Klinkt eerlijk gezegd niet heel fijn, dat als je een goede deal gemaakt heb met de aankoop van je woning, je daar uiteindelijk zelf de sjaak van wordt. Maar ik weet niet of ik alles wat hier nou gezegd wordt helemaal goed begrijp.Lekkerbek312 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:27:
[...]
Je rente en aflossingsverplichting gaan omlaag. Je voorlopige teruggaaf echter ook (je betaalt immers minder rente).
Maar belangrijker, zoals Ricardovv ook zegt, zijn de plannen voor de komende jaren. In december heeft de DNB al een proefballon opgelaten en afgelopen week ook weer om de eigen woning te verplaatsen van Box I naar Box III. Waarde van de woning als bezit en hypotheek als schuld. Dat betekent geen hypotheekrente aftrek meer, maar juist betalen over de waarde van je woning. Naarmate je de hypotheek aflost wordt de belastingdruk dus hoger.
In 2031 vervalt de eerste renteaftrek voor de mensen. De Belastingdienst weet niet meer hoe het zit. De mensen weten zelf niet meer hoe het zit. Voor 2031 is dit dus sowieso geregeld. Gezien de huidige lage rentestand en het feit dat de meesten dan minder last hebben van het niet hebben van de hypotheekrenteaftrek, denk ik dat al eerder gebeurt.
Ik ga gewoon zoveel verdienen met crypto dat ik een hele woning koop voor een veel te hoog bedrag waardoor er nooit sprake gaat zijn van overwaarde. Klaar.
Zo, nu even een onguur muntje zoeken dat x1000 gaat doen en dan lekker all-in