Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 103 Laatste
Acties:

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:45
ScuL schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 06:12:
[...]

Hm, probeer eens een bedrag over te maken van Nederland naar Argentinië via een normale bankoverschrijving. Hoe lang duurt het? Hoe veel gaat er in rook op qua transactiekosten?

De politiek staat nu in de startblokken om hun eigen digitale valuta te lanceren (digi yuan, digi euro).
Binnen nu en 10 jaar heeft iedere bank naast fiat-betaalrekeningen ook crypto-wallets.
El Salvador en Paraguay lopen op de feiten vooruit :)
Die digitale valuta moet natuurlijk wel makkelijk aan elkaar gekoppeld kunnen worden....
Ik vraag me af welke cryptocurrency het hier goed zou kunnen doen als Bridge-currency , die toevallig ook het ISO 20022 standaard draagt. *O*

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 20:19

resusaapje

h less

elektriekert schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:59:
[...]

Die digitale valuta moet natuurlijk wel makkelijk aan elkaar gekoppeld kunnen worden....
Ik vraag me af welke cryptocurrency het hier goed zou kunnen doen als Bridge-currency , die toevallig ook het ISO 20022 standaard draagt. *O*
Doge? :*)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08:28
WoodyWindoW schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 01:52:
[...]

Mogelijk bezwaar is misschien (nog) wel dat er te weinig praktische usecases zijn in crypto.
Het is wachten tot grote financiële instituten succesvol het target zijn van buitenlandse hackers.

Misschien dat zoiets ene trigger gaat zijn.

Anderzijds zijn banken al bezig met hun eigen shitcoins.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
watercoolertje schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 06:54:
[...]
Vervang crypto met btc of elke andere specifieke coin dan kan ik daar nog inkomen, maar crypto in het algemeen gaat niet weg (als je het mij vraagt, want weten doet niemand).
Tuurlijk gaat crypto niet weg, maar daar draait het niet om. De vraag is of crypto ooit zo ver gaat komen als de telefoon, het internet of de magnetron. Dus dat crypto door miljarden mensen gebruikt gaat worrden. Het is maar zeer de vraag of dit ooit gaat lukken. Dan crypto in hetzelfde plaatje zetten als de TV of auto is nogal er vanuit gaan dat het zeer groot gaat worden.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:46
PilatuS schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:20:
[...]

Tuurlijk gaat crypto niet weg, maar daar draait het niet om. De vraag is of crypto ooit zo ver gaat komen als de telefoon, het internet of de magnetron. Dus dat crypto door miljarden mensen gebruikt gaat worrden. Het is maar zeer de vraag of dit ooit gaat lukken. Dan crypto in hetzelfde plaatje zetten als de TV of auto is nogal er vanuit gaan dat het zeer groot gaat worden.
Inderdaad, de afbeelding heeft net zoveel waarde als zeggen dat BTC naar 1 miljoen gaat. Misschien wel, misschien niet..

• Swaha
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
De laatst gesloten candle op de 4hr BTC chart ziet er niet echt hoopvol uit....

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 03:46
Egeau schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:27:
[...]
True, maar hoe vaak maakt een gemiddelde Nederlander geld over naar iemand in Argentinië? In zoverre ben ik het wel eens dat er op dit moment te weinig use cases zijn waarin crypto een voordeel heeft tov giraal geld (althans in Nederland)
Ik denk dat je blikveld te veel op het Westen staat. Kijk naar Afrikaanse/Aziatische/Zuid-Amerikaanse landen waar hun fiat volledig de grond is geboord. Waar je soms uren moet reizen om bij de dichtstbijzijnde bank te komen, waar je familieleden naar rijkere landen zijn verhuisd en je wel eens iets wil overmaken

In veel landen hebben ze nu uitstekend mobiel internet en vrijwel iedereen heeft een smartphone waar je een cryptowallet op kwijt kunt. Dat is 10x makkelijker dan creditcards waar je terminals voor aan moet schaffen en rente voor moet betalen.

Overigens weet ik niet hoe het nu in NL is. Toen ik er nog woonde moest je tussen de 24 en 72u wachten op een overschrijving als de transactie van bank naar bank ging. Hier in NZ duurt het gemiddeld 24u tussen banken (anno 2021). Maar als je bij dezelfde bank zit is het direct. Dat geld blijft ook ergens achter de strijkstok hangen. In de tussentijd pakken banken leuk percentages winst met hun reserves terwijl "de overboeking lopende is".
Swaha schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:08:
De laatst gesloten candle op de 4hr BTC chart ziet er niet echt hoopvol uit....
Serieus? We zijn net van 29.500 naar bijna 32.000 geklommen. Mijn trade staat op 200% winst :P

[ Voor 9% gewijzigd door ScuL op 21-07-2021 23:28 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:45
ScuL schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:27:
[...]

Ik denk dat je blikveld te veel op het Westen staat. Kijk naar Afrikaanse/Aziatische/Zuid-Amerikaanse landen waar hun fiat volledig de grond is geboord. Waar je soms uren moet reizen om bij de dichtstbijzijnde bank te komen, waar je familieleden naar rijkere landen zijn verhuisd en je wel eens iets wil overmaken

In veel landen hebben ze nu uitstekend mobiel internet en vrijwel iedereen heeft een smartphone waar je een cryptowallet op kwijt kunt. Dat is 10x makkelijker dan creditcards waar je terminals voor aan moet schaffen en rente voor moet betalen.

Overigens weet ik niet hoe het nu in NL is. Toen ik er nog woonde moest je tussen de 24 en 72u wachten op een overschrijving als de transactie van bank naar bank ging. Hier in NZ duurt het gemiddeld 24u tussen banken (anno 2021). Maar als je bij dezelfde bank zit is het direct. Dat geld blijft ook ergens achter de strijkstok hangen. In de tussentijd pakken banken leuk percentages winst met hun reserves terwijl "de overboeking lopende is".

[...]

Serieus? We zijn net van 29.500 naar bijna 32.000 geklommen. Mijn trade staat op 200% winst :P
Hier hebben we nu instant payments. (TIPS2 oid).
Dus het stat direct op andermans rekening

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
ScuL schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:27:
[...]

[...]

Tegenwoordig instant gedurende hele week weekend nacht etc bij veel banken binnen de EU. Iets met hete adem.

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Gisteren was na redelijk lange tijd weer eens een groene dag zonder dat er direct alweer een correctie kwam. Uiteraard kan deze nog komen maar ik vond het leuk om weer eens iets anders te zien dan alleen maar down, down down. Al staat er nog fiat klaar, groen is gewoon een mooiere kleur :).

@Taro mag ik jou, of andere goeroes in het topic vragen wat jullie verwachting nu is? Op de 1D is BTC nu boven de MA9 waarvan gisteren vermeld was dat dit een eerste kritieke weerstand was. Zullen we nu gaan proberen om te dobberen op deze lijn als support of gaan we hopelijk onderweg naar de MA25?

Ik gebruik even de standaard Binance tooling met de MA7 aangepast naar de MA9 voor het gemak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBUHFLz8_z5OFIkGuqWNPEGld9M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YMUAxnhXDZ8yw58oq4SAmdqc.png?f=fotoalbum_large

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Ngangatar schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:25:
Gisteren was na redelijk lange tijd weer eens een groene dag zonder dat er direct alweer een correctie kwam. Uiteraard kan deze nog komen maar ik vond het leuk om weer eens iets anders te zien dan alleen maar down, down down. Al staat er nog fiat klaar, groen is gewoon een mooiere kleur :).

@Taro mag ik jou, of andere goeroes in het topic vragen wat jullie verwachting nu is? Op de 1D is BTC nu boven de MA9 waarvan gisteren vermeld was dat dit een eerste kritieke weerstand was. Zullen we nu gaan proberen om te dobberen op deze lijn als support of gaan we hopelijk onderweg naar de MA25?

Ik gebruik even de standaard Binance tooling met de MA7 aangepast naar de MA9 voor het gemak.

[Afbeelding]
Ik hecht niet veel waarde aan de ma9. We zitten nu iig boven een neerwaartse trent lijn die ik gisteren in de SC poste. Er loopt er nog 1, die nu rond de 34k zit. Als hij daar boven weet te komen word ik meer bullish, waar ik nu echt geen kant kan kiezen. voor mij is het echt flip a coin

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Imgnrydrmr
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-09 11:33

Imgnrydrmr

Purrmeow~

-lurking-

Ik zie op de daily chart nog steeds lower highs op de RSI. Zolang deze trend niet breekt, kunnen we (imo) nog steeds een trapje naar beneden. Dat trapje naar beneden baart me zorgen, want onder 30k zit er eigenlijk niks van support. We zijn destijds van 20k naar 30k geschoten met een korte stop rond 23k, ik hoop dat we nu niet de omgekeerde beweging gaan maken...

Al ben ik er nog steeds van overtuigd dat dit niet het einde van deze cyclus is. Vingers en tenen gekruist.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-NOr4US9pyFKJ9kFqRHLRWmH7wE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vBRilnrSXDsL56PE4ETvf6ui.png?f=fotoalbum_large

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:20
_/-\o_ Iemand die zich niet blind staart op de korte timeframes!

Precies de rede dat ik gisteren mijn winst genomen heb en het maar eens rustig afwacht wat er gaat gebeuren, vind het nog niet overtuigend genoeg allemaal..
anti elppa schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:51:
die nu rond de 34k zit. Als hij daar boven weet te komen word ik meer bullish
Same! :)

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
@Ngangatar De MA9 is geen kritieke weerstand, maar heeft de afgelopen dagen/weken wel een aantal keren als weerstand gefungeerd.

Als we inzoomen op de daily:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3H5adSPDoeS4AikLTcJ-1_15QQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/URbyMFXlt33NwzGzkPMB3Vwl.png?f=user_large
Dan tikt Bitcoin nog steeds tegen de 50W MA aan. Daarnaast zie je tijdens de rit omlaag dat o.a. de roze en paarse lijnen ook als weerstand hebben gefungeerd, die zitten nu in de 33-34k range.

Op de weekly ziet het er op zich nog goed uit, in het verleden heeft Bitcoin vanaf dit punt nog bounces gemaakt tot de gele lijn (bijv. maart 2018), die nu rond 44k ligt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4Dds8BcyvyNOA09jtM4yOrLdyU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zsGsmalvFN2cQvUv3MOz7HWj.png?f=fotoalbum_large

Met andere woorden: Als het Bitcoin nu lukt om te bouncen, dan is 34k de volgende horde en 44k (op basis van de stand van vandaag) de volgende horde. Daalt Bitcoin vanaf hier, dan zie ik 2 bounce mogelijkheden: 29.7k en 28.5k (mogelijk met kleine wick eronder). Daarna zal het waarschijnlijk hard omlaag gaan.

Hoe ik hier op in ga spelen: Ik zit nu 100% in fiat, mocht blijken dat er een uitbraak komt dan pak ik die tot bijv. 33.8k mee, dan verkoop ik. Boven de 34.5k stap ik weer in tot vlak onder de gele lijn. Wordt die ook doorbroken dan lift ik mee tot 100k ;)

Daalt Bitcoin vanaf hier, dan open ik een short die rondom de hierboven genoemde 29.7k sluit (of ik stel er vlak boven een stop loss in). Daalt Bitcoin verder dan sluit ik de positie rond 28.5k. Gaat Bitcoin daar overduidelijk doorheen, dan open ik een nieuwe short die ik rond de oude ATH van 20k of lager op 14.8k sluit, ik verwacht dat vlak boven die lijn veel gaat worden ingekocht, dus dat die in eerste instantie niet wordt aangetikt, maar dan pas later na een bounce.

Nu ik klaar ben met typen is de koers op de daily inmiddels rood geworden, kan echt alle kanten op... Bitcoin heeft ons eerder verrast, ik hou ergens nog zeker wel rekening met een voortzetting van de bullrun, maar ik hou net zoveel rekening met een nieuwe bearmarket (Die dan dus eigenlijk inmiddels al enige tijd geleden is gestart), dus ik blijf supervoorzichtig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bs4OKIudYIDxrD3FrGdCD6Jrhhs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nl50iIYesz6DefYS3rH0mjhy.png?f=user_large

Edit: Overigens goed om te benoemen. Het grootste probleem voor Bitcoin is het geld dat naar altcoins vloeit. Als je ziet hoe snel alle alts opveren als Bitcoin stijgt, dan vloeit er veel meer geld naar de rest. Daardoor wordt het voor Bitcoin lastig om er weer bovenop te komen. Het nieuwe geld gaat naar de meest vreemde coins. Vanuit dat oogpunt ben ik nu bearish, Bitcoin moet weer worden aangeslingerd en dat kan denk ik alleen als er eerst weer een reset volgt waardoor het grote publiek weer voor enkele jaren afscheid neemt. Dan bloeden de alts dood, er kan weer laag BTC worden ingekocht, vertrouwen komt terug en dan kan Bitcoin de volgende run gaan maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Taro op 22-07-2021 10:35 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• anti elppa
  • Nu online
Taro schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:13:
@Ngangatar
Edit: Overigens goed om te benoemen. Het grootste probleem voor Bitcoin is het geld dat naar altcoins vloeit. Als je ziet hoe snel alle alts opveren als Bitcoin stijgt, dan vloeit er veel meer geld naar de rest. Daardoor wordt het voor Bitcoin lastig om er weer bovenop te komen. Het nieuwe geld gaat naar de meest vreemde coins. Vanuit dat oogpunt ben ik nu bearish, Bitcoin moet weer worden aangeslingerd en dat kan denk ik alleen als er eerst weer een reset volgt waardoor het grote publiek weer voor enkele jaren afscheid neemt. Dan bloeden de alts dood, er kan weer laag BTC worden ingekocht, vertrouwen komt terug en dan kan Bitcoin de volgende run gaan maken.
ja die shitcoins is echt een issue deze ronde en helemaal eens met wat je zegt. Ze moeten gewoon volledig naar de klote. Dat snelle opveren is een heel erg slecht teken. Probleem is ook gewoon dat veel nieuwe mensen en achterlijk reddit pump en dump volk niet snapt dat dit heel erg slecht is, en dat ze in de long run ook gewoon hun eigen shitcoins hiermee om zeep helpen. Binnen 1 a 2 jaar komen ze er iig achter :)

• Imgnrydrmr
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-09 11:33

Imgnrydrmr

Purrmeow~

Ik heb de afgelopen paar maanden een aantal mensen trots horen verkondigen dat ze crypto hadden gekocht, maar geen bitcoins want die waren te duur, en ze hadden gelezen dat munt x de nieuwe bitcoin ging worden dus hadden ze dat gekocht. Heel weinig mensen kopen BTC/ETH en niemand lijkt z'n huiswerk te maken. Ze kopen gewoon hetgeen een mooi logo heeft.

Ik kreeg direct deja vu naar het eind van de vorige bullrun (en ik heb toen dezelfde fout gemaakt... byebye centjes).

• BTFD
Imgnrydrmr schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:43:
maar geen bitcoins, want die waren te duur
Ik hoor hier mijn collega's praten! totdat ik moest uitleggen dat met een gelijkwaardige inleg +10% op BTC hetzelfde oplevert als +10% op een shitcoin, waren ze alsnog te duur :?

Mensen hebben blijkbaar liever grotere aantallen van bepaalde tokens in bezit, dan 0.00001 BTC..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• Nopheros
BTFD schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:01:
[...]

Ik hoor hier mijn collega's praten! totdat ik moest uitleggen dat met een gelijkwaardige inleg +10% op BTC hetzelfde oplevert als +10% op een shitcoin, waren ze alsnog te duur :?

Mensen hebben blijkbaar liever grotere aantallen van bepaalde tokens in bezit, dan 0.00001 BTC..
Iedereen snap dat 10% op BTC net zoveel oplevert als 10% op Doge, daar gaat het ook niet om (lijkt mij).

Het gaat erom dat ze denken/hopen dat een coin zoals Doge makkelijker x20 kan gaan dan BTC. En op zich hebben ze daar ook gewoon gelijk in? Enige nadeel is natuurlijk dat die coins ook weer veel sneller naar beneden knallen.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

@Ngangatar De MA9 is geen kritieke weerstand, maar heeft de afgelopen dagen/weken wel een aantal keren als weerstand gefungeerd.

Als we inzoomen op de daily:
[Afbeelding]
Dan tikt Bitcoin nog steeds tegen de 50W MA aan. Daarnaast zie je tijdens de rit omlaag dat o.a. de roze en paarse lijnen ook als weerstand hebben gefungeerd, die zitten nu in de 33-34k range.

Op de weekly ziet het er op zich nog goed uit, in het verleden heeft Bitcoin vanaf dit punt nog bounces gemaakt tot de gele lijn (bijv. maart 2018), die nu rond 44k ligt.
[Afbeelding]

Met andere woorden: Als het Bitcoin nu lukt om te bouncen, dan is 34k de volgende horde en 44k (op basis van de stand van vandaag) de volgende horde. Daalt Bitcoin vanaf hier, dan zie ik 2 bounce mogelijkheden: 29.7k en 28.5k (mogelijk met kleine wick eronder). Daarna zal het waarschijnlijk hard omlaag gaan.

Hoe ik hier op in ga spelen: Ik zit nu 100% in fiat, mocht blijken dat er een uitbraak komt dan pak ik die tot bijv. 33.8k mee, dan verkoop ik. Boven de 34.5k stap ik weer in tot vlak onder de gele lijn. Wordt die ook doorbroken dan lift ik mee tot 100k ;)

Daalt Bitcoin vanaf hier, dan open ik een short die rondom de hierboven genoemde 29.7k sluit (of ik stel er vlak boven een stop loss in). Daalt Bitcoin verder dan sluit ik de positie rond 28.5k. Gaat Bitcoin daar overduidelijk doorheen, dan open ik een nieuwe short die ik rond de oude ATH van 20k of lager op 14.8k sluit, ik verwacht dat vlak boven die lijn veel gaat worden ingekocht, dus dat die in eerste instantie niet wordt aangetikt, maar dan pas later na een bounce.

Nu ik klaar ben met typen is de koers op de daily inmiddels rood geworden, kan echt alle kanten op... Bitcoin heeft ons eerder verrast, ik hou ergens nog zeker wel rekening met een voortzetting van de bullrun, maar ik hou net zoveel rekening met een nieuwe bearmarket (Die dan dus eigenlijk inmiddels al enige tijd geleden is gestart), dus ik blijf supervoorzichtig.
[Afbeelding]

Thanks, begrijpelijke taal voor noobs _/-\o_ . Ook aan @anti elppa & @Imgnrydrmr .

@Imgnrydrmr & @BTFD wat alts betreft, toen ik 3 maanden geleden instapte maakte ik dezelfde move/fout (doorhalen wat je het prettigst vind).

Ik had een stuk of 10 coins gekocht, alles op basis van use case en maar heel weinig BTC en ETH, want die waren te duur en die andere coins, tja wie weet of ze ooit de nieuwe BTC zouden worden?

Pas na het lezen van tig slowchat topics en vooral dit koersen topic en de kennis daarvanuit meenemende in een verdere zoektocht op het gedrocht dat internet heet, kwam ik tot het besef dat er snelle en langzame manieren zijn naar losses & wins.

Ik heb inmiddels mijn manier lijkt het gevonden, zoals bij elke hobby vol er in maar wel slow:) en dat is in crypto vol inzetten in deze periode op BTC en ETH en soms wat satjes scoren maar vooral DCA en HODL. Over een tijdje in de bear wat geld in een paar alts maar vooral ook dan BTC en ETH blijven DCA-en.

Echter, niet iedereen zit er in voor de long run, sterker nog, de meeste willen gains en snel ook en kijken dan in de volgende bull wel weer. En ik begrijp dat volkomen. Dat dat evt slecht voor de markt kan zijn op de wat langere termijn, dat weten de meesten niet en/of willen dat niet weten. En dat is prima, ieder zijn eigen afweging.

Niet iedereen heeft de mazzel om te mogen profiteren op een forum als dit van een aantal tweakers die de moeite nemen om met fckng eindeloos geduld elke keer maar weer uit te leggen waarom bijv BTC dominantie een goed iets is. Respect voor diegenen die weten wie ik bedoel, of ze dat nu doen met een lap tekst, een TA of een overduidelijke sarcastische opmerking gevolgd door een ??K babe.

HODL

• resusaapje

resusaapje

h less

Even wat ander nieuws ;)

Mastercard Will Use the USDC Stablecoin As a Bridge Asset For Cardholders Who Want To Pay For Goods Using Cryptocurrencies

Mastercard has named the first stablecoin and a handful of partner companies that will help cryptocurrency holders spend their digital assets at merchants that accept the payment giant's cards. In the pilot announced Tuesday, Circle's USDC will serve as a bridge between the cryptocurrency in consumers' digital wallets and the fiat currency paid to merchants. USDC is a digital token that almost always trades at $1 because the issuer promises to redeem it 1-for-1 with greenbacks at any time.

While it might sound like adding an extra step, swapping a cryptocurrency for a stablecoin and then exchanging the stablecoin for dollars can be quicker or simpler than going directly from crypto to fiat. For example, some cryptos cannot be easily traded on an exchange for dollars but can be for USDC. Adding this way station will assist cryptocurrency firms that want to offer Mastercard-branded products to their customers, the company said. "Today not all crypto companies have the foundational infrastructure to convert cryptocurrency to traditional fiat currency, and we're making it easier," said Raj Dhamodharan, Mastercard's executive vice president of digital asset and blockchain products, in a press release. The announcement, five months after Mastercard said it planned to bring select stablecoins into its network, was framed as a step toward that eventual goal.

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
resusaapje schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:55:
Even wat ander nieuws ;)

Mastercard Will Use the USDC Stablecoin As a Bridge Asset For Cardholders Who Want To Pay For Goods Using Cryptocurrencies

Mastercard has named the first stablecoin and a handful of partner companies that will help cryptocurrency holders spend their digital assets at merchants that accept the payment giant's cards. In the pilot announced Tuesday, Circle's USDC will serve as a bridge between the cryptocurrency in consumers' digital wallets and the fiat currency paid to merchants. USDC is a digital token that almost always trades at $1 because the issuer promises to redeem it 1-for-1 with greenbacks at any time.

While it might sound like adding an extra step, swapping a cryptocurrency for a stablecoin and then exchanging the stablecoin for dollars can be quicker or simpler than going directly from crypto to fiat. For example, some cryptos cannot be easily traded on an exchange for dollars but can be for USDC. Adding this way station will assist cryptocurrency firms that want to offer Mastercard-branded products to their customers, the company said. "Today not all crypto companies have the foundational infrastructure to convert cryptocurrency to traditional fiat currency, and we're making it easier," said Raj Dhamodharan, Mastercard's executive vice president of digital asset and blockchain products, in a press release. The announcement, five months after Mastercard said it planned to bring select stablecoins into its network, was framed as a step toward that eventual goal.
Las ik gisteren indd. Wel een goed teken voor USDC en stablecoins in het algemeen, lijkt me. Neem aan dat MasterCard zelf ook onderzoek heeft gedaan naar de dekking van USDC.

Jammer dat het een stablecoin is en de koers niets doet met het positieve nieuws :+

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:43
Wat betreft BTC en alt coins ligt een en ander wel wat genuanceerder naar mijn mening.

De markt is nu fundamenteel anders dan voorheen. Om alt coins te traden moest je voorheen BTC kopen om vervolgens de door jouw gewenste alt coin te kunnen kopen. Winst (of verlies) nam je vervolgens ook weer in BTC. Nu heb je gewoon fiat pairs tot je beschikking om alts te traden en kijken mensen naar hun winsten in fiat ipv hoeveel sats ze erbij hebben verzameld. Hierdoor is de vraag naar BTC veel minder.

Daarnaast vinden in crypto nu ook gewoon veel ontwikkelingen plaats die interessanter zijn dan sats verzamelen en deze op je ledger zetten. Kijk alleen maar naar de ontwikkelingen die op het ETH netwerk plaatsvinden: DeFi, NFT's, Dao's. Onderschat ook niet de kracht van gamification en communities. Succesvolle alts hebben vaak een enorm sterke en actieve community, dit trekt mensen en kapitaal aan.

Door DeFi en yields die daar geboden worden is dat ook een interessant alternatief voor BTC. Er zijn relatief veilige yield farms voor stable coins waar je een APY krijgt van 15%-20%.

Kortom er zijn nu gewoon voldoende alternatieven voor BTC om je geld in te investeren.

• anti elppa
  • Nu online
jvel92 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:18:
Wat betreft BTC en alt coins ligt een en ander wel wat genuanceerder naar mijn mening.

De markt is nu fundamenteel anders dan voorheen. Om alt coins te traden moest je voorheen BTC kopen om vervolgens de door jouw gewenste alt coin te kunnen kopen. Winst (of verlies) nam je vervolgens ook weer in BTC. Nu heb je gewoon fiat pairs tot je beschikking om alts te traden en kijken mensen naar hun winsten in fiat ipv hoeveel sats ze erbij hebben verzameld. Hierdoor is de vraag naar BTC veel minder.

Daarnaast vinden in crypto nu ook gewoon veel ontwikkelingen plaats die interessanter zijn dan sats verzamelen en deze op je ledger zetten. Kijk alleen maar naar de ontwikkelingen die op het ETH netwerk plaatsvinden: DeFi, NFT's, Dao's. Onderschat ook niet de kracht van gamification en communities. Succesvolle alts hebben vaak een enorm sterke en actieve community, dit trekt mensen en kapitaal aan.

Door DeFi en yields die daar geboden worden is dat ook een interessant alternatief voor BTC. Er zijn relatief veilige yield farms voor stable coins waar je een APY krijgt van 15%-20%.

Kortom er zijn nu gewoon voldoende alternatieven voor BTC om je geld in te investeren.
fiat pairs had je in 2017 ook hoor voor je shitcoins. Niets nieuws of anders

Dat geneuzel van ontwikkelingen had je ook in 2017, niets nieuws of anders. Ander naampje, ander logootje, dikke marketing en gogogo

Enige wat je nu hebt, is extreem veel meer shitcoins, en nog extremere pump en dump scemes. Verder zie ik niet veel verschil. Daarom ben ik als het op Bitcoin dominance aan komt ook meer bear dan bull in de huidige situatie.

• jvel92
anti elppa schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:10:
[...]

fiat pairs had je in 2017 ook hoor voor je shitcoins. Niets nieuws of anders

Dat geneuzel van ontwikkelingen had je ook in 2017, niets nieuws of anders. Ander naampje, ander logootje, dikke marketing en gogogo

Enige wat je nu hebt, is extreem veel meer shitcoins, en nog extremere pump en dump scemes. Verder zie ik niet veel verschil. Daarom ben ik als het op Bitcoin dominance aan komt ook meer bear dan bull in de huidige situatie.
Mwah.. vind dat hier vaak wel te afwijzend wordt gedacht over alles dat geen BTC is. Er zijn nu gewoon protocollen live die daadwerkelijk fees genereren, wat vaak ook terugkomt bij de holder van de coin. Dus dat afdoen als geneuzel is een beetje te kort door de bocht. Bron afbeelding: https://cryptofees.info/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9aqzRoZt2WjS63_7hsVNJjHLxF4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zMh7YdkzYbGPKA8F0iDmpM0F.png?f=user_large

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
jvel92 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:18:
Dit.

Naarmate het kopen en verkopen van verschillende (soorten) crypto assets eenvoudiger is geworden, is er meer geld in crypto gevloeid.
Maar een deel van dit geld is op zoek naar zo groot mogelijke gains. En zolang er small caps zijn, en je via (social) media grote (ver)koopkracht kunt organiseren, ontstaan er maanraketten als Safemoon, Doge, Cardano, enz.
Voor een groot deel van de kopers is dit interessanter dan de nog-steeds-bizarre-maar-minder-indrukwekkende gains die je op BTC kan behalen. Maar alles wat in shitcoin X verdwijnt, wordt per definitie niet gestoken in Bitcoin. En als gevolg daarvan stijgt BTC wat minder ver dan mogelijk was geweest, dan gehoopt en dan verwacht.

Dan klapt de bull-bel en normaliseert het zich weer. BTC wordt wat minder actief verkocht, 'want die houdt toch zijn waarde wel en wordt zelfs meer waard'.
Tot het feest opnieuw begint, vaak met andere alts. En BTC wel weer stijgt, maar door de shitcoin galore wéér iets minder hoog dan mogelijk, gehoopt en verwacht.

Ja, er blijft heus meer nieuw geld naar crypto stromen. Maar de newbies zullen er de volgende Happies en Pancakes van kopen. De handige TA-jongens zullen daarom ook vaker voor alts gaan kiezen. En ook HODLers zullen steeds minder lang op hun BTC blijven zitten. Want als de groei per bull steeds minder extreem wordt, dan loont langer aanhouden ook steeds minder goed.

Kortom, ik vrees dat de alt coins echt de rem op BTC zetten, en de groei zullen vertragen.

Tegelijkertijd zou dat goed zijn voor de voorspelbaarheid van de waarde van BTC. Dan is dit het-grote-normaliseren-van-de-bitcoin-prijs: minder diepe dalen, minder hoge pieken. En misschien wordt Bitcoin dan wel het digitale goud waar een pensioenfonds in durft te beleggen? Waar een continent zich mee durft te beschermen tegen inflatie?

Ik sluit prijzen richting de 500k zeker niet uit. Maar ik verwacht ze niet binnen twee of drie bullruns. En in mijn strategie houd ik er rekening mee dat er in de tussentijd van alles kan gebeuren dat die ontwikkeling vertraagt of zelfs de nek om draait. Denk aan verregaande regulering of een beurskrach.

Maktub

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@MrMrq Bedoel je in de laatste alinea: sluit ze zeker niet uit of wel uit? Want het lijkt elkaar nu tegen te spreken.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
Taro schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:28:
@MrMrq Bedoel je in de laatste alinea: sluit ze zeker niet uit of wel uit? Want het lijkt elkaar nu tegen te spreken.
Dankjewel, scherp. Aangepast.

Maktub

• BTFD
* verkeerde topic..

[ Voor 92% gewijzigd door BTFD op 23-07-2021 06:11 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Gaat de 50W MA als platform dienen om Bitcoin door de rainbow heen te lanceren?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNFrW8Zca2C3WMw8W2csx42ruQ8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/veOiXOXbPV13IgYIyjvWKlss.png?f=user_large

Een en ander komt nu bij elkaar, het zou kunnen lukken, of niet natuurlijk :)

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-11 16:46
Taro schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:11:
[Afbeelding]

Ik hoop toch op een beetje vuurwerk hoor, we zijn nu al zolang (via jouw mooie updates) naar dit moment aan het uitkijken! Het zou een enorme anti-climax zijn als btc zijwaarts blijft bewegen..

• resusaapje

resusaapje

h less

Taro schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:11:
[Afbeelding]

En, is er al nieuws? Op dagniveau nog steeds zachtjes dalend...

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
resusaapje schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:37:
[...]

En, is er al nieuws? Op dagniveau nog steeds zachtjes dalend...
Maar nog wel steeds groen en tussen beide lijnen in. Nog even geduld dus :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWVfiQ9U6yZnPVjWZCU3w6Kxt1Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Qp5Ubcu2W4dW1A2Jan2zMfmL.png?f=user_large

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
rainier15 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:52:
[...]

Ik hoop toch op een beetje vuurwerk hoor, we zijn nu al zolang (via jouw mooie updates) naar dit moment aan het uitkijken! Het zou een enorme anti-climax zijn als btc zijwaarts blijft bewegen..
Eerst zeurt men dat het te volatiel is, nu is het te stabiel :+

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Even wat FUD of toch niet... want ik had er al eerder e.e.a. over gelezen.
Is Amazon About To Start Accepting Crypto

The Payments Acceptance & Experience team is seeking an experienced product leader to develop Amazon’s Digital Currency and Blockchain strategy and product roadmap

The Amazon Payment Acceptance & Experience Team is responsible for how Amazon’s customers pay on Amazon’s sites and through Amazon’s services around the globe.
Hele arikel: https://www.zerohedge.com...ut-start-accepting-crypto

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 01:25
Taro schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:39:
[...]

Maar nog wel steeds groen en tussen beide lijnen in. Nog even geduld dus :)
[Afbeelding]
En en en? $33.7K

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

@Ngangatar

Op basis van deze post had ik een sell order geplaatst op 33,785 op Binance en deze is vannacht geraakt middels een kleine pump tot 33,791. Nu inderdaad even vanaf de zijlijn kijken naar het vervolg.

Thanks Taro, de bounce was weer eens spot on op het door jou aangegeven bedrag.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Mooi middenin de rainbow, lukt de andere helft ook?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TqYq55YVXnA4M-QjzPt-xo-dJRA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2Mx1I1Pb4TZ81YaaKYOG7ys2.png?f=user_large
Ngangatar schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 06:51:
[...]

Op basis van deze post had ik een sell order geplaatst op 33,785 op Binance en deze is vannacht geraakt middels een kleine pump tot 33,791. Nu inderdaad even vanaf de zijlijn kijken naar het vervolg.

Thanks Taro, de bounce was weer eens spot on op het door jou aangegeven bedrag.
d:)b

Mijn BTC long met entry 32,442.5 loopt nog, ik heb een stop loss (in profit dus) ingesteld voor het geval de koers verder stijgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htSYSLHsyKaIbVyPRq5hbJSOhUk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WVCAO9pgXhcEw4QXFnCGRkoI.png?f=user_large

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Nou, knallen met dat ding!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASoynU1Tymz9EqW7RU82FM5f5XY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HuLLjQTyQ1waFbvIcIJ4JK2N.png?f=user_large

• sniffles
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 09:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WeJWVoar25b5k5pFjFF2OTPBvjQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6P5KSVE8PJl5dEmVrMscvFmK.webp?f=user_large

Voelt beetje overkocht wel

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
RaptorXS schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:25:
Even wat FUD of toch niet... want ik had er al eerder e.e.a. over gelezen.

[...]

Hele arikel: https://www.zerohedge.com...ut-start-accepting-crypto
Denk het niet. Kijk die EU Digitale coin (en zie ook China bijv waar het al is) gaat er toch wel komen. Amazon kijkt natuurlijk altijd jaren vooruit. Dus ja ze gaan er vast mee iets doen, is dat Btc denk het niet.

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Kwam speciaal even buurten voor deze update! Heel erg benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Op naar de grens van 40k? Of toch een plotselinge pullback op maandag tot onder de regenboog. Spannende tijden :P

PSN/Steam: Xamsix

• BootjeVaren
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-11 15:13
Waar ligt de bovengrens nu van de rainbow? 36,2k?

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
BootjeVaren schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 23:53:
Waar ligt de bovengrens nu van de rainbow? 36,2k?
+-35.5k:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-bx4HhImBkA1Li9-rAgp4-29M0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MXYWPyjejn7hssf7PYvqm2XA.png?f=user_large

De rainbow ribbon is een optelsom van verschillende MA's, net als de grijze en gele lijn erboven en de 50W MA eronder, maar die hebben een zeer afwijkende interval. Uiteindelijk gaat alles om gemiddeldes, bots en traders die er aan vasthouden, dus het doorbreken van de rainbow is mooi, maar betekent niet per se iets, het is prima mogelijk om 10 USD erboven enorm naar beneden te duikelen.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Deze is overigens ook wel interessant, de bullmarket support band, Bitcoin bevindt zich daar op de daily nu weer boven, maar heeft dat midden juni ook even gedaan en is op een soortgelijk punt weer ingezakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YepBKWEn6NpU0z_znZNJhUvqwPc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eU2zB6NKOUSX4Sb0zT4rumgg.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvYkkZYQ1LyiLDf2f05h1uWc4bk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z8aKqInyIi7aJ5boUQ5vXpae.png?f=fotoalbum_large

Op de weekly, tjah... Dat ziet er toch wat minder uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9LDJCqxEiD3DFpWKrENz_tev1zo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tu60BuJAbIO5IeGwxV1iWmmn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Taro op 25-07-2021 00:25 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
We zien op dit moment prachtige moves, maar what's next? Even creatief geweest, grote kans (geen garanties, het is altijd kansberekening), dat Bitcoin nu opveert tot de bullmarket support band (Combinatie: 20W SMA en 21W EMA, hanteer in dit geval de oranje bovenste lijn) en/of de 200MA (Gele lijn) en vanaf daar weer naar beneden kukelt. Juichen dat de bullrun doorgaat zou ik persoonlijk pas boven deze lijn doen. Als Bitcoin dus boven de rainbow uitkomt, dan verkoop ik vlak onder het betreffende punt om OF daarna een daling te zien OF om boven de betreffende MA's weer in te stappen en tot een nieuwe ATH mee te liften.

De lijnen zitten nu op ongeveer hetzelfde niveau: 44/45k, maar zullen de komende dagen iets dalen, hou ze dus in de gaten. En het is geen exacte wetenschap: 100-750 USD erboven betekent niets, dat kan prima een wick worden, Bitcoin moet er echt een candle close boven hebben, anders kan de koers gemakkelijk weer terugzakken.

Ik heb een aantal situaties uit het verleden die hiermee overeen komen even uitgelicht, hier vond of een bounce onderin de rainbow of op de 50W MA plaats. In alle 3 de gevallen zie je eerst een bounce rondom de onderkant van de rainbow en als tweede een bounce op de 50W MA, die laatste hebben we dus enkele dagen geleden gezien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfArLAGwiH29nM6xyl6c_d1Jovg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ywfmLEHPYzsrgvUpdLLqk7zI.png?f=fotoalbum_large
Ps. bij de vierde is de situatie iets anders, hier wordt de vorige high aangetikt, die hier wel aan voldoet. Je kunt daar een horizontale lijn trekken.

[ Voor 34% gewijzigd door Taro op 25-07-2021 10:05 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
In het grotere plaatje verwacht ik zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hlU-q0iuK9Q7j1gWtEMiNobbW4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/elLeemBdeXvG0qV7yw9Jv3f2.png?f=fotoalbum_large

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:52
Hoewel ik natuurlijk hoop op herstel zou het mij niks verbazen als deze mooie groene weekly gevolgd wordt door 1 of 2 rode candles om de 30k weer eens te testen.
Gewoon onderbuik gevoel, nergens op gebaseerd (ik mis n overtuigende volume stijging)

Ik lul ook zomaar wat

• BootjeVaren
  • Laatst online: 19-11 15:13
shovelhead1340 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 12:20:
Hoewel ik natuurlijk hoop op herstel zou het mij niks verbazen als deze mooie groene weekly gevolgd wordt door 1 of 2 rode candles om de 30k weer eens te testen.
Gewoon onderbuik gevoel, nergens op gebaseerd (ik mis n overtuigende volume stijging)
Volume is niet de enige indicator die telt imo. Momenteel ook een zeer lage inflow van BTC op de exchanges. Laagste in de laatste 55 dagen. In juni zijn was er tevens een zeer grote outflow van BTC. Ik ben op middellange termijn nog steeds bullish (hopium). Een retest van de 30k past ook wel nog in dit plaatje maar richting de lage 20k regionen zou niet veel goeds betekenen.

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
shovelhead1340 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 12:20:
Als ik een beetje uitzoom op de daily bij Binance en het volume vergelijk met het afgelopen jaar, zitten we niet zo heel ver onder het gemiddelde tov toen de prijs van bv 16k naar 24-26k ging. Daarna kwam wat meer aankoopvolume, waarschijnlijk van de hype en fomo.

Vind het lastig in te schatten, ben erg benieuwd naar komende dagen/weken. Een paar goed-nieuws momentjes zouden al voor de nodige duw kunnen zorgen.

PSN/Steam: Xamsix

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-11 17:06
BootjeVaren schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:06:
[...]

Volume is niet de enige indicator die telt imo. Momenteel ook een zeer lage inflow van BTC op de exchanges. Laagste in de laatste 55 dagen. In juni zijn was er tevens een zeer grote outflow van BTC. Ik ben op middellange termijn nog steeds bullish (hopium). Een retest van de 30k past ook wel nog in dit plaatje maar richting de lage 20k regionen zou niet veel goeds betekenen.
Logisch toch?
De Henk en Ingrids durven niet te kopen als de koers laag is, die wachten liever tot de top is bereikt. 8)7
De grote whales kopen ondertussen gewoon door en niet zo weinig ook.
Ze kopen de dip wat uiteraard later geld voor hun gaat opleveren.
Whales hebben de Exchanges niet nodig.
Het is weekend dus dan zijn de volumes altijd wat lager.
De Henk en Ingrids handelen ook niet want ze zijn naar de camping op vakantie.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 03:46
$938 miljoen aan shorts geliquideerd in 24 uur waarvan
$688 miljoen binnen één uur
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/757891122008686632/869025212123983933/unknown.png
https://www.bybt.com/LiquidationData

Ik weet dat de meeste Nederlanders nu op één oor liggen maar dit was echt spectaculair.
Op Binance Futures schoot de piek tot aan de 48k door!!

[ Voor 16% gewijzigd door ScuL op 26-07-2021 07:31 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Palindrome
Bizar en iemand had het in januari al voorspeld en het klopt op de dag precies.

[ Voor 88% gewijzigd door Palindrome op 26-07-2021 04:10 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:10

St@m

@ Your Service

HoppyF schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:15:
[...]

De Henk en Ingrids handelen ook niet want ze zijn naar de camping op vakantie.
Ehh.. :D ik denk niet dat de markt wordt beïnvloed door die paar mensen die op de camping staan.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nou die 38,5k is gehaald. 42/44k is niet echt ver meer vanaf dit punt. Maar komt dan het hammer it down moment of zeggen we tot ziens naar tussen 30k en 40k hooveren?

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 00:03
Joosie200 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 07:49:
[...]

Nou die 38,5k is gehaald. 42/44k is niet echt ver meer vanaf dit punt. Maar komt dan het hammer it down moment of zeggen we tot ziens naar tussen 30k en 40k hooveren?
Hmm, voorlopig ziet het er, volgens mij, uit als een lower high.
Als er wat gekte uitbreekt kan alles natuurlijk...

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Bovenkant rainbow is geraakt op de weekly, inmiddels weer iets teruggezakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJFsbgu6mifEFQWxdSUzn6p45Os=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jVQsuS69VnFgluFfTCNTh2n4.png?f=fotoalbum_large

Op de daily er ruim doorheen met een wick erboven (Die bovenste grijze lijn hoort erbij):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FgfQSxanieXrDYpgCb3Rp7NZLts=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eGr9nPr1mreCxNBnkaHLuvPQ.png?f=user_large

Het vervolg: Stijgen tot de gele en/of oranje lijn rond de 44-45k, daarna gaat de bullrun verder, of volgt de hamer die Bitcoin weer naar beneden slaat.

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 13:34
Palindrome schreef op maandag 26 juli 2021 @ 04:09:
Bizar en iemand had het in januari al voorspeld en het klopt op de dag precies.
Wie, waar, linkje? Ik vind het altijd leuk om wilde voorspellingen te lezen en de onderbouwing.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:58

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Taro schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:04:
[Afbeelding]

Op de daily er ruim doorheen met een wick erboven (Die bovenste grijze lijn hoort erbij):
[Afbeelding]

Het vervolg: Stijgen tot de gele en/of oranje lijn rond de 44-45k, daarna gaat de bullrun verder, of volgt de hamer die Bitcoin weer naar beneden slaat.
Diverse indicatoren (RSI, BB, etc) wijzen wel naar 'overbought' (RSI ging over de 95 vannacht), al zegt dat niet perse alles (ik geloof dat het in januari 2020 ook op 'overbought' stond).

Desalniettemin lijkt het me een moment om even de kat uit de boom te kijken.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• timentom5
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-11 22:51
Sluw schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:31:
[...]

Wie, waar, linkje? Ik vind het altijd leuk om wilde voorspellingen te lezen en de onderbouwing.
Ik ben ook erg benieuwd! Als dit klopt, wil ik de andere voorspellingen ook wel even bekijken O-)

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-10 13:39
anandus schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:52:
[...]

Diverse indicatoren (RSI, BB, etc) wijzen wel naar 'overbought' (RSI ging over de 95 vannacht), al zegt dat niet perse alles (ik geloof dat het in januari 2020 ook op 'overbought' stond).

Desalniettemin lijkt het me een moment om even de kat uit de boom te kijken.
RSI zegt niet zoveel voor crypto. In de bull run naar 65k was de RSI weken lang overbought

• anandus
  • Niet online
SlasZ schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:05:
[...]

RSI zegt niet zoveel voor crypto. In de bull run naar 65k was de RSI weken lang overbought
Nee, precies, dat geef ik ook aan.
Crypto draait meer om sentiment.
Desalniettemin zou ik waken.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 26-07-2021 10:08 ]

• Nopheros
timentom5 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:01:
[...]

Ik ben ook erg benieuwd! Als dit klopt, wil ik de andere voorspellingen ook wel even bekijken O-)
Niemand heeft een glazenbol en mocht het inderdaad goed voorspeld zijn dan is het niet meer als geluk. Wel veel geluk als het inderdaad op de dag exact voorspeld is overigens d:)b

• Palindrome
Sluw schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:31:
[...]

[Twitter: https://twitter.com/marenaltman/status/1352832431318052864?s=19]

• Palindrome
Ik geloof persoonlijk niet in astrology maar dit is wel toevallig :+

[ Voor 60% gewijzigd door Palindrome op 26-07-2021 12:09 ]

• Sluw
Palindrome schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:08:
Ik geloof persoonlijk niet in astrology maar dit is wel toevallig :+
Haha, dat is wel toevallig, en mooie combi op dat twitteraccount: astrologie, bitcoin en een soort hot vampirisme/satanisme.

[ Voor 4% gewijzigd door Sluw op 26-07-2021 12:37 ]

• YES
  • Registratie: December 2013

YES

Moderator General Chat
@Taro ik had, mede op basis van jouw inzichten, in eerste instantie gedacht dat we ergens naar de regionen van 40k-42.5k zouden stijgen, als we zouden gaan stijgen. Nu zijn we heel erg snel naar 38k gestegen met een wick naar 39.6k. Kan je dat zien als dat hij rejected is aan de onderkant van de bullmarket support band, aangezien de onderkant daarvan op 39.3k ligt momenteel?

En als dat klopt, wat ik hierboven schrijf, dan is het nu weer even afwachten of en wanneer een nieuwe poging volgt en pas als we de bovenkant van de bullmarket support band weten te breken is het een sterk signaal dat de bullmarket doorzet, toch?

Ik ben even aan het bedenken is wat mijn strategie nu gaat worden. Ik ben haast geneigd om al stop-losses te gaan instellen voor als deze poging om binnen de bullmarket support band te geraken niet lukt en uiteindelijk weer leidt tot een daling, maar ik weet ook weer niet of mijn redeneringen logisch zijn en of ik er dus verstandig aan doe.

Nogal een bevestigingsvraag dit, maar ik ben toch nog best een noob wat betreft TA maar ik probeer het wel een beetje te leren :)

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@YES Ja, op het volgende na: de bovenkant van de bullmarket support band bereiken is wat mij betreft geen sterk signaal dat de bullrun doorgaat, daar is het voor mij nog steeds 50/50. Pas bijv. >1.000 USD erboven gedurende minimaal een halve dag is voor mij een sterk signaal dat de bullrun doorgaat.

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:08:
@YES Ja, op het volgende na: de bovenkant van de bullmarket support band bereiken is wat mij betreft geen sterk signaal dat de bullrun doorgaat, daar is het voor mij nog steeds 50/50. Pas bijv. >1.000 USD erboven gedurende minimaal een halve dag is voor mij een sterk signaal dat de bullrun doorgaat.
Ah oké. Thanks voor de extra toelichting ;)
Ik ga maar eens kijken naar stop-losses. Ik heb geen zin om de hele dag naar de koers te kijken dus dan zijn stop-losses denk ik een goed alternatief.

• Sluw
YES schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:28:
[...]

Ah oké. Thanks voor de extra toelichting ;)
Ik ga maar eens kijken naar stop-losses. Ik heb geen zin om de hele dag naar de koers te kijken dus dan zijn stop-losses denk ik een goed alternatief.
Dat is zeker handig maar denk even goed na hoe laag je ze zet. Als je te safe speelt is er best een kans dat bij een korte wick je alles verkoopt waarna de koers gewoon verder kan stijgen. Zelf heb ik dit vaker meegemaakt, ik gebruik ze vooral om te zorgen dat ik bij grote bewegingen op tijd m'n munten op het droge heb. Iets meer risico bij kleine schommelingen maar ook meer kans om gewoon mee te blijven groeien als er wicks zijn.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
YES schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:28:
Ja, dat zijn ze, maar ze helpen je ook om winst te missen en verlies te verzilveren. Persoonlijk kies ik een richting en ga ik daar 100% voor, zonder stop losses. Ik plaats ze eigenlijk alleen bij leverage trades, of op punten/momenten waarop ik voor 98% zeker weet dat de pleuris uitbreekt als de koers eronder komt. Denk bijv. aan vlak onder de 27.5k ivm 50W MA die er dan aan gaat of iets dergelijks.

Ik verkoop direct als ik vermoed dat het verder daalt, of ik stel bijv. hogere sell orders in voor de nacht. Op die manier verzilver je winst, waar je met een stop loss vaak juist op een lager punt verkoopt, om daarna de koers weer te zien stijgen.

• YES

YES

Moderator General Chat
@Sluw en @Taro bedankt voor de tips. Ik ben bekend met de risico's van stop-losses dus ik moet er nog goed over nadenken. Ergens in mijn hoofd zit de hamer die het definitieve einde van de bullmarket in kan luiden en ik wil voorkomen dat ik die volledige val mee maak. Als dat net zoals gisteren 'over night' gebeurd en ik heb geen maatregelen genomen dan gaat dit wel gebeuren denk ik.

Misschien nog wel even wachten met stop-losses instellen om te kijken wat de komende dagen ons brengen, wat wickjes hier en daar wil ik we gewoon kunnen overleven zonder allerlei stop-losses te triggeren natuurlijk.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Gisteren vergeten de Tradingview link te delen, maar op https://www.tradingview.c...-find-support-on-200W-MA/ kan je zien hoe het uitpakt. Ik ben nog een n00b op het gebied van op Tradingview publishen en voortgang updaten, zal kijken of ik deze link actueel kan houden :)

Edit: Oh, je kunt een idea maar gedurende een beperkte periode aanpassen, de Edit optie is nu verdwenen... Afijn, je kunt altijd op het pijltje in de grafiek klikken om te zien hoe het er nu voor staat, nadeel is wel dat de lijnen niet doorgetrokken worden, alleen de koers.

[ Voor 29% gewijzigd door Taro op 26-07-2021 16:53 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Nog 4-6k erbij, dan schaal ik weer wat terug:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_sjwH64rrgqaD5olLh5v9DlsNpg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A9n0RKyP6IKW6nrvkZSfJ2fw.png?f=fotoalbum_large

Edit: Dit helpt ook wel mee om de fomo weer aan te wakkeren: https://www.telegraaf.nl/...rijs-bitcoin-knalt-omhoog. Alleen zou ik nu voorzichtig zijn met het gevoel te kweken dat de bullrun weer opnieuw is opgestart, dat moeten we eerst nog maar even zien gebeuren.

[ Voor 27% gewijzigd door Taro op 26-07-2021 18:40 ]

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-11 19:41
https://cointelegraph.com...-aud-margin-trading-pairs

Wat denken jullie hiervan?
Wil dit zeggen dat je uiteindelijk je crypto geld niet meer kunt omzetten naar Euro om vervolgens je geld over te maken naar je bankrekening?

Zou dit een tijdelijk iets zijn?
Bekruipt mij een beetje het gevoel alsof Binance steeds meer ten einde komt / in de problemen raakt...

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Wordt een twijfelachtige nacht, maar het ging ook gewoon veel te snel met 6k op 1 dag. Ik vermoed even een stap terug, één en ander testen en dan hopelijk een nieuwe poging. Maar wees voorzichtig, voor hetzelfde geld was dit het al...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ya9SCeSJ-XsrWnWguxRyjKMtplA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GaCtgPQORH8aXxoUQNlJqFJe.png?f=user_large

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Jasikevicius3 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:45:

Wil dit zeggen dat je uiteindelijk je crypto geld niet meer kunt omzetten naar Euro om vervolgens je geld over te maken naar je bankrekening?

Bekruipt mij een beetje het gevoel alsof Binance steeds meer ten einde komt / in de problemen raakt...
Is vooralsnog alleen voor de leverage/margin pairs, niet de spot pairs, dus je kunt gewoon naar Euro omzetten. Alleen daarna naar je rekening overmaken wordt wel lastig(er). Daarom is het aan te raden om meerdere exit opties te hebben, zoals bijv. Kraken, Coinbase en Bitvavo.

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:59
Jasikevicius3 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:45:

Ik zit te overwegen om van Binance naar Bitvavo te gaan, Bitvavo is betrouwbaar en bied via de website ook de geavanceerde opties en het belangrijkste is kan eenvoudig storten en opnemen. Alleen minder munten en alles in EUR, wat prima is voor mij als beginner.

Nu wil ik mijn crypto munten overzetten van Biance naar Bitvavo, de goedkoopste optie die ik tegen kwam is via het Cardano netwerk, ADA. 1.0 ADA als fee, zo'n 1,06 euro als ik kijk naar de huidige koers. Zet je bitcoin over van Biance naar Bitvavo dan betaal je veel fee. Klopt het data ADA de goedkoopste manier is, of zijn er goedkopere opties?

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 00:03
MuVo schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:51:
[...]

Ik zit te overwegen om van Binance naar Bitvavo te gaan, Bitvavo is betrouwbaar en bied via de website ook de geavanceerde opties en het belangrijkste is kan eenvoudig storten en opnemen. Alleen minder munten en alles in EUR, wat prima is voor mij als beginner.

Nu wil ik mijn crypto munten overzetten van Biance naar Bitvavo, de goedkoopste optie die ik tegen kwam is via het Cardano netwerk, ADA. 1.0 ADA als fee, zo'n 1,06 euro als ik kijk naar de huidige koers. Zet je bitcoin over van Biance naar Bitvavo dan betaal je veel fee. Klopt het data ADA de goedkoopste manier is, of zijn er goedkopere opties?
Xlm is gemaakt als munt om in enkele minuten transacties uit te voeren, met fees van 0.001xlm (0.05 cent ofzow?) natuurlijk moet je ook de conversion rates elke keer meenemen in je transferkosten.

Bitvavo blokkeert soms bij grote koersschommelingen, heeft hoge conversion fees, en meestal ook een grotere spread (door het lager getrade volume).

Ik zou je persoonlijk Kraken of Coinbase aanraden. Kraken SEPA is snel (enkele uren), in zowel storten als afhalen.

P.S.: Dit soort vragen stel je beter in de slowchat : [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #18

[ Voor 7% gewijzigd door Tiepfoud op 27-07-2021 10:06 ]

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:46

HollovVpo1nt

I like gadgets

Edit: woops, dacht dat het de slowchat topic was.

[ Voor 87% gewijzigd door HollovVpo1nt op 27-07-2021 10:08 ]

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 11:38
Zoals ik het lees, gaat het enkel om margin trading. (Future's)
Dan zou normale trading gewoon blijven werken, via welke je je crypto kunt omzetten naar Euro's

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

[...]

Prima keuze, echter een paar kanttekeningen.
  • Bitvavo is klein, dus kan sneller beïnvloed worden door grotere orders. Hoeft geen nadeel te zijn.
  • Bitvavo heeft (nog) geen dollar aanduiding, dus alles gaat in euro's, voor trading kan dat lastig zijn, je blijft namelijk omrekenen.
  • Bitvavo heeft een klein portfolio maar zoals je al aangaf, als beginner is dat geen heel groot probleem.
Wat ik zou doen als ik jou was? En wat ik overigens ook heb gedaan ;). Beide exchanges gebruiken voor:
  • Spreiding PF en risico's
  • Meer mogelijkheden
  • HODL-en op Bitvavo voor minder problemen met euro omrekeningen
  • Traden op Binance voor meer keuze in diverse crypto's en andere Binance voordelen

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04:09
[...]

Zelf zat ik vorige week ook met deze vraag. Via NEO van Binance naar Bitvavo overgezet.

Had het ook eerst naar BUSD omgezet op Binance om vervolgens NEO te kopen, want geen trading fees, zie linkje hieronder.
https://www.binance.com/en/support/announcement/479a9086757543359221a42d54089c4f

• tomcoin
  • Niet online
[...]

Klopt het data ADA de goedkoopste manier is, of zijn er goedkopere opties?
Ik dacht dat Celo een van de laagste transactie kosten had.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJfEF6-adatrhu1C_1KWbdIr_bU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/czmwvQf7A1kkWkKW7hRiIc5r.jpg?f=user_large
En als je het op Binance inderdaad omzet via BUSD betaal je enkel op je te storten Exchange een trading fee.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-11 21:25
Binance verlaagt opname hoeveelheid naar 0.06 BTC. Wel heel erg laag als je het mij vraagt..

https://twitter.com/binance/status/1420047670798807041?s=19

• anandus
  • Niet online
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:50:
Binance verlaagt opname hoeveelheid naar 0.06 BTC. Wel heel erg laag als je het mij vraagt..

Alleen voor ongeverifieerde accounts.

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 15:58
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:50:

#offtopic. maar om er op in te gaan: dit is een dag limiet, 2000 euro per dag valt best mee toch? En zoals bovenstaande al zei geldt dit alleen voor ongeverifieerde accounts.

• jvel92
BlackLion schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:49:
[...]

#offtopic. maar om er op in te gaan: dit is een dag limiet, 2000 euro per dag valt best mee toch? En zoals bovenstaande al zei geldt dit alleen voor ongeverifieerde accounts.
Ik schreef daar gisteren ook al een stukje over in SC. Maar er zijn dus bijvoorbeeld veel Amerikanen die gebruik van Binance zonder volledig KYC geverifieerd te zijn. Indien ze wel volledig KYC moeten doen, kunnen ze niet meer gebruik maken van de Binance omgeving zoals wij die kennen. Ze moeten dan naar de Binance US versie en die is vele malen beperkter vanwege US wetgeving.

Daarnaast zijn er ook best wel wat gebruikers, die vanwege privacy overwegingen geen heel KYC proces willen doorlopen bij een exchange.

• anandus
  • Niet online
jvel92 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:40:
[...]

Ik schreef daar gisteren ook al een stukje over in SC. Maar er zijn dus bijvoorbeeld veel Amerikanen die gebruik van Binance zonder volledig KYC geverifieerd te zijn. Indien ze wel volledig KYC moeten doen, kunnen ze niet meer gebruik maken van de Binance omgeving zoals wij die kennen. Ze moeten dan naar de Binance US versie en die is vele malen beperkter vanwege US wetgeving.

Daarnaast zijn er ook best wel wat gebruikers, die vanwege privacy overwegingen geen heel KYC proces willen doorlopen bij een exchange.
offtopic:
Om eerlijk te zijn vind ik het eigenlijk best frappant dat je überhaupt kan handelen zonder KYC.
Je zou denken dat dat vanuit wetgeving verplicht zou zijn.

** Of het is offtopic -> post het dan ook niet. Of het is ontopic en ga er dan voor ;) **

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 28-07-2021 11:25 ]

• JW04
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09:09
jvel92 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:40:
[...]

Dat zijn dan keuzes die de gebruiker maakt. Geen KYC en wel grote bedragen willen handelen? Ga maar op zoek naar een andere exchange,

In het kader van crypto acceptatie/regulatie en transparantie is dit een goede ontwikkeling. Zo kan Binance in de toekomst weer fuddloos opereren zonder de FED in hun nek.

• jvel92
JW04 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:52:
[...]
Dat zijn dan keuzes die de gebruiker maakt. Geen KYC en wel grote bedragen willen handelen? Ga maar op zoek naar een andere exchange,

In het kader van crypto acceptatie/regulatie en transparantie is dit een goede ontwikkeling. Zo kan Binance in de toekomst weer fuddloos opereren zonder de FED in hun nek.
Het is wel wat genuanceerder naar mijn mening. De Amerikaanse wetgeving is best strict rondom handelen en investeren, er zijn dan ook best wel wat producten die voor Amerikanen daarom niet toegankelijk zijn. Wil je gebruik maken van die producten als Amerikaan, dan kun je geen KYC doen. Doe je wel KYC dan moet je gebruik van een product dat vele malen beperkter is. Kijk hoe beperkt Coinbase Pro bijvoorbeeld is in vergelijking met Binance

Binance heeft dat altijd gewoon toegelaten (geen KYC) en nu worden de duimschroeven aangedraaid. Ben het met je eens dat regulatie en transparantie uiteindelijk een goede ontwikkeling is. Of het goed is voor Binance laat ik in het midden.

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

jvel92 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:12:
Het is wel wat genuanceerder naar mijn mening. De Amerikaanse wetgeving is best strict rondom handelen en investeren, er zijn dan ook best wel wat producten die voor Amerikanen daarom niet toegankelijk zijn. Wil je gebruik maken van die producten als Amerikaan, dan kun je geen KYC doen. Doe je wel KYC dan moet je gebruik van een product dat vele malen beperkter is. Kijk hoe beperkt Coinbase Pro bijvoorbeeld is in vergelijking met Binance.
Ik vind er weinig genuanceerd aan; wat je zegt komt in essentie neer op 'gebruikers die hun lokale regelgeving willen omzeilen worden gedupeerd'. Jammer voor de Amerikanen, maar dura lex sed lex.

• anandus
  • Niet online
Slonzo schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:18:
[...]

Ik vind er weinig genuanceerd aan; wat je zegt komt in essentie neer op 'gebruikers die hun lokale regelgeving willen omzeilen worden gedupeerd'. Jammer voor de Amerikanen, maar dura lex sed lex.
Ook voor Europeanen. De Europese Commissie is laatst met nieuwe antiwitwasregels gekomen dat anonieme wallets in de EU ook niet meer toegestaan zijn (AMLA).
Wel pas vanaf '23/'24, maar het is een kwestie van tijd.

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 28-07-2021 12:35 ]

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:13
anandus schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:31:
[...]
Ook voor Europeanen. De Europese Commissie is (vorige week?) met nieuwe regels gekomen dat anonieme wallets in de EU ook niet meer toegestaan zijn (AMLA).
Wel pas vanaf '23/'24, maar het is een kwestie van tijd.
Verder terug staat al nuance: voorstellen, nog geen regels; En het gaat waarschijnlijk over dienstverleners (exchanges e.d.) en niet meteen je persoonlijke (technisch ook anonieme) ledger/tresor/softwarewallet.
Dus allereerst waarschijnlijk vooral meer KYC, wat we toch al kennen. Is ook niet zo heel gek, de oude fin. dienstverleners mogen ook geen anonieme rekeningen aanhouden.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ivm feedback in het SC topic dat deze ook wel in het NK topic past, een eenmalige dubbelpost:
Wackmack schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:52:
[...]

Goed punt, dank hiervoor :) Ben nog een echte beginner, wat ik nu lastig vind, wanneer stap je weer in? Nu? 38K? 35K? Welke TA zou hierbij kunnen helpen? Leg nu de focus op alleen btc.
Sowieso is het belangrijk een eigen stijl/gevoel te ontwikkelen en daar ervaring mee op te doen. Ik heb het ook niet uit een boekje geleerd, maar gaandeweg gewoon in de praktijk toegepast door vallen en opstaan. Neem de huidige 1D Bitcoin koers als voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VSBrQ7ln-Y4KLgH6uTc22Zg8gv8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ww90SKVclMQDAVmfc52BABBM.png?f=user_large

Niemand kan ontkennen dat de top van eergisteren precies de MA99 heeft geraakt en daarop is afgeketst, eens? En dat dat vandaag opnieuw is gebeurd, eens? Dat zie je wel vaker gebeuren en daarom is het verkopen van BTC vlak onder zo'n lijn ook vaak een goede optie, omdat dat doorgaans een lokale top is, de koers daarna weer daalt en je dus weer wat goedkoper kunt inkopen

Zoals altijd kan de koers sideways gaan, stijgen of dalen. Sideways heb je niets aan, dus je kijkt naar stijgen of dalen:

De koers zit nu vlak ONDER de MA99, is al 2x afgeketst, dus dat is een moeilijk iets om te doorbreken. Daarom zou ik op het huidige punt persoonlijk niet instappen.

Maar wanneer dan wel instappen? Vraag 1 is natuurlijk of je vertrouwen hebt in een verdere stijging, of zitten we in een bearmarket? Als je een goed instapmoment wil bepalen zie ik nu 2 opties:

1: Pas als de koers door die lijn heen is, en dan niet met 3 tientjes of 125 USD, maar echt substantieel. Dan kijk ik ook een stukje terug, Bitcoin is eergisteren rond 40.4k afgeketst, tel daar iets bij op en pas daarboven heb je een grotere kans dat de koers niet wederom afketst.
2: De 1D MA7 (roze lijn), ligt op dit moment op 36.1k en stijgt iedere dag iets. Dat zou een daling van 3-4k betekenen, dat is misschien wat veel na zoveel groene candles, maar je weet maar nooit. Aan de andere kant is de trend de laatste dagen vrij bullish. Wat je daarnaast vaak ziet tussen woensdagmiddag en donderdagmiddag is een daling, waarbij donderdagavond vaak weer een goed instapmoment is. Daarom is rekening houden met een daling niet gek, inkopen vlak boven de MA7 zou een optie kunnen zijn, maar het verschil met de huidige koers is aanzienlijk, dus even wat verder inzoomen:

De 4H:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sCZiOE1rQ9pdtnrNWdReZZq8SWE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ORdzhtB6Pv22u6UQQ9bSRpLn.png?f=user_large
MA's op 39k, 36.8k en 33.1k.

De 1H:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88pSPqiOw4lRKO6VuTzJaYv7PNE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lJ0NtmX7facB9nlO20UrDSuq.png?f=user_large
MA's op 38.9k en 36.6k.

Let op: Deze MA's stijgen nu natuurlijk steeds iets, omdat het een gemiddelde van de afgelopen X candles betreft. Nu een exact bedrag noemen werkt dus niet, je moet in de gaten houden wanneer de koers en een MA bij elkaar gaan komen en daar je instapmoment op bepalen dmv limit orders. Bijv. 2 er vlak boven, 1 er precies op en 2 er net onder, want het is geen exacte wetenschap.

Concreet:

1: Wachten op confirmatie dat de 1D MA99 is gebroken, bijv. rond 41.2k
2: Eerstvolgende optie: Inkopen rond 39k op basis van de 2 MA's op de 1H en 4H. Al sta ik er persoonlijk niet vreemd van te kijken als het bijv. 36.5/8k oid wordt, want dat valt weer samen met een aantal andere niveaus.

Iemand anders zal je mogelijk wat anders vertellen, maar dat is dus je eigen interpretatie en inzicht en iedereen zal het net iets anders zien. Net als dat geen 2 programmeurs exact dezelfde code zullen schrijven om hetzelfde doel te bereiken. Je kunt dit ook niet 1 op 1 overbrengen of iemand leren, je moet er gewoon mee aan de slag, het proberen en op een gegeven moment vind je een manier die voor jou werkt en die je mogelijk niet aan iemand anders kunt leren :)

Update na het typen van bovenstaande: Bitcoin kan nu ieder moment door de 1D MA99 heen breken, ziet er best wel bullish uit. Maar hij kan ook afketsen. Achteraf weet je of je beter nu of iets lager in had kunnen stappen en daarom hou je ook rekening met beide scenario's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RvC7IaXw4mO_hGCpI2lzpnU_vwM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CulrTJ3MKtXmRPg2RTzInIf3.png?f=user_large

Persoonlijk mis ik liever wat winst, dan een enorme rode candle mee te pakken, dus ik wacht heel even met instappen, al zegt mijn gevoel dat er een mooie groene candle op komst is die ik niet wil missen, maar ik heb in het verleden ook vaak op die optie gegokt om daarna de moeder van alle rode candles mee te pakken, dus schakel je FOMO vooral uit :)

• gws24
  • Laatst online: 19-11 21:34

gws24

Thinking is hard!

Goede post, ik heb nog wel een toevoeging op het onderstaande:
Taro schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:01:

[...]

Je kunt dit ook niet 1 op 1 overbrengen of iemand leren, je moet er gewoon mee aan de slag, het proberen en op een gegeven moment vind je een manier die voor jou werkt en die je mogelijk niet aan iemand anders kunt leren :)
Het is ook niet erg als je geen manier vind die voor jou werkt want dan ben je echt niet de enige. Reden kan zijn je er gewoon geen gevoel voor hebt, of omdat je er niet genoeg tijd aan kan of wil besteden of wat voor reden dan ook. Het is wel belangrijk dan om op een gegeven moment bewust een keuze te maken om wel/niet te blijven handelen. Timing van die keuze is echter weer heel subjectief en zal je ook zelf moeten bepalen.

@Taro heeft volgens mij ook al een aantal keer aangegeven dat het bij hem ook 2 jaar duurde voor dat het enigzins goed lukte (corrigeer me als dat niet klopt) maar voor een ander persoon kan dat na 1 jaar zijn of na drie jaar of nooit :P . Blijft ontzettend moeilijk maar ik heb bijvoorbeeld persoonlijk de keuze gemaakt om niet te handelen maar te hodlen want dat daytraden is niks voor mij gebleken.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Lucas49B
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-10-2022
@Taro als ik het goed begrijp kijk jij voornamelijk naar moving averages tijdens je TA? Hoeveel waarde hecht je aan eventuele support en resistance lijnen?

Als ik naar een boel youtubers/twitteraars kijk die aan TA doen, zeggen zij voornamelijk dat we al een aantal maanden/weken in een range zitten met support rond de 29k en een resistance rond de 42k die gegained moet worden om weer echt bullish momentum te krijgen. Hoe kijk jij hier naar?

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@Lucas49B Ja, die neem ik ook mee, zie ook mijn post hierboven waarin ik bijv. 40.400 van eergisteren noem. En bij sommige dalingen/stijgingen kijk ik ook welke MA punten overeenkomen met de onderkant/bovenkant van eerdere candles.

En wat betreft de range die je noemt, klopt helemaal, die kwam ook langs als "The Sandbox" in de video van Benjamin Cowen vanochtend:

En zoals ik in eerdere berichten heb aangegeven: De lijn rond de 44-45k is voor mij echt een barrière. Pas daarboven heb ik vertrouwen in een voortzetting van deze run.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dP5IOdRPRnXQUM2RpGOQz1fvcHA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lZ90lMOxYUyshLREiVTxGsU4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Taro op 28-07-2021 13:55 ]

• Lucas49B
Taro schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:04:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Oke duidelijk, ik zag je laast deze post plaatsen waarbij je keek naar een stijging rond de 44-45k. Toen dacht ik bij mezelf: oke we moeten eerst nog maar eens die 42k zien te doorbreken die dus al een aantal keer als resistance in de weg heeft gestaan.

• Lucas49B
Bedankt voor de duidelijke uitleg, het is zeer leerzaam allemaal.
Pagina: 1 ... 37 ... 103 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!