Barre73 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:42:
[...]
Ik snap dat je dit bij KPN Netwerk legt, maar dat zij het niet weten komt omdat de aannemer deze data allemaal bijhoudt. Er is niemand bij KPN Netwerk die dit kan of mag omdat het contractueel bij de aannemer ligt. Dus moet je daarop sturen als projectleider en met tienduizenden woningen over meerdere projecten is dat best een uitdaging... En dan druk ik me nog zachtjes uit.
Ik zeg dit niet met de vinger te wijzen maar om iets meer begrip te kweken voor de uitdagingen die er zijn met de beschikbare mensen en middelen.
KPN probeert vanaf het moment dat ze je dat sprookje vertellen al een abonnement aan te smeren. "Aaah, dan sluiten we u tot u
over een paar maanden glasvezel heeft toch tijdelijk even aan op een inferieure koperverbinding!!!!" Blij dat ik daar in ieder geval niet ingetrapt ben.
Het is volledig aan KPN Netwerk waar ze wat verder allemaal neerleggen, maar dat ontslaat ze van geen enkele verantwoordelijkheid. December 2021 / Januari 2022 = December 2021 / Januari 2022. En dat het dan door onvoorzien wat uitloopt, dat kan. Maar niet een jaar. En ik heb hier voor de deur nog helemaal niets gezien, dus het zou me verbazen als we met anderhalf jaar vertraging de aansluiting krijgen. KPN houdt mensen hier gewoon voor het lapje en verstopt zich achter derden. En dat zijn derden, die in opdracht van KPN werken en waar KPN dus voor verantwoordelijk is.
KPN moet stoppen met naar andere wijzen en haar werkwijze verbeteren. Dacht je dat ik nog een abonnement bij KPN ga afsluiten als die vezel ooit eens geleverd gaat worden? Geen haar op mijn hoofd...... Ik hoef geen abonnement van een partij die zijn verantwoordelijkheid niet neemt en structureel helemaal niets van zich laat horen als ze weer eens een belofte niet waar gaan maken. Dat soort partijen ben ik liever kwijt dan rijk.
Ten overvloede: ik raad iedereen met klem aan om NIET in zee te gaan met KPN voordat de vezel in huis is aangesloten. Je kunt niet vertrouwen op wat ze je allemaal beloven en ze hebben niemand die je ook maar op enige manier duidelijkheid kan verschaffen. Ze proberen je gewoon binnen te halen als klant op koper en daarna ben je overgeleverd aan de goden, want KPN weet niet, KPN wil niet, KPN kan niet.... en wijst naar een ander.
Mijn KPN startpakket heb ik bijna een jaar geleden alweer geretourneerd naar KPN. Ik had een abonnement afgesloten. Dat gebeurt me geen tweede keer. Heel blij dat ik gewoon bij Ziggo ben gebleven. En ik weet dus nog niet wat ik ga doen als het glas geleverd is. Ik weet alleen wat ik NIET ga doen: KPN. Want weet je wat KPN doet, als je ze belt over de gang van zaken? Eerst verwijzen ze je naar KPN Netwerk. Daar verwijzen ze je door naar ene Van Gelder Telecom. Ik volg gewoon de communicatie vanuit KPN. Als ik vragen heb, dan neem ik contact op met degene die mijn telkens aanschrijft: KPN dus. En als je die dan belt, dan kunnen ze niets voor je doen en verwijzen ze je door naar Van Gelder Telecom. Wat heb ik nou met Van Gelder Telecom te maken? Die gasten willen mij helemaal niet spreken. Een gesprek met hun is 1 brok chagrijn, want "je valt ze lastig".
En wat een ultiem lachertje: net even bij KPN Netwerk gekeken: weer een half jaar uitgesteld:
- december 2021/ januari 2022
- 19 mei 2022
- 23 december 2022
- en dan nu..... mei / juni 2023
Maar natuurlijk jongens. Heel geloofwaardig hoor....... Ook bedankt voor de communicatie hierover. Heel fijn dat ik dat soort dingen niet zelf hoef op te zoeken als jullie weer eens zonder enig bericht niet op komen dagen.
We hebben hier in de straat inmiddels, keurig volgens planning, gerealiseerd gekregen:
- nieuw riool
- nieuwe gasleiding
- nieuwe waterleiding
- nieuwe electriciteitsleiding + nieuwe huisaansluiting
- straat is compleet heringericht en inmiddels ook alweer lang beplant.
De enige partij die het niet is gelukt: KPN.
[
Voor 38% gewijzigd door
Verwijderd op 23-01-2023 08:37
]