Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 86 87 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 43 producten

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-11 22:26
Na ruim 13 jaar lijken mijn 2 Hue lampen boven de eetkamertafel het toch wat moeilijker te krijgen.
De ene heeft een whine, welke bij vol vermogen steeds beter is te horen en de ander is vaak z'n verbinding kwijt waardoor ie niet reageert of pas een seconde of 10 later aan/uit gaat. Ook lijkt het warm wit steeds slechter te worden. Lijkt erop dat ze toch vervangen moeten gaan worden. Al met al 13 jaar en dagelijks meerdere uren aan vind ik best een prestatie.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:32
Uberprutser schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:43:
Na ruim 13 jaar lijken mijn 2 Hue lampen boven de eetkamertafel het toch wat moeilijker te krijgen.
De ene heeft een whine, welke bij vol vermogen steeds beter is te horen en de ander is vaak z'n verbinding kwijt waardoor ie niet reageert of pas een seconde of 10 later aan/uit gaat. Ook lijkt het warm wit steeds slechter te worden. Lijkt erop dat ze toch vervangen moeten gaan worden. Al met al 13 jaar en dagelijks meerdere uren aan vind ik best een prestatie.
Zeker als je bedenkt dat het de eerste generatie van deze producten is. Hue is niet goedkoop, maar het grootste voordeel vind ik dat h t gewoon werkt, dimt altijd zonder knipperen en het is voor LED erg mooi licht.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

In dit topic al eerder mijn ervaringen gedeeld met Hue Filament White lampen. Deze vonden we echt veel te oranje. Vandaag de White Ambiance versie in gebruik genomen. Wat een verademing! Binnen HomeKit vrij makkelijk via een standaard preset de juiste wit tint kunnen selecteren. Nu mooie doorzichtige lampen met zichtbare spiraal en juiste wit tint.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:48
meesje schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 18:01:
In dit topic al eerder mijn ervaringen gedeeld met Hue Filament White lampen. Deze vonden we echt veel te oranje. Vandaag de White Ambiance versie in gebruik genomen. Wat een verademing! Binnen HomeKit vrij makkelijk via een standaard preset de juiste wit tint kunnen selecteren. Nu mooie doorzichtige lampen met zichtbare spiraal en juiste wit tint.
Maar dit ligt echt aan jou. Niet aan de lamp. Beide soorten zijn goed maar heel verschillend. Ik heb zelf filaments in huis en ben daar heel blij mee. Heel sfeervol.
La1974 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 18:08:
[...]

Maar dit ligt echt aan jou. Niet aan de lamp. Beide soorten zijn goed maar heel verschillend. Ik heb zelf filaments in huis en ben daar heel blij mee. Heel sfeervol.
Prima toch? Ik geef toch helemaal niet aan dat aan de lamp ligt?
Zelf vind ik wel dat ze bij de standaard Hue filament lampen de term White achterwege mogen laten. Dit term werd of wordt bij de normale Hue lampen al gebruikt.

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23:12
meesje schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 18:01:
In dit topic al eerder mijn ervaringen gedeeld met Hue Filament White lampen. Deze vonden we echt veel te oranje.
Tja, als je in de specs 2100K ziet staan dan zou je moeten weten wat je kan verwachten……
TweakGP schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 18:54:
[...]

Tja, als je in de specs 2100K ziet staan dan zou je moeten weten wat je kan verwachten……
Haha, klopt. Maar dan nog steeds is de term White misplaatst. Zeker als je deze term al eerder hebt gebruikt.

• paulvk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-11 14:07
Weet er iemand of de Innr lampen ook geschikt zijn voor de motion dection van de Pro Bridge? Of werkt die functie alleen met officiele Hue lampen?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
paulvk schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 20:37:
Weet er iemand of de Innr lampen ook geschikt zijn voor de motion dection van de Pro Bridge? Of werkt die functie alleen met officiele Hue lampen?
Werkt gewoon. Ik heb motionsensors in hal en over loop, die triggeren oa een innr led strip langs de trapleuning.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:23

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

dragon2 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:13:
[...]

Werkt gewoon. Ik heb motionsensors in hal en over loop, die triggeren oa een innr led strip langs de trapleuning.
Paulvk bedoelt de MotionAware technologie denk ik. Zover ik weet is dat enkel aan Hue lampen toebedeeld. Maar ik heb geen praktijkervaring.

Life is not about specs, it is about joy!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-11 17:01
paulvk schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 20:37:
Nee die zijn niet geschikt. Alleen 'echte' HUE lampen. En oudere Hue lampen zoals de Go, Aura, Bloom, Iris en de eerste generatie LED strip zijn ook niet geschikt.
Je kunt Motion Aware natuurlijk wel gebruiken om niet-Hue lampen aan te zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door remmuz op 30-10-2025 07:31 ]

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-11 17:36
Wifi netwerk wijzigen bij HUE bridge Pro.
Iemand ervaring met het wijzigen van het Wifi netwerk bij de HUE Bridge pro voordat ik support benader? Gisteren zowat een uur bezig geweest en uiteindelijk is mijn hele setup weg. Nergens bij instellingen kon ik het vinden. Uiteindelijk de Bridge verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Bij de installatie kun je wel het Wifi netwerk kiezen. Maar nu is de hele setup weg!!!
Op internet lees ik over inpluggen van een ethernet kabel, maar met de Pro maak ik gebruik van een Hotspot (zonder mogelijkheid een ethernet kabel aan te sluiten)

• remmuz
flyingdutchboy schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 08:32:
Wifi netwerk wijzigen bij HUE bridge Pro.
Iemand ervaring met het wijzigen van het Wifi netwerk bij de HUE Bridge pro voordat ik support benader? Gisteren zowat een uur bezig geweest en uiteindelijk is mijn hele setup weg. Nergens bij instellingen kon ik het vinden. Uiteindelijk de Bridge verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Bij de installatie kun je wel het Wifi netwerk kiezen. Maar nu is de hele setup weg!!!
Op internet lees ik over inpluggen van een ethernet kabel, maar met de Pro maak ik gebruik van een Hotspot (zonder mogelijkheid een ethernet kabel aan te sluiten)
Ik heb het recent gedaan vanwege nieuwe internet provider (nieuw modem en access points).
Gewoon in de app onder Bridge instellingen en dan Aansluitingstype kiezen voor "Wifi netwerk/wachtwoord wijzigen". Daarna QR code scannen en nieuw wifi netwerk instellen.

• flyingdutchboy
remmuz schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:09:
[...]

Ik heb het recent gedaan vanwege nieuwe internet provider (nieuw modem en access points).
Gewoon in de app onder Bridge instellingen en dan Aansluitingstype kiezen voor "Wifi netwerk/wachtwoord wijzigen". Daarna QR code scannen en nieuw wifi netwerk instellen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccbviYFWF-LmqtsSCTyy1Ao3d9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jCfdJBDmnUN7HSy1e8QNnWZP.jpg?f=fotoalbum_large

• flyingdutchboy
Mijn tekst is niet meegekomen. Ik schreef.. het klinkt zo makkelijk, toch kan ik het niet vinden

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:19
Dat lijkt het instellingen scherm van een v2 bridge.
Check of je met de goede bridge verbonden bent.

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-11 14:18

Dav0s

Hr?

Slightly related: mochten er mensen zijn hier met een Samsung TV met een Hue Gradient Strip er achter, gekoppeld via de Samsung Hue Sync app: er is een probleem met die app waardoor de ledstrip niet automatisch uit gaat als de tv uit gaat. Klantenservice liet net weten dat er "ergens in november" een fix voor ging komen.

• flyingdutchboy
Robsato schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 15:44:
Dat lijkt het instellingen scherm van een v2 bridge.
Check of je met de goede bridge verbonden bent.
Bedankt!! Ik keek niet goed, screenprint was van een V2 bridge. Bridge pro heeft idd wel die optie

• Jorrr2
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-10 17:55
Hallo,

De philips Hue app maakt me echt helemaal gek. Binnen een uur of een dag zijn alle settings opeens weer verdwenen en kan ik alles weer opnieuw in gaan stellen.
En momenteel is het zelfs direct: ik delete alle standaard scenes met vreselijk licht ('energie', 'helder'...) die de app allemaal zelf aanmaakt. Ik configureer de dimmer switch zodat deze door de scenes heen navigeert voor de woonkamer. Ik sla alles op. En? Niks... alle standaard scenes zijn weer toegevoegd. Alle settings zijn weer verdwenen.
Ik heb eigenlijk sinds het begin last gehad van deze app. Enig idee?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:23

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Jorrr2 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 17:55:
Hallo,

De philips Hue app maakt me echt helemaal gek. Binnen een uur of een dag zijn alle settings opeens weer verdwenen en kan ik alles weer opnieuw in gaan stellen.
En momenteel is het zelfs direct: ik delete alle standaard scenes met vreselijk licht ('energie', 'helder'...) die de app allemaal zelf aanmaakt. Ik configureer de dimmer switch zodat deze door de scenes heen navigeert voor de woonkamer. Ik sla alles op. En? Niks... alle standaard scenes zijn weer toegevoegd. Alle settings zijn weer verdwenen.
Ik heb eigenlijk sinds het begin last gehad van deze app. Enig idee?
Gebruik je ook de Bridge? (ik weet niet of dit relevant is, maar wel goed om te weten)

Life is not about specs, it is about joy!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:00
@Jorrr2 Ligt dit wel aan de app? Die stuurt immers alles door naar de Bridge.

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-11 17:25
Hallo,

Ik twijvel om de pro bridge te kopen.
Geeft het echt verbetering? heb nu 2 bridges van het V2.
Bij het over zetten worden dan ook de instelingen van de Senic GIRA schakelaars mee genomen?

Werkt de MotionAware als ik in de hal 2 lampen heb en op de overloop boven 2 lampen?
Ik zou dan graag willen dat ze snachts aan gaan als je er langs loopt.
Of is het kopen van een motion sensor dan beter?

Al vast bedankt voor jullie advies.

• jwhoogervorst
  • Laatst online: 01:46
Een update voor accessoires:
October 23, 2025
Hue Smart Chime
Release FW 1.123.13

Bug fixes, sound library update and improved sound output

[ Voor 11% gewijzigd door jwhoogervorst op 03-11-2025 12:41 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!

• LEHE
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 14-11 16:15
timbe schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:04:
Hallo,

Bij het over zetten worden dan ook de instelingen van de Senic GIRA schakelaars mee genomen?

Werkt de MotionAware als ik in de hal 2 lampen heb en op de overloop boven 2 lampen?

Ik heb met mijn V2 versie Bridge per etage een aparte Motion sensor gemonteerd, welke in mijn toepassing alle lampen in de hal, overloop1 en overloop 2 gelijktijdig, afhankelijk van het tijdstip op een gewenste lichtsterkte inschakelt. Zo wordt je in de nacht niet verblind en loop je als je de trap afdaalt of stijgt niet in een zwart gat.
Hoe de MotionAware functie in de Pro hier mee omgaat weet ik ook niet, maar ik begreep dat je langs of onder de lampen moet doorlopen voor een schakel actie. De losse motion sensor heeft een allesomvattend ruimte bereik en een lichtgevoeligheid daglicht instelling, zodat bij voldoende licht de lampen uitblijven. Of de Motion instellingen van de Pro dit ook allemaal ondersteunen weet ik (nog) niet.

[ Voor 16% gewijzigd door LEHE op 03-11-2025 16:05 ]

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-11 14:07
LEHE schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:59:
[...]

Ik heb met mijn V2 versie Bridge per etage een aparte Motion sensor gemonteerd, welke in mijn toepassing alle lampen in de hal, overloop1 en overloop 2 gelijktijdig, afhankelijk van het tijdstip op een gewenste lichtsterkte inschakelt. Zo wordt je in de nacht niet verblind en loop je als je de trap afdaalt of stijgt niet in een zwart gat.
Hoe de MotionAware functie in de Pro hier mee omgaat weet ik ook niet, maar ik begreep dat je langs of onder de lampen moet doorlopen voor een schakel actie. De losse motion sensor heeft een allesomvattend ruimte bereik en een lichtgevoeligheid daglicht instelling, zodat bij voldoende licht de lampen uitblijven. Of de Motion instellingen van de Pro dit ook allemaal ondersteunen weet ik (nog) niet.
Nee dat is niet het geval.

Je kunt de bewegingsgevoeligheid instellen maar niet de lichtsterkte. Er is wel een mogelijkheid om een bewegingsgebied te voor lichtsterkte meting te koppelen aan een fysieke sensor. Verder kun je, net als bij een sensor, wel verschillende tijdsperioden voor lichtsterktes instellen.

In de keuken heb ik b.v. een sensor voor de spotjes boven het aanrecht en het plafondarmatuur. Ik heb ook nog een apart keukenblok waarvan de verlichting niet elke keer ingeschakeld hoeft te worden als je in de keuken komt. Ik gebruikte daar een smartbutton voor, maar die is nu vervangen door een bewegingsgebied. Ga je iets doen op het keukenblok dan gaat het licht aan, echt heel erg handig.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-11 22:16
timbe schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:04:
Hallo,

Zover ik weet, had maar 1 v2 bridge, wordt alleen de eerste bridge die je selecteerd overgezet, inclusief je gira friends of hue schakkelaars, als deze op de bridge zitten die wordt overgezet.

Van andere forums had ik begrepen, dat maar 1 bridge wordt gemigreerd, als je meer dan 1 bridge hebt, moet je de rest met de hand overzetten... Kan het fout hebben, maar heb zo'n vermoeden dat het klopt.

Overzetten 1 bridge ging bij mij vrij goed, moest daarna nog wel met de hand de ikea lampen overzetten, reseten door 6 keer power uit en aan te doen, maar je krijgt wel instructies vanuit de app, en daarna worden deze lampen gewoon weer herkent, en meegenomen met alle automatisering die je met oude bridge had, opzich best netjes....

• Henkhuppelschot
  • Laatst online: 13-11 10:51
wfveennl schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:47:
[...]

Nee dat is niet het geval.

Je kunt de bewegingsgevoeligheid instellen maar niet de lichtsterkte. Er is wel een mogelijkheid om een bewegingsgebied te voor lichtsterkte meting te koppelen aan een fysieke sensor. Verder kun je, net als bij een sensor, wel verschillende tijdsperioden voor lichtsterktes instellen.

In de keuken heb ik b.v. een sensor voor de spotjes boven het aanrecht en het plafondarmatuur. Ik heb ook nog een apart keukenblok waarvan de verlichting niet elke keer ingeschakeld hoeft te worden als je in de keuken komt. Ik gebruikte daar een smartbutton voor, maar die is nu vervangen door een bewegingsgebied. Ga je iets doen op het keukenblok dan gaat het licht aan, echt heel erg handig.
De lichtsterkte is in de sensoren ook niet meer aan te passen toch?
Ik kan 'alleen' kiezen voor 1. uitgeschakeld 2. Zonsopgang/zonsondergang 3. Sensor.

• DigitalDutch
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 14-11 17:39
Ik wil Hue/Zigbee spotjes (GU10, randloze armatuur) plaatsen in mijn houten overkapping met 7,5 cm brede dwarsbalken. Kan dit qua warmteontwikkeling veilig, of zijn er betere alternatieven? Ervaringen en tips zijn welkom!

• wfveennl
Henkhuppelschot schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:42:
[...]

De lichtsterkte is in de sensoren ook niet meer aan te passen toch?
Ik kan 'alleen' kiezen voor 1. uitgeschakeld 2. Zonsopgang/zonsondergang 3. Sensor.
Jawel, in het overzicht in een sensot staan eerst de tijdsperioden, daarna twee opties voor beveiliging, daaronder weer groepen. En dan onder het kopje prestaties staat de "Bewegingsgevoeligheid"en ook "Daglichtinstellingen".

• wfveennl
Erik1971 schreef op maandag 3 november 2025 @ 23:44:
[...]

Zover ik weet, had maar 1 v2 bridge, wordt alleen de eerste bridge die je selecteerd overgezet, inclusief je gira friends of hue schakkelaars, als deze op de bridge zitten die wordt overgezet.

Van andere forums had ik begrepen, dat maar 1 bridge wordt gemigreerd, als je meer dan 1 bridge hebt, moet je de rest met de hand overzetten... Kan het fout hebben, maar heb zo'n vermoeden dat het klopt.

Overzetten 1 bridge ging bij mij vrij goed, moest daarna nog wel met de hand de ikea lampen overzetten, reseten door 6 keer power uit en aan te doen, maar je krijgt wel instructies vanuit de app, en daarna worden deze lampen gewoon weer herkent, en meegenomen met alle automatisering die je met oude bridge had, opzich best netjes....
Later dit jaar schijnt de optie te komen om meer dan één bridge over te zetten. Je zou dus nu één bridge over kunnen zetten en de tweede later doen als deze optie mogelijk wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door wfveennl op 04-11-2025 19:27 ]

• Henkhuppelschot
  • Laatst online: 13-11 10:51
wfveennl schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 19:04:
[...]

Jawel, in het overzicht in een sensot staan eerst de tijdsperioden, daarna twee opties voor beveiliging, daaronder weer groepen. En dan onder het kopje prestaties staat de "Bewegingsgevoeligheid"en ook "Daglichtinstellingen".
Dan heb ik deze opties:1. uitgeschakeld 2. Zonsopgang/zonsondergang 3. Sensor.
Maar zie net bij Sensor dat ik nog naar beneden kan scrollen en dan de lichtsterkte kan aapassen :)

• Draconian
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-11 06:50
Ik had echt van begin af aan de oude Hue Bridge en werkte altijd. Met de Toon. Met Smart Things. Met de DECO app van de router. Op Coolblue zag ik een review van de Hue Bridge Pro. Gisteren gekocht en vandaag aangesloten. Wat een grafding is dit zeg. Letterlijk niets is meer compitabel. Op de Toon geroot niet meer te verbinden. Op Smart Things niet meer. Hij vindt letterlijk niets in hetzelfde netwerk. Via LAN en Wi-Fi niet. Het enige waar ik nu mijn lampen mee kan bedienen is mijn telefoon. De oude Hue Bridge was veel beter omdat de andere fabrikanten compatibel waren met hun software. Dat is nu afgelopen met deze nieuwe Hue Bridge Pro. Zwaar ontevreden over dit ding. Ik wou even mijn frustratie hier kwijt. Baal ervan.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:30

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Draconian schreef op woensdag 5 november 2025 @ 20:25:
Ik had echt van begin af aan de oude Hue Bridge en werkte altijd. Met de Toon. Met Smart Things. Met de DECO app van de router. Op Coolblue zag ik een review van de Hue Bridge Pro. Gisteren gekocht en vandaag aangesloten. Wat een grafding is dit zeg. Letterlijk niets is meer compitabel. Op de Toon geroot niet meer te verbinden. Op Smart Things niet meer. Hij vindt letterlijk niets in hetzelfde netwerk. Via LAN en Wi-Fi niet. Het enige waar ik nu mijn lampen mee kan bedienen is mijn telefoon. De oude Hue Bridge was veel beter omdat de andere fabrikanten compatibel waren met hun software. Dat is nu afgelopen met deze nieuwe Hue Bridge Pro. Zwaar ontevreden over dit ding. Ik wou even mijn frustratie hier kwijt. Baal ervan.
Dan stuur je ‘m toch terug? :S

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Zondagskindje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 20:30:
[...]

Dan stuur je ‘m toch terug? :S
Kun je ook terug migreren?

• Zondagskindje

Zondagskindje

meesje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 20:31:
[...]

Kun je ook terug migreren?
Geen idee. Maar als de pro zo verschrikkelijk tegenvalt, zou ik er geen moeite mee hebben om de oude bridge opnieuw in te stellen.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Draconian
Zondagskindje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 20:41:
[...]

Geen idee. Maar als de pro zo verschrikkelijk tegenvalt, zou ik er geen moeite mee hebben om de oude bridge opnieuw in te stellen.
Van het weekend ga ik dat doen de oude weer installeren. Ik snap niet de positieve reviews op de Hue Bridge Pro. Ben ik de enige met deze problemen dat apparaten zoals een Toon geroot niet meer met deze nieuwe bridge kan verbinden? Dan zou deze Pro sneller moeten zijn dan de oude versie. Ik heb 2 slimme stekkers in huis ook van Philips. 1 ervan gebruik ik voor de kerstboom. Als ik deze bedien met de nieuwe Hue Bridge Pro dan duurt het een seconde of er gebeurt helemaal niets en dan pas bij de tweede keer. Ik heb ook 2 sensoren in de gang beneden en boven. Bij detectie gaan de lampen in de gang aan. Letterlijk nu 2 seconden vertraging. Batterijen zijn goed in de sensoren.

Zal aan mij liggen maar deze nieuwe Hue Bridge Pro zou ik echt met een hamer op kunnen slaan. Terugsturen zal moeilijk gaan als de verpakking al weg is :X Totaal niet verwacht deze downgrade.

Ik lees wel op andere forums dat ik niet de enige ben. Een oplossing zou kunnen zijn om het Zigbee kanaal te veranderen. Vanavond maar testen.
https://www.reddit.com/r/..._bridge_pro_upgrade_pros/

The Pro grabbed a different zigbee channel during the migration, and the new channel may be conflicting with your 2.4 wifi and any other zigbee or thread meshes you may have.
Once your old Hue bridge is reset, off, and out of the picture, use the app to get your Pro bridge on the old zigbee channel.
Unfortunately, you can't set that channel directly - you just have to keep mashing the button until it happens to land on it. Thankfully, mine only took 2 tries to get back on the desired channel.

[ Voor 24% gewijzigd door Draconian op 06-11-2025 07:01 ]

• Zondagskindje

Zondagskindje

Draconian schreef op donderdag 6 november 2025 @ 06:55:
[...]

Van het weekend ga ik dat doen de oude weer installeren. Ik snap niet de positieve reviews op de Hue Bridge Pro. Ben ik de enige met deze problemen dat apparaten zoals een Toon geroot niet meer met deze nieuwe bridge kan verbinden? Dan zou deze Pro sneller moeten zijn dan de oude versie. Ik heb 2 slimme stekkers in huis ook van Philips. 1 ervan gebruik ik voor de kerstboom. Als ik deze bedien met de nieuwe Hue Bridge Pro dan duurt het een seconde of er gebeurt helemaal niets en dan pas bij de tweede keer. Ik heb ook 2 sensoren in de gang beneden en boven. Bij detectie gaan de lampen in de gang aan. Letterlijk nu 2 seconden vertraging. Batterijen zijn goed in de sensoren.

Zal aan mij liggen maar deze nieuwe Hue Bridge Pro zou ik echt met een hamer op kunnen slaan. Terugsturen zal moeilijk gaan als de verpakking al weg is :X Totaal niet verwacht deze downgrade.

Ik lees wel op andere forums dat ik niet de enige ben. Een oplossing zou kunnen zijn om het Zigbee kanaal te veranderen. Vanavond maar testen.

The Pro grabbed a different zigbee channel during the migration, and the new channel may be conflicting with your 2.4 wifi and any other zigbee or thread meshes you may have.
Once your old Hue bridge is reset, off, and out of the picture, use the app to get your Pro bridge on the old zigbee channel.
Unfortunately, you can't set that channel directly - you just have to keep mashing the button until it happens to land on it. Thankfully, mine only took 2 tries to get back on the desired channel.
Tja, ik weet niet beter dan de pro, want ik heb de hue producten net een paar weken.
Echter vertragingen van +/- 2 sec met de stekkers/sensoren herken ik niet.
Het werkt hier direct. Misschien heb je een maandagochtend product?
In ieder geval wel balen voor je.

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:16
Draconian schreef op donderdag 6 november 2025 @ 06:55:
[...]

Heb je hem met kabel of op de wifi aangesloten, vertraging merkte ik ook toen ik hem op de wifi had, nu bekabeld en merk ik niks meer van vertraging.

• Draconian
daniel14 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:40:
[...]

Heb je hem met kabel of op de wifi aangesloten, vertraging merkte ik ook toen ik hem op de wifi had, nu bekabeld en merk ik niks meer van vertraging.
Allebei gedaan. Eerst bekabeld. Toen op Wi-Fi waarbij je opnieuw de QR code moet scannen achterop de bridge. Daarna weer terug naar bekabeld omdat het geen verschil uitmaakte.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik heb, zonder echte reden, mijn oude bridge ook vervangen voor de Pro. Eigenlijk alleen omdat ik de 50 devices-cap voor wilde zijn. Zou liever ook weer teruggaan. Eerste wat ik merkte is dat de lampen die via een Aqara FP2 aanwezigheidssensor worden aangestuurd (dus buiten de Hue-omgeving), gekoppeld met Apple Homekit, veel langzamer gaat. Het zijn 7 Hue GU10 lampjes die opeens 1 voor 1 aangaan, ipv allemaal tegelijkertijd. Ik denk dat dat komt omdat de Bridge Pro via Matter op Homekit is aangesloten en niet meer direct (denk ik).

Groter probleem is dat nu al 2 keer volledig de verbinding tussen de Bridge Pro en Homekit verbroken is. Geen enkele foutmelding, maar via Homekit kan ik niets meer aansturen dan. Stroom er af en er weer op op de Bridge Pro lossen het probleem op, maar met de oude Bridge had ik dit helemaal nooit. Maar stroom eraf halen kan alleen als je thuis bent, en ik heb ook juist automatiseringen voor als ik niet thuis ben.

This title is for sale, please send me a PM

• Draconian
the-body schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:06:
Ik heb, zonder echte reden, mijn oude bridge ook vervangen voor de Pro. Eigenlijk alleen omdat ik de 50 devices-cap voor wilde zijn. Zou liever ook weer teruggaan. Eerste wat ik merkte is dat de lampen die via een Aqara FP2 aanwezigheidssensor worden aangestuurd (dus buiten de Hue-omgeving), gekoppeld met Apple Homekit, veel langzamer gaat. Het zijn 7 Hue GU10 lampjes die opeens 1 voor 1 aangaan, ipv allemaal tegelijkertijd. Ik denk dat dat komt omdat de Bridge Pro via Matter op Homekit is aangesloten en niet meer direct (denk ik).

Groter probleem is dat nu al 2 keer volledig de verbinding tussen de Bridge Pro en Homekit verbroken is. Geen enkele foutmelding, maar via Homekit kan ik niets meer aansturen dan. Stroom er af en er weer op op de Bridge Pro lossen het probleem op, maar met de oude Bridge had ik dit helemaal nooit. Maar stroom eraf halen kan alleen als je thuis bent, en ik heb ook juist automatiseringen voor als ik niet thuis ben.
Ik ben niet de enige hier op Tweakers dus. Nog een probleem erbij gekomen met deze upgrade naar Pro is dat soms de lampen in de gang na bewegingsdetectie aan blijven staan terwijl ze na 1 minuut automatisch uit moeten. Instellingen nog even gecontroleerd zoals ze ook in de oude Hue Bridge stonden. Maar soms blijven ze toch aanstaan. Net weer telefoontje van de vrouw dat in de gang beneden de lamp aanblijft :X
Ik gebruik V1 natuurlijk nog 2x.
uitvoering: Philips Hue Motion Sensor v1
Komt er meer op neer dat je alle oude lampen en sensoren dan ook moet vervangen met de Pro is mijn gevoel. Want ik zie al een versie 2 van deze sensoren
uitvoering: Philips Hue Motion Sensor v2
Nou, dat wordt dan weer terug naar de oude Hue Bridge als dit echt het geval is.

• Koldur
Als je vertraging hebt zonder koppeling met een ander platform, probeer eens een ander Zigbee kanaal te kiezen! Hier met de Pro een voelbaar (vooral in mijn sensoren/lampen daaraan gekoppeld) sneller geheel. Kanaal 25 is over het algemeen het beste kanaal.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Draconian
Koldur schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:49:
Als je vertraging hebt zonder koppeling met een ander platform, probeer eens een ander Zigbee kanaal te kiezen! Hier met de Pro een voelbaar (vooral in mijn sensoren/lampen daaraan gekoppeld) sneller geheel. Kanaal 25 is over het algemeen het beste kanaal.
Ik heb nu kanaal 11. Duidelijk sneller. Geen vertragingen meer met de verlichting. Opgelost. Nu alleen nog hopen op een update van Toon geroot en dan ben ik tevreden. Verlichting in de gang ook weer snel bij detectie. Zigbee kanaal is dus heel belangrijk. Kanaal 25 was een drama.

• Koldur
Draconian schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:35:
[...]

Ik heb nu kanaal 11. Duidelijk sneller. Geen vertragingen meer met de verlichting. Opgelost. Nu alleen nog hopen op een update van Toon geroot en dan ben ik tevreden. Verlichting in de gang ook weer snel bij detectie. Zigbee kanaal is dus heel belangrijk. Kanaal 25 was een drama.
Kun je nagaan, kanaal 25 zou alleen wat last moeten hebben van lobing van kanaal 12 op Wi-Fi, blijkt dat toch niet ideaal te zijn. Fijn dat het jouw probleem heeft opgelost!

• Draconian
Koldur schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:45:
[...]

Kun je nagaan, kanaal 25 zou alleen wat last moeten hebben van lobing van kanaal 12 op Wi-Fi, blijkt dat toch niet ideaal te zijn. Fijn dat het jouw probleem heeft opgelost!
En flink ook. Zelfs geen problemen meer met uitgaan in de gangen. Vannacht getest. Deze problemen ook afgelopen dus. Voor mensen die dit lezen en ook zulke problemen hadden. Verander van Zigbee kanaal. Kanaal 25 gaf bij mij grote problemen. Bizar eigenlijk zeg. Een standaard gebruiker komt hier nooit achter want vanuit de fabriek kreeg ik standaard kanaal 25. Kanaal 11 is nu bij mij supersnel en storingsvrij.

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:07
Heb ook de Bridge pro aangeschaft en komt morgen als het goed is binnen. Wel wat sceptisch geworden door de wat negatieve ervaringen. Wat is verstandig, alles overzetten van de oude bridge of de nieuwe met een frisse start installeren?

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
NeWSJuNK schreef op zondag 9 november 2025 @ 13:12:
Heb ook de Bridge pro aangeschaft en komt morgen als het goed is binnen. Wel wat sceptisch geworden door de wat negatieve ervaringen. Wat is verstandig, alles overzetten van de oude bridge of de nieuwe met een frisse start installeren?
Overzetten natuurlijk... Als je één bridge hebt en het gaat goed over ben je zo klaar. Gaat het niet goed heb je in het slechtste geval net zo veel werk als dat je met frisse start zou beginnen.

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 22:39
https://nl.aliexpress.com/item/1005007354296591.html Iemand al ervaring met deze apparaten? Ze hebben een relais en een dimmer. Prijs is ongeveer de helft van die sunricher/robbshop/icasa apparaten, dus wel interessant, maar gezien je ze inbouwt wil je dat ze jarenlang blijven werken.

• DjoeC
  • Laatst online: 23:08
arjandijk162 schreef op maandag 10 november 2025 @ 15:08:
https://nl.aliexpress.com/item/1005007354296591.html Iemand al ervaring met deze apparaten? Ze hebben een relais en een dimmer. Prijs is ongeveer de helft van die sunricher/robbshop/icasa apparaten, dus wel interessant, maar gezien je ze inbouwt wil je dat ze jarenlang blijven werken.
Er staat een belangrijke opmerking onder:
"our Zigbee products are currentky unable to connect to Tuya Zigbee hubs"
"Please hold off on purchasing now".....

[ Voor 3% gewijzigd door DjoeC op 10-11-2025 16:30 ]

• arjandijk162
DjoeC schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:29:
[...]

Er staat een belangrijke opmerking onder:
"our Zigbee products are currentky unable to connect to Tuya Zigbee hubs"
"Please hold off on purchasing now".....
Geen probleem toch? Het gaat mij om Hue compatibility. Het zou wel fijn zijn als dat goed werkt :)

• DjoeC
  • Laatst online: 23:08
arjandijk162 schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:49:
[...]

Geen probleem toch? Het gaat mij om Hue compatibility. Het zou wel fijn zijn als dat goed werkt :)
Yep, ik zie dat niet staan - maar goed, voor die 17 euro kun je t altijd proberen (en hier laten weten) ;) Want als t met Hue hub werkt zal dat met mijn Sonoff ook wel zijn.

• arjandijk162
DjoeC schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:51:
[...]

Yep, ik zie dat niet staan - maar goed, voor die 17 euro kun je t altijd proberen (en hier laten weten) ;) Want als t met Hue hub werkt zal dat met mijn Sonoff ook wel zijn.
Ik heb een oudere zigbee sonoff die ook werkt, maar onbetrouwbaar is. Dat is niet wat je wil, zeker niet met inbouw

• nill0r
  • Laatst online: 11-11 22:28
Leuk van Phillips. Heb de nieuwe 10 meter flux ledstrip gehaald. Nu drie meter te kort voor langs het plafond.

Op meerdere sites was te lezen dat deze te verlengen zou zijn. Maar helaas nog niet

Heb contact gehad met Phillips en ze zijn er mee bezig. ( Wat ik niet begrijp is dat zo'n bedrijf niet gelijk bij de launch dit dan aanbied )

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:06
Is de Hue bridge Pro nu al in staat om 2 bridges te migreren naar de Pro? Die functionaliteit zou in Q4 komen, maar kan er (nog) niks over vinden.

• arjandijk162
outlandos schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 22:23:
Is de Hue bridge Pro nu al in staat om 2 bridges te migreren naar de Pro? Die functionaliteit zou in Q4 komen, maar kan er (nog) niks over vinden.
Dit had ik nog niet gehoord, ik heb inderdaad mn tweede bridge nog draaien en was van plan lamp voor lamp over te zetten. Zou dit nog kunnen na bridge 1?

• jwhoogervorst
Nov 5, 2025
Bridge v2 Software version 1974063020

We have resolved an issue where pairing over Matter failed as a result of connected third party devices.
We’ve made several small changes behind the scenes to make your Hue Bridge v2 work even better. 
We’ll start rolling out this firmware over the next few days. Turn on automatic updates in the app to make sure you get it as soon as it’s released!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:33
NeWSJuNK schreef op zondag 9 november 2025 @ 13:12:
Ik ben zelf met een frisse installatie gestart.
Dan weet ik zeker dat ik niet al mijn freubels en probeersels van de laatste 9 jaar meekomen.

• s e k
Het lijkt erop dat All4Hue niet wil koppelen met de nieuwe bridge.

Anderen dit ook ervaren ?

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 14:32
Iemand die weet of hue inbouwspots heeft met geïntegreerde ledbron? Dit in verband met geringe hoogte. Loopt een stalen balk in de keuken net waar ik een spotje kwijt moet.

Innr heeft er wel één, maar die is dan weer wit en partner wil natuurlijk zwart.

PSN: bollsie

• Koldur
Ik heb hier een dubbele wand schakelaar, waar maar een lamp HUE is en de andere een ingebouwde keukenspot achter zit waar ik zonder breken niets aan kan aanpassen.
Kun je gewoon de L aansluiten voor die lamp en de HUE Wall Switch aansluiten voor de andere wel HUE lamp? Dat zou dan betekenen dat de Wall Switch in contact komt te staan met de L (dus 230AC) aansluiting. Ik verwacht dat het antwoord hier nee op is, maar wilde toch even kijken of iemand hier iets van een mogelijkheid ziet.

• remmuz
Koldur schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:42:
Ik heb hier een dubbele wand schakelaar, waar maar een lamp HUE is en de andere een ingebouwde keukenspot achter zit waar ik zonder breken niets aan kan aanpassen.
Kun je gewoon de L aansluiten voor die lamp en de HUE Wall Switch aansluiten voor de andere wel HUE lamp? Dat zou dan betekenen dat de Wall Switch in contact komt te staan met de L (dus 230AC) aansluiting. Ik verwacht dat het antwoord hier nee op is, maar wilde toch even kijken of iemand hier iets van een mogelijkheid ziet.
Het antwoord is inderdaad nee. Volgens mij bestaan er wel schakelaars met een dubbele/gescheiden L maar ik zie hier zelf toch wel een risico in.

• s e k
sjufke schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:38:
Iemand die weet of hue inbouwspots heeft met geïntegreerde ledbron? Dit in verband met geringe hoogte. Loopt een stalen balk in de keuken net waar ik een spotje kwijt moet.

Innr heeft er wel één, maar die is dan weer wit en partner wil natuurlijk zwart.
Misschien deze ?
Minder dan 27 mm inbouw hoogte, lijkt het.

https://www.philips-hue.c...n-van-90-mm/8720169264793

[ Voor 3% gewijzigd door s e k op 13-11-2025 10:57 ]

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:13
S2S schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 08:54:
[...]

Bedankt , staat er inderdaad . Maar eens proberen.
De maand is nog niet voorbij maar iemand al een update over het gratis opslaan van beelden 24 uur bij de Philips Hue deurbel? Is voor mij een reden om over te stappen van Ring naar Hue. Heb sowieso mijn hele huis volhangen met Hue en ben die hoge kosten van Ring wel aardig beu.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
laredo schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:59:
[...]

De maand is nog niet voorbij maar iemand al een update over het gratis opslaan van beelden 24 uur bij de Philips Hue deurbel? Is voor mij een reden om over te stappen van Ring naar Hue. Heb sowieso mijn hele huis volhangen met Hue en ben die hoge kosten van Ring wel aardig beu.
Waarom geen eufy? 🤷 Geen abbo kosten.

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-11 14:18

Dav0s

Hr?

Koldur schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:42:
Ik heb een vergelijkbare situatie: dubbele schakelaar met een hue wall switch module er achter. Ene knop moet naar de hue spots in de keuken, ander naar de non-hue lamp boven het kookeiland.

Ik kreeg via Robbshop ooit de tip om dan een "Friends of Hue" slimme inbouw schakelaar er tussen te hangen. Zeg maar zoiets: https://www.robbshop.nl/r...zigbee-aan-uit-schakelaar
Als die niet bij de lamp kan, past hij wellicht in de inbouwdoos erbij (samen met de hue wall switch module).

Heb de lamp voor het kookeiland nog niet, dus nog niet geprobeerd. Maar ook volgens de reviews zou dit moeten werken. (als er genoeg plek is in die inbouwdoos :+ )

Toegevoegd:
Of deze voor een pulsdrukker: https://www.robbshop.nl/r...ee-aan-uit-pulsschakelaar
Wordt wel echt proppen in die inbouwdoos met 45x45x21mm voor deze plus de pulsdrukker zelf plus de 10x38x43mm van de hue wall switch.

[ Voor 8% gewijzigd door Dav0s op 13-11-2025 11:32 ]

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
Ik heb steeds last dat 3 buitenlampjes op de garage niet aangaan.
De twee lampen bij de voordeur doen het wel gewoon maar de lampen bij de garage, een klein stukje verder doen het steeds niet, laatst begonnen ze het ineens weer te doen maar sinds gisteravond is het weer afgelopen.

Iemand een idee hoe dit kan? Ik gok zelf een verbindingsprobleem maar waarom doen voor de rest alle lampen in/om het huis het wel?

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:07
s e k schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:25:
[...]

Ik ben zelf met een frisse installatie gestart.
Dan weet ik zeker dat ik niet al mijn freubels en probeersels van de laatste 9 jaar meekomen.
Dat dus. De migratie ging goed maar er zijn instellingen die nog steeds niet werken met de pro. Van het weekend alles maar even opnieuw instellen.

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 00:30
Ik heb de kerstverlichting achter een Hue schakelaar gehangen en nu heb ik het probleem dat ze niet meer uit gaan. Ten minste niet volledig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_16vChvkkDYQkVokN2IIsoMizI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/056LQExUNqiO8SoPLwK5EzCj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQJrqta33pQprD7GrX2qT1jcTrk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F6VStqOFobV7xRWMFdeGwhxw.jpg?f=fotoalbum_large

De schakelaar staat nu uit en ze blijven heel zwak branden.

• jwhoogervorst
@Tweak_ers helpt het niet als je de stekker er andersom insteekt?

Pagina: 1 ... 86 87 Laatste

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic