[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Pagina: 1 ... 21 ... 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:28
asing schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:11:
[...]

Ze hadden het over activeren, maar dat hoefde volgens 1 van de twee niet. Vervolgens zijn ze vertrokken.

55 euro. We zitten hier op kpn wholesale tarieven.
al is die niet geactiveerd dan nog hoort die connection te gaan knipperen behalve als je de eerste bent op de poort.
anders hoort die altijd te knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:48
jopoh schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:23:
[...]

al is die niet geactiveerd dan nog hoort die connection te gaan knipperen behalve als je de eerste bent op de poort.
anders hoort die altijd te knipperen.
Mijn vermoeden is dat de verbinding tussen die apparaten los is. Vandaar de error. Hij zal de hele glaskabel niet zien.

Ik kan er uiteraard wat aan doen maar laat de monteur het maar doen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 22:25
asing schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:37:
[...]

Mijn vermoeden is dat de verbinding tussen die apparaten los is. Vandaar de error. Hij zal de hele glaskabel niet zien.

Ik kan er uiteraard wat aan doen maar laat de monteur het maar doen.
Wat zeer onprofessioneel/knullig opgehangen door KPN Netwerk.
De FTU (TK-01) hoort gewoon "degelijk" aan de muur te worden bevestigd.
Je conclusie klopt overigens: de ONT zit niet goed op de FTU "geklikt" waardoor het licht van de vezel de ONT niet bereikt. Daarom brandt de "Alarm" : er is geen connectie met de OLT.

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-06 21:12

Pizzalucht

Snotneus.

Soundwork schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:20:
[...]

Wat zeer onprofessioneel/knullig opgehangen door KPN Netwerk.
De FTU (TK-01) hoort gewoon "degelijk" aan de muur te worden bevestigd.
Je conclusie klopt overigens: de ONT zit niet goed op de FTU "geklikt" waardoor het licht van de vezel de ONT niet bereikt. Daarom brandt de "Alarm" : er is geen connectie met de OLT.
Bij mij hetzelfde hoor. Viel bijna gelijk van de muur. Ze hebben hem direct in de gipsplaat geschroefd ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:51
Pizzalucht schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:18:
[...]

Bij mij hetzelfde hoor. Viel bijna gelijk van de muur. Ze hebben hem direct in de gipsplaat geschroefd ;(
Ik hoor het helaas vaker tegenwoordig. Er is gewoon nul arbeidstrots bij dit soort monteurs. Gas erop en zoveel mogelijk aansluiten per dag.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Barre73 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:25:
[...]

Ik hoor het helaas vaker tegenwoordig. Er is gewoon nul arbeidstrots bij dit soort monteurs. Gas erop en zoveel mogelijk aansluiten per dag.
Het is ook gewoon heel knullig, hoeveel extra tijd kost het nou om 2 plugjes erin te doen.

Los van dat mijn FTU niet meer aan de muur hangt heb ik ook nog steeds geen licht op de glasvezel, ondertussen ook weer gebeld naar T-Mobile en naar Allinq, maar er wordt geen actie ondernemen, zouden ze het opgegeven hebben? Heb ook een klacht ingediend bij KPN Netwerk zelf. Heb in ieder geval voor mezelf besloten dat als ze het na een jaar nog steeds niet hebben gefixed dat ik lekker bij Ziggo blijf. Totaal geen vertrouwen meer in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-06 23:02
[...]

Met arbeidstrots heeft het doorgaans niets te maken. Of het is een zelfstandige die per stuk wordt betaald en er inderdaad zoveel mogelijk wil doen, of iemand in loondienst met een te hoge werkdruk die op een normaal uur thuis wil zijn en geen trek heeft in twee uur per dag onbetaald overwerken vanwege afwerking.

Vergelijk het met de rondrennende en racende pakjesbezorger die de pakketjes over de schutting in de vuilnisbak gooit, niemand gaat met opzet zo werken. In veel sectoren is de werkdruk en besparing op personeel gewoon te hoog aan het worden met dit soort resultaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:57

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

Tja... KPN netwerk kan er ook voor kiezen om zelf monteurs in dienst te hebben en hier controle over te houden.
Maar het moet zo snel en zo goedkoop mogelijk en zo min mogelijk risico voor KPN. Dus is er voor gekozen om zo goedkoop mogelijk dit extern uit te laten voeren. Dan is dit het resultaat.
Als ik een verbouwing laat uitvoeren en ik kies er voor om met de goedkoopste beunhaas in zee te gaan die een karwei van 1 week binnen 3 dagen zegt te zullen gaan doen, is het dan niet mijn eigen schuld als het fout gaat?
Kortom, meer een bewuste keuze van KPN dan schuld van de monteur.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
TFHfony schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:35:
[...]

Tja... KPN netwerk kan er ook voor kiezen om zelf monteurs in dienst te hebben en hier controle over te houden.
Maar het moet zo snel en zo goedkoop mogelijk en zo min mogelijk risico voor KPN. Dus is er voor gekozen om zo goedkoop mogelijk dit extern uit te laten voeren. Dan is dit het resultaat.
Als ik een verbouwing laat uitvoeren en ik kies er voor om met de goedkoopste beunhaas in zee te gaan die een karwei van 1 week binnen 3 dagen zegt te zullen gaan doen, is het dan niet mijn eigen schuld als het fout gaat?
Kortom, meer een bewuste keuze van KPN dan schuld van de monteur.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik werk al vele jaren in deze branche en je moet als opdrachtgever niet alles zelf willen doen. Er is niks mis met het uitbesteden van werk. Waar trek je dan de lijn? Ga je dan ook graafploegen zelf in dienst nemen? En lassers en blazers?

Wat het kostenaspect betreft ben ik het wel met je eens. When you pay peanuts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:08
Ik heb een patchcover FTU TK01 vandaag binnengekregen.

De kabel die aan de patchcover vast zit is een blauwe SC/PC connector. Wat voor kabel heb ik nu nodig om naar mijn SFP module te gaan (LC simplex single mode)?

Deze module: https://www.fs.com/de-en/products/39143.html

Ik zie foto's van mensen op fora's die hebben een SC APC (patchcover) naar LC APC kabel erop zitten maar dat klopt toch niet? Deze kabel: https://www.fs.com/de-en/products/41663.html

Dat moet toch een SC/PC naar LC/APC zijn bijvoorbeeld (nog niet gevonden, bestaat dat wel?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
xares schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:25:
Ik heb een patchcover FTU TK01 vandaag binnengekregen.

De kabel die aan de patchcover vast zit is een blauwe SC/PC connector. Wat voor kabel heb ik nu nodig om naar mijn SFP module te gaan (LC simplex single mode)?

Deze module: https://www.fs.com/de-en/products/39143.html

Ik zie foto's van mensen op fora's die hebben een SC APC (patchcover) naar LC APC kabel erop zitten maar dat klopt toch niet? Deze kabel: https://www.fs.com/de-en/products/41663.html

Dat moet toch een SC/PC naar LC/APC zijn bijvoorbeeld (nog niet gevonden, bestaat dat wel?).
Aan de kant van de patchcover hoort een SC/APC te zitten. Groen dus. Dat is ook wat er in de FTU zit namelijk.

Aan de kant van je router/SFP module is LC/UPC zie ik op de website die je linkt (blauw). Dat is dus de kabel die je nodig hebt: Een SC/APC naar LC/PC.

(Voorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Laatst online: 14:08
Barre73 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:36:
[...]

Aan de kant van de patchcover hoort een SC/APC te zitten. Groen dus. Dat is ook wat er in de FTU zit namelijk.

Aan de kant van je router/SFP module is LC/UPC zie ik op de website die je linkt (blauw). Dat is dus de kabel die je nodig hebt: Een SC/APC naar LC/PC.

(Voorbeeld)
Verwarrend omdat die connector blauw is van de kabel die vast zit aan de patchcover. Zie foto, op de connector zelf staat SC-PC.

https://ibb.co/B6tppbH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvl81
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-11-2024
Het was wel meer mensen opgevallen dat KPN Netwerk vooral op de planningafdeling een chaos lijkt. Maar dat ik na eindeloos veel afspraken eindig met de verkeerde vezel in m'n huis had ik niet verwacht.

Ik had al een vermoeden toen de monteur vroeg "Dit is toch appartement B?". Ehm... nee dit is A... Maar na eindeloos bellen is toch bevestiging dat de vezel van mij en de onderburen is verwisseld bij het afmonteren.

Wat me verbaasd is dat dit niet aan de achterkant gepatched kan worden maar dat de aannemer doodleuk beweert dat ze de kabels fysiek om gaan wisselen komende vrijdag. Het gaat hier om oude huizen waar echt niemand meer weet hoe de leidingen lopen, dus ik was allang blij dat het glas er nu is en ik vrees dat dit niet eenvoudig gaat worden als ze met die twee kabels gaan lopen kloten.

Kan iemand me uitleggen waarom er niet gewoon ergens softwarematig kan worden aangepast dat vezel 1 vanaf nu bij appartement A hoort in plaats van B?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
pvl81 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:03:
Het was wel meer mensen opgevallen dat KPN Netwerk vooral op de planningafdeling een chaos lijkt. Maar dat ik na eindeloos veel afspraken eindig met de verkeerde vezel in m'n huis had ik niet verwacht.

Ik had al een vermoeden toen de monteur vroeg "Dit is toch appartement B?". Ehm... nee dit is A... Maar na eindeloos bellen is toch bevestiging dat de vezel van mij en de onderburen is verwisseld bij het afmonteren.

Wat me verbaasd is dat dit niet aan de achterkant gepatched kan worden maar dat de aannemer doodleuk beweert dat ze de kabels fysiek om gaan wisselen komende vrijdag. Het gaat hier om oude huizen waar echt niemand meer weet hoe de leidingen lopen, dus ik was allang blij dat het glas er nu is en ik vrees dat dit niet eenvoudig gaat worden als ze met die twee kabels gaan lopen kloten.

Kan iemand me uitleggen waarom er niet gewoon ergens softwarematig kan worden aangepast dat vezel 1 vanaf nu bij appartement A hoort in plaats van B?
Bij nieuw aanleg zo ik weet hoort de aannemer de kruizingen te herstellen namelijk, zeg niet dat altijd gebeurd maar hoort wel zover ik weet.
kan zijn dat ze het DP in de straat ligt open maken daar kabel a en b omdraaien zodat weer klopt. zodat ze niet binnen alles overhoop hoeven te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:39
Vandaag kwamen ze de glasvezel inbrengen. Ze hadden mooi een gat gegraven bij de fundering voor en een gat geboord in de kamer achter. Toen kwam het moment dat het luik van de kruipruimte open ging en... We een laag water zagen (2cm). Vloer was afgelopen lente geïsoleerd en blijkbaar is de ventilatie niet voldoende (ga ik maar eens fixen) en kan het water er wel in, maar door al het plastic niet meer uit.

Ze wilden begrijpelijk niet bij de eerste woning van de dag door een laag water waden en de rest van de dag in natte kleding lopen. Ze waren super blij toen ik voorstelde het zelf wel te doen. Ik heb uiteraard ook geen zin om maanden te moeten wachten en een afspraak hel in te lopen. Dus mooi die glasvezel 10 meter kruipruimte doorgetrokken en door de vloer gestoken. Kwam er echt zeiknat uit (water stroomde echt van me af) , maar je moet wat doen voor snel internet hé ^_^ (en ik kon tenminste direct de warme douche in).
Alles is ook op precies de goede plek afgemonteerd en ze hebben plugjes gebruikt.

Enig minpuntje is dat ze de boorstof niet hebben opgeruimd.. :-)

Ze hebben hier in de straat overigens wel creatieve dingen gedaan. Bij een buurvrouw door de muur getrokken (hout + gips) naar de meterkast en daar afgemonteerd terwijl ze helemaal geen stopcontact heeft daar.

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 27-09-2022 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvl81
jopoh schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:21:
[...]

Bij nieuw aanleg zo ik weet hoort de aannemer de kruizingen te herstellen namelijk, zeg niet dat altijd gebeurd maar hoort wel zover ik weet.
kan zijn dat ze het DP in de straat ligt open maken daar kabel a en b omdraaien zodat weer klopt. zodat ze niet binnen alles overhoop hoeven te halen
Dat verklaart een hoop. De monteur "zag een probleem" (durfde niet te bekennen dat ie een kruizing had gemaakt) maar beloofde dat het buiten gemaakt kon worden. Vanmorgen belde ik zelf en toen gaf de helpdesk ook aan dat het buiten opgelost ging worden. Maar een uur later belde de aannemer dat ze een afspraak wilde maken om het binnen op te lossen.
Blijkbaar zit de DP op een lastige plek want daarvan beweerde meneer dat ze er niet bij kunnen.
Toen ik mijn verbazing uitsprak over de zoveelste verbroken belofte door de aannemer en vroeg waarom ze het niet konden patchen in de centrale; beweerde hij doodleuk dat dat onmogelijk is. Alsof alle glasvezels in beton zijn gegoten met PoP en al...

Er zal wel een boete hangen aan niet door de aannemer opgeloste kruizingen. Zo jammer dat de communicatie daardoor zo vaag blijft. Én heel jammer dat als ik KPN Netwerk bel ik direct bij de aannemer uitkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

pvl81 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:51:
[...]

Dat verklaart een hoop. De monteur "zag een probleem" (durfde niet te bekennen dat ie een kruizing had gemaakt) maar beloofde dat het buiten gemaakt kon worden. Vanmorgen belde ik zelf en toen gaf de helpdesk ook aan dat het buiten opgelost ging worden. Maar een uur later belde de aannemer dat ze een afspraak wilde maken om het binnen op te lossen.
Blijkbaar zit de DP op een lastige plek want daarvan beweerde meneer dat ze er niet bij kunnen.
Toen ik mijn verbazing uitsprak over de zoveelste verbroken belofte door de aannemer en vroeg waarom ze het niet konden patchen in de centrale; beweerde hij doodleuk dat dat onmogelijk is. Alsof alle glasvezels in beton zijn gegoten met PoP en al...

Er zal wel een boete hangen aan niet door de aannemer opgeloste kruizingen. Zo jammer dat de communicatie daardoor zo vaag blijft. Én heel jammer dat als ik KPN Netwerk bel ik direct bij de aannemer uitkom...
De PoP hier bij mij in de buurt schijnt een zooitje te zijn, enorm veel kruizingen die in de PoP zijn gefixed met een kaartje erbij. Ik heb vernomen dat de onderaannemers de PoPs niet mogen opleveren als er kruizingen zijn, dus ze zagen er al tegenop want dat moesten ze allemaal nog een keer fixen.

Maar ze kunnen het dus wel tijdelijk oplossen in de PoP zelf, of je dat moet willen is de tweede vraag.

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Vandaag maar weers eens met Allinq gebeld...
Mijn avontuur eindigt toch eerder dan de november die ik voor mezelf had vastgelegd als einddatum.

De gemeente geeft geen toestemming om te graven, Allinq heeft het ticket gesloten en T-Mobile had contact met me moeten opnemen maar dat hebben ze niet gedaan. Zojuist met T-Mobile gebeld en de enige oplossing is... mijn abonnement opzeggen 8)7

• Barre73
xares schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:09:
[...]

Verwarrend omdat die connector blauw is van de kabel die vast zit aan de patchcover. Zie foto, op de connector zelf staat SC-PC.

https://ibb.co/B6tppbH
Die blauwe connector is toch niet degene die vastzit in de patchkap? Dan heb je simpelweg de verkeerde kap gekocht. KPN Netwerk monteert altijd een groene SC/APC connector in de FTU. De patchkap glijdt daar overheen dus de connector die in die patchkap zit moet ook SC/APC zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
pvl81 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:51:
[...]

Het gaat niet om boetes. Maar de poort waar je kabel op uitkomt staat al maanden lang in de administratie vast. En daarmee ook in de orderstraat. Als de aannemer dus een fout maakt en dus een kruising veroorzaakt mag dat niet worden opgelost met een administratieve wijziging want je creëert daarmee een domino effect in de helen orderketen. Het is echter heel ongebruikelijk om dat bij de bewoners thuis te gaan wijzigen. Eigenlijk wordt dit altijd in het DP opgelost. Als een DP niet te bereiken is heeft de aannemer nog een probleem. Dat moet altijd te bereiken zijn... Nog 30 jaar lang.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:56
Pizzalucht schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:32:
Mijn avontuur eindigt toch eerder dan de november die ik voor mezelf had vastgelegd als einddatum.

De gemeente geeft geen toestemming om te graven, Allinq heeft het ticket gesloten en T-Mobile had contact met me moeten opnemen maar dat hebben ze niet gedaan. Zojuist met T-Mobile gebeld en de enige oplossing is... mijn abonnement opzeggen 8)7
Dat wordt dan nog een leuke discussie met KPN op het moment dat ze de koperlijn uit willen uitzetten bij jou. Ik vraag me ook af of de gemeente gewoonweg geen toestemming geeft (en mogen ze dat überhaupt wel weigeren?) of dat het bedrag wat de gemeente er voor rekent te hoog is voor de aannemer?

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• pvl81
Barre73 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:52:
[...]

Het gaat niet om boetes. Maar de poort waar je kabel op uitkomt staat al maanden lang in de administratie vast. En daarmee ook in de orderstraat. Als de aannemer dus een fout maakt en dus een kruising veroorzaakt mag dat niet worden opgelost met een administratieve wijziging want je creëert daarmee een domino effect in de helen orderketen. Het is echter heel ongebruikelijk om dat bij de bewoners thuis te gaan wijzigen. Eigenlijk wordt dit altijd in het DP opgelost. Als een DP niet te bereiken is heeft de aannemer nog een probleem. Dat moet altijd te bereiken zijn... Nog 30 jaar lang.
Ik kom er vrijdag achter (als de planning doorgaat 🤞🏼) en dan geef ik wel een update.

• vaurits
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 20:56
Vanmorgen hebben ze hier een poging gedaan om even snel de kabel aan te sluiten in de meterkast. Was al op mijn hoede omdat ze bij de buren de tuintegel stuk hadden gemaakt. Bij mij vroegen ze of ik het zelf wilde doen. Daar uiteraard geen zin in maar wel even geholpen.

Bij mij boren ze vijf minuten later een gat in de meterkast waarbij een warmwaterleiding van de Stadsverwarming doorboord wordt! Kennelijk is een leidingzoeker te veel tijd.

Warme water kwam er met flinke druk uit. Gelukkig naast de afsluitkraan dus maar voor een paar seconden.

Bij gods gratie ken ik een loodgieter die savonds bijbeunt want anders had ik zo 2 weken op reparatie moeten wachten. De installatiebedrijven in de buurt hadden allemaal geen plek. Uiteraard worden de kosten verhaald op de onderonderaannemer van KPN.

Waardeloze start van glasvezel hier dus

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:55
@vaurits Dan heb je nog "geluk" dat ze de leiding niet aan de verkeerde kant van de afsluiter hebben geraakt. Dan was de ellende niet te overzien.
Voordeel is dan wel dat je zeker geen twee weken hoeft te wachten op reparatie :+

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

ShadowLord schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:23:
[...]

Dat wordt dan nog een leuke discussie met KPN op het moment dat ze de koperlijn uit willen uitzetten bij jou. Ik vraag me ook af of de gemeente gewoonweg geen toestemming geeft (en mogen ze dat überhaupt wel weigeren?) of dat het bedrag wat de gemeente er voor rekent te hoog is voor de aannemer?
Ik heb werkelijk geen idee. Hoe kom ik daar ooit achter?
Ik heb inmiddels een KPN abonnement aangevraagd, eens kijken of zij wel iets voor elkaar krijgen.

• jopoh
Pizzalucht schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:55:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee. Hoe kom ik daar ooit achter?
Ik heb inmiddels een KPN abonnement aangevraagd, eens kijken of zij wel iets voor elkaar krijgen.
dat komt voor idd gemeente geen toestemming geeft,
heb mee gemaakt voor een klant in in nieuwbouw wijk vezel gebroken in de straat.
van de gemeente mocht de straat de eerste 6weken niet open wegens straat werk er net in lag.

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

jopoh schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:02:
[...]

dat komt voor idd gemeente geen toestemming geeft,
heb mee gemaakt voor een klant in in nieuwbouw wijk vezel gebroken in de straat.
van de gemeente mocht de straat de eerste 6weken niet open wegens straat werk er net in lag.
Dan kan de boel daarna toch gewoon open?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvl81
pvl81 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:19:
[...]

Ik kom er vrijdag achter (als de planning doorgaat 🤞🏼) en dan geef ik wel een update.
Uiteraard hebben ze alles gewoon buiten opgelost, bizar hoe weinig kennis er in zo'n call centre is en wat een hoop onrust om niets dit oplevert. Mijn onderbuurvrouw wil door dit alles al geen glasvezel of KPN meer, ondanks haar haat voor Ziggo. 🤷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 11-06 11:35

Reneger

Wie? IK?

Whoop. Ik zag een grote kabelhaspel met oranje kabel toen ik vanmorgen op de fiets stapte. Het lijkt er op dat ze de initieel afgegeven planning gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
Heb recentelijk KPN genomen, kom van T-Mobile vandaan. Ik overweeg om 2 Mesh Acces points te nemen. Maar weet iemand of de KPN modem zelf ook Mesh ondersteund?

De Mesh access points van T-Mobile zijn waardeloos. Die zijn bekabeld maar de Mesh verbinding verbreeks bijna elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
hinerakatauri79 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:17:
Heb recentelijk KPN genomen, kom van T-Mobile vandaan. Ik overweeg om 2 Mesh Acces points te nemen. Maar weet iemand of de KPN modem zelf ook Mesh ondersteund?

De Mesh access points van T-Mobile zijn waardeloos. Die zijn bekabeld maar de Mesh verbinding verbreeks bijna elke dag.
Dit hoor in KPN glasvezel topic thuis,

Maar ja box 12 werkt samen met super wifi 1 en 2 als mesh functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Ik heb mijn apparatuur van KPN ontvangen en op het doosje van de mediaconverter staat "klik de rode kabel in de rode poort van het glasvezel XGS-PON product", terwijl ik in AON gebied zit volgens mij. Foutje op de verpakking of heb ik het verkeerde gekregen? Het is een Genexis TK01-P2110-EU-1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Pizzalucht schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:12:
Ik heb mijn apparatuur van KPN ontvangen en op het doosje van de mediaconverter staat "klik de rode kabel in de rode poort van het glasvezel XGS-PON product", terwijl ik in AON gebied zit volgens mij. Foutje op de verpakking of heb ik het verkeerde gekregen? Het is een Genexis TK01-P2110-EU-1.
De Genexis TK01-P2110-EU-1 is voor AON, verkeerde verpakking dus, maar manier van monteren is identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Pizzalucht schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:12:
EUh... ik moest even terug zoeken maar als dit nog steeds gaat over Groningen Selwerd, dan heb ik nooit gezegd dat je in AON gebied zit. Het is geen P2MP maar P2P. Dat wel, dus andere operators kunnen ook apparatuur plaatsen en leveren.
Maar KPN plaatst in P2P gebieden sinds begin 2020 ook gewoon XGS-PON apparatuur hoor. Dus ik denk dat je wel degelijk XGS-PON kan hebben.

Staat er op de voorkant van je Genexis "Power, Connection en Alarm"? Dan is het een XGS-PON NT
Staat erop de voorkant van je Genexis "Power, Glas en Ethernet"? Dan heb je een AON NT.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 06-10-2022 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Barre73 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:07:
[...]

EUh... ik moest even terug zoeken maar als dit nog steeds gaat over Groningen Selwerd, dan heb ik nooit gezegd dat je in AON gebied zit. Het is geen P2MP maar P2P. Dat wel, dus andere operators kunnen ook apparatuur plaatsen en leveren.
Maar KPN plaatst in P2P gebieden sinds begin 2020 ook gewoon XGS-PON apparatuur hoor. Dus ik denk dat je wel degelijk XGS-PON kan hebben.

Staat er op de voorkant van je Genexis "Power, Connection en Alarm"? Dan is het een XGS-PON NT
Staat erop de voorkant van je Genexis "Power, Glas en Ethernet"? Dan heb je een AON NT.
Ah, verkeerd begrepen dan, er staat idd "Power, Connection en Alarm" op.

Wat is het voordeel van XGS-PON in P2P gebieden? Overal dezelfde techniek/hardware?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 22:25
Pizzalucht schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:05:
[...]

Wat is het voordeel van XGS-PON in P2P gebieden? Overal dezelfde techniek/hardware?
Meerdere redenen: apparatuur is goedkoper per klant omgerekend, en ze kunnen met XGS-PON hogere snelheden leveren dan de huidige 1 Gbps die bij AON de max is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 11:13
Vanochtend voor de grap eens op KNPNetwerk.nl gekeken.
Tot mijn verbazing zie ik een grote banner met de tekst "Goed nieuws! We sluiten je buurt aan op glasvezel.".
Hoe gaat dit precies in zijn werk en wanneer zal ik dan echt wat horen?
Ik heb nu DFN in de meterkast, een 2de aanbieder erbij kan nooit geen kwaad natuurlijk om elk jaar over te stappen met de daarbij behorende kortingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
miniterror schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:58:
Tot mijn verbazing zie ik een grote banner met de tekst "Goed nieuws! We sluiten je buurt aan op glasvezel.".
Ik heb nu DFN in de meterkast, een 2de aanbieder erbij kan nooit geen kwaad natuurlijk om elk jaar over te stappen met de daarbij behorende kortingen.
Het projectgebied wordt verdeeld in deelgebieden. Elk deelgebied kent een eigen lijn van communicatie dus het kan zo zijn dat het nog een tijdje duurt voor je de eerste brief krijgt.
Maar mocht je in het eerste deelgebied zitten van de hele buurt/wijk/stad/stadsdeel (wat het projectgebied dan ook inhoudt in dit geval):
Binnen 1 tot 2 weken zou je een brief thuis moeten krijgen met een toestemmingscode. Paar weken later een schouwer aan de deur namens KPN Netwerk/aannemer voor de locatie van de FTU.
Weer een paar weken later graven door de straat.

En nu komt de lastigste: het huis-aansluiten zou in theorie circa 2 tot 3 maanden na het graven moeten starten. Door personeelstekorten en capaciteit zie je nu door heel NL heen dat dit langer duurt. Graven gaat snel genoeg, dat is het probleem niet. Maar het later invoeren en aansluiten van de kabel is nog wel een dingetje momenteel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Pizzalucht schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:05:
[...]

Ja, dat laatste is 1 punt. Ander punt is dat, ook in P2P gebieden je minder poorten nodig hebt. Je hebt dan wel geen splitters in straatkasten (zoals bij P2MP) maar wel in de PoP. Dus je bespaart al een stukje meer dan bij AON.
En met XGS-PON kan je tot 10 Gbit gaan leveren als dat nodig zou zijn (of in ieder geval meer dan 1 Gbit) en dan lukt niet met AON. Tenzij je daar extra dure 10Gbit apparatuur voor plaatst maar dat zou vreemd zijn als je ook gewoon met de bestaande XGS-PON apparatuur kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-06 12:12
miniterror schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:58:
Maar zie je verder niets? Of zie je ook een soort planning zoiets als dit?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKj_QrWT5w4wYyhfAY9VHtD9ahg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pHKkxVlAxVxIzIo5kc8T406s.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
Pedro_Newbie schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:20:
[...]

Maar zie je verder niets? Of zie je ook een soort planning zoiets als dit?[Afbeelding]
Zie hetzelfde als de afbeelding die jij post.
Even verder geprobeerd door te klikken, dan kom ik bij Glaspoort uit.
Die laten wel de hoofdgemeente zien waar mijn dorpje onder valt met een paar van de andere dorpskernen echter het dorp waar ik woon staat er dan weer niet tussen.
Opzich geen ramp gezien ik al Glas heb via DFN voor de aankomende 6 maanden, zou mooi zijn als ik dan kan kiezen tussen KPN infra en DFN en zo hopelijk tot een mooie nieuwe aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
miniterror schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:53:
[...]

Zie hetzelfde als de afbeelding die jij post.
Even verder geprobeerd door te klikken, dan kom ik bij Glaspoort uit.
Die laten wel de hoofdgemeente zien waar mijn dorpje onder valt met een paar van de andere dorpskernen echter het dorp waar ik woon staat er dan weer niet tussen.
Opzich geen ramp gezien ik al Glas heb via DFN voor de aankomende 6 maanden, zou mooi zijn als ik dan kan kiezen tussen KPN infra en DFN en zo hopelijk tot een mooie nieuwe aanbieding.
En welk dorp betreft het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
Barre73 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:25:
[...]
En welk dorp betreft het dan?
Dat betreft het dorp Koudekerk aan den Rijn, de checks op kpnnetwerk.nl en glaspoort zeggen dat mijn wijk glasvezel gaat krijgen.
Kijk ik op Glaspoort onder de sectie projecten>Zuid-Holland dan zie ik alleen Hazerswoude- Dorp/Rijndijk en Boskoop staan.
Geen woord over Koudkerk aan den Rijn.

Na verder lezen zou ik dus ergens een brief moeten gaan krijgen van KPNNetwerk met een code, als ik die heb kan ik me aanmelden dat ik de glasverbinding van KPN wil laten aanleggen naar mijn huis toe.
Ik ga het maar afwachten of/wanneer we die brief gaan ontvangen, denk niet dat alles binnen een half jaartje geregeld is en ik dus nog een jaartje op DFN glas moet gaan draaien na mijn huidige contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
miniterror schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:59:
[...]
Na verder lezen zou ik dus ergens een brief moeten gaan krijgen van KPNNetwerk met een code, als ik die heb kan ik me aanmelden dat ik de glasverbinding van KPN wil laten aanleggen naar mijn huis toe.
Ik ga het maar afwachten of/wanneer we die brief gaan ontvangen, denk niet dat alles binnen een half jaartje geregeld is en ik dus nog een jaartje op DFN glas moet gaan draaien na mijn huidige contract.
Als je het wat sneller wilt kan je vaak ook al de code aanvragen via dit formulier: https://www.kpnnetwerk.nl/code/
Die krijg je dan per mail en kan je gebruiken om via hier weer toestemming te geven: https://www.kpnnetwerk.nl/toestemming/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:01

Wildfire

Joy to the world!

Ik zal maar eens achter de status van het aansluiten hier aan gaan. Vlak voor de zomervakantie is men *uiteindelijk* bezig geweest in een deel van het complex hier, en dat had al lang genoeg geduurd eer het zover was. Na de vakantie zou het verder opgepakt worden.

Het is nu bijna halverwege oktober en nog steeds niets gehoord of gezien. Ik zou er bijna aan denken mijn bestelling van glasvezel maar te annuleren, dit is echt te gek voor woorden. De doos van KPN met modem en TV ontvanger staat al sinds begin juni hier... ding heeft al een laag stof verzameld in de tussentijd.

De oranje sprieten steken al zeven maanden hier voor de gevel uit ondertussen. Valt me mee dat die ondertussen nog niet door vandalisme ten onder zijn gegaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 12-10-2022 09:54 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
miniterror schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:59:
[...]

Dat betreft het dorp Koudekerk aan den Rijn, de checks op kpnnetwerk.nl en glaspoort zeggen dat mijn wijk glasvezel gaat krijgen.
Kijk ik op Glaspoort onder de sectie projecten>Zuid-Holland dan zie ik alleen Hazerswoude- Dorp/Rijndijk en Boskoop staan.
Geen woord over Koudkerk aan den Rijn.

Ik heb de afbakening van het projectgebied bekeken en ja, daar valt Koudekerk a/d Rijn ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-05 16:22
Nou, snap er nu niks meer van. Zit op de status site te kijken van KPN zelf, waar ik een abonnement heb besteld. Dan zie ik Glasvezelpunt in je woning (kabel ligt tot de voordeur nu): februari - maart 2023. Echter, Glasvezelkabel op ons netwerk: 21 oktober 2022, en ik kan vanaf 27 oktober de apparatuur aansluiten.

Ergens gaat hier iets mis geloof ik :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Binnenkort ga ik verhuizen naar een nieuwe woning van 2 jaar oud. Vreemd genoeg ligt er in de nieuwbouw wijk nog geen glasvezel, maar naar wat ik begrepen heb wordt dit vaak niet gelijktijdig gedaan.

KPN zegt dat het in de planning ligt, maar kan nog geen schatting geven. De website van kpnnetwerk geeft aan dat er een onderzoek nodig is, na aanvraag van het onderzoek krijg ik het volgende mailtje:
Wegens onderzoek zijn wij er achter gekomen dat uw woning in een project van ons valt. Dit betekent dat uw woning al in de planning staat om aangesloten te worden op ons glasvezelnetwerk. Wij hebben echter geen inzicht in de planning van het project. Zodra hier meer over bekend is, wordt u hier over geïnformeerd.
Is er een manier om hier meer duidelijkheid over te krijgen? Eventueel wat buren overhalen om ook de aansluiting in huis te halen oid? Ik zit namelijk niet heel erg te wachten op een buitengebied verbinding ivm de huidige max 4 mbit download snelheid.

Het gaat overigens over de woonplaats Drachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimzand
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-06 21:06
Witte kabel versus oranje kabel

Vorige week is mijn glasvezelaansluiting geplaatst. Ik heb ook al een abonnement, dus het was de bedoeling dat alles meteen zou gaan werken.

Mijn woning is een dubbel bovenhuis. Ik zie overal in de buurt dat de oranje kabels die uit de grond steken door de kabelgoten aan de gevel worden getrokken. Het zijn dezelfde kabelgoten waar ook de groene kabels van Ziggo door heen gaan.

Ik heb ook gezien hoe een paar weken geleden bij mij in de straat al die oranje kabels uit de grond werden gehaald, werden gelast en weer terug zijn geplaatst.

Tot mijn verbazing werd vorige week op mijn adres niet deze oranje kabel omhoog getrokken, maar werd er een nieuwe witte kabel van boven naar beneden getrokken. Ik zag dat de monteurs een paar stoeptegels hebben opengemaakt, maar een professionele las hebben ze niet kunnen maken, denk ik.

Het resultaat is dat er geen licht op de vezel staat. Oplevering mislukt. "Binnen enkele weken wordt er contact met u opgenomen" hoor ik als ik KPN Netwerk / VolkerWessels bel. Klinkt niet erg hoopgevend.

Is dit een normale procedure, met die witte kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
pimzand schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:29:

Vorige week is mijn glasvezelaansluiting geplaatst. Ik heb ook al een abonnement, dus het was de bedoeling dat alles meteen zou gaan werken.

Mijn woning is een dubbel bovenhuis. Ik zie overal in de buurt dat de oranje kabels die uit de grond steken door de kabelgoten aan de gevel worden getrokken. Het zijn dezelfde kabelgoten waar ook de groene kabels van Ziggo door heen gaan.

Ik heb ook gezien hoe een paar weken geleden bij mij in de straat al die oranje kabels uit de grond werden gehaald, werden gelast en weer terug zijn geplaatst.

Tot mijn verbazing werd vorige week op mijn adres niet deze oranje kabel omhoog getrokken, maar werd er een nieuwe witte kabel van boven naar beneden getrokken. Ik zag dat de monteurs een paar stoeptegels hebben opengemaakt, maar een professionele las hebben ze niet kunnen maken, denk ik.

Het resultaat is dat er geen licht op de vezel staat. Oplevering mislukt. "Binnen enkele weken wordt er contact met u opgenomen" hoor ik als ik KPN Netwerk / VolkerWessels bel. Klinkt niet erg hoopgevend.

waarschijnlijk zit je in gebied waar Bop wordt gebruikt dan klopt het dat je witte kabel vanaf de woning na buiten loopt en die wordt op de bop aangesloten en in de bop zit de orange kabel afgelast.
zie hier ook op de pagina het fimpje : https://www.bouwendnederl...video-maak-kennis-met-bop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimzand
Wel bijzonder dat ze bij de overburen een oranje kabel naar boven hebben getrokken.
Daar werkt het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
@jopoh als ik dat zo lees zou het ook zo kunnen zijn dat ze een mdic kabel hebben geprobeerd te gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimzand
zie hier ook op de pagina het fimpje : https://www.bouwendnederl...video-maak-kennis-met-bop
Daar lees je:
Met het gebruik van BOP zijn bovendien uitstekende glasvezelsprieten bij de gevel verleden tijd.
Ik heb heel lang oranje sprieten gezien, met mijn adresllabel er op.
En, zoals ik eerder schreef, massale laswerkzaamheden in de straat achter een soort haringkar.

De monteurs die langskwamen hebben maar heel kort de grond open gehad. Kunnen ze zo snel een professionele las maken? En waar was die eerdere las dan voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
pimzand schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:39:
[...]

Daar lees je:

[...]

Ik heb heel lang oranje sprieten gezien, met mijn adresllabel er op.
En, zoals ik eerder schreef, massale laswerkzaamheden in de straat achter een soort haringkar.

De monteurs die langskwamen hebben maar heel kort de grond open gehad. Kunnen ze zo snel een professionele las maken? En waar was die eerdere las dan voor?
Dat filmpje is reclame en klopt niet altijd... Ook bij een BOP gebied heb je uitstekende sprietjes, totdat een monteur dit afwerkt in die BOP. En dat gebeurt inderdaad met een soort haringkar (leuke vergelijking...).
Maar BOP is volgens niet bedoeld voor hoogbouw. Hooguit voor Duplex woningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Barre73 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:39:
@jopoh als ik dat zo lees zou het ook zo kunnen zijn dat ze een mdic kabel hebben geprobeerd te gebruiken....
ja dat zou ook nog kunnen natuurlijk :) ben wel benieuwd nu hoe daar zit

[ Voor 10% gewijzigd door jopoh op 12-10-2022 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimzand
OK, hoeft dus niet de reden te zijn dat het niet werkt.
Mijn directe buurman is over twee weken aan de buurt.
Andere kabelgoot.
Ik heb hem gevraagd op te letten wat ze precies doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:48
Laatste update :

De monteur van T-Mobile (Gideon) is vanmorgen geweest. De montage van het glasvezel doosje was echt rampzalig gedaan. Ze hadden letterlijk de gaten in de backplate groter gemaakt zodat deze over de schroef kon. Het ding zat daarmee zo ongeveer los op de muur.

Met wat ringetjes uit de schuur was dat wel op te lossen maar toen paste het doosje amper nog op de backplate en de mediaconverter was dan ook moelijk op de aansluiting te pluggen. Overal nam de monteur foto's van en alles werd door geappt naar kantoor.

Uiteindelijk was het aansluiten en gaan, dus ik heb het modem aan de kant gelegd, de UTP kabel van mijn eigen netwerk erin gedaan, VLAN aangepast en gaan.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]
Tot mijn verbazing werd vorige week op mijn adres niet deze oranje kabel omhoog getrokken, maar werd er een nieuwe witte kabel van boven naar beneden getrokken. [...]
Hier heb ik zelf de oranje glasvezelkabel door de vloer omhoog gestoken (zie vorige post waarom) en vervolgens heeft de monteur er een witte sleeve overheen gezet, waardoor het een witte kabel lijkt die uit de vloer komt. Ze hebben niet toevallig iets vergelijkbaars bij jou gedaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 13-10-2022 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimzand
Caelorum schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:34:
[...]

Hier heb ik zelf de oranje glasvezelkabel door de vloer omhoog gestoken (zie vorige post waarom) en vervolgens heeft de monteur er een witte sleeve overheen gezet, waardoor het een witte kabel lijkt die uit de vloer komt. Ze hebben niet toevallig iets vergelijkbaars bij jou gedaan?
Dat zou kunnen. Ik was er niet de hele tijd bij. Maar het zichtbare deel van de witte kabel is toch wel erg dun. Het zou mij verbazen als daar oranje kabel in zit verstopt.

Ik zal een keer stiekem de kabelgoot openmaken om te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimzand

[...]

Ik krijg net bericht van KPN netwerk dat ze er over drie weken naar gaan kijken.
Er is dus nog hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Pizzalucht schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:32:

Inmiddels zit ik in hetzelfde traject bij KPN, en ik moet zeggen dat het daar niet echt veel beter is. Perse een monteur langs willen sturen, monteur kan niks doen, stuurt het naar een ander team, team zou contact met me opnemen, doen ze niet...

Hopelijk kan KPN in ieder geval iets meer druk uitoefenen bij KPN Netwerk om de boel te fixen.

Had ook een klacht ingediend bij KPN Netwerk NL met een heel verhaal over dat het niet lukt met de aannemer, en wat is hun reactie? Gelijk doorsturen naar de aannemer :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimzand
Caelorum schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:34:
[...]

Ik heb net even de kabelgoot opengemaakt. Ik zie de witte kabel over de gehele lengte lopen.
Barre73 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:39:
Dat zou dus kunnen. Een mdic kabel is een kabel met SC connectoren aan ieder eind, toch?
Dat zou me wel verbazen. Ik meen gelezen te hebben dat er geen twee lassen zijn toegestaan,
maar een las en een connector extra mag wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
pimzand schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:49:
[...]

Ik heb net even de kabelgoot opengemaakt. Ik zie de witte kabel over de gehele lengte lopen.

[...]

Dat zou dus kunnen. Een mdic kabel is een kabel met SC connectoren aan ieder eind, toch?
Dat zou me wel verbazen. Ik meen gelezen te hebben dat er geen twee lassen zijn toegestaan,
maar een las en een connector extra mag wel?
Nee, een mdic kabel is een dunne glasvezelkabel met dezelfde functie als die oranje. Maar dan alleen geschikt voor binnenshuis. Wordt veel gebruikt in hoogbouw omdat ie flexibeler en dunner is. Hij heeft dan ook niet de extra bescherming die de oranje kabel wel heeft. De oranje is dan ook ontworpen om direct in de grond te leggen.
En ja, als er een BOP wordt gebruikt heb je automatisch een extra las/overgang. Dus dan is het wel toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:34
Afgelopen voorjaar zijn de oranje kabels al in de straat gelegd tot aan de gevel, vandaag zou een andere onderaannemer de rest doen tot in de meterkast. Wat blijkt, de vorige ploeg heeft alleen de tubing aangebracht maar de glasvezel zelf zijn ze vergeten. Die moeten kennelijk eerst weer terugkomen om die fout te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:13
grun93 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:00:
Afgelopen voorjaar zijn de oranje kabels al in de straat gelegd tot aan de gevel, vandaag zou een andere onderaannemer de rest doen tot in de meterkast. Wat blijkt, de vorige ploeg heeft alleen de tubing aangebracht maar de glasvezel zelf zijn ze vergeten. Die moeten kennelijk eerst weer terugkomen om die fout te herstellen.
Hoe dik is jouw tubbing dan? (Plaatje?). Het is toch altijd potlood dikte oranje kabel waar twee vezels in zitten?

Wat hebben ze dan bij jou aangelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:34
stormfly schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:12:
Hoe dik is jouw tubbing dan? (Plaatje?). Het is toch altijd potlood dikte oranje kabel waar twee vezels in zitten? Wat hebben ze dan bij jou aangelegd?
Ik weet alleen wat de Engelstalige monteur zei toen hij me kwam vertellen dat het hem vandaag niet meer ging worden. Ik zal eens op onderzoek uitgaan.

[tijdje later] Ik denk dat hij met tubbing de lege oranje tuinslangen bedoeld die tegen de gevel aanliggen, min of meer ter hoogte van de kruipruimte onder de meterkast van de woningen op de begane grond. Het is een portiekwoning met twee huizen op de begane grond, daarboven 2x4 woningen op de eerste en tweede etage. Mijn woning is de bovenste. Het portiek bevindt zich als enige in de hele straat aan de achterkant van het complex.
Aan de woorkant, dus aan de andere kant van het huis, heb ik een bosje eenzame verdwaalde sprietjes gevonden. 8 stuks in totaal, die zullen dan wel voor de 8 bovenwoningen zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfBc_b9SDK8m9hF_kSH1ru6dRww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l2WJC74KhPlktQC6XUQZx5my.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ER4cbj2NykyFm_uKVW05a1pCHGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o52F4nAnFLaAGeCAcnEKapeT.jpg?f=fotoalbum_large

De sprietjes moeten sowieso naar de andere kant van de woningen, ze liggen nu op de verkeerde plek en de monteur van vanmorgen was niet van plan om dat zelf te doen. Hij gaat een fout inschieten en dan moet volgens hem de graafploeg van een half jaar geleden het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
grun93 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:01:
[...]

Ik weet alleen wat de Engelstalige monteur zei toen hij me kwam vertellen dat het hem vandaag niet meer ging worden. Ik zal eens op onderzoek uitgaan.

[tijdje later] Ik denk dat hij met tubbing de lege oranje tuinslangen bedoeld die tegen de gevel aanliggen, min of meer ter hoogte van de kruipruimte onder de meterkast van de woningen op de begane grond. Het is een portiekwoning met twee huizen op de begane grond, daarboven 2x4 woningen op de eerste en tweede etage. Mijn woning is de bovenste. Het portiek bevindt zich als enige in de hele straat aan de achterkant van het complex.
Aan de woorkant, dus aan de andere kant van het huis, heb ik een bosje eenzame verdwaalde sprietjes gevonden. 8 stuks in totaal, die zullen dan wel voor de 8 bovenwoningen zijn?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De sprietjes moeten sowieso naar de andere kant van de woningen, ze liggen nu op de verkeerde plek en de monteur van vanmorgen was niet van plan om dat zelf te doen. Hij gaat een fout inschieten en dan moet volgens hem de graafploeg van een half jaar geleden het oplossen.
Feitelijk missen er twee vezels voor de beneden woningen. Ik kende de constructie niet van de lege tube.

Dat wordt belletjes plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
stormfly schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:12:
[...]

Hoe dik is jouw tubbing dan? (Plaatje?). Het is toch altijd potlood dikte oranje kabel waar twee vezels in zitten?

Wat hebben ze dan bij jou aangelegd?
De oranje kabel met de twee vezels behoort altijd vanaf de hoofdsleuf tot aan de gevel in een oranje beschermbuis van 25 mm te zitten. Daar wordt de glasvezel niet in geblazen maar de oranje kabel gewoon doorheen geduwd.
Het woord tube is een beetje misleidend want een tube is normaal een buisje waar een kale glasvezel door heen geblazen wordt, en hier is dat niet het geval. Maar met het blote oog lijkt het er inderdaad wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Barre73 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:07:
[...]

De oranje kabel met de twee vezels behoort altijd vanaf de hoofdsleuf tot aan de gevel in een oranje beschermbuis van 25 mm te zitten. Daar wordt de glasvezel niet in geblazen maar de oranje kabel gewoon doorheen geduwd.
Het woord tube is een beetje misleidend want een tube is normaal een buisje waar een kale glasvezel door heen geblazen wordt, en hier is dat niet het geval. Maar met het blote oog lijkt het er inderdaad wel op.
Ik denk niet dat wij die beschermbuis hebben. Er liggen volgens mij wel van die oranje plakken op die het doorsteken voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
stormfly schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:35:
[...]

Ik denk niet dat wij die beschermbuis hebben. Er liggen volgens mij wel van die oranje plakken op die het doorsteken voorkomen.
Ik heb het alleen over jouw voortuin, niet over de stoepen en straat. In je voortuin moet die oranje buis ter bescherming gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Barre73 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:38:
[...]

Ik heb het alleen over jouw voortuin, niet over de stoepen en straat. In je voortuin moet die oranje buis ter bescherming gebruikt worden.
Klopt ik heb dat alleen niet gezien en niet op de foto vast gelegd. Er ligt wel een rol gladde oranje buis in de buurt, zie ik op de foto. Misschien hebben ze het erin gelegd toen ik afwezig was, ik wist het niet dat ze dit gebruiken in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396929

Ik heb een vraag want ik kom hier zelf niet helemaal uit. (excuses als dit al eerder aan bod is gekomen)

Ik heb hier in huis kpn glasvezel via een AON (GoF) verbinding. Ik wil deze direct verbinden met mijn udm se. Als ik het dus goed begrijp bestel ik dan een patch cover zoals hier in het topic vermeld. Deze klik ik over de ftu (FTU_TK01) in plaats van de media converter. De patchcover kan ik dan direct met een sfp module in de udm verbinden.

Begrijp ik dit goed of mis ik nog iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Anoniem: 396929 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:06:
Ik heb een vraag want ik kom hier zelf niet helemaal uit. (excuses als dit al eerder aan bod is gekomen)

Ik heb hier in huis kpn glasvezel via een AON (GoF) verbinding. Ik wil deze direct verbinden met mijn udm se. Als ik het dus goed begrijp bestel ik dan een patch cover zoals hier in het topic vermeld. Deze klik ik over de ftu (FTU_TK01) in plaats van de media converter. De patchcover kan ik dan direct met een sfp module in de udm verbinden.

Begrijp ik dit goed of mis ik nog iets?
Helemaal goed begrepen, alhoewel dit meer in het KPN topic hoort, dan in het KPN Netwerk topic.
Let wel even op of jij ook de FTU hebt waar die patchcover voor is bedoeld. Zie startpost voor een link naar mijn bericht met FTU's, NT's en patchcovers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396929

Barre73 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:17:
[...]

Helemaal goed begrepen, alhoewel dit meer in het KPN topic hoort, dan in het KPN Netwerk topic.
Let wel even op of jij ook de FTU hebt waar die patchcover voor is bedoeld. Zie startpost voor een link naar mijn bericht met FTU's, NT's en patchcovers.
Bedankt voor je reactie! Ik heb een patchcover voor de TK-01 besteld, dit is de ftu die bij mij in de meterkast zou moeten hangen volgens de KPN service tool en dit klopt voor zover ik kan zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 13:23
Edit

[ Voor 98% gewijzigd door Pingu007 op 30-10-2022 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:50
Pingu007 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:27:
Al tijdje aan het wachten op glasvezel in onze nieuwbouwwoning.
Zit nu op deze status, maar steken nog geen oranje draadjes uit de stoep voor de deur, klopt dat?
Bij ons steken de oranje vezels al uit de stoep en zouden we in 'juli-augustus' aangesloten worden :+ (niet dat we haast hebben, want we zitten nog op de 'oude' T-Mobile uit & thuis deal)

Je adres staat trouwens op de screenshot, weet niet of dat de bedoeling was?

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:13
Heb nergens het antwoord kunnen vinden op de vraag hóe de KPN glasvezelkabel straks de woning in gaat.

Hoe gaat die kabel precies lopen?
Optie 1: gaan ze onder de fundering door?
Optie 2: of wordt er door de fundering op kruipruimtelevel geboord en gaat de kabel dan de meterkast in?
Optie 3: of boren ze hoger (op straatniveau) zodat je altijd een oranje kabel blijft zien die rechtstreeks van buitenmuur zo de meterkast in gaat zonder ooit in de kruipruimte te komen?

Onze meterkast zit direct achter de buitenmuur aan de voorzijde van de woning direct naast de voordeur.

In geval van optie 1 of 2: gaat er ook iemand daadwerkelijk de kruipruimte in?

De oranje kabel steekt nu een kort stukje boven de grond uit. Zo ziet het er nu uit bij ons:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/50GRMS3G/index.jpg

Zoals te zien is die kabel nogal kort :D Of zit er onder de grond een lang stuk opgerold? Of wordt deze verlengd?

[ Voor 6% gewijzigd door nielsgeode op 29-10-2022 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:37

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

nielsgeode schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:46:
Heb nergens het antwoord kunnen vinden op de vraag hóe de KPN glasvezelkabel straks de woning in gaat.

Optie 2: of wordt er door de fundering op kruipruimtelevel geboord en gaat de kabel dan de meterkast in?
Optie 3: of boren ze hoger (op straatniveau) zodat je altijd een oranje kabel blijft zien die rechtstreeks van buitenmuur zo de meterkast in gaat zonder ooit in de kruipruimte te komen?

Onze meterkast zit direct achter de buitenmuur aan de voorzijde van de woning direct naast de voordeur.

De oranje kabel steekt nu een kort stukje boven de grond uit. Zo ziet het er nu uit bij ons:
[Afbeelding]

Zoals te zien is die kabel nogal kort :D Of zit er onder de grond een lang stuk opgerold? Of wordt deze verlengd?
Optie 1.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:57

TFHfony

Professional Weirdo

[Afbeelding]

In de fundering is meestal wat ruimte overgehouden om kabels naar binnen te brengen. En ja, er ligt een paar meter extra kabel opgerold onder de grond. De monteur gaat indien nodig inderdaad de kruipruimte in.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Zo diep gaan ze bijna nergens graven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Caelorum schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:02:
[...]

Zo diep gaan ze bijna nergens graven.
Ze hebben ze bij ons gewoon onder de fundering doorgeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06 01:25

ken-dj

Life is short break the rules

[Afbeelding]

Bij de aanleg zijn de monteurs meestal samen, zodat zij indien nodig, een kruipruimte in kunnen gaan. Kruipruimtes ga je niet alleen in.

Elke woning is anders, alle optie’s kunnen.

Meest gebruikelijke plek is de meterkast, als je later bedenkt. Zal je een verplaatsing moeten aanvragen, daar kunnen kosten aan zijn verbonden. Je tekent namelijk voor akkoord, bij de plaatsing.

KPN plaatst een stopcontact kosteloos bij levering van glasvezel. Mits er een hoofdschakelaar in de meterkast zit.

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ken-dj schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:28:
[...]
KPN plaatst een stopcontact kosteloos bij levering van glasvezel. Mits er een hoofdschakelaar in de meterkast zit.
Als je het zelf aangeeft dan. Hier 1 in de straat waar ze de glasvezel hebben opgeleverd zonder stopcontact in de meterkast. Of bedoel je de monteur van KPN de ISP?

Ze hebben de kabel hier overigens bij de ziggo kabel gestoken door de fundering heen. En hebben ze in de tuinkamer een gat door de vloer geboord naar de kruipruimte. De meest logische keuze, want dan zit het bij de woonkamer in de buurt en bij een stopcontact. Koste ze wel 10m extra glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly

[Afbeelding]

Optie 2 hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Laatst online: 13-06 19:44
Onder de fundering schieten ze niet. Die ligt bij de meeste woningen op 80 cm onder peil. Ze boren eigenlijk boven de funderingssloof, door de spouwmuur, maar wel onder maaiveld. Ik denk dat daar de verwarring zit.

Gewoon optie 2 dus. Optie 3 is bij appartementen waarbij een kabelkoker via de gevel naar boven loopt en boven maaiveld dus naar binnen wordt geboord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 13:23
Lrrr schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:15:
[...]

Bij ons steken de oranje vezels al uit de stoep en zouden we in 'juli-augustus' aangesloten worden :+ (niet dat we haast hebben, want we zitten nog op de 'oude' T-Mobile uit & thuis deal)

Je adres staat trouwens op de screenshot, weet niet of dat de bedoeling was?
Thx, verwijderd 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-06 07:55

elsinga

=8-)

[Afbeelding]

Hier was het optie 4. :o De monteur boorde een gat in de PSTN mantelbuis, zowel binnen als buiten, en voila! Zonder veel moeilijk gedoe een pad voor die glasvezel.

En hier lag de glasvezel tot die tijd buiten ruim opgerold boven de grond. Ik hop dus dat bij jou er nog wat ingegraven ligt. Want anders hebben ze meer werk...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
Tylen schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 10:00:
[...]Mijn hele huis ligt onder peil ;) (oke als ik op het dak zit zou ik veilig moeten zijn;))
_O-

Als NAP zou worden aangehouden zouden ze hier 23 meter onder ons huis moeten boren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

JerryJerryJerry schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 10:03:
[...]

_O-

Als NAP zou worden aangehouden zouden ze hier 23 meter onder ons huis moeten boren :+
Vroegahh toen we glasvezel kregen hebben ze overal netjes de glasvezel onder de fundering geschoten zo de kruipruimte in. Maar dan praat ik over een jaar of 15 geleden ofzo. En dit was bij bestaande bouw.

Mijn nieuwbouw huis was voorbereid hiervoor en loopt het netjes door de fundering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:48
JerryJerryJerry schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:59:
Onder de fundering schieten ze niet. Die ligt bij de meeste woningen op 80 cm onder peil. Ze boren eigenlijk boven de funderingssloof, door de spouwmuur, maar wel onder maaiveld. Ik denk dat daar de verwarring zit.

Gewoon optie 2 dus. Optie 3 is bij appartementen waarbij een kabelkoker via de gevel naar boven loopt en boven maaiveld dus naar binnen wordt geboord.
In mijn jaren 90 Vinexwijk gingen ze overal gewoon onder de fundering door hoor :)

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-06 22:20
Ze zijn in Zandvoort nu ook glas via Glaspoort aan het aanleggen. Alleen zit onze kabel aan de verkeerde kant van de voordeur. Niet ter hoogte van de meterkast, maar ter hoogte van de woonkamer.

Ik had tegen de werklui gezegd dat ze naar de meterkast moesten 'schieten', maar nee, hij moest naar 'woonkamer' aldus de meneer.

Drie weken geleden al contact opgenomen met Glaspoort, ik zou met de hoogste prio teruggebeld worden, wat nu nog moet gebeuren.

Er ligt wel genoeg 'lengte' aan de verkeerde kant van de voordeur, alleen de buis waar de vezel in zit, hebben ze boven de grond een stuk uit laten komen, en afgezaagd. Die redt het niet tot de meterkast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pox-ie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-06 18:06
Ze zijn van glaspoort eerst bij mij wezen schouwen, en ze wilden eerst de aansluiting binnen bij de woonkamer maken naast de ziggo wcd, maar ik mocht zelf kiezen of het in de woonkamer of de meterkast kwam. Het is de meterkast geworden. Achteraf jammer want nu moet ik zelf onder de vloer om een utp naar de woonkamer te trekken 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
Tom Paris schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 12:33:
[...]

In mijn jaren 90 Vinexwijk gingen ze overal gewoon onder de fundering door hoor :)
Even overdreven geschetst, zo ? :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ol7sGhTH0H49mO61j3LcMnny51k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DmMUMRT3RuvDeESSO3qIHIO3.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:48
De situatie ziet er meer uit als volgt, maar onder de funderingsbalk door ja. Voor zover ik kan nagaan in de kruipruimte loopt elektra, gas en riool ook op die manier onder de fundering door naar buiten.

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/05/82/00/058200f8287ee459182c7c41f75e97a3.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Tom Paris op 30-10-2022 15:58 ]

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Polyphemus schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 12:43:
Ze zijn in Zandvoort nu ook glas via Glaspoort aan het aanleggen. Alleen zit onze kabel aan de verkeerde kant van de voordeur. Niet ter hoogte van de meterkast, maar ter hoogte van de woonkamer.

Ik had tegen de werklui gezegd dat ze naar de meterkast moesten 'schieten', maar nee, hij moest naar 'woonkamer' aldus de meneer.

Drie weken geleden al contact opgenomen met Glaspoort, ik zou met de hoogste prio teruggebeld worden, wat nu nog moet gebeuren.

Er ligt wel genoeg 'lengte' aan de verkeerde kant van de voordeur, alleen de buis waar de vezel in zit, hebben ze boven de grond een stuk uit laten komen, en afgezaagd. Die redt het niet tot de meterkast....
Dat laatste maakt niet uit. Die beschermbuis is ook alleen voor in de grond. Zodra de kabel de woning ingaat (of de kruipruimte) is daar geen beschermbuis meer voor nodig.

En waarom wil de aannemer deze graag naar de woonkamer? Waarschijnlijk omdat de meterkast niet voldoet aan de eisen uit het PvE. Te weten: Stopcontact aanwezig of makkelijk te maken door een monteur (hoofdschakelaar op de hele groepenkast moet aanwezig zijn) en een goede/makkelijke manier om de kabel naar de woonkamer te krijgen (bestaande lege buis of anderszins).
Ik ken je woning niet maar dat kan ik me zo voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Caelorum schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:48:
[...]

Als je het zelf aangeeft dan. Hier 1 in de straat waar ze de glasvezel hebben opgeleverd zonder stopcontact in de meterkast. Of bedoel je de monteur van KPN de ISP?

Ze hebben de kabel hier overigens bij de ziggo kabel gestoken door de fundering heen. En hebben ze in de tuinkamer een gat door de vloer geboord naar de kruipruimte. De meest logische keuze, want dan zit het bij de woonkamer in de buurt en bij een stopcontact. Koste ze wel 10m extra glasvezel.
er is sowieso een stopcontact nodig voor je NT (en een stopcontact voor je modem). Bij de glas levering van KPN is dit gratis.

De ziggo kabel is eigendom van ziggo, daar zit KPN personeel niet aan, wel slim om de bestaande opening te gebruiken die er al zit de eerste, 15 meter kabel is gratis ;)

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

JerryJerryJerry schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:59:
KPN Netwerk NL, gaat ook onder de fundering door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
ken-dj schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:38:
[...]

er is sowieso een stopcontact nodig voor je NT (en een stopcontact voor je modem). Bij de glas levering van KPN is dit gratis.

De ziggo kabel is eigendom van ziggo, daar zit KPN personeel niet aan, wel slim om de bestaande opening te gebruiken die er al zit de eerste, 15 meter kabel is gratis ;)
Uiteraard gratis, maar kpn netwerk nl doet het iig niet tenzij je het vraagt. Of in ieder geval de onderaannemer hier niet.

Dezelfde monteurs wilden hier toch echt de groene kabel terug de kruipruimte intrekken en dan het gat hergebruiken. Pas toen ik zei dat ze maar een nieuw gat ernaast moesten boren lieten ze dat plan varen.

Denk dat het bij ons totaal 14m is vanaf de erfgrens naar waar die nu afgemonteerd is, dus dat zit er nog onder :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:00
Hier in Wassenaar is de afgelopen tijd bijna iedere straat open geweest. De dorpskern is volgens mij gereed voor aansluiting. 2 weken terug kwam er een monteur met een karretje met daarop een soort couveuse een kastje bij de gevel aan de glasvezel lassen.

Ik ging er vanuit dat we kort daarna wel bericht zouden krijgen om een afspraak in te plannen.
Tot op heden nog niets vernomen.

Zojuist kijk ik op de site van kpnnetwerk.nl en lees daar dat de huidige status juni-juli 2023 is i.p.v. deze maand voor de aansluiting.

To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-06 11:31

Arjan A

Cenosillicafoob

jor177 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:44:
Hier in Wassenaar is de afgelopen tijd bijna iedere straat open geweest. De dorpskern is volgens mij gereed voor aansluiting. 2 weken terug kwam er een monteur met een karretje met daarop een soort couveuse een kastje bij de gevel aan de glasvezel lassen.

Ik ging er vanuit dat we kort daarna wel bericht zouden krijgen om een afspraak in te plannen.
Tot op heden nog niets vernomen.

Zojuist kijk ik op de site van kpnnetwerk.nl en lees daar dat de huidige status juni-juli 2023 is i.p.v. deze maand voor de aansluiting.

To be continued...
Hier is het helemaal onduidelijk.

Ik ben volgens KPN klaar voor glasvezel (kan het bestellen volgens de postcode-check) terwijl het sprietje nog uit de grond steekt. Als ik het adres van de buren invul is het april-mei (was 2 wk geleden nog februari-maart en 4 wk geleden dec-januari 8)7 ).

Het sprietje steekt er al 2 maanden uit en sindsdien is er weinig gebeurd meer in de buurt.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Pagina: 1 ... 21 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te praten over het glasvezel netwerk van KPN NetwerkNL en niet over de diensten van KPN of elke andere provider. Dat laatste mag gewoon in de ervaringen topics die we al hebben:
- Topicreeks: ~[KPN] Ervaringen & Discussie
- Topicreeks: ~[Vodafone / T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie