Werkt het in jouw situatie ook niet om x tijd voor zonsondergang de lampen al aan te zetten?Willem - Putten schreef op zondag 14 september 2025 @ 22:03:
[...]
Die automatiseringen gebruik ik. Maar de ene dag is de helderheid van het weer veel anders dan op andere momenten. En dan werkt het onaangenaam
Ik ben beetje aan het prutsen in de app, maar wellicht weet iemand of het mogelijk is.
Heb nu een buitenlamp die aan de voorgevel hangt, daarnaast ook een buitensensor.
Nu wil ik, dat de lamp geschakeld wordt via automatisering dag/nacht. Én dat de lamp reageert op de sensor. Dus in rust op bijvoorbeeld 10% en bij beweging even een minuutje op 100%. Is dit mogelijk of probeer ik iets wat niet kan?
Heb nu een buitenlamp die aan de voorgevel hangt, daarnaast ook een buitensensor.
Nu wil ik, dat de lamp geschakeld wordt via automatisering dag/nacht. Én dat de lamp reageert op de sensor. Dus in rust op bijvoorbeeld 10% en bij beweging even een minuutje op 100%. Is dit mogelijk of probeer ik iets wat niet kan?
weet iemand hoe je bij de bridge pro slimme schakelaars van b.v. merk INNR handmatig kunt toevoegen?
Hier werkt ‘t bijna zoals je omschrijft. De buitenlamp naast de voordeur gaat aan van zonsondergang tot ca 22:45, (via een automatisering, op het tweede tabblad in de app). En de sensor zet de lamp (tussen 2000 en 0600 geprogrammeerd in het tabblad apparaten) een minuut op 100% als er beweging wordt gesignaleerd.flaskk schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 15:13:
Het is mij niet gelukt om de start en stoptijden van sensor te koppelen aan zonsondergang of zonsopgang…
Is de bewegingsdetectie die is ingebouwd op de nieuwe bridge geschikt om te gebruiken in een gang?
Ik heb in de gang 2 armaturen met elk 2 lampen en geen traditionele bewegingsmelders.
Ik heb in de gang 2 armaturen met elk 2 lampen en geen traditionele bewegingsmelders.
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Ja, je hebt er minimaal 3, maximaal 4, geschikte HUE Zigbee lampen (in één ruimte) voor nodig doordat die lampen onderling een soort van triangulaire meting moeten gaan doen om zo ook een efficiënte Zigbee-Mesh verbinding in stand te kunnen houden. Dat die lampen vervolgens verdeeld zijn over maar 2 fysieke armaturen maakt niet veel uit zolang er maar twee lampen zijn welke zich onderling méér dan een meter uit elkaar bevinden.aawe mwan schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 17:31:
Is de bewegingsdetectie die is ingebouwd op de nieuwe bridge geschikt om te gebruiken in een gang?
[ Voor 50% gewijzigd door Will_M op 20-09-2025 19:14 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ja dar lukt wel, probleemloos. Nadeel hiervan is dat op een mooie stralende dag de lampen eigenlijk te vroeg aan gaan. Op een sombere bewolkte dag dan weer aan de late kant. Vandaar mijn wens over te schappen naar een lichtgevoelige schakelaar.Pierz schreef op donderdag 18 september 2025 @ 11:47:
[...]
Werkt het in jouw situatie ook niet om x tijd voor zonsondergang de lampen al aan te zetten?
Elders rond mijn woning (garage) gebruik ik hiertoe al jaren een schemerschakelaar van “klik aan, klik uit”. Dat werkt helemaal fantastisch maar is helaas niet te integreren met Philips Hue
Mag ik eens weten wat voor instelling je hebt? Hier werkt het niet, maar wellicht moet ik alles even resetten.jorisjansen3 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 17:23:
[...]
Hier werkt ‘t bijna zoals je omschrijft. De buitenlamp naast de voordeur gaat aan van zonsondergang tot ca 22:45, (via een automatisering, op het tweede tabblad in de app). En de sensor zet de lamp (tussen 2000 en 0600 geprogrammeerd in het tabblad apparaten) een minuut op 100% als er beweging wordt gesignaleerd.
Het is mij niet gelukt om de start en stoptijden van sensor te koppelen aan zonsondergang of zonsopgang…
/f/image/jB3l56bWyqeMn7rch8h4D9aw.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/J2QB8uHTnpcmJl5nyv1Cg3gc.jpg?f=fotoalbum_large)
@DataGhost Misschien is het helemaal niet waar dat de nieuwe lampen dieper dimmen, zie https://hueblog.de/2025/0...ht-tiefer-gedimmt-werden/
@flaskk Dit zijn mijn instellingen:
:strip_exif()/f/image/RXYRNoakoiK07XfrDMRZssv5.jpg?f=fotoalbum_large)
Om 02.14h is er een automatisering “Alles uit” en vervolgens werkt deze (op een aantal gegroepeerde sensoren):
@flaskk Dit zijn mijn instellingen:
:strip_exif()/f/image/RXYRNoakoiK07XfrDMRZssv5.jpg?f=fotoalbum_large)
Om 02.14h is er een automatisering “Alles uit” en vervolgens werkt deze (op een aantal gegroepeerde sensoren):
:strip_exif()/f/image/DkqaD9QB8UGhyZXmktdckGDI.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 71% gewijzigd door Rallye op 21-09-2025 11:14 ]
Ja:flaskk schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 15:13:
Ik ben beetje aan het prutsen in de app, maar wellicht weet iemand of het mogelijk is.
- Een scene aanmaken voor de lamp met gewenste helderheid. Deze scene activeren via automatisering die de lamp schakelt op zonsondergang/opkomst.
- voor de bewegingssensor instellen dat deze bij activering de lamp op 100% zet, en na x minuten terug in oude staat. De sensor kun je volgens mij alleen in tijdblokken wat laten doen (niet 'tussen zonsondergang en opkomst'), eventueel kun je de lichtgevoeligheid zo instellen dat deze alleen wat doet als het donker genoeg is.
Heeft iemand met een Bridge Pro al gewerkt met Touch Link? Ik lees wisselende verhalen op internet, sommigen is het wel gelukt, sommigen niet. En zo ja, welke app heb je gebruikt om het Touch Link commando te versturen?
Ik en aan het kijken om GU10 slimme (zigbee) spots te voorzien aan mijn achtergevel (terras), nu kom ik voor het eerst de Philips Hue Essential Slimme LED GU10 spots tegen tegen een correcte prijs.
Is dit wat?
Is dit wat?
☀️ 7.290 wp | ♨️Geothermische WP Thermia Calibra Cool 7 |🏡 Home Assistant |🚘 Tesla Y |🔋 Marstek V2 5.12kwh | 🤖Hookii Neomow X
Sinds vorige week de Pro bridge geïnstalleerd en alles opnieuw toegevoegd aan Apple Home.
Er lijken nog wat problemen te zijn bijvoorbeeld als ik een vrij standaard scène selecteer dan vergeet ie die selectie en gaan de lampen gelijk weer terug naar de ‘oude’ stand…
Er lijken nog wat problemen te zijn bijvoorbeeld als ik een vrij standaard scène selecteer dan vergeet ie die selectie en gaan de lampen gelijk weer terug naar de ‘oude’ stand…
Zucht...
https://www.philips-hue.c...lips-Hue-Essential/000014Stef CB schreef op maandag 22 september 2025 @ 19:46:
Ik en aan het kijken om GU10 slimme (zigbee) spots te voorzien aan mijn achtergevel (terras), nu kom ik voor het eerst de Philips Hue Essential Slimme LED GU10 spots tegen tegen een correcte prijs.
Is dit wat?
Gebruikerservaringen?
☀️ 7.290 wp | ♨️Geothermische WP Thermia Calibra Cool 7 |🏡 Home Assistant |🚘 Tesla Y |🔋 Marstek V2 5.12kwh | 🤖Hookii Neomow X
Simpele vraag, lastiger antw ex oord begrijp ik. Situatie: serieschakelaar (twee knoppen), fasedraad en twee schakeldraden. Beide schakelen elk een lamp aan en uit. Nu wil ik één knop smart maken (heb zo’n Hue wall switch module) en die andere knop moet blijven zoals ie is. Kan dit eigenlijk wel? Of moet ik iets anders aanschaffen dan die wall switch module? Iemand goede ideeën?
Je bedoeld dat je een dubbele schakelaar hebt?Empathy schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:16:
Simpele vraag, lastiger antw ex oord begrijp ik. Situatie: serieschakelaar (twee knoppen), fasedraad en twee schakeldraden. Beide schakelen elk een lamp aan en uit. Nu wil ik één knop smart maken (heb zo’n Hue wall switch module) en die andere knop moet blijven zoals ie is. Kan dit eigenlijk wel? Of moet ik iets anders aanschaffen dan die wall switch module? Iemand goede ideeën?
Volgens mij heb je dan een wissel-wisselschakelaar nodig, als je hem met de wall switch wilt gebruiken.
Dubbele schakelaar idd. Klinkt inderdaad alsof ik zon wissel wisselschakelaar nodig heb. Nu nog even uitzoeken hoe het aan te sluiten.daniel14 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:24:
[...]
Je bedoeld dat je een dubbele schakelaar hebt?
Volgens mij heb je dan een wissel-wisselschakelaar nodig, als je hem met de wall switch wilt gebruiken.
Ik heb er afgelopen weekend een paar essentials in een armatuur gedraaid maar ik weet niet of je bekend ben met de 'dure' originele maar wanneer je direct in de lamp kijkt zie je de leds heel erg afzonderlijk van mekaar waar de originele een soort matte laag heeeft die het licht mooier verdeeld maar de werking werkt precies hetzelfde.Stef CB schreef op maandag 22 september 2025 @ 19:46:
Is dit wat?
Wil ze ook nog een keer naast elkaar in een armatuur zeten om te kijken hoe groot het verschil in kleur is en sterkte bijvoorbeeld maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.
ik heb de gewone hue lampen idd.Jeffrey1908 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:35:
[...]
Ik heb er afgelopen weekend een paar essentials in een armatuur gedraaid maar ik weet niet of je bekend ben met de 'dure' originele maar wanneer je direct in de lamp kijkt zie je de leds heel erg afzonderlijk van mekaar waar de originele een soort matte laag heeeft die het licht mooier verdeeld maar de werking werkt precies hetzelfde.
Wil ze ook nog een keer naast elkaar in een armatuur zeten om te kijken hoe groot het verschil in kleur is en sterkte bijvoorbeeld maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.
Nu voor mijn achtergevel buiten wil ik niet zo duur gaan.
120 euro voor 8 spots lijkt me een redelijke prijs, en altijd leuk in de zomer als ze dan kleuren kunnen geven.
Ik heb in de achtertuin ook spots geplaatst. Maar dat zijn gewone goedkopere spots van into-led
Deze spots heb ik aangesloten op een zigbee dimmer van Robbshop.
Hierdoor ben je flexibeler in mijn ogen. De spots worden in de Hue app gezien als 1 lamp.
Vind ik handig en overzichtelijk. Misschien een optie.
Hierdoor ben je flexibeler in mijn ogen. De spots worden in de Hue app gezien als 1 lamp.
ik zit met domotica van Niko home dus dat is moeilijkWurtul schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:56:
Ik heb in de achtertuin ook spots geplaatst. Maar dat zijn gewone goedkopere spots van into-led
Aan mijn voorgevel heb ik ook 8 GU10 spots van lidl smart home (zigbee), deze werken perfect maar ik zie dat lidl deze niet meer verkoopt. Nu omdat in de zomer kleuren mooi zijn vind ik de hue essentials wel een mooie keuze.
Wij hebben 3,5 jaar geleden 2 Philips Ensis lampen gekocht. Vorig jaar gaf één al wat problemen door niet aan te willen gaan. Bij het omhalen van de muurschakelaar knipperde de bovenkant 1 keer en daarna bleef deze uit, de onderkant ging wel altijd goed. Gek genoeg was het zo dat als de lamp een tijdje op deze manier aangestaan had (opwarmen?) dat het uitschakelen en daarna gelijk weer inschakelen tot gevolg had dat de bovenkant ook aanging. In dat geval was deze ook met Bluetooth zichtbaar.
Dit was al buiten de garantieperiode, dus ik kreeg geen garantie.
Helaas werkt die truc de laatste tijd niet meer. Hij flitst 1 keer en daarna blijft die uit. Dus ik heb de multimeter erbij gepakt en bij het flitsen kan je zien dat er even 24V op staat en daarna niet meer. Het lijkt mij dat de driver niet meer functioneert.
4404 009 78291 staat erop en daar kan ik geen directe vervanger voor vinden.
:strip_exif()/f/image/87RuyazXEwTNAxJrof7oP7KR.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan ik een universele driver monteren? En waarin zit het Bluetooth deel van Hue? Is dat een ander component of ben ik die functie dan kwijt?
Helaas werkt die truc de laatste tijd niet meer. Hij flitst 1 keer en daarna blijft die uit. Dus ik heb de multimeter erbij gepakt en bij het flitsen kan je zien dat er even 24V op staat en daarna niet meer. Het lijkt mij dat de driver niet meer functioneert.
:strip_exif()/f/image/87RuyazXEwTNAxJrof7oP7KR.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan ik een universele driver monteren? En waarin zit het Bluetooth deel van Hue? Is dat een ander component of ben ik die functie dan kwijt?
Zo te zien komt hier alleen de voedingsspanning uit en niet de aansturing van de LED's.SRB12 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:28:
Wij hebben 3,5 jaar geleden 2 Philips Ensis lampen gekocht. Vorig jaar gaf één al wat problemen door niet aan te willen gaan. Bij het omhalen van de muurschakelaar knipperde de bovenkant 1 keer en daarna bleef deze uit, de onderkant ging wel altijd goed. Gek genoeg was het zo dat als de lamp een tijdje op deze manier aangestaan had (opwarmen?) dat het uitschakelen en daarna gelijk weer inschakelen tot gevolg had dat de bovenkant ook aanging. In dat geval was deze ook met Bluetooth zichtbaar.
[Afbeelding]
Dus ik neem aan dat je dit gedeelte inderdaad kunt vervangen door een driver met dezelfde specificaties.
En is deze driver dimbaar of niet? De lamp zelf uiteraard wel. Volgt daar dan uit dat de driver dimbaar is, of wordt dat geregeld door de hue chip daarna?
Empathy schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:55:
[...]
Dubbele schakelaar idd. Klinkt inderdaad alsof ik zon wissel wisselschakelaar nodig heb. Nu nog even uitzoeken hoe het aan te sluiten.
:strip_exif()/f/image/VKeC7124NshwuoJNO7u6goYH.jpg?f=fotoalbum_large)
Ok, ik heb nu een schakelaar maar blijkbaar mis ik wat logisch denkvermogen. Hoe moet ik ‘m zo aansluiten dat een kant functioneert als een simpele wisselschakelaar en de andere kant niets doet zodat ik die kan koppelen aan de hue wall switch module? Bruin en zwart alleen boven of onder of juist links of rechts?
Sorry, foutje
[ Voor 98% gewijzigd door Empathy op 27-09-2025 09:32 ]
Voor degenen met een Philips Ambilight die de koppeling met andere sfeer verllichting misssen, sinds de koppeling met Hue vanaf modeljaar 2023 missen, is een een mogelijk alternatief.
https://toengel.net/phili...ambilighthue-in-stellung/
Nu duimen dat het ook voor de nieuwste Android modellen beschikbaar gaat komen.
https://toengel.net/phili...ambilighthue-in-stellung/
Nu duimen dat het ook voor de nieuwste Android modellen beschikbaar gaat komen.
De koppeling van de Sonos assistent en Hue is niet perfect. Dit komt omdat de assistent alleen maar engels spreekt en hue nederlanse scenes heeft.
De Hue deurbel en chime zijn bestelbaar. Zowel via de officiele Hue site als via third party. Goedkoopste prijs die ik nu zie is 162 euro bij Proshop. Toch ruim 30 euro goedkoper inclusief verzendkosten dan via Hue zelf.
Hi Allen,
Tijdens de verbouwing van onze badkamer heb ik ook de spiegelverwarming aangesloten op een Zigbee switch (van Robbshop) zodat ik deze op dezelfde manier kan bedienen als alle verlichting. Dit werkt in principe prima, maar ik wil eigenlijk niet dat standaard deze verwarming aangaat als het licht aan is door een motion sensor. Nu heb ik ook een Hue afstandsbediening hangen in de badkamer en wil ik graag één knop hiervan gebruiken om de spiegelverwarming aan te zetten voor iets van 15 minuten, waarna hij automatisch weer uitgaat. In de Hue-app zelf kan ik dit niet vinden: ik zie geen optie om een timer/auto-off te koppelen aan een knopactie. Hue Labs (waar dit vroeger mee kon) is inmiddels gestopt.
Vraag:
Is er binnen de huidige Hue-app (of een handige workaround) een manier om dit toch in te regelen? Of moet ik hiervoor echt via HomeKit / Home Assistant / iConnectHue gaan werken?
Tijdens de verbouwing van onze badkamer heb ik ook de spiegelverwarming aangesloten op een Zigbee switch (van Robbshop) zodat ik deze op dezelfde manier kan bedienen als alle verlichting. Dit werkt in principe prima, maar ik wil eigenlijk niet dat standaard deze verwarming aangaat als het licht aan is door een motion sensor. Nu heb ik ook een Hue afstandsbediening hangen in de badkamer en wil ik graag één knop hiervan gebruiken om de spiegelverwarming aan te zetten voor iets van 15 minuten, waarna hij automatisch weer uitgaat. In de Hue-app zelf kan ik dit niet vinden: ik zie geen optie om een timer/auto-off te koppelen aan een knopactie. Hue Labs (waar dit vroeger mee kon) is inmiddels gestopt.
Vraag:
Is er binnen de huidige Hue-app (of een handige workaround) een manier om dit toch in te regelen? Of moet ik hiervoor echt via HomeKit / Home Assistant / iConnectHue gaan werken?
Persoonlijk ben ik geen fan van andere dingen dan lampjes via de Hue app te schakelen. Alles aan en alles uit is daarvoor net iets te gemakkelijk te bedienen. Zou via HA/Homey/homekit werkenfloffert schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:42:
Hi Allen,
Vraag:
Daarom heb ik al jaren 2 bridges. 1e voor gewoon, en die hangt aan alexa en Google, dus "doe alle lampen uit" doet wat het moet doen. 2e bridge heeft alles wat op motion sensors tuin, hal) of tijdschema gaat (aquaria, terraria), en voor zaken zoals m'n servertjes.arjandijk162 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:36:
[...]
Persoonlijk ben ik geen fan van andere dingen dan lampjes via de Hue app te schakelen. Alles aan en alles uit is daarvoor net iets te gemakkelijk te bedienen. Zou via HA/Homey/homekit werken
Er zijn redelijk stilletjes hele mooie nieuwe Hue-lightstrips op de markt gekomen. Met name de Hue Omniglow vind ik wel echt gaaf!
This title is for sale, please send me a PM
Niet stilletjes hoor :-D.the-body schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 22:38:
Er zijn redelijk stilletjes hele mooie nieuwe Hue-lightstrips op de markt gekomen. Met name de Hue Omniglow vind ik wel echt gaaf!
Begin deze maand al op tweakers gestaan als nieuws artikel
Binnen iConnectHue zie ik wel timers, maar het is mij niet helemaal duidelijk of je die zo kan inzetten.floffert schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:42:
Hi Allen,
Vraag:
All4Hue kent wel timers.
Je zou bij het aan doen van de verwarming ook een timer kunnen starten (gelijktijdig met dezelfde knop) die de verwarming weer uit doet na 15 minuten.
Als je geen HomeKit of Home Assistent hebt, is dat de meest logische oplossing.
Met iConnectHue / All4Hue blijft het binnen de bridge.
Hue Bridge Pro aankondiging in Open Home Foundation (waar ook Home Assistant (HA) onder valt) 1-10-2025:
Better than all of that, the 2025.10 release of Home Assistant will support the Hue Bridge Pro locally!
Zie (even naar beneden scrollen voor Hue Bridge Pro stukje):
https://newsletter.openho...is-optional-privacy-isnt/
HA support nu dus Hue Bridge Pro in hun nieuwste release !!
Better than all of that, the 2025.10 release of Home Assistant will support the Hue Bridge Pro locally!
Zie (even naar beneden scrollen voor Hue Bridge Pro stukje):
https://newsletter.openho...is-optional-privacy-isnt/
HA support nu dus Hue Bridge Pro in hun nieuwste release !!
[ Voor 3% gewijzigd door Antonio di op 02-10-2025 13:32 ]
profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida
Correct, ik heb er net een GLP GPV-50-24 tussen gezet en de lamp werkt weer volledig.remmuz schreef op donderdag 25 september 2025 @ 14:47:
[...]
Zo te zien komt hier alleen de voedingsspanning uit en niet de aansturing van de LED's.
Dus ik neem aan dat je dit gedeelte inderdaad kunt vervangen door een driver met dezelfde specificaties.
Ja ben het eerlijk gezegd wel met je eens maar in dit geval leek het me een makkelijke oplossing. Had verwacht (niet gekeken, stom) dat dit vrij makkelijk te doen zou moeten zijn.arjandijk162 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:36:
[...]
Persoonlijk ben ik geen fan van andere dingen dan lampjes via de Hue app te schakelen. Alles aan en alles uit is daarvoor net iets te gemakkelijk te bedienen. Zou via HA/Homey/homekit werken
Ik heb op dit moment alles alleen geconfigureerd in de Hue app inclusief ook de afstandsbediening en wil dit eigenlijk zo houden. Ga nog even kijken of ik iets creatiefs kan bedenken
Hmm krijg hier de functionaliteit met mijn philips tv niet meer voor elkaar.Mirabis schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 22:36:
[...]
Heb die combinatie thuis draaien met de Bridge Pro en geen problemen. Ook op reddit aangegeven (zag toevallig zelfde vraag van de week). Is er iets speciaals dat je wil laten testen?
Ik heb de migratie functie gebruikt en verder niks. Ambilights + Hue stond al aan op mijn Philips TV en bleef daarna prima werken. Heb namelijk 2x Hue Play Bar en 1x lights trip die mee kleuren met de tv welk zelf ook al 3 kanten Ambilights heeft.
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Dat gaat niet met de Bridge Pro, zie https://hueblog.de/2025/0...t-mit-der-hue-bridge-pro/
Ik ben benieuwd hoe goed deze om de hoek te vouwen zijn. Ik zou ze graag onder een bedrand willen zetten om 's nachts een mooi stemmig voet licht te hebben als je er ff uit moet. In principe zou ik 6m nodig hebben (en 2 bochten) . Dat zou ik ook kunnen doen met 2 keer 3m en dan per snoer 1 keer de hoek om.the-body schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 22:38:
De Hue doorbell en chime heb ik gisteren geïnstalleerd. Alles werkt, behalve de meldingen en opnames van beweging en pakketjes. Ik word wel gebeld als er aangebeld wordt, zowel de telefoons als de chime. Ook is er een detectiezone ingesteld, maar de detectiemeldingen blijven uit.
Mis ik hier iets of zijn er zulke ervaringen? Bij wie werkt het wel en wat heb je er voor moeten doen?
Mis ik hier iets of zijn er zulke ervaringen? Bij wie werkt het wel en wat heb je er voor moeten doen?
Ja ik zag het al idd. Ik ga iig maar voor die paar lampen de oude bridge terug zetten en kijken of het dan wel werkt. En anders is het mooi ruk haha.Rallye schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:14:
Dat gaat niet met de Bridge Pro, zie https://hueblog.de/2025/0...t-mit-der-hue-bridge-pro/
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Ik ben ook benieuwd hoe (en óf) ze dit nog op gaan lossen voor 'oudere' TV's? Als ik nu in de 'Smart TV' App 'zoek' dan kan m'n TV géén Bridge meer vinden welke Ambilight + Hue wil ondersteunen.mydogisgone schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:54:
[...]
Ja ik zag het al idd. Ik ga iig maar voor die paar lampen de oude bridge terug zetten en kijken of het dan wel werkt. En anders is het mooi ruk haha.
Er komt -misschien- een oplossing maar zo te zien alleen voor recente modellen. Ik betwijfel of er ooit iets voor oudere TV's komt.Will_M schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 21:04:
[...]
Ik ben ook benieuwd hoe (en óf) ze dit nog op gaan lossen voor 'oudere' TV's? Als ik nu in de 'Smart TV' App 'zoek' dan kan m'n TV géén Bridge meer vinden welke Ambilight + Hue wil ondersteunen.
https://hueblog.com/2025/...ilighthue-in-philips-tvs/
Hier op 26.1 IOS lijken de meldingen sowieso niet te werken , op een andere iPhone komen ze wel gewoon binnen (mss moet ik melding maken van een bug bij Hue) verder is het een mooie deurbel. Video 24 uur opslaan zonder abonnement lijkt nog niet uitgerold. Ik moest alleen de 8v beltrafo vervangen voor een nieuwe, dat was dan wel weer een dingetje.KrazyJay schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:02:
De Hue doorbell en chime heb ik gisteren geïnstalleerd. Alles werkt, behalve de meldingen en opnames van beweging en pakketjes. Ik word wel gebeld als er aangebeld wordt, zowel de telefoons als de chime. Ook is er een detectiezone ingesteld, maar de detectiemeldingen blijven uit.
[ Voor 6% gewijzigd door S2S op 05-10-2025 15:45 ]
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
'The Point Of No Return' is heden middag voor me bereikt... De laatste van 3 stuks v2 Bridges is vanmiddag naar een nieuw baasje verhuist.remmuz schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 07:53:
[...]
Er komt -misschien- een oplossing maar zo te zien alleen voor recente modellen. Ik betwijfel of er ooit iets voor oudere TV's komt.
https://hueblog.com/2025/...ilighthue-in-philips-tvs/
Ik heb 't vermoeden dat er ergens (lokale?) aanbiedingen geweest zijn voor Hue lampen. De advertentie voor de verkoop van m'n oude v2 bridges stond zowel op Marktplaats als hier in V&A op het punt te gaan verlopen.... In amper 24 uur tijd was ik m'n bridges nu ineens kwijt waarbij ze alle 3 naar verschillende personen hier in 't dorp gegaan zijn en waarbij ze dus ook zonder verzendkosten weg gegaan zijn.
Vraag. Ik heb al enige tijd 3 tradfi g10 spots in een ikea armatuur zitten.
Lampen toegevoegd aan Hue. Ingesteld dat ze met een bepaalde kleur witlicht in de avond moeten gaan net als de rest.
Iedere avond als de lampen aan gaan (als ze al aangaan, want soms blijven ze uit en dan moet ik voor iedere lamp op het armatuur drukken dat is de aan en uit schakelaar per spot. Een keer drukken voor uit en een keer drukken voor aan) en dan gaan ze aan.
Als ze dan aan zijn moet ik nog keer de Hue app in om voor de woonkamer alle lampen in dezelfde kleur en helderheid te zetten en dan veranderen ze mee.
Ik zou dit misschien kunnen oplossen met een automation over de automation heen dat de lampen 30 min voor zonsondergang aan gaan. Maar waarom gebeurt dit niet native net als dat deze tradfi lampen niet altijd mee aangaan. Aan de stand van de aan uitschakelaar verandert namelijk niets. Alle lampen hier in huis staan aan.
Lampen toegevoegd aan Hue. Ingesteld dat ze met een bepaalde kleur witlicht in de avond moeten gaan net als de rest.
Iedere avond als de lampen aan gaan (als ze al aangaan, want soms blijven ze uit en dan moet ik voor iedere lamp op het armatuur drukken dat is de aan en uit schakelaar per spot. Een keer drukken voor uit en een keer drukken voor aan) en dan gaan ze aan.
Als ze dan aan zijn moet ik nog keer de Hue app in om voor de woonkamer alle lampen in dezelfde kleur en helderheid te zetten en dan veranderen ze mee.
Ik zou dit misschien kunnen oplossen met een automation over de automation heen dat de lampen 30 min voor zonsondergang aan gaan. Maar waarom gebeurt dit niet native net als dat deze tradfi lampen niet altijd mee aangaan. Aan de stand van de aan uitschakelaar verandert namelijk niets. Alle lampen hier in huis staan aan.
Misschien omdat het Ikea is en geen Hue?loewie1984 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 16:20:
Vraag. Ik heb al enige tijd 3 tradfi g10 spots in een ikea armatuur zitten.
Wellicht opnieuw toevoegen? Hier werken een stel tradfri lampen al jaren perfect.
Life is not about specs, it is about joy!
Het is/zou toch gewoon compatibel moeten zijn als ze zelf schrijven dat het compatibel is.
Wat zijn inmiddels de ervaringen met het koppelen aan Apple HomeKit middels Matter?
Toen ik dat kort na introductie probeerde vond ik het waardeloos. Kamers en namen van lampen werden niet gesynchroniseerd en de mogelijkheid om dat handmatig te doen was er ook niet meer. Toen ben ik teruggegaan naar de oude manier van koppelen.
Inmiddels verhuisd, overgestapt op de Bridge Pro en met een schone lei begonnen. Nu is Matter de enige optie en de eerste indruk was goed. Maar het plezier is van korte duur; opnieuw komen veranderingen niet door en belanden nieuwe lampen niet waar ze horen. Erg onhandig aangezien m’n systeem groeiende is.
Handmatig synchroniseren is ook weer mogelijk, maar haalt niets uit. Alleen door de koppeling met Apple HomeKit opnieuw te maken trekt de boel recht, maar dan ben ik natuurlijk alle instellingen aan die kant kwijt.
Toen ik dat kort na introductie probeerde vond ik het waardeloos. Kamers en namen van lampen werden niet gesynchroniseerd en de mogelijkheid om dat handmatig te doen was er ook niet meer. Toen ben ik teruggegaan naar de oude manier van koppelen.
Inmiddels verhuisd, overgestapt op de Bridge Pro en met een schone lei begonnen. Nu is Matter de enige optie en de eerste indruk was goed. Maar het plezier is van korte duur; opnieuw komen veranderingen niet door en belanden nieuwe lampen niet waar ze horen. Erg onhandig aangezien m’n systeem groeiende is.
Handmatig synchroniseren is ook weer mogelijk, maar haalt niets uit. Alleen door de koppeling met Apple HomeKit opnieuw te maken trekt de boel recht, maar dan ben ik natuurlijk alle instellingen aan die kant kwijt.
Ik heb een HUE living whites plug gekregen, ik krijg hem alleen niet gepaired met de v2 Bridge. iemand de gouden tip? (Google levert helaas niets op behalve 7x powerless maken)
Ik weet het niet zeker maar volgens mij heb ik ooit gelezen dat die via Touchlink moeten.joostnl schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 20:32:
Ik heb een HUE living whites plug gekregen, ik krijg hem alleen niet gepaired met de v2 Bridge. iemand de gouden tip? (Google levert helaas niets op behalve 7x powerless maken)
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Bedankt!DukeBox schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:23:
[...]
Ik weet het niet zeker maar volgens mij heb ik ooit gelezen dat die via Touchlink moeten.
De oplossing was touchlink via Android app, HUE essentials
Oct 9, 2025
Bridge v2 Software version 1973146020
We’ve prepared the Bridge to be ready to show your switches, sensors, cameras, and MotionAware™ areas within the screens of the rooms in which they are located. This will roll out in the App in the coming weeks.
We’ve made several small changes behind the scenes to make your Hue Bridge v2 work even better.
We’ll start rolling out this firmware over the next few days. Turn on automatic updates in the app to make sure you get it as soon as it’s released!
Voor elke oplossing is er een probleem!
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic