9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
vannacht weer even een ath voor mn portfolio aangetikt, maar nu alweer fors lager, herstel Aziatische beurzen zette niet door, en nu openen euro beurzen ook licht rood. Jammer, had wel zin in een groene week.RaptorXS schreef op maandag 8 maart 2021 @ 01:29:
Vers van de pers:
[...]
Bron: https://www.zerohedge.com...explode-higher-asia-opens
Hangt er vanaf... Als je op flexible zit, staat het vaak meteen weer in je Spot account.fRiEtJeSaTe schreef op maandag 8 maart 2021 @ 08:59:
Wanneer je in Binance een gestakete coin vroegtijdig redeemed, hoe lang duurt het dan voor deze tot je beschikking komt?
Toen ik laatst vanaf een fixed terugging, duurde het 1-2 dagen tot ie vrij kwam.
Beetje up, beetje down, lekker buy high, sell low....
Dat is jammer dan zit ik nog 2 dagen opgescheept met ADA.Krullebol.nl schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:07:
[...]
Hangt er vanaf... Als je op flexible zit, staat het vaak meteen weer in je Spot account.
Toen ik laatst vanaf een fixed terugging, duurde het 1-2 dagen tot ie vrij kwam.
Hoezo, net twee semi rode weken gehad, of zit je al te lang op fiat?Slux schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:08:
Wordt tijd dat we weer wat rode weken gaan zien.
DXY zojuist ook 10 basispunten gedaald. Laat het een voorzetting zijn van..RaptorXS schreef op maandag 8 maart 2021 @ 01:29:
Vers van de pers:
[...]
Bron: https://www.zerohedge.com...explode-higher-asia-opens
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Twee rode weken ?DarkShadow schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:21:
[...]
Hoezo, net twee semi rode weken gehad, of zit je al te lang op fiat?

Nee hoor, hoe harder we blijven stijgen hoe harder straks de correctie komt, beter om met ups en downs geleidelijk naar boven te gaan dan nu.
Benieuwd waar dat heengaat..
Chiliz en Mana's in de wallet...
Wat als die correctie niet komt? Of is het een garantie dat ‘ie gaat komen?Slux schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:34:
[...]
Twee rode weken ?![]()
Nee hoor, hoe harder we blijven stijgen hoe harder straks de correctie komt, beter om met ups en downs geleidelijk naar boven te gaan dan nu.
Als we deze week boven de 52k eindigen is het wel klaar met de 'grote' correctie.WoodyWindoW schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:10:
[...]
Wat als die correctie niet komt? Of is het een garantie dat ‘ie gaat komen?
die komt 100% zeker. Alleen nu nog niet. Er komen nog wel een aantal 20 tot 30% dips, heel misschien een keer een 40%. Maar de echte drop van 50 tot 80% duurt nog even zoals het er nu uitzietWoodyWindoW schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:10:
[...]
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
De correctie komt omdat iedereen denkt dat er een correctie komtWoodyWindoW schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:10:
[...]
Niks is 100% zeker hieranti elppa schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:17:
[...]
die komt 100% zeker. Alleen nu nog niet. Er komen nog wel een aantal 20 tot 30% dips, heel misschien een keer een 40%. Maar de echte drop van 50 tot 80% duurt nog even zoals het er nu uitziet
Bitcoin - A weapon of mass disruption
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Het is 100% zeker dat er niets 100% zeker is hier.
prima als ie niet komt, maar jij weet net zo goed als ik dat ie echt wel komt, wellicht scipt ie een cycle maar hij komt echt wel. En ik durf daar wel 100% achter te plakken
Precies dit dus, iedereen verwacht het, dus iedereen handelt hier ook na en dus gaat die 100% komen.Raaafie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:24:
[...]
De correctie komt omdat iedereen denkt dat er een correctie komt
De vraag is alleen hoe diep zullen we weer gaan zakken, dat weet dus niemand.
Misschien zakken we wel geen 80% meer door de institutionele beleggers? Het kan natuurlijk.... maar niks is zeker.
Maar ik geloof wel zeker dat er weer een correctie komt waar je u tegen zegt aan het einde van de bull market
Dat de correctie komt heeft dezelfde zekerheid als de menselijke emotie die hem veroorzaakt. Elke cycle zie je deze discussie weer opnieuw maar als het sentiment omslaat denkt iedereen weer dat we nooit meer omhoog gaan.anti elppa schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:28:
[...]
prima als ie niet komt, maar jij weet net zo goed als ik dat ie echt wel komt, wellicht scipt ie een cycle maar hij komt echt wel. En ik durf daar wel 100% achter te plakken
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Er komt vast wel een correctie, ooit. Maar wanneer weet niemand. Het kan zijn dat we nooit meer onder de $40k komen.anti elppa schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:28:
[...]
Hoe veel je ook van deze markt denkt te weten. Ik denk dat je gewoon heel voorzichtig moet zijn met voorspellingen. Helemaal met die 100% uitspraken. Er zijn mensen hier de handelen op dit soort beloftes, dat is gevaarlijk.
tja, doe er je voordeel mee. Heb ik afgelopen bear markt iig maximaal gedaan. Of btc morgen omhoog of naar beneden gaat kan ik niet met grote zekerheid zeggen. Die bear markt wel, daarom is voor mij de gouden formule DCA starten 1 jaar na de top (dus 1 jaar van bear)Stokstaart schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:31:
[...]
Dat de correctie komt heeft dezelfde zekerheid als de menselijke emotie die hem veroorzaakt. Elke cycle zie je deze discussie weer opnieuw maar als het sentiment omslaat denkt iedereen weer dat we nooit meer omhoog gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door EvilTurkey op 08-03-2021 10:35 ]
Scientia Potentia Est
Alles wat parabolisch stijgt krijgt een correctie.WoodyWindoW schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:10:
[...]
Zie het als een mannelijke ochtend ding, soms wordt je 's ochtends wakker met een parabolische kaars, die duurt ook altijd maar even
En waarom komt die correctie naar 30K er zeker?EvilTurkey schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:34:
Correctie naar $30k gaat zeker komen. Hoe zeker? Niets is zeker. En zelfs dat niet.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ja, logisch als je meteen naar je tandeloze medebewoner onder die brug kijkt..Slux schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:35:
[...]
Alles wat parabolisch stijgt krijgt een correctie.
Zie het als een mannelijke ochtend ding, soms wordt je 's ochtends wakker met een parabolische kaars, die duurt ook altijd maar even
Door 'wishfull thinking'sjorremans schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:35:
[...]
En waarom komt die correctie naar 30K er zeker?
Scientia Potentia Est
En bedankt weer.Stokstaart schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:37:
[...]
Ja, logisch als je meteen naar je tandeloze medebewoner onder die brug kijkt..
En ter info, ik heb gewoon een tentje hoor.
:fill(white):strip_exif()/f/image/0Zp6YnyRfXPDa3INhsvyQtua.png?f=user_large)
Ok, ruikt danSlux schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:39:
[...]
En bedankt weer.![]()
[Afbeelding]
https://www.cnet.com/news...igh-altitude-test-flight/
[ Voor 6% gewijzigd door zwembroek op 08-03-2021 10:44 ]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Komt wel, net een nieuwe IFO aangekondigd van Belt die over ongeveer 48 uur live gaat op pancakeswap.JohnW1 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:44:
Cake mag ook wel weer eens gaan rijzen..
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Welke is van jou?Slux schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:39:
[...]
En bedankt weer.![]()
[Afbeelding]
Sowieso zien ze er allemaal primadeluxe uit. Je moet wel al flinke winsten gemaakt hebben met crypto, dat je je dat kan veroorloven.
De achterste is van mijYES schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:50:
[...]
Welke is van jou?
Sowieso zien ze er allemaal primadeluxe uit. Je moet wel al flinke winsten gemaakt hebben met crypto, dat je je dat kan veroorloven.

:strip_exif()/f/image/nRJFFvov5ZQqV7cjMsPxUyLW.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vond die correlatie wel minder worden afgelopen weken, echter als nu naar het shitcoinfestival kijk lijken ze voornamelijk weer vadertje-Btc te volgen. Enkele uitzonderingen daargelaten.Raaafie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:56:
Waarschijnlijk captain obivious hier, maar heb het idee dat TA echt totaal geen nut heeft bij 99% vd altcoins. De koers van BTC wordt gewoon gevolgd continu.
Twijfel sowieso wel hoelang ik nog met het kleine zakje alts doorgaat.
Het doet me een beetje aan de trekmuur van de Febo denken..
Ik ben hier zo benieuwd naar, ik lees de wildste speculaties, laatst ook op Forbes weer een voorspelling van tussen de 5.000 en 10.000 (in ieder geval onder de 20.000). Anderen zijn wat positiever. Zoals altijd glazen bol werk maar die crash lijkt er inderdaad wel te komen. Zelf heb ik al even geen BTC meer (ik zit er voor kleine bedragen in, meer een hobby).anti elppa schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:28:
[...]
Ik hoop het maar, zou me niet slecht uitkomen.mjjveldt schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:49:
[...]
Komt wel, net een nieuwe IFO aangekondigd van Belt die over ongeveer 48 uur live gaat op pancakeswap.
Die hond geeft eventuele rippers de knuffeldood? Wat een mooi beestje. Ik ben allergisch voor honden maar vind ze tegelijkertijd zo enorm leuk, best lastig soms.Slux schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:59:
[...]
De achterste is van mijik woon er al jaren dus de plebs zitten vooraan, ingeval ze ons willen rippen ben ik als laatste aan de beurt, plus ik heb ook nog killer dog (Crypto) die bij beschermt.
[Afbeelding]
De grote investeerders gaan geen BTC inkopen op 48k, als ze binnenkort een daling verwachten naar <20k.Sluw schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:04:
[...]
Ik ben hier zo benieuwd naar, ik lees de wildste speculaties, laatst ook op Forbes weer een voorspelling van tussen de 5.000 en 10.000 (in ieder geval onder de 20.000). Anderen zijn wat positiever. Zoals altijd glazen bol werk maar die crash lijkt er inderdaad wel te komen. Zelf heb ik al even geen BTC meer (ik zit er voor kleine bedragen in, meer een hobby).
En ik ben stiekem ook wel benieuwd wat er zou gebeuren als Elon Musk zijn BTC verkoopt.fRiEtJeSaTe schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:06:
[...]
De grote investeerders gaan geen BTC inkopen op 48k, als ze binnenkort een daling verwachten naar <20k.
Misschien beperkt dat de schade, ik zeg ook niet dat het waar is maar er lijkt wat onrust en een correctie aan te komen op de korte termijn. Tesla heeft gezegd dat ze het als waarde opslag zien dus die geven ook niet om wat golfbewegingen maar als ze het hadden verwacht hadden ze wel even gewacht inderdaad.fRiEtJeSaTe schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:06:
[...]
De grote investeerders gaan geen BTC inkopen op 48k, als ze binnenkort een daling verwachten naar <20k.
Of nepnieuws dat men de wereld in stuurt "Tesla sells it's Bitcoin holdings".WoodyWindoW schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:11:
[...]
En ik ben stiekem ook wel benieuwd wat er zou gebeuren als Elon Musk zijn BTC verkoopt.
Dikke dump & pump?
Door BTC in te kopen pakt hij straks de rit naar boven mee, en stijgt ook de koers van het aandeel Tesla. Hij creëert zijn eigen hefboom.
Als Elon naar Bitcoin heeft gekocht met dezelfde gedachte als Michael Saylor dan maakt het allemaal niet uit. Het gaat dit dit geval om koopkrachtbehoud op de lange termijnfRiEtJeSaTe schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:19:
Elon doet dit gewoon weer slim.
Door BTC in te kopen pakt hij straks de rit naar boven mee, en stijgt ook de koers van het aandeel Tesla. Hij creëert zijn eigen hefboom.
Waarop baseer je dat er een correctie aan zit te komen op korte termijn? We hebben net een correctie van >25% gehad en zijn nog in de weg omhoog.Sluw schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:14:
[...]
Misschien beperkt dat de schade, ik zeg ook niet dat het waar is maar er lijkt wat onrust en een correctie aan te komen op de korte termijn. Tesla heeft gezegd dat ze het als waarde opslag zien dus die geven ook niet om wat golfbewegingen maar als ze het hadden verwacht hadden ze wel even gewacht inderdaad.
Ik denk juist dat het herstel na deze correctie er voor gaat zorgen dat nog meer grote bedrijven binnenkort gaan instappen.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik lees overal dat het alleen maar draait om Bitcoin, dat altcoins niet de toekomst hebben, dat het niet verstandig is om daar alleen maar in te invensteren. Dat het bijvoorbeeld bij Cardano/ADA alleen maar hypes zijn, dat er eigenlijk nog helemaal niks concreet ligt, enkel een plan.
Als dat allemaal zo is, waarom zijn deze altcoins dan überhaupt gestart? Waarom zou dat niks kunnen worden? Er zijn toch ook zat bedrijven die beginnen met een idee, maar op een gegeven moment voorbij worden gestreefd door iets beter? Microsoft en Apple maken elkaar bijvoorbeeld sterker. Misschien niet het ideale voorbeeld, maar jullie begrijpen wat ik bedoel.
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||
Omdat de bedenkers van die altcoin geld willen verdienen natuurlijk of de wereld beter willen maken. Maar meestal toch echt het eerste! Iedereen wil een graantje meepikken van de BTC of ETH markt.Rayaxi schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:38:
Even een noob vraagje, maar ben nieuwsgierig.
Ik lees overal dat het alleen maar draait om Bitcoin, dat altcoins niet de toekomst hebben, dat het niet verstandig is om daar alleen maar in te invensteren. Dat het bijvoorbeeld bij Cardano/ADA alleen maar hypes zijn, dat er eigenlijk nog helemaal niks concreet ligt, enkel een plan.
Als dat allemaal zo is, waarom zijn deze altcoins dan überhaupt gestart? Waarom zou dat niks kunnen worden? Er zijn toch ook zat bedrijven die beginnen met een idee, maar op een gegeven moment voorbij worden gestreefd door iets beter? Microsoft en Apple maken elkaar bijvoorbeeld sterker. Misschien niet het ideale voorbeeld, maar jullie begrijpen wat ik bedoel.
Altcoins hebben de toekomst niet. De altcoins die zich van de status van altcoin weten los weten te worstelen tot een stablecoin wel (heel erg gechargeerd gezegd, er zijn altcoins die al sinds 2017 bestaan en relatief stabiel lijken). Er zijn wel degelijk altcoins met bruikbare usecases en technische innovaties die er toe doen. Of zo'n coin het red of dood bloed is niet te zeggen, dat is afhankelijk van allerlei factoren.Rayaxi schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:38:
Als je er niet teveel tijd in wilt steken om alts helemaal door te lichten en je eigen research te doen, of niet het risico wil lopen dat de alt waarin jij je geld gestoken hebt uiteindelijk doodbloed omdat de coin niet geadopteerd wordt of voorbij gestreefd wordt door een andere alt, dan moet je er vanaf blijven of alleen speelgeld in steken.
Heb je wel tijd en zin om je eigen research te doen en ben je bereid de gok te nemen dat je geld verdampt als je pech hebt of een slechte keuze maakt, dan kan je best in alts investeren.
Zie de altcoins als startups. Die starten allemaal vanuit een bepaald ideaal of productidee.Rayaxi schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:38:
99,9% van de startups faalt.
Zo zal dat ook met de altcoins gebeuren.
Microsoft en Apple waren ook ooit startups. Als je toen had gezien dat ze in hun garage zaten te solderen en software zaten te kopiëren op hun eigen gebouwde PC zonder tests,etc... , had je er toen 100 euro in willen steken?
Dat idee. Het verschil is dat je nu die garage niet kan zien en dat je heel eenvoudig duizenden euro's in iets kan steken waarvan je eigenlijk helemaal geen idee hebt wie het zijn, hoe het werkt of of het levensvatbaar is.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Altcoins hebben op zich wel de toekomst echter.... zijn het allemaal bedrijven met beloftes. Ze kunnen komen en gaan. Het is ook niet zo dat de beste altcoin met de mooiste ideeen per definitie gebruikt gaat worden...Windows is bijvoorbeeld echt niet de beste OS in de wereld.... maar wel het meest gebruikt...Rayaxi schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:38:
Zie de .com bubbel als voorbeeld. Neem blockchain/bitcoin als het internet van toen. De rest word daarop gebouwd. Hoe groot zijn nu bedrijven geworden als: World online, Lycos, Zonnet, Altavista etc...
Zelfde als de periode van treinen. Er waren ontzettend veel treinen startups. Iedereen zou een eigen trein hebben..... de rails en treinen bestaan nog, maar al die kleine poepbedrijfjes niet meer.
Zo zie ik het tenminste.
Bensimpel
Positieve meneer
Ik geloof wel dat altcoins een toekomst hebben, misschien dat diegene die hard in BTC/ETH zitten gewoon de alts omlaag proberen te praten. Niet iedere altcoin zal de strijd gaan overleven maar als er echt een gamechanger komt...Rayaxi schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:38:
😆 - Denk ook eens om ;)

De maanlanceringen hier lijken maar steeds niet te willen.
Het zijn alleen maar dingen die ik lees op Forbes, Yahoo financial, Coindesk. Gebaseerd op het verleden van Bitcoin. Dat de stijging erg snel is gegaan (laatste 4 maanden van ± 10K naar 50K) en dat de markt oververhit is. Is het waar? Ik weet het niet.St@m schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:30:
[...]
Waarop baseer je dat er een correctie aan zit te komen op korte termijn? We hebben net een correctie van >25% gehad en zijn nog in de weg omhoog.
Ik denk juist dat het herstel na deze correctie er voor gaat zorgen dat nog meer grote bedrijven binnenkort gaan instappen.
Dus dan ben je er nog vroeg bij als er nog maar 100 altcoins bestaan?MicroWhale schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:44:
[...]
Zie de altcoins als startups. Die starten allemaal vanuit een bepaald ideaal of productidee.
99,9% van de startups faalt.
Zo zal dat ook met de altcoins gebeuren.
Microsoft en Apple waren ook ooit startups. Als je toen had gezien dat ze in hun garage zaten te solderen en software zaten te kopiëren op hun eigen gebouwde PC zonder tests,etc... , had je er toen 100 euro in willen steken?
Dat idee. Het verschil is dat je nu die garage niet kan zien en dat je heel eenvoudig duizenden euro's in iets kan steken waarvan je eigenlijk helemaal geen idee hebt wie het zijn, hoe het werkt of of het levensvatbaar is.
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Shell had wat vertraging met het leveren van de brandstofgraceful schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:01:
En jongens, hoe ging het tripje naar de maan van gister nou? Had wat sells gezet en daarna erop uit gegaan dus geen idee wat ik gemist heb
De maanlanceringen hier lijken maar steeds niet te willen.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Het s2f model van planb is leidend wat mij betreft, echter grote gebeurtenissen in de wereld die zware impact hebben op de grote beurzen, bijv zoals Corona had vorig voorjaar kunnen prima btc mee sleuren.Sluw schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:02:
[...]
Het zijn alleen maar dingen die ik lees op Forbes, Yahoo financial, Coindesk. Gebaseerd op het verleden van Bitcoin. Dat de stijging erg snel is gegaan (laatste 4 maanden van ± 10K naar 50K) en dat de markt oververhit is. Is het waar? Ik weet het niet.
Maar de enorme (groeiende) berg aan alternatieve coins neem ik als leek en beginner niet echt serieus, en zie ik echt als startups, als gretigheid, als bubble, en ik vind het zelfs negatief uitstralen op de grote 2, bitcoin en ethereum. Maar goed, ik roep ook maar wat
[ Voor 6% gewijzigd door jowi op 08-03-2021 12:16 ]

Ik heb jaren lang gespeeld met alts. Bitcoin is te duur te traag etc. Coin X gaat het vast veel beter doen!
Achteraf blijken maar weinig alts langdurig te winnen van Bitcoin. Nu Bitcoin zakelijk ook ineens de aandacht heeft kan ik maar 1 ding aanraden:
Koop gewoon Bitcoin.
Ah zonde. Nou vandaag weer allemaal moon schreeuwen bij 3% uptrend?DutchCrownNL schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:03:
[...]
Shell had wat vertraging met het leveren van de brandstof
Snap het wel, als je niet als eerste moon zegt, dan ben je niet de persoon die kan zeggen, ik zei het toch, moon! Dus ik zeg alvast, moon!
[ Voor 21% gewijzigd door graceful op 08-03-2021 12:16 ]
Bensimpel
Positieve meneer
Ik zie bitcoin meer als goud, gewoon iets dat in waarde stijgt maar geen verdere use case heeft inderdaad, ik zie cardano of iets zoals XLM, Nano meer voor betaalmiddelen. En dan heb je nog collectible coins zoals doge. Moet je een beetje zien zoals pokemon kaarten. Leuk om te hebben. Meer niet.jowi schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:08:
Ik geloof ook niet in tientallen of honderden altcoins. Ik geloof ook niet dat er uiteindelijk 1 over zal blijven, er zullen een beperkt aantal digitale munten blijven, gewoon omdat ze beter bij verschillende behoeften gaan passen. Zo zie ik bitcoin absoluut niet als dagelijks betaalmiddel, daar is het te zwaar, te duur en te log voor (op dit moment...) tenzij we zonder extra kosten in satoshi ofzo een bak koffie kunnen kopen... ik zie voor dat soort dagelijks en klein betalingsverkeer wel een rol voor een beperkt aantal digitale valuta... of wie weet, krijgen we uiteindelijk een digitale dollar of euro, en wordt bitcoin iets uit het verleden... wie weet...
Maar de enorme (groeiende) berg aan alternatieve coins neem ik als leek en beginner niet echt serieus, en zie ik echt als startups, als gretigheid, als bubble, en ik vind het zelfs negatief uitstralen op de grote 2, bitcoin en ethereum. Maar goed, ik roep ook maar wat
😆 - Denk ook eens om ;)
Als je voor veilig gaat zeker.Gelukszoekr schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:14:
[Afbeelding]
Ik heb jaren lang gespeeld met alts. Bitcoin is te duur te traag etc. Coin X gaat het vast veel beter doen!
Achteraf blijken maar weinig alts langdurig te winnen van Bitcoin. Nu Bitcoin zakelijk ook ineens de aandacht heeft kan ik maar 1 ding aanraden:
Koop gewoon Bitcoin.
Wanneer je wilt spelen en niet te lang gaat hodlen zijn alt's lucratiever (en leuker).
eEr is een coin die hold ik al 3 jaar.. Daarvoor had ik iets 5 jaar geholdfRiEtJeSaTe schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:17:
[...]
Als je voor veilig gaat zeker.
Wanneer je wilt spelen en niet te lang gaat hodlen zijn alt's lucratiever (en leuker).
Ja, misschien is dat nog wel de mooiste analogie; bitcoin in de rol als de vroegere goudstandaard, waar andere cryptovaluta aan gekoppeld zijn.Bensimpel schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:15:
[...]
Ik zie bitcoin meer als goud, gewoon iets dat in waarde stijgt maar geen verdere use case heeft inderdaad, ik zie cardano of iets zoals XLM, Nano meer voor betaalmiddelen. En dan heb je nog collectible coins zoals doge. Moet je een beetje zien zoals pokemon kaarten. Leuk om te hebben. Meer niet.
Puur je strategie natuurlijk. Sommige mensen zitten juist in alts voor de dagelijkse schommelingen.Gelukszoekr schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:14:
[Afbeelding]
Koop gewoon Bitcoin.
Als je dat niet doet. Dus voor langere termijn, dan is de veiligere optie bitcoin.
Eens. En de afgelopen dagen zijn erg goed geweest met de altsfRiEtJeSaTe schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:17:
[...]
Als je voor veilig gaat zeker.
Ik zou wel willen weten wat XEM deed op de momenten van de vorige punten die 'Done' zijn. En hoe zwaar aan elk punt getild wordt. Als het nu nog zo laag is, waarom dan? Wanneer de voortekenen goed zijn en de twee aankomende stippen XEM flink zouden gaan boosten wanneer het slaagt, dan zou er nu toch al wel een stijging te zien zijn? Ik vind het altijd lastig om op basis van dit soort berichten/kaartjes te schatten wat een coin gaat doen.zwembroek schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:31:
Xem staat op dit moment erg laag. Zou onderstaande nog wat gaan doen? Iemand die een gokje gaat wagen?
[Afbeelding]
Richting eind vorig jaar een zooi aan alts gekocht. Buiten BTC en ETH gebleven, vanuit de heilige overtuiging dat alt season komt en de gains weer eens massive gaan zijn. Tot nu toe 300%. (op een paar coins 7-800%). En de mooie tijden komen er imho nog aan voordat t weer goed knapt.Matthias87 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:21:
Misschien zou het ook eens goed zijn in dit topic dat men wat meer deelt over hun strategie. Worst case scenario leer je er iets van.
Gefeliciteerd met je gainsStrongArmLance schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:47:
[...]
Richting eind vorig jaar een zooi aan alts gekocht. Buiten BTC en ETH gebleven, vanuit de heilige overtuiging dat alt season komt en de gains weer eens massive gaan zijn. Tot nu toe 300%. (op een paar coins 7-800%). En de mooie tijden komen er imho nog aan voordat t weer goed knapt.
Waar kwam die heilige overtuiging vandaan?
Tja, dat optimisme kan je juist ook nekken natuurlijk. Nu heb je al een mooie winst te pakken maar met een beetje pech let je even niet op of knapt de bubbel als je ligt te slapen en is een deel van die winst weer verdampt. Dat blijft toch wel het heikele punt met alts.StrongArmLance schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:47:
[...]
Richting eind vorig jaar een zooi aan alts gekocht. Buiten BTC en ETH gebleven, vanuit de heilige overtuiging dat alt season komt en de gains weer eens massive gaan zijn. Tot nu toe 300%. (op een paar coins 7-800%). En de mooie tijden komen er imho nog aan voordat t weer goed knapt.
Banken op de cycli en spiegelen aan de voorgaande jaren.Matthias87 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:48:
[...]
Gefeliciteerd met je gains![]()
Waar kwam die heilige overtuiging vandaan?
100%. Maar ik ga niet halverwege van strategie veranderenYES schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:48:
[...]
Tja, dat optimisme kan je juist ook nekken natuurlijk. Nu heb je al een mooie winst te pakken maar met een beetje pech let je even niet op of knapt de bubbel als je ligt te slapen en is een deel van die winst weer verdampt. Dat blijft toch wel het heikele punt met alts.
Uiteraard een risico, dat ik probeer de mitigeren door enkel goede projecten met real world use en een werkend product te kiezen.
[ Voor 8% gewijzigd door StrongArmLance op 08-03-2021 12:57 ]
Haha, wat denk je zelf?A87 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:03:
[...]
Dus dan ben je er nog vroeg bij als er nog maar 100 altcoins bestaan?
Kijk op github en ik denk dat ook 8000 altcoins nog een early adoption fase is. Er komt nog veel meer shit bij. Nog meer nuttloze kopieën, forks en branches. Helaas.
[ Voor 6% gewijzigd door MicroWhale op 08-03-2021 12:54 ]
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Lees: kansenMicroWhale schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:53:
[...]
Haha, wat denk je zelf?
Kijk op github en ik denk dat ook 8000 altcoins nog een early adoption fase is. Er komt nog veel meer shit bij. Nog meer nuttloze kopieën, forks en branches. Helaas.
Voor jou zijn het misschien kansen.
Als je deze er bij pakt:

Dan ben ik meer een early adopter. Dus als de prijs al wat hoger staat, er meer toekomstvastheid is en de adoptie vanuit de doelgroep echt aan het ontstaan is. En dan zit ik vaak nog best laat in die 13.5% van de early adopters.
Sommige mensen kopen op basis van een mooi verhaal en geruchten een coin. Die zitten bij de 'innovators'...
Voor mij persoonlijk is dat teveel risico. Maar ieder zijn ding.
[ Voor 5% gewijzigd door MicroWhale op 08-03-2021 13:00 ]
Ik volg theta.tv nu zelfs, ziet er echt high quality uit, op eerste gezicht zeker betere kwaliteit dan twitch 😌🙂 in de gaten houden 😉
[ Voor 3% gewijzigd door Kol Nedra op 08-03-2021 13:03 ]
nothing stops this train
Nog 44 dagen toch?Kol Nedra schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:02:
Misschien opletten op LTC en THETA, THETA gaat THETA maunnet launchen en LTC heeft MimbleWimble code review. (Beide 15 maart)
Ik volg theta.tv nu zelfs, ziet er echt high quality uit, op eerste gezicht zeker betere kwaliteit dan twitch 😌🙂 in de gaten houden 😉
Het HODLen van die dingen was wel zwaar hoor. Tot begin januari ging het gevoelsmatig gelijk op met ADA (factor *0.1) want ik had een zak met gelijke waarde. Nu hopium dat VET bijtrekt tot de waarde van mijn zak ADA :-) Dus naar ADA toe, ADA hoeft niet naar VET toe
Bensimpel
Positieve meneer
Ik zit als innovator nu op Pi en BEE. Rustig af te wachten totdat ze aangesloten worden op het mainnet.MicroWhale schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:00:
[...]
Voor jou zijn het misschien kansen.
Als je deze er bij pakt:
[Afbeelding]
Dan ben ik meer een early adopter. Dus als de prijs al wat hoger staat, er meer toekomstvastheid is en de adoptie vanuit de doelgroep echt aan het ontstaan is. En dan zit ik vaak nog best laat in die 13.5% van de early adopters.
Sommige mensen kopen op basis van een mooi verhaal en geruchten een coin. Die zitten bij de 'innovators'...
😆 - Denk ook eens om ;)
Ik heb de volgende strategie:MicroWhale schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:00:
[...]
Filter op coinmarketcap:
- coins onder de $1
- fixed max. supply van 2 miljard of minder
- max ong. 3 jaar oud
- grafiek laat geen schommel zien maar steady lijn omhoog
Dan kopen met wat kleingeld. Lees 100 a €200 euro o.i.d. Je krijgt dan een stortvloed aan muntjes. Gaat ie omhoog zit je gebeiteld. Gaat ie omlaag is dat je verlies. En op tijd uitstappen uiteraard. Het ritje naar $1 maken ze allemaal wel op enig punt. Ik lees me ook maar minimaal in, simpelweg omdat het ondoenlijk is om al die coins te analyseren op potentieel. De reden dat de meeste altcoins omhoog gaan is toch FOMO.
Bovenstaande werkt alleen in een bull-market uiteraard.
Theta is een van de weinigen die ik momenteel even Hodl. 7 a 8 dollar moet imo komende weken goed haalbaar zijn.Kol Nedra schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:02:
Misschien opletten op LTC en THETA, THETA gaat THETA maunnet launchen en LTC heeft MimbleWimble code review. (Beide 15 maart)
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
Ik heb nu met ANKR een soortgelijk ritje, wat minder extreem als de coins die aan jouw voorwaarden voldoen denk ik, maar toch. In BTC is is weinig waard dus je hebt er een hele zooi van, maar elke satoshi die hij stijgt is gewoon een paar % erbij op, gaat snel als hij stijgt. Als hij daalt natuurlijk net zo snel maar dan zit je er in verhouding niet heel dik in.fRiEtJeSaTe schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:28:
[...]
Ik heb de volgende strategie:
Filter op coinmarketcap:
- coins onder de $1
- fixed max. supply van 2 miljard of minder
- max ong. 3 jaar oud
- grafiek laat geen schommel zien maar steady lijn omhoog
Dan kopen met wat kleingeld. Lees 100 a €200 euro o.i.d. Je krijgt dan een stortvloed aan muntjes. Gaat ie omhoog zit je gebeiteld. Gaat ie omlaag is dat je verlies. En op tijd uitstappen uiteraard. Het ritje naar $1 maken ze allemaal wel op enig punt. Ik lees me ook maar minimaal in, simpelweg omdat het ondoenlijk is om al die coins te analyseren op potentieel. De reden dat de meeste altcoins omhoog gaan is toch FOMO.
Bovenstaande werkt alleen in een bull-market uiteraard.
Gebruik jij een website waar je dit soort filters kan instellen, om zo dit soort coins eruit te pikken?
Ik word knap beroerd als ik vet zie. Baal dat ik mijn 100k muntjes niet heb bewaard.oNo schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:18:
Eindelijk is VET door de weerstand van de 0.60 USD heen na 2 eerdere pogingen vorige maand en flinke correctie.
Het HODLen van die dingen was wel zwaar hoor. Tot begin januari ging het gevoelsmatig gelijk op met ADA (factor *0.1) want ik had een zak met gelijke waarde. Nu hopium dat VET bijtrekt tot de waarde van mijn zak ADA :-) Dus naar ADA toe, ADA hoeft niet naar VET toe
Klopt maar de meeste rippers zijn van die bondkraagjes en die zijn sowieso bang voor honden groot of klein.YES schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:06:
[...]
Die hond geeft eventuele rippers de knuffeldood? Wat een mooi beestje. Ik ben allergisch voor honden maar vind ze tegelijkertijd zo enorm leuk, best lastig soms.
Je zou eens naar Portugese waterhonden en labradoodles kunnen kijken die zijn voor mensen met allergie
En nog gehoor gegeven aan je FOMO?MRDutchfreakNL schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:53:
Zo. Na 5 dagen zonder trades lijkt de markt langzamerhand weer wat te stabiliseren voor zover dat mogelijk is in de crypto. Toch wat geld verloren in de day trades die week er voor. Uiteraard wel steeds wat bijgekocht voor de HODL wallet. En ik heb de al aangeschafte daytrades gewoon laten staan aangezien ik die anders ook op verlies had moeten verkopen. Inmiddels staan ze allemaal in het groen en gaan we maar weer eens beginnen met wat trades te maken.
Wat wel heel zuur is, ik heb serieus naar CHZ zitten kijken de afgelopen weken. Omdat de markt zo raar deed toch maar even afgewacht aangezien een 100% stijging naar mijn idee altijd voor een correctie zou moeten zorgen. Om nu te zien dat het weer 30% in de plus staat is wel zuur. Alles in me roept nu niet kopen maar FOMO schreeuwt wat anders
Ik heb in eerste instantie een leuke run gedaan van ,10 naar 0,139, maar daarna maakte ik weer dezelfde fucking fout die ik de afgelopen wek elke keer maak om mijn verlies te beperken. Proberen verkopen op een piek en dan lager inkopen. Uiteindelijk na 2 dagen gewoon 30% verbrand ermee. Sterker nog, mijn hele pf was in 2 weken naar -50% gegaan
Toch maar weer op 0,12 ingekocht en gezegd, fuck het, of we gaan vasthouden en verkopen op 0,39 of we moven het nu naar BTC, op de ledger en gewoon 3 jaar niet meer kijken. Uiteindelijk dus ingestapt op 0,12 en ga er van uit dat hij nog wel goed gaat stijgen, BTC lijkt weinig invloed te hebben, dus dat is ook wel fijn.
Mijn grootste fout was ook omdat ik een paar verlies geleden had, kopen en dan daarna de OCO veels te strak instellen, resulteerde er in dat ik steeds weer terug kocht tegen hoger bedrag.
Net ook weer in de verleiding om op 0,17 te verkopen en hopen op een daling naar 0,15 maar heb de binance app gesloten en we zien de push wel wanneer hij boven de 0,30 komt, dan ga ik misschien gewoon de boel verkopen.
Thanks voor de tip al kende ik hem al wel. Het stomme is dat ik die honden nou net minder leuk vind qua uiterlijk of zo. Het is echt stom want je koopt een hond niet alleen voor het uiterlijk natuurlijk, maar ze spreken me gewoon niet zo aan.Slux schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:32:
[...]
Je zou eens naar Portugese waterhonden en labradoodles kunnen kijken die zijn voor mensen met allergie
Maar wie weet, ooit
De enige hond die ik in bezit heb gehad is een tijdje terug DOGE. Ben ik ook allergisch voor bleek al snel.
Coinmarketcap. Daar kun je makkelijk filteren.YES schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:30:
[...]
Ik heb nu met ANKR een soortgelijk ritje, wat minder extreem als de coins die aan jouw voorwaarden voldoen denk ik, maar toch. In BTC is is weinig waard dus je hebt er een hele zooi van, maar elke satoshi die hij stijgt is gewoon een paar % erbij op, gaat snel als hij stijgt. Als hij daalt natuurlijk net zo snel maar dan zit je er in verhouding niet heel dik in.
Gebruik jij een website waar je dit soort filters kan instellen, om zo dit soort coins eruit te pikken?
Uiteindelijk moet het naar pakembeet 100 en dan ben je nog vroeg. Mischien zit het echte geld pas rond 2040 als jenu holdMicroWhale schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:53:
[...]
Haha, wat denk je zelf?
[ Voor 6% gewijzigd door A87 op 08-03-2021 13:38 ]
Een filter als leeftijd/hoe lang een coin bestaat kan ik zo niet vinden, of check je dat als een coin aan de andere voorwaarden voldoet handmatig?fRiEtJeSaTe schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:35:
[...]
Coinmarketcap. Daar kun je makkelijk filteren.
Je moet wel nog iets zelf doen ja.YES schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:43:
[...]
Een filter als leeftijd/hoe lang een coin bestaat kan ik zo niet vinden, of check je dat als een coin aan de andere voorwaarden voldoet handmatig?
Gewoon grafiek op ALL.
Ja en nu heb ik FOMO, thanksDaacuso schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:30:
[...]
Theta is een van de weinigen die ik momenteel even Hodl. 7 a 8 dollar moet imo komende weken goed haalbaar zijn.

Dit topic is gesloten.
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!