[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 74 ... 100 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-07 10:14
Breken we uit het kanaal of zoeken we terug de onderkant op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-07 14:36
Hoe kom je aan die 57373$ resistance lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:13
Het begint wel een beetje op flinke exponentiele groei te lijken zo. Als je de grafiek op de weekly bekijkt gaan we voor mijn gevoel net zo hard als de eerste keer dat we op weg waren naar de 60k. Het was voor deze fase van de bulkmarkt misschien nog wel goed om wat regelmatiger te testen en support te vinden.

Het gaat mij eigenlijk iets te hard, dit zie ik niet tot 2025 zo doorgaan.

Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie dat zien, de bodem kopen vond ik gemakkelijk. Zelfs de weg naar beneden heb ik af en toe wat ingeslagen zonder al teveel emotie. Maar wanneer uitschalen vind ik een heel lastige.

[ Voor 21% gewijzigd door DarkShadow op 27-02-2024 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:20

almightyarjen

When does the hurting stop?

DarkShadow schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:39:
Het begint wel een beetje op flinke exponentiele groei te lijken zo. Als je de grafiek op de weekly bekijkt gaan we voor mijn gevoel net zo hard als de eerste keer dat we op weg waren naar de 60k. Het was voor deze fase van de bulkmarkt misschien nog wel goed om wat regelmatiger te testen en support te vinden.

Het gaat mij eigenlijk iets te hard, dit zie ik niet tot 2025 zo doorgaan.

Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie dat zien, de bodem kopen vond ik gemakkelijk. Zelfs de weg naar beneden heb ik af en toe wat ingeslagen zonder al teveel emotie. Maar wanneer uitschalen vind ik een heel lastige.
Als BTC zo hoog blijft tot de halving, dan is het eigenlijk een trendbreuk t.o.v. andere cycli toen stond BTC veel lager tijdens de halving, t.o.v. de ATH. Ik denk dat dan niemand goed kan voorspellen waar het heen gaat. Wat mij betreft mag BTC wel weer naar beneden vallen zodat hij min of meer "conform cyclus" zit, daardoor is het ook makkelijker te voorspellen waar/wanneer de cycle top gaat zijn.

Wellicht dat deze run ook met de ETF's te maken heeft? In dat geval is er wellicht door de ETF's een positieve offset t.o.v. andere cycli, dat zou ook een veel hogere ATH kunnen betekenen. Maar ja, iedereen dacht dat BTC naar $100k ging tijdens de vorige cyclus. Blijft lastig/onmogelijk voorspellen.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
almightyarjen schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:48:
[...]

Als BTC zo hoog blijft tot de halving, dan is het eigenlijk een trendbreuk t.o.v. andere cycli toen stond BTC veel lager tijdens de halving, t.o.v. de ATH. Ik denk dat dan niemand goed kan voorspellen waar het heen gaat. Wat mij betreft mag BTC wel weer naar beneden vallen zodat hij min of meer "conform cyclus" zit, daardoor is het ook makkelijker te voorspellen waar/wanneer de cycle top gaat zijn.

Wellicht dat deze run ook met de ETF's te maken heeft? In dat geval is er wellicht door de ETF's een positieve offset t.o.v. andere cycli, dat zou ook een veel hogere ATH kunnen betekenen. Maar ja, iedereen dacht dat BTC naar $100k ging tijdens de vorige cyclus. Blijft lastig/onmogelijk voorspellen.
Ja, die 100k riep iedereen, net als iedere YouTube ook riep dat het naar 12k of lager zou gaan. Ik denk dat we in een andere fase zijn beland en dat de markt volwassener en groter aan het worden is. Meer spelers die zich niet zo gek laten maken, maar ook een dempend effect simpelweg omdat de marketcap zo groot is, en dan is het net als met stonks, dat het niet altijd zo hard meer kan gaan.

Aan de andere kant denk ik dat als er 2000 miljard in Nvidia aandelen zit, dat dat ook gemakkelijk in Bitcoin kan zitten. Een marketcap van 5000 miljard zie ik nog wel gebeuren, misschien zelfs wel deze cyclus. Goud voorbijgaan duurt nog wel een cyclus of 2, het moet zich ook nog altijd blijven bewijzen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
cooLopke schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:24:
[...]

Hoe kom je aan die 57373$ resistance lijn?
Dat heb ik hier al vaker benoemd.

Zie de weekly:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSAPnKMnOW48RGlz2dNSjsh63B0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5llmuWB94D7u6DmBh1kr1zwP.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 48 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Overigens super mooi op die lijn afgeketst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWQSXwlwwB4Bo7A_rcW0dlckj6U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GcjUkoTNmkp1DZSSBrKQXes6.png?f=fotoalbum_large

Er werd laatst nog door iemand super neerbuigend gezegd dat we hier aan astrologie doen. Hopelijk is nu wederom duidelijk dat TA wel echt wat toevoegt.

Replace fear of the unknown with curiosity | 48 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GHSdXW5WcAESf2T?format=jpg&name=4096x4096

Ik laat de long nog even lekker lopen, hopelijk valt er nog meer uit te halen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gh4ecNjtPZqEXZLbMiMwzytfN1g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/X7OP25xMQ9RAcoBLybqHcBcz.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 22:41
@Taro Ik heb al vaak die rood groene zone van jou aan het bekijken geweest, maar kom er niet achter hoe jij die juist bekomt, kan je daar wat duiding over geven?

RTFM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
_Moe_ schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:31:
@Taro Ik heb al vaak die rood groene zone van jou aan het bekijken geweest, maar kom er niet achter hoe jij die juist bekomt, kan je daar wat duiding over geven?
Dat is de Regression Trend op TradingView. Kan je van punt 1 naar punt 2 slepen en dan evt. een custom afstand tot het gemiddelde aangeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ar6NjLPm-wchF6ZQJ9xAckTSnw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4RpV6EEqrUj9IhOnq81VSst9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Taro op 27-02-2024 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Laatst online: 24-06 22:41
Taro schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:33:
[...]

Dat is de Regression Trend op TradingView. Kan je van punt 1 naar punt 2 slepen en dan evt. een custom afstand tot het gemiddelde aangeven.

[Afbeelding]
En waar let je juist op, als je deze tekent?

RTFM!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
_Moe_ schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:41:
[...]

En waar let je juist op, als je deze tekent?
Dat je het laagste punt pakt als begin van de trend en iedere dag verlengt tot de meest recente candle. Verder een kwestie van je eigen sausje toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
Taro schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:23:
[...]

Dat heb ik hier al vaker benoemd.

Zie de weekly:
[Afbeelding]
De andere lijnen had ik wel gezien, ik zie ze meestal wel maar deze was me onduidelijk die van 57K. Thanks en TA heeft me echt wel al heel goed geholpen. Soms is het wel mis, maar het klopt vaker wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
cooLopke schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:05:
[...]

De andere lijnen had ik wel gezien, ik zie ze meestal wel maar deze was me onduidelijk die van 57K. Thanks en TA heeft me echt wel al heel goed geholpen. Soms is het wel mis, maar het klopt vaker wel.
d:)b

En klopt, TA is kansberekening, als je het op de juiste manier toepast zit je vaker goed dan fout en naarmate meer mensen dezelfde technieken toepassen neemt de kans dat je goed zit verder toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
Taro schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:10:
[...]

d:)b

En klopt, TA is kansberekening, als je het op de juiste manier toepast zit je vaker goed dan fout en naarmate meer mensen dezelfde technieken toepassen neemt de kans dat je goed zit verder toe.
Ik zou ook op ~58400$ nog een resistance lijn trekken. Niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
cooLopke schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:16:
[...]

Ja, kan, maar heb een aantal wat verder uit elkaar liggende gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:39
Sorry verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door kbuntu op 28-02-2024 07:03 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Vanochtend bewust even niet gekeken en pak nu een bakkie koffie, waarbij ik moet constateren dat de volgende lijn alweer aan de beurt is en we het channel misschien mogen gaan afschrijven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A0FtJu3ZvEV1bEzd_BKFtTEbc9s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OiL7gIOEj1CTwjj5xyEsprcA.png?f=fotoalbum_large

#FULLBULLMODE = ON;

Met dit tempo kunnen we maar zo in 1-2 weken een nieuwe ATH neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
[...]

neuh niet nodig ;).

When correction? Maart is vaak een wat mindere maand. Van mij mag het wel even wat in de 40k gaan testen, want wil nog wel wat bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-07 10:31
*O* Let's goooo!

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Bij de buren op de beurs:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJDy_jCS8kp4b5Dg6eEgrVNu7GA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FKdUdbA1HnzvUvLTrugekhck.jpg?f=user_large

Mijn calls hebben plotseling intrinsieke waarde 10 keren de premie dat ik betaald had.

Goed voor het sentiment als de mensen bullish voelen en risk on!
cooLopke schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:05:
[...]

TA is een goed hulpmiddel om het sentiment in de grafiek uit te lezen.
58,4k is een historische weerstand. Er moeten wel veel bagholders zijn die op 58,4k gekocht hebben en lang gewacht hebben om zonder verlies te kunnen verkopen.

Op de daily kaatste het in 2021 paar keer naar beneden en vandaag is het de gemiddelde prijs waarop gehandeld wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JzopksgpVgLFIHn68ZNwWbp1ovY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJpuFNuyheBodxZbPomwGjDh.jpg?f=fotoalbum_large

Op de 4 hour doorbraak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jIJfZez6N5jBmyZalMZOQp3baAk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gx016OJYwlR6bcSieJp8MXWW.jpg?f=fotoalbum_large

Ik gebruik andere candle sticks die niet open/close tonen, maar gemiddelde koers waarop iets verhandeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
rapture schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:14:
Bij de buren op de beurs:

[Afbeelding]

Mijn calls hebben plotseling intrinsieke waarde 10 keren de premie dat ik betaald had.

Goed voor het sentiment als de mensen bullish voelen en risk on!
[...]

TA is een goed hulpmiddel om het sentiment in de grafiek uit te lezen.

[...]

58,4k is een historische weerstand. Er moeten wel veel bagholders zijn die op 58,4k gekocht hebben en lang gewacht hebben om zonder verlies te kunnen verkopen.

Op de daily kaatste het in 2021 paar keer naar beneden en vandaag is het de gemiddelde prijs waarop gehandeld wordt.

[Afbeelding]

Op de 4 hour doorbraak.

[Afbeelding]

Ik gebruik andere candle sticks die niet open/close tonen, maar gemiddelde koers waarop iets verhandeld wordt.
Ik volg de bovenste even niet. Beyond meat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

DarkShadow schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:37:
[...]

Ik volg de bovenste even niet. Beyond meat?
Dat is een aandeel en de reactie op de earnings. Meer omzet dan verwacht, krimp in de VS, maar groei internationaal.

Er zitten veel shorts op het aandeel. Het aandeel is in Reg SHO, eerst de shares locaten voordat je ermee kan shorten ipv naked shorting.

64,5 miljoen outstanding shares - 30 miljoen aandelen bij de insiders en institutionele beleggers, dan blijft 34,5 miljoen over.

Short interest is 23 miljoen aandelen en gisterenavond zijn genoeg naked calls ITM gedaan. Dat hedgen ze met het kopen van 3,5 miljoen aandelen. 23 miljoen terug te kopen in een poel van 31 miljoen.

Nu moeten de Redditors nog binnenstormen, WSB moet nog hun weeklies kopen, calls kopen voor de gamma ramp, drijf steeds meer calls ITM om de market makers te dwingen tot nog meer miljoenen aandelen kopen. Een aandelentekort kan gemaakt worden.

Grote koersstijgingen kunnen ook nog een echo hebben door de T+2 settlement. Ze hebben tijd tot 2 handelsdagen later om de aandelen te leveren. Dus ze kunnen de aankopen uitstellen tot last minute massaal kopen.

Als ze het niet hard naar beneden shorten, dan kan het vrijdag of maandag nog hard doorstijgen.

De 2021 hype moet nog beginnen, dan kunnen de mensen (die een meme stock boot gemist hebben) naar de andere opportuniteiten zoals BTC kijken. En de gemaakte winsten zoeken ook naar nieuwe trades.

In de voorbeurs hangt de koers slap, naar +54% gedaald. De bears/shorts kunnen hun tegenaanval straks lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masstje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-07 14:55
Wsb - stonktopic toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-07 21:25

QuattroNL

It is I.

Taro schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:52:
Met dit tempo kunnen we maar zo in 1-2 weken een nieuwe ATH neerzetten.
We gaan idd wel rap die kant op, wat een geweld.
De verwachting is toch wel ('ervaringen uit het verleden...') dat er voor de halving een retrace volgt. Daarna mogelijk nog een stukje verder dalen en pas daarna (eind van het jaar?) een (2e/volgende) ATH.

mooie tijden...

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elektriekert
  • Laatst online: 12:57
Taro schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:52:
Met dit tempo kunnen we maar zo in 1-2 dagen een nieuwe ATH neerzetten.
FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:28
rapture schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:14:

Voor de TA kenners onder ons, is dit iets wat je zo kan stellen? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er zo veel mensen zijn dit BTC hebben gekocht bij die prijs. Volgens mij las ik laatst (bij een nog lagere koers) dat 95% van de BTC eigenaren nu in de plus staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:48
Egeau schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:34:
[...]

Voor de TA kenners onder ons, is dit iets wat je zo kan stellen? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er zo veel mensen zijn dit BTC hebben gekocht bij die prijs. Volgens mij las ik laatst (bij een nog lagere koers) dat 95% van de BTC eigenaren nu in de plus staan...
Volgens mij was 58,4 ooit de nieuwe ATH in 2021, daarna volgde er een correctie tot de lower 40k regionen. (Om daarna te stijgen naar boven de 60k).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:20

almightyarjen

When does the hurting stop?

QuattroNL schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:36:
[...]

We gaan idd wel rap die kant op, wat een geweld.
De verwachting is toch wel ('ervaringen uit het verleden...') dat er voor de halving een retrace volgt. Daarna mogelijk nog een stukje verder dalen en pas daarna (eind van het jaar?) een (2e/volgende) ATH.

mooie tijden...
Dat was tot nu toe de gang van zaken ja, maar dit begint al aardig op een (tijdelijke?) Bullmarket te lijken zo snel het aan het stijgen is.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 16:30
almightyarjen schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:46:
[...]
dit begint al aardig op een (tijdelijke?) Bullmarket te lijken zo snel het aan het stijgen is.
:> Je meent het.

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik moet vaker pauze nemen zie ik, vandaag nog een nieuwe ATH?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G5TcIxAOiw11UOmbyK980CNgpcY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4IOkAAUbx8RBcXTukqMsfw4G.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

De koers is de prijs waarop de laatste transactie uitgevoerd is. Voor elke transactie is er een verkoper en koper nodig. De koers is nu boven 60000, dus er moeten wel kopers zijn die boven 60000 kopen.

Als ze daarna maanden, half jaar, een jaar,... de koers naar lage 40k zien zakken, dan kunnen ze met verlies verkopen of wachten op herstel en hun positie van rood naar groen draait.

De mens extrapoleert graag. Wat gestegen is, zal alleen maar blijven stijgen. Wat gedaald is, zal (naar de nul) blijven dalen. De mens heeft de neiging om iets te kopen dat al gestegen is en verkopen als iets al gedaald is.

Tenzij als je aan het traden gewend bent, dan verkoop je wanneer het bullish sentiment op hol geslagen is en koopt bij wanneer iedereen staat te huilen met dieprode posities.

Wie op 58,4k gekocht heeft, kan op 58,4k zonder verlies uitstappen. Eenmaal de broekschijters eruit gerookt zijn, dan stijgt de koers verder.

Wie overtuigd is dat de koers om termijn weer hoger gaat, heeft bij lagere koersen bijgekocht om naar beneden te middelen en staat al in 't groen voordat de 58,4k genaderd wordt.

Je kan argumenteren dat wie nu nog in Bitcoin belegt, weet hoe de trade werkt, naar beneden kan middelen en heeft een cost basis onder 58,4k.

Aan de snelheid van de doorbraak te zien, zijn er inderdaad niet veel bagholders op 58,4k. Anders ketst het paar keren naar beneden af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlasticPimple
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 13:42
Ook in de (aanloop) naar de vorige bullrun zijn er punten geweest die we eigenlijk maar één keer hebben aangeraakt. We zijn toen van ATH naar 22.5k gegaan met een wick naar beneden naar 21.9. We zijn daar pas in de bear weer gekomen. Dit komt mij in ieder geval nog niet heel vreemd voor.

Daarnaast weten we niet we hoe de vorige cycle was verlopen als er geen COVID-19 crash was geweest begin 2020.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Prachtige organische groei d:)b
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFk_5_xEWDt3O7cD3gQKwVLNVN8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HP3zlrvNEYRBNRN7fa9spDiW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:54

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Even een lekenvraag; dit ziet er dus uit als nog klein beetje wachten en dan verkopen, wachten tot de correctie en daarna weer inkopen?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-07 21:25

QuattroNL

It is I.

Met dit tempo hebben we morgen een nieuwe ATH :+

Bij mij speelt de vraag: wanneer komt de flip?
De top kan je niet echt timen en na een eventuele ATH zitten we in niemandsland dus dan is het yolo.
Interessting it is :Y

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14:00
DeNachtwacht schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:15:
Even een lekenvraag; dit ziet er dus uit als nog klein beetje wachten en dan verkopen, wachten tot de correctie en daarna weer inkopen?
welke correctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
QuattroNL schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:16:
Met dit tempo hebben we morgen een nieuwe ATH :+

Bij mij speelt de vraag: wanneer komt de flip?
De top kan je niet echt timen en na een eventuele ATH zitten we in niemandsland dus dan is het yolo.
Interessting it is :Y
Ondertussen knallen de altcoins omlaag!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:15:
Als je dit helemaal goed kan doen dan kan je heel makkelijk miljonair worden. Iedere stap van wat je zegt is niet of nauwelijks te voorspellen.

Waar te verkopen en waar weer terug te kopen is heel erg lastig. Je zal niet de eerste zijn die hoger moet terug kopen omdat toch net allemaal even anders loopt. Stel je verkoopt 70k en wil terug kopen op 60k. De koers gaat vanuit 70k door naar 100k en 60k zien we pas weer in de bearmarket. Dan zit je straks op 80k terug te kopen.

Vooral wanneer we richting en voorbij een ATH gaan is het bijna niet te doen om een correctie goed te voorspellen. Helemaal in price discovery zijn alle levels uit het verleden er niet meer. Gooi er wat FOMO bij en het is niet te doen om er goed op in te spelen. Korte termijn handelen kan je sowieso meer mee dan langere termijn op holden na. Met de mega run die we nu aan het doen zijn wens ik je veel succes om goed gebruik te maken van een correctie terwijl de markt in de meest onvoorspelbare tijd ooit is. Buy the dip kan natuurlijk altijd wel gewoon, maar een top pakken en dan de bodem van de correctie te kopen, niet te doen als de markt zo enorm hard gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
elektriekert schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:55:
[...]

Ondertussen knallen de altcoins omlaag!
in de dominance, of welke heb jij dan, want bij mij is het toch echt wel groen overal. Alleen Sei blijft wat achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:22

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Even tussen al het feestgedruis door.

Zie nu net pas de mail van Bybit.
Ik heb daar een (DCA)bot via 3c lopen en hoewel spot trading mogelijk blijft heb ik zo mijn twijfels of mijn bot blijft werken. Vooral door de tekst bij punt drie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--F_VeLdQE7LkKfjcJZkd419tfE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dgn5CmrvbiI9w3oJhwVVeejN.jpg?f=fotoalbum_large

Ik lees daarin dat we in een Nederlandse bubbel komen te zitten.

Wat denken jullie?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
DarkShadow schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:07:
[...]

in de dominance, of welke heb jij dan, want bij mij is het toch echt wel groen overal. Alleen Sei blijft wat achter.
QNT, ICP, ADA, ASTR, XRP allemaal ff een dropje

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Weer onderweg naar de onderste blauwe lijnen boven het channel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PqWlXZhHaREizE0bmRzZKucrD74=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qj8N4W3NIeTrvFCS5LOK3ytu.png?f=fotoalbum_large

Hopelijk niet helemaal terug het channel in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Op dit moment is de 2 uur 7MA heel mooi support. Dat is ie ook al 2 dagen. Mochten we die verliezen verwacht ik terug te vallen naar de 2 uur 25MA die de hele run omhoog al vaak support is.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 28-02-2024 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:57:
Op dit moment is de 2 uur 7MA heel mooi support. Dat is ie ook al 2 dagen. Mochten we die verliezen verwacht ik terug te vallen naar de 2 uur 25MA die de hele run omhoog al vaak support is.
Voor mensen zonder TradingView altijd wel fijn om er even bedragen bij te noemen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Taro schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 23:05:
[...]

Voor mensen zonder TradingView altijd wel fijn om er even bedragen bij te noemen :)
Beide zijn door de flinke move aardig aan het bewegen. De 7MA zit rond de 60k. De 25MA is helemaal afhankelijk van of en dan wanneer ie er komt. Over 2 uur of 16 uur zitten beide MA's totaal ergens anders dan waar ze nu zitten, wat bedragen niet heel nuttig maakt. Verder gewoon de standaard MA's op Binance die iedereen kan zien zonder Tradingview. (Met MA settings op open, niet close.)

Dan maar even een plaatje voor meer duidelijkheid. Oranje en paars is waar het om gaat, maar die bewegen dus flink bij grote moves.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfLuvy1z-K9xHifOdYuzdKMU-Hg=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/dwdmry2CA1EHlRgJOWvjUydt.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:25
Ik heb geen tijd gehad om bij te lezen maar hier is een update van mijn altcoin trades.
Zoals gezegd ben ik niet voornemens ze te sluiten totdat altcoin season voorbij is..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7zm5wltNlR9sAD4Gi0u55_viU0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/240UMXLMw3atEpiMc5z2W1Tn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LW8NhJVgoBoYOUtLx0sUlmh6f2Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QcB5v36B5chKdZhEkZ60fG1v.png?f=fotoalbum_large

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masstje
Wat een heerlijke pf en dito entry’s!

Valt me trouwens op dat heel wat alts op de grens staan van een ath of toch minstens een ath sinds ‘21.

We gaan wat zien!

[ Voor 62% gewijzigd door Masstje op 29-02-2024 07:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
Masstje schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 07:32:
Wat een heerlijke pf en dito entry’s!

Valt me trouwens op dat heel wat alts op de grens staan van een ath of toch minstens een ath sinds ‘21.

We gaan wat zien!
niet in btc pair gok ik zo......

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:05

Mystikal

It never hurts to help!

Heeft de bitcoin halvering op 25 april (waarschijnlijk) nog een bijdrage aan deze run?

[ Voor 10% gewijzigd door Mystikal op 29-02-2024 08:08 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• Masstje
anti elppa schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 07:46:
[...]

niet in btc pair gok ik zo......
Neen, tuurlijk na zo’n pump.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-07 07:27
Mystikal schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:07:
Heeft de bitcoin halvering op 25 april (waarschijnlijk) nog een bijdrage aan deze run?
Met het huidige narratief van de ETF's, zeker! Het is de vraag hoe lang ze door blijven gaan met deze dagelijkse inflows in BTC.

Zodra de dagelijkse nieuwe hoeveelheid BTC door de helft gaat en de koopdruk blijft hetzelfde, kan de prijs eigenlijk alleen maar omhoog.

https://cointelegraph.com...n-etfs-accumulate-300-000

In het kort, straks komen er elke dag 450 BTC bij en op dit moment worden er 8000-9000 per dag gekocht door de ETF's. Dat gaat nu nog OTC, maar er komt een moment dat ze daar op zijn en ze dus op de open markt gekocht moeten worden. Dan gaat het pas echt hard.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:05

Mystikal

It never hurts to help!

PureLOOD schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:25:
[...]

Met het huidige narratief van de ETF's, zeker! Het is de vraag hoe lang ze door blijven gaan met deze dagelijkse inflows in BTC.

Zodra de dagelijkse nieuwe hoeveelheid BTC door de helft gaat en de koopdruk blijft hetzelfde, kan de prijs eigenlijk alleen maar omhoog.

https://cointelegraph.com...n-etfs-accumulate-300-000

In het kort, straks komen er elke dag 450 BTC bij en op dit moment worden er 8000-9000 per dag gekocht door de ETF's. Dat gaat nu nog OTC, maar er komt een moment dat ze daar op zijn en ze dus op de open markt gekocht moeten worden. Dan gaat het pas echt hard.
Maar voor die tijd wordt er nog wel een correctie verwacht neem ik aan op deze bull run?

Basement Bios ---- Exo-S

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:29
Mystikal schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:36:
[...]

Maar voor die tijd wordt er nog wel een correctie verwacht neem ik aan op deze bull run?
Zo lang alles opgekocht wordt nog niet (kleine correcties daargelaten).

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-07 07:27
Sluw schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:49:
[...]

Zo lang alles opgekocht wordt nog niet (kleine correcties daargelaten).
Lastig te zeggen. Historisch gezien zou je nog een grote correctie verwachten voor de halving, maar van (SPOT) ETF's was toen nog geen sprake. In dat opzicht 'this time is different'. Na de goedkeuring van de goud SPOT ETF gingen we 8 jaar omhoog. Dit scenario zou ook voor BTC kunnen uitspelen.

Dus ja, er is zeker een kans dat we geen grote dips meer krijgen (los van eventuele black swans). De kopers van de ETF's doen dit meestal voor de lange termijn. Denk aan pensioenfondsen etc. Als ik zelf de mogelijkheid zou hebben, zou ik ook best graag 1-5% van mijn pensioensopbouw in een BTC ETF steken, helaas is dat nog niet mogelijk volgens mij.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ScuL
PilatuS schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:57:

Vooral wanneer we richting en voorbij een ATH gaan is het bijna niet te doen om een correctie goed te voorspellen. Helemaal in price discovery zijn alle levels uit het verleden er niet meer. Gooi er wat FOMO bij en het is niet te doen om er goed op in te spelen.
Ik zie je punt, maar er is nog wel een techniek die je kunt gebruiken om niveaus te bepalen als een asset in price discovery modus gaat... en dat is de welbekende Fibonacci tool

De 1.618 ligt op $102k en de 2.618 ligt op $156k :)
(gemeten van bear market low tot ATH)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
ScuL schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:34:
[...]

Ik zie je punt, maar er is nog wel een techniek die je kunt gebruiken om niveaus te bepalen als een asset in price discovery modus gaat... en dat is de welbekende Fibonacci tool

En die komen mooi overeen met 100k en 150k, vaste getallen zijn vaak mooie psychologische barrières, alhoewel 50k in de vorige bull vrij gemakkelijk ging.

• elektriekert
ScuL schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:34:
[...]

En de 4.168?
Want daar willen we wel naartoe :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• filthy rich
  • Laatst online: 28-07 14:15

filthy rich

löp wa los

[...]

Ik heb een collega die al 2 keer op een lokale piek is ingestapt en 2 keer in een dal is uitgestapt.... Hij vervloekt bitcoin en gaat er nooit meer iets mee doen. Hij zal binnenkort wel weer instappen op 100k...

O excuus, dit is niet slowchat.

en aans löpt wa vast

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkShadow
filthy rich schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:26:
[...]

Ik heb een collega die al 2 keer op een lokale piek is ingestapt en 2 keer in een dal is uitgestapt.... Hij vervloekt bitcoin en gaat er nooit meer iets mee doen. Hij zal binnenkort wel weer instappen op 100k...

Zo heb ik een heel aantal vrienden. Een derde is inmiddels ingestapt, één derde gaat dat waarschijnlijk te laat doen, enig een derde gaat het nooit doen tenzij het verplicht wordt 😂.

Ik merk dat ik er wat stiller over wordt, risico neemt toe en je wilt niet eigen rendement teveel inwrijven. Af en toe roep ik nog eens iets over de koers, vooral uit enthousiasme.

[ Voor 13% gewijzigd door DarkShadow op 29-02-2024 17:24 ]

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-07 13:49
DarkShadow schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:22:
[...]

Zo heb ik een heel aantal vrienden. Een derde is inmiddels ingestapt, één derde gaat dat waarschijnlijk te laat doen, enig een derde gaat het nooit doen tenzij het verplicht wordt 😂.

Ik merk dat ik er wat stiller over wordt, risico neemt toe en je wilt niet eigen rendement teveel inwrijven. Af en toe roep ik nog eens iets over de koers, vooral uit enthousiasme.
Ik snap wat je zegt, maar als rationeel argument is het natuurlijk weinig logisch. 10% op 2k is 10% op 2k. De waarde van de bitcoin die eronder light is dan minder relevant. Een duurdere bitcoin zal wel een stuk minder snel ‘waardeloos ‘ worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
brothermaynard schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:37:
[...]

Ik snap wat je zegt, maar als rationeel argument is het natuurlijk weinig logisch. 10% op 2k is 10% op 2k. De waarde van de bitcoin die eronder light is dan minder relevant. Een duurdere bitcoin zal wel een stuk minder snel ‘waardeloos ‘ worden.
Dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel voor mijzelf dat het risico in een bear (naar het einde toe) lager is dan in een bull (halverwege). Ik heb zelf het gevoel dat we misschien al wel verder in de bull zijn dan we denken. Geloof wel dat de grootste gains nog voor ons liggen, maar btc onder de 20 vond ik een no brainer, niet vanwege de absolute waarde.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:33
filthy rich schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:26:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJJcK-LztdmT6BOH34S5T6-NUyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4cRdTJpg1dR5NNFrhzOPmeYn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-07 23:46

oNo

DarkShadow schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:10:
[...]

Dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel voor mijzelf dat het risico in een bear (naar het einde toe) lager is dan in een bull (halverwege). Ik heb zelf het gevoel dat we misschien al wel verder in de bull zijn dan we denken. Geloof wel dat de grootste gains nog voor ons liggen, maar btc onder de 20 vond ik een no brainer, niet vanwege de absolute waarde.
Klopt. Dat heb ik ook gezegd tegen wat vrienden die de eerste boten hebben gemist. Als je nog wil instappen, alles is negatief (nieuws, sentiment. e.d.) en onder de 20k, koop dan nu wat.

Ik vind het dan ook vervelend om nu te vragen hoe het is met hun portfolio (0% stijging en 0% daling...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
elektriekert schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:52:
[...]

En de 4.168?
Want daar willen we wel naartoe :D
242k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:33
oNo schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 22:28:
[...]

Klopt. Dat heb ik ook gezegd tegen wat vrienden die de eerste boten hebben gemist. Als je nog wil instappen, alles is negatief (nieuws, sentiment. e.d.) en onder de 20k, koop dan nu wat.

Ik vind het dan ook vervelend om nu te vragen hoe het is met hun portfolio (0% stijging en 0% daling...)
Gewoon DCA dat is de beste strategie voor dummies. Maakt niet uit wat je inlegd als het maar consistent is. Dan moet je er dus wel in geloven en zeker een jaar doorgaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
PilatuS schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:57:
Precies zoals ik dacht dat het zou kunnen gaan.

De 7MA (oranje) verloren en dan door naar de 25MA (paars) die weer support geeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejy0VfsQsWwCn2G6u41OKhHBym0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/g2kGboVqZOhgCRfR0W7ZGLie.png?f=user_large

Geeft toch wel weer aan dat de MA's die in het verleden vaak support waren het dan nu ook weer zijn.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ScuL
Hier is overigens de Fib voor ETH (bear bottom to ATH)

0 - $880 (bear bottom)
0.236 - $1824
0.382 - $2408
0.5 - $2879
0.618 - $3351
0.786 - $4023
1 - $4878 (ATH)
1.618 - $7349
2.618 - $11347
3.618 - $15345

We hebben de 0.618 dus recentelijk geclaimed. Volgend niveau zou dus $4k moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door ScuL op 01-03-2024 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keinless
  • Laatst online: 06-08-2024
ScuL schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:09:
Hier is overigens de Fib voor ETH (bear bottom to ATH)

0 - $880 (bear bottom)
0.236 - $1824
0.382 - $2408
0.5 - $2879
0.618 - $3351
0.786 - $4023
1 - $4878 (ATH)
1.618 - $7349
2.618 - $11347
3.618 - $15345

We hebben de 0.618 dus recentelijk geclaimed. Volgend niveau zou dus $4k moeten zijn.
Misschien een noob vraag, maar wat is de kans dat we de 2.618 en 3.618 gaan halen alleen kijkend naar deze levels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:46:
[...]

Precies zoals ik dacht dat het zou kunnen gaan.

De 7MA (oranje) verloren en dan door naar de 25MA (paars) die weer support geeft.

[Afbeelding]

Geeft toch wel weer aan dat de MA's die in het verleden vaak support waren het dan nu ook weer zijn.
Op welke timeframes? Altijd goed om bijv. 1D MA7 of 4H MA7 te benoemen, anders zijn er wel heel veel opties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 18:43:
[...]

Op welke timeframes? Altijd goed om bijv. 1D MA7 of 4H MA7 te benoemen, anders zijn er wel heel veel opties.
Timeframe staat in de post die ik quote. Is ook gelijk aan het vorige geposte plaatje.

Op dit moment wordt die 2 uur 25MA getest als resistance/support. In de run van 42k naar 52k heeft de prijs ook constant met die MA lopen spelen. Als we deze MA kunnen houden als support zie ik het nog wel verder omhoog gaan, net zoals bij de 42 naar 52K run. Mochten we deze MA verliezen is de 4 uur 25MA een volgend doel waarbij ik sowieso een bounce verwacht gezien het verleden als sterke support. Die 4 uur 25MA zou ook samen moeten vallen met rond de 60k, afhankelijk van hoe lang het duurt.

Voorlopig vind ik dat BTC zich aardig sterk staande weet te houden. Een enorme run naar bijna ATH en dan geen keiharde rejection.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:08:
[...]

Timeframe staat in de post die ik quote. Is ook gelijk aan het vorige geposte plaatje.

Op dit moment wordt die 2 uur 25MA getest als resistance/support. In de run van 42k naar 52k heeft de prijs ook constant met die MA lopen spelen. Als we deze MA kunnen houden als support zie ik het nog wel verder omhoog gaan, net zoals bij de 42 naar 52K run. Mochten we deze MA verliezen is de 4 uur 25MA een volgend doel waarbij ik sowieso een bounce verwacht gezien het verleden als sterke support. Die 4 uur 25MA zou ook samen moeten vallen met rond de 60k, afhankelijk van hoe lang het duurt.

Voorlopig vind ik dat BTC zich aardig sterk staande weet te houden. Een enorme run naar bijna ATH en dan geen keiharde rejection.
Ah, ik zie het d:)b
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cyLaN3btMgEjauY_BpJrc-8EpEw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yr5mEbrvxEZwfxgm8Sub2eET.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je hebt het daar alleen op close staan. Met open klopt het veel beter en raakt ie de MA's vrijwel perfect. Met close werken ze maar matig.

Edit: Continuation ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pkdwWooPfPq3gInqFXTfDDHkcKw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/s8tEr1mEddlYmUTSEnsgnIFb.png?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 01-03-2024 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:48
keinless schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:33:
[...]

Misschien een noob vraag, maar wat is de kans dat we de 2.618 en 3.618 gaan halen alleen kijkend naar deze levels?
Hier ben ik eerlijk gezegd ook heel erg benieuwd naar... Iemand die hier een ervaring of mening over durft te geven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jasikevicius3 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:24:
[...]

Hier ben ik eerlijk gezegd ook heel erg benieuwd naar... Iemand die hier een ervaring of mening over durft te geven?
Niemand die het weet, maar het zou raar zijn om zo ver te komen en dan geen nieuwe ATH te doen. Dan zou 100K of hoger helemaal niet gek zijn en 120K+ ook niet. Ik zie 100K wel gebeuren, puur omdat ik het dus raar zou vinden zo enorm omhoog te gaan en dan geen ATH te doen. Een ATH breken en dan 80K doen zou ik ook vreemd vinden. Historisch gezien is iedere ATH flink hoger dan de vorige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
keinless schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:33:
[...]

Daar is geen enkele garantie voor; echter. Om deze vraag te beantwoorden voor BTC kun je kijken naar de market cap, naar de algehele economische situatie, naar de stand van de dollar en de beurzen enz. Daar kun je een heel werkstuk aan wijden.

Om hetzelfde te doen voor ETH is het belangrijk om het ETH/BTC paar te analyseren en het weg te zetten t.o.v. de ETH/BTC verhouding op het moment van het vorige ATH van ETH.

Vrijwilligers? 8)

PS: wil nog even toevoegen dat ik het zeer vreemd zou vinden als de 1.618 niet wordt gehaald in deze run

[ Voor 7% gewijzigd door ScuL op 01-03-2024 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keinless
  • Laatst online: 06-08-2024
ScuL schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 21:31:
[...]

Daar is geen enkele garantie voor; echter. Om deze vraag te beantwoorden voor BTC kun je kijken naar de market cap, naar de algehele economische situatie, naar de stand van de dollar en de beurzen enz. Daar kun je een heel werkstuk aan wijden.

Om hetzelfde te doen voor ETH is het belangrijk om het ETH/BTC paar te analyseren en het weg te zetten t.o.v. de ETH/BTC verhouding op het moment van het vorige ATH van ETH.

Vrijwilligers? 8)

PS: wil nog even toevoegen dat ik het zeer vreemd zou vinden als de 1.618 niet wordt gehaald in deze run
Dankjewel voor je reactie, het is dus niet zo dat die waardes meteen iets betekenen, maar je het dus echt in combinatie met andere dingen moet bekijken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:14
keinless schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 01:31:
[...]

Dankjewel voor je reactie, het is dus niet zo dat die waardes meteen iets betekenen, maar je het dus echt in combinatie met andere dingen moet bekijken. :)
Sterker nog, het enige wat de waardes eigenlijk zeggen is dat 'MOCHT' de waarde daar in de buurt komen, dat je kan verwachten dat er een flinke weerstand/dump komt omdat veel traders er op basis van de fib levels gaan uitstappen ;) wat dan een self-fulfilling prophecy wordt als genoeg traders gebruikmaken van dezelfde TA tools.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Stel dat we dit beschouwen als een enorme bullflag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZewnSb2lrFVN8Fj2Svu7zGsE9I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wOsyommxGHIIrXYXjY7YI7Oa.png?f=fotoalbum_large

Dan loopt de flagpole van 52k naar 61k (over beide kan je discussiëren, maar laten we die even aanhouden), en is dat 9k verschil.

Vanaf het het huidige punt (of 61k) 9k erbij optellen is 70-71k, een nieuwe ATH:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejrtL8h1nJgWxsnD9qWMhtiw5NA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IK2MVxMxiiCQHDyv9REUabvH.png?f=fotoalbum_large

En dat gaat dan ook geen maanden meer op zich laten wachten. De halving is volgende maand al en omdat iedereen daar rekening mee houdt en ook de ETF's een enorme duit in het zakje doen, kan je verwachten dat het sneller dan vorige cycles zal gaan.

De 60.6k is nu een aantal keer getest en zal vast nog wel een keer getest worden. Maar als dat niveau houdt, dan kan die 9k stijging een kwestie van dagen zijn.

Ik heb nog niets verkocht en ga ook nog niet verkopen. 4 dagen geleden nog een DCA gedaan en zojuist nog verse fiat in 2 shitcoins gestoken. Hopelijk een nieuwe ATH soon met als vervolg daarop (pas na enige tijd, niet direct) een run van ETH en daarna altseason d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:15:
[Afbeelding]

Dan loopt de flagpole van 52k naar 61k (over beide kan je discussiëren, maar laten we die even aanhouden), en is dat 9k verschil.

Vanaf het het huidige punt (of 61k) 9k erbij optellen is 70-71k, een nieuwe ATH:
[Afbeelding]

En dat gaat dan ook geen maanden meer op zich laten wachten. De halving is volgende maand al en omdat iedereen daar rekening mee houdt en ook de ETF's een enorme duit in het zakje doen, kan je verwachten dat het sneller dan vorige cycles zal gaan.

De 60.6k is nu een aantal keer getest en zal vast nog wel een keer getest worden. Maar als dat niveau houdt, dan kan die 9k stijging een kwestie van dagen zijn.

Ik heb nog niets verkocht en ga ook nog niet verkopen. 4 dagen geleden nog een DCA gedaan en zojuist nog verse fiat in 2 shitcoins gestoken. Hopelijk een nieuwe ATH soon met als vervolg daarop (pas na enige tijd, niet direct) een run van ETH en daarna altseason d:)b
Begrijp ik goed dat je een left translated cycle voorspelt?
Mijn excuses als ik dat verkeerd heb begrepen/een domme vraag stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:16

NeoflexNL

Forever young

Wispe schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:27:
[...]

Een left translated cycle heeft niks te maken met of die ATH wel of niet voor de halving komt. Ik weet niet of dat aanleiding was voor je vraag?

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
NeoflexNL schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:38:
[...]

Een left translated cycle heeft niks te maken met of die ATH wel of niet voor de halving komt. Ik weet niet of dat aanleiding was voor je vraag?
Jawel toch? Dat is waar iedereen zo bang voor was in de SC.
En Taro zegt dat het sneller dan vorige cycles zal gaan.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Wispe schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:40:
[...]

Ik zal het proberen uit te leggen. Een left translated cycle gaat uit van een vast patroon in prijsniveaus over tijd, een cyclus dus. Bij bitcoin zien we over de afgelopen jaren dat we een vier jaar durende cyclus zien. Die vier jaar durende cyclus bestaat in dit geval uit grofweg 1 jaar daling (bearmarkt) en 3 jaren van stijging (bullmarkt). Dat betekent gelijk ook, dat als je de cyclus gaat meten vanaf de bodem dat de top dus rechts van het midden ligt, immers na 3 jaren van stijging. Een right translated cycle dus. Als je in onderstaande figuur het prijsbereik tussen de rode lijnen bekijkt (4 jaar) dan zie je ook dat de top rechts van het midden zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2DWqfodgB__va06oOAECMM5chU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TKDxB7mQHebkwHZIf9v9Cjnk.png?f=fotoalbum_large

Plaatje even van internet geplukt, gaat puur even om die rode lijntjes.

Als we nu beginnen te meten vanaf de bodem, zeg november/december 2022, dan zou de volgende top dus liggen in november 2025, en de bodem dus weer op november 2026.

Een left translated cycle zou inhouden dat de top dus aan de linkerzijde van de cyclus zit, hetgeen in dat geval dus betekent dat als de vier jaar durende cyclus zijn patroon behoudt, het dalende deel van de cyclus langer duurt dan de stijging, immers de top links betekent langere daling tot einde van de vier jaar.

Het maakt dus op zich niet per se uit dat de ath vroeg doorbroken wordt, als de stijgende trend dan maar wel doorzet tot aan de rechterzijde van die vierjaars cyclus.

Kan ook zijn dat de stijging blijft doorzetten, en er geen top volgt, of beter gezegd geen daling wordt ingezet, binnen die vier jaar. In dat geval zou je van een super cycle spreken. Ook nog een scenario.

Goed, kort gezegd is het leuker om langer in een stijgende trend te zitten, dan in een dalende. Daarom is men hier zo bang dat als het te hard gaat, er een left translated cycle zou gaan plaatsvinden.

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Wispe schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:27:
[...]

Bitcoin (en daarmee crypto) heeft een cyclus van 4 jaar, gebaseerd op de halving waarna de mining opbrengsten halveren. Gedurende die 4 jaar zijn verschillende fases te onderscheiden (consolidatie, bullrun, winter). In het verleden is de piek van de cyclus altijd na het midden geweest. De koers is nu echter zo erg aan het stijgen door onder andere front running van de halving en de bijna onuitputtelijke ETF vraag dat de verwachting leeft dat we voor het midden van de cyclus al een piek kunnen verwachten (ofwel left translated cycle). Of dat echt zo is weet je eigenlijk pas achteraf zeker. Die piek hoeft namelijk geen piek te zijn, het kan zomaar doorstijgen en dan heet het heel mooi een super cycle.

Andere filosofie, gelinkt aan de left translated cycle, is dat we over de 4 jarige cylce een grotere 16 jarige cyclus hebben en we na een grote blow-off piek zomaar wat langer in de crypto winter kunnen zitten.

Achteraf is mooi wonen. Vandaar dat het verstandig is om van tevoren na te denken hoe je op elk scenario wilt acteren. Bijvoorbeeld trapsgewijs (geen woordgrap O-) ) uitstappen vanaf x BTC waarde, of 50% in december en de rest in zomer 2025 of wellicht 80% in de december etc.

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Wispe schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:40:
[...]

Bang is het verkeerde woord, het maakt de cyclus minder voorspelbaar (kijkend naar het verleden) en daarmee moeilijker om je verkoopmoment te kiezen.

Vandaar dat er wordt gehamerd om een verkoopstrategie voor jezelf te bepalen. Zonder emotie is dat makkelijker ;)

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Duidelijk. Tnx jullie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Numbers schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:54:
[...]
Bang is het verkeerde woord, het maakt de cyclus minder voorspelbaar (kijkend naar het verleden) en daarmee moeilijker om je verkoopmoment te kiezen.
Helemaal eens, maar ook dat je bij een gelijkblijvende cyclus van 4 jaar dus een lange bearmarkt tegemoet gaat. Ook geen pretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masstje
Taro schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:15:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Laatste keer dat je dit tot in de puntjes uit de doeken deed zat je er geen 500$ van.
Laat me eerlijk zijn, ik heb er wel zin in :D

Heb bereiken van 70k zie ik helemaal niet als iets negatiefs. Even gestaag terugzakken nadien richting de 50k en dan, zoals vorige run een tweede mooie duw naar 100k (mag gerust 140k zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:49
NeoflexNL schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:50:
[...]

Ik zal het proberen uit te leggen. Een left translated cycle gaat uit van een vast patroon in prijsniveaus over tijd, een cyclus dus. Bij bitcoin zien we over de afgelopen jaren dat we een vier jaar durende cyclus zien. Die vier jaar durende cyclus bestaat in dit geval uit grofweg 1 jaar daling (bearmarkt) en 3 jaren van stijging (bullmarkt). Dat betekent gelijk ook, dat als je de cyclus gaat meten vanaf de bodem dat de top dus rechts van het midden ligt, immers na 3 jaren van stijging. Een right translated cycle dus. Als je in onderstaande figuur het prijsbereik tussen de rode lijnen bekijkt (4 jaar) dan zie je ook dat de top rechts van het midden zit.

[Afbeelding]

Plaatje even van internet geplukt, gaat puur even om die rode lijntjes.

Als we nu beginnen te meten vanaf de bodem, zeg november/december 2022, dan zou de volgende top dus liggen in november 2025, en de bodem dus weer op november 2026.

Een left translated cycle zou inhouden dat de top dus aan de linkerzijde van de cyclus zit, hetgeen in dat geval dus betekent dat als de vier jaar durende cyclus zijn patroon behoudt, het dalende deel van de cyclus langer duurt dan de stijging, immers de top links betekent langere daling tot einde van de vier jaar.

Het maakt dus op zich niet per se uit dat de ath vroeg doorbroken wordt, als de stijgende trend dan maar wel doorzet tot aan de rechterzijde van die vierjaars cyclus.

Kan ook zijn dat de stijging blijft doorzetten, en er geen top volgt, of beter gezegd geen daling wordt ingezet, binnen die vier jaar. In dat geval zou je van een super cycle spreken. Ook nog een scenario.

Goed, kort gezegd is het leuker om langer in een stijgende trend te zitten, dan in een dalende. Daarom is men hier zo bang dat als het te hard gaat, er een left translated cycle zou gaan plaatsvinden.
Mooie uitleg dank daarvoor! Van die super cycle had ik nog nooit gehoort, hoe groot is die kans? Of is dit niet in te schatten i.v.m de instroom van al het vermogen dat in ETF’s wordt gepompt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Pinsa schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 20:33:
[...]

Mooie uitleg dank daarvoor! Van die super cycle had ik nog nooit gehoort, hoe groot is die kans? Of is dit niet in te schatten i.v.m de instroom van al het vermogen dat in ETF’s wordt gepompt
Dit soort 'kansen' kan je niet berekenen. Wat je wel kan doen is aan bepaalde scenario's een mate van waarschijnlijkheid toedichten. Ikzelf dicht een normale cycle de meeste waarschijnlijkheid toe, en daar heb ik mijn plan ook op gebaseerd. Een left translated cycle acht ik minder waarschijnlijk, maar niet onmogelijk.

Een super cycle zie ik persoonlijk niet als meest waarschijnlijke scenario, maar ik hou altijd een deel btc aan, zodat ik eventueel daarvan wel zou mee profiteren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Benieuwd of er morgenochtend een besluit is genomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NIbnrPQ-hUiMqqBU7QFcnvQDvXs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bObJRRg0osVNTC431k5ncPFL.png?f=fotoalbum_large

Betreft de 2H chart, eindigt binnen 5 candles, dus binnen 10 uur.

Heb 4x longs op BTC & ETH lopen, hopelijk wordt het geen bartje....

Edit: Op de 4H ook mooi te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hw1fS-mWdjje9OmaJFMCMOG3dMk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jw9RN0XS4CaQg8qpgVVjwUcl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Taro op 02-03-2024 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
Taro schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 23:24:
Benieuwd of er morgenochtend een besluit is genomen:

Betreft de 2H chart, eindigt binnen 5 candles, dus binnen 10 uur.

Heb 4x longs op BTC & ETH lopen, hopelijk wordt het geen bartje....
Ik verwacht een stijging, als je naar de 4H RSI kijkt zie ik weer een wedge ontstaan.
Overal op Twitter zegt men ook dat OTC Bitcoin aan het opdrogen is. Zodra de beurzen weer open gaan krijgen we hoogstwaarschijnlijk een supply shock

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Of er wordt spoedig een richting bepaald, of het patroon verandert doordat bijv. de 60.7k wordt aangetikt en dan kan dit sideways gebeuren nog langer aanhouden, het wordt dan een triangle die ook bearish kan gaan uitpakken..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/heIGGvFFdABc_PjyH27oGvTAHnY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JZ5nCpLlZ6YOIik3GFFLf9GI.png?f=fotoalbum_large

Ik speel nu in op een bullish breakout van een bullflag, maar hou er ook rekening mee dat dit bearish kan uitpakken als de 60.7k wordt getest en het niet gaat houden.

Grote kans dat er maandag pas richting wordt bepaald omdat in het weekend doorgaans geen grote dingen gebeuren, maar wie weet.

[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 03-03-2024 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:50
Taro schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:22:
Of er wordt spoedig een richting bepaald, of het patroon verandert doordat bijv. de 60.7k wordt aangetikt en dan kan dit sideways gebeuren nog langer aanhouden, het wordt dan een triangle die ook bearish kan gaan uitpakken..
[Afbeelding]

Ik speel nu in op een bullish breakout van een bullflag, maar hou er ook rekening mee dat dit bearish kan uitpakken als de 60.7k wordt getest en het niet gaat houden.

Grote kans dat er maandag pas richting wordt bepaald omdat in het weekend doorgaans geen grote dingen gebeuren, maar wie weet.
Zou leuk zijn als de trend van vorige week nogmaals plaats gaat vinden. Vorig weekend langzaam downwaards en maandag rond een uur of 12 BOOM omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Zou een flinke correctie tot onder de 50k ook wel gezond vinden. Plus even weer wat bijkopen dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• troje
  • Laatst online: 24-07 07:04

troje

was here!

Ik kijk al een uur of twee naar de grafieken en denk dat er flink wat actie gaat komen in de komende 24 uur. Het is puur speculatie, maar ik denk dat er voorgesorteerd gaat worden op een verdere supply shock zodra de ETFs weer in gaan kopen morgenmiddag. Ik heb net spot aangekocht en weggezet.

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Up we go

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:51

YES

Moderator General Chat
Kleine poging naar de bovenkant, lijkt nog niet zoveel kracht achter te zitten maar wie weet :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDVmomjc_5Bu8iKrPpWLcF7pA3Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5P98FldDhwEjGQcySS7HOY84.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Hopelijk door richting de 65k:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLq8QDtkTFggga0M70GF-dt3NXM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dFEjpe2Wr4ANfVhjBzqNn4ws.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
ja ik tikte het net al in het SC topic, je kan horizotaal nog een lijn trekken 62.9k op de 4h. Daar hangt ie nu helaas op.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Pagina: 1 ... 74 ... 100 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!