elektriekert schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:07:
[...]
Volgens mij wordt voor RippleNet helemaal geen coin gebruikt,
De usecase is al die Nostro/Vostro accounts kwijtraken met geld dat vast zit en snelle transacties. (Geen idee hoe snel RippleNet tx’s gaan overigens.
Welles. Elke bank kan op RippleNet zijn eigen coin maken om transacties te doen met andere banken. Dat zijn interne/private coins die alleen in het netwerk waarde hebben als "overdracht van verantwoordelijkheid en waarde".
Ik denk dat Ripple juist heel erg sterk is geweest met klanten winnen/binden.
Maar banken zijn zo ontzettend ouderwets dat ze niet snel vernieuwen.
Om dan de hele boel ineens gebruik te laten maken van een “ongereguleerde crypto” gaat bij de banken te ver.
Klopt, dus door bovenstaande heeft XRP totaal geen use case.
Ik ben het er niet mee eens dat het gecentraliseerd wordt genoemd (dit staat in mijn ogen los van het feit dat ze de helft aan XRP’s nog hebben.)
Gecentraliseerd is nu:
1. Ripple heeft nog steeds grote hoeveelheden XRP in bezit, dus kan de prijs controleren + dumpen.
2. Ripple legt op (schrijft voor) welke ~12 master nodes gebruikt moeten worden voor validatie. (Elke update van node komt het 'standaard configuratielijstje' van Ripple mee). Dat zijn bijna allemaal nodes van Ripple. Ja, je kan ook je eigen nodes instellen, maar dat gaat op een ouderwetse, centrale manier ipv een torrent-achtige manier zoals de meeste decentrale netwerken.
3. Ontwikkeling van het complete RippleNet is in handen van Ripple. (besef je even hoe centraal dat is aub)
Verder is het zo decentraal als het maar zijn kan.
Zoals ik al zei, als je er geen vertrouwen in hebt moet je het niet kopen, simpel zat.
Maar ik lees vaak aannames die niet correct zijn of feiten van 3-4 jaar geleden.
Er is best een hoop veranderd.
Wat dan?
Het is dan jammer dat al die aannames nog steeds rondgeslingerd worden.
Alvast een fijne
weekend dag iedereen.
Ik ben klaar met mijn betoog.
u mag weer verder met bashen

Graag gedaan.
PS. Als ik het fout heb hoor ik het ook graag hoor, want ik vind het belangrijk om de juiste informatie te hebben. Misschien FOMO ik er dan ook wel weer in.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.