[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Pagina: 1 ... 20 ... 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:23

Boullie

Da Bulster

Nachtapotheker schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:45:
Misschien valt het mee, ik zit in Batau en alles is hier keurig volgens planning verlopen.
Oh ik hoop het zo. Woon je ook in hoogbouw? Ik heb dat er namelijk nog wel bij. Mitros huurder onder mij en ben zelf koper. Heb natuurlijk al toestemming gegeven, volgens mij zelfs 2x.

Boullie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:33
Boullie schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:52:
[...]

Oh ik hoop het zo. Woon je ook in hoogbouw? Ik heb dat er namelijk nog wel bij. Mitros huurder onder mij en ben zelf koper. Heb natuurlijk al toestemming gegeven, volgens mij zelfs 2x.
Ik woon zelf wel in een huis, dat is wellicht iets eenvoudiger, maar appartementen zie ik hier ook wel aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:21
@Nachtapotheker

Ben erg nieuwsgierig: ik neem aan dat je glasvezel afneemt via KPN? Zijn andere aanbieders ook mogelijk? Ik bedoel, KPN Netwerk zegt van wel, maar is het in de praktijk ook zo? Of heb je niet naar andere aanbieders gekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

GioStyle schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:09:
@Nachtapotheker

Ben erg nieuwsgierig: ik neem aan dat je glasvezel afneemt via KPN? Zijn andere aanbieders ook mogelijk? Ik bedoel, KPN Netwerk zegt van wel, maar is het in de praktijk ook zo? Of heb je niet naar andere aanbieders gekeken?
Op https://www.kpnnetwerk.nl/providers/ staan de providers die via het KPN netwerk aanbieden. Of die dan ook in jouw regio aanbieden is weer aan die providers volgens mij.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-09 20:13

PA5AM

Kortegolf

Boullie schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:52:
[...]

Hier ook hoogbouw met 11 appartementen onder me..

Heb bij verschillende mensen van KPN (netwerk) gevraagd hoe het zit als een van de mensen onder me geen zin heeft om de kabel via de meterkast te laten lopen (en ik schat die kans redelijk hoog in, ken dit gebouw al langer dan vandaag :P). Maar kreeg hier altijd wat onduidelijk of ontwijkende antwoorden op.

De oranje kabel ligt nu al een paar maanden voor het gebouw maar ze maken nog geen aanstalten..

Je kan via de site van KPN netwerk zien of een adres toestemming heeft gegeven. Toen ik hier een maand terug een paar adressen in het gebouw probeerde had ongeveer de helft dit gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door PA5AM op 22-07-2022 10:28 ]

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtapotheker
GioStyle schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:09:
@Nachtapotheker

Ik neem het inderdaad af van KPN. Als ik mijn adres bij andere partijen invoer dan geven die postcodechecks wel aan dat het mogelijk is, dus ik ga er vanuit dat het kan.
Gedurende het project hebben wij een bericht gekregen van KPN netwerk dat het netwerk uiteindelijk eigendom wordt van glaspoort, als je daar kijkt bij providers dan kan je in ieder geval deze kiezen: https://www.glaspoort.nl/providers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

PA5AM schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:26:
[...]

Heb bij verschillende mensen van KPN (netwerk) gevraagd hoe het zit als een van de mensen onder me geen zin heeft om de kabel via de meterkast te laten lopen (en ik schat die kans redelijk hoog in, ken dit gebouw al langer dan vandaag :P). Maar kreeg hier altijd wat onduidelijk of ontwijkende antwoorden op.

De oranje kabel ligt nu al een paar maanden voor het gebouw maar ze maken nog geen aanstalten..

Je kan via de site van KPN netwerk zien of een adres toestemming heeft gegeven. Toen ik hier een maand terug een paar adressen in het gebouw probeerde had ongeveer de helft dit gedaan.
Ik had dezelfde vraag gesteld tijdens het KPN glasvezel propaganda filmpje.
Kreeg later in de mail dit antwoord waar ik eigenlijk nog steeds weinig mee verder ben:

Gaan wij ook in jouw wijk aan het werk, dan worden alle woningen binnen het aansluitgebied door KPN Netwerk voorzien van een gratis aansluiting op het glasvezelnetwerk. Woon je binnen het aansluitgebied, dan wordt je woning dus ook aangesloten. Ongeacht of je in een huurwoning of koopwoning woont.

KPN NetwerkNL maakt hierover afspraken met woningbouwverenigingen of pandeigenaren. In alle gevallen moet je wel zelf toestemming geven voor de aanleg van glasvezel in je woning.

Als iemand in de bouwstring (boven elkaar) zelf geen toestemming geeft voor aanleg van een glasvezelaansluitpunt kan hij / zij wel toestemming geven om via de meterkast de kabels door te kunnen trekken naar boven.

Geeft hij / zij daar ook geen toestemming voor dan kan eventueel persoonlijk door jou toestemming gevraagd worden om de deur open te doen of via de VvE of woningbouwcorporatie gevraagd worden om alsnog de deuren te openen. Als er duidelijk wordt uitgelegd dat dan bijvoorbeeld 10 woningen verstoken blijft van glasvezel etc. wil men vaak alsnog wel meewerken.

Ga vanmiddag nog wel even bij de onderbuurvrouw langs om te vragen hoe en wat(oh jeej sociaal contact :'( )

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Ik heb hier ook wel gebouwen gezien waarbij de de kabels langs de buitengevel naar boven brengen. Hangt denk ik een beetje af van hoe het gebouw verder is ingericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
PA5AM schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:26:
[...]

dat lijkt zo voor de gewone klant er niks gebeurd, op de achter grond gebeurd natuurlijk wel vanalles
denk aan overleg met pand eigennaar, vve, woningstichting, architect van het pand.

laat ik zo zeggen Hoogbouw heeft altijd afwijkende planning tegen over laagbouw
hoogbouw zie je vaak ook weer door andere aanenemer gedaan wordt binnen het project en die doen vaak alleen maar de hoogbouw klussen.

daarnaast is hoogbouw soms erg complex zeker in de oudere gebouwen waar je vrij weinig doorvoer mogelijkheden hebt. soms zit leuk meterkast alleen vanaf meterkast kom je nooit in de woonkamer om alles aan te sluiten. en dan zie je op dat soort plekken vaak kabels via een goot na boven gaan over de gevel heen mits ze daar toestemming voor krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:01
jopoh schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:24:
[...]
daarnaast is hoogbouw soms erg complex zeker in de oudere gebouwen waar je vrij weinig doorvoer mogelijkheden hebt. soms zit leuk meterkast alleen vanaf meterkast kom je nooit in de woonkamer om alles aan te sluiten. en dan zie je op dat soort plekken vaak kabels via een goot na boven gaan over de gevel heen mits ze daar toestemming voor krijgen
Niet alleen daar. Mijn woning heeft de woonkamer op de 1e verdieping. Geen loze leidingen vanuit meterkast en sowieso geen loze leidingen vanuit kruipruimte naar begane grond of begane grond naar 1e verdieping.

Grappig genoeg zeiden ze bij de schouw wel dat er 1 loopt en ze die gaan gebruiken. Ik hoop maar voor ze dat ze een diamantboor meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Nachtapotheker schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:47:
Ik heb hier ook wel gebouwen gezien waarbij de de kabels langs de buitengevel naar boven brengen. Hangt denk ik een beetje af van hoe het gebouw verder is ingericht.
Dat is hier dus ook zo, maar omdat een bepaalde onderbuur nooit thuis is, kunnen ze niet op zijn balkon komen (en een hoogwerker hebben ze blijkbaar nog nooit van gehoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:08
jopoh schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:24:
[...]

dat lijkt zo voor de gewone klant er niks gebeurd, op de achter grond gebeurd natuurlijk wel vanalles
denk aan overleg met pand eigennaar, vve, woningstichting, architect van het pand.

laat ik zo zeggen Hoogbouw heeft altijd afwijkende planning tegen over laagbouw
hoogbouw zie je vaak ook weer door andere aanenemer gedaan wordt binnen het project en die doen vaak alleen maar de hoogbouw klussen.

Nou dat lijkt niet alleen zo, het is ook. In mijn geval althans.

Woon ook in hoogbouw, 10 hoog bovenste etage. Maar niemand weet van iets en niemand onderneemt stappen. KPN Netwerk heeft geen idee, staat niks op de planning, woningcorporatie schuift het af op de onderaannemer, onderaannemer zegt dat de corporatie geen akkoord geeft. En zo wordt er al een jaar niks gedaan met de kabels die uit de grond steken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Justevo schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:40:
[...]

Woon ook in hoogbouw, 10 hoog bovenste etage. Maar niemand weet van iets en niemand onderneemt stappen. KPN Netwerk heeft geen idee, staat niks op de planning, woningcorporatie schuift het af op de onderaannemer, onderaannemer zegt dat de corporatie geen akkoord geeft. En zo wordt er al een jaar niks gedaan met de kabels die uit de grond steken. 8)7
@Barre73 er mee over kan zeggen voor je hoe werkelijk zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

Boullie schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 07:52:
[...]

In Fokkesteeg(Zwolseveste) wordt op dit moment gegraven. Rennen op dit moment wel 20 man door de straat.
Zal me benieuwen wat ze met de hoogbouw doen. Ik zit zelf in een mix van huurders en kopers in die omgeving. Makkelijkste zou zijn dat Mitros in zijn geheel toestemming geeft voor de huurders want alle meterkasten zitten hier op de gang en niet in het appartement.
Hebben niks aan de kant met de hoogbouw gedaan maar er zijn ook andere stukken in de straat waar nog niks gedaan is. Nu de bouwvak afwachten denk ik.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMartijnR
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-11-2023
Justevo schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:40:
[...]

Ik ken (helaas) het gevoel, hier niet anders. Pasgeleden nog blij gemaakt met een dode mus (KPN Netwerk zou gaan aansluiten, maar zonder verdere communicatie is dit niet gebeurd (voor niks in huis gebleven)).
Sinds aankondiging al 2,5 jaar aan het wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Van Gelder kwam net langs om te kijken waar het glas naar binnen mag en waar de FTU opgehangen mag worden in Schiebroek (Ribeslaan). Hij gaf aan dat ze binnen twee weken in de straat gaan graven.

Dus weer wat anders dan begin van het jaar of begin volgend jaar. Ik ben benieuwd hoe lang de afwerking van stoep tot meterkast daarna gaat duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:07
Gisteren iemand van KPN Netwerk aan de deur gehad. Die was aan het inventariseren. In principe zou morgen door KPN Netwerk binnen afgemonteerd worden maar ze hebben niet gebeld voor een afspraak. Ik zou KPN Netwerk wel zelf kunnen bellen voor een afspraak maar dat laat ik nog even.

Ik gok dat ze weer 2 maanden vertraging op gaan lopen dus half september ergens, wie weet.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daxston
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 02-08-2022
Net als @j_bos iemand aan de deur gehad hier in Schiebroek, maar die wist eigenlijk niets nuttigs te vertellen. Hoefde niet de meterkast in o.i.d. Gaf aan dat we binnenkort telefonisch benaderd worden voor maken afspraak. Dit is tot op heden, ruim een maand verder, niet gebeurd. Wel zijn ze al wezen graven aan beide zijden van de straat. Status op kpnnetwerk.nl is niet geüpdatet (stap 2).

Het aansluiten wordt waarschijnlijk gewoon weer (voor een vierde keer) uitgesteld naar juli/augustus 2023. Dit was tenslotte het geval met de lang beloofde DSL upgrade dat talloze keren werd uitgesteld totdat het, jaren later, compleet werd geannuleerd ten gunste van glasvezel. Hopelijk wordt glasvezel werkelijk gerealiseerd. 15Mbps via DSL is gewoon niet meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
Tijdens het inlezen over glasvezel-netwerken leerde ik over het verschil tussen AON en (XGS-)GPON.
Aon is point-to-point en (XGS-)GPON is point-to-multi-point. Bij (XGS-)GPON worden glasvezel-strengen gedeeld en is ook de bandbreedte gedeeld. Bij AON speelt dat niet.

Als er bij (XGS-)GPON een deel van de glasvezel infrastructuur gedeeld is met de buren uit de staat, kan er dan ook netwerkverkeer van deze buren 'lekken'?
Stel dat iemand een onbeveiligde HTTP verbinding maakt met een website. Kan een andere gebruiker in die straat dit dan ook zien als hij het netwerkverkeer 'snift'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
HyperH schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:55:
Tijdens het inlezen over glasvezel-netwerken leerde ik over het verschil tussen AON en (XGS-)GPON.
Aon is point-to-point en (XGS-)GPON is point-to-multi-point. Bij (XGS-)GPON worden glasvezel-strengen gedeeld en is ook de bandbreedte gedeeld. Bij AON speelt dat niet.

Als er bij (XGS-)GPON een deel van de glasvezel infrastructuur gedeeld is met de buren uit de staat, kan er dan ook netwerkverkeer van deze buren 'lekken'?
Stel dat iemand een onbeveiligde HTTP verbinding maakt met een website. Kan een andere gebruiker in die straat dit dan ook zien als hij het netwerkverkeer 'snift'?
In principe niet: het verkeer van internet naar de gebruiker is encrypted (en dat is het enige verkeer wat overal terecht komt, voor het verkeer van de gebruiker naar internet worden timeslots toegekend maar ik dacht dat dit ook encrypted ging worden bij KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:52

Wildfire

Joy to the world!

Nee, want de datastreams zijn versleuteld.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:43

XGS-PON kan ook gewoon over een Point to point netwerk. Dan heb je alleen splitters in de PoP en niet ook nog in de straat. Dat heeft KPN in 2020 en 2021 nog gedaan voordat men overging op Point tot multipoint. En Delta Fiber doet dat bijvoorbeeld ook.
Sterker nog: KPN is de enige die point tot multipoint aanlegt. De rest doet allemaal point to point. Maar ze doen inmiddels wel allemaal PON (welke vorm dan ook).

En je deelt bij PON niet echt een streng met de buren. Tot aan de splitter in de wijk heeft iedereen zijn eigen vezel. In die splitter worden een X aantal signalen gecombineerd of gesplitst naar een paar vezels richting de PoP.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

Barre73 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:42:
[...]

XGS-PON kan ook gewoon over een Point to point netwerk. Dan heb je alleen splitters in de PoP en niet ook nog in de straat. Dat heeft KPN in 2020 en 2021 nog gedaan voordat men overging op Point tot multipoint. En Delta Fiber doet dat bijvoorbeeld ook.
Sterker nog: KPN is de enige die point tot multipoint aanlegt. De rest doet allemaal point to point. Maar ze doen inmiddels wel allemaal PON (welke vorm dan ook).

En je deelt bij PON niet echt een streng met de buren. Tot aan de splitter in de wijk heeft iedereen zijn eigen vezel. In die splitter worden een X aantal signalen gecombineerd of gesplitst naar een paar vezels richting de PoP.
Een paar = 2. Volgens mij zijn het er veel meer :D

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
MrMarcie schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 00:43:
[...]

Een paar = 2. Volgens mij zijn het er veel meer :D
Oké, oké.. het zijn er (bij KPN) 48. Van Splitterkast (OAP) naar POP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:29

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Nou, ik ben benieuwd. Op 22 augustus zou m'n glasvezelabo van KPN in moeten gaan, maar de statuspagina van KPNnetwerk zegt nog steeds dat ik een abo moet afsluiten voordat ze de aansluiting in m'n woning gaan realiseren. Contact opgenomen met KPNnetwerk en die hebben nog geen idee van de planning.

Eens kijken met wat voor oplossing KPN komt als er nog geen glasvezel ligt, want ik ga over 2 maand ook nog verhuizen (daar is al wel glasvezel) maar ik kan pas 'verhuisd' worden als ik een actieve verbinding heb. M'n huidige bestelling wil ik niet annuleren omdat er nu geen aanbieding meer is voor een jaar 1Gbit voor 35p/m

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

SayWhatAgain! schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:31:
Nou, ik ben benieuwd. Op 22 augustus zou m'n glasvezelabo van KPN in moeten gaan, maar de statuspagina van KPNnetwerk zegt nog steeds dat ik een abo moet afsluiten voordat ze de aansluiting in m'n woning gaan realiseren. Contact opgenomen met KPNnetwerk en die hebben nog geen idee van de planning.

Eens kijken met wat voor oplossing KPN komt als er nog geen glasvezel ligt, want ik ga over 2 maand ook nog verhuizen (daar is al wel glasvezel) maar ik kan pas 'verhuisd' worden als ik een actieve verbinding heb. M'n huidige bestelling wil ik niet annuleren omdat er nu geen aanbieding meer is voor een jaar 1Gbit voor 35p/m
Kijk hier even (daar heb ik het ook afgesloten, rechtstreeks via KPN kon niet. Vreemd maar waar. En anders komt er vanzelf wel weer een goede aanbieding. Ze blijven overal stunten.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 11:58
Zucht… hier is glasdraad bezig met de aanleg van glasvezel. Ik heb nu een punt in de meterkast gekregen en heb een KPN abbo Hussel 200 genomen, omdat er ten tijde van de mooie aanbieding nog geen glas was. Dus de belofte was eerst adsl en dan later gratis upgrade naar glas.

Nu is glas beschikbaar, maar upgraden kost 5,50 per maand extra. Dat is niet gratis!
KPN gebeld. Medew 1 snapte de vraag niet. Medew 2 zet me 15 minuten in de wacht en verwijst me door naar KPN netwerk.

Als KPN hun eigen medewerkers niet goed opleid dan moeten ze ook geen loze beloftes doen.
Maar goed, hier lezen ook KPN medew. mee geloof ik, dus ik hoop dat zij me verder kunnen helpen.

Ik wil namelijk dus mijn dsl connectie omzetten naar glas (1000/1000). Hiervoor moet nog een glasvezel modem naar het glas aansluitpunt geplaatst worden. Dat kan ik (volgens mij) niet zelf?
En uiteraard moet het administratief nog verwerkt worden, dus van Hussel 200 naar Hussel Glas 1000 voor hetzelfde maandbedrag.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Omzetten naar glas gaat je wel lukken, maar dan wel op dezelfde snelheid. 1000/1000 zal hoe dan ook duurder zijn en het zou me verbazen als dat ooit aangeboden is als gratis omzetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Caelorum schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 19:13:
Omzetten naar glas gaat je wel lukken, maar dan wel op dezelfde snelheid. 1000/1000 zal hoe dan ook duurder zijn en het zou me verbazen als dat ooit aangeboden is als gratis omzetting.
Sja, dat was de aanbieding van KPN… belofte maakt schuld…

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:44
rimave schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 19:56:
[...]

Dat was jou interpretatie, maar niet wat kpn je heeft beloofd. Als dat wel zo is moet je toch echt iets schriftelijk ergens hebben staan.

Het enige wat kosteloos wordt is de omzetting van DSL naar Glas zoals al aangegeven, de pakketsnelheid blijft hetzelfde.
Maar dit hoort niet in het KPN Netwerk topic. Je kunt je vraag/klacht op het eigen kpn forum kwijt, maar je zult hetzelfde antwoord daar ontvangen vrees is.

[ Voor 14% gewijzigd door gjtm op 08-08-2022 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
rimave schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 19:56:
[...]
Het werven van klanten doen ze best aardig. 'binnenkort is er glasvezel bij u, stap nu eerst over naar kpn op koper'. Wie dat verzonnen heeft krijgt een lintje van mij voor creativiteit.

Maar goed, volgens mij heb je nu een 200mbps (zeg 52,- p.m.). Echter het abonnement van 1000mbps is duurder (zeg 57,50). Je betaald nu het verschil voor een duurder abonnement (5,50 duurder). Er wordt nergens beweerd dat de maandkosten voor een duurder abonnement je gratis krijgt.
Overstappen van koper naar glasvezel doen ze kosteloos, dat is wel wat er geadverteerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

rimave schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 19:08:
Zucht… hier is glasdraad bezig met de aanleg van glasvezel. Ik heb nu een punt in de meterkast gekregen en heb een KPN abbo Hussel 200 genomen, omdat er ten tijde van de mooie aanbieding nog geen glas was. Dus de belofte was eerst adsl en dan later gratis upgrade naar glas.

Nu is glas beschikbaar, maar upgraden kost 5,50 per maand extra. Dat is niet gratis!
KPN gebeld. Medew 1 snapte de vraag niet. Medew 2 zet me 15 minuten in de wacht en verwijst me door naar KPN netwerk.

Als KPN hun eigen medewerkers niet goed opleid dan moeten ze ook geen loze beloftes doen.
Maar goed, hier lezen ook KPN medew. mee geloof ik, dus ik hoop dat zij me verder kunnen helpen.

Ik wil namelijk dus mijn dsl connectie omzetten naar glas (1000/1000). Hiervoor moet nog een glasvezel modem naar het glas aansluitpunt geplaatst worden. Dat kan ik (volgens mij) niet zelf?
En uiteraard moet het administratief nog verwerkt worden, dus van Hussel 200 naar Hussel Glas 1000 voor hetzelfde maandbedrag.
Ik ben zelf monteur voor KPN en ik zal hier nogmaals maar bevestigen wat een paar medetweakers al hebben gezegd: overzetten van je koperlijn naar glas is kosteloos, je houdt dan gewoon hetzelfde abonnement, het enige wat KPN dan aanpast (administratief en technisch) is de drager van je signaal. Wil je sneller dan is dat logischerwijs bijbetalen omdat je dan een hoger en dus ook duurder abonnement zou pakken.

Voor de duidelijkheid dus nogmaals: upgraden naar glas betekent enkel de verbinding veranderen waarover je signaal binnenkomt. Niet dat je ook een sneller abonnement gaat krijgen, dat is simpelweg bijbetalen. En nee, nergens is je een sneller abonnement beloofd, dat weet ik zeker want zo heeft KPN nooit gewerkt en zo werkt KPN momenteel ook niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 08-08-2022 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
DSL was niet mogelijk tot 1Gb. Ik heb wel 1GB aangevraagd. KPN heeft mij op 200mb Hussel gezet, omdat dat 140Mb het maximale haalbare was. Er stond echt op de site dat er kosteloos geupgrade kon worden. Dat was ook mijn reden om toch in te stappen. Dan kon ik alvast van de aanbieding gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
rimave schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:24:
DSL was niet mogelijk tot 1Gb. Ik heb wel 1GB aangevraagd. KPN heeft mij op 200mb Hussel gezet, omdat dat 140Mb het maximale haalbare was. Er stond echt op de site dat er kosteloos geupgrade kon worden. Dat was ook mijn reden om toch in te stappen. Dan kon ik alvast van de aanbieding gebruik maken.
je bent daardoor zelf akkoord gegaan met het pakket 200 aangezien 1000 niet leverbaar is op koper.
de upgrade is gratis na glasvezel toe wat Wildfire ook al aangeeft, maar je pakket en snelheid blijven het zelfde tot dat je zelf een wijzing doorvoert na hoge snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Eigenlijk was dus de verwachting dat je hiermee dus vast kwam te zitten in het tarievenplan van de aanbieding? Wat was de prijs van 1Gb daarin destijds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Je hebt toch echt ergens iets verkeerd begrepen. Een upgrade van snelheid kost gewoon geld. Puur upgraden van DSL naar glas is kosteloos binnen hetzelfde abonnement.

Wil jij 1000/1000, dan zul je moeten bijbetalen omdat dat een duurder abonnement is. Wil je 200mbit houden, dan betaal je wat je voorheen ook betaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
joop99 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:57:
[...]

Eigenlijk was dus de verwachting dat je hiermee dus vast kwam te zitten in het tarievenplan van de aanbieding? Wat was de prijs van 1Gb daarin destijds?
De aanbieding was 35 euro voor 12 maanden, ongeacht snelheid, glas en dsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
rimave schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:07:
Dat was de aanbieding via de Breedbandwinkel? Op zich klopt dat wel, die heb ik ook. Maar als je nog geen glas hebt, zit je vast aan vdsl. Straks ga je over op glas zodra dat beschikbaar is, maar niet automatisch omhoog in snelheid. Had je al glas toen je het abo afsloot, dan maakte het niks uit welke snelheid je wilde, 50, 1000 of iets er tussenin, de prijs was 35 euro per maand voor de eerste 12 maanden voor internet en tv. En nog cashback van de Breedbandwinkel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:51
rimave schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:07:
[...]
Legit dit. Had mijn vader ook 1000/1000 voor 35 euro 12 mnd. Als je dit in diezelfde periode had maakt belofte schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
@Barre73 of andere experts :

Wij willen onze tuin vernieuwen maar weten niet hoe de glasvezel kabel loopt vanaf de straat en zijn bang om deze te raken. Het zal wel niet het geval zijn maar ik neem aan dat ze niet documenteren hoe de kabel loopt oid? Of markeringen? Het is pas recent aangelegd naar de woning, helaas waren wij niet aanwezig.

Er komt nu ook een laadpaal dus we zullen minimaal 60cm moeten gaan afgraven.

[ Voor 10% gewijzigd door Workaholic op 09-08-2022 08:10 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 12:31

slaay

Natuurbeleven.com

Workaholic schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:09:

Wij willen onze tuin vernieuwen maar weten niet hoe de glasvezel kabel loopt vanaf de straat en zijn bang om deze te raken. Het zal wel niet het geval zijn maar ik neem aan dat ze niet documenteren hoe de kabel loopt oid? Of markeringen? Het is pas recent aangelegd naar de woning, helaas waren wij niet aanwezig.

Daarvoor moet je een klic melding doen:
https://www.kadaster.nl/producten/woning/klic-melding

Je krijgt dan een kaart met waar welke leidingen lopen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
slaay schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:28:
[...]

Daarvoor moet je een klic melding doen:
https://www.kadaster.nl/producten/woning/klic-melding

Je krijgt dan een kaart met waar welke leidingen lopen.
Dat wist ik - thanks - maar heeft men hier ook de glasvezel kabel gedocumenteerd?

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 12:31

slaay

Natuurbeleven.com

Workaholic schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:41:
[...]

Dat wist ik - thanks - maar heeft men hier ook de glasvezel kabel gedocumenteerd?
Die zou er ook op moeten staan.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bruudx
  • Laatst online: 13-09 13:23
[...]

Ik heb vorige week een klic melding gedaan waarbij de glasvezel kabel ook zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

purge schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:12:
[...]

Het werven van klanten doen ze best aardig. 'binnenkort is er glasvezel bij u, stap nu eerst over naar kpn op koper'. Wie dat verzonnen heeft krijgt een lintje van mij voor creativiteit.

[...]
Dat hebben ze bij mij ook geprobeerd inderdaaad. Eerst beloven dat je glas krijgt rond de jaarwisseling 2021/2022, zodat je je abo bij je huidige provider niet meer met een jaar gaat verlengen (gewoon door laten lopen tot de oplevering van glas). Vervolgens krijg je de eerste 4 maanden vertraging en begint je huidige provider te koeren over opzegbevestiging (overstapservice). Dus je gaat bellen en dan bieden ze je inderdaad aan om dan maar alvast op koper te gaan leveren. Daar trap ik dus niet in. 4 maanden later is er nog niets geleverd en krijg je de volgende vertraging (7 maanden deze keer). Dus weer gebeld en dan krijg je weer de optie om alvast maar over koper te gaan leveren. Bestelling maar geannuleerd. Ik blijf voorlopig wel lekker bij Ziggo en zie wel verder als er glas in mijn meterkast aanwezig is. Voor die tijd hoef ik van geen enkele ISP meer een abonnement voor glasvezel internet.

Als ik in dat trucje getrapt was, had ik dus minimaal een jaar op DSL gezeten en dat wil ik gewoon niet. Dan wil ik kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 23:17

Pizzalucht

Snotneus.

Pizzalucht schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:29:
[...]

Kleine update van mij maar weer:
Allinq heeft de glasvezel opgegraven en was inderdaad beschadigd, KPN Netwerk wilde geen las dus ze gaan een nieuwe voeding blazen, daar is het nu op wachten...

Vorige week had KPN Netwerk het werk afgemeld, toen belde Allinq me om weer langs te komen, heb het ze nog maar even laten dubbelchecken en toen bleek dat er nog helemaal geen nieuwe voeding was geblazen. Al de zoveelste keer dat er werk wordt afgemeld dat vervolgens helemaal niet gedaan is ;(

Dus nu is het weer wachten zonder zicht op enige planning, jottem O-)
Gaat in ieder geval lastig worden voor KPN om mijn verbinding terug te verdienen :+
Bijna een maand verder en het zou eindelijk opgelost moeten zijn *O*
Het lampje op de mediaconverter knippert nog steeds en Guidion kon pas over 2 weken komen, dus we gaan eens afwachten of we over 2 weken dan eindelijk glasvezel hebben. denk stiekem van niet :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Workaholic schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:09:

Alle kabels zijn digitaal ingemeten en binnen enkele weken na het leggen zichtbaar via een KLIC melding. Dus ook de huisaansluiting van stoep naar woning. Deze zal onder Reggefiber staan. KPN staat er ook op maar dat is de telefoonkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
En er ligt als het goed is ook een mat over de kabel toch? Dus zomaar doorsteken is er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:06

thof

FP ProMod
Caelorum schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:20:
En er ligt als het goed is ook een mat over de kabel toch? Dus zomaar doorsteken is er niet bij.
Dat niet, ze hebben niet je hele tuin open gehaald maar trillen er onderdoor. Zal dus niet over de gehele lengte een mat liggen.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
thof schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:39:
[...]
Dat niet, ze hebben niet je hele tuin open gehaald maar trillen er onderdoor. Zal dus niet over de gehele lengte een mat liggen.
Nouja, hier hebben ze wel alles opgegraven. Gezien ze niet eens wisten van wie die grond was, wisten ze vast ook niet wat er allemaal aan leidingen lag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Caelorum schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:20:
Volgens de huidige eisen van KPN moet de kabel vanaf de stoep naar de woning in een HDPE beschermbuis van minimaal 25mm liggen op 50 cm dekking. Kan dat niet, dan moet bescherming op gelegd worden (stootflap). Een mat is geen bescherming maar een waarschuwing en die wordt alleen in openbare grond gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Barre73 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:32:
[...]
Een mat is geen bescherming maar een waarschuwing en die wordt alleen in openbare grond gebruikt.
Check.. Dan zal dat het zijn, wat strict gezien zijn de parkeerplaatsen hier voor de huizen van de gemeente al oogt het niet zo en onderhouden ze er ook niets aan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ADiTheMAN0
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-06 21:11
Glasvezel laten aansluiten, wat een drama! Bij de eerste afspraak begin juni kon de monteur het distributie punt niet vinden in de straat, was niet op de plek zoals op de tekening stond. Monteur gaf aan dat er een vervolg afspraak gemaakt moest worden, met twee monteurs en een dag afspraak.

Heb er toen 2 maanden over gedaan om een afspraak te krijgen want er ging van alles mis bij KPN Netwerk (meerwerk goedkeuring krijgen, in verkeerde workflow. etc...).

Bij het maken van de tweede afspraak expliciet gevraagd of het met 2 monteurs was en een dagafspraak was, jahoor zei mevrouw. Je raad het al, zojuist is er een monteur geweest met een korte tijdslot, en uiteraard kon deze het ook niet vinden want het was niet op de plek zoals op de tekening staat. Deze meneer heeft niet eens aangebeld, ik heb dit vernomen nadat ik KPN Netwerk had gebeld om aan te geven dat ze de afspraak hebben gemist.

Ben er helemaal klaar mee!!! Sorry moest even wat frustratie kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
[...]

Mja, zo'n klic is niet altijd nauwkeurig. Uiteindelijk is diegene die gaat graven verantwoordelijk, om dit zorgvuldig te doen (CROW500?)

Ik weet wel dat als iemand geen klic heeft en schade veroorzaakt, dit nogal eens een staartje kan geven. Nu is wel het goedkoper om een glasvezel kabel te repareren, dan dat je een hoofdwaterleiding raakt O-)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Laatst online: 14:16
In KPNs pdf-document over eigen apparatuur bij glasvezel, hier: https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm, wordt gezegd:

"Heb je een aansluiting op GPON techniek? Deze zetten we eerst kosteloos voor je om naar XGSPON. 1)

1) KPN kiest er voor om alleen vrije apparatuurkeuze te geven bij een XGSPON ONT. Op adressen waar al een GPON ONT actief is,
moet een migratie naar XGSPON worden uitgevoerd. Hierna kan je pas naar een vrije XGSPON ONT keuze overgaan."

Dus in gebieden waar de apparatuur nog allemaal GPON was, daar hebben ze dan ook een paar ODF's klaarstaan voor XGSPON of zo, voor mensen die dat aanvragen via https://www.kpn.com/service/servicetools/vrije-ont-keuze.htm? Weet iemand of dat behalve de eigen (O)NT die je kunt gebruiken nog aan te raden is? Minder overboeking wellicht? Of kom je dan juist in een ODF terecht met alle mensen die dat aangevraagd hebben in jouw stad (mensen met juist een groot verbruik) waardoor het niet handig is, ook al is de lijn dan 10Gb?

[ Voor 20% gewijzigd door TimoDimo op 20-08-2022 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09 21:34
TimoDimo schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 16:46:
In KPNs pdf-document over eigen apparatuur bij glasvezel, hier: https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm, wordt gezegd:

"Heb je een aansluiting op GPON techniek? Deze zetten we eerst kosteloos voor je om naar XGSPON. 1)

1) KPN kiest er voor om alleen vrije apparatuurkeuze te geven bij een XGSPON ONT. Op adressen waar al een GPON ONT actief is,
moet een migratie naar XGSPON worden uitgevoerd. Hierna kan je pas naar een vrije XGSPON ONT keuze overgaan."

Dus in gebieden waar de apparatuur nog allemaal GPON was, daar hebben ze dan ook een paar ODF's klaarstaan voor XGSPON of zo, voor mensen die dat aanvragen via https://www.kpn.com/service/servicetools/vrije-ont-keuze.htm? Weet iemand of dat behalve de eigen (O)NT die je kunt gebruiken nog aan te raden is? Minder overboeking wellicht? Of kom je dan juist in een ODF terecht met alle mensen die dat aangevraagd hebben in jouw stad (mensen met juist een groot verbruik) waardoor het niet handig is, ook al is de lijn dan 10Gb?
Aan de kant van de ONT is het dezelfde poort. Daar komt een GPON signaal en een XGSPON signaal uit. Er zitten vrijwel altijd 64 klanten op zo'n poort. Met GPON deel je 2.5/1.25Gbps onder al die klanten, met XGSPON 10Gbps/10Gbps (up/down)

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
jk-5 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:20:
[...]

Aan de kant van de ONT is het dezelfde poort. Daar komt een GPON signaal en een XGSPON signaal uit. Er zitten vrijwel altijd 64 klanten op zo'n poort. Met GPON deel je 2.5/1.25Gbps onder al die klanten, met XGSPON 10Gbps/10Gbps (up/down)
Nee, er zitten max 64 aansluitingen op een poort. Niet 64 klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Laatst online: 14:16
jk-5 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:20:
[...]

Dus op elke van die 64 vezels staat zowel GPON als XGSPON? Hoe werkt dat technisch dan? Zitten er twee lasers in de OAP, eentje voor GPON en een voor XGSPON? Want het zijn twee hele verschillende technologieën. En waarom legt KPN dat zo aan? Omdat ze nog GPON-apparatuur hadden en dat eerst moesten opmaken of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
TimoDimo schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:05:
[...]

Dus op elke van die 64 vezels staat zowel GPON als XGSPON? Hoe werkt dat technisch dan? Zitten er twee lasers in de OAP, eentje voor GPON en een voor XGSPON? Want het zijn twee hele verschillende technologieën. En waarom legt KPN dat zo aan? Omdat ze nog GPON-apparatuur hadden en dat eerst moesten opmaken of zo?
Vooral backwards compatibility. De twee technieken kunnen naast elkaar bestaan omdat het verschillende frequenties/lichtkleuren zijn.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:54
Ik dacht bij XGS-PON deel je het glasvezelsignaal met 32 huishoudens, niet 64. Wie weet wat het is? 10 Gbps delen met 64 huishoudens is wel riskant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
TimoDimo schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:05:
[...]

KPN begon eerst met GPON omdat er nog geen geschikte ONT was voor XGS-PON bij de klant thuis (lees: goedkoop genoeg en opklikbaar).
Hoe het technisch werkt weet ik ook niet. Ik kan alleen bevestigen dat de OLT in de PoP voor beide technieken geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Kun je zo'n aansluitpakket van KPN voor glasvezel ook op vdsl aansuiten? Morgen zou ik het pakket moeten kunnen installeren, maar uiteraard heeft KPN netwerk de aansluiting in mijn woning nog niet aangelegd. En ik wil eigenlijk niks aan mijn abo wijzigen, want ik heb nu de 12 maanden voor 35 Euro deal. Dus ik dacht: ik gebruik gewoon vdsl met lagere snelheid tot ik in oktober verhuis, waar al wel een glasvezelaansluiting is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
SayWhatAgain! schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:37:
Kun je zo'n aansluitpakket van KPN voor glasvezel ook op vdsl aansuiten? Morgen zou ik het pakket moeten kunnen installeren, maar uiteraard heeft KPN netwerk de aansluiting in mijn woning nog niet aangelegd. En ik wil eigenlijk niks aan mijn abo wijzigen, want ik heb nu de 12 maanden voor 35 Euro deal. Dus ik dacht: ik gebruik gewoon vdsl met lagere snelheid tot ik in oktober verhuis, waar al wel een glasvezelaansluiting is.
Ja, de apparatuur is niet anders (Experiabox), maar zal niet werken omdat KPN geen signaal op het ISRA punt heeft gezet. In de orderstraat is je aanvraag op glas gezet en daar wordt het op geactiveerd zodra je de Experiabox aansluit op het glasvezelkastje. Dat bij jou dus nog niet geïnstalleerd is..
Je order kan ook niet zomaar naar koper worden omgezet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Barre73 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:40:
[...]

Ja, de apparatuur is niet anders (Experiabox), maar zal niet werken omdat KPN geen signaal op het ISRA punt heeft gezet. In de orderstraat is je aanvraag op glas gezet en daar wordt het op geactiveerd zodra je de Experiabox aansluit op het glasvezelkastje. Dat bij jou dus nog niet geïnstalleerd is..
Je order kan ook niet zomaar naar koper worden omgezet helaas.
Dank voor je reactie! Dan kan ik dat pakket tot aan m'n verhuizing in de doos laten vermoed ik. KPN netwerk weet van niks en kan niet aangeven wanneer het geregeld wordt. Toch bijzonder dat je wel al ruim van tevoren (in mei) een glasvezelabo op je adres kan afsluiten. Gelukkig blijft m'n Budget lijntje werken tot ik een actieve verbinding heb. Ik voorzie alleen een probleem met verhuizen van m'n abo als ik hier voor die tijd nog geen actieve verbinding heb; dat zou niet gaan volgens de medewerker aan de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
SayWhatAgain! schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:49:
[...]

Dank voor je reactie! Dan kan ik dat pakket tot aan m'n verhuizing in de doos laten vermoed ik. KPN netwerk weet van niks en kan niet aangeven wanneer het geregeld wordt. Toch bijzonder dat je wel al ruim van tevoren (in mei) een glasvezelabo op je adres kan afsluiten. Gelukkig blijft m'n Budget lijntje werken tot ik een actieve verbinding heb. Ik voorzie alleen een probleem met verhuizen van m'n abo als ik hier voor die tijd nog geen actieve verbinding heb; dat zou niet gaan volgens de medewerker aan de telefoon.
Je mag je huidige adres wel in een DM sturen. Ik kan zien of er een order bij de aannemer van KPN Netwerk ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
SAICRJMPM schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:30:
Ik dacht bij XGS-PON deel je het glasvezelsignaal met 32 huishoudens, niet 64. Wie weet wat het is? 10 Gbps delen met 64 huishoudens is wel riskant.
Dat hangt ervan af welke abonnementen er verkocht zijn. In de hele keten zit er altijd een forse overboeking waar je meestal niets van merkt. Bij relatief kleine groepen is het risico wel groter maar 64 huishoudens met misschien 50% procent activatie en gemiddeld een 300? Mbit abonnement is al niet heel riskant meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

joop99 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:35:
[...]

Dat hangt ervan af welke abonnementen er verkocht zijn. In de hele keten zit er altijd een forse overboeking waar je meestal niets van merkt. Bij relatief kleine groepen is het risico wel groter maar 64 huishoudens met misschien 50% procent activatie en gemiddeld een 300? Mbit abonnement is al niet heel riskant meer.
Als ik kijk naar de klanten waar ik als monteur kom, dan heeft het merendeel gewoon een 50 of 100 mbit abonnement, sommigen een 200mbit abonnement en gigabit kom ik niet zo vaak tegen. Kijkend naar de praktijk lijkt het inderdaad wel mee te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Vanmorgen telefoon van Volker Wessels Telecom. Zij wilden een afspraak maken voor het naar binnen brengen van de vezel. Dat gaat over 2 weken gebeuren.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:48
Hier zijn ze vanmorgen op het dorp volgens planning begonnen met graven. De kabel ligt al op de oprit :-)
Dus hopen dat de rest tot het aansluiten ook zo voorspoedig gaat, planning is oktober/november aansluiten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 12:09
Kan iemand in de planning van KPN kijken ?
Op de site van KPN zie ik alleen dit :

Goed nieuws! Jouw woonplaats krijgt KPN Glasvezel
KPN heeft een samenwerking met gemeente Ouder-Amstel voor de aanleg van KPN Glasvezel. Dat is iedere seconde superstabiel internet.

Schrijf je in voor de glasvezelwekker en weet als eerste wanneer jouw woning in Amsterdam-Duivendrecht op de planning staat.  

Liever meteen online?
Op jouw adres is de maximale internetsnelheid: 2 Mbit/s download- en 1 Mbit/s uploadsnelheid. Kies het abonnement dat bij jou past in de KPN Shop. Zodra KPN Glasvezel beschikbaar is op jouw adres, zetten we je gratis over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
kevertje1977 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:18:

KPN heeft een samenwerking met gemeente Ouder-Amstel voor de aanleg van KPN Glasvezel. Dat is iedere seconde superstabiel internet.

Schrijf je in voor de glasvezelwekker en weet als eerste wanneer jouw woning in Amsterdam-Duivendrecht op de planning staat.  

Liever meteen online?
Op jouw adres is de maximale internetsnelheid: 2 Mbit/s download- en 1 Mbit/s uploadsnelheid. Kies het abonnement dat bij jou past in de KPN Shop. Zodra KPN Glasvezel beschikbaar is op jouw adres, zetten we je gratis over.
Gisteren heeft KPN Netwerk officieel de aanleg van Duivendrecht aangekondigd. Dat betekent dat de huisbezoeken vanaf volgende week gaan beginnen en de graafwerkzaamheden een paar weken later.
Binnen enkele dagen moet je ook een soort van planning kunnen zien op de website van KPN Netwerk en ik verwacht eigenlijk ook een webinar in de komende weken waarin de planning wordt toegelicht.
Houd de brievenbus in de gaten...

PS: Wat een dramatische DSL snelheid voor een plaats als Duivendrecht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevertje1977 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:18:

Liever meteen online?
Lees mijn posts maar eens terug. Planning zegt niets. Volgens de planning kregen wij het:
- december 2021/januari2022
- daarna mei 2022 (Heel typisch, was gepland op een zondag.)
- nu is het gepland voor de dag voor de Kerstvakantie..... (Ik geloof niet in toeval, is gewoon weer crap vanuit KPN.)

Gewoon toestemming verlenen, vooral nog geen abo afsluiten tot je zekerheid hebt over het aansluiten en alle communicatie negeren tot ze een afspraak willen maken voor het aansluiten. Pas dan weet je het zeker.

Mocht je er toch voor kiezen om voor nog onbepaalde tijd aan het lijntje gehouden te worden door alvast een abonnement af te sluiten: gebruik GEEN overstapservice als de glasvezel nog niet binnen is afgemonteerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2022 09:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:34:
[...]

Lees mijn posts maar eens terug. Planning zegt niets. Volgens de planning kregen wij het:
- december 2021/januari2022
- daarna mei 2022 (Heel typisch, was gepland op een zondag.)
- nu is het gepland voor de dag voor de Kerstvakantie..... (Ik geloof niet in toeval, is gewoon weer crap vanuit KPN.)

Gewoon toestemming verlenen, vooral nog geen abo afsluiten tot je zekerheid hebt over het aansluiten en alle communicatie negeren tot ze een afspraak willen maken voor het aansluiten. Pas dan weet je het zeker.
Ik snap je cynisme gezien je eigen ervaring, maar er zijn ook duizenden adressen per week waar het wel goed gaat en klopt. Bovendien ging het hier volgens mij meer om de algemene planning voor aanleg in Duivendrecht, en niet eens zozeer over een individuele woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Barre73 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:37:
[...]

Ik snap je cynisme gezien je eigen ervaring, maar er zijn ook duizenden adressen per week waar het wel goed gaat en klopt. Bovendien ging het hier volgens mij meer om de algemene planning voor aanleg in Duivendrecht, en niet eens zozeer over een individuele woning.
Dit betreft een bedrijfs aansluiting met 3 x DSL op dit moment.
Dramatische kwaliteit.

Thanks Barre73 voor de uitleg. Hoop dat er spoedig meer duidelijkheid komt.

[ Voor 7% gewijzigd door kevertje1977 op 24-08-2022 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
kevertje1977 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:40:
[...]

Dit betreft een bedrijfs aansluiting met 3 x DSL op dit moment.
Dramatische kwaliteit.

Thanks Barre73 voor de uitleg. Hoop dat er spoedig meer duidelijkheid komt.
Volgens mij is die duidelijkheid er al wat meer....
Jij checkt de site van KPN terwijl je hier in het KPN Netwerk topic reageert. Had je dan niet de site van KPN Netwerk moeten checken? Die hebben ook een PC checker namelijk.

Ik heb dat net gedaan met een willekeurig adres in Duivendrecht en ik krijg toch wel een indicatieve maand van aansluiting te zien.

Edit: met datzelfde adres kijk ik op de site van KPN en zie ik ook een indicatie. Je zou kunnen denken dat jouw bedrijfsadres dan wellicht helemaal niet in het aansluitgebied ligt?

@kevertje1977 Je mag je adres wel DM-en, dan kijk ik voor je.

[ Voor 16% gewijzigd door Barre73 op 24-08-2022 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Barre73 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:45:
[...]

Volgens mij is die duidelijkheid er al wat meer....
Jij checkt de site van KPN terwijl je hier in het KPN Netwerk topic reageert. Had je dan niet de site van KPN Netwerk moeten checken? Die hebben ook een PC checker namelijk.

Ik heb dat net gedaan met een willekeurig adres in Duivendrecht en ik krijg toch wel een indicatieve maand van aansluiting te zien.

Edit: met datzelfde adres kijk ik op de site van KPN en zie ik ook een indicatie. Je zou kunnen denken dat jouw bedrijfsadres dan wellicht helemaal niet in het aansluitgebied ligt?

@kevertje1977 Je mag je adres wel DM-en, dan kijk ik voor je.
Er is iets fout gegaan tijdens het ophalen van je adres. Probeer het opnieuw.

Ik stuur het je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Een fout maken is niet erg. Wat er na het maken van die fout gedaan wordt, dat bepaalt de kwaliteit van je organisatie. En dat was hier: nog een paar fouten stapelen en vooral niet communiceren.

Het gaat niet om hoe vaak het wel goed gaat, het gaat erom wat je doet als het een keer niet goed gaat. KPN Netwerk is een onbetrouwbare partij gebleken. Dat zal ook wel deels verklaren waarom de naam KPN Netwerk gaat verdwijnen en Glaspoort gaat worden.

Maar als het goed is ben je over een paar maanden van me af. De dag voor de Kerstvakantie wordt ik aangesloten. :) 3 maal is scheepsrecht, zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:34:
[...]

--/--
Mocht je er toch voor kiezen om voor nog onbepaalde tijd aan het lijntje gehouden te worden door alvast een abonnement af te sluiten: gebruik GEEN overstapservice als de glasvezel nog niet binnen is afgemonteerd.
Overstapservice is geen enkel probleem. KPN heeft voor mij 2x opgezegd terwijl glas toch niet kwam. Dat maakt niet uit want Ziggo sluit pas af als ze bevestiging krijgen -van KPN- dat glas werkt. Dus geen zorgen daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:00:
[...]

Een fout maken is niet erg. Wat er na het maken van die fout gedaan wordt, dat bepaalt de kwaliteit van je organisatie. En dat was hier: nog een paar fouten stapelen en vooral niet communiceren.

Het gaat niet om hoe vaak het wel goed gaat, het gaat erom wat je doet als het een keer niet goed gaat. KPN Netwerk is een onbetrouwbare partij gebleken. Dat zal ook wel deels verklaren waarom de naam KPN Netwerk gaat verdwijnen en Glaspoort gaat worden.

Maar als het goed is ben je over een paar maanden van me af. De dag voor de Kerstvakantie wordt ik aangesloten. :) 3 maal is scheepsrecht, zou je zeggen.
Ik hoef niet van je af te zijn hoor :-) je hebt volkomen gelijk in jouw situatie.

Overigens is Glaspoort een compleet ander bedrijf en komt niet in de plaats van KPN Netwerk.
Wel is het zo dat een aantal projecten die KPN Netwerk heeft aangelegd / aan het aanleggen is, zijn verkocht aan Glaspoort. Dit naast de projecten die Glaspoort zelf al opstart, direct vanaf het begin onder haar eigen naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
[...]

Ik heb dezelfde ervaring. Hier zouden ze in jannuari gaan graven en 25 mei zou KPN Netwerk mij aansluiten. Alles liet uit de planning, dus graven werd maart-april en het daadwerkelijk naar binnen brengen van de vezel doet Volker Wessels begin september.

Als je geen abonnement bij een glasprovider hebt afgesloten doen ze waarschijnlijk alleen je kabel opgraven en een soort lasdoos erop zetten. Daarna wordt de zooi weer ingegraven en blijft daar lekker liggen tot je besluit een abonnement te nemen. Dat is puur om de kosten denk ik. Anders gingen ze wel huis voor huis af om glas naar binnen te brengen.

Ik heb bij T-Mobile een abonnement genomen en ik heb expres geen gebruik gemaakt van de opzegservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-09 20:00
Barre73 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:09:
[...]
Wel is het zo dat een aantal projecten die KPN Netwerk heeft aangelegd / aan het aanleggen is, zijn verkocht aan Glaspoort. Dit naast de projecten die Glaspoort zelf al opstart, direct vanaf het begin onder haar eigen naam.
Juist, zoals mijn eigen XGS-PON glasvezelaansluiting in Assen. Aangenaam verrast om bij mijn postcodecheck bij Freedom te zien dat dit nu een Glaspoortaansluiting is, echter nog wel met KPN Netwerk als "belichter". Ook belangrijk: niet langer die waanzinnige WBA-tarieven die Freedom moest doorberekenen, scheelt zo 10-20 euri per maand. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
hkoster1 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:39:
[...]

Juist, zoals mijn eigen XGS-PON glasvezelaansluiting in Assen. Aangenaam verrast om bij mijn postcodecheck bij Freedom te zien dat dit nu een Glaspoortaansluiting is, echter nog wel met KPN Netwerk als "belichter". Ook belangrijk: niet langer die waanzinnige WBA-tarieven die Freedom moest doorberekenen, scheelt zo 10-20 euri per maand. 8)
Is het niet een beetje raar dat de aangeboden snelheden en ook de prijzen anders zijn omdat het onderliggende netwerk anders is? De belichter is uiteindelijk gewoon KPN, dus Freedom zal toch ook moeten betalen voor het verkeer wat ze over het KPN netwerk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-09 20:00
jk-5 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:42:
[...]

Is het niet een beetje raar dat de aangeboden snelheden en ook de prijzen anders zijn omdat het onderliggende netwerk anders is? De belichter is uiteindelijk gewoon KPN, dus Freedom zal toch ook moeten betalen voor het verkeer wat ze over het KPN netwerk doen?
Wat is raar? De tarieven van Glaspoort zullen anders opgebouwd zijn:

Layer 1: vereist rendement op geinvesteerd vermogen zal bij een (deels) pensioenfonds lager zijn dan bij een bedrijf met aandeelhouders.
Layer 2: Glaspoort is een grote speler met marktmacht, kan dus lagere belichtingstarieven afdwingen.

...en in de achtergrond de ACM die de oude WBA-tarieven beoordeelt op misbruik van marktmacht.

Niet raar dus dat Freedom nu ineens via Glaspoort lagere tarieven kan doorberekenen terwijl alle betrokkenen toch "gewoon" betaald worden voor de geleverde diensten. :9

[ Voor 0% gewijzigd door hkoster1 op 24-08-2022 20:44 . Reden: typo ]

• jinglewood
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Kort vraagje, zit er een maximale lengte aan de glasvezelkabel vanaf PoP tot meterkast? Zoja, bij welke lengte ga je noemenswaardig signaalverlies krijgen waardoor men snelheden volgens contract niet meer kan garanderen? Het gaat om XGS-PON overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door jinglewood op 25-08-2022 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
jinglewood schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:52:
Kort vraagje, zit er een maximale lengte aan de glasvezelkabel vanaf PoP tot meterkast? Zoja, bij welke lengte ga je noemenswaardig signaalverlies krijgen waardoor men snelheden volgens contract niet meer kan garanderen? Het gaat om XGS-PON overigens.
Natuurlijk is er een maximale lengte maar de demping van glas is zo minimaal dat je over kilometers praat. Gezien de afstanden in huis kun je verlengen zo ver als je wilt.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
jinglewood schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:52:
7 kilometer is de gehanteerde grens tussen de actieve poort in de PoP (dus niet de straatkast) en de aansluiting in de meterkast.

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 25-08-2022 12:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
jk-5 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:42:
[...]

Freedom betaalt aan Glaspoort voor de WBT dienst.
Wat Glaspoort daarvoor aan KPN doorbetaalt is niet aan ons om te beoordelen, maar blijkbaar is het goed genoeg om aan Freedom een lagere prijs te berekenen dan dat Freedom direct bij KPN WBA zou moeten betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 23:17

Pizzalucht

Snotneus.

Pizzalucht schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:31:
[...]

Bijna een maand verder en het zou eindelijk opgelost moeten zijn *O*
Het lampje op de mediaconverter knippert nog steeds en Guidion kon pas over 2 weken komen, dus we gaan eens afwachten of we over 2 weken dan eindelijk glasvezel hebben. denk stiekem van niet :$
Wie wilt een gokje wagen? :+

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 19:38
Is er bij iemand iets bekend over de aanleg van glasvezel in Drachten?
Eerst zou het 2021 worden, toen 2022, toen 2023 en nu helemaal niet meer.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
MichielFRL schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:33:
Is er bij iemand iets bekend over de aanleg van glasvezel in Drachten?
Eerst zou het 2021 worden, toen 2022, toen 2023 en nu helemaal niet meer.
Ik weet helaas ook niets meer dan dat het op de planning staat. Het centrum en een paar wijken er omheen hebben al wel deels glasvezel.

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 19:38
mattdice schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:01:
[...]

Ik weet helaas ook niets meer dan dat het op de planning staat. Het centrum en een paar wijken er omheen hebben al wel deels glasvezel.
Klopt en daarna is de aanleg gestopt :-(

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
MichielFRL schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:09:
[...]

Klopt en daarna is de aanleg gestopt :-(
@MichielFRL :
Volgens mijn informatie is er een brief gestuurd naar alle woningen die al lang geleden de brief voor de toestemming hadden gekregen en waar nu dus nog niets is aangelegd. Adressen in dat tweede aanleggebied van Drachten die destijds nog geen eerste brief hadden gekregen, hebben ook de brief met het slechte nieuws niet gekregen.

In het kort: De aanleg is gepauzeerd voor langere tijd (tot enkele jaren zelfs).

Daarnaast staat er meer op deze site:

https://www.kpnnetwerk.nl/drachten/

Dit zou de gemeente ook moeten weten en communiceren lijkt me...

[ Voor 19% gewijzigd door Barre73 op 30-08-2022 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Volker Wessels zou vanmorgen komen om de vezel naar binnen te brengen. Ik werd gebeld voor een afspraak en gisteren kwam er ook een smsje met een herinnering.

Tot op heden.... niemand aan de deur.

Edit : afmeld SMS van KPN. Ik mag opnieuw bellen voor een afspraak.

[ Voor 15% gewijzigd door asing op 02-09-2022 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
10 dagen later de herkansing. Nu zijn er 2 monteurs. Toevallig is één van hen ook degene die de lasdoos in de tuin had begraven.

Anyway, door de gevel : geen probleem. Alleen wilde ik ze via de oude KPN buis de woonkamer in hebben. En dat leek niet te lukken. De kabel wilde niet door de buis. Gelukkig had ik een trekveer, maar ook daar wilde het niet mee lukken. Toen bedacht ik me dat ik een camera met lampje aan een draad had. Een soort endoscoop. Die aan de laptop gehangen om in de buis te kijken. Deze was wel heel knullig verschoven dus daar ging de draad nooit doorheen.

Uiteindelijk besloten een gat te boren door de vloer in de hoek van de woonkamer. Dat werkte wel. De monteurs hebben de handel aangesloten. Nu moet ik alleen nog op Gideon wachten voor mijn T-Mobile abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Stapje verder. Ik ontving van KPN Netwerk een malding dat mijn aansluiting voltooid is. Gisteren kwam de melding van T-Mobile dat ik een monteur kon regelen voor de aansluiting op hun netwerk.

De KPN Netwerk monteur heeft een XGSPON doosje gemonteerd, en daarin zit een wit doosje. Als ik er nu spanning op zet zou ik verwachten dat het connection lampje aan zou gaan. Bij mij gaat alleen het rode error lampje aan.

Is dat omdat er een storing is, of is dat witte doosje van KPN en niet van T-Mobile en begrijpen ze elkaar domweg niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
asing schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:46:
Stapje verder. Ik ontving van KPN Netwerk een malding dat mijn aansluiting voltooid is. Gisteren kwam de melding van T-Mobile dat ik een monteur kon regelen voor de aansluiting op hun netwerk.

De KPN Netwerk monteur heeft een XGSPON doosje gemonteerd, en daarin zit een wit doosje. Als ik er nu spanning op zet zou ik verwachten dat het connection lampje aan zou gaan. Bij mij gaat alleen het rode error lampje aan.

Is dat omdat er een storing is, of is dat witte doosje van KPN en niet van T-Mobile en begrijpen ze elkaar domweg niet?
Als het goed is heb je een wit kastje waar de glasvezel in gaat. Dat is niks meer dan een afwerking/grondplaat. Daarover is een zwart kastje van Genexis geschoven en dat is de ONT van KPN. Bij een XGS-PON netwerk is dat voor elke provider hetzelfde.

Heb je een abonnement bij T-Mobile van 60 euro voor 1 Gbit?
Zo ja, dan zou dat inderdaad XGS-PON zijn en dan klopt het zwarte doosje wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Barre73 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:27:
[...]

Als het goed is heb je een wit kastje waar de glasvezel in gaat. Dat is niks meer dan een afwerking/grondplaat. Daarover is een zwart kastje van Genexis geschoven en dat is de ONT van KPN. Bij een XGS-PON netwerk is dat voor elke provider hetzelfde.

Heb je een abonnement bij T-Mobile van 60 euro voor 1 Gbit?
Zo ja, dan zou dat inderdaad XGS-PON zijn en dan klopt het zwarte doosje wel.
Het is de Genexis XGS-PON met een groen lampje (bovenste) en een rood error lampje (onderste).

Ik had verwacht dat het connection lampje aan zou gaan maar dat blijft uit. Ik heb ook een XGS-PON van T-Mobile ontvangen, die ligt nog in de kast. Ik heb een vermoeden dat er iets mis is met de lijn (of nog niet compleet) waardoor het error lampje aan is. Ik heb er ook een modem bij maar dat is nog niet aangesloten.

Ik heb inmiddels een afspraak met Guideon, maar als het de vezel zelf is dan kan die monteur er denk ik niets aan doen.

Ik heb een 400/400 abo van T-Mobile. Meer is voor mij in mijn eentje niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ik had de gedachte dat het ding misschien in leven zou komen met de zyxel eraan. Maar nee.

Wel viel het ding spontaan van de muur. De monteur wilde blijkbaar snel weer weg. wat ook opviel, het witte afdek ding zit niet ingeklikt zeg maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/noZcaFKoqTJ6ZcTOoVwuLQu7A3A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0TB4TTM7tVWf1VRqtOWD64Bm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0Ock4rfHAzdHaKKNt7895dtHmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2N3kLMtcLvvRZApdsyAKK5go.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
asing schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:00:
Ik had de gedachte dat het ding misschien in leven zou komen met de zyxel eraan. Maar nee.

Wel viel het ding spontaan van de muur. De monteur wilde blijkbaar snel weer weg. wat ook opviel, het witte afdek ding zit niet ingeklikt zeg maar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lekker dan.. het wiite ding is dus de afwerking van de glasvezel zelf. Die moet aan de muur geschroefd worden.
Maar de monteur had de ONT (die zwarte) ook moeten activeren en dat lijkt niet gebeurd te zijn..
Ik hoop dat de Guidion monteur dat kan.

Is dat het 400/400 abonnement van 40 euro of van 55 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Barre73 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:03:
[...]

Lekker dan.. het wiite ding is dus de afwerking van de glasvezel zelf. Die moet aan de muur geschroefd worden.
Maar de monteur had de ONT (die zwarte) ook moeten activeren en dat lijkt niet gebeurd te zijn..
Ik hoop dat de Guidion monteur dat kan.

Is dat het 400/400 abonnement van 40 euro of van 55 euro?
Ze hadden het over activeren, maar dat hoefde volgens 1 van de twee niet. Vervolgens zijn ze vertrokken.

55 euro. We zitten hier op kpn wholesale tarieven.

Pagina: 1 ... 20 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te praten over het glasvezel netwerk van KPN NetwerkNL en niet over de diensten van KPN of elke andere provider. Dat laatste mag gewoon in de ervaringen topics die we al hebben:
- Topicreeks: ~[KPN] Ervaringen & Discussie
- Topicreeks: ~[Vodafone / T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie