Mighty schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:11:
[...]
Dat snap ik helemaal. Ik ga mij eens verdiepen of er naast BTC nog crypto’s die veiliger zijn, minder stroom gebruiken en net zo makkelijk te auditen.
Ik twijfel persoonlijk namelijk of nu instappen in BTC echt de toekomst is. Tuurlijk BTC was de first-mover en heeft de digitale munteenheid aan de wereld geïntroduceerd. Nu dit redelijk bekend is zie je investeerders ook diversificeren buiten de BTC om zoals Greyscale recentelijk.
Eigenlijk wil je een soort van digitale stablecoin die overal gelijk is. Je wilt immers niet dat een brood de volgende dag twee keer zo duur is. Maar geen flauw idee wat dan de onderliggende berekening van waarde zou moeten zijn. Je wilt speculatie juist tegen gaan om stabiel te blijven.
De reden waarom mensen vroeger in BTC stapten was omdat het nieuw was. Het is letterlijk een uit de hand gelopen Proof-of-Concept. Niet meer en niet minder. Dat we er tegenwoordig 1T aan geld in hebben zitten doet daar niks aan af. (Goede reden om toen zelf eventjes te gaan minen of het even te kopen om er een pizza mee te betalen om te kijken hoe het werkt)
Met de komst van andere cryptomunten begon er een beweging te ontstaan tegen het huidige financiële systeem en begonnen mensen in te stappen als hedge tegen het systeem. (Dit vind ik persoonlijk de sterkste reden)
De enige reden waarom mensen tegenwoordig geld in Crypto stoppen is om hun geld binnen een maand 100x waard te laten worden, om het er vervolgens weer snel uit te halen en op te scheppen dat ze zo goed zijn in handelen. (De 1% die dit lukt heeft gewoon een juiste gok genomen)
Als je een digitale munt zoekt die stabiel blijft ten opzichte van fiat, dan kan ik je geen enkele munt aanraden. Dan doe je namelijk evengoed aan kapitaalvernietiging: De waarde van je fiat geld daalt namelijk dagelijks in waarde. Lees "The origin of wealth" voor meer achtergrond informatie.
Bedenk je goed bij welke categorie je hoort en handel daar ook naar:
- Ga je voor het snelle geld: lees je goed in in low-caps, kies je pareltjes en wacht op rijkdom
- Ga je voor de hedge: pak een paar grote munten, houd ze goed in de gaten en stap zo nodig over naar andere grote munten om je risico te spreiden.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.