[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Rannasha schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:14:
[...]

Bij cryptocurrencies, die 24/7 verhandeld worden, in principe wel. Op markten waarbij de handel regelmatig stil ligt (bijvoorbeeld aandelenbeurzen), is de open van de dag vaak niet exact gelijk aan de close van de vorige dag. Als er tijdens de avond/nacht significante ontwikkelingen hebben plaats gevonden kan het verschil zelfs best groot zijn.
Hangt natuurlijk ook van het volume en de spread af. Als om 12:30 een BTC voor 47.700 wordt verkocht en om 12:31 een BTC voor 48.700 wordt verkocht, dan zijn close en open niet gelijk aan elkaar. Met een kleine spread en veel volume zullen ze nagenoeg gelijk aan elkaar zijn.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:48
Slux schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:01:
Zodra je zulke verhalen over LTC leest weet je dat het tijd is om in te stappen :P

Voor mij blijft het ver uit de beste coin om mee te daytraden ik heb er meer mee verdiend dan alle coins bij elkaar,

Verhalen over usecases e.d doen er niet toe in crypto, ltc is een valuta coin net als btc en uiteindelijk zijn dat de coins die over blijven.
helemaal eens. Daarom heb ik ook altijd wel wat LTC. Ik verwacht ook zeker dat er nog wel wat pumps komen dit jaar

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:37
HoppyF schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:19:
[...]
ATH is geweest maar dat geldt voor meer coins.
Geen reden om GRT dan meteen maar dood te verklaren.
Ik zie hier nog wel wat in.
Sorry voor mijn pessimisme.

Voor mijn gevoel zitten we lekker hoog in de retail-hype-cycle. Waar veel te veel positiviteit is rond random coins zonder dat er écht een goed verhaal achter schuil gaat.

Wie weet gaat The Graph het helemaal maken. Het zal mijn niet verbazen als zo'n coin over 2 jaar nog net binnen de top300 van cmc blijft

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H333A
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
sOid schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:07:
[...]

Hoe komt dat dan? Wat maakt LTC, in jouw geval, hier zo geschikt voor?
Ben ik ook benieuwd naar, zit het hem in grote hoeveelheden LTC, en is de koers zo voorspelbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 03:50

spok9

Groen...

@DaCoTa, naast wat @Rannasha en @Taro al aangeven, is het ook zo dat met het aanpassen van open naar close of visa versa, je MA curve één candle opschuift. Dat kan best een verschil maken.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glockner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-03 16:11
padraig1973 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:11:
Cardano blijft nog behoorlijk achter vanmorgen, maar dit lijkt hoop te geven:

[Afbeelding]

Straks richting 1,35 euro ?

(Commentaar is welkom! ik ben lerende met TA!)
Loopt nu aardig op z’n eind. Net z’n derde piekje getekend. Komend uur volg ik m toch met extra aandacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Voor mij een long term hold, maar wellicht is het nu ook interessant om REN tijdelijk mee te pikken?

Volledige supply is bijna volledig op de markt (!). Als de vraag aan blijft houden, moet de prijs dus simpelweg blijven stijgen.

Daarbij gaat REN ook voor Polkadot en BSC de cross chain liquidity verzorgen én zijn er sterke geruchten dat je je REN kan gaan staken binnenkort. Op het moment kun je alleen een dark pool starten met 100k REN.

https://medium.com/renproject

[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 01-03-2021 15:49 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
sOid schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:07:
[...]

Hoe komt dat dan? Wat maakt LTC, in jouw geval, hier zo geschikt voor?
Hij is redelijk stabiel en volgt de markt, vaak als litecoin een grote beweging maakt volgt een btc.
ik pak elke keer maar 0,50 tot soms zelfs een paar euro per muntje de laatste tijd, dat is voor mij meer dan zat.

Ik speel wel met redelijk wat muntjes daarom is het erg lekker en ''veilig'' verdienen ermee, het is geen pump en dump coin staat al sinds het begin in de top en zal altijd wel zo blijven vermoed ik gezien het volume wat er in omgaat.

Ik durf niet eens muntjes te nemen die zo volatiel zijn met pump en dumps, ja met een klein zak centje maar meer niet, daar pak ik ltc en btc voor, het is een keus en die pakt voor mij goed uit, ja je kan ook geld verdienen in pump en dump coins zoals ada, bnb, link, dot, enz enz en daar speel ik ook regelmatig op in maar niet met grote bedragen.

Ik geloof niet in usecases in crypto, ik volg de hype maar een muntje kopen om dat het de toekomst zou zijn ? nee, er zijn zoveel muntjes beter dan een bitcoin qua techniek neem een nano als voorbeeld.

Het gaat om de naam/hype/volume in crypto, techniek zegt niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Slux schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:49:
Het gaat om de naam/hype/volume in crypto, techniek zegt niks.
:P Daar gaat mijn REN shill van 1 minuut geleden :P

Nee, geintje natuurlijk.
Of die zooi over 2 jaar nog bestaat is niet bekend, maar imo loont het wel om het kaf van het koren proberen te scheiden als je niet wekelijks wilt coin hoppen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mooody op 01-03-2021 15:54 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Mooooody schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:51:
[...]

:P Daar gaat mijn REN shill van 1 minuut geleden :P

Nee, geintje natuurlijk. Projecten die zinvol zijn voor de space laten over het algemeen een stabielere groei zien.
Of die zooi over 2 jaar nog bestaat is niet bekend, maar imo loont het wel om het kaf van het koren proberen te scheiden als je niet wekelijks wilt coin hoppen.
Sorry :X

Ja in een bullrun laten alle coins groei zien kijk maar hoe de vorige runs gingen, helemaal die van 2017 als je toen de veelbelovende en geschillde TRX,XVG enz had gehad voor de techniek dan was je nu wel zuur geweest, ook met een ltc op ath kopen natuurlijk, alleen een btc is en blijft imo king LT hold muntje.

Alle andere echte crypto technieken die echt toekomst hebben, hebben helemaal geen token/munt nodig die op cmc staat, maar zo denk ik erover hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Slux schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:58:
[...]

Ja in een bullrun laten alle coins groei zien kijk maar hoe de vorige runs gingen, helemaal die van 2017 als je toen de veelbelovende en geschillde TRX,XVG enz had gehad voor de techniek dan was je nu wel zuur geweest, ook met een ltc op ath kopen natuurlijk, alleen een btc is en blijft imo king LT hold muntje.

Alle andere echte crypto technieken die echt toekomst hebben, hebben helemaal geen token/munt nodig die op cmc staat, maar zo denk ik erover hoor ;)
Zo'n muntje is jouw aandeel van de crowd funding actie van zo'n project, zo moet je het zien.

Eerst bestaat de prijs puur uit lucht (speculatie), maar bij projecten die iets zinnig te melden hebben kan zo'n muntje ook intrinsieke waarde krijgen doordat het product daadwerkelijk gebruikt wordt. Dat onbrak er nog volledig aan in 2017.

TRX en XVG zijn imo nooit veelbelovend geweest. Dat was pure hypeshit. Je moet iets dieper graven denk ik, vooral in een bullmarket.

[ Voor 15% gewijzigd door Mooody op 01-03-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wehave
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 22:11
Slux schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:58:
[...]

Dat is toch alleen als je blijft zitten?
Ook LTC heeft een behoorlijk dip gehad na 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
spok9 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:03:
@DaCoTa, naast wat @Rannasha en @Taro al aangeven, is het ook zo dat met het aanpassen van open naar close of visa versa, je MA curve één candle opschuift. Dat kan best een verschil maken.
Bij een 24/7 markt zou dat niet moeten. Maar iedereen zet natuurlijk de punten van de MA in het middel van de candle, ipv aan de linkerkant (open) of rechterkant (close).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botneet
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-10 19:24
Gisteravond toch even in cake gestapt na wat tips op het forum, poeh dat heeft geen windeieren gelegd. Nu even wachten op een moment dit weer om te zetten naar fiat of misschien weer naar btc:).

Cordano had ik wat meer van verwacht...
Ik las op BTCdirect dat het nieuws van de update is bevestigd.

BNB kruipt langzaam ook wat omhoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Mooooody schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:08:
[...]

Zo'n muntje is jouw aandeel van de crowd funding actie van zo'n project, zo moet je het zien.

Eerst bestaat de prijs puur uit lucht (speculatie), maar bij projecten die iets zinnig te melden hebben kan zo'n muntje ook intrinsieke waarde krijgen. Dat onbrak er volledig aan in 2017.
Vaak is het erg lastig te peilen, maar soms zijn de voortekenen gewoon erg duidelijk.
Je kan dit toch niet serieus zien als echte LT belegging, deze markt is zo gemanipuleerd als maar kan, geen enkele vorm van toezicht.

ik zie nu ook niet dat een muntjes intrinsieke waarde hebben we zitten in een bullrun, gooi er wat saus overheen, maak een mooi blauw logo en je hebt alles wat je nodig hebt.

Natuurlijk moet je er aan meedoen, je zou ook dom zijn om het niet te doen maar om je zelf blind te staren op de techniek en dat het echt toekomst heeft op een btc na is imo niet heel slim het is en blijft pure speculatie.

Jij hebt regelmatig de juiste muntjes te pakken die doen het vaker goed dan niet, ( doe je trouwens erg goed ;) ) maar het zijn ook op een paar na allemaal short term muntjes die je ''shillt'' of heb je ze allemaal nog ?

Ik lees wel eens die whitepapers van die muntjes, daar moet je echt geleerde voor zijn want iets makkelijk uitleggen is er niet bij, 9/10 zijn allemaal oplossingen voor problemen die er niet zijn of wat niemand ooit zal gebruiken, want waarom.

Maar zo denk ik er over hoor, gelukkig is het voor iedereen anders en je moet altijd doen waar je zelf het beste gevoel bij hebt, geef alleen als tip mee probeer het ook van een andere kant te zien als je echt LT in een muntje stapt en probeer er niet met oogkleppen op naar te kijken, dat gebeurt al snel in crpyto land is mijn ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
wehave schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:13:
[...]

Dat is toch alleen als je blijft zitten?
Ook LTC heeft een behoorlijk dip gehad na 2017.
Ja daarom blijf ik ook nooit in een muntje zitten en doe ik alleen aan daytraden in crypto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Mooooody schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:08:
[...]
Je moet iets dieper graven denk ik, vooral in een bullmarket.
Daar denk ik anders over, in een bullmarkt moet je juist meegaan met de hype dan in de techniek mee gaan.

Maar het werkt beide want je zit regelmatig goed met je muntjes, ik ben gewoon een simpele boer die mee lift en halverwege of bijna op het eind uitstapt, dat werkt voor mij het beste. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Slux op 01-03-2021 16:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Slux schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:34:
Daar denk ik anders over, in een bullmarkt moet je juist meegaan met de hype dan in de techniek mee gaan.
Jullie praten gewoon vanuit andere kaders, toch?

@Mooooody = hodler, die zoekt dingen voor 'lange termijn'
@Slux = trader, die zoekt quick gains en dumpt de boel dan weer voor de bel spat

Zoals je zelf zegt, het ene sluit het andere ook niet uit.
Als hodler nu lekker wat meeliften op CAKE bvb O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-10 13:23

raq

Gelukszoekr schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:57:
Zijn alle XRP army, en LINK marines allemaal overgestapt in de ADA trein?

En wanneer ADA weer afzakt, wat zal de volgende coin worden?
XEM is één van de gegadigde om de next train te worden. Geeft een airdrop 12 maart, marketingbullshitmachine is vorige week aangezet, keep it in the holes zou ik zeggen. Ik zit er al een aantal weken in en volgens mij moet de hype snel beginnen.

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
raq schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:06:
[...]

XEM is één van de gegadigde om de next train te worden. Geeft een airdrop 12 maart, marketingbullshitmachine is vorige week aangezet, keep it in the holes zou ik zeggen. Ik zit er al een aantal weken in en volgens mij moet de hype snel beginnen.
Ja! Ik heb geen XEM, heb het nooit gehad. Maar dat is zo'n oldtimer. Die zie ik inderdaad ook nog wel eens moonen haaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mooooody schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:46:
Voor mij een long term hold, maar wellicht is het nu ook interessant om REN tijdelijk mee te pikken?

Volledige supply is bijna volledig op de markt (!). Als de vraag aan blijft houden, moet de prijs dus simpelweg blijven stijgen.

Daarbij gaat REN ook voor Polkadot en BSC de cross chain liquidity verzorgen én zijn er sterke geruchten dat je je REN kan gaan staken binnenkort. Op het moment kun je alleen een dark pool starten met 100k REN.

https://medium.com/renproject
REN had ik indd gekocht. Maar geen 100k :+ Waar kan ik in de gaten houden wanneer ik het kan staken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 16:36

MicroWhale

The problem is choice

Glockner schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:38:
[...]

Loopt nu aardig op z’n eind. Net z’n derde piekje getekend. Komend uur volg ik m toch met extra aandacht.
Iets vertelt me dat ie vanavond toch gewoon op 1.45$ staat. Geen idee waaorm, maar het zal vast iets te maken hebben met dat ik verkocht heb. :P

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
2h MA99 is nog steeds resistance gebleken zo te zien, jammer hij leek er wel overtuigend doorheen te gaan maar kakt nu toch wat in

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
PHPResource schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:03:
2h MA99 is nog steeds resistance gebleken zo te zien, jammer hij leek er wel overtuigend doorheen te gaan maar kakt nu toch wat in
Kunnen we niet (voorzichtig) concluderen dat 'ie support vindt bij eerdere resistance? (Gele lijn)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtZ7unDeJxCLs6mHZ947Ri2h3oA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sn8twdDaTKTIXhxX5LsYjt5L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 19:19
raq schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:06:
[...]

Zit ook te twijfelen om in XEM te stappen. Verwacht dat ADA de komende dagen zijwaarts zal gaan gezien de hard fork straks gebeurd is en er niks nieuws zal zijn. Zal dan tijdelijk mijn ADA inwisselen voor XEM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Beefy komt hier regelmatig voorbij, maar hebben jullie ervaring met autofarm.network?
Ik zag net dat je er (via Venus) ook DOT en LINK kan staken met APY's van respectievelijk 21.8% en 36.5%.
Geen onaantrekkelijke optie (eens het bearish sentiment verdwijnt)...

De CAKE en BNB yield op Beefy is nu trouwens ook een stuk lager:
CAKE APY is nog ~315% terwijl we van +400% komen, en BNB APY 13.72% terwijl we van +40% komen.

Benieuwd of de APY's weer stijgen eens de stier weer gas geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHPResource
sOid schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:12:
[...]

Kunnen we niet (voorzichtig) concluderen dat 'ie support vindt bij eerdere resistance? (Gele lijn)

[Afbeelding]
Mja ik weet niet.. vind deze toch overtuigender
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FwiE8p3sgzI0RDjTahIiDJbyNAQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tMfe1lIOI3i2zBhQrN5DUh2m.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
De 20d MA ligt net onder de 50k. Als we daar niet (minstens) één daily close op of boven krijgen, is er toch nog een vrij grote kans dat we weer even richting de 42k gaan? Lastig om er een tijdshorizon op te plakken. Aziaten zouden vannacht zomaar op ons kunnen gaan dumpen zoals wel vaker de afgelopen 7 dagen :P

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Slonzo schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:06:
Beefy komt hier regelmatig voorbij, maar hebben jullie ervaring met autofarm.network?
Ik zag net dat je er (via Venus) ook DOT en LINK kan staken met APY's van respectievelijk 21.8% en 36.5%.
Geen onaantrekkelijke optie (eens het bearish sentiment verdwijnt)...
Ja, alleen is die APY anders dan bij Beefy niet alleen bestaande uit die coin zelf. Een deel wordt in AUTO uitgekeerd.

Verder heeft het een veel lekkerder interface dan Beefy, toont het je pf daar automatisch in dollars, alles prima behalve dat ik problemen heb gehad met unstaking daar - al leek dat deels aan de wallet te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
PHPResource schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:14:
[...]

Mja ik weet niet.. vind deze toch overtuigender
[Afbeelding]
Hmm. Op welke tijdsaanduiding is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
sOid schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:21:
[...]

Hmm. Op welke tijdsaanduiding is dit?
Op de 2h

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De 2 uur MA's zijn erg relevant deze hele run omhoog. Op de 22ste was de 99MA op de 2 uur goede support, dus nu weer flinke weerstand. Er doorheen komen legt wel de weg vrij tot een stuk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
PilatuS schreef op maandag 1 maart 2021 @ 23:56:
De 2 uur MA's zijn erg relevant deze hele run omhoog. Op de 22ste was de 99MA op de 2 uur goede support, dus nu weer flinke weerstand. Er doorheen komen legt wel de weg vrij tot een stuk verder.
Idd. Hij is er door nu iig. Ook wel apart dat ie de 7ma op de 2h nu strak volgt als support deze run up. Normaal kijk ik eigenlijk amper op de 2h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:14
Wat gaan we doen vandaag? Had wel iets meer verwacht al.

1 sell order van btc op 50k gehit van mij, maar gaat hij terug naar 45k of zelfs dieper, of gaan we toch nog een groene dag tegemoet en naar de 52k.

Nu kleine falling wedge op de 15 min :). Als hij echt dipt onder de 48k heb ik toch wel twijfels.

Beurzen in Azië rood geëindigd, euro beurzen ligt lagere opening.

Zelf verwacht ik eigenlijk nog wel een dip naar 42k een keer, maar had nu een wat hogere piek verwacht. Misschien iets te optimistisch geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
DarkShadow schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:12:

1 sell order van btc op 50k gehit van mij, maar gaat hij terug naar 45k of zelfs dieper, of gaan we toch nog een groene dag tegemoet en naar de 52k.

Nu kleine falling wedge op de 15 min :). Als hij echt dipt onder de 48k heb ik toch wel twijfels.

Zelf verwacht ik eigenlijk nog wel een dip naar 42k een keer, maar had nu een wat hogere piek verwacht. Misschien iets te optimistisch geweest.
Meer verwacht? gisteren was al idioot, nog sneller en meer had alleen maar een meer gammele basis gemaakt. Laat hem maar ff een dag hier pruttelen. Maar idd een falling wedge....die breekt waarschijnlijk wel voor ie bij de 48 is. Eens mbt onder de 48, daar flip ik short term weer bearish en sluit ik mijn longs

Edit: breekt al uit de wedge, target 51,5k. Zou mooi zijn als btc dan nog ff door de 52k gaat. Vanaf daar ziet het er erg goed uit mocht dat gebeuren

[ Voor 7% gewijzigd door anti elppa op 02-03-2021 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wo Ve
  • Laatst online: 09-02 13:47
Wo Ve schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 23:55:
[...]

Ik heb ook nog niets ontvangen.
@Verwijderd Ik heb ze binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-10 13:23

raq

Als ik terugkijk zie ik dat herstel in een bullrun vaak heel snel ging, vaak binnen een week of twee weer op de oude ATH. Dit herstel is wat dat betreft normaal, maar zo voelt het niet.

Xem/BTC nu wel op een cruciaal puntje aanbeland op de weekly, de twee vorige pieken van Xem waren op dit niveau. Zou mooi zijn als Binance nu even aankondigt dat ze snapshot van 12 maart ondersteunen en het nieuwe muntje gaan listen. Als Xem dit level achter zich laat, zie ik wel een mooi vervolg van deze run de komende week.

Nieuw muntje heeft een blauw/paars logo, heeft een X in de ticker, heeft een Y in de ticker, baanbrekende overbodige tech, marketingmachine staat aan, great community enzo, ik zie het nog wel goed komen met een vervolgrun.

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
DarkShadow schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:12:

Ik ben niet echt verbaasd, we zijn immers maar gedipt tot 43k. Als de beruchte 41k succesvol getest was geweest, zou ik het met je eens zijn en een move richting 54k verwacht hebben. Een hourly close boven de 50k kan wat vertrouwen geven voor een verdere consolidatie, maar een (re)test van 42k of zelfs een hoge 41 is w.m.b. zeker nog wel realistisch (MA50 op de 1d is nu 41500, neemt met zo'n 200 USD per dag toe) :)

---

Interessant artikel vandaag in het FD over corporate interesse in BTC en hoe accountants BTC (moeten) waarderen op de balans. Naast Amerikaanse corporates (~175k BTC à $8,4 miljard) zijn nu ook enkele Europese ondernemingen aan het kijken naar BTC of hier al experimenteel mee bezig. Voor de waardering van crypto op je balans zijn geen duidelijke richtlijnen, i.e. Tesla heeft BTC als immateriële vaste bezittingen geactiveerd. Dat levert echter wel wat nadelige effecten op omdat je in dit geval BTC niet mag herwaarderen naar de marktwaarde en bijvoorbeeld koersdalingen als verlies moet nemen terwijl een koersstijging niet als resultaat gezien wordt totdat de positie verkocht is.

Als de IASB richtlijnen uitgeeft die crypto als MTM assets zien, zou dat positief kunnen uitpakken voor BTC. Alleen al omdat er dan wederom sprake is van een "blijk van" adoptie vanuit een gevestigde instantie :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wo Ve schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:04:
[...]

@Verwijderd Ik heb ze binnen!
Me too. Meteen omgezet in GRT. :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Mijn voorspelling voor begin April: 74.5k$ per bitcoin.

Ik blijft uitermate positief. Hieronder een uitwerking als je de eerste twee maanden van het jaar doortrekt (lengte van hoogtepunt naar hoogtepunt + nieuwe high+low) naar maart en april. De low hebben we al gehad, dus nu langzaam toewerken naar de high. :) Zowel qua sentiment, nieuws en koersontwikkeling staan we er nog enorm goed voor dus ik denk zeker dat we die kunnen gaan halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3DpZBnvrhMwekqqsDSxLD-8zSA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XVrGf0Q6aYYMhcblGg533pjC.png?f=fotoalbum_large

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkShadow
Verwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:23:
[...]

Me too. Meteen omgezet in GRT. :)
Waarom die? Of is dat domme vraag, lijkt wel alsof alles soms moont

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
BTC/USDT, 15min

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I1riXoIi7ZSwwJ-6AN0jef-G7Lw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vv7trdsLxSwYyqA1VlCzRtjt.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: jep, breakout!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LMcB5NjPoN0CZp9XBhIALShKsk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5B72e9FTiWE6Ungmj9IgIYat.jpg?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door sOid op 02-03-2021 15:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

DarkShadow schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:01:
[...]

Waarom die? Of is dat domme vraag, lijkt wel alsof alles soms moont
Ik zette voorheen altijd alles direct om in Bitcoin, maar die staat nu zo hoog dat het echt niet meer loont om daar telkens een paar dollar in om te zetten.

Dusja, maar een muntje gekozen, toen de GRT earn kwam op coinbase leek die me wel leuk. Had daar toen nog wat andere earns, alles maar omgezet in GRT.

Inmiddels heb ik er 30 :') stel dat de hele markt blijft groeien en ze worden ooit eens 4 of 5 dollar per stuk ofzo, dan is dat toch gewoon grappig. Ga ik er een keertje voor uit eten met de vrouw ofzo wanneer dat weer kan :)

Ik weet verder niet eens wat GRT is of doet, dus er zit compleet geen strategie achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
hmm overtuigd me toch om even wat grt aan te schaffen, hoop wel op een blauw logo.

On a serious note, de Amerikanen leken het even lekker omhoog te duwen bij het openen van de markt, maar het wil nog niet echt opschieten nu, wat denk jij @Taro . Ik ben geneigd met een mooie kleine winst voor de dag uit te stappen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
DarkShadow schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:07:
hmm overtuigd me toch om even wat grt aan te schaffen, hoop wel op een blauw logo.

On a serious note, de Amerikanen leken het even lekker omhoog te duwen bij het openen van de markt, maar het wil nog niet echt opschieten nu, wat denk jij @Taro . Ik ben geneigd met een mooie kleine winst voor de dag uit te stappen.
Ik zit sinds gisteravond in fiat, uitgestapt op 48,412.74 met een mooie PNL.

De weekly candlebody bleef overigens steken op de top van die van 3 weken geleden: Ik zat tot gisteren all-in (Dus ook de lagere buy orders rond 41k verwijderd). Ik stel nu even niets meer in en kijk het eerst even aan. Inmiddels ook BNB uit de Earn wallet omgezet richting USDT.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8hEpyT_Z9QH7_hWrmL55yNyKJEc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FLXM991lQG5Zca9P2S7UQmlh.png?f=fotoalbum_large

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M-v-G
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-03-2021

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Modbreak:Titel van het topic aangepast van "Het grote Cryptocurrency nieuws & koers topic #3" naar "[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3" om o.a. de herkenbaarheid in browser tabs makkelijker te maken. Zie Feedback op het cryptocurrency forum voor een verdere toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:49
Glenn Hoddle schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:18:
[...]

Ja, alleen is die APY anders dan bij Beefy niet alleen bestaande uit die coin zelf. Een deel wordt in AUTO uitgekeerd.

Verder heeft het een veel lekkerder interface dan Beefy, toont het je pf daar automatisch in dollars, alles prima behalve dat ik problemen heb gehad met unstaking daar - al leek dat deels aan de wallet te liggen.
Hier ook wat bij Autofarm staan. De interface vind ik veel beter. Ook is de APY vaak behoorlijk goed. Ik heb nog niets geunstaked. Ik wil over een paar dagen wat cake unstaken, omzetten in USDC, en dat weer gaan staken.

Met Yieldwatch kun je trouwens een goed overzicht krijgen van je waarde bij de verschillende farms.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 01:58
Bumpy_NL schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:51:
[...]

Hier ook wat bij Autofarm staan. De interface vind ik veel beter. Ook is de APY vaak behoorlijk goed. Ik heb nog niets geunstaked. Ik wil over een paar dagen wat cake unstaken, omzetten in USDC, en dat weer gaan staken.

Met Yieldwatch kun je trouwens een goed overzicht krijgen van je waarde bij de verschillende farms.
Gelukkig is $auto zo goed gegaan de laatste tijd. Wat een chart :') . Daarnaast waren bijna alle funds in de Venus vaults verdwenen doordat ze code gekopieerd hebben van beefy (ze zijn een beefy clone) zonder te testen en aan te passen.
Bij het op pauze zetten van deze vaults en daarna weer “aan” zetten zou ervoor zorgen dat niemand meer bij zijn funds kon. Wat doen ze nadat devs van beefy dit aangeven: niet communiceren naar buiten, vaults pauzeren (hoe bedenk je het), later zeggen dat ze het zelf ontdekt hebben, enz....

Nee. Ik blijf wel bij het vertrouwde beefy met betrouwbare devs en community. Maar hey DYOR. APY’s zijn beter bij auto dus: gogogo.

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Bumpy_NL schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:51:
[...]

Bij mij was het probleem met unstaken trouwens de Binance wallet. Harde uitlog en weer inloggen en probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:49
zer0l schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:40:
[...]

Gelukkig is $auto zo goed gegaan de laatste tijd. Wat een chart :') . Daarnaast waren bijna alle funds in de Venus vaults verdwenen doordat ze code gekopieerd hebben van beefy (ze zijn een beefy clone) zonder te testen en aan te passen.
Bij het op pauze zetten van deze vaults en daarna weer “aan” zetten zou ervoor zorgen dat niemand meer bij zijn funds kon. Wat doen ze nadat devs van beefy dit aangeven: niet communiceren naar buiten, vaults pauzeren (hoe bedenk je het), later zeggen dat ze het zelf ontdekt hebben, enz....

Nee. Ik blijf wel bij het vertrouwde beefy met betrouwbare devs en community. Maar hey DYOR. APY’s zijn beter bij auto dus: gogogo.
Je zal wel gelijk hebben, maar heeft er iemand azijn in je koffie gedaan ofzo... -O-

De APY was overigens niet significant verschillend toen ik wat weg wilde zetten. Volgens mij was Beefy zelfs iets beter. In eerste instantie wilde ik Beefy gebruiken, maar dat werkte toen niet...

De betrouwbaarheid van de verschillende yield farms is sowieso iets waar ik maar weinig info over heb kunnen vinden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Heb je geen zin om te traden, dan kun je altijd nog meegroeien met Crypto.com
Zij hebben in 4 maand tijd 5 miljoen nieuwe users toegevoegd en zitten nu op 10,5 miljoen users.

Daarbij;
- 70% van de totale supply van CRO wordt geburned, waarvan 60% vorige week is afgerond
- CRO wordt een 100% decentrale token, het bedrijf burned al haar tokens (dus tegenovergestelde van BNB)
https://blog.crypto.com/70-billion-cro-to-be-burned/

- Crypto.com gaat prime time adverteren bij F1 races
https://blog.crypto.com/c...gnizant-formula-one-team/

Samen met Nexo zijn dit eenvoudige investeringen imo. Daar heb je geen low cap shitcoins (en bijkomende stress) voor nodig.

4 alts verkocht en positie in CRO, REN, GRT en ANKR vergroot. Portfolio bestaat weer uit de gewenste 12 coins :+

[ Voor 18% gewijzigd door Mooody op 02-03-2021 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

@moody Ik meen me te herinneren dat een aantal mensen behoorlijk pissig op ze was - iets met het CRO token?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ja, goede zaken die CRO. Ik had ook voor een Icy moeten gaan afgelopen november. Ach, nu bij Swipe avontuur ten einde is heb ik nog een Jade card voor 1/5 van de prijs van vandaag :P

Ze gaan ook binnenkort over op een ander model qua lockup. Er word gekeken naar de Euro waarde in plaats van een vast aantal CRO. Vanaf 16 maart:

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/DCan0dvLfr2uLooy0Q6Liz958shBQSHP1SKuv0tk5-mUUU3B7SCrzOwtsbSt-MkQC031uP3BljjGtPhxxgkRJaS3wmwVCFOSAAgUXv5llEfExKWSQwP5hSpIr5fw_hfWvv1Hp4Ry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Gelukszoekr schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:56:
Ja, goede zaken die CRO. Ik had ook voor een Icy moeten gaan afgelopen november. Ach, nu bij Swipe avontuur ten einde is heb ik nog een Jade card voor 1/5 van de prijs van vandaag :P

Ze gaan ook binnenkort over op een ander model qua lockup. Er word gekeken naar de Euro waarde in plaats van een vast aantal CRO. Vanaf 16 maart:

[Afbeelding]
Dan wil ik ook wel meedoen. Dit zijn redelijke prijzen om slapend bij te verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Dit soort reacties stemt mij postitief dat CRO nog wel wat kan stijgen de komende tijd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Glenn Hoddle schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:52:
@moody Ik meen me te herinneren dat een aantal mensen behoorlijk pissig op ze was - iets met het CRO token?
Ze hebben de boel meerdere malen omgegooid op zoek naar de juiste "tokenomics". Hopelijk hebben ze het nu gevonden.

Mij hoor je niet klagen trouwens. Als gebruiker bleef je alle voordelen houden van de oorspronkelijke voorwaarden. Ik had bijv. "maar" 100k CRO nodig voor de 500k CRO kaart. Met deze actie houden ze enorm veel "oude garde" op hun netwerk en trekken ze tevens nieuwe users.

CRO en NEXO gaan eenvoudig geld opleveren, omdat je simpelweg meegroeid met de adoptie in crypto.

Stabiel platform, veel users, deflationaire token die je tegen 20% kunt staken én (het beste argument) ze gaan voor decentralisatie als dikke sneer tegen Binance.

Ik zie gewoon weer een top #10-15 plekje voor CRO binnenkort.

[ Voor 13% gewijzigd door Mooody op 02-03-2021 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Dank. Ik zie overigens de voordelen van Crypto.com tov NEXO niet eigenlijk. Mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Glenn Hoddle schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:07:
Dank. Ik zie overigens de voordelen van Crypto.com tov NEXO niet eigenlijk. Mis ik iets?
Gratis Spotify en Netflix? :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Dat is een voordeel, maar wel eentje waarvoor je eerst €3500 moet inleggen. Ik doelde eigenlijk meer op de rente bijvoorbeeld, die lager is en lock-ups vereist. Anders dan vanwege spreiding zie ik niet echt een reden om liever bij CRO te zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Voordelen Crypto.com t.o.v. Nexo:
- Crypto.com heeft 5x zoveel gebruikers en miljoenen debit cards in de markt, de CRO-token heeft daarom meer usecase dan de Nexo token
- Het URL Crypto.com
- Goodies als Spotify, Prime, 25% korting Booking.com

Voordelen Nexo.com t.o.v. Crypto.com
- Aantrekkelijkere rentes en leningen

Ik denk dat beide platforms een toekomst hebben. Net als gokken op Ethereum én Polkadot, zou je ook NEXO én CRO kunnen pakken.

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 02-03-2021 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

De card van Nexo is nog niet breed beschikbaar. Maar het grote voordeel van Nexo is dat je crypto onderpand is voor een krediet. Je geeft je crypto dus niet uit, maar leent geld met crypto als onderpand. (@Mooooody je mist het belangrijkste voordeel van Nexo ;) )

Dat gezegd hebbende, ik heb de mijne nog helemaal niet gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door spok9 op 02-03-2021 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

spok9 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:13:
[...]

De card van Nexo is nog niet breed beschikbaar. Maar het grote voordeel van Nexo is dat je crypto onderpand is voor een krediet. Je geeft je crypto dus niet uit, maar leent geld met crypto als onderpand.

Als Nexo-klant was ik hiervan op de hoogte... maar jij hebt de kaart dus wel? Want ik vraag me echt af hoe dat in de praktijk werkt, met die lening en die cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

spok9 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:13:
[...]

De card van Nexo is nog niet breed beschikbaar. Maar het grote voordeel van Nexo is dat je crypto onderpand is voor een krediet. Je geeft je crypto dus niet uit, maar leent geld met crypto als onderpand. (@Mooooody je mist het belangrijkste voordeel van Nexo ;) )

Had leningen genoemd. Ik gebruik ze zelfs :)

Tegen 5,9% USDT lenen en tegen 12% weer rente laten trekken. Het is allemaal mogelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Mooooody schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:15:
[...]

Tegen 5,9% USDT lenen en tegen 12% weer rente laten trekken. Het is allemaal mogelijk 8)7
Dat klinkt echt enorm dodgy. Hoe werkt dat in hemelsnaam? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Glenn Hoddle schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:14:
[...]

Als Nexo-klant was ik hiervan op de hoogte... maar jij hebt de kaart dus wel? Want ik vraag me echt af hoe dat in de praktijk werkt, met die lening en die cashback.
Klopt, misschien moet ik de Apple Watch die ik op het oog heb via die weg aanschaffen :)

@Mooooody, fair point :) Maar dat dit direct via de card kan is met name geniaal, dat is echt waar de Nexo card zich onderscheid van al die andere crypto cards.

[ Voor 17% gewijzigd door spok9 op 02-03-2021 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarebe1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-08-2023

Aarebe1

Maxi

[...]

Dit zijn toch de uitspraken die mij tegenhouden.
Waar betalen ze dat in hemelsnaam van? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

sOid schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:17:
[...]

Dat klinkt echt enorm dodgy. Hoe werkt dat in hemelsnaam? :X
Iets minder heftig dan die 200% yield pools op Binance waar iedereen loopt te pannenkoekenbakken 8)7

Als je leent, geef je je crypto in onderpand. Je betaalt rente.
Wil je 12% rente op je geleende USDT, dan betalen ze dat uit in NEXO tokens. Je blijft dus in hun ecosysteem.
Is niet spannend en levert ook niet enorm veel op. Wel leuk om te spelen met dit soort dingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 02-03-2021 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Mooooody schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:21:
[...]

Net zoals die 200% yield pools op Binance waar iedereen loopt te pannenkoekenbakken, maar dan iets behoudender 8)7

Als je leent, geef je je crypto in onderpand. Je betaalt rente.
Wil je 12% rente op je geleende USDT, dan betalen ze dat uit in NEXO tokens. Je blijft dus in hun ecosysteem.
Is niet spannend en levert ook niet enorm veel op. Wel leuk om te spelen met dit soort dingen.
Je betaald de rente over de lening ook in Nexo tokens toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik kijk hier net op Nexo, zijn de voorwaarden aangepast?
Aantal gratis withdrawals lijkt sterk te zijn verminderd?
0 per maand silver, 1 voor gold, 3 voor platinum... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
[...]
Totdat ze er met de inleg van de 12% vandoor gaan, het je laatste geld was en je die 5,9% lening niet terug kunt betalen. Erg risicovol. Aan de andere kant heb je ergens een onderpand neem ik aan, maar toch.

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 02-03-2021 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

spok9 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:22:
[...]

Je betaald de rente over de lening ook in Nexo tokens toch?
Nee, je rente komt dagelijks bij je "USDT schuld" op.

Heb ermee gespeeld, maar is niet zo lucratief. Je kan beter "schuldenvrij" rente trekken over je assets. Voelt ook wat beter :)

Maar als je een flinke dip komt en je wil die kopen, dan zit je goed bij Nexo (mits je daar wat crypto hebt gestald). Ik denk/vrees dat dit de toekomst gaat zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Mooody op 02-03-2021 22:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Slonzo schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:23:
Ik kijk hier net op Nexo, zijn de voorwaarden aangepast?
Aantal gratis withdrawals lijkt sterk te zijn verminderd?
0 per maand silver, 1 voor gold, 3 voor platinum... :/
Da's tijdelijk ivm ERC-20 gas fees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Maar goed, de strekking van mijn post was:
CRO burned 70% (!!) van de supply en de price gaat mondjesmaat omhoog. Doe er (hopelijk) je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Taro schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:23:
[...]

Totdat ze er met de inleg van de 12% vandoor gaan, het je laatste geld was en je die 5,9% lening niet terug kunt betalen. Erg risicovol. Aan de andere kant heb je ergens een onderpand neem ik aan, maar toch.
Wie gaat er met mijn inleg vandoor?
Net zo risicovol om je muntjes op bijv. Binance te zetten toch?
Al vertrouw ik Nexo als Crypto.com meer dan Binance. CZ is hier verantwoordelijk voor. Wat een clown :+

In alle gevallen; not you keys, not your coins.

[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 02-03-2021 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@Mooooody Het verschil zit hem in alleen je eigen muntjes kwijt zijn, of je muntjes kwijt zijn en daarnaast nog een verplichting/schuld richting iemand anders hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Taro schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:39:
@Mooooody Het verschil zit hem in alleen je eigen muntjes kwijt zijn, of je muntjes kwijt zijn en daarnaast nog een verplichting/schuld richting iemand anders hebben.
Je hebt het nu over lenen, wat op Binance ook kan.
Ik wil lenen het liefst niet noemen, want ik zou het in de meeste gevallen niet aanraden.

Toch begrijp ik dat Nexo voor goede traders een goede platform kan zijn. Gooi een deel van je BTC er op, laat het 8% rente trekken. Ondertussen kun je dips kopen en met je profits terugbetalen. Kan heel lucratief zijn voor mensen die weten wat ze doen. Vooral dat.

[ Voor 26% gewijzigd door Mooody op 02-03-2021 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Weet iemand of de airdrop van XOR (VAL) al geweest is? Heb wat geparkeerd staan op Bilaxi maar weet eigenlijk niet eens of ik daar wel automatisch meedoe 😅. Ik meen me te herinneren dat er hier meer XOR holders rondlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@deppenboks Hier nog geen VAL ontvangen.

Ik heb XOR overigens van Bilaxy afgehaald, omdat ze die airdrop waarschijnlijk niet ondersteunen. Dus op advies van @Mooooody in Metamask geparkeerd.

[ Voor 64% gewijzigd door Taro op 02-03-2021 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-12-2024
Mooooody schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:34:
Polkamarkets is net een uurtje verhandelbaar op Uniswap. Altijd eerst wachten op een grote sell off van ICO/IDO houders.

Volume stijgt per minute, prijs blijft stabiel.
IDO houders blijven dumpen, maar prijs blijft voor alsnog redelijk stabiel doordat er blijkbaar ook veel kopers zijn. (hype defi project op Polkadot)

Heb er zelf wat ETH in gegooid. De markt is gunstig gestemd, dus we gaan het meemaken :)

https://app.uniswap.org/#...05f0292b56012cd8457f1cfbf
https://www.coingecko.com/nl/coins/polkamarkets
https://www.polkamarkets.com/
ik zit echt al een week of 2 stuck met uniswap. als je er in wilt stappen is het nu wel een goeie tijd met fees onder de 10 $.

maar echt, ook met average of slow kreeg ik er niks doorheen.

dexmex 0.11 naar 0.25 gemist maar ik zou het niet serieus nemen die coin. bijvoorbeeld ada wel. ik ben benieuwd wanneer echte ada spin offs komen, in defi en andere applicaties

[ Voor 9% gewijzigd door djzz op 03-03-2021 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem Egel
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-09 20:43
Taro schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:10:
@deppenboks Hier nog geen VAL ontvangen.

Ik heb XOR overigens van Bilaxy afgehaald, omdat ze die airdrop waarschijnlijk niet ondersteunen. Dus op advies van @Mooooody in Metamask geparkeerd.
Ah dat moet ik ook nog even doen. Heb ze nu verstuurd. Echter zie ik dat er ook een ''Sora'' app beschikbaar is, maar kan op Google niet vinden of ze voor de airdrop perse daar naartoe gestuurd moeten worden... Metamask volstaat dus?

[ Voor 12% gewijzigd door Willem Egel op 03-03-2021 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
BTC minen en duurzaamheid wordt steeds meer een hot topic (pun intended), lijkt het. In de Chinese autonome regio Binnen-Mongolië wordt het zo goed als verboden om te minen vanwege het hoge energieverbruik. Mind you: deze regio is goed voor 8 procent van de mondiale mining efforts.

Vandaag weer een nieuw artikel in het FD over BTC minen en het vermeende energieverbruik. Een onderzoeker verbonden aan de LSE oppert dat er meer druk gezet moet worden op de mining industrie om transparanter te zijn over het energieverbruik. Het stuk concludeert dat er binnen alternatieve projecten (Ethereum) initiatieven genomen worden om hier stappen in te maken, maar dat het binnen BTC waarschijnlijk nog wel even op zich laat wachten. Journalisten lijken steeds beter geïnformeerd te zijn over crypto :)

---

Eén van de dingen die ik de laatste tijd extra aandachtig volg, is de DeFi TVL als reactie op schommelingen in koers BTC. Je ziet na de pullback van vorige week twee forse dalingen, van de top tot de bodem meer dan 20%: https://defipulse.com/

Er is nu ook weer een snel herstel te zien. Dat voelt voor mij toch wel als "zonde", i.e. het zou mooi zijn als DeFi minder gecorreleerd zou zijn met de BTC koers.

[ Voor 33% gewijzigd door Jedi_Pimp op 03-03-2021 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valar Morghulis
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-05-2022
Jedi_Pimp schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:59:
BTC minen en duurzaamheid wordt steeds meer een hot topic (pun intended), lijkt het. In de Chinese autonome regio Binnen-Mongolië wordt het zo goed als verboden om te minen vanwege het hoge energieverbruik. Mind you: deze regio is goed voor 8 procent van de mondiale mining efforts.

Vandaag weer een nieuw artikel in het FD over BTC minen en het vermeende energieverbruik. Een onderzoeker verbonden aan de LSE oppert dat er meer druk gezet moet worden op de mining industrie om transparanter te zijn over het energieverbruik. Het stuk concludeert dat er binnen alternatieve projecten (Ethereum) initiatieven genomen worden om hier stappen in te maken, maar dat het binnen BTC waarschijnlijk nog wel even op zich laat wachten. Journalisten lijken steeds beter geïnformeerd te zijn over crypto :)
Inderdaad ik ben wel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Met hele klimaat circus van de laatste tijd zou je zeggen dat dit een keer zijn weerslag gaat hebben op de BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterblort
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-01-2024
Had 50% van mijn ADA verkocht aan 1.22€
Dacht dan terug in te kopen op .9€ maar dan zakt dus ni e :) ik wil de volgende run wel ni missen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10 14:01
Misterblort schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:43:
Had 50% van mijn ADA verkocht aan 1.22€
Dacht dan terug in te kopen op .9€ maar dan zakt dus ni e :) ik wil de volgende run wel ni missen..
Heel sterk getimed vd market dan, dat is zowat het hoogtepunt.

Ik ben er terug ingestapt rond de 1 euro. Plan was ook terug in te kopen op 0,9 euro maar zie dit niet direct gebeuren.

Heel sterke coin in een mss in iets kracht ingeboete bullmarket maar wel nog altijd bullmarket. Alles stijgt weer gezapig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterblort
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-01-2024
Ja dikke FOMO nu e :p uiteindelijk denk ik wel dat die nog veel hoger gaat komen te staan.. maar ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballie2210
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-06 13:26
Mijn aankoop van Ada een dag voor de hard fork gaat niet echt lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-09 21:00
Ballie2210 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:01:
Mijn aankoop van Ada een dag voor de hard fork gaat niet echt lekker.
Nouja, er was ook geen enkele reden waarom het nog zou gaan stijgen. Die hard fork was al een poos bekend, dat was geen nieuws meer. Als Boskalis een miljardenproject aankondigt zal de koers stijgen, maar er gebeurt verder niks meer met de koers als ze daadwerkelijk beginnen met baggeren. Dat zit dan immers al in de prijs.

Maar goed, ADA komt hopelijk vanzelf weer in beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024

bek

<oud nieuws dat al in het slowchat topic staat: Verwijderd in "[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #15">

[ Voor 179% gewijzigd door bek op 03-03-2021 12:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Valar Morghulis schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:07:
[...]

Inderdaad ik ben wel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Met hele klimaat circus van de laatste tijd zou je zeggen dat dit een keer zijn weerslag gaat hebben op de BTC.
Maar ze zijn nochtans nogal selectief om BTC daarin aan te vallen. Wat denk je dat al die kantoorpanden, pinautomaten, betaalterminals en geldkoeriers bij elkaar verbruiken? Of het delven van goud? Allemaal een stuk meer dan BTC mining nu doet.

"Ja maar dat andere is nuttig". Tja, dat is een waarde-oordeel.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

.oisyn schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:25:
[...]

Maar ze zijn nochtans nogal selectief om BTC daarin aan te vallen. Wat denk je dat al die kantoorpanden, pinautomaten, betaalterminals en geldkoeriers bij elkaar verbruiken? Of het delven van goud? Allemaal een stuk meer dan BTC mining nu doet.

Dat vind ik een boeiende vergelijking, is daar al eens door iemand aan gerekend dat je weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Mag van mij best hier herhaald worden, want het slowchat topic lees ik amper.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
spok9 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:27:
[...]

Mag van mij best hier herhaald worden, want het slowchat topic lees ik amper.
Sterker nog, eigenlijk zou het alleen hier gedeeld moeten worden.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
spok9 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:27:
[...]

Dat vind ik een boeiende vergelijking, is daar al eens door iemand aan gerekend dat je weet?
Bitcoin consumes around 32.56 TWh
[..]
So total consumption for banks during a year only on those three metrics is around (I am rounding) 26 TWh on servers, 87 TWh on branches and 26TWh on ATMs for a total of close to a 140 TWh a year.
Meanwhile, gold-mining operations expend 132 terawatt-hours per year

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valar Morghulis
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-05-2022
.oisyn schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:25:
[...]

Eens, echter vraag ik me af of iedereen er op die manier naar kijkt. Ik denk dat het grote deel van de mensen het ziet als extra verbruik boven op het 'normale' systeem. En niet als een eventuele vervanging van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Valar Morghulis schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:39:
[...]

Eens, echter vraag ik me af of iedereen er op die manier naar kijkt. Ik denk dat het grote deel van de mensen het ziet als extra verbruik boven op het 'normale' systeem. En niet als een eventuele vervanging van
Nee dat zijn hun pakketjes van Ali Expres vast ook niet :)

Ik vind het ook een beetje oneerlijk om alleen te kijken naar het totale energieverbruik, en niet mee te nemen welke hoeveelheid ervan daar uit hernieuwbare bronnen komt, of uit waste dat anders wordt weggegooid. Je gaat de IJslanders ook niet lastig vallen omdat ze per hoofd van de bevolking 2x zoveel electriciteit gebruiken als in Nederland. Omdat 100% van hun energie groen is.

Een groot deel van de energievoorziening komt uit hydro, waarbij die turbines anders gewoon niet draaien. En er komen ook steeds meer projecten waarbij overtollig energie dat bijvoorbeeld vrijkomt bij de winning van olie/aardgas en afgefakkeld wordt, wordt ingezet om bitcoins te minen.

En het is sowieso een interessante waardepropositie: met PoW kun je overal ter wereld energie omzetten in waarde. Dat betekent dat je ook goedkoper energie kunt winnen op plekken waar dat normaal niet kosteneffectief is.

[ Voor 52% gewijzigd door .oisyn op 03-03-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Jedi_Pimp schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:59:

---

Eén van de dingen die ik de laatste tijd extra aandachtig volg, is de DeFi TVL als reactie op schommelingen in koers BTC. Je ziet na de pullback van vorige week twee forse dalingen, van de top tot de bodem meer dan 20%: https://defipulse.com/

Er is nu ook weer een snel herstel te zien. Dat voelt voor mij toch wel als "zonde", i.e. het zou mooi zijn als DeFi minder gecorreleerd zou zijn met de BTC koers.
However, the CCAF’s report specifies that the 76% refers to the share of hashers who use renewable energy at any point. It estimates that only 39% of hashing’s total energy consumption comes from renewables. https://www.finextra.com/...ing-as-previously-claimed

39% is ook niet niks.

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Het is intussen meer dan 32.56 TWh. https://www.theguardian.c...-use-environmental-impact

Cambridge’s Centre for Alternative Finances estimates that bitcoin’s annualised electricity consumption hovers just above 115 terawatt-hours (TWh) while Digiconomist’s closely tracked index puts it closer to 80 TWh.

[ Voor 28% gewijzigd door ArtPhil-Flower op 03-03-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ah ja je hebt gelijk, die quote is alweer van 2018.

Wat dat betreft is de gigantische prijsstijging wel funest voor het hele proces. We moeten harder halveren om dat te compenseren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Het blijft een kosten/baten dingetje. Alle auto's bij elkaar verbruiken ook veel. Alle vliegtuigen bij elkaar ook. Vlees is vervuilend en inefficient.

Pagina: 1 ... 5 ... 102 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!