Wat zou de reden kunnen zijn dat ADA zakt na 17u?
@Het Fantoom by the rumour, sell the news
irony > *
LINA is al een heel tijdje uit. Vanmiddag op Binance. Dan is het echt niet 1 dollar gelijk. Dit is geen nieuwe coin he mensen?! Kijk even op coingecko. Je krijgt gewoon een paar cent of een paar dollars
.
Is het nou niet gelijk 1 dollar of wel een paar dollars?DJ-Promo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:54:
LINA is al een heel tijdje uit. Vanmiddag op Binance. Dan is het echt niet 1 dollar gelijk. Dit is geen nieuwe coin he mensen?! Kijk even op coingecko. Je krijgt gewoon een paar cent of een paar dollars.
De coin zelf is straks echt geen 1 dollar waard ja misschien een miliseconde. Het aantal coins wat je hebt gehad is straks misschien net een aantal dollar waard. Gebasseerd op wat ik hier voorbij zie komen hoeveel mensen er hebben gehad.Wo Ve schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:55:
[...]
Is het nou niet gelijk 1 dollar of wel een paar dollars?
Zo, ook wat Lina gescoord.
Wat verwachten we van de prijs?
Ik heb even de vergelijking gemaakt met Dego en kom tot volgende vaststellingen:
- Dego is na de announcement ongeveer x2 gedaan (pre-listing op binance)
- Op de exchange launch zelf is deze niet echt daarover gegaan, wel even de $16 aangetikt (wat 200% was op initiële buyin van $5 via launchpad)
- Daarna geconsolideerd op 100% van de initiële launchpad buyin (rond de $9)
- De volgende dagen gestegen naar $30 dollar (500%) en nu aan het consolideren rond $25 (400%).
Zijn erg mooie returns natuurlijk. Heb mijn Dego ook nog niet verkocht (ben meer een hodler
)
Ik zie dat die Lina nu al op 200% (x3) staat van launchpad buyin, en dat er in deze coin veel meer interesse is t.o.v. Dego. Er zijn meer dan 2 keer zoveel inschrijvingen op de launchpad bijvoorbeeld. Ook het volume ligt een stuk hoger. Ik verwacht hier meer gains dan bij Dego het geval was.
We zullen zien wat het wordt!
Ik heb even de vergelijking gemaakt met Dego en kom tot volgende vaststellingen:
- Op de exchange launch zelf is deze niet echt daarover gegaan, wel even de $16 aangetikt (wat 200% was op initiële buyin van $5 via launchpad)
- De volgende dagen gestegen naar $30 dollar (500%) en nu aan het consolideren rond $25 (400%).
Zijn erg mooie returns natuurlijk. Heb mijn Dego ook nog niet verkocht (ben meer een hodler
Ik zie dat die Lina nu al op 200% (x3) staat van launchpad buyin, en dat er in deze coin veel meer interesse is t.o.v. Dego. Er zijn meer dan 2 keer zoveel inschrijvingen op de launchpad bijvoorbeeld. Ook het volume ligt een stuk hoger. Ik verwacht hier meer gains dan bij Dego het geval was.
Schiet niet op dit, zo word ik nooit miljonair...

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wSD97Wtwu33HurpmwSOUWq7k.jpg?f=user_large)
Heb je nog vertrouwen in DEGO?Nubtrix schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:58:
Zo, ook wat Lina gescoord.
Zijn erg mooie returns natuurlijk. Heb mijn Dego ook nog niet verkocht (ben meer een hodler)
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Ik moet stiekem wel een beetje lachen hoeveel moeite er wordt gedaan om een paar centen bij elkaar te schrapen met die nieuwe coins. Doet me denken aan airdrop-fanboys die uren bezig waren met het aanmelden voor nieuwsbrieven, etc... (en dat leverde in zeldzame gevallen best veel op) ...
Wat leveren die coins op launchpad nu op? een paar euro per launch?
Kun je dan niet beter die tijd besteden om goede research doen op serieuzere munten en een paar goede orders neerzetten?
Kun je dan niet beter die tijd besteden om goede research doen op serieuzere munten en een paar goede orders neerzetten?
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Ik zie het nog niet echt in de munt 😵mjoaris schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:59:
Een nieuwe dag, een nieuw inkomens hoogtepunt voor BIFI bezitters!![]()
[Afbeelding]
Lekker blijven groeien, nu naast HECO en BSC ook op Avalanche.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
@MicroWhale my thoughts exactly
irony > *
Verwijderd
Inmiddels is de Donnie.Finance website al bijna 24u down/slachtoffer van DDOS volgens de twitter.Supershiva schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:24:
[...]
Inmiddels staan onze ongure DONNIES op 7$..... all hail The DONNIE
Getver, want mn donnies staan daar vast in een Staking smart contract.
Laten we hopen dat de funds are safu want hier krijg ik geen groene dildo van.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2021 12:09 ]
Deze keer stelt het ook niet veel voor omdat het geen nieuwe coin is. Alice daar pakte ik eerder deze week 300% winst op in 1 minuut, dus dat was zeker de moeite waard.MicroWhale schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:06:
Ik moet stiekem wel een beetje lachen hoeveel moeite er wordt gedaan om een paar centen bij elkaar te schrapen met die nieuwe coins. Doet me denken aan airdrop-fanboys die uren bezig waren met het aanmelden voor nieuwsbrieven, etc... (en dat leverde in zeldzame gevallen best veel op) ...
Snap ik wel, ik zie het gewoon als een kleine daytrade, alle kleine beetje helpen. Ik doe een tiental trades per dag en deze neem ik mee. Als ik 1% procent van mijn inleg winst heb vind ik het prima. Gaat weer op de grote BTC hoop.MicroWhale schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:06:
Daarbij ligt het er ook aan over wat voor bedragen je hebt, tientallen procenten op wat grotere bedragen tikken er snel aan.
Ik heb KSM ook en uiteindelijk is hij afgelopen nacht door de AHT heen gegaan volgens mij, even gedipt en er daarna weer even boven. Wat bedoel jij precies met onbekend terrein en een flinke spike? Dat het nu tractie krijgt doordat er hype zou kunnen ontstaan of iets dergelijks, en hij daardoor flink doorramt? Zou prettig zijn natuurlijk maar ik overweeg momenteel ook om gewoon mijn winst te nemen voor hij weer verder dipt. Wat doe jij? HODL?MicroWhale schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:38:
Daarnaast houd ik ook KSM in de gaten, want die is op KSM/BTC richting zijn ATH van 6200 sats aan het gaan. Daarboven wordt het onbekend terrein, wat voor een flinke spike kan gaan zorgen.
(ik had deze quote uit het [NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3 onthouden, maar vond mijn vraag toch meer hier passen, vandaar dat ik hem hier gequoot heb
[ Voor 11% gewijzigd door YES op 18-03-2021 12:18 ]
Beefy keert 4% van de opbrengsten rechtstreeks uit aan BIFI holders.
Mijn sell orders staan rond de $50 dollar.
Steekt inderdaad heel veel tijd in.MicroWhale schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:06:
Even al je BNB in die Launchpool steken, daar ben je zeker 2 uur mee bezig.
Het is gewoon gratis geld man.
Ik kan enkel voor mezelf spreken, mar het is heus wel wat meer dan 'enkele dollars'.
Gaat dat dan via de bifi maxi vault? Hoe komt dat binnen?mjoaris schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:19:
[...]
Ik ook. Helemaal omdat het nu een top coin is die wel even 1000% gaat doen. Ding is allang te koop en als je het zo goed vond had je het al gekocht kunnen hebben.MicroWhale schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:06:
Hoeveel % is er met die 300% winst bij je totale portfolio gekomen? 0,1%?Raaafie schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:10:
[...]
Deze keer stelt het ook niet veel voor omdat het geen nieuwe coin is. Alice daar pakte ik eerder deze week 300% winst op in 1 minuut, dus dat was zeker de moeite waard.
Het gaat me dus meer om de verhouding winst ten opzichte van je portfolio. En die is vaak nihil te noemen.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Ik ben ingeschreven bij Kraken, maar daar kan ik geen Lina kopen.
Is het nog verstanding om mij nu nog ergens te registreren en Lina te kopen? Zo ja, waar kan ik mij inschrijven.
Is het nog verstanding om mij nu nog ergens te registreren en Lina te kopen? Zo ja, waar kan ik mij inschrijven.
Life is meant to be experienced
Hmm, tot laat offline, ADA sell order maar op 1.85 zetten dan? 
We gaan het zien
We gaan het zien
Nu nog Lina kopen lijkt mij een beetje verloren zaak.kevinr1 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:25:
Als het zo voelt: Gewoon winst nemen. Niet twijfelen.YES schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:13:
[...]
Ik heb KSM ook en uiteindelijk is hij afgelopen nacht door de AHT heen gegaan volgens mij, even gedipt en er daarna weer even boven. Wat bedoel jij precies met onbekend terrein en een flinke spike? Dat het nu tractie krijgt doordat er hype zou kunnen ontstaan of iets dergelijks, en hij daardoor flink doorramt? Zou prettig zijn natuurlijk maar ik overweeg momenteel ook om gewoon mijn winst te nemen voor hij weer verder dipt. Wat doe jij? HODL?
(ik had deze quote uit het [NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3 onthouden, maar vond mijn vraag toch meer hier passen, vandaar dat ik hem hier gequoot heb)
Ik hodl omdat stake + ik wacht op de eerste parachains op kusuma en polkadot.
Met onbekend terrein bedoel ik dat hij boven zijn ATH zit. Handelaren weten veel beter wat ze moeten/kunnen doen als de prijs binnen de ATH zit. Nu hij daar boven zit, is het "prijs zoeken" en dat kan dus betekenen dat de waarde opeens heel hard gaat stijgen omdat er door die ATH onduidelijkheid is en nieuwe vraag ontstaat.
Ik stap gefaseerd uit, maar 1,75 is de laatste bij mijmercapto schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:26:
Hmm, tot laat offline, ADA sell order maar op 1.85 zetten dan?
We gaan het zien
De bearmarkt staat op het punt van uitbreken! @Verwijderd heeft z'n karmakeizer badge verwijderd. SELL SELL SELL!
Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69
FTX, Huobi.kevinr1 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:25:
Maar wacht even op een retrace. geen groene candles chasen.
En hij duikt even omlaagWo Ve schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:27:
[...]
Ik stap gefaseerd uit, maar 1,75 is de laatste bij mij
Hmm, misschien ook maar gefaseerd doen ja.
Verwachten jullie echt deze targets te raken? Ik neem aan 1,75 dollar oftewel 1,46 euro? Ik heb een sell order op 1,35 euro (50%) en op 1,40 euro (100%), maar verwacht eigenlijk niet dat ze voorlopig geraakt gaan worden. Hebben jullie geluiden gehoord dat het wel nog tekeer zal gaan? Lijkt nu al af te zwakken op €1,19.. Is de listing inmiddels compleet op Coinbase? Pro heb ik wel al begrepen.Wo Ve schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:27:
[...]
Ik stap gefaseerd uit, maar 1,75 is de laatste bij mij
M3 '21
Hier altijd dollar.Arcenon schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:35:
[...]
Verwachten jullie echt deze targets te raken? Ik neem aan 1,75 dollar oftewel 1,46 euro? Ik heb een sell order op 1,35 euro (50%) en op 1,40 euro (100%), maar verwacht eigenlijk niet dat ze voorlopig geraakt gaan worden. Hebben jullie geluiden gehoord dat het wel nog tekeer zal gaan? Lijkt nu al af te zwakken op €1,19.. Is de listing inmiddels compleet op Coinbase? Pro heb ik wel al begrepen.
Ja, maar je kan het ook in BNB laten uitkeren via een andere vault. Hoe komt dat dan binnen is wel een goede vraag, Bifi heeft een hard-cap dus er worden er niet meer bijgemaakt, dus ergens moeten ze uitgegeven worden.keepitfrosty schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:21:
[...]
Gaat dat dan via de bifi maxi vault? Hoe komt dat binnen?
Ok dus hodl je bifi maar je hebt het niet vastgezet in een van die vaults dan kan je fluiten naar die 4%?Glenn Hoddle schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:38:
[...]
Ja, maar je kan het ook in BNB laten uitkeren via een andere vault. Hoe komt dat dan binnen is wel een goede vraag, Bifi heeft een hard-cap dus er worden er niet meer bijgemaakt, dus ergens moeten ze uitgegeven worden.
Ik ga dan voor een OCO order denk ik. Even kijken op welke prijs ik hem zet maar als hij dan toch nog omhoog schiet pak ik dat lekker mee.MicroWhale schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:27:
[...]
Als het zo voelt: Gewoon winst nemen. Niet twijfelen.
Ik hodl omdat stake + ik wacht op de eerste parachains op kusuma en polkadot.
Met onbekend terrein bedoel ik dat hij boven zijn ATH zit. Handelaren weten veel beter wat ze moeten/kunnen doen als de prijs binnen de ATH zit. Nu hij daar boven zit, is het "prijs zoeken" en dat kan dus betekenen dat de waarde opeens heel hard gaat stijgen omdat er door die ATH onduidelijkheid is en nieuwe vraag ontstaat.
Is er een verwachting mbt de eerste parachains op kusuma? Wanneer die komt/komenen?
Thanks voor je toelichting!
zucht, AAVE veel te hoog ingekocht, wachtende op in ieder geval €400..
Dit topic bestaat globaal gezien uit een aantal typen posts:
- help mij rijk te worden net als jullie (best grappig want de rest van de forum-leden is ook niet rijk)
- ik help jullie rijk worden (shillers en lijnentrekkers die graag met kennis strooien)
- waarom gaan mijn muntjes omlaag! (praat mij moed in ik zie het niet meer zitten)
- kijk mijn muntjes gaan omhoog! (kijk eens hoe ik het beter doe dan de rest)
Ik had er 100 euro ingestoken en haalde er 300 uit. Onder andere een hardware wallet van besteld.MicroWhale schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:23:
[...]
Hoeveel % is er met die 300% winst bij je totale portfolio gekomen? 0,1%?
Het gaat me dus meer om de verhouding winst ten opzichte van je portfolio. En die is vaak nihil te noemen.
Hoeveel dat is in procenten van m'n totale PF vertel ik niet.
Ik weet het niet helemaal zeker, maar dat lijkt me wel zo logisch. Ze zullen het niet zomaar naar je toe sturen als je er wat op Binance hebt staan, lijkt me.keepitfrosty schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:42:
[...]
Ok dus hodl je bifi maar je hebt het niet vastgezet in een van die vaults dan kan je fluiten naar die 4%?
Zoals met zo'n beetje alles. Ik krijg ook alleen rente van de bank als ik m'n geld daar zet, niet als ik toevallig 1000 euro in een la heb liggen. (Goed, in theorie, de bank geeft helemaal geen rente meer, maar je snapt het punt.)
Omdat alle newbies die ADA op de top kochten nu aan het verkopen zijn. Eindelijk break even, na 14 dagen rode cijfers.EvilTurkey schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 07:18:
Waarom wil het ADA niet lukken om $1,45 te passeren?
Moet BTC dan eerst 60k worden zodat ETH en ADA door kunnen groeien?
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Lina blijf ik even lekker van af maar vind het wel mooi om te zien hoe zo iets altijd hard gaat en dan dumpt👋😂
Dus ik kijk wel even mee om 13:00
Dus ik kijk wel even mee om 13:00
Ik verwacht niet dat ze allemaal gehaald worden, ik heb. 5 uitstap momenten, winst gegarandeerd. De rest ga ik Hodlen.Arcenon schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:35:
[...]
Verwachten jullie echt deze targets te raken? Ik neem aan 1,75 dollar oftewel 1,46 euro? Ik heb een sell order op 1,35 euro (50%) en op 1,40 euro (100%), maar verwacht eigenlijk niet dat ze voorlopig geraakt gaan worden. Hebben jullie geluiden gehoord dat het wel nog tekeer zal gaan? Lijkt nu al af te zwakken op €1,19.. Is de listing inmiddels compleet op Coinbase? Pro heb ik wel al begrepen.
Als ze wel allemaal gehaald worden, ben ik blij.
Slim om t zo te doen!YES schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:44:
[...]
Ik ga dan voor een OCO order denk ik. Even kijken op welke prijs ik hem zet maar als hij dan toch nog omhoog schiet pak ik dat lekker mee.
Is er een verwachting mbt de eerste parachains op kusuma? Wanneer die komt/komenen?
Thanks voor je toelichting!
Geen idee wat de verwachting is. I'm in it for the tech!
Bij ~60$ DOT en ~400$ KSM verkoop ik pas iets voor winst. Als dat niet gebeurt, heb ik een ondergrens voor verkoop zodat ik er niet armer op word.
Ach, los van dat het erg véél posts zijn, die type 2 heb ik toch wel iets aan gehad. Ik denk dat ik zonder de info die ik hier heb opgedaan een flink kleiner PF zou hebben. (Maar nee, dat zijn meestal niet de posts van de shilllelijken en TA-gelovigen eerlijk gezegd.)fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:44:
- help mij rijk te worden net als jullie (best grappig want de rest van de forum-leden is ook niet rijk)
- ik help jullie rijk worden (shillers en lijnentrekkers die graag met kennis strooien)
- waarom gaan mijn muntjes omlaag! (praat mij moed in ik zie het niet meer zitten)
Ja lijkt mij ook hoor maar dan is het dus gewoon staken voor X apy. En die APY zakt naarmate er meer en meer mensen staken. Beetje het CAKE model op de pcs site of beefy site. Je staked je cake voor nog meer cake.Glenn Hoddle schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:48:
[...]
Ik weet het niet helemaal zeker, maar dat lijkt me wel zo logisch. Ze zullen het niet zomaar naar je toe sturen als je er wat op Binance hebt staan, lijkt me.
Zoals met zo'n beetje alles. Ik krijg ook alleen rente van de bank als ik m'n geld daar zet, niet als ik toevallig 1000 euro in een la heb liggen. (Goed, in theorie, de bank geeft helemaal geen rente meer, maar je snapt het punt.)
400 KSM, dan heeft 'ie nog aardig de wind in de rug. Ik heb zelf verkocht bij 360 USD, dat zat net tegen de 300 EUR aan. Dacht dat dat wel iets meer resistance zou worden, maar dat lijkt nu enkel support te zijn.MicroWhale schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:51:
[...]
Slim om t zo te doen!
Geen idee wat de verwachting is. I'm in it for the tech!![]()
Bij ~60$ DOT en ~400$ KSM verkoop ik pas iets voor winst. Als dat niet gebeurt, heb ik een ondergrens voor verkoop zodat ik er niet armer op word.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DeoV53o2rCMrs17bdLIfRio2.jpg?f=user_large)
Denk eigenlijk dat ik hem zo maar terug koop, want die 365USD waar hij nu tegenaan beukt houdt het niet lang meer. Ik hoop op nog meer vuurwerk.
Pas om 17u, toch?Arcenon schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:35:
Is de listing inmiddels compleet op Coinbase?
Wat is rijkfRiEtJeSaTe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:44:
Er zijn echt wel een aantal forumleden die financieel onafhankelijk zijn dankzij de crypto hoor.
Verder eens met de overige punten.
Zero.
Inderdaad, stel ik zou paar bitcoins hebben, dan zou ik het zeker (nog) niet verkopen. De markt is nog jong en er zijn nog genoeg groeikansen voor de coin. Alleen als je echt het geld nodig hebt, haal je het eruit.Pelox schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:58:
[...]
Wat is rijk![]()
Er zijn echt wel een aantal forumleden die financieel onafhankelijk zijn dankzij de crypto hoor.
Verder eens met de overige punten.
Het blijven maar cijfertjes op je computer.
Haha grap van de dag is weer dat de minimale order 10 LINA is

Gewoon dust converten, en klaar. Het was hier een snelle x4Wo Ve schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:11:
Haha grap van de dag is weer dat de minimale order 10 LINA is
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Haha precies weer wat BNB voor de fees.mjjveldt schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:12:
[...]
Gewoon dust converten, en klaar. Het was hier een snelle x4
Ik denk dat je daar anders tegenaan kijkt als je een paar bitcoins hebt, dan wil je toch wel winst nemen voordat de komende bearmarkt aanbreekt. Voelt niet fijn als tijdens je slaap een mooie Porsche uit je virtuele winst verdwijnt en de dag daarna nog een x.kx22 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:01:
[...]
Inderdaad, stel ik zou paar bitcoins hebben, dan zou ik het zeker (nog) niet verkopen. De markt is nog jong en er zijn nog genoeg groeikansen voor de coin. Alleen als je echt het geld nodig hebt, haal je het eruit.
Niet alles verkopen natuurlijk, want je weet nooit, maar ik zou zeker nu winst gaan nemen.
De tijd leert of het tij keert
Het zal, ik zie alleen maar rode kaarsenmjoaris schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:19:
[...]
Maar daar komt hopelijk aankomende week verandering in. En zo niet, dan geloof ik het verder wel
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Pfff, als een paar bitcoins hebt, dan ga je er pas wat uithalen als je 'echt het geld nodig hebt'? Een paar is eigenlijk twee, meestal bedoelen mensen wat meer, maar ik ga even uit van een paar bitcoin als twee. Als ik die nu had, en ik was er met minder dan één bitcoin ingestapt, had ik het nu per direct uit laten betalen. Dat bedrag neemt zo'n substantiële hap uit mijn hypotheekschuld dat ik in één klap mijn maandlasten flink omlaag kan brengen. Dan ga ik het niet riskeren om dat mis te laten gaan hoor. Dan maar niet mijn volledige huis afbetalen mocht het ooit nog veel verder stijgen.kx22 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:01:
[...]
Inderdaad, stel ik zou paar bitcoins hebben, dan zou ik het zeker (nog) niet verkopen. De markt is nog jong en er zijn nog genoeg groeikansen voor de coin. Alleen als je echt het geld nodig hebt, haal je het eruit.
Ter aanvulling/verduidelijking, mijn huidige PF is vele malen kleiner, maar door middel van HODL, evt op het juiste punt overstappen naar FIAT als je dat goed timed voor de bearmarket begint en DCA heb ik als doel een mooie hap uit mijn openstaande hypotheekschuld te nemen en naar de bank te spugen. Op die manier kan ik:
1. Maandlasten verlagen en relaxter leven door meer maandelijkse bestedingsruimte (wederom DCA oppakken eventueel zelfs?), en/of
2. Meer bestedingsruimte voor een eventueel nieuw huis, en/of
3. Door meer geld over te houden sparen voor iets als de studie van mijn kids later, of iets dergelijks?
Dat is uiteindelijk mijn doel met crypto
[ Voor 25% gewijzigd door YES op 18-03-2021 13:24 ]
Iets meer dan duizend LINA 'gekregen'. Verkocht voor 505 sats. Het dekt niet de BNB daling van de laatste twee uur...
Steun gevonden op de 4h EMA55MikeR87 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:17:
CHZ heeft er ook weer zin in lijkt het. Heb ik ergens een nieuwtje gemist?
Zelfs incl. de boete?YES schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:17:
[...]
Pfff, als een paar bitcoins hebt, dan ga je er pas wat uithalen als je 'echt het geld nodig hebt'? Een paar is eigenlijk twee, meestal bedoelen mensen wat meer, maar ik ga even uit van een paar bitcoin als twee. Als ik die nu had, en ik was er met minder dan één bitcoin ingestapt, had ik het nu per direct uit laten betalen. Dat bedrag neemt zo'n substantiële hap uit mijn hypotheekschuld dat ik in één klap mijn maandlasten flink omlaag kan brengen. Dan ga ik het niet riskeren om dat mis te laten gaan hoor. Dan maar niet mijn volledige huis afbetalen mocht het ooit nog veel verder stijgen.
2 BTC als aflossing inzetten zouden hier maandlasten van 900 euro naar 340 euro terugbrengen, bruto. Netto van 690 euro naar 262 euro.
Zou alsnog alles of het overgrote deel in indexfondsen stoppen overigens.
[ Voor 12% gewijzigd door WhySoSerious op 18-03-2021 13:25 ]
Afbetalen van een huis is natuurlijk ook redelijk zinloos, en zoveel win je echt niet. Reken de totale rentelast (inclusief hypotheekrenteaftrek) maar uit en zet daar het eigenwoningforfait tegenover, dan heb je het misschien hooguit over een procentje verschil. Hypotheek is letterlijk bijna gratis geld op dit moment, dit afbetalen en het geld "vast" hebben zitten in stenen is echt niet ideaal in de meeste situaties.YES schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:17:
[...]
Pfff, als een paar bitcoins hebt, dan ga je er pas wat uithalen als je 'echt het geld nodig hebt'? Een paar is eigenlijk twee, meestal bedoelen mensen wat meer, maar ik ga even uit van een paar bitcoin als twee. Als ik die nu had, en ik was er met minder dan één bitcoin ingestapt, had ik het nu per direct uit laten betalen. Dat bedrag neemt zo'n substantiële hap uit mijn hypotheekschuld dat ik in één klap mijn maandlasten flink omlaag kan brengen. Dan ga ik het niet riskeren om dat mis te laten gaan hoor. Dan maar niet mijn volledige huis afbetalen mocht het ooit nog veel verder stijgen.
Ze zeggen altijd zo mooi dat je niet moet beleggen met geld dat je niet kan missen, maar als je geld gebruikt om je hypotheek af te betalen kan je ook maar beter zorgen dat je het nooit meer nodig hebt want je kan er nooit meer bij (tenzij je verhuist natuurlijk).
[ Voor 10% gewijzigd door Janpietertje89 op 18-03-2021 13:29 ]
Verasity heeft nu dan officieel het patent binnen voor hun Proof of View. De afgelopen dagen heeft de prijs een opdonder gekregen, maar we zitten nu weer in de raket lijkt het 
https://twitter.com/veras.../1372523000097030149?s=28
https://twitter.com/veras.../1372523000097030149?s=28
[ Voor 15% gewijzigd door endness op 18-03-2021 13:26 ]
Ik zou moeten uitzoeken wat de boete is. Geen idee eigenlijk.
Stel, ik heb de boete er niet voor over of het verkleint de 'hap' uit mijn hypotheek zo erg dat het de moeite niet waard is, dan ga ik natuurlijk eerst 10% afbetalen. Dan is vervolgens de keuze, ga ik de rest van btc HODL'en of laat ik het uitbetalen en het enigszins onhandig op een rekening laten staan tot de volgende 10% betaald mag worden.
Misschien beredeneer ik te simpel en wellicht bedoel jij heel wat anders. Maar als ik, stel, mijn maandlasten voor mijn hypotheek (aflossing + rente) van 1000 naar 500 euro kan brengen, dan is dat toch geniaal? Misschien niet in de zin van het meeste geld halen uit je investering of iets dergelijks, maar ik kijk echt naar, wat gaat er per maand uit en wat heb ik nodig om zelf prettig van te kunnen leven. Als mijn hypotheek lasten met 25% tot 50% omlaag kunnen verschaf ik mijzelf de optie om puur op basis van gevoel keuzes te kunnen maken, die ik anders financieel niet had kunnen maken.Janpietertje89 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:26:
[...]
Afbetalen van een huis is natuurlijk ook redelijk zinloos, en zoveel win je echt niet. Reken de totale rentelast (inclusief hypotheekrenteaftrek) maar uit en zet daar het eigenwoningforfait tegenover, dan heb je het misschien hooguit over een procentje verschil. Hypotheek is letterlijk bijna gratis geld op dit moment, dit afbetalen en het geld "vast" hebben zitten in stenen is echt niet ideaal in de meeste situaties.
Deze niet vergeten he:MicroWhale schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:06:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ysSTXwHxcgHjnhR66N7VvtFw.jpg?f=user_large)
Grofweg de misgelopen rente van de bank. Hoe hoger de rente, hoe hoger dit bedrag natuurlijk.YES schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:26:
[...]
Ik zou moeten uitzoeken wat de boete is. Geen idee eigenlijk.
Stel, ik heb de boete er niet voor over of het verkleint de 'hap' uit mijn hypotheek zo erg dat het de moeite niet waard is, dan ga ik natuurlijk eerst 10% afbetalen. Dan is vervolgens de keuze, ga ik de rest van btc HODL'en of laat ik het uitbetalen en het enigszins onhandig op een rekening laten staan tot de volgende 10% betaald mag worden.
Hoe dan ook, een lage / geen hypotheek moet een heerlijk gevoel zijn. We hebben de afgelopen paar jaren flink extra afgelost, maar zijn dit jaar in gaan zetten op een grotere cashflow (lees: beleggen om zo een passief inkomen te vergaren). Maar dat gevoel van een nog lagere hypotheek laat me niet los...
Ik heb ooit een boekje gelezen over hypotheekvrij leven of iets in die richting. Die schrijver had in een aantal jaren zijn volledige hypotheek afgelost door als een soort van zwerver in zijn eigen huis te gaan wonen. Veel te extreem voor mij, maar het idee van niet meer vast zitten aan een enorme schuld en daardoor véél meer keuzevrijheid te hebben heeft me sindsdien niet meer losgelaten. Lijkt me echt heerlijk om dat flink te kunnen verlagen.WhySoSerious schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:31:
[...]
Grofweg de misgelopen rente van de bank. Hoe hoger de rente, hoe hoger dit bedrag natuurlijk.
Hoe dan ook, een lage / geen hypotheek moet een heerlijk gevoel zijn. We hebben de afgelopen paar jaren flink extra afgelost, maar zijn dit jaar in gaan zetten op een grotere cashflow (lees: beleggen om zo een passief inkomen te vergaren). Maar dat gevoel van een nog lagere hypotheek laat me niet los...
Helaas, daar ben ik al ingetrapt.
Even serieus. Bedoel je dan huren? Want het is niet zo dat, in mijn ogen, je dan aanzienlijk anders leeft. Je hebt hooguit meer vrijheid in de zin van dat je die huur kan opzeggen maar dat je aan het eind 0 eigen bezit hebt.
Neem eens een kijkje in Financiële onafhankelijkheid - Deel 4. Primair richten de meesten zich op vergroten cashflow, maar (deels) het verlagen van de vaste lasten heeft imho hier zeker een plaats.YES schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:33:
[...]
Ik heb ooit een boekje gelezen over hypotheekvrij leven of iets in die richting. Die schrijver had in een aantal jaren zijn volledige hypotheek afgelost door als een soort van zwerver in zijn eigen huis te gaan wonen. Veel te extreem voor mij, maar het idee van niet meer vast zitten aan een enorme schuld en daardoor véél meer keuzevrijheid te hebben heeft me sindsdien niet meer losgelaten. Lijkt me echt heerlijk om dat flink te kunnen verlagen.
Daarbij is consuminderen (wederom imho) altijd aan te raden. Daarom zul je bij mij ook geen Lambo op de oprit zien staan, maar zal gewoon m'n eigen EV aanblijven.
Crypto = vrijheid
Moet eerlijk bekennen dat ik nog eens goed in die (E)MA materie moet duiken. Zie zoveel voorbij komen wat dat betreft. Zowel S-E-MA en al die verschillende 'timeslots'(correct me if I'm wrong) die gemeten kunnen worden over verschillende tijdsframes. Pietje zweert bij optie A, Klaastje optie B enzovoort.
Ik heb dat topic al eens doorgelezen. Er zijn wel een aantal dingen die ik nu prettig vind die ik niet wil opgeven waardoor consuminderen maar deels zal lukken. Echter nu met een kind op komst gaat het waarschijnlijk meer op consumeerderen lijken.WhySoSerious schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:37:
[...]
Neem eens een kijkje in Financiële onafhankelijkheid - Deel 4. Primair richten de meesten zich op vergroten cashflow, maar (deels) het verlagen van de vaste lasten heeft imho hier zeker een plaats.
Daarbij is consuminderen (wederom imho) altijd aan te raden. Daarom zul je bij mij ook geen Lambo op de oprit zien staan, maar zal gewoon m'n eigen EV aanblijven.
Crypto = vrijheid
Lambo zal ook aan mij niet besteed zijn. Ik heb niets met auto's (gelukkig
Nee, je hebt er (imo) verstandig aan gedaan om een huis te kopen. In een huurhuis heb gewoon ontzettend groot risico om uiteindelijk klem te zitten, je lost niks af, krijgt ieder jaar verhoging (al dan niet extra vanwege scheefwonen) en aan het einde van de rit is er niets van jou.YES schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:36:
[...]
Helaas, daar ben ik al ingetrapt.
Even serieus. Bedoel je dan huren?
Ach, ook daar hoor. Als ik kijk wat wij zelf uitgegeven hebben aan onze dochter (over 2 weken 1 jaar oud) vind ik het reuze meevallen. Kast & commode gekregen, bedje, wieg, box, kinderwagen, bijna alle kleding, speelgoed, wasbare luiers allemaal tweedehands. Duurste was toch die autoYES schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:39:
[...]
Ik heb dat topic al eens doorgelezen. Er zijn wel een aantal dingen die ik nu prettig vind die ik niet wil opgeven waardoor consuminderen maar deels zal lukken. Echter nu met een kind op komst gaat het waarschijnlijk meer op consumeerderen lijken.
Lambo zal ook aan mij niet besteed zijn. Ik heb niets met auto's (gelukkig)
Ja wij krijgen ook een boel, maar geven ook wel aardig wat uit hoor. Ach ja, maar eens kijken of we het binnen onze huidige maandelijkse inleg kunnen bekostigen. Als dat lukt is er niets aan de hand en is elke euro die de hypotheek aflossing in gaat vanuit crypto pure winst in mijn ogen/belevingWhySoSerious schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:41:
[...]
Ach, ook daar hoor. Als ik kijk wat wij zelf uitgegeven hebben aan onze dochter (over 2 weken 1 jaar oud) vind ik het reuze meevallen. Kast & commode gekregen, bedje, wieg, box, kinderwagen, bijna alle kleding, speelgoed, wasbare luiers allemaal tweedehands. Duurste was toch die autoAlhoewel die onze maandlasten ook weer omlaag brengt.
MikeR87 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:17:
CHZ heeft er ook weer zin in lijkt het. Heb ik ergens een nieuwtje gemist?
- Verkoopdruk n.a.v. harde stijging is voorbij.
- Nieuwe lijst op coinmarketcap.
- Fan tokens slaan aan, voetbalclubs zien nieuwe manieren om fans betrokken te krijgen (lees geld te doneren).
- En nog een berichtje op cointelegraph.
[ Voor 37% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 18-03-2021 13:49 ]
Ja ik bedoelde meer, wat bedoelde jij dan met gewoon geen huis kopen? Of was dat geen serieuze opmerking?Partypsych schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:40:
[...]
Nee, je hebt er (imo) verstandig aan gedaan om een huis te kopen. In een huurhuis heb gewoon ontzettend groot risico om uiteindelijk klem te zitten, je lost niks af, krijgt ieder jaar verhoging (al dan niet extra vanwege scheefwonen) en aan het einde van de rit is er niets van jou.
Succes!YES schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:42:
[...]
Ja wij krijgen ook een boel, maar geven ook wel aardig wat uit hoor. Ach ja, maar eens kijken of we het binnen onze huidige maandelijkse inleg kunnen bekostigen. Als dat lukt is er niets aan de hand en is elke euro die de hypotheek aflossing in gaat vanuit crypto pure winst in mijn ogen/beleving
En mocht je het niet rondgerekend krijgen, baby-organen brengen 600K USD op op de zwarte markt

De consensus bij de MA-traders in dit topic is dat volgende MA's belangrijk zijn:MikeR87 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:38:
Moet eerlijk bekennen dat ik nog eens goed in die (E)MA materie moet duiken. Zie zoveel voorbij komen wat dat betreft. Zowel S-E-MA en al die verschillende 'timeslots'(correct me if I'm wrong) die gemeten kunnen worden over verschillende tijdsframes. Pietje zweert bij optie A, Klaastje optie B enzovoort.
- MA7
- MA25
- MA99
(opening candle gebruiken; hoe hoger de timeframe hoe belangrijker)
Persoonlijk kijk ik ook graag naar:
- MA200
- EMA55
Waar het om gaat is dat als je een hypotheek hebt van een paar procent en je kunt die hypotheek aftrekken i.v.m. eigen woning forfait, dan kan het zijn dat je er niet heel veel op vooruit gaat als je je hypotheek aflost.YES schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:30:
[...]
Misschien beredeneer ik te simpel en wellicht bedoel jij heel wat anders. Maar als ik, stel, mijn maandlasten voor mijn hypotheek (aflossing + rente) van 1000 naar 500 euro kan brengen, dan is dat toch geniaal? Misschien niet in de zin van het meeste geld halen uit je investering of iets dergelijks, maar ik kijk echt naar, wat gaat er per maand uit en wat heb ik nodig om zelf prettig van te kunnen leven. Als mijn hypotheek lasten met 25% tot 50% omlaag kunnen verschaf ik mijzelf de optie om puur op basis van gevoel keuzes te kunnen maken, die ik anders financieel niet had kunnen maken.
Je kunt wellicht dat geld beter gebruiken om meer geld te maken door bijvoorbeeld te investeren in crypto en/of aandelen. Uiteraard is het investeren van geld risicovoller dan het aflossen van je hypotheek, maar blijf wel het rekensommetje maken bij de keuzes en staar je niet blind op hypotheekvrij zijn. En als je straks veel meer geld hebt na investeren kun je altijd nog je hypotheek aflossen.
Lijkt er doorheen te zijnRay_ schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:56:
[...]
400 KSM, dan heeft 'ie nog aardig de wind in de rug. Ik heb zelf verkocht bij 360 USD, dat zat net tegen de 300 EUR aan. Dacht dat dat wel iets meer resistance zou worden, maar dat lijkt nu enkel support te zijn.
[Afbeelding]
Denk eigenlijk dat ik hem zo maar terug koop, want die 365USD waar hij nu tegenaan beukt houdt het niet lang meer. Ik hoop op nog meer vuurwerk.
Zoals standaard op Binance dus. Maar dan nog moet ik er eerst dieper en met meer concentratie induiken. Thnx!TomTorquay schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:45:
[...]
De consensus bij de MA-traders in dit topic is dat volgende MA's belangrijk zijn:
- MA7
- MA25
- MA99
(opening candle gebruiken; hoe hoger de timeframe hoe belangrijker)
Persoonlijk kijk ik ook graag naar:
- MA200
- EMA55
Rood kaarsje door gekleurd lijntje onder rood kaarsje is niet goed. Wanneer daarna groen kaarsje ontstaat die van de gekleurde lijn af beweegt = moon. Rood kaarsje dat blijft en naar olie gaat boren = rekt.MikeR87 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:47:
[...]
Zoals standaard op Binance dus. Maar dan nog moet ik er eerst dieper en met meer concentratie induiken. Thnx!
Hoe dan ook, beide verschijnselen dienen hier gemeld te worden
Poeh. Net voor de stijging weer ingestapt.
Nou ja, kan wel stoer doen dat ik kan timen, maar eigenlijk had ik gewoon niet moeten uitstappen. Ik had m'n hele staking-verzameling al teruggeroepen en verkocht voor omgerekend 2 euro per coin minder dan waarop ik nu weer ben ingestapt
[ Voor 4% gewijzigd door Ray_ op 18-03-2021 13:51 ]
Niemand heeft een 100%-succes ratio. De kunst is om het vaker dan 60% goed te doen.Ray_ schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:50:
[...]
Poeh. Net voor de stijging weer ingestapt.
Nou ja, kan wel stoer doen dat ik kan timen, maar eigenlijk had ik gewoon niet moeten uitstappen. Ik had m'n hele staking-verzameling al teruggeroepen en verkocht voor omgerekend 2 euro per coin minder
Aangezien ik ze < 50 EUR heb gekocht zie ik deze fout dan maar door de vingers.WhySoSerious schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:51:
[...]
Niemand heeft een 100%-succes ratio. De kunst is om het vaker dan 60% goed te doen.
Bovendien compenseert het mijn bag GRT nog een beetje

Goede punten. Een verschil hierin is wel dat het aflossen een bepaalde zekerheid geeft. Voor mij was dit belangrijk. Wat er ook gebeurt, aflossen op de hypotheek heb je direct, en tot je dood profijt van.kcb schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:46:
[...]
Waar het om gaat is dat als je een hypotheek hebt van een paar procent en je kunt die hypotheek aftrekken i.v.m. eigen woning forfait, dan kan het zijn dat je er niet heel veel op vooruit gaat als je je hypotheek aflost.
Je kunt wellicht dat geld beter gebruiken om meer geld te maken door bijvoorbeeld te investeren in crypto en/of aandelen. Uiteraard is het investeren van geld risicovoller dan het aflossen van je hypotheek, maar blijf wel het rekensommetje maken bij de keuzes en staar je niet blind op hypotheekvrij zijn. En als je straks veel meer geld hebt na investeren kun je altijd nog je hypotheek aflossen.
Los van de mogelijk gemiste kansen, is het belangrijkste nog wel dat je doet waar je jezelf goed bij voelt.
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Heerlijk he. Over foute trades gesproken...Ray_ schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:55:
[...]
Aangezien ik ze < 50 EUR heb gekocht zie ik deze fout dan maar door de vingers.
Bovendien compenseert het mijn bag GRT nog een beetje
KSM had ik per ongeluk gekocht, dacht dat ik ICX aangeklikt had
Heerlijk verknipt allemaal (tot het weer voorbij is natuurlijk) #relativeerbeer
Is per situatie verschillend natuurlijk.Janpietertje89 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:26:
[...]
Afbetalen van een huis is natuurlijk ook redelijk zinloos, en zoveel win je echt niet. Reken de totale rentelast (inclusief hypotheekrenteaftrek) maar uit en zet daar het eigenwoningforfait tegenover, dan heb je het misschien hooguit over een procentje verschil. Hypotheek is letterlijk bijna gratis geld op dit moment, dit afbetalen en het geld "vast" hebben zitten in stenen is echt niet ideaal in de meeste situaties.
Ze zeggen altijd zo mooi dat je niet moet beleggen met geld dat je niet kan missen, maar als je geld gebruikt om je hypotheek af te betalen kan je ook maar beter zorgen dat je het nooit meer nodig hebt want je kan er nooit meer bij (tenzij je verhuist natuurlijk).
- Als je boetevrij 20% jaarlijks kan aflossen op je (aflossingsvrije) hypo met 4.5% rente, dan kan aflossen een goed idee zijn.
- Als je zelfstandig/ondernemer bent met een wisselend inkomen, is het afbouwen van vaste lasten zo gek nog niet.
- Als je geld anders maar op de bank staat niets te doen, en je er verder geen risico ermee wil lopen (aandelen of anders).
De tijd leert of het tij keert
Nog even wat fuel op de ADA hype raket.
Greyscale heeft ook trek in ADA heb ik gelezen..
https://www.coindesk.com/...luding-filecoin-chainlink
Greyscale heeft ook trek in ADA heb ik gelezen..
https://www.coindesk.com/...luding-filecoin-chainlink
Rapapa...
Er zijn ook gewoon mensen die het gewoon leuk vinden om mee te maken.MicroWhale schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:06:
Even naar de juiste pagina navigeren, bedragje invullen, submit, confirm, wachten en weer sellen.
Levert inderdaad nagenoeg niks op, maar so what
Ik rommel lekker verder. Maar wel met wat minder.
Met xK begonnen een maandje geleden.
Nu dik 35% erboven op. Die heb ik toch maar over laten schrijven op de fysieke bankrekening. Zet ik daar apart tot ik op deze manier 100% van mn inleg terug heb en dus alleen geld overhou dat ik toch niet heb.
Mocht er een dip komen ben ik slechts 0%-65% kwijt of heb ik juist inleg plus winst terug om eens lekker te dipshoppen.
En dan ga ik dit petje dragen tot ik m’n lambo heb.
Met xK begonnen een maandje geleden.
Nu dik 35% erboven op. Die heb ik toch maar over laten schrijven op de fysieke bankrekening. Zet ik daar apart tot ik op deze manier 100% van mn inleg terug heb en dus alleen geld overhou dat ik toch niet heb.
Mocht er een dip komen ben ik slechts 0%-65% kwijt of heb ik juist inleg plus winst terug om eens lekker te dipshoppen.
En dan ga ik dit petje dragen tot ik m’n lambo heb.

Dit dus.. geld wat in je huis zit (afgelost) kun je echt helemaal niks meer mee. En tegen de tijd dat je het geld vrij hebt door verkoop van je eigen huis mag je weer inleveren zodra je het verzorgingshuis in gaat.Janpietertje89 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:26:
[...]
Sowieso heel erg oppassen met alle box 3 plannen. Straks mag je mooi de overwaarde van je eigen huis optellen bij je eigen vermogen. Je kunt niks doen met het fictieve vermogen. Alleen maar veel meer belasting betalen.. ik heb al berekeningen gezien dat je straks als je je eigen huis helemaal vrij hebt je maandelijks netto 500 tot 600 euro belasting er over mag betalen. Nou mooi dan daar ben je dan je leven lang voor het aflossen.
Ik heb het een aantal keer uitgerekend, en volgens mij scheelt het in mijn geval wel aanzienlijk. Al is het met al die variabelen wel wat ondoorzichtig moet ik zeggen. Tegen de tijd dat ik 2 of meer bitcoin in bezit heb bel ik wel een financieel mannetje op die mij even mag uitleggen wat ik het beste kan doen met geld wat ik 'over' hebkcb schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:46:
[...]
Waar het om gaat is dat als je een hypotheek hebt van een paar procent en je kunt die hypotheek aftrekken i.v.m. eigen woning forfait, dan kan het zijn dat je er niet heel veel op vooruit gaat als je je hypotheek aflost.
Je vergeet voor het gemak dat je met een afgeloste hypotheek je weer een tweede hypo kan financeren en kan investeren in vastgoed.Ricardovv schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:09:
[...]
Dit dus.. geld wat in je huis zit (afgelost) kun je echt helemaal niks meer mee. En tegen de tijd dat je het geld vrij hebt door verkoop van je eigen huis mag je weer inleveren zodra je het verzorgingshuis in gaat.
Sowieso heel erg oppassen met alle box 3 plannen. Straks mag je mooi de overwaarde van je eigen huis optellen bij je eigen vermogen. Je kunt niks doen met het fictieve vermogen. Alleen maar veel meer belasting betalen.. ik heb al berekeningen gezien dat je straks als je je eigen huis helemaal vrij hebt je maandelijks netto 500 tot 600 euro belasting er over mag betalen. Nou mooi dan daar ben je dan je leven lang voor het aflossen.
En 100% aflossen is nooit verstandig nee, hou altijd een heel klein beetje over aan hypotheek.
Of investeren met een APY tussen 4 - 8% en dat dividend / rendement gebruiken om je hypotheek af te lossen.mannowlahn schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:15:
[...]
Je vergeet voor het gemak dat je met een afgeloste hypotheek je weer een tweede hypo kan financeren en kan investeren in vastgoed.![]()
En 100% aflossen is nooit verstandig nee, hou altijd een heel klein beetje over aan hypotheek.
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Is momenteel werkelijk de enige coin die daalt uit mijn PF. Stiekem toch wel geïnversteerd?
Door mijn hypotheek zo ongeveer te halveren ben ik van fulltime naar een 4- daagse werkweek gegaan,Ricardovv schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:09:
[...]
Dit dus.. geld wat in je huis zit (afgelost) kun je echt helemaal niks meer mee. En tegen de tijd dat je het geld vrij hebt door verkoop van je eigen huis mag je weer inleveren zodra je het verzorgingshuis in gaat.
Heerlijk man. Elke woensdag uitslapen. Ofwel, nooit langer dan 2 dagen aaneengesloten werken.
Een van de beste keuzes die ik heb gemaakt (voor mijn gevoel dan).
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Verwijderd
Lekker aflossen boys.
Ik gooi alles zoveel mogelijk in biefstukken en andere lekkernijen. Geen crypto whale, dan maar een scootmobiel whale. Spenden die hoerentroep. Geld moet rollen.
Ik leef nu, niet over 50 jaar. Dan komen de Afrikanen inmiddels ook wel de schutting over klimmen omdat hun continent door overpopulatie, klimaat, honger en dorst niet meer leefbaar is.
Zit je dan met je 14 huizen en een legale luchtbuks.
Ik gooi alles zoveel mogelijk in biefstukken en andere lekkernijen. Geen crypto whale, dan maar een scootmobiel whale. Spenden die hoerentroep. Geld moet rollen.
Ik leef nu, niet over 50 jaar. Dan komen de Afrikanen inmiddels ook wel de schutting over klimmen omdat hun continent door overpopulatie, klimaat, honger en dorst niet meer leefbaar is.
Kunnen ze zwemmen dan? Over 50 jaar moet je hier namelijkj wel goed kunnen zwemmenVerwijderd schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:26:
Lekker aflossen boys.
Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!
Je rente en aflossingsverplichting gaan omlaag. Je voorlopige teruggaaf echter ook (je betaalt immers minder rente).YES schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:10:
[...]
Ik heb het een aantal keer uitgerekend, en volgens mij scheelt het in mijn geval wel aanzienlijk. Al is het met al die variabelen wel wat ondoorzichtig moet ik zeggen. Tegen de tijd dat ik 2 of meer bitcoin in bezit heb bel ik wel een financieel mannetje op die mij even mag uitleggen wat ik het beste kan doen met geld wat ik 'over' heb
Maar belangrijker, zoals Ricardovv ook zegt, zijn de plannen voor de komende jaren. In december heeft de DNB al een proefballon opgelaten en afgelopen week ook weer om de eigen woning te verplaatsen van Box I naar Box III. Waarde van de woning als bezit en hypotheek als schuld. Dat betekent geen hypotheekrente aftrek meer, maar juist betalen over de waarde van je woning. Naarmate je de hypotheek aflost wordt de belastingdruk dus hoger.
In 2031 vervalt de eerste renteaftrek voor de mensen. De Belastingdienst weet niet meer hoe het zit. De mensen weten zelf niet meer hoe het zit. Voor 2031 is dit dus sowieso geregeld. Gezien de huidige lage rentestand en het feit dat de meesten minder last hebben van het niet hebben van de hypotheekrenteaftrek, denk ik dat het al eerder gebeurt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!