MicroWhale schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:40:
[...]
Welles. Elke bank kan op RippleNet zijn eigen coin maken om transacties te doen met andere banken. Dat zijn interne/private coins die alleen in het netwerk waarde hebben als "overdracht van verantwoordelijkheid en waarde".
[...]
Klopt, dus door bovenstaande heeft XRP totaal geen use case.
[...]
Gecentraliseerd is nu:
1. Ripple heeft nog steeds grote hoeveelheden XRP in bezit, dus kan de prijs controleren + dumpen.
2. Ripple legt op (schrijft voor) welke ~12 master nodes gebruikt moeten worden voor validatie. (Elke update van node komt het 'standaard configuratielijstje' van Ripple mee). Dat zijn bijna allemaal nodes van Ripple. Ja, je kan ook je eigen nodes instellen, maar dat gaat op een ouderwetse, centrale manier ipv een torrent-achtige manier zoals de meeste decentrale netwerken.
3. Ontwikkeling van het complete RippleNet is in handen van Ripple. (besef je even hoe centraal dat is aub)
Verder is het zo decentraal als het maar zijn kan.
[...]
Wat dan?
[...]
Graag gedaan.
PS. Als ik het fout heb hoor ik het ook graag hoor, want ik vind het belangrijk om de juiste informatie te hebben. Misschien FOMO ik er dan ook wel weer in.
Centralized:
1. Max 1 miljard, zie Ripple kwartaalcijfers voor de actuele info.
2.idd, strongly recommends
3. RippleNet zelf kan dan wel centraal zijn, het trekt wel klanten aan. (RippleNet is geen XRP ledger)
RippleNet en de XRP ledger zijn 2 losstaande dingen hè.
Coins op de XRPL, ja. Coins op RippleNet: Ik kan er societal over vinden maar ik wil je best geloven.
Er is dus wel een hele mooie usecase voor XRP, echter de kaarten die ze bedeeld worden zijn een beetje ruk.
P.s.
De rechtszaak kan een hoop goed doen voor de rest van het cryptowereldje.
Speculate well, kind Sir.