MikeR87 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:38:
[...]
Ben het met je eens dat het puur om % draait, echter begrijp ik deze gedachtegang wel.
Goedkoop dus met minder geld kan je meer spreiden en de kans dat ze 20-30-40-50% doen is op dit moment natuurlijk best groot. Als je dan 1.000 muntjes hebt en na het terughalen van je inleg 500 muntjes over hebt, is het makkelijker HODL roepen voor een jaar of 2 én gefaseerd verkopen, dan wanneer je een aanzienlijk deel van je speelgeld/inleg (geef het een naam) in 1 of 2 veel duurdere munten hebt zitten waarvan je er dan maar 20-30 heb en waarbij de kans op danige stijgingen gewoon minder groot is en je dus minder snel je inleg terug hebt. En stel nou dat dat muntje van 0,005 cent over een jaar 0,025 cent waard is.
Ik ben net begonnen en mijn doel is gewoon met alts de inleg x2 of x3, inleg eruit en dan met de winst meer risico nemen en ook in BTC stoppen.
Of denk ik nu heel gek?
Nee, helemaal niet gek gedacht, maar het is meer psychologisch.
Je hoeft helemaal geen hele coins te kopen.
Het aantal coins dat je koopt heeft dus helemaal geen (direct) invloed op de mate van spreiding of kans op hogere opbrengst.
Zo kan je ook best voor 1 euro aan bitcoin kopen.
Je hebt dan 0,000000nog wat aan bitcoins.
Dus in de categorie ‘wat weegt meer? Een kilo lood, of een kilo veren?’.
Makkelijk antwoord natuurlijk, maar plaats er een plaatje met het volume bij en sommige mensen gaan dan toch twijfelen.
Ik ben het er wel mee eens dat nieuwe(re) en lager gerankte coins veel meer kans geven op een hoge winst of verlies. En een aardig deel daarvan worden tegen een lage prijs in de markt gezet.
Waarschijnlijk precies met het psychologisch effect in gedachten.
Want stel dat deze nieuwe coin van 0.003 ct over een paar jaar bijna net zoveel waard is als bitcoin....
De kans dat je de loterij wint is volgens mij groter.