[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 251 Laatste
Acties:
  • 959.067 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botneet
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 12:32
Ik wacht het lekker af, het geeft een lekker gevoel als je er geld in hebt wat je voor je gevoel ook gewoon had kunnen weggooien. Ik ervaar 0.0 stress :), laat maar komen een bear market, dan zal ik weer bullish zijn :p :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jwn1UbW0K3cPct3XuAC3I2ByFSw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/TGrPiVFIhU6aHcaa4pKOZEMU.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ga je die nog updaten? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
mannowlahn schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:23:
ETH is de Nokia van crypto aan het worden. Ooit onverwoestbaar maar inmiddels links en rechts compleet ingehaald door de tijd.
Wat vergeten mensen toch snel. Januari en februari vergeten? ETH is nog altijd de onmiskenbare #2.

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Pelox schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:13:
Eth is weer ouderwets zwak tov de rest.
500% winst in 4 maand tijd is niet meer voldoende. Dit soort reacties laat zien dat we in een bullrun zitten.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Mooooody schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:49:
[...]

500% winst in 4 maand tijd is niet meer voldoende. Dit soort reacties laat zien dat we in een bullrun zitten.
Genieten hier. Stiekem zou ik tonnen bitcoin willen kunnen verkopen en inkopen om de reacties hier steeds. Dat zou pas een power move zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:11
TomTorquay schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:49:
[...]

Wat vergeten mensen toch snel. Januari en februari vergeten? ETH is nog altijd de onmiskenbare #2.
Ik heb het niet over de koers maar die godvergeten fees zijn echt krankjorum geworden. Het is nog goedkoper om een dhl bussie te huren om wat knaken bij iemand persoonlijk te bezorgen.
ETH begint het luie rijkeluis broertje te worden die maar steeds op sleeptouw genomen moet worden omdat die anders zelf geen kloot uitvoert.

Ik persoonlijk heb inmiddels een grotere aversie tegenover ETH dan bv doge of ripple

[ Voor 22% gewijzigd door mannowlahn op 02-03-2021 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
mannowlahn schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:52:
[...]

Ik heb het niet over de koers maar die godvergeten fees zijn echt krankjorum geworden. Het is nog goedkoper om een dhl bussie te huren om wat knaken bij iemand persoonlijk te bezorgen.
dhl? Is dat een nieuwe coin? Moonshot when?!

Ik hodl eth gewoon maar verder. Kijken of Eth2 redding gaat bieden.

[ Voor 9% gewijzigd door Bananeman op 02-03-2021 21:55 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Good ol' days. Toen je nog makkelijk 1 bitcoin kon kopen. _/-\o_
Wat een tijden waren dat.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tjlq1Kj.png

1 BTC is nu €40K. Bizar eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
Bananeman schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:54:
[...]

dhl? Is dat een nieuwe coin? Moonshot when?!

Ik hodl eth gewoon maar verder. Kijken of Eth2 redding gaat bieden.
Serious note, postzegels enzo is anders best wel een goede business case voor een crypto. Track and trace to the max. Niet noodzakelijk maar ook niet super vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:08
graceful schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:50:
[...]

Genieten hier. Stiekem zou ik tonnen bitcoin willen kunnen verkopen en inkopen om de reacties hier steeds. Dat zou pas een power move zijn.
Zoiets als dit dat seconden gebeurde voor de laatste dip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3c6FgIiT6Gw0bWCPnDqip2hBx4Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PeQsKPTq3svO9hyJBFAW5d6e.png?f=fotoalbum_large

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

mannowlahn schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:52:
[...]

ETH begint het luie rijkeluis broertje te worden die maar steeds op sleeptouw genomen moet worden omdat die anders zelf geen kloot uitvoert.

Ik persoonlijk heb inmiddels een grotere aversie tegenover ETH dan bv doge of ripple
Die fees laten zien dat ETH veelvuldig gebruikt wordt. Je kan ook zeggen; ondanks de fees is ETH nog steeds het enige netwerk dat flinke adoptie heeft vergaard.

Aan de rest taak om die achterstand te overbruggen. Daarom zit ik ook in Polkadot/Kusama.

Vrijwel alles draait om ETH op het moment. Enige coin naast Bitcoin die institioneel geld krijgt op het moment. Zou dom zijn om daar niet op te gokken imo. Even ietsiepietsie uitzoomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 02-03-2021 22:05 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
mjjveldt schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:56:
[...]

Zoiets als dit dat seconden gebeurde voor de laatste dip.

[Afbeelding]
Oh, echt? Precies toen mijn reactie vanmiddag geplaatst werd? Bizar. De toeval tegenwoordig.

Edit: oh, 20:00z ohhhh. Dacht al, kan ook lijntjes knutselaar worden. Jammer. Toch maar op bitcoin pensioen. :’(

[ Voor 12% gewijzigd door graceful op 02-03-2021 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
mannowlahn schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:56:
Serious note, postzegels enzo is anders best wel een goede business case voor een crypto. Track and trace to the max.
Daar heb je toch helemaal geen crypto voor nodig?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-09 16:35
Tominatie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:55:
Good ol' days. Toen je nog makkelijk 1 bitcoin kon kopen. _/-\o_
Wat een tijden waren dat.

[Afbeelding]

1 BTC is nu €40K. Bizar eigenlijk.
Deze dan..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bLqZEktc_ZjVVhlRxrCno_nKL2Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aA2LwjdIcPy9OIIBAkRQOl49.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Wauw <3 <3 <3 <3
Dat waren nog eens tijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaes
  • Laatst online: 19:49

Chaes

#HODL

ETH is een long-term winner. Over een paar jaar kijken we lachend terug op die hoge fees die dan al lang niet meer aan de orde zijn. Dat negatieve sentiment mag wel eens verdwijnen wat mij betreft. Qua prijsontwikkeling presteert het ook nog bovengemiddeld goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Chaes schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:08:
ETH is een long-term winner. Over een paar jaar kijken we lachend terug op die hoge fees die dan al lang niet meer aan de orde zijn. Dat negatieve sentiment mag wel eens verdwijnen wat mij betreft. Qua prijsontwikkeling presteert het ook nog bovengemiddeld goed.
Dit jaar moeten die absurde fees toch al verholpen zijn?

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-09 16:35
Tominatie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:08:
[...]

Wauw <3 <3 <3 <3
Dat waren nog eens tijden.
Ik heb nog meer transacties gevonden. Helaas zijn het allemaal verkooporders :+
Man man man.. Maar goed, achteraf zullen er altijd dingen zijn in het leven die je anders zou hebben aangepakt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Bananeman schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:12:
[...]

Dit jaar moeten die absurde fees toch al verholpen zijn?
are you new here?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cuXCpMq.png

Ga er maar vanuit dat het nog 10 jaar duurt! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-09 19:44
Heerlijk die anti ETH reacties :)
We gaan het idd eind dit jaar zien.
Berlin Fork
Londen Fork
EIP-1559
ETH 2.0

😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:06
Vandaag mijn binance kaart binnen gekregen, ging wel snel moet ik zeggen. Zie dat ik het nog moet activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Nog wat miners aanwezig hier? (ik zag niet echt een groot/apart 'miners' topic in dit subforum namelijk).

Ik zag laatst een filmpje over de Goldshell HS3-SE ASIC miner voorbij komen. Best leuk/stil dingetje.
Ik vroeg mij toen af... zijn er eigenlijk nog leuke 'sweet spots' wat betreft stille/zuinige rigs voor de Tweaker die ook zo rendabel zijn? Nederlands/Europese varianten van de GoldShell (ergo; lokaal leverbaar?) of een bepaalde DIY configuratie die absoluut veel bang-for-the-buck heeft?
Ik heb besloten toch eens te willen gaan kijken of ik een leuke mining rig in mijn technische ruimte kan plaatsen die ik 24/7 laat draaien. Maar het moet wel een stil apparaat zijn. En hoger dan 950 Watt verbuik wil ik eigenlijk niet gaan.

Hoe/wat ik ga minen daar moet ik mij echt nog in gaan verdiepen...ik denk ETH (misschien kan een andere Tweaker - desnoods tegen een 'fee' - mij een snelcursus geven of het spul dan configureren zodat ik meteen van start kan...ik heb het naast 2 banen en een huishouding best druk eigenlijk....).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tg4raZr.png

De laatste voor vandaag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jordy198705
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Lees al een paar dagen mee maar nu ook maar eens mijn Tweakers account maar afgestoft :)

In mijn optiek (voor wat dat waard is) blijft ETH gewoon het leidende platform aankomende jaren.

EIP-1559 en ETH 2.0 worden de absolute gamechangers voor ethereum.

Nog even geduld is key :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 15:38
Alpina schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:16:
Heerlijk die anti ETH reacties :)
We gaan het idd eind dit jaar zien.
Berlin Fork
Londen Fork
EIP-1559
ETH 2.0

😉
5 maart moet er nog wel even gestemd worden wat er zoal meegaat in de Londen Fork, he.. Zie ook: https://github.com/ethereum/pm dus dat is best even spannend. Maar idd, EIP-1559 is wel een changing mechanisme voor ETH en maakt het deflationary.

Maar, goed, het blijft Ethereum. Eerst zien, dan geloven.

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:47
TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:38:
[...]

Die link zegt echt helemaal niks en jij ook niet, wat heeft ripplenet net xrp te maken?
Ripple net en XRP zijn 2 losstaande dingen, sinds RippleNet 4.0 kan het gecombineerd worden met XRP waardoor de kosten voor de banken etc. Omlaag brengt
[/quote]
Dat waren in 2017 iig nog geheel afzonderlijke zaken. Heel die 2017 xrp hype was gebaseerd op 'het succes' van ripplenet. OOOeh aaah er is weer een bank die een papiertje heeft ondertekend. Dit gaat DE crypto van de toekomst zijn moon lambo!
Het succes van RippleNet en duidelijke regulatie. Die regulatie ontbreekt nog steeds, aangezien banken geen risico nemen en de rechtszaak laat de prijs te wensen over.
Dat de oprichters veel ripple hebben en dus manipulerende whales zouden kunnen spelen heb ik het niet eens over.
In hun kwartaalcijfers laten ze zien wat ze hebben gedaan en hoeveel XRP verkocht is en weer terug is in Escrow. De Ledger is public dus ook de transacties vanuit de wallets kan je zien.
ik heb het er over dat XRP niet is wat 99% van de holders denken. Weet je uberhaubt hoe ripple werkt? Op de hoogte van validators, trusted nodes, waar de devs mee bezig zijn als dat al niet alleen ripplenet en andere zaken zijn?
Elke Holder kan zijn eigen onderzoek doen, dat men dat niet doet en er blind inspringt net zoals de Henk&Ingrid bij Bitcoin nu ligt bij hen.

Alert: Mijn vriendin op het werk hoorde van een medewerkster dat ze zich aan het verdiepen was in crypto.
We zitten bijna aan de top! 8)7
Ik hoopte op een antwoord waar ik iets uit kon leren over de huidige verbeterde staat van xrp en een kleine uitleg waarom ik xrp niet meer moet zien als een hypecoin gehyped voor helemaal niks, maar het lijkt er op dat xrp nog altijd draait op de 2017 hype van ripplenet.
Er valt toch genoeg te lezen op de interwebs?
Kan je alsnog je targets halen? Ja indien redelijk ingesteld dan kan je aan de hype blijven verdienen. Heb ik ook gedaan. Weet je echt wat nostro/vostro is buiten xrp shills om? Hoeveel holders denk je dat er ooit van gehoord hebben? Nu iets duidelijker waarom ik die uitspraak deed dat de meeste holders geen idee hebben wat xrp is en puur nog altijd op een hypetrain zitten?
De targets halen hangt af van regulatie, op internet zijn genoeg informatie/filmpjes te vinden over Nostro/Vostro.
Nogmaals, die andere Hodlers moeten zelf onderzoek doen.

Ik zou ook niet weten waarom ik(niet lid van XRPArmy) jou moet overhalen om er weer in te stappen.
Die indruk wek je een beetje.

All aboard! :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:05
Twee weekjes op mn 'oude' slapende gaming rig (1x AMD Vega 64). ETH via Nicehash.

Inmiddels 54 euro binnen, en dat bij een 'stabiele' koers haha. Tegenover 250w power usage; 18 euro stroomkosten :X

Ach ja. Winst is winst d:)b
Ik zag laatst een filmpje over de Goldshell HS3-SE ASIC miner voorbij komen.
Ah... Ik geloof dat we in een verschillende league zitten dan :P
Hoe/wat ik ga minen daar moet ik mij echt nog in gaan verdiepen...ik denk ETH (misschien kan een andere Tweaker - desnoods tegen een 'fee' - mij een snelcursus geven of het spul dan configureren zodat ik meteen van start kan...ik heb het naast 2 banen en een huishouding best druk eigenlijk....).
ETH minen is super simpel :) en het voordeel is, als je wil stoppen kan je je kaart altijd goed doorverkopen. De afschrijving op hardware is te overzien, zolang ETH PoS blijft doen.
Het probleem is in alle gevallen het verkrijgen van hardware. Videokaarten zijn super duur geworden. Als je boven de adviesprijs gaat inkopen dropt je opbrengst vrij hard.

Als je ongebruikte hardware hebt is het makkelijk verdienen, dat wel.

Mocht je hulp nodig hebben stuur gerust een DM. Via Nicehash ben je met een half uurtje al up and running, het is echt simpel. Je bent wat langer bezig als je streeft naar max hashes en laag energieverbruik.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-09 17:24
Jordy198705 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:38:
Lees al een paar dagen mee maar nu ook maar eens mijn Tweakers account maar afgestoft :)

In mijn optiek (voor wat dat waard is) blijft ETH gewoon het leidende platform aankomende jaren.

EIP-1559 en ETH 2.0 worden de absolute gamechangers voor ethereum.

Nog even geduld is key :)
>50% van de ETH mining pools zijn tegen EIP-1559. De miners hebben complete zeggenschap over ethereum, dus verwacht maar dat dat feestje niet zal doorgaan.
Eth 2.0 is een sprookje als ze denken dat de miners zomaar alles zullen laten gebeuren :Y

https://stopeip1559.org/
https://www.theblockcrypt...ing-pools-divided-eip1559

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Hoe komt dat eigenlijk dat alles altijd zo "springt". Zo bijvoorbeeld, 3 uur geleden beslist de markt om _alles_ te laten dalen met enkele procenten. Hoe dan? En waarom? Dan plots gaat het weer steil omhoog. Maar niet 1 munt, alle munten (meestal) Precies alsof het een gecoordineerde dans is ofzo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:02
Lekker slapen. Morgen 49k.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

SideShow schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:18:
Hoe komt dat eigenlijk dat alles altijd zo "springt". Zo bijvoorbeeld, 3 uur geleden beslist de markt om _alles_ te laten dalen met enkele procenten. Hoe dan? En waarom? Dan plots gaat het weer steil omhoog. Maar niet 1 munt, alle munten (meestal) Precies alsof het een gecoordineerde dans is ofzo
Als ik het goed begrijp zijn dat oa. acties van bots van wat grotere investeerders en maatschappijen.
De "Whales" (grote bagholders) van de bitcoin markt. Gaan ze coins verkopen en laten ze de markt weer een paar % dalen om de bots/orders van "shrimps" (jan modaal) te triggeren tot een verkoop. Zo kan er weer goedkoop ingekocht worden (op grote schaal heeft het veel effect).
Andersom werkt het net zo... de whales kopen een bepaalde coin en-masse in (grote hoeveelheid). Andermans botjes triggeren opnieuw omdat er een opwaardse trend lijkt te zijn en de prijs schiet verder door omhoog. Dan verkopen de whales een deel van hen coins en pakken ze weer winst.
Bij XRP bijvoorbeeld heb ik dit in 2019-2020 echt maand na maand zien gebeuren.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomTorquay
Psychologie van de massa gecombineerd met de vlinder van Lorenz (butterfly effect). En natuurlijk dat alle coins meelopers zijn die netjes na-apen wat grote broer BTC doet. En oh ja, de whales doen natuurlijk ook hun duit in het zakje (zie post hierboven).

[ Voor 6% gewijzigd door TomTorquay op 02-03-2021 23:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
TomTorquay schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:23:
[...]

Psychologie van de massa gecombineerd met de vlinder van Lorenz (butterfly effect). En natuurlijk dat alle coins meelopers zijn die netjes na-apen wat grote broer BTC doet. En oh ja, de whales doen natuurlijk ook hun duit in het zakje (zie post hierboven).
En omdat zowat alle alts gekoppeld zijn aan btc als pair. Dus zakt de btc waarde in euro's/usd dan zakt deze waarde ook van de alt. Tenminste zo begrijp ik het.

Zero.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richh
Om bij het begin te beginnen :)

De prijs die je ziet, is de laatst verhandelde prijs van een coin. Stel dus dat niemand koopt/verkoopt voor een paar dagen, en opeens ontstaat er een transactie $100 onder de huidige prijs, dan dropt de koers in een seconde.

Vooral bij altcoins is het nog ietsjes complexer. Deze muntjes worden namelijk tegen EUR, USDT en BTC verhandeld. Vervolgens is er sprake van volume: 10% van de transacties is tegen EUR, 30% van de transacties is tegenover USDT en 60% van de transacties is tegen BTC. De geldende USDT-koers is dan naar rato van het volume van al deze transacties; welke in het geval van EUR en BTC natuurlijk ook nog wordt omgerekend naar USDT.

En hier zit de crux: talloze altcoins kennen een BTC-volume van >70%.

Doet BTC dus een scheetje, dan heeft dat forse impact op de prijsberekening hierboven. Dan daalt de USD-waarde van de altcoin vrijwel net zo hard. Zolang dit trading volume zo hoog blijft zal dat altijd zo blijven.

Zeker als een whale met Bitcoin aan het spelen is (en opeens duizenden BTC in een market sell drukt) dan valt de koers vrij hard naar beneden.
Vervolgens heb je talloze trading bots, of stop-losses op een USDT-pair, die op een kritiek niveau afgaan, zij zetten de daling verder door. Daarna komen nog wat weak hands die de koers nog verder laten vallen.

En tot slot kan diezelfde whale dezelfde Bitcoin goedkoper weer terugkopen :+

Op altcoins werkt bovenstaand spelletje natuurlijk nog veel harder en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

@Richh Bedankt voor de uitleg. Hier en daar snap ik er wat van, maar niet alles ;) Bvb geen idee wat dit betekent: "talloze altcoins kennen een BTC-volume van >70%."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomTorquay
SideShow schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:42:
Bvb geen idee wat dit betekent: "talloze altcoins kennen een BTC-volume van >70%."
Dat wil zeggen dat 70% van coin X verhandeld wordt tegenover BTC (en de andere 30% bvb tegen USDT of EUR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Richh schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:39:
[...]

Zeker als een whale met Bitcoin aan het spelen is (en opeens duizenden BTC in een market sell drukt) dan valt de koers vrij hard naar beneden.
Vervolgens heb je talloze trading bots, of stop-losses op een USDT-pair, die op een kritiek niveau afgaan, zij zetten de daling verder door. Daarna komen nog wat weak hands die de koers nog verder laten vallen.

En tot slot kan diezelfde whale dezelfde Bitcoin goedkoper weer terugkopen :+
Is hier enig bewijs voor? Je hoort dat vaker, maar als ik even naar een voorbeeld zoek, vandaag tussen 17:30 en :45 is er een dikke rode candle. BTC daalt met zo'n $900. Volume was 2200 BTC oftewel 106 miljoen USDT.
Duizenden BTC is dus 100 miljoen. Het idee dat iemand even 100 miljoen aan BTC verkoopt via een exchange om die even later met 2% korting terug te kopen is nogal bizar. De kans dat zo'n poging mislukt is vrij groot. Als er whales zijn die dit soort dingen proberen te doen zijn het druiloren. Je kan veel meer zinnigs doen met 100 miljoen qua meer geld maken.

Maar ik geloof er in elk geval helemaal niks van tot ik fatsoenlijk bewijs zie. "De whales" die de markt op deze manier manipuleren is m.i. pure fictie. Bij kleinere alt-coins is het dan wel weer een makkelijke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:54:
Maar ik geloof er in elk geval helemaal niks van tot ik fatsoenlijk bewijs zie. "De whales" die de markt op deze manier manipuleren is m.i. pure fictie. Bij kleinere alt-coins is het dan wel weer een makkelijke optie.
De charts van BTC zitten vol met manipulatie, daar is genoeg bewijs van te vinden. Maar ik denk ook dat men het aandeel van de whales in prijsschommelingen overschat. En het gaat bij overduidelijke manipulatie ook niet om slechts één whale maar wel om een halve oceaan aan whales die onderling afspreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
SideShow schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:42:
@Richh Bedankt voor de uitleg. Hier en daar snap ik er wat van, maar niet alles ;) Bvb geen idee wat dit betekent: "talloze altcoins kennen een BTC-volume van >70%."
Het woord 'volume' is wel een belangrijke om te begrijpen, imho. Buiten dat Google je vriend is (trading volume) een korte uitleg.

Volume is heel basically gezegd: hoeveel Bitcoin er is verhandeld in een bepaalde periode. Coinmarketcap beschrijft het als volgt: https://support.coinmarke...asset-Exchange-Aggregate-

Even een super versimpeld uitlegje:
Stel we nemen deze nieuwe hippe munt VoorbeeldCoin (VBC); hij kost nu $480.
Op onze voorbeeld exchange zijn er 2 trading pairs: VBC/USD en VBC/BTC.
Vandaag zijn er 9 transacties geweest tegen VBC/BTC (oftewel: 9 mensen hebben net 0,01 BTC / 1 VBC) en 1 transactie VBC/USD (oftewel: 1 persoon heeft 480 dollar neergelegd voor 1 VBC).

Hier heeft het BTC trading pair een volume van 90%.

Stel nou dat helemaal niemand in VBC aan het handelen is... en dat BTC opeens 10% in waarde daalt. Basically daalt de dollarwaarde van de VBC dan met 90% x 10% = 9%.
En dat terwijl er helemaal niemand nieuwe dollars heeft neergelegd voor 1 VBC. En als die ene persoon dan een stop-loss heeft staan op $440, dan gaat ie die coins proberen te verkopen aan de eerste die zoveel geld biedt, wat de prijs nog verder doet dalen.

In het echt is het natuurlijk veel complexer, met honderden trading pairs verspreid over tientallen exchanges die allemaal hun eigen koersen kennen.

Dit soort cijfers zijn overigens ook prima te vinden op bijv. Coinmarketcap: https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/markets/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjjveldt
Het is dumpen icm shorts zetten waarmee de markt gemanipuleerd wordt (f2pool iemand)

Ik vind de significante trades van https://aggr.trade/# wel een fijn inzicht in het sentiment geven, zo wordt er sinds 18.00 continu rond de 47800 winst gepakt tot 47300 en dan weer ingekocht. En dat gaat met miljoenen tegelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:54:
[...]

Is hier enig bewijs voor? Je hoort dat vaker, maar als ik even naar een voorbeeld zoek, vandaag tussen 17:30 en :45 is er een dikke rode candle. BTC daalt met zo'n $900. Volume was 2200 BTC oftewel 106 miljoen USDT.
Waar tover je dit volume vandaan? Volume is regelmatig per exchange. En als je op de ene exchange 100 BTC verkoopt, dan gaan daarna duizenden arbitrage-bots per direct dit 'gat' tussen exchanges proberen op te vullen. Iedere arbitrage trade zorgt OOK voor volume.

Als je op 1 exchange zo'n sell doet, dan zorgen arbitragebots voor een gigantisch volume over de hele markt heen.

En dan nog los van alle scripters/bots die volautomatisch de koers doen droppen als er binnen een paar minuten een rode candle getekend wordt... die tellen in diezelfde candle ook gewoon mee.
Het idee dat iemand even 100 miljoen aan BTC verkoopt via een exchange om die even later met 2% korting terug te kopen is nogal bizar.
Buiten dat dat getal wellicht iets lager is: de BTC hoeft niet in bezit te zijn van 1 persoon, je kan zoiets coordineren. Enneh, 2000 BTC? Die zie je toch met enige regelmaat langs komen bij de bekende twitter accounts (whale alert). Er zijn echt wel wat mensen die een veelvoud daarvan bezitten en daar gebruik van maken. Al hebben ook zij profijt bij een stijgende koers, belangrijk om je te realiseren ;)

Op Binance zijn de volume spikes van >1000 BTC op de 5 minute chart overduidelijk :P
De kans dat zo'n poging mislukt is vrij groot. Als er whales zijn die dit soort dingen proberen te doen zijn het druiloren. Je kan veel meer zinnigs doen met 100 miljoen qua meer geld maken.
Ben ik met je eens, maar ik ben ook niet zo'n whale. Echter, dat het werkt geloof ik wel. Vergeet niet dat 0,1% pakken = 2 nieuwe Tesla's voorrijden bij deze bedragen... dat lukt je wellicht in enkele minuten.
Het is onmogelijk te bewijzen natuurlijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 03-03-2021 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

TomTorquay schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:58:
[...]

De charts van BTC zitten vol met manipulatie, daar is genoeg bewijs van te vinden. Maar ik denk ook dat men het aandeel van de whales in prijsschommelingen overschat. En het gaat bij overduidelijke manipulatie ook niet om slechts één whale maar wel om een halve oceaan aan whales die onderling afspreken.
Ja, als het een grote groep is, oké. Maar ook met dit soort nieuws zit er altijd weer wat twijfel achter:
https://news.bitcoin.com/...ns-f2pool-hawks-3633-btc/
Waarbij het mij toch overigens vrij normaal lijkt dat mining pools af en toe een dump doen.

Misschien is het trouwens de Bulgaarse regering wel die er achter zit, da's toch verreweg de grootste whale van Europa. Raar wereldje toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomTorquay
Glenn Hoddle schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 00:14:
Maar ook met dit soort nieuws zit er altijd weer wat twijfel achter:
https://news.bitcoin.com/...ns-f2pool-hawks-3633-btc/
Waarbij het mij toch overigens vrij normaal lijkt dat mining pools af en toe een dump doen.
Ik geloof zelf meer in het effect van (groepen) whales dan in het effect van dergelijk nieuws. Maar het speelt sowieso allebei voor een deel mee, het is maar kwestie van wat voor jou het belangrijkst aanvoelt. Veel van die koersbepalende nieuwtjes worden trouwens ook niet zomaar toevallig gelost, laat ik me vertellen. Maar dat is natuurlijk moeilijk te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Richh schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 00:09:
[...]

Waar tover je dit volume vandaan? Volume is regelmatig per exchange. En als je op de ene exchange 100 BTC verkoopt, dan gaan daarna duizenden arbitrage-bots per direct dit 'gat' tussen exchanges proberen op te vullen. Iedere arbitrage trade zorgt OOK voor volume.

Als je op 1 exchange zo'n sell doet, dan zorgen arbitragebots voor een gigantisch volume over de hele markt heen.

En dan nog los van alle scripters/bots die volautomatisch de koers doen droppen als er binnen een paar minuten een rode candle getekend wordt... die tellen in diezelfde candle ook gewoon mee.

[...]

Buiten dat dat getal wellicht iets lager is: de BTC hoeft niet in bezit te zijn van 1 persoon, je kan zoiets coordineren. Enneh, 2000 BTC? Die zie je toch met enige regelmaat langs komen bij de bekende twitter accounts (whale alert). Er zijn echt wel wat mensen die een veelvoud daarvan bezitten en daar gebruik van maken. Al hebben ook zij profijt bij een stijgende koers, belangrijk om je te realiseren ;)

Op Binance zijn de volume spikes van >1000 BTC op de 5 minute chart overduidelijk :P

[...]

Ben ik met je eens, maar ik ben ook niet zo'n whale. Echter, dat het werkt geloof ik wel. Vergeet niet dat 0,1% pakken = 2 nieuwe Tesla's voorrijden bij deze bedragen... dat lukt je wellicht in enkele minuten.

[...]

Het is onmogelijk te bewijzen natuurlijk :)
Sorry, dat was bij Binance. Ik heb die whale alerts ook vaak zien langskomen. Er zijn natuurlijk nu (nog) lieden die dit qua volume kunnen doen - en op de blockchain kun je veel terugvinden - maar het lijkt me toch echt zwaar overtrokken. Ik heb veel slechtere samenzweringstheorieën gehoord - en misschien ben ik niet gierig genoeg, maar als 0,1% van zo'n bedrag 2 Tesla's is... wat zou je je dan met dat kleingeld bezighouden?

Die bots en scripts vind ik dan weer interessanter eigenlijk, een poging tot manipulatie als deze krijgt natuurlijk een veel grotere kans van slagen als er allemaal domme botjes gaan traden. Waar blijft de AI die hier gewoon wel mee om kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Glenn Hoddle schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 00:22:
[...]

Sorry, dat was bij Binance. Ik heb die whale alerts ook vaak zien langskomen. Er zijn natuurlijk nu (nog) lieden die dit qua volume kunnen doen - en op de blockchain kun je veel terugvinden - maar het lijkt me toch echt zwaar overtrokken. Ik heb veel slechtere samenzweringstheorieën gehoord - en misschien ben ik niet gierig genoeg, maar als 0,1% van zo'n bedrag 2 Tesla's is... wat zou je je dan met dat kleingeld bezighouden?

Die bots en scripts vind ik dan weer interessanter eigenlijk, een poging tot manipulatie als deze krijgt natuurlijk een veel grotere kans van slagen als er allemaal domme botjes gaan traden.
Laat ik het anders stellen :P wat denk jij dan dat er voor die forse koersstijgingen of koersdalingen zorgt in een tijdspanne van 5 minuten?

Ik kan me weinig anders voorstellen dan dat dit whales (+ bots + stoplosses + na enkele minuten weakhands) zijn, bovendien kan ik me ook voorstellen waarom ze het zouden doen.
Waar blijft de AI die hier gewoon wel mee om kan gaan?
Wie dat heeft en het los kan laten op de stockmarket en/of de cryptomarket, is binnen de kortste keren miljonair ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derpzy
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08-06-2021
ardana123 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:17:
[...]

>50% van de ETH mining pools zijn tegen EIP-1559. De miners hebben complete zeggenschap over ethereum, dus verwacht maar dat dat feestje niet zal doorgaan.
Eth 2.0 is een sprookje als ze denken dat de miners zomaar alles zullen laten gebeuren :Y

Hoe zullen de rest van de fases verlopen volgens jou dan? Niet vervelend bedoeld, gewoon oprechte interesse :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Richh schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 00:37:
[...]

Laat ik het anders stellen :P wat denk jij dan dat er voor die forse koersstijgingen of koersdalingen zorgt in een tijdspanne van 5 minuten?

Ik kan me weinig anders voorstellen dan dat dit whales (+ bots + stoplosses + na enkele minuten weakhands) zijn, bovendien kan ik me ook voorstellen waarom ze het zouden doen.
Tja, een antwoord dat ik ook zelf onbevredigend vind, maar het kunnen ook duizenden Aziaten die tegelijk op de sell-knop duwen en dan de bots en stop-losses een zetje geven. Maar dat klinkt minder mooi - en toch, een walvis kan een domino omduwen, een mus ook.

Ik zit vooral met het volgende: er zit te veel toeval in; als enorm veel volume nou steeds gepaard ging met een grote prijsbeweging of volatiliteit, soit, maar dat is niet zo. Je ziet soms enorm veel volume en amper prijsbeweging. En soms een enorme prijsbeweging bij extreem laag volume (dat is natuurlijk wel verklaarbaar) - en soms gewoon niks. (En ook met data van verschillende exchanges naast elkaar)
Er zit geen consistent patroon in - of ik mis iets en herken het niet - en als er geen consistent patroon in zit is zo'n poging tot prijsmanipulatie erg riskant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
Iedereen slaapt, tijd wat te kopen. Massa is kassa.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
graceful schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 00:50:
Iedereen slaapt, tijd wat te kopen. Massa is kassa.
Goed moment uitgekozen volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Da_maniaC schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:34:
Nog wat miners aanwezig hier? (ik zag niet echt een groot/apart 'miners' topic in dit subforum namelijk).

Ik zag laatst een filmpje over de Goldshell HS3-SE ASIC miner voorbij komen. Best leuk/stil dingetje.
Ik vroeg mij toen af... zijn er eigenlijk nog leuke 'sweet spots' wat betreft stille/zuinige rigs voor de Tweaker die ook zo rendabel zijn? Nederlands/Europese varianten van de GoldShell (ergo; lokaal leverbaar?) of een bepaalde DIY configuratie die absoluut veel bang-for-the-buck heeft?
Ik heb besloten toch eens te willen gaan kijken of ik een leuke mining rig in mijn technische ruimte kan plaatsen die ik 24/7 laat draaien. Maar het moet wel een stil apparaat zijn. En hoger dan 950 Watt verbuik wil ik eigenlijk niet gaan.

Nadeel van die machines is dat ze beperkt zijn in hun coins. Die Goldshell genereert alleen handshake (had ik nog nooit van gehoord) en zo'n ethereum machine is niks meer waard als eth naar proof of stake gaat, dat gaat je niet lukken met je roi.

Het beste kun je een gpu gebruiken IMO, maar die zijn overal uitverkocht. Even in de gaten houden.

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:42

Jumpiefox

Hoi ?

ardana123 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:17:
[...]

Grappenmaker, Eth de enige platform die zo een ziekelijke grote adoptie heeft..geloven dat die shitcoin ADA het gaat overnemen :+ Eth2.0 komt er sowieso. Zo een grote platform en support..die gaan echt niet gestrekt liggen. ADA wordt gewoon net zoals al die andere chains die Eth wel ff zouden verslaan en uiteindelijk gewoon dood aan het bloeden zijn.

#Eththeking

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Jumpiefox schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 02:11:
[...]

Grappenmaker, Eth de enige platform die zo een ziekelijke grote adoptie heeft..geloven dat die shitcoin ADA het gaat overnemen :+ Eth2.0 komt er sowieso. Zo een grote platform en support..die gaan echt niet gestrekt liggen. ADA wordt gewoon net zoals al die andere chains die Eth wel ff zouden verslaan en uiteindelijk gewoon dood aan het bloeden zijn.

#Eththeking
Als het waar is dat de miners het voor het zeggen hebben dan kan je pos vergeten, dat gaat regelrecht tegen de belangen van miners in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogier2012
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-04 07:13
Jumpiefox schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 02:11:
[...]

#Eththeking
wat je ook van ETH vindt, t is vrij bizar dat een project dat nog niets bewezen heeft / nog geen aansprekende projecten erop heeft draaien zo'n 20-25% mcap heeft van ETH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:42

Jumpiefox

Hoi ?

rogier2012 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 03:01:
[...]

wat je ook van ETH vindt, t is vrij bizar dat een project dat nog niets bewezen heeft / nog geen aansprekende projecten erop heeft draaien zo'n 20-25% mcap heeft van ETH.
Ach dat is de gehele crypto bijna..moet je eens gaan checken hoeveel coins een marketcap van 100mil+ hebben met niks meer dan een whitepaper hehe. Laat staan de 1b+ hehe.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pelox
:7

#Nieuweglazenbol

Ps.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYsSNldCg2BSBZE1yxvZ-i014GQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UdX2mGDq2Yf0Nomk79nU5mME.jpg?f=user_large

[ Voor 47% gewijzigd door Pelox op 03-03-2021 08:02 ]

Zero.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
‘Jij hebt gelijk.’
Van m’n vrouw geleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:32
fRiEtJeSaTe schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 07:42:
[...]

‘Jij hebt gelijk.’
Van Door m’n vrouw geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Gigabyte RTX 3060 In doos met bon op marktplaats.

Hier zie je hoeveel die opbrengt: https://whattomine.com/gpus?cost=0.27&button=

Als ik mij niet vergis heeft dit kaartje een roi van 223 dagen. Daar kan niks aan tippen, ik heb goed rondgekeken.

Het enige wat me een beetje weerhoud is dat ik er nog een pc omheen moet bouwen.

Enig idee wat dat gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
Als je wat wacht 330 euro voor de kaart. En nog wat euro's voor psu, moederboard, geheugen, en cpu. Je kan vast wel wat besparen door geen extra fans, case en dergelijk toe te voegen.

Maar sowieso goede winst al voor de verkoper van de kaart. Die heeft een terugverdientijd per verkoop.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Gisteravond volledig uitgestapt en buy orders gezet. Geen één geraakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hC7FFZWEY7WhqSj0bi9MV24pHPA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/48H7gd7wcRWyTtc5IUnDWBN8.jpg?f=user_large

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01:41
ArtPhil-Flower schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:15:

Als ik mij niet vergis heeft dit kaartje een roi van 223 dagen. Daar kan niks aan tippen, ik heb goed rondgekeken.

Het enige wat me een beetje weerhoud is dat ik er nog een pc omheen moet bouwen.

Die kaart is door Nvidia softwarematig ongeschikt gemaakt voor mining. Je hebt dus minimaal een 3060 Ti nodig. Die kosten op dit moment als je geluk hebt zo'n 750 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:11
Ben je nou nog steeds niet van die Neo afgekickt? :P

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Doet iemand nog iets met FIS dat over een half uurtje op Binance wordt gelist? Op andere exchanges gaat hij nu voor $4. Ik twijfel over een limit order op dat bedrag voor een gokje dat het meer waard wordt nu er meer in gehandeld kan worden. Baadt het niet dan schaadt het niet.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 12:46
ArtPhil-Flower schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:15:

Ik zit al maanden te wachten op een betaalbare videokaart of PS5. Die videokaart gaat dan ook gewoon minen (heerlijke verwarming ook in de winter maanden).. maar helaas, vanwege die problemen met het fabriceren van chips zijn ze er gewoon niet :(

En ik ga niet te veel betalen natuurlijk, blijf wel een Hollander 8)

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:18
Neo kont toch binnenkort met nieuws? Mainnet 3.0

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Toch bizar? 6 bankjes voor een 2e hands kaartje. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-07 14:12
even een vraagje van een andere order. Weet iemand hoe het zit als je van bijvoorbeeld Binance, grotere bedragen terug stort naar je bankrekekening, ING, RABO etc. gaan er ergens alarmbelletjes rinkelen?
ik meen me te herinneren dat er vanaf een bepaald bedrag een melding ergens komt. maar is dat per storting of per dag? niet dat ik me nu al in die luxepositie bevind, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
jasper7878 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:40:
even een vraagje van een andere order. Weet iemand hoe het zit als je van bijvoorbeeld Binance, grotere bedragen terug stort naar je bankrekekening, ING, RABO etc. gaan er ergens alarmbelletjes rinkelen?
ik meen me te herinneren dat er vanaf een bepaald bedrag een melding ergens komt. maar is dat per storting of per dag? niet dat ik me nu al in die luxepositie bevind, maar je weet maar nooit.
Vanaf 10k wordt het gemeld standaard. Maar genoeg andere dingen die opgepikt worden. Toevallig iemand in dit topic al bij een storting van 50 euro.

Maar zolang je kan aantonen hoe je het verkregen hebt, niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 13:39
Snaha schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 07:32:
Waarom spreekt niemand over Enjin? Laatste week hier mooie stijgingen uit meegepakt.
Ik heb wat ENJ in bezit ... en inderdaad het gaat als een trein! Ik denk dat er wat meer exposure nu is door de samenwerking in Feb met Microsoft en Atari. En uiteraard de NFT hype die nu lijkt door te zetten ....

Buiten de recente ontwikkelingen zie ik hier mogelijk veel potentie, de gaming industrie is huge!

[ Voor 12% gewijzigd door Svennos1 op 03-03-2021 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-sss
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:53
Afgelopen vrijdag met €750 in Bitvavo gestapt. €375 op BTC en €375 op ETH. Zag gisteren dat €1000 bedoeld is voor speelgeld dus dat zoiezo in moet zetten. Ik zie die €750 meer als leergeld om het spelletje te ontdekken en hoe en wanneer te kopen en verkopen.
Zaterdag wat ETH verkocht met winst voor ADA en gisteren nog wat ETH voor NEM (XEM) die gaat nu als een malle trouwens.
Het gaat mij niet heel verkeerd af volgens mij met 10% winst in 3 dagen.
Ik zal nooit geen €5000 in gaan stoppen. Zou het zonde vinden op dat moment denk ik. Hoe stom misschien ook maar laat ze dan toch liever bij de Rabobank staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
mjjveldt schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:44:
[...]

Vanaf 10k wordt het gemeld standaard. Maar genoeg andere dingen die opgepikt worden. Toevallig iemand in dit topic al bij een storting van 50 euro.

Maar zolang je kan aantonen hoe je het verkregen hebt, niks aan de hand.
Klopt dat had ik gemeld, feitelijk kun je zeggen dat banken en financieele dienstverleners verplicht zijn om te controlleren of een klant zijn geld niet om criminele wijze heeft verkregen of uitgeeft, kortom ook bij lagere bedragen kun je soms vragen krijgen. Kortom wil je het allemaal netjes doen, hou dan even een overzichtje van in en uitgaande transacties bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:47
XEM gaat inderdaad lekker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raptorix
Bart-sss schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:47:
Afgelopen vrijdag met €750 in Bitvavo gestapt. €375 op BTC en €375 op ETH. Zag gisteren dat €1000 bedoeld is voor speelgeld dus dat zoiezo in moet zetten. Ik zie die €750 meer als leergeld om het spelletje te ontdekken en hoe en wanneer te kopen en verkopen.
Zaterdag wat ETH verkocht met winst voor ADA en gisteren nog wat ETH voor NEM (XEM) die gaat nu als een malle trouwens.
Ik zal nooit geen €5000 in gaan stoppen. Zou het zonde vinden op dat moment denk ik. Hoe stom misschien ook maar laat ze dan toch liever bij de Rabobank staan...
Heel verstandig, geen geld stoppen in zaken die je niet kunt missen of waar je slecht van gaat slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Victor Belli schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:30:
[...]

Die kaart is door Nvidia softwarematig ongeschikt gemaakt voor mining. Je hebt dus minimaal een 3060 Ti nodig. Die kosten op dit moment als je geluk hebt zo'n 750 euro.
Ja, kan geen enkele Ti versie vinden op marktplaats. Goed dat ik dit lees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glockner
  • Laatst online: 10-03 16:11
XEM tekent zo’n grafiek waarbij ik elk uur denk: nu moet de groei er wel eens uit zijn. Waarna ie vrolijk nog even aanzet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Dus als jij volgend jaar naar de BTC koers kijkt en 250k USD ziet staan, beseft dat je een VW Golf had kunnen kopen van je inleg en ontzettend baalt dat je dit niet hebt gedaan, kan je in ieder geval wel zeggen:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XkQ8IkUt9uI4KvU9oBKSTDYrdh8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nM4PZ0H2X3aPdSHWA0NyuVFa.jpg?f=user_large

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:06
zal hier wel mee te maken hebben https://nemplatform.com/symbol-migration/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:18
Glockner schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:52:
XEM tekent zo’n grafiek waarbij ik elk uur denk: nu moet de groei er wel eens uit zijn. Waarna ie vrolijk nog even aanzet.
Precies. Xem en enjin zijn zoveel gestegen in een week tijd dat lijkt mij niet verstandig om nu in te stappen. Zit je er al in mooi blijven zitten natuurlijk. Maar ik ben te laat als ik nu instap.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008

watercoolertje

Untertitel

Victor Belli schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:30:
[...]

Ongeschikt of half zo snel? Dat laatste zorgt welliswaar voor een langere terugverdientijd maar er is nog steeds een ROI en dus nog steeds geschikt voor minen...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart-sss
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:53
Jedi_Pimp schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:54:
[...]

Dus als jij volgend jaar naar de BTC koers kijkt en 250k USD ziet staan, beseft dat je een VW Golf had kunnen kopen van je inleg en ontzettend baalt dat je dit niet hebt gedaan, kan je in ieder geval wel zeggen:

spoiler:
Nee hoor dat denk ik niet. Misschien dat ik wat baal maar ach. Ik denk dat je je geld altijd nog t beste kunt verdienen met gewoon werken. Dit spelletje is mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
We gaan weer richting de 50K jongens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:27

knakworst

Get more sats!

jasper7878 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:40:
Over het hoe en waarom kun je de WWFT lezen, de wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0024282/2020-10-15

Er gaan standaard alarmbelletjes af bij >10.000 euro maar dat betekent niet gelijk dat je ondervraagd wordt. Zelf tijd geleden een huis verkocht en groot bedrag op de rekening, maar gezien de hypotheek er opliep, het geld van een derdenrekening van een notaris komt, zijn er blijkbaar algoritmes die dit kunnen oplossen, of een medewerker heeft dit handmatig gecleard en hoefde verder niets te hebben.

Als je zelf een aantal maanden gelenden naar Binance geld hebt overgeschreven, en je krijgt nu een groter bedrag van Binance, kan dat ook zomaar zijn dat dit door de bank gecleard wordt zonder dat er allerlei bewijsstukken als transacties moet doorgeven. Het hangt er dus sterk van af, hoe verdacht de bank de situatie vindt. Zeker bij crypto vindt de bank de situatie al snel verdacht.

https://www.amlc.nl/regul...fde-anti-witwasrichtlijn/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Daacuso schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:32:
[...]

Ben je nou nog steeds niet van die Neo afgekickt? :P
zwembroek schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:34:
[...]

Neo kont toch binnenkort met nieuws? Mainnet 3.0
Ik hodl sowieso tot de release van neo 3.0.

Als ik ze nu van de hand doe staat hij morgen waarschijnlijk 300% hoger.. ;)

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-07 14:12
raptorix schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:50:
[...]

Klopt dat had ik gemeld, feitelijk kun je zeggen dat banken en financieele dienstverleners verplicht zijn om te controlleren of een klant zijn geld niet om criminele wijze heeft verkregen of uitgeeft, kortom ook bij lagere bedragen kun je soms vragen krijgen. Kortom wil je het allemaal netjes doen, hou dan even een overzichtje van in en uitgaande transacties bij.
alle afschrijvingen kan ik wel makkelijk opzoeken, maar alle trades die ik vanaf 2017 heb gedaan op allerlei exchanges, dat is haast onmogelijk om dat bij te houden. of zijn alleen je afschrijvingen van de bank genoeg om aan te tonen dat je al jaren geld investeerd in crypto?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Jedi_Pimp schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:54:
[...]

spoiler:
Wat is dit nou voor dom advies? Misschien heeft hij niet de resources om die 5k in crypto te stoppen. Waarom moet je 'm daarmee dan belachelijk maken?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
HAPPPY 50k *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
En nu heel rap door de 51k, dan zitten we weer op schema..

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Pelox schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:09:
[...]

En nu heel rap door de 51k, dan zitten we weer op schema..
En eind van het jaar 270k graag dan kan ik met pensioen.

Maar het wordt toch nog doorwerken, rorde candles incoming...

[ Voor 11% gewijzigd door knakworst op 03-03-2021 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
jasper7878 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:07:
[...]

alle afschrijvingen kan ik wel makkelijk opzoeken, maar alle trades die ik vanaf 2017 heb gedaan op allerlei exchanges, dat is haast onmogelijk om dat bij te houden. of zijn alleen je afschrijvingen van de bank genoeg om aan te tonen dat je al jaren geld investeerd in crypto?
De trades om de exchanges zelf zijn niet van belang, het gaat om de stromen van en richting de exchanges, kortom als jij 1 bitcoin overmaakt vanuit je wallet naar de exchange en later 50K uitcashed, dan is het handig om dat wel te administreren, meestal kun je hier ook wel gewoon een uitdraai op de exchange zelf van maken, die staat meestal onder deposits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Bart-sss schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:58:
[...]

Ik denk dat je je geld altijd nog t beste kunt verdienen met gewoon werken. .
Waarom denk je dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
knakworst schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:10:
[...]

Maar het wordt toch nog doorwerken, rorde candles incoming...
-O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPJ_3fK2_1vCRAl0Kl_N3wMjMQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/us7V2vrUI8fhGq01mnjhXa0D.jpg?f=fotoalbum_large

Zero.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ooit begonnen met een aankoop van 200 euro. Dus dat je zogenaamd met minimaal 1000 in zou moeten stappen en dat als speelgeld moet beschouwen slaat echt helemaal nergens op. Niemand bepaald dat, alleen jij. Natuurlijk zitten er altijd stoere jongens met heel veel geld in die dat ook graag willen laten weten. Lekker laten gaan.

En ja, natuurlijk kun je meer winst maken als je er een dubbel jaarsalaris in klapt, maar ook meer verlies. Als je naar het casino gaat met 50k kun je ook meer winnen dan met 500 euro 8)7

Dat je meteen voor financiële afhankelijkheid zou moeten gaan slaat echt nergens op _O- gewoon lekker houden bij een bedrag waar je je comfortabel bij voelt en genieten van het spelletje d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:32
@knakworst (en overige geinteresseerden): Het is iets meer dan enkel >10K of <10K. Het heeft er onder andere mee te maken of je vaker dit soort transacties hebt, van welk account het geld komt, wat doorgaans de cashflow is (eventueel van andere rekeningen waar je houder of gemachtigde van bent) en in welke categorie je bank je heeft geplaatst.

Een van de grote banken hier in Nederland heeft bijvoorbeeld 4 a 5 verschillende categorieen voor particuliere klanten die grotendeels afhankelijk zijn van je saldo of cashflow. Iemand die doorgaans niet meer dan 100 euro op een rekening heeft en 15K krijgt bijgestort, wordt er natuurlijk eerder uitgepikt dan een autohandelaar die zo dom is zijn particuliere rekening voor zakelijke doeleinden te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

raptorix schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:11:
[...]

De trades om de exchanges zelf zijn niet van belang, het gaat om de stromen van en richting de exchanges, kortom als jij 1 bitcoin overmaakt vanuit je wallet naar de exchange en later 50K uitcashed, dan is het handig om dat wel te administreren, meestal kun je hier ook wel gewoon een uitdraai op de exchange zelf van maken, die staat meestal onder deposits.
Zolang jij aannemelijk kan maken dat het crypto trade winsten zijn, zit je goed. Als je ook een silk road webshopje hebt en de man op het postkantoor kan getuigen dat je dagelijks twintig pakketjes afgaf, en geen inkomsten opgaf bij de belastingdienst voor het runnen van een webshop, heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 15:27
jasper7878 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:07:
[...]

Dat laatste lijkt me meestal wel voldoende. Ik heb veel gehandeld op exchanges die niet eens meer bestaan dus dan wordt mijn 'bewijslast' een Excel lijstje dat ik naar eigen inzicht in elkaar kan flanzen.
Maar het is natuurlijk altijd slim om je trades bij te houden.
Zeker als je afgelopen maanden goed gescoord hebt met ada, cake, dot enz... kun je netjes aantonen waar alle winst vandaan komt.

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
knakworst schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:10:
[...]

Ja dat zou wel lekker zijn, ja. Maar ik zou denk ik niet snel stoppen met werken.

Vanaf welk bedrag vind jij dat je met pensioen kan? Als je huis is afbetaald en je parkeert een half miljoen € bij Nexo dan verdien je 40k per jaar rente, qat natuurlijk prima is voor een normale levensstijl met weinig woonlasten.

De vraag is hoe lang ze die 8% gaan volhouden in de komende bearmarket. En of je überhaupt het risico wil nemen al je fiat daar te stallen.

Wat ik eigenlijk wil vragen is: wat is je plan? :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
EXPONENTIËLE GROEI INCOMING!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
.oisyn schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:07:
[...]

Wat is dit nou voor dom advies? Misschien heeft hij niet de resources om die 5k in crypto te stoppen. Waarom moet je 'm daarmee dan belachelijk maken?
Dit is satire.

---

Nu is het cruciaal of er een paar closes boven de 50k kunnen plaatsvinden. Mocht dat niet zo zijn, is de kans groot dat we weer een (re)test gaan zien van sub 45k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

shovelhead1340 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:16:
[...]

Zeker als je afgelopen maanden goed gescoord hebt met ada, cake, dot enz... kun je netjes aantonen waar alle winst vandaan komt.
En met CAKE bijvoorbeeld, die stake je in je trust wallet, en dan krijg je 'gratis' CAKE. Dat je dat dan niet één op één meer kan aansluiten, lijkt me duidelijk. Zolang je niet witwast, de cryptovermogens op 1/1 correct aangeeft, en enig overzicht hebt om aannemelijk te maken dat het winsten zijn uit crypto, zit je goed.

Edit: we gaan hard nu, en gister zaten we nog midden in de grote bear market :+

[ Voor 6% gewijzigd door knakworst op 03-03-2021 09:20 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!