[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 75 ... 99 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beug
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-06 11:29
Avanti! Vooruit met de geit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXfXeYauz6b1mZAXWbdWzDEnWZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q7ifHaa3zH8GF1kctDShGO9t.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn eerste target ligt wel een beetje anders dan de jouwe @Taro.

[ Voor 7% gewijzigd door Beug op 03-03-2024 20:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:14
Het technische target van de huidige formatie is $77k.
Oh, en de BTC.D staat op het punt een bullish flip te maken

[ Voor 36% gewijzigd door ScuL op 03-03-2024 21:01 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Hopelijk pakt ie nu ff door:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ae9StLTk5JeaJk4SWLUZ4XQiqDI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ez1Bg7kvLxXWOP8zIDwb3v0R.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• troje
  • Laatst online: 23-05 14:15

troje

was here!

Daar lijkt het wel op.

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07:40
Ik heb denk ik al een jaar niet meer naar de koers gekeken, lekker HODL op Cardano. Een vraag hierover, waarom stijgen de altcoins dit keer niet zo hard mee met Bitcoin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08:28
jellybrah schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:28:
Ik heb denk ik al een jaar niet meer naar de koers gekeken, lekker HODL op Cardano. Een vraag hierover, waarom stijgen de altcoins dit keer niet zo hard mee met Bitcoin?
Markt sentiment, iedereen en zijn moeder wil Bitcoin ETF’s

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Genoeg altcoins doen het extreem goed. Alleen dan wel de nieuwe altcoins. PEPE, FLOKI, FET en nog een paar andere coins doen 500% of meer sinds de bodem.

Dit is gewoon weer typisch crypto en daar moet je rekening mee houden. Nieuwe run met nieuwe coins die het goed doen terwijl de oude achterblijven. Een hoop oude coins zullen niet eens meer een nieuwe ATH doen deze keer. De coins die het nu goed doen zullen de volgende run weer weinig doen en dan doen de nieuwe coins van die tijd het weer heel goed.

Wil je het goed doen met altcoins moet je iedere nieuwe cyclus de nieuwe coins hebben en niet de oude gaan holden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-06 20:33
Altcoin season is in het verleden altijd pas ná de BTC halving begonnen. Dus helemaal niet gek dat er nog weinig gebeurd.

Daarnaast geldt voor altcoins (vind ik), dat een oude coin altijd minder zal gaan bewegen (tenzij, tenzij) dan nieuwe hype coins. Simpelweg vanwege de overpromisses en de structurele underdeliverables haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceblack24
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:11
Wat iedereen hier boven zegt + over de lange termijn legge veruit (99%) de meeste altcoins het af tegen BTC.

Op de korte termijn (de eerste cycle) zijn sommige een oscillator.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Hoogste historische weekly candlebody is zojuist aangetikt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4_84DymSoPOGt0Bl_l7IfpMAy4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WD6p6fR8IcsGEkYnZ3Lq7ME4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2qCBLG1aMQT_99gXUCBc6fy318=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tv20tdyzM5NHh3gF1weVBf1E.png?f=fotoalbum_large

Nu rest op de weekly alleen nog de wick van de 69k ATH :)

Let's go!

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:43
PilatuS schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:56:
[...]

Genoeg altcoins doen het extreem goed. Alleen dan wel de nieuwe altcoins. PEPE, FLOKI, FET en nog een paar andere coins doen 500% of meer sinds de bodem.

Dit is gewoon weer typisch crypto en daar moet je rekening mee houden. Nieuwe run met nieuwe coins die het goed doen terwijl de oude achterblijven. Een hoop oude coins zullen niet eens meer een nieuwe ATH doen deze keer. De coins die het nu goed doen zullen de volgende run weer weinig doen en dan doen de nieuwe coins van die tijd het weer heel goed.

Wil je het goed doen met altcoins moet je iedere nieuwe cyclus de nieuwe coins hebben en niet de oude gaan holden.
Uitzonderingen zijn dingen waar gewoon veel op gebeurt en mee gebeurt. Solana doet het toch wel weer erg goed en zie ik nog wel zn ath breken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DarkShadow schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:05:
[...]

Uitzonderingen zijn dingen waar gewoon veel op gebeurt en mee gebeurt. Solana doet het toch wel weer erg goed en zie ik nog wel zn ath breken.
SOL doet het niet slecht, maar is nog 100% af van een ATH waarbij andere de ATH hebben gebroken. Verder is SOL wat groter dan andere alts en ook wat nieuwer. Uitzonderingen zijn er sowieso altijd wel, maar de meeste oude coins gaan geen ATH meer doen. Het feit blijft ook wel dat de meeste gains te vinden zijn bij de nieuwere coins. Het kan ook prima dat SOL wel een nieuwe ATH doet, maar daar tegenover zijn er meer die het niet gaan doen. Het is gewoon niet handig om oudere altcoins te kopen en die te gaan holden en dan hopen dat ze flinke gains gaan geven. Zo was bijvoorbeeld LINK de vorige cyclus ook helemaal hot en die moet ook nog meer dan 150% doen om weer een ATH te doen. Als je altcoins gaat kopen dan moet je gewoon rekening houden met het feit dat geen enkele oude coin ook maar in de buurt komt van de nieuwere coins. Voor zover ik weet is er geen enkele oudere coin die een nieuwe verslaat.

Als je terug gaat naar de vorige BTC ATH en dan nog een keer terug naar de ATH daar voor. Moet je eens zien welke coins er toen helemaal hot waren en die nu compleet dood zijn. Een altcoin gaat meestal maar 1 of misschien 2 cyclussen lekker mee en dan gaan ze dood. Vrijwel niets van de 20K BTC ATH leeft nog echt. Je kan enorme gains halen met altcoins, maar je moet wel rekening houden met wat altcoins in de basis wel en niet doen. 1 van die regels is dat oudere coins nooit zullen doen wat nieuwere coins doen. Dat sommige coins het in de 2e cyclus niet heel slecht doen maakt de regel niet minder waar.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Nog een heel klein stukje....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8KaE_6axzvqNjEr0CIEReFjJtGU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ukl91oA0GUBq2a4zngvlswxE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:20
Bull-flag in de maak op de 1hr ADA chart?
Nu BTC even een kleine break lijkt te nemen, ETH doorzet naar 3600, zou dit een prima momentje zijn om uit te breken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRUn_2pylfVEf9TJMCNM55wZnjE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hFu8cyuMdX9QKlpV4K4UlY84.png?f=fotoalbum_large

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
Dit is een ietwat rommelige chart omdat het mijn werkchart is maar dit is een uitstekend voorbeeld hoe magisch Fib levels werken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/COJPaaysxIeXR1-v1JBr1NHPWWY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KKa0qWLFF7OBvmj6PPjFLQlD.png?f=fotoalbum_large

Als je een fib level trekt van de bodem van de laatste move (vanaf 58k) tot aan de resistance op 64k dan komt het 1.618 level pal uit op 67300.

Dit staat ook weer gelijk aan de hoogte van de gele pennant en daarmee is deze move op dit moment compleet.
Trek je de stok erbij en zie je het als een bull flag dan is het doel 77k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 18:46

resusaapje

h less

ScuL schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:33:
Dit is een ietwat rommelige chart omdat het mijn werkchart is maar dit is een uitstekend voorbeeld hoe magisch Fib levels werken
[Afbeelding]

Als je een fib level trekt van de bodem van de laatste move (vanaf 58k) tot aan de resistance op 64k dan komt het 1.618 level pal uit op 67300.

Dit staat ook weer gelijk aan de hoogte van de gele pennant en daarmee is deze move op dit moment compleet.
Dit maakt geen zens voor mij.

ik zie op 58k geen laatste move, ik zie geen speciale weerstand op 64k, die gele stok eindigt niet op 67,3 en ik zie geen eind aan welke bewging dan ook, behalve een eind van je snapshot. Ook die 77k zie ik nergens verschijnen.
Ik wil het graag begrijpen hoor, want zoals elke priester leef ik van andermans geloof, maar je tekst en je plaat matchen voor mij in het geheel niet.
Als je tijd en zin hebt hoor ik graag meer, want ik waardeer je poging O+

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
resusaapje schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:57:
[...]

Dit maakt geen zens voor mij.

ik zie op 58k geen laatste move, ik zie geen speciale weerstand op 64k, die gele stok eindigt niet op 67,3
Ok met iets meer duidelijkheid dan.
Met "laatste move" bedoelde ik de jump waar we door de weerstandslijn (oranje) van 57246 uitbraken.
Vervolgens kwamen we in een vlagstructuur (pennant) terecht met die ontzettende stuitermove tussen 63958 (64k) en 58502. Deze schokbeweging gebeurt regelmatig in crypto en heeft als doel om leverage uit te spoelen.
Vervolgens heb je dan een piek (63958) en een dal (58502).. Daar heb ik de fib-structuur op los gelaten.
De hoogte van een break-out uit een pennant is de hoogte van het begin van het patroon (dus gele paal) boven op het moment van uitbraak. Dan kom je op ongeveer 68k als doel van die pennant-structuur.
De 1.618 (golden extension) van de pennant-structuur zit op 67330 waar de prijs op het moment van het snapshot zich ook op bevond.

Hypothetisch, als je de pennant tekent als een bull flag dan moet je er een vlaggenmast (stok) aan vast maken. Als je die dan op z'n kop keert komt de stok tot aan de 77k (dit is niet weergegeven op mijn diagram)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

ScuL schreef op maandag 4 maart 2024 @ 23:13:
[...]

Ok met iets meer duidelijkheid dan.
Met "laatste move" bedoelde ik de jump waar we door de weerstandslijn (oranje) van 57246 uitbraken.
Vervolgens kwamen we in een vlagstructuur (pennant) terecht met die ontzettende stuitermove tussen 63958 (64k) en 58502. Deze schokbeweging gebeurt regelmatig in crypto en heeft als doel om leverage uit te spoelen.
Vervolgens heb je dan een piek (63958) en een dal (58502).. Daar heb ik de fib-structuur op los gelaten.
De hoogte van een break-out uit een pennant is de hoogte van het begin van het patroon (dus gele paal) boven op het moment van uitbraak. Dan kom je op ongeveer 68k als doel van die pennant-structuur.
De 1.618 (golden extension) van de pennant-structuur zit op 67330 waar de prijs op het moment van het snapshot zich ook op bevond.

Hypothetisch, als je de pennant tekent als een bull flag dan moet je er een vlaggenmast (stok) aan vast maken. Als je die dan op z'n kop keert komt de stok tot aan de 77k (dit is niet weergegeven op mijn diagram)
Tjek! Nu kan ik je volgen. Enige wat voor mij nog overblijft is waar die 58,5 vandaan komt. Is dat de top van die "laatste move"?

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:45
Volgens mij is de enige resterende weerstand nog de ATH van vorige keer en daarna zitten we in price discovery. Mooiste zou zijn als we 69k gaan terug testen dan als support. De vorige keer toen we 69k hadden zaten we ook zo weer onder de 60 (de beroemde “correctie” van Madelon Vos 😂)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _superboer_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
_superboer_ schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:35:
Voor de bull ben ik een exit-strategy aan het uitwerken voor (een deel van) m'n portfolio. Deze baseer ik onder andere op de exit-strategie van Cowen (YouTube: Bitcoin: Entry/Exit Strategies) waarbij op basis van de hoogte van zijn risk indicator bepaalde bedragen worden uitgecashed. Omdat ik me verder (nog) niet bezig hou met TA probeer ik een strategie op te stellen waar ik me in tijden van gekte aan kan houden.

Een benadering van het huidige risk-level van Cowen is een genormaliseerde waarde van de d50MA/w50MA (waarde tussen 0 en 1). Ik ben echter bang dat als er een korte piek is, de risk indicator te laat bijtrekt doordat een nieuwe dag steeds maar voor 1/50e meegenomen wordt. Stel de prijs schiet vandaag naar 80K, dan duurt het nog zo'n twee weken voordat deze risk-value 0,1 is gestegen. Daarom wil ik eigenlijk op basis van de recente data risk bands op stellen.

Een benadering die ik tegenkwam is om de lows van de w104MA en de highs van de 5x w104MA te fitten op een log-curve en op basis daarvan bands op te stellen (vergelijkbaar met de bekende rainbow chart en Investor Tool). Hiermee heb je voor elk prijs een bijbehorend risk level, echter is die dan al lang van te voren opgesteld en hebben recente wijzigingen in prijspatronen weinig effect. Hoe denken anderen hier over?
Even mijzelf quoten omdat ik nog aanvullende vragen heb. Ik las ergens de tip om een trailing stop loss in te stellen bij het uitstappen:
  • Iemand tips voor welk percentage/bedrag te kiezen voor het trailen?
  • Welke risico’s zitten aan zo’n order?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:42

oNo

Bron: https://www.telegraaf.nl/...pen-af-en-toe-winst-nemen

Nederlanders jubelen op bitcoinfeest: ’Na jarenlang bijkopen af en toe winst nemen’
MARK GARRELTS EN JOHAN WIERING
3 uur geledenin FINANCIEEL
Na een verdrievoudiging van de prijs in twaalf maanden tijd kwam de bitcoinprijs maandag voor het eerst boven de €60.000. Ook veel andere bekende crypto’s worden snel meer waard. Dat is goed nieuws voor de vele Nederlanders die in digitale valuta’s beleggen. „Je moet wel sterk in je schoenen vanwege de negatieve berichten van onder meer de ECB.”

[De rest van het verhaal geknipt, anders ben je het hele artikel hier aan het posten.

[ Voor 79% gewijzigd door janvanduschoten op 05-03-2024 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:20
DutchCrownNL schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:14:
Bull-flag in de maak op de 1hr ADA chart?
Nu BTC even een kleine break lijkt te nemen, ETH doorzet naar 3600, zou dit een prima momentje zijn om uit te breken.
[Afbeelding]
Lijntjes iets bijgewerkt.
Potentiele breakout:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HqdQ8nK6tER2D22bEsstVsDiEUI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZoUBHhZCnjtYuyUNc6busPqM.png?f=fotoalbum_large

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-05 22:06

filthy rich

löp wa los

ScuL schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:33:
[Afbeelding]

Maar die levels werken alleen omdat mensen dus fibonacci gebruiken? Je zou ook een andere functie random erin kunnen pleuren in de hoop dat veel mensen het gaan gebruiken. Mooi hoe dat werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door filthy rich op 05-03-2024 11:17 ]

en aans löpt wa vast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScuL
filthy rich schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:12:
[...]

Maar die levels werken alleen omdat mensen dus fibonacci gebruiken? Je zou ook een andere functie random erin kunnen pleuren in de hoop dat veel mensen het gaan gebruiken. Mooi hoe dat werkt.
Nee. Je kunt je hier inlezen;
Wikipedia: Fibonacci sequence
Wikipedia: Golden ratio

Fibonacci is een bewezen wiskundige formule die al eeuwen gebruikt wordt, ook in de natuurkunde en de biologie. Bijv. bloemen hebben Fibonacci verhoudingen in de vorming van het blad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:35
ScuL schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:32:
[...]

Fibonacci is een bewezen wiskundige formule die al eeuwen gebruikt wordt, ook in de natuurkunde en de biologie. Bijv. bloemen hebben Fibonacci verhoudingen in de vorming van het blad
Maar men gebruikt Fibonacci omdat deze lijnen gerespecteerd worden. Zelfde met de grote/bekende MA's. Op die manier is Fibonacci eigenlijk ook een self fulfilling prophecy geworden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:06

YES

Moderator General Chat
Zone in deze plaat is het verschil tussen de twee tops van de vorige bullrun, toch best prachtig hoe we er nu tussen hangen. Hier even op adem komen voor de echte aanval op een nieuwe ATH is helemaal niet verkeerd denk ik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9o_OJaC81dc8fypdgS0u7IZBP8g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ybyV0McDZvrEEh6Jfs8IWDIO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:16

watercoolertje

Untertitel

[...]
Fibonacci is een bewezen wiskundige formule die al eeuwen gebruikt wordt, ook in de natuurkunde en de biologie.
Echter in de context van bitcoin (of welke beurshandel dan ook) is er nog helemaal niks bewezen.

Komen we tot die niveau's omdat we vertrouwen op Fibonacci of is dat ons natuurlijke gedrag zegmaar en is Fibonacci enkel een constatering van ons gedrag :)

Ik ben overtuigd van dat 1ste en dan gaat zijn opmerking ook op in, dat had dus net zo goed een ander patroon had kunnen zijn waar we vertrouwen in hebben en dan had dat kunnen zorgen voor een self fulfilling prophecy die Fibonacci nu is.

[ Voor 5% gewijzigd door watercoolertje op 05-03-2024 11:43 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Kijkend naar de inflow in de ETF's zou het me niks verbazen als we vanmiddag of morgen al dik door de ATH heenschieten. Zeer grote inflow op maandag/dinsdag/woensdag vorige week, waarna donderdag wat lager en vrijdag wat verkoop/outflow. Gisteren weer grote inflow - benieuwd wat vanmiddag brengt.

Zie: https://farside.co.uk/?p=997

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HTshvmzr8p4XDU6MJxEx22aogGQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rOUTcpnHBTJYEHaZX5trjWSE.png?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door MrAcid op 05-03-2024 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
watercoolertje schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:42:
[...]

Komen we tot die niveau's omdat we vertrouwen op Fibonacci of is dat ons natuurlijke gedrag zegmaar en is Fibonacci enkel een constatering van ons gedrag :)
Ik ben ervan overtuigd dat de formule zijn nut heeft bewezen in de financiële markten (of dat nu op de beurs of in crypto is). Beurshandel (en dus ook crypto) zijn namelijk gebaseerd op menselijk gedrag, koop en verkoopgedrag en tot op zekere hoogte dus ook op kansberekening.
Het zou wel ontzettend toevallig zijn als prijzen bij wijze van geluk telkens op bepaalde niveaus belanden.
Ik ben wel van mening dat fib levels beter werken op grotere tijdsbestekken dan op korte termijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-05 22:06

filthy rich

löp wa los

[...]

Ik weet wel wat een Fibonacci reeks is, maar het werkt omdat meer mensen het gebruiken.

en aans löpt wa vast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:16

watercoolertje

Untertitel

ScuL schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:55:
[...]

Ik ben ervan overtuigd dat de formule zijn nut heeft bewezen in de financiële markten (of dat nu op de beurs of in crypto is). Beurshandel (en dus ook crypto) zijn namelijk gebaseerd op menselijk gedrag, koop en verkoopgedrag en tot op zekere hoogte dus ook op kansberekening.
Het zou wel ontzettend toevallig zijn als prijzen bij wijze van geluk telkens op bepaalde niveaus belanden.
Ik ben wel van mening dat fib levels beter werken op grotere tijdsbestekken dan op korte termijn
Je hebt mijn bericht niet goed begrepen (en de vraag waarom we het hier over hebben dan ook niet).
Niemand (hier) twijfelde aan het nut of dat die levels wat betekenen! Daar ging de vraag dus ook helemaal niet over...

De vraag is (indirect) welke kant het om werkt. Zit het van nature in ons? Dan werkt een ander random patroon zoals voorgesteld dus niet (want dat zit dan niet in ons 'DNA'). Is het door onszelf aangeleerd patroon dan zijn andere patronen dus ook aan te leren (zoals de halving en de mogelijke gevolgen daarvan of bull/bear flag) :)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScuL
filthy rich schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:03:
[...]

Ik weet wel wat een Fibonacci reeks is, maar het werkt omdat meer mensen het gebruiken.
Er zijn weinig traders die effectief Fibonacci gebruiken. Voor beginners is het sowieso te hoog gegrepen en van de gevorderde traders is het een minderheid. De meeste traders gebruiken standaard patronen zoals wedges, cup & handles etc en natuurlijk support & resistance levels. Dat heeft meer te maken met historische niveaus waar bepaalde prijsactie heeft plaatsgevonden dan iets anders.

Imo verklaart de Fibonacci formule de verhoudingen tussen bepaalde prijsactie vrij nauwkeurig en dus ja @watercoolertje ik denk dat dat inderdaad in onze menselijkheid zit. Biologisch bepaald. Ik denk ook niet dat de waarden "random" zijn. Alles in de opbouw van de wereld heeft een bepaalde verhouding - maar goed nu ga ik heel erg diep, meer iets voor een kampvuur moment onder de sterren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-06 20:33
Davthewave verwacht een ATH en vervolgens een correctie tot na de zomer. Daar heb ik dus helemaal geen zin in lol.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwzwCRnpkd6UHDHTMCzNzWVTTAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KZSScytrFMwuNZOzTdl2Q8f2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-06 19:26
r0bb schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:31:
Davthewave verwacht een ATH en vervolgens een correctie tot na de zomer. Daar heb ik dus helemaal geen zin in lol.
[Afbeelding]
Ook helemaal geen zin in! Vraag mij wel af obv wat het 'dakje' van 1 vandaan komt. De charts zit echt een stuk lager waarbij de chart het bij 3 wel helemaal volgt (althans.... tot nu toe)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 09:09
Ik zeg voor 16.00 NL tijd een nieuwe ATH :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten69
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
69K gefeliciteerd

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Nu we op Bybit niet meer in die derivatives kunnen traden zit ik te kijken naar de Spot trading interface. Mij valt op dat als ik de leverage op 10x heb staan de "Amout to borrow" op 0 staat. Ook al stel ik 100% van mijn usdt beschikbaar in de trade.
Ik zie staan "Cross 10x (effective 1.0x)". Als ik effective 1.0x lees denk ik ok, hij past dus geen leverage toe. Maar hoe krijg ik daadwerkelijk een x10 leverage? Iemand enig idee? zal vast iets stoms zijn, maar vooralsnog ben ik zoekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie(f)
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-06 11:42
technoaddict schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:54:
Nu we op Bybit niet meer in die derivatives kunnen traden zit ik te kijken naar de Spot trading interface. Mij valt op dat als ik de leverage op 10x heb staan de "Amout to borrow" op 0 staat. Ook al stel ik 100% van mijn usdt beschikbaar in de trade.
Ik zie staan "Cross 10x (effective 1.0x)". Als ik effective 1.0x lees denk ik ok, hij past dus geen leverage toe. Maar hoe krijg ik daadwerkelijk een x10 leverage? Iemand enig idee? zal vast iets stoms zijn, maar vooralsnog ben ik zoekende.
Wat ik van doopiecash begreep is dat de officiele site nog niet live is, maar pas eind deze maand. Zij adviseerde nog niets te doen op bybit tot die tijd, omdat alles gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Nu online
Passie(f) schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:59:
[...]

Wat ik van doopiecash begreep is dat de officiele site nog niet live is, maar pas eind deze maand. Zij adviseerde nog niets te doen op bybit tot die tijd, omdat alles gaat veranderen.
Ah ok. Dat is jammer.
Dan transfer ik alles wel naar KuCoin met de hoop dat we daar voorlopig nog even kunnen leverage traden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
_superboer_ schreef op maandag 4 maart 2024 @ 23:42:
[...]

Even mijzelf quoten omdat ik nog aanvullende vragen heb. Ik las ergens de tip om een trailing stop loss in te stellen bij het uitstappen:
  • Iemand tips voor welk percentage/bedrag te kiezen voor het trailen?
  • Welke risico’s zitten aan zo’n order?
Een trailing stop om winst te nemen of een trailing stop om verlies te voorkomen?

Winst neem je niet op basis van een percentage, maar op basis van een niveau waarop je besluit winst te pakken dmv een TP of verlies neemt dmv stop-loss omdat de set-up geïnvalideerd wordt. In een trailing stop kan je dus ook rekening houden met dergelijke hogere en/of lagere niveaus. Iets terugtesten kan, maar zakt ie erdoorheen dan activeer je de order.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
technoaddict schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:54:
Ik vermoed dat als je een Isolated order pakt dat dit wordt voorkomen. Stel dat je 1000 beschikbaar hebt, dan kan je 10x100 inzetten (wat jij wil) of 1x1000 (waar de exchange dat naar vertaalt) voor dezelfde positiegrootte. Dmv Cross geef je toegang tot al je funds, via Isolated maar tot alleen je inzet. Ga je nu bijv. 10.000 inzetten, dan vermoed ik dat het daadwerkelijk een x10 zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _superboer_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Taro schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:00:
[...]

Een trailing stop om winst te nemen of een trailing stop om verlies te voorkomen?

Winst neem je niet op basis van een percentage, maar op basis van een niveau waarop je besluit winst te pakken dmv een TP of verlies neemt dmv stop-loss omdat de set-up geïnvalideerd wordt. In een trailing stop kan je dus ook rekening houden met dergelijke hogere en/of lagere niveaus. Iets terugtesten kan, maar zakt ie erdoorheen dan activeer je de order.
Ik dacht aan een trailing stop als exit strategie om opwaarts potentieel te behouden. Stel ik heb 1 btc en mijn exit strategie is om die in 5 stappen om te zetten naar euro’s. Ipv van een ladder op 70/80/90/100/110k zou ik dan toch ook een trailing stop orders van bijvoorbeeld 1k kunnen openen zodat als de koers de eerste keer doorstijgt naar 74k en dan terugvalt ik 3k extra pak, met het risico dat als die niet doorstijgt er tegen een koers van 69k wordt uitbetaald. Lijkt me dat er een kleine downside is tegenover een hoger opwaarts potentieel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
_superboer_ schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:31:
[...]

Ik dacht aan een trailing stop als exit strategie om opwaarts potentieel te behouden. Stel ik heb 1 btc en mijn exit strategie is om die in 5 stappen om te zetten naar euro’s. Ipv van een ladder op 70/80/90/100/110k zou ik dan toch ook een trailing stop orders van bijvoorbeeld 1k kunnen openen zodat als de koers de eerste keer doorstijgt naar 74k en dan terugvalt ik 3k extra pak, met het risico dat als die niet doorstijgt er tegen een koers van 69k wordt uitbetaald. Lijkt me dat er een kleine downside is tegenover een hoger opwaarts potentieel.
Je noemde het een trailing stop loss, terwijl je eigenlijk bedoelt: Take profit, vandaar.

Je verdere uitleg klopt. Je hebt dus kans op 3k extra, maar ook op 1k minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlasticPimple
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22:09
_superboer_ schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:31:
[...]

Kan de moeite zijn om iets met procenten te gaan goochelen. Bij $110k is $1k een klein wickje naar beneden van 0.9%, terwijl het bij $70k nog bijna 1.5% is.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bovenste lijn ook aangetikt, waarbij een nieuwe ATH is neergezet, maar niet veel hoger dan de vorige ATH.

Fake out en terug het channel in, of bouncen op 60.8k?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GiceeVFL4tSNmj9iHXSfMSx11w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LDHSDU9oKO8Cky1aQRN6Nb4m.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bovenkant channel aangeraakt, hopelijk niet weer helemaal terug naar 47k: De bodem van het channel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K3nNqLPnSLSj-qJxq52hXaRALg0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OxAE0vqJ13kcftOtW1cYjnGO.png?f=fotoalbum_large

Hoop een bounce op 53.7k, het midden van het channel. Dat is nog steeds een higher low.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Vooralsnog mooie bounce op 60.8k:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vTu3Vuqan5pfWJxTMyhf_b4x84=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KU4hEPAFaKNQTJNggAe4hXEH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ScuL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxCg7PceRXYAibAJFEvcTK6Wz4E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5fv4Lx3eIhW9XWYObT7sYRnL.png?f=fotoalbum_large

Op de 15min breken we uit een wedge die een bounce moet bevestigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Technisch gezien op 61316
Of 59315
Sorry was voor SC bedoeld

[ Voor 4% gewijzigd door Moiety op 05-03-2024 23:29 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Nieuwe poging voor een nieuwe nog versere ATH:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zn5hFIg-pa0hwrHosNbktuI9NS4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hi8eMyk4AHzq9YNaY3Lql0u4.png?f=fotoalbum_large

Hier is de pf inmiddels al weer groter dan gisteren tijdens het neerzetten van de nieuwe ATH, want de alts maken allemaal dubbele groene digits, één zelfs 3 digits, mooie tijden :)

Edit: @Moiety Dat kan prima in dit topic hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 06-03-2024 09:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
  • Laatst online: 08:06

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:14:
Nieuwe poging voor een nieuwe nog versere ATH:

Hier is de pf inmiddels al weer groter dan gisteren tijdens het neerzetten van de nieuwe ATH, want de alts maken allemaal dubbele groene digits, één zelfs 3 digits, mooie tijden :)
Hier ook, viel mij ook al op. Ongekend, na zo'n correctie binnen 24 uur alweer in het groen terwijl BTC nog niet op hetzelfde niveau is :D

En idd alweer nieuwe poging voor een ATH aanstaande, echt flink bullish wel. Als ie er doorgaat zonder correctie, hoe hard zal het dan gaan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Ik sta ervan te kijken. Ik heb minder (omgerekend in) BTC dan sinds weken, maar meer fiat dan sinds weken. Zelfs na deze flash crash en het herstel.
BTC dominantie in mijn pf schommelt steeds rond de 52%, maar conclusie moet dan toch zijn dat de meeste alts flink verloren hebben tov de master.

Toch weer een mooi lesje geleerd dankzij Excel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
resusaapje schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:53:
Ik sta ervan te kijken. Ik heb minder (omgerekend in) BTC dan sinds weken, maar meer fiat dan sinds weken. Zelfs na deze flash crash en het herstel.
BTC dominantie in mijn pf schommelt steeds rond de 52%, maar conclusie moet dan toch zijn dat de meeste alts flink verloren hebben tov de master.

Toch weer een mooi lesje geleerd dankzij Excel.
ja zo gaat dat nou eenmaal. Ik schreeuw dat ook al jaren in het SC topic, maar meeste mensen moeten het gewoon zelf eerst een keer (of 2x) mee maken voor ze verstandig worden

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-06 00:45
anti elppa schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:48:
[...]

ja zo gaat dat nou eenmaal. Ik schreeuw dat ook al jaren in het SC topic, maar meeste mensen moeten het gewoon zelf eerst een keer (of 2x) mee maken voor ze verstandig worden
Dit komt denk ik omdat iedereen hoopt dat ALTS harder stijgen. Iets van een paar euro(cent) waarde gaat pyschisch in elk geval makkelijker x20 dan een BTC die al schommeld op 40-50k usd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
ZveenT schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:56:
[...]

Dit komt denk ik omdat iedereen hoopt dat ALTS harder stijgen. Iets van een paar euro(cent) waarde gaat pyschisch in elk geval makkelijker x20 dan een BTC die al schommeld op 40-50k usd.
Precies dat! Ga je voor 'safe' dan hou je BTC/ETH aan. Wil je een gokje wagen dan kan dat best lukken met ALT's als je wat geluk hebt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• anti elppa
[...]

klopt, en dan ga je rekt, ga je eruit, stort je bij, ga in je in ander bagger project, rinse en repeat. Je eindigt met een paar cent, en tassen vol met troep waar je bagholder van word. Zo gaat dat 99% van de gevallen.
En ja 1% pakt wat winst. 0,000000001% word gruwelijk stinkend rijk. En joetubers melden alleen maar de succes en shillen die shit....sowieso hoor en lees je bijna alleen maar de successen. De pijnlijke ellende maar zelden, en dat is het grootste deel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-07-2024

FijneKerst

Flufjes!!

anti elppa schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:20:
[...]

klopt, en dan ga je rekt, ga je eruit, stort je bij, ga in je in ander bagger project, rinse en repeat. Je eindigt met een paar cent, en tassen vol met troep waar je bagholder van word. Zo gaat dat 99% van de gevallen.
En ja 1% pakt wat winst. 0,000000001% word gruwelijk stinkend rijk. En joetubers melden alleen maar de succes en shillen die shit....sowieso hoor en lees je bijna alleen maar de successen. De pijnlijke ellende maar zelden, en dat is het grootste deel
Valt mee hoor.
Ja als je ECHTE nieuwe shitcoins pakt, en maar blijft traden, dan ja, dan ga je vaak rekt.
Maar als je wat meer gevestigde altcoins pakt en voor langere termijn aanhoudt, ook door bearmarkets heen, dan kom je er vaak wel goed uit.
Of het net zo "goed" is als met BTC/ETH is de vraag, maar grote kans dat je wel aardig wat winst kan halen.
Denk aan alts zoals ADA, XLM, MATIC, DOT, LINK e.d.

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:03
FijneKerst schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:44:
[...]

Valt mee hoor.
Ja als je ECHTE nieuwe shitcoins pakt, en maar blijft traden, dan ja, dan ga je vaak rekt.
Maar als je wat meer gevestigde altcoins pakt en voor langere termijn aanhoudt, ook door bearmarkets heen, dan kom je er vaak wel goed uit.
Of het net zo "goed" is als met BTC/ETH is de vraag, maar grote kans dat je wel aardig wat winst kan halen.
Uiteindelijk is het toch vrijwel altijd zo dat je geen alts wilt aanhouden in een bearmarket? Als je goed zoekt zijn er vast uitzonderingen maar ik geloof niet dat je met 1 van de genoemde coins nu heel blij bent als je deze hebt gehodl door de bearmarket.

Probleem is dat we simpelweg niet weten of deze coins nog wel "in" zijn over een paar jaar. Zoals al zovaak genoemd is, de top 20 is vrijwel nooit hetzelfde gezien over meerdere bullmarkets. Er is maar 1 token die tot nu toe altijd "in" is en dat is Bitcoin 8)

Ik ga zelf ook geen ETH meer aanhouden na deze bullrun. Naar mijn mening is de ETH hype allang over en heeft de techniek van andere tokens ETH allang ingehaald waardoor het minder en minder interessant wordt om ETH te blijven kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Nopheros op 06-03-2024 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoneoardus
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 17-02 14:07
FijneKerst schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:44:
[...]

Valt mee hoor.
Het is mij zelfs gelukt met NEO die van top 10 naar eind top 100 is gegaan, wanneer je de afgelopen jaren DCA hebt gedaan in ieder willekeurig top 100 coin dan sta je (als het goed is) nu wel in de +

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Nopheros schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:51:
[...]

Uiteindelijk is het toch vrijwel altijd zo dat je geen alts wilt aanhouden in een bearmarket? Als je goed zoekt zijn er vast uitzonderingen maar ik geloof niet dat je met 1 van de genoemde coins nu heel blij bent als je deze hebt gehodl door de bearmarket.
Klopt, dat wil je niet. In de bearmarket wil je wel alvast nieuw gelanceerde coins oppakken. Die maken daarna vaak nog de mooiste stijgingen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
[...]

Ik ga zelf ook geen ETH meer aanhouden na deze bullrun. Naar mijn mening is de ETH hype allang over en heeft de techniek van andere tokens ETH allang ingehaald waardoor het minder en minder interessant wordt om ETH te blijven kopen.
Ik snap wat je zegt maar ergens speelt het natuurlijk ook mee hoe lang een munt al stabiel en betrouwbaar is (en dus het hele eco-systeem wat hier op is gebouwd)... Nieuwe muntjes kunnen technisch wellicht beter zijn maar je weet nooit of ze foutloos zijn (iets wat je bij ETH ook niet weet maar tot nu toe is dat het geval).

Hetzelfde kan je over BTC zeggen; genoeg technisch betere projecten maar het feit dat BTC de eerst was en tot nu toe foutloos draait is wat mensen vertrouwen geeft.

Ben het ergens wel met je eens hoor maar wilde deze kant van het verhaal ook even toelichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:28

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Probleem is dat we simpelweg niet weten of deze coins nog wel "in" zijn over een paar jaar. Zoals al zovaak genoemd is, de top 20 is vrijwel nooit hetzelfde gezien over meerdere bullmarkets. Er is maar 1 token die tot nu toe altijd "in" is en dat is Bitcoin 8)
En laten we eerlijk zijn de kans dat veel van die coins structureel echt geld waard worden is nihil. Er zullen een paar alternatieven komen denk ik die uitblinken in bijv. snelle transacties of een specifieke kwaliteit als het oormerken van geld (de bekende uitkeringstrekker niet meer de mogelijkheid geven massaal bier voor zijn uitkering te kopen), maar er zit nogal veel zooi tussen die coins waarbij het vooral fomo en hype zijn die de prijzen opdrijft en m.i. de crypto-tegenstanders wel degelijk een punt hebben dat het een piramidespel-achtige risico-investering is.

Aan de andere kant lijkt BTC steeds meer de kant van digitaal goud op te gaan met de extra voordelen van een eindige supply en dus waardevastheid en makkelijke en goedkope digitale opslag t.o.v. fysiek goud waar je aardige kluizen voor nodig hebt. Wat dat betreft is de trage transactiesnelheid van BTC zelfs een voordeel want voor lange termijn opslag van waarde heeft snelle transactie geen voordeel en is traagheid juist een voordeel zodat eventueel misbruik of diefstal voortijds te achterhalen zou kunnen zijn.

Vooralsnog zet ik mijn geld dus vooral op BTC, ETH en Cardano als echt structureel toekomstbestendige munten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:40
[...]

Niet iedereen hoopt dat hoor :)

Verder is het nu denk ik wel duidelijk dat het ook niet zo werkt. Iets met market cap en volume ;)

Edit, zie nu dat dit [NK] is, excuses, verwijder gerust...

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 06-03-2024 20:02 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-07-2024

FijneKerst

Flufjes!!

Durven we het al aan om te zeggen dat we de $ 50K niet meer gaan zien?
Met al die ETF's in de mix, die nog steeds elke dag nieuwe records neerzetten, zou me dat niet eens verbazen.

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkShadow
FijneKerst schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:54:
Met al die ETF's in de mix, die nog steeds elke dag nieuwe records neerzetten, zou me dat niet eens verbazen.
Nou zou ik zeker niet durven. Zou mij niks verbazen als we die nog wel gaan zien. Sentiment is nu mega bullish, maar ik heb dat wel vaker zien omdraaien.

En ook met ETFS kan bitcoin nog verkocht worden, 100% dat er nog wel momenten zijn met diepe dips en dat er winst gepakt wordt. Als je kijkt naar een individueel aandeel (bv Tesla), zie je dat dat ook mega volatiel is.

Ik vind 30-50k een logische nieuwe bodem in een nieuwe bear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deman23
FijneKerst schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:54:
Bedoel je 50k precies? Want 5xxxx zagen we deze week nog…
Ik sluiter persoonlijk 4xxxx ook niet uit nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:28

QuattroNL

It is I.

Deman23 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:56:
[...]
Ik sluiter persoonlijk 4xxxx ook niet uit nog.
Tijdens deze bullrun?
Ben benieuwd. Zou het prima vinden want heb nog steeds cash klaarstaan maar wacht steeds tot het juiste instapmoment (lees: een flinke dip).
Vind het nu te link om in te stappen (al kan ik dus potentieel de raket missen).

[ Voor 7% gewijzigd door QuattroNL op 07-03-2024 19:12 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
QuattroNL schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:11:
[...]

Tijdens deze bullrun?
Ben benieuwd. Zou het prima vinden want heb nog steeds cash klaarstaan maar wacht steeds tot het juiste instapmoment (lees: een flinke dip).
Vind het nu te link om in te stappen (al kan ik dus potentieel de raket missen).
Daarom in stapjes, de laatste dip was een mooi koop momentje. Ik heb geen geld klaar staan meer, zit al redelijk all in (met wat ik kan missen), mogelijk als het tot 40k dipt dat ik nog wat bij elkaar schraap ;).

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
:O
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1cbFH2nPBaucUPk65e2mywu9bc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WZEQpCIfdl6VfqMEwnLAbRgF.png?f=fotoalbum_large

Morgen na de lunch >70k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deman23
[...]

Tijdens deze bullrun?
Ik sluit het niet uit. Als we voor de halving de 69k niet echt breken zie ik een correctie naar 48k best eens gebeuren. Maar ik zal er zeker niet op traden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcrs7
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 31-05 18:24
[...]

Tijdens deze bullrun?
Ik zit met hetzelfde, wachten op een dip in de bull en dan instappen, nu instappen (te hoge stand) of volledig de raket missen..

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:26

tomtom901

Moderator General Chat
Goed, ETH. Liggen wat mij betreft meer kansen op dit moment dan BTC gezien deze nog in zijn range aan het rommelen is. ETH mocht ook wel wat stijgen want het werd tijd voor een inhaalslag t.o.v. BTC die al een ATH gezien heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8NIUdltkAro-FfKyCod1Acd1EU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kVBZjwaIXv3lWuykkSPbSSx6.png?f=fotoalbum_large

Flink uitgezoomd ziet het er helemaal bullish uit, er ligt eigenlijk in de komende prijs geen echte resistance tot boven / rond de 4k. Als we daar doorheen komen verwacht ik al snel wat flinke stappen richting 4500$ te zien.

Dan iets meer lokaal gekeken zie ik 2 opties om in een trade te gaan gebaseerd op de huidige support / resistance en value areas;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQ2Sr90oFCrQOiFkBDqvopsvh74=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xuG7vzXHHFRDkgLZ1NWZhFmR.png?f=fotoalbum_large

De eerste die ik zelf heb genomen, tegenwoordig met leveraged spot (2x) is na het reclaimen van de VAH (value area high) op 3866.73. We kunnen nog terugkomen naar de POC (point of control) op 3797, dan schaal ik bij in de trade.

Targets staan nu op de eerste resistance rond 4k, maar dan zal ik nooit heel veel afschalen want ik geloof dat ETH (ook) onderweg is naar een ATH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:48

Coldcat

HODL

Jcrs7 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 07:29:
[...]

Ik zit met hetzelfde, wachten op een dip in de bull en dan instappen, nu instappen (te hoge stand) of volledig de raket missen..
Hebben we die dip van de week niet al gehad?

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mooi punt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49oBI9lfKSaa8Pfj0h0H5aeh3bo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PJOIV48a0rd8VDfZx5t71zQc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:37
@Taro Ik mis, voorlopig, nog de overtuiging om vol door 70k usd / 64k EUR te gaan

De oude ath blijft een stevige uitdaging, maar zou later in de cycle als support moeten gaan dienen?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Masstje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-06 20:13
D_Jeff schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 00:16:
@Taro Ik mis, voorlopig, nog de overtuiging om vol door 70k usd / 64k EUR te gaan

De oude ath blijft een stevige uitdaging, maar zou later in de cycle als support moeten gaan dienen?
Ben Taro niet, maar vandaag was toch een eerste poging. We zakten amper 3k en zitten al weer op enkele 100’n $ van de ATH.
Dit gaat allemaal vrij snel naar mijn mening, verwachtte eigenlijk wel nog eens de 45-50 te zien voor we de ATH gingen beslechtenz

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anti elppa
Masstje schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 00:45:
[...]

Ben Taro niet, maar vandaag was toch een eerste poging. We zakten amper 3k en zitten al weer op enkele 100’n $ van de ATH.
Dit gaat allemaal vrij snel naar mijn mening, verwachtte eigenlijk wel nog eens de 45-50 te zien voor we de ATH gingen beslechtenz
Dit dus. Het gaat erg soepel allemaal. Grote kans dat we zelfs in het weekend er door gaan rollen nu. Muren best netjes, Funding zelfs neutraal. Enige wat tegen kan vallen is volume in het weekend. Maar mocht het het weekend niet gebeuren dan zal het zeker maandag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-06 17:57
Taro schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 16:01:
[...]

Klopt, dat wil je niet. In de bearmarket wil je wel alvast nieuw gelanceerde coins oppakken. Die maken daarna vaak nog de mooiste stijgingen mee.
Oeps! In 2021 ingestapt op het hoogtepunt dus dat ging niet goed. Alles wel aangehouden. Begint nu wel allemaal goed te stijgen dus break even komt er snel aan in dit punt.

Heb o.a. avax, sol, near en rose.

Dus als het break even staat, mijn PF, beste is dan verkopen en wachten op de volgende run? Ben nu natuurlijk te laat met kopen. Alle mooie parels zoals inj, tao, opsec zijn allemaal al hard gestegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Wackmack schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 07:36:
[...]

Oeps! In 2021 ingestapt op het hoogtepunt dus dat ging niet goed. Alles wel aangehouden. Begint nu wel allemaal goed te stijgen dus break even komt er snel aan in dit punt.

Heb o.a. avax, sol, near en rose.

Dus als het break even staat, mijn PF, beste is dan verkopen en wachten op de volgende run? Ben nu natuurlijk te laat met kopen. Alle mooie parels zoals inj, tao, opsec zijn allemaal al hard gestegen.
Als de run nog doorgaat, dan zou ik persoonlijk alsnog asap de oude coins voor nieuwe coins wisselen. De oude hebben bagholders, zoals jijzelf, die er van af willen als ze in de plus staan. Dat zal een verdere stijging beperken tov nieuwere coins die dat niet hebben.

Ik heb in de vorige run 4000 DOT gekocht voor onder de 0,10 USD/stuk en die voor volgens mij zo'n 2-4 USD verkocht, om DOT daarna in de bullrun tot >50 USD/stuk te zien stijgen.... Ik verwacht wel dat de shitcoins die ik regelmatig in SC deel echt nog stappen te maken hebben en daarom hold ik ze ook. OPSec overigens van de week wel verkocht omdat ze aan de schandpaal werden genageld en ik niet weet of er daadwerkelijk iets aan de hand is of niet, maar met ETH fee's van 186 USD per transactie en Uniswap omwissel fee's van 31 USD wordt het mij allemaal te gortig om dagelijks zaken te herpositioneren en herverdelen. Dus ik koop OPSec nu niet terug en heb er extra ETH voor in de pf. Dan zit je nooit verkeerd.

OPSec had ik overigens op +1519% staan :) Paal heb ik onder de 10 cent gekocht en staat nu al op 66 cent. Dat soort dingen zie je oudere alts niet doen. Dus besluit vooral voor jezelf, maar wachten totdat een oude alt weer boven bepaalde bedragen uitkomt kan langer duren dan dat een nieuwe alt dat verschil goedmaakt voordat de bullrun voorbij is. Ik heb binnen de altcoins eigenlijk alleen SOL, INJ en FET vanuit de vorige run, de rest is nieuw. Mijn pf staat op +58% over de afgelopen 30 dagen met PAAL op +488%, BONK +203%, FET +415%, QUBIC +221% en heel veel anderen tussen de +80-180%. Echt oude alts zoals een ADA etc. hoef je dat niet van te verwachten ondanks dat die vaak ook wel een mooie stijging laten zien, doen ze het minder goed dan BTC, ETH en nagenoeg alle nieuwe "goede" alts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Masstje schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 00:45:
[...]

Zo zie ik het ook. Ik had een veel grotere daling verwacht. Die gaat zeker nog wel een keer komen, maar het ziet er allemaal best wel bullish uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:48

Coldcat

HODL

Laten we eerlijk zijn.

Op 38 dachten we aan terugtest -> niet gekomen
Op 44 met de ETF gingen we naar de 48k -> BMSB is dicht genaderd, geen test
Op 57 misschien een terugtest -> meteen naar ATH
Eerste keer ATH -> 10% drop

De drops zijn minder sterk in het verleden.

Of er komt een mega rode candle. Of de markt is gewoon extreem sterk nu.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technoaddict
  • Nu online
Coldcat schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 08:28:
Laten we eerlijk zijn.

Op 38 dachten we aan terugtest -> niet gekomen
Op 44 met de ETF gingen we naar de 48k -> BMSB is dicht genaderd, geen test
Op 57 misschien een terugtest -> meteen naar ATH
Eerste keer ATH -> 10% drop

De drops zijn minder sterk in het verleden.

Of er komt een mega rode candle. Of de markt is gewoon extreem sterk nu.
Dat laatste.
De markt is nu anders. De inflow komt uit andere hoeken. Het vertrouwen is anders (meer bullish). Dat uit zich in hoe de rode candles toch vrij snel weer opgekocht worden (deels). 10% eraf gaat nog wel een aantal x gebeuren. 30% of meer pas als de bear market begonnen is. Zo denk ik er over als leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Laatst online: 23-05 09:55
DarkShadow schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:09:
[...]

Nou zou ik zeker niet durven. Zou mij niks verbazen als we die nog wel gaan zien. Sentiment is nu mega bullish, maar ik heb dat wel vaker zien omdraaien.

En ook met ETFS kan bitcoin nog verkocht worden, 100% dat er nog wel momenten zijn met diepe dips en dat er winst gepakt wordt. Als je kijkt naar een individueel aandeel (bv Tesla), zie je dat dat ook mega volatiel is.

Ik vind 30-50k een logische nieuwe bodem in een nieuwe bear.
Ik zou het het ook niet durven zeggen. Maar aan de andere kant zien we 10k of 15k ook niet meer terug.

Het kan ook door stijgen naar 100k bewijzen van en tussen 60 en 100 blijven.

We weten het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:28

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@Taro heb jij een goede site/bron voor interessant opkomende nieuwe alts?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
DeNachtwacht schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 09:13:
@Taro heb jij een goede site/bron voor interessant opkomende nieuwe alts?
Crypto Twitter/X en het Slowchat topic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moiety
  • Nu online
De waarde van Bitcoin is de Sterling voorbij. Geen idee wat het betekent, maar het klinkt Bullish.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68grCwwnekdCAN5OKD7fiAEYm-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ykxOb4Kng2apIXKhSQ9UMsXK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 10:51
HODLer hier die deze keer wel EXIT wil tijdens de bull markt!

Portfolio was in 2021 bull 300%, alles laten staan dus in bear terug naar 30%.
Nu is de 200% er weer bijna en toch lijkt het nog te vroeg om eruit te stappen :P

Andere HODLers die ook naar ideale Exit moment zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-05 08:30
--Deleted

[ Voor 95% gewijzigd door HaruHaru op 09-03-2024 12:31 ]

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 15:54
Pingu007 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:25:

Nu is de 200% er weer bijna en toch lijkt het nog te vroeg om eruit te stappen :P

Ik ken het helemaal - heb ook meeste geld erin gestopt toen BTC jaren geleden op 50k stond.
Blijkbaar begon de bear market vlak daarna dus nu eindelijk niet langer onder water.
Maar ik stap niet eerder uit dan een prijsniveau van 100k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online

Van de week hebben we het daar kort over gehad in de SC, misschien zit er wat tussen voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-06 17:57

Zelfde hier! Wat ik vooral lees maak bijvoorbeeld gebruik van meerdere TP. Dus stel, near op 10d pak je 25% TP, bij 12.5%, enz. Zo pak je veilig rendement en maak je tenminste winst

Vorige run was ik te laat en toen maar blijven Zitten. Daar wordt niemand blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaes
  • Laatst online: 01-06 18:37

Chaes

#HODL

Taro schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 08:04:
[...]

Als de run nog doorgaat, dan zou ik persoonlijk alsnog asap de oude coins voor nieuwe coins wisselen. De oude hebben bagholders, zoals jijzelf, die er van af willen als ze in de plus staan. Dat zal een verdere stijging beperken tov nieuwere coins die dat niet hebben.

Ik heb in de vorige run 4000 DOT gekocht voor onder de 0,10 USD/stuk en die voor volgens mij zo'n 2-4 USD verkocht, om DOT daarna in de bullrun tot >50 USD/stuk te zien stijgen.... Ik verwacht wel dat de shitcoins die ik regelmatig in SC deel echt nog stappen te maken hebben en daarom hold ik ze ook. OPSec overigens van de week wel verkocht omdat ze aan de schandpaal werden genageld en ik niet weet of er daadwerkelijk iets aan de hand is of niet, maar met ETH fee's van 186 USD per transactie en Uniswap omwissel fee's van 31 USD wordt het mij allemaal te gortig om dagelijks zaken te herpositioneren en herverdelen. Dus ik koop OPSec nu niet terug en heb er extra ETH voor in de pf. Dan zit je nooit verkeerd.

OPSec had ik overigens op +1519% staan :) Paal heb ik onder de 10 cent gekocht en staat nu al op 66 cent. Dat soort dingen zie je oudere alts niet doen. Dus besluit vooral voor jezelf, maar wachten totdat een oude alt weer boven bepaalde bedragen uitkomt kan langer duren dan dat een nieuwe alt dat verschil goedmaakt voordat de bullrun voorbij is. Ik heb binnen de altcoins eigenlijk alleen SOL, INJ en FET vanuit de vorige run, de rest is nieuw. Mijn pf staat op +58% over de afgelopen 30 dagen met PAAL op +488%, BONK +203%, FET +415%, QUBIC +221% en heel veel anderen tussen de +80-180%. Echt oude alts zoals een ADA etc. hoef je dat niet van te verwachten ondanks dat die vaak ook wel een mooie stijging laten zien, doen ze het minder goed dan BTC, ETH en nagenoeg alle nieuwe "goede" alts.
Hier ook precies +58% laatste 30 dagen. Toeval? :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:26

tomtom901

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DPuXDn4CW3nLpDTBVuUhOaMl9QE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B2mShSEBRUoFTIe8DZClUunu.webp?f=fotoalbum_large

Wat een vrouw he <3

Uhh. DOT dus. Ik durf 'm wel. Laat een mooie uptrend zien met mooier higher highs en higher lows. 2 onmiddelijke targets zijnde

1) 11.8 (11%)
2) 14.06 (32%).
3) Daarna is de volgende target 16.75.

Staan een paar scenarios in de onderstaande chart. Als je er nog niet in zit, dan zou ik pas kijken naar een instap rond 9.67, er is redelijk wat support te vinden daar. Ik heb ze sinds die prijs opgepikt afgelopen maandag.

Ook afhankelijk van wat er gebeurt, flink onder dat level duiken en afwijzen op die 9.67 betekent een rotatie naar beneden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpzHXNg7PmEVAYAkibPY6SUQDNw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j0nJcKxinsMYsiaslRIgsw3t.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door tomtom901 op 09-03-2024 14:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moiety
  • Nu online

In de SC deze gisteren gepost. Dit wordt mijn exitplan. Van bitcoin verkoop ik de helft en van de alts wil ik 100% af.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgxGSiupdwjsOd_z7hwFNHqXjdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4klK1Oh9F3AmC9izD9eLc1qE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkShadow
Moiety schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 14:33:
[...]

In de SC deze gisteren gepost. Dit wordt mijn exitplan. Van bitcoin verkoop ik de helft en van de alts wil ik 100% af.
[Afbeelding]
Effectief en simpel, ik denk dat ik met je mee ga doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-06 18:29
[...]

[Afbeelding]
2% in Sats of 2% actuele waarde elke week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
  • Nu online
WizzlerNL schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:26:
[...]

2% in Sats of 2% actuele waarde elke week?
2% van de totale hoeveelheid Sats, elke week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
  • Nu online
DarkShadow schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:25:
[...]

Effectief en simpel, ik denk dat ik met je mee ga doen.
In de praktijk zal ik alleen verkopen op “groene” dagen en ik ben bang dat ik niet kan voorkomen dat ik wat bijkoop op “knalrode” dagen. Die 2% is in de praktijk dus waarschijnlijk iets minder “hard” dan in de theorie, maar wel een goede basis waar ik mij over het algemeen aan probeer te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Unexist
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 19:08
[...]

[Afbeelding]
Begint dat allemaal dit jaar of volgend jaar?
Als het dit jaar is dan ga je dus alles verkopen in het 2e groene jaar na het het rode jaar (2022). Voorgaande cycli waren er 3 groene jaren na 1 rood jaar...
Ben je dan niet te vroeg aan het verkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
  • Laatst online: 23-05 09:55
Jasikevicius3 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:47:
[...]

Ik ken het helemaal - heb ook meeste geld erin gestopt toen BTC jaren geleden op 50k stond.
Blijkbaar begon de bear market vlak daarna dus nu eindelijk niet langer onder water.
Maar ik stap niet eerder uit dan een prijsniveau van 100k
Moet btc 100k wel ooit bereiken....
Pagina: 1 ... 75 ... 99 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!