[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 36 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• freshprince
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-09 16:34
wimpie007 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:05:
[...]

Hier wordt ik toch wel zenuwachtig van. Eerst ideal storten toen sepa storten maar nu afnemen niet kan.....
Is toch geen enkel probleem?
Gwn usdc naar andere exchange bvb bitvavo, crypto.com, etc...
En dan daar withdraw. Of gewoon usdc ergens rente laten trekken (nexo fzo)

Als je daar nu al zenuwachtig van wordt is crypto niet voor jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

wimpie007 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:05:
[...]

Hier wordt ik toch wel zenuwachtig van. Eerst ideal storten toen sepa storten maar nu afnemen niet kan.....
Dit kan wel een tijdje gaan duren en je kan geen grote bedragen meer doen. Je kan altijd je crypto elders versturen tot 100 BTC. Ik zie nu geen reden voor paniek, ze hadden wel eerder moeten mailen en 'de zorgen wegnemen'. Helaas doen de meeste exchanges niet aan zulke praktijken.
Echte liquiditeit problemen ga je zien als BTC nog verder instort.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 01:25
Dus je kunt op het moment niet terugboeken naar je bankrekening? Komt wel weer goed! Ooit moeten ze weer wel toch.

Edit:
Channel Suspended
This payment channel is currently closed for maintenance. Please try again later.

Onderhoud. Komt wel weer.

[ Voor 38% gewijzigd door PlanR op 13-07-2021 10:38 ]

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-10 19:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

PlanR schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:33:
Dus je kunt op het moment niet terugboeken naar je bankrekening? Komt wel weer goed! Ooit moeten ze weer wel toch.

Edit:
Channel Suspended
This payment channel is currently closed for maintenance. Please try again later.

Onderhoud. Komt wel weer.
Deze melding stond destijds ook bij Ideal. Is geen werkelijk onderhoud maar een melding die Binance gebruikt welke niet geheel de lading dekt.

Komt inderdaad wel weer maar zal wel enige tijd in beslag nemen vanwege contract issues en legal checks etc.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:40
freshprince schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:19:
[...]

Is toch geen enkel probleem?
Gwn usdc naar andere exchange bvb bitvavo, crypto.com, etc...
En dan daar withdraw. Of gewoon usdc ergens rente laten trekken (nexo fzo)

Als je daar nu al zenuwachtig van wordt is crypto niet voor jou :)
Ik vind het toch wel frappant dat deze post 4 likes krijgt.

Dat er een workaround beschikbaar is waarbij je gebruik moet maken van een andere exchange (wederom KYC) is prettig maar laten we nu niet doen alsof het wegvallen van depost & withdraw options iets luchtigs is.

Ook al is het wellicht wat tijdelijks, het is en blijft gewoon niet goed om te zien dat een grote exchange als Binance zo makkelijk kan worden afgesneden van een gedeelte van het betalingsverkeer (en blijkbaar geen backup heeft om dit snel te fixen, behalve no fees op creditcard deposits)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-10 19:52
Egeau schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:45:
[...]

Dat er een workaround beschikbaar is waarbij je gebruik moet maken van een andere exchange (wederom KYC) is prettig maar laten we nu niet doen alsof het wegvallen van depost & withdraw options iets luchtigs is.

Ook al is het wellicht wat tijdelijks, het is en blijft gewoon niet goed om te zien dat een grote exchange als Binance zo makkelijk kan worden afgesneden van een gedeelte van het betalingsverkeer (en blijkbaar geen backup heeft om dit snel te fixen, behalve no fees op creditcard deposits)
5 likes ;) .
Ik gaf een like voor de tekst: crypto misschien niet voor jou.
Dat denk ik ook.. veel angst terwijl het hele idee achter crypto currency is dat je het als vervanging van FIAT geld ziet. Natuurlijk niet voor trading want die beginnen en eindigen de dag in FIAT, maar het zal mij echt een worst wezen want ik ben echt wel van plan mijn pot jaren en jaren te houden.
Het betekent dat we redelijk aan het begin nog staan.. De banken en regulatoren zien dit als een bedreiging, niet leuk maar wel te verwachten.
Door de grote adoptie komen er hobbels maar ook gladgestreken wegen. Zonder obstakels geen vooruitgang. Dit zorgt ervoor dat Binance veel beter eruit komt.
Ik maak me persoonlijk totaal geen zorgen en binance is nu eenmaal een hele grote die (nog) niet zoals kraken en coinbase alles met regulators heeft afgestemd.
Maar nogmaals.. het is crypto, je hebt alleen banken nodig bij in en uitboeken en er zijn vele wegen.

Ik heb bv zojuist een klein bedrag via ideal op N26 gezet en dat direct op binance. Koste nog geen minuut in totaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik ben normaal niet echt heel druk bezig met het trekken van lijnen en wellicht is het ook niet de juiste tijdslijn (4H) maar bij het bekijken van BTC over de laatste 3 weken viel dit driehoekje wel heel erg op....

Mocht ik ergens fouten maken, wijs me er ajb op dan kan ik daar iets mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XDqDKxJBENKPTOpo4fc8fNyzWQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zsYLfwEdg5idtn7hMCZprw6W.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-10 12:55
Wauw dit zou best wel eens goed nieuws kunnen zijn. Zelfs als dit waar is en de BTC via een OTC broker gekocht heeft. Zou dit niet direct invloed hebben op de prijs?

Klinkt als te mooi om waar te zijn..

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Geen bevestigde bron maw klassieke buy the rumor, sell the news?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:55
En als, zou Apple dat gisteren al bekend gemaakt hebben en aangezien er geen nieuws over is.....

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-10 14:01

watercoolertje

Untertitel

Ngangatar schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:06:
Ik ben normaal niet echt heel druk bezig met het trekken van lijnen en wellicht is het ook niet de juiste tijdslijn (4H) maar bij het bekijken van BTC over de laatste 3 weken viel dit driehoekje wel heel erg op....

[Afbeelding]
Het lastige is dat je voor de dip van afgelopen dag(en) je de onderste lijn anders had gemaakt en de dip dan eigenlijk naar beneden uit breekt ;)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
JoebarRC schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:01:
Het betekent dat we redelijk aan het begin nog staan.. De banken en regulatoren zien dit als een bedreiging, niet leuk maar wel te verwachten.
Dit dus. Er zullen traditionele kanalen zijn die regelmatig op weerstand botsen. Er zullen afvallers zijn, SEPA kan een (tijdelijke) afvaller zijn.
Daartegen zijn Visa en Paypall echt pro-crypto en redelijk onafhankelijk van banken. Zolang deze route beschikbaar blijft is er nog niet zoveel aan de hand.
Wel jammer dat de withdrawal fee via Visa niet tijdelijk naar 0% is verlaagd.

[ Voor 6% gewijzigd door enomiss op 13-07-2021 14:34 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniswap v3 is (in alfa versie, dat wel), gelanceerd op Optimism. L2 scaling is er dan toch eindelijk...zie https://uniswap.org/blog/uniswap-optimism-alpha/.

Arbitrum heeft zijn netwerk al een aantal weken open voor alle developers en zal zeer waarschijnlijk binnen een aantal weken ook toegankelijk zijn voor eind users.

Mooie tijden (als je niet teveel naar de koers kijkt that is)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Bitcoin is "eindelijk" op de 1W 50 MA (oranje lijn) aanbeland:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5joYMhnH_uRkEcv-wxm9VXJFYk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oQUbFHu1je07ZPYEcgOeLs6I.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXM3PDuEaimAgq_v8JJJsQWQa3M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FnG2zEiWPTJ8bxnH6XOdrKRi.png?f=fotoalbum_large

Aangezien ik niet echt een mooie bounce of iets dergelijks zie op dit punt, blijf ik in fiat zitten en short ik de tops. Als dit niveau het niet houdt, dan gaat het heel hard omlaag.

Evt. bounces kan je o.a. op deze niveaus verwachten: 28.4k, vlak onder de 20k, 17k, 14k, verder in de tijd komen deze lijnen iets hoger te liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 14-07-2021 09:37 ]

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-10 12:48
Ngangatar schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:06:

[Afbeelding]
Deze wedge zegt niet veel, zolang de move nog steeds aan het ladderen is naar beneden. Een wedge is pas wat waard, zodra je de laatste valley test. Wat je hier ziet gebeuren (heb grof even wat lijnen getrokken met Paint; deze kunnen iets afwijken vanuit mijn Tradingview, maar het idee is helder):

Hij houdt zijn laatste hold-level niet (zie blauwpaarse lijn rechts) om de move omhoog te "houden" en de uptrends houden niet. 2 signalen dat de move gaat breken.

Bij de gele pijl zit op de 1hr nog een valley ook welke eerst getest had moeten worden. Dit gebeurt bij geen enkele valley uit het verleden (want hij laddert naar beneden). 1+1+1 = breakdown.

PS. Legacy en Global trendlines (dus op hogere timeframes (Daily)) bovenzijde-trendlijn plaats je op accumulation candles en onder-trendlijn op distribution candles. (niet altijd, maar het is een vuistregel. Dit is afhankelijk van hoe lokaal de trend is). "Lokalere" trends pak je ze vaak wel door elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKcVyi2zaqDRy1NYnEm6DszNweA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jyUxixx7eIEn8aHS7sIXqi6r.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door StealthyPeanut op 14-07-2021 12:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

StealthyPeanut schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:42:
[...]

Deze wedge zegt niet veel, zolang de move nog steeds aan het ladderen is naar beneden. Een wedge is pas wat waard, zodra je de laatste valley test. Wat je hier ziet gebeuren (heb grof even wat lijnen getrokken met Paint; deze kunnen iets afwijken vanuit mijn Tradingview, maar het idee is helder):

Hij houdt zijn laatste hold-level niet (zie blauwpaarse lijn rechts) om de move omhoog te "houden" en de uptrends houden niet. 2 signalen dat de move gaat breken.

Bij de gele pijl zit op de 1hr nog een valley ook welke eerst getest had moeten worden. Dit gebeurt bij geen enkele valley uit het verleden (want hij laddert naar beneden). 1+1+1 = breakdown.

PS. Trendlines in een downtrend plaats je op accumulation candles en in een uptrend op distribution candles. (niet altijd, maar het is een vuistregel. Dit is afhankelijk van hoe lokaal de trend is)

[Afbeelding]
Oy! _/-\o_

Dit is precies de feedback waar ik alleen maar van kon hopen. Veel nieuwe informatie, welke ongetwijfeld overal te vinden is, maar welke veel beter blijft hangen in een voorbeeld van iets wat je zelf gepost hebt.

Hartelijk dank voor je uitleg, ik heb weer wat huiswerk en jouw onderbouwing geeft me weer wat meer houvast. Highly appreciated! :Y

Dit is denk ik een voordeel van niet bang zijn om je dom te voelen, als ik vragen heb of iets zie post ik het. Leer ik er niet van, dan hopelijk wel iemand anders. Maar in dit geval leer ik er zeker van.

[ Voor 6% gewijzigd door Ngangatar op 14-07-2021 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlanR
Taro schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:27:
Bitcoin is "eindelijk" op de 1W 50 MA (oranje lijn) aanbeland:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aangezien ik niet echt een mooie bounce of iets dergelijks zie op dit punt, blijf ik in fiat zitten en short ik de tops. Als dit niveau het niet houdt, dan gaat het heel hard omlaag.

Evt. bounces kan je o.a. op deze niveaus verwachten: 28.4k, vlak onder de 20k, 17k, 14k, verder in de tijd komen deze lijnen iets hoger te liggen.
Wel grappig dat een half uur na je post de “bounce” kwam 😜

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
PlanR schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:14:
[...]

Vraag me sterk af of we dit wel een bounce mogen noemen, ziet er niet zo sterk uit eerlijk gezegd. Laatste dagen wel vaker even een groene candle gezien, om daarna rustig af te bouwen naar het oude niveau en dieper te zakken na een flinke rode candle. Oftewel, persoonlijk weinig vertrouwen erin dat we boven de oranje lijn blijven.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:05
Xamsix schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:23:
[...]

Vraag me sterk af of we dit wel een bounce mogen noemen, ziet er niet zo sterk uit eerlijk gezegd. Laatste dagen wel vaker even een groene candle gezien, om daarna rustig af te bouwen naar het oude niveau en dieper te zakken na een flinke rode candle. Oftewel, persoonlijk weinig vertrouwen erin dat we boven de oranje lijn blijven.
Dead cat bounce.

Daar ga ik zelf wel vanuit en dat zou betekenen dat we (eindelijk) doorgaan met zakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
[...]

Leuke bounce, maar niet overtuigend genoeg, ik bouw dus weer een short op.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
Minder korte timeframes kijken. Op de daily stelde dit niks voor.

De oranje lijn lijkt het me niet te gaan houden, al volg ik het de laatste tijd allemaal wat minder.

[ Voor 17% gewijzigd door TomTorquay op 14-07-2021 12:49 ]

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
Wat is nu nog een goede manier om een withdraw op Binance voor elkaar te krijgen aangezien SEPA er ook uit ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
r0bb schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:51:
Wat is nu nog een goede manier om een withdraw op Binance voor elkaar te krijgen aangezien SEPA er ook uit ligt?
Dat is afhankelijk wat je precies wilt withdrawen? Gaat het om fiat naar je bankrekening of om crypto naar een andere exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
jvel92 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:16:
[...]

Dat is afhankelijk wat je precies wilt withdrawen? Gaat het om fiat naar je bankrekening of om crypto naar een andere exchange?
SEPA doet tegenwoordig ook crypto ja? :P

@r0bb Gebruik een coin met lage transactiefee en stuur het naar een andere exchange?

[ Voor 13% gewijzigd door Nopheros op 14-07-2021 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
  • Nu online
Nopheros schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:36:
[...]

SEPA doet tegenwoordig ook crypto ja? :P

@r0bb Gebruike en coin met lage transactiefees en stuur het naar een andere exchange?
Haha yep :+

Wat hij precies wilt doen is mij niet helemaal, vandaar dat ik om extra informatie vroeg. Er leiden meerdere wegen naar Rome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:18

resusaapje

h less

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
SEPA is fiat 😉

Wel raar hoor al die suspensions op Binance..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:25
Taro schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:45:
[...]

Leuke bounce, maar niet overtuigend genoeg, ik bouw dus weer een short op.
Nu op allebei rekt?
Vreemde dag vandaag.. misschien met de grayscale te maken, dunno

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
mentalozzie schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:45:
[...]

Nu op allebei rekt?
Nee hoor, een x10 met een paar keer bijkopen, staat nu op -4,23%, niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
Taro schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:50:
[...]

Nee hoor, een x10 met een paar keer bijkopen, staat nu op -4,23%, niets aan de hand.
M'n Doge op +15%, vanmorgen +30, maar vorige week op -20. Komt allemaal goed. Doei doge :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Laatst online: 22-10 13:34
mentalozzie schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:45:
[...]

Nu op allebei rekt?
Bij dat soort events is het soms ook sell the rumour, buy the news. Dat er een voorschot wordt genomen op die dag door nu al de angst in te calculeren (en dus een lagere prijs). Zo'n unlock is nu ook weer niet zo'n hele extreme gebeurtenis en een groot deel zal ook niet (met verlies) verkopen. Maarja, blijft een beetje gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
Sluw schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:57:
[...]

sell the rumour, buy the news.
Is dat nieuw? 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Haha, ja, gewoon het omgekeerde principe van de aloude klassieker.

edit: sell the fud, embrace the relief (als het dus mee blijkt te vallen)

[ Voor 15% gewijzigd door Sluw op 14-07-2021 19:08 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Egeau schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:45:
[...]

Exact. De standaard 'maintaince' op withdrawals en wallets zegt ook helemaal niets, zelfs exchanges waar stront aan de knikker is gebruiken dat standaard om paniek en leegloop te voorkomen.

Ik lees dat behoorlijk wat mensen blind vertrouwen in Binance hebben, en dat is best link.

In crypto kun je in mijn optiek beter wat gezond wantrouwen hebben, ook jegens de grootste exchange. Stal je daar veel funds met vertrouwen en staan morgenvroeg ineens alle wallets op 'maintaince', wat kun je dan doen om je funds te verkrijgen? Niets. Iets om in je achterhoofd te houden.

Dit zeg ik zeker niet om paniek te zaaien want ik verwacht natuurlijk niet dat zoiets ineens gebeurd. Maar dat sommige mensen het afwimpelen met 'Zal wel weer goedkomen.' is ook niet helemaal terecht.

Ik geloof niet direct dat er nu iets heel erg mis is bij Binance, maar als ik het gros van mijn funds er nu had staan, zou ik toch even schuiven/spreiden.

Better safu than sorry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-10 08:58
XLM/BTC staat op een mooi inkoop moment nu volgens mij.
Is steeds gebounced vanaf deze resistance en heeft daarna steeds een rally van 50 tot 150% gemaakt.

Heb zelf maar wat bijgekocht.
Chart van XLMBTC pair op binance.

P.S. mijn originele buy van 690 sats was op 1 sat na niet gehit.
Wat doen jullie normaal in zo'n situatie, want die 1 sat is arbitrair, kopen jullie dan toch in op 691?
of is een gemiste buy een gemiste buy?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bV5lHs599BjeasNBGrQcviFzj0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/339and8dIyexjxANIMfnFKQF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door rainier15 op 14-07-2021 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-10 12:48
rainier15 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:39:
XLM/BTC staat op een mooi inkoop moment nu volgens mij.
Is steeds gebounced vanaf deze resistance en heeft daarna steeds een rally van 50 tot 150% gemaakt.

Heb zelf maar wat bijgekocht.
Chart van XLMBTC pair op binance.

P.S. mijn originele buy van 690 sats was op 1 sat na niet gehit.
Wat doen jullie normaal in zo'n situatie, want die 1 sat is arbitrair, kopen jullie dan toch in op 691?
of is een gemiste buy een gemiste buy?

[Afbeelding]
Ik heb mijn long/short altijd op x% eronder/erboven staan. Die resistance komt doordat iedereen op dat level een short start of een long eindigt. Daardoor schiet hij weer terug.

Als je dan 1 of 2 sats erboven/onder gaat zitten, pak je niet mis.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
De Bitcoin koers zit nu precies op de 1D 50 MA:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/deruchGvjaFpXRGvMEwRzE8zSuQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GD2hR3wq1ra2ouvnoFqqJhrD.png?f=fotoalbum_large

De 3D is ook wel interessant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRvh-PT5pdqDbjbV5UrzeOPfqJA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NKKsNYHzhdCJFkx83dKBVXzE.png?f=fotoalbum_large

De 1W:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfTSyqnwF2-bMObLr6LLAGKwD8k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zH80zNiifIRtWIkful2o8SLt.png?f=fotoalbum_large

En de monthly:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rs7I5uEUcXqLcyU30JptkYvXopI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/495uCac1TVdzU3cM93TvcUdd.png?f=fotoalbum_large

Boven de 27.5k hou ik rekening met een vervolg van de bullrun, anders zakt Bitcoin waarschijnlijk eerst nog een stuk verder terug tot bijv. 20k of mogelijk zelfs 13-15k regionen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-10 13:39
Toch raar (en dat is geen kritiek - verre van) dat als de koers hoger staat we naar 20k zakken als hij onder zeg maar 31k zakt. Nu staat hij er bijna en op/net onder de 50MA en nu moet hij weer naar 27.5k zakken anders wordt het toch weer hoger :)
Ik heb het gevoel dat er bij elke daling wel weer een niveau is waarboven men toch nog bullish is:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@SlasZ Dat is in ieder geval niet hoe ik het bedoel en volgens mij ook niet wat er staat :)

Het is immers niet zo dat als de koers onder een bepaalde MA dropt, dat het dan zwart/wit over en uit is. Bitcoin kan prima op het huidige punt bouncen en de bullrun vervolgen. Wat ook kan, is dat deze MA wordt doorbroken, de 28k wordt aangetikt (want dat is immers eerder ook al gedaan, kijk maar een stukje terug, daarom noem ik hem ook), wat als support gaat werken. Dan komt er een wick onder de 50MA en veert de koers daar op om de bullrun te vervolgen.

Daalt de koers lager dan 27.5k dan verwacht ik niet dat er nog een bounce zal optreden met een wick onder de 50MA, maar dat er ook echt een candlebody onder de 50MA zal closen en Bitcoin daarna verder zal gaan dalen, al dan niet met het nogmaals testen en afketsen op de onderkant van de 50MA.

Het heeft dus voornamelijk te maken met kansberekening of de verschillende scenario's te benoemen, waardoor je daar door te traden op in kan spelen. Ik heb niet voor niets al een tijdje een short lopen en bepaald waar ik deze ga sluiten omdat daar de kans op een reversal relatief gezien hoger is.

Goed om te benoemen: Ik schets het bearish scenario, omdat iedereen het bullish scenario zich wel kan voorstellen. Zoals ik al aangeef hou ik rekening met beide scenario's en pas ik mij er op aan. Daarnaast vind ik het persoonlijk belangrijk om een bearish plaatje te schetsen voor eventuele moonboys of late instappers, die het anders ineens overkomt, zodat ze er rekening mee houden dat 14k of 20k ook prima mogelijk is ipv dat Bitcoin automatisch >100k staat over 3 weken.

[ Voor 10% gewijzigd door Taro op 15-07-2021 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
Ik begrijp je helemaal, was ook niet echt naar jou bedoeld per se. Over het algemeen merk ik dat mensen roepen: ja als hij uit die driehoek breekt is het over en uit. En dan breekt hij door en dan is het, ja nu moet het eerst nog door die wedge of die support, waarvan er 10tallen zijn :) iedere dag lijkt wel een kritieke dag voor btc. Ik volg de koers nog niet zo lang, misschien is het een recent verschijnsel na de drop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Taro schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:25:
@SlasZ Dat is in ieder geval niet hoe ik het bedoel en volgens mij ook niet wat er staat :)

Goed om te benoemen: Ik schets het bearish scenario, omdat iedereen het bullish scenario zich wel kan voorstellen. Zoals ik al aangeef hou ik rekening met beide scenario's en pas ik mij er op aan. Daarnaast vind ik het persoonlijk belangrijk om een bearish plaatje te schetsen voor eventuele moonboys of late instappers, die het anders ineens overkomt, zodat ze er rekening mee houden dat 14k of 20k ook prima mogelijk is ipv dat Bitcoin automatisch >100k staat over 3 weken.
Had jij niet een long met 20x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-10 08:58
Cyberamp schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:13:
[...]

Volgens mij houdt Taro zijn longs of shorts over het algemeen niet lang vast. Dat kunnen uren of soms een paar dagen zijn, maar meestal geen week of langer..

Stel de market cycle top is geweest, wat zou dan het laagste punt in de komende bear market zijn?
Historisch is het volgens mij nooit onder de top in de voorgaand cycle geweest. Dus 19.8k absolute bodem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Cyberamp schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:13:
[...]

Niet dat ik weet? Vanochtend een short geopend en ook gemeld (Taro in "[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #18"). En gisteren ook: Taro in "[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3" Bedoel je de long waar je zaterdag op reageerde? Die had ik vrijdag al afgesloten en toen heb ik een short geopend, zie ook het bericht waar je op reageerde: Taro in "[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3".
rainier15 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:39:
[...]

Volgens mij houdt Taro zijn longs of shorts over het algemeen niet lang vast. Dat kunnen uren of soms een paar dagen zijn, maar meestal geen week of langer..
Klopt, ik kan per dag wel meerdere keren wisselen op basis van bijv. de 3 minute chart. Een short of long langer dan een dag laten doorlopen doe ik nauwelijks. Wel heb ik vaak een richting die ik kies en waar ik dus weer naar terugkeer, maar tussendoor kan ik dan prima een trade in de tegenovergestelde richting openen, swingtraden/daytraden dus.

[ Voor 40% gewijzigd door Taro op 15-07-2021 18:53 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
En er weer op/boven ipv onder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6UnUgBvPsvLcdyMT9r3pqTNIFac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Cwmvv7jVS3PNB2l0vv92diRI.png?f=fotoalbum_large

Ben op 31641 (gem. prijs) naar long geflipped, stop loss iets onder de 1W 50MA. Niet omdat ik verwacht dat dit het was, maar de wick zit er nu onder, koers erop en het is donderdagavond. Mogelijk nog een keer de 33k testen?

Edit: Op 6-7% gesloten. Ik zie het morgenochtend wel weer.

[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 15-07-2021 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02:19
Niet echt compressie over de afgelopen 2 dagen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Heel mooi gehouden tot nu toe, weekend pumpje tot 32.8 of 33.4k?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSSjS4KNnYMipyi5kJxx-AawiSg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UdrD9QjlqA0kuCYHtbshI6P4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
I'm a bit confused..
Taro schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:51:
Longs gesloten, nu weer shorten? ;)
Je denkt aan een weekendpump, maar hebt jouw long's gesloten en wil short gaan..

Enige uitleg over de gedachtengang?

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-10 17:59

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Het lijkt mij erg reëel dat die oranje lijn er ook nog wel aan gaat komende week.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
BTFD schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:00:
I'm a bit confused..

[...]

Je denkt aan een weekendpump, maar hebt jouw long's gesloten en wil short gaan..

Enige uitleg over de gedachtengang?
Ja, die is vrij simpel (tenminste, in mijn gedachtegang dan ;) ):

Zeer korte termijn, als in minuten tot max een uurtje
Ik had een ETH 20x long vanaf 1885 lopen, die heb ik op 1904 gesloten op basis van de 3 minute chart bovenin een niet houdbare pump, toen direct een short geopend en die heb ik op 1895 weer gesloten omdat ik vermoedde dat dat de tijdelijke bodem was op de 3m. Lijkt weinig, maar met >10 ETH kan je daar toch weer >10 kratjes bier mee halen en dat terwijl ik de zonnepanelen aan het schoonmaken was en toevallig tussendoor even keek :) Ik heb inmiddels wel geleerd direct winst te pakken in ranges als deze waar de koers binnen enkele minuten alle kanten op kan gaan, mogelijk viel er dus meer uit te halen, maar niet té greedy worden.

Uren / dagen
Geen leverage positie aanhouden terwijl ik een groot deel van de dag buiten ben. Misschien vanmiddag of vanavond weer. Verder zit ik nog wel in o.a. ETH, ADA, COMP, DOGE, KSM, SOL en DOT sinds gisteravond met wat hogere sellorders, zie ook het SC topic. Daarmee speel ik dus in op de wat langere termijn (voor mij: Uren of dagen op dit punt, niet langer).

Verder kan je een stijging verwachten nadat de onderste lijn meerdere malen is getest, maar daar is natuurlijk 0,0 garantie op, zoals gisteren ook aangegeven blijf ik hier op safe spelen. Ik zit dus ook verder voor het grootste gedeelte nog in fiat.

Edit: Inmiddels kakt Bitcoin al weer in. Als ik de long niet had gesloten stond ik nu op verlies. Heel benieuwd waar dit heen gaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5TKnFTUdROCHM2uYPx4Id-jkZA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2PgtKuDpzqSc9mSb8BYGP9iT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Taro op 17-07-2021 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
Taro schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:56:
Heel mooi gehouden tot nu toe, weekend pumpje tot 32.8 of 33.4k?
[Afbeelding]
De 32.8 was er bijna vannacht 😇

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
PlanR schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:59:
[...]

De 32.8 was er bijna vannacht 😇
Ik heb dat laagste bedrag gisteren van de MA9 afgeleid, die vandaag (vannacht ook dus) inmiddels op 32561 ipv 32768 (gisteren) staat en die is aangetikt:

Zoom op dit specifieke gedeelte (Zie de wick tot de lijn erboven, de MA9 (blauwe lijn)):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XAGfIKSkWnKJbDUMLaPxy9Vsur8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EeoxLv8RB1JelK6fnOg1c7LJ.png?f=user_large

Grotere plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZAxLZ22boLslshLTdbIAG2TX_A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hUPP3C2GBiNLq5DGoLv4eoQ0.png?f=fotoalbum_large

Dan is nu de vraag wat Bitcoin hierna gaat aantikken, want de huidige koers zit nagenoeg op de 50W MA (oranje lijn). De MA9 daalt en de 50W MA stijgt, die zullen elkaar de komende dagen waarschijnlijk wel kruizen. Misschien wordt dat het beslissende moment waar velen op wachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:10
Taro schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:54:
[...]

Ik heb dat laagste bedrag gisteren van de MA9 afgeleid, die vandaag (vannacht ook dus) inmiddels op 32561 ipv 32768 (gisteren) staat en die is aangetikt:

Zoom op dit specifieke gedeelte (Zie de wick tot de lijn erboven, de MA9 (blauwe lijn)):
[Afbeelding]

Grotere plaatje:
[Afbeelding]

Dan is nu de vraag wat Bitcoin hierna gaat aantikken, want de huidige koers zit nagenoeg op de 50W MA (oranje lijn). De MA9 daalt en de 50W MA stijgt, die zullen elkaar de komende dagen waarschijnlijk wel kruizen. Misschien wordt dat het beslissende moment waar velen op wachten :)
misschien, ik denk dat het nog een maandje of 2 a 3 te vroeg is. Maar wie weet

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Laatst online: 08:18

resusaapje

h less

anti elppa schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:28:
[...]

misschien, ik denk dat het nog een maandje of 2 a 3 te vroeg is. Maar wie weet
Hopium jonguh!

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
Taro schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:25:
[...]

Ja, die is vrij simpel (tenminste, in mijn gedachtegang dan ;) ):

Zeer korte termijn, als in minuten tot max een uurtje
Ik had een ETH 20x long vanaf 1885 lopen, die heb ik op 1904 gesloten op basis van de 3 minute chart bovenin een niet houdbare pump, toen direct een short geopend en die heb ik op 1895 weer gesloten omdat ik vermoedde dat dat de tijdelijke bodem was op de 3m. Lijkt weinig, maar met >10 ETH kan je daar toch weer >10 kratjes bier mee halen en dat terwijl ik de zonnepanelen aan het schoonmaken was en toevallig tussendoor even keek :) Ik heb inmiddels wel geleerd direct winst te pakken in ranges als deze waar de koers binnen enkele minuten alle kanten op kan gaan, mogelijk viel er dus meer uit te halen, maar niet té greedy worden.

Uren / dagen
Geen leverage positie aanhouden terwijl ik een groot deel van de dag buiten ben. Misschien vanmiddag of vanavond weer. Verder zit ik nog wel in o.a. ETH, ADA, COMP, DOGE, KSM, SOL en DOT sinds gisteravond met wat hogere sellorders, zie ook het SC topic. Daarmee speel ik dus in op de wat langere termijn (voor mij: Uren of dagen op dit punt, niet langer).

Verder kan je een stijging verwachten nadat de onderste lijn meerdere malen is getest, maar daar is natuurlijk 0,0 garantie op, zoals gisteren ook aangegeven blijf ik hier op safe spelen. Ik zit dus ook verder voor het grootste gedeelte nog in fiat.

Edit: Inmiddels kakt Bitcoin al weer in. Als ik de long niet had gesloten stond ik nu op verlies. Heel benieuwd waar dit heen gaat:
[Afbeelding]
Bedankt voor de uitgebreide uitleg! :)

De vraag komt voort uit het feit dat ik mij nog steeds aan het verdiepen ben in de wereld van long/short en jouw opmerking destijds, "beter niet doen, jouw PF is je dankbaar" helpt niet echt mee en besef ik mij steeds meer dat het hard (zowel positief, maar in het begin vooral negatief) kan gaan..

Met uitleg zoals bovenstaande kom ik toch weer iets verder!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
BTFD schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:12:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide uitleg! :)

De vraag komt voort uit het feit dat ik mij nog steeds aan het verdiepen ben in de wereld van long/short en jouw opmerking destijds, "beter niet doen, jouw PF is je dankbaar" helpt niet echt mee en besef ik mij steeds meer dat het hard (zowel positief, maar in het begin vooral negatief) kan gaan..

Met uitleg zoals bovenstaande kom ik toch weer iets verder!
d:)b En waarom ik dat destijds heb gezegd: Ik weet de exacte aantallen niet meer, maar ik heb op BitMEX + ByBit samen meer dan 1 BTC verloren. De laatste tijd heb ik er een redelijk gevoel voor, maar ik zit sinds 2017 in crypto en heb zeker 3 van de 4 jaar verlies geleden met leverage trades.

Je kunt natuurlijk altijd een tientje inzetten met x3 en kijken hoe dat uitpakt. Aangezien de koers toch vaak als een golf beweegt kan je dan normaal gesproken je trade altijd wel positief sluiten, tenzij je natuurlijk net een rode candle naar 14k of groene naar 42k meepakt :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02:41
Taro schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:22:
[...]
d:)b En waarom ik dat destijds heb gezegd: Ik weet de exacte aantallen niet meer, maar ik heb op BitMEX + ByBit samen meer dan 1 BTC verloren. De laatste tijd heb ik er een redelijk gevoel voor, maar ik zit sinds 2017 in crypto en heb zeker 3 van de 4 jaar verlies geleden met leverage trades.
Hier ook eentje die zéker diezelfde hoeveelheid is kwijtgeraakt :$ .
Net als @Taro al meerdere jaren bezig met leverage, ook eerst Bitmex en later overgestapt op Bybit, waar ik nog steeds handel. (Overgestapt vanwege het feit dat Bitmex het vaak niet meer aankon zodra er ineens flink volume in kwam).

Geeft dus aan hoelang het kán duren om 'het kunstje' onder de knie te krijgen.
Uiteraard zal dat bij de een langer duren dan bij een ander.

Mijn meest gemaakte fouten waren (en zijn nog steeds regelmatig) te laat winst pakken (=greed) én te graag in positie te willen zitten (=verkeerde/ongunstige momenten instappen).
Heb zelf nog stééds de neiging gefixeerd te zijn op 'die ene grote klapper'. Dat is doorgaans funest. Heb al zo vaak fatsoenlijk in profit gestaan, hopende op nóg meer profits, waarna er uiteindelijk toch weinig winst of zelfs verlies overbleef omdat ik niet tijdig winst pakte en/of mijn stoploss niet goed controleerde.

Beginnersfouten waren met name dat ik met (veel) te grote bedragen handelde, het principe 'leverage' niet goed begreep (aan het begin zat ik véél te veel te klooien met die leverage, terwijl ik die schuif tegenwoordig maar zelden meer aanraak), posities vergrootte als ik al in de min stond (om de entry naar me toe te halen), en regelmatig aan het revenge-traden was.
Ook werd ik in het begin regelmatig geliquideerd, maar dat overkomt me al een hele tijd niet meer.

Instappen met een market order als ik dacht te weten welke kant het opging was ook véél te vaak het geval. Ook dat heb ik mezelf afgeleerd.
(Tenzij ik in een overduidelijke uitbraak kan instappen, maar die momenten zijn zeer schaars - wat natuurlijk afhangt van hoeveel tijd je achter je peeceetje kunt spenderen én dan óók nog eens goed op zit te letten. De koers is er al zó vaak vandoor gegaan terwijl ik gewoon klaar zat, maar niet goed oplette, en dan uit frustratie alsnog instapte waarna er zo'n beetje alles fout ging wat er fout kan gaan.)

Het toepassen van risicomanagement (bijvoorbeeld zodanig handelen dat je bijv. max. 1 of 2% van je account kunt verliezen met één trade), het toepassen van stoplosses en het bepalen van weerstand- en supportlevels zijn ook elementen waaraan een zeker leerproces ten grondslag ligt.
Daarnaast is het vaak zo dat je bij bepaalde trends (up, down, sideways) beter handelt dan bij andere, en daar zou je je dan op moeten focussen, wat dan weer geduld en zelfbeheersing van je vraagt.

Je leert jezelf gaandeweg als het ware kennen -of in ieder geval je gedrag- maar ook de boel te finetunen. Maar dat kost tijd en leergeld. Ik denk dat ik wel mag zeggen dat dat voor iedereen geldt.
Maar áls je er dan toch aan begint, mag je er -denk ik- gerust vanuit gaan dat je de eerste 2 jaar sowieso niets verdient. Of beter gezegd; meer verliest dan dat je verdient.
Vervolgens moet je nog zien je leergeld terug te verdienen.

Maar ja, persoonlijk vind ik het prachtig om te doen. Dat is misschien wel de belangrijkste voorwaarde om uiteindelijk winstgevend te kunnen traden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
De koers zit inmiddels wel overduidelijk onder de 50W MA:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-AL6ldIGyZCJTknFXjygwv0E8CY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YtHdjZ1JbwXcbJDtdvRceagc.png?f=fotoalbum_large

29.9k heeft het onlangs gehouden, daarvoor 28.5k. Lager dan 28.5k is in deze fase niet eerder aangetikt, daarvoor moet je terug naar december 2020 en eerder. Heel benieuwd of Bitcoin er short term weer bovenop komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PlanR
Taro schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:44:
De koers zit inmiddels wel overduidelijk onder de 50W MA:
[Afbeelding]

29.9k heeft het onlangs gehouden, daarvoor 28.5k. Lager dan 28.5k is in deze fase niet eerder aangetikt, daarvoor moet je terug naar december 2020 en eerder. Heel benieuwd of Bitcoin er short term weer bovenop komt.
Wij allen Taro.
Bedankt voor je bericht maar weer namens heel Tweakers :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Wat leesvoer:
Bitcoin's Line In The Sand: Where Whales Are Buying

Since BTC stabilized around $30k things have changed though. Whales and small fish have started accumulating again while other categories have turned neutral.

If that interpretation is correct, then what we had with this correction is a reset. Would that trend continue there is only one direction Bitcoin can go and that’s up.
Niet helemaal mijn mening maar ach, het is wel een leuk artikel.

Bron: https://www.zerohedge.com...d-where-whales-are-buying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:14

YES

Moderator General Chat
RaptorXS schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:31:
Wat leesvoer:

[...]

Niet helemaal mijn mening maar ach, het is wel een leuk artikel.

Bron: https://www.zerohedge.com...d-where-whales-are-buying
Hopium doet leven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:38

HollovVpo1nt

I like gadgets

Is er bijzonder nieuws wat gekoppeld is aan deze diep rode candles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 05:21:
Tja. Wie weet wat de reden is?
Corona voorbij -> Er gaat weer geld uitgegeven worden?
Of juist het tegenovergestelde: Slechte verwachtingen voor de economie -> Geld wordt (elders) veilig gesteld
Wie het weet mag het zeggen :P

Het is wel interessant dat het niet alle de crypto is, maar ook de 'gewone' beurs de laatste twee dagen een flinke dip had. Daarom denk ik dat het eerder een macro-economisch iets is dan een Musk-tweet.

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 20-07-2021 07:50 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ray_
  • Laatst online: 29-10 20:16
Corona is niet voorbij. Het is juist de nieuwe delta-variant waardoor het economisch herstel een hobbel in de weg krijgt en daardoor lopen de beurzen nu te rammelen. Met de toch al neerwaartse trend van crypto er bij zullen die beurzen hun effect ook hier door laten sijpelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
New Jersey Attorney General Issues Cease And Desist Order Against Multi-Billion Dollar Bitcoin Financial Services Platform
According to a draft press release from the New Jersey Office of the Attorney General, the Bureau of Securities is planning to issue a Summary Cease and Desist Order to New Jersey-based multi-billion dollar bitcoin financial services platform BlockFi to stop offering interest-bearing accounts.
Tegenvaller voor DeFi? Het lijkt wel of de gifbeker vol met FUD helemaal leeg moet.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 05:21:
Geen specifiek nieuws, gewoon het doorlopen van een marktcycle zoals hier al enige tijd wordt benoemd.

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 20-07-2021 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
  • Nu online
Block Fi is geen DeFi hea ;)

Het is op zijn hoogst Ce-DeFi (Centralised DeFi).

Edit: deze ontwikkelingen zijn mijn inziens juist bullish op de lange termijn voor DeFi. Veel mensen willen DeFi met een stok van 10 meter nog niet aanraken, maar zetten hun coins wel bij dit soort partijen waarbij je vaak je coins moet locken om max rente te krijgen.. Terwijl deze partijen hun yields ook gewoon uit DeFi halen.

[ Voor 24% gewijzigd door jvel92 op 20-07-2021 08:55 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
De huidige Bitcoin koers is ongeveer gelijk aan die van 19 mei 2021 en 26 juni 2021. 22 juni a 28.5k resteert. Ik wil niemand vanuit zijn positie richting fiat jagen en doe vooral wat je zelf goed acht, maar pas op, na 28.5k kan 20k of 14k next zijn en dan moet je daar niet van staan te kijken en vragen of er nieuws is, of dit koppelen aan Elon, Grayscale of iets anders. Het kan gebeuren en dan is je pf nog maar de helft waard van wat deze nu is. Bitcoin kan natuurlijk ook prima opveren en binnen een maand een nieuwe ATH neerzetten, maar mijn uitgangspunt blijft: Liever winst missen dan verlies maken, daarom blijf ik nog even in fiat zitten en de boel shorten. Als je uitgangspunt is dat je wil holden en zoveel mogelijk BTC wil hebben, dan is dat zeker een optie. Ik wil ook zoveel mogelijk BTC hebben, maar doe dat door in fiat te blijven zitten tijdens deze dalingen en te shorten, als de bodem lijkt te zijn bereikt koop ik veel meer BTC terug dan ik enkele maanden geleden had én heb je meer fiat waarde.

Ik benadruk dit misschien teveel, maar voel een bepaalde verantwoordelijkheid voor nieuwe instappers die dit nog niet eerder hebben meegemaakt en voor wie het een vanzelfsprekendheid was dat na op de top van 64k 100k next zou zijn. Het is heel goed mogelijk dat ooit 100k wordt aangetikt, maar misschien wel eerst via 28.5k, 20k of 14k en dan pas over enige tijd 100k, of misschien volgt die 100k wel nooit. Wees je daarvan bewust, er zijn geen garanties.

Nou, mogelijk komt het allemaal niet zo ver en is deze "waarschuwing" voor niets. Ik hoop dat we over enkele weken kunnen zeggen dat die domme eikel maar bleef herhalen dat 20k of 14k next kon zijn en hij de boot heeft gemist ;) Ik stap weer in als de eerste signalen goed zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fet24oS-sgblxyq_pBKE8tfOZeM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g35hKcVFSH6uxOYxfrL49bmE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themikes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-10 19:32
Taro schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:42:
[...]

Geen specifiek nieuws, gewoon het doorlopen van een marktcycle.
Uhhh..??

1. Janet Yellen Urges US Government To Establish Regulatory Framework For Stablecoins
2. BlockFI ordered to stop onboarding New Jersey-based customers
3. China is pumping money out of the US with Bitcoin
4. Robinhood warns a crypto revenue drop is coming amid IPO filing
5. Coinbase sued over Dogecoin Sweepstake ad Campaign
6. Ethereum founding member quits crypto
7. Investment Advisor Says Bitcoin Is ‘Very Dangerous to Hold Today’ Citing Warnings by Regulators
8, SFC warns about Binance and crypto trading platforms
9, Binance Australia Reportedly Suspends Crypto Futures and Margin Trading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
themikes schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:06:
[...]

Uhhh..??

1. Janet Yellen Urges US Government To Establish Regulatory Framework For Stablecoins
2. BlockFI ordered to stop onboarding New Jersey-based customers
3. China is pumping money out of the US with Bitcoin
4. Robinhood warns a crypto revenue drop is coming amid IPO filing
5. Coinbase sued over Dogecoin Sweepstake ad Campaign
6. Ethereum founding member quits crypto
7. Investment Advisor Says Bitcoin Is ‘Very Dangerous to Hold Today’ Citing Warnings by Regulators
8, SFC warns about Binance and crypto trading platforms
9, Binance Australia Reportedly Suspends Crypto Futures and Margin Trading
Hij zegt niet dat er geen nieuws is, maar hier zie ik geen wereldschokkend nieuws tussen zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@themikes Nieuws kan een accelerator zijn, maar op basis van het koersverloop is dit een rode candle die al enige tijd tot de mogelijkheden behoorde. Het is niet zo dat die als een enorme verrassing kwam, sterker nog, ik heb er op geanticipeerd door te shorten en ik volg het nieuws rondom crypto of Bitcoin spaarzaam, omdat ik er weinig waarde aan hecht.

Bij een daling kan je prima slecht nieuws verzamelen, maar er is waarschijnlijk ook wel goed nieuws te vinden de afgelopen dagen, het is ook vaak een vorm van cherry picking. En men wil ook graag iets kunnen verklaren en het ergens aan kunnen koppelen.

Dus ja, er is slecht nieuws, maar waarschijnlijk ook wel goed nieuws. Het is niet zo dat deze rode candle per se en alleen door slecht nieuws komt, het is een samenloop van vele factoren: Marktcycle, sentiment, nieuws, etc. etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Taro schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:42:
[...]

Geen specifiek nieuws, gewoon het doorlopen van een marktcycle zoals hier al enige tijd wordt benoemd.
Niet helemaal eens, er heerst wereldwijde equity paniek door de Deltavariant en onzekerder wordend economisch herstel. Dat BTC er al wankel voor stond, zou kunnen, maar de timing is niet toevallig.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:16:
[...]

Niet helemaal eens, er heerst wereldwijde equity paniek door de Deltavariant en onzekerder wordend economisch herstel. Dat BTC er al wankel voor stond, zou kunnen, maar de timing is niet toevallig.
Dat kan dus zoals ik aangaf een accelerator betreffen.

Uiteindelijk blijft het altijd gissen of met of zonder dit nieuws op exact dit moment de koers exact hetzelfde was verlopen. Sommige mensen zoeken achter iedere groene candle goed nieuws en achter iedere rode candle slecht nieuws, maar uiteindelijk is het een samenloop van vele factoren. Als Bitcoin enorm bullish is, dan knalt de koers mogelijk ondanks slecht COVID nieuws wel gewoon verder door. Terwijl het in een bearmarket misschien tot een versnelde daling kan leiden. Of niet, je weet het niet.

Uitzonderingen zijn er overigens vast wel, zoals de 3k candle in maart 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Taro schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:55:
De huidige Bitcoin koers is ongeveer gelijk aan die van 19 mei 2021 en 26 juni 2021. 22 juni a 28.5k resteert. Ik wil niemand vanuit zijn positie richting fiat jagen en doe vooral wat je zelf goed acht, maar pas op, na 28.5k kan 20k of 14k next zijn.

[Afbeelding]
Na 28.5k zie ik op je chart een gapend gat tot 14k. Dus er is nog op basis van de (e) ma genoeg vrije val ruimte over. De vorige ath was rond de 20k in 2017, zou dat niet ook een level kunnen zijn die eerst getest wordt om te zien of het als support kan dienen? Want die is nauwelijks getest op de weg omhoog vorig jaar. Bitcoin knalde eraan voorbij en stond zo op de 32k.

In 2018 zag je een snoekduik naar de 6k na een poos sideways. We hebben nu sinds mei, juni twee maanden gebalanceerd tussen de 30k en 40k. Dus uitkomen tussen 15k en 20k zou zo maar kunnen. Zit nu met 10% in eth, 90% fiat. Qua eth geen verlies zelfs niet na vannacht. Komt door mijn buys juist vlak na 19 mei en 24/25 juni op deze niveaus.

Ga qua bitcoin maar wat buys plaatsen geladderd tussen de 15k en 25k regio. En dan maar kijken wanneer ze gehit worden. Voor als nog zie je nu een landing op 29.8k na 29.5k voor btc en 1765 na 1722 voor eth. Het is nog vroeg in de week, ben benieuwd naar de weekly close en wat we nog meer kunnen verwachten deze week. Interessante tijden zo richting de derde/vierde week van juli. In mei/juni traditioneel gezien de weken met de grootste daling op rij zoals je al aangaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
Taro schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:55:
De huidige Bitcoin koers is ongeveer gelijk aan die van 19 mei 2021 en 26 juni 2021. 22 juni a 28.5k resteert. Ik wil niemand vanuit zijn positie richting fiat jagen en doe vooral wat je zelf goed acht, maar pas op, na 28.5k kan 20k of 14k next zijn en dan moet je daar niet van staan te kijken en vragen of er nieuws is, of dit koppelen aan Elon, Grayscale of iets anders. Het kan gebeuren en dan is je pf nog maar de helft waard van wat deze nu is. Bitcoin kan natuurlijk ook prima opveren en binnen een maand een nieuwe ATH neerzetten, maar mijn uitgangspunt blijft: Liever winst missen dan verlies maken, daarom blijf ik nog even in fiat zitten en de boel shorten. Als je uitgangspunt is dat je wil holden en zoveel mogelijk BTC wil hebben, dan is dat zeker een optie. Ik wil ook zoveel mogelijk BTC hebben, maar doe dat door in fiat te blijven zitten tijdens deze dalingen en te shorten, als de bodem lijkt te zijn bereikt koop ik veel meer BTC terug dan ik enkele maanden geleden had én heb je meer fiat waarde.

Ik benadruk dit misschien teveel, maar voel een bepaalde verantwoordelijkheid voor nieuwe instappers die dit nog niet eerder hebben meegemaakt en voor wie het een vanzelfsprekendheid was dat na op de top van 64k 100k next zou zijn. Het is heel goed mogelijk dat ooit 100k wordt aangetikt, maar misschien wel eerst via 28.5k, 20k of 14k en dan pas over enige tijd 100k, of misschien volgt die 100k wel nooit. Wees je daarvan bewust, er zijn geen garanties.

Nou, mogelijk komt het allemaal niet zo ver en is deze "waarschuwing" voor niets. Ik hoop dat we over enkele weken kunnen zeggen dat die domme eikel maar bleef herhalen dat 20k of 14k next kon zijn en hij de boot heeft gemist ;) Ik stap weer in als de eerste signalen goed zijn.

[Afbeelding]
Hmm, nu breng je me toch aan het twijfelen :)

Ik ben eind januari 2021 (newbie dus) ingestapt op basis van DCA. Ik leg wekelijks in met een vast bedrag (absoluut misbaar) en koop hiervoor BTC of ETH. Inmiddels heb ik al een aardig potje opgebouwd maar desalniettemin staat mijn pf nu -25%. Wel heb ik ivm risicospreiding mijn pf verspreid over diverse exchanges.

Stel dat de koers van BTC terugvalt naar 14k/20k dan blijft mijn verlies toch rond die -25% schommelen als ik wekelijks blijf inleggen? Als de koers dan maar lang genoeg blijft hangen in die range zal mijn pf waarde toch langzaamaan weer stijgen. Of is het nu verstandig om mijn hele pf in de verkoop te doen, het verlies te nemen en wachten op de 14k/20k en dan weer terugkopen?

Je ziet, een newbie dus die wereld van crypto/beleggen probeert te doorgronden :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Joosie200 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:28:
[...]

Na 28.5k zie ik op je chart een gapend gat tot 14k. Dus er is nog op basis van de (e) ma genoeg vrije val ruimte over. De vorige ath was rond de 20k in 2017, zou dat niet ook een level kunnen zijn die eerst getest wordt om te zien of het als support kan dienen? Want die is nauwelijks getest op de weg omhoog vorig jaar. Bitcoin knalde eraan voorbij en stond zo op de 32k.
Klopt, de 20k staat daarom ook in het rijtje vermeld ivm de eerdere ATH.
Crawl NL schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:30:
[...]

Ik ben eind januari 2021 (newbie dus) ingestapt op basis van DCA. Ik leg wekelijks in met een vast bedrag (absoluut misbaar) en koop hiervoor BTC of ETH. Inmiddels heb ik al een aardig potje opgebouwd maar desalniettemin staat mijn pf nu -25%. Wel heb ik ivm risicospreiding mijn pf verspreid over diverse exchanges.

Stel dat de koers van BTC terugvalt naar 14k/20k dan blijft mijn verlies toch rond die -25% schommelen als ik wekelijks blijf inleggen? Als de koers dan maar lang genoeg blijft hangen in die range zal mijn pf waarde toch langzaamaan weer stijgen. Of is het nu verstandig om mijn hele pf in de verkoop te doen, het verlies te nemen en wachten op de 14k/20k en dan weer terugkopen?

Je ziet, een newbie dus die wereld van crypto/beleggen probeert te doorgronden :)
Dat is op zich een goede strategie om de gemiddelde aankoopprijs te verlagen. En mogelijk een betere strategie dan die van mij, maar volledig afhankelijk van waar de bodem ligt. Als ik bijv. pas weer voor 100% op 14k instap en dat blijkt achteraf de bodem te zijn geweest, dan is jouw instapprijs veel hoger. Maar, als Bitcoin daalt tot 5k, daar 2 jaar blijft hangen (en jij dus 2 jaar daar DCA'd), de koers weer stijgt en ik dan pas op 12k inkoop is DCA/jouw strategie weer beter. Achteraf weet je pas wat goed was en daarom moet je vooral je eigen plan trekken en niet naar anderen luisteren, mits je er maar bewust mee bezig bent. Het is wel altijd goed om de meningen en overwegingen van anderen mee te nemen in het bepalen van je eigen strategie om fouten te voorkomen en evt. verbeteringen toe te passen.

Ik kan er niet tegen om fiat waarde van mijn pf te zien verdampen. Rond 58k ben ik voor 75% uitgestapt en in de 40k regionen nog voor 10%. Ik heb dat geld op de rekening geparkeerd. Daarna heb ik voornamelijk in fiat gezeten en shorts geopend. Achteraf gezien was 58k een mooie timing, maar, ik had er natuurlijk wel enorm van gebaald als Bitcoin nog naar 100k was doorgestegen. Nu pakt dit goed uit, het had ook anders uit kunnen pakken, dat weet je pas achteraf.

Daarom: Als jij niet misselijk wordt van een Bitcoin koers op bijv. 14k of lager, blijf dan vooral deze route volgen, je bent er dan bewust mee bezig en dan wil ik je niet aan het twijfelen maken. Ook omdat je het geld kunt missen. Als jij nu alles naar fiat omzet en morgen staat Bitcoin 5k hoger, dan is dat zonde en heb je nu met DCA een prima strategie te pakken.

Het gaat voornamelijk om de mensen die letterlijk misselijk en ziek worden als hun pf over enige tijd 50% lager staat dan nu omdat ze dan bijv. al 75% van hun spaargeld hebben zien verdampen nadat ze op de top zijn ingestapt. Die zijn zich mogelijk onbewust van de harde werkelijkheid die zich soms binnen crypto kan afspelen dat er geen garanties zijn, ondanks alle YouTube schreeuwers die roepen dat alles naar de maan gaat.

Zo, voldoende gewaarschuwd ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluw
Crawl NL schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:30:
[...]

Als ik jou was zou ik gewoon door blijven gaan met DCA, blijf voorzichtig en alleen geld dat je kunt missen. Stick to the plan. Ja verdere daling is goed mogelijk maar het hoeft absoluut niet. Je wilt niet zo lang opbouwen en je dan voor je hoofd moeten slaan omdat je op een verkeerd moment alles hebt verkocht en hoger terug moet kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
Taro schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:44:
[...]

Dat is op zich een goede strategie om de gemiddelde aankoopprijs te verlagen. En mogelijk een betere strategie dan die van mij, maar volledig afhankelijk van waar de bodem ligt. Als ik bijv. pas weer voor 100% op 14k instap en dat blijkt achteraf de bodem te zijn geweest, dan is jouw instapprijs veel hoger. Maar, als Bitcoin daalt tot 5k, daar 2 jaar blijft hangen (en jij dus 2 jaar daar DCA'd), de koers weer stijgt en ik dan pas op 12k inkoop is DCA/jouw strategie weer beter. Achteraf weet je pas wat goed was en daarom moet je vooral je eigen plan trekken en niet naar anderen luisteren, mits je er maar bewust mee bezig bent. Het is wel altijd goed om de meningen en overwegingen van anderen mee te nemen in het bepalen van je eigen strategie om fouten te voorkomen en evt. verbeteringen toe te passen.

Ik kan er niet tegen om fiat waarde van mijn pf te zien verdampen. Rond 58k ben ik voor 75% uitgestapt en in de 40k regionen nog voor 10%. Ik heb dat geld op de rekening geparkeerd. Daarna heb ik voornamelijk in fiat gezeten en shorts geopend. Achteraf gezien was 58k een mooie timing, maar, ik had er natuurlijk wel enorm van gebaald als Bitcoin nog naar 100k was doorgestegen. Nu pakt dit goed uit, het had ook anders uit kunnen pakken, dat weet je pas achteraf.

Daarom: Als jij niet misselijk wordt van een Bitcoin koers op bijv. 14k of lager, blijf dan vooral deze route volgen, je bent er dan bewust mee bezig en dan wil ik je niet aan het twijfelen maken. Ook omdat je het geld kunt missen. Als jij nu alles naar fiat omzet en morgen staat Bitcoin 5k hoger, dan is dat zonde en heb je nu met DCA een prima strategie te pakken.

Het gaat voornamelijk om de mensen die letterlijk misselijk en ziek worden als hun pf over enige tijd 50% lager staat dan nu omdat ze dan bijv. al 75% van hun spaargeld hebben zien verdampen nadat ze op de top zijn ingestapt. Die zijn zich mogelijk onbewust van de harde werkelijkheid die zich soms binnen crypto kan afspelen dat er geen garanties zijn, ondanks alle YouTube schreeuwers die roepen dat alles naar de maan gaat.

Zo, voldoende gewaarschuwd ;)
Dank je wel voor deze bevestiging. Los van de huidige trend en onzekerheid richting de toekomst mbt de koers zit ik erin voor de lange termijn (ong. 10 jaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
Sluw schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:45:
[...]

Als ik jou was zou ik gewoon door blijven gaan met DCA, blijf voorzichtig en alleen geld dat je kunt missen. Stick to the plan. Ja verdere daling is goed mogelijk maar het hoeft absoluut niet. Je wilt niet zo lang opbouwen en je dan voor je hoofd moeten slaan omdat je op een verkeerd moment alles hebt verkocht en hoger terug moet kopen.
Ga ik zeker doen, dank je wel. Inleg is zeker misbaar. Ik voel absoluut geen kriebels in mijn buik bij de huidige -25% ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Crawl NL schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:05:
[...]

Dank je wel voor deze bevestiging. Los van de huidige trend en onzekerheid richting de toekomst mbt de koers zit ik erin voor de lange termijn (ong. 10 jaar).
Jouw plan klinkt als een solide plan wat tevens uitvoerbaar is zonder al te veel kennis van de markt te hebben. Ik doe feitelijk hetzelfde inmiddels na een paar maanden stuntelen en weet nu wat wel en niet bij mij past. Actief daytraden is niet mijn ding, het kost me teveel tijd en lichte stress en ik heb de kennis er (nog) niet voor. Maar zelfs als die kennis er ooit wel is, vermoed ik niet dat ik er zoveel tijd in wil steken als sommigen hier wel doen.

Oftewel, ik DCA en HODL lekker met je mee en doe heel soms trades met een klein plukje portfolio voor wat extra Sats, puur met ETH en BTC.

Enige wat ik extra wil doen, is in de volgende Bearmarket naast DCA nog een extra bedrag gebruiken om een aantal alts in te kopen, wederom voor de lange termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
Ngangatar schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:51:
[...]

Enige wat ik extra wil doen, is in de volgende Bearmarket naast DCA nog een extra bedrag gebruiken om een aantal alts in te kopen, wederom voor de lange termijn.
Fijn om weten dat ik niet de enige ben :) Wellicht ook voor mij een goed idee om in de toekomst te kijken en wat van mijn pf in alts om te zetten. Voorlopig hou ik het bij BTC en ETH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 00:46
Dit zitten prutsen op 8 Juli, en twijfelde eraan, maar eergisteren perfect gepast.

Dus nu toch maar geloven dat target op 30 juli 28k zal zijn? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sO-AXVCQ9-PaVoYmFzQA4KuonpM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NZBTHWlenagHHWPCX6mUivtN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Tiepfoud op 20-07-2021 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlasZ
Tiepfoud schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:05:
Dit zitten prutsen op 8 Juli, en twijfelde eraan, maar eergisteren perfect gepast.

Dus nu toch maar geloven dat target op 30 juli 28k zal zijn? :)

[Afbeelding]
Een gigantische bull flag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themikes
Wat ik niet begrijp is dat de DCA’ers er allemaal vanuit gaan dat de koers gaat stijgen. De kans dat de koers zakt en nooit meer omhoog gaat is, in mijn ogen, groter dan een stijging.

Zelf ben ik een maand geleden volledig uit crypto gegaan en grotendeels in gewone aandelen. Nog geen moment spijt van gehad.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nopheros
themikes schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:17:
Wat ik niet begrijp is dat de DCA’ers er allemaal vanuit gaan dat de koers gaat stijgen. De kans dat de koers zakt en nooit meer omhoog gaat is, in mijn ogen, groter dan een stijging.

Zelf ben ik een maand geleden volledig uit crypto gegaan en grotendeels in gewone aandelen. Nog geen moment spijt van gehad.
Dat is de gok die je neemt toch? Jij zit ook in aandelen omdat je denk dat het weer gaat stijgen, ondanks dat de AEX op een ATH staat heb je toch gekocht. Daarnaast doe ik zelf niet aan DCA maar verwacht ik toch ook wel weer een stijging, of dat over 2 maand is of over 4 jaar is.. geen idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter

Wat betreft het DCA'en: Persoonlijk hou ik er ook altijd rekening mee dat er een grotere bearmarket kan starten en dat de prijzen nooit meer boven het huidige niveau komen. Ik geef het overigens wel 50/50 kans, want bijv. Bitcoin en crypto worden dagelijks dood verklaard en tot nu toe is er altijd weer een nieuwe ATH neergezet (niet voor alle alts uiteraard).

De aandelen staan ook enorm hoog, ik heb er recent ook mijn geld uitgehaald. Het risico is daar procentueel kleiner dan bij crypto (Die gaan niet -99% in een jaartje), maar ook daar kan je nu rondom de top hebben gekocht. Blijf dus ook daar kritisch, de volgende crisis zit al weer even in de reservetijd en een duikeling van de aandelenmarkt zal vast ook wel wat betekenen voor de cryptomarkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlasZ
Misschien is het instuiken van de cryptowereld wel een voorteken van een beurscrash.. beleggers gaan immers altijd eerst het hoogste risico verkopen vooraleer met de rest te beginnen.

[ Voor 3% gewijzigd door SlasZ op 20-07-2021 18:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Er vanuit gaan, dat doet niemand. Niemand weet namelijk wat er gaat gebeuren. Wel neemt elke DCA-er een weloverwogen risico, net als dat traders doen, net als jij, zoals terecht al opgemerkt, met aandelen doet.

Wellicht is het risico bij aandelen kleiner, de rewards over het algemeen ook.

Gelukkig hoeven we elkaars keuze niet over te nemen, maar soms even de schoenen van een ander aantrekken om proberen diegene te begrijpen kan wel erg handig zijn zo nu en dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Europese Unie wil strengere regels voor Bitcoin
vandaag, 17:43

De war on Bitcoin gaat door in Europa. Beleidsmakers van de Europese Unie (EU) willen namelijk een einde maken aan anonieme Bitcoin betalingen, zo blijkt uit een rapport. Potentieel gaan ook anonieme wallets worden tegengewerkt.

Het gaat hier om een voorstel. Wat de gevolgen zijn áls dit erdoor komt is nog niet helemaal duidelijk. Wel is duidelijk dat de EU meer toezicht wil, daarbij hoort een duidelijk wettelijk kader.
Voor de liefhebbers: https://bitcoinmagazine.n...ngere-regels-voor-bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themikes
Ik geef geen advies of suggesties wat iemand moet doen. Ik probeer alleen te zeggen dat een zakkende koers niet persé tot een stijging hoeft te resulteren. Hebben jullie ook een limiet of tijdsbestek om volledig te stoppen? Als btc op $1 staat lijkt het me onverstandig om te blijven dca’en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:24
Iets met "buy when others are fearful"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:33

FreakNL

Well do ya punk?

themikes schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:14:
Ik geef geen advies of suggesties wat iemand moet doen. Ik probeer alleen te zeggen dat een zakkende koers niet persé tot een stijging hoeft te resulteren. Hebben jullie ook een limiet of tijdsbestek om volledig te stoppen? Als btc op $1 staat lijkt het me onverstandig om te blijven dca’en.
Dan pomp ik er minstens een 10tje in :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:24
FreakNL schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:24:
[...]

Dan pomp ik er minstens een 10tje in :+
En zo denken er veel, dus dat soort belachelijke prijsniveau's gaan we niet zien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Zolang er geen onverwachte zaken gebeuren mbt regulering BTC welke ik nog niet kan voorzien heb ik een DCA plan klaarstaan tot en met eind 2024 met minimale inleg, welke hoger uit kan vallen door bepaalde variabelen.

Uiteraard zal dit plan eens in de zoveel tijd, waarschijnlijk per kwartaal, een evaluatie krijgen, net als alle andere hobby's die van tijd tot tijd krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Ngangatar op 20-07-2021 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:25
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/1xlh6u1yut801.jpg

Crypto staat nog in de kinderschoenen.

Ook relevant
Afbeeldingslocatie: https://www.researchgate.net/profile/Anna-Lena-Klingler/publication/331732165/figure/fig2/AS:736268468105220@1552551490726/Schematic-representation-of-technology-adoption-curves-and-adopter-groups-with-defining.png

Wantrouwen staat aan de grond van iedere nieuwe technologie.
Cartoon die waarschuwt tegen de gevaren van elektriciteit uit 1900.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/cqwf9gpaqf311.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door ScuL op 21-07-2021 00:50 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodyWindoW
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-10 00:04

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

ScuL schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 00:46:
[...]

[Afbeelding]

Ook relevant
[Afbeelding]

Wantrouwen staat aan de grond van iedere nieuwe technologie.
Cartoon die waarschuwt tegen de gevaren van elektriciteit uit 1900.

[Afbeelding]
Mogelijk bezwaar is misschien (nog) wel dat er te weinig praktische usecases zijn in crypto.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ScuL schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 00:46:
[...]
[Afbeelding]

Dit plaatje is wel flink sterk geval van survivorship bias. Voor ieder ding dat het plaatje laat zien zijn er veel meer dingen die compleet gefaald zijn en dus nooit iets zijn geworden waardoor ze niet op het plaatje staan. Verder geen idee hoe het met crypto zal gaan, maar het wordt te vaak vergeleken met Apple, het internet, de telefoon, TV, of wat dan ook. Daarmee wordt er vanuit gegaan dat crypto iets is dat 100% zeker zal blijven en zal blijven groeien, maar die garantie is er niet. Ik vind dit plaatje dan ook complete onzin. Je had hetzelfde kunnen zeggen van 100'en andere dingen die uiteindelijk nooit iets zijn geworden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:25
WoodyWindoW schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 01:52:
[...]

Mogelijk bezwaar is misschien (nog) wel dat er te weinig praktische usecases zijn in crypto.
Hm, probeer eens een bedrag over te maken van Nederland naar Argentinië via een normale bankoverschrijving. Hoe lang duurt het? Hoe veel gaat er in rook op qua transactiekosten?

De politiek staat nu in de startblokken om hun eigen digitale valuta te lanceren (digi yuan, digi euro).
Binnen nu en 10 jaar heeft iedere bank naast fiat-betaalrekeningen ook crypto-wallets.
El Salvador en Paraguay lopen op de feiten vooruit :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-10 14:01

watercoolertje

Untertitel

PilatuS schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 01:58:
[...]

Dit plaatje is wel flink sterk geval van survivorship bias. Voor ieder ding dat het plaatje laat zien zijn er veel meer dingen die compleet gefaald zijn en dus nooit iets zijn geworden waardoor ze niet op het plaatje staan. Verder geen idee hoe het met crypto zal gaan, maar het wordt te vaak vergeleken met Apple, het internet, de telefoon, TV, of wat dan ook. Daarmee wordt er vanuit gegaan dat crypto iets is dat 100% zeker zal blijven en zal blijven groeien, maar die garantie is er niet. Ik vind dit plaatje dan ook complete onzin. Je had hetzelfde kunnen zeggen van 100'en andere dingen die uiteindelijk nooit iets zijn geworden.
Vervang crypto met btc of elke andere specifieke coin dan kan ik daar nog inkomen, maar crypto in het algemeen gaat niet weg (als je het mij vraagt, want weten doet niemand).

@themikes ik ga niet snel meer bijkopen maar ik HODL wel tot 0 of tot de sterren, whatever comes first, ben ook niet bang om te verliezen maar ga ook niet uit van winnen.

[ Voor 12% gewijzigd door watercoolertje op 21-07-2021 06:57 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:40
ScuL schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 06:12:
[...]

Hm, probeer eens een bedrag over te maken van Nederland naar Argentinië via een normale bankoverschrijving. Hoe lang duurt het? Hoe veel gaat er in rook op qua transactiekosten?

De politiek staat nu in de startblokken om hun eigen digitale valuta te lanceren (digi yuan, digi euro).
Binnen nu en 10 jaar heeft iedere bank naast fiat-betaalrekeningen ook crypto-wallets.
El Salvador en Paraguay lopen op de feiten vooruit :)
True, maar hoe vaak maakt een gemiddelde Nederlander geld over naar iemand in Argentinië? In zoverre ben ik het wel eens dat er op dit moment te weinig use cases zijn waarin crypto een voordeel heeft tov giraal geld (althans in Nederland)

Ook zie ik dat adoptieplaatje vaak voorbij komen maar je kan daarbij wel opmerken dat: hoe recenter de innovatie; des te sneller de innovatie. Daar is waar bij mij de schoen wringt; dit zien we met Bitcoin absoluut nog niet (we roepen nu al jaren dat we in de kinderschoenen staan).

Ik denk/hoop dat er wel punt komt waarop er een usecase gaat ontstaan met bitcoin/blockchain als onderliggende technologie wat supper snel geadopteerd zal worden.
Pagina: 1 ... 36 ... 102 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!