Mooody schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:30:
[...]
Juist prima logica
En zeker bij dit soort grote alts is het relatief veilig om dat te doen.
Ik ben alleen vrij anti-XRP, omdat het eigenlijk geen "crypto" is. Zowel het doel als de weg er naar toe is haaks op alles wat Bitcoin is. Maar inderdaad, je er kan er geld meer verdienen....en het zal ook niet snel verdwijnen, omdat het geld ze tegen de plinten beukt....dankzij ons.
Bitcoin is crypto, crypto hoeft geen bitcoin te zijn.
XRP maakt gebruik van cryptografische versleutelingen in een gedistribueerde database.
In elke block zit een cryptografische hash van het vorige blok.
Dat is toch per definitie crypto.
Tenzij je vind dat crypto tegen het hele monetaire systeem is of moet zijn, dat is een ander verhaal.
Voorlopig gaan banken niet weg, ook zullen zij niet zo snel hun machtspositie opgeven.
Dan vind ik de potentiële kans die XRP heeft heel erg mooi.
Als Ripple voor elkaar kan krijgen dat de regulering duidelijk wordt en banken er gebruik van kunnen maken (om nog meer kosten te besparen) , dan kan dit een goudmijn zijn.
Heel veel mensen vallen nog steeds over het feit dat ongeveer de helft van alle XRP’s nog in bezit van Ripple is. Dit is ook wel te begrijpen. Daarom heeft Ripple destijds alles in Escrow contracten gezet zodat het niet tegelijk op de markt kan komen.
Wat ze al gelandere tijd doen/deden is XRP verkopen aan andere partijen om liquiditeit te krijgen en het systeem op gang te krijgen.
Er zitten zoveel tandwielen in dit gevaarte, er zijn heel veel dingen die mis kunnen gaan, maar de nieuwsberichten die ik tegenkom zijn veelal positief.
Ook acht ik de kans groot dat ze de rechtszaak winnen of settelen met de SEC en dat er duidelijkere regulering komt.
Als je geen vertrouwen hebt in Ripple/XRP kan je er het beste van wegblijven.
Heb je er wel vertrouwen in of wil je een gokje wagen dan kan je er wel wat fiat in steken.
Uiteindelijk moet je doen waar je je prettig bij voelt natuurlijk