[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:32

MicroWhale

The problem is choice

resusaapje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:43:
[...]

Er gaat opeens een lichtje branden :D
De ene investering funden met de winst uit een eerdere. D'oh :$

Jammer dat er geen KSM/DOT pair is op binance, maar met BNB als derde partner is er een mooie investeringscirkel
Op zich niks mis mee... dat doe je met beleggen ook. Daar is het tussenstation altijd €.
De kunst is om op de juiste momenten in- en uit te stappen. Vooralsnog doe ik niks, omdat er nog geen duidelijk patroon in zit. Het enige wat ik nu zie zijn de eerste verschijnselen daarvan. Door het hier te delen hoop ik er meer ogen op te krijgen zodat we met zijn allen een eventueel patroon kunnen spotten... zodat we dat in ons voordeel kunnen gebruiken.

Grote vraag blijft de timing: Waarom was het de 31-03 dat deze switch gebeurde? Grotendeels random of heeft één van de KSM-chains daadwerkelijk geswapped voor DOT? En in geval van dat laatste: Hoe kunnen we dat dan weer herkennen?

En voor de toekomst: Gaat het patroon met meerdere kapers (coins) op de kust nog steeds voorkomen of stijgt het dan gewoon als een tierelier?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

resusaapje

h less

Daar zijn ze weer:
https://blog.casperlabs.i...unity-members-token-sale/

Volgens https://icodrops.com/casperlabs/ volgt CSPR Token Sale “Option 4” op April 7, 00:00 UTC

Happy hunting

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-10 13:58
resusaapje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:53:
Daar zijn ze weer:
https://blog.casperlabs.i...unity-members-token-sale/

Volgens https://icodrops.com/casperlabs/ volgt CSPR Token Sale “Option 4” op April 7, 00:00 UTC

Happy hunting
Let wel: The token sale will be available only to individuals who had already registered and been KYC verified for the sale but were not able to successfully participate in Options 1, 2, or 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10 16:55

spok9

Groen...

Iemand enig idee hoe het zit met de sora val airdrop? Ik kan helemaal geen up-to-date info vinden, terwijl dit toch in q1 zou plaats vinden dacht ik...

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:14
Wat KSM betreft, als ik het goed heb begrepen vanuit dit topic zit er een relatie tussen die twee munten/concepten. Dus, als KSM daalt stijgt DOT en andersom. Ik heb beide, maar is dat dan wel slim om te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

KaiseRRuby schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:57:
Wat KSM betreft, als ik het goed heb begrepen vanuit dit topic zit er een relatie tussen die twee munten/concepten. Dus, als KSM daalt stijgt DOT en andersom. Ik heb beide, maar is dat dan wel slim om te hebben?
Er bestaat inderdaad een relatie: KSM is de acceptatieomgeving voor parachains die op DOT willen draaien.

Er bestaat daarnaast (onder anderen bij mij :)) een vermoeden of theorie van een prijsrelatie. Dat wil echter niet zeggen dat die er is.

Wat denk jij hierover?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
MicroWhale schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:10:
[...]

Er bestaat inderdaad een relatie: KSM is de acceptatieomgeving voor parachains die op DOT willen draaien.

Er bestaat daarnaast (onder anderen bij mij :)) een vermoeden of theorie van een prijsrelatie. Dat wil echter niet zeggen dat die er is.

Wat denk jij hierover?
Ik ben vooral aan het nadenken of het zin heeft om beide te hebben. KSM is bij mij momenteel aan het dalen, ben eergisteren ingestapt. Opzich geen probleem maar stel, het gaat weer stijgen en mijn DOT gaat dalen dan kan ik beter nu afscheid nemen van de DOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

KaiseRRuby schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:29:
[...]

Ik ben vooral aan het nadenken of het zin heeft om beide te hebben. KSM is bij mij momenteel aan het dalen, ben eergisteren ingestapt. Opzich geen probleem maar stel, het gaat weer stijgen en mijn DOT gaat dalen dan kan ik beter nu afscheid nemen van de DOT.
Het effect waar ik het over had gebeurde op de 31e. Daarna is KSM echter veel verder gedaald en DOT stabiel gebleven. Op basis daarvan kun je zeggen dat er geen direct en constant verband is tussen de koers van DOT en die van KSM.

Daarnaast heb je nog je strategie: Wat was je oorspronkelijke plan bij DOT? en bij KSM?
Lange termijn hodl? => Niet naar de koers kijken dan en lekker blijven zitten totdat je doel bereikt wordt.
Mid/Korte termijn trade? => Plan (iig voor KSM) herzien, omdat de koers (dik 25%) is gedaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
MicroWhale schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:53:
[...]

Het effect waar ik het over had gebeurde op de 31e. Daarna is KSM echter veel verder gedaald en DOT stabiel gebleven. Op basis daarvan kun je zeggen dat er geen direct en constant verband is tussen de koers van DOT en die van KSM.

Daarnaast heb je nog je strategie: Wat was je oorspronkelijke plan bij DOT? en bij KSM?
Lange termijn hodl? => Niet naar de koers kijken dan en lekker blijven zitten totdat je doel bereikt wordt.
Mid/Korte termijn trade? => Plan (iig voor KSM) herzien, omdat de koers (dik 25%) is gedaald.
Korte termijn trade, dus ik ga het laten staan. Ik mik vaak op +20% voordat ik weg doe, maar in dit geval blijf ik er maar gewoon een tijdje in zitten. DOT was wel voor langere termijn overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Nu online

resusaapje

h less

Crypto Exchange Coinbase Sets Direct Listing for April 14

Dat wisten we natuurlijk al. Maar nu mijn account verificatie al een maand op zich laat wachten, ben ik eens gaan spitten. Het regent klachten volgens reddit

Is hier iets aan het misgaan?

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• resusaapje
  • Nu online

resusaapje

h less

MicroWhale schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:53:
[...]

Interessante vraag. Dus de koerslijsten er maar eens bijgepakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qP5uVWiD4DzEZ2jZIrX4WhPzuEw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6MrbP64YcXzJRRQB9xS566KC.png?f=fotoalbum_large
Het lijkt er op dat ons vermoeden pas recent optreedt. In het verleden schommelen ze eigenlijk vaak tegelijkertijd en a;s er al verschil ontstond, was DOT eerder dan KSM.

De schommelingen in verhouding tussen beide is ook niet meer zo extreem als het ooit was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CuTXBEc93vntmbqd5pT9aKivLRs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SUPw0SjXs3tTemY8nbwqn7qc.png?f=user_large

Dus, of het was toeval, of met de introductie van parachains is er een nieuwe factor toegevoegd.

N=1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reno69
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-08 11:33
_Gast_ schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 00:07:
[...]

Let wel: The token sale will be available only to individuals who had already registered and been KYC verified for the sale but were not able to successfully participate in Options 1, 2, or 3.
the token sale will be available only to individuals who had already registered and been KYC verified for the sale prior to Option 1 but did not successfully participate in Options 1, 2, or 3.

Alleen voor degene die zich op tijd voor optie een had aangemeld.
ik helaas alleen voor optie 3
dus ik krijg geen herkansing meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gast_
Reno69 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:43:
[...]

the token sale will be available only to individuals who had already registered and been KYC verified for the sale prior to Option 1 but did not successfully participate in Options 1, 2, or 3.

Alleen voor degene die zich op tijd voor optie een had aangemeld.
ik helaas alleen voor optie 3
dus ik krijg geen herkansing meer
Mina Website: https://minaprotocol.com
Mina Token Sale page: https://bit.ly/MinaCoinList

Lijkt me ook een goeie. Prijs is $0.25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
_Gast_ schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:19:
[...]

Lijkt me ook een goeie.
Waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reno69
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-08 11:33

[/quote]

Daar heb ik me inderdaad ook voor aangemeld. Is ook op een menselijker tijdstip, dacht in de rij om 16.00 u en start van de sale om 17.00 uur onze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gast_
Is op de site te zien. Paar unieke dingen zoals:

Mina Blockchain
22KB1
FIXED SIZE
Other Blockchains
300GB2
INCREASING SIZE

Verder lijkt het gewoon een serieus project.

Maar je weet het natuurlijk nooit zeker. Doe je eigen research!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
_Gast_ schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:34:
[...]

Maar je weet het natuurlijk nooit zeker. Doe je eigen research!
Uiteraard. Maar als jij zegt "Lijkt me ook een goeie" verwacht ik daar ook wel wat onderbouwing bij, vandaar :)

Ik heb me een tijdje terug ook aangemeld maar weet nog niet zeker of ik ga meedoen. Ik zie het nut van het project namelijk niet zo, maar dat kan ook volledig aan mij liggen.

Daarnaast vind ik 34% tokens voor de community niet zo veel. Terwijl er (in het eerste jaar) 12% inflatie is. En de jaren daarna geloof ik 7%. Dat kun je dan wel weer tegengaan door te staken.

Wat ik wel positief vind: Mina lijkt al een behoorlijk actieve community te hebben. 2167 followers op reddit/r/MinaProtocol. Terwijl Casper er maar 482 heeft op r/CasperCSPR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gast_
sOid schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:56:
[...]

Uiteraard. Maar als jij zegt "Lijkt me ook een goeie" verwacht ik daar ook wel wat onderbouwing bij, vandaar :)

Ik heb me een tijdje terug ook aangemeld maar weet nog niet zeker of ik ga meedoen. Ik zie het nut van het project namelijk niet zo, maar dat kan ook volledig aan mij liggen.

Daarnaast vind ik 34% tokens voor de community niet zo veel. Terwijl er (in het eerste jaar) 12% inflatie is. En de jaren daarna geloof ik 7%. Dat kun je dan wel weer tegengaan door te staken.

Wat ik wel positief vind: Mina lijkt al een behoorlijk actieve community te hebben. 2167 followers op reddit/r/MinaProtocol. Terwijl Casper er maar 482 heeft op r/CasperCSPR.
Same here. Bij mij is het ook nog niet 100% zeker of ik ga meedoen. Maar als je hebt hebt over een komende token launch dan kom ik uit bij Mina. En als iemand een andere interessante heeft gevonden hoor ik het graag!

Ik weet ook niet of Mina een succes zal worden. Er zitten inderdaad goeie en mindere kanten aan. Het blijft ergens altijd een gok.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Jedi_Pimp schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:04:
[...]

LINK +10% t.o.v. moment van schrijven. Gelukkig mijn bagje nog even aangehouden :) . Als de bovenkant van de triangel nu als support kan dienen, zou dat goed nieuws zijn voor een verdere move up.

De totale market cap altcoins (12h) is inmiddels uit de resistance gebroken. Zou het begin kunnen zijn van een verdere move up. De delta met de vorige ATH afgezet tegen de delta ATH(nu)/ATH(2020) van BTC in acht nemend, is er nog veel ruimte.

[Afbeelding]
Zit op mobiel dus excuses voor de matige chart, maar de total altcoin market cap break-out is nu wel bevestigd. Goed nieuws voor de rest van de maand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1VgsoFyJ5FJt6iHNLre6Tjm6w1Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G8bxRSeVKENq827MZd44XMwA.jpg?f=fotoalbum_large

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:26

oNo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2GCGlaj_6MlVzGn0-37Mp0vIGwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rTDjYC7z3xRaXGYsqjJamU6P.jpg?f=fotoalbum_large

De BTC.D chart ondersteunt wat je zegt.

(al is het natuurlijk wel zo, als je redenen zoekt...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Nog wat nieuws over de 4e Casper token sale:
Option 4 will be a whitelist-only “first come, first served” sale. No more than 15,000 additional community members will be able to participate in the sale. Priority will be determined based on the time at which users registered for the Casper sale.
Hier meer: https://blog.coinlist.co/...2021&utm_term=read%20more

Met andere woorden: als je je pas laat hebt geregistreerd, kun je de 7e gewoon op tijd naar bed ;)

[ Voor 18% gewijzigd door sOid op 03-04-2021 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:02
sOid schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:00:

[...]

Met andere woorden: als je je pas laat hebt geregistreerd, kun je de 7e gewoon op tijd naar bed ;)
Ik heb me wel tijdig geschreven voor zowel optie 1 als 3, maar hoe weet ik of ik bij de 15.000 hoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:16
kx22 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:02:
[...]

Ik heb me wel tijdig geschreven voor zowel optie 1 als 3, maar hoe weet ik of ik bij de 15.000 hoor?
Je gaat een mail krijgen als je bij de gelukkigen bent
Option 4 will be a whitelist-only “first come, first served” sale. No more than 15,000 additional community members will be able to participate in the sale. Priority will be determined based on the time at which users registered for the Casper sale.
The first 15,000 users that registered Options 1, 2, or 3 of the Casper sale and successfully passed KYC requirements will be able to participate, beginning on April 7. After that, additional slots will open up each day until all tokens are sold. Users who are eligible will receive an email with the sale flow link and an invitation to participate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-10 12:43
Dag heren en dames,

Ik wil mijn portfolio van diversificeren maar ik investeer doorgaans niet in wat ik niet snap. Als ik hier jullie reacties lees dan kan ik enigszins de vertaling leggen naar de gewone aandelenmarkt, maar de rest is voorlopig nog chinees.

Waar ik specifiek naar op zoek ben is wat de verschillende coins of tokens doen, maar vooral hoe ze zich verhouden in relatie tot het hele cryptocurrency verhaal. Volgens mij is dat namelijk cruciaal om potentiële coins te spotten.

Zo denk ik inmiddels te snappen dat er crypto zijn, seq bedoeld als betaalmiddel, maar ook tokens die hun waarde relateren aan het aantal transacties dat gedaan wordt omdat ze een deel van de beveiliging/encryptie doen?

Heeft iemand daar een mooie site voor (als ik zelf google dan krijg ik links naar RTL nieuws etc.) Die dat in Jip en Janneke uiteenzet?

[ Voor 4% gewijzigd door MagniArtistique op 04-04-2021 08:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
MagniArtistique schreef op zondag 4 april 2021 @ 08:32:
Dag heren en dames,

Ik wil mijn portfolio van diversificeren maar ik investeer doorgaans niet in wat ik niet snap. Als ik hier jullie reacties lees dan kan ik enigszins de vertaling leggen naar de gewone aandelenmarkt, maar de rest is voorlopig nog chinees.

Waar ik specifiek naar op zoek ben is wat de verschillende coins of tokens doen, maar vooral hoe ze zich verhouden in relatie tot het hele cryptocurrency verhaal. Volgens mij is dat namelijk cruciaal om potentiële coins te spotten.

Zo denk ik inmiddels te snappen dat er crypto zijn, seq bedoeld als betaalmiddel, maar ook tokens die hun waarde relateren aan het aantal transacties dat gedaan wordt omdat ze een deel van de beveiliging/encryptie doen?

Heeft iemand daar een mooie site voor (als ik zelf google dan krijg ik links naar RTL nieuws etc.) Die dat in Jip en Janneke uiteenzet?
Deze twee Reddit posts trachten beknopt aan te geven per coin/project wat het ongeveer doet. Met slechts een korte toelichting per coin/groepje coins, maar wellicht wel wat je zoekt. In de comments wordt er vaak wat uitgebreider ingegaan op de inhoud van de post.

Top 100 coins in één zin uitgelegd

Top 101 coins geaggregeerd over doelstelling

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-10 12:43
Jedi_Pimp schreef op zondag 4 april 2021 @ 09:18:
[...]

Deze twee Reddit posts trachten beknopt aan te geven per coin/project wat het ongeveer doet. Met slechts een korte toelichting per coin/groepje coins, maar wellicht wel wat je zoekt. In de comments wordt er vaak wat uitgebreider ingegaan op de inhoud van de post.

Top 100 coins in één zin uitgelegd

Top 101 coins geaggregeerd over doelstelling
Dankjewel. Als ik die lijsten doorkijk dan valt iets mij direct op; er zijn relatief weinig projecten zijn die de focus hebben op het anonimiseren van data (dat lijkt me een van de voorwaarden van blockchain?) en het lijkt er op dat veel Projecten een focus hebben op een specifiek onderdeel van data uitwisseling zonder dat daar een derde tussen zit: bijvoorbeeld logistieke orders, lenen en uitlenen van valuta, etc. Klopt mijn aanname dan dat veel projecten bedoeld zijn om een specifiek onderdeel van ons huidige financiële stelsel om te vormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Reno69 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:26:

[/quote]

Daar heb ik me inderdaad ook voor aangemeld. Is ook op een menselijker tijdstip, dacht in de rij om 16.00 u en start van de sale om 17.00 uur onze tijd.
Denk niet dat we tussenkomen. Zitten momenteel al 60 duizend mensen op telegram.
Terwijl bij Casper er maar 30 duizend op zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
MagniArtistique schreef op zondag 4 april 2021 @ 10:18:
[...]

Dankjewel. Als ik die lijsten doorkijk dan valt iets mij direct op; er zijn relatief weinig projecten zijn die de focus hebben op het anonimiseren van data (dat lijkt me een van de voorwaarden van blockchain?) en het lijkt er op dat veel Projecten een focus hebben op een specifiek onderdeel van data uitwisseling zonder dat daar een derde tussen zit: bijvoorbeeld logistieke orders, lenen en uitlenen van valuta, etc. Klopt mijn aanname dan dat veel projecten bedoeld zijn om een specifiek onderdeel van ons huidige financiële stelsel om te vormen?
Ik denk dat je laatste zin het heel grof samenvat inderdaad. Er zijn verschillende soorten projecten die ieder voor zich een stukje bijdragen aan het laten werken van blockchain- & cryptotechnologie en een breder gedragen adoptie en gebruik in het algemeen. Binnen elk subgroepje projecten (geaggregeerd over de specifieke doelstelling zoals de tweede Reddit post doet) heb je dan weer "concurrenten".
Ik weet niet wat je bedoelt met "anonimiseren van data" maar er zijn wel degelijk initiatieven die zich profileren als dé anonieme betalingsmethode zoals Monero (XMR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
spok9 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:52:
Iemand enig idee hoe het zit met de sora val airdrop? Ik kan helemaal geen up-to-date info vinden, terwijl dit toch in q1 zou plaats vinden dacht ik...
Zal binnen nu een een week gebeuren, Polkaswap launch zit er echt aan te komen nu. Zorg wel ff dat je je XOR in Metamask hebt staan anders wordt het claimen van de airdrop wat lastiger schijnt.

Polkaswap gaat echt hard straks en XOR, VAL en PSWAP gaan daar maximaal van profiteren. XOR stabiel, VAL met hoge volatiliteit en PSWAP is 1 groot vraagteken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Gast_
deppenboks schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:18:
[...]

Zal binnen nu een een week gebeuren, Polkaswap launch zit er echt aan te komen nu. Zorg wel ff dat je je XOR in Metamask hebt staan anders wordt het claimen van de airdrop wat lastiger schijnt.

Polkaswap gaat echt hard straks en XOR, VAL en PSWAP gaan daar maximaal van profiteren. XOR stabiel, VAL met hoge volatiliteit en PSWAP is 1 groot vraagteken....
Kun je wat meer vertellen over Polkaswap? Aan welke voorwaarden moet je voldoen om mee te doen met de eerste sale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
sOid schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:00:

[...]

Aan dat gezeiks ga dus niet meer mee doen. Heeft me al genoeg gekost om het geld op die klote exchange te krijgen en er weer vanaf te halen. Kansloos.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deppenboks
  • Niet online
_Gast_ schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:36:
[...]

Kun je wat meer vertellen over Polkaswap? Aan welke voorwaarden moet je voldoen om mee te doen met de eerste sale?
Polkaswap de token (PSWAP) is de reward voor liquidity pairs op polkaswap de DEX waarbij het XOR/VAL pair het meeste oplevert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gast_
deppenboks schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:59:
[...]

Polkaswap de token (PSWAP) is de reward voor liquidity pairs op polkaswap de DEX waarbij het XOR/VAL pair het meeste oplevert
Ah ok thanks! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deppenboks
  • Niet online
Het farmen op Sora.farm schiet niet echt meer op, de beste manier nu is gewoon een paar dagen wachten en als Polkaswap er is DOT/VAL liquidity geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
deppenboks schreef op maandag 5 april 2021 @ 00:09:
[...]

Het farmen op Sora.farm schiet niet echt meer op, de beste manier nu is gewoon een paar dagen wachten en als Polkaswap er is DOT/VAL liquidity geven.
Wat bedoel je met DOT/VAL liquidity geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deppenboks
  • Niet online
enomiss schreef op maandag 5 april 2021 @ 00:11:
[...]

Wat bedoel je met DOT/VAL liquidity geven?
Edit: XOR/VAL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enomiss
Als je zin hebt om lekker in slaap te vallen zou ik eens die video's van PolkaSwap beluisteren _O-
https://twitter.com/polkaswap/status/1378339000851836931

En laat het je vrouw niet horen. d:)b
https://twitter.com/polkaswap/status/1377976359050428421

Sappiger kan het niet.

[ Voor 16% gewijzigd door enomiss op 05-04-2021 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammehoela
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:26
Het blijkt dat ik nog voor een aantal tientjes aan Livepeer op MyEtherWallet heb staan. Wat ETH verzonden naar MEW om die LPT naar Poloniex te sturen, omdat zij een LPT-USDT trading pair hebben. Maar nu krijg ik in MEW de melding: The address provided belongs to a smart contract. Funds sent directly to a contract address may not be recoverable.
Crap, dat gaat dus kennelijk niet werken. Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Richh schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:48:
[...]

Die is inmiddels precies aangetikt, maar moet zeggen dat ik het nog wel spannend vind :P
Kan ik me voorstellen, het oogt nog niet érg overtuigend. Als iemand die (momenteel) geen BTC hold maar alleen alts heeft, maak ik me vooralsnog weinig zorgen. Uiteraard dicteert BTC alle andere koersen en zorgt een capitulatie van BTC voor dumps in zo'n beetje alle altcoins, dus zou ik ook graag zien dat 60k wordt gebroken en als support geflipt wordt.

Op de 1d zitten we nog steeds boven de 20EMA (gele lijn) en is de RSI >50. Nogmaals, het oogt niet érg overtuigend, maar nog steeds bullish op de korte/middellange termijn. Zie ook hoe consistent de 59500 - 60500 area als resistance heeft gediend. Voor de echte lange termijn hodlers is dit wat mij betreft alleen maar goed nieuws omdat de 60k als een soort long term "super" support zou kunnen werken, mochten we inderdaad richting de 100k+ BTC gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lesf9X5_axOvAnQJia9GtFnVHW0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I2cn6toh9w6EyRhk7YY4R05K.png?f=fotoalbum_large

Verder vond ik het volgende scenario ook wel interessant, al moet je hier wel wat meer verbeeldingsvermogen voor hebben (credits gaan overigens naar Tyler S op YT). Je zou een inverted head & shoulders patroon kunnen herkennen. Ik heb hem even getekend op de 2h chart. Een inverted H&S wordt gezien als een erg bullish patroon en heeft een tijdje geleden ook bij ETH een mooie run up ingeleid. Dit zou wel betekenen dat de onderkant van de laatste shoulder wordt opgezocht - die weer mooi overeenkomt met de 50d EMA (blauwe lijn), momenteel rond 52500 en stijgende met ~200USD per dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNqHoyzbyesyNnm89wovU0TbA6A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KurB0LK724T5aKNxP3z19Qlx.png?f=fotoalbum_large

Het kan dus vriezen of het kan dooien :P .
Zonder gekheid, persoonlijk kijk ik ook naar macro-indicatoren als de S&P500, de Nasdaq, Europese beurzen, de rente en de DXY. De DXY heeft nu resistance gevonden op ~93 en lijkt vooralsnog moeite te hebben met die (erg belangrijke) resistance area tussen de 93 en 95. Kijkende naar onder andere de DXY en de beursrecords (hebben de Biden checks eindelijk hun werk gedaan?), vind ik het waarschijnlijker dat BTC de komende week à 2 weken door gaat stijgen dan dat "het einde van de bull run" nu echt in zicht is. Belangrijk is hierbij wel dat ik van het kamp ben dat gelooft dat een move richting 50k niet het einde van de bull run betekent. Dat houdt dus in dat ik denk dat er nog steeds een grote kans is op een nieuwe ATH in april , zelfs als ~53k nog wordt getest de komende dagen. Maargoed, dat is mijn mening en ik ben een beginner :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BootjeVaren
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-10 16:34
MicroStrategy buys $15M more of bitcoin
https://seekingalpha.com/...p.com&utm_medium=referral

HODL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

@Mooody @Jedi_Pimp Bedankt voor jullie inzichten een paar dagen geleden. LINK, ETC en LTC naar BTC omgezet. KSM en DOT vormen nu elk 3,5% van PF, nog een klein beetje ADA als stablecoin en wat NEXO (wat voortkomt uit rente). Vooralsnog even geen UNI oid gekocht. Rustig kijken wat BTC doet is nu het plan.

Kijken hoe lang ik het vol hou :')

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
De wekelijkse voorspelling, wederom vs BUSD ipv USDT, dus werkelijkheid kan iets afwijken.

Bitcoin op de monthly: Het is pas de 5e dag van de maand, dus zegt weinig, maar de groei lijkt af te zwakken (Doji), dit zou een tijdelijke top kunnen zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R7eRD6GWgFVKpM4j4Nkw1iKmBgc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/32mUNDL4LiaAgoVpPGyOvio5.png?f=fotoalbum_large

Bitcoin op de 1W: Bullish, MA7 heeft support geboden en drukt Bitcoin hopelijk snel over de ATH heen. Maar, dit kan ook een eerste lower high worden...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_63U7l1zmJTO-7YEB_DasbtcFQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hMM5tiYXxNtDqfr6gKsq9Jcn.png?f=fotoalbum_large

De 3D: De MA7 heeft het gehouden, wel voor de 3e keer +- de top aangetikt, maar aangezien het aan het begin van de week vaak goed gaat: Bullish voor de komende dagen. Al kan dit ook een lower high worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxM1eWdODMBCqwZ9IBZ5S7SskVQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QCac2oLtEZCYkNHhnBwe7Ost.png?f=fotoalbum_large

De 1D: Zowel de MA7 als MA25 zitten onder de huidige koers. Goed teken. Maar ook hier vlakt de groei af en hebben we mogelijk met een eerste lower high te maken. Er moet dus spoedig een higher high (nieuwe ATH) volgen, anders... Maarja, dat is logisch :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKbmtnToqwCsSnrms4YNWlFKV7I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lccIxi9uJ7nyTzHcqlbhqCPF.png?f=fotoalbum_large

De 4H: Tja, kan omhoog en kan omlaag, het huidige punt kan maar zo weer de top zijn...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDu_4f-kZnee0wAapMPCa_SYC8Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FmtiFhF41wSDXuoWOCkFoPM4.png?f=fotoalbum_large

De 200DMA/21WEMA/etc: Het testen van de 43k zou erg gezond zijn voor een verdere voortzetting van de bullrun. Sorry voor de altcoiners, maar dat zou flink wat waarde uit de alts halen voor het opnieuw opladen van Bitcoin voor de volgende move richting 68k/72k. Dat is een punt dat ik deze bullrun nog wel verwacht te zien. Maar omdat altseason overduidelijk ook is begonnen, vloeit het geld naar vele duizenden alts ipv Bitcoin en dat remt de groei van Bitcoin behoorlijk af. Dat kan dus ook het einde van de bullrun betekenen, die valt of staat immers met de koers van Bitcoin (enkele topperformers uitgezonderd). Stop daarom ook altijd een beetje in Bitcoin ipv 100% in alts :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGVrfhp0BKO-QY-5BFXAdf2Oa6g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U3bpiv6PQhYsYtpTWLUVqb4Q.png?f=fotoalbum_large

Gevoel: Bitcoin heeft wat mij betreft t/m woensdagavond om >62k te halen en een nieuwe ATH neer te zetten. Als dat dan nog niet is gehaald, verwacht ik do/vrij een daling in te zetten die mogelijk 49-54k (1D/3D/1W MA's) aan zal tikken. Als dat laatste gebeurt, dan is het hopen op een tijdje consolideren rond dat niveau, waardoor de 200DMA/21WEMA/etc. tijd hebben om verder te stijgen richting de 45-48k, om daarna de bullrun door te zetten.

Ik heb op de mogelijke lower high dus vooralsnog geen enkele indicatie gezien dat de bullrun ten einde is, maar, Bitcoin moet wel voor woensdagmiddag/avond iets gaan laten zien en een nieuwe ATH neerzetten, anders hou ik rekening met een daling richtting iig 53-54k en mogelijk verder.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
deppenboks schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:18:
[...]

Hoe weet je dat de airdrop binnen een week gaat gebeuren?

Koers van XOR aardig omhoog geknald dit weekend, hopelijk zakt het niet al te ver in na de airdrop.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Bananeman schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:06:
[...]
Koers van XOR aardig omhoog geknald dit weekend, hopelijk zakt het niet al te ver in na de airdrop.
Ik zat ook al een tijd op die airdrop te wachten, maar ze natuurlijk weer te vroeg verkocht. Afijn, hetzelfde bedrag zit sinds 2-3 uurtjes weer in KSM, die gaat dat vast wel goedmaken, want die is uitgebodemd :)

Op de 1H, maar helaas op de rest nog twijfelachtig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydwBhkl0HwX17tdXQE4gGCCzlKs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J0xspFJHtSGNVQCAh4T156zm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Taro op 05-04-2021 23:22 ]

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57

Woohooo

Smilie, James Smilie

In de Reddit post van een paar dagen terug staat dit;

When is the snapshot of XOR tokens for the VAL airdrop?
Around the launch of SORA v2 (Soft Launch). The date of the snapshot has not been announced yet, and will be communicated through our social media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Woohooo schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:21:
In de Reddit post van een paar dagen terug staat dit;

When is the snapshot of XOR tokens for the VAL airdrop?
Around the launch of SORA v2 (Soft Launch). The date of the snapshot has not been announced yet, and will be communicated through our social media.
Dat zeggen ze nu toch al enkele maanden? Ik heb nog nergens een richt-/streefdatum gezien, daarom ben ik laatst ook uitgestapt, werd mij veel te vaag. Grote kans dat die VAL airdrop al in de prijs zit ingebakken. Na de airdrop verliest XOR de waarde van die airdrop om daarna verder te dalen omdat de hype voorbij is. Achteraf gezien had ik nu pas uit moeten stappen (al heeft dat geld niet stilgelegen), maar richtdatums heb ik nog niet langs zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:07
WhySoSerious schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:04:
@Mooody @Jedi_Pimp Bedankt voor jullie inzichten een paar dagen geleden. LINK, ETC en LTC naar BTC omgezet. KSM en DOT vormen nu elk 3,5% van PF, nog een klein beetje ADA als stablecoin en wat NEXO (wat voortkomt uit rente). Vooralsnog even geen UNI oid gekocht. Rustig kijken wat BTC doet is nu het plan.

Kijken hoe lang ik het vol hou :')
Heb je een link naar hun adviezen? Zou ze graag eens doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Taro schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:24:
[...]

Dat zeggen ze nu toch al enkele maanden? Ik heb nog nergens een richt-/streefdatum gezien, daarom ben ik laatst ook uitgestapt, werd mij veel te vaag. Grote kans dat die VAL airdrop al in de prijs zit ingebakken. Na de airdrop verliest XOR de waarde van die airdrop om daarna verder te dalen omdat de hype voorbij is. Achteraf gezien had ik nu pas uit moeten stappen (al heeft dat geld niet stilgelegen), maar richtdatums heb ik nog niet langs zien komen.
Ik ben benieuwd naar de koers van XOR na de airdrop en launch, omdat dan de cap van 350.000 XOR tokens wordt losgelaten. Hoe eea exact gaat werken is mij niet duidelijk tbh, dus dat ik niet heb verkocht vandaag is een gokje dat negatief of positief kan uitpakken.

edit: https://medium.com/sora-x...onomic-order-3ec3f0327e5a
SORA XOR tokenomic model is proposed that uses a token bonding curve with an increasing price function. This means that as the token supply increases, the price also increases.
Nice :)

[ Voor 14% gewijzigd door Bananeman op 05-04-2021 23:38 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Kom er net achter dat ik coins niet van Binance Smart Chain naar Ethereaum Mainnet kan verplaatsen?
Pfff dacht even XOR te kunnen kopen van wat BNB die ik op Metamask had.
Enige manier is terug naar Binance eerst? Maar als ik dan ze dan naar het Metamask adres stuur, hoe krijg ik ze dan in het Ethereaum Mainnet? Want mijn MetaMask adres is voor alle netwerken hetzelfde.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deppenboks
  • Niet online
Bananeman schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:30:
[...]

Ik ben benieuwd naar de koers van XOR na de airdrop en launch, omdat dan de cap van 350.000 XOR tokens wordt losgelaten. Hoe eea exact gaat werken is mij niet duidelijk tbh, dus dat ik niet heb verkocht vandaag is een gokje dat negatief of positief kan uitpakken.

edit: https://medium.com/sora-x...onomic-order-3ec3f0327e5a

[...]

Nice :)
Tokenomics zitten echt wel snor. En (bijna) nul transactiekosten + bridges naar andere chains maakt dat dit een grote kanshebber is om een flink gedeelte van in ieder geval UNI's marktaandeel af te snoepen.

Dat Polkaswap deze week live gaat (en dus de snapshot genomen wordt) is al meerdere keren in Telegram voorbij gekomen vanuit het team zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
deppenboks schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 07:32:
[...]

Tokenomics zitten echt wel snor. En (bijna) nul transactiekosten + bridges naar andere chains maakt dat dit een grote kanshebber is om een flink gedeelte van in ieder geval UNI's marktaandeel af te snoepen.
Eens, en dat lijken meer mensen te denken gezien de enorme prijsexplosie de afgelopen maanden. Nog even gedacht om bij te kopen dit weekend maar toch van afgezien.
Dat Polkaswap deze week live gaat (en dus de snapshot genomen wordt) is al meerdere keren in Telegram voorbij gekomen vanuit het team zelf.
Ok, ik zit idd wel in een Sora Telegram-groep maar lees nauwelijks mee. Dank voor de info dus.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

@Taro Als ik het goed begrijp zegt je voorspelling ook: haal sowieso je geld uit alts, want die gaan er bij bij beide scenario's onder lijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:35:
@Taro Als ik het goed begrijp zegt je voorspelling ook: haal sowieso je geld uit alts, want die gaan er bij bij beide scenario's onder lijden?
Zo lees ik het niet (en indien wel bedoeld, ben ik het er niet mee eens). De koers van BTC kan stijgen terwijl de BTC.D afneemt, mits BTC niet door het plafond gaat. Als deze week een nieuwe ATH wordt gezet en er daarna gestaag verder wordt gestegen richting de 70k, betekent dat absoluut niet dat alt season voorbij is. De BTC.D heeft nog veel marge naar beneden toe, vergeleken met vorige "alt seasons" (ik heb een beetje moeite met dit woord :P ). ETH/BTC zit ook nog marge in naar boven toe (we zitten nog niet eens op 4%).

Overigens is de DXY afgeketst op de key resistance zone, goed nieuws dus. Een niet-pumpende DXY is wat mij betreft semi-voorwaardelijk voor het voortzetten van de bull run.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BfNZrJTauk1_nxXII0ka7ImTjek=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m8ORg8Ml9M5Hh9dt0xZetA55.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

stormfly schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:25:
[...]

Heb je een link naar hun adviezen? Zou ze graag eens doornemen.
Tuurlijk!

Mooody in "[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:35:
Nee, alleen als BTC de lagere regionen gaat opzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ondanks al die mooie cijfers toch besloten mijn strategie aan te houden en afscheid genomen van EGLD, DOT, XRP en LTC. Alle vier waren de 20% marge allang gepasseerd en dan moet je ook je strategie volgen ipv met dollartekens zitten kijken.

Nu afwachten wat de markt doet en op zoek naar een nieuw doelwit om in te stappen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Volgende optie: ENJ, ziet er prima uit op de 1D:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZMSGHwWarLLo8nB5cesitsPlqI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pFabghFQOyp2pIMTvnC7El79.png?f=fotoalbum_large

Op de andere timeframes valt er weinig kaas van te maken. Heeft natuurlijk al wel een grote sprong gemaakt. Ga denk ik toch een poging wagen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Taro op 06-04-2021 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:26

oNo

Taro schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:25:

[Afbeelding]

Op de andere timeframes valt er weinig kaas van te maken. Heeft natuurlijk al wel een grote sprong gemaakt. Ga denk ik toch een poging wagen :)
Met ENJ trade ik al een jaartje of 2. Nu zittie een beetje tegen die 2.60 aan iedere keer. Mijn ervaring is dat die best vaak rond een weerstand zit en als je er klaar mee bent, omdat er omheen alles groen is, deze ineens omhoog knalt.
Ik denk als de 2.60 gebroken wordt we dik over de 3 gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cryptologisch
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11-05-2021
MicroWhale schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:19:
[...]

Mooi dat je reageert, zo wordt de andere kant van het verhaal ook belicht. d:)b
Wat jij doet is overigens precies wat ik ook doe: Veel bronnen raadplegen, filteren en je eigen conclusies trekken. Dus ik kan het alleen maar helemaal met je eens zijn. _/-\o_

Ik had het ook niet specifiek over iemand in het bijzonder en eigenlijk niet eens over de posters in dit topic, maar ik zie aan de vraagstelling van mensen in de SC (ook adhv mijn posts) dat ze op een foute manier geïnteresseerd zijn in een munt.
De interesse op zich is niet verkeerd, maar de manier waarop wel. Strekking: Waar kan ik die kopen? (Basiskennis) Is het niet te laat? Nu kopen of nog even wachten? (Eigen strategie overwegingen)
In plaats van: Heb je een goed artikel, zodat ik me eens kan verdiepen in de materie? (Geef me de kennis waarop jij je beslissing hebt gemaakt)
Heya :)

Sorry voor de late reactie, maar het proberen bij te raken en blijven met alle informatiebronnen en nieuwe ontwikkelingen - naast een fulltime baan en iets van 'n privé leven - begint bijna een fulltime baan op zichzelf te worden 8)7 |:(

Ik begrijp wat je bedoelt. Iedereen heeft z'n eigen aanpak en methoden, ikzelf deel op het moment crypto coins in een drietal categorieëen in: crypto coins voor de langetermijn investering (oa BTC, ETH, YFDAI), coins die me imponeren en intrigeren op basis van het potentieel aan functionaliteit die hun platform/dienst bieden (bv. DOT/KSM, GET, ENJ, THETA, AUDIO etc) en als laatste coins voor speculatie en daytrading/swingtrading (DOT, ANKR, ADA etc).

Tenminste, dat is zoals ik het nu doe, dat kan al gaandeweg weer wijzigen. Maar elke groep coins behandel ik weer anders, de langetermijn coins probeer ik qua voorraad steeds uit te bouwen, de 2e groep zijn degenen die me door hun whitepapers of unieke functionaliteit overtuigd hebben er dieper in te duiken en hun ontwikkelingen op de voet te volgen, en de speculatie coins zijn de riskantste maar gekozen voor hun korte/middellange termijn winstverwachtingen. Die laatste groep is meer bedoeld om de 1e twee groepen te voeden met de opgeleverde winst.

Ik denk dat het op zich wel nuttig is om te kijken wat crypto veteranen doen - het is in wezen niet anders dan wat je op 'gewone' handelssites als eToro, Degiro etc ook ziet gebeuren, dat mensen hun portfolio mix afstemmen op dat van top traders. Whatever works, zullen we maar zeggen.

Maar voor iedereen die van plan is voor de lange termijn in het hele crypto gebeuren te zitten, ontkom je er niet aan je dieper in te lezen in de ontwikkelingen op crypto gebied.
Wat geen last is: de hele crypto scene is nu veel veelzijdiger en fascinerender dan het 5 jaar geleden was, en crypto coins zijn niet alleen maar slechts 'n speculatiemiddel maar beginnen ook echt serieuze alternatieven en oplossingen te bieden voor de huidige financiele infrastructuur wereldwijd.
Nu begint het pas echt leuk te worden, en dit is pas het begin :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04-2023
George van CryptosRus doet een mooie observatie (jammer van de HOOFDLETTERS!!!11!! Op zich is deze kerel wel relaxed): YouTube: BITCOIN'S MASSIVE PUMP SIGNAL DETECTED!!!
Wat denken jullie? Krijgen we 1 dezer dagen nieuws over een nieuwe grote naam die in btc is gegaan? Apple? JPMorgan? Fasten your seatbelts! Als dat het geval is...

[ Voor 37% gewijzigd door jowi op 07-04-2021 07:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10 16:55

spok9

Groen...

Net nog even meegedaan aan de Casper option 4 sale. Max 100usd helaas, maar ja, het staat toch op coinlist.

Als je een uitnodiging hebt gehad kan je gewoon zonder verdere hassle meedoen. Elke dag worden nieuwe mensen uitgenodigd tot de max van 15.000 deelnemers. Geen wachtrij en het hoeft niet om 12 uur s nachts.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:28
Flinke dump van Ankr. Zojuist op 13 cent weer opgepikt. Eens zien of die zin heeft om terug te veren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:52

YES

Moderator General Chat
Antifon schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:50:
Flinke dump van Ankr. Zojuist op 13 cent weer opgepikt. Eens zien of die zin heeft om terug te veren.
Ik heb nog altijd een klein beetje ANKR, gisteren uiteindelijk weer een deel verkocht omdat ik toch het gevoel had dat de gang naar beneden nog niet echt stopte. Was geen slechte keuze gezien de verdere daling. Mijn laatste stukje is gewoon voor de hodl dus ik hoop met je mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
jowi schreef op woensdag 7 april 2021 @ 07:37:
George van CryptosRus doet een mooie observatie (jammer van de HOOFDLETTERS!!!11!! Op zich is deze kerel wel relaxed): YouTube: BITCOIN'S MASSIVE PUMP SIGNAL DETECTED!!!
Wat denken jullie? Krijgen we 1 dezer dagen nieuws over een nieuwe grote naam die in btc is gegaan? Apple? JPMorgan? Fasten your seatbelts! Als dat het geval is...
Heb een paar videos van hem gekeken, maar tot dusver zijn voor zover ik het heb gezien zijn voorspellingen zelden uitgekomen. Heb het gevoel dat hij vooral steeds probeert een hype te maken. Maar, ik hoop met je mee inderdaad. Op dit moment ziet het er niet naar uit dat BTC snel een ATH gaat neerzetten, gok ik persoonlijk eerder op pullback richting de lage 50's.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Ik volg hem nog niet zo lang. Maar de bronnen die hij aanhaalt hier, en wat daar te zien is, is wel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
spok9 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 07:53:
Net nog even meegedaan aan de Casper option 4 sale. Max 100usd helaas, maar ja, het staat toch op coinlist.

Als je een uitnodiging hebt gehad kan je gewoon zonder verdere hassle meedoen. Elke dag worden nieuwe mensen uitgenodigd tot de max van 15.000 deelnemers. Geen wachtrij en het hoeft niet om 12 uur s nachts.
Wanneer heb je de mail gekregen?
Ik heb tot op heden alleen een mail gekregen dat er een option 4 komt, maar niet da tik een van degene ben die mag meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nubtrix
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:12
BTC, wat ga je doen?

Ik vermoed dat als we 57k verliezen, dat het dan een ritje richting 55k wordt.
En dan hoop ik echt dat 'ie daar stevig bounced.
Daaronder durf ik niet veel te zeggen, maar dan zal er wel bloed vloeien :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBipMeikkCmdkMHQuo7nwDP_hHo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tZBQWIz98Tfco8SEgB64uVXr.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Cryptologisch schreef op woensdag 7 april 2021 @ 01:14:
[...]

Heya :)

Sorry voor de late reactie, maar het proberen bij te raken en blijven met alle informatiebronnen en nieuwe ontwikkelingen - naast een fulltime baan en iets van 'n privé leven - begint bijna een fulltime baan op zichzelf te worden 8)7 |:(

Ik begrijp wat je bedoelt. Iedereen heeft z'n eigen aanpak en methoden, ikzelf deel op het moment crypto coins in een drietal categorieëen in: crypto coins voor de langetermijn investering (oa BTC, ETH, YFDAI), coins die me imponeren en intrigeren op basis van het potentieel aan functionaliteit die hun platform/dienst bieden (bv. DOT/KSM, GET, ENJ, THETA, AUDIO etc) en als laatste coins voor speculatie en daytrading/swingtrading (DOT, ANKR, ADA etc).

Tenminste, dat is zoals ik het nu doe, dat kan al gaandeweg weer wijzigen. Maar elke groep coins behandel ik weer anders, de langetermijn coins probeer ik qua voorraad steeds uit te bouwen, de 2e groep zijn degenen die me door hun whitepapers of unieke functionaliteit overtuigd hebben er dieper in te duiken en hun ontwikkelingen op de voet te volgen, en de speculatie coins zijn de riskantste maar gekozen voor hun korte/middellange termijn winstverwachtingen. Die laatste groep is meer bedoeld om de 1e twee groepen te voeden met de opgeleverde winst.

Ik denk dat het op zich wel nuttig is om te kijken wat crypto veteranen doen - het is in wezen niet anders dan wat je op 'gewone' handelssites als eToro, Degiro etc ook ziet gebeuren, dat mensen hun portfolio mix afstemmen op dat van top traders. Whatever works, zullen we maar zeggen.

Maar voor iedereen die van plan is voor de lange termijn in het hele crypto gebeuren te zitten, ontkom je er niet aan je dieper in te lezen in de ontwikkelingen op crypto gebied.
Wat geen last is: de hele crypto scene is nu veel veelzijdiger en fascinerender dan het 5 jaar geleden was, en crypto coins zijn niet alleen maar slechts 'n speculatiemiddel maar beginnen ook echt serieuze alternatieven en oplossingen te bieden voor de huidige financiele infrastructuur wereldwijd.
Nu begint het pas echt leuk te worden, en dit is pas het begin :)
d:)b

Dat denk ik ook ja... de afgelopen jaren is de informatievoorziening enorm verbeterd (o.a. GlassNode en YT-ers die als baan crypto-analyse hebben zoals CoinBureau), maar ook meer afgeschermd (betaalde API's, etc..). Volgens mij is dat ook omdat de space volwassen aan het worden is. Dat is alleen maar een goed teken, want dat betekent dat er een economie ontstaat rondom crypto. Dat doe je niet als je weet dat het maar een paar jaar duurt. Bovendien ontstaan er nieuwe economieën rondom de cryptomunten zelf zoals je zelf al zegt, dus alle reden om positief te zijn.

Mijn strategie is over het algemeen hetzelfde als die van jou: Hodlen en af en toe wat traden... ik trade nog minder dan jij denk ik. Maar dat werkt over het algemeen wel. Ik heb namelijk geen tijd om al het nieuws en alle ontwikkelingen tot me te nemen, dus ik houd het gewoon bij lange termijn en ga dus ook voor de lange adem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Privacy chat-app Signal maakt binnenkort betalingen mogelijk via MobileCoin.
https://www.signal.org/blog/help-us-test-payments-in-signal/

en

Rechter onderschrijft zorgen/twijfels Bitonic en geeft DNB opdracht haar positie goed te motiveren in bezwaarfase.
https://uitspraken.rechts...2021:2968&showbutton=true
https://bitonic.nl/news/2...ept-dnb-op-eis-te-herzien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Dit vond ik wel een interessante stelling: BTC dip zou kunnen komen doordat iemand een manier heeft gevonden arbitrage uit te voeren tussen Zuid-Koreaanse exchanges en de rest van de wereld.
(Zuid-Koreaanse exchanges zijn alleen toegankelijk voor Zuid-Koreanen en andersom mogen Z-K ingezetenen niet handelen op buitenlandse exchanges.)

https://cointelegraph.com...al-or-a-reset-for-bitcoin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby

[Afbeelding]

Ik heb die poging ook gewaagd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:50
Glenn Hoddle schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:31:
Dit vond ik wel een interessante stelling: BTC dip zou kunnen komen doordat iemand een manier heeft gevonden arbitrage uit te voeren tussen Zuid-Koreaanse exchanges en de rest van de wereld.
(Zuid-Koreaanse exchanges zijn alleen toegankelijk voor Zuid-Koreanen en andersom mogen Z-K ingezetenen niet handelen op buitenlandse exchanges.)

https://cointelegraph.com...al-or-a-reset-for-bitcoin
Interessant, maar ook bizar.

Het enige wat je moet doen om te arbitrage-handelen, is Zuid-Koreaan zijn en een andere wereldburger kennen. Of vice versa. En dan de coins (al dan niet geautomatiseerd) naar elkaar overmaken :P

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit al jaren blijkbaar volledig niet gebeurt?

Om het als indicator te zien als het einde van de bullmarket, lijkt me een beetje gek en wordt ook niet echt uitgelegd in het artikel.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
KaiseRRuby schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:45:
[...]

Ik heb die poging ook gewaagd..
Ben je er net zo blij mee als ik? :(

Zoals aangegeven had ik een rode woensdag verwacht en gaf ik BTC tot woensdagavond om een nieuwe ATH neer te zetten. Daarom gisteren en vanochtend verkocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFLZVpl7REMDH38bafYRQ6-C8n8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CVBm4Cpn7N9yPArwJBwyyULA.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LnnhvnPgHvq3hc5JFbaJhSrhZ_0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y53dtsFkKuWgwn6VUioPIrg3.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWIV869Ils4UtcjLgaXuKpk_FZI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SxUQpY0fYzk8w4TujkDTtjKm.png?f=user_large

Op ENJ na, later op de dag met verlies verkocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRUul6Ov0K-vxHofu-qqpmpAmQA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cDPq1UNgXPalY6tQ2IPvryR6.png?f=user_large

Ik kijk het heel even aan voordat ik weer in iets stap. Voor de volledigheid: Nog BTC op de Ledger staan, maar de handelspot dus volledig in fiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Taro schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:24:
[...]

Zoals aangegeven had ik een rode woensdag verwacht en gaf ik BTC tot woensdagavond om een nieuwe ATH neer te zetten. Daarom gisteren en vanochtend verkocht:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik kijk het heel even aan voordat ik weer in iets stap. Voor de volledigheid: Nog BTC op de Ledger staan, maar de handelspot dus volledig in fiat.
Zit er net met stomme verbazing naar te kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_Dor3zVpXg-M1gdFk03OO0auoQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LP7lgyWVD3SkMCaE4qoAVOoV.png?f=fotoalbum_large

Dat laatste piekje geeft mij +10%. Benieuwd of ze hem door duwen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
KaiseRRuby schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:27:
[...]
Zit er net met stomme verbazing naar te kijken.
Zo, inderdaad. Zitten ook flinke buy orders tussen van >50k stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Taro schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:53:
[...]

Zo, inderdaad. Zitten ook flinke buy orders tussen van >50k stuks.
Ik las een tijdje geleden hier dat iemand zei dat hij constant rond de 2,60 blijft hangen, dat gevoel heb ik nu ook. Kijk het nog een uurtje aan ofzo, dan loos ik ze denk ik. Zit er eigenlijk met iets teveel geld in, haha.

Nog meer van dit soort tips, 10% winst in 24h? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
KaiseRRuby schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:59:
[...]
Nog meer van dit soort tips, 10% winst in 24h? ;)
Ja, Bitcoin over enkele dagen onder de 50k kopen :) Het lijkt toch een lower high te worden...

[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 07-04-2021 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:01:
[...]

Ja, Bitcoin over enkele dagen onder de 50k kopen :) Het lijkt toch een lower high te worden...
Ja, denk je dat het nog even flink verder zakt? Of dat de kans in ieder geval groot/aannemelijk is? Ik zit te dubben om even in fiat te gaan zitten maar dat heb ik tot nu toe altijd net niet lekker weten te timen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
YES schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:08:
[...]

Ja, denk je dat het nog even flink verder zakt? Of dat de kans in ieder geval groot/aannemelijk is? Ik zit te dubben om even in fiat te gaan zitten maar dat heb ik tot nu toe altijd net niet lekker weten te timen :+
Dit is de +-4e keer dat de 1D MA25 wordt getest. Lower high erbij, de kans dat een lager niveau wordt opgezocht wordt daardoor iets groter. Ik verwacht dan zoiets (waarbij het groene blok gaandeweg hoger komt te liggen naarmate de tijd verder voortschrijdt):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iml21Fv0QZKcFbO7leKMNXWysoA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9VzyW3FmY0KCidjwp2xQJ67N.png?f=fotoalbum_large

Op de 3D:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R7mTieD92tTrmFbywnqhk-4PLtY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/13HHTHW6cPweBvS4m6x7FWgz.png?f=fotoalbum_large

Op de weekly:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aKBZ2LP9INP8GBbIyp1qojA2trE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6b2rVFdoPR3SYX61IjGXCuMF.png?f=fotoalbum_large

Mocht dat niveau het niet houden, dan verwacht ik 43-46k:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kq1zkisiYa93x_6LPzcY9AxIcVM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S2xybNxxvHb0LFdlQpYNDZTm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aarebe1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-08-2023

Aarebe1

Maxi

[Afbeelding]

Thanks Taro. 30% nu.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:17:
[...]

Dit is de +-4e keer dat de 1D MA25 wordt getest. Lower high erbij, de kans dat een lager niveau wordt opgezocht wordt daardoor iets groter. Ik verwacht dan zoiets (waarbij het groene blok gaandeweg hoger komt te liggen naarmate de tijd verder voortschrijdt):
[Afbeelding]

Op de 3D:
[Afbeelding]

Op de weekly:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks! Ik vind dit nog echt lastig om goed te bekijken, is volgens mij een kwestie van tijd insteken en dingetjes uitzoeken, maar dat is niet makkelijk merk ik!

Wat doe jij als je zo'n trend/kans op een flinke dip ziet stijgen? Een deel van je BTC naar fiat omzetten? En dan wanneer hij aan het dalen is of net weer iets opkrabbelt weer terug kopen? Wellicht zet ik op basis van jouw analyse nl 50% BTC om naar fiat en ga ik bij een bepaald punt nog eens 50% van het overgebleven deel omzetten (als hij dat niveau niet houdt en door dendert richting 43-46k) naar fiat.

Maar tot nu toe heb ik dus elke keer als ik dat deed later gemerkt dat het loos alarm was en ik er uiteindelijk iets (meestal maar weinig) op verloren had, dus nu loop ik te twijfelen :+

Edit: knoop doorgehakt en 50% van mijn BTC omgezet in fiat tegen $56.000,-. And now we wait :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Taro schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:17:
[...]

[Afbeelding]

Op de 3D:
[Afbeelding]

Op de weekly:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er imo nog steeds prima uit. Zeker met het nieuws rondom Bitcoin (vanuit de verschillende corporate omgevingen) en de statistieken van bijv. GlassNode. Dipje naar 40k is veul minder dan wat we vanuit het verleden gekeken zouden mogen verwachten na een run als dit, dus laat maar komen allemaal. Dan ligt de weg naar de 100k vrij.

Btw door jou ben ik gestopt met grafiekjes posten, want ik heb er weinig aan toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Hij heeft de 2.60 doorbroken, als hij naar 3 gaat stap ik er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarebe1

Aarebe1

Maxi

KaiseRRuby schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:26:
[...]

Hij heeft de 2.60 doorbroken, als hij naar 3 gaat stap ik er uit.
Oprecht geen idee wat hij in fiat waard is..
Kijk alleen naar sats..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Aarebe1 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:27:
[...]

Oprecht geen idee wat hij in fiat waard is..
Kijk alleen naar sats..
Ik weet dan weer niet eens wat sats zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aarebe1

Aarebe1

Maxi

KaiseRRuby schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:29:
[...]

Ik weet dan weer niet eens wat sats zijn...
Bitcoin prijs uitgedrukt in de kleinste hoeveelheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5IAC97T79pwgqf9ZqKbwG5IKdz4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YdUKCqAsYl5f03wYxDjnMoLB.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jowi
Ik vind het moeilijk hoor, uitstappen uit btc. Elke keer als ik dat doe, gaat dat mis, en stijgt ie gewoon weer netjes. Heb het een aantal keer in paniek gedaan, spijt van. Koop ik er even later minder btc voor terug, plus hoge transactiekosten.... het werkt alleen als je daarna goedkoper, dus meer btc terug kan kopen, dus als ie écht even flink doorzakt... en of dat nu dit moment is? Ik heb echt geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarebe1

Aarebe1

Maxi

jowi schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:32:
Ik vind het moeilijk hoor, uitstappen uit btc. Elke keer als ik dat doe, gaat dat mis, en stijgt ie gewoon weer netjes. Heb het een aantal keer in paniek gedaan, spijt van. Koop ik er even later minder btc voor terug, plus hoge transactiekosten.... het werkt alleen als je daarna goedkoper, dus meer btc terug kan kopen, dus als ie écht even flink doorzakt... en of dat nu dit moment is? Ik heb echt geen idee...
Als je doel is om meer sats te vergaren zijn er ook andere manieren.
Het timen van Bitcoin vergt nogal wat kennis en ervaring.
Misschien gewoon lekker rente laten trekken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
YES schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:24:
[...]

Thanks! Ik vind dit nog echt lastig om goed te bekijken, is volgens mij een kwestie van tijd insteken en dingetjes uitzoeken, maar dat is niet makkelijk merk ik!

Wat doe jij als je zo'n trend/kans op een flinke dip ziet stijgen? Een deel van je BTC naar fiat omzetten? En dan wanneer hij aan het dalen is of net weer iets opkrabbelt weer terug kopen? Wellicht zet ik op basis van jouw analyse nl 50% BTC om naar fiat en ga ik bij een bepaald punt nog eens 50% van het overgebleven deel omzetten (als hij dat niveau niet houdt en door dendert richting 43-46k) naar fiat.

Maar tot nu toe heb ik dus elke keer als ik dat deed later gemerkt dat het loos alarm was en ik er uiteindelijk iets (meestal maar weinig) op verloren had, dus nu loop ik te twijfelen :+

Edit: knoop doorgehakt en 50% van mijn BTC omgezet in fiat tegen $56.000,-. And now we wait :+
Zoiets uitzoeken kost +-2 minuten, doe ik maximaal 15 minuten per week.

Ik stap inderdaad uit naar fiat als ik zo'n situatie verwacht. En meestal geef ik dat hier ook wel aan zoals gisteravond in de slowchat. Het instapmoment heb ik in de grafieken getekend. Meestal plaats ik dan 5-10 verschillende orders, waarbij de hoogste boven dat niveau al begint en de onderste een stuk onder het niveau ligt zodat je een lage wick ook meepakt. De rest plaats ik ertussen, waarbij de hoogste order de minste waarde heeft en de laagste order meer waarde heeft, waardoor de gemiddelde inkoopprijs verder daalt. Dus bijv:

54k - 10%
53.5k - 15%
53k - 20%
etc.

En vermoed je dat je er naast zit of de koers eerder alweer stijgt, dan deels en nooit volledig terugkopen en het altijd wat tijd geven. Stick to the plan, kan meerdere dagen duren, niet te snel er weer in fomo'en bij de eerste de beste stijging op de 1 of 3 minute grafiek, altijd even uitzoomen naar de 4h-1d-3d-1w.

En logisch: Proberen te verkopen voordat de dip plaatsvindt, na zo'n dip als vandaag verkopen zal eerder tot verkeerde keuzes leiden en dan kan je het soms maar beter even uitzitten. Makkelijk gezegd, lukt natuurlijk ook niet altijd, maar de kans dat je nu weer in gaat fomo'en en eindigt met minder BTC is vrij groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:43:
[...]

Zoiets uitzoeken kost +-2 minuten, doe ik maximaal 15 minuten per week.
Ik doelde meer op dat je de materie, afkortingen en zo kent, en daarna die trends gaat zien zeg maar. Dat lukt mij nog niet. Misschien moet ik daar inderdaad wat meer tijd in steken, morgen kijken of ik er een beetje een goede uitleg/video over kan vinden om dit beter in de vingers te krijgen. Want hoe graag ik ook gratis geld krijg door leuke tips hier, het zelf zien/bedenken is nog leuker ;)

Wederom bedankt. Ik ga mij eens verdiepen in de te plaatsen orders :Y

[ Voor 8% gewijzigd door YES op 07-04-2021 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Taro schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:24:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat een aankondiging voor de listing op Coinbase Pro al niet kan doen ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
YES schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:46:
[...]

Ik doelde meer op dat je de materie, afkortingen en zo kent, en daarna die trends gaat zien zeg maar. Dat lukt mij nog niet. Misschien moet ik daar inderdaad wat meer tijd in steken, morgen kijken of ik er een beetje een goede uitleg/video over kan vinden om dit beter in de vingers te krijgen.

Wederom bedankt. Ik ga mij eens verdiepen in de te plaatsen orders :Y
Ah. Ik 2017 kwam ik hier als broekie en moest ik nog vragen hoe een stop loss werkte, dus komt vast goed... :)

Het is voor een deel aan te leren, maar moet denk ik ook wel in je zitten. Het stukje patroonherkenning is daarbij het belangrijkste.
Nnoitra schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:53:
[...]
Wat een aankondiging voor de listing op Coinbase Pro al niet kan doen ;)
Ja idd :)

[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 07-04-2021 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
Aarebe1 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:34:
[...]

Als je doel is om meer sats te vergaren zijn er ook andere manieren.
Het timen van Bitcoin vergt nogal wat kennis en ervaring.
Misschien gewoon lekker rente laten trekken?
Je bedoelt staking? Dat levert niks op...
Ben eerlijk, ben geen belegger, erg opportuun, ik ben laat ingestapt en ik hoop mijn inleg dit jaar minstens te verdubbelen. Iets wat niet heel gek is in deze achtbaan. Maar ik zit lekkerder in mijn stoel als ik al wat winst zou hebben, dat het dan weer wat inzakt vind ik prima,dat trek ik wel. Maar als het nu inzakt zit je meteen in de min,dus "denk" je dat het beter is om dan maar even uit te stappen als het zakt. Maar ja. Timing he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:57:
[...]

Ah. Ik 2017 kwam ik hier als broekie en moest ik nog vragen hoe een stop loss werkte, dus komt vast goed... :)

Het is voor een deel aan te leren, maar moet denk ik ook wel in je zitten. Het stukje patroonherkenning is daarbij het belangrijkste.
Ooooh dan, when lambo?

Zonder dollen, ik hoop echt dat ik goed handel op moment dat de bullrun ten einde is, en ik daardoor in de bearmarket goed en goedkoop mijn BTC positie kan gaan uitbreiden. Dat is ook de reden dat ik (probeer) goed mee te lezen, maar ik heb me er nog altijd niet echt in verdiept. Maar ik zit momenteel in quarantaine tot en met komend weekend, dus wellicht zaterdag eens wat tijd in steken :)

Nog tips voor een goede YouTuber of website waar dit goed uitgelegd wordt? Dan hoef je niet alles voor te kauwen hier :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Jedi_Pimp schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:56:
[...]

Kan ik me voorstellen, het oogt nog niet érg overtuigend. Als iemand die (momenteel) geen BTC hold maar alleen alts heeft, maak ik me vooralsnog weinig zorgen. Uiteraard dicteert BTC alle andere koersen en zorgt een capitulatie van BTC voor dumps in zo'n beetje alle altcoins, dus zou ik ook graag zien dat 60k wordt gebroken en als support geflipt wordt.

Op de 1d zitten we nog steeds boven de 20EMA (gele lijn) en is de RSI >50. Nogmaals, het oogt niet érg overtuigend, maar nog steeds bullish op de korte/middellange termijn. Zie ook hoe consistent de 59500 - 60500 area als resistance heeft gediend. Voor de echte lange termijn hodlers is dit wat mij betreft alleen maar goed nieuws omdat de 60k als een soort long term "super" support zou kunnen werken, mochten we inderdaad richting de 100k+ BTC gaan.

[Afbeelding]

Verder vond ik het volgende scenario ook wel interessant, al moet je hier wel wat meer verbeeldingsvermogen voor hebben (credits gaan overigens naar Tyler S op YT). Je zou een inverted head & shoulders patroon kunnen herkennen. Ik heb hem even getekend op de 2h chart. Een inverted H&S wordt gezien als een erg bullish patroon en heeft een tijdje geleden ook bij ETH een mooie run up ingeleid. Dit zou wel betekenen dat de onderkant van de laatste shoulder wordt opgezocht - die weer mooi overeenkomt met de 50d EMA (blauwe lijn), momenteel rond 52500 en stijgende met ~200USD per dag.

[Afbeelding]

Het kan dus vriezen of het kan dooien :P .
Zonder gekheid, persoonlijk kijk ik ook naar macro-indicatoren als de S&P500, de Nasdaq, Europese beurzen, de rente en de DXY. De DXY heeft nu resistance gevonden op ~93 en lijkt vooralsnog moeite te hebben met die (erg belangrijke) resistance area tussen de 93 en 95. Kijkende naar onder andere de DXY en de beursrecords (hebben de Biden checks eindelijk hun werk gedaan?), vind ik het waarschijnlijker dat BTC de komende week à 2 weken door gaat stijgen dan dat "het einde van de bull run" nu echt in zicht is. Belangrijk is hierbij wel dat ik van het kamp ben dat gelooft dat een move richting 50k niet het einde van de bull run betekent. Dat houdt dus in dat ik denk dat er nog steeds een grote kans is op een nieuwe ATH in april , zelfs als ~53k nog wordt getest de komende dagen. Maargoed, dat is mijn mening en ik ben een beginner :)
Heb even de beide tekeningen gecombineerd op de 1d. Tenzij we gaan stijgen naar 56800, gaan we de eerst daily close zetten onder de 20d EMA (gele lijn) na 12 dagen erboven gezeten te hebben. Sinds het testen van de 50d EMA (blauwe lijn) op 25 maart, zijn we tot de piek van afgelopen vrijdag ~20% gestegen. Bij lange na niet de gains van ~45% die we hebben gezien nadat we vorige keer de 50d EMA (bijna) hebben aangeraakt - maar dat was ook niet in de lijn der verwachting. Als we onder de 20d EMA sluiten is het all eyes on de 50d EMA van ~53k, ~100USD per dag stijgende.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fauujfQgLLv93y3h5MBFR9KTKnU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CITtIgsays2gXRHn5tcWC5Fy.png?f=fotoalbum_large

Andere charts zijn niet per se veelzeggender. Op de 4h zou je de volgende triangle kunnen tekenen. Higher lows, lower highs. Het is voor mij nu 60/40 dat de 53k getest gaat worden. Aan mijn bullish prognose voor april kom ik nog zeker niet :) De lower band van de triangle zit op ~54k.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3-W2-ax9q-SKKCVa2JInoscMsg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AZaSJsMCBYqQTF3lfqEhyK1J.png?f=fotoalbum_large

De total altcoin market cap dipt overigens even met 15% ten opzichte van de high van gisteren. Op de 3d de grootste rode kaars sinds 23 februari. In de gaten houden of dit "gezonde correctie" is, wat mij betreft voorlopig nog wel :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
De Pi cycle top indicator, valt mogelijk samen met de lower high en andere zaken waardoor een local top nu prima kan plaatsvinden. Dat betekent niet dat de bullrun voorbij is, maar een tijdelijke pullback zou hier wel mee matchen:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

jowi schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:00:
[...]

Je bedoelt staking? Dat levert niks op...
Ben eerlijk, ben geen belegger, erg opportuun, ik ben laat ingestapt en ik hoop mijn inleg dit jaar minstens te verdubbelen. Iets wat niet heel gek is in deze achtbaan. Maar ik zit lekkerder in mijn stoel als ik al wat winst zou hebben, dat het dan weer wat inzakt vind ik prima ,dat trek ik wel. Maar als het nu inzakt zit je meteen in de min,dus "denk" je dat het beter is om dan maar even uit te stappen als het zakt. Maar ja. Timing he.
Je zou eens naar DeFi staking kunnen kijken. Ik heb momenteel bijvoorbeeld een paar BNB geparkeerd die 45% rente staan te trekken.

Wat je inzet verdubbelen betreft, ja, dat kan makkelijk zonder dat je echt goed bent in wat je doet. En dan luister ik ook nog te weinig naar mensen als @Taro, die toch wel een goede track record van voorspellingen hebben. Toch heb ik in de eerste 3 maanden van dit jaar m'n pf x7 zien doen. Dat was door 1 hele goede trade eigenlijk, en verder gewoon DCA met de usual suspects. (En ik heb met BIFI nog een gerichte aankoop die in de min 15% staat, maar dat vind ik niet erg in dit geval, daarvan geloof ik echt dat het nog heel wat gaat worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Glenn Hoddle schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:41:
Toch heb ik in de eerste 3 maanden van dit jaar m'n pf x7 zien doen. Dat was door 1 hele goede trade eigenlijk
Dat is voor velen denk ik wel waar ze op hopen of het van moeten hebben; 1x goed gokken en binnenlopen *O*

Je moet ook domweg geluk hebben;
- Net op het juiste moment coin X kopen en hopen dat je niet te hebberig bent zodat je 'm goed verkoopt voordat ie gigantisch instort.
- Een coin laag inkopen (en veel) en hodl, hodl en nog es hodl tot ie een keer of 10 over te kop gaat in plaats van 'm vééééél te vroeg te verkopen omdat ie niet snel genoeg stijgt).
- Etc.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@Nnoitra Klopt, dat soort zetten doen het hem vaak. De zet waardoor ik deze run het meeste heb verdiend is één van de grotere Doge pumps mee te pakken en die winst in BNB te parkeren, die daarna x7 ging :) Jammer dat ik daarna weer een deel ben kwijtgeraakt door een enorm stomme actie, maar dat soort klappers zijn prachtig. Daarna is het de kunst om het niet weer kwijt te raken...

Pagina: 1 ... 14 ... 102 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!