Ray_ schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:15:
[...]
Ja.
Maar.
Nee. Je hebt gelijk
Mijn BTC trades gaan vrijwel altijd fout. Ik bak er gewoon niks van. De paar trades die ik daarmee heb gedaan zijn vrijwel allemaal de mist in gegaan. Had mij dan ook voorgenomen niet meer te traden met BTC, maar gister was de verleiding toch weer te groot. Gelukkig ben ik ook deze keer weer genadeloos afgestraft.
Andere coins gaan daarentegen dan best wel goed waardoor het onderaan de streep bij wat minder winst blijft. Ik gebruik dit topic gewoon als uitlaatklep als 't weer eens fout gaat, daarom lees je hier alleen mijn foute trades terug en bestaat ongetwijfeld de indruk dat ik enorme kneuzentrader ben. Dat klopt dan deels ook wel weer

Ik was een tijd gelee ook aan het traden met BTC/USDT en op zich ging dat wel lekker. Paar goede trades gemaakt maar helaas ook een paar minder trades. En ja met een hefboom gaat het dan vrij hard

Ik heb nu de afgelopen 3 maanden enkel nog maar BTC/USDT getrade met hefboom op de volgende manier:
Ik houd de EMA 21 en EMA 35 in de gaten en zet mijn leverage instap momenten net boven de EMA 21 en percies in het midden van de EMA21-EMA35
Eerst order met een leverage van x5 tot x10 en de 2de order met een leverage van x10 tot x20 (Erg afhankelijk van de markt op dat moment)
Mocht je het een keer willen uitproberen zou ik zetten, hou bovenstaande aan maar dan in het begin even zonder leverage.
Dit kost allemaal wat meer tijd maar ik merk dat in een bull market ik op deze manier behoorlijk save trade en vrijwel iedere keer op de onderkant van de rode candle inkoop.
DISCLAIMER! GEEN FINICANIEEL ADVIES!!!
(Dit is puur een eigen constatering waarbij ik redelijk zorgenloos trade met een leuke leverage)
Trade voorbeeld van vorige week:
op 15-03 in totaal 2 orders gezet van 750 euro per stuk
BTC prijs op dat moment: 57200
EMA21 = 53080
EMA35 = 50593
Order 1: 750 eur, leverage x10, instap 54454
Order 2: 750 eur, leverage x25, instap 51509
Order 1 is getriggerd door een wick in de nacht naar 53200
Order 2 is niet gestriggerd.
Order 1 verkocht voor 110% winst.
[
Voor 9% gewijzigd door