Ik zal even mijn verhaal
crossposten omdat het hier op lijkt. Alleen dan Crypto.com ipv Binance.
Je zou dit eigenlijk moeten hernoemen naar "Het grote hyperregulation topic"!
Ik heb namelijk veel verhalen als de mijne zien langskomen op de CDC Reddit, maar die worden allemaal weggehaald waardoor het lijkt of het wel meevalt. Maar volgens mij gebeurt het best vaak.
Als we ze nu even bij elkaar zetten en de ervaringen pinnen, misschien kunnen anderen dan wat beter inschatten wat de relevante risico's zijn.
Heeft er iemand
Crypto.com?
Hier even een waarschuwing. Je hoort het al vaker. Je denkt: Dat gebeurt vast alleen in Amerika. Ze hebben vast iets verkeerd gedaan.
Maar nee. Ook mijn account is geblokkeerd. Kan al 10 dagen niet bij mijn tokens. Het is bijna komedisch hoe hard het altijd zo vriendelijke helpdesk-personeel mijn vragen negeert in haar antwoorden.
Ik ben een nette klant en kan alles bewijzen met transactielogs van exchanges. Maar ze zeggen niet wat er precies het probleem is, en ik krijg de kans niet om extra documentatie aan te leveren.
Eerst kon ik helemaal geen holdings zien, maar na 9 dagen kon ik er weer in. Ik kon echter geen handelingen uitvoeren, behalve omwisselen. Mijn card stake was unlocked en ik kreeg het verzoek om de CRO om te wisselen naar ETH en een ETH adres op te geven waar ze het heen konden sturen. Wat ik overigens niet zelf kan doen en nog niet gebeurd is.
Ik heb heel hard nagedacht wat het probleem zou kunnen zijn, en ik vermoed dat het gebruiken van een coin flipper - waarmee ik een legaal via LiteBit verkregen shitcoin die niet op "mijn" exchanges te verhandelen was - heb omgewisseld naar BTC om op Crypto te zetten.
Coin flippers werken vaak zonder KYC (zoals Bitcoin ooit bedoeld was). Dus of het gebruik van die flipper heeft me geflagged, of de tokens die de flipper me heeft gegeven waren niet koosjer.
Ik hoef niet te zeggen dat ik enorm teleurgesteld ben. Ik heb meer dan 4(!!!) jaar geleden van die MCO-sh*t gekocht, alleen maar omdat ik in de
airport lounge wilde komen. Toen na 3.5 jaar eindelijk die kaart kwam, kregen we de corona pandemie. Nu ga ik deze zomer misschien hopelijk voor het eerst weer naar m'n familie vliegen, is mijn account (en mijn kaart) geblokkeerd.
Anyway, doe hiermee wat je wilt. Het is niet een ver weg probleem. Stop niet al je tokens in die partij. Gebruik nooit een flipper in combinatie met die partij. En wees je ervan bewust dat ook jij er plots, zonder uitleg, uitgebonjourd kunt worden, en vooral dat dit proces inhoudt dat je 2+ weken niet bij je tokens kunt komen.
Ben wel weer wakker. 6.5% APY is heeeel aantrekkelijk, maar dit is weer even een lesje "not your keys, not your coins".
Nou, nu je het zegt... ik ben zo Nederlands als het kan, maar mijn schoonfamilie is dat niet. Vraag me wel af of dat relevant is (want hoe weten ze dat en wat dan nog).