Barre73 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:11:
[...]
Niet echt een checklist maar zodra een monteur iets ziet wat hij wil melden (gezond verstand) dan kan hij dat direct melden op een telefoonnummer dat aan de binnenkant hangt, of via de toegangsapp.
Er is ook een soort alarmsysteem hoor. Ik was afgelopen zomer nog in een PoP en het was daarbinnen echt bloedheet. Net toen ik iemand aan de lijn had om dat te melden, zag hij ook een automatische melding binnen komen dat het te warm was in die PoP.
Ondertussen heb ik het glasvezelgedoe hier voorlopig maar afgesloten. Kreeg een brief in de bus dat de abonnementsaanvraag op mijn verzoek was geannuleerd. Ik heb helemaal niets geannuleerd dus ben gaan bellen. Die man moest gaan navragen bij een collega wat er aan de hand was, in de tussentijd heb ik -voordeel dat ik zelf voor KPN werk- maar even ingelogd op de administratie om te zien of iets bij mijn gegevens stond wat verduidelijking zou geven, dat bleek ook te zijn: aanvraag zou geannuleerd zijn omdat aanleg glasvezel niet mogelijk zou zijn ivm water in de kruipruimte.
Dat is dus niet zo, een tijdje terug heb ik nog een 2e schouw kunnen regelen en die gaven aan dat het hier wel wat lastiger zou zijn maar dat ze zeker wel mogelijkheden zagen. Daarna is er niemand meer geweest en aan de andere kant van het gebouw is al wel bij enkele bewoners glasvezel naar binnen gebracht.
Uiteindelijk was na 30 minuten wachten (!!) die man nog steeds niet terug aan de lijn. Ik heb toen maar opgehangen, ik ga het installatiepakket terugsturen en heb zojuist bij Ziggo maar uit arren moede een upgrade gedaan naar het giga-pakket met een Next Mini ontvangertje. Alleen zeer zeer zeer zeer jammer dat ik nu op 50 megabit/sec upload blijf steken terwijl de hoge upload op glas zo aantrekkelijk was.
Ik ga nog maar eens kijken of ze niet nog eens kunnen komen kijken want aanleg van glas lijkt me hier wel mogelijk al zei het wat lastiger. En dan bestel ik wel een keer opnieuw als glas daadwerkelijk in de meterkast zit.
Kun je nagaan, die glasvezelsprieten steken denk ik nu al meer dan een jaar buiten de gevel uit.
[
Voor 59% gewijzigd door
Wildfire op 05-11-2022 12:35
]