[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04-2023
shovelhead1340 schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:04:
[...]

De blokken (voor de blockchain dus) worden sowieso gemined omdat daar miners daar het geld mee verdienen.
Ondertussen worden transacties in die blokken opgeslagen voor n kleine fee. Die fee is leuk maar niet waar de miners op blijven draaien.

https://cointelegraph.com...s-guide-for-beginners/amp

https://www.euromoney.com...s-get-into-the-blockchain
Tja, in je links lees ik dus weer precies wat ik uitleg... Het minen is het oplossen van transacties. Geen vraag, geen transactieverzoek, niets te minen, geen nieuwe coins. De beloning voor het oplossen is 6.25 btc per blok. Dat is het enige wat miners verdienen, plus de fees.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:48
jowi schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:40:
[...]

Tja, in je links lees ik dus weer precies wat ik uitleg... Het minen is het oplossen van transacties. Geen vraag, geen transactieverzoek, niets te minen, geen nieuwe coins. De beloning voor het oplossen is 6.25 btc per blok. Dat is het enige wat miners verdienen, plus de fees.
Dat lees jij erin, volgens mij proberen meerdere mensen uit te leggen dat t zo dus juist niet werkt.
Er wordt ALTIJD gemined (tot het laatste blok dan)
Succes

[ Voor 4% gewijzigd door shovelhead1340 op 18-04-2021 12:45 ]

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
jowi schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:40:
[...]

Het minen is niet het oplossen van transacties...

Ik geef het op :)

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Ik geef het ook op. Plaatje uit de link van hierboven. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9VDo1h_JN7OYYa9t2P_q8HxRoe4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w9s2Ms93IXvJ8lwpnLm7eX25.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@jowi Daar staat dus exact wat iedereen je probeert duidelijk te maken, maar je moet het misschien zelf nog eens vanuit een ander oogpunt lezen.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
Tja ik lees: transacties komen in een blok, het blok wordt gemined. Wie dat het eerst doet, krijgt een beloning. Ik vind NERGENS dat miners sowieso minen, ook als er geen vraag dus geen transacties zijn. Maar goed, genoeg welles nietes, zo eerst F1 kijken :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Voor de mensen die in paniek raken, even een relativerend verhaal. We hebben de 8w MA bijna aangeraakt (oranje lijn), die tijdens de opwaartse trend na maart als support heeft gediend. Nu is de grote vraag of dit momenteel ook geldt - kunnen we er doorheen zakken? Ja, dat zou kunnen. Dan is er altijd nog de befaamde "bull market support band", oftewel het gebied tussen de 20w MA en de 20w EMA (blauwe lijn en gele lijn respectievelijk). Die hebben we, in tegenstelling tot de bull run van 2017, nog geen één keer getest. Menig analist meent dat we deze band kunnen testen zonder dat dat het einde van de market cycle/bull run zou betekenen. Oftewel, er is dus nog marge naar beneden. Dan is het de vraag of we daadwerkelijk deze regionen gaan opzoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qh9U_eazfkTHDQAGQaX-suqBvuk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8K21TZr7SuTzVjUWWbjHaK7C.png?f=fotoalbum_large

Lastig te zeggen, ik zelf wacht nog even een dagje om te bepalen waar mijn instapmoment ligt. Kijkende naar de 4h chart, zou je een support/resistance kunnen zien in de regio 52k - 53.5k (paarse box). Fib levels laten wat mij betreft weinig zien op dit moment. Ben benieuwd hoe anderen over instapniveaus denken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RlGwwAQbm-w5ESgp2XnPmrB74A0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7hxFqbkstdWudL2nSNsqpXyC.png?f=fotoalbum_large

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snikkeldrijer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-02 13:12
jowi schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:05:
Tja ik lees: transacties komen in een blok, het blok wordt gemined. Wie dat het eerst doet, krijgt een beloning. Ik vind NERGENS dat miners sowieso minen, ook als er geen vraag dus geen transacties zijn. Maar goed, genoeg welles nietes, zo eerst F1 kijken :)
Het hoeft geen welles nietes te zijn. Probeer het nog eens goed te lezen en stel eventueel een vraag als er iets niet duidelijk is. Dat werkt vaak beter dan stellig onjuiste informatie te verkondigen als de waarheid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Het gaat niet om welles nietes, het gaat erom dat je uiteindelijk begrijpt hoe het werkt, daar zijn we hier voor :) Het block wordt sowieso gemined en daar worden transacties in opgenomen. Zijn er geen transacties, dan komt dat block er dus ook, maar dan zonder transacties erin. Tenminste, er is altijd 1 transactie: De transactie van de blockreward naar de miner van dat block.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:16
Je bent wel hardleers...

Miners verzamelen transacties in de wachtrij. Binnen de toegestande grootte zetten ze zoveel mogelijk transacties in een blok. Dit doen ze gesorteerd op transactiefee, zodat ze zoveel mogelijk fee vangen. Er wordt een random nummer aan het blok toegevoegd. Het blok wordt gehashed en als die hash niet begint met een x-aantal nullen (de difficulty) is het blok ongeldig en passen ze het random nummer op het blok aan, zodat er een nieuwe hash ontstaat. Zodra de hash van de combinatie van de transacties en het random nummer begint met het afgesproken aantal nullen (de difficulty) is het blok geldig. De miner krijgt de transactiefees plus de blockreward.

Op dit moment is de blockreward nog erg hoog (6,25BTC) en veel meer dan de transactiefees. Daarom kan het lonen om een blok te genereren zonder transacties daarin. Een miner wil gewoon 100% van de tijd hashen, om de kans zo groot mogelijk te laten zijn dat hij een geldig blok vindt. Maakt niets uit of daar transacties in zitten. Natuurlijk heeft dat wel een voordeel, doordat je dan ook de transactiefees opstrijkt.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Wat een discussie over BTC mining. Geniet ervan: https://txstreet.com/

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 22:02

Malarky

Wils voor wat ieder

Vorige week deze verwachting voor mijzelf en trading vrienden gemaakt en op geanticipeerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-I5hgUV3FsTxxNRDXhyIi5zmBMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4bT6SdGg4MNz99IrDk2adybK.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat we al maanden niet boven die roze lijn kwamen dacht ik dat we bearish zouden gaan rond de 63k/64k met ongeveer dat groene pattern.

Blijken zelfs je stoutste dromen overtroffen te zijn, maar de lijnen exact goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cg3Q8wtjDAuYDjdvVoyxDeNLilg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H4ouMAl1HEJ2C1sXXbJnmtoz.jpg?f=fotoalbum_large

Al gaan we er nu zo hard af dat ik niet zeker weet of we niet eerst nog die 58k/59k moeten bevestigen als resistance want dat is nog helemaal niet gebeurd in al het geweld.

Maar wat was het een heerlijke nacht voor de mensen die anticipeerde op een correctie. Als je shorts had op de futures dan was je afgelopen week short gegaan met een btc premium van rond de 30%

In de extreme liquidatiegolf vannacht ging de premium van contango naar backwardation met op een gegeven moment -50% premium op de borden bij onder andere derribit.

Oftewel, je short werd 4x dubbel beloond, ongelovelijk :)

En uiteraard ga je longs op futures openen als je de contango razendsnell in extreme backwardation ziet gaan. Ik had zelf een stevige long positie genomen bij -30% backwardation maar de teller bleef maar oplopen dus ik dacht terug aan het horror scenario van o.a. Bitmex dat zowat iedereen werd geliquideerd en slaat em even later wijselijk op instap weer. Dat was zeer spijtig, want het was achteraf een gouden long geweest.

Voor wie zich afvraagt waarom de koers zo op tilt sloeg vannacht, hier een screenshot van net voor de impact van mij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KRvzK0-Dhaou8rNQiAn9dy38axc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xlTv2kBF5xglrftvBwLNeP1z.jpg?f=fotoalbum_large

De paarse lijnen onder diepste dippen werd tot nu toe steeds gehouden, toen die vannacht rond 59k eraan ging, gingen veel bots op een bearish standje staan en zag je nog -1500 long mooie sellgolven van bots die automatisch positisch gaan sluiten in de bitcoin omdat de markt blijkbaar naar bearish overslaat op korte termijn.

Daarna gewoon 1 lange liquidatie met dus een backwardation van -50% op de borden wat zeer extreem is als je van +30% contango komt een enkel minuut eerder.

[ Voor 44% gewijzigd door Malarky op 18-04-2021 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Miners kunnen ook lege blokken minen, zonder transacties, en alleen de block reward cashen.
Oftewel transacties worden alleen meegenomen, omdat die fees opleveren, maar zijn niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:40
Kwam in het verleden vaker voor dan nu maar zie hier een random voorbeeld: https://www.blockchain.co...e906e5fe78652ca3f35f2b5ac

The reward consisted of a base reward of 12.50000000 BTC with an additional 0.00000000 BTC ($0.00) reward paid as fees of the 1 transactions which were included in the block.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Bitvavo withdrawal fees voor Bitcoin is verdubbeld. Kost nu 0,0004 BTC.

Hier had ik een overzicht gemaakt van de kosten van allerlei exchanges/brokers: Qunix in "[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #15"

Voor Bitvavo geldt dus nu:
Fees: 0,25% + 0,0004 BTC
0,10066269 BTC moet je kopen om uiteindelijk 0,1 BTC netto te ontvangen
Kost je €4.882,14 met €32,14 in fees (wat dus 0,66% is)

Premium was voorheen €21,85 = 0,45%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:09
Malarky schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:04:
Vorige week deze verwachting voor mijzelf en trading vrienden gemaakt en op geanticipeerd:
[Afbeelding]

Omdat we al maanden niet boven die roze lijn kwamen dacht ik dat we bearish zouden gaan rond de 63k/64k met ongeveer dat groene pattern.

Blijken zelfs je stoutste dromen overtroffen te zijn, maar de lijnen exact goed.
[Afbeelding]
Kleine nuance is dat je eerste hobbel naar beneden klopt ja, de rest daaronder nog lang niet :) Maar hopelijk heb je voor jouw eigen PF gelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-10 15:25
Heb er in het verlezen al wat over gelezen hier op Tweakers, project https://www.chia.net/. In mijn ogen een interessant concept, pakt een groot probleem van de Bitcoin aan namelijk de energiekosten die horen bij bovenstaande welles/nietes discussie..

Bram Cohen is de oprichter/bedenker van Bittorrent. Een drijvende kracht achter dit project. Uiteraard zijn er nog grote vragen, namelijk: wordt de XCP wel ooit gelist etc, maar goed, ik vind het zelf wel leuk om te testen.

Heb zelf een quadcore NUC'je staan en inmiddels drie plots die worden gefarmed. Bedoeling is om dat uit te breiden naar ongeveer 35 plots op een externe schijf en die constant te blijven farmen.

Kennen jullie het project en wat is jullie visie hier op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:13

resusaapje

h less

KaiseRRuby schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:53:
Heb er in het verlezen al wat over gelezen hier op Tweakers, project https://www.chia.net/. In mijn ogen een interessant concept, pakt een groot probleem van de Bitcoin aan namelijk de energiekosten die horen bij bovenstaande welles/nietes discussie..

Bram Cohen is de oprichter/bedenker van Bittorrent. Een drijvende kracht achter dit project. Uiteraard zijn er nog grote vragen, namelijk: wordt de XCP wel ooit gelist etc, maar goed, ik vind het zelf wel leuk om te testen.

Heb zelf een quadcore NUC'je staan en inmiddels drie plots die worden gefarmed. Bedoeling is om dat uit te breiden naar ongeveer 35 plots op een externe schijf en die constant te blijven farmen.

Kennen jullie het project en wat is jullie visie hier op?
Laat me je helpen:
resusaapje schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:42:
[...]

Ja hiero. https://messari.io/asset/chia

[...]

Ik mine sinds deze maand op 3,5TiB. Nog geen XCH uit voortgekomen, maar het zou 1 XCH per 24 dagen moeten opleveren. Ik wil echter pas investeren in meer hardware als ik meer weet. Zo stellen ze 1 XCH op $20, maar pas op 30 april komt dat ding op de markt. Daarnaast is de totale netwerk space op het idiote af aan het groeien: vandaag 338PiB met naar verwachting 6% meer per maand en daardoor neemt de waarde per eenheid naar verwachting wel erg af.

Belasting van je processor en harddisk valt mee, belasting van je SSD tijdens het creëren van een plot is bizar hoog: wil je 10TiB minen, kan je de SSD om dat voor te bereiden daarna wel weggooien.

Dus ik wacht even af wat er gebeurt als de munt op de markt komt :)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-10 15:25
Kijk, dat is nuttige informatie. Je hebt dus nog steeds geen enkele munt, dat is bijzonder. Netwerk is inmiddels al 420+ PiB zag ik, wellicht moet je inderdaad honderden plots tegelijk gaan farmen. Interessant weetje qua stroomverbruik, als ik mijn setup een jaar lang 3,5tb laat farmen kost me dat 36 euro aan energieverbruik.

Heb je enig idee hoe het kan dat je nog geen enkele munt hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

KaiseRRuby schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:33:
[...]

Kijk, dat is nuttige informatie. Je hebt dus nog steeds geen enkele munt, dat is bijzonder. Netwerk is inmiddels al 420+ PiB zag ik, wellicht moet je inderdaad honderden plots tegelijk gaan farmen. Interessant weetje qua stroomverbruik, als ik mijn setup een jaar lang 3,5tb laat farmen kost me dat 36 euro aan energieverbruik.

Heb je enig idee hoe het kan dat je nog geen enkele munt hebt?
Ik ben pas twee weken bezig :)

op het hoogtepunt (genoeg eigen plots, 'weinig' network space) was de "Expected Time to Win" 21 dagen. Vandaag is dat echter alweer een maand. Dus tegen het eind van deze maand denk ik 1 XCH te hebben gefarmed. Maar er komt nu circa 1 dag per dag bij, dus het begint een beetje op chasing rainbows te lijken 8)

Check vooral ook https://chiacalculator.com/

In jouw geval:
1 mnd = 2 XCH = $40
3 mnd = 5 XCH = $100
6 mnd = 7 XCH = $140
1 jaar = 9 XCH = $180
5 jaar = 10 XCH = $200

Dus het wordt al snel zinloos. Maximaal een halfjaar lijkt mij en dan ga ik ervan uit dat die $20/XCH klopt.

Ik vraag me trouwens af wat de real world deal is. Waar wordt Chia voor gebruikt wat al niet elders gedaan wordt? Energiezuinig farmen is leuk, maar voor wat?

[ Voor 21% gewijzigd door resusaapje op 19-04-2021 11:47 ]

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@KaiseRRuby @resusaapje Ik heb als experimentje sinds kort een NKN-node draaien op m'n NUC. Duurde wel een eeuwigheid voordat de chain was gedownload en verwerkt (ongeveer 3 dagen). Nu sinds een dag daadwerkelijk aan het minen. Heeft me nog niets opgeleverd, maar die NUC staat toch 24/7 aan (domoticaservertje). Ga het een maandje aankijken.

Het is eigenlijk wel jammer dat er geen mining-topic is, want hier hoort het wat mij betreft niet echt thuis. En nee, ik voel me niet geroepen er eentje te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

sOid schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:42:
@KaiseRRuby @resusaapje Ik heb als experimentje sinds kort een NKN-node draaien op m'n NUC. Duurde wel een eeuwigheid voordat de chain was gedownload en verwerkt (ongeveer 3 dagen). Nu sinds een dag daadwerkelijk aan het minen. Heeft me nog niets opgeleverd, maar die NUC staat toch 24/7 aan (domoticaservertje). Ga het een maandje aankijken.

Het is eigenlijk wel jammer dat er geen mining-topic is, want hier hoort het wat mij betreft niet echt thuis. En nee, ik voel me niet geroepen er eentje te maken ;)
Interessant. Chia kan hier natuurlijk, zolang het nieuws is, maar idd, andere draad is beter voor het vervolg. En er zijn toch al tig mining draden? Ben trouwens benieuwd waarom mensen iets dan ETH minen? Initieel uit nieuwsgierigheid okee, maar hele farms voor ETC en Doge. Het levert toch minder op dus waarom de investering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:05

Hier op een Raspberry Pi 3b een NKN-node. Binnen halen van de blockchain is erg CPU intensief en daarin blinkt de Pi niet uit. Heb daarom een ZIP gedownload en die uitgepakt dan hoef je alleen nog de dagen die missen op te halen en was het zo klaar.

Op een Pi 4 wilde ik Chia installeren of een andere storage achtige. Heb een 10TB externe disk gekocht en ben voor een Storj node gegaan. Reden: Chia is nog niet op de markt + je hebt wat ik lees meer CPU en geheugen nodig + het is erg intensief op een SSD en traag op een HDD. Storj is ook gewoon al te handelen op Binance. Geen idee of het wat gaat opleveren maar tot nu alleen de kosten voor de 10TB disk. Wanneer het niks wordt kan ik die altijd nog gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
DJ-Promo schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:34:
[...]

Hier op een Raspberry Pi 3b een NKN-node. Binnen halen van de blockchain is erg CPU intensief en daarin blinkt de Pi niet uit. Heb daarom een ZIP gedownload en die uitgepakt dan hoef je alleen nog de dagen die missen op te halen en was het zo klaar.
Slim. Ik heb ook nog een Pi staan en die crashte vrij snel bij het downloaden/verwerken van de blockchain. Misschien maar op jouw manier proberen. Wil het echter wel via Docker draaien (zoals ik nu ook op NUC) heb. Heb jij dat toevallig ook zo geregeld?
Op een Pi 4 wilde ik Chia installeren of een andere storage achtige. Heb een 10TB externe disk gekocht en ben voor een Storj node gegaan. Reden: Chia is nog niet op de markt + je hebt wat ik lees meer CPU en geheugen nodig + het is erg intensief op een SSD en traag op een HDD. Storj is ook gewoon al te handelen op Binance. Geen idee of het wat gaat opleveren maar tot nu alleen de kosten voor de 10TB disk. Wanneer het niks wordt kan ik die altijd nog gebruiken.
Ik heb op m'n NAS ook een Storj-node draaien sinds een week of twee. Het probleem met Storj is dat de vraag veel kleiner is dan het aanbod. Bij mij is er nog maar 27GB gebruikt. Dat levert natuurlijk helemaal niets op (verwachte payout is nu $0.02 :+). Ook hierbij kijk ik het even aan. Die ruimte is nu toch ongebruikt op m'n Synology dus ach.
resusaapje schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:20:
[...]

Interessant. Chia kan hier natuurlijk, zolang het nieuws is, maar idd, andere draad is beter voor het vervolg. En er zijn toch al tig mining draden?
Ja maar voor zover ik weet geen 'groot mining-topic'. We hebben het hier nu al over drie verschillende dingen: Chia, Storj, NKN (en zijdelings DOGE en ETH). Dat zouden dan allemaal aparte topics zijn.

Ben benieuwd hoe de modjes hierover denken dus ik dat @Taro en @.oisyn even. Ik weet te weinig over mining om een inhoudelijke startpost van zo'n topic te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Nee is geen docker installatie. Installatie zelf was simpel zat en had op die Pi geen docker staan. De Storj node is wel docker. Ben benieuwd hoe hard de dollar teller bij mij gaat lopen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-10 21:55

Heb hier thuis een VM opgestart met een NKN node, en 1 op een VPS'je, draaien nu een paar dagen maar ze hebben tot op heden nog 0,0 gemined :?

Nu maak ik wel gebruik van de luie manier (NKNX), maar zou verwachten dat het toch wel iets moet doen, behalve het aantal relays O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTbX6Cyg9iWC46JTMnTgu6cH9fo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oUit8raeD5LMe1P234oJsFyU.png?f=fotoalbum_large

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
DutchCrownNL schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:15:
[...]

Heb hier thuis een VM opgestart met een NKN node, en 1 op een VPS'je, draaien nu een paar dagen maar ze hebben tot op heden nog 0,0 gemined :?

Nu maak ik wel gebruik van de luie manier (NKNX), maar zou verwachten dat het toch wel iets moet doen, behalve het aantal relays O-)
[Afbeelding]
Kan even duren blijkbaar.
it takes times, and a bit of luck! The average right now it´s about 1 block every 3 weeks or so per node, and it doesn´t pay for your relays, it pays the whole block (~11 NKNs). You can watch the “estimate node/month = 13.90$” in nstatus.org 5
https://forum.nkn.org/t/no-rewards/2764/8

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Jedi_Pimp schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:08:
Ondertussen is de DXY afgeketst op de 50w EMA en bevindt zich nu onder de 20w EMA. De key resistance/support box (paars) is niet eens echt getest. Natuurlijk goed nieuws voor crypto & assets, had alleen niet verwacht dat de stijging nu al afgelopen zou zijn :)

[Afbeelding]
Een nieuwe week, een nieuwe DXY update. We zijn vandaag pijnlijk hard door de 50d EMA gereject - wat in principe erg goed nieuws is voor asset classes en crypto. Olie, S&P500 en de euro reageren zoals verwacht, alleen de NASDAQ heeft het zwaar. Tech lijkt blijvend aan het inleveren zijn t.o.v. traditionele stocks. Goed, dat zal allemaal wel - waarom daalt BTC als de DXY daalt? Tot en met grofweg dit weekeinde hebben ze een mooie inverse correlatie getoond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1iS2V6B717ScEFycQCK-uT0wOAM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WzCKYyffJOWvB8NtN9uvFeaB.png?f=fotoalbum_large

Qua BTC blijf ik bij mijn vorige post en wacht ik totdat de support levels van ~53k en/of daarna ~51k getest worden. We zijn neerwaarts uit de triangle gebroken en de 50d EMA (blauwe lijn) heeft niet als support gehouden. Wat mij betreft zijn er twee mogelijkheden. Of, dit was het, en binnen nu en 3 dagen bevinden we ons weer in de triangle. Of, we zien een klassieke dead cat bounce (geïllustreerd door donkerblauwe lijn) en we bewegen opwaarts naar de triangle, waar we resistance vinden en vervolgens of de 8w MA (oranje lijn) testen of doorzakken naar een nog lager support niveau, bijvoorbeeld de groene lijn. Het is momenteel nogal grillig en zelf wacht ik nog even af voordat ik een instapmoment bepaal. Ik ben afgelopen zaterdag uitgestapt met uitzondering van enkele low cap coins, dus ik zit in een luxepositie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZnh1pK-t4aPvfim0DLQLrH7AUE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ix3zPtAsBwoJ12WrHF3hmcmf.png?f=fotoalbum_large

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 22:02

Malarky

Wils voor wat ieder

AAVE/BTC - 1 day - logaritmisch
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FtyW1y-GjSNzo11-suj6-8wyFHg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QRUVW5qS2HwmszKtMVBnwJ3g.png?f=fotoalbum_large

Gaat binnenkort breken. En zelden krijg je een kaaschaaf lijn zo aangerijkt als bij AAVE.

Pakken we het dollar paar AAVE/USDT... 4h (all time history binance) - logaritmisch
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWvC4TAE_KUmTuwChdxEEOcyepA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O1u5Lm61JOdix1HXF61HNxSI.png?f=fotoalbum_large

Al gebroken, support is resistance geworden, poging gedaan om resistance te breken, afgeslagen.

Dit is een uiterest klassiek voorbeeld van een coin, die imho, zeer binnenkort eens een fatsoenlijk correctie gaat maken. Heeft nog wat horizontale support voor zolang het duurt....

Jammer dat op Tradingview zo weinig traders nog de 'log' knopt ontdekt hebben want dan maken allerlei coins opeens sense. Of wilde iemand hier nog beweren dat die lijn op AAVE/BTC puur toeval is 16 maanden lang? 8)7

Persoonlijk wacht ik liever met een short tot die ook breekt op het BTC paartje, dat is dubbele bevestiging.

[ Voor 14% gewijzigd door Malarky op 19-04-2021 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@sOid Er zijn wel 1-2 topics over ETH minen, maar het staat je wat mij betreft vrij om een op mining gericht topic te starten, ook omdat de gesprekken over type hardware en dergelijke voor anderen minder interessant zijn. Nog niet als 3e topic naast de Slowchat en Nieuws & koersen topics waar we actief mensen heen gaan verwijzen, maar gewoon klein en simpel beginnen. Als het echt gaat lopen en er voldoende animo voor is kan je het altijd verder optuigen en daarna zouden we mogelijk actief mining gerelateerde zaken naar het mining topic kunnen verwijzen, maar dat overleg ik dan eerst even.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Taro schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:59:
@sOid Er zijn wel 1-2 topics over ETH minen, maar het staat je wat mij betreft vrij om een op mining gericht topic te starten, ook omdat de gesprekken over type hardware en dergelijke voor anderen minder interessant zijn. Nog niet als 3e topic naast de Slowchat en Nieuws & koersen topics waar we actief mensen heen gaan verwijzen, maar gewoon klein en simpel beginnen. Als het echt gaat lopen en er voldoende animo voor is kan je het altijd verder optuigen en daarna zouden we mogelijk actief mining gerelateerde zaken naar het mining topic kunnen verwijzen, maar dat overleg ik dan eerst even.
Ok prima! Ik zal een dezer dagen proberen een semi-fatsoenlijke startpost in elkaar te flansen ;) Mocht iemand zich geroepen om mee te willen schrijven/denken, DM me dan even.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
sOid schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:05:
[...]

Ok prima! Ik zal een dezer dagen proberen een semi-fatsoenlijke startpost in elkaar te flansen ;) Mocht iemand zich geroepen om mee te willen schrijven/denken, DM me dan even.
Als je me nodig hebt =] verkopen van miners is een core business geweest.

Ik ben zojuist voor 80% naar FIAT gegaan, heb me copytrader bot uitgezet want dat zijn prutsers in deze tijden. zoals in andere topic vermeld zie ik een enorm twist in mn twitter tijdlijn van jongens die enorm veel geld verdienen met traden. Ook de schreeuwers zijn 'stil', het volume is weg, high leverage kan zorgen voor een extra boost naar beneden.

[ Voor 33% gewijzigd door green-tea op 20-04-2021 09:12 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorwas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
hmm het BTC volume lijkt nu wel weer wat toe te nemen. Ben benieuwd of we nu toch weer terug omhoog gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door jorwas op 20-04-2021 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nagynl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:48
jorwas schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:47:
hmm het BTC volume lijkt nu wel weer wat toe te nemen. Ben benieuwd of we nu toch weer terug omhoog gaan.
Zou van mij wel mogen, is wel weer even genoeg correctie geweest :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Hadden we deze post-mortem al gezien?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:05
Lees eens paar paginas terug (op de 18de) heeft er eigenlijk niet zoveel mee te maken.

Edit: Buiten die laatste tweet misschien. Er is een cascade aan liquidaties en stoplosses gefired geweest

[ Voor 38% gewijzigd door Tiepfoud op 20-04-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:01
sOid schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:05:
[...]

Gaarne ik ben onlangs ook begonnen met het minen van ETH met een rig van 6x 1660 Supers (33MH/s)
Info over risers en power supplies zou heel behulpzaam zijn.

Overigens zeer content met de stijgende lijn in de Bitcoin prijs, al die doempraat dat we naar 43k gaan kwam me de neusgaten uit :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

BTC lijkt voor als nog een lokale bodem van ~$53.2k gevonden te hebben. Wellicht nog 1x testen, maar hoeft voor mij niet persé :P

Deze bodem lag vorige maand op ~$50.5k en de maand ervoor op ~$43k.

Ik hoop ff een aantal dagen zijwaarts tussen de $55k en $58k om ff wat bij te tanken.
Alts zullen dan ook weer stijgen, waardoor de hoeveelheid USDT (alt winsten) op exchanges zal toenemen. Daarna gas geven om rond juni de $65k van de troon te stoten :)

Wat is het meest gunstige scenario volgens jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 20-04-2021 13:47 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-Promo
Mooody schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:45:
BTC lijkt voor als nog een lokale bodem van ~$53.2k gevonden te hebben. Wellicht nog 1x testen, maar hoeft voor mij niet persé :P

Ik hoop ff een aantal dagen zijwaarts tussen de $55k en $58k om ff wat bij te tanken.
Alts zullen dan ook weer stijgen, waardoor de hoeveelheid USDT (alt winsten) op exchanges zal toenemen. Daarna gas geven om rond juni de $65k van de troon te stoten :)

Wat jij aangeeft lijkt mij prima. Even een dip en daarna rustig door. Kan ik mooi wat extra DCA BTC kopen voordat de trein doorgaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KcRp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-10 01:26

Als BTC deze run zijn weg naar de top kan vinden maakt het mij niet zo veel uit hoe dat gaat.
Ik pas me wel aan.

Goeroe Ben laat zien dat we voorlopen op de voorgaande cycli en daarom zal een tijd zijwaarts alleen maar goed zijn.
In onderstaande bijdrage gaf hij aan dat in het meest ongunstigste scenario we nog een verdere dip kunnen krijgen en daar geruime tijd in kunnen blijven hangen om vervolgens weer omhoog te gaan. Dat zal dan een spannende zomer worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aarebe1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-08-2023

Aarebe1

Maxi

Ik hou vast aan $100k eind mei.
Onderbuik. Dat wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/neo4nZaFwBvbVCnF3jG7cZkeJn4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xwsXJm4JsevGuiqrG5cOCfms.png?f=fotoalbum_large

Meest gunstige KT-scenario hierboven. De dip wordt een 1-2-3 reversal met een breakout target die gelijk staat aan de "nieuwe" supportlijn (geel) plus de delta van deze lijn met de support ervoor (de 2 candles rond 53300).

Meest gunstige LT-scenario? Voor mij persoonlijk: dippen naar 50k, die als support houden, en dan steady omhoog naar 60k. Dan in twee weken tijd steady omhoog naar 65k, de laatste alt run-up en 60k wekenlang als support houden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aarebe1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-08-2023

Aarebe1

Maxi

Jedi_Pimp schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:48:
[...]

[Afbeelding]

Meest gunstige KT-scenario hierboven. De dip wordt een 1-2-3 reversal met een breakout target die gelijk staat aan de "nieuwe" supportlijn (geel) plus de delta van deze lijn met de support ervoor (de 2 candles rond 53300).

Meest gunstige LT-scenario? Voor mij persoonlijk: dippen naar 50k, die als support houden, en dan steady omhoog naar 60k. Dan in twee weken tijd steady omhoog naar 65k, de laatste alt run-up en 60k wekenlang als support houden :)
Weer terug naar beneden? :'(

Ben deze regionen nu wel zat.. 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:49

MicroWhale

The problem is choice

Zijwaarts it is inderdaad. Meest waarschijnlijke scenario ook. Ik denk alleen dat dat meer dan een 'paar dagen' gaat zijn.

In mei (kan goed letterlijk over een maand) zien we pas weer echt een grote en snelle stijging van Btc (richting 70-80k). Misschien dat ie in de tussentijd wat omhoog krabbelt richting de 60k$ of zo. In de tussentijd zullen de alts hoogtij vieren. BNB naar 1k$ (DeFi shit galore), ETH in aanloop naar London richting de 3k$.

Bijna hetzelfde verhaal, andere tijdlijn en andere targets.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 14:45
Interessant BTC twitter draadje... plausibel scenario?
https://twitter.com/hvandrie/status/1384936243713163265

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ik hou er zeker rekening mee. Gisteravond all-in BNB gegaan, vanochtend alles verkocht richting BUSD en nu wachten op de mogelijke dip.

Ik hou zelf rekening met het aantikken van de bovenste lijn, nu rond de 48k. Daarna mogelijk nog iets verder dippen, maar zien we dan wel weer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sUDTU50RkKidA281kUKNTP6-e6Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R2WoEbJAaBzh2I6HOYsjuC9t.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 14:45
Taro schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:45:
[...]

Ik hou er zeker rekening mee. Gisteravond all-in BNB gegaan, vanochtend alles verkocht richting BUSD en nu wachten op de mogelijke dip.

Ik hou zelf rekening met het aantikken van de bovenste lijn, nu rond de 48k. Daarna mogelijk nog iets verder dippen, maar zien we dan wel weer.
Met all-in bedoel je dan je online "speel-pot" of ook een eventuele long-term hodl pot op een hw wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
catchingfire schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:50:
[...]

Met all-in bedoel je dan je online "speel-pot" of een eventuele long-term hodl pot op een hw wallet?
Mijn trade pot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08:18
Scenario, het kan omhoog gaan of het gaat naar benden en dan gaat het tot een vorig prijs niveau. Niet echt rocket science hoor :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jowi
Palindrome schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:07:
[...]
Scenario, het kan omhoog gaan of het gaat naar benden en dan gaat het tot een vorig prijs niveau. Niet echt rocket science hoor :p
Precies. Gewoon tegelijk een long en een even grote short nemen, zit je altijd goed. Zo moeilijk is het niet :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
MicroWhale schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:27:
[...]

Zijwaarts it is inderdaad. Meest waarschijnlijke scenario ook. Ik denk alleen dat dat meer dan een 'paar dagen' gaat zijn.

In mei (kan goed letterlijk over een maand) zien we pas weer echt een grote en snelle stijging van Btc (richting 70-80k). Misschien dat ie in de tussentijd wat omhoog krabbelt richting de 60k$ of zo. In de tussentijd zullen de alts hoogtij vieren. BNB naar 1k$ (DeFi shit galore), ETH in aanloop naar London richting de 3k$.

Bijna hetzelfde verhaal, andere tijdlijn en andere targets.
Ik wil geen partypooper zijn, maar technisch gezien ziet het er steeds minder overtuigend uit. Zelfs de meest bullish analisten die ik volg zijn op de korte termijn bearish. Let wel: ik heb het al vaker gezegd, een dip naar ~45k is juist gezond voor de middellange termijn. Zolang ~40k gehouden wordt. Een retracement naar deze niveaus betekent niet het einde van de market cycle.

Ik hoop dat ik morgen wat charts kan posten, maar het spreekt toch wel voor zich:

- Overduidelijke bearish divergence op de 1d en zelfs op de 1w, nu al ruim twee maanden.
- Op de 1d zijn we nu al 3x (uit mijn hoofd) gereject door de 50MA. Hoe vaak zijn we deze bullrun onder de 50d MA gekomen?
- Op de 1h zitten we volgens mij onder de 20h MA en de rest van de chart ziet er ook matig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:49
https://www.livemint.com/...plans-11618990417121.html

Vraag me af als de uitbreiding van coinbase naar india (onder leiding van ex google pankaj gupta) de bear market gaat beïnvloeden (of zelfs voorkomen).

Is tegenwoordig moeilijk om te vergelijken met de geschiedenis, crypto heeft t.o.v. 2017 toch wel een flinke positie in de bedrijfswereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Taro schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:45:
[...]

[Afbeelding]
Veel beren op de weg hier bij velen. Laat ik eens luisteren naar de ervaren rotten.
De helft naar BUSD gegooid en koopsignaal rond 51000 uit fomo. Kijken wat er gebeurt :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Ruim $1,5 miljard aan bitcoin opties lopen af, de bears staan voor.

Komende vrijdag 23 april lopen er 1,55 miljard dollar aan Bitcoin (BTC) opties af. De tussenstand: de bears, handelaren die speculeren op een lagere koers in de toekomst, staan 'voor' met 340 miljoen dollar, zo meldt Cointelegraph in een marktanalyse.

Bron: https://bitcoinmagazine.n...en-af-de-bears-staan-voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08:18
Dat wordt dus een dikke bear trap 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Nou, het viel dus wel mee vannacht met BTC. In totaal $600 van de prijs af. Da's 1%. RSI en MACD kijken me ook vrolijk aan.
Maar we denken dus dat de komende dagen niet groen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Het viel mee tot nu toe.... maar morgen weer expiratiedag?
Heb zo'n idee dat het voor wat invloedrijke lieden interessant is om tot die tijd de boel laag te houden.

[ Voor 68% gewijzigd door jowi op 22-04-2021 08:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Jedi_Pimp schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:09:
[...]

Ik wil geen partypooper zijn, maar technisch gezien ziet het er steeds minder overtuigend uit. Zelfs de meest bullish analisten die ik volg zijn op de korte termijn bearish. Let wel: ik heb het al vaker gezegd, een dip naar ~45k is juist gezond voor de middellange termijn. Zolang ~40k gehouden wordt. Een retracement naar deze niveaus betekent niet het einde van de market cycle.

Ik hoop dat ik morgen wat charts kan posten, maar het spreekt toch wel voor zich:

- Overduidelijke bearish divergence op de 1d en zelfs op de 1w, nu al ruim twee maanden.
- Op de 1d zijn we nu al 3x (uit mijn hoofd) gereject door de 50MA. Hoe vaak zijn we deze bullrun onder de 50d MA gekomen?
- Op de 1h zitten we volgens mij onder de 20h MA en de rest van de chart ziet er ook matig uit.
4h. Bovenste gele lijn: key resistance die gebroken moet worden willen we weer bullish worden. Paarse doos: volgende support. Blauwe lijn: 50d MA waar we tegen gereject zijn, meerdere keren. We zijn deze bull run nog niet zo lang (en zo "ver") onder deze MA gekomen. Oranje dikke lijn: 8w MA die mooi overeenkomt met de onderkant van de paarse doos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKOMQOz4q_sIwK79mgpesiILYdM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3x3fYEylJQxqxEFs72XihLs4.png?f=fotoalbum_large

1d: duidelijke bearish divergence.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lU_1Dzfwfob2RMQXkDAk8VW5C5Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6hF6vPvPbEkQLcLvKyUAWhTb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:05

watercoolertje

Untertitel

Kan aan mij liggen maar ik zie daar iets minder duidelijk ook een bullish divergence in :P

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
watercoolertje schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:40:
[...]
Kan aan mij liggen maar ik zie daar iets minder duidelijk ook een bullish divergence in :P
Ik zou zeggen, show me the money :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:05

watercoolertje

Untertitel

Jedi_Pimp schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:02:
[...]

Ik zou zeggen, show me the money :)
Kan nergens snel wat tekenen/uploaden maar alle lows lopen op in waarde en af in de RSI, dus net zo goed haaks op elkaar (alleen wat minder sterk als bearisch).

https://b.thumbs.redditme...Qc9ouhDPUG9GVXtvBh3CY.jpg

Bullisch hidden divergence in dat plaatjes dus...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-10 09:16

psy

resusaapje schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:38:
[...]

Ik ben pas twee weken bezig :)

op het hoogtepunt (genoeg eigen plots, 'weinig' network space) was de "Expected Time to Win" 21 dagen. Vandaag is dat echter alweer een maand. Dus tegen het eind van deze maand denk ik 1 XCH te hebben gefarmed. Maar er komt nu circa 1 dag per dag bij, dus het begint een beetje op chasing rainbows te lijken 8)

Check vooral ook https://chiacalculator.com/

In jouw geval:
1 mnd = 2 XCH = $40
3 mnd = 5 XCH = $100
6 mnd = 7 XCH = $140
1 jaar = 9 XCH = $180
5 jaar = 10 XCH = $200

Dus het wordt al snel zinloos. Maximaal een halfjaar lijkt mij en dan ga ik ervan uit dat die $20/XCH klopt.

Ik vraag me trouwens af wat de real world deal is. Waar wordt Chia voor gebruikt wat al niet elders gedaan wordt? Energiezuinig farmen is leuk, maar voor wat?
Ik ben er nu ook mee bezig. Omdat ik al een aantal gaming pc's hier nu al een tweetal maanden laat minen leek het me wel wat om ook Chia te gaan proberen, want de CPU's zitten maar te niksen en staan de hele dag aan. Ook heb ik schijfruimte genoeg.

Het is wel een groot experiment.
Heb nu dus 1 x 9900k draaien als plotter, met een 1 TB disk doet die nu 4 plots tegelijk aanmaken. Een uur of 8 ongeveer, dus 12 plots per dag.

Er is sindskort een future in de handel waarop je een indicatie krijgt van de prijs
https://www.hotbit.io/exchange?symbol=XCH_USDT

nu 1100 dollar...dat is wel wat anders als 20 dollar.
Maar we moeten maar eens zien wat het echt wordt eind deze maand :+

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

psy schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:56:
[...]

Ik ben er nu ook mee bezig. Omdat ik al een aantal gaming pc's hier nu al een tweetal maanden laat minen leek het me wel wat om ook Chia te gaan proberen, want de CPU's zitten maar te niksen en staan de hele dag aan. Ook heb ik schijfruimte genoeg.

Het is wel een groot experiment.
Heb nu dus 1 x 9900k draaien als plotter, met een 1 TB disk doet die nu 4 plots tegelijk aanmaken. Een uur of 8 ongeveer, dus 12 plots per dag.

Er is sindskort een future in de handel waarop je een indicatie krijgt van de prijs
https://www.hotbit.io/exchange?symbol=XCH_USDT

nu 1100 dollar...dat is wel wat anders als 20 dollar.
Maar we moeten maar eens zien wat het echt wordt eind deze maand :+
Hah, ja dat ken ik, die verwachte prijzen :z
Voorlopig heb ik echter nog geen één Chia gefarmd, dus blijft het resultaat $0 O-)
Je insteek is ook de mijne: farmen met wat je hebt en pas investeren als je weet wat je kan verwachten. Of als je een andere smoes hebt om te kopen ;)

30 april weten we meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grlla
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-10 21:14
Zijn hier nog Tweakers die AMPL hebben of in het verleden hebben gehad?

Ampleforth heeft gister een governance token gelanceerd (FORTH), incl. retroactieve Airdrop voor AMPL holders. Zie medium artikel voor meer informatie over de airdrop en de token:
https://medium.com/amplef...ll-ecosystem-e2d88ca01691

Claimen van de airdrop kan hier:
https://www.ampleforth.org/governance/claim/

Token is direct op Coinbase Pro gelist, evenals op een aantal andere exchanges zoals Huobi, OKEx, MXC, Gate.io en meer.

Huidige koers is $50-$55:
https://www.coingecko.com...pleforth-governance-token

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wo Ve
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-02 13:47
resusaapje schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:41:
[...]

Hah, ja dat ken ik, die verwachte prijzen :z
Voorlopig heb ik echter nog geen één Chia gefarmd, dus blijft het resultaat $0 O-)
Je insteek is ook de mijne: farmen met wat je hebt en pas investeren als je weet wat je kan verwachten. Of als je een andere smoes hebt om te kopen ;)

30 april weten we meer
Chia helemaal uitgezocht, schijnt toch dat je schijven aardig snel naar de klote gaan en dat je internet verbinding de bottle neck is. Ik ben bezig met NKNx, lijkt te gaan lukken. Maar wederom ook een hoop beloftes en veel gedoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Wo Ve schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:41:
[...]

Chia helemaal uitgezocht, schijnt toch dat je schijven aardig snel naar de klote gaan en dat je internet verbinding de bottle neck is. Ik ben bezig met NKNx, lijkt te gaan lukken. Maar wederom ook een hoop beloftes en veel gedoe :)
De schijf waarmee je plot, yes. De schijf waarmee je farmt, niet zo zeer. Maar we gaan het zien over een week op 30 april . Voorlopig bij mij nog steeds 0 CHIA :')

kan je iets meer delen over NKNx? (wat een naam...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wo Ve
resusaapje schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:50:
[...]

De schijf waarmee je plot, yes. De schijf waarmee je farmt, niet zo zeer. Maar we gaan het zien over een week op 30 april . Voorlopig bij mij nog steeds 0 CHIA :')

https://nknx.org/ weet je alles :) Bjjna een node draaien op raspberry pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-10 22:48
Richh schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:01:
Vertel. Wat is volgens jou de definitie van 'technisch ingehaald'?
En op welke gebieden hebben andere munten dan Bitcoin ingehaald?
Ik weet niet zo goed waar je naar zoekt.. Bitcoin is begonnen als P2P currency 10 jaar geleden en heeft in al die tijd niks fundamenteels veranderd aan z'n protocol. Het is nog steeds één block met een laag maximaal aantal transacties elke 10 minuten. Dus als je zegt dat bitcoin niet ouderwets is snap ik niet waar je het over hebt. Ik zeg niet dat het niet werkt maar in de context waarin we nu zitten (crypto) is bitcoin het oudste van het oudste.

Tel daarbij op dat het helemaal geen p2p currency kan zijn. Er zijn geen oplossingen voor schaalbaarheid en transactiekosten terwijl die al jaren een serieus probleem zijn. Of nouja, eigenlijk niet meer want iedereen heeft geaccepteerd dat bitcoin een SoV is, dus maken die transactiekosten en snelheid niet zovele meer uit. En da's prima. Dat doet het goed maar het gevolg is wel dat alle innovatie op het gebied crypto niet bij bitcoin vandaan komt.
Er is geen organisatie. Dat is precies de hele kern van het decentrale karakter van Bitcoin. Het is geen bedrijf waarvan jij aandeelhouder wordt, ofzoiets. Gelukkig maar, want een coin die op een dergelijke manier gebracht wordt, heeft de belangen bij de eigenaren van die coins liggen, en niet bij jou.
Je kan niet zomaar het protocol veranderen. Dat doe je met elkaar en dus moet je dat organiseren. Dat bedoel ik daar mee.
Bitcoin is (nu Satoshi Nakamoto het niet meer doet) een stel nerds (in de positieve zin van dat woord) die op libertarische gronden een economische gedachtenspinsel heeft gelanceerd. Open source. Het draait hier niet om snel dingen veranderen of zoiets, het draait hier om stabiliteit en het behouden van de kern van het idee.

Ik ben maar wat blij dat die miljarden die in Bitcoin omgaan niet door wat scriptkiddies beheerd worden.
[...]
Ja precies. "Good things take time". Daarom schiet het allemaal niet op met BTC maar je moet je er niet achter verschuilen. Wat is er nou fundamenteel veranderd aan bitcoin? Ham and eggs.. Als je dat vergelijkt met misschien wel het meest extreme voorbeeld: iota die van trinary naar binary zijn gegaan, hun hele consensus mechanisme op de schop hebben gegooid en nog veeeel meer. Daar kan je van vinden wat je wil, maar er gebeurt wel wat; er is innovatie.
Tja, in de huidige wereld krijgt degene die het hardste schreeuwt wellicht gelijk, ookal had diegene helemaal niet het beste idee ;)
Bitcoin's tokenomics en reden van bestaan is al overduidelijk, dat hoef je niet meer uit te leggen. Er is geen centrale stakeholder. Zonder centrale eigenaar (met veel eigenbelang), wie moet er dan nog promoten? En wat valt er nog te vertellen?

Zegt het niet eigenlijk heel veel als je cryptomunt wel die keiharde marketing nodig heeft?
Eens.
Lightning network bedoel je? Werkt als een tiet. Jammer genoeg maakt nog steeds niet iedereen er gebruik van.
Niet dat het uitmaakt voor een store of value. Wel eens goudstaven naar een ander land gestuurd?
[...]
Nee daar dacht ik eigenlijk niet aan. Ik zat meer in de richting van taproot. Maar lightning is ook zo'n voorbeeld van ontwikkeling die niet opschiet. Hoe staat het er nu mee? Het is fundamenteel nog hetzelfde als in dit filmpje toch? Kan je al offline transacties doen?
Geen enkel project komt in de buurt bij het transactievolume van Bitcoin, hooguit muv Ethereum. Feitelijk kan je dit niet zeggen.
Mwoah.. bitcion zit gemiddeld rond de 50k per dag? Dat stelt echt niet zoveel voor en er zijn zat andere projecten die veeeeel meer dan dat kunnen en dat laten zien of hebben laten zien
Verder doet iedere coin consessies op ofwel het ene, ofwel het andere vlak.
Nietes. Zowel IOTA als Nano doen geen consessies aan decentralisatie, snelheid of transactiekosten.
Dat je zou kunnen stellen dat Bitcoin dermate secure is, dat het best 'iets minder secure' kan zijn zonder 'onveilig' te worden, daar kan ik wel in komen tho. Toch is dat nog steeds een concessie ten opzichte van het originele idee.

Nog los van bovenstaande: het is hoeft helemaal niet zo te zijn dat de beste technische oplossing ook het meeste waard is :)
Het grappige is dat als dit zo van je lees ik niet snap waarom jij niet een hele dikke vette zak nano hebt..

Hallo met Tim

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
resusaapje schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:50:
[...]

Ben ondertussen bezig met tekstjes voor startpost van mining-topic! NKN komt hier ook in terug. Afhankelijk van weekendplannen komt het deze week online. (Als @Richh deadlines haalt <3 :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:43
RaptorXS schreef op donderdag 22 april 2021 @ 00:54:
Ruim $1,5 miljard aan bitcoin opties lopen af, de bears staan voor.

Komende vrijdag 23 april lopen er 1,55 miljard dollar aan Bitcoin (BTC) opties af. De tussenstand: de bears, handelaren die speculeren op een lagere koers in de toekomst, staan 'voor' met 340 miljoen dollar, zo meldt Cointelegraph in een marktanalyse.

Bron: https://bitcoinmagazine.n...en-af-de-bears-staan-voor
Bullish toch? *O*
Die speculanten moeten dan nu dus gaan terugkopen.

[ Voor 4% gewijzigd door The Redman op 22-04-2021 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Oh ja, komende vrijdag.

Is maar goed dat ik voor een groot deel nog in BUSD zit, vanwege het signaal van Taro e.a. gisteren. Ondertussen ook wat ETH afgeroomd, maar ook wat in LINK gegooid.

Duimen dat mijn dromen uitkomen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
Begint hier een beetje op het shitcoinslowchattopic te lijken.

Iemand nog nieuws en koersinfo? Is de dubbele bodem en het feit dat we eigenlijk meteen weer terug omhoog sprongen, een goed, wellicht zelfs sterk teken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wo Ve
sOid schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:08:
[...]

Ben ondertussen bezig met tekstjes voor startpost van mining-topic! NKN komt hier ook in terug. Afhankelijk van weekendplannen komt het deze week online. (Als @Richh deadlines haalt <3 :P)
Wat leuk! Jij bent al een grote hulp geweest voor mij. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
watercoolertje schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:13:
Kan nergens snel wat tekenen/uploaden maar alle lows lopen op in waarde en af in de RSI, dus net zo goed haaks op elkaar (alleen wat minder sterk als bearish).
Inderdaad. Blijft lastig om alleen op divergenties af te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://b.thumbs.redditmedia.com/7s2JD96-KneOurBKGh8nIrQc9ouhDPUG9GVXtvBh3CY.jpg(plaatje even zichtbaar gemaakt)

[ Voor 9% gewijzigd door TomTorquay op 22-04-2021 19:07 ]

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Dump nummer 3. Triple bottom in de maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Als het goed is? hebben we volgende week vrijdag de 30e nog de expiring day van de CME futures.
Tsja.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:18

knakworst

Get more sats!

jowi schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:25:
Dump nummer 3. Triple bottom in de maak?
Iedere keer steeds zwakkere bounce. 48k. Zomer 100k.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 01:25
knakworst schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:06:
[...]

Iedere keer steeds zwakkere bounce. 48k. Zomer 100k.
Een 0 teveel!

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:15
Pkunk schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:37:
[...]

Ik weet niet zo goed waar je naar zoekt..
Ik zoek antwoord op je stelling dat Bitcoin zogenaamd zou zijn ingehaald door andere coins. Op welke vlakken is dit? Wat betekent 'technisch beter'?
Bitcoin is begonnen als P2P currency 10 jaar geleden en heeft in al die tijd niks fundamenteels veranderd aan z'n protocol. Het is nog steeds één block met een laag maximaal aantal transacties elke 10 minuten. Dus als je zegt dat bitcoin niet ouderwets is snap ik niet waar je het over hebt. Ik zeg niet dat het niet werkt maar in de context waarin we nu zitten (crypto) is bitcoin het oudste van het oudste.
Hoe lang worden webpagina's al opgebouwd met HTML? Hoelang lezen we databases uit mbv SQL?
Het fundament klopt gewoon en is juist. Waarom moet dat anders, waarom is dat volgens jou beter?

Het verhogen van transacties (meer blokken, meer transacties per blok) is tot in beperkte zin maar wenselijk. Het heeft te maken met de kern waar Bitcoin toe doelt. Stel dat Bitcoin daadwerkelijk alle financiele transacties zou gaan bevatten. Willen we nou echt dat de BTC blockchain, die nu al honderden gigabytes groot is, alle kopjes koffie die iedereen ter wereld iedere seconde koopt, gaat verwerken? Een blockchain is per definitie inefficient(er dan een gedeelde database); dit is niet op te lossen zonder aan 1 van de pijlers (decentraal) te zagen. Waarom zou je dat willen?

Er is zeer bewust voor een second layer / Lightning Network gekozen, en daar is helemaal niks ouderwets aan.
Tel daarbij op dat het helemaal geen p2p currency kan zijn. Er zijn geen oplossingen voor schaalbaarheid en transactiekosten terwijl die al jaren een serieus probleem zijn. Of nouja, eigenlijk niet meer want iedereen heeft geaccepteerd dat bitcoin een SoV is, dus maken die transactiekosten en snelheid niet zovele meer uit. En da's prima.
Mooi!

Je kan je sowieso afvragen, los van 'blockchain', of een zeer volatiele munt ooit kan werken als betaalmiddel. Daarvoor moet de munt stabiel zijn. Immers; als hij gegarandeerd in waarde toeneemt, geeft niemand hem uit. En als hij in waarde daalt, wil niemand het hebben.
Dat doet het goed maar het gevolg is wel dat alle innovatie op het gebied crypto niet bij bitcoin vandaan komt.
Wat is volgens jou 'innovatie op het gebied crypto'? Dat is precies de vraag die ik hierboven en in mijn vorige post ook aan je stelde.
Je kan niet zomaar het protocol veranderen. Dat doe je met elkaar en dus moet je dat organiseren. Dat bedoel ik daar mee.
Bitcoin laat als project juist heel goed zien dat dit open source prima mogelijk is :)
Ja precies. "Good things take time". Daarom schiet het allemaal niet op met BTC maar je moet je er niet achter verschuilen. Wat is er nou fundamenteel veranderd aan bitcoin? Ham and eggs.. Als je dat vergelijkt met misschien wel het meest extreme voorbeeld: iota die van trinary naar binary zijn gegaan, hun hele consensus mechanisme op de schop hebben gegooid en nog veeeel meer. Daar kan je van vinden wat je wil, maar er gebeurt wel wat; er is innovatie.
Niks, en dat is nou precies de kracht van Bitcoin. Waarom moet Bitcoin veranderen?
Wat moet er opschieten?
Fee's en transaction speed zijn de enige die ik kan bedenken, en daar hebben we lightning voor...

IOTA heeft totaal andere doelen en had klaarblijkelijk verandering nodig om tot die doelen te komen. Dan kan je stellen, woohoo, innovatie! Of je kan stellen dat ze het blijkbaar al een paar jaar verkeerd deden :P
Nee daar dacht ik eigenlijk niet aan. Ik zat meer in de richting van taproot. Maar lightning is ook zo'n voorbeeld van ontwikkeling die niet opschiet. Hoe staat het er nu mee? Het is fundamenteel nog hetzelfde als in dit filmpje toch? Kan je al offline transacties doen?
Hoe staat het er nu mee? Nou: https://1ml.com/statistics
Het staat al jaren live.

Offline transacties? Hoe had je dat in gedachten :+ :+
Mwoah.. bitcion zit gemiddeld rond de 50k per dag? Dat stelt echt niet zoveel voor en er zijn zat andere projecten die veeeeel meer dan dat kunnen en dat laten zien of hebben laten zien
Nietes. Zowel IOTA als Nano doen geen consessies aan decentralisatie, snelheid of transactiekosten.
Bitcoin zit op het 4-6 voudige qua transacties, maar dat is natuurlijk niet het punt wat je wil maken.

Waar het op neerkomt is Proof of Stake coins vs Proof of Work coins. Daar zit qua decentralisatie en bijbehorende belangen een wezenlijk verschil tussen. Niks ten negatieve van de een of de ander, maar je kan niet stellen dat er een van de twee 'technisch beter' is in mijn optiek.
PoW/PoS wil ik best eens wat langer op in gaan, maar deze post is al zo lang inmiddels.
Het grappige is dat als dit zo van je lees ik niet snap waarom jij niet een hele dikke vette zak nano hebt..
Buiten dat je dat niet weet... :P
Wat is nou precies het doel van crypto? Van blockchain?
De vraag waar het hierboven om gaat, ging over 'technisch beter'. Dat is vervolgens een com-pleet ander verhaal dan wat er waarde heeft in deze wereld. En dus waar ik vette zakken van wil hebben.

Bitcoin heeft waarde door wat we tegenwoordig (om toch maar zo'n buzzword te gebruiken) 'tokenomics' noemen. De gegarandeerde schaarste en de bijbehorende naam wat het nu zelfs macro-economisch interessant maakt. Dat maakt Bitcoin voor mij waardevol en maakt dat ik er zowaar mijn avatar van heb gemaakt.

Al die altcoins werken economisch gezien meestal totaal anders. Dan kan je nog zo snel zijn, maar dat maakt het niet waardevol... en als het wel waardevol zou zijn omdat je het zo goed dagelijks als betaalmunt kan gebruiken... dan werkt het economisch weer niet goed als betaalmunt omdat de waarde niet stabiel is 8)7

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:47
En dat was de 50.000, bloed loopt door de straten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:30
Ik dacht blind low bij te kopen, vandaag low in money :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Oef, heb ik het twee dagen even druk ben ik de helft van m’n crypto vermogen kwijt... nu zit er niets anders op dan afwachten tot het weer stijgt. En misschien wat bijkopen :9~

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valar Morghulis
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-05-2022
Dit zat er aan te komen, ben op het diepste punt ingestapt op met name DOT,ANKR, GRT. Al flink kunnen plussen maar toch zit het me niet lekker, erg overtuigend is het niet allemaal. Op naar de 44k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jowi
Jedi_Pimp schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:09:
[...]
Goed gezien _/-\o_
Ben zelf redelijk op tijd uitgestapt, in de zin dat als ik NU weer instap (btc is iets boven 49K nu) ik meer btc terug koop dan wat ik had, dus dat is ok... maar ik denk dat ik vandaag en zeker het weekend afwacht omdat we mogelijk nog wel verder zakken richting de 40K. Dat zou een mooi instapmoment zijn denk ik.

Wat is vanuit TA gezien een harde ondergrens op dit moment? Nog steeds de 40-45K?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
jowi schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:07:
[...]

Goed gezien _/-\o_
Ben zelf redelijk op tijd uitgestapt, in de zin dat als ik NU weer instap (btc is iets boven 49K nu) ik meer btc terug koop dan wat ik had, dus dat is ok... maar ik denk dat ik vandaag en zeker het weekend afwacht omdat we mogelijk nog wel verder zakken richting de 40K. Dat zou een mooi instapmoment zijn denk ik.

Wat is vanuit TA gezien een harde ondergrens op dit moment? Nog steeds de 40-45K?
40k lijkt me het absolute minimum. De bovenste horizontale gele lijn zou het kunnen zijn, zie de support/resistance in het verleden. Zo niet, dan is de paarse doos de volgende stap. Die komt ook bijna overeen met de 21w EMA (donkerblauwe lijn).
Mocht dat ook niet lukken, dan is de gele doos de volgende resistance zone. Maargoed, zo ver zijn we nog niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FuxSMcoSBIPj3FvRonfhDjQtEKA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AC78UXuuqAkBid4yOPfbebIW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodyWindoW
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23-10 21:31

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

Jedi_Pimp schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:27:
[...]

40k lijkt me het absolute minimum. De bovenste horizontale gele lijn zou het kunnen zijn, zie de support/resistance in het verleden. Zo niet, dan is de paarse doos de volgende stap. Die komt ook bijna overeen met de 21w EMA (donkerblauwe lijn).
Mocht dat ook niet lukken, dan is de gele doos de volgende resistance zone. Maargoed, zo ver zijn we nog niet.

[Afbeelding]
Paarse doos lijkt het ook niet overtuigend te houden als ik het zo zie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
WoodyWindoW schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:09:
[...]

Paarse doos lijkt het ook niet overtuigend te houden als ik het zo zie?
Paars begint bij ~46300 en stopt bij ~44700, dus we hebben nog wel even :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoodyWindoW

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

Jedi_Pimp schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:35:
[...]

Paars begint bij ~46300 en stopt bij ~44700, dus we hebben nog wel even :)
Ah sorry, zat naar het niveau van het gele blokje links te kijken, maar die hoort bij de gele lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:30
-

[ Voor 100% gewijzigd door AMARONE op 23-04-2021 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonatw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-10 19:35
Afgelopen maanden steeds dezelfde trend, einde van de maand voor het weekend loopt het laat volume op. Retail investors krap bij kas? 47.5k lijkt sterk...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CZ7C_NZo5NV8BdBAxTP7ofvdnvc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zpkmu6dPpNJf2FXwqvwY5WQT.png?f=fotoalbum_large

Vermoed dat we met BTC richting de 44.7k gaan (witte streepjeslijn) en dan na een korte opleving richting de 41.9k zakken. Zet zelf een aantal koop orders in de paarse box, omdat behoorlijk wat mensen gokken op de regionen waardoor de kans is dat je je ideale koopmoment net mist.

Mocht de 41k het niet houden dan is de 37-38k mogelijk next.

Persoonlijk koop ik op dit moment nog niet bij, omdat ik het op korte termijn te risicovol acht en de koers verder naar beneden kan. Mocht de koers overtuigend uitbreken naar boven, vind ik het niet erg om wat duurder in te kopen. Geduldig kijken hoe dit zich verder ontwikkeld wordt beloond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:30

JT

VETAK y0

Pfoei, even weggeweest ivm druk met andere dingen, zijdelings al een beetje de daling in de gaten gehouden maar had niet in de gaten gehad dat het zó ver was gezakt. Op zich mooi, zit er niet in voor de korte termijn en had nog een zakcentje busd staan. Daar kan ik nu (of misschien op een iets verdere daling anticiperen) wat extra btc en alts voor inkopen. Denk dat ik sowieso nu wat alts extra ga halen.

We zijn nu ongeveer 25% gezakt ten opzichte van de ATH, in vorige bull runs hadden we correcties tot 40% waarna BTC weer door ging. Zien mensen tekenen waarom dit mogelijk een signaal is voor voorlopig een bearish markt? En op basis van wat voor analyse hebben mensen hier die eruit waren gestapt, ervoor gekozen om eruit te stappen?

@jvel92 Dank voor je analyse, ik denk dat ik hetzelfde doe.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:10

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

Wat een geweld, in 1 keer door de MA99 op de 3-minute :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nagynl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:48
BTC100K2021 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:05:
Wat een geweld, in 1 keer door de MA99 op de 3-minute :D
Meer geweld is toegestaan wat mij betreft, terug richting de 50K (Euro) mag best en hoeft echt niet langzaam te gaan :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jowi
Kleine opleving nu maar ik geloof niet dat ik nu al ga paniek-kopen.
Hoop dat we tot 15:30 een beetje zijwaarts gematigd gaan dan eens zien wat de Boze Belasting Plannen van Biden op de USA beurs verder veroorzaakt hebben. Weekend komt er ook aan... mooi moment om nogmaals onderuit te gaan...? Zelf hoop ik een beetje op 40-42 ofzo. Kan ik mooi wat terugkopen. Dan pas weer snel naar boven graag :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:12

p0st

Dutch Reefer

Ik ben al een poosje bezig om te repliceren wat verschillende TA'ers plaatsen (o.a. @Jedi_Pimp , thx!) in mijn eigen overzichtje op TradingView. Als ik de paarse resistance box erbij plak lijkt het toch alsof we aardig hard afgeketst zijn naar boven, al is een nieuwe hertest natuurlijk aannemelijk komend weekend.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0tSxz9c.png

Meer ingezoomd ben ik benieuwd of we de huidige trend(s) weten te doorbreken, ik kan slecht inschatten wat de effecten zijn van aflopende opties en ETF's op de actuele prijs. We gaan het meemaken dit weekend!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ky4pPv7.png

Tenslotte, HODL :Y

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodyWindoW

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

Jedi_Pimp schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:27:
[...]

[Afbeelding]
Kunnen we stellen dat BTC succesvol gebounced is op de gele lijn?

Het volume is overigens wel laag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:49
Inmiddels heb ik een paar euro geparkeerd op Nexo en maak maandelijks wat geld hier naar over. Onlangs hebben ze een aanpassing gedaan dat je je geld/tokens vast moet zetten om op +4% uit te komen, en je moet sowieso Nexo tokens houden en je uit laten betalen in Nexo tokens om de volle 12% te mogen ontvangen. Ik heb mijn geld dus vastgezet tegen 8% rente i.p.v. daarmee te speculeren in Nexo tokens.

Voor mijn gevoel is Nexo relatief betrouwbaar, wat me een valse gedachte lijkt. Waarom kan Nexo probleemloos 8% rente geven terwijl er bij de grootbanken soms nog geen 0.10% vanaf kan?

Anderzijds voelt 8% in de wereld van crypto ook wel vrij beperkt. Waarom zoveel risico lopen (optie dat je alles kwijt raakt is reëel) voor zo'n relatief beperkt rendement. Zijn er geen alternatieven met een hogere APY en je het bedrag geen maanden hoeft vast te zetten en/of kunt vluchten als de pleuris uitbreekt? Ik heb een middellange periode voor ogen van ca. 1-3 jaar. Geen long-term HODL van 3 dagen dus, maar ook geen levenslange spaarrekening.

Zijn er nog meer (tevreden) Nexo gebruikers? En wat zijn eventueel de alternatieven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:27

YES

Moderator General Chat
Ypuh schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:45:
Inmiddels heb ik een paar euro geparkeerd op Nexo en maak maandelijks wat geld hier naar over. Onlangs hebben ze een aanpassing gedaan dat je je geld/tokens vast moet zetten om op +4% uit te komen, en je moet sowieso Nexo tokens houden en je uit laten betalen in Nexo tokens om de volle 12% te mogen ontvangen. Ik heb mijn geld dus vastgezet tegen 8% rente i.p.v. daarmee te speculeren in Nexo.

Voor mijn gevoel is Nexo relatief betrouwbaar, wat me een vrij valse gedachte lijkt. Waarom kan Nexo probleemloos 8% rente geven terwijl er bij de grootbanken soms nog geen 0.10% vanaf kan?

Anderzijds voelt 8% in de wereld van crypto ook wel vrij beperkt. Waarom zoveel risico lopen (optie dat je alles kwijt raakt is reëel) voor zo'n relatief beperkt rendement. Zijn er geen alternatieven met een hogere APY en je het bedrag geen maanden hoeft vast te zetten en/of kunt vluchten als de pleuris uitbreekt? Ik heb een middellange periode voor ogen van ca. 1-3 jaar. Geen long-term HODL van 3 dagen dus, maar ook geen levenslange spaarrekening.

Zijn er nog meer (tevreden) Nexo gebruikers? En wat zijn eventueel de alternatieven?
beefy.finance heeft allerlei 'vaults' waar je coins in kan gooien tegen een APY die dan wel weer variabel is. Wel vaak best hoog en je kan je inleg weer terughalen wanneer je wil. Tenzij beefy.finance morgen omvalt of verdwenen is natuurlijk, maar dat is een beetje hetzelfde verhaal als Nexo.

Ik heb er allemaal niet zoveel mee, met dat vastzetten, staken en dergelijke. Veel dingen kosten iets teveel moeite om het er te parkeren en nog meer om het weer weg te halen, wat het risico weer met zich mee brengt dat je het niet lekker weg kan halen als de pleuris uitbreekt en je snel weg wilt rennen met de handel.

Misschien kan je een deel van de centen gewoon in BTC/ETH stoppen en het op een ledger of andere hardware wallet zetten. Dan kan je vervolgens die wallet gewoon in een kluis leggen thuis (of waar dan ook) en er 3 jaar niet aankomen. Is ook risicovol, wie weet klapt het hele crypto gebeuren nog een keer in elkaar, maar dan zal je met een Nexo ook de sjaak zijn denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:49
YES schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:56:
Misschien kan je een deel van de centen gewoon in BTC/ETH stoppen en het op een ledger of andere hardware wallet zetten. Dan kan je vervolgens die wallet gewoon in een kluis leggen thuis (of waar dan ook) en er 3 jaar niet aankomen.
Ondanks dat ik al een jaar of 4 in crypto zit, vind ik het maar een waardeloos iets. Ik zie zeker voor-nadelen, kansen en risico's, maar zeker geen store of value.

Ik ben dus opzoek naar een alternatief voor een store of value waarbij je wel enige vorm van zekerheid en rendement hebt. Het grootste risico zit dan in de betrouwbaarheid van het platform waar je je geld parkeert, en dat vind ik beter in te schatten dan het koersverloop van Bitcoins/shitcoins. Zo'n platform kan volgens mij nog steeds bestaan als bijvoorbeeld blijkt dat Bitcoin geen kans van slagen heeft.

Bedankt voor je tip!
Pagina: 1 ... 17 ... 102 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!