PA5AM schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:26:
[...]
Hier ook hoogbouw met 11 appartementen onder me..
Heb bij verschillende mensen van KPN (netwerk) gevraagd hoe het zit als een van de mensen onder me geen zin heeft om de kabel via de meterkast te laten lopen (en ik schat die kans redelijk hoog in, ken dit gebouw al langer dan vandaag

). Maar kreeg hier altijd wat onduidelijk of ontwijkende antwoorden op.
De oranje kabel ligt nu al een paar maanden voor het gebouw maar ze maken nog geen aanstalten..
Je kan via de site van KPN netwerk zien of een adres toestemming heeft gegeven. Toen ik hier een maand terug een paar adressen in het gebouw probeerde had ongeveer de helft dit gedaan.
Ik had dezelfde vraag gesteld tijdens het KPN glasvezel
propaganda filmpje.
Kreeg later in de mail dit antwoord waar ik eigenlijk nog steeds weinig mee verder ben:
Gaan wij ook in jouw wijk aan het werk, dan worden alle woningen binnen het aansluitgebied door KPN Netwerk voorzien van een gratis aansluiting op het glasvezelnetwerk. Woon je binnen het aansluitgebied, dan wordt je woning dus ook aangesloten. Ongeacht of je in een huurwoning of koopwoning woont.
KPN NetwerkNL maakt hierover afspraken met woningbouwverenigingen of pandeigenaren. In alle gevallen moet je wel zelf toestemming geven voor de aanleg van glasvezel in je woning.
Als iemand in de bouwstring (boven elkaar) zelf geen toestemming geeft voor aanleg van een glasvezelaansluitpunt kan hij / zij wel toestemming geven om via de meterkast de kabels door te kunnen trekken naar boven.
Geeft hij / zij daar ook geen toestemming voor dan kan eventueel persoonlijk door jou toestemming gevraagd worden om de deur open te doen of via de VvE of woningbouwcorporatie gevraagd worden om alsnog de deuren te openen. Als er duidelijk wordt uitgelegd dat dan bijvoorbeeld 10 woningen verstoken blijft van glasvezel etc. wil men vaak alsnog wel meewerken.
Ga vanmiddag nog wel even bij de onderbuurvrouw langs om te vragen hoe en wat(oh jeej sociaal contact

)