Ik stel regelmatig in dat de Hue lampen op een bepaald tijdstip aan en uit gaan. Ik krijg dan alleen steeds de keuzes uit een beperkt aantal 'lichtinstellingen' die standaard in de Hue app staan. Voor mij vervelend, omdat ik de lampen allemaal op een bepaalde stand heb staan (het hele huis + tuin is Hue). Ik kom er niet uit hoe ik een automatisering kan aanmaken met een eigen lichtscenario. Wss heel simpel en zie ik het over het hoofd, maar kan iemand me helpen?
Je moet in de groep van de lampen (kamer, of zone) een nieuwe scène maken met jouw lichtinstellingen. Er staat een plusje naast de standaardlijst. Je stelt dan per lamp de kleur en felheid in. Sla de scène op. Vervolgens kun je in de automatisering deze scène kiezen. Volgens mij is het zo simpel?sjors123 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 22:07:
Ik stel regelmatig in dat de Hue lampen op een bepaald tijdstip aan en uit gaan. Ik krijg dan alleen steeds de keuzes uit een beperkt aantal 'lichtinstellingen' die standaard in de Hue app staan. Voor mij vervelend, omdat ik de lampen allemaal op een bepaalde stand heb staan (het hele huis + tuin is Hue). Ik kom er niet uit hoe ik een automatisering kan aanmaken met een eigen lichtscenario. Wss heel simpel en zie ik het over het hoofd, maar kan iemand me helpen?
vice versa en weer terug
Nu ik toch bezig ben om de kerstverlichting toe te voegen aan Hue.remmuz schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 11:35:
[...]
De Tretakt van Ikea kost 8 euro en zie je in de Hue app.
Ik had het gevoel dat half nederland inmiddels de kerstverlichting achter zo'n ding heeft zitten, dus grappig dat je dit idee nog niet kende 😄
Wil ik buiten ook nog een schakeling maken om de buitenboom aan/uit te zetten.
Maar kan daar niet echt een goedkoop product voor vinden.
Ik zit nu te denken om de Innr Outdoor Smart Plug te kopen.
Of hebben jullie nog iets?
Volgens mij werkt de Osram outdoor plug ook met Hue, maar qua prijs scheelt dat niet zo veel zie ik.timbe schreef op zondag 23 november 2025 @ 11:37:
[...]
Nu ik toch bezig ben om de kerstverlichting toe te voegen aan Hue.![]()
Wil ik buiten ook nog een schakeling maken om de buitenboom aan/uit te zetten.
Maar kan daar niet echt een goedkoop product voor vinden.
Ik zit nu te denken om de Innr Outdoor Smart Plug te kopen.
Of hebben jullie nog iets?
vice versa en weer terug
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic