wow drie dagen is wel erg weinig, ik zou het dan zoiezo kwijt zijn
Dit is gewoon KYC beleid. Kan je wel op discriminatie gooien, maar vanuit de EU wordt hier gewoon streng op gecontroleerd en gehandhaafd. Dit doet de bank ook, misschien zie je dat niet of heb je het (nog) niet gemerkt.. waarschijnlijk wil Binance niet zo’n uitgebreide due dilligence doen als een bank. Hun vrije keuze, geen racisme.K3ke schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:31:
[...]
Met alle respect, wat hier gebeurt is gewoon discriminatie. Het heeft niks te maken met het feit dat Binance het recht heeft om in bepaalde landen geen zaken te doen. Ze doen zaken in Nederland en ik als Nederlander mag zaken doen. Het feit dat ze zich richten op mijn geboorteland is discrimineren. Je kan het goed praten. Maar als ik een exchange begin in Nederland en vervolgens alle mensen met als geboorteland Israël uitsluit, moet je kijken hoe lang het duurt voordat men actie onderneemt. Binance weet ook niet of ik 1 of 2 of 3 nationaliteiten heb. Voor hetzelfde heeft iemand met mijn achtergrond alleen Nederlandse nationaliteit omdat hij afstand heeft genomen van zijn Iraanse. Daar wordt toch geen onderscheid in gemaakt?
Stop toch met die onzin over VS en EU. Dit heeft helemaal niks te maken met het feit dat bedrijven die actief zijn in de VS geen zaken mogen doen met Iran. Ik word als EU burger uitgesloten op basis van mijn geboorteland. Dat is discriminatie.
Sorry, wel een groot verschil tussen zaken doen met Iraanse bedrijven of EU burgers met Iraanse achtergrond. Als je bedrijf de tweede ook verbiedt zijn ze ook racistisch bezig. Zo simpel is dat.flip75 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:19:
Vervelend voor je, ik heb hier in mijn werk ook mee te maken, wij mogen bij uitzondering zaken doen met Iran (geen fintech bedrijf - maar medisch) en wanneer wij dat doen mogen wij nooit onze Amerikaanse collega’s betrekken op straffe dat zij gevangenis straf kunnen krijgen.
En met racisme heeft het weinig te maken, of juist heel veel want een collega in het midden oosten mag absoluut niks te maken hebben met Israel op straffe van gevangenis, uitsluiting, reisverbod, etc. Welcome to global politics...
Verwijderd
Je wordt uitgesloten op basis van het (mogelijk) hebben van Iraans staatsburgerschap. Dat je daarnaast ook een NL paspoort hebt doet daar helaas niets aan af.K3ke schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:11:
Stop toch met die onzin over VS en EU. Dit heeft helemaal niks te maken met het feit dat bedrijven die actief zijn in de VS geen zaken mogen doen met Iran. Ik word als EU burger uitgesloten op basis van mijn geboorteland. Dat is discriminatie.
Je kan hard blijven schreeuwen en het onzin vinden maar de feiten liegen niet. Heeft ook weinig zin om dat tegen ons te blijven herhalen want je hebt het resultaat al mogen ervaren.
Ons bedrijf verbiedt dat niet, bijna alle landen in het Midden Oosten verbieden dat, is niks anders dan de EU en US bank regels.K3ke schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:13:
[...]
Sorry, wel een groot verschil tussen zaken doen met Iraanse bedrijven of EU burgers met Iraanse achtergrond. Als je bedrijf de tweede ook verbiedt zijn ze ook racistisch bezig. Zo simpel is dat.
Laten we ook niet vergeten dat het helemaal niet zeker is dat jij daarom door Binance op non-actief bent gezet. Je weet het simpelweg niet en dat is erg spijtig.
https://www.eifec.org/edd-enhanced-due-diligence-iranK3ke schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:13:
[...]
Sorry, wel een groot verschil tussen zaken doen met Iraanse bedrijven of EU burgers met Iraanse achtergrond. Als je bedrijf de tweede ook verbiedt zijn ze ook racistisch bezig. Zo simpel is dat.
Bullshit dus. Ze kunnen er zelf voor kiezen om wel of geen extra moeite in te steken. Als ze dat niet doen, mag je dus niet mee doen. Een land uitsluiten op KYC/CDD heeft dus ook helemaal niets met discriminatie te maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Montaner op 24-04-2021 15:59 ]
Wat bewijst het linkje van jou? Een land uitsluiten mag inderdaad. Een EU burger niet op basis van zijn afkomst. Volgens mij kan jij heel goed een basis cursus gebruiken van artikel 1 van de grondwet.Montaner schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:59:
[...]
https://www.eifec.org/edd-enhanced-due-diligence-iran
Bullshit dus. Ze kunnen er zelf voor kiezen om wel of geen extra moeite in te steken. Als ze dat niet doen, mag je dus niet mee doen. Een land uitsluiten op KYC/CDD heeft dus ook helemaal niets met discriminatie te maken.
Dat Binance dit heeft gedaan en niet durft uit te spreken, maakt dit hun actie niet meteen legitiem. Maar blijkbaar is dat te moeilijk om te begrijpen voor sommigen onder ons.
Maar je hebt gelijk. Ik weet het nog niet voor 100% dat mijn geboorteland een rol heeft gespeeld. Als ik dat namelijk wel wist, had ik wel een juridische zaak van gemaakt kan ik je verzekeren.
Audit van wie? Dit is gewoon niet hoe het werkt. Binance heeft op zich geen goede reden zich zo te gedragen en bij een audit hoeft je de nationaliteit van je klanten niet aan te geven laat staan te bewijzen. Ze zijn gewoon bizar voorzichtig omdat ze in crypto zitten, maar moreel slaat dit nergens op en juridisch hoeven ze helemaaaaal niks.Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:59:
[...]
Daarnaast beroep je je op dat Binance niet weet of jij 1 of 2 nationaliteiten hebt. Binance kan echter wel aannemelijk maken dat je er 2 hebt en je hebt zelfs hier in het topic aangegeven dat je die hebt.
Daarnaast is bewijzen dat je iets NIET hebt ongelofelijk moeilijk. Krijgt Binance een audit, dan zullen ze hard moeten maken dat jij die 2e nationaliteit 100% zeker niet hebt. Dat is nagenoeg onmogelijk.
Verwijderd
Bij een financiele audit hoef je de nationaliteit van je klanten niet aan te geven laat staan te bewijzen zeg je?Glenn Hoddle schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:13:
[...]
Audit van wie? Dit is gewoon niet hoe het werkt. Binance heeft op zich geen goede reden zich zo te gedragen en bij een audit hoeft je de nationaliteit van je klanten niet aan te geven laat staan te bewijzen. Ze zijn gewoon bizar voorzichtig omdat ze in crypto zitten, maar moreel slaat dit nergens op en juridisch hoeven ze helemaaaaal niks.

Ik kan er een lange discussie over aan gaan maar als je nou zelf eens de achterliggende reden voor KYC (Know Your Customer, daar vind je wellicht al een hint in) opzoekt dan hoef ik je handje niet vast te houden en hoef jij geen onzin hier neer te pennen waar we werkelijk niets aan hebben.
Nodig vast een stel Amerikanen uit naar Binance.com ipv Binance.us, kijken we daarna nog even of je geen nationaliteit hoeft te bewijzen
Dat laatste punt geeft wel aan waarom Binance.com niet zo moeilijk hoeft te doen.
Ik weet waar KYC voor nodig is, ik weet hoe het AMLD5 in elkaar zit, etc. En nee, bij een financiële audit hoef je niet de nationaliteit van al je klanten aan te geven, dat zou me wat worden ook. In plaats van neerbuigend te doen mag je me even aantonen dat bijvoorbeeld een PWC bij een audit van Binance letterlijk al hun miljoenen klantgegevens zou gaan bekijken. Gaat je namelijk niet lukken. (Daarbij ging het in dit voorbeeld om dat ze zouden moeten aantonen dat iemand een nationaliteit niet heet, wat nog eens 2 stappen verder is.)
Zelfs de strenge Nederlandse interpretatie van AMLD5 en de Wwtf die we hier hebben vraagt niks van zulks:
https://charcoendique.nl/wiki/amld5/
Ik weet waar KYC voor nodig is, ik weet hoe het AMLD5 in elkaar zit, etc. En nee, bij een financiële audit hoef je niet de nationaliteit van al je klanten aan te geven, dat zou me wat worden ook. In plaats van neerbuigend te doen mag je me even aantonen dat bijvoorbeeld een PWC bij een audit van Binance letterlijk al hun miljoenen klantgegevens zou gaan bekijken. Gaat je namelijk niet lukken. (Daarbij ging het in dit voorbeeld om dat ze zouden moeten aantonen dat iemand een nationaliteit niet heet, wat nog eens 2 stappen verder is.)
Zelfs de strenge Nederlandse interpretatie van AMLD5 en de Wwtf die we hier hebben vraagt niks van zulks:
https://charcoendique.nl/wiki/amld5/
Misschien beetje mosterd na de maaltijd, maar heb je geprobeerd je paspoort op te sturen met in ieder geval BSN zwartgelakt en werd dat niet geaccepteerd?K3ke schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:30:
Los van het feit dat ik hun platform geweldig vind, blijft het eng dat je grote sommen geld bij zo een partij hebt. Persoonlijk vind ik het ook vervelend dat ze continu om hele gevoelige data vragen. Voorkant en achterkant van paspoort moest ik aanleveren om mijn geld te mogen ontvangen.. Ze hebben dus eigenlijk al mijn gegevens inclusief BSN. Terwijl je zelf vrij weinig weet van die organisatie. Dat vind ik persoonlijk ook eng. Wat je je ook af moet vragen is hoeveel contant geld zo een bedrijf achter de hand heeft. Als de boel een keer klapt en heel veel mensen zouden hun geld willen omzetten naar USD of EURO, ben ik benieuwd of ze dan niet in problemen komen. Zolang crypto's blijven stijgen en meer kopers zijn dan verkopers zal het waarschijnlijk goed blijven gaan. Aan de andere kant, je hoeft niet te cashen, je kan ook crypto's verplaatsen tussen de exchanges.
Ik zal even mijn verhaal crossposten omdat het hier op lijkt. Alleen dan Crypto.com ipv Binance.
Je zou dit eigenlijk moeten hernoemen naar "Het grote hyperregulation topic"!
Ik heb namelijk veel verhalen als de mijne zien langskomen op de CDC Reddit, maar die worden allemaal weggehaald waardoor het lijkt of het wel meevalt. Maar volgens mij gebeurt het best vaak.
Als we ze nu even bij elkaar zetten en de ervaringen pinnen, misschien kunnen anderen dan wat beter inschatten wat de relevante risico's zijn.
Heeft er iemand Crypto.com?
Hier even een waarschuwing. Je hoort het al vaker. Je denkt: Dat gebeurt vast alleen in Amerika. Ze hebben vast iets verkeerd gedaan.
Maar nee. Ook mijn account is geblokkeerd. Kan al 10 dagen niet bij mijn tokens. Het is bijna komedisch hoe hard het altijd zo vriendelijke helpdesk-personeel mijn vragen negeert in haar antwoorden.
Ik ben een nette klant en kan alles bewijzen met transactielogs van exchanges. Maar ze zeggen niet wat er precies het probleem is, en ik krijg de kans niet om extra documentatie aan te leveren.
Eerst kon ik helemaal geen holdings zien, maar na 9 dagen kon ik er weer in. Ik kon echter geen handelingen uitvoeren, behalve omwisselen. Mijn card stake was unlocked en ik kreeg het verzoek om de CRO om te wisselen naar ETH en een ETH adres op te geven waar ze het heen konden sturen. Wat ik overigens niet zelf kan doen en nog niet gebeurd is.
Ik heb heel hard nagedacht wat het probleem zou kunnen zijn, en ik vermoed dat het gebruiken van een coin flipper - waarmee ik een legaal via LiteBit verkregen shitcoin die niet op "mijn" exchanges te verhandelen was - heb omgewisseld naar BTC om op Crypto te zetten.
Coin flippers werken vaak zonder KYC (zoals Bitcoin ooit bedoeld was). Dus of het gebruik van die flipper heeft me geflagged, of de tokens die de flipper me heeft gegeven waren niet koosjer.
Ik hoef niet te zeggen dat ik enorm teleurgesteld ben. Ik heb meer dan 4(!!!) jaar geleden van die MCO-sh*t gekocht, alleen maar omdat ik in de airport lounge wilde komen. Toen na 3.5 jaar eindelijk die kaart kwam, kregen we de corona pandemie. Nu ga ik deze zomer misschien hopelijk voor het eerst weer naar m'n familie vliegen, is mijn account (en mijn kaart) geblokkeerd.
Anyway, doe hiermee wat je wilt. Het is niet een ver weg probleem. Stop niet al je tokens in die partij. Gebruik nooit een flipper in combinatie met die partij. En wees je ervan bewust dat ook jij er plots, zonder uitleg, uitgebonjourd kunt worden, en vooral dat dit proces inhoudt dat je 2+ weken niet bij je tokens kunt komen.
Ben wel weer wakker. 6.5% APY is heeeel aantrekkelijk, maar dit is weer even een lesje "not your keys, not your coins".
Je zou dit eigenlijk moeten hernoemen naar "Het grote hyperregulation topic"!
Ik heb namelijk veel verhalen als de mijne zien langskomen op de CDC Reddit, maar die worden allemaal weggehaald waardoor het lijkt of het wel meevalt. Maar volgens mij gebeurt het best vaak.
Als we ze nu even bij elkaar zetten en de ervaringen pinnen, misschien kunnen anderen dan wat beter inschatten wat de relevante risico's zijn.
Heeft er iemand Crypto.com?
Hier even een waarschuwing. Je hoort het al vaker. Je denkt: Dat gebeurt vast alleen in Amerika. Ze hebben vast iets verkeerd gedaan.
Maar nee. Ook mijn account is geblokkeerd. Kan al 10 dagen niet bij mijn tokens. Het is bijna komedisch hoe hard het altijd zo vriendelijke helpdesk-personeel mijn vragen negeert in haar antwoorden.
Ik ben een nette klant en kan alles bewijzen met transactielogs van exchanges. Maar ze zeggen niet wat er precies het probleem is, en ik krijg de kans niet om extra documentatie aan te leveren.
Eerst kon ik helemaal geen holdings zien, maar na 9 dagen kon ik er weer in. Ik kon echter geen handelingen uitvoeren, behalve omwisselen. Mijn card stake was unlocked en ik kreeg het verzoek om de CRO om te wisselen naar ETH en een ETH adres op te geven waar ze het heen konden sturen. Wat ik overigens niet zelf kan doen en nog niet gebeurd is.
Ik heb heel hard nagedacht wat het probleem zou kunnen zijn, en ik vermoed dat het gebruiken van een coin flipper - waarmee ik een legaal via LiteBit verkregen shitcoin die niet op "mijn" exchanges te verhandelen was - heb omgewisseld naar BTC om op Crypto te zetten.
Coin flippers werken vaak zonder KYC (zoals Bitcoin ooit bedoeld was). Dus of het gebruik van die flipper heeft me geflagged, of de tokens die de flipper me heeft gegeven waren niet koosjer.
Ik hoef niet te zeggen dat ik enorm teleurgesteld ben. Ik heb meer dan 4(!!!) jaar geleden van die MCO-sh*t gekocht, alleen maar omdat ik in de airport lounge wilde komen. Toen na 3.5 jaar eindelijk die kaart kwam, kregen we de corona pandemie. Nu ga ik deze zomer misschien hopelijk voor het eerst weer naar m'n familie vliegen, is mijn account (en mijn kaart) geblokkeerd.

Anyway, doe hiermee wat je wilt. Het is niet een ver weg probleem. Stop niet al je tokens in die partij. Gebruik nooit een flipper in combinatie met die partij. En wees je ervan bewust dat ook jij er plots, zonder uitleg, uitgebonjourd kunt worden, en vooral dat dit proces inhoudt dat je 2+ weken niet bij je tokens kunt komen.
Ben wel weer wakker. 6.5% APY is heeeel aantrekkelijk, maar dit is weer even een lesje "not your keys, not your coins".
Nou, nu je het zegt... ik ben zo Nederlands als het kan, maar mijn schoonfamilie is dat niet. Vraag me wel af of dat relevant is (want hoe weten ze dat en wat dan nog).enomiss schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:42:
Ik lees naar je familie vliegen. Vergelijkbare situatie als deze?
K*t exchanges.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Dat is juridisch niet juist hè, dat je dat weet. Binance kan wel degelijk door het zomaar opheffen van een account onrechtmatig jegens gebruiker handelen, waarbij het zomaar zou kunnen dat gebruiker schadevergoeding kan vorderen. Het is dus niet zo dat een bedrijf gehele vrijheid heeft met wie hij of zij kan handelen, contractsvrijheid is altijd begrenst door redelijkheid en billijkheid en de wet.jack zomer schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:57:
[...]
Het is normaal, niemand kan binance verplichten de ts als klant te houden.
En de binance reactie is ook normaal, zie bv casus block google/microsoft.
Ook die gasten geven je geen enkele info waarom en wat.
Dat betekent niet dat ik niet boos zou zijn als mijn binance account geblokkeerd is.. en ja, je muntjes niet naar euro of usdt kunnen traden. En binnen 3 dagen oprotten is gewoon kut en te kort tijd...als ts nog kon traden was het niet echt een probleem. Maar juist dat niet traden maakt het onmogelijk.
@Verwijderd hahahah zelfde reactie zelfde tijd... En ik weet toch zeker dat we minstens 2k afstand onderling hebben.
i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360
Iran is wel een dingetje overigens, als er Amerikaanse financiële wetgeving die bedoeld is om terrorisme op te sporen en te weren van toepassing is is dat voor Binance een reden om jou als Iraniër daar te weren. Iraniërs mogen in principe Amerika ook niet in (toegang, CBP). Ik denk dat Amerikaanse wetgeving dus het probleem is dat je eraf gegooid bent. Je zegt dat je als EU burger gediscrimineerd bent. Dat is niet helemaal waar want waarschijnlijk is er wel een inbreuk (interference) maar geen schending (violation) van artt. in het VWEU (met name bepalingen inzake vrijheden, bijvoorbeeld diensten). Je bent een groot risico, je hebt immers een Iraans paspoort en die raak je nooit meer kwijt.K3ke schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:46:
Ik ben inderdaad in Iran geboren maar waar ik ben geboren, heeft toch niks te maken hiermee.
Zou leuk zijn dat je op basis van je geboorteland ergens wordt afgewezen. Nogmaals ik was een geverifieerde gebruiker op basis van mijn Nederlandse paspoort. Dat is al een jaar zo. Enige is dat ik wilde dat mijn adres ook geverifieerd zou worden, want dan krijg je hogere limieten.
Maar goed feit blijft dat je ineens zo een bericht kan krijgen van Binance zonder onderbouwing en als je geluk hebt kan je je vermogen in 3 dagen terug trekken voordat ze je account dicht gooien. Hoop dat het jullie niet overkomt iig.
i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360
Sorry maar je valt in herhaling. Wat je zegt is flauwekul. Voor Binance ben ik geen Iranier. Ik ben een Nederlandse burger met een Nederlands paspoort. Binance weet niet of ik een Iraans paspoort heb.stormbreaker schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 07:49:
[...]
Dat is juridisch niet juist hè, dat je dat weet. Binance kan wel degelijk door het zomaar opheffen van een account onrechtmatig jegens gebruiker handelen, waarbij het zomaar zou kunnen dat gebruiker schadevergoeding kan vorderen. Het is dus niet zo dat een bedrijf gehele vrijheid heeft met wie hij of zij kan handelen, contractsvrijheid is altijd begrenst door redelijkheid en billijkheid en de wet.
Misschien heb ik daar afstand van gedaan. Je paspoort is bepalend en daar staat dat ik een Nederlander ben. Punt. Binance heeft dus het recht niet om op basis van mijn geboorteplaats mij een andere behandeling te geven. Zo simpel is dat. Ik baal alleen dat ze dat niet toegeven. Ik kan nu namelijk niet een harde bewijs aanleveren dat dat de reden is geweest dat ik van hun platform ben gegooid.
Je hebt een Iraans paspoort of je het leuk vind of niet:K3ke schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:19:
[...]
Sorry maar je valt in herhaling. Wat je zegt is flauwekul. Voor Binance ben ik geen Iranier. Ik ben een Nederlandse burger met een Nederlands paspoort. Binance weet niet of ik een Iraans paspoort heb.
Misschien heb ik daar afstand van gedaan. Je paspoort is bepalend en daar staat dat ik een Nederlander ben. Punt. Binance heeft dus het recht niet om op basis van mijn geboorteplaats mij een andere behandeling te geven. Zo simpel is dat. Ik baal alleen dat ze dat niet toegeven. Ik kan nu namelijk niet een harde bewijs aanleveren dat dat de reden is geweest dat ik van hun platform ben gegooid.
https://www.rijksoverheid...eit/dubbele-nationaliteit
Dus Binance weet dat je dat paspoort hebt en handelt daarop.Voor burgers uit bijvoorbeeld Griekenland of Iran is het juridisch niet mogelijk de nationaliteit af te staan.
@K3ke Binance hoeft helemaal niet zeker te weten dat je de Iraanse nationaliteit hebt. Ze willen zeker weten dat je *NIET* de Iraanse nationaliteit hebt. Ze zien op basis van de geboorteplaats van TS een risico en willen TS daarom niet meer als klant. Dat gebeurt bij Nederlandse banken ook, die zomaar de rekeningen van NL klanten die in het buitenland wonen opzeggen omdat de kosten voor de wft controles e.d. te hoog voor ze worden en ze geen risico op boetes willen lopen als ze iets niet goed controleren.
Binance zit met hetzelfde, als ze niet zeker weten dat je geen probleem voor ze kunt vormen dan schoppen ze je eruit. Ze hebben namelijk wel degelijk ook met US wetgeving te maken. De CEO van Binance wil ook nog gewoon zaken kunnen doen met/in de US of er naar op reis kunnen. Als Binance de US sanctiewetgeving overtreed zou dat hele vervelende consequenties kunnen hebben voor de CEO en andere medewerkers. Kijk maar naar het voorbeeld van die chinese topvrouw van Huawei die in canada in de bak zit voor iets vergelijkbaars zie: https://tweakers.net/nieu...e-sanctieschendingen.html
Het is k*t en niet eerlijk maar vanuit Binance wel begrijpelijk. De eigen vrijheid is belangrijker dan jouw klandizie. Zo werkt het helaas op dit moment...
Binance zit met hetzelfde, als ze niet zeker weten dat je geen probleem voor ze kunt vormen dan schoppen ze je eruit. Ze hebben namelijk wel degelijk ook met US wetgeving te maken. De CEO van Binance wil ook nog gewoon zaken kunnen doen met/in de US of er naar op reis kunnen. Als Binance de US sanctiewetgeving overtreed zou dat hele vervelende consequenties kunnen hebben voor de CEO en andere medewerkers. Kijk maar naar het voorbeeld van die chinese topvrouw van Huawei die in canada in de bak zit voor iets vergelijkbaars zie: https://tweakers.net/nieu...e-sanctieschendingen.html
Het is k*t en niet eerlijk maar vanuit Binance wel begrijpelijk. De eigen vrijheid is belangrijker dan jouw klandizie. Zo werkt het helaas op dit moment...
[ Voor 3% gewijzigd door _--[]--__ op 12-05-2021 10:50 ]
Je zegt eigenlijk dat de +/-50.000 Iraniers die in Nederland wonen en dus een bankrekening, hypotheek en leningen hebben lopen in Nederland een bedreiging vormen voor de Nederlandse banken omdat de banken de sanctiewetgeving overtreden? Wat een flauwekul zeg._--[]--__ schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:48:
@K3ke Binance hoeft helemaal niet zeker te weten dat je de Iraanse nationaliteit hebt. Ze willen zeker weten dat je *NIET* de Iraanse nationaliteit hebt. Ze zien op basis van de geboorteplaats van TS een risico en willen TS daarom niet meer als klant. Dat gebeurt bij Nederlandse banken ook, die zomaar de rekeningen van NL klanten die in het buitenland wonen opzeggen omdat de kosten voor de wft controles e.d. te hoog voor ze worden en ze geen risico op boetes willen lopen als ze iets niet goed controleren.
Waar het om gaat is dat de sancties die ingesteld zijn, gericht zijn op Iraanse burgers en bedrijven. Dat betekent niet dat Iraniers in de hele wereld een andere behandeling moeten krijgen. Want dat is gewoon discriminatie. Dat Binance inderdaad preventief te werk gaat, maakt dit niet ineens logisch!
[ Voor 8% gewijzigd door K3ke op 12-05-2021 11:54 ]
Het maakt het in ieder geval zakelijk gezien ook niet onlogisch. Ze zien het als een te groot risico en nemen op basis daarvan de beslissing daar op deze manier mee om te gaan.
Je kunt je wel terecht afvragen of het ethisch gezien zou moeten, en of het bedrijf er niet meer aan zou moeten doen dergelijke klanten beter te faciliteren en dit mogelijk te maken.
Je kunt je wel terecht afvragen of het ethisch gezien zou moeten, en of het bedrijf er niet meer aan zou moeten doen dergelijke klanten beter te faciliteren en dit mogelijk te maken.
En toch is dit hoogstwaarschijnlijk wel de reden. Bedrijven zijn heel erg voorzichtig door alle regelgeving.K3ke schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:49:
[...]
Je zegt eigenlijk dat de +/-50.000 Iraniers die in Nederland wonen en dus een bankrekening, hypotheek en leningen hebben lopen in Nederland een bedreiging vormen voor de Nederlandse banken omdat de banken de sanctiewetgeving overtreden? Wat een flauwekul zeg.
Waar het om gaat is dat de sancties die ingesteld zijn, gericht zijn op Iraanse burgers en bedrijven. Dat betekent niet dat Iraniers in de hele wereld een andere behandeling moeten krijgen. Want dat is gewoon discriminatie. Dat Binance inderdaad preventief te werk gaat, maakt dit niet ineens logisch!
Nogmaals, er bestaat geen regel die een bedrijf verbiedt om met mij zaken te doen. De banken mogen zaken doen met Nederlanderse burgers ongeacht hun afkomst. Dat er sancties zijn tegen Iraanse burgers en bedrijven maakt mij geen onderdeel van de sanctie. Binance probeert inderdaad risico's te verkleinen door te discrimineren (profileren van klanten op basis van hun afkomst). Dat is wat anders dan bijvoorbeeld klanten uit Iran of VS verbieden om een account te openen.Luca schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:36:
[...]
En toch is dit hoogstwaarschijnlijk wel de reden. Bedrijven zijn heel erg voorzichtig door alle regelgeving.
[ Voor 4% gewijzigd door K3ke op 12-05-2021 14:00 ]
Ik snap niet helemaal wat je nou de hele tijd aan het doen bent. Het helpt je niks verder door er constant op door te gaan, het verandert niks. Niemand hier kan er iets aan doen dat Binance zo handelt, we kunnen enkel een mogelijke verklaring geven.K3ke schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:56:
[...]
Nogmaals er bestaat geen regel die een bedrijf verbiedt om met mij zaken te doen. De banken mogen zaken doen met Nederlanderse burgers ongeacht hun afkomst. Dat er sancties zijn tegen Iraanse burgers en bedrijven maakt mij geen onderdeel van de sanctie. Binance probeert inderdaad risico's te verkleinen door te discrimineren (profileren van klanten op basis van hun afkomst). Dat is wat anders dan bijvoorbeeld klanten uit Iran of VS verbieden om een account te openen omdat het nou eenmaal zo is besloten.
Het is natuurlijk schandlig wat hier gebeurt, maar denk inderdaad niet dat Tweakers hem veel verder kunnen helpen behalve wat compassie en medelijden. De enige twee dingen die ik me kan bedenken is dat hij de rechter om een uitspraak vraagt en wat politici probeert aan te spreken.Luca schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:02:
[...]
Ik snap niet helemaal wat je nou de hele tijd aan het doen bent. Het helpt je niks verder door er constant op door te gaan, het verandert niks. Niemand hier kan er iets aan doen dat Binance zo handelt, we kunnen enkel een mogelijke verklaring geven.
Uiteindelijk denk ik dat we in Nederland en de EU (helaas) de ballen niet hebben om hard op te treden tegen de VS en andere landen als ze met hun sancties de rechten van onze burgers schenden.
[ Voor 13% gewijzigd door IvarClemens op 12-05-2021 14:33 ]
TS wil graag het rendement van ongereguleerde buitenlandse piratencrypto maar de zekerheden van een gereguleerde lokale bank.Luca schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:02:
Ik snap niet helemaal wat je nou de hele tijd aan het doen bent.
Welcome to the brexit cryptocoins sir.
Sorry voor mij is het in principe klaar. Er wordt alleen wel hoop onzin gepost en daar reageer ik op.phYzar schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:37:
[...]
TS wil graag het rendement van ongereguleerde buitenlandse piratencrypto maar de zekerheden van een gereguleerde lokale bank.
Welcome to the brexit cryptocoins sir.
Zals deze post. Wat ik wil is een behandeling die jij ook krijgt als Nederlander. Als jij rendement mag halen, mag ik dat ook en zou mijn afkomst geen rol moeten spelen.
Bestaat er dan wel een regel dat een bedrijf per se wel met jou zaken moet willen doen?K3ke schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:56:
[...]
Nogmaals, er bestaat geen regel die een bedrijf verbiedt om met mij zaken te doen. De banken mogen zaken doen met Nederlanderse burgers ongeacht hun afkomst. Dat er sancties zijn tegen Iraanse burgers en bedrijven maakt mij geen onderdeel van de sanctie. Binance probeert inderdaad risico's te verkleinen door te discrimineren (profileren van klanten op basis van hun afkomst). Dat is wat anders dan bijvoorbeeld klanten uit Iran of VS verbieden om een account te openen.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ja. Er is een regel dat mijn afkomst (geboorteland, geboorteplaats en geloof) genaamd artikel 1 in de grondwet, geen rol moet spelen in de behandeling die ik krijg. Maar blijkbaar is dat voor jou moeilijk te begrijpen.Jeroenneman schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:43:
[...]
Bestaat er dan wel een regel dat een bedrijf per se wel met jou zaken moet willen doen?
[ Voor 4% gewijzigd door K3ke op 12-05-2021 16:41 ]
Ik denk dat de meeste mensen hier het helemaal met je eens zijn hoor. Het probleem zit hem vooral in de geautomatiseerde systemen die deze beslissingen nemen zonder dat ze een reden (hoeven op te) geven.K3ke schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:41:
[...]
Sorry voor mij is het in principe klaar. Er wordt alleen wel hoop onzin gepost en daar reageer ik op.
Zals deze post. Wat ik wil is een behandeling die jij ook krijgt als Nederlander. Als jij rendement mag halen, mag ik dat ook en zou mijn afkomst geen rol moeten spelen.
Zo heb ik zelf een Holvi account geopend een paar maanden terug en na een tijdje kreeg ik ook de melding dat ze mijn account (zonder opgaaf van reden) gingen sluiten. Zelfde verhaal met credit cards, altijd netjes meteen afbetaald maar om de een of andere reden vind het systeem je niet meer lief en dan gooien ze je er uit.
Nou ja er bestaat natuurlijk wel een regel dat ze niet mogen discrimineren.Jeroenneman schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:43:
[...]
Bestaat er dan wel een regel dat een bedrijf per se wel met jou zaken moet willen doen?
En kun je hard maken dat dit de reden is waarom je account aangemerkt is als verdacht?K3ke schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:47:
[...]
Ja. Er is een regel dat mijn afkomst (geboorteland, plaats en geloof) genaamd artikel 1 in de grondwet, geen rol moet spelen in de behandeling die ik krijg. Maar blijkbaar is dat voor jou moeilijk te begrijpen.
Of gis je maar wat en gooi je het gelijk op discriminatie?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Nee dat kan ik niet, anders had ik er ook een zaak van gemaakt. Maar topic kan van mij wel dicht gegooid worden. Het is wat het is. Zou mooi zijn als titel aangepast wordt naar "Binance kan je account blokkeren zonder toelichting"Jeroenneman schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:45:
[...]
En kun je hard maken dat dit de reden is waarom je account aangemerkt is als verdacht?
Of gis je maar wat en gooi je het gelijk op discriminatie?
Dat ga ik ook doen, want dit is een redelijk zinloze discussie inmiddels.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dit topic is gesloten.