[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 100 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-07 08:49
PilatuS schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:27:
[...]

Valt ook weer mooi samen met dit: PilatuS in "Het grote Cryptocurrency nieuws & koers topic #3"

Op dit moment bezig met wave 3 van de C als het uitkomt.
En wat zijn de voorspellingen als wave C is afgerond? Gaan we dan weer stijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagynl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:48
Rien43 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:37:
[...]

Zou van mij wel mogen in elk geval :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Rien43 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:37:
[...]

Als het klopt en netjes wordt afgerond dan mag je zeker iets van een stijging verwachten. Hoe ver die stijging gaat komen is weer een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-07 08:49
nagynl schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:39:
[...]

Zou van mij wel mogen in elk geval :-)
Van mij ook. Ik merk, ondanks dat alles flink gestegen is, dat ik chagrijnig begin te worden van deze daling. Ik maak ook grote blunders met traden, dus ik heb voorgenomen om maar gewoon te hodlen. Echter, zijn dit soort correcties dan vrij irritant. De emotie kan ik helaas niet uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagynl
  • Laatst online: 11:48
Rien43 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:43:
[...]

Van mij ook. Ik merk, ondanks dat alles flink gestegen is, dat ik chagrijnig begin te worden van deze daling. Ik maak ook grote blunders met traden, dus ik heb voorgenomen om maar gewoon te hodlen. Echter, zijn dit soort correcties dan vrij irritant. De emotie kan ik helaas niet uitschakelen.
Zeer herkenbaar, misschien dat het daardoor gedeelde smart is .. zoals men zegt, SAMEN komen we er wel door. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:22
JT schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:34:
Ik twijfel een beetje wat te doen met wat ik er nu in heb zitten :) Ik ben begin 2018 erin gegaan toen btc al een stuk omlaag ging
***members only***
Mooi verhaal en de genoemde bedragen vallen reuze mee.
Ik krijg altijd de indruk dat het merendeel al minimaal 50k ofzo aan winst heeft in crypto.
Oktober vorig jaar ingestapt en steeds wat bijgestort tot ik op een winst stond van 7k ofzo, en die is nu alweer gehalveerd afgelopen weken door dom handelen. Verkopen op de bodems als iedereen roept dat het nu echt nog wel dieper gaat, vervolgens toch weer hoger inkopen als het stijgt en daarna weer dumpen als het dan toch weer zakt :')
En dat ik de inleg steeds heb uitgebreid van 1k naar 10k helpt natuurlijk ook niet mee bij een terugval.
dus grotere bedragen investeren moet ik ook niet doen. Eerst dit verlies maar weer eens goedmaken zonder extra inleg.

[ Voor 7% gewijzigd door Het Fantoom op 28-02-2021 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Trouwens wel een interessant punt om rekening mee te houden:

Bijvoorbeeld 41 of 42k die word opgekocht als we daar komen, of door dumpen naar de 35k.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
PilatuS schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:21:

[Twitter]

Bijvoorbeeld 41 of 42k die word opgekocht als we daar komen, of door dumpen naar de 35k.
Daarom doe ik het ook zo, maar niet all-in en evt. wat reserveren voor 32k en up:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UsJrYRBrzXmmkUTEGUQuGAz6gNE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qItqPFyduPmFZSdOA9cDlqb5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zY1gr0fUbnvHb0eISAeosDHNjuI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/npWnZ1sVuN7vY0bVWIo9HgOQ.png?f=user_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Is dit Binance? Anders is in BTC/EUR kopen toch voordeliger want geen fees op EUR paren.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mighty schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:32:
Is dit Binance? Anders is in BTC/EUR kopen toch voordeliger want geen fees op EUR paren.
Ja, maar dan moet je steeds omrekenen en die fee's (0,06%) accepteer ik.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Lol.. ik heb hogere fees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
BTC trekt alles mee de vernieling in.....

Zit al geruime tijd voorgrond de 90% in USDT maar ben uit luiheid nog niet uit de moonshots (XOR, WASP, FRM oa). Dat had ik beter wel kunnen doen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Ik heb eens met de BTC/USDT grafiek lopen spelen en op de 1M is er toch geen vuiltje aan de lucht?? Iedereen doet alsof hij spaghetti rekteroni moet eten terwijl het een supermooie grafiek is. Daar kan KLM of Unilever een puntje aan zuigen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LuEzVdBLToVWR9OEA9ZtXZSza5s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRsbqowkrb9KZoLbgAOpos1M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KcRp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-07 16:29
BTC 30% correctie bijna gehaald, daarna weer lekker verder met bull run.
Dat is wat de meeste "kenners" zeggen tenminste.

Keep calm and HODL!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:59

St@m

@ Your Service

Mighty schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:55:
Ik heb eens met de BTC/USDT grafiek lopen spelen en op de 1M is er toch geen vuiltje aan de lucht?? Iedereen doet alsof hij spaghetti rekteroni moet eten terwijl het een supermooie grafiek is. Daar kan KLM of Unilever een puntje aan zuigen...

[Afbeelding]
Dat ligt eraan wanneer je bent ingestapt.. dat snap je toch wel?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

St@m schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:58:
[...]

Dat ligt eraan wanneer je bent ingestapt.. dat snap je toch wel?
Jazeker. Daarbij ga ik ervanuit dat de meeste hier al langer dan een maand of twee zitten. Je gaat toch niet op ATH Bitcoins inslaan!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-06 19:26
kcb schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:56:
BTC 30% correctie bijna gehaald, daarna weer lekker verder met bull run.
Dat is wat de meeste "kenners" zeggen tenminste.

Keep calm and HODL!
Denk het ook. De prijs daalt omdat nieuwe whales ook laag willen inkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:59

St@m

@ Your Service

Mighty schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:59:
[...]

Jazeker. Daarbij ga ik ervanuit dat de meeste hier al langer dan een maand of twee zitten. Je gaat toch niet op ATH Bitcoins inslaan!!!
Nee, 12k ervoor, dus dan zit ik nu gewoon in het rood, geeft verder niet, is voor de lange termijn.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 10:04
Ik ben het wel eens met de mensen die zeggen dat we weer naar de 20-30kregionen gaan voor BTC.

Op de daily even uitzoomen laat tot nu toe een flinke h&s zien volgens mij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WbF-Mu1m2hP6z94ly11c19qeCYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IEwjganIw6RvTB8xv2o5Vggv.jpg?f=fotoalbum_large

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-08-2021
@Taro , geen ADA in deze speculatieve tijd? Geen advies maar wel geïnteresseerd in je zienswijze:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Nu komen we wel weer in een mooi inkoopgebied:
  1. Cake: 8,3 USD
  2. ETH: 1312 USD
  3. BNB: 197 USD
Ik ga sowieso weer wat BNB inslaan, maar ook wat Cake DCA'en.

@JohnW1 Jazeker wel ADA, maar ik wacht nog ff met inkopen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5H4CvG3JydfGobIUETxbVgY7zyY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EtcpAjaHkru0dWnOiABQORRR.png?f=user_large

[ Voor 38% gewijzigd door Taro op 28-02-2021 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robino007
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Taro schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:11:
Ik ga sowieso weer wat BNB inslaan, maar ook wat Cake DCA'en
Ik zag hetzelfde inderdaad. Cake wacht ik nog even af, maar BNB heb ik net op 196 een sloot aangekocht, en verwacht dat die eventueel weer met BTC omhoog kruipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 22:56
PilatuS schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:21:

[Twitter]

Ik vraag me dan wel even af: wat is een veilige marge om niet uitgestopt te worden? Momenteel heb ik mijn limit order op 41k staan, met een stop loss op 38.500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
goldmemberf1 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:22:
[...]

Ik vraag me dan wel even af: wat is een veilige marge om niet uitgestopt te worden? Momenteel heb ik mijn limit order op 41k staan, met een stop loss op 38.500.
Misschien is een stop loss helemaal niet handig hier. Stel dat waar we het over hebben klopt, waarom wil je dan een stop loss ? Of de maximale dip nou 40k of 35k is, indien de verwachting is dat we vanuit daar voor minimaal een tijdje omhoog gaan, waarom dan een stop loss ? Een stop loss zou je eerder moeten gebruiken om te voorkomen dat we naar bijvoorbeeld 20k gaan. Als de verwachting is dat we daar niet gaan komen heeft het geen nut.

Niet dat ik of iemand het weet hoor, maar puur even als overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 22:56
PilatuS schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:28:
[...]

Misschien is een stop loss helemaal niet handig hier. Stel dat waar we het over hebben klopt, waarom wil je dan een stop loss ? Of de maximale dip nou 40k of 35k is, indien de verwachting is dat we vanuit daar voor minimaal een tijdje omhoog gaan, waarom dan een stop loss ? Een stop loss zou je eerder moeten gebruiken om te voorkomen dat we naar bijvoorbeeld 20k gaan. Als de verwachting is dat we daar niet gaan komen heeft het geen nut.

Niet dat ik of iemand het weet hoor, maar puur even als overweging.
Overweging is dat ik een buy order heb ik 41k om long te gaan. Mochten we daar doorheen zakken, dan wil ik mijn verlies beperken als gevolg van een mislukte trade. Liever straks 50% gainen vanuit 20k dan 3/4% verliezen. Maar misschien is dit een verkeerde gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
Taro schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:11:
Ik ga sowieso weer wat BNB inslaan, maar ook wat Cake DCA'en.

@JohnW1 Jazeker wel ADA, maar ik wacht nog ff met inkopen :)
[Afbeelding]
Thanks voor de reactie (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:30
WiseGuy! schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:08:
Ik ben het wel eens met de mensen die zeggen dat we weer naar de 20-30kregionen gaan voor BTC.

Op de daily even uitzoomen laat tot nu toe een flinke h&s zien volgens mij:

[Afbeelding]
dat is geen H&S. Lijkt er zelfs niet op. En again, 30k zou kunne, wickje tot 28 ook maar 20k never. Als we dat doen, is het klaar voor btc aankomende 2 jaar. Dan gebeurt er iets wat nog niet eerder gebeurt is bij btc. (zo vroeg in een bullrun door de 21weekly ema zakken en bear markt krijgen)

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
goldmemberf1 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:33:
[...]

Overweging is dat ik een buy order heb ik 41k om long te gaan. Mochten we daar doorheen zakken, dan wil ik mijn verlies beperken als gevolg van een mislukte trade. Liever straks 50% gainen vanuit 20k dan 3/4% verliezen. Maar misschien is dit een verkeerde gedachte?
Ik snap het idee wel, maar je zet je stop loss op een plek die prima geraakt kan worden. Je koopt 41k en het dipt kort even naar 37k. Dan een dikke recovery naar 45k en hoger. Dan heb je gekocht, ben je uitgestopt en mis je de run omhoog. Dus als de verwachting is dat waar je koopt ongeveer de low gaat zijn, loop je enorm risico met die stop loss. Je probeert de dip te kopen en je zet je stop loss in die zelfde dip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:30
Overigens geeft de Litecoin ook een mooi vooruitzicht bij een herstel. Kan zo van 1,30 naar 1,90/2,00 euro. Zit er sterk aan te denken om morgenochtend wat extra fiat om te gaan zetten naar ltc. Naast het verlies goedmaken misschien meteen wat extra winst pakken.
Alleen heb ik zo'n stemmetje in mijn hoofd niet te gierig te zijn.. Hopelijk is die morgenochtend weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
anti elppa schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:36:
[...]

dat is geen H&S. Lijkt er zelfs niet op. En again, 30k zou kunne, wickje tot 28 ook maar 20k never. Als we dat doen, is het klaar voor btc aankomende 2 jaar. Dan gebeurt er iets wat nog niet eerder gebeurt is bij btc. (zo vroeg in een bullrun door de 21weekly ema zakken en bear markt krijgen)
Vind ik wel. Hoe dan ook: sub 30k zou idd whopping zijn maar onmogelijk? Zeker niet. Kunnen we weer in winterslaap.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlu39Tu4GP6qF4mzjIzoXgTkiMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4zwMfpPcAGPrgo4l3mmm9bfg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-06 20:13

p0st

Dutch Reefer

PilatuS schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:36:
[...]

Ik snap het idee wel, maar je zet je stop loss op een plek die prima geraakt kan worden. Je koopt 41k en het dipt kort even naar 37k. Dan een dikke recovery naar 45k en hoger. Dan heb je gekocht, ben je uitgestopt en mis je de run omhoog. Dus als de verwachting is dat waar je koopt ongeveer de low gaat zijn, loop je enorm risico met die stop loss. Je probeert de dip te kopen en je zet je stop loss in die zelfde dip.
Precies dit, dank voor je heldere uitleg :)

Verder betwijfel ik of we veel verder zakken dan 40k, in ieder geval op lange termijn geloof ik daar niets van. Te veel grote investeerders hebben de laatste tijd BTC aan hun portfolio toegevoegd om de prijzen zo ver te laten zakken (long term). Dus hoewel een dipje onder de 40k best mogelijk is (wie weet vandaag nog) vermoed ik dat we vanaf komende week weer rustig naar de 50k toe kruipen :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-07 12:50
Rien43 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:43:
[...]

Ik moet zeggen dat het wel bekend klinkt, ik heb zelf dit gehad in de periode dat ik in “sprinters” handelde op aandelen.
In crypto zit ik nu short, we zullen zien.. het doet me genoeg om regelmatig te kijken, maar chagrijnig word ik er niet meer van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
WiseGuy! schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:51:
[...]

Vind ik wel. Hoe dan ook: sub 30k zou idd whopping zijn maar onmogelijk? Zeker niet. Kunnen we weer in winterslaap.
[Afbeelding]
ja zo lust ik er nog wel een paar, jij tekent al een H&S voor het hoofd amper af is en je geen idee hebt waar de dus de neklijn ligt. Die kan je pas tekenen als het hoofd af is en een bodem gemaakt heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06 22:25
WiseGuy! schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:51:
[...]

[Afbeelding]
Whahaha. Zo kan je overal wel een H&S in tekenen volgens mij :') .

Anyways. We gaan het beleven.
Ik vind die 1M chart er ook goed uitzien ;) en het is echt bizar hoe snel mensen vergeten waar we 3 weken terug stonden. Of een maand.

Ik snap het aan de andere kant ook wel hoor, vertrouwen ben je 10x sneller kwijt dan dat je het weer terugkrijgt.

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:57
Mighty schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:59:
[...]

Ik koop al maanden BTC op de ath :)

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseGuy!
anti elppa schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:54:
[...]

ja zo lust ik er nog wel een paar, jij tekent al een H&S voor het hoofd amper af is en je geen idee hebt waar de dus de neklijn ligt. Die kan je pas tekenen als het hoofd af is en een bodem gemaakt heeft
True. In wording idd. Wat daarmee idd alle kanten op kan. Overigens hoeft niet ieder head er als fido dido uit te zien.

Time will tell, ik verttouw het iig voor geen meter atm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cursquidHome
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-06-2022
Deze daling hoort er toch gewoon een beetje bij? In een bullrun ga je toch nooit in 1x naar boven. Of heb ik het mis? Ik was in 2017 op het einde ingestapt maar hoe ging het toen in maart t/m december? Neem aan ook niet in 1x naar de ATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
JohnW1 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:33:
[...]

Thanks voor de reactie (Y)
@Taro Welk koers zit je aan te denken want nu ligt die vrij stabiel op 1,20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:10
Currry schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:51:
Overigens geeft de Litecoin ook een mooi vooruitzicht bij een herstel. Kan zo van 1,30 naar 1,90/2,00 euro. Zit er sterk aan te denken om morgenochtend wat extra fiat om te gaan zetten naar ltc.
Denk dat je 130,- 190,- en 200,- bedoeld?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:30
Bad Brains schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:34:
[...]

Denk dat je 130,- 190,- en 200,- bedoeld?
Die inderdaad ja. Zat zo nog in een andere berekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:10
Currry schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:50:
[...]

Die inderdaad ja. Zat zo nog in een andere berekening.
Wilde je al om je exchange vragen, dan laadde ik mijn kar ook even vol.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:16

JT

VETAK y0

Het Fantoom schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:50:
[...]

Mooi verhaal en de genoemde bedragen vallen reuze mee.
Ik krijg altijd de indruk dat het merendeel al minimaal 50k ofzo aan winst heeft in crypto.
Oktober vorig jaar ingestapt en steeds wat bijgestort tot ik op een winst stond van 7k ofzo, en die is nu alweer gehalveerd afgelopen weken door dom handelen. Verkopen op de bodems als iedereen roept dat het nu echt nog wel dieper gaat, vervolgens toch weer hoger inkopen als het stijgt en daarna weer dumpen als het dan toch weer zakt :')
En dat ik de inleg steeds heb uitgebreid van 1k naar 10k helpt natuurlijk ook niet mee bij een terugval.
dus grotere bedragen investeren moet ik ook niet doen. Eerst dit verlies maar weer eens goedmaken zonder extra inleg.
Verkopen op bodems en kopen op pieken is een door mij veel gemaakte fout getriggerd door FOMO en greed die ik inmiddels beter beheers. Aantal dagen terug ofzo nog wel een fout gemaakt, alts dipte teringhard, HNT van de hand gedaan bij 660 om verder zakken te voorkomen. 630 werd de dip en HNT had nu bij mij in de + gestaan als ik had gehodl'd....maar waar ik voorheen BAT ook van de hand had gedaan, heb ik die toch gehouden. Dus in plaats van all in fear, fear voor de helft toegepast :+

Ik wil wel nog eens gaan oefenen met BTC traden aan de hand van MA's a la taro maar zoals hij zelf al zegt moet je dat in de juiste markt doen en is een bull market erg onvoorspelbaar.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezekielll
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
** Niet op de man spelen aub, dat kan je ook anders verwoorden. **

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 28-02-2021 21:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Je ziet vaak in een marketcyclus dat eerst high caps, daarna mid caps en daarna low caps stijgen. Aangezien Bitcoin nu daalt, Ethereum nu daalt en vele mid/low caps nu ook dalen, zou je kunnen zeggen dat de cyclus nu doorlopen zou kunnen zijn. Of de cyclus start nu opnieuw op, of is ten einde. ADA even daargelaten ivm specifiek nieuws.

In 2018 zag je weer een aantal recoveries, maar deze eindigden allemaal in failed rallies, om daarna lager te eindigen (even kort door de bocht).

Mijn gevoel zegt dat deze bullrun veel te kort heeft geduurd, aan de andere kant is de vorige ATH van Bitcoin x3 gegaan, dat voelt misschien achteraf als relatief weinig, maar is natuurlijk wel fors.

Ik gok nog steeds op de 38-42k om weer in te stappen om daarna de bullrun weer te vervolgen, maar ga bewust niet all-in, dit kan het immers ook zijn geweest en dan zijn 36k, 32k en 20k next. Benieuwd hoe anderen dit zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladonna
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-04 19:15
Wat is t moment om te verkopen bij sell the news voor ada.
Er zou toch morgen nieuws komen voor ada. Dus vandaag verkopen? Of een paar uur ervoor?
Ik heb eens gezien dat met een coin , dat het een paar uur ervoor heel erg steeg een zo hard weer zakte na het nieuws

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Ladonna Als je al in ADA zit: Voor de nacht mooie verkooporders plaatsen. Maar persoonlijk zou ik nu niet meer instappen als er morgen nieuws volgt. De enige reden dat ADA nóg verder stijgt is dat alle alts verder stijgen vannacht. En dan kan je waarschijnlijk net zo goed in Cake, BNB, etc. zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik vroeg me iets af, uiteraard zelf gezocht, maar kon het niet echt vinden.
Waarom koop Grayscale eigenlijk zoveel Bitcoins met het idee om ze langdurig vast te houden?
Zou het niet veel goedkoper voor ze zijn om dan zelf Mining Farms neer te zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Op basis van de korte timeframes ben ik met mijn vrije USDT alweer ingestapt en heb ik de lagere buy orders op ETH, BNB, CAKE geannuleerd en ben ik ingestapt. De laagste BTC buy orders inmiddels ook omgezet in BTC, want deze move ziet er wel goed uit.

Twijfel voor de nacht: Alles zo weer met winst verkopen en lage buy orders instellen, of blijven zitten. Lastig he? :) Als iedereen op 40k gokt, dan kan 43k ook prima de bodem zijn...

@raptorix Grayscale koopt zelf geen Bitcoin, dat doen ze voor hun klanten. En die betalen Grayscale ervoor, dus of Bitcoin stijgt of daalt maakt voor Grayscale zelf niet zoveel uit, voor hun klanten wel, want die betalen ook een bepaalde toeslag.

[ Voor 21% gewijzigd door Taro op 28-02-2021 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-07 22:35
Beetje zelfde tactiek toegepast, eerste buy order voor mij was btc op 43500 en cake op 8,2. Verder algo, sol in de buurt van dieptepunt gekocht en nu voor 75% ingestapt. Een paar lagere buy orders laten staan, maar niet gereserveerd voor lager dan 40k. Dan stap ik wel weer op tijd uit denk ik en neem ik verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Ik ben er nog steeds niet uit waarom BNB ineens 6 x zoveel waard werd. Gelukkig had ik er een aantal.
Is er een reeele kans dat die weer naar 60 dollar terug zakt zoals paar weken terug of blijft die hierom at dalen en stijgen?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Taro schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:50:
Ik gok nog steeds op de 38-42k om weer in te stappen om daarna de bullrun weer te vervolgen, maar ga bewust niet all-in, dit kan het immers ook zijn geweest en dan zijn 36k, 32k en 20k next. Benieuwd hoe anderen dit zien...
Ik hou er ook serieus rekening mee. Vandaar mijn eerdere post vandaag met mijn vraag. Wat je zelf al zegt, ATH veel hoger dan de vorige keer. Parabolosch bereikt, daarna flinke daling en hele twijfelende btc. Daarnaast heb ik bij crypto nog steeds heel sterk het gevoel dat iedereen elkaar zo bullish mogelijk maakt om z'n eigen geld meer waard te maken. Dus zo een model met 280k als eindpunt is leuk en niemand die op voorhand kan zeggen dat het niet gebeurt, maar als je veel geld in BTC hebt zitten dan heb je er belang bij andere mensen dit te laten geloven. SHIL4LIFE.

Ik vind dat je dit ook merkt in de argumenten; vaak wordt gezegd dat het nu een andere markt is omdat insitutioneel geld, maar uiteindelijk reageert de markt vaak nog als de oude markt. En er worden naast argumenten van een nieuwe markt vaak juist nog argumenten aangehaald die passen bij de oude markt, zoals "ATH is vorige keer ook x keer geworden van de bull market ervoor" of "de standaard cycle is bladiebla". Maar dan vraag ik mij af, als je die markt nu echt zo anders vindt, waarom ga je er dan vanuit dat dat stukje wél hetzelfde is gebleven :? (heb het niet over jou, jij calculeert alle mogelijkheden in ;) ) Ik vind het hele sentiment maar gebakken lucht. Dat is verder van mijn kant uit geen oordeel over crypto in het algemeen (alhoewel ik het voor 95% nog steeds een casino vind) en ik wil allerminst beweren dat er geen geld te halen is :P Maar uiteindelijk lijkt het soms meer op een spel.

Komt ook nog eens bij:
JT schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:34:
(ik zie wat er nu gebeurt een beetje als voortzetting van het sentiment van vóór de Musk-pumps en dat sentiment was erg twijfelachtig, ik begin met af te vragen of de pumps nu niet gewoon zijn uitgewerkt en we nu weer in dat eerdere sentiment terecht komen).
Ik vraag me af waar we hadden gestaan zonder de pumps van Elon Musk.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Goede argumenten. Ben wel geneigd te denken dat institutioneel geld toch een sterkere rem moet zetten op bepaalde buy zones zoals bv 33k, 23k en 11k.

Maar je hebt gelijk dat de volatiliteit grotendeels is gebleven en in Alts zeker.

Vraag me ook af waar we hadden gestaan zonder Elon. Niemand weet het precies, eigenlijk ook zinloos, juist een grotere marketcap zorgt er ook voor dat institutioneel geld überhaupt kan instappen, anders Hennie simpelweg niet genoeg volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Het hele argument van een hedge tegen inflatie en waardevermindering tov de dollar geloof ik wel, de hoeveelheden geprinte dollars is gewoon absurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
In het nieuws:

Crypto Carnage Continues As 'Whale Wars' Rage
met de conclusie:
But, away from the inter-market spillovers, Crypto-news-flash.com reports that as CryptoQuant CEO Ki Young Ju discussed, a whale war is currently raging between US institutional investors, BTC whales, and miners over “who got the real power.”

US institutional investors are giving a clear “buy” signal through Coinbase outflows as well as the Coinbase price premium.

BTC whales are also in a buying mood at current levels as evidenced by BTC reserve and stablecoin inflow transactions.

However, once again the mining sector seems to have a different opinion. As Ju elicited, miner outflows and miner to exchange flows are giving a clear “Sell” signal.
tsja, strijd om de macht?

Hele artikel: https://www.zerohedge.com...continues-whale-wars-rage

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Even een observatie voor wie het boeit.

Zie het volume van ADA/DOWN. Dit is de laatste 2 dagen van laag naar extreem hoog gegaan. Heb dit wel eens vaker bij de DOWN munten gezien. Blijkbaar zijn er een hoop mensen die denken dat ADA zijn top heeft gevonden voor nu gezien de interesse in de DOWN token. Dit volume is ook te vergelijken met andere munten die flinke runs hebben gedaan in het verleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twit
  • Laatst online: 12:21
Taro schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:10:
Op basis van de korte timeframes ben ik met mijn vrije USDT alweer ingestapt en heb ik de lagere buy orders op ETH, BNB, CAKE geannuleerd en ben ik ingestapt. De laagste BTC buy orders inmiddels ook omgezet in BTC, want deze move ziet er wel goed uit.

Twijfel voor de nacht: Alles zo weer met winst verkopen en lage buy orders instellen, of blijven zitten. Lastig he? :) Als iedereen op 40k gokt, dan kan 43k ook prima de bodem zijn...

@raptorix Grayscale koopt zelf geen Bitcoin, dat doen ze voor hun klanten. En die betalen Grayscale ervoor, dus of Bitcoin stijgt of daalt maakt voor Grayscale zelf niet zoveel uit, voor hun klanten wel, want die betalen ook een bepaalde toeslag.
Ik ben vanochtend alsnog geladderd uitgestapt vanaf 45.4 tot 45.0 ongv (o.a. naar jou post over risk vs return en nog eens goed nadenken over hoever je er in zit etc). Ik had mijn laagste buy order op 43.1 staan en die werd dus keurig gehit. Koersen eigenlijk hele dag live gevolgd en op enig moment had ik het idee dat de bounce wel vrij serieus werd dus met een market buy op 43.9 de rest die ik vanochtend had verkocht weer ingekocht. Leuke trade, klein plukje btc gewonnen maar idd.

Nu zijn we ook hier weer soort van terug bij af: gaan we nu op dezelfde levels als vanochtend weer verkopen, weer dezelfde 43 laag tm 41 hoog getrapte buy orders maken of blijven we nu toch maar zitten. Ik vermoed dat het in mijn geval het laatste wordt. Verschil is wel dat we inmiddels weer een lagere low hebben gemaakt zo je wilt, 43k vs 43.8 hiervoor volgens mij, maar toch lijken we enigszins gestabiliseerd weer rond deze 45k levels.

De volumes de laatste uren zijn ook erg laag volgens mij. Ik weet zondagavond etc maar toch.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-06 19:26
ErikRo schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:39:
Ik ben er nog steeds niet uit waarom BNB ineens 6 x zoveel waard werd. Gelukkig had ik er een aantal.
Is er een reeele kans dat die weer naar 60 dollar terug zakt zoals paar weken terug of blijft die hierom at dalen en stijgen?
Het begon in ieder geval met de aankondiging een nieuwe token: Safepal. En daarvoor moest je BNB hebben.
Daarna is Safepal ongeveer x30 gegaan en hebben sommigen het weer omgezet in BNB.

Het kan nog wel dalen, maar onder de 100 voorlopig niet denk ik. En als ze met nieuwe dingen gaan komen gaat het juist weer stijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door _Gast_ op 01-03-2021 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

PilatuS schreef op zondag 28 februari 2021 @ 23:39:

Zie het volume van ADA/DOWN. Dit is de laatste 2 dagen van laag naar extreem hoog gegaan. Heb dit wel eens vaker bij de DOWN munten gezien. Blijkbaar zijn er een hoop mensen die denken dat ADA zijn top heeft gevonden voor nu gezien de interesse in de DOWN token. Dit volume is ook te vergelijken met andere munten die flinke runs hebben gedaan in het verleden.
Klopte het ook bij die andere munten?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
JT schreef op maandag 1 maart 2021 @ 00:49:
[...]

Klopte het ook bij die andere munten?
Kijk vooral zelf even :)

Maar zie bijvoorbeeld XRP en BNB.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 00:09
BTC uitbraak op de 1H EMA

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8AkWolS7pSLAT7lGxqQ2gXyj5_g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OSfKZw8bTkK3NhYckD3teuuX.png?f=fotoalbum_large

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-07 20:00
Belangrijkste nieuws van de week, geen reacties haha. Ik volg m nauwlettend!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

mouzetc schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:42:
[...]

Belangrijkste nieuws van de week, geen reacties haha. Ik volg m nauwlettend!
Ligt misschien aan het tijdstip ;) Maar ik ben benieuwd of het een fake out is vóór de dip of dat het toch verder gaat stijgen. Blij dat ik gister met m'n fiat nog een beetje cake had gehaald :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
JT schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:52:
[...]

Ligt misschien aan het tijdstip ;) Maar ik ben benieuwd of het een fake out is vóór de dip of dat het toch verder gaat stijgen. Blij dat ik gister met m'n fiat nog een beetje cake had gehaald :P
maand is over dus ik gok dat het geen fake out is. Her en der zie je wel aardige sell muren op 47 staan. Dus ik hang de vlag pas uit als we daar overtuigend voorbij zijn

[ Voor 14% gewijzigd door anti elppa op 01-03-2021 09:00 ]

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Taro schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:50:
Je ziet vaak in een marketcyclus dat eerst high caps, daarna mid caps en daarna low caps stijgen. Aangezien Bitcoin nu daalt, Ethereum nu daalt en vele mid/low caps nu ook dalen, zou je kunnen zeggen dat de cyclus nu doorlopen zou kunnen zijn. Of de cyclus start nu opnieuw op, of is ten einde. ADA even daargelaten ivm specifiek nieuws.

In 2018 zag je weer een aantal recoveries, maar deze eindigden allemaal in failed rallies, om daarna lager te eindigen (even kort door de bocht).

Mijn gevoel zegt dat deze bullrun veel te kort heeft geduurd, aan de andere kant is de vorige ATH van Bitcoin x3 gegaan, dat voelt misschien achteraf als relatief weinig, maar is natuurlijk wel fors.

Disclaimer: ik ben geen financieel adviseur, noch ben ik een crypto-veteraan. Ik houd me sindskort met crypto bezig en beschouw mezelf als een fanatieke beginneling die e.e.a. probeert te analyseren vanuit zowel macro-economisch als TA perspectief. En veel van mijn "kennis" haal ik van derde partijen (YT, podcasts, hier en daar een boek) :P
Dat gezegd hebbende, zie ik persoonlijk weinig aanleiding om mee te gaan in de berichten die spreken van een mogelijke pullback naar sub 32k om vervolgens in een jarenlange bear market terecht te komen.

---

Fundamenteel

1. Adoptie BTC/crypto door corporates
Hier is denk ik al voldoende over gezegd. Los van een manische Elon Musk en zijn tweets over BTC & DOGE kunnen we niet meer onder dit gegeven uit en kunnen we concluderen dat dit gegeven een goed is voor BTC op de middellange tot lange termijn. Granted, niet iedereen is zijn balans aan het omzetten naar BTC en nog maar een handjevol corporates hebben aangegeven meer fiducie in BTC te krijgen - maar zo begint het altijd. Je hebt nou eenmaal early adopters nodig.

2. Geldhoeveelheid, monetair beleid & bijbehorend sentiment
Als macro-econoom van huis uit kijk ik al een tijdje met gefronsde wenkbrauwen naar de enorme hoeveelheden geldcreatie en zeer uitzonderlijke situatie waar we ons nu al een aantal jaren in bevinden. De rente, inflatie en geldhoeveelheid staan op dusdanige niveaus met bijbehorende onderliggende relaties dat je al mijn bachelor en masterboeken het raam uit kan gooien. Nu zal dit wellicht geen nieuws zijn voor degenen die die lezen, maar ik heb het idee dat dit steeds meer mainstream gedragen wordt. Hiermee bedoel ik dat niet-economen en/of mensen die niet per se van nature een grote interesse hebben in beleggen, finance of economie in mijn omgeving hier wel bewust van lijken te zijn.
Goud en zilver zijn natuurlijk de logische hedges in een situatie van argwaan jegens het monetaire systeem in het algemeen. Aandelenkoersen zijn echter dusdanig hoog dat velen hier niet in lijken in te willen stappen. Crypto is eenvoudig, kent mooie rendementen en is over het algemeen veel meer appealing voor de jonge, hoogopgeleide retail belegger.

3. Macro-economische & marktgerelateerde trends
De QE efforts van de VS en Europa lijken voorlopig nog wel even door te gaan. De interbancaire rente blijft voorlopig op een historisch dieptepunt. Vorige week steeg echter de rente van de staatsobligaties van de VS voor het eerst sinds tijden, waardoor aandelenkoersen een tik kregen - en ook weer snel herstelden. Is dit een indicatie van een kentering? Mogelijk, echter hebben de Fed en ECB al aangegeven dat ze bereid zijn buiten hun bandbreedtes te interveniëren mocht dit nodig zijn om de kapitaalmarktrentes laag te houden. Bovendien, als er bijbehorende lichte inflatie zal komen in de VS rond maart-april, zal dit wat mij betreft alleen maar een stimulans zijn voor beleggers om te gaan spreiden en eventueel in crypto te stappen op zoek naar rendement. Deze inflatieverwachting is overigens geraamd rond april en neemt wellicht voor de zomer alweer af.

Technisch

1. Vorige bull-runs, testen van supports en (E)MAs
Dit is natuurlijk waar het hier om draait, alleen heb ik hier maar één bullet point :P . De grootste indicator voor mij dat deze bull run nog niet per se voorbij is is het feit dat we nog amper noemenswaardige tests hebben gezien van enkele lange termijn MAs zoals de 20wk MA:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Irw_nNkU-G3LG-brdt4Xa2dRnJE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SgTKHe6MlzrQwE57kDFSRVSv.jpg?f=user_large

Dit gebeurde in de runs van 2013 en 2017 meerdere keren per run. We hebben nog een ruime marge aangezien de 20wk MA nu in de 29k staat. Verder is de MA50 (1d) nog maar één keer getest, op 27 januari. En dan hebben we nog het bekende plaatje van van de meerdere 30%+ drops die BTC kende in de run van 2017, waar we nu op één pullback zitten in januari (28% in 4 dagen) en de huidige (24% in 2 dagen of 26% in 6 dagen).

Vervolgens kunnen we ook kijken naar het consolidatielevel van de correctie na de vorige move up van december 2020/januari 2021. Dit lijkt uit te komen op een fib level van 0.5 (zie de groene stippellijn) na het trekken van een fib retracement van ~17k naar de top van begin januari van ~42k.
Als je een zelfde soort fib retracement trekt vanaf dit niveau naar de nieuwe piek van 58k en vervolgens weer een lijn tekent op het fib level van 0.5, zie je dat de support zou moeten uitkomen op 43600. Dit heeft dan ook als support gediend behalve één wick op de daily chart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zh39Vw_DGMPst_QTZoowa-pM4SI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XzvaaeNiF8apPOWVJrVS7oCm.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al denk ik dus genoeg reden om bullish te zijn op de middellange termijn (i.e. tot en met april/mei) en wellicht wat bearish in de kortere termijn. Een "echte" test van 41k of 42k zit er zeker nog wel in. Sterker nog, als we de 20wk MA niet passeren (die met een paar honderd $ per dag toeneemt, wel in aflvakkende mate uiteraard) zou ik geen reden zien om aan te nemen dat deze "market cycle" voorbij is. Oftewel, marge genoeg, maar ik neem wel in acht dat "de dip" nog wel wat dagen, wellicht 2 weken kan aanhouden voordat we weer boven de 54k komen :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-v-G
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-03-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Weet het, het is geen slowchat, maar wil t oprecht beter (leren) begrijpen. Zie zoveel termen. Hoe en waar kan ik leren wat hiermee bedoeld wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glockner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-03 16:11
readytoflow schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:04:
[...]

Weet het, het is geen slowchat, maar wil t oprecht beter (leren) begrijpen. Zie zoveel termen. Hoe en waar kan ik leren wat hiermee bedoeld wordt.
Zie de openingspost van dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:42
Lekker bezig Pimpie! Met name knap dat je al zo snel een realistisch beeld hebt gekregen van de markt. Kan je niet van iedereen zeggen..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Jedi_Pimp schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:26:
[...]

Disclaimer: ik ben geen financieel adviseur, noch ben ik een crypto-veteraan. Ik houd me sindskort met crypto bezig en beschouw mezelf als een fanatieke beginneling die e.e.a. probeert te analyseren vanuit zowel macro-economisch als TA perspectief. En veel van mijn "kennis" haal ik van derde partijen (YT, podcasts, hier en daar een boek) :P
Dat gezegd hebbende, zie ik persoonlijk weinig aanleiding om mee te gaan in de berichten die spreken van een mogelijke pullback naar sub 32k om vervolgens in een jarenlange bear market terecht te komen.

---

Fundamenteel

1. Adoptie BTC/crypto door corporates
Hier is denk ik al voldoende over gezegd. Los van een manische Elon Musk en zijn tweets over BTC & DOGE kunnen we niet meer onder dit gegeven uit en kunnen we concluderen dat dit gegeven een goed is voor BTC op de middellange tot lange termijn. Granted, niet iedereen is zijn balans aan het omzetten naar BTC en nog maar een handjevol corporates hebben aangegeven meer fiducie in BTC te krijgen - maar zo begint het altijd. Je hebt nou eenmaal early adopters nodig.

2. Geldhoeveelheid, monetair beleid & bijbehorend sentiment
Als macro-econoom van huis uit kijk ik al een tijdje met gefronsde wenkbrauwen naar de enorme hoeveelheden geldcreatie en zeer uitzonderlijke situatie waar we ons nu al een aantal jaren in bevinden. De rente, inflatie en geldhoeveelheid staan op dusdanige niveaus met bijbehorende onderliggende relaties dat je al mijn bachelor en masterboeken het raam uit kan gooien. Nu zal dit wellicht geen nieuws zijn voor degenen die die lezen, maar ik heb het idee dat dit steeds meer mainstream gedragen wordt. Hiermee bedoel ik dat niet-economen en/of mensen die niet per se van nature een grote interesse hebben in beleggen, finance of economie in mijn omgeving hier wel bewust van lijken te zijn.
Goud en zilver zijn natuurlijk de logische hedges in een situatie van argwaan jegens het monetaire systeem in het algemeen. Aandelenkoersen zijn echter dusdanig hoog dat velen hier niet in lijken in te willen stappen. Crypto is eenvoudig, kent mooie rendementen en is over het algemeen veel meer appealing voor de jonge, hoogopgeleide retail belegger.

3. Macro-economische & marktgerelateerde trends
De QE efforts van de VS en Europa lijken voorlopig nog wel even door te gaan. De interbancaire rente blijft voorlopig op een historisch dieptepunt. Vorige week steeg echter de rente van de staatsobligaties van de VS voor het eerst sinds tijden, waardoor aandelenkoersen een tik kregen - en ook weer snel herstelden. Is dit een indicatie van een kentering? Mogelijk, echter hebben de Fed en ECB al aangegeven dat ze bereid zijn buiten hun bandbreedtes te interveniëren mocht dit nodig zijn om de kapitaalmarktrentes laag te houden. Bovendien, als er bijbehorende lichte inflatie zal komen in de VS rond maart-april, zal dit wat mij betreft alleen maar een stimulans zijn voor beleggers om te gaan spreiden en eventueel in crypto te stappen op zoek naar rendement. Deze inflatieverwachting is overigens geraamd rond april en neemt wellicht voor de zomer alweer af.

Technisch

1. Vorige bull-runs, testen van supports en (E)MAs
Dit is natuurlijk waar het hier om draait, alleen heb ik hier maar één bullet point :P . De grootste indicator voor mij dat deze bull run nog niet per se voorbij is is het feit dat we nog amper noemenswaardige tests hebben gezien van enkele lange termijn MAs zoals de 20wk MA:

[Afbeelding]

Dit gebeurde in de runs van 2013 en 2017 meerdere keren per run. We hebben nog een ruime marge aangezien de 20wk MA nu in de 29k staat. Verder is de MA50 (1d) nog maar één keer getest, op 27 januari. En dan hebben we nog het bekende plaatje van van de meerdere 30%+ drops die BTC kende in de run van 2017, waar we nu op één pullback zitten in januari (28% in 4 dagen) en de huidige (24% in 2 dagen of 26% in 6 dagen).

Vervolgens kunnen we ook kijken naar het consolidatielevel van de correctie na de vorige move up van december 2020/januari 2021. Dit lijkt uit te komen op een fib level van 0.5 (zie de groene stippellijn) na het trekken van een fib retracement van ~17k naar de top van begin januari van ~42k.
Als je een zelfde soort fib retracement trekt vanaf dit niveau naar de nieuwe piek van 58k en vervolgens weer een lijn tekent op het fib level van 0.5, zie je dat de support zou moeten uitkomen op 43600. Dit heeft dan ook als support gediend behalve één wick op de daily chart.

[Afbeelding]

Al met al denk ik dus genoeg reden om bullish te zijn op de middellange termijn (i.e. tot en met april/mei) en wellicht wat bearish in de kortere termijn. Een "echte" test van 41k of 42k zit er zeker nog wel in. Sterker nog, als we de 20wk MA niet passeren (die met een paar honderd $ per dag toeneemt, wel in aflvakkende mate uiteraard) zou ik geen reden zien om aan te nemen dat deze "market cycle" voorbij is. Oftewel, marge genoeg, maar ik neem wel in acht dat "de dip" nog wel wat dagen, wellicht 2 weken kan aanhouden voordat we weer boven de 54k komen :)

Mooie analyse :) Ik zie alleen ook hier (maw: je bent verre van de enige) gebeuren dat er betoogd wordt dat de markt fundamenteel is veranderd met een ander type investeerder en vervolgens wordt er uitgegaan van TA-historie van 3 en 8 jaar terug :) Ik blijf nieuwsgierig waar de aanname op is gebaseerd dat het vetgedrukte aannemelijk is voor deze, volgens velen, fundamenteel andere markt.

Ik zeg niet dat het niet zo is hoor, time wil tell. Maar ik ben wel heel nieuwsgierig of deze argumentatie van velen nog stand houdt in combinatie met de argumentatie van fundamenteel andere markt met ander type investeerders

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 23:41
PilatuS schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:57:
Even een puntje voor mensen die MA's gebruiken. Binance heeft een aanpassing gemaakt aan de interface waarbij onder andere timeframes anders gekozen kunnen worden. Ze hebben echter ook de MA inputs van Open naar Close gezet waardoor ze anders weergegeven worden. Geen idee of dit bij iedereen zo is, maar ik vermoed van wel. Indien het zo is dan is het aan te raden terug te gaan naar de Open setting.

@Taro Is het bij jou ook Close nu ipv Open ?
De open is toch het zelfde als de close van de voorgaande candle?

<homer retreats into bushes.gif>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

PilatuS schreef op zondag 28 februari 2021 @ 23:39:

Lijkt erop dat je gelijk hebt gekregen :P Dan HODL ik ADA maar even verder. Iets met falling knife enzo. En ik geloof ook wel in verder potentieel van ADA. Komt wel weer een andere piek om te verkopen en later weer in te kopen :P

Op zich interessant als xxxDOWN voorspeller wordt van dipjes na pieken :)

[ Voor 4% gewijzigd door JT op 01-03-2021 11:14 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
JT schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:47:
[...]

Mooie analyse :) Ik zie alleen ook hier (maw: je bent verre van de enige) gebeuren dat er betoogd wordt dat de markt fundamenteel is veranderd met een ander type investeerder en vervolgens wordt er uitgegaan van TA-historie van 3 en 8 jaar terug :) Ik blijf nieuwsgierig waar de aanname op is gebaseerd dat het vetgedrukte aannemelijk is voor deze, volgens velen, fundamenteel andere markt.

Ik zeg niet dat het niet zo is hoor, time wil tell. Maar ik ben wel heel nieuwsgierig of deze argumentatie van velen nog stand houdt in combinatie met de argumentatie van fundamenteel andere markt met ander type investeerders
Zeker een terechte kanttekening: kan je dezelfde TA principes hanteren in een markt die fundamenteel is veranderd? Lastig te zeggen inderdaad. Mijn onderbuikgevoel zegt echter dat (mocht dit inderdaad niet zo zijn) deze mogelijke "discrepantie" eerder zich eerder zou uiten in een (manische) move omhoog dan in een correctie sub 30k en een langetermijn bear market voor 6+ maanden tot 2 jaar. Dit is alleen puur gevoel en het zou zo maar de andere kant op kunnen vallen.

Ik ben benieuwd wat ETH gaat doen de komende twee weken, we hebben er al genoeg over gespeculeerd de afgelopen dagen :P . De ETH/BTC chart ziet er in ieder geval goed uit.
Een alt die ik op dit moment goed in de gaten houd, is Elrond (EGLD). Verwacht nog wel wat upside potentieel aangezien de descending wedge (4h) is doorbroken en er op de 1h een rising channel zichtbaar is.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-06 20:26
Jedi_Pimp schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:16:
[...]

Zeker een terechte kanttekening: kan je dezelfde TA principes hanteren in een markt die fundamenteel is veranderd? Lastig te zeggen inderdaad. Mijn onderbuikgevoel zegt echter dat (mocht dit inderdaad niet zo zijn) deze mogelijke "discrepantie" eerder zich eerder zou uiten in een (manische) move omhoog dan in een correctie sub 30k en een langetermijn bear market voor 6+ maanden tot 2 jaar. Dit is alleen puur gevoel en het zou zo maar de andere kant op kunnen vallen.

Ik ben benieuwd wat ETH gaat doen de komende twee weken, we hebben er al genoeg over gespeculeerd de afgelopen dagen :P . De ETH/BTC chart ziet er in ieder geval goed uit.
Een alt die ik op dit moment goed in de gaten houd, is Elrond (EGLD). Verwacht nog wel wat upside potentieel aangezien de descending wedge (4h) is doorbroken en er op de 1h een rising channel zichtbaar is.
ETH/BTC is vanaf zijn hoogste punt dit jaar (0.045) teruggezakt naar 0.03 (muv de flashcrash), daarvoor zal ie bijna 50% moeten stijgen tov BTC. Haalbaar? Misschien, maar ETH zal er wel hard voor moeten knokken. Het liefst weer terug naar de verhouding van een paar jaar terug @ 0.149 O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Jedi_Pimp schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:16:
[...]

Mijn opmerking gaat niet eens zozeer over wat btc gaat doen, meer over de voorspellende waarde van "history doesn't repeat itself but often rhymes". Ik kan mij zo voorstellen dat bij een fundamenteel andere markt dat rijmen minder zal zijn.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
JT schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:25:
[...]

Mijn opmerking gaat niet eens zozeer over wat btc gaat doen, meer over de voorspellende waarde van "history doesn't repeat itself but often rhymes". Ik kan mij zo voorstellen dat bij een fundamenteel andere markt dat rijmen minder zal zijn.
Ja maar zelfs al zou de markt nog hetzelfde zijn dan is de 4 jarige cycle er nog steeds. Waar we nu verschil gaan zien is minder diepe dips en wellicht een langere cycle met een hogere top, en daarna een minder diepe bearmarkt. Die minder diepe dips zie je nu dus al. time will tell of al dat andere ook gaat gebeuren. Maar wat ik dus wil zeggen is dat ook zonder die fundamentele shift, we nu ook gewoon in een bullmarkt hadden gezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaja84
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01-2024
Heeft iemand een idee waarom ADA nu wat achterblijft tov de andere coins ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhhh
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-07 16:28
Jaja84 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:33:
Omdat het afgelopen tijd veel gestegen is gaan veel mensen even in de vorige achterblijvers zitten? Zoals ETH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Laatst online: 10:17
Jaja84 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:33:
Ada is veel meer gestegen dan anderen de laatste tijd ook toen de rest daalde. dan kan je nu niet verwachten dat hij mee omhoog gaat.

Vandaag/morgen was er een of ander event /aankondiging rondom ADA toch? wat ik uit de geschiedenis ken is het vaak: By the hype -> sell the news. Dus in aanloop van gaat hij vast aardig omhoog maar zodra het dan alleen maar is wat verwacht werd pakt iedereen zijn winst en daalt hij weer flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-07 14:22
Ik heb persoonlijk niets met LTC, maar een vriend van mij zit er al jaren vol in.. en LTC loopt niet top zeg maar.. iemand een idee/verwachting of deze nog een keer echt een dikke move gaat maken? Komt er nog wat aan wat betreft ontwikkelingen of iets dergelijks? Je zou denken dat er nog genoeg ruimte omhoog zou zijn..

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valar Morghulis
  • Laatst online: 12-05-2022
Taro schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:10:

@Taro Ben je blijven zitten? Heb snachts deel verkocht en toch sochtends maar weer ingestapt 8)7 . Mijn verwachting van een dip niet uitgekomen. Ben benieuwd wat deze dag uiteindelijk gaat brengen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 00:09
JT schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:52:
[...]

Ja sorry ik leef hier in de omgekeerde wereld als Nederland slaapt ben ik wakker en omgekeerd ;)

Eerlijk gezegd zie ik het begin van een cup en handle. We kunnen ietwat retracen naar beneden (support is erg sterk op 47.5k is gebleken) maar als er dan een handle vormt is de weg vrij voor een uitbraak naar 51K of zelfs 54K.
readytoflow schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:04:
[...]

Ik had haast toen ik de post plaatste en het is vaak relevant zsm signalen te delen omdat ze timing gevoelig zijn maar een korte uitleg.

De EMA ribbon is een patroon wat een "gewichtige" berekening is van een aantal moving averages. De gemiddelde prijzen van een aantal vaste periodes (7 dagen, 25 dagen, 99 dagen bijv). Verschil tussen de EMA en MA is dat er exponentiëel wordt berekend
https://www.investopedia.com/terms/e/ema.asp

De koers van BTC is dagenlang onder die gemiddelden geweest en dat is een bearish signaal (koers valt onder de voorgaande gemiddelden). Op het moment dat een EMA ribbon gebroken wordt is dat een bullish signaal (koers breekt uit en gaat naar nieuwe hoogten).

Natuurlijk hangen de gemiddelden ook af van de tijdsframe waarop je de koers bekijkt. 1H (één uur) is veel volatieler dan 4H (vier uur) of de daily (dagelijkse koers). Daarom is het altijd belangrijk dat een koers overtuigend uitbreekt met liefst één groen blokje (één groene candle) op het 4H tijdsframe

De blauwe lijn in mijn grafiek zijn de voorgaande highs (hoge pieken) in de neerwaartse periode.
Daarbij een tweede blauwe lijn zijn de voorgaande lows (support) in dezelfde periode. Je ziet dat het kanaal steeds nauwer wordt en dan moet de koers een sprong gaan maken naar boven of naar beneden.
In dit geval is er dus naar boven uitgebroken.

Er zijn inmiddels twee dikke groene kaarsen op de 4H en dat is dus een positief signaal.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peterhhh
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-07 16:28
Pelox schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:47:
Ik heb persoonlijk niets met LTC, maar een vriend van mij zit er al jaren vol in.. en LTC loopt niet top zeg maar.. iemand een idee/verwachting of deze nog een keer echt een dikke move gaat maken? Komt er nog wat aan wat betreft ontwikkelingen of iets dergelijks? Je zou denken dat er nog genoeg ruimte omhoog zou zijn..
Denk dat LTC op termijn gewoon leegloopt als een ballon. Wat voegt 't nou echt toe aan de wereld (behalve sneller dat BTC)? Digitaal zilver? haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06 18:34
LTC is een coin waar ik ver uit de buurt blijf.
Waar zit de grootste resistance voor BTC momenteel? 48k? if 51k? of allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Sowieso voorzichtig zijn met long term hodles op alts.
Tenzij je ze temidden van beren hebt gekocht, maar voor mij is btc king en zijn alts manieren om meer btc te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Valar Morghulis schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:48:
[...]

@Taro Ben je blijven zitten? Heb snachts deel verkocht en toch sochtends maar weer ingestapt 8)7 . Mijn verwachting van een dip niet uitgekomen. Ben benieuwd wat deze dag uiteindelijk gaat brengen
Ja, ik ben vannacht blijven zitten: BTC, ETH, BNB & CAKE. Heb ook de Earn wallet gisteren weer met BNB gevuld.

Ik zie dit wel als een mooie bullish bounce waarbij de 1W dus net niet is aangetikt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0EIyS5cCCEA6D3mliRNvG0UHkwM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/clvI9TgiIqa4ksxgbo6QGHbL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Zelfde verhaal hier @Taro, thanks voor je tips. Nu alweer portfolio ath. Denk wel dat ik nog wat winst ga pakken onderweg, in januari dip ging hij ook bijna weer naar ath om gewoon alsnog naar 30k te dippen.

Traditionele markten leven ook weer op en btc volgt dat teveel. Terwijl stijgende rente juist een mooi argument kan zijn voor btc toch?

Zou mooi zijn als die link een keer verbroken wordt, want zie de aandelen ook nog wel een keer crashen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• padraig1973
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-06 13:15
Cardano blijft nog behoorlijk achter vanmorgen, maar dit lijkt hoop te geven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3AZ2vLPEDgedUdIJyfpT4XAUgZw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HXAL1Uk5G93sqiMbXl72dIyV.png?f=fotoalbum_large

Straks richting 1,35 euro ?

(Commentaar is welkom! ik ben lerende met TA!)

[ Voor 5% gewijzigd door padraig1973 op 01-03-2021 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-06 11:49

MicroWhale

The problem is choice

padraig1973 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:11:
Cardano blijft nog behoorlijk achter vanmorgen, maar dit lijkt hoop te geven:

[Afbeelding]

Straks richting 1,35 euro ?

(Commentaar is welkom! ik ben lerende met TA!)
Die had ik ook getekend ja.

En net per ongeluk uitgestapt op ADA. Had een Stop-limit willen plaatsen, maar hij stond nog op Limit. Toch een leuke hoeveelheid ETH meer, dus mag niet klagen.

Mss vanmiddag weer instappen. Wat je zegt ben ik nog niet zo zeker van... mocht er vanmiddag tussen 14-15u een uitbraak komen, dan spring ik er denk ik met een deeltje weer in. (als ik tijd heb tussen het werk door)

Mocht je hier op willen traden, dan is het aan te raden om dat te doen NADAT hij een uitbraak heeft gedaan. En eigenlijk moet die dan ook nog bevestigd worden (dus niet één candle). Kan zowel naar boven (Buy/Long) als naar beneden (Sell/Short). Ik wilde dus een Stop-Limit neerzetten voor als hij naar beneden uit zou breken, maar dat werd dus een full sell.

Ach ja, winst is winst.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMrq
  • Laatst online: 04-07 09:36
Crysania schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:36:
[...]

Vandaag/morgen was er een of ander event /aankondiging rondom ADA toch? wat ik uit de geschiedenis ken is het vaak: By the hype -> sell the news. Dus in aanloop van gaat hij vast aardig omhoog maar zodra het dan alleen maar is wat verwacht werd pakt iedereen zijn winst en daalt hij weer flink.
Dit is een interessante. Ik hoor al een week dat we maandag ADA REKTERONI eten. In de aanloop daarheen hebben we natuurlijk zaterdag/zondag al behoorlijk wat verloren. Want ja, wie wacht die klap af?

En vandaag is het al bijna op de hele wereld maandag, en... nog niks aan de hand. Ben erg benieuwd of die terugval nog komt - of stiekem al is geweest.

EDIT: Ik lees dat om 21:44 UTC de Mary hardfork is afgerond. Maar dan nog. Kans dat (de angst voor) de terugval al voorbij is?

[ Voor 8% gewijzigd door MrMrq op 01-03-2021 12:51 ]

Maktub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Zijn alle XRP army, en LINK marines allemaal overgestapt in de ADA trein?

En wanneer ADA weer afzakt, wat zal de volgende coin worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0m1nat0r11
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:35
Gelukszoekr schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:57:

Nope we zijn er nog, hou gewoon vast aan LINK!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Zodra je zulke verhalen over LTC leest weet je dat het tijd is om in te stappen :P

Voor mij blijft het ver uit de beste coin om mee te daytraden ik heb er meer mee verdiend dan alle coins bij elkaar,

Verhalen over usecases e.d doen er niet toe in crypto, ltc is een valuta coin net als btc en uiteindelijk zijn dat de coins die over blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07 09:50
Gelukszoekr schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:57:

GRT is wat ingezakt laatste week maar zie je voorzichtig herstellen.
Geen garantie uiteraard maar ik hoop wel dat deze na ADA op gang komt.
https://coinmarketcap.com/currencies/the-graph/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:53

The Third Man

The Third Jellyfish

ErikRo schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:39:
Een van de factoren is dat de Binance Smart Chain populariteit wint voor DeFi (o.a. Pancakeswap) omdat ERC20 op dit moment dermate hoge fees rekent. Je betaalt immers harde ETH's op ERC20 per transactie tegenover BNB op de BSC. Die is natuurlijk goedkoper maar ook zijn de gas fees veel lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Slux schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:01:

Voor mij blijft het ver uit de beste coin om mee te daytraden ik heb er meer mee verdiend dan alle coins bij elkaar,
Hoe komt dat dan? Wat maakt LTC, in jouw geval, hier zo geschikt voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
HoppyF schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:01:
[...]

GRT is wat ingezakt laatste week maar zie je voorzichtig herstellen.
Geen garantie uiteraard maar ik hoop wel dat deze na ADA op gang komt.
https://coinmarketcap.com/currencies/the-graph/
The Graph heeft z'n hype-moment ook al gehad toch?

"De google of blockchains". Goede marketing wel voor ons retailers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 23:42

Rannasha

Does not compute.

DaCoTa schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:50:
[...]

Bij cryptocurrencies, die 24/7 verhandeld worden, in principe wel. Op markten waarbij de handel regelmatig stil ligt (bijvoorbeeld aandelenbeurzen), is de open van de dag vaak niet exact gelijk aan de close van de vorige dag. Als er tijdens de avond/nacht significante ontwikkelingen hebben plaats gevonden kan het verschil zelfs best groot zijn.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thefox231
  • Laatst online: 11-05 14:19
MrMrq schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:43:
[...]

Dit is een interessante. Ik hoor al een week dat we maandag ADA REKTERONI eten. In de aanloop daarheen hebben we natuurlijk zaterdag/zondag al behoorlijk wat verloren. Want ja, wie wacht die klap af?

En vandaag is het al bijna op de hele wereld maandag, en... nog niks aan de hand. Ben erg benieuwd of die terugval nog komt - of stiekem al is geweest.

EDIT: Ik lees dat om 21:44 UTC de Mary hardfork is afgerond. Maar dan nog. Kans dat (de angst voor) de terugval al voorbij is?
Je zou toch denken dat iedereen de verwachte dump al heeft ingeprijst als je de runs naar 3000 sats ziet en dat hij daarna weer naar +- 2650 zakt. Iedereen lijkt bij ADA in de wacht modus te zitten. Volume is ook laag vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07 09:50
Gelukszoekr schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:12:
[...]

The Graph heeft z'n hype-moment ook al gehad toch?

"De google of blockchains". Goede marketing wel voor ons retailers
ATH is geweest maar dat geldt voor meer coins.
Geen reden om GRT dan meteen maar dood te verklaren.
Ik zie hier nog wel wat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DaCoTa schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:50:
[...]

<homer retreats into bushes.gif>
Candle open of candle close gebruiken als basis voor het tekenen van de MA's geeft je anders lopende MA's. Als je deze setting aanpast zie je gelijk dat de MA op een ander punt gaat liggen. Bij open raken de candles de MA's veel beter dan bij close.
Pagina: 1 ... 4 ... 100 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!