[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 35 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:05
Taro schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:41:
[...]

Maar die loopt wel achter, dus heb je op dit moment niets meer aan toch?
Oeps, excuses!
Nou ja, iedere dag dan maar even updaten he? :+

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:07
FijneKerst schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:43:
[...]

Ben ik nou de enige die dit erg bullish nieuws vind?
Duitsland is niet de eerste de beste. En als zij hun (pensioen)fondsen toestemming geven om in BTC en ETH te gaan beleggen voor hun zakelijke klanten, en straks ook publieke klanten, dan is dat toch een positief signaal lijkt mij.
Er is alleen niemand die zegt dat het ook gaat gebeuren, dus op dit moment zegt het vrij weinig toch?

Als er nu een volgend nieuwsbericht zou komen waarin verschillende fondsen aangeven blij te zijn dat de blokkade is opgeheven zodat ze nu eindelijk in crypto kunnen speculeren en dat ook gaan doen...

[ Voor 7% gewijzigd door Nopheros op 30-06-2021 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-10 13:15
PilatuS schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:56:
[...]

Zie ook de tools op Binance in tradingview modus. Misschien is dat al genoeg voor je, voor mij persoonlijk wel.
Die heeft nogal de neiging om te haperen of zelfs gewoon niet in te laden.
Welke indicatoren gebruik jij buiten MA's dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BootjeVaren schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:16:
[...]

Die heeft nogal de neiging om te haperen of zelfs gewoon niet in te laden.
Welke indicatoren gebruik jij buiten MA's dan?
Hier geen problemen, werkt netjes iedere keer zoals het hoort.

Naast MA's vooral een hoop lijntjes, hoewel ik die vaak niet teken omdat ik ze zonder de lijn te zetten ook wel kan zien. Dingen als three drives werkt ook heel vaak goed, maar ook daar heb je niet direct tradingview voor nodig. Een fib retracement heb je dan wel weer tradingview voor nodig. Opzich gebruik ik niet heel veel indicatoren, maar is het meer kijken wat de candles laten zien met onder andere volume en support en resistance.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 30-06-2021 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 00:46
PilatuS schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:24:
[...]

Hier geen problemen, werkt netjes iedere keer zoals het hoort.
Heb Binance charts lang geleden ook opgegeven, wegens issues, misschien ligt het aan de browser.
Ben precies toch de enige die cryptowat.ch gebruikt (is van de mannen van Kraken)

Oja, dit is N&K -> Nieuws: Alles gaat naar beneden imo! :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BZZFQbFMPi-NzXz61UHjcjJ5X0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/saIcIxjHJzamJ7g0LRdz0kmw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Op basis van deze chart: 32.6k -> 31.5k -> 30.9k ->28.6k -> duimen & hopen dat de koers niet op de +-14k afstevent.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6LX0eB4V9mM_-qzNCa32wzx-zSw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jQuAs6UR4tYdvy6M0Xq8GpQC.png?f=fotoalbum_large

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Bulls and bears fight over $34K Bitcoin price as $445M options expiry looms
Bitcoin bears could take a $31-million lead if BTC falls below $33,000 by Friday’s options expiry, but at the moment, both sides are balanced.
Bron: https://cointelegraph.com...445m-options-expiry-looms

Het is "klein bier" doch niet geheel onbelangrijk ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RaptorXS op 02-07-2021 00:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Ennnn we zitten onder de 33K... kom maar op Bears!!.. op naar de 25K _/-\o_

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Al in het het slowchat topic geplaatst maar daar worden posts snel ondergesneeuwd. Ik ben erg benieuwd naar serieuze reacties / tegenargumenten op de volgende stelling.
Stelling: je kunt in crypto alleen groot geld verdienen door lang te hodlen. Traden levert alleen kleingeld op omdat je vaak op je trade verliest.

Ga maar na, iedereen roept altijd: als ik in 201x die bit/shitcoin niet had verkocht was ik vandaag rijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-10 13:39
wian schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:31:
Al in het het slowchat topic geplaatst maar daar worden posts snel ondergesneeuwd. Ik ben erg benieuwd naar serieuze reacties / tegenargumenten op de volgende stelling.

[...]
Niet echt voor dit topic, maar met day traden probeer ik (met weinig succes tot nu toe) wat zakgeld te verdienen, maar long term koop ik dagelijks voor €3 btc en €3 eth. We zien wel wat het over een aantal jaar oplevert.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:49

YES

Moderator General Chat
wian schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:31:
Stelling: je kunt in crypto alleen groot geld verdienen door lang te hodlen. Traden levert alleen kleingeld op omdat je vaak op je trade verliest.

Ga maar na, iedereen roept altijd: als ik in 201x die bit/shitcoin niet had verkocht was ik vandaag rijk.
Volgens mij is één van de mods en meest actieve/gewaardeerde posters in dit topic een daytrader met behoorlijk succes. Dat voorbeeld haalt die stelling onderuit doordat die uit gaat van 'alleen groot geld kunnen verdienen' door te hodlen.

Ik denk dat DCA/HODL de makkelijkste en minst risicovolle manier is (als je daar al van kan spreken bij crypto), en dus vaak de meest succesvolle manier. Maar als je er tijd voor neemt, kennis en ervaring opdoet, kan je zeker wel (goed) geld verdienen met daytraden.

De stelling past inderdaad beter in de slowchat denk ik. Hij sneeuwt denk ik onder doordat hij niet zo prikkelt en makkelijk te counteren is? Geen idee hoor, het is wel een interessante vraag/stelling maar de levende bewijzen van dat de stelling niet klopt hangen hier rond in beide topics, mits hun verhalen op waarheid gebaseerd zijn natuurlijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Bedankt voor je reactie! De stelling is zwart/wit, maar de meeste mensen doen natuurlijk beiden: traden en hodlen.

De vraag is of de meeste winst behaald wordt met het traden of door het gedeelte van het portfolio dat ge'hodled wordt.

Wat mijn stelling triggerde is het succes van trackers en index fondsen, die vaak beter presteren dan actief beheerde fondsen. Grote kans dat dit ook op crypto van toepassing is.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Wel een leuke case: Laat ik voorop stellen dat ik dagelijks trades maak, maar daar doordeweeks maximaal 15-30 minuten per dag aan besteed en dan altijd in de avonduren, want ik doe het als uit de hand gelopen hobby erbij naast mijn werk. In het weekend besteed ik wel meer tijd aan traden.

Als ik op 70 USD 100 stuks ETH had gekocht en ze op 4200 USD had verkocht, dan had ik meer verdiend dan ik nu heb gedaan met traden, inkopen op gunstige momenten en verkopen op pieken. Maar, dan time je perfect de markt en dat is nooit zo. Als holder had je ze misschien niet op 70 gekocht, maar in de run ervoor al op 950 USD/stuk en hold je ze door tot in de volgende bearmarket met de kans dat ETH nooit meer boven de 500 USD/stuk komt.

Voor beide situaties zijn dus de uitgangspunten, time in de markt, in-/uitstapmoment, pf grootte, etc. van belang. En daarnaast je trading skills, beschikbare tijd, een dosis geluk en andere factoren.

Daarom kan je het ook niet zo zwart/wit stellen.

Als je de tijd in de markt maar lang genoeg maakt en de markt blijft eeuwig (gemiddeld) stijgen, dan doet een holder het zeker niet verkeerd en mogelijk beter dan een trader als je het ook afzet tegen de tijdsinvestering en daar bijv. een uurtarief aan zou koppelen. Een holder besteed er immers weinig tijd aan en een trader veel meer.

Een combinatie van de 2 is daarom denk ik ook het meest lucratief:

- DCA'en in een bearmarket en een gedeelte ervan voor de langere termijn wegzetten
- Buy the dips in een bullrun
- DCA-achtig uitstappen tijdens de bullrun en een gedeelte van de winst veiligstellen richting je rekening
- Al shortend het einde van de bullrun richting de bearmarket doorlopen
- Het gedeelte dat je langer hebt weggezet via een bepaalde exit strategie uiteindelijk wel verkopen, want dat wil je niet meenemen tot in je kist.

En dat is dan ook precies wat ik toepas.

Een holder heeft één enorm groot risico: Dat de prijzen nooit meer hoger worden dan ze zijn geweest en dat je dus ook je in de afgelopen jaren opgebouwde winst weer volledig ziet verdampen. Een goede trader zal dat risico minder lopen.

Afijn, voor alles is wat te zeggen, de kaders zijn enorm belangrijk om het vergelijk goed te kunnen maken en de situatie zal per persoon verschillen.

Ik vind het prachtig om actief te handelen en kan het niet aanzien als ik winst zie verdampen. Een ander accepteert dat wel en waar ik daarna mogelijk een flinke stijging mis, zal een holder die wel weer meepakken omdat die niet is uitgestapt.

Daarom: Kies de methode die bij je past, achteraf weet je ook altijd pas wat de beste invulling ervan was geweest.

Edit: Ik zie nu pas het woordje "kleingeld", dat heeft echt met de hoogte van je inzet en skills te maken. Ik durf wel te stellen dat dat niet waar is. Een paar maandsalarissen per dag verdienen is prima mogelijk, daarna met goed risicomanagement voorkomen dat je het niet weer kwijtraakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 02-07-2021 12:45 ]

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
@Taro, bedankt voor je uitgebreide reactie. Daar hoopte ik op :)

Kleingeld is natuurlijk relatief. Het gaat erom dat als je met dezelfde bedragen actief handelt of DCA+HODL'd. De stelling is dat je dan op termijn met DCA+HODL veel meer geld verdiend dan met traden.

Voor de normale aandelenmarkt is er toch wel consensus dat actief beheerde fondsen op de langere termijn (zeg 5 jaar+) niet beter presteren dan trackers en indexfondsen. Het blijkt zelfs voor hoog opgeleide, zeer ervaren full-time fondsbeheerders erg moeilijk om het rendement van een indexfonds te overtreffen. De reden hiervoor is dat consistent goed timen van transacties onmogelijk is. Niet moeilijk maar onmogelijk. Een goede trader (zoals Taro ;) ) heeft waarschijnlijk vaker winst dan verlies, maar een significant deel van de transacties levert verlies op en de kosten van actief traden zijn veel hoger dan DCA+HODL.

Een n00b zoals ik timed vaker fout dan goed. Zelfs het typeren van de markt op een willekeurig moment als bearmarket of bullmarket is voor mij al te moeilijk. Ook al heb ik een rationele strategie voor ogen (buy low sell high :P ) worden mijn transacties gedreven door emotie (m00n! stop, wacht REKT!). En zelfs als ik goed time, verkoop ik altijd te vroeg. DCA+HODL lukt wel. Het is natuurlijk saai, maar DCA+HODL kan iedereen.

Je zegt terecht dat DCA+HODL in crypto ook enorm risicovol is. Tegen iedere coin die over langere termijn flink in waarde stijgt zijn er 100 (misschien zelfs 1000) shitcoins die uiteindelijk waardeloos worden. Mijn stelling gaat in die gevallen zeker stuk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
wian schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:14:
Kleingeld is natuurlijk relatief. Het gaat erom dat als je met dezelfde bedragen actief handelt of DCA+HODL'd. De stelling is dat je dan op termijn met DCA+HODL veel meer geld verdiend dan met traden.
Dat is ook heel erg afhankelijk van de fase binnen de huidige marktcyclus en voor hoelang je mee wil doen. Als je in de bearmarket voor 30 USD ADA had gekocht, dan was dat kort geleden 2.500 USD waard. 30 USD is letterlijk gezien natuurlijk geen kleingeld, maar met 30 USD instappen tijdens een bullrun zet weinig zoden meer aan de dijk. Stap je op 2,5 USD per ADA in en HODL je die weer tot bijv. 0,2 USD, dan kan je mogelijk pas 4-6 jaar later enigszins winst verwachten, terwijl een trader dat al eerder kan realiseren.

Vanuit een bearmarket tot een bullrun "holden" is zeker slim. Vanuit een bullrun holden alleen als je het geld kunt missen, het voor de lange termijn is en in een cryptocurrency die tot kern behoort en waarschijnlijk de volgende cycle ook nog wel meedoet. De Safemoons van deze wereld gaan tijdens een bearmarket compleet rekt. Aan de andere kant kan je er dan tijdens de bearmarket prima voor 10 USD enkele miljarden stuks van halen, die dan mogelijk tijdens de volgende bullrun weer enorme gains laten zien net als DOGE.

Heb je 10 jaar gelden 10000 Bitcoin gekocht voor weinig, dan zal je nagenoeg iedere trader outperfomen die later is ingestapt, tenzij je bijv. zeer succesvol bent met leverage traden en grote risico's neemt. En dat is dan weer slecht risicomanagement, waardoor je gemiddeld ook veel zult verliezen.

Wat mij betreft is de simpele conclusie: Ben je niet goed in traden, of wil je er weinig tijd aan besteden, zit je er voor de langere termijn in, kan je het geld missen en accepteer je dat je tussendoor aan het eind van iedere marktcyclus bijv. >75% van je winst weer ziet verdampen zonder garantie dat dat weer terugkomt, dan is holden zeker de beste optie.

Ben je een goede trader, dan kan je beide strategieën combineren of alleen actief gaan traden en dan is er zeker een kans dat je meer verdient dan een holder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaptorXS
Waarom daytraden van bitcoin niet loont
Ter info: https://biflatie.nl/waarom-daytraden-van-bitcoin-niet-loont/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:56

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
wian schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:50:
Bedankt voor je reactie! De stelling is zwart/wit, maar de meeste mensen doen natuurlijk beiden: traden en hodlen.

De vraag is of de meeste winst behaald wordt met het traden of door het gedeelte van het portfolio dat ge'hodled wordt.

Wat mijn stelling triggerde is het succes van trackers en index fondsen, die vaak beter presteren dan actief beheerde fondsen. Grote kans dat dit ook op crypto van toepassing is.
Mijn allereerste aanvaring met crypto was tijdens mijn studie minen op stroom van een ander voor biergeld
ik heb toen idd de echt lage bedragen meegemaakt.

Maargoed.. op een bepaald moment kom je op een andere manier aan biergeld en na flink wat jaren toch weer wat intresse gekregen en ingestapt. zelf zat ik in een bearmarket/sidways toen ik begon. (heb ik ook met opzet op gewacht) En toen door traden PF kunnen uitbreiden. na ongeveer 6 maanden gestopt met traden en daarna 2 jaar gehodled tot de bubble(?) waar we nu nog inzitten. en nadat de stijging erg stagneerde, uit gestapt. Op dit moment wacht ik op het moment dat ik denk dat we de mean weer tegen komen. om vanaf daar weer te gaan hodlen. op dit moment ben ik weer een beetje aan het oefenen met traden. gek genoeg is het niet zoals fietsen. de theorie is het probleem niet zo, dat is het zelfde gebleven, het is meer de controle over de fomo en de weakhands.
Hodlen over bubbles heen vindt ik persoonlijk niet handig, je weet nooit of er nog een hogere ATH komt. ook bv in de aandelen wereld zijn er extrene invloeden die ervoor zorgen dat zelfs een mooie natuurlijke stijging niet per definitie nog een nieuwe ATH betekenen. om nog maar te zwijgen over het feit dat "natuurlijke" stijging ook beinvloed kan worden door wet en regelgeving etc

Overegens kan mijn situatie mooi in typische crypto verhalen bijbel, er kan op een vuilnisbelt nog een hardeschijf liggen met nog wat "bier geld" zeker geen miljoenen waard, maar waarschijnlijk toch wel een leuke vakantie. :+

Moraal van het verhaal.. de 2 kunnen elkaar enorm versterken zelf heb ik geen zin om dag in dag uit te traden..ik heb ook geen zin om over ATH's heen te hodlen. winst nemen moet in mijn ogen gebeuren.
slechts 15 min aan besteden zoals @Taro. Dat lukt mij niet, dat wordt al snel een uur of meer en dat gaat ten koste van veel andere dingen en dat is het mij niet waard.
Als antwoord op je vraag Ik denk ook wel dat meestal time on the market beter is dan timing the market.. daar zitten ook mijn grootste gains in maar dan moet je jezelf niet in een bubble fomo-en als inkoop moment. ;) En ergens is dat ook weer het timen van de markt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-10 08:58
Volgens mij gaat het er vooral om dat de meeste mensen behoorlijk slecht zijn in traden.
Ik denk vanwege het emotionele aspect van traden. Dan is hodlen al snel een betere strategie (zeker als je voor de bullrun hebt gekocht).

Als ik naar m'n eigen ervaringen kijk betreft daytraden / swingtraden is het erg moeilijk om niet terug te fomo'en als je verkochte coin doorstijgt bijvoorbeeld.

Terwijl je in dit soort periodes (btc sideways) juist wat makkelijker kan daytraden om zo meer btc te vergaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20
Het ligt ook ontzettend aan je strategie. Ik heb in deze bear-periode meer succes met snel scalpen waar ik een trade hooguit een paar uur laat lopen en dan weer sluit. In een bull-periode kun je vaak trades 's nachts of zelfs dagenlang door laten lopen (uiteraard met groot risico).

Maar ook HODL is niet gegarandeerd, stel dat je had in gekocht op 65k dan moet je een behoorlijke tijd wachten voordat je weer break-even bent. Dan is je upside op korte termijn gering.

Ik heb behoorlijk DCA toegepast in deze "dip" periode en heb nu 2x zo veel bitcoin als waar ik het jaar mee begon :)

Uiteindelijk moet iedereen doen wat het beste is maar ik denk dat de sleutel ligt in een combinatie van al het bovengenoemde. Je kunt bijv. prima 80% portfolio HODLen en 20% traden.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
Lijkt er toch op dat de bulls de overhand hebben, of zien we op de 1h of 4h een bear flag vormen? Moeilijk traden deze…

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Het kan naast sideways uiteraard altijd 2 kanten op, maar, wat mij betreft is dit ook echt zo'n punt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NeBCdAJyVxUBLX3XUQsbIl9yzmc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/igRvW3QBqVDw7EbO4oW6pv54.png?f=fotoalbum_large

Of Bitcoin stijgt tot net iets onder of op de 35k om daar weer af te ketsen, of eindelijk de rainbow ribbon te doorbreken OF Bitcoin daalt tot 31k om daar te bouncen of verder te zakken. Als de 33.6k nu goed wordt getest en het houdt, dan kan vanaf hier weleens een mooie (weekend) bounce gaan plaatsvinden omdat er dan een higher low wordt gevormd.

Ik ben gisteren all-in ETH gegaan en sinds gisteravond een ETH 20x long lopen, de stop losses heb ik omhoog geschroefd. Ik verkoop nog niet en hoop op een bounce ivm higher low, maar hou dus ook rekening met een verdere daling als de 33.6k het niet houdt.

@SlasZ 1h en 4h zijn erg kleine timeframes voor een dergelijk patroon. Persoonlijk zou ik daar niet teveel waarde aan hechten.

Edit:
Ok, up it is. Benieuwd of Bitcoin verder komt dan de 35k!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhPwmvdgVFzhRWu-ImRK9vSBeds=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Z9wQrs0bNqDcoI7kubVca103.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 03-07-2021 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:04

watercoolertje

Untertitel

Klopt maar een HODLer heeft uiteindelijk ook een instap en uitstap moment, achteraf kan je de perfecte momenten aanwijzen wat de beste momenten waren maar dat is niet wat er in de praktijk gebeurd.

Wel kun je redelijk stellen (naja nu even niet helemaal) dat bitcoin op lange termijn altijd lijkt te stijgen en op korte termijn alle kanten op schiet. In die zin is lange termijn minder risico, maar misschien is alles tot nu toe wel onderdeel van 1 grote golfbeweging die straks ineens 10 jaar lang naar beneden ipv omhoog gaat ;)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-10 22:07
watercoolertje schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 10:30:
[...]
Klopt maar een HODLer heeft uiteindelijk ook een instap en uitstap moment, achteraf kan je de perfecte momenten aanwijzen wat de beste momenten waren maar dat is niet wat er in de praktijk gebeurd.

Wel kun je redelijk stellen (naja nu even niet helemaal) dat bitcoin op lange termijn altijd lijkt te stijgen en op korte termijn alle kanten op schiet. In die zin is lange termijn minder risico, maar misschien is alles tot nu toe wel onderdeel van 1 grote golfbeweging die straks ineens 10 jaar lang naar beneden ipv omhoog gaat ;)
In dat geval is 10 jaar lang dca'en ook zonde van je geld.
Kun je er beter even 10 jaar niet naar omkijken en dan in 1x instappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:47
wian schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:14:
@Taro, bedankt voor je uitgebreide reactie. Daar hoopte ik op :)

Voor de normale aandelenmarkt is er toch wel consensus dat actief beheerde fondsen op de langere termijn (zeg 5 jaar+) niet beter presteren dan trackers en indexfondsen. Het blijkt zelfs voor hoog opgeleide, zeer ervaren full-time fondsbeheerders erg moeilijk om het rendement van een indexfonds te overtreffen. De reden hiervoor is dat consistent goed timen van transacties onmogelijk is. Niet moeilijk maar onmogelijk. Een goede trader (zoals Taro ;) ) heeft waarschijnlijk vaker winst dan verlies, maar een significant deel van de transacties levert verlies op en de kosten van actief traden zijn veel hoger dan DCA+HODL.

Een n00b zoals ik timed vaker fout dan goed. Zelfs het typeren van de markt op een willekeurig moment als bearmarket of bullmarket is voor mij al te moeilijk. Ook al heb ik een rationele strategie voor ogen (buy low sell high :P ) worden mijn transacties gedreven door emotie (m00n! stop, wacht REKT!). En zelfs als ik goed time, verkoop ik altijd te vroeg. DCA+HODL lukt wel. Het is natuurlijk saai, maar DCA+HODL kan iedereen.

Je zegt terecht dat DCA+HODL in crypto ook enorm risicovol is. Tegen iedere coin die over langere termijn flink in waarde stijgt zijn er 100 (misschien zelfs 1000) shitcoins die uiteindelijk waardeloos worden. Mijn stelling gaat in die gevallen zeker stuk.
Zelf ben ik halverwege 2017 ingestapt, werd getipt door iemand op het werk en toen begon ik me erin te verdiepen.
Natuurlijk dacht ik dat ik wel kon traden, lekker met de 5-minute chart aanklooien, met een zweethanden op de muis en bij een beweging van een kaarsje compleet het tegenovergestelde doen en geld verliezen.
Al gauw kwam ik erachter dat HODLen beter werkte voor mij.
Echter had ik last van hebzucht waardoor ik op de ATH stug ben vast blijven houden met de gedachten: “dit gaat wel weer omhoog”
Een half jaar later was ik 80% van mijn oorspronkelijke inleg “kwijt”.

Omdat ik geloofde dat er een nieuwe cyclus zou komen ben ik in de jaren daarna bij gaan kopen.
Inmiddels sta ik weer aardig in de plus, net voor de laatste crash een paar maanden (of weken) geleden een deel verkocht.
Daarna deed de rest van mijn PF weer -50%, sta nog steeds in de plus en het doet me niet meer zoveel (emotioneel was ik al goed afgestompt door de -80% crash :9 ).
Ik verwacht nog wel een paar maandjes bull.

TLDR: Traden moet je echt 0 emoties bij hebben, voor de meesten van ons zal HODL beter werken.

Ik kan je alleen maar aanraden te doen wat goed bij je voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:07
elektriekert schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:47:
[...]

Zelf ben ik halverwege 2017 ingestapt, werd getipt door iemand op het werk en toen begon ik me erin te verdiepen.
Natuurlijk dacht ik dat ik wel kon traden, lekker met de 5-minute chart aanklooien, met een zweethanden op de muis en bij een beweging van een kaarsje compleet het tegenovergestelde doen en geld verliezen.
Al gauw kwam ik erachter dat HODLen beter werkte voor mij.
Echter had ik last van hebzucht waardoor ik op de ATH stug ben vast blijven houden met de gedachten: “dit gaat wel weer omhoog”
Een half jaar later was ik 80% van mijn oorspronkelijke inleg “kwijt”.

Omdat ik geloofde dat er een nieuwe cyclus zou komen ben ik in de jaren daarna bij gaan kopen.
Inmiddels sta ik weer aardig in de plus, net voor de laatste crash een paar maanden (of weken) geleden een deel verkocht.
Daarna deed de rest van mijn PF weer -50%, sta nog steeds in de plus en het doet me niet meer zoveel (emotioneel was ik al goed afgestompt door de -80% crash :9 ).
Ik verwacht nog wel een paar maandjes bull.

TLDR: Traden moet je echt 0 emoties bij hebben, voor de meesten van ons zal HODL beter werken.

Ik kan je alleen maar aanraden te doen wat goed bij je voelt.
In feite zijn mensen die HODLen veel stressbestendiger dan daytraders.
Een daytrader wordt al nerveus als de koers op een dag daalt en hij op -2% staat.
Hij weet dan niet hoe snel hij zijn positie moet sluiten.
Zoals je zegt in je voorbeeld maakt het voor een HODLer niets uit ook al staat hij -50%.
Een HODL doet aan DCA (of niet) en koopt in de dip wat erbij en wacht geduldig af.
Geduldig is waar het om gaat. Neem je tijd en je zult beloond worden.
Ja maar….
Stel nu dat je op ATH heb gekocht?
Dan zou je wel een perfecte timing gehad moeten hebben want dit lukt bijna niemand net zoals in de absolute dip alles kopen. De markt is niet te timen. Kies dus een moment om in te stappen of nog beter, verdeel dit moment over een aantal weken of maanden.
Een daytrader denkt misschien aan het snelle geld maar de kans hierop is gering. Meer een gelukstreffer dan goed inzicht. Slechts een klein aantal daytraders kan zich veroorloven om op het juiste moment te kopen of te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
Interessant nieuwtje, maar mijn economische kennis is te weinig om hier veel mee te doen. Iemand die wat kan duiden? Ze vermelden wel dat er misschien minder geld naar speculatieve assets zoals bitcoin kan gaan. Zetten de grote spelers hun geld veilig op die fed reserve?
https://www.wsj.com/artic...money-markets-11625391002

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• freshprince
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-09 16:34
HoppyF schreef op zondag 4 juli 2021 @ 14:00:
[...]

Een daytrader wordt al nerveus als de koers op een dag daalt en hij op -2% staat.
Zoals je zegt in je voorbeeld maakt het voor een HODLer niets uit ook al staat hij -50%.
Een HODL doet aan DCA (of niet) en koopt in de dip wat erbij en wacht geduldig af.
Geduldig is waar het om gaat. Neem je tijd en je zult beloond worden.
Ja maar….
Stel nu dat je op ATH heb gekocht?
Dan zou je wel een perfecte timing gehad moeten hebben want dit lukt bijna niemand net zoals in de absolute dip alles kopen. De markt is niet te timen. Kies dus een moment om in te stappen of nog beter, verdeel dit moment over een aantal weken of maanden.
Een daytrader denkt misschien aan het snelle geld maar de kans hierop is gering. Meer een gelukstreffer dan goed inzicht. Slechts een klein aantal daytraders kan zich veroorloven om op het juiste moment te kopen of te verkopen.
Een goede daytrader heeft totaal geen stress. Die werkt met TP en SL bij iedere limit order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Als je nog wat tandenknarsende opmerkingen wil lezen n.a.v. de grote Kaseya ransomware hack....

BITCOIN SLECHT... BITCOIN VERBIEDEN.. BITCOIN DOOD

https://www.nu.nl/tech/61...d.html#coral_talk_wrapper

Echt... hoeveel mensen hun mond gewoon een zet geven en kijken waar het schip strand.... 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door FijneKerst op 05-07-2021 09:58 ]

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-10 12:48
HoppyF schreef op zondag 4 juli 2021 @ 14:00:
[...]

Ik denk dat je teveel naar Youtubers kijkt die zich daytraders noemen :). Een goede daytrader zal in bovenstaande scenario in een short positie zitten en een SL op 0,1% boven zijn entry hebben staan (want je werkt met bepaalde levels om de perfect-entry te krijgen). Misschien is hij er zelfs al uitgestapt bij 2%,zodat hij al wat winst heeft verdiend (een échte pro zal dit verhogen met een leverage positie om zo meer winst te pakken).
Altijd weer die discussie of afgunst richting daytraders.

Wil je HODL'en? Prima, op lange termijn (jarenlang) een goede optie.

Verdien je je geld met daytraden of wil je dit proberen? Ook prima; zo kun je dagelijks geld verdienen (of verliezen) in de markten (crypto, Forex etc). Beide prima opties (welke werkelijk niks met elkaar te maken hebben). Een daytrader begint zijn dag met FIAT en eindigt zijn dag met FIAT. Dus nee; hij ligt nooit wakker van wat de koers doet nu, morgen of over een jaar.

HODL = Investeren = kost weinig tijd

Daytraden = handelen = tijdrovend

Denken dat je daytraden in 1 maandje leert en er je beroep van kunt maken is natuurlijk onzin. Zoals ook het geloven dat je met 3 indicators en een scalp-strategie de markt wel even gaat veroveren. Nee, het kost je duizenden uren aan studie, charten, reverse-engineering. mentale trainingen etc.. Maar onmogelijk? Nope, dat niet (gelukkig O+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
Even weer wat nieuws, ook het nodige over de ETH update.
Van Eck- maandag, 5 juli 2021 09:12
Decentralized Finance: een bedreiging voor Wall Street
Bij interesse: https://www.deaandeelhoud...reiging-voor-wall-street/

[ Voor 7% gewijzigd door RaptorXS op 05-07-2021 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
FijneKerst schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:57:
Als je nog wat tandenknarsende opmerkingen wil lezen n.a.v. de grote Kaseya ransomware hack....

BITCOIN SLECHT... BITCOIN VERBIEDEN.. BITCOIN DOOD

https://www.nu.nl/tech/61...d.html#coral_talk_wrapper

Echt... hoeveel mensen hun mond gewoon een zet geven en kijken waar het schip strand.... 8)7
Ik ben wel erg benieuwd of ransomware overheden de munitie en het draagvlak geeft om crypto te reguleren/verbieden. Ransomware zonder cryptocurrencies is een heel stuk ingewikkelder.

Even los van het feit dat bitcoin ook getraceerd en 'teruggevorderd' (zoals bij die pipeline-hack laatst) kan worden natuurlijk.

Ben wel benieuwd hoe jullie hier over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:12
StealthyPeanut schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:34:
[...]

Ik denk dat je teveel naar Youtubers kijkt die zich daytraders noemen :). Een goede daytrader zal in bovenstaande scenario in een short positie zitten en een SL op 0,1% boven zijn entry hebben staan (want je werkt met bepaalde levels om de perfect-entry te krijgen). Misschien is hij er zelfs al uitgestapt bij 2%,zodat hij al wat winst heeft verdiend (een échte pro zal dit verhogen met een leverage positie om zo meer winst te pakken).

[...]

Altijd weer die discussie of afgunst richting daytraders.

Wil je HODL'en? Prima, op lange termijn (jarenlang) een goede optie.

Verdien je je geld met daytraden of wil je dit proberen? Ook prima; zo kun je dagelijks geld verdienen (of verliezen) in de markten (crypto, Forex etc). Beide prima opties (welke werkelijk niks met elkaar te maken hebben). Een daytrader begint zijn dag met FIAT en eindigt zijn dag met FIAT. Dus nee; hij ligt nooit wakker van wat de koers doet nu, morgen of over een jaar.

HODL = Investeren = kost weinig tijd

Daytraden = handelen = tijdrovend

Denken dat je daytraden in 1 maandje leert en er je beroep van kunt maken is natuurlijk onzin. Zoals ook het geloven dat je met 3 indicators en een scalp-strategie de markt wel even gaat veroveren. Nee, het kost je duizenden uren aan studie, charten, reverse-engineering. mentale trainingen etc.. Maar onmogelijk? Nope, dat niet (gelukkig O+ )
Waarom niet een beetje van beide.

Ik plaats bij iedere trade een TP op basis van 10%. Zolang de TP niet geraakt wordt HODL ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

sOid schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:54:
[...]

Ik ben wel erg benieuwd of ransomware overheden de munitie en het draagvlak geeft om crypto te reguleren/verbieden. Ransomware zonder cryptocurrencies is een heel stuk ingewikkelder.

Even los van het feit dat bitcoin ook getraceerd en 'teruggevorderd' (zoals bij die pipeline-hack laatst) kan worden natuurlijk.

Volgens mij kan het alleen maar getraceerd worden naar een persoon/groep/entity als het ook verplicht is om jezelf te identificeren bij het aanmaken van een wallet/account.
In veel landen is dat nog niet zo, dus heb je van die wazige exchanges waarbij alles kan en niks te achterhalen is.
Of... fake ID en hop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
sOid schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:54:
[...]

Precies wat je zegt, je kan dit framen naar "BTC for criminals, BTC bad!" terwijl er laatst nog een hele hoop $ is teruggevorderd door de FBI. Uiteindelijk is dat niet aan ons maar aan de grillen van de conventionele media en kortzichtige politici. Blockchaintechnologie is uiteindelijk veel meer dan dit en ik heb wel de hoop dat men dat uiteindelijk gaat inzien, maar dat zal niet zonder vallen en opstaan gebeuren :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
Duizenden dode cryptocurrency’s op Cardano
De afgelopen jaren zijn er veel blockchainprojecten gefaald. De blockchains blijven voortbestaan, maar er worden nauwelijks transacties verricht, of applicaties gebouwd. Dit soort lege blockchains worden ghost chains genoemd. Charles Hoskinson verdedigt zijn project tegen claims dat Cardano een ghost chain is.
Bron: https://nieuws.btcdirect.eu/assets-cardano/

Dikke vinger voor Charles ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RaptorXS op 05-07-2021 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:47
Er staat letterlijk “prediction” , die komen ook niet altijd uit.
Af en toe heeft hij een beetje last van grootheidswaanzin denk ik.

Maargoed, winst is winst :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
https://www.ft.com/conten...53-4ecb-8c1e-49c85014fa3f

Barclays blokkeert betalingen naar Binance.

Geld storten/opnemen in GBP schijnt lastig te zijn sinds vorige week.

Ik denk dat ik mijn wallet snel ga verhuizen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Harry Nak schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 01:01:

Daar maak ik mij persoonlijk totaal geen zorgen om. Zolang ik BTC of welke andere crypto van Binance overal heen kan verzenden boeit dit niets. Het is ook maar 1 bank uit 1 land, geen reden om niets meer met Binance te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:40
Harry Nak schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 01:01:

Reactie van Binance hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-12-2024
Koop gewoon een beetje btc bij, rustahg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
https://www.forexlive.com...tocurrency-risks-20210706

Nog wat verdere clamp down in China, verklaart blijkbaar de dump van net.

[ Voor 6% gewijzigd door SlasZ op 06-07-2021 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:46
Wat is er met SNX aan de hand. 41% erbij..ben er blij mee maar is wel erg extreem vergeleken met de rest van de markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:36
wimpie007 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:21:
Wat is er met SNX aan de hand. 41% erbij..ben er blij mee maar is wel erg extreem vergeleken met de rest van de markt
SNX, Alpha (68%), Aave (29%), Sushi (28%) en nog een paar hebben ongelooflijke klappen gehad de afgelopen weken. Aave is bezig institutionele partijen aan boord te krijgen op hun platform, Delphi Digital heeft een of ander rapport vrijgegeven waarom Alpha zo enorm onder gewaardeerd is (helaas achter een pay wall). Zijn toevallig wel allemaal productieve tokens; het houden van de tokens en ze staken levert yield d.m.v. de platform fees.

Daarnaast een Zwitserse bank heeft zojuist aangekondigd dat ze het staken van ETH 2.0 gaan aanbieden: https://www.insights.sygn...fers-ethereum-2-0-staking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Over Zwitserse banken gesproken, de UBS bank:
Zwiterse bank: "Vermijd Bitcoin, de cryptozeepbel staat op barsten"
Bron: https://www.welingelichte...bel-staat-op-barsten.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-10 15:01
Eerst overwegen en daarna zoiets roepen. Omdat de koers even niet parabolisch omhoog gaat zeker 8)7

Overigens de overtik media van welingelichtekringen.nl die UBS als USB schrijft in de laatste alinea :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Qunix schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:03:
Binance ‘temporarily suspends’ payments from EU’s Sepa network

Binance said it will suspend euro bank deposits from one of Europe’s key payments networks in the latest sign of how the crypto firm is losing key connections to the conventional financial system following a regulatory crackdown.

In an email to users on Tuesday, the exchange said that from 8am universal co-ordinated time on Wednesday, customers would no longer be able to deposit funds through the Single Euro Payments Area, or Sepa, schemes. Its move was due to “events beyond our control”, the exchange said.

The network, an EU project that aims to harmonise euro payments across the region, allows consumers to send euros across three dozen countries.

[..]

https://on.ft.com/3jL3APb
Volgens mij hebben ze een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-12-2024
Qunix schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:06:
[...]

het word steeds meer een soort goud zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:48
Qunix schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:06:
[...]

Met de UK ja
"Binance is using a Clear Junction which is a UK based company. So i guess UK government pushed them so they cannot offer services to Binance."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-10 12:55
Man man, wat een bron. Dit is pure gal wat je op je browser krijgt, ik word doodgegooid door advertenties en als je de andere artikelen leest lijkt het alsof een kind van 5 het bij elkaar geplakt heeft. Wat mij betreft kan die website hier vermeden worden :P

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:18

resusaapje

h less

Uhoh, hier ook al. En dit keer geen fake, geen bericht, patsboem...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpdn8whKF8bpNmvQh9Gf4rVp664=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3edj8HJOHg9oEe5artENYyp5.png?f=user_large

Credit card nu trouwens zonder fee...

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

resusaapje schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:11:
Uhoh, hier ook al. En dit keer geen fake, geen bericht, patsboem....
Zoals @Palindrome hierboven al aangeeft: als je SEPA overschrijvingen naar Binance wil doen, dan gaat dat via 1 v/d rekeningen van Clear Junction, een UK based bedrijf. En we weten ondertussen al dat Binance in de UK banned is. 1+1=...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wo Ve
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-02 13:47
resusaapje schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:11:
Uhoh, hier ook al. En dit keer geen fake, geen bericht, patsboem...

[Afbeelding]

Credit card nu trouwens zonder fee...
Hier staat SEPA gewoon nog open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:12
Vanmorgen nog met SEPA overgemaakt op Binance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Wo Ve schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:40:
[...]

Hier staat SEPA gewoon nog open...
wil je zeggen dat het aan mij ligt!!!! :o

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 06:45
resusaapje schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:15:
[...]

wil je zeggen dat het aan mij ligt!!!! :o
Nee hoor, ik krijg precies hetzelfde te zien op dit moment.
Geen SEPA mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Nordcore schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:30:
[...]

Nee hoor, ik krijg precies hetzelfde te zien op dit moment.
Geen SEPA mogelijk.
Gelukkig. Heuh, niet echt hoor.

Waar ik onrustig van word, is het totale gebrek aan communicatie vanuit Nance. Geeft mij geen goed gevoel. Iemand al wel iets gehoord? Anders maar eens kijken waar ik mijn coins naartoe ga verhuizen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 06:45
ik maak me nergens zorgen om.
Binance is een giga bedrijf.
Dat 1 land nu een ban doet heeft volgens mij weinig gevolgen voor Binance, behalve dan dat er misschien wat klanten bang worden en hun shit verhuizen.
Ik gok dat ze dit SEPA probleem snel oplossen door gebruik te maken van een bank elders in Europa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Laatst online: 16:42
En er is weer SEPA mogelijk op Nance, via de andere externe partner - Banxa (die doet ook voor Kucoin)

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft even geduurd, maar London (inc EIP-1559) is officieel vastgelegd voor blok 1296500 op het ETH mainnet (zie https://github.com/ethereum/eth1.0-specs/pull/223). Wordt 4 augustus verwacht! Eerste (kleine) stap naar een deflationair ETH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:27
mjjveldt schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:04:
En er is weer SEPA mogelijk op Nance, via de andere externe partner - Banxa (die doet ook voor Kucoin)
Als Nance een afkorting is voor Binance dan: voor mij nog geen Sepa. Ik kreeg de email vandaag pas om 13:37u dus ik vermoed dat je te vroeg keek? Vanochtend (8:00u) werkte het voor mij ook nog, na de email tot nu niet meer.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Laatst online: 16:42
Wiley99 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:19:
[...]

Als Nance een afkorting is voor Binance dan: voor mij nog geen Sepa. Ik kreeg de email vandaag pas om 13:37u dus ik vermoed dat je te vroeg keek? Vanochtend (8:00u) werkte het voor mij ook nog, na de email tot nu niet meer.
Ja klopt nance is Binance. Maar ik zat er ook naast.
Met behulp van kan je mbv sepa wel BUSD kopen en BTC enzo via Binance, maar het is geen echte sepa overboeking naar Binance euros. (https://www.binance.com/e...her-channel/buy/EUR/BUSD/)

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Het belemmeren van SEPA's voor 1 vd grootste exchanges is vooral voor de nieuwe investeerders een probleem. Er zijn vele andere exchanges maar dit is ook een voorbeeld van virtuele prijsonderdrukking wat mij betreft. Als ik een grotere aankoop wil doen kan ik altijd coins elders kopen en sturen vanuit een andere exchange.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Bitcoin heeft de onderkant van de rainbow zojuist weer aangetikt, maar, is al boven de 50MA Weekly gebounced zonder die aan te raken of een wick eronder te hebben en dat stemt mij wel enigszins bullish icm higher low. Bitcoin kan er nog prima bovenop komen, maar de range wordt steeds kleiner en dus wordt het erop of eronder: +-15k of 44k.

Zojuist een 20x long gesloten, klein shortje lopen, maar sta klaar om die ieder moment te flippen naar een long als het erop lijkt dat Bitcoin de rainbow in gaat en mogelijk zelfs gaat doorbreken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FmdC-XFU8pjX19BkhLzrXAm6n-g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uVQt1HYIFBwzdYK7S2qOXnhN.png?f=fotoalbum_large

Daalt Bitcoin weer richting de 50MA 1W op 31.4k, dan blijf ik in fiat afwachten met een short en kan het weleens hard omlaag gaan, want dan vertrouw ik het grotere plaatje ook niet meer en dan zet ik alles op rood:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ARfmWPCDF4iSx5B4Wk8e6BxDeo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w7oXAaqkRep2qrPAz0jrV8L3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Taro schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:26:
Bitcoin heeft de onderkant van de rainbow zojuist weer aangetikt, maar, is al boven de 50MA Weekly gebounced zonder die aan te raken of een wick eronder te hebben en dat stemt mij wel enigszins bullish icm higher low. Bitcoin kan er nog prima bovenop komen, maar de range wordt steeds kleiner en dus wordt het erop of eronder: +-15k of 44k.

Zojuist een 20x long gesloten, klein shortje lopen, maar sta klaar om die ieder moment te flippen naar een long als het erop lijkt dat Bitcoin de rainbow in gaat en mogelijk zelfs gaat doorbreken.

[Afbeelding]

Daalt Bitcoin weer richting de 50MA 1W op 31.4k, dan blijf ik in fiat afwachten met een short en kan het weleens hard omlaag gaan, want dan vertrouw ik het grotere plaatje ook niet meer en dan zet ik alles op rood:
[Afbeelding]
20x long lijkt me niet veilig. Ik heb zo 2 BTC verloren. Maarre je moet zelf weten.
Snap dat het ook relatief kleine bedragen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Cyberamp schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:33:
[...]

20x long lijkt me niet veilig.
Hangt van je risicomanagement af.
Ik heb zo 2 BTC verloren.
Dat is klote voor je.
Maarre je moet zelf weten.
Klopt.
Dat is een aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:09
[...]

20x long lijkt me niet veilig. Ik heb zo 2 BTC verloren. Maarre je moet zelf weten.
ja 20x doe ik alleen als ik al ruim in de plus sta door dan de schuif naar rechts te gooien. Ik speel ook met veel te grote posities om daar mee te starten. Ik begin eigenlijk altijd minimaal met 0.2btc, en dan x5. In euro's gaat het dan al best rap (in duizendjes) een paar % omhoog of omlaag

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ik heb hem standaard op 20x staan en ik speel ook niet met kleine bedragen. Begin deze week wist ik bijv. dat ik een trade voor meerdere dagen ging starten en die heb ik toen bewust op 10x gezet, daardoor -55% kunnen aantikken om daarna met >+50% uit te kunnen stappen, met een 20x was dat niet gelukt en was de positie tussendoor al geliquideerd. Maar met een 20x wil ik ook achter de knoppen kunnen zitten en vind ik een stop loss een 100% vereiste. Een 10x durf ik wel zonder S/L te laten lopen maar dan zet ik in dat geval wel minder in zoals het voorbeeld hierboven.

Is dus een combinatie van een aantal factoren, dat het risicovol is, dat is zeker. Maar dat kan je afdekken...

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 10-07-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Taro schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:30:
Ik heb hem standaard op 20x staan en ik speel ook niet met kleine bedragen. Begin deze week wist ik bijv. dat ik een trade voor meerdere dagen ging starten en die heb ik toen bewust op 10x gezet, daardoor -55% kunnen aantikken om daarna met >+50% uit te kunnen stappen, met een 20x was dat niet gelukt en was de positie tussendoor al geliquideerd. Maar met een 20x wil ik ook achter de knoppen kunnen zitten en vind ik een stop loss een 100% vereiste. Een 10x durf ik wel zonder S/L te laten lopen maar dan zet ik in dat geval wel minder in zoals het voorbeeld hierboven.

Is dus een combinatie van een aantal factoren, dat het risicovol is, dat is zeker. Maar dat kan je afdekken...
Hoeveel % van je portfolio zet je in een 20x trade? Want dan weet ik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Taro schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:30:

ja in dat opzicht lijken we dan wel op elkaar kwa trading. x10 heb ik een jaar terug een keer een dikke liquidatie gehad. was september 2020 geloof ik. Van 12k naar onder de 10k, ging ook redelijk rap toen wat ik me ervan kan herinneren. Dus bij een x10 gebruik ik ook zeker een sl. Bij een x5 eigenlijk nooit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Cyberamp schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:38:
[...]

ik maar erg weinig. nooit meer dan 3%. Meestal nog minder. Ik ben ook erg voorzichtig meestal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Cyberamp schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:38:
[...]

Daar ben ik eigenlijk niet bewust mee bezig, maar op dit moment heb ik op bijv. Binance +-10% in de futures pot zitten en +-90% in de spot wallet. Waarbij ik die 10% nooit direct in één keer inzet, maar vaak begin met 25-33% en dat gaandeweg aanvul tot 100%. Dus 2,5% tot maximaal 10%, maar dan moet de stop loss al in profit staan. En het is dus eigenlijk nog minder, omdat niet mijn hele pf daar staat.

En jij?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

En ik maar denken dat ver plassen iets was voor de slowchat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
twain4me schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:56:
En ik maar denken dat ver plassen iets was voor de slowchat :+
hahahah nee man. Maar ff serieus, ik vind die vraag ook gewoon interessant. In reallife heb ik het hier namelijk nooit met iemand over. Als ik soms die liquidaties voorbij zie komen op agg trading, dan stelt het allemaal hol voor wat ik doe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Same here, de overwegingen van anderen kunnen je helpen het beter aan te pakken. Vind het wel interessante materie. Ik heb bijv. zelf ook geen enkele financiële achtergrond, dus ben vaak ook niet bewust bezig met de verdeling crypto vs aandelen vs andere zaken. Ik ben wel bewust bezig met al die individuele zaken an sich, maar sommige verdelingen ontstaan gewoon en dat vind ik dan prima. Voor iedereen werkt het weer anders.

Als je bijv. CryptoFace live ziet streamen met posities ter waarde van miljoenen, vind ik het ook altijd mooi om te zien hoeveel equity hij nog heeft tov de vorige stream. In veel gevallen heeft hij een lagere totaalwaarde dan de vorige keer, terwijl hij vaak alleen de winnende posities streamed. Ook die gasten verliezen regelmatig, alleen met grotere aantallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

anti elppa schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:00:
[...]

hahahah nee man. Maar ff serieus, ik vind die vraag ook gewoon interessant. In reallife heb ik het hier namelijk nooit met iemand over. Als ik soms die liquidaties voorbij zie komen op agg trading, dan stelt het allemaal hol voor wat ik doe.
Wat maakt het uit je bent niets minder of meer dan een ander. Er is altijd iemand met een hogere inleg en altijd iemand met een lagere. je hebt altijd mensen met meer risico en met minder..
jij hebt het over % van je PF je kan het ook hebben over % van je vermogen en dan wint een 16 jarige die 50% van zijn inkomen in crypto DCA't tov een miljonair die met 10k 100X long gaat.

zonder het totaal plaatje kan je nooit zien of het een hol voorsteld of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
twain4me schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:14:
[...]

Wat maakt het uit je bent niets minder of meer dan een ander. Er is altijd iemand met een hogere inleg en altijd iemand met een lagere. je hebt altijd mensen met meer risico en met minder..
jij hebt het over % van je PF je kan het ook hebben over % van je vermogen en dan wint een 16 jarige die 50% van zijn inkomen in crypto DCA't tov een miljonair die met 10k 100X long gaat.

zonder het totaal plaatje kan je nooit zien of het een hol voorsteld of niet ;)
Absoluut eens!! Maar het geeft iig een klein beetje een beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:21
anti elppa schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:10:
[...]

ja 20x doe ik alleen als ik al ruim in de plus sta door dan de schuif naar rechts te gooien. Ik speel ook met veel te grote posities om daar mee te starten. Ik begin eigenlijk altijd minimaal met 0.2btc, en dan x5. In euro's gaat het dan al best rap (in duizendjes) een paar % omhoog of omlaag
Even een vraag over dat verhogen van leverage tikdens een trade. Binance verlaagd dan toch je inzet? Wat is dan het voordeel nog om dat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Als je de leverage omhoog schroeft en je was all-in, kan je bijv. vanaf 10x naar 20x nog een zelfde bedrag opnieuw inzetten.

Dus je inleg wordt idd gehalveerd als je de leverage verhoogt en je kunt dan dus weer een extra bedrag inzetten.

Voorbeeld:

100 Euro in je pf
100 x 10 leverage = Positie van 1000
Aanpassen naar 20x, betekent:
Positie van 1000 / 20 = 50 inleg.
Je kunt dan de resterende 50 ook weer inleggen en dan heb je een positie van 100 x 20 = 2000.

Wat ik dus eigenlijk verkeerd doe, is dat ik onnodig risico neem door bijv met 25% in te stappen op een x20 ipv met 50% in te stappen op een x10, omdat bij die laatste het risico veel kleiner is op bijv. liquidatie. Maar mijn huidige BTC positie heeft een liquidatie prijs van ver boven de 35k, die ruimte vind ik persoonlijk prima, omdat mijn stop loss nog onder de 34k staat, die ga ik ook nooit zover laten oplopen.

[ Voor 62% gewijzigd door Taro op 10-07-2021 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:21
Taro schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:35:
Als je de leverage omhoog schroeft en je was all-in, kan je bijv. vanaf 10x naar 20x nog een zelfde bedrag opnieuw inzetten.

Dus je inleg wordt idd gehalveerd als je de leverage verhoogt en je kunt dan dus weer een extra bedrag inzetten.

Voorbeeld:

100 Euro in je pf
100 x 10 leverage = Positie van 1000
Aanpassen naar 20x, betekent:
Positie van 1000 / 20 = 50 inleg.
Je kunt dan de resterende 50 ook weer inleggen en dan heb je een positie van 100 x 20 = 2000.

Wat ik dus eigenlijk verkeerd doe, is dat ik onnodig risico neem door bijv met 25% in te stappen op een x20 ipv met 50% in te stappen op een x10, omdat bij die laatste het risico veel kleiner is op bijv. liquidatie. Maar mijn huidige BTC positie heeft een liquidatie prijs van ver boven de 35k, die ruimte vind ik persoonlijk prima, omdat mijn stop loss nog onder de 34k staat, die ga ik ook nooit zover laten oplopen.
Check, dan snap ik het en bedoelde ik hetzelfde inderdaad. Ik doe dat ook wel eens in kleine stappen.
De extra inleg gaat dan natuurlijk wel je instappunt/gemiddelde beïnvloeden. Maar als je zeker genoeg bent van de richting kan het geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Taro schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:51:
[...]

Daar ben ik eigenlijk niet bewust mee bezig, maar op dit moment heb ik op bijv. Binance +-10% in de futures pot zitten en +-90% in de spot wallet. Waarbij ik die 10% nooit direct in één keer inzet, maar vaak begin met 25-33% en dat gaandeweg aanvul tot 100%. Dus 2,5% tot maximaal 10%, maar dan moet de stop loss al in profit staan. En het is dus eigenlijk nog minder, omdat niet mijn hele pf daar staat.

En jij?
Ja 10% is wel de max. Idem. Ja het is niet beperkt maar flink als je begrijp wat ik bedoel.

Edit. Maar nu trade ik weken niet na een cascade aan losers. Maw. Ik ga pas long 3x tot 8x met een 1% tot ( in de plus 10%) en gaat mijn winst direct op fiat. Klaar met gierigheid 😅

[ Voor 13% gewijzigd door Cyberamp op 10-07-2021 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 01:25
Geloven jullie in een Double Pump? 😁

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Dalen tot 32.8k (mogelijk klein wickje eronder), dan of bouncen (dan stap ik in tot +-33.6k of hoger) of verder dalen richting 31.4k:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R0II8EUCD4pouuK7P3wj3xiKMNo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZsdXXAjBzHAICA8mpH2WsjPL.png?f=fotoalbum_large

En inmiddels moge duidelijk zijn wat ik verwacht als 31.4k wordt aangetikt, dan acht ik 28.5k of lager zeker mogelijk.

Edit: De 20x short gaat lekker ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
[...]

Uit interesse, wanneer ben je begonnen met crypto en heb je dergelijke bedragen bij elkaar gehandeld of ben je met een aanzienlijk bedrag ingestapt (of een combinatie hiervan)?

Iets anders, ik krijg de indruk dat er door diverse analisten steeds meer wordt gesuggereerd dat een sterke ETH en andere alts de weg terug omhoog voor BTC zouden kunnen plaveien. Net als in 2019. Hoe kijken de veteranen hier tegenaan? ETH heeft dat kunstje dit jaar al eerder vertoond en met EIP-1559 op komst zou dat wellicht weer kunnen. Of volgen we Benjamin en blijven we van alts af zolang BTC het moeilijk heeft? :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@Jedi_Pimp De vorige bullrun eindigde ook met een zeer sterke ETH die het beter deed dan de kwakkelende BTC en toen kwamen dezelfde verhalen langs over o.a. een flippening. Het landschap is wel veranderd, DeFi, etc. De markt is groter geworden en vooruitgegaan, maar uiteindelijk gaat het om sentiment en het enige dat ik nog om mij heen hoor (vaak met een gezicht erbij van: Je zult dus wel veel geld zijn verloren?) dat Bitcoin weer is gedaald.

EIP-1559 past voor mij in het rijtje van Bakkt, Van Eck, Elon Musk, Saylor, Greyscale, "maar de institutionele beleggers stappen in, dus Bitcoin gaat nooit meer onder de 20k komen, dat laten ze niet gebeuren!", lightning want bredere adoptie, etc. Allemaal mooie accelerators of hopium onderwerpen, maar voor Henk en Ingrid doet EIP-XXXX, BIP-XXXX of sidechain Y er niet toe, die zijn er waarschijnlijk al wel weer klaar mee. Vorige week kwam er een topic langs van iemand die 8xx USD aan Baby Doge wilde inwisselen en daar maar 0,2 BNB voor terugkreeg via PSC. Als we in die fase zitten en de grote massa cashed, dan wordt het wel heel lastig voor Bitcoin.

Nou klinkt het net alsof ik denk dat het over is voor deze run, maar dat is niet zo. Ik kijk niet naar het hele gebeuren eromheen, ik kijk voornamelijk naar het sentiment, de marktcyclus, de fase waar we nu in zitten en de charts.

En dan concludeer ik dat Bitcoin op een kritisch moment staat waar veel traders en bots naar handelen. Koop op de 1W 50MA, verkoop aan de onderkant van de ribbon en uiteindelijk gaat de koers richting kiezen op basis van de hoeveelheid kopers vs verkopers. Een wijziging aan de codebase van ETH zal daar naar mijn idee geen enkele invloed op hebben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GX5ROy4v-uDazm28DfHDC2dmn5w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H4IwbTeTS3J8xxwWyvbqTSrX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7D8SKAsUxQ5xikBcZixEF4lfu0U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0t1p0NA5TiQeQyT7z3cEJSiw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Jedi_Pimp schreef op zondag 11 juli 2021 @ 00:31:
[...]

Uit interesse, wanneer ben je begonnen met crypto en heb je dergelijke bedragen bij elkaar gehandeld of ben je met een aanzienlijk bedrag ingestapt (of een combinatie hiervan)?

Iets anders, ik krijg de indruk dat er door diverse analisten steeds meer wordt gesuggereerd dat een sterke ETH en andere alts de weg terug omhoog voor BTC zouden kunnen plaveien. Net als in 2019. Hoe kijken de veteranen hier tegenaan? ETH heeft dat kunstje dit jaar al eerder vertoond en met EIP-1559 op komst zou dat wellicht weer kunnen. Of volgen we Benjamin en blijven we van alts af zolang BTC het moeilijk heeft? :)
Investeer wat ik kan missen en crypto is niet mijn inkomen.Ik heb 50% alts die goed uitgepakt hebben met een groei van 400%, daarna greedy geworden en met 40x leverage gaan traden... Bij elkaar wel genoeg voor een pand investering, maar ik verkoop niks totdat BTC de top bereikt 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

https://twitter.com/wsfoxley/status/1413350197925613571

|:(

Miner Extractable Value (MEV) describes any value miners (or traders) squeeze out of sequencing transactions.

Typically its done on the in-coming block. A miner, say @ethermine_org can choose how to sequence the block if they find the nonce

But what if you could go back in time? 🤔

You can with blockchains, if you have the right tools. Here, the tip of the chain is re-orged to sequence transactions favorably to miners in what is called a time bandit attack.

Time bandit's subsidize short term reorgs through the additional MEV found. You find additional MEV because you know what future transactions look like.

To date, its been an area miners and others have not been willing to go because it would hurt Ethereum's consensus and therefore its asset.

But with PoS coming to Ethereum, what do miners have to lose?

So here it is... :X
https://github.com/fxfactorial/mev-reorg-bandit-geth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
Wat extra info betreft bovenstaande..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Maar als je met die code dus het consensus model defacto kunt omzeilen door als nog transacties eigenhandig aan te passen omdat je de uitkomst al weet van toekomstige blocks.. de code moet dan toch door een pool worden toegepast / gedeployed en miners van die pool moeten daar dan toch consensus mee hebben?

Als alle miners vertrekken van de pool die het wil deployen blijft het hoewel een tikkende tijdbom vrijwel een storm in een glas water toch? Genoeg pools om uit te kiezen en als miners hun eigen investering willen veilig stellen lijkt het me juist handiger voor ze om niet te minen in een pool die het toestaat. Je gooit toch je eigen glazen in als je afhankelijk bent van minen zolang eth nog aan pow doet als niemand wil minen op de pool die het toestaat. En zodra ethereum over is op pos gaat het om staken waar het dan geen invloed op heeft?

Dus ja als alle grote pools besluiten het wel toe te passen kan het verstrekkende gevolgen hebben. Maar voor hoe lang nog blijft ethereum nog pow based dus dan blijft het een exploit voor wat nog eens zes maanden max? Heeft wel invloed op de huidige prijs maar de roep om versneld naar pos te gaan zwelt enkel aan in zo'n situatie lijkt mij. Het geeft voor de niet miners alleen maar incentive om te zeggen: zie je wel pow is bad m'kay dus weg met de miners en hallo staking.

Of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Gezien en in combinatie snap ik het nog niet echt. Het staat miners vrij om "selectief" de code aan te passen voor hun pool om zo gebruik te kunnen maken van frontrunning (hoe dat kan wordt me ook niet heel duidelijk)? En ik begrijp dat er al frustratie was omdat hun inkomsten zouden dalen door van PoW naar PoS te gaan? Vraag me af wat dit betekent voor de prijs, kan me voorstellen dat miners (zeker wanneer verenigd) een aardig effect kunnen bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Jedi_Pimp schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:11:
[...]

Gezien en in combinatie snap ik het nog niet echt. Het staat miners vrij om "selectief" de code aan te passen voor hun pool om zo gebruik te kunnen maken van frontrunning (hoe dat kan wordt me ook niet heel duidelijk)? En ik begrijp dat er al frustratie was omdat hun inkomsten zouden dalen door van PoW naar PoS te gaan? Vraag me af wat dit betekent voor de prijs, kan me voorstellen dat miners (zeker wanneer verenigd) een aardig effect kunnen bewerkstelligen.
Zoals ik het begrijp, kun je hiermee extra inkomsten voor jezelf genereren. Dit gaat wel ten koste van ETH. Als je dit dus consequent toepast, heb je op korte termijn voordeel, maar op lange termijn vernietig je ETH. Aangezien miners nu al aan het afbouwen zijn vanwege move naar PoS, zouden sommigen van hen kunnen zeggen , fok.it, ik haal er uit wat er nog in zit voor mij. Vanuit hun gezien is ETH toch al dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
resusaapje schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:42:
[...]

Aangezien miners nu al aan het afbouwen zijn vanwege move naar PoS, zouden sommigen van hen kunnen zeggen , fok.it, ik haal er uit wat er nog in zit voor mij. Vanuit hun gezien is ETH toch al dood
Zo zie ik het dus ook, nog even snel alle profits eruit trekken en dan laten sterven omdat hun dan toch geen aandeel meer hebben in het geheel..

Enige hoop is dat miningpools dit niet implementeren en wij dus ook geen verbinding kunnen maken met die pool. Althans, dat is wat ik begrijp uit de laatste minuut van het filmpje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
YouTube: Is Miner Extractable Value (MEV) an existential threat to Ethereum? ...

Vanaf 5:10 you don't see it as an existantial risk? Vitalik: it's a risk, it's a severe problem with flashbots approach. We're definitely approaching it with a mindset yes it's a problem but we do some work to solve it.

Ik ben benieuwd of hij de move naar pos dan ziet als de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Joosie200 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:54:
YouTube: Is Miner Extractable Value (MEV) an existential threat to Ethereum? ...

Vanaf 5:10 you don't see it as an existantial risk? Vitalik: it's a risk, it's a severe problem with flashbots approach. We're definitely approaching it with a mindset yes it's a problem but we do some work to solve it.

Klinkt voor mij meer dat ze eerst dit zullen fixen en dat POS later komt.

Ikzelf zal gewoon braaf ETH blijven minen zoals ik al deed.

[ Voor 4% gewijzigd door Ngangatar op 12-07-2021 11:12 ]

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Joosie200 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:54:

Kan het filmpje even niet zien maar klinkt niet heel overtuigend als de facto uitvinder van Ethereum :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:16:
[...]

Kan het filmpje even niet zien maar klinkt niet heel overtuigend als de facto uitvinder van Ethereum :P
Klinkt in mijn ogen meer als: de verwachting dat de soep niet zo heet gegeten gaat worden als hij is opgediend.

Bedoel ondertussen lees ik via coinmarketcap.com
Ethereum developer Tim Beiko announced in his blog that Ethereum ’s London hard fork will launch on August 4 between 13:00 UTC and 17:00 UTC with block 12,965,000.

Dus als miners nog iets willen uithalen moeten ze snel wezen. Of ze gaan massaal de base fee kunstmatig laag houden en de tipping fee hoog na de hard fork? Links of rechtsom gaan ze hun lucratieve verdienmodel niet zo maar laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10 13:22
Lang dacht ik een volgende short squeeze nodig te hebben om van m'n baghodler load af te komen, daarom graag even de check of ik geen BS bereken.

Om het simpel te houden:
Fictieve eenheid Peren
Kleine hoeveelheden
Fee van 1%

Tijdens een Short Squeeze is de prijs van een peer 10 euro. Als n00b koop je er 10 (10x10 + 1 = 101)

Vervolgens crashed de prijs naar 1 euro per peer. Bij verkoop zou ik een verlies hebben van 90,10 ((101 - (10x1 + 0,1)).

Nu dan de gewenste check;
Je hebt nu 2 opties;
A) baghodler totdat de prijs weer 10,2 is
B) DCA inkoop: je koopt nog eens voor 10 peren bij (10 x 1 + 0,1 = 10,1)
Maakt de totale kosten 101 + 10,1 = 111,1

Bij verkoop heb ik dan geen 10,2 (stukprijs) maar ((111,1 / 20) + 1%) = 5,62 (stukprijs) nodig om winst te maken

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _superboer_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@D_Jeff
Je laatste +1% moet /99% zijn, maar dat verschil is minimaal.

Denkfouten zitten eerder in dat je meer opties hebt (verkopen en je geld ergens anders inleggen) en dat je initiële inkoopprijs niet uitmaakt voor wat de beste beslissing op dit moment en om uit te stappen is.

Rationeel gezien moet je kijken of je verwacht de meeste winst (of eigenlijk beste of gewenste verwachte opbrengst/risico-verhouding) te halen als je de coins aanhoudt (en bijkoopt) of als je de 10-1%(bij verkoop)+10 (die je blijkbaar ook wil inleggen)=19,90 ergens anders in stopt.

[ Voor 6% gewijzigd door _superboer_ op 13-07-2021 04:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Binance nu ook geen sepa meer voor withdrawals...
Euro bank withdrawals (SEPA) have been temporarily suspended

Fellow Binancian,

Please note that Euro bank withdrawals (SEPA) have been temporarily suspended. We are working to resume this service as soon as possible. In the meantime, you are still able to withdraw Euro via credit or debit card and spend your cryptocurrencies through your Binance Card.

For more information:
•How to withdraw to credit / debit card
•How to deposit / withdraw cryptocurrency

We apologise for any inconvenience caused and thank you for your understanding.

Thanks for your support.

Binance Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

RoNoS schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:19:

[...]
Ah wel een nette mail gehad.

[ Voor 118% gewijzigd door Cyberamp op 13-07-2021 08:03 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:46
RoNoS schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:19:

[...]
Hier wordt ik toch wel zenuwachtig van. Eerst ideal storten toen sepa storten maar nu afnemen niet kan.....
Pagina: 1 ... 35 ... 102 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!