[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 251 Laatste
Acties:
  • 959.133 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:56

YES

Moderator General Chat
Lekkerbek312 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:27:
[...]

Je rente en aflossingsverplichting gaan omlaag. Je voorlopige teruggaaf echter ook (je betaalt immers minder rente).

Maar belangrijker, zoals Ricardovv ook zegt, zijn de plannen voor de komende jaren. In december heeft de DNB al een proefballon opgelaten en afgelopen week ook weer om de eigen woning te verplaatsen van Box I naar Box III. Waarde van de woning als bezit en hypotheek als schuld. Dat betekent geen hypotheekrente aftrek meer, maar juist betalen over de waarde van je woning. Naarmate je de hypotheek aflost wordt de belastingdruk dus hoger.

In 2031 vervalt de eerste renteaftrek voor de mensen. De Belastingdienst weet niet meer hoe het zit. De mensen weten zelf niet meer hoe het zit. Voor 2031 is dit dus sowieso geregeld. Gezien de huidige lage rentestand en het feit dat de meesten dan minder last hebben van het niet hebben van de hypotheekrenteaftrek, denk ik dat al eerder gebeurt.
Klinkt eerlijk gezegd niet heel fijn, dat als je een goede deal gemaakt heb met de aankoop van je woning, je daar uiteindelijk zelf de sjaak van wordt. Maar ik weet niet of ik alles wat hier nou gezegd wordt helemaal goed begrijp.

Ik ga gewoon zoveel verdienen met crypto dat ik een hele woning koop voor een veel te hoog bedrag waardoor er nooit sprake gaat zijn van overwaarde. Klaar.

Zo, nu even een onguur muntje zoeken dat x1000 gaat doen en dan lekker all-in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
KSM, is het slim om daar nu nog in te stappen? Waarom gaat KSM zo hard omhoog?
Op dit tempo gaat ie ETH nog voorbij. Maar het blijft experimental?

[ Voor 12% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 18-03-2021 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:27
[...]

Je rente en aflossingsverplichting gaan omlaag. Je voorlopige teruggaaf echter ook (je betaalt immers minder rente).

Maar belangrijker, zoals Ricardovv ook zegt, zijn de plannen voor de komende jaren. In december heeft de DNB al een proefballon opgelaten en afgelopen week ook weer om de eigen woning te verplaatsen van Box I naar Box III. Waarde van de woning als bezit en hypotheek als schuld. Dat betekent geen hypotheekrente aftrek meer, maar juist betalen over de waarde van je woning. Naarmate je de hypotheek aflost wordt de belastingdruk dus hoger.

In 2031 vervalt de eerste renteaftrek voor de mensen. De Belastingdienst weet niet meer hoe het zit. De mensen weten zelf niet meer hoe het zit. Voor 2031 is dit dus sowieso geregeld. Gezien de huidige lage rentestand en het feit dat de meesten minder last hebben van het niet hebben van de hypotheekrenteaftrek, denk ik dat het al eerder gebeurt.
Schandalig plan! Bezit van een woning wordt steeds meer gezien als een melkkoe van de overheid net als de gemeentelijke heffingen al gebruikt worden om gaten in de begroting te dichten.

Wederom een plan waarbij de 'gewone' man de dupe van is en dit niet kan ontwijken waarbij grote bedrijven worden ontzien omdat die wel in staat zijn; weg te gaan, constructies te bedenken waardoor de afdracht aan de pot minimaal blijft.. #rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Ricardovv schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:09:
[...]

Dit dus.. geld wat in je huis zit (afgelost) kun je echt helemaal niks meer mee. En tegen de tijd dat je het geld vrij hebt door verkoop van je eigen huis mag je weer inleveren zodra je het verzorgingshuis in gaat.

Sowieso heel erg oppassen met alle box 3 plannen. Straks mag je mooi de overwaarde van je eigen huis optellen bij je eigen vermogen. Je kunt niks doen met het fictieve vermogen. Alleen maar veel meer belasting betalen.. ik heb al berekeningen gezien dat je straks als je je eigen huis helemaal vrij hebt je maandelijks netto 500 tot 600 euro belasting er over mag betalen. Nou mooi dan daar ben je dan je leven lang voor het aflossen.
Zo zo, jij hebt berekeningen gezien... waar, op facebook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
LosGieros schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:59:
Nog even wat fuel op de ADA hype raket.

Greyscale heeft ook trek in ADA heb ik gelezen..

https://www.coindesk.com/...luding-filecoin-chainlink
Zie ADA er niet bijstaan... :?

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
Ricardovv schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:09:
Straks mag je mooi de overwaarde van je eigen huis optellen bij je eigen vermogen. Je kunt niks doen met het fictieve vermogen. Alleen maar veel meer belasting betalen.. ik heb al berekeningen gezien dat je straks als je je eigen huis helemaal vrij hebt je maandelijks netto 500 tot 600 euro belasting er over mag betalen. Nou mooi dan daar ben je dan je leven lang voor het aflossen.
:o
Heeft zo'n voorstel enige kans van slagen? Dan betaal je in se huur aan de staat voor je eigen woning? 8)7 Het alternatief is dan een leven lang afbetalen of huren? Iemand vindt het kennelijk een goed idee om de Amerikaanse financiële mentaliteit naar Nederland te kopiëren? Alsof dat een bewonderenswaardig systeem is :? Men zou juist meer huisbezit moeten stimuleren. Het bezit van een eigen huis vermindert de (potentieel - bij ziekte, werkloosheid of pensioen - door de verzorgingsmaatschappij te dragen) kosten aanzienlijk. Zo'n voorstel levert alleen op de korte termijn centen op.

Zoiets zie ik hier in België gelukkig nog niet snel gebeuren :+

[ Voor 37% gewijzigd door TomTorquay op 18-03-2021 14:47 ]

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardovv
  • Laatst online: 11-09 21:40
Gelukszoekr schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:26:
[...]

Door mijn hypotheek zo ongeveer te halveren ben ik van fulltime naar een 4- daagse werkweek gegaan,

Heerlijk man. Elke woensdag uitslapen. Ofwel, nooit langer dan 2 dagen aaneengesloten werken.
Een van de beste keuzes die ik heb gemaakt (voor mijn gevoel dan).
Je moet natuurlijk doen waar je jezelf relaxed bij voelt. Ik ben 26 jaar zelfstandig ondernemer (niet stoer bedoeld ofzo) maar ik zie werken niet als werken. Voor mij is het aantal dagen dat ik wel of niet werk helemaal niet relevant. Afgelopen periode (3 maanden) moest ik verplicht thuiszitten vanwege de lockdowns.. de eerste week dacht ik leuk weekje vakantie.. na 2 weken vond ik het welletjes daarna werd ik gillend gek van de zogenaamde vrije tijd. Wat meespeelt dat ik een lage hypotheek heb. Van mij hoeft die ook niet lager.. om on topic te blijven... door al dat verplichte thuis zitten ben ik mij gaan storten op crypto. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:52
YES schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:17:
[...]

Pfff, als een paar bitcoins hebt, dan ga je er pas wat uithalen als je 'echt het geld nodig hebt'? Een paar is eigenlijk twee, meestal bedoelen mensen wat meer, maar ik ga even uit van een paar bitcoin als twee. Als ik die nu had, en ik was er met minder dan één bitcoin ingestapt, had ik het nu per direct uit laten betalen. Dat bedrag neemt zo'n substantiële hap uit mijn hypotheekschuld dat ik in één klap mijn maandlasten flink omlaag kan brengen. Dan ga ik het niet riskeren om dat mis te laten gaan hoor. Dan maar niet mijn volledige huis afbetalen mocht het ooit nog veel verder stijgen.

Ter aanvulling/verduidelijking, mijn huidige PF is vele malen kleiner, maar door middel van HODL, evt op het juiste punt overstappen naar FIAT als je dat goed timed voor de bearmarket begint en DCA heb ik als doel een mooie hap uit mijn openstaande hypotheekschuld te nemen en naar de bank te spugen. Op die manier kan ik:
1. Maandlasten verlagen en relaxter leven door meer maandelijkse bestedingsruimte (wederom DCA oppakken eventueel zelfs?), en/of
2. Meer bestedingsruimte voor een eventueel nieuw huis, en/of
3. Door meer geld over te houden sparen voor iets als de studie van mijn kids later, of iets dergelijks?

Dat is uiteindelijk mijn doel met crypto
Als ik je advies mag geven, zou ik punt 1 nooit doen. In ieder geval niet extra hypotheek aflossen. Los je 60.000 euro af op een huis van 300.000, heb je een besparing van nauwelijks 250 euro per maand. Daarmee kan je net 1x meer per jaar op vakantie met je gezin.
Punt 2 is natuurlijk wel mooi als je dat wilt. Het is altijd lekker een huis kopen met inbreng van 60k vermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

In 2031 vervalt de eerste renteaftrek voor de mensen. De Belastingdienst weet niet meer hoe het zit. De mensen weten zelf niet meer hoe het zit. Voor 2031 is dit dus sowieso geregeld. Gezien de huidige lage rentestand en het feit dat de meesten minder last hebben van het niet hebben van de hypotheekrenteaftrek, denk ik dat het al eerder gebeurt.
Klok en klepel weer eens. In 2001 is ingevoerd dat je maximaal 30 jaar hypotheekrenteaftrek had. Vanaf 2031 zijn er dus mensen die geen recht meer hebben op renteaftrek, maar als jij bijvoorbeeld in 2015 je eerste hypotheek nam, heb je gewoon tot 2045 die aftrek.

En de DNB doet wel vaker vingeroefeningen, maar uiteindelijk gaat de regering erover. En ik ga er zo maar van uit dat de regering het eigen huis de komende 4 jaar niet naar box 3 gaat verplaatsen.
Misschien komt er wel een hele herziening van het belastingstelsel - die dan niet rap zal worden ingevoerd - maar als losse maatregel is het ook nog eens een heel onpraktisch idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardovv
Glenn Hoddle schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:33:
[...]

Zo zo, jij hebt berekeningen gezien... waar, op facebook?
Nee van economen. Uiteraard allemaal gebaseerd op fictieve plannen. Of het zo uitpakt weten we niet.

Maar de schulden die nu gemaakt worden (100 miljard nu al en de teller blijft gewoon doorlopen) die moeten straks door iemand worden betaald. En waar pakt de overheid het liefst het geld? Juist ja bij diegene die geen kant op kant met zijn vermogen. Al het geld wat je in je eigen woning hebt zitten. Tot zelfs helemaal afgelost is staat muurvast totdat je je eigen woning verkoopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wo Ve
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-02 13:47
Hypotheken? Ik woon gewoon onder een brug hoor net als alle andere crypto gekkies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle_Charles
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-09-2023
In het artikel staat letterlijk: "We may soon see trusts for Aave, Cosmos, Polkadot, monero and Cardano if other filings are followed through."

Grayscale ADA trust werd een maandje geleden geregistreerd. Kans is dus niet onbestaande / reëel / aanzienlijk dat het er binnenkort komt

irony > *

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:56

YES

Moderator General Chat
kx22 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:38:
[...]

Als ik je advies mag geven, zou ik punt 1 nooit doen. In ieder geval niet extra hypotheek aflossen. Los je 60.000 euro af op een huis van 300.000, heb je een besparing van nauwelijks 250 euro per maand. Daarmee kan je net 1x meer per jaar op vakantie met je gezin.
Punt 2 is natuurlijk wel mooi als je dat wilt. Het is altijd lekker een huis kopen met inbreng van 60k vermogen.
Nou, 250 euro per maand klinkt voor jou als peanuts misschien, voor mij klinkt het als kunnen kiezen voor en dag minder werken, of kunnen kiezen om te sparen voor een mooie vakantie/reis, zonder dat je er ergens anders iets voor hoeft te laten en je gewoon kan leven zoals je al deed.
Bedankt voor je advies, ik waardeer het ook hoor, en ik weet ook dat er andere manieren van bestedingsruimte creëren zijn, maar voor nu vind ik het idee van extra aflossen gewoon heel comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:07

knakworst

Get more sats!

Wo Ve schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:46:
Hypotheken? Ik woon gewoon onder een brug hoor net als alle andere crypto gekkies.
En de precariobelasting dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:41
Hebben hier meer mensen moeite gehad met Bitvavo en de verificatie (gegevens/video) die ze willen hebben?

Het feit dat het uploaden van een Rijbewijs o.i.d enkel kan via een mobiel door een QR code te scannen is voor mij al een ding. Dan moet ik vervolgens ook nog eens een video opnemen om te bewijzen dat ik het ben (voor extra veiligheid)

Ik ben deze manier van werken echt nog nooit tegen gekomen. Maar kan iemand hier wellicht wat meer over vertellen? Misschien is dit normaal in de Crypto wereld, maar bij mij gaan dan toch alle alarmbellen rinkelen.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
THETA of TFUEL, welke is beter om te hodlen voor lange termijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wo Ve
knakworst schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:48:
[...]

En de precariobelasting dan?
Haha, Gemeente/Belastingdienst kan niets als je niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feye1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-01 23:38
Zouden we de ADA piek al gehad hebben vandaag? Had namelijk verwacht dat ie nog wel iets meer zou zijn geklommen tot nu. Maar blijft zo rond de 1.20 euro hangen. Natuurlijk beter dan de 1.20 dollar wat we een tijdje zagen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 13:51
ADA = Vaporware

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:42
Morgen 19 maart is er weer een announcement voor Chiliz. Er staan al een tijdje twee zaken in de socios lockerroom, Manchester Blue en Galaticos, mijn inschatting is dat dit gaat om Manchester City en real Madrid. Beide lopen morgen af na een extension vanuit de community. Morgen gaat dus de prijs sowieso bewegen, als beide niet gepresenteerd worden, worden een hoop CHZ geunlocked en zullen deze waarschijnlijk verkocht worden, worden de teams wel gepresenteerd zullen de orginele CHZ token omgezet worden naar de fan tokens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle_Charles
Verklaar je nader aub

irony > *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Wachten... schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:49:
Hebben hier meer mensen moeite gehad met Bitvavo en de verificatie (gegevens/video) die ze willen hebben?

Het feit dat het uploaden van een Rijbewijs o.i.d enkel kan via een mobiel door een QR code te scannen is voor mij al een ding. Dan moet ik vervolgens ook nog eens een video opnemen om te bewijzen dat ik het ben (voor extra veiligheid)

Ik ben deze manier van werken echt nog nooit tegen gekomen. Maar kan iemand hier wellicht wat meer over vertellen? Misschien is dit normaal in de Crypto wereld, maar bij mij gaan dan toch alle alarmbellen rinkelen.
Paar dagen geleden bij PancakeSwap moest je je 12 woorden invullen voor de verificatie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wo Ve
mannowlahn schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:53:
Morgen 19 maart is er weer een announcement voor Chiliz. Er staan al een tijdje twee zaken in de socios lockerroom, Manchester Blue en Galaticos, mijn inschatting is dat dit gaat om Manchester City en real Madrid. Beide lopen morgen af na een extension vanuit de community. Morgen gaat dus de prijs sowieso bewegen, als beide niet gepresenteerd worden, worden een hoop CHZ geunlocked en zullen deze waarschijnlijk verkocht worden, worden de teams wel gepresenteerd zullen de orginele CHZ token omgezet worden naar de fan tokens.
Is dat omzetten naar fan tokens positief of negatief voor de prijs van CHZ, ik vind de constructie nog lastig te begrijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:29

WhySoSerious

Be the change.

YES schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:47:
[...]

Nou, 250 euro per maand klinkt voor jou als peanuts misschien, voor mij klinkt het als kunnen kiezen voor en dag minder werken, of kunnen kiezen om te sparen voor een mooie vakantie/reis, zonder dat je er ergens anders iets voor hoeft te laten en je gewoon kan leven zoals je al deed.
Bedankt voor je advies, ik waardeer het ook hoor, en ik weet ook dat er andere manieren van bestedingsruimte creëren zijn, maar voor nu vind ik het idee van extra aflossen gewoon heel comfortabel.
Is het ook en hij haalt een drogredenatie aan, want die 250 euro ga je sowieso betalen, alleen verspreid over het totaal aantal resterende termijnen.

Afhankelijk van inkomen, uitgaven, risicobestendigheid en hoe lang je hypotheek nog loopt kan aflossen zeker een toegevoegde waarde hebben. Met mijn 4,1% zou ik het echter sneller doen dan met een actuelere rente van 1,5%. Lagere maandlasten en daardoor meer kunnen investeren is een compounding effect.
Hou er echter rekening mee dat je vermogen vast zit in stenen. Dus bepaal ook voor jezelf hoeveel liquide middelen je wilt hebben (spaarrekening + beleggingen in aandelen & crypto + buffer). Hier kan je ook met een bepaalde ratio werken uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wo Ve
feye1 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:52:
Zouden we de ADA piek al gehad hebben vandaag? Had namelijk verwacht dat ie nog wel iets meer zou zijn geklommen tot nu. Maar blijft zo rond de 1.20 euro hangen. Natuurlijk beter dan de 1.20 dollar wat we een tijdje zagen :D
Dat is de vraag, we gaan nog wel even omhoog. Klein dipje voor de listing is normaal. *geen financieel advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
Wo Ve schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:55:
[...]

Is dat omzetten naar fan tokens positief of negatief voor de prijs van CHZ, ik vind de constructie nog lastig te begrijpen.
Vrij simpel toch, minder beschikbare tokens bij gelijke vraag betekent in theorie hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:08
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:49:
THETA of TFUEL, welke is beter om te hodlen voor lange termijn?
Of je koopt THETA en verdient TFUEL met de Edge Node.. Gaat niet zo hard meer als een paar maanden geleden maar gratis geld is gratis geld..

En streams kijken op theta.tv verdien je trouwens ook TFUEL mee..

[ Voor 9% gewijzigd door Stokstaart op 18-03-2021 14:59 ]

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
  • Laatst online: 12:41
wouterwouter2 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:55:
[...]

Paar dagen geleden bij PancakeSwap moest je je 12 woorden invullen voor de verificatie 8)7
Maar 12 woorden typen zeg , of moest je die ergens inspreken met een video? met typen heb ik namelijk geen problemen, maar een video opsturen, terwijl ik mij ID ook al opstuur vind ik een beetje te gek. Je gaat overigens toch al akkoord met de risico`s, en aangezien ik hier alles qua wachtwoorden etc best goed geregeld heb, zit ik er niet op te wachten dat hun voor mij gaan bepalen wat wel en niet veilig is.

Misschien een beetje tin foil head, maar heb dan ineens zwaar mijn twijfels bij dit soort praktijken. Want blijkbaar wordt deze video niet weggegooid, anders kunnen ze dit later niet gebruiken als iemand probeert in te loggen op jouw account toch?

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Wo Ve schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:55:
[...]

net hoe je het bekijkt, ten tijde van locking waren die tokens 5 cent waard, dus je zou kunnen stellen dat de conversie nu erg duur wordt. Volgens mij is dat nog ene puntje van kritiek naar Chiliz toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8baan
  • Laatst online: 19-03-2021
mercapto schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:26:
Hmm, tot laat offline, ADA sell order maar op 1.85 zetten dan? :)
We gaan het zien :D
Ik zou oppassen vanmiddag met ADA. Als iedereen denkt dat ie gaan stijgen naar 2,- en heb zelfs al ergens 5,- gelezen, zal je zien dat het tegenovergestelde gebeurt. Ws eerst wat stijgen, dan hard dalen en dan in de komende weken geleidelijk weer naar boven. Vergeet niet dat het liquideren van long posities een lucratief verdienmodel is voor de exchanges. No advice, just my thoughts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wo Ve
mannowlahn schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:01:
[...]

net hoe je het bekijkt, ten tijde van locking waren die tokens 5 cent waard, dus je zou kunnen stellen dat de conversie nu erg duur wordt. Volgens mij is dat nog ene puntje van kritiek naar Chiliz toe.
Ok maar even terug naar de basis (pun intended), Chiliz is een marketplace voor sport tokens, dus een soort van Binance voor een niche markt. Als er groot nieuws is dan gaan mensen toch sowieso CHZ kopen om hun favoriete club tokens te bemachtigen(net als bij BNB)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Stokstaart schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:59:
[...]
Of je koopt THETA en verdient TFUEL met de Edge Node.. Gaat niet zo hard meer als een paar maanden geleden maar gratis geld is gratis geld..

En streams kijken op theta.tv verdien je trouwens ook TFUEL mee..
Klinkt interessant. Hoe hard gaat dit dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 23:17
** Offtopic **

[ Voor 98% gewijzigd door Taro op 18-03-2021 22:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mannowlahn
Wo Ve schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:04:
[...]

Ok maar even terug naar de basis (pun intended), Chiliz is een marketplace voor sport tokens, dus een soort van Binance voor een niche markt. Als er groot nieuws is dan gaan mensen toch sowieso CHZ kopen om hun favoriete club tokens te bemachtigen(net als bij BNB)?
Dat nieuws is dus morgen.

Maar ja idd, CHZ is de BNB van Socios platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
wouterwouter2 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:55:
[...]

Ik hoop dat je weet dat dat een hack was?

https://decrypt.co/61431/pancakeswap-hacked

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Gelukkig woon ik tegen die tijd in een tiny-house / ergens in Zweden / ergens in Nieuw-Zeeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:06:
[...]

Klinkt interessant. Hoe hard gaat dit dan?
Eind vorig jaar was het een paar 100 TFUEL per maand, nu gaat het een stuk minder hard. Het ligt er ook aan welke opties je aanzet in de Node. Ik zou zeggen probeer het eens en kijk na een week of het interessant is.. Ik heb de TFUEL airdrop (heul, heul lang geleden) meegemaakt en stake die TFUEL's dus ook. Mijn cijfers zijn dus niet echt relevant lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:21
Not sure, dit stond op de twitter van coinbase maar dat heeft alleen betrekking op pro?

[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 18-03-2021 16:19 . Reden: Zit je nu serieus een screenshot te delen van een oude post waar een tweet in geembed staat? 8)7 ]

M3 '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

** Offtopic **

[ Voor 98% gewijzigd door Taro op 18-03-2021 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Stokstaart schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:16:
[...]

Eind vorig jaar was het een paar 100 TFUEL per maand, nu gaat het een stuk minder hard. Het ligt er ook aan welke opties je aanzet in de Node. Ik zou zeggen probeer het eens en kijk na een week of het interessant is.. Ik heb de TFUEL airdrop (heul, heul lang geleden) meegemaakt en stake die TFUEL's dus ook. Mijn cijfers zijn dus niet echt relevant lijkt me..
Je bedoelt Folding@Home via de Edge Node? Dat gaat absurd langzaam en kost meer aan stroom dan het oplevert.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardovv
** Offtopic **

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 18-03-2021 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 18:58
Glenn Hoddle schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:40:
[...]

Klok en klepel weer eens. In 2001 is ingevoerd dat je maximaal 30 jaar hypotheekrenteaftrek had. Vanaf 2031 zijn er dus mensen die geen recht meer hebben op renteaftrek, maar als jij bijvoorbeeld in 2015 je eerste hypotheek nam, heb je gewoon tot 2045 die aftrek.

En de DNB doet wel vaker vingeroefeningen, maar uiteindelijk gaat de regering erover. En ik ga er zo maar van uit dat de regering het eigen huis de komende 4 jaar niet naar box 3 gaat verplaatsen.
Misschien komt er wel een hele herziening van het belastingstelsel - die dan niet rap zal worden ingevoerd - maar als losse maatregel is het ook nog eens een heel onpraktisch idee.
De komende 4 jaar niet, maar vrijwel alle groene partijen inclusief D66 hadden inderdaad in de door berekeningen die gemaakt zijn vanaf 2030 de hypotheek aftrek naar 0 en het huis naar box 3.
Zal nu even wat minder snel gebeuren, maar we weten allemaal dat dit soort plannen niet vergeten worden.

Nope.. met de overheid kan je geen lange termijn afspraken maken, je zal voor jezelf moeten zorgen en ik hoop dat crypo een beetje helpt daarbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

** Offtopic **

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 18-03-2021 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14:34
feye1 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:52:
ADA komt normaal om 17h00 onze tijd op CB voor trade, de meesten verwachten nog een iets hogere piek.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:58
** Offtopic **

[ Voor 98% gewijzigd door Taro op 18-03-2021 22:24 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

** Offtopic **

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 18-03-2021 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
Bananeman schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:24:
[...]

Je bedoelt Folding@Home via de Edge Node? Dat gaat absurd langzaam en kost meer aan stroom dan het oplevert.
Ok, ik wist niet dat het niet meer rendabel was.. Een paar maanden geleden was het dat in ieder geval wel (met de prijzen van nu).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

** Offtopic **

[ Voor 117% gewijzigd door Taro op 18-03-2021 22:21 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Hypotheek, is dat een nieuwe coin die ik niet ken? :+

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
** Offtopic **

[ Voor 99% gewijzigd door Taro op 18-03-2021 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Stokstaart schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:38:
[...]

Ok, ik wist niet dat het niet meer rendabel was.. Een paar maanden geleden was het dat in ieder geval wel (met de prijzen van nu).
Dat is natuurlijk relatief. Wanneer je koersstijging verwacht kan het wel rendabel zijn.
Nadeel van TFUEL is alleen dat er geen cap op zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

** Offtopic **

[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 18-03-2021 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Terug naar crypto ipv hypotheken en belastingen.
Wie denkt dat ADA vandaag $1,55 gaat halen?
Is dit te veel of verwacht je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle_Charles
@HoppyF Ik denk dat. Of het later op de dag niet inkakt is een andere vraag.

irony > *

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Ik vind dat locked staken toch maar risicovol. Klinkt allemaal leuk, maar wat als BTC door het putje gaat. Dan moet je 2 dagen wachten voor je kunt handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Uncle_Charles schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:44:
@HoppyF Ik denk dat. Of het later op de dag niet inkakt is een andere vraag.
Na de piek volgt ook een dip, dat zie je altijd.
Echter vaak wordt de dip ook weer hersteld en ontstaat er een stabiele fase.
Aangezien ADA geen shitcoin is verwacht ik een kleine piek en een kleine dip erna plus een stabiele waarde van $1,45.
Dit uiteraard als de BTC ondertussen geen rare sprongen maakt want anders klopt het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:50:
Ik vind dat locked staken toch maar risicovol. Klinkt allemaal leuk, maar wat als BTC door het putje gaat. Dan moet je 2 dagen wachten voor je kunt handelen?
Is ook zo. Persoonlijk zou ik alleen locked staking doen als ik meerdere jaren wil hodlen (komt dus in crypto eigenlijk niet voor) of in de cryptowinter als het downside risico klein(er) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDxxRave
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 16:13
Goedemiddag,

Ook ik volg dit topic al enige tijd en ben zelf ook al in diverse bekende crypto coins gestapt.
Afgelopen week kwam ik de student coin tegen (https://www.studentcoin.org/) en vind dit wel een leuk concept.

Student Coin aims to change the future of the digital economy. Student Coin is the first platform that allows users to easily design, create, and manage personal, corporate, NFT, and DeFi tokens.
(Meer info op de website).

Hier op Tweakers kan ik er echter niets over vinden. Heeft iemand al ervaring of is al eigenaar van deze coin? * Geen referrals *

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 18-03-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:22
klopt voor short term dingen ook niet handig (binance vaak 48 uur met locked, soms ook sneller maar laat je dus je rente vallen)

[ Voor 11% gewijzigd door keepitfrosty op 18-03-2021 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
HoppyF schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:51:
[...]
Aangezien ADA geen shitcoin is
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:32
HoppyF schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:43:
Terug naar crypto ipv hypotheken en belastingen.
Wie denkt dat ADA vandaag $1,55 gaat halen?
Is dit te veel of verwacht je nog meer?
Die knalt vanaf vijf uur keihard omlaag is mijn verwachting. tenmiste ik dat dat die announcement over afrika vandaag om 17:00 was. Het succes van die announcement zit al in de huidige prijsstijging. Dan blijkt het tegen te vallen en als een baksteen naar beneden. Dat denk ik tenminste. Maar ik HODL lekker wel.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:58
HoppyF schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:41:
[...]

Wat een onzin zeg.
Het opgebouwde vermogen in de vorm van een huis heb je zelf met hard werken verdiend.
Er zijn nu heel veel jongeren die heel hard werken en geen huis kunnen kopen wat 50.000 euro per jaar meer waard wordt.
Verdienen zij dit niet?

Het bezitten van een huis is net zo hard werken als het hodlen van Bitcoin d:)b je hoeft geen drol te doen, als je maar op tijd bent ingestapt.
Er is nu een generatie aan het ontstaan die nooit een kans heeft gehad om in te stappen, want in tegenstelling tot Bitcoin kan je geen 0,1 woning kopen :D
Mensen die 30 jaar geleden een huis kochten moesten alleen aan rente al 8 procent betalen dan was er nog geen cent afgelost.
Dat slurpte een flink deel van het salaris op want de salarissen lagen toen veel lager dan nu.
Gelukkig was er de hypotheekrenteaftrek _/-\o_

Maar wel echt heel zwaar ja, gelukkig hebben die mensen nu allemaal 2-3 ton overwaarde waar ze "vet hard voor gewerkt hebben". Hele faire beloning voor dat 'flinke deel van het salaris' wat overigens totaal niet in relatie staat tov jongeren die nu 40-50% van hun netto inkomen aan huur afdragen en daar helemaal niks voor terug krijgen na 30 jaar in hun hutje te wonen _/-\o_
Dat de waarde van een woning toe nu hoger ligt is dus logisch.
Nog geen reden om dat vermogen te belasten met vermogensheffing of WOZ graai belasting want dat is het.
Jij betaalt liever 40% van je inkomen aan belasting? Laten we dat eens wat omlaag schroeven, en het bezit wat verder belasten.

Kijk, iemand moet de kosten van vergrijzing gaan betalen toch? Of gaan we echt alleenstaande Miep van 95 in haar vrijstaande villa van 1,2 miljoen, gewoon 100 euro per maand zorgtoeslag geven? Fun fact: dat doen we.

Het is niet meer dan logisch om het huizenbezit wat strenger te gaan belasten. Als je dat zo vervelend vind ga je toch huren?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:20
Dat is totaal afhankelijk van hoe, waar, en wat je staked

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

WhySoSerious schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:14:
[...]

Gelukkig woon ik tegen die tijd in een tiny-house / ergens in Zweden / ergens in Nieuw-Zeeland.
Oh zo'n ding wil ik ook!!... volgens instagram dan ... die plempt steeds zo'n advertentie door me feed heen 8)

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle_Charles
Aartstyle schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:53:
[...]

Die knalt vanaf vijf uur keihard omlaag is mijn verwachting. tenmiste ik dat dat die announcement over afrika vandaag om 17:00 was. Het succes van die announcement zit al in de huidige prijsstijging. Dan blijkt het tegen te vallen en als een baksteen naar beneden. Dat denk ik tenminste. Maar ik HODL lekker wel.
Er is om 17u helemaal geen announcement over Afrika.

irony > *

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:32
Uncle_Charles schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:54:
[...]

Er is om 17u helemaal geen announcement over Afrika.
Dan gaat mijn hele verhaal niet op :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvilTurkey
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-07-2023

EvilTurkey

New World Order

Er is nog tijd ADA lovers, over 1 uur gaat het live op Coinbase en dan gaat het vliegen.
We gaan gelijk door naar 1.63dollar en daarna door naar 1.85dollar. 30% pump is vrij normaal.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

EvilTurkey schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:55:
Er is nog tijd ADA lovers, over 1 uur gaat het live op Coinbase en dan gaat het vliegen.
We gaan gelijk door naar 1.63dollar en daarna door naar 1.85dollar. 30% pump is vrij normaal.
Zou het?.. ADA is al behoorlijk gepumpt de laatste dagen. 30% al deze week.
Ik vind het best hoor... kan ik misschien met ADA gelijk mijn hypotheek betalen ipv met BTC over 5 jaar :D

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Maaruh, wanneer gaat Stellar (XLM) een ADAtje doen?... even 70% erbij aub.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:41:
[...]

Wat een onzin zeg.
Het opgebouwde vermogen in de vorm van een huis heb je zelf met hard werken verdiend.
Mensen die 30 jaar geleden een huis kochten moesten alleen aan rente al 8 procent betalen dan was er nog geen cent afgelost.
Dat slurpte een flink deel van het salaris op want de salarissen lagen toen veel lager dan nu.
Natuurlijk was de koopsom ook lager maar in verhouding was je toen ook duur uit.
Dat de waarde van een woning toe nu hoger ligt is dus logisch.
Nog geen reden om dat vermogen te belasten met vermogensheffing of WOZ graai belasting want dat is het.
Mijn ouders hebben een kleine 40 jaar geleden een 2 onder 1 kap gekocht voor 120 duizend gulden. Dat huis is nu volgens de huidige markt een kleine 260-280 euro waard.

Mooi voor ze natuurlijk maar echt logisch of proportioneel?

Ze vinden het zelf zelfs complete onzin en te bizar voor woorden.

Mijn oma van bijna 100 woont aan het water in een groot vrijstaand huis en dat huis is ooit gekocht voor nog geen 300k gulden. Ik wil niet eens weten wat het nu waard is maar met de enorme lap grond eromheen (eerste huis van de straat aan de kruising van de vaart) kan het wel eens richting de 550-600k gaan als het niet flink meer is.

Dat is toch best bizar te noemen en het is behoorlijk drastische groei van waarde.

Nog iets grappigs: voorheen huurde wij een rijtjeshuis voor het bedrag van een kleine 550 euro per maand via de woningbouw. Onze buren woonden al langer dan 40 jaar in precies dezelfde woning, toevallig ook een collega van de technische dienst op de zaak. Toen we het er eens over hadden schrok hij ervan hoeveel we betaalden; zij betaalden voor hetzelfde huis nog geen 250 euro per maand simpelweg omdat ze er al zo bizar lang zaten.

Dus waat het op neerkomt; als je nu nog iets wilt of moet beginnen ben je gewoon fucked en betaal je de absolute hoofdprijs. En ik ben bang dat het alleen maar erger gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:04:
[...]

Mijn ouders hebben een kleine 40 jaar geleden een 2 onder 1 kap gekocht voor 120 duizend gulden. Dat huis is nu volgens de huidige markt een kleine 260-280 euro waard.

Mijn oma van bijna 100 woont aan het water in een groot vrijstaand huis en dat huis is ooit gekocht voor nog geen 300k gulden. Ik wil niet eens weten wat het nu waard is maar met de enorme lap grond eromheen (eerste huis van de straat aan de kruising van de vaart) kan het wel eens richting de 550-600k gaan als het niet flink meer is.

Dat is toch best bizar te noemen en het is behoorlijk drastische groei van waarde.

Nog iets grappigs: voorheen huurde wij een rijtjeshuis voor het bedrag van een kleine 550 euro per maand via de woningbouw. Onze buren woonden al langer dan 40 jaar in precies dezelfde woning, toevallig ook een collega van de technische dienst op de zaak. Toen we het er eens over hadden schrok hij ervan hoeveel we betaalden; zij betaalden voor hetzelfde huis nog geen 250 euro per maand simpelweg omdat ze er al zo bizar lang zaten.

Dus waat het op neerkomt; als je nu nog iets wilt of moet beginnen ben je gewoon fucked en betaal je de absolute hoofdprijs. En ik ben bang dat het alleen maar erger gaat worden.
Daarom, FOMO op de huizenmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

ADA gaat trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricardovv
FijneKerst schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:54:
[...]

Oh zo'n ding wil ik ook!!... volgens instagram dan ... die plempt steeds zo'n advertentie door me feed heen 8)
Daarom zijn die huisjes ook zo klein, anders passen ze niet op de instafeed 😃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:51
[...]

Mijn ouders kochten een 2 onder 1 kap in 1977 voor 40.000 gulden, verkocht in 1992 voor 250.000 gulden. Zelf een vrijstaande woning gebouwd voor 320.000 gulden in 1992, verkocht voor 350.000 euro in 2001, kleinere bungalow gekocht voor 280.000 euro in 2001 en dat is nu getaxeerd op 500.000 euro. Hypotheek kosten ongeveer 100 euro per maand bruto. 8)7

Goeie handel die huizen.

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartje-bart
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 18:18
[...]

maar in de tijd van je oma verdiende je ook maar 100 gulden per maand... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 22:13
Naar de maan of naar de klote?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Het Fantoom schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:10:
[...]

Uranus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

[...]

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandM
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-06-2021
[...]

2 cent erbij, nog niks aan de hand.

Edit: nu weer dezelfde sell wall van 1,45 - 1,50 testen. Een uur of 3 geleden kwamen we net boven de 1.47.

[ Voor 22% gewijzigd door GrandM op 18-03-2021 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10-2024
MDxxRave schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:53:
Goedemiddag,

Ook ik volg dit topic al enige tijd en ben zelf ook al in diverse bekende crypto coins gestapt.
Afgelopen week kwam ik de student coin tegen (https://www.studentcoin.org/) en vind dit wel een leuk concept.

Student Coin aims to change the future of the digital economy. Student Coin is the first platform that allows users to easily design, create, and manage personal, corporate, NFT, and DeFi tokens.
(Meer info op de website).

Hier op Tweakers kan ik er echter niets over vinden. Heeft iemand al ervaring of is al eigenaar van deze coin? [mbr]* Geen referrals *[/]
Ben er gisteren ingestapt. Je kan behoorlijk wat coins scoren door referals. Idd wel een leuk concept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
FijneKerst schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:58:
[...]

Zou het?.. ADA is al behoorlijk gepumpt de laatste dagen. 30% al deze week.
Ik vind het best hoor... kan ik misschien met ADA gelijk mijn hypotheek betalen ipv met BTC over 5 jaar :D
Je vergeet dat ADA eerst gedaald is voordat de stijging deze week kwam.
Dat maakt nogal een verschil.
Ondanks dat is de stijging wel terecht.

Je hypotheek ga je er niet mee aflossen maar blijkbaar hebben mensen in dit topic een obsessie met het aflossen van hun hypotheek. Dat zou niet het geval moeten zijn.
Is een interessante discussie weliswaar maar het is absoluut niet zo alles vroeger beter was en jongeren nu opeens pech hebben. Woningnood is van alle tijden en huizen zijn altijd (relatief) duur geweest.
Neemt niet weg dat er meer nieuwe woningen bijgebouwd moeten worden. Dat gaat te traag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bartje-bart schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:10:
[...]

maar in de tijd van je oma verdiende je ook maar 100 gulden per maand... O-)
Niet helemaal, mijn opa heeft een fabrieks bakkerij opgezet en die op zijn 50e verkocht om lekker te rentenieren (toen gaf de bank je nog eens wat) 8)7

Beetje het crypto idee maar dan analoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

HoppyF schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:14:
[...]

Je vergeet dat ADA eerst gedaald is voordat de stijging deze week kwam.
Dat maakt nogal een verschil.
Ondanks dat is de stijging wel terecht.

Je hypotheek ga je er niet mee aflossen maar blijkbaar hebben mensen in dit topic een obsessie met het aflossen van hun hypotheek. Dat zou niet het geval moeten zijn.
Jij weet niet hoeveel ADA ik heb :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Fantoom
HoppyF schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:14:
[...]
Hypotheek boeit me niet idd, ik wil gewoon die lambo voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Het Fantoom schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:15:
[...]

en dan het onderhoud niet kunnen betalen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Het Fantoom schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:15:
[...]
Een lambo voor je deur levert nog meer stress op dan crypto's. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Fantoom
nemesis2212 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:16:
[...]

en dan het onderhoud niet kunnen betalen ;)
Komen wel weer nieuwe muntjes tegen die tijd toch ;)
En anders blijf ik gewoon stug doorrijden met die Lambo tot hij niet meer door de apk komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
Het is misschien niet spannend, maar wel slim om je hypotheek deels af te lossen.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardovv
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:17:
[...]

Klopt, je komt de wijk er niet eens mee uit met al die drempels 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Pelox schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:18:
Het is misschien niet spannend, maar wel slim om je hypotheek deels af te lossen.
Gaat ook wel lukken in mijn 5 jaren plan.
Deze bullrun is nog niet zo spannend voor mij.... de volgende... dan heb ik 3-4 jaar kunnen stacken als een malle. 2025 wordt mijn jaar 8)
Excel en grafiekies en prognose is er helemaal klaar voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartje-bart
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 18:18
Hier staat de lambo al voor de deur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5jZzMFHx3ut98m03AmCBUvNMBI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Bi0QTQCJOr6wnA10GmZtc2X5.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:17:
[...]

Wat dacht je van deze gast met zijn auto van 2 miljoen?
https://www.destentor.nl/...ideo-s-en-fotos~a37fd6da/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Pelox schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:18:
Ligt ook een beetje aan je hypotheekrente. Het is met de huidige rentestand niet heel lastig om het geld beter te laten renderen dan dat je moet betalen aan je hypotheek. Dus wat "slim" is valt over te twisten.

Neemt niet weg dat ik dat ook gewoon ga doen hoor. Ik hoef er niet per se het maximale uit te halen, en de zekerheid dat ik gewoon geen hypotheeklasten meer heb is me ook wel wat waard.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
.oisyn schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:21:
[...]

Ligt ook een beetje aan je hypotheekrente. Het is met de huidige rentestand niet heel lastig om het geld beter te laten renderen dan dat je moet betalen aan je hypotheek. Dus wat "slim" is valt over te twisten.

Neemt niet weg dat ik dat ook gewoon ga doen hoor. Ik hoef er niet per se het maximale uit te halen, en de zekerheid dat ik gewoon geen hypotheeklasten meer heb is me ook wel wat waard.
Precies. Ik heb het niet het maximale rendement maar wel over het vrij simpel en zonder risico verlagen van je lasten. Helemaal prima idee in deze tijd. Voor jezelf en later voor je eventuele kinderen.

Zero.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hee kan dat hypotheek geleuter niet even in het goede topic....
Hier is het moon en muntjes...lambo...

[ Voor 4% gewijzigd door jack zomer op 18-03-2021 16:27 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

jack zomer schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:24:
Hee kan dat hypotheek geleuter niet even in het goede topic....
Hier is het moon en muntjes...
ADAAAAA MOOON
2.5% in het laatste uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Laatst online: 14:13

watercoolertje

Untertitel

FijneKerst schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:26:
[...]

ADAAAAA MOOON
2.5% in het laatste uur
Over een half uur die handel live op coinbase pro?

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
0108daniel schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:17:
STEEM/BTC gaat binnen enkele dagen ook een Bull nemen.
RSI gaat omhoog terwijl de koers omlaag gaat op de 4H grafiek.
Ik jou jullie op de hoogte zodat jullie mee kunnen profiteren :)
STEEM/BTC is ook uit zijn driehoek in de Bull!
Gefeliciteerd voor degene die deze ook hebben meegepakt :)
Hij is net begonnen dus er kan nog ingestapt worden.

[ Voor 6% gewijzigd door 0108daniel op 18-03-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 13:51
Een hoop buzzwords, nog geen echte development op cardano, namelijk al lang voorbij gestreeft door andere projecten waar al wel volop op gebouwd wordt (Defi, Dapps, NFTs) etc. Het lijkt wel of er zowaar een heel XRP army bezig is ada te hypen. Prima speculatiecoin, maar verder dus vapor ware naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Stokstaart schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:38:
[...]

Heb het laatst een hele dag+nacht laten draaien en toen gekeken wat het aan stroom had gekost. Was het niet waard, dus ben er weer mee gestopt. Misschien weer een keer starten als TFUEL dadelijk op $10 ofzo staat :P

Motor-forum.nl

Pagina: 1 ... 103 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!