[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 251 Laatste
Acties:
  • 959.015 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Gelukszoekr schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:28:
Guy heeft echt goede content. En het lijkt alleen maar beter te worden. Dagelijks een video met hoogstaande kwaliteit waar menig nieuwszender nog een puntje aan kan zuigen imo

[YouTube: Pricing Bitcoin: MORE Gains or OVERVALUED?? 🤔]
Inderdaad een van de weinige Youtubers die (ogenschijnlijk) unbiased zijn verhaal doet zonder teveel opschmuck.

Echt kritisch wordt het nooit, dus gij zijt wel gewaarschuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 21-03-2021 20:31 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:43

Darrell

Fiat moonboy

Thanks. Geabbonneerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:39
Sideways deze week met een breakout vóór vrijdag?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naTXhd0sgS7O3DrIRygfZXPnmfg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f8HoEzgNV8x9ZD43fW9HpMA5.png?f=fotoalbum_large

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mooody schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:30:
[...]

Echt kritisch wordt het nooit, dus gij zijt wel gewaarschuwd.
Vind je? Heb 'm zich wel eens kritisch horen uitlaten over het gecentraliseerde karakter van de binance smart chain, bijvoorbeeld. Wat mis je qua kritiek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
sOid schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:01:
[...]

Vind je? Heb 'm zich wel eens kritisch horen uitlaten over het gecentraliseerde karakter van de binance smart chain, bijvoorbeeld. Wat mis je qua kritiek?
Ik denk dat je moet denken aan beperkte kritiek vanuit een het grotere, crypto meta-plaatje. Een recensent van elektrische fietsen zal af en toe kritisch zijn op een bepaald model, of de snelle opkomst van oma's en opa's op speed-pedelecs. Maar deze persoon zal nooit een artikel plaatsen over het feit dat elektrische fietsen zwaar overrated zijn en dat we over 2-3 jaar na de hype amper meer van die dingen in de winkels zullen zien staan. Nee, deze recensent is ook gebaat bij een hype en adoptie rondom het product in het algemeen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
Twee beste outflows het afgelopen uur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Hoe herken je een bearmarket? Hoe zie je dat het niet een iets grotere correctie is en daarna weer stijgt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 19:30
Stokstaart schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:09:
Ja, na die misstap vanochtend heb ik besloten de rest maar op de Ledger te zetten. Had gehoopt dat 't ongemerkt zou blijven hier.

[ Voor 37% gewijzigd door Ray_ op 21-03-2021 21:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:29

MicroWhale

The problem is choice

Stokstaart schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:00:
Sideways deze week met een breakout vóór vrijdag?

[Afbeelding]
Ik denk zelfs voor woensdag. Deze is short term getekend. Zelf kom ik (obv maand lijnen) ergens tussen maandag en woensdag uit. Ik verwacht dat hij naar boven gaat uitbreken.

Waaorm? Omdat hopium het nieuwe helium is. _O-

:w

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-09 18:28
https://www.coingecko.com/en/coins/eterbase

wat is er met deze coin aan de hand? onrealistische stijgingen

te mooi om waar te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:05
Stokstaart schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:09:
Ik vraag mij bij crypto Quant alerts wel af of ze niet dubbel geteld hebben bij ftx.

Als dat niet zo is was het een forse outflow (kan natuurlijk ook naar de exchange cold wallet zijn)

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
roflexx schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:17:
Hoe herken je een bearmarket? Hoe zie je dat het niet een iets grotere correctie is en daarna weer stijgt?
Je weet eigenlijk pas achteraf dat die is begonnen, omdat er o.a. een lower high volgt en lower lows.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:13
Gelukszoekr schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:28:
Guy heeft echt goede content. En het lijkt alleen maar beter te worden. Dagelijks een video met hoogstaande kwaliteit waar menig nieuwszender nog een puntje aan kan zuigen imo

[YouTube: Pricing Bitcoin: MORE Gains or OVERVALUED?? 🤔]
Hij heeft zelfs zoveel invloed dat als hij bv over een crypto currency uitleg geeft dat er een boost in het kopen van dat muntje komt. easy cashen voor hem dus :)

nothing stops this train

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Even om aan te geven waarom ik denk naar boven. Dit is mijn bijgewerkte grafiek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNNGd6GtTIy6n_WG7xyOIHlbm5U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hfMWTLvuqrOfKwyJUUXIMlea.png?f=fotoalbum_large

De zwarte cirkel (64-67k) is de target. Die is gebaseerd op het gemiddelde van de uitbraken van afgelopen 2 maanden. Afhankelijk van wanneer de uitbraak is, kan hij wat naar links of rechts schuiven.

De metrics (glassnode, TA, etc...) zijn nog steeds bullish op alle fronten. Ook het nieuws blijft heel positief, dus nog geen enkele reden om een keiharde daling te verwachten. Een downtrend nu zou het tij kunnen keren, maar omdat iedereen nog steeds aan het inslaan is, verwacht ik nog een spurt naar boven. Ook even bedenken dat retail nog nauwelijks meedoet.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:39
Zo, net als vorige week was het vandaag weer heerlijk harken. De keuze voor vandaag was Dent *O*

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
MicroWhale schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:30:
Even om aan te geven waarom ik denk naar boven. Dit is mijn bijgewerkte grafiek:

[Afbeelding]

De zwarte cirkel (64-67k) is de target. Die is gebaseerd op het gemiddelde van de uitbraken van afgelopen 2 maanden. Afhankelijk van wanneer de uitbraak is, kan hij wat naar links of rechts schuiven.

De metrics (glassnode, TA, etc...) zijn nog steeds bullish op alle fronten. Ook het nieuws blijft heel positief, dus nog geen enkele reden om een keiharde daling te verwachten. Een downtrend nu zou het tij kunnen keren, maar omdat iedereen nog steeds aan het inslaan is, verwacht ik nog een spurt naar boven. Ook even bedenken dat retail nog nauwelijks meedoet.
Hoe heet zo'n 'waaier'? Wil ik 's meer over lezen. Benieuwd naar de theorie erachter. Dit is anders dan fibonacci retracements toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
fRiEtJeSaTe schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:14:
[...]

Goed verhaal, lekker kort.
Had je een 1000 woorden episch opstel verwacht?

Het was een gokje, niks meer niks minder.
Geen onderzoek, gewoon een verwachting en gedachte.
Misschien probeer ik iets meer op eerste gedachte te handelen...
Ipv mogelijke instap momenten te overdenken tot ze niet meer mogelijk zijn.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Taro schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:23:
[...]

Je weet eigenlijk pas achteraf dat die is begonnen, omdat er o.a. een lower high volgt en lower lows.
Heb jij die van 2017 actief meegemaakt?
Ik lees veel van ‘veteranen’ en pf’s die -/- 80% zijn gegaan.
En straks? Een daling van 18% is een correctie. Kleine stijging. Nog een normalisering want ja...kijk eens hoe we gestegen. In doubt zoom out...
Wanneer is een bearmarket een bearmarket en wat is een slimme exitstrategie zonder dat je wel te snel uitstapt bij een gezonde correctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:13
Daacuso schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:37:
Zo, net als vorige week was het vandaag weer heerlijk harken. De keuze voor vandaag was Dent *O*
Bake en PHA voornamelijk hier d:)b
Ik ging steeds mee met iemand anders/anderen met dezelfde gedachte met de limits die ik vaak triggerde

[ Voor 17% gewijzigd door Kol Nedra op 21-03-2021 21:43 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daacuso
Kol Nedra schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:42:
[...]

Bake en PHA voornamelijk hier d:)b
Ik ging steeds mee met iemand anders/anderen met dezelfde gedachte met de limits die ik vaak triggerde
Je ziet nu gewoon dat de “goedkope” coins de aandacht hebben. En Dent was nog redelijk onder de radar gebleven. Winst er uit en verder met de standaard pot. Ik denk dat de rek er nog niet uit is.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
readytoflow schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:39:
[...]

Jep hier ook. Uiteindelijk jaren niet naar om gekeken en nu zelfs meuk van toen (TRX bijvoorbeeld) met winst verkocht :+

Achteraf gezien moeten blijven inkopen tijdens de bear market. Maar ja, leven kwam ertussen en mijn prioriteiten lagen bij belangrijker dingen dan crypto ;)

Moest me eind vorig jaar weer behoorlijk inlezen. Veel nieuwe projecten, veel veranderd. Dingen als yield farming, pancakeswap, DeFi, DAO, NFT's... Allemaal vrij nieuw. Al waren er in 2018 meen ik al cryptokitties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daacuso
sOid schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:46:
[...]

Jep hier ook. Uiteindelijk jaren niet naar om gekeken en nu zelfs meuk van toen (TRX bijvoorbeeld) met winst verkocht :+

Achteraf gezien moeten blijven inkopen tijdens de bear market. Maar ja, leven kwam ertussen en mijn prioriteiten lagen bij belangrijker dingen dan crypto ;)

Moest me eind vorig jaar weer behoorlijk inlezen. Veel nieuwe projecten, veel veranderd. Dingen als yield farming, pancakeswap, DeFi, DAO, NFT's... Allemaal vrij nieuw. Al waren er in 2018 meen ik al cryptokitties.
Persoonlijk zou ik in een bear geen alts kopen. Grote kans dat je iets koopt wat misschien nooit meer iets wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaes
  • Laatst online: 12:46

Chaes

#HODL

Daacuso schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:49:
[...]

Persoonlijk zou ik in een bear geen alts kopen. Grote kans dat je iets koopt wat misschien nooit meer iets wordt.
Er zijn wel een aantal alts waarvan je mag verwachten dat die het goed gaan doen. Maar dat zijn er relatief erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Daacuso schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:49:
[...]

Hangt natuurlijk wel erg af wat het is. Dingen als DOT had ik echt wel eerder gekocht, als ik me er toen ook mee bezig had gehouden. Maar goed, achteraf altijd makkelijk praten natuurlijk.

Ben wel van plan om BTC de moeder te DCA'en als we weer in een bear market zitten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
readytoflow schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:39:
[...]

En straks? Een daling van 18% is een correctie. Kleine stijging. Nog een normalisering want ja...kijk eens hoe we gestegen. In doubt zoom out...
Wanneer is een bearmarket een bearmarket en wat is een slimme exitstrategie zonder dat je wel te snel uitstapt bij een gezonde correctie?
Ja, maar ik stapte toen ook al erg vaak uit net als nu. Ben bij ADA op de top uitgestapt, heb verder met o.a. BTC, ETH, LTC, NEO en veel shitcoins wel een deel van de laatste megadip meegepakt. Ben in juni 2017 begonnen, dus zat er toen nog niet heel diep in, maar kon er achteraf een nieuwe badkamer mee betalen en een mooie start maken tijdens de bearmarket :)

Een bearmarket kan je herkennen door lagere toppen en lagere dalen tov de vorige pieken en dalen. Daarom kan je hem pas achteraf herkennen en dan ben je al te laat. En die eerste dip na de hoogste piek is er echt een die je niet mee wil pakken. Dan kan er zo 5-10k in een nachtje van BTC af en bijv. 20-30% van je alts. Het is immers een vorm van paniek en er vormt zich een treintje van stop losses die elkaar triggeren icm market sells door anderen. Helemaal omdat nieuwe instappers vaak onervaren zijn en direct in paniek raken, dat versnelt elkaar.

Een slimme strategie waardoor je achteraf niet enorm baalt is wat ik de afgelopen periode heb gedaan: Tot gisteren ben ik al met 75% uitgestapt. Gisteren (Zie mijn post van 23:xx) nog een deel eruit gehaald. Als het nu klapt dan accepteer ik dat en heb ik het slim gespeeld. Als de koers nog veel verder stijgt, dan mis ik winst, maar liever winst missen dan winst inleveren :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 22:17
Taro is er een reden waarom je dan niet stop loss zet (zeg 10%) onder de huidige prijs ipv 75% in fiat zodat je verlies beperkt maar eventuele stijging meepakt? Ik snap waarom je zoiets niet in een bullrun doet met shake outs maar is dat niet een goede exit strategie om je stop loss (zolang die stijgt) steeds iets hoger te zetten x % onder de prijs?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Taro schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:05:
[...]

Ja, maar ik stapte toen ook al erg vaak uit net als nu. Ben bij ADA op de top uitgestapt, heb verder met o.a. BTC, ETH, LTC, NEO en veel shitcoins wel een deel van de laatste megadip meegepakt. Ben in juni 2017 begonnen, dus zat er toen nog niet heel diep in, maar kon er achteraf een nieuwe badkamer mee betalen en een mooie start maken tijdens de bearmarket :)

Een bearmarket kan je herkennen door lagere toppen en lagere dalen tov de vorige pieken en dalen. Daarom kan je hem pas achteraf herkennen en dan ben je al te laat. En die eerste dip na de hoogste piek is er echt een die je niet mee wil pakken. Dan kan er zo 5-10k in een nachtje van BTC af en bijv. 20-30% van je alts. Het is immers een vorm van paniek en er vormt zich een treintje van stop losses die elkaar triggeren icm market sells door anderen. Helemaal omdat nieuwe instappers vaak onervaren zijn en direct in paniek raken, dat versnelt elkaar.

Een slimme strategie waardoor je achteraf niet enorm baalt is wat ik de afgelopen periode heb gedaan: Tot gisteren ben ik al met 75% uitgestapt. Gisteren (Zie mijn post van 23:xx) nog een deel eruit gehaald. Als het nu klapt dan accepteer ik dat en heb ik het slim gespeeld. Als de koers nog veel verder stijgt, dan mis ik winst, maar liever winst missen dan winst inleveren :)
Je kan ook volledig uitstappen. Dan maak je helemaal geen verlies :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bukkum
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:21:
[...]

Je kan ook volledig uitstappen. Dan maak je helemaal geen verlies :)
Vaak stap ik in de nacht uit (alles fiat) en zet lage buy orders. Worden ze geraakt mooi meegenomen zo niet stap ik hoger gewoon weer in als t lijkt stijgende te zijn. Zo is mijn verlies minimaal en mijn mindere winst accepteer ik. Zeker nu het (voor mij) allemaal moeilijk is in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:13
bukkum schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:21:
Taro is er een reden waarom je dan niet stop loss zet (zeg 10%) onder de huidige prijs ipv 75% in fiat zodat je verlies beperkt maar eventuele stijging meepakt? Ik snap waarom je zoiets niet in een bullrun doet met shake outs maar is dat niet een goede exit strategie om je stop loss (zolang die stijgt) steeds iets hoger te zetten x % onder de prijs?
Dat is precies zoals ik op het moment m'n S/L's heb. In het geval van een 20% drop, weg winst maar heb ik nog steeds crypto. Mocht het een stuk verder droppen dan gaat alles automatisch naar fiat.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
bukkum schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:21:
Als je stop loss wordt geraakt ben je bijv. al 10% kwijt, of je moet hem zo dicht op de huidige koers zetten, dat die binnen enkele uren toch wel wordt geraakt, dan kan je net zo goed direct uitstappen. Stop losses hebben ook de nare neiging om geraakt te worden en dat de koers daarna direct weer stijgt. Het is voor mij echt een strategisch besluit geweest.

Overigens ben ik tot nu toe volgens mij toevallig 2x op 58k uitgestapt, precies een maand geleden en gisteren. De keer daarvoor was bovenin de 30k range en die daarna onderin de 40k range. Ik neem genoegen met wat ik heb, gretigheid wordt keihard afgerekend bij de start van de bearmarket die onvermijdelijk volgt, de vraag is alleen wanneer. Volgende week, over 6 maanden of pas over 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
Taro schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:28:
[...]

Als je stop loss wordt geraakt ben je bijv. al 10% kwijt, of je moet hem zo dicht op de huidige koers zetten, dat die binnen enkele uren toch wel wordt geraakt, dan kan je net zo goed direct uitstappen. Stop losses hebben ook de nare neiging om geraakt te worden en dat de koers daarna direct weer stijgt. Het is voor mij echt een strategisch besluit geweest.

Overigens ben ik tot nu toe volgens mij toevallig 2x op 58k uitgestapt, precies een maand geleden en gisteren. De keer daarvoor was bovenin de 30k range en die daarna onderin de 40k range. Ik neem genoegen met wat ik heb, gretigheid wordt keihard afgerekend bij de start van de bearmarket die onvermijdelijk volgt, de vraag is alleen wanneer. Volgende week, over 6 maanden of pas over 2 jaar.
En dat is exact de reden dat ik ook weinig stoplosses instel. Gaat het nu het putje in, dan is dat jammer. Ook hier wordt doorlopend de winst er uit gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:40
Misschien erg naief vanuit mijn kant, maar volgt er nog wel een echte bearmarket? De meeste mensen die nu erin zitten weten wat er gebeurt. De koers stijgt en daalt, en af en toe daalt hij wat harder. En dan stappen er zeker wel wat mensen uit. Maar op dat moment zullen de ervaren/rijke mensen toch juist gaan kopen?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:29
Nog mensen die in Orion Protocol (ORN) zitten? Kwam in december een aantal keer voorbij hier vanwege de launch van de terminal. Sindsdien is ORN aardig gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Daacuso schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:31:
[...]

En dat is exact de reden dat ik ook weinig stoplosses instel. Gaat het nu het putje in, dan is dat jammer. Ook hier wordt doorlopend de winst er uit gehaald.
Ik stel die stop losses ook niet meer in om deze reden. Maar als je je in fiat beslist te gaan
bedoel ik. Als het toch nog even stijgt (wat je moet aankijken) zou je na bv de 2e x bijstellen stoploss naar boven (na een stijging boven waar je eruit was gegaan) dan maak je daarna toch extra winst op een veilige manier?

Jij haalt dus de winst eruit wat je boven op je inleg pakt? Stel 100€ inleg wordt 110€ dan 10€ eruit etc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:16
Vanochtend ritje gemaakt met vidt, viel me nog niet op, maar zelfde eigenaar als LTO. Nl muntje dus, met lage marketcap. Helaas al op 1,15 uitgestapt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Remy!!!! Ja, die volgt gegarandeerd. Maar zoals je hier in verschillende berichten al leest gaan velen DCA'en en laag inslaan. Grote kans dat de bodem dus een stuk hoger zal liggen dan tijdens de vorige bearmarket. 3k zie ik niet zo snel meer gebeuren, pas op het punt dat Bitcoin ooit over en uit is (Niets is voor de eeuwigheid...) weer. 18-20k zie ik zeker nog wel gebeuren en dat is waar ik ook op zal richten. Uitstappen op 58k betekent 3x zoveel terugkopen op 19k, moet je uiteraard wel geduld en geluk voor hebben :)

In 2017/2018 waren er ook veel mensen die aangaven dat er mogelijk geen nieuwe bearmarket zou komen, maar iedere markt kent een cycle, sentiment, winstnemers, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
bukkum schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:39:
[...]

Ik stel die stop losses ook niet meer in om deze reden. Maar als je je in fiat beslist te gaan
bedoel ik. Als het toch nog even stijgt (wat je moet aankijken) zou je na bv de 2e x bijstellen stoploss naar boven (na een stijging boven waar je eruit was gegaan) dan maak je daarna toch extra winst op een veilige manier?

Jij haalt dus de winst eruit wat je boven op je inleg pakt? Stel 100€ inleg wordt 110€ dan 10€ eruit etc etc.
Dat werkt als je geen parel te pakken hebt. Stel je koopt KSM op 2 euro. Vervolgens ga je iedere keer je winst eruit halen en kom je tot de conclusie dat je met de huidige koers miljonair was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
bukkum schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:39:
[...]

Ja, dat doe ik dus. Heb een redelijk vaste pot waar ik mee speel. Zakt het te ver weg leg ik soms wat bij, loopt het op dan trek ik er weer wat uit. Gelukkig gebeurd dat eerste niet te vaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy198705
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Remy!!!! schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:34:
Misschien erg naief vanuit mijn kant, maar volgt er nog wel een echte bearmarket? De meeste mensen die nu erin zitten weten wat er gebeurt. De koers stijgt en daalt, en af en toe daalt hij wat harder. En dan stappen er zeker wel wat mensen uit. Maar op dat moment zullen de ervaren/rijke mensen toch juist gaan kopen?
Dat zou mijn idee ook zijn.

De vraag is echter alleen op welke levels
Blijven mensen / instituties kopen?
Nog als die van 120k dipt naar 100k?

Zo niet, gaat de sneeuwbal dan rollen en stoppen we ergens op 40k?

Allemaal vragen waarvan ik graag de antwoorden weet maar onmogelijk kan weten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
En ach, het maakt toch niet uit of we in een bear/bullmarket zitten. Zolang je maar (btc) coins hebt, dan maakt de waarde uiteindelijk ook niets uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Ik zal het antwoord maar geven, de bearmarkt begint vannacht, maar ja dat denk ik elke x als ik ga pitten😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:01

St@m

@ Your Service

Remy!!!! schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:46:
En ach, het maakt toch niet uit of we in een bear/bullmarket zitten. Zolang je maar (btc) coins hebt, dan maakt de waarde uiteindelijk ook niets uit :+
Haha, ik zou ook nog graag het fenomeen 'winst pakken' willen meemaken aankomende maand :P Dus mij maakt het zeker wel uit.
Maar waarschijnlijk zometeen als de luikjes dichtgaan weer -10% op wat ik in mijn pf heb ofzo (zo ging het de afgelopen weken).
Gelukkig (nouja.. :P ) speel ik niet met bedragen dat ik 10k verlies moet uitleggen aan de vrouw :P

Voorlopig maar alles wat niet BTC is gestaked, dan 'verdien' ik sowieso wat.

[ Voor 28% gewijzigd door St@m op 21-03-2021 22:58 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-04 17:30
Zodra men massaal begint te denken dat het niet slechter gaat worden is het tijd om op te tellen te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
St@m schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:49:
[...]

Haha, ik zou ook nog graag het fenomeen 'winst pakken' willen meemaken aankomende maand :P Dus mij maakt het zeker wel uit.
Ja ik ook (al heb ik er nog niet veel in geïnvesteerd), maar op de lange termijn maakt dat voor nu weinig uit toch? Want zoals het al jaren gaat... BTC = Gaat hard omlaag!... 1á2 jaar later BTC = Gaat veeeeel harder omhoog.
Maar dat dat is mijn insteek/houding, en wat ik al zei, dat komt misschien omdat ik er nog niet heel veel in heb zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:01

St@m

@ Your Service

Remy!!!! schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:51:
[...]

Ja ik ook (al heb ik er nog niet veel in geïnvesteerd), maar op de lange termijn maakt dat voor nu weinig uit toch? Want zoals het al jaren gaat... BTC = Gaat hard omlaag!... 1á2 jaar later BTC = Gaat veeeeel harder omhoog.
Maar dat dat is mijn insteek/houding, en wat ik al zei, dat komt misschien omdat ik er nog niet heel veel in heb zitten.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie op de toekomst. Dus daarom heb ik veel liever dat alles nu nog eens x10 gaat, dan dat ik over 5 jaar een waardeloze Bitcoin heb. Al geloof ik bijna niet dat het mogelijk is, het is een mogelijkheid. Dus liever nu winst krijgen en pakken en gokken op een volgende cycle, dan geen winst krijgen en pakken en gokken op een volgende cycle.

Maarja, voordat je winst kunt pakken moet je eerst winst krijgen. En met alle respect, voor 100 euro kom ik 'm'n bed niet uit'. Dus hup alle coins. Aankomende week x10. :P

[ Voor 17% gewijzigd door St@m op 21-03-2021 22:57 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
St@m schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:53:
[...]

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie op de toekomst. Dus daarom heb ik veel liever dat alles nu nog eens x10 gaat, dan dat ik over 5 jaar een waardeloze Bitcoin heb. Al geloof ik bijna niet dat het mogelijk is, het is een mogelijkheid. Dus liever nu winst pakken en gokken op een volgende cycle, dan geen winst krijgen/pakken en gokken op een volgende cycle.
Dat snap ik zeker, en ik geef je ook groot gelijk! Als ik nu (bijvoorbeeld) van €1000 naar €100.000 was gegaan in een jaar tijd, en het is een week later ineens maar €500. Dan zou ik ook enorm balen!
Maar onze plannen zijn, om binnen nu en 5á10 jaar dit geld te kunnen gebruiken voor een leuke boerderij. Dus als het af en toe flink daalt, dan is het zeker jammer! En ik zal zover mogelijk proberen ook mijn winst te pakken, maar op de lange termijn probeer ik wel zoveel mogelijk BTC te vergaren in een korte tijd.
En zoals iedereen hier waarschijnlijk wel denkt, had ik dit maar jaren eerder gedaan. Zo was ik in 2009/2010 (?) al geïnteresseerd erin, en begon ik met minen. Maar om wat voor reden dan ook, dat lukte niet. Dus toen maar snel weer vergeten. Een jaar (of 2?) later toen de BTC ineens richting de €100 ging, had ik het er nog met mijn vriendin over. Laten we wat BTC kopen, want het kan nog wel eens wat worden. Maar we gingen toen net uit huis wonen en konden ons geld wel beter gebruiken. En zo is het nog een paar keer gegaan met de €1000 en €10.000 mijlpaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik las trouwens dit op Reddit vandaag. Geen idee of het klopt, maar wel een mooie uitleg over de termen Bull en Bear.
The terms "bear" and "bull" are thought to derive from the way in which each animal attacks its opponents. That is, a bull will thrust its horns up into the air, while a bear will swipe down. These actions were then related metaphorically to the movement of a market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 11-09 11:48
Taro schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:40:18-20k zie ik zeker nog wel gebeuren en dat is waar ik ook op zal richten.
Denk je echt dat S2F (en dus nog niet eens S2fx) er zo dik naast gaat zitten?

Kijk, als dit 'de top' was, en we vallen volgende week serieus door de 50k heen, dan denk ik dat je gelijk krijgt en dat we ook nog wel eens lager kunnen. Dat is ook de reden dat ik eerder vandaag postte dat ik overweeg uit te stappen: mijn insziens schuren we redelijk tegen de ondergrens van S2F aan (of naja, de lijn die daar bij past), en zonder dat model is het redelijk 'over'.

Juist dat die ondergrens nog zover omhoog zal moeten tov de vorige keer, geeft aan dat deze bullrun nog lang niet over zou moeten zijn. Zou je zeggen. :P

S2F voorspelt een bullrun -> bubbel (xxxk) -> stabiliseert rond de 100k. Ik denk zelf dat dat best optimistisch kan zijn. Maar als we de komende week de weg omhoog weer gaan vinden en nogmaals +25% in een week doen? Dan geloof ik eigenlijk niet dat we de 20k ooit nog gaan zien.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
Remy!!!! schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:00:
[...]

Dat snap ik zeker, en ik geef je ook groot gelijk! Als ik nu (bijvoorbeeld) van €1000 naar €100.000 was gegaan in een jaar tijd, en het is een week later ineens maar €500. Dan zou ik ook enorm balen!
Maar onze plannen zijn, om binnen nu en 5á10 jaar dit geld te kunnen gebruiken voor een leuke boerderij. Dus als het af en toe flink daalt, dan is het zeker jammer! En ik zal zover mogelijk proberen ook mijn winst te pakken, maar op de lange termijn probeer ik wel zoveel mogelijk BTC te vergaren in een korte tijd.
En zoals iedereen hier waarschijnlijk wel denkt, had ik dit maar jaren eerder gedaan. Zo was ik in 2009/2010 (?) al geïnteresseerd erin, en begon ik met minen. Maar om wat voor reden dan ook, dat lukte niet. Dus toen maar snel weer vergeten. Een jaar (of 2?) later toen de BTC ineens richting de €100 ging, had ik het er nog met mijn vriendin over. Laten we wat BTC kopen, want het kan nog wel eens wat worden. Maar we gingen toen net uit huis wonen en konden ons geld wel beter gebruiken. En zo is het nog een paar keer gegaan met de €1000 en €10.000 mijlpaal.
Als ik dit zo lees zou ik gewoon voor de lange termijn gaan, lees je in op lange termijn bewegingen en koop regelmatig gewoon voor kleine bedragen bij. Je kunt ook op kleine bewegingen in gaan spelen maar het kost of veel tijd en onrust of je maakt elke keer net de verkeerde beslissing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Sluw schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:06:
[...]

Als ik dit zo lees zou ik gewoon voor de lange termijn gaan, lees je in op lange termijn bewegingen en koop regelmatig gewoon voor kleine bedragen bij. Je kunt ook op kleine bewegingen in gaan spelen maar het kost of veel tijd en onrust of je maakt elke keer net de verkeerde beslissing.

[YouTube: The bitcoin : bubble]
Dat doe ik ook zeker, voor het de gok/leuk heb ik wat altcoins om snel wat winst te maken, maar voor de lange termijn gaat alles in BTC.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Richh Daar ga ik niet van uit, maar hou ik wel rekening mee. Daarom heb ik ook wat geparkeerd op de Ledger. En ik heb nog een handelspot. Ik blijf aan boord tot minimaal 288k, maar met hoeveel BTC is de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-04 17:30
Richh schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:03:
[...]

Denk je echt dat S2F (en dus nog niet eens S2fx) er zo dik naast gaat zitten?

Kijk, als dit 'de top' was, en we vallen volgende week serieus door de 50k heen, dan denk ik dat je gelijk krijgt en dat we ook nog wel eens lager kunnen. Dat is ook de reden dat ik eerder vandaag postte dat ik overweeg uit te stappen: mijn insziens schuren we redelijk tegen de ondergrens van S2F aan (of naja, de lijn die daar bij past), en zonder dat model is het redelijk 'over'.

Juist dat die ondergrens nog zover omhoog zal moeten tov de vorige keer, geeft aan dat deze bullrun nog lang niet over zou moeten zijn. Zou je zeggen. :P

S2F voorspelt een bullrun -> bubbel (xxxk) -> stabiliseert rond de 100k. Ik denk zelf dat dat best optimistisch kan zijn. Maar als we de komende week de weg omhoog weer gaan vinden en nogmaals +25% in een week doen? Dan geloof ik eigenlijk niet dat we de 20k ooit nog gaan zien.
Na 20k als ath was 10k voor het gross totaal onmogelijk. Toch ging ie vanaf die ath :7

Zelfs bij de eeuwige 6000/6400 zouden we nooit mee lager gaan. Maar toen ie eenmaal ging was in korte tijd de helft daarvan weer verdampt.

Mijn alarmbellen en zwaailichten gaan af nu dit soort scenario's voor onmogelijk worden gehouden.

Just wait and see. See and learn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daacuso
burnebie schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:51:
Zodra men massaal begint te denken dat het niet slechter gaat worden is het tijd om op te tellen te passen.
Dat was toch zodra de slager, kapper etc het over Bitcoin gingen hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daacuso
Remy!!!! schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:00:
[...]

Tja, en ik zit er juist met de korte termijn visie in. Ik durf echt niet te voorspellen waar we over 5 a 10 jaar zitten met crypto. Ik vraag me serieus ook af of Bitcoin dan nog King is.

Voor nu heb ik een eigen huis en dankzij crypto kunnen we dit jaar badkamer, isolatie en de voorpui doen. En hopelijk als het meezit einde van het jaar zonnepanelen. Voor mij is het genot wat we nu van het geld hebben belangrijker dan pas over 5 of 10 jaar. Maar ik kan goed begrijpen dat er genoeg zijn die gaan voor de lange termijn visie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 11-09 11:48
burnebie schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:10:
[...]

Na 20k als ath was 10k voor het gross totaal onmogelijk. Toch ging ie vanaf die ath :7
Ligt er echt aan, aan wie je het vroeg hoor. De koers explodeerde in amper 3 weken tijd van 7k naar 20k. Zo gek is het niet dat dat 'stabiliseerde' rond 8k daarna.
Dat het gros van de mensen (inclusief ikzelf destijds) dachten dat het nog veel, veel gekker kon, is zeker waar. Maar uiteindelijk was dat met weinig modellen te onderbouwen.

Tot nu toe heeft iedere halving/bullrun een 80% crash gekend. Het lijkt me ook waarschijnlijk dat dat dit maal ook gaat gebeuren :P Maar de bodem lag altijd fors, fors hoger dan de vorige bodem (en de daarvoor gaan de top). We zitten nu 'pas' op 3x de vorige top, waar voorheen >20x telkens de norm was.

Als je de lijnen van vorige halvings/bullruns trekt, zijn we er simpelweg nog niet. Gecombineerd met de self-fulfilling prophecy van dergelijke modellen heb ik er moeite mee te stellen dat we nog eens naar de 20k gaan.
Zelfs bij de eeuwige 6000/6400 zouden we nooit mee lager gaan. Maar toen ie eenmaal ging was in korte tijd de helft daarvan weer verdampt.
Als de beurzen crashen, gaat Bitcoin iig voor een bepaalde tijd, waarschijnlijk mee. Overigens vind ik deze moeilijk mee te tellen, binnen enkele weken was er een overduidelijke V-shaped recovery.
Mijn alarmbellen en zwaailichten gaan af nu dit soort scenario's voor onmogelijk worden gehouden.
Niks is onmogelijk! Bitcoin blijft zeer zeer risicovol, daarom zit er ook lang niet alles in wat ik heb :+
Maar bovenal: het gaat me helemaal niet om het huidige koersdoel, maar juist om langetermijndoelen en de momenten waarop je inkoopt.

Voor mij is het heel simpel, ik doe eraan mee omdat ik in een model geloof (laten we het gemiddelde van S2f/S2fx/rainbowcharts pakken) en als we daar uit donderen is het voor mij over en uit. Zo zullen heel veel mensen ook denken.

Stel (ik noem maar wat) we gaan dit jaar nog 150k zien, we crashen naar 40k en stabiliseren rond 70k. Dan ga ik DCA'en tot de halving in 2025 tegen die koers van 70k. Immers het model klopte de vorige keer, dan durf ik die gok wel weer aan.

Stel dit is de top dit keer de 62k, we crashen naar 10k en stabiliseren rond 20k? Dan ga ik niet meer DCA'en want dan klopt het simpelweg niet meer. Ook een crash van 150k naar 10k, dan is het voor mij over :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Zoals het bekend is, word minen van Ethereum niet meer mogelijk vanaf Q1-22. Iemand al gekeken naar potienele coins waar de miners zullen op overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
Wat is dca-en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:50

resusaapje

h less

MrJames schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:38:
Zoals het bekend is, word minen van Ethereum niet meer mogelijk vanaf Q1-22. Iemand al gekeken naar potienele coins waar de miners zullen op overstappen?
Simpel, de coin die tegen die tijd het meeste opbrengt ;)

Voor nu lijken Conflux en RavenCoin goede kandidaten

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B.M.O.
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 23:00
Zie startpost van dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJames
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

resusaapje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:51:
[...]

Simpel, de coin die tegen die tijd het meeste opbrengt ;)

Voor nu lijken Conflux en RavenCoin goede kandidaten
Ik denk dat het een coin word dat nu qua marketcap en prijs laag is.

BNB ziet er op 4h grafiek goed uit. Denk dat er een move komt richting de 300+ $

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCdoXSd606oddfxi_xQ892-NAyM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yAw04K33Q8vv32nL4QPfT0Ow.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door MrJames op 22-03-2021 00:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:27
Zie topic start, staat een handig overzicht van afkortingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 17:44
vraagje: Ik heb net mijn eerste uitbetaling gehad van mijn 700 ADA die ik gestaked heb via YOROI wallet bij ONYX stakepool #1 met een ROI van 5.0

nu viel me de uitbetaling best tegen eigenlijk.. namelijk 0.47 ADA -O-
het staat er al op sinds 5 Maart, maar hoorde dat je pas na 3 epoch's betaald krijg.
een epoch is 5 dagen en dat zou dus betekenen dat ik 73X per jaar 47 cent krijg wat uitkomt op 34,31 euro

uiteraard is het "gratis geld" maar toch.. zijn er geen betere manieren of plekken waar ik mijn ADA meer kan laten verdienen? :?

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:49
Khaelos schreef op maandag 22 maart 2021 @ 00:37:
vraagje: Ik heb net mijn eerste uitbetaling gehad van mijn 700 ADA die ik gestaked heb via YOROI wallet bij ONYX stakepool #1 met een ROI van 5.0

nu viel me de uitbetaling best tegen eigenlijk.. namelijk 0.47 ADA -O-
het staat er al op sinds 5 Maart, maar hoorde dat je pas na 3 epoch's betaald krijg.
een epoch is 5 dagen en dat zou dus betekenen dat ik 73X per jaar 47 cent krijg wat uitkomt op 34,31 euro

uiteraard is het "gratis geld" maar toch.. zijn er geen betere manieren of plekken waar ik mijn ADA meer kan laten verdienen? :?
Dit is wel een beetje de max met staken. de "winst" die je kan krijgen met staken ligt rondt de 5% op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
MOON

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
MrJames schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:38:
ETH 2.0 kan ook nog wel wat langer duren hoor.. Verwacht zelf dat ETC hernieuwde aandacht krijgt, heb om die reden ook wat gekocht in de cryptowinter..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lemongrass
  • Registratie: Februari 2018
  • Niet online

Lemongrass

Aan het typen...

Zojuist delta app geïnstalleerd. Jammer dat deze nog geen support heeft voor brokeraccounts. Er staat wel dat dit binnenkort beschikbaar zal zijn, maar kan daar verder niets over vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

sOid schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:38:
[...]

Hoe heet zo'n 'waaier'? Wil ik 's meer over lezen. Benieuwd naar de theorie erachter. Dit is anders dan fibonacci retracements toch?
Dat heet een pitchfan. De theorie erachter ken ik overigens niet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
Alts casino is weer geopend:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Taro schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:40:
@Remy!!!! Ja, die volgt gegarandeerd. Maar zoals je hier in verschillende berichten al leest gaan velen DCA'en en laag inslaan. Grote kans dat de bodem dus een stuk hoger zal liggen dan tijdens de vorige bearmarket. 3k zie ik niet zo snel meer gebeuren, pas op het punt dat Bitcoin ooit over en uit is (Niets is voor de eeuwigheid...) weer. 18-20k zie ik zeker nog wel gebeuren en dat is waar ik ook op zal richten. Uitstappen op 58k betekent 3x zoveel terugkopen op 19k, moet je uiteraard wel geduld en geluk voor hebben :)

In 2017/2018 waren er ook veel mensen die aangaven dat er mogelijk geen nieuwe bearmarket zou komen, maar iedere markt kent een cycle, sentiment, winstnemers, etc.
18k-20k, ja? Maar dan verwacht je dat de huidige market cycle zijn einde (binnenkort) nadert, toch? Is er iets concreets gebeurd de afgelopen weken dat voor deze (naar mijn idee) omslag heeft gezorgd bij je?

Persoonlijk denk ik dat een retracement naar de lage 40k/hoge 30k en een daaropvolgende move up naar 100k ook veel kans maakt. Maargoed, ik ben dan ook geen '17/'18 veteraan en kijk nog relatief kort mee :P

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:34

WhySoSerious

Be the change.

Ik zeg het vaker, maar KSM :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15:47
Grappig dat mijn oude liefde Ankr en mijn nieuwe pareltje CKB gelijk op gaan. Kwestie van wachten tot deze de top 100 CMC binnenkomen denk ik.

Verwacht voor beide nog wel een Coinbase listing dit jaar.
Voor de duidelijkheid Ankr heb ik niet meer, iets te vroeg verkocht en daarna mijn luckyshot gewaagd op Nervos, voor de hodl.

Verder alles braaf in btc, eth en een 3commas bot met usdt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:16
Die vond ik in januari veel te lang rond de 100 hangend maar weg gedaan 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 17:44
Alpina schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:15:
Grappig dat mijn oude liefde Ankr en mijn nieuwe pareltje CKB gelijk op gaan. Kwestie van wachten tot deze de top 100 CMC binnenkomen denk ik.

Voor de duidelijkheid Ankr heb ik niet meer, iets te vroeg verkocht en daarna mijn luckyshot gewaagd op Nervos, voor de hodl.

een collega van me had het over die 3 comma's bot en het leek er op zoals hij uitlegde dat je daar altijd winst op maakt en het dus letterlijk gratis geld opleverd?
ik neem aan dat dit wel vooral voor een bullmarket geldt? :?

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H333A
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Gratis geld, altijd een goed verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wo Ve
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-02 13:47
Alpina schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:15:

Ben je bereid om je 3commas ervaringen te delen? Ik werk er ook al een tijd mee, maar misschien kunnen we wat kennis delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSC_87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-09 10:03
Ik sta op dit moment nog met circa 30-35% aan de zijlijn. Had gisteren de hoop om hiermee terug in te stappen rond de 53k. Mijn gevoel zegt nu dat we daar voorlopig niet meer heen gaan. Maar twijfel of ik daar nu mee moet instappen of toch nog afwachten op een dipje. En ja, ik heb het dipje van vannacht gemist (iets met slapen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15:47
Wo Ve schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:32:
[...]

Ben je bereid om je 3commas ervaringen te delen? Ik werk er ook al een tijd mee, maar misschien kunnen we wat kennis delen?
Gratis geld is het zeker niet, ik ben er in ieder geval ook al geld mee verloren. Dit kwam gedeeltelijk door mijn eigen fout. Laatst dat geintje op Binance was de API opeens verbroken... 750.000 traders geliquideerd.
Zeker niet zonder risico, maar als het werkt werkt het goed zowel met stijgingen als dalingen neemt continue long en short posities in.
Wat het in een echte bearmarkt doet kan ik niet zeggen. December pas begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhhh
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-09 18:47
FSC_87 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:36:
Ik sta op dit moment nog met circa 30-35% aan de zijlijn. Had gisteren de hoop om hiermee terug in te stappen rond de 53k. Mijn gevoel zegt nu dat we daar voorlopig niet meer heen gaan. Maar twijfel of ik daar nu mee moet instappen of toch nog afwachten op een dipje. En ja, ik heb het dipje van vannacht gemist (iets met slapen).
Statistisch gezien vaak rode cijfers op maandag toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 23:14
@Wo Ve @Verwijderd

DONNIE -O- ?

Wat verwachten we? Gaat DONNIE nog wat doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024

bek

Wo Ve schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:32:
[...]
Ik draai zelf 1 DCA long bot op 3commas en pruts nog veel met condities.
Er zijn meerdere aanbieders dan 3Commas. En ze kunnen ook aandelen handelen, naast crypto. Zou het een idee zijn om een apart topic te maken over bots? Kan je ook voorbeelden uit pine scripts delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Inmiddels na LINK mijn grootste alt hold (dankzij de fijne run) :)
Parachains gaan binnenkort los op Polkadot en vrijwel alles gaat eerst live op Kusama.
KSM zal de komende tijd nog veel dichter naar DOT toe kruipen d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door Mooody op 22-03-2021 08:49 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Mooody schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:48:
[...]

Logisch toch? 8)
Parachains gaan binnenkort los op Polkadot en vrijwel alles gaat eerst live op Kusama.
KSM zal de komende tijd nog veel dichter naar DOT toe kruipen d:)b
Qua techniek hoop ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Top-15 oid is niet ondenkbaar voor Kusama imo. Project is bruikbaarder dan veel andere meuk in die regionen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wo Ve
Alpina schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:37:
[...]

Gratis geld is het zeker niet, ik ben er in ieder geval ook al geld mee verloren. Dit kwam gedeeltelijk door mijn eigen fout. Laatst dat geintje op Binance was de API opeens verbroken... 750.000 traders geliquideerd.
Zeker niet zonder risico, maar als het werkt werkt het goed zowel met stijgingen als dalingen neemt continue long en short posities in.
Wat het in een echte bearmarkt doet kan ik niet zeggen. December pas begonnen.
Mag ik je pm'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wo Ve
Supershiva schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:47:
@Wo Ve @Verwijderd

DONNIE -O- ?

Wat verwachten we? Gaat DONNIE nog wat doen....
Haha geen idee, maar ik hodl lekker. Als die *moont dat ben ik blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Laatst online: 18:23

YES

Moderator General Chat
Mooody schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:50:
[...]

Top-15 oid is niet ondenkbaar voor Kusama imo. Project is bruikbaarder dan veel andere meuk in die regionen.
Dat zou nog bijna een vedubbeling aan waarde betekenen als ik het goed interpreteer? Dat is nog best flink.
Al is ie de afgelopen maanden al veel vaker over de kop gegaan natuurlijk. Ook al weet ik het inmiddels, toch verbaas ik me nog regelmatig over de enorme stijgingen (en dalingen) :+

[ Voor 21% gewijzigd door YES op 22-03-2021 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Wat is de innovatiezone op Binance eigenlijk?
Zit te kijken en zag een een munt met 0 beweging. Klik erop en die wordt over >1u
Open gesteld. (RAMP btw, lekker naam in het NL’s :+ )

Nu zie ik in de omachrijving op Binance dit staan:
Binance will list RAMP (RAMP) in the Innovation Zone
...
The Innovation Zone is a dedicated trading zone where users are able to trade new, innovative tokens that are likely to have higher volatility and pose a higher risk than other tokens.
Is dat web only? Zie geen tab met ‘innovation’ zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

readytoflow schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:03:
Zit te kijken en zag een een munt met 0 beweging. Klik erop en die wordt over >1u

[...]

Je moet eerst nieuwe voorwaarden accepteren voordat je in de innovatiezone kunt handelen. Iets met dat je accepteert dat deze munten volatieler zijn.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Animal
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-11-2022

[...]

In de app: markten > zones > innovatie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ev_-5uZoaIPMLN5xXpETxV8C5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/80gwbvhLHDY63w65eVfQbEco.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
0 beweging zei je?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SI-dw-ixRprJ7NULyPTQsEyHNrM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7r5Mj8CoWWOyI1U6IPJZhVbf.png?f=user_large
:+

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wo Ve
Dit kan dus ook bij Donnie gebeuren @Supershiva & @Verwijderd. Gewoon wachten -O-

Vanaf 13 maart toch 600% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Lol. Ja bij mij. Ik zie wel zones. Maar geen innovatie erbij staan? Hoe kom je bij die questionaire?

Zie niet waar en hoe ik nieuwe voorwaarden kan accepteren?
Niet dat ik perse een RAMP wil hebben. Maar kn er niet tegen dat er iets is waar ik niet bij kan (hoezeer het ook voor mijneigen bestwil is :+ )
Mighty schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:08:
[...]

Je moet eerst nieuwe voorwaarden accepteren voordat je in de innovatiezone kunt handelen. Iets met dat je accepteert dat deze munten volatieler zijn.
Waar vind ik dat ergens?

[ Voor 37% gewijzigd door readytoflow op 22-03-2021 09:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:34

WhySoSerious

Be the change.

Mooody schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:50:
[...]

Precies. En dan Nexo nog even een leuke jump en misschien kunnen we dan samen Groenland kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

WhySoSerious schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:37:
[...]

Precies. En dan Nexo nog even een leuke jump en misschien kunnen we dan samen Groenland kopen.
Als het iets anders wordt dan Groenland wil ik wel meedoen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wo Ve
WhySoSerious schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:37:
[...]

Zien jullie wat in die Nexo coin? https://nexo.io/, ik heb er naar gekeken, maar ik twijfelde om mij weer bij een exchange aan te melden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:35
MicroWhale schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:41:
[...]

Als het iets anders wordt dan Groenland wil ik wel meedoen. :*)
Groenland past wel bij crypto. Waar de grond letterlijk onder je voeten vandaan smelt
Wo Ve schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:47:
[...]

Zien jullie wat in die Nexo coin? https://nexo.io/, ik heb er naar gekeken, maar ik twijfelde om mij weer bij een exchange aan te melden.
Het gaat er bij Nexo om dat je hun coin nodig hebt voor de beste beloning op het platform

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
Het wordt vooral tijd dat WASP weer eens wat leuks gaat doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-FBCgo5piDGTF79JLQpu3ns9IU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rYBfJjkF7P4C01GlhArQk8vB.png?f=user_large

Zit alweer een weekje 'stevig' rond de $0,24. -O-

De listing op CMC is nog under construction maar dat moet binnenkort wel eens klaar zijn.
Daarnaast loopt de liquidity op wanswap.finance gestaag op en komen er steeds meer ERC20 tokens beschikbaar op de wanchain/wanswap.

Ik kon alleen niet meer terugvinden wat de plannen voor wat betreft exchange listings zijn.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Wo Ve schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:47:
[...]

Nee, ik zie er al 4 jaar helemaal niks in. ;)

Ik zie dit nog wel een 'bank nieuwe stijl' worden als het zo doorgaat. Volgens mij zijn ze bezig om twee banklicenties te verkrijgen. Daarnaast hebben ze al jaren een winstgevend concept staan. Met de recente aanpassingen in tokenomics, gaat het opeens enorm snel. Of dat gunstig is weet ik niet, maar zolang ze hun diensten blijven leveren ben ik klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
THETA boven $10 *O*

Misschien maar even een babe inlassen voor mijn grootste alt :*)

Pagina: 1 ... 115 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!