telefoon en eventuele energieinstellingen.

Mijn vriendin kreeg als advies om alle energiebesparende functies voor Loqed uit te zetten op haar Android telefoon. Ik heb alles qua energiebesparing geprobeerd uit te zetten maar helaas krijgt ze nog steeds niet volledige automatisch de melding van touch to open ze moet daar toch de app voor openen en wachten tot er een bluetooth verbinding met het slot is gemaakt (wat haar vaak te lang duurt en dan drukt ze in de app maar op de knop openen).

Als ik (met iOS) 500m weg ben geweest dan krijg ik al Touch to open te zien op het moment dat ik naar de voordeur toe loop. Ik hoef de app niet eens te openen of de telefoon te pakken. Helaas ondersteund de iOS app nog niet dat je binnen 500m het slot op deze manier kunt openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hier word ik na update van slot en app telkens uit de app gegooid. Opnieuw inloggen werkt voor een 10-30 seconden, en dan word ik er weer uitgegooid. Verwijderen en opnieuw installeren biedt geen soelaas. Op iOS overigens, ga support maar eens benaderen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
DutchKel schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:46:
[...]

Volgens mij ligt dit aan de telefoon en eventuele energieinstellingen.
nee, daar ligt dat niet aan, lees de release notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
janne_nl schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:10:
[...]

nee, daar ligt dat niet aan, lees de release notes
Dat is wel wat de support van Loqed ons heeft gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Uit de support mail:

Andere zaken die in deze softwareversie zijn verbeterd of veranderd
• Voortaan staat de antenne van de buitenmodule standaard uit. Als je de app handmatig opent, zal er daardoor geen "Touch to Open" meer komen te staan. Uiteraard werkt Touch to Open wel gewoon als je minstens 500-meter van je huis bent geweest.
• Er zijn diverse bugs opgelost, waaronder in het energiebeheer van het slot.
• Zie voor andere kleine wijzigingen de changelog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
DutchKel schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:46:
[...]

Mijn vriendin kreeg als advies om alle energiebesparende functies voor Loqed uit te zetten op haar Android telefoon. Ik heb alles qua energiebesparing geprobeerd uit te zetten maar helaas krijgt ze nog steeds niet volledige automatisch de melding van touch to open ze moet daar toch de app voor openen en wachten tot er een bluetooth verbinding met het slot is gemaakt (wat haar vaak te lang duurt en dan drukt ze in de app maar op de knop openen).
Staat het toestaan van achtergrond meldingen ook aan voor de Loqed app? (Instellingen->Meldingen->Loqed->Achtergrond-taken moet aan staan. Dan krijg je ook linksboven dat Loqed icoontje, anders werkt het niet.

Maar dit is wat anders dan ik bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Hier is het er (vooralsnog) niet beter op geworden. Sta nu voor de deur met een melding op het display "Trying to connect". Dat werkte voor de update wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Trying to connect werkte dan op zich weer wel, duurt een paar seconden en dan gaat de deur open.

Maar net na mijn standaard rondje wandelen kwam de Touch to Open niet...als dit het gevolg van die nieuwe functie is, gaat tie weer uit. Eens een paar dagen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ballie2
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-05 18:12
Vanochtend behoorlijk wat problemen en een "0" op de WAF schaal. Er waren blijkbaar problemen bij Loqed en daardoor kon de deur alleen nog met een pincode worden geopend. Als je die hebt ingesteld natuurlijk ... De app vroeg om inloggen maar als je dat deed werd je er weer uitgegooid, was hiervoor ook al te lezen. Voor mij wel een onverwachte complicatie want deze link met internet had ik niet verwacht. Heb Loqed een berichtje gestuurd:

De outage van vanochtend heeft een effect gehad wat ik niet had verwacht; er zijn problemen bij jullie/internet en als gevolg daarvan kan ik alleen nog mijn slot openen met een pincode. De app werkt blijkbaar niet volledig lokaal als er geen internet beschikbaar is. Nogal een afhankelijkheid want met pincode breng ik mijn slot terug naar SKG** ipv SKG***. Ik neem aan dat er nog een soort van follow-up gaat plaatsvinden? Ik word hier niet gelukkig van na alle hosanna verhalen over dit slot. Hoor graag van jullie

grtz

Han

[ Voor 0% gewijzigd door ballie2 op 16-07-2021 14:57 . Reden: dubbeltje weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ehm, dat klopt niet lijkt.

Net wifi en data uitgezet. Als ik op het display klik, komt er 'Trying to connect' en gaat de deur netjes open.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loqed
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-02 10:04

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Vanochtend kreeg één van de LOQED servers veel meer verkeer te verwerken dan gebruikelijk, waardoor deze niet goed beschikbaar was. Onze apps zijn zo gemaakt dat deze ook zonder werkende internetverbinding blijven werken. Bij deze specifieke storing bleek de app echter onterecht uit te loggen. Inmiddels is de storing verholpen. Komende dagen zorgen we ervoor dat de apps niet meer onterecht kunnen uitloggen. Onze excuses voor het ongemak dat deze storing heeft veroorzaakt.

Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ballie2
janne_nl schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:03:
Ehm, dat klopt niet lijkt.

Net wifi en data uitgezet. Als ik op het display klik, komt er 'Trying to connect' en gaat de deur netjes open.
Probeer het eens als volgt: schakel wifi en data uit. Logt uit in de app. Log daarna weer in op je app en probeer de deur te openen.

Inloggen lukt niet dus je app wordt niet actief en dus ziet het slot ook niets op de bluetooth.

Uitgelogd + geen internet/Loqed server = geen toegang tenzij je pin hebt aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
ballie2 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:39:
[...]

Probeer het eens als volgt: schakel wifi en data uit. Logt uit in de app. Log daarna weer in op je app en probeer de deur te openen.

Inloggen lukt niet dus je app wordt niet actief en dus ziet het slot ook niets op de bluetooth.

Uitgelogd + geen internet/Loqed server = geen toegang tenzij je pin hebt aanstaan.
Inloggen gaat natuurlijk niet, maar de deur gaat gewoon open. Zonder pincode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ballie2
janne_nl schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:46:
[...]

Inloggen gaat natuurlijk niet, maar de deur gaat gewoon open. Zonder pincode
Maar heb je het ook geprobeerd? Ik wel (net nog) met als resultaat "trying to connect" maar je komt er niet in.
Logisch want het slot kan niet communiceren met de app als je niet kunt inloggen/niet bent ingelogd.

Ik vind het vervelend dat er een (weliswaar kleine) kans is dat je buitengesloten raakt. Nogal lastig als je maar 1 toegangsdeur hebt. Dan wordt het grote voordeel van geen sleutel meer nodig hebben een fysiek nadeel; hoe kom je dan naar binnen?

[ Voor 0% gewijzigd door ballie2 op 16-07-2021 16:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Wat ik zeg, precies gedaan zoals je zei, ik kom gewoon naar binnen in die situatie. Echt geprobeerd dus.

De sleutel is op je telefoon opgeslagen. Bij een nieuwe telefoon waar je nog nooit ben ingelogd, zal het wellicht idd niet werken.

[ Voor 39% gewijzigd door janne_nl op 16-07-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
ballie2 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:41:
[...]

Maar heb je het ook geprobeerd? Ik wel (net nog) met als resultaat "trying to connect" maar je komt er niet in.
Logisch want het slot kan niet communiceren met de app als je niet kunt inloggen/niet bent ingelogd.

Ik vind het vervelend dat er een (weliswaar kleine) kans is dat je buitengesloten raakt. Nogal lastig als je maar 1 toegangsdeur hebt. Dan wordt het grote voordeel van geen sleutel meer nodig hebben een fysiek nadeel; hoe kom je dan naar binnen?
Alle systemen werken alweer enige tijd goed. Mogelijk heeft je app om een of andere reden niet gezien dat je de geofence van je huis bent binnengelopen. Alleen dan zoekt de app namelijk op Bluetooth. Je kunt dit testen door de app te openen, op het slot te tappen, en daarna de knop op de buitenmodule aan te raken. Gaat de deur dan wel open? Dan wist de app mogelijk niet dat je in de geofence was. Vaak is dat een power management probleem, waarbij de LOQED app in slaap wordt gezet. Neem gerust contact op met onze helpdesk, ze helpen je graag bij het vinden van een oplossing!

Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ballie2
Loqed schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:53:
[...]

Alle systemen werken alweer enige tijd goed. Mogelijk heeft je app om een of andere reden niet gezien dat je de geofence van je huis bent binnengelopen. Alleen dan zoekt de app namelijk op Bluetooth. Je kunt dit testen door de app te openen, op het slot te tappen, en daarna de knop op de buitenmodule aan te raken. Gaat de deur dan wel open? Dan wist de app mogelijk niet dat je in de geofence was. Vaak is dat een power management probleem, waarbij de LOQED app in slaap wordt gezet. Neem gerust contact op met onze helpdesk, ze helpen je graag bij het vinden van een oplossing!
Dank voor jullie reactie. Ik heb op dit moment geen problemen meer en alles is weer functioneel.
Wat ik vanochtend heb geleerd en wat mij verbaasde is dat er condities mogelijk zijn onder welke toegang (zonder pin) niet langer meer is gegarandeerd. Geen verwijt maar een constatering.
Tijdens de beslissing om dit slot aan te schaffen was de enige reden die ik kon bedenken voor dit situaties als ik mijn telefoon kwijt zou raken of deze niet meer zou functioneren. Blijkbaar zijn er toch nog andere condities mogelijk. _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door ballie2 op 16-07-2021 17:06 . Reden: type ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
ballie2 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:06:
[...]

Dank voor jullie reactie. Ik heb op dit moment geen problemen meer en alles is weer functioneel.
Wat ik vanochtend heb geleerd en wat mij verbaasde is dat er condities mogelijk zijn onder welke toegang (zonder pin) niet langer meer is gegarandeerd. Geen verwijt maar een constatering.
Tijdens de beslissing om dit slot aan te schaffen was de enige reden die ik kon bedenken voor dit situaties als ik mijn telefoon kwijt zou raken of deze niet meer zou functioneren. Blijkbaar zijn er toch nog andere condities _/-\o_
Voor zulke situaties heb ik in de auto een huissleutel neergelegd en kan ik altijd nog via de achterdeur naar binnen.

Een beetje wantrouwend zijn naar die nieuwe sloten mag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik ben echt wel benieuwd naar die situatie, vooralsnog krijg ik het niet gereproduceerd. Ook uitgelogd en zonder internet kom ik naar binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ballie2
janne_nl schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:57:
Ik ben echt wel benieuwd naar die situatie, vooralsnog krijg ik het niet gereproduceerd. Ook uitgelogd en zonder internet kom ik naar binnen
Heb je IOS of Android? Ikzelf heb IOS. Als je idd zonder user/ww naar binnenkomt dan is dat wel een beetje een issue lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik heb nog 1 ding bedacht wat ik morgen ga proberen. Uitloggen uit de app, wifi en data uit en dan een herstart van de telefoon.

Ik heb een Android trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelvuur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-06 15:49
Een lokale API (rest) op je netwerk zodat je ook alternatieve oplossingen kan bedenken zou ook wel leuk zijn. Want met de app kan het niet maar met domotica software zou je wel kunnen zeggen "als iedereen het huis uit is en meer dan xxx meter weg voor xx minuten doe dan het nachtslot erop" ik zou dan ook kunnen zeggen als ik de wekker uitzet, haal het nachtslot er vast af (mits ik thuis ben) etc etc. Auto thuis en laad kabel net erin, doe vast de deur open.

Andere use case. Zou graag een optie willen dat je remote via API (het zij via de cloud of lokaal) dat je het "touwtje uit de brievenbus" aan/uit kan zetten. Woon in een dorp dus hier is het normaal dat mensen zo binnen lopen. Als ik dan thuis ben kan ik dat automatisch aanzetten en weer uitzetten zodra ik er niet meer ben (kan dat wel dagelijks in het schema aanzetten maar mocht je het vergeten...)

Misschien wat overkill, maar dat is voor sommige mensen ook zo'n slot ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Snelvuur schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 23:04:
Een lokale API (rest) op je netwerk zodat je ook alternatieve oplossingen kan bedenken zou ook wel leuk zijn. Want met de app kan het niet maar met domotica software zou je wel kunnen zeggen "als iedereen het huis uit is en meer dan xxx meter weg voor xx minuten doe dan het nachtslot erop" ik zou dan ook kunnen zeggen als ik de wekker uitzet, haal het nachtslot er vast af (mits ik thuis ben) etc etc. Auto thuis en laad kabel net erin, doe vast de deur open.

Andere use case. Zou graag een optie willen dat je remote via API (het zij via de cloud of lokaal) dat je het "touwtje uit de brievenbus" aan/uit kan zetten. Woon in een dorp dus hier is het normaal dat mensen zo binnen lopen. Als ik dan thuis ben kan ik dat automatisch aanzetten en weer uitzetten zodra ik er niet meer ben (kan dat wel dagelijks in het schema aanzetten maar mocht je het vergeten...)

Misschien wat overkill, maar dat is voor sommige mensen ook zo'n slot ;)
Een lokale API staat op onze toekomst-wensenlijst.

Het kunnen schakelen van "Touwtje uit de brievenbus", maar ook andere instellingen, staat op onze backlog en zal iets sneller beschikbaar komen. In theorie is onze hele API al beschikbaar (de app gebruikt die), alleen is die vrij complex omdat alle commando's worden "gesigned" - iets dat meestal niet mogelijk is met eenvoudige webhooks zoals IFTTT.

We hebben wel een door een hobbyist gemaakte PHP-interface die bijvoorbeeld sleutels kan aanmaken. Zouden Tweakers behoefte hebben aan dit soort niet officieel supported code?

[ Voor 0% gewijzigd door Loqed op 16-07-2021 23:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Loqed schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 23:27:
We hebben wel een door een hobbyist gemaakte PHP-interface die bijvoorbeeld sleutels kan aanmaken. Zouden Tweakers behoefte hebben aan dit soort niet officieel supported code?
Hier heb ik als developer wel oren naar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Alles wat je wil kan in principe al via webhooks. Het werkt ook, dat heb ik getest.

Alleen...ik vind het een security issue. Los van het feit dat de instelpagina van de webhooks (nog) geen multi factor authenticatie heeft.

Kortom, ik heb alles weer uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Klopt het dat je als je touch to open zonder 500 meter restrictie aan zet de icoontjes van Bluetooth ook niet meer ziet oplichten ?

Krijg dan de melding of ik vis afstand de deur wil openen

Bij de achterdeur gaat de deur ook open terwijl ik binnen zit jammer ….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Bluetooth gaat bij mij ook niet meer aan. Waarschijnlijk wel als je op de knop drukt op de deur (tijdens 'trying to connect'). Dit zijn ook de dingen die gemeld worden als nadeel in de experimentele fase he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
janne_nl schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:21:
Bluetooth gaat bij mij ook niet meer aan. Waarschijnlijk wel als je op de knop drukt op de deur (tijdens 'trying to connect'). Dit zijn ook de dingen die gemeld worden als nadeel in de experimentele fase he.
Maar ook als ik binnen zit gaat de Bluetooth module binnen ook niet aan ?

Als ik dan binnen nabij de deur wil openen komt de melding of ik op afstand wil openen ? Terwijl hij toch met Bluetooth binnen zou moeten verbinden ?
Als ik de functie 500 m restrictie uitzet verbind hij wel weer met Bluetooth binnen modules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Als je leest staat er dat om batterij te sparen de bluetooth uit staat. Pas als de touch to open geactiveerd is of je drukt op het slot aan dr buitenkant gaat de bluetooth aan. Helaas is dr controle of je in het laatste geval binnen bent, blijkbaar nog niet in alle gevallen waterdicht.

Tenminste, zo lees ik het op de info van Loqed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
janne_nl schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:57:
Als je leest staat er dat om batterij te sparen de bluetooth uit staat. Pas als de touch to open geactiveerd is of je drukt op het slot aan dr buitenkant gaat de bluetooth aan. Helaas is dr controle of je in het laatste geval binnen bent, blijkbaar nog niet in alle gevallen waterdicht.

Tenminste, zo lees ik het op de info van Loqed
Maar wat ik bedoel is dat als ik al binnen ben en vanuit binnen de deur open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Waarom zou bluetooth aanblijven als je binnen bent? Waarschijnljjk als jij thuisbent en een huisgenoot komt binnen de 500meter zal het slot bluetooth aanzetten om de huisgenoot touch to open aan te bieden als dat aanstaat. Als je dan als je binnenbent in de app kijkt zul je zien dat bluetooth aan is. Tenminste, ik denk dat het zo werkt.

Wat Loqed zelf ook zegt. Leg je telefoon binnen op verschillende plekken neer en test het openen van buiten. Als je daar niet blij van wordt, de experimentele functie uitzetten. Dit moet ik zelf nog eens testen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
janne_nl schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:21:
Waarom zou bluetooth aanblijven als je binnen bent? Waarschijnljjk als jij thuisbent en een huisgenoot komt binnen de 500meter zal het slot bluetooth aanzetten om de huisgenoot touch to open aan te bieden als dat aanstaat. Als je dan als je binnenbent in de app kijkt zul je zien dat bluetooth aan is. Tenminste, ik denk dat het zo werkt.

Wat Loqed zelf ook zegt. Leg je telefoon binnen op verschillende plekken neer en test het openen van buiten. Als je daar niet blij van wordt, de experimentele functie uitzetten. Dit moet ik zelf nog eens testen trouwens.
Maar als ik binnen zit en wil de deur open doen voor iemand dan moet ik hem nu openen via afstand krijg ik dan als melding

Voorheen was dit gewoon met Bluetooth en dat doet ie ook keurig als ik de 500 m functie uit zet

Test het maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Klopt, logisch ook.

Op zich maakt dat niet uit toch, de deur opent toch? Kreeg dat eerder ook al, voor deze update, zeker als ik de app opende en direct op open klikte.

Maar meld het bij Loqed zou ik zeggen, wellicht doen ze er iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
MarioMark1541 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:24:
[...]

Maar als ik binnen zit en wil de deur open doen voor iemand dan moet ik hem nu openen via afstand krijg ik dan als melding

Voorheen was dit gewoon met Bluetooth en dat doet ie ook keurig als ik de 500 m functie uit zet

Test het maar eens
Ik moet hier wel een beetje om gniffelen dat je dit zo moeilijk doet terwijl je gewoon de klink naar beneden kunt doen.

Ik hoop dat je je gasten toch gewoon op de normale manier binnen laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik kan me dat wel voorstellen hoor. Stel je hebt direct na je voordeur een trap omhoog...vanaf de eerste verdieping kijk je omlaag en evt maak je van afstand de deur open, zodat je niet elke keer die trap af en op hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ballie2
DutchKel schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:56:
[...]

Ik moet hier wel een beetje om gniffelen dat je dit zo moeilijk doet terwijl je gewoon de klink naar beneden kunt doen.

Ik hoop dat je je gasten toch gewoon op de normale manier binnen laat?
Ik krijg een pushbericht als iemand aanbelt en met het pushbericht kan ik de deur openen (Home Assistant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Zijn er mensen die nog meer problemen hebben met geofencing ?

Mijn telefoon registreert te laat dat ik voor de deur sta soms wel 5 minuten later
iOS
Voor de update leek ik nergens last van te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
janne_nl schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:57:
[...]

Staat het toestaan van achtergrond meldingen ook aan voor de Loqed app? (Instellingen->Meldingen->Loqed->Achtergrond-taken moet aan staan. Dan krijg je ook linksboven dat Loqed icoontje, anders werkt het niet.

Maar dit is wat anders dan ik bedoelde.
Ik heb zojuist deze instellingen bekeken maar helaas stonden ze al goed. Mijn vriendin zei ook dat die het heeeeeeel af en toe wel doet. Maar ze kan niet zeggen wat er dan anders is.

De telefoon meld bij die app ook dat die veel stroom verbruikt.

Ik vermoed dat de telefoon iets te oud is om met de huidige energiebesparingsfuncties overweg te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
De loqed app mag niet echt energie besparende instellingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
janne_nl schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:54:
De loqed app mag niet echt energie besparende instellingen hebben.
Dat klopt, die zijn ook allemaal uitgeschakeld.

Ik vermoed dat de app bepaalde dingen doet op een redelijk moderne telefoon om nog wat extra energiebesparende functies van Android uit te schakelen wat misschien met een oudere android versie niet mogelijk is.

Haar telefoon is ook uit 2014/2015 wat tegenwoordig best oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Das best oud ja, reden voor een nieuwe ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
De nieuwe update lijkt het intussen op zich goed te doen, nog niet alles getest, maar dat komt nog wel.

Wel een vraagje, sinds net voor de update de oplaadbare batterijen erin, deze net na de update opgeladen, echter ze staan nog steeds op 100%, ligt dat aan mij of hebben er meer dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
janne_nl schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:49:
De nieuwe update lijkt het intussen op zich goed te doen, nog niet alles getest, maar dat komt nog wel.

Wel een vraagje, sinds net voor de update de oplaadbare batterijen erin, deze net na de update opgeladen, echter ze staan nog steeds op 100%, ligt dat aan mij of hebben er meer dat?
Ik heb wel problemen met touch to open

Het slot gaat en reageert te laat dat ion voor de deur staat soms wel 5 minuten later dat het slot uit stand-by komt
Hebben meerdere hier last van ?

Ook bij mij blijven de batterijen op 100% staan zitten er al een geruime 2 weken in denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Als je in de logging kijkt, zie je dan wel dat het slot uit standby komt? Dat is nl iets dat de app moet regelen, als dat niet goed werkt zit het wellicht meer in je telefoon. Ik heb wel gemerkt dat na een herstart van je telefoon de geofence van Loqed niet noodzakelijk direct goed werkt. En uiteraard moet het icoontje van Loqed wel linksboven naast de tijd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
janne_nl schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:53:
Als je in de logging kijkt, zie je dan wel dat het slot uit standby komt? Dat is nl iets dat de app moet regelen, als dat niet goed werkt zit het wellicht meer in je telefoon. Ik heb wel gemerkt dat na een herstart van je telefoon de geofence van Loqed niet noodzakelijk direct goed werkt. En uiteraard moet het icoontje van Loqed wel linksboven naast de tijd staan.
Heb zelf een iPhone en heeft voorheen gewoon goed gewerkt
Ik zie inderdaad wel in de logging dat het slot uit stand-by komt maar alleen te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Dat lijkt me een issue van je telefoon, meer dan van het slot. Maar wat zegt support er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
janne_nl schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:01:
Dat lijkt me een issue van je telefoon, meer dan van het slot. Maar wat zegt support er van?
Maar heel gek dat het de ene keer wel werkt en de andere keer niet

Zoals m’n moeder werkt het soms wel soms niet
We hebben alle 4 dezelfde telefoon Iphonr 11 pro
Begin werkte het gewoon allemaal goed ?
Lijkt na de update te zijn gebeurd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
De LOQED app vraagt aan de telefoon (iOS/Android) of deze het laat weten zodra je in de buurt bent van je huis. Zodra de app dit van de telefoon hoort, maakt deze het slot direct wakker (dat zie je in het activity log).

Soms kan de telefoon langzamer zijn in het bijhouden van je locatie. Dat kan een aantal oorzaken hebben, de meeste oorzaken en oplossingen staan beschreven in deze FAQ: https://nl.loqed.com/page.../touch-to-open-werkt-niet

We kennen één geval van een huis dat naast de afslag bij een snelweg staat, dan kan het zijn dat de telefoon nét te langzaam is met het zien dat je in de straal van je huis bent gekomen. We gaan er daarom in een volgende app versie voor zorgen dat je de geofence straal wat groter kunt zetten dan nu.

Als test zou je ook nog kunnen proberen een herinnering in te stellen wanneer je op je thuislocatie komt, ik weet dat dat in ieder geval bij iOS kan (ik gebruik zelf geen iOS maar ik denk dat dit de uitleg is: https://support.apple.com/en-us/HT205890 ). Als dat wel werkt maar de LOQED app niet, zou dat onze support afdeling helpen. Sowieso helpt onze support afdeling je graag bij het vinden van het probleem, neem dus gerust even contact met ze op als je er niet uitkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Dank je wel voor de uitleg. Niet dat ik direct problemen heb, maar ik scrollde wel even door de uitleg in de link en ik kwam os dit tegen:

[quote]
6. Ensure your phone is not connected to a charger
When your phone is charging, the operating system assumes it is not moving, and your phone will not be checking if you are arriving in the 500 meter zone of your house.

Ensure your phone is not being charged with a power bank or in your car.
/quote]

Op zich wel raar ergens, Als ik mijn telefoon in de auto in de houder heb, wordt hij ook opgeladen, dan zou toch ook de touch to open mogen werken lijkt me? Is daar niks op te bedenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

(jarig!)
ook hier een tevreden loqed gebruiker;

halverwege vorige week besteld, eind van de week binnen gekregen. dus afgelopen weekend even aan de knutsel geweest. de installatie ging best soepel, een youtube filmpje van loqed maakte het net even wat duidelijker allemaal.
meteen het bestaande slot uit de deur gehaald en goed gesmeerd (lees overal wd40 ingespoten en een uurtje laten liggen), hierdoor valt de deur weer als boter in het slot en doet de loqed hopelijk langer met zijn batterijtjes.

voor de buitenmodule heb ik een passend gat in de deur gezaagd zodat de module er mooi 'flush' invalt, moest daarvoor trouwens wel de schroefbusjes van de buitenmodule afknippen. vervolgens de boel opgevuld met een beetje vloeibaar hout en wat extra seconden lijm aan de achterkant. nu zit het als een huis (huhuh). meteen de voordeur maar even geschilderd, voor het mooie.

na het aanpassen van de powersaving, authorisaties en autostart instellingen op de (android) telefoons werkt het nu allemaal vlekkeloos. de buitenmodule staat al vrolijk aan voor we de auto uitstappen met de 'touch to unlock' melding. zelfs de vrouw is tevreden ;-). enige puntje van kritiek is de hoeveelheid geluid wat de motor/het slot maakt, ik kwam zondagnacht rond 3u thuis en dan is het zo stil dat m'n wederhelft spontaan rechtop in bed zat door het geluid van het opendraaiende slot.

zonder sleutels de deur uit is wel echt een verademing overigens!

oh en na dit alles staan de meegeleverde batterijen bij mij ook nog op 100% ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
janne_nl schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:30:
Op zich wel raar ergens, Als ik mijn telefoon in de auto in de houder heb, wordt hij ook opgeladen, dan zou toch ook de touch to open mogen werken lijkt me? Is daar niks op te bedenken?
Op dit moment weten nog geen oplossing hiervoor, ik weet ook even niet meer zeker op welk platform we dit zagen (iOS of Android). De uitdaging voor ons is dat veel door Google en Apple niet wordt gedocumenteerd. We vermoeden dat de telefoon denkt "ik lig aan het stopcontact, dus ik beweeg niet". Het bewijs is momenteel nogal anekdotisch, dus misschien werkt het wel goed, maar voor de zekerheid hebben we dit in de controlelijst "wat als Touch to Open niet werkt" vermeld.
lange schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:21:
meteen het bestaande slot uit de deur gehaald en goed gesmeerd (lees overal wd40 ingespoten en een uurtje laten liggen), hierdoor valt de deur weer als boter in het slot en doet de loqed hopelijk langer met zijn batterijtjes.
Tip van ons: gebruik geen WD40 maar een goed smeermiddel. WD40 is een oplosser, dus lost het smeermiddel in je deur op.
lange schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:21:
voor de buitenmodule heb ik een passend gat in de deur gezaagd zodat de module er mooi 'flush' invalt, moest daarvoor trouwens wel de schroefbusjes van de buitenmodule afknippen. vervolgens de boel opgevuld met een beetje vloeibaar hout en wat extra seconden lijm aan de achterkant. nu zit het als een huis (huhuh). meteen de voordeur maar even geschilderd, voor het mooie.
Gaaf! Zou je daar een foto van kunnen delen met ons, misschien als review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelvuur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-06 15:49
Misschien wat voor in de toekomst. Stel je kan een stroom draad naar je loqed brengen (via de deur, binnenkant etc etc) zou het dan wel mogelijk zijn dat het slot actief zoekt naar de bluetooth telefoon? Ik weet dat ik nu kan drukken op het slot en dat hij een connectie maakt. Toch ben ik verpest zoals het met een tesla werkt b.v. Je loopt naar de auto en doet gewoon de auto open, alles gaat vanzelf. Dat zal nu niet gaan omdat de batterij te snel leeg zal lopen lijkt me. Stel ik hang er stroom aan dat moet er wel in de app/loqed een aanpassing komen. Wil daar best een pilot user voor zijn hoor :*)

Misschien doe ik nog wat fout, maar als ik de "sleutel" deel kan die andere persoon niet touch to unlock gebruiken dat hij gaat connecten naar de telefoon.

Laatste, ik heb regelmatig "touwtje uit de brienvenbus" aanstaan omdat ik gewoon lui/sneller naar binnen wil. Nu kan het zijn dat je dat een keer gaat vergeten (schuldig) net als je dan een Geo fence hebt, zou het ook handig zijn om de optie te hebben "als ik mijn locatie gebied uitga, verwijder dan touwtje uit de brienvebus"

Nu kan ik dat ook wel met b.v. home assistant doen, maar als het 'native' kan is dat altijd netter.
Overigens heb ik nu een 2e loqed in gebruikt ook.

p.s. gaarne een foto "lange" ben benieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door Snelvuur op 04-08-2021 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

(jarig!)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s3JGxFDba3JnKJm8Eur83V_Wqo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/28zbXVFnexGr8p5LBzmfYLbf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5UsrfXs7wH85K-ZS0Y1FayoK-Z0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/daihNBkQrAaUcCIoJbZgMGCK.jpg?f=fotoalbum_large

Foto's!

Het witte randje eromheen moet ik nog even bij kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Snelvuur schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:05:
Misschien wat voor in de toekomst. Stel je kan een stroom draad naar je loqed brengen (via de deur, binnenkant etc etc) zou het dan wel mogelijk zijn dat het slot actief zoekt naar de bluetooth telefoon? Ik weet dat ik nu kan drukken op het slot en dat hij een connectie maakt. Toch ben ik verpest zoals het met een tesla werkt b.v. Je loopt naar de auto en doet gewoon de auto open, alles gaat vanzelf. Dat zal nu niet gaan omdat de batterij te snel leeg zal lopen lijkt me. Stel ik hang er stroom aan dat moet er wel in de app/loqed een aanpassing komen. Wil daar best een pilot user voor zijn hoor :*)
Volgens mij gaat de bluetooth net uit (onder andere] om een relay attack veel lastiger te maken.
Misschien doe ik nog wat fout, maar als ik de "sleutel" deel kan die andere persoon niet touch to unlock gebruiken dat hij gaat connecten naar de telefoon.
Hm werkt bij mij gewoon zoals verwacht. Je stuurt een nieuwe/andere sleutel en de ander heeft ook de app met de goede afstand en batterij instellingen gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Ik begrijp de gedachte! De reden dat het slot niet altijd zoekt, is deels power management van het slot, maar óók power management van je telefoon. Als de telefoon altijd verbonden zou zijn met het slot, dan zou je dat gaan merken. Als je van >500 meter aan komt lopen, zoekt de telefoon/slot elkaar voor maximaal 20 minuten, of totdat je de deur opent. Daarom werkt het <500 meter met eerst een aanraking, dat het systeem wakker maakt.
Het beste kan je even de "Waarom werkt Touch to Open niet" FAQ doornemen, en zo nodig daarna contact opnemen met de helpdesk. Dan kunnen ze in jouw specifieke geval de logs bekijken.
Laatste, ik heb regelmatig "touwtje uit de brienvenbus" aanstaan omdat ik gewoon lui/sneller naar binnen wil. Nu kan het zijn dat je dat een keer gaat vergeten (schuldig) net als je dan een Geo fence hebt, zou het ook handig zijn om de optie te hebben "als ik mijn locatie gebied uitga, verwijder dan touwtje uit de brienvebus"
Op onze todo-lijst staat in ieder geval op een timer te zetten op Touwtje uit de brievenbus, en een sticky notificatie. Ik vind jouw idee ook interessant, en heb deze aan onze ideeënlijst toegevoegd.
Mooi!
janne_nl schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:28:
[...]

Volgens mij gaat de bluetooth net uit (onder andere] om een relay attack veel lastiger te maken.

[...]
Dat klopt. Buiten de geofence staat de antenne altijd uit. Binnen de geofence staat deze maximaal 20 minuten aan als je aan komt lopen, totdat de deur opent. Zo maken we het moeilijk een relay attack te doen.

Als je de 500-meter restrictie uitschakelt dan is er geen 20 minuten timer op je telefoon (de geofence blijft wel). Daarom gebruiken we, als de functie uit de 'experimenteel' fase is', de bewegingsmelder van je telefoon: alleen als je in de geofence bent én de telefoon beweegt, zoekt de telefoon dan voor korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-07 00:26
"Touwtje uit de deur" gebruik je niet ingeval je een deurklink hebt, begrijp ik dat goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
corrado20vt schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:49:
"Touwtje uit de deur" gebruik je niet ingeval je een deurklink hebt, begrijp ik dat goed?
Als je aan de buitenkant een deurklink hebt (wat niet gebruikelijk is) dan heeft touwtje uit de deur geen nut aangezien je dan net zo goed de deurklink naar beneden kunt doen om de deur te openen vanuit de buitenkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-07 00:26
Ja dan begrijp ik het principe toch goed. Bij een voordeur draait het slot iets verder door om de deur te ontgrendelen. Bij een achterdeur gebruik je alleen de vergrendel en ontgrendel functie maar niet de "open"functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YnnaD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-07 09:38
Ik heb sinds vanmiddag het slot geinstalleerd. Er wordt gelijk gevraagd om een update te installeren die nu na zes uur nog niet geinstalleerd is. Verder lijkt het slot niet open te willen (zowel met touch to open als met pincode) terwijl de kalibratie wel helemaal goed gaat. Wellicht heeft dit allemaal te maken met de update die nog loopt. Is dit herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
In de app werkt het wel?
Hoe ziet e.e.a. eruit in de app? Geen foutmeldingen?

Update kan soms wel even duren?

Ik zou zeggen neem contact op met support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YnnaD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-07 09:38
janne_nl schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 07:25:
In de app werkt het wel?
Hoe ziet e.e.a. eruit in de app? Geen foutmeldingen?

Update kan soms wel even duren?

Ik zou zeggen neem contact op met support.
Update: deze ochtend was de update binnen en geinstalleerd (heeft wel even geduurd), ik kon echter nog steeds niet naar binnen omdat de laatste omwenteling niet gemaakt werd. Ik herinnerde mij dat tijdens de installatie gevraagd werd naar de deur situatie en misschien had ik dat fout ingesteld.

Long story short: slot en bridge opnieuw ingesteld (reset) en nu lijkt hij goed te werken en kom ik netjes het huis binnen. Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Nieuwe software update

August 2021 (LOQED Touch Smart Lock 2.3.14)

Fixed: If the "Remove Touch to Open distance requirement" is not turned on (default setting), the lock will no longer display "Trying to connect" when you touch it. Instead, it will directly show the "Enter code" message, which makes more sense.
Fixed: Outside module could get stuck with one LED turned on.
Changed: open position of lock is set slightly further, as for some lock types, the latch was not retracted far enough.
New: if the temperature inside the lock is >70 degree, the charger will turn off.
New: more debug information added for LOQED support added to help solve some small bugs.

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:09
Komt er een wear os versie van de app waarmee je via het horloge kan ontgrendelen?
Naar ik heb begrepen wordt er een sleutel gegenereerd op de smartphone, dat zou in principe ook moeten kunnen op een smartwatch.
Dan kan je zonder phone naar buiten en je smartwatch gebruiken om naar binnen te komen.

• DutchKel
MichaelReitsma schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:49:
Komt er een wear os versie van de app waarmee je via het horloge kan ontgrendelen?
Naar ik heb begrepen wordt er een sleutel gegenereerd op de smartphone, dat zou in principe ook moeten kunnen op een smartwatch.
Dan kan je zonder phone naar buiten en je smartwatch gebruiken om naar binnen te komen.
Ik denk dat het een uitdaging gaat worden om de bluetooth en gps functionaliteit van de smartwatch op een bepaalde manier te mis/gebruiken zoals Loqed dat doet. Er vanuit gaande dat de wear horloge die je gebruikt bluetooth en gps erin heeft zitten.

• janne_nl
Gps wordt op zich niet gebruikt door de loqed app(daarom ook de ongeveer 500m), dus dit gaat alleen werken als je een smartwatch met sim kaart hebt ben ik bang. Of je moet he telefoon alsnig altijd bij je hebben, maar ik neem aan dat je dat niet bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:09
janne_nl schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:27:
Gps wordt op zich niet gebruikt door de loqed app(daarom ook de ongeveer 500m), dus dit gaat alleen werken als je een smartwatch met sim kaart hebt ben ik bang. Of je moet he telefoon alsnig altijd bij je hebben, maar ik neem aan dat je dat niet bedoeld.
Zowel gps als bt en wifi en sim aanwezig. Zonder phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Het zou theoretisch dus kunnen werken, ik ben alleen bang dat dit maar door enkele mensen gebruikt gaat worden en verwacht niet dat Loqed dit gaat implementeren, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Wat mij opvalt is dat het percentage bij de batterij op 100% blijft staan.
Gebruik overigens de oplaadbare batterijen van Loqed zelf

Hebben meerdere hier last van ? Of is het slot ineens heel zuinig geworden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ja, bij mij staat het ook al heel lang op 100%, ook met de oplaadbare batterijen van Loqed.

Ik hoop niet dat de batterijen straks op tijd van een paar uur van 100 naar 0 gaan 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau-ie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:40
Gisteren het slot geïnstalleerd op onze garagedeur (voordeur heeft een oplegslot dus helaas nog niet mogelijk om een loqed te plaatsen).

Ik merk wel dat de touch-to-open functionaliteit zonder dat je de straal van 500m uitgeweest bent niet echt optimaal werkt. Dit heb ik nu juist nodig omdat ik vaak de voordeur uitloop en dan de garage open wil maken om de fiets te pakken. Touch to open werkt na een aantal keer testen in die usecase vaker niet dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Lau-ie schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:24:
Gisteren het slot geïnstalleerd op onze garagedeur (voordeur heeft een oplegslot dus helaas nog niet mogelijk om een loqed te plaatsen).

Ik merk wel dat de touch-to-open functionaliteit zonder dat je de straal van 500m uitgeweest bent niet echt optimaal werkt. Dit heb ik nu juist nodig omdat ik vaak de voordeur uitloop en dan de garage open wil maken om de fiets te pakken. Touch to open werkt na een aantal keer testen in die usecase vaker niet dan wel.
Die functie is ook nog experimenteel en wordt ook nog verder ontwikkeld

Bij mij werkt het ook nog niet optimaal bij de achterdeur
Als de telefoon binnen ligt kan ik de deur evengoed openen van buitenaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
janne_nl schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:33:
Ja, bij mij staat het ook al heel lang op 100%, ook met de oplaadbare batterijen van Loqed.

Ik hoop niet dat de batterijen straks op tijd van een paar uur van 100 naar 0 gaan 😅
Nee dat hoop ik ook niet ?
@Loqed is dit een bekend probleem /Bug?

[ Voor 6% gewijzigd door MarioMark1541 op 18-08-2021 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wilco_
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-07 19:55
Ik heb nu sinds twee dagen het slot op mijn voordeur geïnstalleerd. Tot op heden zeer tevreden, maar moet zeggen dat ik nog niet veel van huis ben geweest. Voornamelijk tests gedaan door even weg te lopen en weer terug. ;)

Ik heb wel een paar opmerkingen/vragen/ideeën:

- Is het mogelijk om op de buitenmodule de pincode uit te schakelen?
Ik weet dat je dit in de app kan deactiveren (wat ik heb gedaan), maar je krijgt nog steeds het invoer scherm te zien als je de buitenmodule aanraakt. Ik denk dat dit aandacht trekt als mensen er aanzitten (ik zou er zelf wel even aanzitten als ik ergens voor de deur sta, en ik zie een vreemd ding op de deur zitten >:) ), en mensen misschien gaan proberen of kinderen er mee gaan "spelen", wat dan ten koste gaat van de levensduur van de baterijen.

- In de app staan bij "mijn sleutel" allen de opties "Open" en "Vergrendel", Ik mis hier de optie "Ontgrendel".

- Ik las eerder in dit topic dat Loqed bezig is om voor de 500m regel de mogelijkheid te bieden om deze afstand groter te maken. Kunnen jullie het dan zo maken dat het ook minder dan 500m kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
- Is het mogelijk om op de buitenmodule de pincode uit te schakelen?
Ik weet dat je dit in de app kan deactiveren (wat ik heb gedaan), maar je krijgt nog steeds het invoer scherm te zien als je de buitenmodule aanraakt. Ik denk dat dit aandacht trekt als mensen er aanzitten (ik zou er zelf wel even aanzitten als ik ergens voor de deur sta, en ik zie een vreemd ding op de deur zitten >:) ), en mensen misschien gaan proberen of kinderen er mee gaan "spelen", wat dan ten koste gaat van de levensduur van de baterijen.
Goeie ja, zou ik ook wel als optie willen. Vooralsnog denk ik niet dat ik ooit een pincode ga gebruiken.
- In de app staan bij "mijn sleutel" allen de opties "Open" en "Vergrendel", Ik mis hier de optie "Ontgrendel".
Ze hebben gezegd dat dit komt, via de webhooks/api is dit mogelijk trouwens
- Ik las eerder in dit topic dat Loqed bezig is om voor de 500m regel de mogelijkheid te bieden om deze afstand groter te maken. Kunnen jullie het dan zo maken dat het ook minder dan 500m kan zijn?
Die optie is er toch al? Alleen krijg je de touch to open dan niet. Om batterij te besparen wordt de GPS van de telefoon niet gebruikt, maar gebeurt e.e.a. op basis van GSM masten. Dat is niet zo nauwkeurig.

@loqed Kunnen jullie hier op reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wilco_
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-07 19:55
janne_nl schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:19:

[...]

Die optie is er toch al? Alleen krijg je de touch to open dan niet. Om batterij te besparen wordt de GPS van de telefoon niet gebruikt, maar gebeurt e.e.a. op basis van GSM masten. Dat is niet zo nauwkeurig.
Volgens mij is er alleen de mogelijkheid om dit volledig uit te schakelen? Maar ik bedoel dat je hier bijv. 100m (wat mij ook voldoende lijkt) kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Je schakelt hem niet volledig uit, als je 500 (of meer) meter bent weggeweest, krijg je nog steeds de Touch to Open te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-07 22:10
Met dit slot kan je geen fysieke sleutel gebruiken zoals de Nuki. Ik heb echter maar 1 deur, woon 6 hoog en geen raam die ik in kan slaan mocht het slot niet werken. Zijn er hier ook mensen die dit ook hebben maar toch vertrouwen op deze techniek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
richard1074 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:33:
Met dit slot kan je geen fysieke sleutel gebruiken zoals de Nuki. Ik heb echter maar 1 deur, woon 6 hoog en geen raam die ik in kan slaan mocht het slot niet werken. Zijn er hier ook mensen die dit ook hebben maar toch vertrouwen op deze techniek ?
Ik heb nog geen slimme slot, maar wel aan het oriënteren. Maar als ik jouw situatie zo lees, zou ik (op dit moment) niet voor de Loqed kiezen. Hoewel de gebruikers zeer tevreden zijn, lees ik nog vaak genoeg kinderziektes die er nog inzitten. Het is wel volop in ontwikkeling. Maar als er geen alternatief is om je huis alsnog in te komen, zou ik de gok nog niet wagen. Mocht je toch perse een slim slot willen, zou Nuki op dit moment toch handiger voor je zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Hier 2 Loqed sloten voor en achterdeur en tot op heden nog nooit problemen gehad echt ideaal!

Gewoon rijtjeshuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Tsja, als het slot kapot is kom je niet meer binnen, maakt niet zo heel veel uit of dat een elektronisch of mechanisch slot is.

Denk alleen wat meer schade bij een elektronisch slot als je naar binnen moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
janne_nl schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:16:
Tsja, als het slot kapot is kom je niet meer binnen, maakt niet zo heel veel uit of dat een elektronisch of mechanisch slot is.

Denk alleen wat meer schade bij een elektronisch slot als je naar binnen moet
Daarom kansen spreiden. Ik wil een Loqed voor mijn voordeur. Achterdeur kan ik dan nog steeds een sleutel gebruiken. Zou je toch echt een k**dag moeten hebben, willen ze gelijkertijd kapot gaan. Zal dan ook vast onweren en je vrouw naast je aan het zeuren. Hoop dat ik er geen nachtmerrie over krijg 😂
Pagina: 1 2 ... 27 Laatste