[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 99 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:48

YES

Moderator General Chat
Ypuh schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:24:
[...]

Ondanks dat ik al een jaar of 4 in crypto zit, vind ik het maar een waardeloos iets. Ik zie zeker voor-nadelen, kansen en risico's, maar zeker geen store of value.

Ik ben dus opzoek naar een alternatief voor een store of value waarbij je wel enige vorm van zekerheid en rendement hebt. Het grootste risico zit dan in de betrouwbaarheid van het platform waar je je geld parkeert, en dat vind ik beter in te schatten dan het koersverloop van Bitcoins/shitcoins. Zo'n platform kan volgens mij nog steeds bestaan als bijvoorbeeld blijkt dat Bitcoin geen kans van slagen heeft.

Bedankt voor je tip!
Oef, ik denk juist dat veel van de platforms hun bestaansrecht wel echt compleet hebben vastzitten aan Bitcoin. Momenteel is het zo dat als Bitcoin een ochtendhumeur heeft (bijna) alle andere coins daar vroeg of laat nog heftiger op reageren, in negatieve zin. Maar goed, dat is de dominantie van Bitcoin dus als dat verdwijnt kan de markt zich wellicht herijken en herstellen.
Maar ik ben het nog steeds niet echt met je eens, al blijft het meer op basis van gevoel. Als bitcoin omvalt en echt geen kans van slagen blijkt te hebben denk ik echt dat er een crypto apocalyps ontstaat en je héél veel geluk moet hebben dat net het platform/de exchange waar jij je geld hebt gestald, niet omvalt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
p0st schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:17:
Ik ben al een poosje bezig om te repliceren wat verschillende TA'ers plaatsen (o.a. @Jedi_Pimp , thx!) in mijn eigen overzichtje op TradingView. Als ik de paarse resistance box erbij plak lijkt het toch alsof we aardig hard afgeketst zijn naar boven, al is een nieuwe hertest natuurlijk aannemelijk komend weekend.

[Afbeelding]

Meer ingezoomd ben ik benieuwd of we de huidige trend(s) weten te doorbreken, ik kan slecht inschatten wat de effecten zijn van aflopende opties en ETF's op de actuele prijs. We gaan het meemaken dit weekend!

[Afbeelding]

Tenslotte, HODL :Y
Leuk om te lezen en te zien, en eens met de afwegingen die je noemt!

Ook @WoodyWindoW , het zou kunnen, alleen is het vooral afhankelijk van het tijdsframe dat je bekijkt. Voor vandaag (en dus ook het restant van de dag) zou de gele lijn een bounce betekend kunnen hebben. Met het weekend voor de boeg, en dan met name vanaf morgenmiddag, is het echter nog maar de vraag wat er gaat gebeuren. Als jij bereid bent om 2% -ish scalps te willen traden, kan je natuurlijk korte termijn posities innemen. Zelf ben ik niet echt geïnteresseerd in intra-day traden en wacht dus nog even af wat er de komende 2 dagen gebeurt. Het is momenteel vrij grillig en een dead cat bounce om vervolgens een "echte" test te gaan zien van ~45k vind ik aannemelijker dan dat de weg naar 60k nu vrij is :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jowi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04-2023
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:46:
[...] een dead cat bounce om vervolgens een "echte" test te gaan zien van ~45k vind ik aannemelijker dan dat de weg naar 60k nu vrij is :)
Inderdaad eerst maar eens een bevestiging zien van de gele lijn.
Eens kijken of het huidige bouncje een overtuigende W ofzo gaat vormen op de gele lijn; maar zelfs dan ben ik erg behoudend inderdaad mbt het weekend...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KcRp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-06 21:54
Ypuh schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:45:
Inmiddels heb ik een paar euro geparkeerd op Nexo en maak maandelijks wat geld hier naar over. Onlangs hebben ze een aanpassing gedaan dat je je geld/tokens vast moet zetten om op +4% uit te komen, en je moet sowieso Nexo tokens houden en je uit laten betalen in Nexo tokens om de volle 12% te mogen ontvangen. Ik heb mijn geld dus vastgezet tegen 8% rente i.p.v. daarmee te speculeren in Nexo tokens.

Voor mijn gevoel is Nexo relatief betrouwbaar, wat me een valse gedachte lijkt. Waarom kan Nexo probleemloos 8% rente geven terwijl er bij de grootbanken soms nog geen 0.10% vanaf kan?

Anderzijds voelt 8% in de wereld van crypto ook wel vrij beperkt. Waarom zoveel risico lopen (optie dat je alles kwijt raakt is reëel) voor zo'n relatief beperkt rendement. Zijn er geen alternatieven met een hogere APY en je het bedrag geen maanden hoeft vast te zetten en/of kunt vluchten als de pleuris uitbreekt? Ik heb een middellange periode voor ogen van ca. 1-3 jaar. Geen long-term HODL van 3 dagen dus, maar ook geen levenslange spaarrekening.

Zijn er nog meer (tevreden) Nexo gebruikers? En wat zijn eventueel de alternatieven?
Ik ben zelf Nexo onlangs gaan gebruiken en tot nu toe gaat dat goed. Er zijn best wat mensen op dit forum die hier positief over zijn.

Ze geven leningen af waarvoor ze crypto als onderpand vastzetten. Alleen als BTC ophoudt te bestaan zal het gegeven onderpand een probleem worden. Ik heb zelf wat ervaring met niet-gebruikelijke-leningen en weet hoe hoog de rentes kunnen zijn, dat Nexo leningen heeft uitstaan met hoge percentages waarmee ze onze rente kunnen betalen lijkt me daarom niet gek. Daarnaast lijkt mij dat met de exchange en met al het kapitaal wat ze hebben, ze wel goed geld moeten kunnen verdienen.

Een Nederlandse bank heeft hogere kosten, bij Nexo gaat alles digitaal en zonder een bankkantoor, pinautomaten en pasjes. Uiteindelijk denk ik dat de percentages lager zullen worden naarmate ze de aangevraagde banklicenties krijgen en als crypto meer mainstream wordt, maar voorlopig kunnen we hier mooi ons voordeel mee doen.

Ik heb wel Icesave in mijn achterhoofd, maar volgens mij is dat een andere situatie gezien de manier waarop Nexo zijn geld verdient en het onderpand vastzet. Bij Icesafe was dat een stuk schimmiger en risicovoller. Alles kan failliet gaan, zelfs een Nederlandse bank die ook geen oneindige garanties kan geven. Ik geloof daarom dat je het beste je geld kunt spreiden en Nexo lijkt mij binnen de crypto wereld een betrouwbare partij waar je een leuke rente krijgt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jowi
Even mijn ta-kunde/knudde tegen jullie aanhouden; vormt zich hier nu een bearish ascending triangle?
Die zou dan hoogstwaarschijnlijk op enig moment verder naar beneden uitbreken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vh83zFY4an0U9KHrU3dSXUdbagI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ur5kU9Lizjm54V2KNKHSmfce.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 07:55
@kcb Je beschrijft/bevestigt precies mijn gevoelens. Naar mijn idee zit je daardoor wel een stuk safer dan wanneer je al je geld in BTC op een ledger stopt en afhankelijk bent van de koers. Volgens mij kan Nexo (indien ze hun business goed ingedeeld hebben) verdienen aan crypto ongeacht de koers. Hetzelfde geldt voor een Binance. Die zijn gebaat bij handels volumes, derivaten en leningen. In principe zou het geen bal uit mogen maken of BTC op 60k en +30% staat of op 10k en -80% mits de volumes en afname van producten in stand blijft.

Hetzelfde geldt naar mijn inziens voor Nexo; zo lang er voldoende geleend wordt hebben ze voldoende inkomsten om rentes op de spaartegoeden uit te betalen. Een beetje hetzelfde systeem als een traditionele bank die hypotheken en spaartegoeden nodig heeft als onderpand om in 10 voud geld de financiele markten in te pompen. Wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in Nexo dan de ING, behalve dat die laatste gedekt wordt door de centrale banken. Oplichting in het kwadraat als je het mij vraagt, maar wel onder toeziend oog en garantstelling van onze overheid.

Nadeel: We kunnen niet garanderen of Nexo meer risico's neemt dan de DNB/ECB zou toestaan. Dan zou zelfs in goede tijden de boel kunnen klappen (Bitconnect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Is de optie expiration voor bitcoin vandaag al geweest of komt dat nog?

[ Voor 10% gewijzigd door jowi op 23-04-2021 18:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:45
Als mijn hypotheek onderwater dreigt te raken of zelfs als het onderwater is kan je het huis houden zolang je de rente/aflossing blijft betalen.

Als de waarde van je crypto onderpand onder de grens percentage komt voor je lening verwacht ik dat Nexo, net als elke andere defi, je onderpand verkoopt om je schuld af te lossen, tenzij je bijstort.

Dat is zelf bescherming, dat is nodig en voorkomt verlies voor Nexo maar ook een klant en inkomsten minder. En ik verwacht dat het snel kan gaan als de bearmarkt begint.

Dus of Nexo betrouwbaarder is dan ING kan je op dit moment niet met zeggen, ze moeten het nog bewijzen.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Prachtige bounce:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zK4GUGYnOuSzNrZPHN9EoOa2f4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2Uc209ZjTbK7HGeyam2UjMRt.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJXngA5hMJKQlUgRql1LjdB4Rgg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vGpi3gNjiaDKtbCAa6vc07xG.png?f=fotoalbum_large

Had rond de bruine lijn ook de buy orders staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9PeCZWI6LmrP753FmFdgqz-wJUM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qdPq9fK7DOlNmRyhqgFVOd0c.png?f=user_large

Dan is natuurlijk de vraag: Hoe nu verder, 2 opties: De +-54k (Onderkant rainbow / 1D MA7) gaat worden getest of de 49k wordt getest. Ik vermoed dat t/m morgenochtend de koers tussen de 48.5k en 52k zal bewegen. In de loop van zaterdagmiddag/avond t/m zondagavond de 48k opnieuw testen en dan hopelijk maandag weer de 53-54k testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VM5NnzBM7xZhHab6wVAmiu_RRBo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j0lTYEOKFdncz658VWhMBtv7.png?f=fotoalbum_large

Omdat er al een bepaalde cycle is doorlopen: Bitcoin -> Ethereum -> Grotere alts -> Kleinere alts -> Shitcoins, kan het einde van deze bullrun in zicht zijn. En dan gaat de 48k eraan. Of veel geld gaat van de alts weer richting fiat vloeien om daarna richting Bitcoin te vloeien, waardoor de Bitcoin dominance weer gaat toenemen ten koste van de alts. En dat is wat ik hoop (niet per se verwacht), want dan zit een 72k-78k er nog zeker wel in en mogelijk weer, waar op termijn de alts het weer zullen overnemen.

Wat mij betreft is het erop of eronder in de komende 2-3 weken voor deze Bitcoin bullrun, waarbij ik zeker nog hoop heb, maar hoop is geen strategie en dus ga ik traden tussen de 2 lijnen die steeds dichter bij elkaar komen en waar uiteindelijk een uitbraak uit zal volgen. Spannend :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rep7
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-09-2024
Bedankt Taro namens velen (denk ik) voor je visie!

Tussen welke lijnen uit de laatste alinea ga je traden? De onderkant rainbow en de bruine lijn of tussen de MA(7) en MA(99)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:40
Had niet verwacht dat alt season al voorbij zou zijn. Dacht dat die toch wel tot ergens in de zomer zou lopen. Denk je niet dat dit slechts een correctie is en de markt doorgroeit de komende maanden Taro?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Rep7 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:33:
Bedankt Taro namens velen (denk ik) voor je visie!

Tussen welke lijnen uit de laatste alinea ga je traden? De onderkant rainbow en de bruine lijn of tussen de MA(7) en MA(99)?
d:)b

De 1D MA7 & MA99 inderdaad en daartussen mogelijk de 4H varianten.
Currry schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:35:
Had niet verwacht dat alt season al voorbij zou zijn. Dacht dat die toch wel tot ergens in de zomer zou lopen. Denk je niet dat dit slechts een correctie is en de markt doorgroeit de komende maanden Taro?
Volgens mij zegt ook niemand dat die al voorbij is, maar niets gaat zonder correctie onbeperkt verder omhoog. In mijn bericht hierboven zeg ik er al iets over.

Dit is wel een goede om in de gaten te houden, de Bitcoin Dominance vs altcoins, die gaat ook niet onbeperkt omlaag...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrjqIgQQPVvlE_z2TACgBoWvaCY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HOjXmGABdmsd0ZGXYzjGT6oB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door Taro op 23-04-2021 20:44 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Nou die bearish ascending triangles werken bij bitcoin blijkbaar ondersteboven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 21:37

p0st

Dutch Reefer

jowi schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:41:
Haha yup, ik had 'm ook even ingetekend en zag gelukkig dat 'ie gebroken werd :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vgkH4BA.png
Taro schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:45:
[...]

Tot max 51.100-225, daarna waarschijnlijk weer omlaag.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L6c6vKF.png

Plausibel :9

[ Voor 27% gewijzigd door p0st op 23-04-2021 20:50 ]

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
jowi schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:41:

Edit: Verkocht...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uz0bQAXGC1Eyt8m0UGrMfWkPscc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EHOB60gFCF375ttYeBLg98eu.png?f=user_large

[ Voor 31% gewijzigd door Taro op 23-04-2021 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
[...]

[Afbeelding]
Mag ik vragen hoe je daarbij komt? Ik zou zeggen 51.900...

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonatw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-06 21:12
Knappe technische analyse Taro, dank.
Kijkende naar de markt ontwikkeling, ben ik benieuwd naar jullie mening:

Gegeven
- relatief veel retail beleggers (geld/tijd over, negatieve spaarrentes)
- veel cash in de markt, dus inflatiespook, bedrijven diversificeren portfolio met ook crypto als hedge
- aandelenbeurzen sterk - aex nog steeds boven 700
- verwachtte btc correctie en laag trading volume

Stelling: heel veel groeimogelijkheden voor crypto markt, zowel btc als alts zullen sterk doorgroeien

Conclusie: 🌝

Geeft dit wat meer hoop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
51.1 atm.
Ik vind het knap als je (wederom) gelijk gaat krijgen.

Waar heb jij dit geleerd als ik dat mag vragen?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
enomiss schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:14:
[...]

Mag ik vragen hoe je daarbij komt? Ik zou zeggen 51.900...
4H MA7 bij de vorige candle +150 marge omdat de koers vaak iets omhoog doorschiet en niet iedereen naar die lijntjes kijkt.
streamnl schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:17:
[...]
Waar heb jij dit geleerd als ik dat mag vragen?
Patroonherkenning + ervaring sinds 2017 + hier en daar wat kennis opgedaan.

Eigenlijk al deze trades heb ik op basis van o.a. MA's en bovenstaande uitgevoerd (onder=oud, boven=laatste/nieuw):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uoZNNgpeispeT0nNMMLS15PQO2M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gEnll4VxAQMCORSyf2P3WEjF.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oa3_vMHiemhHYTiXqnuU2NizF90=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IXvmsC9y70MMJlTBddpfAlSo.png?f=user_large

[ Voor 55% gewijzigd door Taro op 23-04-2021 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
Hoop dat je gelijk hebt, want als ik boven dat punt kom koop ik minder btc terug als ik weer in zou stappen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nagynl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:38
Nah hoeft voor mij niet, stijg maar lekker door, dit dalletje heeft lang genoeg geduurt :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoodyWindoW
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-05 06:58

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

Taro schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:32:
[...]

4H MA7 bij de vorige candle +150 marge omdat de koers vaak iets omhoog doorschiet en niet iedereen naar die lijntjes kijkt.
Bizar hoe ‘tie daar nu ook gewoon op blijft hangen! Ben benieuwd, aangezien je vaak gelijk krijgt sinds dat ik dit forum volg.

Heb je dan ook al buyorders klaarstaan en zo ja, op welk bedrag/welke range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Taro schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:32:
[...]

Hieronder dus 4h MA7... hoe interpreteer je dan hieruit dat dat de max is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ax7tLhnIsrPGysCLYB-N2znOmdg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r4tDD4b3lzvstKKIYeop1kTF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door enomiss op 23-04-2021 22:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
enomiss schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:42:
[...]

Hieronder dus 4h MA7... hoe interpreteer je dan hieruit dat dat de max is?

[Afbeelding]
Ik heb dat punt op basis van de vorige 4H candle bepaald +150 marge:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugylet5R7jJFu0weycXf3fJX9XA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lzpz6OB4xKQ2W2FHKINn5Ihd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 09:41

JT

VETAK y0

Wel mooi om te zien hoe die langzaam naar de 51,3 is gegaan en nu weer rustig zakt :P @Taro strikes again!

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
Taro schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:47:
[...]

Ik heb dat punt op basis van de vorige 4H candle bepaald +150 marge:
[Afbeelding]
Impressive. Maar hoe lees je dat dan? MA7 gaat op 4u door bovenkant vorige candle in dalende trend = top bereikt?

[ Voor 56% gewijzigd door enomiss op 23-04-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Hoe ver denk je dat ie zou kunnen zakken? Onder de 48K?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
jowi schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:57:
Hoe ver denk je dat ie zou kunnen zakken? Onder de 48K?
Ik doe hier een poging, maar niet all-in:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5qLIpX6QFH-sX2lMhP51mFdqrA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Kmn3eWowNYmIlI3MmpoXA8dn.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:59:
[...]

Ik doe hier een poging, maar niet all-in:
[Afbeelding]
Dat ligt, in mijn ogen, wel opvallend dicht bij het punt wat je eerder noemde (51.100-225). Is dat de marge waarop je handelt, dergelijke verschillen?

Ik bedoel dit niet als, dit is mij te min of zo, maar meer van, dergelijke kleine verschillen vergen wel dat je er echt kort op zit om niet de slag te missen, of zie ik dat helemaal verkeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
YES schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:21:
[...]

Dat ligt, in mijn ogen, wel opvallend dicht bij het punt wat je eerder noemde (51.100-225). Is dat de marge waarop je handelt, dergelijke verschillen?

Ik bedoel dit niet als, dit is mij te min of zo, maar meer van, dergelijke kleine verschillen vergen wel dat je er echt kort op zit om niet de slag te missen, of zie ik dat helemaal verkeerd?
Dat is >700 USD verschil met mijn uitstappunt, ik handel niet met een paar tientjes, dus tikt op een dag wel behoorlijk aan. En als ik een instappunt mis, dan wacht ik wel op de volgende, tenzij ik het gevoel heb dat de bodem voldoende is getest, dan market buy ik alsnog.

Maar verschilt ook of ik aan de knoppen kan zitten of niet. Mijn laatste uitstappunt enkele dagen geleden was >56k en mijn laagste instappunt daarna was bovenin de 47k, dus het hangt ervan af of ik er inderdaad kort op kan zitten of niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:28:
[...]

Dat is >700 USD verschil met mijn uitstappunt, ik handel niet met een paar tientjes, dus tikt op een dag wel behoorlijk aan. En als ik een instappunt mis, dan wacht ik wel op de volgende, tenzij ik het gevoel heb dat de bodem voldoende is getest, dan market buy ik alsnog.

Maar verschilt ook of ik aan de knoppen kan zitten of niet. Mijn laatste uitstappunt enkele dagen geleden was >56k en mijn eerste instappunt daarna was bovenin de 47k, dus het hangt ervan af of ik er inderdaad kort op kan zitten of niet.
Ja oké. Ik zat echt even te kijken. Ik ben op 300 usd onder jouw voorspelde punt (50.800) deels uitgestapt en dacht, mooi gedaan als hij nu ook weer gaat dalen. Toen zag ik jouw buy-orders en dacht ik, heeft het dan wel zin gehad. Ja 500 usd, maar met mijn bedragen zie je dat niet echt terug zeg maar.

Ik denk dat ik voorlopig maar even gok dat we nog ietsje verder zakken weer. Als dat niet het geval is zal ik mijn verlies moeten nemen maar ik heb vandaag al wel twee keer goed gehandeld met BTC en dus meer sats verzameld, dus een keer een mislukte trade kan ik wel aan :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Eén nuance bij de genoemde bedragen van @Taro (iets dat hij zelf overigens al eerder benoemde), het gaat niet per se om één magisch in- of uitstapbedrag. 51200 is zoals gezegd een bepaalde MA +- een bepaalde marge. Vervolgens kan je, met dit specifieke target in gedachten, een strategie bedenken waarbij je geleidelijk in- of verkoopt naar dit punt toe.
Voorbeeld: BTC daalt en je verwacht een bounce te zien bij ~47500. Stel dan bijvoorbeeld buy orders in op de volgende wijze: 20% op 48500, 20% op 48000, 30% op 48000 en 30% op 47500 (100% is hier het bedrag dat je wilt inzetten, niet je hele trading pot o.i.d.)
Op deze wijze zorg je dat je je gemiddelde inkoopprijs laag houdt én dat je een stukje meepakt als de bounce-target niet exact wordt gehaald. Het gaat er niet om dat je de maximale winst uit een trade haalt, dat lukt immers niemand. Als je maar in de buurt komt, met een bepaalde marge waar je je prettig bij voelt.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Jedi_Pimp schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 00:26:
Eén nuance bij de genoemde bedragen van @Taro (iets dat hij zelf overigens al eerder benoemde), het gaat niet per se om één magisch in- of uitstapbedrag. 51200 is zoals gezegd een bepaalde MA +- een bepaalde marge. Vervolgens kan je, met dit specifieke target in gedachten, een strategie bedenken waarbij je geleidelijk in- of verkoopt naar dit punt toe.
Voorbeeld: BTC daalt en je verwacht een bounce te zien bij ~47500. Stel dan bijvoorbeeld buy orders in op de volgende wijze: 20% op 48500, 20% op 48000, 30% op 48000 en 30% op 47500 (100% is hier het bedrag dat je wilt inzetten, niet je hele trading pot o.i.d.)
Op deze wijze zorg je dat je je gemiddelde inkoopprijs laag houdt én dat je een stukje meepakt als de bounce-target niet exact wordt gehaald. Het gaat er niet om dat je de maximale winst uit een trade haalt, dat lukt immers niemand. Als je maar in de buurt komt, met een bepaalde marge waar je je prettig bij voelt.
Je wilt niet weten hoe 'trots' ik me voelde dat mijn uitstapmoment binnen de 500 dollar van Taro zijn voorspelling zat. Dat heb ik dus vanmiddag zelf uitgedacht en vanavond kreeg ik kort daarvoor de bevestiging en heb ik de order ingeschoten.
Zelfs mijn buy orders heb ik nu iets boven het verwachte dieptepunt gezet, zoals je ook aanraadt, zodat ze in ieder geval gehit worden als dat level daadwerkelijk bereikt wordt, ook als ik er tot ongeveer 500 dollar naast zit.

Je nuance geeft mij juist de bevestiging dat ik vandaag goed opgelet heb, thanks :)

[edit]
Wat nog wel een goede toevoeging kan zijn:
ik vroeg het daarom ook juist aan @Taro waarom hij die orders relatief dicht bij elkaar had liggen, omdat ik even het idee kreeg zelf iets (strategisch) gemist te hebben. Maar hij kan met die kleine marges gewoon meer winst maken. Voor mij geldt nu, geduld hebben en hopen dat mijn idee klopt, en anders accepteren dat ik wat minder sats heb verzameld met deze move.

[ Voor 11% gewijzigd door YES op 24-04-2021 01:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:31
Taro schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:52:
...Omdat er al een bepaalde cycle is doorlopen: Bitcoin -> Ethereum -> Grotere alts -> Kleinere alts -> Shitcoins, kan het einde van deze bullrun in zicht zijn....
Die cycle is vrij herkenbaar langsgekomen idd. Dat zette mij ook al aan het denken over de mogelijkheid dat het vuur in de huidige bullrun aan het doven is.
Maar, als je de huidige run qua structuur met die van 2017 (en ook die van eind 2013) vergelijkt, vind ik het feit dat we (=BTC) al behoorlijk lang in een soort van 45-60k range traden (rode vakkie rechts), een signaal van stabiele groei, in plaats van het usual blow off top-achtige patroon dat die andere keren gepaard ging met de top van een bullrun. (Beide charts heb ik ter eenduidig vergelijk over een ongeveer gelijke tijdspanne van ~450 dagen uitgerekt):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vl1ba_i-RRNh3FCFCr8a7VTgZAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HFi5JlCbw4QbRqkinUPlwK5T.jpg?f=fotoalbum_large
Hoe langer we hier blijven hoveren, hoe meer ik denk dat de verkoopdruk op dit niveau afneemt.
Bovendien zien de fundamentals er naar mijn mening nog steeds gunstig uit.
Een dipje naar ~40k zou mij echter niet verkeerd uitkomen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@toilet_paper Helemaal mee eens, ik vermoed ook niet dat dit het was. Het kan wel en dat moet je altijd in het achterhoofd houden.

@Jedi_Pimp Inderdaad. Ik hanteer voor het uitstappen vaak 1 tot 3 niveaus als ik aan het traden ben, maar voor het instappen hanteer ik vaak 5 of meer instapbedragen waarvan de laagste de hoogste waarde heeft om het gemiddelde instapbedrag te verlagen, je kunt het nooit precies timen. En ik kijk naar het grotere plaatje, mijn nieuwe kooporders zijn allemaal gehaald, maar ik had er voor vannacht vertrouwen in ivm de range die ik vermoedde (maar niet voldoende om all-in te gaan), dus de koers is nog een stuk verder gedaald nadat mijn buy orders zijn geraakt, maar deze staat nu alweer boven mijn instapbedragen.

@YES Je kunt je strategie aanpassen aan de hoogte van het bedrag waarmee je handelt. Aan de andere kant gaat het natuurlijk om percentages. Ik heb door gisteren met BTC, ETH en BNB te traden +4,97% op de hele handelspot gehaald en tov 4-5 dagen geleden +-15% meer BTC. En of dat dan op >1 BTC of op 250 USD is maakt natuurlijk relatief gezien niet uit, in zijn totaliteit natuurlijk wel. Welke afweging daar in mee kan spelen is de waarde van je pf vs je levensstandaard. Verdien je bijv. 3x modaal en is je pf 250 USD, dan ga je waarschijnlijk niet 15x klikken voor +3 USD winst. Verdien je modaal en is je pf >50.000 USD, dan is met 1 trade 1 modaal maandsalaris extra verdienen wél 15 klikken en de gok waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jowi
When in doubt, zoom out: teken op de daily eens vanaf december vorig jaar op elke laatste vrijdag vd maand (future expirations) een verticale lijn... dan zouden we tot a.s. vrijdag nog wat verder gaan zakken om daarna in mei weer mooie stappen omhoog te maken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NShAEPDwwFhJCMmUkNEbiudiKDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g3IFPPiB0oDIMYmaj4BNm9hy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door jowi op 24-04-2021 08:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Heb even de laatste video van Madelon Vos bekeken.
TLDR: Er is op de iets langere termijn niets aan de hand, dumps als afgelopen dagen zijn er in 2013 en 2017
ook geweest en we gaan binnenkort weer gewoon omhoog. Zie de postings van PlanB.

Oja, Safemoon zou een ubershitcoin zijn ofwel een Ponzi dus er vanaf blijven. ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jowi
RaptorXS schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:46:
Heb even de laatste video van Madelon Vos bekeken.
TLDR: Er is op de iets langere termijn niets aan de hand, dumps als afgelopen dagen zijn er in 2013 en 2017
ook geweest en we gaan binnenkort weer gewoon omhoog. Zie de postigs van PlanB.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmaLN0OJs46vH96_Pj6fvwN_YI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d8tHIfkPjQ4qAp7U4ARv0aGp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:22
Lang alt season met stabiele btc koers, Alt traders hebben het alleen nog niet helemaal door. Losweken die handel van btc jongens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoodyWindoW
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-05 06:58

WoodyWindoW

3.245 WP op ZW 31°

Misschien vormen we vandaag een mooie W om vervolgens naar boven te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:03

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik vind de modellen van PlanB interessant en het zou, zoals alle toekomst voorspellingen voor BTC, uit kunnen komen. Maar je moet ook oppassen dat je er niet in gaat geloven omdat je graag wil dat het uitkomt.

Hoeveel kans van slagen geven jullie de voorspellingen van PlanB? 10%? 90%? Ik zit rond de 25% denk ik.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:33
Dat het model waarheid wordt lijk me een goede kans hebben. Kijk bijv. naar de DOW J van afgelopen 5 jaar, daar zit ook een uptrend in, alleen bij BTC speelt de halving een grote rol.

Dat veel mensen hierin ‘geloven’ is op dit moment alleen maar gunstig omdat die positiviteit dan ook doorwerkt in het hoger stuwen van de BTC prijs, hij wordt immers toch min. 100k dit jaar 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-06 23:33
Ben erachter gekomen. Flexibele rente wordt dagelijks in je spot account bijgeschreven.

[ Voor 93% gewijzigd door PHPResource op 24-04-2021 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
WoodyWindoW schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:48:
Misschien vormen we vandaag een mooie W om vervolgens naar boven te gaan?
Ik hoop zelf op een M en dan dus nog een tikkie lager, daarna pas weer omhoog. Dit lijkt wel een W, maar kan ook zomaar een ascending triangle worden, wat een continuation pattern kan betekenen, dus uitbraak naar beneden.

Van mij mag het pas flink omhoog als er eerst nog een iets dieper dal gezet wordt :)

Maar goed, het gaat nooit zoals ik wil of hoop of bedenk, dus het wordt ongetwijfeld een W die vannacht recht omhoog gaat en voor morgenochtend nog een nieuwe ath zet. Kan niet anders.

[ Voor 15% gewijzigd door jowi op 24-04-2021 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Nou die W zie ik niet gebeuren :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hb2ipXt.png

Maar wat dan wel? We gaan het meemaken :D

EDIT 19:44
Spannond, ik vrees het ergste morgenochtend (of vannacht) :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f2fcWS6.png

[ Voor 34% gewijzigd door p0st op 25-04-2021 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 23:04

jvp

p0st schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:25:

[Afbeelding]

Maar wat dan wel? We gaan het meemaken :D
Is dit niet gewoon heel bearish en gaan we fijn ten onder naar beneden? Heb het idee dat alle seinen momenteel op rood staan en zie weinig positiviteit. Tijd voor fiat?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• jowi
p0st schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:25:
Nee, het is meer een /\/\/\/\/\/\/\///\/\///\///\\\/\ soort van patroon _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:28

psy

sOid schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:08:
[...]

Ben ondertussen bezig met tekstjes voor startpost van mining-topic! NKN komt hier ook in terug. Afhankelijk van weekendplannen komt het deze week online. (Als @Richh deadlines haalt <3 :P)
Leuk!

Over Chia.

Het lukt me nu om 8 plots tegelijk aan te maken met een 9900k. Temp disk nu is een 4TB m2 ssd. Je ziet dat het RAM wel volloopt dan, ik heb 32 GB en op een gegeven moment was 31 GB in gebruik. Ook de cpu is nu regelmatig volledig belast, 16 threads bijna continue 100% dat heb ik nooit eerder gezien. Maximum vermogen is zo'n 130 Watt dat valt dan relatief weer mee voor een heethoofd als de 9900k. Maar de AMD's zullen dit zeker beter doen! Koeling is nu nog goed te doen.

Duur met 8 plots was zo'n 11 uur, dus 16 per dag kan ik er per 9900k uitpersen.
Handig is wel om ze met een klein beetje vertraging te starten. Op het einde moeten de plots verplaatst worden, en dat duurt relatief lang als je ze over het netwerk moet verplaatsen. De thread kan je in de tussentijd niet gebruiken om te plotten, dus hoe sneller, hoe beter. Maar als dan een 2e en een 3e enzovoort ook wil gaan verplaatsen gaat het te lang duren. Nu opgelost door ze naar een ssd temp directory te zetten waarna een script ze zelf verplaatst via het netwerk.

Nu ben ik me aan het verdiepen hoe je een 2e pc kan laten plotten. Je kan de GUI dan niet gebruiken in verband met mogelijke sync problemen, maar je moet dan Powershell gebruiken. Eigenlijk lijkt die nog beter ook, want je kan dan elke thread afhankelijk eventueel stop zetten. De GUI kan dit helaas niet.

Blijft mooi om te zien hoe dit allemaal gewoon naast het minen kan lopen (nicehash). Ze bijten elkaar niet en op deze manier draai ik zo efficient mogelijk nu alles toch 24/7 aanstaat.

Zo nu verder >:)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 19:18
Richh schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:23:
[...]

Ik zoek antwoord op je stelling dat Bitcoin zogenaamd zou zijn ingehaald door andere coins. Op welke vlakken is dit? Wat betekent 'technisch beter'?

Hoe lang worden webpagina's al opgebouwd met HTML? Hoelang lezen we databases uit mbv SQL?
Het fundament klopt gewoon en is juist. Waarom moet dat anders, waarom is dat volgens jou beter?

Het verhogen van transacties (meer blokken, meer transacties per blok) is tot in beperkte zin maar wenselijk. Het heeft te maken met de kern waar Bitcoin toe doelt. Stel dat Bitcoin daadwerkelijk alle financiele transacties zou gaan bevatten. Willen we nou echt dat de BTC blockchain, die nu al honderden gigabytes groot is, alle kopjes koffie die iedereen ter wereld iedere seconde koopt, gaat verwerken? Een blockchain is per definitie inefficient(er dan een gedeelde database); dit is niet op te lossen zonder aan 1 van de pijlers (decentraal) te zagen. Waarom zou je dat willen?

Er is zeer bewust voor een second layer / Lightning Network gekozen, en daar is helemaal niks ouderwets aan.

Je kan je sowieso afvragen, los van 'blockchain', of een zeer volatiele munt ooit kan werken als betaalmiddel. Daarvoor moet de munt stabiel zijn. Immers; als hij gegarandeerd in waarde toeneemt, geeft niemand hem uit. En als hij in waarde daalt, wil niemand het hebben.

Wat is volgens jou 'innovatie op het gebied crypto'? Dat is precies de vraag die ik hierboven en in mijn vorige post ook aan je stelde.

Bitcoin laat als project juist heel goed zien dat dit open source prima mogelijk is :)

Niks, en dat is nou precies de kracht van Bitcoin. Waarom moet Bitcoin veranderen?
Wat moet er opschieten?
Fee's en transaction speed zijn de enige die ik kan bedenken, en daar hebben we lightning voor...

IOTA heeft totaal andere doelen en had klaarblijkelijk verandering nodig om tot die doelen te komen. Dan kan je stellen, woohoo, innovatie! Of je kan stellen dat ze het blijkbaar al een paar jaar verkeerd deden :P

[...]

Hoe staat het er nu mee? Nou: https://1ml.com/statistics
Het staat al jaren live.

Offline transacties? Hoe had je dat in gedachten :+ :+

Bitcoin zit op het 4-6 voudige qua transacties, maar dat is natuurlijk niet het punt wat je wil maken.

Waar het op neerkomt is Proof of Stake coins vs Proof of Work coins. Daar zit qua decentralisatie en bijbehorende belangen een wezenlijk verschil tussen. Niks ten negatieve van de een of de ander, maar je kan niet stellen dat er een van de twee 'technisch beter' is in mijn optiek.
PoW/PoS wil ik best eens wat langer op in gaan, maar deze post is al zo lang inmiddels.

Buiten dat je dat niet weet... :P
Wat is nou precies het doel van crypto? Van blockchain?
De vraag waar het hierboven om gaat, ging over 'technisch beter'. Dat is vervolgens een com-pleet ander verhaal dan wat er waarde heeft in deze wereld. En dus waar ik vette zakken van wil hebben.

Bitcoin heeft waarde door wat we tegenwoordig (om toch maar zo'n buzzword te gebruiken) 'tokenomics' noemen. De gegarandeerde schaarste en de bijbehorende naam wat het nu zelfs macro-economisch interessant maakt. Dat maakt Bitcoin voor mij waardevol en maakt dat ik er zowaar mijn avatar van heb gemaakt.

Al die altcoins werken economisch gezien meestal totaal anders. Dan kan je nog zo snel zijn, maar dat maakt het niet waardevol... en als het wel waardevol zou zijn omdat je het zo goed dagelijks als betaalmunt kan gebruiken... dan werkt het economisch weer niet goed als betaalmunt omdat de waarde niet stabiel is 8)7
Dank voor je uitgebreide reply en sorry dat ik er even over doe om te antwoorden. Maarja, good thing take time ;)

De stelling waar ik het niet mee eens ben is "Bitcoin is qua techniek niet door tal van coins ingehaald". Dat is wat je oorspronkelijk zei. De tl;dr; van mijn kant is nog steeds: wat een kul, het wordt is aan alle kanten links en rechts ingehaald.

Volgens mij zijn we het op veel vlakken met elkaar eens: decentralisatie is goed, je hebt zou voor een goed product geen marketing nodig moeten hebben en fysiek goudstaven naar de andere kant van de wereld is niet wat we willen. Het hele idee van Bitcoin is gewoon prachtig. Even los van het feit dat marketing wel degelijk een bepalende factor kan zijn in het succes van een product willen we natuurlijk gewoon dat de beste producten vanzelf boven komen drijven.

Je geeft ook aan dat je misschien niet moet willen dat alle transacties van de wereld in de BTC blockchain gaan zitten; het is een inherent log ding. Fundamenteel is het dus niet een geschikt voor een p2p currency. Daar zijn we het dan dus over eens. Jij zegt dat je dus een 2e laag nodig hebt. Ik snap echter niet waarom je die 2e laag niet gewoon in het fundament kan zetten zonder eraan te zagen. Wellicht kan je daar wat dieper op ingaan want ik heb een aantal voorbeelden gegeven van projecten die dat wel kunnen.

In ieder geval is de basislaag van bitcoin qua techniek dus ouderwets. Bitcoin moddert al jaren door op dezelfde trage dure basis terwijl andere projecten dat veel beter doen. Dat doen ze door allerlei verschillende technieken. Er projecten die een DAG gebruiken of een "traditionelere" blockhain met sharding of misschien iets met zk-rollups (hoewel de wiskunde daarvan mijn petje te boven gaat dus daarvan moet ik het nog maar zien voordat ik het kan geloven). Mijn belangrijkste punt is dat er nu al genoeg projecten zijn die laten zien dat je fundamenteel (laag 1) kan schalen zonder concessies te doen aan veiligheid dan wel decentralisatie. Dat is puur techniek: programmacode en protocol. En al die projecten bouwen in zeker zin voort op bitcoin; is het niet de code dan is het wel het idee van een decentrale persmissieloze en toegankelijke munt (met het bijbehorende protocol en code).

Dan komen we bij wat volgens jou de oplossing is het bovenstaande: lightning. Het zal wel aan m'n filterbubbel liggen maar ik kan nog steeds geen voorbeelden vinden waarbij het laat zien dat het goed werkt. Ik kom altijd op dit soort filmpjes of dit soort threads. Voordat je kan beginnen moet je een channel instellen en dat duurt lang en kost geld. Kan je me een goed voorbeeld geven van hoe het zou moeten werken? Of, als je wil doen we die twitter thread na: ik stuur jou eerst €0,10 cent in nano en dan stuur jij mij €0,10 in BTC met lightning.

Als blijkt dat lightning wel goed werkt neem ik m'n opmerking terug. Dan is het wellicht geen natte krant op een diepe wond maar een mooie pleister :+

P.S.
Een offline transactie betekent dat ik jou iets kan sturen zonder dat je online bent. B.v. als ik je iets wil sturen zonder dat je er om gevraagd hebt.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:32

resusaapje

h less

De updates aan Binance lijken geen rare gevolgen te hebben gehad. Zover ik kan zien :)

Wat me opeens wél opvalt, zijn de negatieve spikes bij veel, zo niet alle coins/token op 18 april 5:30.

Zien jullie dat ook? Correcties aangebracht in het verleden?

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:55
Pkunk schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:24:
[...]

Dank voor je uitgebreide reply en sorry dat ik er even over doe om te antwoorden. Maarja, good thing take time ;)

De stelling waar ik het niet mee eens ben is "Bitcoin is qua techniek niet door tal van coins ingehaald". Dat is wat je oorspronkelijk zei. De tl;dr; van mijn kant is nog steeds: wat een kul, het wordt is aan alle kanten links en rechts ingehaald.
Maar wat is ingehaald dan? Dit is de derde keer dat ik je dat vraag.

Dat het sneller werkt, of dat de transactiekosten lager zijn. Dat is eigenlijk het enige argument waar je mee komt. Ja, dat klopt - dat wil ik ook opnieuw wel toegeven. Daar staat echter tegenover dat ze minder decentraal zijn, dat ze (in theorie, al heeft Raiblocks natuurlijk wel eens een double spending issue gehad) eenvoudiger te attacken zijn, en/of andere voor- en nadelen. Dat maakt ze simpelweg niet beter; dat maakt ze anders, door principieel andere beslissingen.

Heel veel 'problemen' van Bitcoin; de hoeveelheid tx en de snelheid, zijn grotendeels te verhelpen door wat variabelen aan te passen. Dat is dus geen 'technisch betere' oplossing (een voorbeeld van technisch beter is: efficiëntere code), maar simpelweg een domme configuratie. Verhoog de block size, versnel het aantal blocks, klaar.

Ooit hadden een aantal mensen (vooral niet-developers overigens) precies hetzelfde idee in 2017, zij hebben een hard-fork verzorgd. Bitcoin Cash is het werkende bewijs dat je met grofweg dezelfde codebase, zonder second layer, deze zogenaamde problemen kán oplossen.
Ik kan je dan ook enorm aanbevelen om precies die soap nog eens terug te zoeken. Daarin zit de meeste argumentatie van Bitcoin developers waarom je precies dit niet zou moeten aanpassen, want daar horen natuurlijk ook weer drawbacks bij.
Je geeft ook aan dat je misschien niet moet willen dat alle transacties van de wereld in de BTC blockchain gaan zitten; het is een inherent log ding. Fundamenteel is het dus niet een geschikt voor een p2p currency. Daar zijn we het dan dus over eens. Jij zegt dat je dus een 2e laag nodig hebt. Ik snap echter niet waarom je die 2e laag niet gewoon in het fundament kan zetten zonder eraan te zagen. Wellicht kan je daar wat dieper op ingaan want ik heb een aantal voorbeelden gegeven van projecten die dat wel kunnen.
Omdat Lightning minder secure is dan het standaard netwerk. Lightning is feitelijk een trusted verbinding opzetten, omdat eigenaren hebben verklaard elkaar te vertrouwen (heel simpel gezegd).
Dit is juist enkel mogelijk, omdat de first layer erbovenop dit vastlegt.

En dan nogmaals, want daar ging je verder ook niet op in: Nano heeft niet dezelfde ingebakken schaarste die Bitcoin wel kent. Nano kent geen halvings. Het hele economische systeem van Bitcoin, je mag er van vinden wat je wilt, maar: het werkt, het is secure en bovenal: het financiële principe maakt het waardevol.

Ik kan me best een wereld voorstellen waarbij we allemaal betalen met Nano, of zelfs iets niet-decentraals als Ripple :P Nee: dat gaat met Bitcoin niet gebeuren. Jij trekt daardoor de conclusie dat Bitcoin 'dus' technisch achterloopt, maar deze conclusietrekking is precies het probleem. Zie de tl;dr onderin deze post.

Belangrijk is: waarom investeer je in de een of de ander. Want als iedereen die muntjes gaat gebruiken, hoeft dat niet te betekenen dat de prijs serieus oploopt. Sterker nog: als dat zou gebeuren, dan is de hele munt per definitie niet meer geschikt als betaalmunt, immers geven mensen geen geld uit als hun geld over een maand meer koopkracht geeft.

Bitcoin heeft in dit verhaal zijn plek gevonden, en werkt daarin. Juist precies vanwege de huidige technische inrichting.

Alle andere altcoins... niet. Er is geen principe waarop gebaseerd kan worden dat je NU die altcoin moet kopen, omdat het zogenaamd later meer waard wordt. Behalve natuurlijk de afhankelijkheid aan de BTC koers (ironisch, dat wel) en pump & dump groepen.
Kleine uitzondering voor smart contract platforms wellicht.
In ieder geval is de basislaag van bitcoin qua techniek dus ouderwets.
Ik snap nog steeds niet hoe je hier nou het woordje 'dus' tussenplaatst. Je geeft letterlijk telkens geen argumentatie voor deze hersenspinsels.
Dan komen we bij wat volgens jou de oplossing is het bovenstaande: lightning. Het zal wel aan m'n filterbubbel liggen maar ik kan nog steeds geen voorbeelden vinden waarbij het laat zien dat het goed werkt. Ik kom altijd op dit soort filmpjes of dit soort threads. Voordat je kan beginnen moet je een channel instellen en dat duurt lang en kost geld. Kan je me een goed voorbeeld geven van hoe het zou moeten werken? Of, als je wil doen we die twitter thread na: ik stuur jou eerst €0,10 cent in nano en dan stuur jij mij €0,10 in BTC met lightning.
De allereerste transactie kost net zoveel aan het aanmaken van een gewone Bitcoin transactie, om het principe wat ik hierboven uitlegde. Dit is key tot het begrijpen van lightning, en eveneens key om te begrijpen waarom Bitcoin er een second layer van gemaakt heeft en dus ook key waarom ik niet vind dat andere coins, die gelijkwaardige 'nadelen' accepteren voor 'gratis' transacties, zogenaamd technisch beter zijn.
Als je eenmaal je wallet hebt gekoppeld aan een lightning node, kunnen we dat idee inderdaad uitvoeren.

De vergelijking Nano vs Bitcoin is overigens vooral PoS vs PoW - met al zijn voor- en nadelen.
Een offline transactie betekent dat ik jou iets kan sturen zonder dat je online bent. B.v. als ik je iets wil sturen zonder dat je er om gevraagd hebt.
Als ik jou mijn wallet adres zou geven, hoef ik niet online te zijn om geld te ontvangen hoor ;)

De tl;dr is dat jij en ik 'technisch beter' op verschillende factoren beoordelen.

Ik vind: bij 1 ontwerp/doel/idee, 2 uitwerkingen, kan je een van de twee uitwerkingen als 'technisch beter' bestempelen. Bijvoorbeeld op basis van code kwaliteit.
Jij vind: 2 ontwerpen/doelen/ideeën, talloze verschillende uitwerkingen, en op basis van rationele factoren die toevallig op beide theoretische principes te beoordelen zijn (zoals kosten of transactiesnelheid), de snelste bestempelen als 'technisch beter'.

Met daarbij dus nog, dat techniek eigenlijk geen directe relatie heeft tot 'financieel waardevol'.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10-06 16:38
Weet niet of jullie dit debat al gezien hebben, maar vond het zelf interessant (2 uur lang)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:56
Richh schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:40:
[...]
Omdat Lightning minder secure is dan het standaard netwerk. Lightning is feitelijk een trusted verbinding opzetten, omdat eigenaren hebben verklaard elkaar te vertrouwen (heel simpel gezegd).
Dit is juist enkel mogelijk, omdat de first layer erbovenop dit vastlegt.
[...]
Nuance hier: lightning heeft eenzelfde trust model als bitcoin, omdat het op UTXOs gebaseerd is. Een mooie uiteenzetting van :Lightning, Liquid en verder lagen van Adam Beck:

edit:
iets verkeerde draadje, even verderzoeken

[ Voor 18% gewijzigd door DaCoTa op 25-04-2021 22:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jowi
Dus toch een W.
Gdvrd... nou ja. Dan maar iets minder winst op de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:36

Dark Angel

Corvette LS Power

jowi schreef op maandag 26 april 2021 @ 04:48:
Dus toch een W.
Gdvrd... nou ja. Dan maar iets minder winst op de lange termijn.
Ja helaas had het zo ook niet zien aan komen eerst nog even volgas omlaag en dan zo door de weerstands lijnen omhoog.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Op zich was het wel 'textbook' gedrag, de uitbraak naar beneden, maar dat bleek dus een fakeout te zijn; de echte uitbraak was alsnog naar boven. Bizar. Maar ja, dat is bitcoin...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Op zich nog steeds geen hele gekke spike trouwens, als je een beetje uitzoomt.
Dus die kans om rond 49k-50k weer in te kopen kán nog komen morgen :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ym5Hnjv.png

p.s. ik blijf bullish, ondanks dat de lijnen naar beneden wijzen :Y alleen durf ik nu even geen voorspellingen meer te doen, daar hebben we onze TA experts voor :)

[ Voor 14% gewijzigd door p0st op 26-04-2021 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
p0st schreef op maandag 26 april 2021 @ 07:53:
Op zich nog steeds geen hele gekke spike trouwens, als je een beetje uitzoomt.
Dus die kans om rond 49k-50k weer in te kopen kán nog komen morgen :9

[Afbeelding]

p.s. ik blijf bullish, ondanks dat de lijnen naar beneden wijzen :Y alleen durf ik nu even geen voorspellingen meer te doen, daar hebben we onze TA experts voor :)
Dus als ik de TA langzaam ga begrijpen... De blauwe schuine lijn naar onder, is de weerstand lijn. Als ie daar goed naar boven schiet, dan is ie weer "bullisch". Deze lijn wordt dan een supportlijn.

De rode lijn naar onder, is de supportlijn. Daar hoort ie op de "bouncen".
Gaat hij daar nog doorheen, dan gaan we nog verder naar beneden.

En in een utopie, hoort ie daar tussen te bewegen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
In het andere topic las ik allerlei hosanna posts, dus ik dacht laat ik daar eens een einde aan maken.
Haha nee hoor, maar enige voorzichtigheid is wel geboden, denk ik. De markt is wat mij betreft nog vrij grillig en onzeker op dit moment. Beginnende met de RSI, op de 1d hebben we onlangs het laagste niveau sinds maart 2020 aangetikt, namelijk ~30. Op de weekly hebben we 58.5 gehaald, hetgeen correspondeert met het niveau van begin oktober 2020 (het begin van de huidige bull run).

BTC/USD op de 1d heeft een bijna-perfecte bounce gezien op de 100d MA. Dit is op de korte termijn het meest bullish signaal dat we hadden kunnen krijgen. Ook heeft de gele box als resistance gediend, we hebben nog niet de fameuze "bull market support band" opgezocht (oranje en blauwe lijn).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gAQ7P1us_RRFnMXSmeu4AgkHEOI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rZ1qck2x5maBL60K2ROk9n6Y.png?f=fotoalbum_large

Is de weg naar boven nu dan vrij? Het volgende patroon was ik gisteren aan het bekijken, alleen lijkt dit nu al geïnvalideerd te zijn omdat we naar boven uitgebroken zijn. De komende uren zou een backtest van de bovenste lijn van deze channel mogelijk kunnen zijn, ~50300.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTK8_3jjMgliZta-Vvp4vQon6uU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AgPrQSWtPqPoSgDhC3N85DYj.png?f=fotoalbum_large

Er is wat mij betreft nog weinig veranderd ten opzichte van 2 dagen terug. In het meest gunstige geval testen we de "oude" resistance van ~51200 (zie de 1h chart) om daarna rond dit niveau te blijven en dan verder omhoog te gaan. Heel overtuigend is het nog zeker niet.

Overigens staan voor mij alle indicatoren nu op nóg donkerder groen dan voorheen om vooral in altcoins te gaan zitten. Ik ga met deze opmerking waarschijnlijk geen vrienden maken, maar ik hoor graag overtuigende argumenten die me van gedachten kunnen doen veranderen :)
  • BTC lijkt voorlopig niet veel te gaan doen c.q. in de 45k - 55k channel te blijven
  • BTC dominance is al weken aan het kelderen en er is nog marge naar beneden toe
  • De total altcoin market cap biedt nog immer veel upside potential
  • ETH heeft ondanks de grillen van BTC onlangs een ATH genoteerd. Zoals al eerder aangegeven, geloof ik in de cycle BTC > ETH > top alts > lowcap alts
  • Wellicht het meest belangrijke, de top alts hebben hun key moving averages veel beter gehouden dan BTC. Ik hoef natuurlijk niet uit te leggen wat dit betekent voor de /BTC pairs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jowi
Wat wel scheelt is dat het weekend voorbij is en tot nu toe de futures van de eu en usa beurzen er mooi groen uitzien. Dat kan een extra duwtje in de rug zijn. Ook de impact van de 'extreme' belastingplannen van Biden zijn een beetje weggezakt. Dat we nu tegen wat resistance aanlopen en we ipv terugvallen eigenlijk alleen maar wat langzamer stijgen, geeft de burger ook weer moed :) dat ziet er toch wel sterk uit. Maar goed, ik heb net een bakkie koffie op met een flinke scheut hopium. Hodl et emergo zeg maar.

[ Voor 55% gewijzigd door jowi op 26-04-2021 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Hier een artikel over mining van crypto via meestal gratis services, maar wel stiekem gedaan:
https://layerci.com/blog/crypto-miners-are-killing-free-ci/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:01
Jedi_Pimp schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:17:
  • BTC lijkt voorlopig niet veel te gaan doen c.q. in de 45k - 55k channel te blijven
  • BTC dominance is al weken aan het kelderen en er is nog marge naar beneden toe
  • ETH heeft ondanks de grillen van BTC onlangs een ATH genoteerd. Zoals al eerder aangegeven, geloof ik in de cycle BTC > ETH > top alts > lowcap alts
  • Wellicht het meest belangrijke, de top alts hebben hun key moving averages veel beter gehouden dan BTC. Ik hoef natuurlijk niet uit te leggen wat dit betekent voor de /BTC pairs
Wederom een mooie inhoudelijk post! Ik geloof ook wel in de cycle BTC > ETH > top alts > lowcap alts. Hoe kijk jij dan nu naar die hele SafeMoon/Doge/Elongate achtige hype? Ik denk bijna dat we aanbeland zijn bij de BTC > ETH > top alts > lowcap alts > shitcoins fase, en dit geeft me geen comfortabel gevoel.

Zie je het einde van dit rijtje altijd eindigen met een bearmarket of denk je dat zo'n cycle een paar keer kan plaatsvinden in een bullmarket?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-06 20:05
Een mooie start van deze week. Het ziet er wel allemaal wat zwak uit. Vooralsnog blijf ik dan ook oefenen met TA en scalpen op telkens een procentje ADA. Het zijn geen wereldschokkende bedragen, maar het is vooral leerzaam en levert iets meer op dan het kost.

Ondertussen stuitte ik ook op NEXO en zijn 12% APY op EUR. Ik vind wat posts terug van gebruikers (@Mooody @Taro), maar nog geen post waarin ik lees wat het addertje is. Waarom kan NEXO 12% geven en in welke gevallen ben ik het bokje?

Maktub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Jedi_Pimp schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:17:
Overigens staan voor mij alle indicatoren nu op nóg donkerder groen dan voorheen om vooral in altcoins te gaan zitten. Ik ga met deze opmerking waarschijnlijk geen vrienden maken, maar ik hoor graag overtuigende argumenten die me van gedachten kunnen doen veranderen :)
1. Eens.
2. Nouja, dan gaan we wel lows neerzetten die al jaren niet is aangeraakt. Ik betwijfel dat.
3. Is praktisch hetzelfde argument als 2
4. Ik denk dat je juist moet stellen dat deze cycle al voltooid is. De enige weg serieus omhoog, is een tweede keer eenzelfde cycle starten imho...
5. Tja, dat komt natuurlijk omdat we aan het einde zitten waarop de grootste shitcoins al moonden / heel veel x10 in amper een maand tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Waarom stond Ethereum deze week even op stilstand?
Op bloknummer 12.244.000 werd de Berlin hard fork geactiveerd op Ethereum. Naast vele veranderingen effent het de grond voor de volgende hard fork genaamd London, deze zal de manier waarop vergoedingen werken op Ethereum vernieuwen dankzij de activering van EIP-1559. Maar deBerlin hard fork ging niet zonder slag of stoot, het leek of de blockchain even tot stilstand kwam.
Hele artikel: https://nieuws.btcdirect.eu/stil-ethereum/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
MrMrq schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:59:
Een mooie start van deze week. Het ziet er wel allemaal wat zwak uit. Vooralsnog blijf ik dan ook oefenen met TA en scalpen op telkens een procentje ADA. Het zijn geen wereldschokkende bedragen, maar het is vooral leerzaam en levert iets meer op dan het kost.

Ondertussen stuitte ik ook op NEXO en zijn 12% APY op EUR. Ik vind wat posts terug van gebruikers (@Mooody @Taro), maar nog geen post waarin ik lees wat het addertje is. Waarom kan NEXO 12% geven en in welke gevallen ben ik het bokje?
Meerdere addertjes, waarvan de meeste ze ook weinig moeite doen om te verbergen.

De basisrente is sowieso 'maar' 4%.
Door het voor 3 maanden vast te zetten krijg je nog 4%.
Indien je 10% aanhoudt in NEXO tokens krijg je nog 2%.
Indien je je niet in EURX maar NEXO uit laat betalen krijg je nog 2%.

Die laatste fluctueert nog stevig, dus je kunt in één dag je opgebouwde rente zien verdampen of bijna verdubbelen.

Verder koop je feitelijk EURX tokens met de garantie 1 EURX = 1 EUR. Een soort stablecoin waarvan ik de afkomst niet weet, maar grote kans dat het gewoon een pyramidespel blijkt te zijn als iedereen op z'n zelfde moment het geld eruit trekt. Ik betwijfel of ze evenveel euro's achter de hand hebben als dat er EURX tokens uitgedeeld zijn.

Ik heb een deel van mijn spaargeld vastgezet tegen 8% en laat me uitbetalen in EUR. So far, so good, maar ik geloof niet dat het risicovrij is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jowi
Ypuh schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:28:
[...]
Ik heb een deel van mijn spaargeld vastgezet tegen 8% en laat me uitbetalen in EUR. So far, so good, maar ik geloof niet dat het risicovrij is.
Ik krijg hier hele grote IceSave gedachtes bij. Als het mis gaat, denk niet dat je ooit nog iets terug gaat zien, er staat niemand garant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
jowi schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:33:
[...]

Ik krijg hier hele grote IceSave gedachtes bij. Als het mis gaat, denk niet dat je ooit nog iets terug gaat zien, er staat niemand garant.
In de wereld van crypto had ik IceSave vooraf nog een betrouwbare partner genoemd. De lijst met crypto scams is oneindig en er komt elke week wel een nieuwe bij, en toch blijft de populariteit toenemen.

Turkse exchange met $10 miljard aan crypto legt plotseling handel stil, CEO verdwijnt – is dit een exit scam?

Edit: Gezien de platformen die nu in de lucht zijn en de diensten die NEXO aanbiedt (leningen), valt de APY nog wel te verantwoorden. Ze draaien ook alweer een jaar of 4 mee.

BitConnect blijft wat mij betreft nog wel de grootste scam, maar die boden ook 1% per dag. Dat komt neer op zo'n 3700% APY wat misschien wat teveel van het goede was.

[ Voor 18% gewijzigd door Ypuh op 26-04-2021 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-06 20:05
Super, dank voor de antwoorden!

Maktub

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Die 12% rente is (zoals eerder genoemd) het gunstigste geval. De 8% voor non-locked rente op je fiat is eigenlijk de sweet spot van Nexo. Als ze dat vol kunnen houden, zie ik ze nog flink groeien de komende jaren. Ik vind het dus prima om de rewards in Nexo tokens te ontvangen (+2% extra rente), omdat ik wel in het bedrijf geloof. Hoe groter ze worden, hoe kleiner het risico doorgaans is.

Nexo geeft wel wat garantie op je inleg, maar helemaal dekkend zal het (nog) niet zijn. Weet wel dat ze bezig zijn met verzekeringen via o.a. BitGo, dus wellicht kom er in de toekomst een mogelijkheid om geen 8%, maar 4% rente te ontvangen, volledig backed door een derde partij. Dat zou weer nieuwe aanwas van klanten kunnen opleveren.

Daarbij moet je ergens in durven geloven en enige risico durven te nemen om te kunnen profiteren van dit soort mogelijkheden. (medium risk, high rewards imo). Wat dat betreft zijn wij met z'n allen beta-testers. Vind je dat niet prettig, begin er dan niet aan. Simpel :)

Anderzijds.....Het in dit topic veelal omarmde Binance geeft ook vaak 15-20-30% rewards bij haar staking pools. Hoe kan dat uit? Waarschijnlijk door jouw assets weer uit te lenen of mee te traden (? zou je moeten nakjken). Locked staking geeft een platform tijdelijk extra liquiditeit, dat is vaak goud waard.

[ Voor 12% gewijzigd door Mooody op 26-04-2021 11:57 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wari Oman
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-05-2021
Dat DOGE en Safemoon (even een weekendje) moonen betekent niet dat we aan het einde zijn van de alt-cycle.

Historisch gezien is DOGE dat een nieuwe ATH zet juist het startsignaal van alt season. De BTC dominance schommelt ook nog maar net rond de 50%. Veel alts als Lightcoin hebben nog niet eens een ATH gezet. Prijzen worden nog steeds onderdrukt door whales.

Alt Season is pas begonnen IMO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KcRp

Een paar dagen geleden is er nog meer over gezegd: kcb in "[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Egeau schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:44:
[...]

Wederom een mooie inhoudelijk post! Ik geloof ook wel in de cycle BTC > ETH > top alts > lowcap alts. Hoe kijk jij dan nu naar die hele SafeMoon/Doge/Elongate achtige hype? Ik denk bijna dat we aanbeland zijn bij de BTC > ETH > top alts > lowcap alts > shitcoins fase, en dit geeft me geen comfortabel gevoel.

Zie je het einde van dit rijtje altijd eindigen met een bearmarket of denk je dat zo'n cycle een paar keer kan plaatsvinden in een bullmarket?
Goede vraag, zelf denk ik dat er meerdere cycles mogelijk zijn. Ik denk dat we nu in de tweede cycle zitten, vanaf januari dit jaar gezien. Wel is het hele memecoin circus voor mij een indicatie dat we nu op z'n minst in de buurt zijn van een local top.
Richh schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:15:
[...]

1. Eens.
2. Nouja, dan gaan we wel lows neerzetten die al jaren niet is aangeraakt. Ik betwijfel dat.
3. Is praktisch hetzelfde argument als 2
4. Ik denk dat je juist moet stellen dat deze cycle al voltooid is. De enige weg serieus omhoog, is een tweede keer eenzelfde cycle starten imho...
5. Tja, dat komt natuurlijk omdat we aan het einde zitten waarop de grootste shitcoins al moonden / heel veel x10 in amper een maand tijd...
Goede punten, alleen punt 3 ben ik niet met je eens. De totale altcoin market cap biedt nog veel marge naar boven juist als je deze afzet tegen de BTC/USD groei (ten opzichte van de ATH uit 2020). Anders gezegd, denk ik dat de altcoin market cap nog flink kan groeien zonder dat BTC.D daar evenredig onder zal lijden. Dat zou dan wel inhouden dat de total crypto market cap toeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Wari Oman schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:52:
Dat DOGE en Safemoon (even een weekendje) moonen betekent niet dat we aan het einde zijn van de alt-cycle.

Historisch gezien is DOGE dat een nieuwe ATH zet juist het startsignaal van alt season. De BTC dominance schommelt ook nog maar net rond de 50%. Veel alts als Lightcoin hebben nog niet eens een ATH gezet. Prijzen worden nog steeds onderdrukt door whales.

Je neemt safemoon en vooral doge wel heeeeeel serieus.
Beiden zijn uiteindelijk letterlijk waardeloos en van geen enkele betekenis, de ene is een scam, de andere een technologisch totaal achterhaalde grap, en absoluut geen afspiegeling van wat voor season dan ook.

Als je al iets kan zeggen over het verloop van het altseason dan zou het wmb zijn dat vannacht het begin van het einde is ingeluid door de reversal van bitcoin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:39
Mooody schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:52:
[...]

Die 12% rente is (zoals eerder genoemd) het gunstigste geval. De 8% voor non-locked rente op je fiat is eigenlijk de sweet spot van Nexo. Als ze dat vol kunnen houden, zie ik ze nog flink groeien de komende jaren. Ik vind het dus prima om de rewards in Nexo tokens te ontvangen (+2% extra rente), omdat ik wel in het bedrijf geloof. Hoe groter ze worden, hoe kleiner het risico doorgaans is.

Nexo geeft wel wat garantie op je inleg, maar helemaal dekkend zal het (nog) niet zijn. Weet wel dat ze bezig zijn met verzekeringen via o.a. BitGo, dus wellicht kom er in de toekomst een mogelijkheid om geen 8%, maar 4% rente te ontvangen, volledig backed door een derde partij. Dat zou weer nieuwe aanwas van klanten kunnen opleveren.

Daarbij moet je ergens in durven geloven en enige risico durven te nemen om te kunnen profiteren van dit soort mogelijkheden. (medium risk, high rewards imo). Wat dat betreft zijn wij met z'n allen beta-testers. Vind je dat niet prettig, begin er dan niet aan. Simpel :)

Anderzijds.....Het in dit topic veelal omarmde Binance geeft ook vaak 15-20-30% rewards bij haar staking pools. Hoe kan dat uit? Waarschijnlijk door jouw assets weer uit te lenen of mee te traden (? zou je moeten nakjken). Locked staking geeft een platform tijdelijk extra liquiditeit, dat is vaak goud waard.
Als Europeaan wil je qua stablecoin staking gewoon EUR kunnen staking en Nexo is volgens mij de enige die dat op deze manier doet.

Ik ben na een tijdje toch uitgestapt, vind het helaas niet veilig genoeg aanvoelen. Voor de 8% rendement op m'n Euro's heb ik het maar in VWRL geparkeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Mooody schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:52:
[...]

Die 12% rente is (zoals eerder genoemd) het gunstigste geval. De 8% voor non-locked rente op je fiat is eigenlijk de sweet spot van Nexo.
Dan leun je dus wel volledig op de Nexo token (4% + 2% voor aanhouden + 2% voor uitbetaling). Ik kies voor 8% en dan wel het locken. Je geld zit daarmee wel vast voor 3 maanden, maar je bent niet afhankelijk van het koersverloop. Ik wil met dat geld bewust geen crypto belegging, maar laat het ook niet tegen 0.10% op de spaarrekening staan. Zoals je zegt zie ik het ook als medium risk-high reward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online

Ik verwacht niet dat BTC gelijk richting een ATH gaat. Zit namelijk 20% tussen ofso. Dat duurt wel even. Grote kans dat ie een tijdje sideways gaat, waardoor de ALTS hiervan zullen profiteren.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Ypuh schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:55:
[...]

Dan leun je dus wel volledig op de Nexo token (4% + 2% voor aanhouden + 2% voor uitbetaling). Ik kies voor 8% en dan wel het locken. Je geld zit daarmee wel vast voor 3 maanden, maar je bent niet afhankelijk van het koersverloop. Ik wil met dat geld bewust geen crypto belegging, maar laat het ook niet tegen 0.10% op de spaarrekening staan. Zoals je zegt zie ik het ook als medium risk-high reward.
Deels waar. Je kan je Nexo tokens ook bijv. maandelijks weer uitcashen in EUR als je dat wilt. Moet je wel via een omweg doen (bijv. Huobi), maar dat is die +2% wel waard.

Ik heb overigens geen EUR op Nexo staan, alleen crypto. Met crypto is het doel om meer EUR te bezitten. Of eigenlijk tegen de assets te lenen als ik perse EUR nodig heb. Ik zie mezelf namelijk geen BTC of ETH verkopen de komende jaren.

Ik kies bewust voor uitbetaling in Nexo token, omdat ik denk dat de gains hoger zullen zijn dan die 8-10%. Alleen de dividend is jaarlijks al tussen de 15-20% en daarbij mag je verwachten dat het platform niet stil zal staan de komende jaren. Het afgelopen jaar was het rendement in ieder geval prima geweest, namelijk 3500% (+ 18% dividend daar overheen). Laat dat terugvallen tot 50% of zelfs 20% (bijna niet voor te stellen)....maar dus nog steeds beter dan 8% :)

Maar inderdaad, het risico is wel iets hoger. Slaap ik er slecht van? In tegendeel :)

[ Voor 11% gewijzigd door Mooody op 26-04-2021 18:28 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wari Oman
Aslanboy1905 schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:02:
[...]

Ik verwacht niet dat BTC gelijk richting een ATH gaat. Zit namelijk 20% tussen ofso. Dat duurt wel even. Grote kans dat ie een tijdje sideways gaat, waardoor de ALTS hiervan zullen profiteren.
Jup, tijdje sideways en alts gaan nog harder domineren, BTC D. zal nog verder zakkken....

Tot BTC weer een zieke sprong omhoog of naar beneden maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh

DOGE pumps begonnen 2 maanden geleden al. Alt season, hoe lang denk je dat dat duurt?

Overigens is alt season een term uit 2017; daarvoor waren er nog lang niet zoveel alts. Echt spreken van 'historisch gezien' vind ik ietsje voorbarig :P

Whales hebben geen enkel belang bij het drukken van prijzen; verre van zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KcRp
Vandaag is hier het één en ander over crypto banken besproken zoals Blockfi.
Nadat Blockfi vorige maand hun rentes hebben aangepast en tot maar 1 BTC 6% geven, hebben ze nu, een maand later, dit alweer verlaagd tot 0,5 BTC en 5% _O-

Meer info en meer lagere rentes

Op naar de volledige adoptie en een negatieve rente :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:43
kcb schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 02:00:
Vandaag is hier het één en ander over crypto banken besproken zoals Blockfi.
Nadat Blockfi vorige maand hun rentes hebben aangepast en tot maar 1 BTC 6% geven, hebben ze nu, een maand later, dit alweer verlaagd tot 0,5 BTC en 5% _O-

Meer info en meer lagere rentes

Op naar de volledige adoptie en een negatieve rente :+
Hm, net wanneer ik het wou uitproberen. Ik weet niet als het die percentages het nog waard zijn. Door gewoon te holden heb je een groot veelvoud daarvan. Voor die paar percentjes meer lijkt het mij dat risico dat niet echt meer waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:40

oNo

Richh schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:34:
[...]Overigens is alt season een term uit 2017; daarvoor waren er nog lang niet zoveel alts. Echt spreken van 'historisch gezien' vind ik ietsje voorbarig :P
Het is zeker anders.

Het is nu heel makkelijk om euro's te investeren in het Binance casino met allerlei "wazige" producten.
Veel meer nieuw geld gaat direct die kant op. Als je alleen al dit topic leest over de rendementen die men haalt, gesprek van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wari Oman
Richh schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:34:
[...]

DOGE pumps begonnen 2 maanden geleden al. Alt season, hoe lang denk je dat dat duurt?

Overigens is alt season een term uit 2017; daarvoor waren er nog lang niet zoveel alts. Echt spreken van 'historisch gezien' vind ik ietsje voorbarig :P

Whales hebben geen enkel belang bij het drukken van prijzen; verre van zelfs.
Is dat niet een goede tactiek om voor langere periode goedkoop in te slaan?

Anyway, zolang Bitcoin sideways blijft gaan en dominance een dalende trend laat zien, zitten we wat mij betreft nog in 'alt season'.

[ Voor 11% gewijzigd door Wari Oman op 27-04-2021 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008

watercoolertje

Untertitel

Skalders schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 02:03:
[...]

Hm, net wanneer ik het wou uitproberen. Ik weet niet als het die percentages het nog waard zijn. Door gewoon te holden heb je een groot veelvoud daarvan. Voor die paar percentjes meer lijkt het mij dat risico dat niet echt meer waard?
Hoe kan holden nou een veelvoud zijn van dat waar je ook (diezelfde coin) hold EN rente krijgt? Wel meer risico maar ook meer reward, niet minder...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jowi
Tesla heeft iets van $272 miljoen aan btc verkocht in Q1. Lekker winst gepakt dus. Valt me mee dat de hele btc nu niet alsnog totaal is ingestort, als ze op basis van een tweet van Musk al hysterisch werden in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Wari Oman schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:53:
[...]

Is dat niet een goede tactiek om voor langere periode goedkoop in te slaan?

Anyway, zolang Bitcoin sideways blijft gaan en dominance een dalende trend laat zien, zitten we wat mij betreft nog in 'alt season'.
Huh? Je zegt dat whales de prijzen drukken (dat zouden ze dan doen door coins te verkopen) - en dat doen ze om daar uiteindelijk 'goedkoop' weer mee in te kopen? 8)7

Whales hebben geen enkel belang bij het drukken van de koers. Whales gaan ook nu niet meer kopen, enkel de daytraders durven zoiets aan.

Volgens jouw laatste benadering zaten we nog in het altcoin season in januari 2018. Toen Bitcoin net gecrashed was en ook de alts (in dollars gezien) diep in het rood zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarebe1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-08-2023

Aarebe1

Maxi

Richh schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 11:44:
[...]

Huh? Je zegt dat whales de prijzen drukken (dat zouden ze dan doen door coins te verkopen) - en dat doen ze om daar uiteindelijk 'goedkoop' weer mee in te kopen? 8)7

Whales hebben geen enkel belang bij het drukken van de koers. Whales gaan ook nu niet meer kopen, enkel de daytraders durven zoiets aan.

Volgens jouw laatste benadering zaten we nog in het altcoin season in januari 2018. Toen Bitcoin net gecrashed was en ook de alts (in dollars gezien) diep in het rood zaten.
Mee eens.
Echter: Waarom zouden whales nu niet meer kopen?
Moet de volledige weg naar 288k door Jan Retail gedragen worden? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

jowi schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:09:
Tesla heeft iets van $272 miljoen aan btc verkocht in Q1. Lekker winst gepakt dus. Valt me mee dat de hele btc nu niet alsnog totaal is ingestort, als ze op basis van een tweet van Musk al hysterisch werden in het verleden.
Er wordt dagelijks voor vele miljarden dollars aan BTC verhandeld, wat boeit die 272 miljoen op een kwartaal nou :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Slonzo schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 12:14:
[...]

Er wordt dagelijks voor vele miljarden dollars aan BTC verhandeld, wat boeit die 272 miljoen op een kwartaal nou :O
Read between the lines dude.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jowi
Gerucht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDaMGZwAq1UMcvBRt7yvy5sI1xo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2BpY2EL6TCgC7oE3uRaH1nlG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Laatst online: 17-01-2024
heb sowieso mijn alts omgezet in bitcoin omdat ik verwacht dat er meer gaat plaatsvinden rondom bitcoin en grote bedrijven deze week
weet niet waarom maar gevoelsmatig

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik ga een gokje met ONT wagen. Enigszins emotioneel bij betrokken vanuit het verleden (Vanaf de ICO), dus misschien niet voor iedereen een logische keuze en volg mij ook vooral niet blindelings. Maar ONT is het volatielere broertje van NEO en beweegt vaak dezelfde kant op als NEO. Aangezien veel mensen op een stijging van NEO zitten te wachten omdat die nog relatief weinig heeft gedaan, gok ik naast NEO ook op ONT. ONT heeft tov de oude ATH nog een x38 te gaan, waar dat bij NEO grofweg x9 is vs BTC.

Op de 1M: Bodem is voldoende getest en de huidige koers ligt nu boven de MA7 die mogelijk support wordt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4ge2Znznq7shv0jHva00-4Lub8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vRuJEJ3oLHIcxODLTm7Jkp1X.png?f=user_large

Op de 1W: MA7 & MA25 worden waarschijnlijk support. De MA99 ligt relatief dichtbij, als die wordt getest is dat een x2 vanaf het huidige instappunt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtfLQQbPFV8uMa73NmxJ6mZtRqg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oaxHER03Leqnrq7LtzBJUwCI.png?f=fotoalbum_large

Op de 1D: MA99 is getest, mooie bounce, volgende horde: MA7 en MA25, waarbij de MA7 nu wordt getest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WujK-NQ8moZAvcJVVu8evt_z6EQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t7jiblPdfOlYkA22BsOHqBQn.png?f=fotoalbum_large

Ik waag een gokje, volg mij dus niet klakkeloos want hier is waarschijnlijk ook een sprankeltje hoop in het spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:44:
Ik ga een gokje met ONT wagen. Enigszins emotioneel bij betrokken vanuit het verleden (Vanaf de ICO), dus misschien niet voor iedereen een logische keuze en volg mij ook vooral niet blindelings. Maar ONT is het volatielere broertje van NEO en beweegt vaak dezelfde kant op als NEO. Aangezien veel mensen op een stijging van NEO zitten te wachten omdat die nog relatief weinig heeft gedaan, gok ik naast NEO ook op ONT. ONT heeft tov de oude ATH nog een x38 te gaan, waar dat bij NEO grofweg x9 is vs BTC.

Op de 1M: Bodem is voldoende getest en de huidige koers ligt nu boven de MA7 die mogelijk support wordt:
[Afbeelding]

Op de 1W: MA7 & MA25 worden waarschijnlijk support. De MA99 ligt relatief dichtbij, als die wordt getest is dat een x2 vanaf het huidige instappunt.
[Afbeelding]

Op de 1D: MA99 is getest, mooie bounce, volgende horde: MA7 en MA25, waarbij de MA7 nu wordt getest:
[Afbeelding]

Ik waag een gokje, volg mij dus niet klakkeloos want hier is waarschijnlijk ook een sprankeltje hoop in het spel :)
Ik heb een klein beetje van mijn NEO omgezet naar ONT, om je emotionele band te ondersteunen :+

Heb je ook meteen al een sell-order gezet en zo ja, waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remko.me
  • Laatst online: 17-01-2024
Maar NEO heeft toch best al redelijke stijging achter de rug?

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
YES schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:17:
[...]

Ik heb een klein beetje van mijn NEO omgezet naar ONT, om je emotionele band te ondersteunen :+

Heb je ook meteen al een sell-order gezet en zo ja, waar?
Thx, hopelijk eindigt het niet in een gezamenlijke depressie :)

Nee, nog niet ingesteld. Ik denk in eerste instantie vlak onder de 1W MA99 (Nu rond de 6000 sats), maar die daalt nog, dus zal wel zo rond de 4900-5500 worden. Pas als die echt doorbroken is stap ik weer in om daarna het volgende punt te bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Remko.me schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:20:
Maar NEO heeft toch best al redelijke stijging achter de rug?
Klopt, maar BTC, ETH, ADA, etc. hebben een nieuwe ATH neergezet, NEO nog niet en alhoewel de stijging vs USDT erg leuk is, is er nog veel ruimte tot de oude ATH in zowel USDT als BTC. Er zijn wel veel NEO bagholders, dat nekt de koers waarschijnlijk. Ik heb nu in BTC waarde 2x zoveel NEO als ONT, maar bijv. 5x zoveel DOT als NEO, dus ik zit er ook niet enorm diep in, maar ik geef het een kans.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:31
Op basis van het S2F model zit ik maar es wat te kliederen.
Heel erg natte vingerwerk.
Nu zit BTC op ~55k. Stel we gaan naar ~200k (groene pijltje hieronder) ergens 2e helft dit jaar, wat volgens dat model goed mogelijk moet zijn. Dan moet BTC 145k groeien in de komende 6 tot 8 mnd. D.w.z. bij een beetje gelijke trendlijn als in 2017.
Dat groene pijltje zou zelfs nog langer (en ook steiler) kunnen zijn.
Nogmaals, natte vingerwerk.
Da's zo'n 20k per maand gemiddeld, fomo effect erbuiten gelaten.
Dan moet er zowat 1,5 biljoen (trillion) dollar bij BTC in. Da's 'n hoop poet. Denk niet dat BTC dat gaat halen eerlijk gezegd.
'T zou mooi zijn natuurlijk.
Wel ik kijk naar aanleiding van dit model enigszins naar de periode augustus/september. Of we nu op 80k staan of op 150, tegen die tijd stap ik sowieso sterker uit. Afhankelijk van de trendlijn t.z.t. uiteraard, mocht de koers zich ineens heel anders gaan gedragen, ga ik mijn strategie natuurlijk herzien.
(Ben overigens al sinds 20k winst aan het nemen vanwegen verbouwingsperikelen, zij het kleine plukjes.)
Maar vooralsnog lijkt het prima dezelfde kant op te gaan als in 2017.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2ytbg9CWhvoU9E8mXGHYOHKitI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZc9brqbxx8ykQeTIngyjtNm.jpg?f=fotoalbum_large
B.t.w. ik weet nooit goed wat je nu wel hier mag posten en wat in de slowchat moet. Maar ja, daar gaat het zo verrekte hard, zo'n verhaal als dit leest daar geen hond denk ik. Ik hoor 't vanzelf wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
Het Amerikaanse Nexon zet ook bitcoin op de balans.

Nexon Joins Tesla in Bitcoin Bet With $100 Million Purchase
https://t.co/gForREJpvO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jowi
Ik hou stiekem rekening met het scenario dat we voor vrijdag (future expiration) of zelfs zaterdag nog terugvallen naar of net boven de 20 weken MA, als een soort ABCD retracement, een laatste shakedown, en daarna echt omhoog gaan knallen. Het wordt inderdaad hoog tijd om dat S2F model te gaan volgen 8) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4KytCGU3Ca60qrKxIZRTz0eMsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6J2nIn0nGENMCHcN4dKBtqPl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door jowi op 28-04-2021 08:10 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 99 Laatste

Let op:
  • Slowchat en platte grappen zijn hier niet gewenst, daarvoor is het slowchat topic: [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++.
  • Leverage traden brengt risico's met zich mee, de kans dat je je inleg volledig verliest is erg groot. Begin hier dus alleen aan als je weet wat je doet én als je bereid bent je inleg te verliezen. Stel sowieso altijd een stop loss in, beperk de leverage ( max 5-10x) en oefen eerst via bijv. BitMEX testnet of met bijv. maximaal 10 Euro inzet.

Regels voor dit topic:
  • Maak je een bepaalde trade of koop je een cryptocurrency, onderbouw dan waarom.
  • Benoem bedragen/prijzen/koersen in USD waarde. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • Eigen inzet is gewenst. Vraag niet welke coin je moet kopen, dit is volledig aan jezelf om te besluiten. Anderen zullen doorgaans voornamelijk de coins shillen die zij zelf hebben.
  • Wordt er een vraag gesteld als "Welke coin kan ik het beste kopen?" negeer deze dan. En bij vragen als "Wat denken jullie van coin XYZ?" reageer dan inhoudelijk, of reageer niet.

En verder wat algemene regels
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!