[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Pagina: 1 ... 19 ... 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 08:14
ObiWan23 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:28:
Ik ook al voorbesteld in April. Ze begonnen hier met graven in Mei en ik kreeg de status dat ik in juli-augustus aangesloten zou worden.

Vorige week hebben ze nadat ze gegraven hadden, de kabel hier naar binnen getrokken en nu hangt hier een wandkastje van KPN. Gelijk nadat de monteur vertrok kreeg ik een email dat mijn modem en TV box werden ingepakt en dat de aansluitdatum op 11 juli zou zijn.

Ik werd vanmorgen wakker, check de status, staat er dat de nieuwe aansluit datum 20 December is...

Dit meen je toch niet?
Heb je alleen het passieve witte kastje als afwerking van de vezel? Of ook al het actieve zwarte/witte kastje eroverheen geschoven en op stroom gezet/aangemeld?

En nee, uiteraard klopt 20 december niet. Daar zit ergens een bug in neem ik aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 11-07-2022 12:03 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiWan23
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-05 06:51
Barre73 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:03:
[...]

Heb je alleen het passieve witte kastje als afwerking van de vezel? Of ook al het actieve zwarte/witte kastje eroverheen geschoven en op stroom gezet/aangemeld?

En nee, uiteraard klopt 20 december niet. Daar zit ergens een bug in neem ik aan.
Alleen het passieve witte kastje als afwerking. Wat zou de volgende stap moeten zijn dan? Ik krijg binnenkort het pakketje met de modem en tv kastjes erin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pN_YOPtHuHUPa35dGslewds8n5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AoZZE9gBkqTf7QaVC8aZ8CuZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door ObiWan23 op 11-07-2022 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
ObiWan23 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:28:
[...]

Alleen het passieve witte kastje als afwerking. Wat zou de volgende stap moeten zijn dan? Ik krijg binnenkort het pakketje met de modem en tv kastjes erin.

[Afbeelding]
De volgende stap moet zijn dat een monteur hier nog een kastje opschuift voor de omzetting van glas naar ethernet. De zogenaamde ONT.
Vaak zie je dat de aannemer die de huisaansluiting maakt hier een opdracht voor heeft en dan moet doen nadat de kabel naar binnen is getrokken en is afgewerkt..
En aangezien jij schijnbaar een bestelling had lopen ben ik een beetje bang dat die aannemer dat is vergeten...

Zo moet het er uit komen te zien voordat je de modem (router) kan aansluiten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z2nYyrOCeHFJqk9_Ql7g38VSeNs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K9pJE9ORFkfPLCgHmKOZ2sgk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiWan23
Barre73 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:06:
[...]

De volgende stap moet zijn dat een monteur hier nog een kastje opschuift voor de omzetting van glas naar ethernet. De zogenaamde ONT.
Vaak zie je dat de aannemer die de huisaansluiting maakt hier een opdracht voor heeft en dan moet doen nadat de kabel naar binnen is getrokken en is afgewerkt..
En aangezien jij schijnbaar een bestelling had lopen ben ik een beetje bang dat die aannemer dat is vergeten...

Zo moet het er uit komen te zien voordat je de modem (router) kan aansluiten:

[Afbeelding]
O jee..en wat raad je mij nu aan, dat ik ff een telefoontje pleeg naar KPNNetwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:50
ObiWan23 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:10:
[...]

O jee..en wat raad je mij nu aan, dat ik ff een telefoontje pleeg naar KPNNetwerk?
In mijn geval kwam er een aantal dagen later alsnog een aannemer langs die aangaf dat ze die vergeten waren te plaatsen en heeft hij deze alsnog geplaatst (ik was toen thuis aan het werk vanwege de lockdown dus dat kwam goed uit :P ). Vervolgens kwam er een KPN monteur langs voor de initiele aansluiting en die had ook zo'n kastje bij zich om te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiWan23
mrdemc schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:34:
[...]

In mijn geval kwam er een aantal dagen later alsnog een aannemer langs die aangaf dat ze die vergeten waren te plaatsen en heeft hij deze alsnog geplaatst (ik was toen thuis aan het werk vanwege de lockdown dus dat kwam goed uit :P ). Vervolgens kwam er een KPN monteur langs voor de initiele aansluiting en die had ook zo'n kastje bij zich om te plaatsen.
Klinkt ook allemaal heel georganizeerd of niet? Haha. Ik zal dan maar eens een paar dagen afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-05 17:55

Pizzalucht

Snotneus.

Pizzalucht schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:30:
[...]

Guidion langs geweest, en zoals verwacht: nog steeds geen licht op de vezel, dus Allinq weer laten komen.
Volgens Allinq geen registratie dat er uberhaupt iets gebeurd is, en ja hoor, de metingen nog precies hetzelfde. Heeft iemand dit gewoon afgemeld zonder iets te doen 8)7

Vermoeden is nu dat de bundel geraakt is tijdens werkzaamheden een heel stuk verderop tijdens het vervangen van riool in een straat, aangezien bijna de hele DP dezelfde meting heeft. Monteur wilde alleen absoluut geen toezeggingen doen op wanneer er weer iets gaat gebeuren, en of ze mij dan op de hoogte gingen houden.

Stel dat ik al wel internet had gehad, was dit dan wel met hogere prio opgepakt? :+ Geeft niet echt een goede hoop voor de toekomst O-)

Nog even en ik trek de hele glasvezel uit de muur en knoop mezelf op. :'(
Kleine update van mij maar weer:
Allinq heeft de glasvezel opgegraven en was inderdaad beschadigd, KPN Netwerk wilde geen las dus ze gaan een nieuwe voeding blazen, daar is het nu op wachten...

Vorige week had KPN Netwerk het werk afgemeld, toen belde Allinq me om weer langs te komen, heb het ze nog maar even laten dubbelchecken en toen bleek dat er nog helemaal geen nieuwe voeding was geblazen. Al de zoveelste keer dat er werk wordt afgemeld dat vervolgens helemaal niet gedaan is ;(

Dus nu is het weer wachten zonder zicht op enige planning, jottem O-)
Gaat in ieder geval lastig worden voor KPN om mijn verbinding terug te verdienen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiWan23
Pizzalucht schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:29:
[...]

Kleine update van mij maar weer:
Allinq heeft de glasvezel opgegraven en was inderdaad beschadigd, KPN Netwerk wilde geen las dus ze gaan een nieuwe voeding blazen, daar is het nu op wachten...

Vorige week had KPN Netwerk het werk afgemeld, toen belde Allinq me om weer langs te komen, heb het ze nog maar even laten dubbelchecken en toen bleek dat er nog helemaal geen nieuwe voeding was geblazen. Al de zoveelste keer dat er werk wordt afgemeld dat vervolgens helemaal niet gedaan is ;(

Dus nu is het weer wachten zonder zicht op enige planning, jottem O-)
Gaat in ieder geval lastig worden voor KPN om mijn verbinding terug te verdienen :+
Klinkt echt alsof iedereen langs elkaar heen werkt of niet? Vind t niet gek dat je gefrustreerd zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

ObiWan23 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:33:
[...]

Klinkt echt alsof iedereen langs elkaar heen werkt of niet? Vind t niet gek dat je gefrustreerd zou zijn.
Qua communicatie gaat er een hoop mis ja, ik moet bijvoorbeeld ook altijd zelf bellen om er überhaupt achter te komen wat de huidige status is.

Maar het irriteert me nog het meeste als er iets is afgemeld in het systeem waardoor andere mensen weer aan de slag gaan (bijvoorbeeld Allinq die langs wilt komen om door te meten/te patchen) terwijl dat werk helemaal niet gedaan is. Iemand moet dan toch ergens op een knopje hebben gedrukt dat het klaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 16:43
ObiWan23 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:10:
[...]

Nee niet KPN Netwerk, maar de provider waar je de internet dienst hebt aangevraagd. Is je ISP waar je abonnement hebt aangevraagd KPN?

In ieder geval is de ISP verantwoordelijk voor je aansluiting. De opdracht om de aansluiting te realiseren wordt uitgevoerd door KPN Netwerk en zijn onderaannemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiWan23
Soundwork schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:20:
[...]

Nee niet KPN Netwerk, maar de provider waar je de internet dienst hebt aangevraagd. Is je ISP waar je abonnement hebt aangevraagd KPN?

In ieder geval is de ISP verantwoordelijk voor je aansluiting. De opdracht om de aansluiting te realiseren wordt uitgevoerd door KPN Netwerk en zijn onderaannemers.
Ik heb via KPN een overstapservice van ziggo naar hun aangevraagd. Dus KPN wordt mijn ISP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 22:08
Meer mensen die problemen hebben met aanleggen van de glasvezelaansluiting? Hier had het vorig jaar afgeleverd moeten worden.
Maar KPN vertikt het. Ondanks vele malen contact, van kasje naar muur. Op een gegeven moment zelfs een 06 nummer van een medewerker van klantenservice die via whatsapp allerlei zaken probeerde te regelen.
Maar kabels hangen al maanden los uit de tegels op straat. Maar de fysieke aansluiting in huis lukt maar niet, de ene na de andere aannemer die zegt dat hij daar niet verantwoordelijk voor is en weer verwijst naar de volgende.

Beetje zag, want ik wil een ander internetabonnement afsluiten. Heb het idee dat als ik morgen bij KPN een verbinding afsluit dat ze binnen de kortste keren hier de fysieke aansluiting in huis hebben geregeld en dat ze met opzet de boel aan het vertragen zijn als je niet kiest voor ook een internetaansluiting bij KPN zelf.

Anderen die hier ervaring mee hebben? En met name hoe dit op te lossen? Binnen het systeem staat schijnbaar genoteerd dat ik ondertussen wel beschikking heb over een glasvezelaansluiting want ik kan bij verschillende providers een verbinding over glasvezel aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

dangerpaki schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:12:
Beetje zag, want ik wil een ander internetabonnement afsluiten. Heb het idee dat als ik morgen bij KPN een verbinding afsluit dat ze binnen de kortste keren hier de fysieke aansluiting in huis hebben geregeld en dat ze met opzet de boel aan het vertragen zijn als je niet kiest voor ook een internetaansluiting bij KPN zelf.
Dat gevoel had ik in ieder geval niet, omdat KPN Netwerk zelf niet bij heel veel direct betrokken is (gaat allemaal via hoofdaannemers/onderaannemers), en die boeit het volgens mij niet zoveel naar welke provider je gaat.
Anderen die hier ervaring mee hebben? En met name hoe dit op te lossen? Binnen het systeem staat schijnbaar genoteerd dat ik ondertussen wel beschikking heb over een glasvezelaansluiting want ik kan bij verschillende providers een verbinding over glasvezel aanvragen.
Blijkbaar staat je verbinding dan op opgeleverd (als in, de glasvezel is naar binnen gegaan), ik zou denk ik gewoon een abonnement aanvragen, dan komt er iemand van je provider langs om de boel te activeren en dan blijkt er geen FTU te zijn, die maakt vervolgens een ticket aan bij KPN Netwerk en hopelijk gaat de boel dan automatisch lopen. Zolang je verbinding niet geactiveerd is betaal je toch niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

fondacio schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:41:
Zo, dit topic is erg verhelderend na de gesprekken die ik gisteren en vandaag met KPN heb gehad in verband met de internetaansluiting van mijn moeder. In maart is zij ingegaan op een aanbod van KPN aangezien er de komende maanden glasvezel zou worden gelegd in haar straat. Het graafwerk was vrij snel gebeurd en ergens in april heeft zij ook de apparatuur van KPN ontvangen, maar het verbinden van de glasvezelspriet die op de erfgrens uit de straat steekt met het huis is nog steeds niet gebeurd.

Gisteren kreeg zij een e-mail van haar vorige provider dat de deadline van de Overstapservice (120 dagen) dreigt te verlopen, dus heb ik met KPN gebeld. Een vriendelijke en behulpzame medewerker bij de helpdesk raakte ernstig in de war door het dossier van mijn moeder, omdat twee verschillende partijen twee verschillende aansluitdata in het systeem hebben gezet, waarvan één in april en één in juni. Op beide data is echter nooit iemand verschenen. Vandaag heeft de KPN helpdesk-medewerker me teruggebeld, maar hij kon ook niet meer vertellen dan dat de aansluiting er waarschijnlijk voorlopig niet komt.

Kortom, het is momenteel een zootje en er is geen enkele reden om welke datum die KPN dan ook geeft te geloven, lijkt het. Ik vraag me nu alleen af of we beter de bestelling kunnen annuleren of maar laten staan om toch zo snel mogelijk aan de beurt te komen, maar dan moeten we de vorige provider ook zelf opzeggen en maar kijken of we eventuele dubbele kosten van KPN kunnen terugkrijgen.
Opzeggen, dan ben je ook van het "zwaard van Damocles" genaamd "overstapservice" af. Ik sta er misschien wat principiëler in: 2x opleverdatum niet waargemaakt en meer dan beroerde communicatie/informatievoorziening. Dan ben ik gewoon weg en is de kans dat ik - als ze ooit gaan leveren - voor een KPN abonnement ga kiezen een stuk kleiner geworden. Dit gekloot heeft mijn goede indruk van KPN glasvezel (heb al een paar jaar KPN glas gehad op mijn vorige adres) gewoon behoorlijk de nek omgedraaid. KPN had een streepje voor, daarom heb ik ook direct alvast een abonnement aangevraagd zodra het kon. Dat is nu veranderd, dus gaat er ook een streep door mijn bestelling. Nu zal KPN moeten concurreren met de andere aanbieders, als het spul aangesloten is. Overstapservice hoef ik niet meer. Ik regel het zelf wel. Heeft me tot nu toe alleen maar een hoop tijd gekost en niets opgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-05 17:31
Pizzalucht schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:05:

Blijkbaar staat je verbinding dan op opgeleverd (als in, de glasvezel is naar binnen gegaan), ik zou denk ik gewoon een abonnement aanvragen, dan komt er iemand van je provider langs om de boel te activeren en dan blijkt er geen FTU te zijn, die maakt vervolgens een ticket aan bij KPN Netwerk en hopelijk gaat de boel dan automatisch lopen. Zolang je verbinding niet geactiveerd is betaal je toch niks.
Dat gaat met een overstapservice dus helemaal fout. Want het abonnement gaat in op de dag van de aansluiting. Als de provider geen FTU kan vinden stopt ondertussen wel je oude abonnement en kun jij weer wachten op de onderaannemer van KPN NEPWERK. Tip: gebruik geen overstapservice als er nog geen FTU in je huis ligt. Komt alleen maar nog meer ellende van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meer mensen die problemen hebben met aanleggen van de glasvezelaansluiting? Hier had het vorig jaar afgeleverd moeten worden.
Maar KPN vertikt het. Ondanks vele malen contact, van kasje naar muur. Op een gegeven moment zelfs een 06 nummer van een medewerker van klantenservice die via whatsapp allerlei zaken probeerde te regelen.
Maar kabels hangen al maanden los uit de tegels op straat. Maar de fysieke aansluiting in huis lukt maar niet, de ene na de andere aannemer die zegt dat hij daar niet verantwoordelijk voor is en weer verwijst naar de volgende.

Daar heeft het niets mee te maken. KPN "Netwerk" heeft er echt op verschillende plaatsen een enorme puinhoop van gemaakt. Ze zijn totaal niet in staat om de gemaakte beloften waar te maken. Hier zou het al meer dan een half jaar geleden opgeleverd moeten zijn, maar hier steekt de glasvezel nog nergens uit de grond. Die is er gewoon nog niet. Hier in de buurt lijken ze vooral druk te zijn met de "makkelijk aan te sluiten" woningen zonder (noemenswaardige) voortuin. Dat zijn over het algemeen de huurwoningen.

Ik had een abonnement afgesloten bij KPN, maar KPN "Netwerk" trekt zich daar helemaal niets van aan hoor. KPN en KPN "Netwerk" lijken ook totaal niet met elkaar te praten. Ze wijzen alleen naar elkaar als je ze belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
vj_slof schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:20:
[...]

Dat gaat met een overstapservice dus helemaal fout. Want het abonnement gaat in op de dag van de aansluiting. Als de provider geen FTU kan vinden stopt ondertussen wel je oude abonnement en kun jij weer wachten op de onderaannemer van KPN NEPWERK. Tip: gebruik geen overstapservice als er nog geen FTU in je huis ligt. Komt alleen maar nog meer ellende van.
Er gaat pas een opzegging naar de oude provider na een succesvolle overstap. Er gaat wel een seintje naar de provider maar de daadwerkelijke opzegging vindt plaats als alle gped naar na het abonnement succesvol is opgeleverd.

[ Voor 12% gewijzigd door Koekenbakkertje op 12-07-2022 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

De provider (KPN in mijn geval) stuurt overigens helemaal niemand om een FTU te zoeken hoor. Die sturen gewoon een doos met spullen met een briefje erbij "Sluit maar aan!". Dan ga je bellen om te vragen waarop je het dan aan moet sluiten, omdat er nog niets is.... En dan begint het vingerwijzen. Ondertussen gaat je huidige provider je lastigvallen met opzegbevestigingen en dozen waarin je hun apparatuur terug kunt sturen.

En dan ben je klaar. KPN kan je dan echt niet verder helpen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:26:
[...]

De provider (KPN in mijn geval) stuurt overigens helemaal niemand om een FTU te zoeken hoor. Die sturen gewoon een doos met spullen met een briefje erbij "Sluit maar aan!". Dan ga je bellen om te vragen waarop je het dan aan moet sluiten, omdat er nog niets is.... En dan begint het vingerwijzen. Ondertussen gaat je huidige provider je lastigvallen met opzegbevestigingen en dozen waarin je hun apparatuur terug kunt sturen.

Bij de initiële aansluiting moet er ook een (O)NT aangesloten worden en zal er (zover ik weet) altijd een monteursafspraak gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koekenbakkertje schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:23:
[...]

Er gaat pas een opzegging naar de oude provider na een succesvolle overstap. Er gaat wel een seintje naar de provider maar de daadwerkelijke opzegging vindt plaats als alle gped naar na het abonnement succesvol is opgeleverd.
Dat is wat KPN je wijs probeert te maken. Er zitten wel degelijk maximale termijnen aan die overstapservice. Daarom inderdaad geen overstapservice gebruiken als er nog niets is opgeleverd. Eerlijk gezegd: wacht gewoon met het afsluiten van een abonnement tot de boel opgeleverd is. Dan heb je ook geen last van de maximale termijn voor de overstapservice. Had ik achteraf ook gewoon moeten doen. Ik sluit nu dus ook helemaal niets meer af voor ik de boel netjes afgemonteerd in de meterkast heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mrdemc schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:28:
[...]

Bij de initiële aansluiting moet er ook een (O)NT aangesloten worden en zal er (zover ik weet) altijd een monteursafspraak gemaakt worden.
Nope, ik kreeg van KPN een grote doos met spullen. "Gefeliciteerd! U kunt nu gebruik gaan maken van uw glasvezelaansluiting. Sluit de boel maar aan!" Geen monteur, alleen Post NL.

Ik ga er wel vanuit dat KPN "Netwerk" wel een afspraak gaat maken. Ze zullen toch iets in mijn huis moeten afmonteren, dus ze zullen weinig andere keus hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 12-07-2022 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

[...]

Helemaal mee eens, heb ik ook niet gedaan. Ik zeg Ziggo pas op als ik minimaal een maand lang een werkende (en goede) verbinding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:26:
[...]

Vreemd, ik heb T-Mobile gekozen en die sturen iemand langs van Guidion om de boel aan te sluiten. Als die problemen heeft kan hij een ticket aanmaken bij KPN Netwerk en die komen dan vrij snel opdagen.
Ze sturen wel los een doos op met apparatuur maar daar kan je zelf niet zoveel mee omdat iemand de glasvezel nog moet patchen in de PoP (kan natuurlijk wel per gebied verschillen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:31:
[...]

Nope, ik kreeg van KPN een grote doos met spullen. "Gefeliciteerd! U kunt nu gebruik gaan maken van uw glasvezelaansluiting. Sluit de boel maar aan!" Geen monteur, alleen Post NL.

Ik ga er wel vanuit dat KPN "Netwerk" wel een afspraak gaat maken. Ze zullen toch iets in mijn huis moeten afmonteren, dus ze zullen weinig andere keus hebben.
En je hebt zelf de (O)NT over het FTU kastje heengeschoven? Bijzonder, bij mij kwam er zelfs 2 monteurs langs :P
Maar wat betreft overstap service ben ik het helemaal met je eens; zelf heb ik het abonnement aangevraagd en bij een succesvolle oplevering pas het Ziggo abonnement opgezegd. Daardoor een maandje dubbele kosten ongeveer; maar wel op een zelf gekozen moment over kunnen stappen van verbinding zonder downtime, wat toen (op het moment van volledig thuiswerken) wel zo prettig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mrdemc schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:38:
[...]

En je hebt zelf de (O)NT over het FTU kastje heengeschoven? Bijzonder, bij mij kwam er zelfs 2 monteurs langs :P
Maar wat betreft overstap service ben ik het helemaal met je eens; zelf heb ik het abonnement aangevraagd en bij een succesvolle oplevering pas het Ziggo abonnement opgezegd. Daardoor een maandje dubbele kosten ongeveer; maar wel op een zelf gekozen moment over kunnen stappen van verbinding zonder downtime, wat toen (op het moment van volledig thuiswerken) wel zo prettig was.
Da's precies het hele probleem. Hier is nog niemand geweest. Er is nog geen glasvezelkabel in mijn tuin gelegd, nog niets afgemonteerd binnen.... Ik heb dus helemaal geen FTU. De doos van KPN heb ik niet opengemaakt. Die is inmiddels ongeopend retour. Of daar een (O)NT inzat, dat weet ik dus niet. Ik begin niet aan stap 2 voor stap 1 uitgevoerd is natuurlijk.

De opleverdatum is nu 23 december 2022 geworden. Maarja, echt geloofwaardig is dat niet meer. Inmiddels de 3e datum namelijk en er zit telkens ongeveer een half jaar tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:42:
[...]

Da's precies het hele probleem. Hier is nog niemand geweest. Er is nog geen glasvezelkabel in mijn tuin gelegd, nog niets afgemonteerd binnen.... Ik heb dus helemaal geen FTU. De doos van KPN heb ik niet opgemaakt. Die is inmiddels ongeopend retour. Of daar een (O)NT inzat, dat weet ik dus niet. Ik begin niet aan stap 2 voor stap 1 uitgevoerd is natuurlijk.

De opleverdatum is nu 23 december 2022 geworden. Maarja, echt geloofwaardig is dat niet meer. Inmiddels de 3e datum namelijk en er zit telkens ongeveer een half jaar tussen.
Duidelijk. Ik heb ook een doos gekregen direct bij het aanvragen en die kon ik ook niet aansluiten omdat ik toen nog alleen de FTU had (ik had gewacht met de bestelling tot de FTU gemonteerd was. Tijdlijn:
  • KPN Netwerk: 18-05 krijg ik een mail dat ze aan het werk gaan in mijn straat
  • KPN Netwerk: 21-07 krijg ik een mail dat de werkzaamheden in mijn straat erop zitten.
  • KPN: 22-11 heb ik pas de bestelling gedaan (dus toen was pas de aansluiting afgemonteerd tot de FTU in mijn woning).
  • KPN 23-11 is mijn apparatuur onderweg
  • KPN: 26-11 heb ik een afspraak gepland (stond als ik het me goed herinner in de brief die meegeleverd is met de apparatuur) voor de monteur.
  • KPN Netwerk: 27-11 kreeg ik een mail dat ik volledig ben aangesloten.
  • KPN: 01-12 kreeg ik een mail dat de werkzaamheden van de monteur afgerond zijn met een bon.
en eigenlijk; met geduld, is alles bij mij prima verlopen met vriendelijke en behulpzame monteurs die alles goed hebben uitgevoerd naar mijn mening.

[ Voor 7% gewijzigd door mrdemc op 12-07-2022 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:18:
[...]

Opzeggen, dan ben je ook van het "zwaard van Damocles" genaamd "overstapservice" af. Ik sta er misschien wat principiëler in: 2x opleverdatum niet waargemaakt en meer dan beroerde communicatie/informatievoorziening. Dan ben ik gewoon weg en is de kans dat ik - als ze ooit gaan leveren - voor een KPN abonnement ga kiezen een stuk kleiner geworden. Dit gekloot heeft mijn goede indruk van KPN glasvezel (heb al een paar jaar KPN glas gehad op mijn vorige adres) gewoon behoorlijk de nek omgedraaid. KPN had een streepje voor, daarom heb ik ook direct alvast een abonnement aangevraagd zodra het kon. Dat is nu veranderd, dus gaat er ook een streep door mijn bestelling. Nu zal KPN moeten concurreren met de andere aanbieders, als het spul aangesloten is. Overstapservice hoef ik niet meer. Ik regel het zelf wel. Heeft me tot nu toe alleen maar een hoop tijd gekost en niets opgeleverd.
Inmiddels heeft mijn moeder van T-Mobile opnieuw de overstapmail gekregen. Dat betekent volgens mij dat ze gewoon de overstapperiode opnieuw hebben laten ingaan, dus op zich zitten we de komende 120 dagen weer goed, mits KPN er nu wel in slaagt iemand langs te sturen om de huisverbinding te maken. Dankzij @Barre73 heb ik nogmaals gehoord dat er al op 29 april iemand had moeten komen, al is die toen niet verschenen. De KPN helpdesk meldde dat er daarna nog een datum in het systeem was gezet in juni, maar toen is ook niemand komen opdagen.

Het is inderdaad vervelend dat KPN dit zo slecht aanpakt. Ik heb zelf thuis ook KPN en juist net verlengd (met 6 maanden korting) omdat de glasvezelverbinding daar zo stabiel is, ook in vergelijking met T-Mobile, waar ik eerder heb gezeten (wel op WBA/Reggefiber dus het netwerk is sowieso van KPN). Bij T-Mobile moest ik externe DNS-servers instellen om een stabielere verbinding te krijgen, maar er waren nog steeds af en toe merkbare onderbrekingen. Het vervelende is wel dat zowel bij mijn moeder als bij mij de alternatieven gering zijn. Maar goed, ik ben wel dankbaar voor dit topic omdat het duidelijk is dat er momenteel een systemisch probleem is bij KPN. Ik zou op dit moment niemand aanraden om bij hen een nieuwe glasvezelaansluiting te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-05 11:20
@Barre73 Ik krijg dus ook zo'n melding dat er ooit een keer glasvezel komt op mijn postcode/huisnummer, maar op de netwerkkaart van kpn netwerk en glaspoort is er dus niks te zien op mijn gedeelte van de Croeselaan in Utrecht.
Kan jij al iets zien in jou systemen?

Ik had vorig jaar een haalbaarheidsonderzoek laten doen en daar kreeg ik de melding terug, kijk volgend jaar maar (ong nu) want "het" project is nog niet begonnen, gevraagd wat ze daarmee bedoelden maar nooit meer antwoord terug gehad.

(dacht dat ik in dit topic aan het posten was :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
itsmemax schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:21:
@Barre73 Ik krijg dus ook zo'n melding dat er ooit een keer glasvezel komt op mijn postcode/huisnummer, maar op de netwerkkaart van kpn netwerk en glaspoort is er dus niks te zien op mijn gedeelte van de Croeselaan in Utrecht.
Kan jij al iets zien in jou systemen?

Ik had vorig jaar een haalbaarheidsonderzoek laten doen en daar kreeg ik de melding terug, kijk volgend jaar maar (ong nu) want "het" project is nog niet begonnen, gevraagd wat ze daarmee bedoelden maar nooit meer antwoord terug gehad.

(dacht dat ik in dit topic aan het posten was :P )
Er is nog niks officieel bekend maar het valt wel onder het deel van Utrecht dat KPN gaat aanleggen. Momenteel is Utrecht Zuid en Hoograven net officieel aangekondigd en gaat volgend maand beginnen met graven. Je mag aannemen dat de wijk waar Croeselaan in valt daarna komt aangezien het ernaast ligt

Een deeltje van de Croeselaan (grofweg 345 tot en met 383) is al heel lang geleden voorzien via Portaal (is nu KPN Netwerk aansluiting).

De melding die je ziet op www.kpn.com is, net als in Amsterdam, vrij breed. Er staat alleen dat er een overeenkomst is met de gemeente en als je doorklikt krijg je de aanbieding om alvast via koper te bestellen en over te stappen op glasvezel als het wel zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-05 14:17
Hoi Allemaal,

Ik heb thuis geprobeerd om direct via een Bidi in mijn Fortigate de NTU te omzeilen van KPN. Maar dit leverde geen werkend resultaat op helaas... Ik kreeg geen link op mijn SFP in de Fortigate 300D

ik heb deze https://www.fs.com/de-en/products/37922.html gebruikt icm met een SC/apc naar LC kabel gebruikt. https://www.fs.com/de-en/products/41668.html en dan de 10KM versie van de Bidi.

Dit volgens de specificaties van KPN op hun website. https://kpn.com/w3/file?u...ntid=50183&mode=incontext

Nu krijg ik vanuit FS.com de vraag welke Bidi's KPN gebruikt aan hun kant. Iemand hier meer info over?

[ Voor 9% gewijzigd door Heijmenberg99 op 12-07-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
Heijmenberg99 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:49:
Hoi Allemaal,

Ik heb thuis geprobeerd om direct via een Bidi in mijn Fortigate de NTU te omzeilen van KPN. Maar dit leverde geen werkend resultaat op helaas... Ik kreeg geen link op mijn SFP in de Fortigate 300D

ik heb deze https://www.fs.com/de-en/products/37922.html gebruikt icm met een SC/apc naar LC kabel gebruikt. https://www.fs.com/de-en/products/41668.html en dan de 10KM versie van de Bidi.

Dit volgens de specificaties van KPN op hun website. https://kpn.com/w3/file?u...ntid=50183&mode=incontext

Nu krijg ik vanuit FS.com de vraag welke Bidi's KPN gebruikt aan hun kant. Iemand hier meer info over?
KPN gebruikt voor XGS-PON deze ONT: https://kpnwebshop.com/in...U5BPT04MGM%3D&date=3bf80c

Deze ONT staat ook op de lijst van Broadband Forum zoals vermeld in de referenties onderin jouw gelinkte document:
Genexis GMC-TK01-XGS2110
HW: GMC2110E10V1D0
SW: ES-5.1.2-R Single user port ONU XGS-PON
Meer kan ik er niet over vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
mrdemc schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:18:
[...]

KPN gebruikt voor XGS-PON deze ONT: https://kpnwebshop.com/in...U5BPT04MGM%3D&date=3bf80c

Deze ONT staat ook op de lijst van Broadband Forum zoals vermeld in de referenties onderin jouw gelinkte document:

[...]

Meer kan ik er niet over vinden :)
Ja die NTU heb ik maar ik zit in AON gebied volgens KPN. Dus ik moet weten welke BiDi kpn gebruikt aan de KPN kant van de vezel. Want de door mij bestelde BiDi heeft er geen zin in aan mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1741172

Ik heb toen dat gratis in ons hele dorp werd aangelegd glasvezelkabel van KPN tot in mijn meterkast laten aanleggen zonder enig glasvezel abbonnement af te nemen. Ik heb nl kabel van Ziggo.
Ik heb wat ruimte in mijn meterkast nodig en ik wil die TK-01 patchcover even openen om het ding dat slechts met twee schroefjes op het houten paneel is bevestigd een paar cm verder te bevestigen. Uiteraard zonder aan de bekabeling te knoeien.
Hoe krijg ik dat vierkante kapje eraf. Ik heb er voorzichtig aan getrokken denkend dat het dicht geklikt zit maar de slappe kunststof buigt verontrustend mee dus ik wil weten hoe ik dat moet doen.
Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Anoniem: 1741172 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:18:
Ik heb toen dat gratis in ons hele dorp werd aangelegd glasvezelkabel van KPN tot in mijn meterkast laten aanleggen zonder enig glasvezel abbonnement af te nemen. Ik heb nl kabel van Ziggo.
Ik heb wat ruimte in mijn meterkast nodig en ik wil die TK-01 patchcover even openen om het ding dat slechts met twee schroefjes op het houten paneel is bevestigd een paar cm verder te bevestigen. Uiteraard zonder aan de bekabeling te knoeien.
Hoe krijg ik dat vierkante kapje eraf. Ik heb er voorzichtig aan getrokken denkend dat het dicht geklikt zit maar de slappe kunststof buigt verontrustend mee dus ik wil weten hoe ik dat moet doen.
Ideeën?
Volgens mij zit er een plaatje onder dat met schroefjes vast zit, en zit de TK-01 daar weer op gedraaid.
Even draaien dus ipv trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Heijmenberg99 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:44:
[...]

Ja die NTU heb ik maar ik zit in AON gebied volgens KPN. Dus ik moet weten welke BiDi kpn gebruikt aan de KPN kant van de vezel. Want de door mij bestelde BiDi heeft er geen zin in aan mijn kant.
Wacht even... Als je die NTU hebt dan zit je dus niet in AON gebied. Tenzij je die NTU hebt maar dan de AON versie waar op de voorkant de lampjes Power, Glas en Ethernet zitten. Dat is anders dan bij de XGS-PON versie.

Wat heb je nou?
(je hebt de servicetool van KPN gedaan om te achterhalen waar je op zit?

Ter toevoeging: Er is nog geen mogelijkheid om je router direct met glas te verbinden op een KPN XGS-PON aansluiting. KPN maakt het technisch mogelijk door de specs te delen maar er is gewoon nog niks op de markt (SFP module)?
Zie ook dit topic om daarin de mogelijkheden te bespreken.

[ Voor 28% gewijzigd door Barre73 op 12-07-2022 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Anoniem: 1741172 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:18:
Ideeën?
Aan de onderkant heel voorzichtig proberen open te trekken. Hij scharniert als het ware aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
Heijmenberg99 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:44:
[...]

Het gelinkte document dat je postte was voor XGSPON, niet AON. ik zie nu dat beide technieken worden genoemd.

[ Voor 6% gewijzigd door mrdemc op 12-07-2022 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 22:08
Dank voor de reacties allemaal.

Ik wil zelf ook overstappen naar T-Mobile. Misschien toch maar eens ergens komende week langs een fysieke winkel van hun en daar de situatie uitleggen en kijken of ik daar verder kom.

Wel stelletje prutsers van KPN Netwerk, inclusief de aannemers. Al een keer thuis geweest incl. met veel pijn en moeite de onderburen, want de kabel moet door hun meterkast naar die van ons in de flat. Gewoon niemand komen opdagen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
Barre73 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:32:
[...]

Wacht even... Als je die NTU hebt dan zit je dus niet in AON gebied. Tenzij je die NTU hebt maar dan de AON versie waar op de voorkant de lampjes Power, Glas en Ethernet zitten. Dat is anders dan bij de XGS-PON versie.

Wat heb je nou?
(je hebt de servicetool van KPN gedaan om te achterhalen waar je op zit?

Ter toevoeging: Er is nog geen mogelijkheid om je router direct met glas te verbinden op een KPN XGS-PON aansluiting. KPN maakt het technisch mogelijk door de specs te delen maar er is gewoon nog niks op de markt (SFP module)?
Zie ook dit topic om daarin de mogelijkheden te bespreken.
Ik heb de AON variant van de NTU. De lampjes komen overeen met wat jij zegt.

De tool van KPN werkt bij mij thuis niet. Die blijft aangeven dat ik niet thuis ben, terwijl ik dat wel ben… maargoed na 3 verschillende medewerkers te hebben gesproken bij KPN begreep iemand mijn vraag, en kon men mij vertellen dat ik ik AON gebied zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Heijmenberg99 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:53:
[...]

Ik heb de AON variant van de NTU. De lampjes komen overeen met wat jij zegt.

De tool van KPN werkt bij mij thuis niet. Die blijft aangeven dat ik niet thuis ben, terwijl ik dat wel ben… maargoed na 3 verschillende medewerkers te hebben gesproken bij KPN begreep iemand mijn vraag, en kon men mij vertellen dat ik ik AON gebied zit.
Als je een SFP module hebt volgens de specs uit dat document van KPN dan behoort het gewoon te werken. Dan is de module aan de kant van KPN niet van belang.

Stel de vraag ook eens in het KPN topic (dit is KPN Netwerk). Daar zit meer kennis op het gebied van eigen hardware en SFP modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK.... Einde KPN Netwerk hier dus. Vandaag een brief ontvangen, dat Glaspoort na oplevering van van het netwerk door KPN Netwerk eigenaar zal worden van het netwerk.

Helaas verzekeren ze me ervan, dat er voor mij niets verandert. En dat had ik natuurlijk juist graag anders gezien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:32:
OK.... Einde KPN Netwerk hier dus. Vandaag een brief ontvangen, dat Glaspoort na oplevering van van het netwerk door KPN Netwerk eigenaar zal worden van het netwerk.

Helaas verzekeren ze me ervan, dat er voor mij niets verandert. En dat had ik natuurlijk juist graag anders gezien. :)
Leg uit.. wellicht dat ik je vorige posts niet goed heb onthouden. Wat had je graag veranderd willen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barre73 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:14:
[...]

Leg uit.. wellicht dat ik je vorige posts niet goed heb onthouden. Wat had je graag veranderd willen zien?
Dat was natuurlijk een beetje sarcasme... Oktober 2020 toestemming verleend voor de aanleg, zit nu aan de 3e fictieve datum voor daadwerkelijke aansluiting (eind december dit jaar) en nog voor het netwerk er ligt.... is het al verkocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:18:
[...]

Dat was natuurlijk een beetje sarcasme... Oktober 2020 toestemming verleend voor de aanleg, zit nu aan de 3e fictieve datum voor daadwerkelijke aansluiting (eind december dit jaar) en nog voor het netwerk er ligt.... is het al verkocht. :)
AH... sorry voor mijn vraag dan. Dat gaat dan inderdaad niet veel helpen aangezien het gewoon door de huidige mensen en aannemer wordt afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10:10

Amphiebietje

In de blubber

Anoniem: 39993 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:18:
[...]

Ah, dus ik ben niet de enige met nep-afspraken voor de aanleg. Hier kunnen ze niet voorbij een balkon komen waarvan de eigenaar nooit thuis is, dus hebben ze nu daar gewoon de kabels maar afgeknipt. 8)7 Leuk als je erboven woont.

Nou ja, in de lokale media draait al een reeks artikelen met klachten over de glasvezel (niet-)aanleg, dus zo'n sappig verhaal kan er straks ook nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amphiebietje schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 07:39:
[...]

Ah, dus ik ben niet de enige met nep-afspraken voor de aanleg. Hier kunnen ze niet voorbij een balkon komen waarvan de eigenaar nooit thuis is, dus hebben ze nu daar gewoon de kabels maar afgeknipt. 8)7 Leuk als je erboven woont.

Nou ja, in de lokale media draait al een reeks artikelen met klachten over de glasvezel (niet-)aanleg, dus zo'n sappig verhaal kan er straks ook nog bij.
Ik overweeg ook om het plaatselijke sufferdje wat komkommertijd vulling te sturen. Eerst maar eens vragen bij de gemeente wat ze er daar van vinden. Je zou verwachten dat er afspraken liggen.

Ben zelfs wel blij dat ik dat nog niet gedaan heb, want nu kan de overname door Glaspoort meegenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:26:
[...]

Ik overweeg ook om het plaatselijke sufferdje wat komkommertijd vulling te sturen. Eerst maar eens vragen bij de gemeente wat ze er daar van vinden. Je zou verwachten dat er afspraken liggen.

Ben zelfs wel blij dat ik dat nog niet gedaan heb, want nu kan de overname door Glaspoort meegenomen worden.
Vergeef me dat ik wellicht al had kunnen zien/weten welke woonplaats dit betreft, maar ik weet het even niet. In je profiel staat Veenendaal, maar dat is al lang aangelegd dus zal niet kloppen.

Welke plaats betreft het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barre73 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:35:
[...]

Vergeef me dat ik wellicht al had kunnen zien/weten welke woonplaats dit betreft, maar ik weet het even niet. In je profiel staat Veenendaal, maar dat is al lang aangelegd dus zal niet kloppen.

Welke plaats betreft het hier?
Dan moet ik dat maar eens updaten inderdaad. Woon nu al een tijdje in Den Helder. In Veenendaal had ik al glas, ook een tijd KPN gehad destijds.

Ik kan er zelf overigens geen touw aan vastknopen qua uitvoering hoor. Lijkt erop dat ze telkens een klein stukje doen en dan weer een tijdje vertrokken zijn. In dit traject vanaf oktober 2020:
- is hier de weg opnieuw ingericht
- is het riool vervangen
- zijn de gasleidingen vernieuwd
- is het elektra net vernieuwd
- is de waterleiding vernieuwd

Maar het beloofde glas.... nope.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 14-07-2022 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldsla
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:07
Het is eigenlijk best treurig. Als ik mijn postcode bij kpnnetwerk.com invoer staat er dat er een 'technische belemmering' is. Bij kpn.com geven ze aan dat het binnen 3 weken beschikbaar is. Volgens mijnkpn kan ik mijn box vanaf 31 mei aansluiten.

Ondertussen is het alweer dik een maand stil. Ik heb er weinig vertrouwen meer in. Kunt een hoop over Ziggo zeggen, maar zo slecht wordt je daar in ieder geval niet behandeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-05 15:34

MrMarcie

CFMoto 650MT

veldsla schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:37:
Het is eigenlijk best treurig. Als ik mijn postcode bij kpnnetwerk.com invoer staat er dat er een 'technische belemmering' is. Bij kpn.com geven ze aan dat het binnen 3 weken beschikbaar is. Volgens mijnkpn kan ik mijn box vanaf 31 mei aansluiten.

Ondertussen is het alweer dik een maand stil. Ik heb er weinig vertrouwen meer in. Kunt een hoop over Ziggo zeggen, maar zo slecht wordt je daar in ieder geval niet behandeld...
Heb dezelfde ellende gehad. Heeft uiteindelijk 2 jaar geduurd nadat ze na een jaar oplevering beloofde. Heb het nu sinds 2 weken en het is echt een verademing t.o.v. Ziggo. En fijn dat ik mijn eigen router direct kan aansluiten zonder die ExperiaBox van KPN.
Ook de klantenservice en het klantenforum is erg vriendelijk en werkt goed. Dus hou vol, komt goed.

Blijf het wel ellende vinden dat KPN de markt verziekt en anderen de markt uitdrukt waardoor de abbo's veel te duur zijn. Ziggo/KPN houden monopolie. Bijkomend voordeel voor mij nu via glas dat ik elk jaar kan overstappen en een jaaractie kan nemen. Houden we de kosten in de hand.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
veldsla schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:37:

Ziggo is ook geen grootschalig nieuw netwerk tot in de woningen aan het aanleggen... Ik snap je frustratie en geef je ook gelijk maar je kan het niet vergelijken met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:03

Arjan A

Cenosillicafoob

Barre73 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:02:
[...]

Ziggo is ook geen grootschalig nieuw netwerk tot in de woningen aan het aanleggen... Ik snap je frustratie en geef je ook gelijk maar je kan het niet vergelijken met elkaar.
Ik denk dat je daar in de fout gaat. De consument wil snel internet. Je kan kiezen tussen KPN en Ziggo, dus die twee vergelijk je met elkaar. En dan zie je gewoon dat KPN beloftes blijft doen die het herhaaldelijk niet kan waarmaken. 1-0 voor Ziggo. Simpele vergelijking dunkt me.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldsla
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:07
Wat ook niet helpt is dat KPN mij laat bellen met kpnnetwerk, die mij vervolgens doorstuurt naar een een of andere aannemer in Emmen waar ik ook nog even lekker in de wacht mag. Waarom moet ik dat doen? Los dat lekker intern op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geertm3
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-05 16:55
Het grote probleem is volgens mij dat KPN Netwerk de controle over de aannemers volledig kwijt is.
KPN Netwerk heeft geen idee waar de aanemers mee bezig zijn, de aannemers hoeven blijkbaar nergens verantwoordig af te leggen. En de aannemers maken daar volgens mij flink misbruik van.

De aannemer die bij mij zogenaamd glas zou moeten aanleggen negeert structureel alle contact pogingen.
Vorig jaar zijn er 5 terugbel verzoeken gestuurd door Webcare KPN Netwerk. Geen reactie gehad.
Twee weken geleden is er verzoek gestuurd vanuit afdeling Haalbaarheidsonderzoeken. Nog geen reactie gehad.

Inmiddels heb ik maar een Ziggo abonnement genomen om toch snelle internet verbinding te hebben. Want zolang deze aannemer verantwoordelijk blijft heb ik de hoop op glasvezel maar opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-05 15:29

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Iemand enig idee hoe het zit met regio Rustenburg in Den Haag?
Zowel t-mobile en KPN geven aan dat het binnenkort beschikbaar komt, maar met concrete data komen beiden partijen niet.
Ook zijn er in onze straat nog geen (zichtbare) sprietjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dijkertje schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:13:
Iemand enig idee hoe het zit met regio Rustenburg in Den Haag?
Zowel t-mobile en KPN geven aan dat het binnenkort beschikbaar komt, maar met concrete data komen beiden partijen niet.
Ook zijn er in onze straat nog geen (zichtbare) sprietjes.
Dat laatste zou ook heel raar zijn. Dan zou je meerdere brieven en werkzaamheden niet hebben gezien.
Beide partijen kan niet. In Den Haag hebben KPN, T-Mobile en de gemeente afspraken gemaakt over wie waar gaat leggen. En dat is niet samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:40
:>

[ Voor 100% gewijzigd door rimave op 08-08-2022 17:48 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Barre73 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:21:
[...]

Dat laatste zou ook heel raar zijn. Dan zou je meerdere brieven en werkzaamheden niet hebben gezien.
Beide partijen kan niet. In Den Haag hebben KPN, T-Mobile en de gemeente afspraken gemaakt over wie waar gaat leggen. En dat is niet samen.
Laat ik het zo zeggen, van t-mobile een brief gehad en van KPN een toezegging per mail (naar eigen aanmelding) dat het e.e.a. op de planning staat.

Mijn vermoeden is dat t-mobile de partij is die hier uiteindelijk werk van zal maken (daar heb ik daadwerkelijk ook een brief van ontvangen).

Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar t-mobile zal dan naar alle waarschijnlijkheid toch het netwerk van KPN gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 20:10
Dijkertje schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:38:
[...]

Laat ik het zo zeggen, van t-mobile een brief gehad en van KPN een toezegging per mail (naar eigen aanmelding) dat het e.e.a. op de planning staat.

Mijn vermoeden is dat t-mobile de partij is die hier uiteindelijk werk van zal maken (daar heb ik daadwerkelijk ook een brief van ontvangen).

Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar t-mobile zal dan naar alle waarschijnlijkheid toch het netwerk van KPN gaan gebruiken?
Als T-Mobile aan gaat leggen dan wordt het open dutch fiber met T-Mobile als hoofdhuurder en dus betere prijzen maar geen KPN als aanbieder (tenzij dat inmiddels veranderd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dijkertje schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:38:
[...]

T-Mobile legt zelf niks aan maar dat doet Open Dutch Fiber voor ze. Zie hier (waar Rustenburg) ook bij staat. Maar laten we voor het gemak zeggen dat T-Mobile aanlegt. Dan legt KPN Netwerk dus niet aan. Dat is (een maandje geleden) tussen de drie partijen afgesproken.

Dus nee, T-Mobile gebruikt dus niet het netwerk van KPN want dat komt er (de komende paar jaar,) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Barre73 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:48:
[...]

T-Mobile legt zelf niks aan maar dat doet Open Dutch Fiber voor ze. Zie hier (waar Rustenburg) ook bij staat. Maar laten we voor het gemak zeggen dat T-Mobile aanlegt. Dan legt KPN Netwerk dus niet aan. Dat is (een maandje geleden) tussen de drie partijen afgesproken.

Dus nee, T-Mobile gebruikt dus niet het netwerk van KPN want dat komt er (de komende paar jaar,) niet.
Duidelijk :)

Na wat verdere onderzoek tot de conclusie gekomen dat ik 'pas' in Q1 '23 aan de beurt ben.
Momenteel bij Ziggo, lijkt me denk verstandiger om nog één jaartje met korting te verlengen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 18:12
[...]

Lekker handig met uitfasering van koper.

De ene wijk glas van Tmobile / ODF. Ben benieuwd of KPN daar het koper dan actief houdt. Lijkt mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:03

Wildfire

Joy to the world!

krakendmodem schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:51:
[...]

Lekker handig met uitfasering van koper.

De ene wijk glas van Tmobile / ODF. Ben benieuwd of KPN daar het koper dan actief houdt. Lijkt mij wel.
KPN Houdt koper actief daar waar KPN zelf (nog) geen glas levert.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wildfire schreef op zondag 17 juli 2022 @ 20:29:
[...]

KPN Houdt koper actief daar waar KPN zelf (nog) geen glas levert.
Of nog specifieker: waar KPN zelf niet via glasvezel kan leveren. Waar zij dat wel kunnen (ook als dat netwerk niet van hen is) gaat koper wel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Barre73 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 20:38:
[...]

Of nog specifieker: waar KPN zelf niet via glasvezel kan leveren. Waar zij dat wel kunnen (ook als dat netwerk niet van hen is) gaat koper wel uit.
Ik wilde mijn uitspraak zojuist nuanceren maar natuurlijk was je me alweer voor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

[...]

Hoop dan wel dat er nog wat meer providers gebruik gaan maken van ODF, want met 1 aanbieder ben ik bang dat ik liever bij een ziggo blijf.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 18:12
Barre73 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 20:38:
[...]

Dat zal scheve gezichten geven als KPN klant A in Wijk 1 lekker kan knallen op glasvezel en KPN klant B aan de overkant van de weg in een andere wijk lekker mag doorsukkelen op ADSL :D.

Ben benieuwd hoe ze dat willen doen met Glasdraad. Hier hebben inwoners in het buitengebied soms geen zin om 2000 euro aansluitkosten te betalen en doen het liever met 12/1 ADSL (met buitengebied systeem erbij).

Zover ik weet kan KPN op glasdraad leveren, dan hebben de buren op nummer 11 die wel ingetekend hebben geen toegang meer op DSL en de buren op nummer 13 die geen glasvezel willen weer wel. Lijkt mij een ramp qua administratie. Het kan, maar eigenlijk zo onnodig

Aan de andere kant: minder ruis op de DSL. Weer 0,4Mbij erbij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
krakendmodem schreef op zondag 17 juli 2022 @ 21:06:
[...]

Dat zal scheve gezichten geven als KPN klant A in Wijk 1 lekker kan knallen op glasvezel en KPN klant B aan de overkant van de weg in een andere wijk lekker mag doorsukkelen op ADSL :D.

Ben benieuwd hoe ze dat willen doen met Glasdraad. Hier hebben inwoners in het buitengebied soms geen zin om 2000 euro aansluitkosten te betalen en doen het liever met 12/1 ADSL (met buitengebied systeem erbij).

Zover ik weet kan KPN op glasdraad leveren, dan hebben de buren op nummer 11 die wel ingetekend hebben geen toegang meer op DSL en de buren op nummer 13 die geen glasvezel willen weer wel. Lijkt mij een ramp qua administratie. Het kan, maar eigenlijk zo onnodig

Aan de andere kant: minder ruis op de DSL. Weer 0,4Mbij erbij 8)
Qua administratie maakt het niks uit hoor. Alle aankondigingen en uitschakelingen zijn op individueel adres niveau. Maar zoals je het schetst gebeurt het dus wel. Als het adres nog niet direct orderbaar is voor glas (omdat de blokkade van de eigen bijdrage er nog op zit) wordt het niet uitgeschakeld op koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ed1703 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 21:03:
[...]

Hoop dan wel dat er nog wat meer providers gebruik gaan maken van ODF, want met 1 aanbieder ben ik bang dat ik liever bij een ziggo blijf.
Voor het eerste jaar, geen kans. Daarna denk ik wel dat wellicht Freedom en Tweak er bij zou kunnen komen. Dit omdat ODF onlangs E-Fiber heeft gekocht en die hadden een standaard samenwerking met operator Cambrium ((waar Tweak onderdeel van is en Freedom nauw mee samenwerkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Inmiddels is mij duidelijk dat "KPN Netwerk" een complete organisatorische puinzooi is.

In het kort:
- Wat zich KPN Netwerk noemt is niet noodzakelijkerwijs KPN Netwerk. De onder(onder-(onder-))aannemers gebruiken de naam ook. Als ik door "KPN Netwerk" wordt gebeld, is dat in feite de onderaannemer, die zich naast van "KPN Netwerk" nog van drie andere namen bedient. 8)7
- Het nummer in kwestie klinkt als een callcenter als zij je bellen (want je hoort andere gesprekken op de achtergrond), maar als je zelf het nummer belt is er niet eens een telefonisch menu of bandje dat je opvangt en sta je eindeloos in de wacht omdat het nummer altijd bezet is.
- De KPN Netwerk website, degenen die je bellen/langskomen voor de afspraak, en de uitvoerders hebben bijna geen onderling contact (dixit de afspraakmakers).
- De afspraakmakers hebben nul technische kennis, en eveneens geen kennis van de lokale situatie, maar nemen wel commentaar over die situatie op.
- De afspraakmakers zijn tot nu toe elke keer andere mensen, die allemaal in de twintig zijn (lijken wel studenten met een bijbaan ofzo...).
- Het systeem om de afspraken en contact in te zetten is ruk, onstabiel, onhandig voor het invoeren, en updates aan de systemen resulteert in verloren gegevens (commentaar afspraakmaker: Excel zou beter zijn) - lekker dan, internet provider die prutsoftware heeft :F
- De technische uitvoerders spreken geen NL's, zeer gebrekkig Engels, en hebben geen telefoonnummer waarop ik ze als potentiele klant kan bereiken om de lokale situatie door te spreken.
- De technische uitvoerders kappen er na 14.00-15.00 uur gewoon mee, alle aansluitafspraken die later op de dag zijn gepland worden gewoon niet uitgevoerd.

Wat een treurnis, en dat laatste is gewoon compleet onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Bedoel je met technisch uitvoerders ook de graafploegen? Want die beginnen hier dus om half 8 en zijn regelmatig nog tot 6 uur in de avond bezig. Van de hele ploeg is er doorgaans ook maar 1 die Nederlands spreekt en alles doorcommuniceert in gebrekkig Engels naar de Bulgaren (of Roemenen?). Ik zal verder wel geluk hebben, maar hier in de wijk gaan ook alle tegels er weer super strak in. Ze komen zelfs nog een week later terug om kapotte tegels of tegels die zijn verzakt opnieuw te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Amphiebietje schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:40:
Inmiddels is mij duidelijk dat "KPN Netwerk" een complete organisatorische puinzooi is.

In het kort:
- Wat zich KPN Netwerk noemt is niet noodzakelijkerwijs KPN Netwerk. De onder(onder-(onder-))aannemers gebruiken de naam ook. Als ik door "KPN Netwerk" wordt gebeld, is dat in feite de onderaannemer, die zich naast van "KPN Netwerk" nog van drie andere namen bedient. 8)7
- Het nummer in kwestie klinkt als een callcenter als zij je bellen (want je hoort andere gesprekken op de achtergrond), maar als je zelf het nummer belt is er niet eens een telefonisch menu of bandje dat je opvangt en sta je eindeloos in de wacht omdat het nummer altijd bezet is.
- De KPN Netwerk website, degenen die je bellen/langskomen voor de afspraak, en de uitvoerders hebben bijna geen onderling contact (dixit de afspraakmakers).
- De afspraakmakers hebben nul technische kennis, en eveneens geen kennis van de lokale situatie, maar nemen wel commentaar over die situatie op.
- De afspraakmakers zijn tot nu toe elke keer andere mensen, die allemaal in de twintig zijn (lijken wel studenten met een bijbaan ofzo...).
- Het systeem om de afspraken en contact in te zetten is ruk, onstabiel, onhandig voor het invoeren, en updates aan de systemen resulteert in verloren gegevens (commentaar afspraakmaker: Excel zou beter zijn) - lekker dan, internet provider die prutsoftware heeft :F
- De technische uitvoerders spreken geen NL's, zeer gebrekkig Engels, en hebben geen telefoonnummer waarop ik ze als potentiele klant kan bereiken om de lokale situatie door te spreken.
- De technische uitvoerders kappen er na 14.00-15.00 uur gewoon mee, alle aansluitafspraken die later op de dag zijn gepland worden gewoon niet uitgevoerd.

Wat een treurnis, en dat laatste is gewoon compleet onacceptabel.
toon volledige bericht
In welke plaats woon je? Wat jij aangeeft zou allemaal kunnen kloppen maar het kan een wereld van verschil maken (helaas..) of je in de ene plaats woont of de andere. Zoals je al opmerkt is het eigenlijk de aannemer die alles doet onder de naam van KPN Netwerk. En dat is waar. Maar de ene hoofdaannemer is vele malen beter dan de andere.
Dus in welke plaats/wijk heb jij deze ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caelorum schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:49:
Bedoel je met technisch uitvoerders ook de graafploegen? Want die beginnen hier dus om half 8 en zijn regelmatig nog tot 6 uur in de avond bezig. Van de hele ploeg is er doorgaans ook maar 1 die Nederlands spreekt en alles doorcommuniceert in gebrekkig Engels naar de Bulgaren (of Roemenen?). Ik zal verder wel geluk hebben, maar hier in de wijk gaan ook alle tegels er weer super strak in. Ze komen zelfs nog een week later terug om kapotte tegels of tegels die zijn verzakt opnieuw te leggen.
Dan mag je al heel blij zijn, als de graafploegen bij jullie inderdaad regelmatig bezig zijn. Hier komen ze "af en toe even wat doen", maar voor je het weet zijn ze weer weg en blijven ze weer weg. Hebben ze weer 1 straatje gedaan. Ze zijn hier inmiddels alweer 2 maanden nergens te bekennen. En dat blijkt inmiddels administratief dus ook bijgewerkt te zijn: fictieve opleverdatum weer verzet, nu van mei naar eind december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Anoniem: 39993 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:27:
[...]

Dan mag je al heel blij zijn, als de graafploegen bij jullie inderdaad regelmatig bezig zijn. [...]
Ze werken hier heel systematisch. straat voor straat. Gaat ook als een speer. Straat open in de ochtend, in de avond is die weer dicht, alles netjes teruggelegd. Vriendelijke mensen ook. Ze kregen twee weken geleden op een warme dag zelfs allemaal een ijsje van de buren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caelorum schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:09:
[...]

Ze werken hier heel systematisch. straat voor straat. Gaat ook als een speer. Straat open in de ochtend, in de avond is die weer dicht, alles netjes teruggelegd. Vriendelijke mensen ook. Ze kregen twee weken geleden op een warme dag zelfs allemaal een ijsje van de buren :)
Krijgen ze van mij ook hoor, als ze eind december inderdaad komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
Hier nu een mail van T-Mobile. Uw pakket is onderweg. DHL weet het nog niet maar het komt eraan. Zeggen ze.

Dan wordt het spannend wat ik heb eerst nog een KPN netwerk monteur nodig om het glas van buiten naar binnen te brengen en daarna de T-Mobile monteur om het glas aan te sluiten. Ik ben nog niet gebeld.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:03

Arjan A

Cenosillicafoob

En weer is mijn datum verzet, naar volgend jaar. Normaal doen ze dat pas rond de aansluitdatum zelf.

Ondertussen hangt de hele wijk weer vol reclame voor glasvezel van KPN |:(
Wat een clusterf*ck is dat hele KPN ook :X

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Laatst online: 10:08
Iemand bekend met de aanleg van glasvezel icm een VvE? De VvE heeft reeds twee keer toestemming gegeven, maar bij KPN netwerk kom ik niet verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-05 15:34

MrMarcie

CFMoto 650MT

.NCK schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:36:
Iemand bekend met de aanleg van glasvezel icm een VvE? De VvE heeft reeds twee keer toestemming gegeven, maar bij KPN netwerk kom ik niet verder.
Bij ons ligt het eindelijk na hele lange tijd, en is in stappen gegaan. Er was iemand bij de VVE die zich er actief mee bemoeid heeft en contact had met KPNnetwerk en vooral de onderaannemer.

Mij is het als bewoner nooit gelukt om contact te maken met KPNnetwerk. Erg teleurstellend. Dus ik hoop voor je dat je een gemotiveerd VVE lid hebt dat zich hier druk om maakt. Als die van ons dat niet gedaan had had ik nog wel een hele tijd kunnen wachten ben ik bang.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-05 21:38
Is er ook nog een tempratuur limiet die aangehouden word? Er staan voor de komende 2 weken 600 huizen op het programma in de wijk waar ik post bezorg, en als ik het een beetje kan voorkomen zeul ik liever niet het apenlazurus om er achter te komen dat ik er niet bij langs kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
torretje2012 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:37:
Is er ook nog een tempratuur limiet die aangehouden word? Er staan voor de komende 2 weken 600 huizen op het programma in de wijk waar ik post bezorg, en als ik het een beetje kan voorkomen zeul ik liever niet het apenlazurus om er achter te komen dat ik er niet bij langs kan :D
Hier gooiden ze houten planken over de greppel die ze hadden gegraven zodat iedereen netjes nog bij en uit de deur kon. Neem aan dat ze dat overal doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-05 21:38
Caelorum schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:45:
[...]

Hier gooiden ze houten planken over de greppel die ze hadden gegraven zodat iedereen netjes nog bij en uit de deur kon. Neem aan dat ze dat overal doen?
Het zijn smalle straten, waar dan op de straat zelf (bouw)verkeer rijd. Bij de bus zal ik ongetwijfeld komen, maar ik moet de fiets ook ergens veilig langs kunnen trekken ;) + met de warmte even op en neer naar depot om een uur later langs te komen krijg ik niet genoeg voor betaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:02

MartNL

torretje2012 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:50:
[...]

Het zijn smalle straten, waar dan op de straat zelf (bouw)verkeer rijd. Bij de bus zal ik ongetwijfeld komen, maar ik moet de fiets ook ergens veilig langs kunnen trekken ;) + met de warmte even op en neer naar depot om een uur later langs te komen krijg ik niet genoeg voor betaald....
Kun je niet alles in een kratje gooien dat mensen het zelf op kunnen halen. Dat deed onze postbode toen ook. Hij had het wel van te voren gemeld.

Dus bij elke straat stond een krat. 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-03 17:22
Hier ook dezelfde ellende.
Eind dec toestemming gegeven, er is gegraven, tijdje sprietjes, maar deze zijn ongeveer 2 a 3 maanden geleden, ingegraven, niet naar binnen gebracht.
Nu staat er op de website van kpnnetwerk "We sluiten je woning aan, wanneer je een glasvezelabonnement hebt besteld."
Die heb ik dus al in april besteld, ik zou toen in mei worden aangesloten. Hele berg met dozen gekregen, maar tot op heden nog steeds niet gebeurd, Meerdere malen gebeld met verschillende partijen. (waarom moet ik dat zelf doen) Ik krijg gewoon geen duidelijkheid wanneer dit evt misschien wel zou komen, en waarom het allemaal zo lang moet duren.
Meer mensen in omgeving 2315 (Leiden) met dezelfde problemen, maar wel meer weet? Of misschien zelfs al wel is aangesloten?
De frustratie zit bij mij vooral in het gebrek aan communicatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Caelorum schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:09:
[...]

De straatploegen werkten hier ook goed door. Ik geloof dat de enige misser was toen ze erachter kwamen dat hier een parkeergarage achter de flat ligt waar je geen geul doorheen kan graven (is niet duidelijk zichtbaar op kaarten en satellietfoto's), en toen moesten ze de kabels wat anders laten lopen.

Het is de aansturing van de aansluitploegen die er een zooitje van maakt. Voor zover ik kan zien doen de technische lui het gewoon goed, alleen lijkt de coordinatie van het geheel totaal ruk te zijn. Locatie: omgeving Den Haag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Amphiebietje schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:34:
[...]

De straatploegen werkten hier ook goed door. Ik geloof dat de enige misser was toen ze erachter kwamen dat hier een parkeergarage achter de flat ligt waar je geen geul doorheen kan graven (is niet duidelijk zichtbaar op kaarten en satellietfoto's), en toen moesten ze de kabels wat anders laten lopen.

Het zijn is de aansturing van de aansluitploegen die er een zooitje van maakt. Voor zover ik kan zien doen de technische lui het gewoon goed, alleen lijkt de coordinatie van het geheel totaal ruk te zijn. Locatie: omgeving Den Haag.
Dat gevoel heb ik ook wel, de mensen die de glasvezel in de grond hebben gelegd hebben goed doorgewerkt en volgens mij goed werk geleverd. De monteurs die ik over de vloer heb gekregen zijn ook altijd vriendelijke en welwillende mensen, maar zodra ze weg zijn mag je het uitzoeken in het doolhof van communicatiestoornissen binnen KPN Netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zojuist bericht gehad, aanstaande zaterdag montagewerkzaamheden voor glasvezel. Onlangs zijn hier collega's over de vloer geweest die nu daadwerkelijk hebben gezien hoe e.e.a. in dit pand in elkaar zit en ze zagen wel mogelijkheden om toch iets voor elkaar te krijgen.

Ik ben benieuwd, zou ik dan toch daadwerkelijk glasvezel hebben op korte termijn nu? Zou erg fijn zijn, van 600/40 naar 1000/1000. Voornamelijk de upload is een zegen, dat maakt online backups een stuk sneller.

[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 19-07-2022 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-05 13:28
Mijn ervaring met KPN en KPNNetwerk.....
  • Afgelopen mei heb ik een glasvezelabonnement afgesloten. Ingangsdatum van abonnement zou zijn v.a. het moment dat het netwerk gereed is (verwachting medio juni; begin juli).
  • Eind juni hebben 2 monteurs de aansluiting tot in de meterkast gereedgemaakt (FTU). Op dat moment kon geen signaal worden waargenomen, waarop een nameting is gepland.
  • Een andere monteur heeft gisteren de nameting verricht, deelde dat alles in orde was en zou de afmelding in orde maken.
  • Vandaag geeft KPNNetwerk aan dat een nieuwe nameting vereist is, omdat het signaal onvoldoende sterk is. Ze kunnen niet delen of dit een conclusie is n.a.v. de meting van gisteren of gebaseerd is op verouderde data (bijv. moment van installatie eind juni).
    Dit conflicteert met hetgeen KPN zelf aangeeft, nl. dat er enkel nog een NT-kastje geplaatst dient te worden en een afmelding moet plaatsvinden. Diverse andere mensen in de straat kunnen al actief gebruikmaken van het netwerk.
  • Uit frustratie heb ik daarop contact opgenomen met KPN. Na 30 min. telefonisch contact met een vriendelijke medewerker, ben ik doorverbonden met KPNNetwerk. Dit in de veronderstelling dat e.e.a. afgestemd zou zijn. Helaas, verhaal opnieuw moeten doen... Om vervolgens dezelfde reactie m.b.t. nameting te ontvangen.
    Deze meting zou, i.v.m. aankomende bouwvak, op z'n vroegst medio september kunnen plaatsen.
  • Omdat ik afhankelijk ben van internet op dit adres m.i.v. augustus heb ik hierna opnieuw contact gezocht met KPN. Ditmaal om mijn bestelling te annuleren. Verhaal nogmaals uitgelegd. Medewerker heeft alles gedaan wat binnen zijn macht ligt (is ruim 2 uur bezig geweest). Heeft het probleem uiteindelijk echter niet kunnen oplossen, omdat hij geen mogelijkheid heeft om namens KPN direct met KPNNetwerk te schakelen.
    Heeft het hele dossier vervolgens geëscaleerd naar zijn teamleider.
8)7

Heb ze nog een week de tijd gegeven om e.e.a. op te lossen. Anders zit er helaas niets anders op dan nog een jaartje Ziggo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
@Lycaon tip
je kan bij ziggo gewoon een maandelijks opzegbaar abbonement nemen wel is waar zonder korting maar in deze denk ik dan niet echt nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Inmiddels is mijn komende afspraak waar voor gebeld zou worden deze week eindeloos uitgesteld tot ergens in december met als argument datgene waar ik ze zelf op moest wijzen, namelijk dat iemand twee verdiepingen lager niet meewerkt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Laatst online: 10:08
MrMarcie schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:52:
[...]

Bij ons ligt het eindelijk na hele lange tijd, en is in stappen gegaan. Er was iemand bij de VVE die zich er actief mee bemoeid heeft en contact had met KPNnetwerk en vooral de onderaannemer.

Mij is het als bewoner nooit gelukt om contact te maken met KPNnetwerk. Erg teleurstellend. Dus ik hoop voor je dat je een gemotiveerd VVE lid hebt dat zich hier druk om maakt. Als die van ons dat niet gedaan had had ik nog wel een hele tijd kunnen wachten ben ik bang.
De VvE heeft al twee keer toestemming gegeven en bewoners krijgen telkens te horen dat de VvE nog toestemming moet geven. Moedeloos worden bewoners er van. Ondertussen liggen de oranje kabels opgevoerd aan de gevel en niemand weet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
Hier is de T-Mobile thuis doos inmiddels binnen. Aansluiten zou niet ver meer moeten zijn.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
Doosje open gemaakt. Er blijkt iets niet te kloppen, de media converter ontbreekt. Dus even team Fuchsia gebeld. Dat wordt geregeld.

Wat ze ook al wist te verklappen was de datum waarop KPN Netwerk komt afmonteren. Dat is volgende week vrijdag. Dat wist ik nog niet.

Dus hier gaat het in ieder geval soepeltjes. Bij de buren gebeurt er helemaal niets en ligt de spriet nog onder de straat. Die is bij diverse huizen niet naar de gevel geblazen. Ze hebben ook geen abonnement genomen dus ik denk niet dat daar snel wat verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Heel Nieuwegein wordt door KPN Netwerk aangesloten op het glasvezelnetwerk. Mijn wijk is na de zomervakantie aan de beurt. Ergens in januari-maart 2023 zou ik een glasvezelabonnement moeten kunnen hebben.

Ik ben vooral benieuwd naar het technische aspect: welk soort netwerk gebruikt KPN Netwerk? Ik zie XGS-PON voorbij komen. Is dat correct?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-05 23:39
GioStyle schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 19:13:
Heel Nieuwegein wordt door KPN Netwerk aangesloten op het glasvezelnetwerk. Mijn wijk is na de zomervakantie aan de beurt. Ergens in januari-maart 2023 zou ik een glasvezelabonnement moeten kunnen hebben.

Ik ben vooral benieuwd naar het technische aspect: welk soort netwerk gebruikt KPN Netwerk? Ik zie XGS-PON voorbij komen. Is dat correct?
netwerk wordt waarschijnlijk als point-to-multi-point gebouwd. de techniek die er overheen gaat is XGS-PON. gpon werdt tot maart geleverd voor providers. nu is alles XGS-pon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:00

thof

FP ProMod

Kennis van mij uit Nieuwegein heeft in een appartementencomplex XGS-PON gekregen. DSL is daarbij ook meteen overgezet naar glas. Ging erg soepel.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:48

Boullie

Da Bulster

In Fokkesteeg(Zwolseveste) wordt op dit moment gegraven. Rennen op dit moment wel 20 man door de straat.
Zal me benieuwen wat ze met de hoogbouw doen. Ik zit zelf in een mix van huurders en kopers in die omgeving. Makkelijkste zou zijn dat Mitros in zijn geheel toestemming geeft voor de huurders want alle meterkasten zitten hier op de gang en niet in het appartement.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Oh, oh, Zwolseveste is 1 km van mij vandaan. Zo dichtbij en toch zo ver weg. Wat een verademing om eindelijk na tig jaar serieuze concurrentie te kunnen hebben op het gebied van internetaanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:48

Boullie

Da Bulster

GioStyle schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:35:
Oh, oh, Zwolseveste is 1 km van mij vandaan. Zo dichtbij en toch zo ver weg. Wat een verademing om eindelijk na tig jaar serieuze concurrentie te kunnen hebben op het gebied van internetaanbod.
Hadden afgelopen dinsdag een glasvezelvoorlichting van KPN(waarin eigenlijk niet heel veel verteld werd en veel oeh kijk KPN eens filmpjes langs kwamen).
Wel makkelijk was dit overzichtje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldtEt2gYpyJp0IF8FIdHr1tuy6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lOUbDQjCzRz5oWdBT29nEC8y.jpg?f=fotoalbum_large
Planning om alles aangesloten te hebben in gebied 2 is dus Q1 2023. Maar wat ik hier allemaal lees kan het zijn dat ik dat met een grote korrel zout mag nemen.

Boullie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
Misschien valt het mee, ik zit in Batau en alles is hier keurig volgens planning verlopen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyr6cxI-yXJJ0jcGk1Ym3dqWgiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELE2kBh1zi0K928M7JAcZ9Jb.jpg?f=fotoalbum_large

;)
Pagina: 1 ... 19 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te praten over het glasvezel netwerk van KPN NetwerkNL en niet over de diensten van KPN of elke andere provider. Dat laatste mag gewoon in de ervaringen topics die we al hebben:
- Topicreeks: ~[KPN] Ervaringen & Discussie
- Topicreeks: ~[Vodafone / T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie