[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

@Nnoitra Zeker waar. Ik kan ook iedereen aanraden geluk hebben als strategie te kiezen! Maar even serieus, dat is wel ook belangrijk: ik heb niet de illusie dat ik dit kan herhalen, dus ik ga het ook niet proberen.
(Wat jammer is trouwens, want als ik elk kwartaal van dit jaar x7 kan doen is het in december wel lambotijd.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Qunix schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:39:
Privacy chat-app Signal maakt binnenkort betalingen mogelijk via MobileCoin.
https://www.signal.org/blog/help-us-test-payments-in-signal/

en

Rechter onderschrijft zorgen/twijfels Bitonic en geeft DNB opdracht haar positie goed te motiveren in bezwaarfase.
https://uitspraken.rechts...2021:2968&showbutton=true
https://bitonic.nl/news/2...ept-dnb-op-eis-te-herzien
Inmiddels heeft Bitonic op bijna alle punten van het bezwaar gelijk gekregen, zo heeft de rechter geoordeeld in een "voorlopig oordeel". Voorlopig omdat de technische aard van de zaak maakt dat de rechtbank nog een slag om de arm houdt.

DNB geeft in een reactie aan de uitspraak niet als een verlies te zien. Het zou bijdragen aan duidelijkheid voor zowel Bitonic als andere aanbieders van cryptodiensten met een registratie bij DNB.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• freshprince
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-09 16:34
Denk dat volgende info misschien wel interessant is omtrent de drop van gisteren:
Market Roundup: Bitcoin price drops as Kimchi Premium shrinks
After hitting $60K earlier this week, the price of Bitcoin fell below $56,500 on Wednesday, down about 5% over the past week. Many analysts claim that the reduction in what is known as the “Kimchi Premium” had something to do with the price drop. The Kimchi Premium is the difference between prices on South Korean exchanges and other global markets. Historically, Bitcoin has traded at a higher price in Korea due to a) very high consumer demand and b) the difficulty of trading into and out of the country. To illustrate: while Bitcoin was trading at ~$59K on global exchanges on Monday, it was trading at ~$69K in South Korea.

The price pullback happened after Upbit, the largest Korean exchange, suspended Korean won (KRW) withdrawal and deposit service at 14:47 local time. Another possible explanation for the price drop is that someone figured out how to arbitrage the Kimchi Premium opportunity. Arbitrage refers to a trading technique where traders buy an asset where it’s selling at a lower price and sell it where it’s selling at a higher price. For the case in point, that would entail buying Bitcoin outside of Korea and selling it on the Korean market. This strategy has been challenging to execute in the past because Korean exchanges only allow trading in KRW pairs, making it hard to turn the money into dollars. However, one potential piece of evidence that this arbitrage play is, in fact, happening is that whales are depositing bitcoin on Korean exchanges, as explained by Ki-Young Ju, CEO of the Korea-based blockchain analytics firm CryptoQuant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:58
freshprince schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:14:
Denk dat volgende info misschien wel interessant is omtrent de drop van gisteren:

[...]
Wel interessant dit, een soort gesloten beurs waar de prijs van bitcoin blijkbaar echt een bizar hoog bedrag representeerdt. Als idd iemand die arbitrage mogelijkheid gevonden heeft dan kan je echt goed los gaan zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:32

MicroWhale

The problem is choice

[...]
However, one potential piece of evidence that this arbitrage play is, in fact, happening is that whales are depositing bitcoin on Korean exchanges,
No shit sherlock! Dit kan iedereen toch wel bedenken hopelijk? Dit moet dan al jaren aan de gang zijn, omdat je alleen een vertrouwde medespeler in Zuid-korea moet hebben om dit voor elkaar te krijgen.
BTC=>Upbit=>KRW=>$ (of iets anders) =>Binance=>BTC ... etc...

Het is mss omslachtiger dan normale arbitrage, maar als je per BTC zo'n 10-20% kan winnen per cycle is dat heel lucratief te noemen.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:10

watercoolertje

Untertitel

[...]
Dit heb ik op meer plekken terug zien komen maar voelt totaal onlogisch.

Wat ik zou verwachten is dat de prijzen naar elkaar toe trekken, dus wij omhoog of/en hun omlaag. Niet dat wij omlaag gaan.

Enige wat ik kan bedenken is dat hun prijs al dusdanig gedaald is dat de arbitrage niet meer werkt en daardoor de vraag is weggevallen in onze markt, maar dat zou dan wel heel veel vraag geweest moeten zijn? Echter las ik juist dat het verschil juist groter werd en een soort kritiek punt had bereikt.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04-2023
Toch begrijp ik niet hoe dit te rijmen is met het decentrale beginsel van bitcoin..? Een afgeschermd, los beinvloedbaar gedeelte zou toch by design niet mogelijk moeten zijn?

Zoiets verwacht je wel in china, waar ze internet (voor het volk) afgekoppeld hebben vd rest van de wereld, maar Zuid Korea?

[ Voor 26% gewijzigd door jowi op 08-04-2021 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

jowi schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:39:
Toch begrijp ik niet hoe dit te rijmen is met het decentrale beginsel van bitcoin..? Een afgeschermd, los beinvloedbaar gedeelte zou toch by design niet mogelijk moeten zijn?

Zoiets verwacht je wel in china, waar ze internet (voor het volk) afgekoppeld hebben vd rest van de wereld, maar Zuid Korea?
Bedrijven zijn vrij om crypto-producten aan te bieden. Als dat dan valt binnen een afgeschermd gedeelte van internet heb je als bedrijf een soort monopoliepositie waarin je zelf de omstandigheden kunt bepalen. Die omstandigheden zijn nu blijkbaar zo dat het de prijs in die bubbel (want dat is het) hoger maakt. (Als wij in NL alleen via bijv. Bitonic onze bitcoin met € zouden mogen kopen, dan zou de prijs daar voor ons ook hoger zijn, omdat a. Bitonic een extra % vraagt en b. de vraag gecentraliseerd wordt.)

Het bepalen van de marktomstandigheden voor koop en verkoop heeft dus in principe niets met het decentrale karakter van het product te maken.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:58

resusaapje

h less

Zuid-Korea heeft blijkbaar nog steeds aardig wat invloed op de markt:

ENJ GameTalkTalk Integration
"Eco-friendly #NFTs are coming to South Korea's largest social gaming app and its 3 million users, powered by JumpNet launching April 6."

Prijs van $2,12 naar bijna $3 in 1 dag...

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:23
resusaapje schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:53:

"Eco-friendly #NFTs are coming to South Korea's largest social gaming app and its 3 million users, powered by JumpNet launching April 6."

@Taro had een goede voorspelling :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BootjeVaren
  • Laatst online: 20-10 16:34
KaiseRRuby schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:29:
[...]

Ik weet dan weer niet eens wat sats zijn...
Komt van Satoshi Nakamoto. Maar die mag je zelf eens opzoeken met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:52
resusaapje schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:53:

Echter was die aankondiging al van (bijna) een week eerder en de "livegang" op 6 april.
De pump was dan weer gister, 7 april, na de aankondiging dat ENJ naar Coinbase Pro ging ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-10 10:14
@Taro Dank, ENJ hitte de 2.99 ergens vannacht of vanochtend, dat is altijd leuk om te zien als je naar je orders kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

KaiseRRuby schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:30:
@Taro Dank, ENJ hitte de 2.99 ergens vannacht of vanochtend, dat is altijd leuk om te zien als je naar je orders kijkt.
3,05 zojuist :P

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefox231
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 21:45
Benieuwd of hier een zelfde scenario afspeelt als bij ADA waarbij na livegang Coinbase de koers inkakt.
Echter had ADA natuurlijk geen price catalyst zoals Jumpnet 3 dagen voor livegang Coinbase.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galen2850
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 20:53
Jedi_Pimp schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:20:
[...]
Andere charts zijn niet per se veelzeggender. Op de 4h zou je de volgende triangle kunnen tekenen. Higher lows, lower highs. Het is voor mij nu 60/40 dat de 53k getest gaat worden. Aan mijn bullish prognose voor april kom ik nog zeker niet :) De lower band van de triangle zit op ~54k.
Inmiddels is de 4h weer gebounced op de onderste lijn (higher low), dat geeft mij iig meer vertrouwen in een uitbraak naar boven. Hoe zien jullie dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Galen2850 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:53:
[...]

Inmiddels is de 4h weer gebounced op de onderste lijn (higher low), dat geeft mij iig meer vertrouwen in een uitbraak naar boven. Hoe zien jullie dat?
Het is voor mij nog te mager om te spreken van meer vertrouwen in een uitbraak naar boven. De 4h close is net onder de 20EMA gezet. Na één of twee closes boven de 57500 zou ik wat optimistischer worden over een short term break-out. Let wel: ik denk dat een revisit van 54000 - 54500 nog steeds pleit vóór een break-out, (mits we niet dieper dan 53k gaan) alleen gaat het dan wat langer duren :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jedi_Pimp op 08-04-2021 10:34 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Coinlist heeft weer een sales: https://coinlist.co/clover

Clover - A Foundational Layer for Cross‑chain Compatibility
Clover is a Substrate-based DeFi service platform built on Polkadot. Clover provides an easy-to-use interoperable blockchain infrastructure through its extensive support for Ethereum’s EVM-based applications and a wide range of implemented developer tools. Through its smart core, like Clover Scan and Clover multi-chain extension wallet, Clover will bring the smoothest and most advanced DeFi experience to its users.

Public Sale slechts 15%, handel begint eind mei, prijs per token is $0,20-$0,35, terwijl de early backers op $0,06 zaten en dus mei wellicht gaan dumpen.
Het eerste parachain project dat ik tegenkom op coinlist met een aim van "allow relayers to act on behalf of the sender where they can cover gas fees in the base currency and receive compensation in the denominated asset".

Backer is oa MoonWhale die ik al vaker als investeerder voorbij zag komen in boeiende projecten

Interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
resusaapje schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:54:
Coinlist heeft weer een sales: https://coinlist.co/clover

Clover - A Foundational Layer for Cross‑chain Compatibility
Clover is a Substrate-based DeFi service platform built on Polkadot. Clover provides an easy-to-use interoperable blockchain infrastructure through its extensive support for Ethereum’s EVM-based applications and a wide range of implemented developer tools. Through its smart core, like Clover Scan and Clover multi-chain extension wallet, Clover will bring the smoothest and most advanced DeFi experience to its users.

Public Sale slechts 15%, handel begint eind mei, prijs per token is $0,20-$0,35, terwijl de early backers op $0,06 zaten en dus mei wellicht gaan dumpen.
Het eerste parachain project dat ik tegenkom op coinlist met een aim van "allow relayers to act on behalf of the sender where they can cover gas fees in the base currency and receive compensation in the denominated asset".

Backer is oa MoonWhale die ik al vaker als investeerder voorbij zag komen in boeiende projecten

Interessant?
Ik zag hem ook voorbij komen. Sowieso geregistreerd maar nog geen idee of ik mee doe.
Zag trouwens dat Mina nu gecapped is op max 500 dollar vanwege animo.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben trouwens ingestapt in Blank.

Dit is een soort Metamask maar dan met privacy in het achterhoofd. Je kan dus niet de transacties e.d. inzien.
Voor mijn gevoel een veelbelovend project: Blank

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
HekkeySE schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:01:
Ik ben trouwens ingestapt in Blank.

Dit is een soort Metamask maar dan met privacy in het achterhoofd. Je kan dus niet de transacties e.d. inzien.
Voor mijn gevoel een veelbelovend project: Blank
Altijd leuk zulke naïeve projectjes... Ze zeggen privacy belangrijk te vinden, en dat privacy een "opt-out" moet zijn... Maar waarom word ik getrackt door Google Analytics bij het bezoeken van de site terwijl ik niet eens een keuze heb om het uit te zetten?
Nope.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dingoo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 17:25
In dit topic lees ik wel eens dat mensen 'in fiat gaan' bij tijden van onzekerheid van btc. Vaak wacht ik eerst even af, maar bijv gisteren ben ik toch voor de zekerheid naar fiat overgestapt. Ik merk alleen dat vaak wanneer ik m'n btc verkoop ik er meestal op ga verliezen: ik verkoop op een low en koop ik op een ander, hoger moment, weer opnieuw in. Hoe gaan jullie hier mee om? Wanneer kan het uit bij BTC om op fiat over te stappen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jowi
Het kan uit wanneer de koers zodanig verder zakt dat je minstens je verkoop- en aankooptransactiekosten er uit hebt, en je daarna hetzelfde of meer btc terugkoopt als wat je had... maar ja. Ik heb ook een paar keer in paniek verkocht om te zien dat het daarna meteen doodleuk omhoog ging. Erg knap om in een achteraf stijgende markt geld te verliezen, maar ik kan het 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door jowi op 08-04-2021 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KcRp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-10 01:26
dingoo schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:32:
In dit topic lees ik wel eens dat mensen 'in fiat gaan' bij tijden van onzekerheid van btc. Vaak wacht ik eerst even af, maar bijv gisteren ben ik toch voor de zekerheid naar fiat overgestapt. Ik merk alleen dat vaak wanneer ik m'n btc verkoop ik er meestal op ga verliezen: ik verkoop op een low en koop ik op een ander, hoger moment, weer opnieuw in. Hoe gaan jullie hier mee om? Wanneer kan het uit bij BTC om op fiat over te stappen?
Als je kijkt naar de grafieken van het verleden zie je dat na een (flinke) top altijd een dal komt.

Als je verkoopt op een top zal je altijd in een dal kunnen kopen, hoewel je geduld moet hebben en het moment moet timen. Dat geduld en de ervaring/kennis is iets wat je moet ontwikkelen. Ook moet je je emoties de baas worden, wat voor de één makkelijker is dan voor de ander.

Mensen die hier geen tijd, zin of geduld voor hebben kunnen beter hodlen en dca'en.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HalfVol
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-11-2023

HalfVol

Lekker belangrijk

kcb schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:11:
[...]

Als je kijkt naar de grafieken van het verleden zie je dat na een (flinke) top altijd een dal komt.

Als je verkoopt op een top zal je altijd in een dal kunnen kopen, hoewel je geduld moet hebben en het moment moet timen. Dat geduld en de ervaring/kennis is iets wat je moet ontwikkelen. Ook moet je je emoties de baas worden, wat voor de één makkelijker is dan voor de ander.
Het verraderlijke aan dit soort denken is dat je nooit weet wat die top nou echt is. Het kan net zo makkelijk nog 60% steigen komende twee maanden. Heb je net verkocht, en daar zit je dan. Stalen ballen als je die top in fiat uitzit en dan wacht tot ie lager is dan je verkocht. Zal dat dal lager worden dan we nu zitten? Ik gok van wel ja. Wil ik nu al in fiat zitten? Nee, dan slaap ik echt niet lekker. Ik heb al de vorige bubbels ook meegemaakt, en ik heb alleen maar coins verloren met de markt timen.

Mijn strategie is om naar de fundamentals te kijken en een long-term strategie te hebben. Vele jaren. Is genoeg upside potential, en minder risico. Je moet alleen geduld hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• solidslayer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:12
Dat deed ik 4 jaar terug ook toen ik net startte met crypto, ik zie het als een soort van beginnersfout want je verliest er uiteindelijk 9/10 keer mee. Doe het nu niet meer en koop bij elke dip een klein plukje btc bij en zet het in de savings, uiteindelijk geeft het meer rust en winst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
En hier waarom Bitclout een slecht idee is: https://twitter.com/_prestwich/status/1379963871792799744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Hetzelfde zou je kunnen zeggen over Binance, Coinbase, etc, Not your keys not your wallet.
We moeten er maar op vertrouwen dat personeel bij Binance enzo niet op de achtergrond onze private keys kan zien. Nu is dat vertrouwen natuurlijk erg hoog. Als er 1 private key "lekt" is het gedaan natuurlijk. Maar er hoeft er ook maar 1 "slechte" admin te zijn die daar bij kan zegmaar ;)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Bensimpel schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:42:
[...]

Hetzelfde zou je kunnen zeggen over Binance, Coinbase, etc, Not your keys not your wallet.
We moeten er maar op vertrouwen dat personeel bij Binance enzo niet op de achtergrond onze private keys kan zien. Nu is dat vertrouwen natuurlijk erg hoog. Als er 1 private key "lekt" is het gedaan natuurlijk. Maar er hoeft er ook maar 1 "slechte" admin te zijn die daar bij kan zegmaar ;)
Daarom maken ze ook gebruik van multisig wallets of private keys opgedeeld in kleinere delen, zodat nooit 1 enkele persoon toegang heeft tot het geheel.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qunix
Over de zaak van Bitonic vs DNB, maar dan meer inhoudelijk besproken:
YouTube: Episode 90: "Bitonic vs De Nederlandsche Bank"
Met Simon Lelieveldt en Jan-willem.

[ Voor 8% gewijzigd door Qunix op 08-04-2021 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodyWindoW
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-10 23:38

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

Kunnen we stellen dat er te weinig volume is om BTC (overtuigend) door de 58k heen te krijgen?

En klopt het dat we net een lower high hebben gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:27

almightyarjen

When does the hurting stop?

^^daar ziet het wel naar uit. Misschien dat het volume wat hoger ligt in het weekend?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Ik vind het vreemd dat de eu en usa beurzen (ook tech) erg goed gaan afgelopen weken, records worden gezet, maar btc achter lijkt te blijven. En ja, er is een relatie tussen btc, dollars en beurzen, mocht iemand daar hysterisch over gaan schuimbekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:40
jowi schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:44:
Ik vind het vreemd dat de eu en usa beurzen (ook tech) erg goed gaan afgelopen weken, records worden gezet, maar btc achter lijkt te blijven. En ja, er is een relatie tussen btc, dollars en beurzen, mocht iemand daar hysterisch over gaan schuimbekken.
Nouja, als ik Coingecko open zie ik toch vrij veel coins die de laatste 7 dagen mooie percentages aan groei laten zien. Yep, BTC blijft de laatste week wel wat achter in vergelijking met de rest. Maar vergeet niet dat we BTC al flink hebben zien groeien de laatste maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
April is traditioneel gezien één van de sterkste maanden voor BTC. Ook moet je 14 april in de gaten houden, dan komt CoinBase op de beurs. Ik denk dat we deze komende weken echt wel spektakel gaan zien met BTC

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Bitcoin cyclus komt ‘nog niet in de buurt’ van de top volgens stock-to-flow model maker Plan B

Plan B, de maker van het model, maakte van de gelegenheid gebruik om volgelingen van de voorspellingstool eraan te herinneren dat de cryptocurrency met 20% of meer kan stijgen of dalen in korte tijdsbestekken.

Volgens een technische blik op eerdere cycli is Bitcoin toe aan een shakeout van epische proporties op een hogere timeframe. Elke bodem vindt meestal plaats op de vijfde maandelijkse candle na het overtreffen van de voormalige all-time high.

Hele artikel: https://www.crypto-gids.n...-flow-model-maker-plan-b/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:20

YES

Moderator General Chat
RaptorXS schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:04:
Bitcoin cyclus komt ‘nog niet in de buurt’ van de top volgens stock-to-flow model maker Plan B

Plan B, de maker van het model, maakte van de gelegenheid gebruik om volgelingen van de voorspellingstool eraan te herinneren dat de cryptocurrency met 20% of meer kan stijgen of dalen in korte tijdsbestekken.

Volgens een technische blik op eerdere cycli is Bitcoin toe aan een shakeout van epische proporties op een hogere timeframe. Elke bodem vindt meestal plaats op de vijfde maandelijkse candle na het overtreffen van de voormalige all-time high.

Korte samenvatting:

De verwachting is nog een flinke dip en vervolgens gaan we met zijn allen naar de maan.

Is dit de strekking of mis ik nog iets? Zou wel een aanmoediging zijn om gewoon geduld te houden en mijn buy orders te laten staan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

YES schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:10:
[...]

Korte samenvatting:

De verwachting is nog een flinke dip en vervolgens gaan we met zijn allen naar de maan.

Is dit de strekking of mis ik nog iets? Zou wel een aanmoediging zijn om gewoon geduld te houden en mijn buy orders te laten staan :Y
Als ik alle adviezen en opmerkingen samenvat:
Zaterdagmiddag: SELL!
Maandagochtend: BUY & HODL!

Correct? O-)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Nubtrix
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:51
resusaapje schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:20:
[...]

Als ik alle adviezen en opmerkingen samenvat:
Zaterdagmiddag: SELL!
Maandagochtend: BUY & HODL!

Correct? O-)
Zaterdagmiddag: HODL
Maandagochtend: HODL
Rest van de week: HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
Het is inderdaad erg lastig om op dit moment een voorspelling te maken maar ik heb persoonlijk een long trade lopen met entry op $59k, en ik hoop ten zeerste dat we dat niveau weer bereiken om te voorkomen dat ik m'n inleg kwijt raak :) Veel patronen geven aan dat een stijging naar de 68k te verwachten is maar tegelijkertijd is er heel veel FUD dat zegt dat we nu de piek op 60k hebben bereikt en weer niet verder kunnen...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:50
Onze Nederlandse vermogensbeheerder Robeco heeft ook een mening over Bitcoin :)

https://www.robeco.com/en...ti-asset-perspective.html
“Our results are unambiguous – for all 36 combinations of risk-return-correlation, our smart optimization allocates the maximum 2.5% towards bitcoin”

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Richh schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:37:

[Twitter]https://www.robeco.com/en/insights/2021/04/bitcoin-as-digital-gold-a-multi-asset-perspective.html

[...]
BTC voldoet aan de criteria van Aristotle (medium of exchange, unit of account, store of value), maar intrinsieke waarde blijft natuurlijk een ding.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Richh schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:37:

[Twitter]https://www.robeco.com/en/insights/2021/04/bitcoin-as-digital-gold-a-multi-asset-perspective.html

[...]
Dit is inderdaad groot nieuws. NL mag niet achterblijven. Draadje van Bert Slagter legt mooi uit waarom dit groot nieuws voor NL is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01:10
RaptorXS schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:04:

Ik kreeg van dat stuk even een longterm eureka-moment van 'heb ik jou daar'.

Dank voor het posten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaptorXS
burnebie schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:15:
[...]

Ik kreeg van dat stuk even een longterm eureka-moment van 'heb ik jou daar'.

Dank voor het posten
Graag gedaan, ik lees ook het volgende:

Bitcoin-miners houden munten weer vast; wat betekent dit?

Uit nieuwe data van de Bitcoin (BTC)-blockchain blijkt dat steeds meer miners hun munten weer vasthouden. De laatste keer dat dit gebeurde was in rondom december 2020. Mogelijk verwachten de miners een Bitcoin-rally.

Artikel: https://newsbit.nl/bitcoi...er-vast-wat-betekent-dit/
Geen advies ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
RaptorXS schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:11:
[...]

Uit nieuwe data van de Bitcoin (BTC)-blockchain blijkt dat steeds meer miners hun munten weer vasthouden. De laatste keer dat dit gebeurde was in rondom december 2020. Mogelijk verwachten de miners een Bitcoin-rally.

Geen advies ;)
Dat staat er toch al? :)
Mogelijk verwachten de miners een Bitcoin-rally.
Als ze verwachten dat de prijs binnenkort naar bijvoorbeeld 80K gaat, loont het de moeite om het voorlopig niet te verkopen. Edit: als er op hetzelfde moment genoeg BTC verkocht wordt door de miners, kan dit overigens wel voor een dump zorgen.

[ Voor 7% gewijzigd door sOid op 09-04-2021 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnebie
RaptorXS schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:11:
[...]

Geen advies ;)
Ik ben niet van het daytraden, maar grotere cycli zijn natuurlijk veel duidelijker zichtbaar. Ze stellen je geduld welliswaar iets meer op de proef, maar het kan je wel een houvast en vertrouwen geven.

Als ik de geleerden zo mag geloven kan er nog een spurt komen maar worden daarna de kokosnoten even uit de boom geschud.
Opzich volledig logisch, want een echte correctie hebben we al een jaar niet gehad.

Ben benieuwd, maar ik heb er alle vertrouwen in dat mooi koopmomenten er weer aan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nubtrix
  • Laatst online: 23:51
burnebie schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:23:
[...]

Opzich volledig logisch, want een echte correctie hebben we al een jaar niet gehad.
Goh, 42k naar 29k kon toch tellen vond ik (30%)
58k naar 43k toch ook vrij stevig (25%)

In een bullmarket mogen de correcties ook niet groter zijn dan 40%. Anders zou ik wel schrik krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MP_Z4
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 19:56
een strategie die door enkele pro traders wordt gebruikt is: in een bull market blijf je snachts in btc, in een bear market blijf je snachts in usd, behalve in alt season, dan breekt alles toch naar boven toe.

je kan TA doen en trend reversals spotten op de charts, zelfs ook op de RSI (m.n. overbought/oversold, double bottoms, doutble tops etc.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
De Pi Cycle top is door de move van vannacht weer iets uitgesteld :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_H1AbCdgnKi7O4XZoRxs_0MhA2E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fPNbB4cSqBRakDCV6canh0QE.png?f=fotoalbum_large

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnebie
Nubtrix schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:28:
[...]

Goh, 42k naar 29k kon toch tellen vond ik (30%)
58k naar 43k toch ook vrij stevig (25%)

In een bullmarket mogen de correcties ook niet groter zijn dan 40%. Anders zou ik wel schrik krijgen.
Dan staat je nog wel wat te wachten. Succes met je hart.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jowi
Taro schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 08:46:
De Pi Cycle top is door de move van vannacht weer iets uitgesteld :)
[Afbeelding]
Die pi cycle top is echt onzin. 100% toeval en bewust naar een gewenst punt toegerekend op basis van een paar historische ath's, en pas daarna bedacht. En hee! hij past er precies op! Daar is werkelijk niets voorspellends aan.

[ Voor 8% gewijzigd door jowi op 10-04-2021 09:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
jowi schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:29:
[...]

Die pi cycle top is echt onzin. 100% toeval en bewust naar een gewenst punt toegerekend. Daar is werkelijk niets voorspellends aan.
Dat weet je pas achteraf :)

Maar het is voor mij maar een van de vele indicatoren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gSnehHXpKutGLqdVBlLxHof3c4E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DKAa0hMCq3BCDMsoAX2VpLZh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:27

almightyarjen

When does the hurting stop?

[...]

Die pi cycle top is echt onzin. 100% toeval en bewust naar een gewenst punt toegerekend op basis van een paar historische ath's, en pas daarna bedacht. En hee! hij past er precies op! Daar is werkelijk niets voorspellends aan.
Ik heb er ook een beetje moeite mee. Je kan zoveel grafiekjes produceren op slechts een aantal datapunten. Maar we gaan het zien, misschien kunnen we achteraf wel zeggen dat het een goede indicator was/is.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
[...]

Ach. Als maar genoeg mensen er naar kijken wordt het een self-fulfilling prophecy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
Ben het wel met je eens. Per definitie ga je altijd iets vinden als je empirisch iets wil laten passen. Of dat ook steek houdt zal de toekomst moeten uitwijzen. Maar het gebruik in die pi-cycle theorie van exotische MA's als de 1D 111MA voorspellen weinig goeds. Toch kan het geen kwaad het mee te nemen in je analyse.

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galen2850
Een andere indicator dan, ook gefit op de eerdere toppen. Op 13 maar tikte BTC de ATH aan. Dat is bijna een maand geleden en is sindsdien niet meer onder de ~50k geweest. De meerderheid van de candles op de 1D zitten tussen de 55k en 60k. In het verleden liet de markt je vrijwel niet toe zo lang de 'top' te verkopen. Oftewel deze top was geen blow-off top die het verleden de cycle liet omslaan. Die is dus mogelijk nog te verwachten. Maar resultaten uit het verleden en garanties enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Echt een interessante vlog van Raoul Pal deze keer:

Over de waardering van het huidige systeem op macro niveau.

Ik snap t alleen niet helemaal: Hij praat over het afzetten van koersen (S&P of gewoon aandelen) tegen de FED balance sheet. Zijn conclusie: De waarde van de dollar wordt wel minder, maar afgezet tegen de Balance sheet gaat hij sideways... en is er nog veel ruimte voor groei.
Volgens mij ziet hij over het hoofd dat er nog andere landen zijn in de wereld en dat niet alles tegen die balance sheet afgezet kan worden. Je trapt dan in de val van dat de markt afhankelijk is van die balance sheet. Minder bijdrukken zou dan hogere koersen betekenen, meer lagere koersen...

Kan iemand uitleggen wat hij precies bedoelt als je het begrijpt?

Daarnaast: Volgens mij kun je beter dingen uitdrukken in iets als BTC in plaats iets dat out-of-control is en dat constant oneindig bijgedrukt wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qunix
Alle cryptoos tezamen inmiddels $2,030,015,489,750 market cap.

8 januari gingen wij voor het eerst door de 1 trillion market cap heen. Dus gaat wel heel hard nu!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaptorXS
"...It's Not Money..." - Desperate ECB Downplays Cryptos As Market Cap Soars Above $2 Trillion

And here is the kicker - put down sharp objects and remove any liquid from your mouth before reading on... O-)
“The euro is backed by the ECB, which is highly trusted. And it is legal tender,” she said.
“Nobody can refuse to accept euro. Bitcoin is a different matter.”

Bron: https://www.zerohedge.com...ap-soars-above-2-trillion

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elboo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09 22:20

Elboo

Ja klopt wel ja...

In de https://crypto.com/defi-wallet kan je o.a. aan CRO earn doen. Had net deze nieuwe app (voor mij) gekoppeld aan de app van mn crypto.com account. Kijk ik bij earn, nu komt ie..

78,52 % APY op TUSD !!! een stablecoin.

Belachelijk hoog. 2 aandachtspunten die ik nu zie:
1. je moet storten via ETH als fee, die zijn heel hoog.
2. hoe lang blijft het percentage zo hoog? Op youtube deze comments gelezen:
For how long though, I saw some videos a few months ago on YouTube where some tokens had very high rates and a couple of weeks later they were below average again.
waarop de maker van het filmpje aangeeft:
That’s how it is for all DeFi platforms. They change. You can move crypto in and out whenever you want.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips over?

Risico komt voor uit niet weten wat je doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Elboo schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:05:

Gisteren nog op 95-97%..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:58
Dit was ook zo met cro, die is ook van 80 hup naar 37 gegaan in twee weken ofZo. Het begin kan me dat aanbieden omdat niet iedereen zijn zooi daar staked. Maar in principe zal je overall na een jaar misschien een gemiddelde percentage van 15 hebben? Maw reken je niet rijk met die apys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomTorquay
Lending van USDT op Kucoin gaf gisteren een vergelijkbare opbrengst (~65%). Zonder transactiekosten. En uitbetaald in USDT.

[ Voor 6% gewijzigd door TomTorquay op 11-04-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

In de https://crypto.com/defi-wallet kan je o.a. aan CRO earn doen. Had net deze nieuwe app (voor mij) gekoppeld aan de app van mn crypto.com account. Kijk ik bij earn, nu komt ie..

[...]

[...]

Ook even kijken naar de kleine lettertjes. Vaak staat er bij "wordt wekelijks bijgesteld" oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabacca
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18:55
TomTorquay schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:55:
[...]

Lending van USDT op Kucoin gaf gisteren een vergelijkbare opbrengst (~65%). Zonder transactiekosten. En uitbetaald in USDT.
Hoe zit het met de veiligheid van dit soort dingen? Ik kan met ook voorstellen dat als de bear ineens om de hoek komt kijken en heel veel mensen uitcashen er niet genoeg liquiditeit is om dit soort dingen op te vangen (het omzetten naar fiat). En dan heb je natuurlijk ook nog het risico dat de exchange gehackt word. Verder zijn het natuurlijk bizar goede rendementen met een relatief laag risico als je het vergelijkt met een groot deel van de crypto markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92

[...]

[...]

Die APY's veranderen vaak dagelijks, wil je constant dergelijke APY's krijgen dan zul je regelmatig moeten switchen tussen verschillende platforms. Dit brengt dan vaak hoge transactiekosten met zich mee, waardoor het eigenlijk alleen aantrekkelijk is als je het met een flink kapitaal doet.

Wat ook wel een aandachtspunt is dat je volgens mij ook een aardige hoeveel CRO moet staken om deze APY's te krijgen? En krijg je die APY uitbetaald in stables of in CRO?

Er zijn inderdaad wel meer platforms die dit soort dingen aanbieden. Op zich wel interessant door de ontbrekende rente of zelfs negatieve rent op je spaargeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Laatst online: 23:19
KaiseRRuby schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:25:
Ondanks al die mooie cijfers toch besloten mijn strategie aan te houden en afscheid genomen van EGLD, DOT, XRP en LTC. Alle vier waren de 20% marge allang gepasseerd en dan moet je ook je strategie volgen ipv met dollartekens zitten kijken.

Nu afwachten wat de markt doet en op zoek naar een nieuw doelwit om in te stappen.
Ai ai ai, op de 7de of 8st wel weer ingestapt op EGLD of XRP, beiden doen het goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Palindrome op 11-04-2021 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomTorquay
Tabacca schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:04:
Hoe zit het met de veiligheid van dit soort dingen? Ik kan met ook voorstellen dat als de bear ineens om de hoek komt kijken en heel veel mensen uitcashen er niet genoeg liquiditeit is om dit soort dingen op te vangen (het omzetten naar fiat). En dan heb je natuurlijk ook nog het risico dat de exchange gehackt word. Verder zijn het natuurlijk bizar goede rendementen met een relatief laag risico als je het vergelijkt met een groot deel van de crypto markt.
Exchange hack is inderdaad een risico. Verder ben je zeker dat je je geld terugziet, want het bedrag dat je voor lending inschrijft wordt enkel gebruikt om de leverage van collega traders te financieren. Dus daarbij werkt het standaard liquidatie-mechanisme als de koers te ver afwijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:20

Louw Post

Cerenas

jvel92 schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:08:
[...]

Die APY's veranderen vaak dagelijks, wil je constant dergelijke APY's krijgen dan zul je regelmatig moeten switchen tussen verschillende platforms. Dit brengt dan vaak hoge transactiekosten met zich mee, waardoor het eigenlijk alleen aantrekkelijk is als je het met een flink kapitaal doet.

Wat ook wel een aandachtspunt is dat je volgens mij ook een aardige hoeveel CRO moet staken om deze APY's te krijgen? En krijg je die APY uitbetaald in stables of in CRO?

Er zijn inderdaad wel meer platforms die dit soort dingen aanbieden. Op zich wel interessant door de ontbrekende rente of zelfs negatieve rent op je spaargeld.
Bij CRO staking zelf daalt het langzamerhand richting de 20% des te meer mensen staken. Ik heb er in 2 weken tijd toch wel 60 CRO aan verdiend, maar ik zit dan ook in CRO om te HODLen en dan is dat mooi meegenomen.

De andere earn rewards in de Crypto.com DeFi wallet zie ik soms echt super hoog zijn of juist weer heel laag, dus daar zal ik niet zo snel m'n centen in stoppen, maar zou het misschien nog wel waard kunnen zijn voor lange tijd. Lijkt me alleen dat je niet een stablecoin vast gaat zetten voor lange tijd (tenzij je gewoon zekerheid wil misschien, als alternatief voor sparen bij de bank?).

Edit: ik denk dat jij ook denkt aan de main app van Crypto.com, daar krijg je inderdaad extra rente als je een bepaald aantal CRO gestaked heb daar. Bij de DeFi wallet is dat zover ik weet niet nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Louw Post op 11-04-2021 13:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jowi
Zomaar een observatie. Btc blijft keurig min of meer langs het lijntje groeien, ondanks de terugval na de spike van gisteren. Komt er een nieuwe push, of gaan we door het lijntje zakken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Km7I4-pEEevx-aegkhsgyqzmf-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNkZYcGJfh2HNNMuEq8WQIut.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door jowi op 11-04-2021 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Laatst online: 23:19
jowi schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:11:
Zomaar een observatie. Btc blijft keurig min of meer langs het lijntje groeien, ondanks de terugval na de spike van gisteren. Komt er een nieuwe push, of gaan we door het lijntje zakken?
[Afbeelding]
stabiele stijging, rust, knallend alt season

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
Louw Post schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:59:
[...]

Bij CRO staking zelf daalt het langzamerhand richting de 20% des te meer mensen staken. Ik heb er in 2 weken tijd toch wel 60 CRO aan verdiend, maar ik zit dan ook in CRO om te HODLen en dan is dat mooi meegenomen.

De andere earn rewards in de Crypto.com DeFi wallet zie ik soms echt super hoog zijn of juist weer heel laag, dus daar zal ik niet zo snel m'n centen in stoppen, maar zou het misschien nog wel waard kunnen zijn voor lange tijd. Lijkt me alleen dat je niet een stablecoin vast gaat zetten voor lange tijd (tenzij je gewoon zekerheid wil misschien, als alternatief voor sparen bij de bank?).

Edit: ik denk dat jij ook denkt aan de main app van Crypto.com, daar krijg je inderdaad extra rente als je een bepaald aantal CRO gestaked heb daar. Bij de DeFi wallet is dat zover ik weet niet nodig.
Met Crypto.com weet ik niet precies hoe het allemaal zit; die Defi Wallet en de main app staan inderdaad wel los van elkaar. Maar uit de website maak ik wel op dat je door CRO te staken je yield to 20x kan boosten https://crypto.com/defi-wallet#earn

Je stables staken op DeFi platformen kan wel onderdeel zijn van het totale plaatje. In plaats van alles te investeren in crypto coins (hoog risico), kun je een gedeelte van je kapitaal omzetten naar stables en deze staken op één of meerdere (DeFi) platformen (gemiddeld risico) en daarnaast je reguliere spaargeld op je bank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

RaptorXS schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 23:04:
"...It's Not Money..." - Desperate ECB Downplays Cryptos As Market Cap Soars Above $2 Trillion

And here is the kicker - put down sharp objects and remove any liquid from your mouth before reading on... O-)
“The euro is backed by the ECB, which is highly trusted. And it is legal tender,” she said.
“Nobody can refuse to accept euro. Bitcoin is a different matter.”

Bron: https://www.zerohedge.com...ap-soars-above-2-trillion
Indeed, it's not money. It's the best hedge in history against a faulty system. :w

Ik denk overigens dat ze heel goed begrijpen wat het is en hoe het werkt, maar dat ze er alles aan proberen te doen om (de onvermijdelijke) adoptie te voorkomen. Adoptie betekent namelijk dat ze nog extremere maatregelen moeten nemen om zichzelf in stand te houden of dat ze mee moeten waaien met de adoptie... en beiden zijn niet in het voordeel van een club als ECB.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Jedi_Pimp schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:20:
[...]

Heb even de beide tekeningen gecombineerd op de 1d. Tenzij we gaan stijgen naar 56800, gaan we de eerst daily close zetten onder de 20d EMA (gele lijn) na 12 dagen erboven gezeten te hebben. Sinds het testen van de 50d EMA (blauwe lijn) op 25 maart, zijn we tot de piek van afgelopen vrijdag ~20% gestegen. Bij lange na niet de gains van ~45% die we hebben gezien nadat we vorige keer de 50d EMA (bijna) hebben aangeraakt - maar dat was ook niet in de lijn der verwachting. Als we onder de 20d EMA sluiten is het all eyes on de 50d EMA van ~53k, ~100USD per dag stijgende.

[Afbeelding]

Andere charts zijn niet per se veelzeggender. Op de 4h zou je de volgende triangle kunnen tekenen. Higher lows, lower highs. Het is voor mij nu 60/40 dat de 53k getest gaat worden. Aan mijn bullish prognose voor april kom ik nog zeker niet :) De lower band van de triangle zit op ~54k.

[Afbeelding]

De total altcoin market cap dipt overigens even met 15% ten opzichte van de high van gisteren. Op de 3d de grootste rode kaars sinds 23 februari. In de gaten houden of dit "gezonde correctie" is, wat mij betreft voorlopig nog wel :)
Het lijkt er op dat we zijn uitgebroken naar boven zonder de onderkant van de rechter shoulder (die overeenkwam met de 50d EMA van ~53k) getest te hebben. Nu is het wachten of de bovenkant van de triangel als support kan gaan dienen (bovenste gele lijn). De waarde daarvan ligt op ~59150. Iedereen die nu verwacht dat de weg naar 70k+ vrij is zonder enige (re)test van de regionen net onder de 60k, zou ik willen aanraden om hier rekening mee te houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HhekAqbOQO2_DqKRcJfFSAETHTk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yBlb97VVxifzrQztPCa8CBSy.png?f=fotoalbum_large

Eén van mijn favoriete altcoins LINK biedt wellicht ook een interessant instapmoment. Hieronder de 3d in het BTC pair. De paarse box is een mooie support/resistance area. Hier begeven we ons nu ook weer in en dit lijkt me een vrij defensief instapmoment. Zie ook de 20EMA (geel) die op het punt staat de 50EMA (blauw) opwaarts te kruisen, en wat dit in het verleden heeft betekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jnvOZnH1kcVBGlIqWtcLq8Rq2pA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vqG8IIhGHCKrabCn9SZCtqse.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Jedi_Pimp op 12-04-2021 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:27
Jedi_Pimp schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:59:
[...]

Het lijkt er op dat we zijn uitgebroken naar boven zonder de onderkant van de rechter shoulder (die overeenkwam met de 50d EMA van ~53k) getest te hebben. Nu is het wachten of de bovenkant van de triangel als support kan gaan dienen (bovenste gele lijn). De waarde daarvan ligt op ~59150. Iedereen die nu verwacht dat de weg naar 70k+ vrij is zonder enige (re)test van de regionen net onder de 60k, zou ik willen aanraden om hier rekening mee te houden.

[Afbeelding]

Eén van mijn favoriete altcoins LINK biedt wellicht ook een interessant instapmoment. Hieronder de 3d in het BTC pair. De paarse box is een mooie support/resistance area. Hier begeven we ons nu ook weer in en dit lijkt me een vrij defensief instapmoment. Zie ook de 20EMA (geel) die op het punt staat de 50EMA (blauw) opwaarts te kruisen, en wat dit in het verleden heeft betekend.

[Afbeelding]
Die test was er al zaterdag nacht. Die komt niet nog een keer langs als het goed is

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
anti elppa schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:25:
[...]

Die test was er al zaterdag nacht. Die komt niet nog een keer langs als het goed is
Zou kunnen. In het verleden ook al vaak genoeg gebeurd (zie vorige gele triangel). Persoonlijk raak ik niet in paniek als het gebeurt in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:27
Jedi_Pimp schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:29:
[...]

Zou kunnen. In het verleden ook al vaak genoeg gebeurd (zie vorige gele triangel). Persoonlijk raak ik niet in paniek als het gebeurt in ieder geval :)
ja kan idd. Nee paniek raken doe ik sowieso niet zo snel

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoodyWindoW
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-10 23:38

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

Je zou eigenlijk verwachten dat mensen hun BNB winsten in BTC droppen nu toch? Waarom gebeurt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

[URL="http
Nou, die 59150 is gisterenmiddag even getest en nu een dip die weer in de buurt kwam... Hoe vaak moet zoiets gebeuren om overtuigend als support te dienen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Glenn Hoddle schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:08:
[...]

Nou, die 59150 is gisterenmiddag even getest en nu een dip die weer in de buurt kwam... Hoe vaak moet zoiets gebeuren om overtuigend als support te dienen?
Lastig te zeggen. Er zijn TA'ers die menen dat hoe langer je in een bepaalde resistance/support zone bent geweest, hoe explosiever de uitbraak naar boven zal zijn. En dan zijn er ook mensen die iets minder overtuigd zijn. Ik behoor tot die laatste groep. Persoonlijk denk ik dat de lagere volatiliteit (zowel gerealiseerde als implied volatility) in combinatie met de duur van het tegen de ~59500 aangehikt te hebben én (pas op, daar komt ie weer!) toenemende corporate/institutional interesse, zouden kunnen zorgen voor het langer dienen van de vorige resistance als support. Ergo, als we de 59000 - 59500 regionen nog één of twee keer gaan testen de komende dagen en we in de area tot en met 62k blijven, vind ik dat prima en word ik er niet minder bullish onder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:20
[...]

[Afbeelding]
Thanks voor het delen! Stel je koop nu, wat is dan een logisch verkooppunt? Bepaal je dat al van te voren of doe je dit gedurende de verwachte stijging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:17

oNo

Egeau schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:53:
[...]
Thanks voor het delen! Stel je koop nu, wat is dan een logisch verkooppunt? Bepaal je dat al van te voren of doe je dit gedurende de verwachte stijging?
Even heel simpel, begin eens het plaatje te bekijken hoe de vorige up en down trend er uit zag. Overal waar het een beetje hapert moet je interesse hebben. En als in de tijd op dat punt meerdere haperingen zijn is het nog meer verdacht.
Stel je koop 100 van die dingen, dan zet je sell orders op ieder van die net door jou bepaalde punten. Worden de verkopen niet geraakt => bagholder :+ (of je moet daar iets voor bedenken ;-) )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Egeau schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:53:
[...]

Goede vraag. Mijn reflex is om te antwoorden dat je altijd in ogenschouw dient te nemen wat BTC doet in het USD(T) pair. Een snelle/onverwachte capitulatie naar beneden of een te snelle uitbraak naar boven is voor alts nooit goed. Puur technisch zou ik kijken naar het antwoord boven mij, bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KX6Xb760M6Aio6DwQc5KUcFi7Kk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7tQWIBlP88wFKIsQMDsqPUFM.png?f=fotoalbum_large

Kijkende naar de "volgende" support/resistance area die correspondeert met de blauwe lijn, zou je uitkomen op ~25% groei (let op: in het BTC pair en over een langere periode, deze grafiek is de 3d). Overigens heb ik ook even de groene lijn erbij getekend, die stelt een nog defensiever instapmoment voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:20
Jedi_Pimp schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:45:
[...]

Kijkende naar de "volgende" support/resistance area die correspondeert met de blauwe lijn, zou je uitkomen op ~25% groei (let op: in het BTC pair en over een langere periode, deze grafiek is de 3d). Overigens heb ik ook even de groene lijn erbij getekend, die stelt een nog defensiever instapmoment voor.
Thanks voor de inhoudelijk reactie, hier kan ik wel wat mee. Nu nog de kunst om dat soort support/resistance te spotten in de grafieken. Is er nog een bepaalde reden dat je voor de 3d kiest? Maakt dit het spotten van de support/resistance makkelijker?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online

PiCycle top is inmiddels bereikt. Zal waarschijnlijk niets betekenen (geloof dat het model maar 3 historische datapunten gebruikt) maar toch boeiend om de komende dagen in de gaten te houden.

Queen heeft er trouwens wel een aardig nummer over. I want to ride the PiCycle :+

[ Voor 13% gewijzigd door sOid op 12-04-2021 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 13:42
sOid schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:59:
[YouTube: Bitcoin: The Pi Cycle Top Has Signaled]

PiCycle top is inmiddels bereikt. Zal waarschijnlijk niets betekenen (geloof dat het model maar 3 historische datapunten gebruikt) maar toch boeiend om de komende dagen in de gaten te houden.
Hoop niet dat het een self fulfilling prophecy wordt.... dan kunnen we allemaal met ons water naar de dokter -O-

Feest over en door naar de berenmarkt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jowi
Als we nu binnen 3 dagen naar de 90K springen geloof ik die picycle wel ;)
Anders is ie namelijk een week of 5 te laat.

[ Voor 23% gewijzigd door jowi op 12-04-2021 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
jowi schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:06:
Volgens mij vertelt de PIcycle dat het juist naar beneden zou kunnen gaan...
Maar de vorige keren dat er een kruising plaatsvond, waren de 20 dagen ervoor juist een enorme stijging van ±200%. Dat is nu niet het geval.

Daarom geloof ik er niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Qunix schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:16:
[...]

Volgens mij vertelt de PIcycle dat het juist naar beneden zou kunnen gaan...
Maar de vorige keren dat er een kruising plaatsvond, waren de 20 dagen ervoor juist een enorme stijging van ±200%. Dat is nu niet het geval.

Daarom geloof ik er niet in.
Voor zover ik het begrijp is het een combinatie van ATH én PiCycle-top die iets zou moeten voorspellen. Vandaar dat er tussen nu en een paar dagen dan wel eerst een ATH moet komen, anders kan die theorie meteen in de prullenbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Egeau schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:01:
[...]

Thanks voor de inhoudelijk reactie, hier kan ik wel wat mee. Nu nog de kunst om dat soort support/resistance te spotten in de grafieken. Is er nog een bepaalde reden dat je voor de 3d kiest? Maakt dit het spotten van de support/resistance makkelijker?
Geen probleem! Ja, ik scroll altijd even tussen 12u, 1d, 2d, 3d (en 1w voor de echte macro view). Dit doe ik niet alleen om te kijken waar duidelijke resistance/support levels zijn, maar ook omdat ik met deze trade naar een termijn van ~2-3 weken kijk. Als je tijdshorizon korter is, moet je ook rekening mee houden met naar welke chart je kijkt. Een 1h of 4h is leuk, maar zegt qua candle-ontwikkeling minder over een langere beoogde horizon van je positie.
Wat je trouwens ook kan doen, is op een langere interval chart een lijn tekenen, en deze "meenemen" naar een chart met een korter interval (bijv. 1d of 12u). Dat kan ook goed werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
sOid schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:22:
[...]

Voor zover ik het begrijp is het een combinatie van ATH én PiCycle-top die iets zou moeten voorspellen. Vandaar dat er tussen nu en een paar dagen dan wel eerst een ATH moet komen, anders kan die theorie meteen in de prullenbak.
We gaan het meemaken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
sOid schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:22:
[...]

Volgens mij zit het zo (maar correct me if I'm wrong): een "signaling" Pi Cycle top heeft in het verleden met een marge van 3 dagen een market cycle c.q. major top voorspeld. Anders gezegd, 3 dagen na de signal, is de koers (flink) gedaald. Het grote verschil is dat er dit keer geen parabolische beweging aan de Pi Cycle top is voorafgegaan. Ergo, als de Pi Cycle top ook deze keer weer goed zou werken, moeten we binnen nu en 3 dagen een ATH neer gaan zetten en daarna een flinke crash zien.

Misschien overbodig om te vermelden, maar ik zou nooit op één indicator varen. Benjamin Cowen is ook heel voorzichtig in het koppelen van conclusies aan deze indicator, vandaar dat hij een veelvoud aan indicatoren behandelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:03:
[...]

Volgens mij zit het zo (maar correct me if I'm wrong): een "signaling" Pi Cycle top heeft in het verleden met een marge van 3 dagen een market cycle c.q. major top voorspeld. Anders gezegd, 3 dagen na de signal, is de koers (flink) gedaald. Het grote verschil is dat er dit keer geen parabolische beweging aan de Pi Cycle top is voorafgegaan. Ergo, als de Pi Cycle top ook deze keer weer goed zou werken, moeten we binnen nu en 3 dagen een ATH neer gaan zetten en daarna een flinke crash zien.
Ja, dat is wat ik ook bedoel :) Maar wellicht heb ik het niet duidelijk verwoord!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10 20:56

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

[...]

Misschien overbodig om te vermelden, maar ik zou nooit op één indicator varen. Benjamin Cowen is ook heel voorzichtig in het koppelen van conclusies aan deze indicator, vandaar dat hij een veelvoud aan indicatoren behandelt.
We zaten vandaag natuurlijk wel heel dicht bij de ATH... uiteindelijk iets van $500 te kort. Maar zoals je zegt, geen parabolische beweging van BTC die hieraan vooraf ging (misschien dat we de enorme stijging van BNB even in gedachte moeten houden). De video legt m.i. goed uit dat er nog steeds een stijging van 50% mogelijk is tot de top van de rode band, maar ik hou deze Pi Cycle vooral even gedachte zodat ik niet opkijk als de koers plots hard gaat zakken (hoop op mooi instapmoment :*)).

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
Jedi_Pimp schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:22:
[...]

Lastig te zeggen. Er zijn TA'ers die menen dat hoe langer je in een bepaalde resistance/support zone bent geweest, hoe explosiever de uitbraak naar boven zal zijn. En dan zijn er ook mensen die iets minder overtuigd zijn. Ik behoor tot die laatste groep. Persoonlijk denk ik dat de lagere volatiliteit (zowel gerealiseerde als implied volatility) in combinatie met de duur van het tegen de ~59500 aangehikt te hebben én (pas op, daar komt ie weer!) toenemende corporate/institutional interesse, zouden kunnen zorgen voor het langer dienen van de vorige resistance als support. Ergo, als we de 59000 - 59500 regionen nog één of twee keer gaan testen de komende dagen en we in de area tot en met 62k blijven, vind ik dat prima en word ik er niet minder bullish onder :)
Zolang we niet weer sub 55k zakken is alles top. :) Ik heb een long lopen met entry 59k, toen we op zaterdag bijna de 62k halen waren dat dikke groene cijfers helaas was ik op dat moment niet in staat actie te nemen. Als we richting 65 of zelfs 68k gaan doe ik een dansje 8)

Het is wel interessant dat we nu rond de 60k blijven zweven. CME gap heeft op maandag (US tijd) geen invloed gehad. De volgende mega invloed kan komen van de Coinbase listing op 4/14

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jowi
jowi schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:06:
Note to self: pi cycle top might be real :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren
  • Laatst online: 20-10 16:34
Omdat het anders in SC verloren gaat tussen alle prachtige BTC memes.

Het komt overeen met mijn visie/verwachting. Wat vinden de veteranen?

Interessant stukje.
Van stier naar beer

De bitcoin mining pool manager sprak met WuBlockchain over waarom de markt al in september 2021 of zelfs medio 2022 van bull naar bear zou kunnen overschakelen, afhankelijk van een aantal factoren.

Vaccin heeft invloed

Een van de redenen voor zijn voorspelling is een economisch herstel op basis van de uitrol van het Covid-vaccin. Naarmate de verschillende economieën enigszins normaal worden, verwacht Jiang dat de interesse in investeren in cryptocurrency afneemt.
https://nieuws.btcdirect.eu/voorspelling-btc-september-2021/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galen2850
[...]

Volgens mij zit het zo (maar correct me if I'm wrong): een "signaling" Pi Cycle top heeft in het verleden met een marge van 3 dagen een market cycle c.q. major top voorspeld.
Dit model heeft voor zover ik weet nog helemaal niks voorspeld. Het komt uit april 2019. Dat model is toen 'gefit' op het verleden. Oftewel, er is op historische data geprobeerde een patroon te ontdekken. Sindsdien is er geen top geweest, dus hoe betrouwbaar dat model is valt nog maar te bezien (en het lijkt erop dat de komende dagen dit model moeten bevestigen of ontkrachten). Ik zeg niet dat het een onzinmodel is, maar dat je het juist moet interpreteren en het één van vele modellen is waar je naar moet kijken.

Andere modellen hebben meer waarde als je het mij vraagt. Het s2fx model is bijvoorbeeld uit maart 2019 en volgt de voorspelling sindsdien behoorlijk. Zoals gezegd, kijk naar meerdere indicatoren en maak de juiste overwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Ben absoluut geen veteraan maar ik denk dat het op gang komen van de post-covid economie juist een enorme impuls gaat geven aan bitcoin.
Pagina: 1 ... 15 ... 102 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!