Weet je wat het is. Soms wil je meer dan 0.06 btc op een dag opnemen en dan kan het nogal vervelend zijn als je dat over meerdere dagen moet spreiden. Daarnaast overal KYC en je identiteitsbewijzen achterlaten brengt ook een risico met zich mee. Het zal niet de eerste keer zijn dat er een datalek ontstaat bij een exchange.BlackLion schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:49:
[...]
#offtopic. maar om er op in te gaan: dit is een dag limiet, 2000 euro per dag valt best mee toch? En zoals bovenstaande al zei geldt dit alleen voor ongeverifieerde accounts.
Geen fa. Ik zat ook vol verbazing te kijken naar deze run, met 60% cash op de zijlijn. Overstag gegaan bij 39,7k. Zal ongetwijfeld nog een correctie komen, maar ongelooflijk veel bullish sentiment ineens en ik heb slechts 25% in alts, all-in bitcoin. Ik ben bewust dat er wel een moment kan komen van "unrealized rekt'"
Ik kan nu wel leven met een dip naar 25k, niet prettig maar oké, dan ga ik nog meer kopen.Timen van de top en bottom is echt kansloos, weer wat geleerd deze bullmarket. Hail the crypto king
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Zeer waardevolle post!
Respect dat je het, keer op keer, blijft herhalen en ons een kijkje in jouw keuken geeft! Heb zelf dan ook veel van jou mogen leren en ben daar zeer dankbaar voor..
Vooral met ETH, waar je al een paar keer de 3D 50MA hebt laten zien en ben mij daarop een beetje gaan focussen. Uiteindelijk heb ik op deze lijn wat leuke trades gemaakt. Ook het stapsgewijs inzetten/verkopen blijkt goed te werken, waar ik eerst all-in ging en daardoor ik soms winst mis liep..
Daarbij kijk ik zelf helemaal niks op YouTube of andere kanalen, ofja, 1 dan...
Mr. Musk aka Da Doge-pumper
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Met welke indicators stel jij tradingview in? Zie door de bomen het bos niet meer en kon het niet terugvinden in de topicstart. Volgens mij gebruik jij ook de betaalde versie, toch? Ik probeer even de trial uit als het lukt met het instellen van de indicators.Taro schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:34:
Nog 4-6k erbij, dan schaal ik weer wat terug:
[Afbeelding]
Edit: Dit helpt ook wel mee om de fomo weer aan te wakkeren: https://www.telegraaf.nl/...rijs-bitcoin-knalt-omhoog. Alleen zou ik nu voorzichtig zijn met het gevoel te kweken dat de bullrun weer opnieuw is opgestart, dat moeten we eerst nog maar even zien gebeuren.
Ik heb de gratis versie en volgens mij heb ik die grafiek 1 op 1 na kunnen maken.MF Doom schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:19:
[...]
Met welke indicators stel jij tradingview in? Zie door de bomen het bos niet meer en kon het niet terugvinden in de topicstart. Volgens mij gebruik jij ook de betaalde versie, toch? Ik probeer even de trial uit als het lukt met het instellen van de indicators.
Deze indicatoren heb ik:
/f/image/83r4vhyvy0JgfQTsZ8ac6p7J.png?f=fotoalbum_large)
Per indicator zijn er ook nog weer instellingen, dus even zoeken denk ik om het exact te fiksen.
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Ik heb de betaalde versie idd. De indicatoren zie je links bovenin op de totaaloverzichten.MF Doom schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:19:
[...]
Met welke indicators stel jij tradingview in? Zie door de bomen het bos niet meer en kon het niet terugvinden in de topicstart. Volgens mij gebruik jij ook de betaalde versie, toch? Ik probeer even de trial uit als het lukt met het instellen van de indicators.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
De gratis versie kan prima. Als je op een gegeven moment een portfolio van een leuk bedrag hebt (persoonlijk natuurlijk) is het verkeerde zuinigheid om te bezuinigen op de tools IMHO.
Een keer een goede trade en je hebt het terugverdiend!
Een keer een goede trade en je hebt het terugverdiend!
Artikel: https://cointelegraph.com...malta-and-the-netherlandsOkcoin secures regulatory approval in Malta and the Netherlands
Je eigen weg vinden is het idd, en dat kost tijd.Taro schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:01:
Ivm feedback in het SC topic dat deze ook wel in het NK topic past, een eenmalige dubbelpost:
[...]
Sowieso is het belangrijk een eigen stijl/gevoel te ontwikkelen en daar ervaring mee op te doen. Ik heb het ook niet uit een boekje geleerd, maar gaandeweg gewoon in de praktijk toegepast door vallen en opstaan.
...
@alle beginners: Je kunt bijvoorbeeld handelen op basis van patronen die vaak neerkomen op compressie (wedges, triangles) of herhaling van marktsentiment (fractals, Elliott waves, Wyckoff patterns, fibonacci retracement etc.)), je kunt handelen o.b.v. moving averages (MA's), je kunt handelen o.b.v. horizontale support- en weerstandslevels (zoals naked trading, d.w.z. zonder gebruik te maken van indicatoren), je kunt handelen o.b.v. fundamentals, je kunt handelen o,b,v, (onderbuik)gevoel, je kunt dollar cost averagen, je kunt kopen en 'nooit' meer verkopen (hodlen). En wellicht vergeet ik er een paar.
Uiteraard is e.e.a. ook te combineren.
Kortom; er zijn legio verschillende manieren.
Buiten dat heb je nog weer te maken met verschillende timeframes; MA's hebben doorgaans meer nut op de 4h en hoger, terwijl levels/ranges in mijn optiek gelden op alle timeframes, en daarmee handiger zijn bij daytraden/scalpen.
Verder heb je nog het gedrag van verschillende assets tegenover elkaar; met name wat gebeurt er met alles als BTC pumpt, sideways gaat of dumpt. Want BTC is toch wel zo'n beetje de trendsetter als ik het zo mag zeggen.
Kortom, mogelijkheden te over :-)
Schaam je niet als je dat niet binnen een dag onder de knie hebt. Of een jaar.
Of zoals ik na 4 jaar nog steeds niet.
https://www.binance.com/e...f2bd24b488213fa30284dd4cd
Geen futures meer op Binance in NL, DE & IT...
Goed nieuws.SlasZ schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:25:
https://www.binance.com/e...f2bd24b488213fa30284dd4cd
Ik bedoel, het is jammer, het meeste verdien ik met futures, maar het lijkt me te betekenen dat ze (te verwachte) beperkingen invoeren binnen binance.com en niet een aparte binance.eu, analoog aan binance.us, aan het opzetten zijn (met minder volume, etc).
Ik ben ook benieuwd wat andere exchanges, zoals FTX, gaan doen (die heeft bijv ook een aparte FTX.us en zat al te vrezen voor een FTX.eu)
[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 30-07-2021 12:17 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
- Taro
- Niet online
Dat is nog een flinke klim!Taro schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:09:
Hopelijk wordt de EMA200 (Grijs) support, dan kunnen we door naar de MA200 (Blauw)...
[Afbeelding]
Maar terug naar de bovenkant van je rainbow is ook een eind weg.
Zit er tussen in.
Spannend leuk & vooral boeiend!
Of een vervolg, of een bearmarket.
Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.
Meen mij wel te herinneren uit de wyckoff plaatjes (in hoeverre je erin gelooft) dat dit de laatste puist is voor de klim naar boven..
Eens kijken of ik hem kan vinden
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Al gevonden?BTFD schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:35:
Meen mij wel te herinneren uit de wyckoff plaatjes (in hoeverre je erin gelooft) dat dit de laatste puist is voor de klim naar boven..
Ziet plaatje van Wyckoff theorie....
Pakt wat te drinken....
Pakt popcorn....
Gaat er eens lekker bij zitten....
Pakt wat te drinken....
Pakt popcorn....
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Precies…! SpannendNgangatar schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:28:
Ziet plaatje van Wyckoff theorie....
Pakt wat te drinken....
Pakt popcorn....
Loopt die meneer wyckoff weer de boel te manipuleren ?
- Taro
- Niet online
Mooi punt, paar keer afgeketst op de 1D MA99, de 1D MA7 net niet geraakt (kan zeer bullish zijn) en nu zit de koers exact op de 1D MA99 @ 40.050.
/f/image/BehxmvS2LAjOybjhRWKrAhaG.png?f=fotoalbum_large)
Verder heeft de EMA200 het erg goed gehouden en is nu als support getest:
:fill(white):strip_exif()/f/image/tKgFHb8xtjTx2eOJKng3NST8.png?f=user_large)
Wat mij betreft 75% kans dat de MA200 (44.6k op dit moment) next is
Daarna MOET Bitcoin door de MA200 heen knallen en een nieuwe ATH gaan neerzetten, anders verwacht ik nog steeds dit:
/f/image/830HzczYoDtbrguVffcPM5Ur.png?f=fotoalbum_large)
Tijdens het maken van de screenshots is Bitcoin al gestegen richting 40.258 zie ik, de eerdere highs van 40.926 (eergisteren) en 40.556 (5 dagen geleden) moeten eerst ruim worden doorbroken, maar het ziet er wel kansrijk uit.
Update: Mooie wick, ruim boven de 40.9k, maar inmiddels wel weer er onder gedaald:
/f/image/BehxmvS2LAjOybjhRWKrAhaG.png?f=fotoalbum_large)
Verder heeft de EMA200 het erg goed gehouden en is nu als support getest:
:fill(white):strip_exif()/f/image/tKgFHb8xtjTx2eOJKng3NST8.png?f=user_large)
Wat mij betreft 75% kans dat de MA200 (44.6k op dit moment) next is
Daarna MOET Bitcoin door de MA200 heen knallen en een nieuwe ATH gaan neerzetten, anders verwacht ik nog steeds dit:
/f/image/830HzczYoDtbrguVffcPM5Ur.png?f=fotoalbum_large)
Tijdens het maken van de screenshots is Bitcoin al gestegen richting 40.258 zie ik, de eerdere highs van 40.926 (eergisteren) en 40.556 (5 dagen geleden) moeten eerst ruim worden doorbroken, maar het ziet er wel kansrijk uit.
Update: Mooie wick, ruim boven de 40.9k, maar inmiddels wel weer er onder gedaald:
[ Voor 20% gewijzigd door Taro op 30-07-2021 22:57 ]
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Heb je instellingen geleend maar dan voor ETH maar dan lijkt het nergens op. Doe ik iets verkeerd?Taro schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:34:
Nog 4-6k erbij, dan schaal ik weer wat terug:
[Afbeelding]
Edit: Dit helpt ook wel mee om de fomo weer aan te wakkeren: https://www.telegraaf.nl/...rijs-bitcoin-knalt-omhoog. Alleen zou ik nu voorzichtig zijn met het gevoel te kweken dat de bullrun weer opnieuw is opgestart, dat moeten we eerst nog maar even zien gebeuren.
- Taro
- Niet online
Heb je wel candlesticks ipv "time" aan staan in je weergave?MF Doom schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:58:
[...]
Heb je instellingen geleend maar dan voor ETH maar dan lijkt het nergens op. Doe ik iets verkeerd?[Afbeelding]
ETH ziet er hier zo uit, wel USD en een andere exchange:
/f/image/Vj2foCFZEmnwLRkzgTPHjAUQ.png?f=fotoalbum_large)
Edit, en EUR + dezelfde exchange:
[ Voor 20% gewijzigd door Taro op 30-07-2021 23:28 ]
- Taro
- Niet online
@bukkum Dat kan, op dat moment liggen die andere MA's er ook dichter bij (onder) en grote kans dat daar een bounce volgt. Maar trek ook vooral je eigen plan
- Taro
- Niet online
Mooi onderweg naar de 1D 200 MA en 1W 20 MA die nu samenkomen op 44.6k:
:fill(white):strip_exif()/f/image/oXO6RNogQaf7odSYudjrMpx2.png?f=user_large)
Daar is het erop of eronder. Sell orders staan klaar vanaf 43.5k tot een stukje onder de 44.6k, want beide MA's dalen iedere dag/week iets.
Wat er daarna gaat gebeuren? Ik vermoed sowieso dat het niveau meerdere keren getest gaat worden, dus na de verkoop hoop/verwacht ik (iets) lager weer in te kunnen kopen. Mogelijk lukt dat zo'n 2-3 keer. En dan is de vraag wat er daarna gebeurt: Bitcoin doorbreekt beide lijnen, dan is de kans op een nieuwe ATH in deze cycle een stuk waarschijnlijker.
De kans is ook dat Bitcoin beide lijnen met een wick doorbreekt, maar er uiteindelijk niet definitief doorheen komt (tijdens deze cycle...) en dan zie ik nog steeds dit plaatje voor mij:
:fill(white):strip_exif()/f/image/oXO6RNogQaf7odSYudjrMpx2.png?f=user_large)
Daar is het erop of eronder. Sell orders staan klaar vanaf 43.5k tot een stukje onder de 44.6k, want beide MA's dalen iedere dag/week iets.
Wat er daarna gaat gebeuren? Ik vermoed sowieso dat het niveau meerdere keren getest gaat worden, dus na de verkoop hoop/verwacht ik (iets) lager weer in te kunnen kopen. Mogelijk lukt dat zo'n 2-3 keer. En dan is de vraag wat er daarna gebeurt: Bitcoin doorbreekt beide lijnen, dan is de kans op een nieuwe ATH in deze cycle een stuk waarschijnlijker.
De kans is ook dat Bitcoin beide lijnen met een wick doorbreekt, maar er uiteindelijk niet definitief doorheen komt (tijdens deze cycle...) en dan zie ik nog steeds dit plaatje voor mij:
@Taro, heb je ook een update over ETH? Benieuwd hoe die zich houdt tov de rainbow ribbon
- Taro
- Niet online
@BTFD Zie de ETH afbeeldingen van gisteren hierboven.
Ik ga overigens niet voor iedereen vis vangen, ik geef hier hopelijk voldoende inzicht in hoe ik handel, duik er vooral zelf in en leer jezelf het vissen aan, daar schiet je ook zelf het meeste mee op. Vanaf maandag is mijn vakantie voorbij, dan doe ik sowieso weer even een stapje terug
Ik ga overigens niet voor iedereen vis vangen, ik geef hier hopelijk voldoende inzicht in hoe ik handel, duik er vooral zelf in en leer jezelf het vissen aan, daar schiet je ook zelf het meeste mee op. Vanaf maandag is mijn vakantie voorbij, dan doe ik sowieso weer even een stapje terug
En dan hou je ook nog de mensen die je geleerd hebt te vissen maar steeds blijven vragen waar je het best vis kan vangen ipv zelf er op uit gaan en het water te ontdekken.
De vergelijking met vissen is best aardig want je moet echt feeling krijgen, instinct opbouwen, tijd investeren, om te weten wanneer je kansen het best zijn. En zelfs dan kan het tegenvallen...
De vergelijking met vissen is best aardig want je moet echt feeling krijgen, instinct opbouwen, tijd investeren, om te weten wanneer je kansen het best zijn. En zelfs dan kan het tegenvallen...
Dat is dan ook niet waar ik om gevraagd had!Taro schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:08:
Ik ga overigens niet voor iedereen vis vangen,
Hoog tijd voor een eigen tradingview!
[ Voor 8% gewijzigd door BTFD op 31-07-2021 10:19 ]
Het geeft toch ook gewoon meer voldoeding als je zelf je eigen vis vangt van A tot Z ipv gewoon de hengel over te nemen als de vis er al aan hangt. Er zwemmen genoeg vissen in de zee. Ik voel me trouwens meer en meer als een vis in het water met traden maar sommige zullen zich eerder als een vis op het droge voelen.
Boter bij de vis in dat geval! Wel oppassen voor whales...BootjeVaren schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:37:
Het geeft toch ook gewoon meer voldoeding als je zelf je eigen vis vangt van A tot Z ipv gewoon de hengel over te nemen als de vis er al aan hangt. Er zwemmen genoeg vissen in de zee. Ik voel me trouwens meer en meer als een vis in het water met traden maar sommige zullen zich eerder als een vis op het droge voelen.
Interessant nieuws uit Murica, lijkt negatief maar kan positief uitpakken voor de adoptie van crypto's:
en:
Bron: https://dutchcryptotalk.c...dent-biden-te-realiseren/Belasting op cryptocurrency nodig om plannen president Biden te realiseren
Over die belasting op cryptocurrency, er zijn nog geen details gedeeld. En hoewel belasting negatief klinkt, zijn er ook positieve kanten aan meer regelgeving. Wellicht niet direct voor de normale consument, maar wel op de lange termijn. Mochten de plannen een duidelijke visie op crypto afgeven, dan is dat precies waar veel beleggers, zowel particuliere als institutionele, op wachtten om de markt te betreden.
Het zou bijvoorbeeld van invloed kunnen zijn op de goedkeuring van bitcoin ETF’s in de VS. Aanvragen worden afgeschoten door de SEC (financiële waakhond) vanwege zorgen over beleggersbescherming en marktmanipulatie. De SEC heeft momenteel tientallen aanvragen in behandeling.
In april van dit jaar ging het gerucht dat de Amerikaanse overheid werkt aan een breed regelgevingskader voor de cryptomarkt, maar sindsdien zijn er geen nieuwe updates meer gedeeld.
en:
Bron: https://www.zerohedge.com...-american-crypto-industry"Not A Drill": Infrastructure Bill Could Sink American Crypto Industry
[ Voor 25% gewijzigd door RaptorXS op 01-08-2021 12:37 ]
Voor mij zeer bullish - als ze het geld nodig hebben zullen ze de handel alleen maar proberen stimuleren ipv tegen te werkenRaptorXS schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:32:
Interessant nieuws uit Murica, lijkt negatief maar kan positief uitpakken voor de adoptie van crypto's:
[...]
Bron: https://dutchcryptotalk.c...dent-biden-te-realiseren/
en:
[...]
Bron: https://www.zerohedge.com...-american-crypto-industry
Laat de NL regering het concept van cryptobelasting maar niet lezen. Dan ga ik zwaar op winnen in fiat & sats, maar REKT in EUR.
het is nu al verplicht dit gewoon in box 3 op te geven. dus wat willen ze veranderen?merauder schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:19:
Laat de NL regering het concept van cryptobelasting maar niet lezen. Dan ga ik zwaar op winnen in fiat & sats, maar REKT in EUR.
Winstbelasting over je toegenomen vermogen van je crypto in EUR. zal nog wel ff duren, maar gaat er vanzelf een keer komen vrees ik.malarkan schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:11:
[...]
het is nu al verplicht dit gewoon in box 3 op te geven. dus wat willen ze veranderen?
Dan zou dat ook op de aandelenbeurs moeten, en daar is dat ook niet het geval. Dit valt volledig onder box3.almightyarjen schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:30:
[...]
Winstbelasting over je toegenomen vermogen van je crypto in EUR. zal nog wel ff duren, maar gaat er vanzelf een keer komen vrees ik.
Wat nog niet is kan nog komen, maar ik kan me voorstellen dat ze voor crypto een uitzondering maken en het alleen daarvoor gaan invoeren. Het kan een middel zijn om het gebruik/handelen van crypto te ontmoedigen.malarkan schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:34:
[...]
Dan zou dat ook op de aandelenbeurs moeten, en daar is dat ook niet het geval. Dit valt volledig onder box3.
Dit is wel een bijzonder patroontje...
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Klopt, maar waar baseer je de lijn naar de 19.5K op?ScuL schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 04:28:
Dit is wel een bijzonder patroontje...
[Afbeelding]
De bron komt van Twitter. Prijsverhouding is logaritmisch volgens mij. Doorgaans is het gebruikelijk dat als een cup & handle patroon uitbreekt de richtprijs gelijk is aan de laatste prijs + het diepste punt van de cupPlanR schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 05:30:
[...]
Klopt, maar waar baseer je de lijn naar de 19.5K op?
Bedankt, zou mooi zijn 😀ScuL schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 05:36:
[...]
De bron komt van Twitter. Prijsverhouding is logaritmisch volgens mij. Doorgaans is het gebruikelijk dat als een cup & handle patroon uitbreekt de richtprijs gelijk is aan de laatste prijs + het diepste punt van de cup
Na een mooie 1,5 week (ingestapt op BTC ~32500, ETH ~1900 en LINK ~18) gisteren grotendeels uitgestapt op 41500, onder andere op basis van onderstaande oranje lijn. /f/image/KsJ01bQMaCAoGEjCmyC7JGCM.png?f=fotoalbum_large)
Het lijkt me evident dat er nog een terugtest naar de mid 30 regionen komt, de vraag is meer wanneer. We lijken nu netjes te bouncen tegen de onderkant van de bull market support band zijnde een support, maar ik wacht nog even met instappen
Overigens ook positie genomen in DOT en KSM, DOT lijkt mij persoonlijk het meeste upside potentie te hebben gezien de relatieve (de)valuatie ten opzichte van bijvoorbeeld ADA de afgelopen maanden.
/f/image/KsJ01bQMaCAoGEjCmyC7JGCM.png?f=fotoalbum_large)
Het lijkt me evident dat er nog een terugtest naar de mid 30 regionen komt, de vraag is meer wanneer. We lijken nu netjes te bouncen tegen de onderkant van de bull market support band zijnde een support, maar ik wacht nog even met instappen
Overigens ook positie genomen in DOT en KSM, DOT lijkt mij persoonlijk het meeste upside potentie te hebben gezien de relatieve (de)valuatie ten opzichte van bijvoorbeeld ADA de afgelopen maanden.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Werkze @TaroTaro schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:08:
Voor het bepalen van mijn portfoliostrategie ben ik koersgegevens aan het analyseren. Onderstaande afbeelding toont de correlatie tussen enkele coin-paren op basis van de uurlijkse slotkoers. Wellicht vindt iemand het interessant.
Ter info: https://www.crypto-inside...nstellen-van-crypto-team/Bitcoin (BTC) dienst PayPal bereikt Europa; begint met samenstellen van crypto team
Door Kevin Schijven 02/08/2021 in Bitcoin nieuws
Not sure if you guys see this as big news or not
Polygon Crypto News:
Polygon (MATIC) has recently partnered with DeFi projects such as Aave and Harvest Finance to utilize the high performance and low fees that are offered by MATIC.
I think the partnership with Aave will be interesting.
** Link verwijderd **
Polygon Crypto News:
Polygon (MATIC) has recently partnered with DeFi projects such as Aave and Harvest Finance to utilize the high performance and low fees that are offered by MATIC.
I think the partnership with Aave will be interesting.
** Link verwijderd **
[ Voor 14% gewijzigd door Taro op 03-08-2021 18:36 ]
Wat me opvalt is dat het Paypal nieuws telkens als (zeer) bullish wordt opgevat, wat ik enerzijds begrijp, maar mijn recente ervaringen met Paypal en de support waren nogal slecht. En ben niet de enige als je hier op Tweakers en diverse reviewsites leest.
Hoe bullish is het als er veel trouwe klanten afscheid nemen van Paypal wegens belabberde klantsupport? Misschien is het principe een aanjager dat meer bedrijven crypto gaan supporten, maar qua adoptie particulier lijkt me zeer beperkt effect.
Ziet er wel interessant uit, alleen vraag ik me af hoe je het moet lezen en wat je er vervolgens mee kunt.Oyster schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:30:
Voor het bepalen van mijn portfoliostrategie ben ik koersgegevens aan het analyseren. Onderstaande afbeelding toont de correlatie tussen enkele coin-paren op basis van de uurlijkse slotkoers. Wellicht vindt iemand het interessant.
[Afbeelding]
Zoek je bijvoorbeeld coins die de minste correlatie lijken te hebben om zo te weten wat bij een slechtere BTC koers beter kan presteren? Of wat anders?
Precies tegen de weerstandslijn afgeketst. Was een mooi moment om short positie te openenJedi_Pimp schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:30:
Na een mooie 1,5 week (ingestapt op BTC ~32500, ETH ~1900 en LINK ~18) gisteren grotendeels uitgestapt op 41500, onder andere op basis van onderstaande oranje lijn. [Afbeelding]
Het lijkt me evident dat er nog een terugtest naar de mid 30 regionen komt, de vraag is meer wanneer. We lijken nu netjes te bouncen tegen de onderkant van de bull market support band zijnde een support, maar ik wacht nog even met instappen![]()
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Hele artikel: https://www.crypto-inside...vs-dit-is-er-aan-de-hand/Bitcoin (BTC) herstel halt toegeroepen na wetsvoorstel VS – Dit is er aan de hand
Door Shane Kuijpers 02/08/2021
Martha Belcher, een cryptocurrency en burgerrechten advocaat, liet zich ook over de kwestie:
“Het wetsvoorstel zou het onmogelijk kunnen maken om cryptocurrency transacties direct met anderen uit te voeren, via open-source code (bijv. smart contracts en gedecentraliseerde exchanges), terwijl je anoniem blijft.”
Het wetsvoorstel is er zoals gezegd nog niet doorheen, maar een definitieve beslissing van de Senaat kan mogelijk deze week nog komen. Dan weten we pas of we of en in hoeverre we ons zorgen moeten gaan maken.
Kortom de mogelijkheid zonder KYC te traden komt te vervallen. Ze kloppen het op alsof het wat is, maar de meeste exchanges passen allang KYC toe.
Er zijn zat exchanges zonder KYC en die zijn ook voor Amerikanen (desnoods via VPN) makkelijk te benaderen.Joosie200 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 23:13:
[...]
Kortom de mogelijkheid zonder KYC te traden komt te vervallen. Ze kloppen het op alsof het wat is, maar de meeste exchanges passen allang KYC toe.
Precies, en nu ze dus actief belastingen willen gaan innen zullen ze de 'crypto-markt' ook niet om zeep willen helpen aangezien er dan ook vrij weinig belasting te heffen valt. Dus ergens is het ook wel positiefJoosie200 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 23:13:
[...]
Info: https://bitcoinmagazine.n...ederlands-crypto-registereToro en Nash Exchange opgenomen in Nederlands crypto-register
vandaag, 16:42
Aantal aanbieders
Het totaal aan aanbieders komt nu op 24 stuks. We zetten alle namen nog eens op een rij (in de volgorde van het DNB-register):
Litebit
Bitvavo
Triaconta
BUX
Bitstamp
OKCoin
AMDAX
Blox
Coinmerce
Bitmymoney
Bitonic
Happy Coins
BTC Direct
Knaken
eToro
Anycoin Direct
Bitcoinmeester
Bit4Coin
EU Internet Ventures
Bitpay
Satos
Nash
Flow Traders
Byelex Data Solutions
Gaat bitcoin voor een broadening bottom pattern?

We zijn onderweg vanaf punt 5. De rainbow ribbon zit tussen de 36k en 37k. Als ie die als support meepakt en daarna succesvol door de 42k heen knalt hebben we een lift off op weg naar de 64k.

We zijn onderweg vanaf punt 5. De rainbow ribbon zit tussen de 36k en 37k. Als ie die als support meepakt en daarna succesvol door de 42k heen knalt hebben we een lift off op weg naar de 64k.
Bijzonder handig, dank.Oyster schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:30:
[Afbeelding]
Hij is goed op weg!Joosie200 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:21:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als hij het 2e plaatje volgt zou je haast denken dat er een terugtest moet komen richting de onderkant van de wedge (?). Een flinke candle naar beneden met een wick naar 24K en de body close op 34K? In dat geval is de nog openstaande futures gap meteen gevuld. Of het goed is voor het sentiment is een tweede...Joosie200 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:21:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
edit: blijkbaar speelt hij wel uit zoals jij hebt getekend. tenminste zo lijkt het nu. Hoe snel het beeld weer kan omslaan...
[ Voor 7% gewijzigd door Xavorius op 05-08-2021 19:52 ]
Voor wie zich verveelt, een videootje.
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/...t-bitcoin-beleggen-dollarRTL Z Nieuws
Pionier of paria? El Salvador neemt grote gok met Bitcoin
Het IMF noemt het een 'stap te ver'. Grote kredietbeoordelaars verlagen de rating van El Salvador. De rente op bestaande leningen in het land loopt op. En lokale ondernemers zien het in grote getalen niet zitten. En toch is cryptomunt Bitcoin over een maand een wettig betaalmiddel in het kleine Latijns-Amerikaanse land El Salvador. Een wereldwijde primeur. Is El Salvador een pionier, of wordt het land een paria?
- Taro
- Niet online
Derde keer is scheepsrecht.....door naar 100KTaro schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:41:
Bitcoin ligt op schema:
[Afbeelding]
Ingezoomed:
[Afbeelding]
Bedankt @Taro
“Bitcoin ligt op schema”
Met daaronder een foto van je verwachting mochten we de ma200 niet doorbreken.
Een belangrijke is het niet?
Ziet er nu allemaal wel leuk en aardig uit!
Edit: wat is jouw visie met ligt op schema?
Je rainbow?
“Bitcoin ligt op schema”
Je rainbow?
[ Voor 12% gewijzigd door PlanR op 05-08-2021 21:16 ]
- Taro
- Niet online
Klopt, maar dus goed om in het achterhoofd te houden dat het er nu leuk en aardig uit kan zien, maar dat dat in het verleden ook vaak zo is geweest op dit punt, om daarna een dikke crash richting de diepste crypto spelonken te maken.PlanR schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:13:
Ik zit nog steeds all-in, los van de reserves op de bankrekening die ik pas boven dat punt weer ga inzetten, maar ik ga wel rond de onderste lijn afbouwen als we daar dichter bij in de buurt komen, dat zou nu zo rond de 42.9k liggen.
Tja ik schreef het al eerder, die ma200 heeft niet veel waarde bij btc. Heb van de week nog zitten zoeken maar kan amper iets vinden. Zeker als je het vergelijkt met de ma100. Ik verwacht er dus amper iets van.PlanR schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:13:
Bedankt @Taro
“Bitcoin ligt op schema”
Je rainbow?
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
- Taro
- Niet online
Eens, niet vaak, maar:anti elppa schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:43:
[...]
Tja ik schreef het al eerder, die ma200 heeft niet veel waarde bij btc. Heb van de week nog zitten zoeken maar kan amper iets vinden. Zeker als je het vergelijkt met de ma100. Ik verwacht er dus amper iets van.
Op een soortgelijk moment in 2018 wél:
:fill(white):strip_exif()/f/image/U85VKIqDI59vVMXB19yaafR3.png?f=user_large)
En in 2019/2020 ook:
:fill(white):strip_exif()/f/image/6JdlJNUwypz887flZL0VCDd1.png?f=user_large)
We gaan het wel zien
Het zou fijn zijn om de 1D met de onderkant van de candle (helaas niet de wick nog) boven de MA99 af te sluiten en dan morgen dat niveau vasthouden zodat ook de Wick boven de MA99 blijft om van daaruit verder te bouwen, liefst niet te snel.
/f/image/n3VETlYD8I6m0AcpTytCe4sn.png?f=fotoalbum_large)
Qua 1W zitten we boven de MA7 maar belangrijker lijkt me wat we gaan doen zodra we de MA25 halen. Die zit nu nog op 45700 maar zal nog wat zakken, afhankelijk van hoe lang BTC erover doet om daar te komen. Ik weet nog niet of ik daar ga verkopen, of een klein gedeelte.
/f/image/3AGl29SjqW5wVSUF9t8bTd1o.png?f=fotoalbum_large)
Ik zal ongetwijfeld sommige dingen fout doen, maar door tegenwoordig op deze manier naar de TA te kijken en verspreide verkoop en inkoop momenten op deze support/resistance lijnen te zetten hebben een maatje en ikzelf de afgelopen tijd aardig ons PF in waarde doen toenemen met zo'n 35% de man.
/f/image/n3VETlYD8I6m0AcpTytCe4sn.png?f=fotoalbum_large)
Qua 1W zitten we boven de MA7 maar belangrijker lijkt me wat we gaan doen zodra we de MA25 halen. Die zit nu nog op 45700 maar zal nog wat zakken, afhankelijk van hoe lang BTC erover doet om daar te komen. Ik weet nog niet of ik daar ga verkopen, of een klein gedeelte.
/f/image/3AGl29SjqW5wVSUF9t8bTd1o.png?f=fotoalbum_large)
Ik zal ongetwijfeld sommige dingen fout doen, maar door tegenwoordig op deze manier naar de TA te kijken en verspreide verkoop en inkoop momenten op deze support/resistance lijnen te zetten hebben een maatje en ikzelf de afgelopen tijd aardig ons PF in waarde doen toenemen met zo'n 35% de man.
Ja die had ik ook gevonden, maar kan ook om die oranje gaan.Taro schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:53:
[...]
Eens, niet vaak, maar:
Op een soortgelijk moment in 2018 wél:
[Afbeelding]
En in 2019/2020 ook:
[Afbeelding]
We gaan het wel zien
En bij beide van je voorbeelden zaten we in gigantische decending triangles en daar ketste hij op af voor zover ik me kan herinneren.
Maar idd, we gaan het zien. Eerst de 42 43 zone eens door komen
Stelling: de voorgestelde crypto amendment in de infrastructure bill (Verenigde Staten) om o.a. validators als 'brokers' te beschouwen, is zeer onwenselijk en misschien wel schadelijk voor met name PoS coins.
Wat denken jullie? Zelfs ome Ben heeft het er over in z'n premium TG channel. Niet dat ik me zorgen maak over de koers op korte termijn, maar wellicht wel de toekomst van o.a. Ethereum en dus ook DeFi.
Wat denken jullie? Zelfs ome Ben heeft het er over in z'n premium TG channel. Niet dat ik me zorgen maak over de koers op korte termijn, maar wellicht wel de toekomst van o.a. Ethereum en dus ook DeFi.
- Taro
- Niet online
Bitcoin heeft op de weekly een mooie wick tegen de bovenkant van de bullmarket support band:
:fill(white):strip_exif()/f/image/80tRjDq6QOzAzuf9b4Cnvaev.png?f=user_large)
Ik ga er niet vanuit dat vanaf nu een/de daling wordt ingezet, dat punt (of die erboven) wordt vast nog opnieuw getest. Mijn handelen rondom dit punt zal ik niet opnieuw verder toelichten
:fill(white):strip_exif()/f/image/80tRjDq6QOzAzuf9b4Cnvaev.png?f=user_large)
Ik ga er niet vanuit dat vanaf nu een/de daling wordt ingezet, dat punt (of die erboven) wordt vast nog opnieuw getest. Mijn handelen rondom dit punt zal ik niet opnieuw verder toelichten
Wat vooral kwalijk is dat men onderscheid maakt qua gebruikte techniek. PoS kan in potentie de nadelen van PoW wegnemen (klein groepje miners met grootste verdiensten, enorm veel energie nodig) maar dan zie je dus dat ze PoS in de weg gaan zitten doordat men of over te weinig info beschikt of omdat men diens brood men eet diens woord men spreekt zoals zelfs abn laat zien: nieuws: ABN Amro gelooft niet in bitcoin als betaalmiddelJedi_Pimp schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:43:
Stelling: de voorgestelde crypto amendment in de infrastructure bill (Verenigde Staten) om o.a. validators als 'brokers' te beschouwen, is zeer onwenselijk en misschien wel schadelijk voor met name PoS coins.
Gevalletje wij van wc eend raden wc eend aan en willen niet onze invloed kwijt raken. Be your own bank is eng, kan gewoon met PoS door te staken en mooie APY mee te pakken. Weg invloed, controle, belasting. Kost bovendien minder energie dus die sustainability kaart kun je ook niet meer trekken.
Maar het is naïef om te denken dat je met be your own bank geen strobreed in de weg gelegd wordt. Banken zien hun verdienmodel wegvallen, de overheid hun controle en belastinggeld. En laten banken nou net bij uitstek de grootste lobby/invloed kunnen uitoefenen bij de wetgevende machten.
Daarom is het maar goed dat niet elke senator er net zo tegen aan kijkt:
While I appreciate that my colleagues and the White House have acknowledged their original crypto tax had flaws, the Warner-Portman amendment picks winners and losers based on the type of technology employed. That’s horrible for innovation.
— Pat Toomey (US Sen. ret.) (@SenToomey) 6 augustus 2021
Met al die groene candles en geld dat in de zakken brandt - wellicht interessant voor wie zich hoofdzakelijk op Bitvavo roert:
New Asset Listings: DOT, SOL, MATIC, DOGE, BNB
New Asset Listings: DOT, SOL, MATIC, DOGE, BNB
[ Voor 14% gewijzigd door Beun de Haas BV op 07-08-2021 13:58 ]
Dat 2e snap ik maar dat eerste lees ik vaker maar kan iemand mij dat een keer uitleggen? Voor zover ik weet namelijk heeft in een PoS systeem degene met de grootste stake ook de meeste stemmen en/of krijgt de meeste blokken/beloning. Lijkt mij dat het een systeem is waar de rijken steeds rijker worden en bij veel munten zijn dat de oprichters vanwege de initiële verdeling van de munten. Het blijft dus een systeem waar een klein groepje de grootste verdiensten heeft.Joosie200 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:17:
[...]
klein groepje miners met grootste verdiensten, enorm veel energie nodig)
De laatste keer dat ik mij verdiept had in PoS is al jaren geleden en toen kwam ik vanwege bovenstaande tot de conclusie dat het een slecht systeem is of in ieder geval niet beter dan PoW maar misschien dat er nieuwe munten zijn die het net even anders doen?
[ Voor 6% gewijzigd door gws24 op 07-08-2021 14:11 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Op de weekly beginnen we nu wel aardig in de buurt van de MA25 te komen, ik kan me niet voorstellen dat we daar doorheen zullen gaan. Echt niet. Of kijk ik naar zaken waar ik totaal niet op moet letten @Taro? Want de snelheid waarmee het nu gaat doet me twijfelen of ik naar de juiste zaken kijk en combineer?
Lastig typen op telf in vole zin aan stand.
Ik ken niet alle PoS maar voor cosmos (Atom, band, kava, swth) ecosystem is dit het:
Iedereen met de betreffende coin mag een eigen stem uitbrengen hoe klein of groot je stack ook is. Als je zelf niet stemt tellen je gedelegeerde coins mee met de stem van je validator. Als je zelf stemt worden jou coins uit de stem gewicht van je validator gehaald.
Dus als voorbeeld een validator ja stemt op iets tellen alle bij die validator gedelegeerde coins mee. Als alle gedelegeerden hun eigen stem uitbrengen om nee te zeggen tellende hun coins niet meer mee met voor de ja stem van de validator, en is die validator een kleintje geworden.
Ik hoop dat het duidelijk is. En je kunt het vast op de sites van diverse PoS systemen vinden.
Ik ken niet alle PoS maar voor cosmos (Atom, band, kava, swth) ecosystem is dit het:
Iedereen met de betreffende coin mag een eigen stem uitbrengen hoe klein of groot je stack ook is. Als je zelf niet stemt tellen je gedelegeerde coins mee met de stem van je validator. Als je zelf stemt worden jou coins uit de stem gewicht van je validator gehaald.
Dus als voorbeeld een validator ja stemt op iets tellen alle bij die validator gedelegeerde coins mee. Als alle gedelegeerden hun eigen stem uitbrengen om nee te zeggen tellende hun coins niet meer mee met voor de ja stem van de validator, en is die validator een kleintje geworden.
Ik hoop dat het duidelijk is. En je kunt het vast op de sites van diverse PoS systemen vinden.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
De vraag is hoeveel mensen kijken er naar dat specifieke lijntje. Als dat er vandaag genoeg zijn dan waarschijnlijk niet nee, anders gaan we er doorheen. Altijd gokken dus.Ngangatar schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:48:
Op de weekly beginnen we nu wel aardig in de buurt van de MA25 te komen, ik kan me niet voorstellen dat we daar doorheen zullen gaan. Echt niet. Of kijk ik naar zaken waar ik totaal niet op moet letten @Taro? Want de snelheid waarmee het nu gaat doet me twijfelen of ik naar de juiste zaken kijk en combineer?
[Afbeelding]
Volgens mij zijn daar complete bots op geschreven en ligt daardoor veel weerstand op sommige niveaus.Nopheros schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:52:
[...]
De vraag is hoeveel mensen kijken er naar dat specifieke lijntje. Als dat er vandaag genoeg zijn dan waarschijnlijk niet nee, anders gaan we er doorheen. Altijd gokken dus.
- Taro
- Niet online
Wick tot de bovenste lijn, candle body nu op de onderste lijn. Heel benieuwd wat er nu gebeurt:
:fill(white):strip_exif()/f/image/dNOe6BLwIlJOwRoaLCEB4YX3.png?f=user_large)
@Ngangatar Met voldoende volume kan dat prima, als er meer kopers zijn dan traders die gokken op een top en verkopen (al dan niet via bots), dan kan het lukken. Maar ik vermoed wel dat er 1 of 2 herkansingen voor nodig zijn. Daarom ben ik dus 1-2 uurtjes geleden al naar fiat uitgestapt.
:fill(white):strip_exif()/f/image/dNOe6BLwIlJOwRoaLCEB4YX3.png?f=user_large)
@Ngangatar Met voldoende volume kan dat prima, als er meer kopers zijn dan traders die gokken op een top en verkopen (al dan niet via bots), dan kan het lukken. Maar ik vermoed wel dat er 1 of 2 herkansingen voor nodig zijn. Daarom ben ik dus 1-2 uurtjes geleden al naar fiat uitgestapt.
[ Voor 33% gewijzigd door Taro op 07-08-2021 15:08 ]
Dat had ik er wel even bij mogen zeggen ja, dat ik het idee had dat dit niet in 1 keer zou gaan. Uiteindelijk moeten en gaan we hierdoor heen natuurlijk. Thanks voor je uitleg.Taro schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:01:
Wick tot de bovenste lijn, candle body nu op de onderste lijn. Heel benieuwd wat er nu gebeurt:
[Afbeelding]
Ik onthoud "gokken" 🤣Nopheros schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:52:
[...]
De vraag is hoeveel mensen kijken er naar dat specifieke lijntje. Als dat er vandaag genoeg zijn dan waarschijnlijk niet nee, anders gaan we er doorheen. Altijd gokken dus.
gewoon eens benieuwd naar wat jullie doen in zo'n geval als dit. Waar stappen jullie weer in? En hoeveel verkoop je op zo'n piek? Alles? 1/3?
Ik heb nu ongeveer de helft van m'n eth/btc verkocht, in de hoop dat rond 42000 weer terug te kopen. Ik probeer nog een hoop te leren, dus ik kijk lekker mee met jullie analyses en strategieën, dan probeer ik daar voor mezelf een eigen strategie uit te halen/te bevestigen.
Ik heb nu ongeveer de helft van m'n eth/btc verkocht, in de hoop dat rond 42000 weer terug te kopen. Ik probeer nog een hoop te leren, dus ik kijk lekker mee met jullie analyses en strategieën, dan probeer ik daar voor mezelf een eigen strategie uit te halen/te bevestigen.
Exact hetzelfde als dat ik al vanaf begin 2017 doe. Hold, hold hold. Al is dat een stuk makkelijker getypt dan het in de praktijk is geweest al die jarenArfalas schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:46:
gewoon eens benieuwd naar wat jullie doen in zo'n geval als dit. Waar stappen jullie weer in? En hoeveel verkoop je op zo'n piek? Alles? 1/3?
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Ik begin ook wel langzaamaan te ontdekken dat dat voor mij het beste werkt. Ik geloof ook zeker in de lange termijn.
Maar de enorme groei van afgelopen tijd gaat zeer waarschijnlijk niet oneindig door, dus vandaar dat ik toch al wat had omgezet naar waardeloze euri's
--
de posts waren eigenlijk voor de slowchat bedoeld, maar goed
Maar de enorme groei van afgelopen tijd gaat zeer waarschijnlijk niet oneindig door, dus vandaar dat ik toch al wat had omgezet naar waardeloze euri's
--
de posts waren eigenlijk voor de slowchat bedoeld, maar goed
[ Voor 11% gewijzigd door Arfalas op 07-08-2021 21:15 ]
- Taro
- Niet online
Bitcoin zit met de candlebody tegen de 1D MA200 aan. En het is zondag. En op wat zwaarder wegend Amerikaans nieuws over crypto in het algemeen na, is het op dit moment volgens mij nu redelijk neutraal wat betreft momentum. Michael Saylor zit all-in, Elon Musk laat minder van zich horen, Grayscale heeft geen Bitcoins te verkopen die ze toch al niet gingen verkopen. Het kan alle kanten op, maar ergens verwacht ik wel een mega groene candle vandaag of vannacht, gisteren is dit niveau ook getest en dit is de eerste herkansing.
/f/image/uwapxKa49TtyHjclCbpI0yMl.png?f=fotoalbum_large)
Gisteren verschillende trades gemaakt, wat longs en shorts, maar wat mij betreft knallen we all-in door deze barrière heen en anders wel bij de volgende herkansing...
/f/image/uwapxKa49TtyHjclCbpI0yMl.png?f=fotoalbum_large)
Gisteren verschillende trades gemaakt, wat longs en shorts, maar wat mij betreft knallen we all-in door deze barrière heen en anders wel bij de volgende herkansing...
Had gisteren al de gok genomen en zit nu all-in, wel met een SL om de schade te beperken mocht ik even niet aan de knoppen zitten!
Wat ik mij wel afvraag: waar op te focussen als hij doorbreekt? Dan is er geen lijn meer zichtbaar en is dan de sky the limit of liggen er dan nog steeds triggers op de loer?
Wat ik mij wel afvraag: waar op te focussen als hij doorbreekt? Dan is er geen lijn meer zichtbaar en is dan de sky the limit of liggen er dan nog steeds triggers op de loer?
- Taro
- Niet online
@BTFD Dat is maar net waar je naar kijkt en waarde aan hecht. Je kunt met VWAP, mooie figuren, etc. aan de slag. Wat mij betreft zijn enkel closes van eerdere candlebody's op de hogere niveaus belangrijk waar bijv. support of resistance is geweest. En dan moet je denken aan bijv.:
- 49.1k
- 55.8-56.3k
- 58k
- 64.8k
Hier zijn we gelukkig voorbij!
Goed weekend of een fijne vakantie allen!
- Taro
- Niet online
Waar voorbij bedoel je? Want de toelichting die bij die voorspelling hoort had te maken met afketsen op de 1D MA200 (al dan niet met een wick erboven), en de 1D MA200 is exact waar Bitcoin zich nu bevindt.PlanR schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:02:
[...]
Hier zijn we gelukkig voorbij!
Goed weekend of een fijne vakantie allen!
Fijn weekend!
- Taro
- Niet online
Heb de Tradingview chart geactualiseerd:
/f/image/h2jMniNWBaoEkmrvrOiyVyqx.png?f=fotoalbum_large)
De originele:
https://www.tradingview.c...-find-support-on-200W-MA/
De nieuwe (Aangezien het moment nu bekend is waarop Bitcoin daadwerkelijk de 1D 200MA heeft aangetikt heb ik dat punt bijgewerkt, verder staat het originele idee nog):
Ik heb er overigens aan toegevoegd dat als de 200W MA wordt geraakt, dat dit rond de 2017 ATH zal zijn. Hopelijk aged dit allemaal well, dan kunnen we met 2,25x zoveel Bitcoin richting de 288k
/f/image/h2jMniNWBaoEkmrvrOiyVyqx.png?f=fotoalbum_large)
De originele:
De nieuwe (Aangezien het moment nu bekend is waarop Bitcoin daadwerkelijk de 1D 200MA heeft aangetikt heb ik dat punt bijgewerkt, verder staat het originele idee nog):
Ik heb er overigens aan toegevoegd dat als de 200W MA wordt geraakt, dat dit rond de 2017 ATH zal zijn. Hopelijk aged dit allemaal well, dan kunnen we met 2,25x zoveel Bitcoin richting de 288k
[ Voor 11% gewijzigd door Taro op 08-08-2021 09:29 ]
Leesvoer: https://bitcoinmagazine.n...dustrie-nog-niet-tevredenSenatoren: Bitcoin miners en wallet providers uitsluiten van strenge regels
Het belangrijkste punt van discussie tot nu toe is de definitie van "brokers" in het wetsvoorstel. Momenteel vallen daar ook miners en (wallet) software providers en krijgen zij daardoor verplichtingen waar ze vanwege de aard van de technologie onmogelijk aan kunnen voldoen.
Dat blauwe lijntje blijft grote zorgen barenTaro schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:18:
Heb de Tradingview chart geactualiseerd:
[Afbeelding]
De originele:
FixedNgangatar schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:32:
[...]
Dat blauwe lijntje blijft grote zorgen baren.
Mensen zijn momenteel zo negatief over bitcoin en crypto wanneer het voorbij komt in het nieuws op Tweakers. Het is opmerkelijk.
Het lijkt erop dat er nog zat zieltjes te overtuigen zijn voordat we weer terugkeren uit de stratosfeer op aarde.
Iemand geprobeerd om Tweakers als een sentiment indicator te gebruiken?
Het lijkt erop dat er nog zat zieltjes te overtuigen zijn voordat we weer terugkeren uit de stratosfeer op aarde.
op dit sub forum na is tweakers ook gewoon hetzelfde als telegraaf en nu.nl. 1 grote verzameling zuur kutten die de boot gemist hebben of van moeder de vrouw alles op de bank moeten zetten. Die komen 2 halvings verder wel een keer aan boord op 10meur per coinennas7 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:21:
Mensen zijn momenteel zo negatief over bitcoin en crypto wanneer het voorbij komt in het nieuws op Tweakers. Het is opmerkelijk.
Velen denken dat ze al de bus gemist hebben en dan vinden ze het nodig om maar af te kraken.ennas7 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:21:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dSBFapsxA4SWCxr1l8cf6cPw.jpg?f=user_large)

Een mens ziet overal patronen in als je lang genoeg kijkt maar gaat bitcoin nu de breakout testen door een retest naar de bovenste gele lijn zeg 42.5k? Kan ook pas als ie een weekly close heeft gefixt op 47.5k bijvoorbeeld. Maargoed ik zie een rebuy moment in de lagere 40k regio. Om na een bevestiging van een nieuwe support level vrolijk door te pompen uiteraard. Want 69k soon /slowchat
- Taro
- Niet online
Ook ik heb de boot gemist. Maar na instappen in december 2018 en de maanden er na nog een beetje hoor je me niet klagen.anti elppa schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:48:
[...]Op dit sub forum na is tweakers ook gewoon hetzelfde als telegraaf en nu.nl. 1 grote verzameling zuur kutten die de boot gemist hebben of van moeder de vrouw alles op de bank moeten zetten. Die komen 2 halvings verder wel een keer aan boord op 10meur per coin
Wordt het weer een zondag met langzaam naar beneden en een weekly close pump vannacht?
Een hoop info met div. grafiekjes voor de liefhebber.A Detailed Look At Who Is Buying Bitcoin Here
Bron: https://www.zerohedge.com...k-who-buying-bitcoin-here
Let op:
Regels voor dit topic:
En verder wat algemene regels
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie.
- Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.
Regels voor dit topic:
- Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
- Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
- Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.
En verder wat algemene regels
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
/f/image/ClU5sLDT9TmkbrIBky8X5GKJ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EXqjIT3ucfSH7HkE6isecAWG.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/WkmZoAUTMv0XorSySDXr94fv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/CN5aAlZeQ59SXNyNWJyHCZd9.png?f=fotoalbum_large)