[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04-2023
Galen2850 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:53:
[...]
Dit model heeft voor zover ik weet nog helemaal niks voorspeld.
Zal me niets verbazen dat de 'voorspellende kruising' van de pi cycle top komende weken gewoon mee schuift met de hogere koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galen2850
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 20:53
jowi schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:57:
[...]

Zal me niets verbazen dat de 'voorspellende kruising' van de pi cycle top komende weken gewoon mee schuift met de hogere koers.
Mij wel. De averages veranderen maar heel geleidelijk want het gaat over lange periodes. Daarbij zitten ze al praktisch op elkaar. Helemaal nu we net weer een ATH pakken denk ik dat de 111 alleen maar harder gaat dan de 350. Maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-10 16:34
jowi schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:53:
Ben absoluut geen veteraan maar ik denk dat het op gang komen van de post-covid economie juist een enorme impuls gaat geven aan bitcoin.
Het is al een aantal keer gebleken hoe slechter het in de wereld gaat, hoe beter het gaat met de koers van BTC. En uiteraard vice versa..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
BootjeVaren schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:20:
[...]
Het is al een aantal keer gebleken hoe slechter het in de wereld gaat, hoe beter het gaat met de koers van BTC. En uiteraard vice versa..
Ja, maar ik ben er van overtuigd dat bitcoin inmiddels een hele andere rol speelt dan in het (recente) verleden. Het is geen raar magisch onbetrouwbaar internetmuntje voor nerds meer. Ook het effect van het uitbreken van de covid crisis op bitcoin was kleiner dan het effect daarvan op de traditionele beurzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BootjeVaren
jowi schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:43:
[...]

Ja, maar ik ben er van overtuigd dat bitcoin inmiddels een hele andere rol speelt dan in het (recente) verleden. Het is geen raar magisch onbetrouwbaar internetmuntje voor nerds meer. Ook het effect van het uitbreken van de covid crisis op bitcoin was kleiner dan het effect daarvan op de traditionele beurzen.
De koers heeft bij de uitbraak van Covid inderdaad gedipt om daarna als een malle uit te breken, wat niet zo was met de aandelenkoersen. Weinig vertrouwen in het monetair/politiek systeem om uit deze impasse te komen hebben voor deze lange bull gezorgd imo.

En ja je hebt zeker een punt, bitcoin is niet meer dat muntje van toen. Het is verdorie meer waard dan een kilootje goud _/-\o_

Ik ben denk ik 1 van de weinige hier die denkt dat BTC de 100k niet zal doorbreken deze bull run. Maar uitstel is zeker geen afstel. Ik koop me zeker in wanneer de beren hun pleziertje gehad zullen hebben.

EDIT: Het vetgedrukte bevestigt wel een beetje mijn punt.

[ Voor 14% gewijzigd door BootjeVaren op 13-04-2021 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Galen2850 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:53:
[...]

Dit model heeft voor zover ik weet nog helemaal niks voorspeld. Het komt uit april 2019. Dat model is toen 'gefit' op het verleden. Oftewel, er is op historische data geprobeerde een patroon te ontdekken. Sindsdien is er geen top geweest, dus hoe betrouwbaar dat model is valt nog maar te bezien (en het lijkt erop dat de komende dagen dit model moeten bevestigen of ontkrachten). Ik zeg niet dat het een onzinmodel is, maar dat je het juist moet interpreteren en het één van vele modellen is waar je naar moet kijken.

Andere modellen hebben meer waarde als je het mij vraagt. Het s2fx model is bijvoorbeeld uit maart 2019 en volgt de voorspelling sindsdien behoorlijk. Zoals gezegd, kijk naar meerdere indicatoren en maak de juiste overwegingen.
Daarom heb ik 'voorspeld' ook italic gemaakt ;)

Verder ben ik het eens, vandaar dat ik ook adviseer om je niet blind te staren op één model c.q. indicator, maar meerdere modellen in ogenschouw te nemen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reno69
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-08 11:33
ik op 45655
maar dat is ook teveelvoor me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 13:42
Ik heb destijds met die Casper token sale wat tokens kunnen kopen, daar heb ik een mailtje van gehad als bevestiging maar verder nog niets gehoord of gezien van Coinlist.

Kan iemand me vertellen hoe dit nu verder gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Reno69 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:08:
[...]

ik op 45655
maar dat is ook teveelvoor me
mwha... geef jou iig meer kans dan mezelf...haha :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Wat denken jullie wat het effect van de beursgang van coinbase morgen zal zijn op btc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
jowi schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:19:
Wat denken jullie wat het effect van de beursgang van coinbase morgen zal zijn op btc?
Echt een lastige. Kan best zijn dat de pump al geweest is en dat hij morgen wat terugvalt. Blijft altijd gissen.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcoin
  • Niet online
BootjeVaren schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:07:
[...]

De koers heeft bij de uitbraak van Covid inderdaad gedipt om daarna als een malle uit te breken, wat niet zo was met de aandelenkoersen. Weinig vertrouwen in het monetair/politiek systeem om uit deze impasse te komen hebben voor deze lange bull gezorgd imo.
Ik weet niet waar je deze kennis vergaard, maar de EAX heeft deze maand de hoogste notering ever neergezet. Ten tijde van de uitbraak, medio feb./mrt. is die met een derde geklapt, daarmee de grootste depreciatie van afgelopen 5 jaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren
tomcoin schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:03:
[...]

Ik weet niet waar je deze kennis vergaard, maar de EAX heeft deze maand de hoogste notering ever neergezet. Ten tijde van de uitbraak, medio feb./mrt. is die met een derde geklapt, daarmee de grootste depreciatie van afgelopen 5 jaar :9
Daar ga ik mij verder niet over uitspreken. Ik volg enkel mijn eigen aandelen die ik vorig jaar heb gekocht en doen het ondertussen goed maar staan nog steeds niet op de koersen als voor de extreme wijzing owv dat naarstig beestje uit China.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
sOid schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:07:
[...]

Ja, dat is wat ik ook bedoel :) Maar wellicht heb ik het niet duidelijk verwoord!
Nog één keer over die Pi Cycle top ( :P ) dan. Ik luisterde net naar de premium livestream van Ben, en hij gaf aan dat hij the indicator to rest laat wanneer we op ~16 - 17 april zitten en nog steeds geen major pullback gezien hebben. Parabolisch omhoog verder acht hij ook mogelijk, maar aan zijn stem te horen denk ik dat hij die kans niet als heel groot inschat. Hij bleef genuanceerd over de mogelijke richting en gaf aan dat TA op dit moment op korte termijn vrij weinigzeggend is :)

Overigens nog een leuk weetje: hij gaf ook aan dat hij zijn laatste BTC rond oktober heeft aangekocht voor ~12k en geen winst gaat nemen todat BTC in het 'risk level' van ~0.9 valt. Dat is een metric die hij volgens mij zelf ook heeft berekend en zou neerkomen op een BTC waarde van >80k uit mijn hoofd.
Jedi_Pimp schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:45:
[...]

Goede vraag. Mijn reflex is om te antwoorden dat je altijd in ogenschouw dient te nemen wat BTC doet in het USD(T) pair. Een snelle/onverwachte capitulatie naar beneden of een te snelle uitbraak naar boven is voor alts nooit goed. Puur technisch zou ik kijken naar het antwoord boven mij, bijvoorbeeld:

[Afbeelding]

Kijkende naar de "volgende" support/resistance area die correspondeert met de blauwe lijn, zou je uitkomen op ~25% groei (let op: in het BTC pair en over een langere periode, deze grafiek is de 3d). Overigens heb ik ook even de groene lijn erbij getekend, die stelt een nog defensiever instapmoment voor.
Uiteindelijk op de groene lijn ingestapt met fiat. Zit nu bijna op +10% maar verwacht nog meer de komende dagen :)

[ Voor 34% gewijzigd door Jedi_Pimp op 13-04-2021 22:34 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:48
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:19:
[...]

Nog één keer over die Pi Cycle top ( :P ) dan. Ik luisterde net naar de premium livestream van Ben, en hij gaf aan dat hij the indicator to rest laat wanneer we op ~16 - 17 april zitten en nog steeds geen major pullback gezien hebben. Parabolisch omhoog verder acht hij ook mogelijk, maar aan zijn stem te horen denk ik dat hij die kans niet als heel groot inschat. Hij bleef genuanceerd over de mogelijke richting en gaf aan dat TA op dit moment op korte termijn vrij weinigzeggend is :)

Overigens nog een leuk weetje: hij gaf ook aan dat hij zijn laatste BTC rond oktober heeft aangekocht voor ~12k en geen winst gaat nemen todat BTC in het 'risk level' van ~0.9 valt. Dat is een metric die hij volgens mij zelf ook heeft berekend en zou neerkomen op een BTC waarde van >80k uit mijn hoofd.

[...]

Uiteindelijk op de groene lijn ingestapt met fiat. Zit nu bijna op +10% maar verwacht nog meer de komende dagen :)
Ben ook meegegaan in Link na het bestuderen van je graph en antwoorden. Zag dat mijn sellorder gister op een haartje na het net niet heeft gehaald maar ik blijf keurig wachten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Ondertussen is de DXY afgeketst op de 50w EMA en bevindt zich nu onder de 20w EMA. De key resistance/support box (paars) is niet eens echt getest. Natuurlijk goed nieuws voor crypto & assets, had alleen niet verwacht dat de stijging nu al afgelopen zou zijn :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NnPdIH7o-1IaY5NW4FBCZFK5QfA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xBkjVj9nasZiQlIlai3UoOeX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Het Polkadot netwerk gaat eindelijk van start!
Acala gaat binnenkort live, het eerste grote defi project op Polkadot.
Daarbij tevens Karura, het defi project op Kusama.

Beide kun je meepikken wanneer je je DOT en/of KSM uitleent om te zorgen dat deze projecten een parachain kunnen bemachtigen. Als beloning voor deze lening ontvang je tokens. Verwachting is dat deze projecten een parachain gaan pakken en daardoor ook veel aandacht, liquiditeit en een enorme boost krijgen.....

Nadeel van zo'n lening: je DOT en/of KSM staat voor 12 of 24 maanden vast.

Gedachten hierover?

https://acala.network/
https://acala.network/karura/join-karura

Mijn eerste gedachte is om nóg meer DOT en KSM in te slaan en deze (zonder lockup) op Kraken te laten staan. Ik heb alle vertrouwen in deze netwerken als aanvulling op Ethereum. Er zal aanhoudende vraag naar KSM en DOT blijven in de periode dat parachains worden verloot en crowd loans plaatsvinden. Geen financieel advies uiteraard, maar pak gewoon deze vrij eenvoudige kans zou ik zeggen . Er zijn vast betere moonshots te vinden, maar als we het hebben over de #1 runner-up van Ethereum is er op dit moment geen echte competitie.

Besef ook dat zowel DOT als KSM nog niet op Coinbase staan. Er zit op dit moment nog vrij weinig "gebakken lucht" in de prijs van beide coins.

Verhelderende video van het team van Acala/Karura: YouTube: Intro to Crowdloans and Parachain Auctions on Polkadot & Kusama | Ho...

[ Voor 79% gewijzigd door Mooody op 15-04-2021 21:58 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rep7
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-09-2024
Ja lastig. Toch wel een hoop onzekerheden..

Wat gaat de markt doen? Stel we de bearmarket komt tijdens de lockup.. Wat doet dat met de prijs van DOT en Ksm? Hoe veel daling kunnen we dan verwachten?

Wat zou de waarde van de tokens zijn die je krijgt (kar)? Ik kan dat nog niet vinden of inschatten.

Maar jij bent eigenlijk degene aan wie ik dit soort vragen zou stellen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Rep7 op 15-04-2021 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Rep7 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:57:
Ja lastig. Toch wel een hoop onzekerheden..

Wat gaat de markt doen? Stel we de bearmarket komt tijdens de lockup.. Wat doet dat met de prijs van DOT en Ksm? Hoe veel daling kunnen we dan verwachten?

Wat zou de waarde van de tokens zijn die je krijgt (kar)? Ik kan dat nog niet vinden of inschatten.

Maar jij bent eigenlijk degene aan wie ik dit soort vragen zou stellen ;)
Ik heb dezelfde twijfels en ga daarom ook niet 12 of 24 maand locken. Bitcoin locken voor 8,5% is prima, maar "shitcoins" gaan we niet zo lang vastzetten.

Ik zie vooral de kans om je positie DOT en KSM nog te vergroten, voordat het vuurwerk los barst. Zal wel een flink uitgestrekt vuurwerk worden, want het eerste proces van de parachains veilingen zal tenminste 2 tot 3 jaar duren.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-10 15:58
Op zich wel interessant en mijn dot aantal is te overzien om voor zolang weg te zetten, heb er maar 85 dus mocht de bear market komen dan kan ik in ieder geval niet emotioneel handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

mannowlahn schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:05:
Op zich wel interessant en mijn dot aantal is te overzien om voor zolang weg te zetten, heb er maar 85 dus mocht de bear market komen dan kan ik in ieder geval niet emotioneel handelen.
Staat die 85 DOT ook voor 12% rente te trekken op het moment?
Zo niet, dan wordt je 85 DOT in principe steeds minder waard door inflatie vanuit de DOT tokenomics. Er is geen hard capped supply namelijk, net als bij Ethereum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Denk dat ik idd meer DOT en KSM in ga slaan. 12 maanden vastzetten vind ik ook erg lang, juist omdat het locked is. Heb ook nog geen zicht op de benefits/gains daarvan.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-10 15:58
Mooody schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:35:
[...]

Staat die 85 DOT ook voor 12% rente te trekken op het moment?
Zo niet, dan wordt je 85 DOT in principe steeds minder waard door inflatie vanuit de DOT tokenomics. Er is geen hard capped supply namelijk, net als bij Ethereum.
Ja op binance, maar denk dat ik die dus naar kraken moet gaan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

mannowlahn schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:45:
[...]

NVM

[ Voor 22% gewijzigd door Blaim op 15-04-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

mannowlahn schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:45:
[...]

Niets moet :)

Maar 12% pakken op een hodl-coin is wel fijn natuurlijk. Verdubbelt de coin in prijs, dan pak je 24%. Halveert de coin in prijs, dan beperk je enigszins de schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Blaim schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:48:
[...]

Locked staking van 30 dagen DOT is in vergelijking op Binance ongeveer 7% APY. Aanzienlijk verschil met 12%.
Hoe bedoel je? Mijn DOT stake ik toch echt voor 12.79% APY, 30 dagen locked, op Binance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

sOid schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:51:
[...]

Hoe bedoel je? Mijn DOT stake ik toch echt voor 12.79% APY, 30 dagen locked, op Binance.
Ja, je hebt gelijk, was in de war met een andere coin, OGN. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

sOid schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:51:
[...]

Je hebt 1 maand garantie op die 12% APY, dus eigenlijk ~1% maandrente. Daarna moet je weer moeite doen om een nieuwe pool te vinden met hopelijk dezelfde APY. Daarbij zijn je tokens locked.

Binance maakt het aantrekkelijk, maar kan blijkbaar kan een US exchange als Kraken meer rendement bieden op US coins als DOT en KSM. Ook wel logisch, ze zullen daar verstandige afspraken over gemaakt hebben. (US vs. China/Singapore in deze)

[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 15-04-2021 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Die 12,79% lukt meestal wel, de hogere percentages nauwelijks. Heb nu toevallig een stapel vastgezet op 15,79% (en een stapel op 12,79%).

3,79% verschil in vergelijking met Kraken vind ik wel de moeite.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Bananeman schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:00:
Die 12,79% lukt meestal wel, de hogere percentages nauwelijks. Heb nu toevallig een stapel vastgezet op 15,79% (en een stapel op 12,79%).

3,79% verschil in vergelijking met Kraken vind ik wel de moeite.
Je verkiest een variabele rente mét lock boven een vaste rente zonder lock? :P
Dat zijn 2 negatieven t.o.v. 2 positieven.

Vergeet ook niet het compounding effect. Op Kraken worden je rewards 2-3x per week uitbetaald en direct weer toegevoegd aan je stake. Op Binance kun je pas na je locked periode je rewards toevoegen aan een nieuwe pool.

Kraken is gewoon de betere keus in deze, geen twijfel. Je moet inderdaad wel weer een nieuw account openen eventueel. Gedoe enzo. Maar spreiding van je vermogen is niet persé onverstandig :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 15-04-2021 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Mooody schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:06:
[...]

Je verkiest een variabele rente mét lock boven een vaste rente zonder lock? :P
De lock is idd nadelig. Wat betreft de variabele rente, hoe sterk varieert die?
Vergeet ook niet het compounding effect. Op Kraken worden je rewards 2-3x per week uitbetaald en direct weer toegevoegd aan je stake. Op Binance kun je pas na je locked periode je rewards toevoegen aan een nieuwe pool.
Op Binance krijg je iedere dag je gains uitgekeerd. Die stake ik dus ook meteen opnieuw.
Kraken is gewoon de betere keus in deze, geen twijfel. Je moet inderdaad wel weer een nieuw account openen eventueel. Gedoe enzo. Maar spreiding van je vermogen is niet persé onverstandig :)
Voor mij geen probleem, ik heb al een account op Kraken en stake daar mijn KSM.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Mooody schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:58:
[...]

Je hebt 1 maand garantie op die 12% APY, dus eigenlijk ~1% maandrente. Daarna moet je weer moeite doen om een nieuwe pool te vinden met hopelijk dezelfde APY. Daarbij zijn je tokens locked.

Binance maakt het aantrekkelijk, maar kan blijkbaar kan een US exchange als Kraken meer rendement bieden op US coins als DOT en KSM. Ook wel logisch, ze zullen daar verstandige afspraken over gemaakt hebben. (US vs. China/Singapore in deze)
Ik zit nu in m'n 2e periode van 30 dagen (nog een dag of 9 te gaan). De eerste keer was meen ik ~15% APY. Nu 12.79%, dus vooralsnog gaat dat goed.

Tokens indd locked. Ik probeer dan aan het begin van die periode in te schatten hoe de markt zich ontwikkeld. Zolang de meerderheid zegt dat de bullmarkt waarschijnlijk nog wel even duurt, durf ik het wel aan. Plus je kan het natuurlijk eerder unlocken. Duurt geloof ik 2 dagen en je bent je vergaarde interest kwijt, maar toch.

Misschien qua risicospreiding nog wel het verstandigst om te spreiden over zowel Binance als Kraken. Vind ik voor de hoeveelheid DOT die ik heb niet echt de moeite waard, maar boven de 100 zou ik dat geloof ik wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Bananeman schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:10:
[...]

Op Binance krijg je iedere dag je gains uitgekeerd. Die stake ik dus ook meteen opnieuw.
Volgens mij klopt dit niet. Ja je krijgt inderdaad dagelijks je gains uitgekeerd, maar voor zover ik weet kun je die niet direct weer staken. Wel automatisch laten overplaatsen naar je Flexible savings, maar dat is een whopping 0.50% APY :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

sOid schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:11:
[...]

Ik zit nu in m'n 2e periode van 30 dagen (nog een dag of 9 te gaan). De eerste keer was meen ik ~15% APY. Nu 12.79%, dus vooralsnog gaat dat goed.

Tokens indd locked. Ik probeer dan aan het begin van die periode in te schatten hoe de markt zich ontwikkeld. Zolang de meerderheid zegt dat de bullmarkt waarschijnlijk nog wel even duurt, durf ik het wel aan. Plus je kan het natuurlijk eerder unlocken. Duurt geloof ik 2 dagen en je bent je vergaarde interest kwijt, maar toch.

Misschien qua risicospreiding nog wel het verstandigst om te spreiden over zowel Binance als Kraken. Vind ik voor de hoeveelheid DOT die ik heb niet echt de moeite waard, maar boven de 100 zou ik dat geloof ik wel doen.
Ik wil absoluut niet voor Kraken pleiten, maar unlocked staking tegen 12% voor een project met uitpuilende potentie. Waarom ergens anders kijken? Zorg vooral dat je niet Binance-addict wordt.....maar verken meerdere platforms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
sOid schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:12:
[...]

Volgens mij klopt dit niet. Ja je krijgt inderdaad dagelijks je gains uitgekeerd, maar voor zover ik weet kun je die niet direct weer staken. Wel automatisch laten overplaatsen naar je Flexible savings, maar dat is meen ik een whopping 0.50% APY :+
Ik krijg dagelijks mijn gains in mijn spot wallet uitgekeerd die ik vervolgens weer vastzet. Dagelijks ritueel voor mij.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Mooody schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:14:
[...]

Ik wil absoluut niet voor Kraken pleiten, maar unlocked staking tegen 12% van een project met uitpuilende potentie. Waarom ergens anders kijken? Zorg vooral dat je niet Binance-addict wordt.....maar verken meerdere platforms.
Goed punt. Ik had DOT op Kraken staan en ben gezwicht voor de hogere APY op Binance. Wellicht heroverwegen, KSM staat zoals gezegd al op Kraken.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Bananeman schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:15:
[...]

Ik krijg dagelijks mijn gains in mijn spot wallet uitgekeerd die ik vervolgens weer vastzet. Dagelijks ritueel voor mij.
Ik kan zonder dagelijks ritueel die 12% compounded binnenharken.

Lekker rente laten trekken die zooi. Af en toe aanvullen. Vooral aanvullen!

[ Voor 11% gewijzigd door Mooody op 15-04-2021 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Dagelijkse ritueel heb ik sowieso vanwege mijn ADA :+

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Mooody schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:14:
[...]

Ik wil absoluut niet voor Kraken pleiten, maar unlocked staking tegen 12% van een project met uitpuilende potentie. Waarom ergens anders kijken? Zorg vooral dat je niet Binance-addict wordt.....maar verken meerdere platforms.
Nee zeker! Heb Binance, Bittrex en Huobi (voornamelijk voor CRO). Kraken kan er ook nog wel bij dan ;)
Edit: oh Kraken doet 12% compound? Dat verandert het verhaal.
Bananeman schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:15:
[...]

Hm, maar weet je echt zeker dat je het dan over staking hebt? Want dan moet je een minimum van, meen ik, 10 DOT inzetten. En er moet een slot vrij zijn.

Of ik zie iets over het hoofd.

[ Voor 3% gewijzigd door sOid op 15-04-2021 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rep7
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-09-2024
Ik ga het morgen ook ff regelen op kraken..voor DOT en KSM toch? Prima percentages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
sOid schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:18:
[...]

Hm, maar weet je echt zeker dat je het dan over staking hebt? Want dan moet je een minimum van, meen ik, 10 DOT inzetten. En er moet een slot vrij zijn.

Of ik zie iets over het hoofd.
Moet een slot vrij zijn idd, maar minimale inleg is 1 DOT. Dat lukt idd niet altijd, ik heb namelijk geen 1 DOT per dag aan staking gains. Dus de 12,79% pool is mogelijk zelfs nadeliger dan Kraken, maar zoals gezegd heb ik een hele stapel in de 15,79% pool staan.

Hoe dan ook: food for thought, and Excel :P

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Bananeman schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:20:
[...]

Moet een slot vrij zijn idd, maar minimale inleg is 1 DOT. Dat lukt idd niet altijd, ik heb namelijk geen 1 DOT per dag aan staking gains. Dus de 12,79% pool is mogelijk zelfs nadeliger dan Kraken, maar zoals gezegd heb ik een hele stapel in de 15,79% pool staan.

Deel vooral je bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Bananeman schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:18:
Dagelijkse ritueel heb ik sowieso vanwege mijn ADA :+
Die je ook gewoon op Yoroi kunt gooien zonder zorgen. Nu gebruikt Binance jouw liquiditeit om zichzelf te verrijken, terwijl je juist het Cardano netwerk kunt versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Heb een deel van mijn ADA ook in Daedalus-wallet staan ter ondersteuning/versterking van het netwerk idd.

[ Voor 3% gewijzigd door Bananeman op 15-04-2021 23:26 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

sOid schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:11:
[...]

Met alle respect, maar DOTjes verdelen hier en daar kost je allemaal maar fees en je raakt het overzicht kwijt. Geldt in principe voor alles. Ga gewoon ergens vol voor en houd dat vast. De exchanges willen juist dat je gaat flipperkasten, niet door laten afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQ9PtPq-2Ce2whnrSZV49k-kFeU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zSDtN45mDQdWndQ1HIvgvdCw.png?f=user_large

https://www.calculatestuf...pound_frequency=26&term=1

Kraken heeft met 12% en biweekly compounding dus een effectieve APY van 12,7186%.

Binance zal net iets hoger uitkomen doordat je een (weliswaar variabele) APY van 12,79% hebt en je dagelijks je gains krijgt, maar de minimale inleg is 1 DOT waardoor je toch niet iedere dag kunt staken. En je coins zijn locked.

De 15,79% pool van Binance is m.i. een ander verhaal, daar zijn de gains wat hoger maar die pool is niet altijd beschikbaar en je coins zijn locked.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Bananeman schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:20:
[...]

Met alle respect, maar als je gaan kommaneuken in Excel, ga je nooit een Lambo kunnen kopen. (ik prefereer een 911 overigens)

Je moet de kansen spotten en daar na handelen. Ga voor de duidelijke kansen, niet teveel risico nemen, maar blijf vooral bij je plan en ga daar VOL voor. Uiteraard eerst een fijne basis BTC en ETH....mocht de bear market overwachts inslaan :P

[ Voor 7% gewijzigd door Mooody op 15-04-2021 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicco92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:21
Ik heb ook een aantal DOT op Binance staan, en daar stake ik ze nu ook. Ze hebben laatst een 15-dagen locked staking toegevoegd met een 37,79% APY. Voor zo'n percentage wil ik het nog wel even op Binance laten staan. Mocht die optie op den duur wegvallen, dan ga ik wel eens kijken naar Kraken. 12% unlocked staking lijkt me ook wel interessant, ook al doe ik niet per se regelmatig aan trading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Mooody schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:34:
[...]

Met alle respect, maar als je gaan kommaneuken in Excel, ga je nooit een Lambo kunnen kopen. (ik prefereer een 911 overigens)
Dat kommaneuken deden we allebei :) En dat is niet erg, want als je alle feiten hebt kun je een keuze maken. En dan kan die nog steeds afwijken van wat wellicht op basis van die feiten de meest voor de hand liggende keuze zou zijn.

Mooi dat jij voor de 911 gaat trouwens, ik ga voor de Aventador dus we lopen elkaar niet in de weg bij de dealer :+
Je moet de kansen spotten en daar na handelen. Ga vol voor de duidelijke kansen, niet teveel risico nemen, maar blijf vooral bij je plan.
Helemaal mee eens. Ik ben redelijk risico-avers voor zover dat kan in crypto, doe geen rare dingen (ben zelfs niet all-in in DOGE gestapt :P) en dat is deels omdat ik feiten wil onderzoeken en deels omdat ik naar ervaren mensen (zoals jij) hier op GoT "luister". Dus dank daarvoor!

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Mooody schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:27:
[...]

Met alle respect, maar DOTjes verdelen hier en daar kost je allemaal maar fees en je raakt het overzicht kwijt. Geldt in principe voor alles. Ga gewoon ergens vol voor en houd dat vast. De exchanges willen juist dat je gaat flipperkasten, niet door laten afleiden.
Flipperkasten doe ik sowieso niet. DOT sinds aanschaf niet aangeraakt, bijvoorbeeld.

Maar risicospreiding is me wel wat waard. Zoals ik al schreef: ik heb niet zo veel DOT dat ik dat op dit moment zou doen. Maar als ik zo veel als jij had (aanname :+) zou ik dat waarschijnlijk wel doen.

[ Voor 4% gewijzigd door sOid op 15-04-2021 23:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Bananeman schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:38:
[...]

Dat kommaneuken deden we allebei :) En dat is niet erg, want als je alle feiten hebt kun je een keuze maken. En dan kan die nog steeds afwijken van wat wellicht op basis van die feiten de meest voor de hand liggende keuze zou zijn.

Mooi dat jij voor de 911 gaat trouwens, ik ga voor de Aventador dus we lopen elkaar niet in de weg bij de dealer :+
Een 911 kan ik prima op mijn oprit zetten. Als ik een Aventador ga parkeren, heb ik binnen een week de Belastingdienst aan de deur vrees ik :P

Daarbij houd ik niet van schreeuwerige auto's. Je luidruchtige Aventador wordt er simpel uit gereden door die "ouwelullenbak" Tesla S Plaid. Al die pubers wijzen dan toch echt naar die Plaid en niet naar die lozerauto van 5 ton :P

[ Voor 16% gewijzigd door Mooody op 15-04-2021 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Mooody schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:45:
[...]

Een 911 kan ik prima op mijn oprit zetten. Als ik een Aventador ga parkeren, heb ik binnen een week de Belastingdienst aan de deur vrees ik :P

Daarbij houd ik niet van schreeuwerige auto's. Je luidruchtige Aventador wordt er simpel uit gereden door die "ouwelullenbak" Tesla S Plaid. Al die pubers wijzen dan toch echt naar die Plaid en niet naar die lozerauto van 5 ton :P
Haha goed punt, maar ik heb al een Tesla ook al is dat slechts een relatief "slome" Model 3 :P Dus die herrie is een mooie afwisseling. Bovendien houd ik daar stiekem wel van :P

Als laatste dan over Kraken vs Binance qua staking: denk dat ik de meerderheid van mijn DOTs weer naar Kraken verkas, juist vanwege het niet-locked zijn. Gezien de aankomende ontwikkelingen m.b.t. DOT en KSM wil ik mijn coins vrij hebben dus dat is absoluut een groot voordeel.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

sOid schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:41:
[...]

Flipperkasten doe ik sowieso niet. DOT sinds aanschaf niet aangeraakt, bijvoorbeeld.

Maar risicospreiding is me wel wat waard. Zoals ik al schreef: ik heb niet zo veel DOT dat ik dat op dit moment zou doen. Maar als ik zo veel als jij had (aanname :+) zou ik dat waarschijnlijk wel doen.
Heb mooi aantal DOT, mede dankzij verkoop ADA. Maar ik denk er niet over om het te spreiden.
Alles staat al maanden op Kraken, zowel DOT als KSM. Je moet ook niet te angstig zijn. Het is niet meer 2015, de boel is redelijk rereguleerd en strakgetrokken. Als je nu nog angst hebt om iets in een crypto exchange te hebben staan, moet je ook je vermogen van meer dan 100k van onze banken gaan halen. Geen garanties, alleen maar inflatie.

Je moet je kansen pakken en het liefst met zo weinig risico als mogelijk. Volgens mij is dat nu gaande.

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 16-04-2021 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Bananeman schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:34:
[Afbeelding]

https://www.calculatestuf...pound_frequency=26&term=1

Kraken heeft met 12% en biweekly compounding dus een effectieve APY van 12,7186%.
Bi-weekly is een kutterm die zowel voor 2x per week als voor 2wekelijks gebruikt wordt.
De payout bij kraken is 2x per week: "Reward payout interval Twice a week".
Is de bi-weekly in jouw screenshot dat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Slonzo schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:09:
[...]

Bi-weekly is een kutterm die zowel voor 2x per week als voor 2wekelijks gebruikt wordt.
De payout bij kraken is 2x per week: "Reward payout interval Twice a week".
Is de bi-weekly in jouw screenshot dat ook?
Nee je hebt gelijk, het moet 104x per jaar zijn, scherp!

Motor-forum.nl

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jowi
Hans de Geus mocht weer wat roepen over btc en coinbase op RTLZ. Volgens hem is het met coinbase makkelijker om btc te kopen, maar : "als iedereen er nu bij kan, waarom zou bitcoin dan nog stijgen"... man man man... is dat niet lesje 1 in economie? Iets waar veel vraag naar is, stijgt in waarde?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Het frappante van wat er nu met altcoins gebeurt, is dat er technisch gezien nog veel marge is om verder door te stijgen. De total altcoin market cap is vergeleken met de vorige ATH procentueel significant minder gestegen dan BTC. De BTC dominance heeft ook nog wat marge naar beneden toe.

Anderzijds voelt het ook alsof we dit niet meer heel lang kunnen volhouden. In het licht van de DOGE pumps, aantal nieuwe mensen in crypto, etcetera. Lastig om te bepalen wat er komen gaat, zeker als je in price discovery mode zit :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jowi
Ik heb erg veel moeite om doge en al die andere totale onzin pukkie fluppiedot plopsa en hoepsie doepsiecoins serieus te nemen. Het gaat echt nergens over. Elon Musk maakt doge belachelijk, als een soort tegenreactie op de serieusheid van bitcoin, maar niemand lijkt het te snappen... die man moet zich toch rot lachen. Tot hij realiseert dat hele volksstammen doge kopen en al hun centjes gaan verliezen dankzij deze sociale weldoener en Redder Van De Mensheid. Het is geen rocketscience zeg maar. Of klink ik nu ook als Hans de Geus...? :?

[ Voor 4% gewijzigd door jowi op 16-04-2021 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:33
jowi schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:24:
Ik heb erg veel moeite om doge en al die andere totale onzin pukkie fluppiedot plopsa en hoepsie doepsiecoins serieus te nemen. Het gaat echt nergens over. Elon Musk maakt doge belachelijk, als een soort tegenreactie op de serieusheid van bitcoin, maar niemand lijkt het te snappen... die man moet zich toch rot lachen. Tot hij realiseert dat hele volksstammen doge kopen en al hun centjes gaan verliezen dankzij deze sociale weldoener en Redder Van De Mensheid. Het is geen rocketscience zeg maar. Of klink ik nu ook als Hans de Geus...? :?
Dit is nou crypto. Zolang er geen AFM of dergelijk organisatie bestaat, zal dit altijd zo blijven. Influencers bepalen de markt. Zonder enig schuldgevoel.

Dogecoin heeft sinds 2014 al 1000x gedaan. Terwijl Bitcoin sinds 2014 maar 380x heeft gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:27
kx22 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:57:
[...]

Dit is nou crypto. Zolang er geen AFM of dergelijk organisatie bestaat, zal dit altijd zo blijven. Influencers bepalen de markt. Zonder enig schuldgevoel.

Dogecoin heeft sinds 2014 al 1000x gedaan. Terwijl Bitcoin sinds 2014 maar 380x heeft gedaan.
En als er wel zon organisatie bestaat, zal het gemanipuleerd worden door de groten der aarde... Dus choose " The lesser of two evils" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10:56
jowi schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:24:
Snap niet zo goed waar sommigen zich zo druk om maken. Ja, het is ruis en het leidt af. Maar tegelijkertijd worden er ook nieuwe mensen blootgesteld aan crypto op deze manier en wie weet besluiten ze hun geld in meer "zinvolle" crypto projecten te steken.

Tegelijkertijd moet je ook gewoon beseffen dat de meeste mensen erin zitten voor de snelle winst en niet voor het ideaal. En of ze dat nu doen met BTC, Doge, Safemoon of Cake maakt allemaal niet zoveel uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Mooody schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:53:
[...]

Heb mooi aantal DOT, mede dankzij verkoop ADA. Maar ik denk er niet over om het te spreiden.
Alles staat al maanden op Kraken, zowel DOT als KSM. Je moet ook niet te angstig zijn. Het is niet meer 2015, de boel is redelijk rereguleerd en strakgetrokken. Als je nu nog angst hebt om iets in een crypto exchange te hebben staan, moet je ook je vermogen van meer dan 100k van onze banken gaan halen. Geen garanties, alleen maar inflatie.

Je moet je kansen pakken en het liefst met zo weinig risico als mogelijk. Volgens mij is dat nu gaande.
Nou, in dit daglicht zou ik toch voorzichtig zijn:
Ontevreden over Binance

Die partijen kunnen doen wat ze willen, ga er maar eens tegen op boksen. Het is een stuk makkelijker om met de Rabobank in gesprek te gaan dan bv Binance. Die blokkeren je gewoon en antwoorden niet.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
De BTC dominance verliest behoorlijk aan terrein. Nog wel >10% bij de januari 2018 niveaus vandaan, maar OF Bitcoin claimed het terug van de alts, OF Bitcoin gaat dalen en dan gaan de alts mee. Dat effect kan natuurlijk nog wel even uitblijven want er is nog ruimte, dus ik verwacht niet per se een enorme daling op korte termijn, maar wel iets om rekening mee te houden. Het huidige niveau is gelijk aan maart/april 2019. Bitcoin zou dus vanaf hier ook weer prima kunnen bouncen en de lead terugpakken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmiN9yRjzKK9ITxXTKnjBzPc2to=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4jxlZ2E0EwotEVKJSjEoeCWY.png?f=fotoalbum_large

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodyWindoW
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-10 23:38

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

Taro schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:56:
De BTC dominance verliest behoorlijk aan terrein. Nog wel >10% bij de januari 2018 niveaus vandaan, maar OF Bitcoin claimed het terug van de alts, OF Bitcoin gaat dalen en dan gaan de alts mee. Dat effect kan natuurlijk nog wel even uitblijven want er is nog ruimte, dus ik verwacht niet per se een enorme daling op korte termijn, maar wel iets om rekening mee te houden. Het huidige niveau is gelijk aan maart/april 2019. Bitcoin zou dus vanaf hier ook weer prima kunnen bouncen en de lead terugpakken:
[Afbeelding]
Kun je op basis hiervan bijvoorbeeld concluderen dat het altseizoen voorlopig nog niet over is?

Edit: met een redelijk conservatieve PF zou dat natuurlijk enigszins spijtig zijn :p

[ Voor 4% gewijzigd door WoodyWindoW op 17-04-2021 00:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
WoodyWindoW schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 00:23:
[...]

Kun je op basis hiervan bijvoorbeeld concluderen dat het altseizoen voorlopig nog niet over is?

Edit: met een redelijk conservatieve PF zou dat natuurlijk enigszins spijtig zijn :p
Dat is inderdaad wat ik denk. De meeste technische indicatoren staan vooralsnog op groen licht voor alts. Toch ben ik iets terughoudender dan vorige maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-10 12:56
VeChain stopt gewoon niet.. redelijk bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Taro schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:56:
[Afbeelding]
Wat is dominance precies? Houd dat ook rekening met bijv. aantal mensen die er mee bezig zijn? Is het relatief, absoluut? Als het nu net zo laag staat als 2018, maar er zijn 100x zoveel mensen mee bezig etc dan zegt het niet zo veel? Het zal wel complexer liggen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-10 18:17

oNo

Justevo schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 00:42:
VeChain stopt gewoon niet.. redelijk bizar.
Gisteravond gaan slapen, toen tikte VET bijna de 0.245 aan. Kijk je weer na een heerlijke nacht, oh hetzelfde...Ik las hier dat iemand met weak hands 's middags 0.16 had verkocht, au... :w
Een piekje naar 0.28 8)7
Nog wel wat verwijderd van de 1$
En het ziet er uit als een hele korte H&S. Ben benieuwd wat VET nu gaat doen (kijkt niet naar BTC/VET :X )

Edit: de actie van VET precies tegenovergesteld aan BTC.

Gewoon HODL 8)

[ Voor 18% gewijzigd door oNo op 17-04-2021 06:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
jowi schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 06:28:
[...]

Wat is dominance precies? Houd dat ook rekening met bijv. aantal mensen die er mee bezig zijn? Is het relatief, absoluut? Als het nu net zo laag staat als 2018, maar er zijn 100x zoveel mensen mee bezig etc dan zegt het niet zo veel? Het zal wel complexer liggen neem ik aan.
De verhouding Bitcoin vs andere munten binnen de totale marketcap. Als dat 100 zou zijn, dan zou er alleen Bitcoin zijn, als het 0 is, dan heeft Bitcoin geen waarde meer en zit al het geld in alle alts en op 50 zit 50% van het geld binnen de totale crypto markt in Bitcoin.

Januari 2018 was dit 35-38, nu is het 52. Zegt niet direct iets over dat het rond dat punt weer gebeurd, maar je kunt er bijv. wel al iets eerder rekening mee houden binnen je strategie.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:46:
[...]

De verhouding Bitcoin vs andere munten binnen de totale marketcap. Als dat 100 zou zijn, dan zou er alleen Bitcoin zijn, als het 0 is, dan heeft Bitcoin geen waarde meer en zit al het geld in alle alts en op 50 zit 50% van het geld binnen de totale crypto markt in Bitcoin.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat er dan allemaal wordt meegerekend. Alleen al in de afgelopen maanden zijn er iets van 1300 nieuwe shitcoins bijgekomen (die op Coinmarketcap staan). Worden die allemaal meegerekend? Of kijkt BTC.d bijvoorbeeld alleen naar de top 100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 12:41
sOid schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:50:
[...]

Ben eigenlijk wel benieuwd wat er dan allemaal wordt meegerekend. Alleen al in de afgelopen maanden zijn er iets van 1300 nieuwe shitcoins bijgekomen (die op Coinmarketcap staan). Worden die allemaal meegerekend? Of kijkt BTC.d bijvoorbeeld alleen naar de top 100?
Het gaat hierbij om de totale ‘crypto markt’. Die 1300 shitcoins behoren hier ook toe maar uit eindelijk gaat het wel om de waarde verdeling. Een shitcoin met een waarde van 0,000001 btc met een lage supply heeft natuurlijk een minimale impact op de verhouding/dominance van btc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
zorss schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:59:
[...]

Het gaat hierbij om de totale ‘crypto markt’. Die 1300 shitcoins behoren hier ook toe maar uit eindelijk gaat het wel om de waarde verdeling. Een shitcoin met een waarde van 0,000001 btc met een lage supply heeft natuurlijk een minimale impact op de verhouding/dominance van btc.
Ja, maar op basis waarvan wordt die totale marketcap vastgesteld? Op Coingecko staan bijvoorbeeld 6744 coins met een totale marketcap van $2,341,414,666,811. Op Coinmarketcap staan er 9267 met een totale marketcap van $2,269,090,128,415. Dat scheelt $72,324,538,396.

En zo zijn er ongetwijfeld nog andere plekken die weer een andere hoeveelheid coins en andere totale marketcap hebben. Daarnaast heb je natuurlijk nog te maken met onbetrouwbare marketcaps bij schimmige coins.

Het is voor mij dus niet duidelijk wáár die metric data vandaan haalt. En ik kan het ook niet vinden eigenlijk. Dus misschien dat iemand het hier weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Taro schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:46:
[...]

Januari 2018 was dit 35-38, nu is het 52. Zegt niet direct iets over dat het rond dat punt weer gebeurd, maar je kunt er bijv. wel al iets eerder rekening mee houden binnen je strategie.
Wat betreft rekening houden binnen je strategie.

Op dit moment bestaat mijn PF voor ongeveer 33% BTC, 44% ETH, 11% BNB, 6% CRO en dan nog wat klein grut.
Omdat de dominantie van BTC af neemt, zou het dan wijs zijn om m'n aandeel BTC te verkleinen en ETH te vergroten?
Als ik kijk naar afgelopen weken dan stijgt ETH harder wanneer BTC stijgt en daalt minder hard wanneer BTC daalt.
Ik heb vorige maand op dezelfde dag in beide een even groot bedrag gestoken.
Inmiddels is binnen mijn PF de waarde van BTC met 390 toegenomen, terwijl de waarde van BTC met 1225 is toegenomen.... dat is nogal een verschil.
Het was destijds de OCD in mij die vond dat ik in beide een even groot bedrag moest steken, verder niet onderbouwd 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
Mbt dominance; ik vermoed dat als je alle accounts met minder dan 1btc / ca €50.000 niet mee zou tellen, de dominance van bitcoin (en ethereum) wel eens 99.99% kan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

enomiss schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:38:
[...]

Nou, in dit daglicht zou ik toch voorzichtig zijn:
Ontevreden over Binance

Die partijen kunnen doen wat ze willen, ga er maar eens tegen op boksen. Het is een stuk makkelijker om met de Rabobank in gesprek te gaan dan bv Binance. Die blokkeren je gewoon en antwoorden niet.
Ik heb niets bij Binance staan, ik vertrouw ze ook niet.

Heb meer vertouwen in o.a. Nexo en CDC. Uiteraard veel meer risico dan bij de Rabobank, maar dat is een weloverwogen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:22
Chia coin hier al eens voorbij gekomen ?

Van de bedenker van Bittorrent , minen door proof of space. Dus in plaats van hashes berekenen worden hashes opgezocht die je al in je opslag had staan. Meer opslag hebben is meer kans open en correcte hash als ik het goed begrijp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:52

resusaapje

h less

Palindrome schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:33:
Chia coin hier al eens voorbij gekomen ?

Van de bedenker van Bittorrent , minen door proof of space. Dus in plaats van hashes berekenen worden hashes opgezocht die je al in je opslag had staan. Meer opslag hebben is meer kans open en correcte hash als ik het goed begrijp.
Ja hiero. https://messari.io/asset/chia
Chia Network is a blockchain that supports the creation and execution of smart contracts written in a custom-designed programming language called Chialisp. The project was founded by Bram Cohen, the inventor of the BitTorrent network. Chia's blockchain relies on a novel consensus mechanism called Proof-of-Space and Time (PoST) to secure the network and reach a consensus on transaction verification. The network also features a native token, XCH, that serves to reward network participants that help secure the chain.
Ik mine sinds deze maand op 3,5TiB. Nog geen XCH uit voortgekomen, maar het zou 1 XCH per 24 dagen moeten opleveren. Ik wil echter pas investeren in meer hardware als ik meer weet. Zo stellen ze 1 XCH op $20, maar pas op 30 april komt dat ding op de markt. Daarnaast is de totale netwerk space op het idiote af aan het groeien: vandaag 338PiB met naar verwachting 6% meer per maand en daardoor neemt de waarde per eenheid naar verwachting wel erg af.

Belasting van je processor en harddisk valt mee, belasting van je SSD tijdens het creëren van een plot is bizar hoog: wil je 10TiB minen, kan je de SSD om dat voor te bereiden daarna wel weggooien.

Dus ik wacht even af wat er gebeurt als de munt op de markt komt :)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc574
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10 18:48
Goedenavond,

Een vriend van mij attendeerde mij op een nieuwe coin, VANCAT: "VANCAT-platform stelt gebruikers in staat om eenvoudig BEP20-tokens (ELKE token) in een NFT te storten."

Wat denken jullie van deze coin/dit platform? Hij is nog maar 3 weken op de markt dus veel is er nog niet over te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
marc574 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:41:
Goedenavond,

Een vriend van mij attendeerde mij op een nieuwe coin, VANCAT: "VANCAT-platform stelt gebruikers in staat om eenvoudig BEP20-tokens (ELKE token) in een NFT te storten."

Wat denken jullie van deze coin/dit platform? Hij is nog maar 3 weken op de markt dus veel is er nog niet over te vinden.
Klinkt als een combinatie van verschillende hypewoorden, grote kans dat ze daar gewoon op proberen mee te liften zonder verdere usecase?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:06
sOid schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 09:11:
[...]

Ja, maar op basis waarvan wordt die totale marketcap vastgesteld? Op Coingecko staan bijvoorbeeld 6744 coins met een totale marketcap van $2,341,414,666,811. Op Coinmarketcap staan er 9267 met een totale marketcap van $2,269,090,128,415. Dat scheelt $72,324,538,396.

En zo zijn er ongetwijfeld nog andere plekken die weer een andere hoeveelheid coins en andere totale marketcap hebben. Daarnaast heb je natuurlijk nog te maken met onbetrouwbare marketcaps bij schimmige coins.

Het is voor mij dus niet duidelijk wáár die metric data vandaan haalt. En ik kan het ook niet vinden eigenlijk. Dus misschien dat iemand het hier weet!
Market cap = de laatste gemiddelde transactieprijs van <coin> * hoeveel <coin> er bestaat.

Stel ik maak sOidCoin. Er zijn er 1.000.000 (het maakt overigens niet uit hoeveel daarvan er daadwerkelijk op exchanges staan). Vandaag worden er 5 coins verhandeld voor gemiddeld 0,01 euro. Voila: sOidCoin heeft nu een market cap van 10.000 euro.
Morgen worden er in totaal 4 coins verhandeld voor 0,20 euro. Dan heeft sOidCoin een market cap van 200.000 euro d:)b

De totale marketcap is simpelweg: de marketcap van alle coins samen.

Wat zijn "alle" coins? Tja. Er zijn honderden exchanges, en overal bieden ze weer andere munten aan. Wanneer accepteer je een coin in je lijst? Als hij op >5 exchanges verhandeld wordt? Als hij een bepaalde market cap heeft? Als er een bepaald trading volume achter zit?
Wil je echt alle coins? Dan zijn er nog duizenden meer om mee te rekenen...

Hierin verschillen coinmarketcap en coingecko blijkbaar van mening. Met als gevolg dat de een 2500 meer coins bijhoudt dan de ander. Blijkbaar zijn die 2500 coins samen, ruim 72 miljard dollar 'waard'.
Terwijl de ander ze niet relevant vind.

Mijn persoonlijke take van dit verhaal? Market cap is een overhyped getal en toont vooral aan hoeveel lucht er eigenlijk wel niet in de markt zit. Market cap geeft niet aan wat een coin 'waard' is. Neem Bitcoin: 18 miljoen coins toch? Hoeveel zijn er daarvan verloren gegaan en worden dus nooit meer verhandeld? Toch worden zij wel meegeteld in de market cap. Dit gaat om miljarden.

Hecht dus vooral niet teveel waarde aan market cap, het is een nikszeggend getal. Laat staan over alle coins samen.
Kijk liever naar het dagelijkse of wekelijkse tradingvolume.

[ Voor 8% gewijzigd door Richh op 18-04-2021 02:26 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:01
Ik had besloten om alles over Nexo te negeren maar wil toch even mijn kijk daarop schrijven ten opzichte van Binance en Kraken.

Binance en Kraken hebben een bewezen verdien model, in de bearmarkt maken ze net zo makkelijk geld/winst als in een bullmarkt. Nexo moet het nog laten zien of en op welke manier ze het gaan overleven. Ze hebben 'garantie/verzekering' t.w.v. 10% van TLV bij hun. In hun AV/marketing staat ook dat je rente gegarandeerd is, er staat niets over je kapitaal/inleg.

Als de bearmarkt begint en niemand wil geld lenen om btc te kopen heeft Nexo een probleem terwijl Binance de rente op nul zet of savings afschaft en je geld komt in je spot wallet. Bij Nexo is het de vraag wat er dan gaat gebeuren.

Daarom vind ik Binance gewoon duidelijk veiliger dan Nexo. Minder rente maar dat heeft dan ook een reden, minder risico.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:30
jowi schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 09:55:
Mbt dominance; ik vermoed dat als je alle accounts met minder dan 1btc / ca €50.000 niet mee zou tellen, de dominance van bitcoin (en ethereum) wel eens 99.99% kan zijn.
Dit heeft toch niets met Btc dominance te maken?
Google even wat verder
Richh schreef op zondag 18 april 2021 @ 03:04:
[...]

Hoezo niet? Hij voegt een voorwaarde toe aan de berekening van de dominance (waar imho sowieso enorm veel op is aan te merken, want market cap).

Ik denk dat het best veelzeggend is wat een dergelijke voorwaarde doet.
Thanks, nog n keer gelezen en nu snap ik t wél.

Maar dan zou je projecten zonder ontwikkeling ook kunnen schrappen uit de telling. Of projecten met nauwelijks handels volume, of....

[ Voor 42% gewijzigd door shovelhead1340 op 18-04-2021 10:34 ]

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:06
shovelhead1340 schreef op zondag 18 april 2021 @ 03:01:
[...]

Dit heeft toch niets met Btc dominance te maken?
Google even wat verder
Hoezo niet? Hij voegt een voorwaarde toe aan de berekening van de dominance (waar imho sowieso enorm veel op is aan te merken, want market cap).

Ik denk dat het best veelzeggend is wat een dergelijke voorwaarde doet.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bitcoin prijsdrop van 20%:

Er is een cluster miners (30%) gestopt met minen, waarschijnlijk in China. En dit verklaart de prijs drop van bitcoin. Op dit moment is er nog steeds 20% minder hashrate, dus blocks worden langzamer gemined, totdat de difficulty wordt gereset in ongeveer twee weken.
Het kan ook zo zijn dat de miners weer terug online komen, omdat ze misschien bezig zijn deze miners te verplaatsen, vanwege de dry season in China.

Wat het ook is, dit is een tijdelijke dip en wordt vanzelf weer gecorrigeerd.
Niets aan de hand.

https://bitinfocharts.com/bitcoin/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-xYJ39J6QR6YeiJ_UfSSEjONlw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wFUsDOXwBJhcS1wrRfr31Ivr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
Toch vind ik dat vreemd. Je zou denken dat bitcoin daardoor dus schaarster wordt, en iets wat schaars is, stijgt in waarde... ik zou juist zo'ndaling verwachten als er plots een enorme miningfarm online zou komen waardoor er 20% meer bitcoin op de markt komt? Maar misschien verklaart mijn denkwijze wel waarom ik geen miljonair ben :(

*edit* er schijnt een kolenmijn (geen grap) ongeluk te zijn geweest in china waardoor er een enorme stroomstoring is waar een groot aantal miners in china dus door stil is komen te vallen. De ironie dat de oude mijnwerkers meer macht hebben dan de nieuwe ontgaat me niet.

Het goede nieuws is dus dat dit letterlijk een incident is en dat btc daar snel van zal herstellen. De timing is wel heel bijzonder, precies daar waar volgens TA een uitbraak naar beneden een mogelijkheid was, gebeurde het ook... al had het nu dus niets met TA te maken. Tenzij je gelooft dat TA natuurrampen kan voorspellen natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71dO5sAHN00s9dYx-GGPZsH-kWs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HqpuLRLThhtdCUHum85Q400v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door jowi op 18-04-2021 09:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@jowi Wat bedoel je met schaarste icm meer/minder miners? Door extra miners komt er niet meer of minder Bitcoin beschikbaar. Het enige kan zijn dat de ene mining pool ze houdt en probeert later te verkopen vs dat de andere ze altijd direct op de markt dumpt, maar, er komen per dag (even los van wat difficulty adjustments) evenveel Bitcoin beschikbaar los van het aantal miners. Ze eten samen van dezelfde taart, dus iedereen krijgt daarvan iets meer of minder, maar de taart wordt niet groter als er meer miners zijn.

En je zegt nu dat er volgens TA al een uitbraak mogelijk was en schrijft dit nu toe aan dat ongeluk met die kolenmijn. Maar als dat ongeluk niet had plaatsgevonden, had deze daling dan ook plaatsgevonden? Of was deze uitgebleven. Dat kan je niet met 100% zekerheid zeggen en aan elkaar relateren.

[ Voor 22% gewijzigd door Taro op 18-04-2021 09:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Dark Matter schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:43:
Bitcoin prijsdrop van 20%:

Er is een cluster miners (30%) gestopt met minen, waarschijnlijk in China. En dit verklaart de prijs drop van bitcoin. Op dit moment is er nog steeds 20% minder hashrate, dus blocks worden langzamer gemined, totdat de difficulty wordt gereset in ongeveer twee weken.
Het kan ook zo zijn dat de miners weer terug online komen, omdat ze misschien bezig zijn deze miners te verplaatsen, vanwege de dry season in China.

Wat het ook is, dit is een tijdelijke dip en wordt vanzelf weer gecorrigeerd.
Niets aan de hand.

https://bitinfocharts.com/bitcoin/

[Afbeelding]
Dit klopt niet, als er hashrate wegvalt terwijl difficulty hetzelfde blijft (want die pas inderdaad maar per 2016 blokken aan, maar als er hashrate weg valt kan dit makkelijk 3 weken zijn)

en wil dat zeggen dat alle andere miners nu opeens meer coins krijgen. En dus word die hashrate snel weer aangevuld door machines die niet zo zuinig als andere machines zijn.)

VOor de rest heeft het niks met de prijs te maken. Dat de prijs zo instort had met Binance te maken en de leverage die ze daar aanbieden. Vergelijk de prijzen per minuut maar tussen de exchange en ook de prijs van USDT, die is naar wel 1.05 dollar gedaan.

Dat wil dus zeggen dat er op Binance een flink aantal traders waren met posities met heel veel leverage. Iemand heeft BTC gedumpt om dan die mensen de liquideren die long waren, dan worden hun BTC van die longs ook METEEN verkocht om geldschieters terug te kunnen betalen en krijg je een sneeuwball effect want het verkopen van die BTC doet de prijs nog lager gaan en dus worden er NOG meer leveraged traders geliquideerd.

Daarom dat usdt prijs opeens omhoog ging, trading arbitrage bots hebben wat tijd nodig om dat weer naar beneden te krijgen.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Richh schreef op zondag 18 april 2021 @ 01:48:
[...]

Market cap = de laatste gemiddelde transactieprijs van <coin> * hoeveel <coin> er bestaat.

Stel ik maak sOidCoin. Er zijn er 1.000.000 (het maakt overigens niet uit hoeveel daarvan er daadwerkelijk op exchanges staan). Vandaag worden er 5 coins verhandeld voor gemiddeld 0,01 euro. Voila: sOidCoin heeft nu een market cap van 10.000 euro.
Morgen worden er in totaal 4 coins verhandeld voor 0,20 euro. Dan heeft sOidCoin een market cap van 200.000 euro d:)b

De totale marketcap is simpelweg: de marketcap van alle coins samen.

Wat zijn "alle" coins? Tja. Er zijn honderden exchanges, en overal bieden ze weer andere munten aan. Wanneer accepteer je een coin in je lijst? Als hij op >5 exchanges verhandeld wordt? Als hij een bepaalde market cap heeft? Als er een bepaald trading volume achter zit?
Wil je echt alle coins? Dan zijn er nog duizenden meer om mee te rekenen...

Hierin verschillen coinmarketcap en coingecko blijkbaar van mening. Met als gevolg dat de een 2500 meer coins bijhoudt dan de ander. Blijkbaar zijn die 2500 coins samen, ruim 72 miljard dollar 'waard'.
Terwijl de ander ze niet relevant vind.

Mijn persoonlijke take van dit verhaal? Market cap is een overhyped getal en toont vooral aan hoeveel lucht er eigenlijk wel niet in de markt zit. Market cap geeft niet aan wat een coin 'waard' is. Neem Bitcoin: 18 miljoen coins toch? Hoeveel zijn er daarvan verloren gegaan en worden dus nooit meer verhandeld? Toch worden zij wel meegeteld in de market cap. Dit gaat om miljarden.

Hecht dus vooral niet teveel waarde aan market cap, het is een nikszeggend getal. Laat staan over alle coins samen.
Kijk liever naar het dagelijkse of wekelijkse tradingvolume.
Thanks :) Ben bekend met hoe marketcap berekend wordt enzo, maar niet eerder stil gestaan bij het feit dat verloren coins ook worden meegerekend. Ook wel logisch, want je weet natuurlijk niet wie z'n keys is verloren. Food for thought!

* sOid gaat overigens meteen sOidCoin aanmaken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Taro schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:45:
@jowi Wat bedoel je met schaarste icm meer/minder miners? Door extra miners komt er niet meer of minder Bitcoin beschikbaar.
Ik denk dat ik iets fundamenteels aan bitcoin dan niet goed begrijp. De analogie met goud en mijnwerkers is dus anders. Als ik nu een kilo goud wil kopen, ga ik niet naar een mijn, maar naar een handelaar, die dat klaar heeft liggen. Het is dus allang opgegraven. Het is niet zo dat als ik naar de handelaar ga, deze vervolgens een bericht stuurt naar alle mijnwerkers ter wereld dat klant jowi een kilo goud wil, en dat de eerste mijnwerker die de kilo heeft opgegraven, een beloning krijgt. Dat is dus dan met bitcoin anders; ik wil een bitcoin kopen, daar wordt een hash aangehangen, en is feitelijk een opdracht aan de miners om de bitcoin ter plekke 'op te graven' (de hash te bruteforcen) en wie dat als eerste lukt, krijgt een beloning. Zoiets dus?

Verschil met goud is wel dat niemand weet hoeveel goud er nog in grond zit, maar we weten wel hoeveel bitcoin er nog gemined kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:41

watercoolertje

Untertitel

jowi schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:38:
[...]

ik wil een bitcoin kopen, daar wordt een hash aangehangen, en is feitelijk een opdracht aan de miners om de bitcoin ter plekke 'op te graven' (de hash te bruteforcen) en wie dat als eerste lukt, krijgt een beloning. Zoiets dus?
Nee de handelsmarkt heeft werkelijk niks met de miners te maken, dat minen is compleet op zichzelfstaand . Echter die geminede bitcoins worden wel verhandeld op die handelsmarkt.

Wat er gebeurd in btc protocol is dat het protocol parameters mbt de moeilijkheidsgraad aanpast aan de totale rekenkracht, dit gebeurd elke zoveel (duizend) blocks om te zorgen dat er rlke x minuten bitcoins vrij komen.

Dus als die nu is ingesteld op 100 miners en 20 miners stoppen er mee blijft de moeilijkheidsgraad nog een tijdje op basis van 100 miners, pas als blok xxxx gemined is gaat het netwerk kijken, hoe lang het duurde (bijv. 20% langer) dus moet de moeilijkheid omlaag met een soortgelijk percentage. Daarna gaat het minen weer net zo snel als het met 100 miners ging.

Is de moeilijkheidsgraad terug geschroeft en die 20 miners komen weer terug gaat het minen weer een tijde 20% sneller totdat dat weer moeilijker wordt gemaakt.

Ps het is wel iets complexer want in dit vehaal ga ik er van uit dat elke miner dezelfde miningpower levert wat in de realiteit niet zo is.

[ Voor 12% gewijzigd door watercoolertje op 18-04-2021 10:51 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
watercoolertje schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:48:
[...]

Nee de handelsmarkt heeft werkelijk niks met de miners te maken, dat minen is compleet op zichzelfstaand . Echter die geminede bitcoins worden wel verhandeld op die handelsmarkt.
Maar dat betekend dus dat mijn eerdere stelling wel klopt, dat als er miners wegvallen, er feitelijk schaarste gaat optreden en de prijs dus omhoog zou moeten gaan...? Want minder miners, dus minder coins.

Volgens mij is het niet zo dat miners vantevoren bitcoins 'maken'. Pas als iemand een nieuwe koopt (dus een nieuwe transactie die in een blok wordt gezet), wordt hij 'opgegraven'. Dat exchanges een voorraad hebben aangekocht (en hebben laten opgraven) is natuurlijk wat anders.

[ Voor 5% gewijzigd door jowi op 18-04-2021 11:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
jowi schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:04:
[...]

Maar dat betekend dus dat mijn eerdere stelling wel klopt, dat als er miners wegvallen, er feitelijk schaarste gaat optreden en de prijs dus omhoog zou moeten gaan...? Want minder miners, dus minder coins.

Volgens mij is het niet zo dat miners vantevoren bitcoins 'maken'. Pas als iemand een nieuwe koopt (dus een nieuwe transactie die in een blok wordt gezet), wordt hij 'opgegraven'. Dat exchanges een voorraad hebben aangekocht (en hebben laten opgraven) is natuurlijk wat anders.
Iedere 10 minuten wordt er een block van 6,25 Bitcoins gemined. Die worden niet pas gemined als er vraag naar is. Het minen staat compleet los van het handelen en vraag en aanbod. Het enige dat er kan gebeuren is dat het geheel iets trager gaat, omdat er minder miners zijn en de difficulty daar nog niet op is aangepast. Maar dat is op het geheel verwaarloosbaar, omdat de hoeveelheid Bitcoins die per uur worden gemined in het niets valt tov het totale handelsvolume.

Het minen gaat constant door in ongeveer dezelfde snelheid, los van vraag en aanbod. Een block is eigenlijk het vervoersmiddel waar de afzonderlijke transacties in opgenomen kunnen worden.

De miners bepalen ook zelf wanneer ze hun Bitcoins op de markt aanbieden, dat doen ze vaak pas als de prijs hoger is, of als ze de onkosten moeten betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 18-04-2021 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

jowi schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:04:
[...]

Er komt minder vrij maar dat betekend niet dat er meer/minder verkocht/gekocht worden...

Er worden 100x meer bitcoins verhandeld per tijdseenheid dan dat er gemined worden. Daarnaast ga je (lijkt het) van uit dat als het gemined wordt ook direct verkocht wordt maar dat is geen zekerheid, integendeel. Grote dumps van miners zijn juist opgebouwd door niet direct te verkopen.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Taro schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:17:
[...]
Het minen gaat constant door in ongeveer dezelfde snelheid, los van vraag en aanbod.
Ik betwijfel dat ten zeerste maar kan het niet onderbouwen helaas.
Volgens mij is de basis van minen het kraken van een nieuwe transactie.
Geen transacties (geen vraag) dan valt het minen stil.

Ik heb nog nergens een mooie uitleg kunnen vinden hoe het nu precies werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shovelhead1340
jowi schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:23:
[...]

Ik betwijfel dat ten zeerste maar kan het niet onderbouwen helaas.
Volgens mij is de basis van minen het kraken van een nieuwe transactie.
Geen transacties (geen vraag) dan valt het minen stil.

Ik heb nog nergens een mooie uitleg kunnen vinden hoe het nu precies werkt.
Nee, dat heb je echt verkeerd begrepen. Wat Taro zegt klopt.
In het begin werden er nog vrijwel geen transacties gemaakt via het netwerk terwijl er duizenden bitcoins gemined werden.
Transacties worden opgenomen in de blokken maar die blokken kunnen ook 'leeg' zijn. Zonder nieuwe transacties dus.

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Van internet geplukt:

"Example: Transfer of 10 Bitcoins

Let’s say Beyonce wants to share 10 bitcoins with Jennifer. To do that, what would the steps be? First, transaction data is shared with bitcoin users from the memory pool. The transaction sits in an unmined pool of memory transactions. In a memory pool, unconfirmed transactions wait until they are verified and included in a new block. Bitcoin miners compete to validate the transaction using proof of work. The miner who solves the puzzle first shares the result across the other nodes. Once the block has been verified, the nonce has been generated, then the nodes will start granting their approval. If maximum nodes grant their approval, the block becomes valid and is added to the blockchain. The miner who has solved the puzzle will also receive a reward of 12.5 bitcoins"

De beloning is dus inmiddels door de halving 6.25 btc.
Dát zijn dus de bitcoins die miners verdienen en (later) verlopen. Hun beloning.

Het valideren van een blok (het daadwerkelijke minen) duurt ongeveer 10 minuten.
Dus... geen mining zonder vraag.

Nogmaals, dit is wat ik er uit opmaak.

[ Voor 13% gewijzigd door jowi op 18-04-2021 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
jowi schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:29:
Van internet geplukt:

Let’s say Beyonce wants to share 10 bitcoins with Jennifer. To do that, what would the steps be? First, transaction data is shared with bitcoin users from the memory pool. The transaction sits in an unmined pool of memory transactions. In a memory pool, unconfirmed transactions wait until they are verified and included in a new block. Bitcoin miners compete to validate the transaction using proof of work. The miner who solves the puzzle first shares the result across the other nodes. Once the block has been verified, the nonce has been generated, then the nodes will start granting their approval. If maximum nodes grant their approval, the block becomes valid and is added to the blockchain. The miner who has solved the puzzle will also receive a reward of 12.5 bitcoins"

Dát zijn dus de bitcoins die miners verdienen en (later) verlopen. Hun beloning.

Het valideren van een blok (het daadwerkelijke minen) duurt ongeveer 10 minuten.
Heel kort door de bocht: Het minen gaat in een redelijke steady flow door. Als er een block wordt gevonden, dan worden er transacties die om verschillende redenen aan de beurt zijn (Hoogte v/d fee, tijd dat ze staan te wachten, etc.) in dat block gezet. Staan er geen transacties te wachten, dan wordt dat block alsnog gemined. Dus iedere 10 minuten ontvangt er 1 miner (of 1 mining pool) het block reward. In dat nieuwe block worden ook een x aantal transacties van gebruikers onderling opgenomen. Die daarna gevalideerd worden en na x confirmations (=volgende blocks) worden de transacties vaak pas daadwerkelijk geaccepteerd omdat ze als correct worden beschouwd (Na hoeveel confirmations dat is, is aan iedere partij/wallet/exchange/broker/etc. om voor zichzelf te beslissen). In dat block zit dus altijd een opbrengst voor de miner (block reward) en daarnaast een opbrengst van de onderliggende fee's van de gebruikerstransacties, maar die block reward wordt gewoon op het Bitcoin adres van de miner bijgeschreven en staat los van de andere transacties van gebruikers. Men koopt via de blockchain geen Bitcoins van miners, maar van andere gebruikers.

De miner stuurt daarna zijn nieuw ontvangen Bitcoins uit de block reward naar een exchange, verkoopt ze daar aan kopers, die daarna via de blockchain weer Bitcoins naar hun wallets sturen (die dus weer transactie fee's bij de miners opleveren).

De verschillende zaken komen dus samen in een block, maar staan verder los van elkaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 18-04-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Dit is trouwens wel een leuke manier om het visueel weer te geven: https://txstreet.com/.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Precies andersom, zonder miners geen transacties, waarom zou een miner stoppen als er geen transacties zijn, die leveren nog geen 1% van de block-reward op, ze minen dus voor die 7.5btc en niet voor de transacties, dat is een extratje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shovelhead1340
Van internet geplukt:

Nogmaals, dit is wat ik er uit opmaak.
De blokken (voor de blockchain dus) worden sowieso gemined omdat daar miners daar het geld mee verdienen.
Ondertussen worden transacties in die blokken opgeslagen voor n kleine fee. Die fee is leuk maar niet waar de miners op blijven draaien.

https://cointelegraph.com...s-guide-for-beginners/amp

https://www.euromoney.com...s-get-into-the-blockchain

Ik lul ook zomaar wat

Pagina: 1 ... 16 ... 102 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!