Ligt er echt aan, aan wie je het vroeg hoor. De koers explodeerde in amper 3 weken tijd van 7k naar 20k. Zo gek is het niet dat dat 'stabiliseerde' rond 8k daarna.
Dat het gros van de mensen (inclusief ikzelf destijds) dachten dat het nog veel, veel gekker kon, is zeker waar. Maar uiteindelijk was dat met weinig modellen te onderbouwen.
Tot nu toe heeft iedere halving/bullrun een 80% crash gekend. Het lijkt me ook waarschijnlijk dat dat dit maal ook gaat gebeuren

Maar de bodem lag altijd fors, fors hoger dan de vorige bodem (en de daarvoor gaan de top). We zitten nu 'pas' op 3x de vorige top, waar voorheen >20x telkens de norm was.
Als je de lijnen van vorige halvings/bullruns trekt, zijn we er simpelweg nog niet. Gecombineerd met de self-fulfilling prophecy van dergelijke modellen heb ik er moeite mee te stellen dat we nog eens naar de 20k gaan.
Zelfs bij de eeuwige 6000/6400 zouden we nooit mee lager gaan. Maar toen ie eenmaal ging was in korte tijd de helft daarvan weer verdampt.
Als de beurzen crashen, gaat Bitcoin iig voor een bepaalde tijd, waarschijnlijk mee. Overigens vind ik deze moeilijk mee te tellen, binnen enkele weken was er een overduidelijke V-shaped recovery.
Mijn alarmbellen en zwaailichten gaan af nu dit soort scenario's voor onmogelijk worden gehouden.
Niks is onmogelijk! Bitcoin blijft zeer zeer risicovol, daarom zit er ook lang niet alles in wat ik heb

Maar bovenal: het gaat me helemaal niet om het huidige koersdoel, maar juist om langetermijndoelen en de momenten waarop je inkoopt.
Voor mij is het heel simpel, ik doe eraan mee omdat ik in een model geloof (laten we het gemiddelde van S2f/S2fx/rainbowcharts pakken) en als we daar uit donderen is het voor mij over en uit. Zo zullen heel veel mensen ook denken.
Stel (ik noem maar wat) we gaan dit jaar nog 150k zien, we crashen naar 40k en stabiliseren rond 70k. Dan ga ik DCA'en tot de halving in 2025 tegen die koers van 70k. Immers het model klopte de vorige keer, dan durf ik die gok wel weer aan.
Stel dit is de top dit keer de 62k, we crashen naar 10k en stabiliseren rond 20k? Dan ga ik niet meer DCA'en want dan klopt het simpelweg niet meer. Ook een crash van 150k naar 10k, dan is het voor mij over