Acties:
  • +2 Henk 'm!

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-03 20:06
Ik gebruik Binance nu al meer dan een jaar en heb al best een aardig som geld op de rekening.
Meeste geld heb ik in stable coins zitten in combinatie met locked savings waar ze 7% rente beloven.

Afgelopen week kreeg ik een mail dat ze mijn account gaan deactiveren en dat ik 3 dagen tijd heb om mijn geld terug te halen. Dacht eerst dat het een fishing mail was. Maar is echt verstuurd door Binance.
Dear customer,

Thank you for your loyalty.

This is to inform you that due to the violation of our Terms of Use, as Binance does not provide service under certain jurisdictions, we have taken a tough decision to terminate the service.

We ask you to withdraw the funds within the next 3 days. Afterward, your Binance account will be permanently deactivated.

If you have any issues with the withdrawal function, please notify the support team as soon as possible.

We apologize for the inconvenience caused.

Your understanding is highly appreciated.

Sincerely,
Binance Team
Ik stel dus de vraag waarom dit is en of ze meer uitleg willen geven. Waarop ze antwoorden :
Dear user,

Thank you for your response.

We understand your frustration. However, we are not in the position to provide any additional details, except those that had been already provided in the previous email - as Binance does not provide service under certain jurisdictions, we have taken a tough decision to terminate the service.

Please withdraw all the funds as soon as possible.

If you have any issues with the withdrawal function, please notify our support team as soon as possible.

We are counting on your understanding and apologize for the inconvenience caused.

Sincerely,
Binance Team
Ik moet nu mijn locked savings beëindigen waardoor ik geen cent van ze krijg. Trading functionaliteit hebben ze al uitgezet waardoor ik de stablecoins niet kan omzetten in Euro's. Eigenlijk had ik vanaf begin twijfels over Binance maar deze zijn nu bevestigd. Eigenlijk is het gewoon een scam.

Kan iemand me adviseren in hoe ik het beste mijn stable coins daar weg kan halen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:07

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Je hebt dus iets gedaan (volgens hun) wat tegen hun ToS is en nu is het scam?

Maar om je vraag te beantwoorden je kan ze gewoon transfereren naar een andere broker.

[ Voor 36% gewijzigd door Leeghoofd21 op 16-04-2021 08:28 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
https://coinexpert.one/ne...fall-under-u-s-sanctions/

Ik lees zaken zoals dit, als jij daarnaast dus lekker aan de VPN zit bijvoorbeeld kan het zomaar zijn dat je daardoor nu geblokkeerd bent... / je account wordt gesloten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• K3ke
Ik maak geen gebruik van VPN en heb ook niks gedaan. Het feit dat ze het niet zeggen zegt toch genoeg.
Dit kan dus iedereen overkomen. De vraag is of ik mijn geld er wel van Binance afkrijg. Gezien ze trading hebben uitgezet betekent dat ze me eigenlijk willen tegenwerken

[ Voor 20% gewijzigd door K3ke op 16-04-2021 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
HitBTC is nog erger, ik kan al maanden mijn DAPS (twv 2000 dollar) niet van hun site halen nadat ze hem onaangekondigd delisten. En nu antwoorden ze ook niet meer op mail, gewoon helemaal niks meer vanuit hun.

Ik ben nu langzaam alle coins op eigen wallets aan het zetten, geen zin meer in dit gezeik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
If you have any issues with the withdrawal function, please notify our support team as soon as possible.
Duidelijk toch?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

K3ke schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:31:
Ik maak geen gebruik van VPN en heb ook niks gedaan. Het feit dat ze het niet zeggen zegt toch genoeg.
Dit kan dus iedereen overkomen. De vraag is of ik mijn geld er wel van Binance afkrijg. Gezien ze trading hebben uitgezet betekent dat ze me eigenlijk willen tegenwerken
Je kan de coins precies zoals ze zijn withdrawen. Tuurlijk hebben ze de trade functionaliteit uitgezet, dat is nu net waar ze je vanaf willen hebben.

Waar woon je? Nederland?

Je sensatiezoekende titel mag je wmbt wel weglaten de volgende keer. Er is niks scam, ze hebben niks van je afgepakt, enkel mag je niet meer traden/lid zijn daar.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 16-04-2021 09:21 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Even een titelfix gedaan, dat is wat meer richting de waarheid. Ontevreden over een dienst zijn is niet gelijk aan een scam.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

De manier waarop de mail van Binance geschreven is, staat niet per se dat TS de ToS heeft overtreden maar meer dat ze een moeilijke beslissing hebben gemaakt over waar ze opereren, en dat daarom TS' account word gedeactiveerd. Best apart, want ze beginnen met een dank aangaande loyaliteit.

Al met al een vreemde e-mail die op meerdere manieren opgevat kan worden (het afsluiten van het account is dan gelukkig niet dubbelzinnig), en verder weinig details. TS, weet je zeker dat je niet iets hebt gedaan wat de ToS heeft overtreden? En je moet nu je locked savings stopzetten waardoor je niets krijgt. Heb je eerder al eens interest gekregen of is dit de eerste keer?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• K3ke
Met alle respect, jullie mogen uiteraard alles in twijfel trekken en de titel aanpassen.
Feit blijft dat Binance dus op elk willekeurig moment de diensten kan opzeggen zonder dat ze je dat hoeven te verantwoorden.
Vervolgens werken ze je tegen om je geld er vanaf te halen en verwijzen ze je naar hun support waar de reacties uitblijven. Dat is toch wat anders dan ontevreden zijn over de diensten. Ik woon in Nederland, maak geen gebruik van VPN en heb niks gedaan. Gewoon een doorsnee klant die geverifieerd is.

[ Voor 6% gewijzigd door K3ke op 16-04-2021 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
LankHoar schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:55:
De manier waarop de mail van Binance geschreven is, staat niet per se dat TS de ToS heeft overtreden maar meer dat ze een moeilijke beslissing hebben gemaakt over waar ze opereren, en dat daarom TS' account word gedeactiveerd. Best apart, want ze beginnen met een dank aangaande loyaliteit.

Al met al een vreemde e-mail die op meerdere manieren opgevat kan worden (het afsluiten van het account is dan gelukkig niet dubbelzinnig), en verder weinig details. TS, weet je zeker dat je niet iets hebt gedaan wat de ToS heeft overtreden? En je moet nu je locked savings stopzetten waardoor je niets krijgt. Heb je eerder al eens interest gekregen of is dit de eerste keer?
Ik heb eerder wel rente gehad. Toen had ik het geld 1 maand vastgezet. Nu 3 maanden en net voordat de 3 maanden voorbij zijn, hebben ze ervoor gezorgd dat ik 0 cent krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
K3ke schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:02:
Met alle respect, jullie mogen uiteraard alles in twijfel trekken en de titel aanpassen.
je titel was gewoon niet correct. Niks scan of piramide spel.
K3ke schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:02:
Feit blijft dat Binance dus op elk willekeurig moment de diensten kan opzeggen zonder dat ze je dat hoeven te verantwoorden.
Net als elke andere bedrijf trouwens.

Je zal toch bij de klanten service moeten zijn.
Probeer een periode af te spreken waarin je kan handelen naast usdt of euro. Zodat je daarna je geld van binance af kan halen.

En er wordt je een vraag gesteld of je zeker weet dat je de de tos niet heb overtreden. Nu weet ik niet wat er exact in de tos staat, maar botjes gebruikt?

[ Voor 15% gewijzigd door jack zomer op 16-04-2021 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• K3ke
jack zomer schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:10:
[...]

Net als elke andere bedrijf trouwens.

Je zal toch bij de klanten service moeten zijn.
Probeer een periode af te spreken waarin je kan handelen naast usdt of euro. Zodat je daarna je geld van binance af kan halen.

En er wordt je een vraag gesteld of je zeker weet dat je de de tos niet heb overtreden.
Hoe vaak is jouw bankrekening / verzekering opgezegd zonder reden? Kom aub niet aanzetten met onzin over dat dit standaard beleid is van elk financieel dienstverlener.
En ik heb al aangegeven dat ik geen regels heb overtreden, zou niet weten wat ik daarvoor gedaan moet hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door K3ke op 16-04-2021 10:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Wat nou onzin.. het is een particulier bedrijf. Die bepalen zelf wie ze als klant willen of niet. Jij hebt geen goddelijk recht om hun service te gebruiken, je hebt helemaal niks te eisen... Er is geen wet die binance verplicht zaken met jou te doen..

Maar ik bedenk me net iets,. Je schrijft dat je in Nederland woont.. ben je ook Nederlands? Want ik weet dat binance iets moeite heeft met usa, en zou me kunnen voorstellen dat als je Amerikaans bent en kyc met een usa paspoort hebt geactiveerd dat daar een probleem kan ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Beetje vreemd inderdaad. Maar goed, de ToS:
You agree that Binance shall have the right to immediately suspend your Binance Account (and any accounts beneficially owned by related entities or affiliates), freeze or lock the Digital Assets or funds in all such accounts, and suspend your access to Binance for any reason including if Binance suspects any such accounts to be in violation of these Terms, our Privacy Policy, or any applicable laws and regulations. You agree that Binance shall not be liable to you for any permanent or temporary modification of your Binance Account, or suspension or termination of your access to all or any portion of Binance Services. Binance shall reserve the right to keep and use the transaction data or other information related to such Binance Accounts. The above account controls may also be applied in the following cases:
- The Binance Account is subject to a governmental proceeding, criminal investigation or other pending litigation;
- We detect unusual activities in the Binance Account;
- We detect unauthorized access to the Binance Account;
- We are required to do so by a court order or command by a regulatory/government authority.
Dus ook related accounts / affiliates worden geblokt. Voor ons zal dit nog meer gissen zijn dan het voor jou al is. Het is in ieder geval dit stukje waar je één van de elementen overschreden hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door graceful op 16-04-2021 10:34 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

K3ke schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:15:
[...]

Hoe vaak is jouw bankrekening / verzekering opgezegd zonder reden? Kom aub niet aanzetten met onzin over dat dit standaard beleid is van elk financieel dienstverlener.
En ik heb al aangegeven dat ik geen regels heb overtreden, zou niet weten wat ik daarvoor gedaan moet hebben.
Aha, handelen in Crypto en het dan vergelijken met je bank :'(

Die vergelijking gaat op zoveel manieren mank dat ik er maar niet aan begin.
Je vraagt je bijna af waarom de overheid zoveel over regulering praat, he? :+

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik vind alle reacties hier dat TS dit maar gewoon normaal moet vinden een beetje makkelijk.
Het is niet alleen dat hij geen gebruik meer mag maken van de service, de manier waarop kan hem zomaar een hoop geld kosten. De termijn van 3 dagen is ook absurd kort. Er gaan wel eens 3 dagen voorbij dat ik m'n mail niet eens lees.

En dan de opgegeven reden dat ze de account opheffen. Ze stellen dat het komt doordat ze niet (meer) opereren in de jurisdictie (locatie dus) waarvandaan TS opereert. Terwijl TS zegt dat hij gewoon vanuit NL inlogt zonder VPN of zo.
Dat betekent dus ofwel dat Binance ophoudt met diensten aanbieden aan Nederlanders ofwel dat ze soms foutief bepalen waar iemand vandaan komt en op basis daarvan de dienst beëindigen. Beide opties kunnen flinke impact hebben op de andere Nederlandse klanten van Binance en dat zijn er best wat op dit forum volgens mij.

(voor de volledigheid, zelf heb ik nooit wat met Binance gedaan)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Lapa schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:47:
Ik vind alle reacties hier dat TS dit maar gewoon normaal moet vinden een beetje makkelijk.
Het is niet alleen dat hij geen gebruik meer mag maken van de service, de manier waarop kan hem zomaar een hoop geld kosten. De termijn van 3 dagen is ook absurd kort. Er gaan wel eens 3 dagen voorbij dat ik m'n mail niet eens lees.

En dan de opgegeven reden dat ze de account opheffen. Ze stellen dat het komt doordat ze niet (meer) opereren in de jurisdictie (locatie dus) waarvandaan TS opereert. Terwijl TS zegt dat hij gewoon vanuit NL inlogt zonder VPN of zo.
Dat betekent dus ofwel dat Binance ophoudt met diensten aanbieden aan Nederlanders ofwel dat ze soms foutief bepalen waar iemand vandaan komt en op basis daarvan de dienst beëindigen. Beide opties kunnen flinke impact hebben op de andere Nederlandse klanten van Binance en dat zijn er best wat op dit forum volgens mij.

Dat klopt. net zoals Microsoft, Google en alle anderen dat kunnen. Lees de topics er maar eens op na - mensen die gigabytes aan data, email, fotos enzovoorts kwijt zijn. Zonder uitleg, behalve "overtreding"

Overigens is je funds withdrawen van Binance naar een andere exchange of je eigen wallet zo'n grote operatie niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Het is normaal, niemand kan binance verplichten de ts als klant te houden.
En de binance reactie is ook normaal, zie bv casus block google/microsoft.
Ook die gasten geven je geen enkele info waarom en wat.

Dat betekent niet dat ik niet boos zou zijn als mijn binance account geblokkeerd is.. en ja, je muntjes niet naar euro of usdt kunnen traden. En binnen 3 dagen oprotten is gewoon kut en te kort tijd...als ts nog kon traden was het niet echt een probleem. Maar juist dat niet traden maakt het onmogelijk.

@Anoniem: 472287 hahahah zelfde reactie zelfde tijd... En ik weet toch zeker dat we minstens 2k afstand onderling hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door jack zomer op 16-04-2021 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke

Precies dit. Ik moet nu dus mijn "locked savings" opzeggen en krijgt daardoor geen cent rente. Ik moet al mijn assets omzetten en een hoop fee betalen. Ze hebben bewust trading uitgezet zodat ik het geld alleen kan converteren met hun convert tool die in verhouding veel hogere fees berekent. En dan is nog de vraag of ik de Euro's weer kan overmaken naar mijn eigen rekening.

Stellen dat dit een particulier bedrijf is vind ik een beetje kort door de bocht. We hebben het hier over de grootste crypto exchance bedrijf ter wereld die best dubieus te werk gaat.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
Ik krijg de indruk dat de TS hier niet het achterste van zijn tong laat zien, maar wel zijn frustraties tov Binance de ether wil ingooien. Alleszins, zolang dit probleem niet voor meer Nederlanders opduikt, hebben we alle reden om aan te nemen dat het ofwel zijn eigen fout is, ofwel een eenmalige fout van Binance. Dat maakt hen nog geen onbetrouwbare instelling, laat staan een scam. Hij zou beter zijn energie steken in het contact met de klantendienst van Binance.

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
@K3ke
jack zomer schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:20:

Maar ik bedenk me net iets,. Je schrijft dat je in Nederland woont.. ben je ook Nederlands? Want ik weet dat binance iets moeite heeft met usa, en zou me kunnen voorstellen dat als je Amerikaans bent en kyc met een usa paspoort hebt geactiveerd dat daar een probleem kan ontstaan.
K3ke schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:58:
Stellen dat dit een particulier bedrijf is vind ik een beetje kort door de bocht. We hebben het hier over de grootste crypto exchance bedrijf ter wereld die best dubieus te werk gaat.
het is toch echt zo. Particulier bedrijf. Geen bindingen met overheden, geen leververplichting. Etc etc. Net als google en.microsoft. de grotere spelers in hun werkveld

Dubieus te werk gaan, ja daar ben ik het met je eens. Ik zou ook graag zien dat ze een rede geven voor hun acties.

[ Voor 41% gewijzigd door jack zomer op 16-04-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Nu online
@Anoniem: 472287 en @jack zomer, ja andere partijen zoals Google en Microsoft flikken dit soort geintjes ook en dat is ook erg. Daar zijn dus volledig terecht ook dit soort topics over, waar mensen hun beklag doen en proberen raad te krijgen hoe te handelen.

Daarnaast is er nog wel een verschil. Als Google of Microsoft een account blokkeren, dan wordt er meestal als reden genoemd dat je iets uit de ToS hebt overtreden. Vaak is het totaal onduidelijk wat dan en het kan nog steeds volledig onterecht zijn, maar het verschil is dat in dit geval Binance zegt dat het ligt aan de locatie van TS. Ik heb niet het idee dat ze ophouden met diensten aanbieden aan Nederlanders, want dan hadden we er op dit forum wel meer over gehoord. Ik heb dus het idee dat dit een kennelijke vergissing van Binance is, in plaats van het afdwingen van een regel. Weet ik uiteraard niet zeker, maar dat is het meest logisch op basis van de informatie die we hebben. Tip aan TS dus, voor het geval je dat nog niet gedaan hebt, maak in je communicatie heel duidelijk dat je Nederlander bent die vanuit Nederland opereert, mits dat inderdaad de waarheid is.

Verder blijft het natuurlijk zo dat de crypto wereld een ongereguleerd wild westen is, dus dit hoort een beetje bij de risico's van de hobby. Maar dat wil niet zeggen dat TS geen recht op klagen heeft en niet hoeft te proberen zich hiertegen te verzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Lapa schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:28:
@Anoniem: 472287 en @jack zomer, ja andere partijen zoals Google en Microsoft flikken dit soort geintjes ook en dat is ook erg. Daar zijn dus volledig terecht ook dit soort topics over, waar mensen hun beklag doen en proberen raad te krijgen hoe te handelen.

Daarnaast is er nog wel een verschil. Als Google of Microsoft een account blokkeren, dan wordt er meestal als reden genoemd dat je iets uit de ToS hebt overtreden. Vaak is het totaal onduidelijk wat dan en het kan nog steeds volledig onterecht zijn, maar het verschil is dat in dit geval Binance zegt dat het ligt aan de locatie van TS. Ik heb niet het idee dat ze ophouden met diensten aanbieden aan Nederlanders, want dan hadden we er op dit forum wel meer over gehoord. Ik heb dus het idee dat dit een kennelijke vergissing van Binance is, in plaats van het afdwingen van een regel. Weet ik uiteraard niet zeker, maar dat is het meest logisch op basis van de informatie die we hebben. Tip aan TS dus, voor het geval je dat nog niet gedaan hebt, maak in je communicatie heel duidelijk dat je Nederlander bent die vanuit Nederland opereert, mits dat inderdaad de waarheid is.

Verder blijft het natuurlijk zo dat de crypto wereld een ongereguleerd wild westen is, dus dit hoort een beetje bij de risico's van de hobby. Maar dat wil niet zeggen dat TS geen recht op klagen heeft en niet hoeft te proberen zich hiertegen te verzetten.
Ze beroepen zich nog steeds op ToS. Wellicht heeft TS een tijdje in VS gezet en vanuit daar ingelogd, of een van de andere landen (er is een lijst op Binance) vanwaar handel niet is toegestaan. Wij weten 't niet en Binance verteld 't niet. Zo gaat dat nu eenmaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Lapa schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:28:
@Anoniem: 472287 en @jack zomerje Nederlander bent die vanuit Nederland opereert, mits dat inderdaad de waarheid is.
Dat heb ik nu 2 keer aan ts gevraagd. Is ts Nederlands?
Heeft ts kyc doorlopen met zijn Nederlandse paspoort?
Maar ts heeft denk ik weinig zin die vraag te beantwoorden..

Net als @TomTorquay denk ik dat wij niet alle info van ts krijgen.
Dat is spijtig, en maakt helpen onmogelijk.

Dus @K3ke laatste keer dat ik je de vraag stel. Ben je Nederlands en heb je je kyc doorlopen met je Nederlandse paspoort? Geen reizen gemaakt naar landen waar binance niet mag werken, en tijdens die reizen niet ingelogd op binance om te traden?

[ Voor 19% gewijzigd door jack zomer op 16-04-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
Ik heb een Nederlands paspoort welke ik heb gebruikt bij het openen en verifieren van mijn account.
Verder ben ik niet ingelogd op mijn account in het buitenland. Ook maak ik geen gebruik van VPN. Ik heb recent een dag voordat dit gebeurde een verzoek ingediend om mijn adres ook te verifieren waarbij ik een bankafschrift heb gestuurd met mijn adres in Nederland. Voor mij is het een raadsel. Ik heb hiervoor ook allerlei negatieve verhalen gelezen over Binance en dacht bij mezelf altijd dat dat haast onmogelijk was, gezien ik juist verder erg tevreden was over hun platform. Maar goed. Wees dus op je hoede op dit soort platformen. Ik ga kijken of ik vandaag al mijn geld terug kan laten storten. Als dat niet lukt en zij mij niet verder helpen, wordt het een aangifte bij de politie voor fraude.

[ Voor 16% gewijzigd door K3ke op 16-04-2021 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Oke...

Dan blijft de helpdesk je enigste oplossing.
Vraag of je je 12 uur trading kunnen geven zodat je alles naar euro kan krijgen en over kan laten boeken naar je bank.

Je aangifte mbt fraude heeft geen enkele basis.
Als je je geld niet weet terug te krijgen zal je civielrechtelijke aan de slag moeten... Vermoedelijk in Taiwan of Malta. (ik heb werkelijk geen idee waar hun hoofdvesting zit. Google vind China Taiwan en Malta..

[ Voor 11% gewijzigd door jack zomer op 16-04-2021 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

jack zomer schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:40:
ik heb werkelijk geen idee waar hun hoofdvesting zit
Dat weet de CEO zelf ook niet zo goed naar eigen zeggen. Ze zitten overal en nergens als je hem moet geloven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-07 20:20
Misschien zijn je gegevens op een bepaalde manier betrokken bij zaken waar ze niks te maken mee willen hebben, of dat het argwaan heeft gegeven. Vooral omdat je aangaf gegevens te hebben opgestuurd voor verificatie. Misschien is daar iets niet pluis.

Ik snap overigens niet waarom je alles om moet zetten. Je kan je stablecoins gewoon naar een andere exchange sturen?

[ Voor 16% gewijzigd door Luca op 16-04-2021 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben_Beton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-07 11:53
@K3ke Toevallig ook niets in Iran gedaan?
Als ik het me goed herinner is je profielfoto een monument daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

K3ke schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:32:
Ik heb een Nederlands paspoort welke ik heb gebruikt bij het openen en verifieren van mijn account.
Verder ben ik niet ingelogd op mijn account in het buitenland. Ook maak ik geen gebruik van VPN. Ik heb recent een dag voordat dit gebeurde een verzoek ingediend om mijn adres ook te verifieren waarbij ik een bankafschrift heb gestuurd met mijn adres in Nederland. Voor mij is het een raadsel. Ik heb hiervoor ook allerlei negatieve verhalen gelezen over Binance en dacht bij mezelf altijd dat dat haast onmogelijk was, gezien ik juist verder erg tevreden was over hun platform. Maar goed. Wees dus op je hoede op dit soort platformen. Ik ga kijken of ik vandaag al mijn geld terug kan laten storten. Als dat niet lukt en zij mij niet verder helpen, wordt het een aangifte bij de politie voor fraude.
Aah wacht... Welk geboorteland staat er op je paspoort? Wie weet gaat het daar fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:03:
[...]

Aah wacht... Welk geboorteland staat er op je paspoort? Wie weet gaat het daar fout
Zouden ze zo streng zijn? Nederlands paspoort met een bv Amerikaanse (vul in wat van toepassing) geboorte stad.
En dan service weigeren omdat persoon uit/van/afkomstig is uit xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ben_Beton schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:58:
@K3ke Toevallig ook niets in Iran gedaan?
Als ik het me goed herinner is je profielfoto een monument daar?
The Azadi Tower, or King Memorial Tower, Teheran, Iran

(gelukkig heb ik Nijntje...)

[ Voor 7% gewijzigd door gysman11 op 16-04-2021 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-07 15:23
Ik heb ook geen tips maar vind dit echt heel vreemd, zonder opgaaf van reden. Het gaat hier wel gewoon om geld. Ik lees hier over Microsoft en Google die de zelfde soort praktijken hebben maar daar heb ik nooit over gelezen zonder opgaaf van reden. En al gebeurt dat wel betekent dat niet dat je dat zomaar gelaten moet accepteren (niet dat je er iets tegen kunt doen maar toch).

[ Voor 6% gewijzigd door Sluw op 16-04-2021 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jack zomer schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:15:
[...]

Zouden ze zo streng zijn? Nederlands paspoort met een bv Amerikaanse (vul in wat van toepassing) geboorte stad.
En dan service weigeren omdat persoon uit/van/afkomstig is uit xxx
Het zou me niets verbazen. We krijgen nu namelijk wel extra informatie - dit gebeurd exact een dag nadat ie zn paspoort voor verificatie heeft gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Sluw schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:40:
Ik Ik lees hier over Microsoft en Google die de zelfde soort praktijken hebben maar daar heb ik nooit over gelezen zonder opgaaf van reden.
Kijk eens in de topics. Het gangbare antwoord van google als je het al krijgt is uw heeft de regels overtreden. Welke regels? Daar kunnen we niks over zeggen...

Er was laatst een Nederlandse rechtzaak. En die is gewonnen, bleek een legale foto van een ex te zijn.

Microsoft idem.

@K3ke wanneer heb je je paspoort afbeelding naar binance gestuurd.
En hebben we het idd over een Nederlands paspoort met een buitenlandse geboorte plaat?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• K3ke
Ik ben inderdaad in Iran geboren maar waar ik ben geboren, heeft toch niks te maken hiermee.
Zou leuk zijn dat je op basis van je geboorteland ergens wordt afgewezen. Nogmaals ik was een geverifieerde gebruiker op basis van mijn Nederlandse paspoort. Dat is al een jaar zo. Enige is dat ik wilde dat mijn adres ook geverifieerd zou worden, want dan krijg je hogere limieten.

Maar goed feit blijft dat je ineens zo een bericht kan krijgen van Binance zonder onderbouwing en als je geluk hebt kan je je vermogen in 3 dagen terug trekken voordat ze je account dicht gooien. Hoop dat het jullie niet overkomt iig.

[ Voor 23% gewijzigd door K3ke op 16-04-2021 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Aanname van mij. Alles was oke toen je vorig jaar met je paspoort kyc had gedaan. Nu door de adres toevoeging ben je op de rader gekomen..

Aanname van mij.

Heb je je vermogen van binance afgekregen? Dan wel naar een andere exchange dan wel naar je rekening?

[ Voor 14% gewijzigd door jack zomer op 16-04-2021 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
Ik heb via hun converter alsnog mijn stable coins kunnen omzetten in Euro's. Wel tegen hogere tarieven. En ik heb het laten overboeken via een SEPA overboeking. De vraag is alleen of ik het geld ook krijg binnen 48 uur.
Hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-07 17:04

Releases

Ja maar!

Even een gekke aannamen van mijn kant hier.

Mogelijk inderdaad zoals eerder aangegeven door een andere Tweaker ben je nu opnieuw onder de loep genomen aangezien je je KYC ging uitbreiden met een adress.

Mogelijk hierdoor zagen ze dus inderdaad, een Nederlandse staatsburger staan maar met roots uit Iran.
Misschien dat ze bang zijn voor terroristische betaling verkeer wat gewitwast word?
Nogmaals, ik beschuldig hier jou niet TS.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
K3ke schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:46:
Ik ben inderdaad in Iran geboren maar waar ik ben geboren, heeft toch niks te maken hiermee.
Ik denk toch van wel. Als ik even op Twitter kijk zie ik een hoop mensen uit Iran (of van Iraanse afkomst) de laatste dagen klagen dat ze van het platform zijn verwijderd. Ben bang dat je daar een onderdeel van bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no1san
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:13
ik denk dat een platform je prima mag vragen om te vertrekken.
Iets andere context maar ik heb het gehad met Bunq, Revolut en N26.

Zolang ze je de mogelijkheid geven om je geld mee te nemen is er toch niks aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardovv
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-06 22:29
Usa is uiterst vijandig richting Iran. Allerlei sancties lopen er. Terecht of onterecht laat ik even in het midden, vijandigheid idem dito.

Maar ik kan mij voorstellen van Binance flink onder druk staat door de USA. En dat er zelfs met samcties word gedreigd richting Binance US,.

Ik denk dat je domweg de pech hebt dat je in Iran bent geboren.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• K3ke
Ricardovv schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:27:
Usa is uiterst vijandig richting Iran. Allerlei sancties lopen er. Terecht of onterecht laat ik even in het midden, vijandigheid idem dito.

Maar ik kan mij voorstellen van Binance flink onder druk staat door de USA. En dat er zelfs met samcties word gedreigd richting Binance US,.

Ik denk dat je domweg de pech hebt dat je in Iran bent geboren.
Pech?? Daar ben ik trots op! Maar waarom zeggen ze dat niet gewoon? omdat ze zelf inzien dat het neigt naar racisme. Maar ik wens de rest van hun tevreden klanten veel geluk toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricardovv
  • Laatst online: 22-06 22:29
K3ke schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:58:
[...]

Pech?? Daar ben ik trots op! Maar waarom zeggen ze dat niet gewoon? omdat ze zelf inzien dat het neigt naar racisme. Maar ik wens de rest van hun tevreden klanten veel geluk toe.
Natuurlijk ben je daar trots op. Dat wil ik ook niet ter discussie stellen. Maar het is een feit dat Iran een schurkenstaat (niet mijn mening) is volgens de USA.

Het zou mij om die reden ook helemaal niet verbazen dat Binance door de USA gedwongen word om Iraniërs (van geboorte) of/met een Iraans paspoort te weren als klant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1032405

[...]

Tja, ben je mooi klaar mee inderdaad.

Ik denk niet eens zozeer vanuit racisme maar omdat ze gewoon doodsbang zijn voor gedonder met de wetgeving omtrent betalingsverkeer met landen die bestempeld zijn als 'risicogebieden'.

Neemt inderdaad niet weg dat het absoluut belachelijk dat dit zomaar kan.

Ze zouden ook prima een diepere controle of uitbreiding op KYC kunnen toevoegen op mensen met een dubbele nationaliteit of paspoort uit 'risicogebieden'.

Welke reden dan ook, Binance kan dus gewoon zeggen: pak je spullen maar en pleur op. Je hebt 3 (!) dagen, doei. Zonder zich daarvoor te hoeven verantwoorden. Is toch belachelijk? Stel je voor dat je dit pas volgende week had gelezen, je account ineens dicht en een shitload aan gedonder.

Hoop dat je het geld snel terug hebt en een aanbieder vindt die wel bereid is om op een nette manier zaken te doen.

Er zijn er genoeg tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
[...]

Pech?? Daar ben ik trots op!
Ik denk dat @Ricardovv dat niet zo bedoelde..
Meer in de trant van pech dat binance er mogelijk zo streng op is.
[...]

Maar waarom zeggen ze dat niet gewoon? omdat ze zelf inzien dat het neigt naar racisme.
Mmm. Omdat je misschien niet eens een account had mogen hebben volgens de regels (als dit idd daarom is gebeurd).

En discriminatie,,. Ja maar niet richting jou persoonlijk. Maar iedereen uit de landen op de usa shitlist.. persoonlijk ben ik het met je eens (als dit de rede van je ban is). Wees er open over. Maar goed dat is moeilijk voor grote bedrijven..

Ik hoop dat je funds snel op je rekening staan. Hopelijk morgen, maar door het weekend zou ook wel maandag kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Nu online
Het is goed mogelijk dat we hier de reden hebben. Maar dat is dan wel vrij belachelijk, want door zijn Nederlandse paspoort is @K3ke juridisch gewoon Nederlander. Dus het aanhalen van "we doen geen zaken meer in deze jurisdictie" gaat dan niet op.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Akelig verhaal dit hier. Je moet dus blijkbaar ook nog opletten in welk land je de Binance app opent? En met Tor browser Binance openen is ook een risico? Toch maar eens die voorwaarden lezen dan... staan er nog meer grappen in?

En ik vind de houding tov ts nogal vijandig.
Ik heb een bloedhekel aan dit soort praktijken. Al die grote bedrijven kunnen bakken met geld binnenhalen, maar klantenservice bieden zodra je ze echt nodig hebt, ho maar. Je hebt geen enkele kans op verdediging. Hier moet echt dringend wetgeving voor komen om burgers te beschermen.

Al die algoritmes wat KYC en fraude herkenning doen maken constant fouten.
Bij Coinbase deed ik er week week over. Die sukkels vroegen eerst mijn voornaam en achternaam, vervolgens stuur ik een bank afschrift op, vanzelfsprekend staat er een voorletter en achternaam op, meteen gezeiks. Als dit soort dingen automatisch gebeuren bij tegengaan fraude enz kun je zomaar de pineut zijn. En wat er ook is gebeurd, 3 dagen is lachwekkend kort.

Dit soort bedrijven :r Je hebt altijd recht op tenminste een verklaring imo.

[ Voor 66% gewijzigd door enomiss op 16-04-2021 23:11 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
enomiss schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:05:
Akelig verhaal dit hier. Je moet dus blijkbaar ook nog opletten in welk land je de Binance app opent? En met Tor browser Binance openen is ook een risico? Toch maar eens die voorwaarden lezen dan... staan er nog meer grappen in?
Jep. Je VPN in Noord Korea laten uitkomen is onhandig. Tevens niet van toepassing is het verhaal van ts.

Tevens is het een aanname dat de achtergrond van ts de rede voor de block is.. het is wel een aannemelijke verklaring.
Maar zonder bevestiging van binance zal het gokken blijven...

Wie vind je trouwens vijandig tov de ts?
Binance? Of ons?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
jack zomer schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:13:
[...]

Jep. Je VPN in Noord Korea laten uitkomen is onhandig. Tevens niet van toepassing is het verhaal van ts.

Tevens is het een aanname dat de achtergrond van ts de rede voor de block is.. het is wel een aannemelijke verklaring.
Maar zonder bevestiging van binance zal het gokken blijven...

Wie vind je trouwens vijandig tov de ts?
Binance? Of ons?
Een aantal reacties hier.

Het is niet relevant wat de oorzaak is, de aanpak van dit soort bedrijven is om te :r en daar is geen enkel excuus voor.

Ik vind het schandalig dat dit soort bedrijven niet met waarschuwingen werken. Een heleboel mensen doen vaak onbewust of per ongeluk bepaalde dingen (of helemaal NIKS). Je moet op z'n minst 1 kans krijgen. Vervolgens moet je de kans krijgen om je woord te kunnen doen.

Jullie verwijzen hem vervolgens door naar de klantenservice. Zinloos. Ik weet precies hoe dat gaat. Je stelt je vraag, krijgt een automatisch antwoord, en als je blijft vragen word je geblokkeerd en lezen ze je vragen niet eens meer. Zo gaan ze allemaal te werk. Net zoals bij de belastingdienst. Als je eenmaal getagt bent als fraudeur ben je als burger kansloos.

Ook: alsof ze niet 1 Nederlands jurist kunnen betalen om dit even naar het NL te vertalen:
https://www.binance.com/nl/terms

Wel lekker overal actief willen zijn en geld binnen harken maar zelf nergens verantwoordelijk voor zijn ho maar.

Vanmiddag ook zo een ervaring bij Kraken. Ik begon over het feit dat hun dienst eruit lag en al heel snel werd het heel stil. :r

Wij normale burgers moeten voor iedere scheet een boek schrijven om ons te verantwoorden, maar dit soort partijen doen wat ze willen. :r

Zo, frustratie eruit. Ik ben gewaarschuwd. Thx, ts en succes hiermee. Klote dat je nooit meer Binance kan gebruiken voor de rest van je leven, ook zoiets..... :r Judged for life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randommen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-07 22:37
Even los van de welles nietes discussie, wie is je internetprovider?

Je hebt providers die weleens routeren via het buitenland of IP blokken gebruiken die niet als zijnde Nederlands staan gemarkeerd bij Ripe.

Zo heb ik heel soms weleens onverklaarbare, ik vermoed, Poolse teksten in beeld bij Google bvb.

Daar heb je dus helemaal geen VPN voor nodig en kan je zomaar onwetend slachtoffer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
enomiss schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:30:
[...]

Een aantal reacties hier.
Dat kan. En daarin heb je gelijk.
Ik denk dat een paar "Tweakers" al een idee dat ts niet alle info gaf.
En daardoor zullen er een paar reacties best kort af zijn geweest.
Ik vind het vervelend dat er 36 berichten voor nodig waren om gebaseerd op de info van ts tot een aannemelijke rede van de ban te komen..
En tuurlijk is de oorzaak relevant. Dat is waarom het topic begon.
enomiss schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:30:
Jullie verwijzen hem vervolgens door naar de klantenservice. Zinloos. Ik weet precies hoe dat gaat. Je stelt je vraag, krijgt een automatisch antwoord, en als je blijft vragen word je geblokkeerd en lezen ze je vragen niet eens meer.
oke, wat stel je voor dat ik in het vervolg typ? Naar wie zou een volgende ts kunnen gaan buiten de klantenservice van het bedrijf?
Als jij een betere oplossing kan bedenken dat hoor ik het graag.

Verder heb je goede punten hoor,. Ik vind het ook niet acceptable hoe bv google/Microsoft/binance reageren met hun klanten... Daarom hebben google en Microsoft bij mij ook fake mail adressen en niet mijn echte gegevens, krijg ik ooit een block dan is een nieuw mailadres zo gemaakt.
..alleen voor binance is dat wat lastiger...ivm kyc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
jack zomer schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:44:
[...]

Dat kan. En daarin heb je gelijk.
Ik denk dat een paar "Tweakers" al een idee dat ts niet alle info gaf.
En daardoor zullen er een paar reacties best kort af zijn geweest.
Ik vind het vervelend dat er 36 berichten voor nodig waren om gebaseerd op de info van ts tot een aannemelijke rede van de ban te komen..
En tuurlijk is de oorzaak relevant. Dat is waarom het topic begon.

[...]
oke, wat stel je voor dat ik in het vervolg typ? Naar wie zou een volgende ts kunnen gaan buiten de klantenservice van het bedrijf?
Als jij een betere oplossing kan bedenken dat hoor ik het graag.

Verder heb je goede punten hoor,. Ik vind het ook niet acceptable hoe bv google/Microsoft/binance reageren met hun klanten... Daarom hebben google en Microsoft bij mij ook fake mail adressen en niet mijn echte gegevens, krijg ik ooit een block dan is een nieuw mailadres zo gemaakt.
..alleen voor binance is dat wat lastiger...ivm kyc
Ben bang dat er niet veel is wat hij kan doen. Geld eraf halen en wegwezen.

[ Voor 6% gewijzigd door enomiss op 16-04-2021 23:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• K3ke
jack zomer schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:36:
[...]

Dat heb ik nu 2 keer aan ts gevraagd. Is ts Nederlands?
Heeft ts kyc doorlopen met zijn Nederlandse paspoort?
Maar ts heeft denk ik weinig zin die vraag te beantwoorden..

Net als @TomTorquay denk ik dat wij niet alle info van ts krijgen.
Dat is spijtig, en maakt helpen onmogelijk.

Dus @K3ke laatste keer dat ik je de vraag stel. Ben je Nederlands en heb je je kyc doorlopen met je Nederlandse paspoort? Geen reizen gemaakt naar landen waar binance niet mag werken, en tijdens die reizen niet ingelogd op binance om te traden?
Goed van jou. Je moet rechercheur worden. Wat jij niet snapt is dat je nog altijd een Nederlander bent als je in bezit bent van een Nederlands paspoort, ook al ben je ergens anders geboren of vind je dat niet logisch? Feit is dat dit al een tijdje aan de gang is. Mijn ouders moesten ook aantonen dat ze geen banden hadden met Iran toen ze hypotheek gingen aanvragen. maw Je financieert terrorisme tenzij je kan aantonen dat het niet zo is. De omgekeerde wereld. In dit geval krijg je niet eens een kans, je wordt gewoon van hun platform afgeflikkerd.

[ Voor 22% gewijzigd door K3ke op 17-04-2021 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
K3ke schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:17:
Goed van jou. Je moet rechercheur worden.
snap je dat het vervelend is om te moeten zeuren om info die belangrijk is. En dat je pas na 36 berichten daar antwoord op geeft.
K3ke schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:17:
[...]

Wat jij niet snapt is dat je nog altijd een Nederlander bent als je in bezit bent van een Nederlands paspoort, ook al ben je ergens anders geboren of vind je dat niet logisch? . .
mooie aanname. Je zou natuurlijk ook aan mij kunnen vragen hoe ik er over denk... Voor mij ben jij Nederlandse, klaar. Je bent altijd Nederlands geweest of je werd Nederlands toen je je paspoort kreeg. Maakt mij niet uit je bent Nederlands punt.

Als de aanname in de topic correct is, en je ban komt door je afkomst.
Dan vind ik dat enorm kut voor je. Beter gezegd ik vind het onterecht.
Aan de andere kant snap ik dat bedrijven niet op de usa shitlist willen komen door zaken te doen met mensen uit land xxx. Maar waar trek je de lijn... Is iemand die geboren is in land xxx altijd xxx-er? Ook als hij of zij na 3 maanden met pa en ma is verhuist naar Nederland en de Nederlandse nationaliteit heeft?
Als de aanname correct is, dan maakt het voor binance niet uit. Of je nu Nederlands Duits of Frans bent, als je geboorteplaats in land xxx ligt ben je altijd xxx-er ook al heb je een andere nationaliteit dan xxx...

Zo als ik al typte, onterecht, oneerlijk. En ik zou graag dat binance er een antwoord op zou geven.. en ik zou graag een oplossing voor je hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K3ke
jack zomer schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:42:
[...]
snap je dat het vervelend is om te moeten zeuren om info die belangrijk is. En dat je pas na 36 berichten daar antwoord op geeft.

[...]
mooie aanname. Je zou natuurlijk ook aan mij kunnen vragen hoe ik er over denk... Voor mij ben jij Nederlandse, klaar. Je bent altijd Nederlands geweest of je werd Nederlands toen je je paspoort kreeg. Maakt mij niet uit je bent Nederlands punt.

Als de aanname in de topic correct is, en je ban komt door je afkomst.
Dan vind ik dat enorm kut voor je. Beter gezegd ik vind het onterecht.
Aan de andere kant snap ik dat bedrijven niet op de usa shitlist willen komen door zaken te doen met mensen uit land xxx. Maar waar trek je de lijn... Is iemand die geboren is in land xxx altijd xxx-er? Ook als hij of zij na 3 maanden met pa en ma is verhuist naar Nederland en de Nederlandse nationaliteit heeft?
Als de aanname correct is, dan maakt het voor binance niet uit. Of je nu Nederlands Duits of Frans bent, als je geboorteplaats in land xxx ligt ben je altijd xxx-er ook al heb je een andere nationaliteit dan xxx...

Zo als ik al typte, onterecht, oneerlijk. En ik zou graag dat binance er een antwoord op zou geven.. en ik zou graag een oplossing voor je hebben.
Dus stel dat ik als Nederlander met Iraanse roots een bedrijf run in Europa en Iran plaatst Israël op een shitlist(staat het al) dan ga ik al mijn klanten met de roots uit Israël weren. Dat is wat er nu gebeurt namelijk. Binance moet zich gewoon aan de normen en waarden van Europa houden omdat ze hier(Malta) een bedrijf runnen en ze hebben het recht niet om mensen op afkomst te weren. Mijn prio 1 is mijn geld terug halen. Daarna ga ik op onderzoek uit en als blijkt dat dit klopt, zal dit zeker een staartje krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:34
K3ke schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:55:
[...]

Dus stel dat ik als Nederlander met Iraanse roots een bedrijf run in Europa en Iran plaatst Israël op een shitlist(staat het al) dan ga ik al mijn klanten met de roots uit Israël weren. Dat is wat er nu gebeurt namelijk. Binance moet zich gewoon aan de normen en waarden van Europa houden omdat ze hier(Malta) een bedrijf runnen en ze hebben het recht niet om mensen op afkomst te weren. Mijn prio 1 is mijn geld terug halen. Daarna ga ik op onderzoek uit en als blijkt dat dit klopt, zal dit zeker een staartje krijgen.
Wat ik begrijp is dat je een iranese afkomst/roots hebt en dat Iran dual citizenship niet erkent.
Mits je dus in Iran geboren bent, ben je vanuit het Iraans perspectief dus Iranees staatsburger?.

Aangezien Iran dus een US embargoed country is, zou het is dat kunnen dat deze instelling deze aanpak hanteert. Die gaan niet het risico nemen om een klant te houden maar kiezen bij de minste twijfel om hun eigen activiteiten te beschermen.

Dit zijn vooral aannames na het doorlezen van dit topic, maar het zou redelijk eenvoudig moeten zijn om dit te bevestigen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
Bossie schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:25:
[...]

Wat ik begrijp is dat je een iranese afkomst/roots hebt en dat Iran dual citizenship niet erkent.
Mits je dus in Iran geboren bent, ben je vanuit het Iraans perspectief dus Iranees staatsburger?.

Aangezien Iran dus een US embargoed country is, zou het is dat kunnen dat deze instelling deze aanpak hanteert. Die gaan niet het risico nemen om een klant te houden maar kiezen bij de minste twijfel om hun eigen activiteiten te beschermen.

Dit zijn vooral aannames na het doorlezen van dit topic, maar het zou redelijk eenvoudig moeten zijn om dit te bevestigen.
Dat is natuurlijk flauwekul. Wat wel is, is dat je Iran inderdaad niet in mag met je Nederlandse paspoort. Dat betekent dat als je naar Iran gaat, ga je naar binnen als Iraanse staatsburger en niet als Nederlander. Dat is de reden dat Nederland ook niks voor je kan doen als je in problemen komt. Echter ben je buiten Iran de burger van de staat waarvan je de paspoort draagt. In dit geval ben ik dus gewoon een Nederlander.
Wat jij zegt is dat het dus logisch is dat alle Iraniërs met een Nederlandse paspoort geweerd mogen worden bij de Nederlandse banken en verzekeraars, gezien Iran en VS ruzie hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door K3ke op 17-04-2021 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:10

The_Worst

Unox

Dit is helaas wat je meer ziet op internet. Land krijgt een handelsverbod en bedrijven moeten dan eieren voor hun geld kiezen. Binance heeft dit ook gedaan voor de Verenigde Staten. Alle inwoners van Amerika werden geblokkeerd op binance.com en moesten zich opnieuw registreren op www.binance.us.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 19:09
enomiss schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:05:

En ik vind de houding tov ts nogal vijandig.
Ik heb een bloedhekel aan dit soort praktijken. Al die grote bedrijven kunnen bakken met geld binnenhalen, maar klantenservice bieden zodra je ze echt nodig hebt, ho maar. Je hebt geen enkele kans op verdediging. Hier moet echt dringend wetgeving voor komen om burgers te beschermen.

Al die algoritmes wat KYC en fraude herkenning doen maken constant fouten.
Bij Coinbase deed ik er week week over. Die sukkels vroegen eerst mijn voornaam en achternaam, vervolgens stuur ik een bank afschrift op, vanzelfsprekend staat er een voorletter en achternaam op, meteen gezeiks. Als dit soort dingen automatisch gebeuren bij tegengaan fraude enz kun je zomaar de pineut zijn. En wat er ook is gebeurd, 3 dagen is lachwekkend kort.

Dit soort bedrijven :r Je hebt altijd recht op tenminste een verklaring imo.
Jij leest niet de voorwaarden voor je gebruik maakt van een financiële dienst maar verwacht dan wel dat ze een verklaring voor elke poep en scheet geven?

Sowieso bij het gebruik van een financiële dienst waar je geld wegzet lijkt het me verstandig om dit weloverwogen te doen en in ieder geval te weten waar je mee akkoord gaat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 10:34
K3ke schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:54:
[...]

Dat is natuurlijk flauwekul. Wat wel is, is dat je Iran inderdaad niet in mag met je Nederlandse paspoort. Dat betekent dat als je naar Iran gaat, ga je naar binnen als Iraanse staatsburger en niet als Nederlander. Dat is de reden dat Nederland ook niks voor je kan doen als je in problemen komt. Echter ben je buiten Iran de burger van de staat waarvan je de paspoort draagt. In dit geval ben ik dus gewoon een Nederlander.
Wat jij zegt is dat het dus logisch is dat alle Iraniërs met een Nederlandse paspoort geweerd mogen worden bij de Nederlandse banken en verzekeraars, gezien Iran en VS ruzie hebben.
Dat is niet wat ik zeg, wat ik zeg is dat Binance.com misschien een keuze heeft gemaakt als je idd een dubbel paspoort hebt.

Doe er mee wat je wil, maar je kan dit toch simpelweg even nalopen ipv gebaseerd op aannames allerlei conclusies trekken ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• enomiss
Tukker_T schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:06:
[...]

Jij leest niet de voorwaarden voor je gebruik maakt van een financiële dienst maar verwacht dan wel dat ze een verklaring voor elke poep en scheet geven?
Ja dat verwacht ik. Er staat zoveel. En niet voor iedereen is dat begrijpbare tekst.

Als jij voor de Nederlandse wet iets strafbaars doet hoor je ook een verklaring te krijgen waarom je een straf krijgt. Zou mooi zijn, iedereen moet vooraf zeker alle wetboeken doorlezen en vervolgens zelf gissen waarom die een straf krijgt.

Komt je bij een advocaat en moet moet je zeggen, "nou ik moet de bak in of X boete betalen, maar ik heb eigenlijk geen idee waarom". Advocaat, "vertel eens, wat heb je allemaal gedaan in je leven".

Misschien begrijpen jullie nu waarom jullie geen antwoorden kregen van ts. Als je niet weet waar je het moet zoeken, of als mogelijke verklaringen zo onwaarschijnlijk lijken voor jou, dan weet je mogelijk niet welke informatie relevant is om te beantwoorden/vermelden. Misschien dacht hij, "ik heb geen zin om te vertellen waar ik ben geboren, want wat heeft dat ermee te maken?"

Binance is de oorzaak dat er 30 posts nodig waren om achter de mogelijke oorzaak te komen (nog steeds gissen overigens). Als hij een verklaring had gekregen kon die gericht vragen stellen hier.

Of stel je voor een envelop op je deurmat met "60 euro boete betalen, meer kunnen we er niet over zeggen, het was een moeilijke beslissing". _O-
Tukker_T schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:06:
[...]

Sowieso bij het gebruik van een financiële dienst waar je geld wegzet lijkt het me verstandig om dit weloverwogen te doen en in ieder geval te weten waar je mee akkoord gaat..
Dit neem ik ten harte. Ik ga die van de exchanges toch eens lezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• K3ke
Niet doen, het voegt niets toe.
Maak de volgende keer even een tr ipv zelf geïrriteerd reageren

[ Voor 102% gewijzigd door janvanduschoten op 17-04-2021 16:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
enomiss schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:50:

Misschien begrijpen jullie nu waarom jullie geen antwoorden kregen van ts. Als je niet weet waar je het moet zoeken, of als mogelijke verklaringen zo onwaarschijnlijk lijken voor jou, dan weet je mogelijk niet welke informatie relevant is om te beantwoorden/vermelden. Misschien dacht hij, "ik heb geen zin om te vertellen waar ik ben geboren, want wat heeft dat ermee te maken?"

Binance is de oorzaak dat er 30 posts nodig waren om achter de mogelijke oorzaak te komen (nog steeds gissen overigens). Als hij een verklaring had gekregen kon die gericht vragen stellen hier.
ik ben het niet met je eens, geen sorry..

als ts was begonnen met
ik heb een usa paspoort
ik heb een nld paspoort met usa geboorteplek
ik heb een nld paspoort met iraanse geboorteplek
Ik heb een Iraans paspoort

etc dan waren we met 3 berichten waar we nu zijn.
met mij meerdere, waar de parate kennis over wat binance niet leuk vind beschikbaar is.

nu binance..
ik snap dat ze geen risico willen nemen, immers Iran staat net als n-korea op de shit list. Overtreding van die shitlist geeft enorme problemen. Ik zou snappen als ze dus zeggen wij doen geen zaken met iemand die een Iraans of n-Koreans paspoort hebben.

maar dit (als het dit is) is wel met een kanon op een mug schieten.
stel je wordt in Iran geboren, en 2 dagen na je geboorte vertrek je met je (nederlandse) ouders naar Nederland. je hebt een Nederlands paspoort alleen je geboorteplek is niet in Nederland.

wauw en dan daarvoor een block krijgen.. ik vind het ver gaan..
verder zou het binance sieren als ze gewoon zeggen, yo je hebt een block wegens je geboorteplek/paspoort/afkomst/ etc..

ik hoop dat het kwa vermogen goed komt voor ts.
ik hoop dat hij een andere exchange vind waar dit niet een serieus probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4axZi05F3rIOaLMLlFJfETZ4AuE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NhmgydKDCR6YbTmSwL04JoQ7.png?f=fotoalbum_large

Volgens Binance krijg je je SEPA betaling binnen 2 werkdagen. Status van mijn overboeking staat nog steeds op processing. Ik heb hier in ieder geval een slecht gevoel over. Heeft iemand eigenlijk eerder grotere bedragen terug kunnen storten vanuit Binance?

[ Voor 4% gewijzigd door K3ke op 17-04-2021 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
@K3ke

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yg76yDTNX9AO585W7B_R3BENOio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xK5uMtAIKSnPzrm40EXuGoQw.jpg?f=fotoalbum_large
ik vermoed dat je het maandag of dinsdag zal hebben

[ Voor 68% gewijzigd door jack zomer op 17-04-2021 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Laatst online: 06:49
Mijn overboeking van Binance op een vrijdag avond had ik pas op dinsdag binnen, ligt niet aan Binance maar aan de 'gewone' banken die niets doen in het weekend en alles op maandag beginnen te verwerken.

Verder sterkte en ik hoop dat je kan achterhalen waar het aan ligt dat je daar niet meer mag handelen! (En ik hoop dat het een andere reden is dan je geboorteland want dat is echt bizar..!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 19:09
Acidrain schreef op zondag 18 april 2021 @ 00:08:
Mijn overboeking van Binance op een vrijdag avond had ik pas op dinsdag binnen, ligt niet aan Binance maar aan de 'gewone' banken die niets doen in het weekend en alles op maandag beginnen te verwerken.

Verder sterkte en ik hoop dat je kan achterhalen waar het aan ligt dat je daar niet meer mag handelen! (En ik hoop dat het een andere reden is dan je geboorteland want dat is echt bizar..!)
Ik ben toch bang voor hem dat het door zijn geboorteland komt. Dit is al iets dat sinds 2018 gaande is bij Binance en ik vermoed dat dit in 2021 niet veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
Acidrain schreef op zondag 18 april 2021 @ 00:08:

Weet je nog of de status van de terugstorting op processing stond? Ze zeggen namelijk dat je een mail hoort te krijgen als status naar completed gaat en dat is nog niet gebeurd na 1,5 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Laatst online: 06:49
@K3ke Dat weet ik niet meer, is al paar maand geleden wat ik nog wel weet is dat ik goed heb zitten zweten toen..

Edit: kan ook zo snel alleen maar deposit mails terug vinden, geen withdrawal.

[ Voor 26% gewijzigd door Acidrain op 18-04-2021 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Laatst online: 28-03 08:58

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

Racisme is nog lastig aangezien Nederlanders en Iraniërs tot dezelfde etnische groep behoren, maar ik snap je punt. Het is volstrekt belachelijk dat een bedrijf buigt voor Amerika, dat internationaalrechtelijk helemaal niks te zeggen heeft over wie met wie handelt, een embargo tegen Iran proberen af te dwingen is al economische terreur, maar om dan staatsburgers van derde landen aan te pakken omdat ze Iran geboren zijn slaat helemaal alles, sowieso moreel al, maar daarbij zijn mensen van Iraanse afkomst hier ook nog eens meestal geen fans van de Iraanse regering. Belachelijk dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Laatst online: 28-03 08:58

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

The_Worst schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:14:
Dit is helaas wat je meer ziet op internet. Land krijgt een handelsverbod en bedrijven moeten dan eieren voor hun geld kiezen. Binance heeft dit ook gedaan voor de Verenigde Staten. Alle inwoners van Amerika werden geblokkeerd op binance.com en moesten zich opnieuw registreren op www.binance.us.
Dit is een hele goed reden waarom Binance niet zo raar moet doen. Stel dat een bedrijf besluit om een mietje te zijn en klanten te weigeren omdat de VS dat wil terwijl de VS daar niks over te zeggen heeft, is dat natuurlijk extreem zielig, maar te begrijpen als ze bang zijn anders een veelvoud aan Amerikaanse klanten mislopen.

Maar dat is hier niet het geval, want Binance heeft überhaupt geen Amerikaanse klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K3ke
Ik heb vandaag een klein deel van mijn geld mogen ontvangen. Dus dat is goed nieuws.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXC8ShtS5FJUxD49zheqdDBGd8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r5AiFdyBJqVsKoSQwd6RuqXO.jpg?f=fotoalbum_large

Wat maf is alleen, is dat mijn terugstorting van vrijdag nog niet is verwerkt, maar die van zaterdag wel. Het bedrag van de transactie van vrijdag is veel groter. Dus blijkbaar is het bedrag relevant voor verwerkingstijd.

[ Voor 5% gewijzigd door K3ke op 19-04-2021 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
Maandag kreeg ik een mail van Binance of ik voor het doorgaan van de terugstorting van vrijdag nog even een kopie van mijn paspoort naar ze wil mailen. Dat heb ik ook gedaan en tot heden is mijn transactie nog steeds niet uitgevoerd. Ze laten je wel flink zweten in ieder geval voordat ze het geld overmaken. Ondertussen 5 dagen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Wat een kut zooi.

Valt me tegen van binance.

Niet dat het uit had moeten maken, maar je schrijft dat 1 overboeking wel is door gegaan en de andere in de wacht.
Praten we dan over 100 geen probleem en 10000 wel een probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

K3ke schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:25:
Maandag kreeg ik een mail van Binance of ik voor het doorgaan van de terugstorting van vrijdag nog even een kopie van mijn paspoort naar ze wil mailen. Dat heb ik ook gedaan en tot heden is mijn transactie nog steeds niet uitgevoerd. Ze laten je wel flink zweten in ieder geval voordat ze het geld overmaken. Ondertussen 5 dagen verder.
De kopie van het paspoort dat ze al hebben en als basis gebruiken voor het weren van het platform :+

Hoewel de hele route van het informatie uit je krijgen om tot een conclusie te komen goed irritant was, vind ik deze gang van zaken wel kwalijk.

Sta je dan, op de shitlist, enkel omdat je op de "verkeerde" plaats geboren bent. :(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:14
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:30:
[...]

Sta je dan, op de shitlist, enkel omdat je op de "verkeerde" plaats geboren bent. :(:)
Sta je dan, op de shitlist, enkel omdat je volgens Amerika op de "verkeerde" plaats geboren bent. :(:)

Bij ons op de zaak mogen wij plotseling geen zaken meer doen met verschillende landen in het midden oosten omdat onze Europese Bank bang is dat Amerika hun op de een of andere manier dwars gaat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
jack zomer schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:59:
Wat een kut zooi.

Valt me tegen van binance.

Niet dat het uit had moeten maken, maar je schrijft dat 1 overboeking wel is door gegaan en de andere in de wacht.
Praten we dan over 100 geen probleem en 10000 wel een probleem?
Voor zover ik nu kan beoordelen, is een bedrag tot 5000 geen probleem maar een veelvoudige daarvan is blijkbaar moeilijker om daar weg te krijgen. Er is nog geen reden tot paniek, Ik wacht nog eventjes af.
Maffe van het verhaal is dat mijn account nog steeds niet gedeactiveerd is. Ik kan dus nog steeds inloggen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• K3ke
Zojuist de overboeking van vrijdag binnen gekregen. Dus dat is goed nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

K3ke schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:52:
Zojuist de overboeking van vrijdag binnen gekregen. Dus dat is goed nieuws :)
Mooi - je bent er in ieder geval "zonder schade" weg gekomen met alle funds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Mooi nieuws. Een zorg minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:25
Zijn er hier die ook problemen hebben gehad met Binance met het overboeken van grote bedragen (€10000 +)
naar je bankrekening of is dat alleen de TS vanwege zijn achtergrond ? Ik heb zelf een aardig bedrag staan maar wil dit gedoe niet als ik het op een gegeven moment wil terug storten naar mn bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ramrodwillem schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 06:48:
Zijn er hier die ook problemen hebben gehad met Binance met het overboeken van grote bedragen (€10000 +)
naar je bankrekening of is dat alleen de TS vanwege zijn achtergrond ? Ik heb zelf een aardig bedrag staan maar wil dit gedoe niet als ik het op een gegeven moment wil terug storten naar mn bankrekening.
Ligt aan je verificatielevel. Het kan dat je je moet legitimeren. Zo'n groot probleem is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-07 23:07

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Anoniem: 472287 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:57:
[...]
Mooi - je bent er in ieder geval "zonder schade" weg gekomen met alle funds.
Jawel, verloren rente en geforceerd ingeruild tegen een lage wisselkoers, puur omdat hij geboren is in een ander land?

(Zonder officiële verklaring dat het komt door sancties van de US, lijkt dat m.i. op een vorm van rascisme)

En wat had Binance gedaan als hij niet op tijd was?

Oke, Binance is geen bank.
Maar je moet Binance dus eigenlijk zien alsof je geld overmaakt naar een 'vriend' (die heel ver weg woont) en die dat voor jou wel even allemaal zal gaan beheren?

(Zo begint elke scam. Daarnaast voor het grootste gedeelte van de gebruikers zijn ze vast heel lief. Maar je kunt niet zeggen dat Binance niet ook gewoon een bedrijf is dat vooral winst wil maken en hierbij gewoon 'kosten/baten' toepast bij keuzes die ze maken. En zoals je ziet geeft Binance niets om zijn (Israëlische) users en verdient geld over hun rug.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:04:
[...]
Ligt aan je verificatielevel. Het kan dat je je moet legitimeren. Zo'n groot probleem is dat niet.
Zo'n groot probleem is dat niet, als je in Nederland geboren bent en een Nederlands paspoort hebt*

(:

Naast dat je je kunt afvragen wat Binance met al die gegevens doet, kan doen of simpelweg kan lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:04:
[...]

Als dat het enigste is niet nee, als het maar soepel verloopt , het blijft toch allemaal wat onzeker tot op zekere hoogte, als je problemen krijgt en men om wat voor reden besluit om de overboeking niet te doen heb je denk ik weinig middelen om als nog voor elkaar te krijgen als men niet in de meewerk stand staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• K3ke
Los van het feit dat ik hun platform geweldig vind, blijft het eng dat je grote sommen geld bij zo een partij hebt. Persoonlijk vind ik het ook vervelend dat ze continu om hele gevoelige data vragen. Voorkant en achterkant van paspoort moest ik aanleveren om mijn geld te mogen ontvangen.. Ze hebben dus eigenlijk al mijn gegevens inclusief BSN. Terwijl je zelf vrij weinig weet van die organisatie. Dat vind ik persoonlijk ook eng. Wat je je ook af moet vragen is hoeveel contant geld zo een bedrijf achter de hand heeft. Als de boel een keer klapt en heel veel mensen zouden hun geld willen omzetten naar USD of EURO, ben ik benieuwd of ze dan niet in problemen komen. Zolang crypto's blijven stijgen en meer kopers zijn dan verkopers zal het waarschijnlijk goed blijven gaan. Aan de andere kant, je hoeft niet te cashen, je kan ook crypto's verplaatsen tussen de exchanges.

[ Voor 5% gewijzigd door K3ke op 24-04-2021 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Precies dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Redman.
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:44
K3ke schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:30:
Wat je je ook af moet vragen is hoeveel contant geld zo een bedrijf achter de hand heeft. Als de boel een keer klapt en heel veel mensen zouden hun geld willen omzetten naar USD of EURO, ben ik benieuwd of ze dan niet in problemen komen. Zolang crypto's blijven stijgen en meer kopers zijn dan verkopers zal het waarschijnlijk goed blijven gaan.
Zij hoeven geen contant geld achter de hand te houden, want zij zijn niet degene die jouw crypto kopen voor USD of EUR. Dat zijn andere mensen die Binance gebruiken. Binance is alleen een handelsplatform, een tussenpersoon.

Dus als er niemand is die jouw crypto wil kopen voor USD, dan zul je moeten zakken met de prijs. Dat is het hele principe van crypto handel (en aandelen, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
.Redman. schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:45:
[...]

Zij hoeven geen contant geld achter de hand te houden, want zij zijn niet degene die jouw crypto kopen voor USD of EUR. Dat zijn andere mensen die Binance gebruiken. Binance is alleen een handelsplatform, een tussenpersoon.

Dus als er niemand is die jouw crypto wil kopen voor USD, dan zul je moeten zakken met de prijs. Dat is het hele principe van crypto handel (en aandelen, etc.).
Je hebt helemaal gelijk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Accretion schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:19:
[...]

Zo'n groot probleem is dat niet, als je in Nederland geboren bent en een Nederlands paspoort hebt*

(:

Naast dat je je kunt afvragen wat Binance met al die gegevens doet, kan doen of simpelweg kan lekken.
Prima, maar dat weet je dus van te voren. Verificatielevels staan allemaal uitgelegd. Je HOEFT geen zaken te doen met Binance?

Ja, het is heel vervelend wat hier gebeurd, en met wat tekst&uitleg zijn we er in ieder geval achter gekomen WAT het probleem is. Daar ben ik het duidelijk ook niet mee eens maar dat is nu eenmaal wat het is.

Je gaat hier nu echter wel heel ver door het "zo begint elke scam" te bestempelen en te doen alsof het een RECHT is om Binance te gebruiken. Laten we even heel duidelijk zijn - dat is het absoluut NIET, en als de regels van Binance je niet bevallen sta je geheel vrij om met een Nederlandse onderneming zaken te doen.

Die staan een stuk beter onder toezicht en zal je deze problemen niet (zo snel) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Accretion schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:17:
[...]

Jawel, verloren rente en geforceerd ingeruild tegen een lage wisselkoers,
Het is niet geforceerd ingeruild tegen een lage wisselkoers. Hij had het prima als Crypto kunnen withdrawen. Dat hij er voor gekozen heeft alles als EURO naar zn bank toe te sturen is een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:04:
[...]

Je HOEFT geen zaken te doen met Binance?

Je gaat hier nu echter wel heel ver door het "zo begint elke scam" te bestempelen en te doen alsof het een RECHT is om Binance te gebruiken.
1. Doe ik ook niet :)

2. Gescamd worden heeft niks met "recht" te maken, dat woord heb ik ook niet genoemd. (D'r zijn overigens wel rechten tegen racisme)

3 Hebben zij het recht om jou inzet te ontvreemden omdat je in Israël geboren bent en 3 dagen niet je email checkt? En dat nog los van de rente en wisselkoers.

Ik kan in mijn algemene voorwaarden van webshop zetten dat je nooit iets geleverd krijgt, maar dat geeft mij ook geen "recht".

[ Voor 5% gewijzigd door Accretion op 24-04-2021 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

K3ke schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:30:
Ze hebben dus eigenlijk al mijn gegevens inclusief BSN.
Hier kan Binance weinig aan doen. Dit is de schuld van de Nederlandse overheid die het verschil tussen identification en authentication niet snapt. Iets dat de functie heeft als een BSN heeft, zou niet 1) open en bloot op een paspoort/ID kaart moeten staan, en wel 2) vervangbaar moeten zijn bij diefstal of verlies.

Verder is Binance inderdaad een beetje vaag op veel gebieden, maar ze zijn wel zo ontzettend groot dat ik niet denk dat ze in 1 keer kunnen klappen. Dan zou de hele wereld tegelijk Binance of crypto moeten verbieden, maar ja hoe ga je dat handhaven? Kijk maar naar de strijd tegen illegaal downloaden, en crypto is gelukkig nog veel ongrijpbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Accretion schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:14:
[...]

1. Doe ik ook niet :)

2. Gescamd worden heeft niks met "recht" te maken, dat woord heb ik ook niet genoemd. (D'r zijn overigens wel rechten tegen racisme)

3 Hebben zij het recht om jou inzet te ontvreemden omdat je in Israël geboren bent en 3 dagen niet je email checkt? En dat nog los van de rente en wisselkoers.

Ik kan in mijn algemene voorwaarden van webshop zetten dat je nooit iets geleverd krijgt, maar dat geeft mij ook geen "recht".
1: waarom klaag je hier dan?

2: zie het woordje EN, die de twee onderwerpen van elkaar scheidt.

3: ze hebben niets ontvreemd. Je maakt de aanname dat er na 3 dagen niets meer geregeld zou kunnen worden.

Over rechten tegen racisme gesproken: dit is nu eenmaal een probleem waar je tegenaan loopt als je de Iranese nationaliteit hebt. Het schijnt dat je die niet zo makkelijk kwijtraakt als je hem bij geboorte hebt gekregen. TS mag dan OOK de Nederlandse nationaliteit hebben, dat neemt Iranees dus niet weg.

Het staat in de voorwaarden dat, als je herkomst op die lijst staat, Binance je toegang mag weigeren of intrekken.

Kut, ja, maar duidelijk aangegeven in de terms en daar moeten we nu eenmaal mee leven. Zelfde probleem krijg je als je een ESTA aanvraagd. (BY ACCESSING AND USING BINANCE SERVICES, YOU REPRESENT AND WARRANT THAT YOU HAVE NOT BEEN INCLUDED IN ANY TRADE EMBARGOES OR ECONOMIC SANCTIONS LIST (SUCH AS THE UNITED NATIONS SECURITY COUNCIL SANCTIONS LIST), THE LIST OF SPECIALLY DESIGNATED NATIONALS MAINTAINED BY OFAC (THE OFFICE OF FOREIGN ASSETS CONTROL OF THE U.S. DEPARTMENT OF THE TREASURY), OR THE DENIED PERSONS OR ENTITY LIST OF THE U.S. DEPARTMENT OF COMMERCE. BINANCE RESERVES THE RIGHT TO CHOOSE MARKETS AND JURISDICTIONS TO CONDUCT BUSINESS, AND MAY RESTRICT OR REFUSE, IN ITS DISCRETION, THE PROVISION OF BINANCE SERVICES IN CERTAIN COUNTRIES OR REGIONS.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:25:
[...]

1: waarom klaag je hier dan?

2: zie het woordje EN, die de twee onderwerpen van elkaar scheidt.

3: ze hebben niets ontvreemd. Je maakt de aanname dat er na 3 dagen niets meer geregeld zou kunnen worden.

Over rechten tegen racisme gesproken: dit is nu eenmaal een probleem waar je tegenaan loopt als je de Iranese nationaliteit hebt. Het schijnt dat je die niet zo makkelijk kwijtraakt als je hem bij geboorte hebt gekregen. TS mag dan OOK de Nederlandse nationaliteit hebben, dat neemt Iranees dus niet weg.

Het staat in de voorwaarden dat, als je herkomst op die lijst staat, Binance je toegang mag weigeren of intrekken.

Kut, ja, maar duidelijk aangegeven in de terms en daar moeten we nu eenmaal mee leven. Zelfde probleem krijg je als je een ESTA aanvraagd. (BY ACCESSING AND USING BINANCE SERVICES, YOU REPRESENT AND WARRANT THAT YOU HAVE NOT BEEN INCLUDED IN ANY TRADE EMBARGOES OR ECONOMIC SANCTIONS LIST (SUCH AS THE UNITED NATIONS SECURITY COUNCIL SANCTIONS LIST), THE LIST OF SPECIALLY DESIGNATED NATIONALS MAINTAINED BY OFAC (THE OFFICE OF FOREIGN ASSETS CONTROL OF THE U.S. DEPARTMENT OF THE TREASURY), OR THE DENIED PERSONS OR ENTITY LIST OF THE U.S. DEPARTMENT OF COMMERCE. BINANCE RESERVES THE RIGHT TO CHOOSE MARKETS AND JURISDICTIONS TO CONDUCT BUSINESS, AND MAY RESTRICT OR REFUSE, IN ITS DISCRETION, THE PROVISION OF BINANCE SERVICES IN CERTAIN COUNTRIES OR REGIONS.)
Met alle respect, wat hier gebeurt is gewoon discriminatie. Het heeft niks te maken met het feit dat Binance het recht heeft om in bepaalde landen geen zaken te doen. Ze doen zaken in Nederland en ik als Nederlander mag zaken doen. Het feit dat ze zich richten op mijn geboorteland is discrimineren. Je kan het goed praten. Maar als ik een exchange begin in Nederland en vervolgens alle mensen met als geboorteland Israël uitsluit, moet je kijken hoe lang het duurt voordat men actie onderneemt. Binance weet ook niet of ik 1 of 2 of 3 nationaliteiten heb. Voor hetzelfde heeft iemand met mijn achtergrond alleen Nederlandse nationaliteit omdat hij afstand heeft genomen van zijn Iraanse. Daar wordt toch geen onderscheid in gemaakt?

[ Voor 5% gewijzigd door K3ke op 24-04-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:40

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Hoe vervelend het ook is, Iran staat samen met andere staten op een lijst waar financiele instellingen geen zaken mee mogen doen. Dit staat ook in de regels van Binance. Ja je hebt een NL paspoort maar als daar staat dat je geboorteland Iran is dan ga je internationaal gezien snel last krijgen onder het mom better safe than sorry. Bedank daar oa Amerika en Europa voor. Binance kan er weinig aan doen. Bij non compliance krijgen ze op zijn minst een boete.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

K3ke schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:31:
[...]

Met alle respect, wat hier gebeurt is gewoon discriminatie. Het heeft niks te maken met het feit dat Binance het recht heeft om in bepaalde landen geen zaken te doen. Ze doen zaken in Nederland en ik als Nederlander mag zaken doen. Het feit dat ze zich richten op mijn geboorteland is discrimineren. Je kan het goed praten. Maar als ik een exchange begin in Nederland en vervolgens alle mensen met als geboorteland Israël uitsluit, moet je kijken hoe lang het duurt voordat men actie onderneemt. Binance weet ook niet of ik 1 of 2 of 3 nationaliteiten heb. Voor hetzelfde heeft iemand met mijn achtergrond alleen Nederlandse nationaliteit omdat hij afstand heeft genomen van zijn Iraanse. Daar wordt toch geen onderscheid in gemaakt?
Discriminatie, ja, maar niet door Binance. Die hebben zich nu eenmaal te houden aan de regels die ze internationaal opgelegd krijgen of de consequenties ondergaan - en die zullen een stuk duurder uitpakken dan het missen van enkele klanten (waar jij onder valt).

Daarnaast beroep je je op dat Binance niet weet of jij 1 of 2 nationaliteiten hebt. Binance kan echter wel aannemelijk maken dat je er 2 hebt en je hebt zelfs hier in het topic aangegeven dat je die hebt.

Daarnaast is bewijzen dat je iets NIET hebt ongelofelijk moeilijk. Krijgt Binance een audit, dan zullen ze hard moeten maken dat jij die 2e nationaliteit 100% zeker niet hebt. Dat is nagenoeg onmogelijk.

Nogmaals, heel vervelend, maar dit is nu eenmaal waar we het met z'n allen mee moeten doen. Het feit dat we zo hard moesten trekken aan informatie aan het begin insinueert ook wel dat je er enigsinds van op de hoogte was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:24
Vervelend voor je, ik heb hier in mijn werk ook mee te maken, wij mogen bij uitzondering zaken doen met Iran (geen fintech bedrijf - maar medisch) en wanneer wij dat doen mogen wij nooit onze Amerikaanse collega’s betrekken op straffe dat zij gevangenis straf kunnen krijgen.
En met racisme heeft het weinig te maken, of juist heel veel want een collega in het midden oosten mag absoluut niks te maken hebben met Israel op straffe van gevangenis, uitsluiting, reisverbod, etc. Welcome to global politics...
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.