[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Pagina: 1 ... 23 ... 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pimzand
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-08 20:00
jopoh schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:37:
[...]

waarschijnlijk zit je in gebied waar Bop wordt gebruikt dan klopt het dat je witte kabel vanaf de woning na buiten loopt en die wordt op de bop aangesloten en in de bop zit de orange kabel afgelast.
zie hier ook op de pagina het fimpje : https://www.bouwendnederl...video-maak-kennis-met-bop
Vandaag heeft aannemer UB Infra het probleem opgelost. Wat bleek?
De oorspronkelijke aannemer, waarvan ik de naam niet zal noemen, had op 5 oktober de witte kabel helemaal niet aangesloten op de BOP! De kabel zat gewoon los in de grond. Het lijkt erop dat die aannemer snel de aansluitpremie op heeft willen strijken.

Ik heb ruim drie maanden moeten wachten totdat UB Infra het kwam oplossen.
Die zijn met 4 man anderhalf uur bezig geweest. Hulde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36

vr6-only

Blub Blub

Ik kwam dit filmpje tegen van een bewoner in een flat in Amerika. Het gaat over de aanleg van glasvezel en wat er allemaal bij kwam kijken. Met name het stukje van de bewoners is ook iets dat in Nederland veelvuldig voorbij komt.

YouTube: Getting FiOS (fiber optic internet/FTTH) installed in my condo building

Ook de technische obstakels zijn ongetwijfeld herkenbaar.

In het kort; ook aan de andere kant van wereld is Ftth niet zo recht toe recht aan.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:10
vr6-only schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:34:
Ik kwam dit filmpje tegen van een bewoner in een flat in Amerika. Het gaat over de aanleg van glasvezel en wat er allemaal bij kwam kijken. Met name het stukje van de bewoners is ook iets dat in Nederland veelvuldig voorbij komt.

YouTube: Getting FiOS (fiber optic internet/FTTH) installed in my condo building

Ook de technische obstakels zijn ongetwijfeld herkenbaar.

In het kort; ook aan de andere kant van wereld is Ftth niet zo recht toe recht aan.
Mooi om te zien dat ze daar nog altijd zo min mogelijk graven. Alle kabels bovengronds aan palen, inclusief het DP :-)
1 storm en je bent weer een paar dagen down....

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

Barre73 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:54:
[...]

Mooi om te zien dat ze daar nog altijd zo min mogelijk graven. Alle kabels bovengronds aan palen, inclusief het DP :-)
1 storm en je bent weer een paar dagen down....
Ach, in België zijn ze ook meer van kabels bovengronds aan palen. Eén van de dingen waaraan je meteen herkent dat je in België bent (behalve slechte wegen, slecht verlichte wegen, smalle fietspaadjes aan maar één kant van de weg, veel minder identieke rijtjeshuizen, frietkotten en nog veel meer :+).

@Barre73 ik weet niet of jij kunt inzien wat de status is van mijn aanvraag, 30 januari zouden ze de glasvezel komen binnen brengen maar vandaag viel me op dat de oranje sprieten die al een jaar ofzo hier buiten de gevel uitstaken opeens verdwenen zijn. Zouden ze hier wat BOPs hebben aangebracht terwijl ik even niet keek? Je hebt in je DM's uit eerder overleg mijn postcode en huisnummer nog.

[ Voor 25% gewijzigd door Wildfire op 22-01-2023 00:42 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:17

Pizzalucht

Snotneus.

Pizzalucht schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:38:
[...]

Ik heb nog steeds geen verbinding, KPN is aan het schakelen tussen KPN NetwerkNL, Allinq en de gemeente maar lijkt het niet echt vooruit te krijgen.

Wel heb ik te maken gekregen met de facturatieafdeling van KPN. Ik weiger te betalen voor een dienst die ze niet leveren, maar KPN wilde per se blijven factureren. Volgens KPN zou ik alles wel terug krijgen als de verbinding weer werkt, iets wat nog maanden zou kunnen duren. Ik denk dat ik in totaal wel 3 uur met KPN aan de lijn heb gehangen, zonder enig resultaat. Volgens KPN kan een klant maar 1 klacht hebben, en aangezien de verbinding niet werkt is dat klacht nr. 1, ik kan dus niet nog een klacht openen voor de facturatie 8)7

Anyway, rechtsbijstand heeft een brief gestuurd en toen kon de incasso opeens wel gepauzeerd worden :')

Volgens mij zit ik inmiddels 1 jaar met de FTU/ONT in huis zonder licht, tijd voor een feestje *O*
Na een tijd wachten zonder enige schot in de zaak toch maar zelf contact opgenomen met de gemeente. De enige reactie die ik van iedereen hoorde was: dat klinkt me wel echt heel vreemd hoor, dat ze niet zouden mogen graven. Via via ben ik weer bij Allinq uit gekomen maar wel bij een wat hoger geplaatst iemand dan de planningsdesk :+

Hij ging het voor me uitzoeken en nu het is binnen 2 weken gefixed, afgelopen donderdag en vrijdag heb ik ze een hoop gaten zien graven in de buurt (heb er in ieder geval een stuk of 6 geteld) dus volgens mij hebben ze een hoop moeten blazen. Of dit door mijn contact met Allinq komt weet ik natuurlijk niet, maar zo voelt het wel.

Ik heb verder nog niks gehoord van KPN, KPN Netwerk NL of Allinq, maar het viel me net opeens op dat het lampje bij connection op de mediaconverter groen is. Modem even aangesloten, en jawel, een werkende verbinding :*)

Na meer dan een jaar na het plaatsen van de FTU heb ik dan eindelijk een werkende glasvezelverbinding *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wildfire schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 23:18:
[...]

Ach, in België zijn ze ook meer van kabels bovengronds aan palen. Eén van de dingen waaraan je meteen herkent dat je in België bent (behalve slechte wegen, slecht verlichte wegen, smalle fietspaadjes aan maar één kant van de weg, veel minder identieke rijtjeshuizen, frietkotten en nog veel meer :+).

@Barre73 ik weet niet of jij kunt inzien wat de status is van mijn aanvraag, 30 januari zouden ze de glasvezel komen binnen brengen maar vandaag viel me op dat de oranje sprieten die al een jaar ofzo hier buiten de gevel uitstaken opeens verdwenen zijn. Zouden ze hier wat BOPs hebben aangebracht terwijl ik even niet keek? Je hebt in je DM's uit eerder overleg mijn postcode en huisnummer nog.
Ik kijk morgen even voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:42:
[...]

Ik snap dat je dit bij KPN Netwerk legt, maar dat zij het niet weten komt omdat de aannemer deze data allemaal bijhoudt. Er is niemand bij KPN Netwerk die dit kan of mag omdat het contractueel bij de aannemer ligt. Dus moet je daarop sturen als projectleider en met tienduizenden woningen over meerdere projecten is dat best een uitdaging... En dan druk ik me nog zachtjes uit.

Ik zeg dit niet met de vinger te wijzen maar om iets meer begrip te kweken voor de uitdagingen die er zijn met de beschikbare mensen en middelen.
KPN probeert vanaf het moment dat ze je dat sprookje vertellen al een abonnement aan te smeren. "Aaah, dan sluiten we u tot u over een paar maanden glasvezel heeft toch tijdelijk even aan op een inferieure koperverbinding!!!!" Blij dat ik daar in ieder geval niet ingetrapt ben.

Het is volledig aan KPN Netwerk waar ze wat verder allemaal neerleggen, maar dat ontslaat ze van geen enkele verantwoordelijkheid. December 2021 / Januari 2022 = December 2021 / Januari 2022. En dat het dan door onvoorzien wat uitloopt, dat kan. Maar niet een jaar. En ik heb hier voor de deur nog helemaal niets gezien, dus het zou me verbazen als we met anderhalf jaar vertraging de aansluiting krijgen. KPN houdt mensen hier gewoon voor het lapje en verstopt zich achter derden. En dat zijn derden, die in opdracht van KPN werken en waar KPN dus voor verantwoordelijk is.

KPN moet stoppen met naar andere wijzen en haar werkwijze verbeteren. Dacht je dat ik nog een abonnement bij KPN ga afsluiten als die vezel ooit eens geleverd gaat worden? Geen haar op mijn hoofd...... Ik hoef geen abonnement van een partij die zijn verantwoordelijkheid niet neemt en structureel helemaal niets van zich laat horen als ze weer eens een belofte niet waar gaan maken. Dat soort partijen ben ik liever kwijt dan rijk.

Ten overvloede: ik raad iedereen met klem aan om NIET in zee te gaan met KPN voordat de vezel in huis is aangesloten. Je kunt niet vertrouwen op wat ze je allemaal beloven en ze hebben niemand die je ook maar op enige manier duidelijkheid kan verschaffen. Ze proberen je gewoon binnen te halen als klant op koper en daarna ben je overgeleverd aan de goden, want KPN weet niet, KPN wil niet, KPN kan niet.... en wijst naar een ander.

Mijn KPN startpakket heb ik bijna een jaar geleden alweer geretourneerd naar KPN. Ik had een abonnement afgesloten. Dat gebeurt me geen tweede keer. Heel blij dat ik gewoon bij Ziggo ben gebleven. En ik weet dus nog niet wat ik ga doen als het glas geleverd is. Ik weet alleen wat ik NIET ga doen: KPN. Want weet je wat KPN doet, als je ze belt over de gang van zaken? Eerst verwijzen ze je naar KPN Netwerk. Daar verwijzen ze je door naar ene Van Gelder Telecom. Ik volg gewoon de communicatie vanuit KPN. Als ik vragen heb, dan neem ik contact op met degene die mijn telkens aanschrijft: KPN dus. En als je die dan belt, dan kunnen ze niets voor je doen en verwijzen ze je door naar Van Gelder Telecom. Wat heb ik nou met Van Gelder Telecom te maken? Die gasten willen mij helemaal niet spreken. Een gesprek met hun is 1 brok chagrijn, want "je valt ze lastig".

En wat een ultiem lachertje: net even bij KPN Netwerk gekeken: weer een half jaar uitgesteld:
- december 2021/ januari 2022
- 19 mei 2022
- 23 december 2022
- en dan nu..... mei / juni 2023

Maar natuurlijk jongens. Heel geloofwaardig hoor....... Ook bedankt voor de communicatie hierover. Heel fijn dat ik dat soort dingen niet zelf hoef op te zoeken als jullie weer eens zonder enig bericht niet op komen dagen. :)

We hebben hier in de straat inmiddels, keurig volgens planning, gerealiseerd gekregen:
- nieuw riool
- nieuwe gasleiding
- nieuwe waterleiding
- nieuwe electriciteitsleiding + nieuwe huisaansluiting
- straat is compleet heringericht en inmiddels ook alweer lang beplant.

De enige partij die het niet is gelukt: KPN.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2023 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:48
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2023 @ 07:57:
[...]

KPN probeert vanaf het moment dat ze je dat sprookje vertellen al een abonnement aan te smeren. "Aaah, dan sluiten we u tot u over een paar maanden glasvezel heeft toch tijdelijk even aan op een inferieure koperverbinding!!!!" Blij dat ik daar in ieder geval niet ingetrapt ben.

Het is volledig aan KPN Netwerk waar ze wat verder allemaal neerleggen, maar dat ontslaat ze van geen enkele verantwoordelijkheid. December 2021 / Januari 2022 = December 2021 / Januari 2022. En dat het dan door onvoorzien wat uitloopt, dat kan. Maar niet een jaar. En ik heb hier voor de deur nog helemaal niets gezien, dus het zou me verbazen als we met anderhalf jaar vertraging de aansluiting krijgen. KPN houdt mensen hier gewoon voor het lapje en verstopt zich achter derden. En dat zijn derden, die in opdracht van KPN werken en waar KPN dus voor verantwoordelijk is.

KPN moet stoppen met naar andere wijzen en haar werkwijze verbeteren. Dacht je dat ik nog een abonnement bij KPN ga afsluiten als die vezel ooit eens geleverd gaat worden? Geen haar op mijn hoofd...... Ik hoef geen abonnement van een partij die zijn verantwoordelijkheid niet neemt en structureel helemaal niets van zich laat horen als ze weer eens een belofte niet waar gaan maken. Dat soort partijen ben ik liever kwijt dan rijk.

Ten overvloede: ik raad iedereen met klem aan om NIET in zee te gaan met KPN voordat de vezel in huis is aangesloten. Je kunt niet vertrouwen op wat ze je allemaal beloven en ze hebben niemand die je ook maar op enige manier duidelijkheid kan verschaffen. Ze proberen je gewoon binnen te halen als klant op koper en daarna ben je overgeleverd aan de goden, want KPN weet niet, KPN wil niet, KPN kan niet.... en wijst naar een ander.

Mijn KPN startpakket heb ik bijna een jaar geleden alweer geretourneerd naar KPN. Ik had een abonnement afgesloten. Dat gebeurt me geen tweede keer. Heel blij dat ik gewoon bij Ziggo ben gebleven. En ik weet dus nog niet wat ik ga doen als het glas geleverd is. Ik weet alleen wat ik NIET ga doen: KPN.
Dit is niet alleen het geval bij KPN. Door alle concurrentie op de markt heerst er een enorme werkdruk bij onderaannemers om beloftes gemaakt door kantoorpersoneel op tijd rond te krijgen. Hun planning houdt blijkbaar geen enkele rekening met de praktijk, die planning zegt gewoon "op dinsdag straat X, op woensdag straat Y". Dat er op dinsdag een sneeuwstorm langs komt en woensdag drie man ziek valt zorgt ervoor dat op donderdag alles op schuift en dit gebeurt gewoon maandenlang. Een andere reden kan ik me niet bedenken waarom mensen bij glasvezel aanleg zo lang aan het lijntje worden gehouden. Deze verhalen hoor je bij alle glasvezelboeren, bij mijn ouders heeft E-fiber ook anderhalf jaar later geleverd dan beloofd. Met corona als reden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2023 @ 07:57:
[...]

Mijn KPN startpakket heb ik bijna een jaar geleden alweer geretourneerd naar KPN. Ik had een abonnement afgesloten. Dat gebeurt me geen tweede keer. Heel blij dat ik gewoon bij Ziggo ben gebleven. En ik weet dus nog niet wat ik ga doen als het glas geleverd is. Ik weet alleen wat ik NIET ga doen: KPN. Want weet je wat KPN doet, als je ze belt over de gang van zaken? Eerst verwijzen ze je naar KPN Netwerk. Daar verwijzen ze je door naar ene Van Gelder Telecom. Ik volg gewoon de communicatie vanuit KPN. Als ik vragen heb, dan neem ik contact op met degene die mijn telkens aanschrijft: KPN dus. En als je die dan belt, dan kunnen ze niets voor je doen en verwijzen ze je door naar Van Gelder Telecom. Wat heb ik nou met Van Gelder Telecom te maken? Die gasten willen mij helemaal niet spreken. Een gesprek met hun is 1 brok chagrijn, want "je valt ze lastig".

En wat een ultiem lachertje: net even bij KPN Netwerk gekeken: weer een half jaar uitgesteld:
- december 2021/ januari 2022
- 19 mei 2022
- 23 december 2022
- en dan nu..... mei / juni 2023

Maar natuurlijk jongens. Heel geloofwaardig hoor....... Ook bedankt voor de communicatie hierover. Heel fijn dat ik dat soort dingen niet zelf hoef op te zoeken als jullie weer eens zonder enig bericht niet op komen dagen. :)
Dan rest me eigenlijk nog 1 vraag. Waarom kan jij (ondanks alle informatie hier) dan nog steeds KPN en KPN Netwerk niet uit elkaar houden?
Je frustratie over KPN Netwerk is volledig terecht maar als die aansluiting er uiteindelijk wel zou komen, wat heeft dan KPN als provider daar nog mee te maken? Waarom zou je dan daar geen abonnement nemen?

Is het dan echt zo moeilijk om te begrijpen dat het twee volledig aparte onderdelen zijn met een dikke Chinese muur ertussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:36:
[...]

Dan rest me eigenlijk nog 1 vraag. Waarom kan jij (ondanks alle informatie hier) dan nog steeds KPN en KPN Netwerk niet uit elkaar houden?
Je frustratie over KPN Netwerk is volledig terecht maar als die aansluiting er uiteindelijk wel zou komen, wat heeft dan KPN als provider daar nog mee te maken? Waarom zou je dan daar geen abonnement nemen?

Is het dan echt zo moeilijk om te begrijpen dat het twee volledig aparte onderdelen zijn met een dikke Chinese muur ertussen?
Omdat KPN de communicatie doet. Er staat op de enveloppen en e-mails die je ontvangt helemaal geen "KPN Netwerk". Daarop staat "KPN". Want.... KPN wil je wat verkopen. KPN Netwerk is maar een werkpaard voor KPN. En dat is nog steeds het geval. Ik krijg niets vanuit KPN Netwerk, nada. Alle communicatie komt gewoon van "KPN".

En KPN Netwerk is gewoon KPN hoor. Andere afdeling, zelfde bedrijf. KPN mag van mij lekker intern gaan zwartepieten hoor, dat is niet mijn probleem. Of je nou KPN Netwerk of KPN zonder toevoeging bent. Je bent KPN. En als KPN tussen afdelingen een dikke muur wil hebben, dan is ook dat niet mijn probleem.

Maar snap jij dan wel, dat "jullie, als in KPN als geheel" deze complete puinhoop zelf zo gemaakt hebben? Dan is de oplossing natuurlijk niet om uit te leggen dat al het kwaad "van die andere KPN afdeling komt" en dat ik gewoon klant kan worden hoor..... No way dat ik een KPN abo neem. Zeker niet nu ze WEER een half jaar hebben uitgesteld en we nu dus op een vertraging komen van MINIMAAL 1,5 jaar. En weet je..... ik geloof er geen ruk van dat ze het nu voor de zomervakantie wel voor elkaar gaan krijgen. Want dat lukte de 3x hiervoor ook niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2023 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

Van de website van KPN Netwerk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbu4-Ao02d7y7yk9kFtSxyfFlLY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rarw0o0DuKr1dwRJxwTgymet.png?f=user_large

Gewoon onderdeel van KPN dus. Als daar een Chinese muur tussen staat, dan moeten ze die als eigenaar gewoon afbreken en zorgen voor betere lijntjes. Het is een al jaren kastje-naar-de-muur ellende tussen KPN en KPN netwerk.
Willen ze die verwarring niet? Verkoop dat onderdeel of geef het een andere naam en wees eenduidig in je communicatie.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:41:
[...]

Omdat KPN de communicatie doet. Er staat op de enveloppen en e-mails die je ontvangt helemaal geen "KPN Netwerk". Daarop staat "KPN". Want.... KPN wil je wat verkopen. KPN Netwerk is maar een werkpaard voor KPN. En dat is nog steeds het geval. Ik krijg niets vanuit KPN Netwerk, nada. Alle communicatie komt gewoon van "KPN".

En KPN Netwerk is gewoon KPN hoor. Andere afdeling, zelfde bedrijf. KPN mag van mij lekker intern gaan zwartepieten hoor, dat is niet mijn probleem. Of je nou KPN Netwerk of KPN zonder toevoeging bent. Je bent KPN. En als KPN tussen afdelingen een dikke muur wil hebben, dan is ook dat niet mijn probleem.
In ieder geval dank voor die zienswijze. Dat is iets wat binnen KPN Netwerk ook niet altijd leeft: die automatische associatie met KPN als totaalbedrijf door consumenten.
Ik weet wel dat KPN als provider ook beseft dat die plandata die ze van KPN Netwerk krijgen niet (altijd) kloppen en dat ze daar minder mee moeten doen dan ze nu doen. Maar of en hoe ze dat willen gaan doen, ik weet het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:45:
[...]

In ieder geval dank voor die zienswijze. Dat is iets wat binnen KPN Netwerk ook niet altijd leeft: die automatische associatie met KPN als totaalbedrijf door consumenten.
Ik weet wel dat KPN als provider ook beseft dat die plandata die ze van KPN Netwerk krijgen niet (altijd) kloppen en dat ze daar minder mee moeten doen dan ze nu doen. Maar of en hoe ze dat willen gaan doen, ik weet het niet..
Daarvoor is nu Glaspoort bedacht natuurlijk, om KPN Netwerk "uit beeld te helpen". De naam KPN Netwerk laat bij teveel mensen de nekharen overeind komen inmiddels. Die naam is besmeurd en moet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:48:
[...]

Daarvoor is nu Glaspoort bedacht natuurlijk, om KPN Netwerk "uit beeld te helpen". De naam KPN Netwerk laat bij teveel mensen de nekharen overeind komen inmiddels. Die naam is besmeurd en moet weg.
Nee, daarvoor is Glaspoort niet bedacht. Dat had andere redenen. Want KPN Netwerk blijft nog steeds onder eigen naam aanmerkelijk meer gebieden uitrollen dan onder de naam Glaspoort.

Maar je hebt je punt al gemaakt. Meer duiding is niet nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 23-01-2023 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wildfire schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 23:18:
[...]

@Wildfire JIj hebt geen BOP gebied want dat doet alleen Volker Wessels, niet Spitters/Circet. Plandatum staat nog steeds op 30 januari (op 11 januari in de systemen aangepast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:49:
[...]

Nee, daarvoor is Glaspoort niet bedacht. Dat had andere redenen. Want KPN Netwerk blijft nog steeds onder eigen naam aanmerkelijk meer gebieden uitrollen dan onder de naam Glaspoort.
Hier rollen ze ook uit onder KPN Netwerk, maar daarna wordt het gewoon ondergebracht bij Glaspoort. Daar hebben we wel al communicatie over gehoord. Maar Glaspoort is bij ons dus nog niet in beeld, omdat KPN Netwerk de uitrol maar niet voor elkaar krijgt. Glaspoort heeft zichzelf per brief al wel aangekondigd, maar doet voor ons niets anders dan wijzen naar "KPN Netwerk". En KPN Netwerk doet niet veel meer dan elk half jaar een nieuwe datum uit de duim zuigen en vooral niet daarover communiceren. Geen uitleg, geen excuus, geen betrouwbare informatie.... niets. Ze komen gewoon niet en je hoort gewoon niets. Als je ze belt, kunnen er 2 dingen gebeuren:
- of ze hebben een nieuwe fictieve datum zonder enige betekenis
- of ze hebben zelfs geen datum meer en dan snappen ze het zelf ook niet meer

En als je dan bij KPN een abonnement afsluit met overstapservice, dan gaat er ECHT ineens vanalles mis. Want dan heb je ook nog met een andere partij dan KPN te maken en die partij doet WEL wat hij moet doen. Die begint jou dus netjes te informeren over je voorgenomen overstap naar KPN en over hoe dat nou moet met het terugsturen van de apparatuur. En op een gegeven moment loop je richting de maximale tijd die een overstapservice mag duren (KPN doet net of ze dat niet weten) en krijg je vanuit je huidige provider weer informatie over het stopzetten van de diensten en het z.s.m. terugsturen van de apparatuur. Ondertussen hoor je van KPN helemaal niks. :) En als je ze dan belt, dan kunnen ze niets tot iemand bedenkt dat ze dan de hele order maar annuleren en een nieuwe aan gaan maken zonder overstapservice. En dan blijkt... "He????? Ik kan nu helemaal geen nieuwe order inschieten. Uw postcode is niet meer gepland voor glasvezel! O, dan moet u het over een poosje nog maar eens proberen!" Nou, dacht het even niet.

Het verschil tussen KPN en Ziggo is in mijn beleving echt een verschil van dag en nacht. Als ik Ziggo bel, dan is dat omdat ze met mij communiceren en ik vragen heb. Als ik KPN bel, is dat omdat ik weer meer dan een half jaar niks gehoord heb. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2023 09:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:53

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik snap de frustratie van BazzH wel. KPN belooft glasvezel (in mijn geval was dat ook de reden om na ontmanteling van XS4All bij KPN te blijven) en als het puntje bij het paaltje komt, gebeurt er niets.

Doe je navraag, dan blijkt er een compleet ander bedrijf met toevallig bijna dezelfde naam daarmee te maken te hebben, terwijl ik als KPN-klant daar helemaal niks mee te maken wil hebben. KPN legt het uit, Barre legt het uit, dat verschaft misschien wat inzicht, maar doet niets af aan het feit dat KPN verantwoordelijkheden afschuift op een ander bedrijf (met bijna dezelfde naam) en herhaaldelijk beloftes niet kan waarmaken. Je zou toch denken dat ze bij KPN de data dan wat voorzichtiger gaan communiceren richting de klant, van je ervaringen leer je. Maar ik denk dat ze vooral geleerd hebben van de ervaring dat (valse) beloftes doen meer geld in het laatje brengt dan een voorzichtiger inschatting van aansluitdata.

Je krijgt nergens een bevredigend antwoord, nooit wordt er sorry gezegd en het enige dat je te horen krijgt is dat het ligt aan dat andere bedrijf met bijna dezelfde naam. En hoewel misschien 85% van de aansluitingen goed wordt opgeleverd, zie je in dit topic - maar ook elders op fora - steeds hetzelfde verhaal weer terugkomen.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
[...]

Voor de gewone consument maakt dat niet uit. Beide hebben de naam "KPN" en de consument gaat er dan sowieso vanuit dat het iets met elkaar te maken heeft. Diezelfde consument heeft overigens alleen maar te maken met zijn/haar provider wat in dit geval KPN zal zijn. Van welk bedrijf KPN al dan niet afhankelijk is maakt niet uit, KPN belooft de consument "u heeft verbinding vanaf X", maakt dat niet waar en verschuilt zich dan achter een derde partij met op papier dezelfde naam, ik snap volkomen dat je dat als consument niet pikt. Hier op t.net wordt regelmatig naar de verkoper gewezen als er iets met een product/dienst niet in orde is, die is verantwoordelijk, niet de fabrikant. En dat is in dit geval niet anders. Dus nee, dat is niet zo moeilijk te begrijpen als je de markt kent maar dat hoeft ook niet, de verkopende partij moet gewoon hun beloften nakomen en ze anders niet maken, is dat nou zo moeilijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:19
Het is nog erger dan dezelfde naam. Ook nagenoeg dezelfde huisstijl. In alle communicatie wordt duidelijk gemaakt dat het onder hetzelfde bedrijf valt, zo niet hetzelfde bedrijf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Barre73 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:51:
[...]

@Wildfire JIj hebt geen BOP gebied want dat doet alleen Volker Wessels, niet Spitters/Circet. Plandatum staat nog steeds op 30 januari (op 11 januari in de systemen aangepast).
Vreemd dat dan die bundel van 10 tot 15 oranje sprieten opeens verdwenen zijn. Ze lijken niet afgeknipt ofzo te zijn want dan zou ik nog wel stukjes uit de grond zien steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
Andros schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:10:
[...]
Voor de gewone consument maakt dat niet uit.
Precies... en het drama is in de praktijk nog veel erger.

Communicatie vanuit KPN waar je het abbonement mee sluit, brieven met telefoonnummers van KPN netwerk en als je die belt dan krijg je VolkerWessels die het echte werk weer hebben uitbesteed aan een andere onderaannemer.

Kortom, als er ook maar iets fout gaat is de clusterfuck compleet en loopt je aansluiting zo 6-12 maanden vertraging op. En aan KPN (alle bedrijfjes ervan) heb je verdacht weinig.

[ Voor 8% gewijzigd door CirclDigital op 23-01-2023 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 11:25
Ik zit nu inmiddels al een tijdje te wachten op een aansluiting (KPN Netwerk onder de naam Glaspoort) en ik heb al een KPN aanvraag lopen.
De status in de app is nu:
Aansluitdatum: Vanaf 10 februari kan ik apparatuur aansluiting (heb ik nog niet, geeft niet)
Glasvezel op ons netwerk: 24 februari

Echter, volgens de app zou de verbinding al in mijn huis moeten zijn, maar die ligt nog in de voortuin, tegen de gevel aan. Niet meer boven de grond als spriet overigens.

Ik heb inmiddels al enige tijd in de wacht gespendeerd, aangezien niemand mij kan vertellen wanneer de aannemer (partij nummer 3) de kabel doortrekt in mijn huis.

Is dat iets wat jij kan zien @Barre73 ? (voor zover je dat zou willen nakijken uiteraard).
Ben een beetje bang dat ik straks helemaal geen internet meer heb omdat mijn abonnement al opgezegd is bij Ziggo (via KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

We sluiten je woning binnenkort aan op glasvezel
We sturen je een brief waarin staat hoe je een afspraak maakt met onze monteur. Je hoeft daar nu nog niets voor te doen.
Ik heb al enige tijd dit bericht staan op mijnkpn status. Iemand enig idee hoe lang dit duurt? Aansluitdatum heb ik op 27feb gezet in mijn KPN contract.. Dus officieel nog een maandje te gaan.

Niet dat ik er heel hard op zit te wachten, heb gewoon een ziggo lijn, maar ik wil de nieuwe apparatuur (ook nog niet ontvangen) als optie gebruiken om de meterkast op te schonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Als het goed is gaan ze eindelijk 27 jan glas naar binnen brengen bij ons (ligt nog maar paar maanden in de voortuin). Ik zorg dat die monteur echt bom en bom vol koffie gegoten word en ook niet eerder weg mag dan dat hij/zij de lijn getest en opgeleverd heeft. Mocht 27 jan niet gehaald worden bel ik en kunnen ze het abbonnement wat ik genomen heb ergens steken waar de zon niet schijnt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wildfire schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:15:
[...]

Vreemd dat dan die bundel van 10 tot 15 oranje sprieten opeens verdwenen zijn. Ze lijken niet afgeknipt ofzo te zijn want dan zou ik nog wel stukjes uit de grond zien steken.
Ingegraven neem ik aan? Omdat ze ook weer niet onnodig lang boven de grond moeten steken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Freudie schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:59:
Ik zit nu inmiddels al een tijdje te wachten op een aansluiting (KPN Netwerk onder de naam Glaspoort) en ik heb al een KPN aanvraag lopen.
De status in de app is nu:
Aansluitdatum: Vanaf 10 februari kan ik apparatuur aansluiting (heb ik nog niet, geeft niet)
Glasvezel op ons netwerk: 24 februari

Echter, volgens de app zou de verbinding al in mijn huis moeten zijn, maar die ligt nog in de voortuin, tegen de gevel aan. Niet meer boven de grond als spriet overigens.

Ik heb inmiddels al enige tijd in de wacht gespendeerd, aangezien niemand mij kan vertellen wanneer de aannemer (partij nummer 3) de kabel doortrekt in mijn huis.

Is dat iets wat jij kan zien @Barre73 ? (voor zover je dat zou willen nakijken uiteraard).
Ben een beetje bang dat ik straks helemaal geen internet meer heb omdat mijn abonnement al opgezegd is bij Ziggo (via KPN).
Ja, ik kan wel wat zien als je me een DM met adres stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
Barre73 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:02:
[...]

Ja, ik kan wel wat zien als je me een DM met adres stuurt.
Done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:48
Ik herken de frustratie over het gebrek aan integraliteit tussen kpn en kpn netwerk. Ik heb best een hoop begrip, maar mijnsinziens heeft kpn wel een verplichting naar mij als leverancier. Het domweg wijzen naar de netwerkbeheerder (die dan vervolgens wijst naar de aannemer) is niet uit te leggen.. ik heb ruime tijd bij Prorail gewerkt, wijzen naar de aannemers was daar naar de buiten wereld ook niet houdbaar ;-)

Maargoed na wat duwen en trekken ben ik contract vrij bij kpn, dus in principe kan ik in ieder geval tijdelijk naar ziggo. Maar het lijkt er vooralsnog op dat er schot in de zaak zit. De overburen staan op aansluiten op 30 januari.. bij mij staat er december-januari 2023(dus over een jaar volgens kpn bestelsite). VolkerWessels zegt alleen dat er nog geen personeel gepland is voor ons adres maar dat het waarschijnlijk eerder wordt.. dus ben benieuwd, ervaring leert dat het ook zomaar later kan zijn :+
Zijn natuurlijk luxe problemen, maar ik begin de 90-100mbit van de vdsl af en toe toch wel een beetje zat te worden als ik denk snel wat te downloaden :-)

@Barre73 mocht je even tijd hebben (en dat ook willen doen), zou je eens een blik willen werpen hoe het ervoor staat? Adres staat nog in een dm als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Barre73 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:01:

[...]

Ingegraven neem ik aan? Omdat ze ook weer niet onnodig lang boven de grond moeten steken....
Wat verstaan we hier onder "onnodig lang"? Die bundel oranje sprieten heeft hier denk ik wel bijna driekwart tot een heel jaar boven de grond uitgestoken :P

Maar goed... a.s. maandag komen ze de glasvezel naar binnen brengen en word ik -als alles goed gaat tenminste- uiteindelijk op glasvezel aangesloten. Als dat inderdaad zo is laat ik Ziggo nog wel even doorlopen, heb bewust de overstapservice niet gebruikt, ik zeg zelf wel op. Eerst maar eens een maandje of twee aankijken hoe alles gaat, mede ook omdat ik mijn ASUS GT-AX11000 Pro router rechtstreeks op de XGS-PON ONT wil gaan aansluiten en met TV moet ik dan even wat knutselen, maar daar is hier op GoT al genoeg over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuvio
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 07:53
Toch ook even mijn ervaring delen over aanleg KPN glasvezel.

Zomer 2022 kreeg ik bericht dat glasvezel in de straat werd aangelegd en dat was binnen twee maand ook gerealiseerd. Zou pas maart-april 2023 een glasvezelaansluiting in huis krijgen.

Tweede week Januari lag er een brief in de bus: Do 19 januari komen we (Orsatel) glasvezel in de woning aansluiten! De oranje kabels lagen al voor de flat.

En ja hoor, do 19 januari twee monteurs die heel netjes met de schoenen uit de kabel naar boven kwamen trekken en aansloten in de woonkamer. Dus ik heb nu de aansluiting in huis, binnen twee weken signaalcheck(?) en dan zou ik glasvezel internet kunnen krijgen.

Overigens zegt de postcode check van KPN dat ik de glasvezelaansluiting pas in september-oktober krijg haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuvio
Wildfire schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:43:
[...]
Maar goed... a.s. maandag komen ze de glasvezel naar binnen brengen en word ik -als alles goed gaat tenminste- uiteindelijk op glasvezel aangesloten. Als dat inderdaad zo is laat ik Ziggo nog wel even doorlopen, heb bewust de overstapservice niet gebruikt, ik zeg zelf wel op.
Ik heb wel de overstapservice van ziggo naar kpn genomen, omdat ik geen eigen apparatuur heb. Hoop dat ik mezelf hier niet mee in de vingers snij

[ Voor 27% gewijzigd door Zuvio op 24-01-2023 09:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zuvio schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:23:
[...]

Ik heb wel de overstapservice van ziggo naar kpn genomen, omdat ik geen eigen apparatuur heb. Hoop dat ik mezelf hier niet mee in de vingers snij
Ik ben zelf KPN monteur en vind de overstapservice riskant en dat baseer ik op praktijkvoorbeelden. Heb al meerdere malen meegemaakt dat om wat voor reden dan ook de KPN installatie op dat moment niet kon doorgaan (bv. ondergrondse kabelschade) en dat Ziggo toch gewoon op de overstapdatum de boel afsloot, terwijl de afspraken dusdanig zijn dat de oude provider pas afsluit als de nieuwe provider aangeeft dat alles in orde is.

Dat risico wil ik niet lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Wildfire schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:34:
[...]

Ik ben zelf KPN monteur en vind de overstapservice riskant en dat baseer ik op praktijkvoorbeelden. Heb al meerdere malen meegemaakt dat om wat voor reden dan ook de KPN installatie op dat moment niet kon doorgaan (bv. ondergrondse kabelschade) en dat Ziggo toch gewoon op de overstapdatum de boel afsloot, terwijl de afspraken dusdanig zijn dat de oude provider pas afsluit als de nieuwe provider aangeeft dat alles in orde is.

Dat risico wil ik niet lopen.
Herkenbaar. Ik heb ook geen overstapservice genomen, puur omdat ik eerst wil weten of de lijn werkt en stabiel is. Heb liever een maand (of misschien 2) dubbele kosten, dan dat ik geen internet heb. Thuiswerken wordt dan een beetje lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuvio
Ok, kan ik nog de overstapservice cancellen? Weet iemand dat?

Oh, goed de mail lezen:
"Wilt u uw pre-order aanpassen of annuleren? Bel ons dan gratis op 0800-0402." :)

[ Voor 47% gewijzigd door Zuvio op 24-01-2023 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zuvio schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:45:
Ok, kan ik nog de overstapservice cancellen? Weet iemand dat?

Oh, goed de mail lezen:
"Wilt u uw pre-order aanpassen of annuleren? Bel ons dan gratis op 0800-0402." :)
Vorig jaar kon dat niet. Ik dreigde ook overstapservice-slachtoffer te worden en uiteindelijk werd "alles annuleren en nieuwe order" als oplossing aangedragen. Alles annuleren heb ik toen wel gedaan, nieuwe order niet. :)

En je hoeft Ziggo overigens niet te bellen hierover. Alle verantwoordelijkheid ligt bij de nieuwe provider en dat is KPN. En de tijd dat je "overstapservice" kunt hebben, is ook niet onbeperkt. De overstap moet binnen X tijd gerealiseerd zijn en dan kan het best zijn dat Ziggo inderdaad op dat moment alles afsluit. De nieuwe provider bepaalt in principe wanneer de boel eruit gaat, tot ze de ultieme datum bereiken. Dan is in principe je overstap voltooid. (Resultaat kan dan wel zijn, dat je dus geen verbinding meer hebt.)

Ik dacht ook even simpel Ziggo te bellen om in ieder geval aan hun kant de touwtjes van de overstapservice door te knippen. Maar dat gaat dus mooi niet door, hoe graag ze dat bij Ziggo ook zouden willen doen. :) Maar volgens mij kunnen ze bij Ziggo wel helpen in het uiterste geval hoor. Maar dan smeren ze je wel een nieuw jaarabonnement aan met korting. Dan verwerken ze de opzegging van je huidige lijn direct en verkopen ze je meteen een nieuwe voor 1 of 2 jaar met een aantrekkelijk tarief. Achteraf stom dat ik dat niet direct gedaan heb, maarja ik was verblind door "Bijna Glasvezel" (maar heb nu nog steeds Ziggo en nog steeds geen zicht op glasvezel). Misschien overbodig, maar zorg er dan wel even voor dat je zelf je KPN bestelling annuleert om niet met 2 jaarabonnementen en dus dubbele kosten te eindigen...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2023 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reneger schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:00:
[...]

Herkenbaar. Ik heb ook geen overstapservice genomen, puur omdat ik eerst wil weten of de lijn werkt en stabiel is. Heb liever een maand (of misschien 2) dubbele kosten, dan dat ik geen internet heb. Thuiswerken wordt dan een beetje lastig.
Precies. Daarom wilde ik die overstapservice dus ook opzeggen om in ieder geval dat risico weg te nemen. Helaas escaleerde dat (mede door het hele plannings-issue waardoor ik nu nog steeds geen glas heb) wel tot een "exit-KPN" bij ons thuis. Ik was op dat moment al pissig over de tweede vertraging van een half jaar en toen dat overstapservice-gezeur begon was ik er gewoon goed klaar mee. Eruit..... Heb wel een mobiel op het KPN netwerk hoor, maar die betaal ik niet zelf. Daar heb ik dus niet zoveel over te zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2023 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuvio
De KPN medewerker gaf als oplossing aan zodra ik de mail met mijn klantnummer erin binnen heb, direct via https://www.kpn.com/annuleren het spul weer stop te zetten en later, ooit, weer opnieuw aanvragen.

Maar het is inderdaad alles stopzetten en weer opnieuw bestellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Zuvio op 24-01-2023 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Is deze informatie, afkomstig van de KPN website, altijd accuraat?
Ik ga namelijk binnenkort verhuizen maar bij de bezichtiging heb ik al het NT kastje incl. de KPN Box v12 bevestigd gezien.

Het lijkt mij dus onwaarschijnlijk dat deze informatie klopt en dat er dus verplicht een monteur moet komen (voor de NT)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFb7uyPsA1dtb3MJXd3nnN6Hz7Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Q70BqlQO1uaa8petRbb7omvP.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xiJyQQlxC-ttOcWgHQjfrGh1bcM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jbpQJzmqGTNuFvzkcE3cDLNh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
robcoenen schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:58:
Is deze informatie, afkomstig van de KPN website, altijd accuraat?
Ik ga namelijk binnenkort verhuizen maar bij de bezichtiging heb ik al het NT kastje incl. de KPN Box v12 bevestigd gezien.

Het lijkt mij dus onwaarschijnlijk dat deze informatie klopt en dat er dus verplicht een monteur moet komen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die Box 12 is dan niet van jou maar van de vorige/huidige bewoner.Dus die mag je wegstrepen want die moeten zij meenemen of terug sturen.
Wat de NT betreft: KPN gaat er standaard van uit dat er geen NT (meer) aanwezig is als jij bestelt en bij een groot aantal aansluitingen mag je die dan niet zelf plaatsen.
Dus komt er een monteur om dat te doen. Dat zij dat activeren noemen vind ik een beetje overdreven maar goed.. het klopt dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-09 20:00
Mijn glasvezelaansluiting behoort tot Glaspoort met belichter KPN Netwerk.
Mijn huidige ISP is KPN, maar ik stap over enkele weken over naar Freedom. Ook na de overstap blijft KPN Netwerk de belichter en ik neem aan dat in mijn meterkast de bestaande Genexis XGS-PON ONT voor en na de overstap gewoon blijft zitten, geen noodzaak voor een monteur om die ONT opnieuw aan te melden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
hkoster1 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:03:
Mijn glasvezelaansluiting behoort tot Glaspoort met belichter KPN Netwerk.
Mijn huidige ISP is KPN, maar ik stap over enkele weken over naar Freedom. Ook na de overstap blijft KPN Netwerk de belichter en ik neem aan dat in mijn meterkast de bestaande Genexis XGS-PON ONT voor en na de overstap gewoon blijft zitten, geen noodzaak voor een monteur om die ONT opnieuw aan te melden, toch?
Nee, dat is juist het hele idee van dit XGS-PON netwerk. Altijd dezelfde ONT en die zou moeten blijven zitten als je overstapt.
Overigens kan KPN Netwerk geen belichter zijn want ze leggen alleen het passieve netwerk aan. Belichten doet KPN WBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-09 20:00
Barre73 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:20:
[...]

Nee, dat is juist het hele idee van dit XGS-PON netwerk. Altijd dezelfde ONT en die zou moeten blijven zitten als je overstapt.
Overigens kan KPN Netwerk geen belichter zijn want ze leggen alleen het passieve netwerk aan. Belichten doet KPN WBA.
Goed om te weten, er is dus dan geen enkele reden voor Freedom om een monteur te sturen - ik kan zelf dan wel mijn Fritz!Box 7590AX instellen van ISP's KPN -> Freedom. Bedankt @Barre73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Barre73 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:51:

[...]

Ik ben benieuwd, ze zouden tussen 08:00 en 12:00 uur komen maar nog niets gehoord of gezien...

Ik voel de bui al hangen... :|

Ben dus blij dat ik de overstapservice niet heb gebruikt, die zie ik in de praktijk met enige regelmaat fout gaan aan de kant van Ziggo.

En dan te bedenken, ik heb het originele bericht nog dat ik afgelopen juni aangesloten zou zijn...

-- Edit: Yup, ik wist het, vandaag geen glasvezel. Ze zijn net langs geweest maar het is weer lekker geplanned (niet dus). Zij waren van de "na-aansluiting", er vanuit gaand dat er al glasvezel ligt tot aan het appartement. Maar nee, hier is het appartementencomplexje en alle vezels moeten vanaf de zijgevel van het hoekappartement nog de kruipruimte ingebracht worden en dat kost veel tijd die zij niet hadden omdat zij enkel ingepland waren voor een enkel adres. Ze gaan proberen te regelen dat dit alsnog correct wordt ingepland.

*zucht*

[ Voor 48% gewijzigd door Wildfire op 30-01-2023 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^LuKKie^
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:23
[...]

Joost helpt ook niet meer door het in persberichten "ons glasvezelnetwerk" te noemen. (Bron https://www.overons.kpn/n...l-en-jaarresultaten-2022/)

Ik begrijp je rant maar voor de gewone leek is het KPN die KPN aanstuurt die wijst naar KPN dat KPN niet levert wat KPN belooft heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:08
^LuKKie^ schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:35:
[...]

Joost helpt ook niet meer door het in persberichten "ons glasvezelnetwerk" te noemen. (Bron https://www.overons.kpn/n...l-en-jaarresultaten-2022/)

Ik begrijp je rant maar voor de gewone leek is het KPN die KPN aanstuurt die wijst naar KPN dat KPN niet levert wat KPN belooft heeft.
Moet je eens lezen op het eigen KPN Forum wat een onbegrip er is onder de KPN klanten over dit naar elkaar wijzen. Het is inderdaad een gotspe dat de provider KPN bij een probleem gewoon de klant zegt dan maar zelf KPN Netwerk te bellen, die dan weer naar KPN de provider verwijst. Klanten worden daar gek van.

Onbegrijpelijk dat er niet gewoon 1 contact plek is voor klanten. Je hebt een contract met de provider. Die moet zaken oplossen. Niet de klant.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:45
Ook bijzonder, ineens stond er een werkvoorbereider voor de deur zonder aankondiging.
Die liet mij zien waar de glaskabel zou komen en of die een foto van van binnen mocht maken.

Hij kon zich wel netjes identificeren etc, maar blijkbaar krijg ik dus glasvezel zonder dat het op de site ofzo staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:21:

[...]

-- Edit: Yup, ik wist het, vandaag geen glasvezel. Ze zijn net langs geweest maar het is weer lekker geplanned (niet dus). Zij waren van de "na-aansluiting", er vanuit gaand dat er al glasvezel ligt tot aan het appartement. Maar nee, hier is het appartementencomplexje en alle vezels moeten vanaf de zijgevel van het hoekappartement nog de kruipruimte ingebracht worden en dat kost veel tijd die zij niet hadden omdat zij enkel ingepland waren voor een enkel adres. Ze gaan proberen te regelen dat dit alsnog correct wordt ingepland.

*zucht*
Ze zijn vandaag opnieuw langs gekomen en....

Ik heb uiteindelijk mijn aansluiting en ja, werkend en al.

Olé! oOo

[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 31-01-2023 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
ernstoud schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:39:
[...]

Moet je eens lezen op het eigen KPN Forum wat een onbegrip er is onder de KPN klanten over dit naar elkaar wijzen. Het is inderdaad een gotspe dat de provider KPN bij een probleem gewoon de klant zegt dan maar zelf KPN Netwerk te bellen, die dan weer naar KPN de provider verwijst. Klanten worden daar gek van.

Onbegrijpelijk dat er niet gewoon 1 contact plek is voor klanten. Je hebt een contract met de provider. Die moet zaken oplossen. Niet de klant.
Exact dit. Klanten moeten hier ook geen genoegen mee nemen en weigeren dit op te volgen. Als KPN verwijst om partij x te bellen, zeg gewoon "nee, ik heb geen contract met hen, ik heb een contract met jullie en jullie dienen dat op te lossen". Als KPN hun werk niet doet, gewoon contract ontbinden en naar een fatsoenlijke leverancier gaan. Het is feitelijk niets anders dan een verkoper die verwijst naar een fabrikant bij vragen of garantie van een product, dat heb je ook niet te accepteren. Bestaat hier een meldpunt oid voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
^LuKKie^ schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:35:
[...]

Ik had het ook niet over de gewone leek maar over sommige Tweakers die hier zeer regelmatig lezen en reageren en dit dus wel weten. Als het ze uitkomt willen sommige Tweakers niet behandeld worden als gewone consument want "wij hebben wel wat meer kennis van dit of dit". En in andere gevallen kiest men er voor om wel expres als gewone consument te reageren want "KPN is 1 bedrijf en ik heb niks te maken met die tweescheiding in het bedrijf"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Andros schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:51:
[...]

Exact dit. Klanten moeten hier ook geen genoegen mee nemen en weigeren dit op te volgen. Als KPN verwijst om partij x te bellen, zeg gewoon "nee, ik heb geen contract met hen, ik heb een contract met jullie en jullie dienen dat op te lossen". Als KPN hun werk niet doet, gewoon contract ontbinden en naar een fatsoenlijke leverancier gaan. Het is feitelijk niets anders dan een verkoper die verwijst naar een fabrikant bij vragen of garantie van een product, dat heb je ook niet te accepteren. Bestaat hier een meldpunt oid voor?
En hier ben ik het wel mee eens. Mits er ook al een abonnementsaanvraag/migratieorder is voor die glasvezel.

Is dat er niet dan heb je niks met je provider te maken maar bel je met het bedrijf dat zich bij jou bekend heeft gemaakt als aanlegger van het netwerk. KPN Netwerk in dit geval dus. Zij hebben zich bij de bewoner geïntroduceerd met brieven, mails etc.. en zij maken met jou de afspraak voor de aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
Wildfire schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:41:
[...]

Ze zijn vandaag opnieuw langs gekomen en....

Ik heb uiteindelijk mijn aansluiting en ja, werkend en al.

Olé! oOo
hehe eindelijk heeft lang geduurd bij je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

jopoh schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:28:
[...]

hehe eindelijk heeft lang geduurd bij je
Op 1 september 2021 heb ik een pre-order geplaatst voor de glasvezelverbinding.

Op 9 juni 2022 zou ik aangesloten worden. Wat dus niet is gebeurd.

Vervolgens zou ik, nadat tussendoor aan de kant van NetwerkNL mijn aanvraag geheel geannuleerd was, ergens tegen de kerstvakantie worden aangesloten maar op het laatste moment afgezegd omdat er aan de kant van NetwerkNL iets spoedeisends tussendoor kwam.

En dan zou ik vervolgens gisteren worden aangesloten.

Maar het verhaal eindigt dus met vandaag. Zestien maanden na de oorspronkelijke aanvraag en ca. 7.5 maand na mijn initiële aansluitdatum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Barre73 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:23:
[...]

Ik had het ook niet over de gewone leek maar over sommige Tweakers die hier zeer regelmatig lezen en reageren en dit dus wel weten. Als het ze uitkomt willen sommige Tweakers niet behandeld worden als gewone consument want "wij hebben wel wat meer kennis van dit of dit". En in andere gevallen kiest men er voor om wel expres als gewone consument te reageren want "KPN is 1 bedrijf en ik heb niks te maken met die tweescheiding in het bedrijf"..
dan lees je het verkeerd. Niemand wil als een onwetende domme klant behandeld worden. En ook niemand wil de hele tijd met andere afdelingen/zusterbedrijven moeten schakelen. (en al helemaal niet zelf moeten uitzoeken welke partij we nu weer moeten hebben).

Zelf vond ik de aanleg hier overigens wel goed gaan. Maar 1x met een paar maanden uitgesteld, maar de initiële datum was ook niet echt gecommuniceerd dus daar kan ik niet over klagen. Afgezien van dat ik zelf de vezel door de kruipruimte heb moeten trekken, was de installatie ook best goed en snel verlopen. Dus dat is wel eens een positief verhaal voor dit topic :-)

Overigens wel gek dat er hier iemand van de KPN probeerde glasvezel te verkopen terwijl ik al aangesloten ben. En ook rete irritant dat er twee keer een verkoper van glasvezel-kabelnet is langsgekomen. Maar daar kan niemand verder wat aan doen. Al had wat proactieve reclame vanuit KPN Netwerk misschien wel goed geweest, zodat mensen zich niet een oor aan laten naaien door die toko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Niet online
Zaterdag zou mijn glasvezel geactiveerd zijn. (email gehad en al, op mijn kpn nog niet actief)
Ik heb een XGS-PON

Echter de connection knippert snel, dus ik lees hier veel over dat de ont nog aangemeld moet worden.
Echter kom ik niet verder bij de kpn klantenservice, die vragen alleen of ik met wifi wil inloggen en kijken of ik internet heb. De dame die ik aan de lijn had zij dat het het knipperd het goed moet zijn, ik denk dat ze het netwerklampje bedoelt.

XGS-PON connection knippert en de kpn box 12 knipperd ook het internetg lampje.

Er is nu wel weer een ticket ingeschoten maar zo schiet het niet op.
Kan ik nog wat anders zeggen of doen ?

[ Voor 14% gewijzigd door nike op 05-02-2023 10:08 ]

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
nike schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:06:
Zaterdag zou mijn glasvezel geactiveerd zijn. (email gehad en al, op mijn kpn nog niet actief)
Ik heb een XGS-PON

Echter de connection knippert snel, dus ik lees hier veel over dat de ont nog aangemeld moet worden.
Echter kom ik niet verder bij de kpn klantenservice, die vragen alleen of ik met wifi wil inloggen en kijken of ik internet heb. De dame die ik aan de lijn had zij dat het het knipperd het goed moet zijn, ik denk dat ze het netwerklampje bedoelt.

Is de ONT meegenomen en geplaatst door een monteur of was dit een DHZ installatie (waarbij de ONT preprovisioned is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
nike schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:06:
Ik heb een XGS-PON

klinkt als idd niet geativeerd of verkeerde lijn binnen komt op locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Niet online
Kpn monteur heeft de ont geplaatst.
Echter had ik een alarm... geen connectie en zijn ze weer weg gegaan.

Aannemer had de wijkkast niet goed gemaakt.
Na een maand eindelijk alarm weg.
Nu al een paar dagen met kpn bezig voor de ont

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:01
In december was het dan eindelijk zover: ik kon een glasvezelabonnement aanvragen bij KPN. Het sprietje stak al even uit mijn stoep, maar halverwege januari zou ik aangesloten worden.

Niet dus ;) In januari werd ik gebeld door KPN dat het "langer ging duren". Men kon nog niet aangeven hoe lang. Net word ik opnieuw gebeld; mijn order is uit het systeem gehaald, want de opleverdatum is nu verplaatst naar 31 december 2023. Dat schiet niet op dus :D Het gekke is wel dat wanneer ik, met postcode/huisnummer check, op kpn.com kijk er staat "Glasvezel wordt aangelegd op jouw adres. We verwachten dat het tussen maart - april 2023 wordt aangelegd." Dat is inmiddels achterhaald dus gok ik.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Gebeurde bij mij ook @posttoast , totdat er ineens een BOP onder de grond lag en ik mijn glasvezel kon aanvragen. Enige uitstel was nog vanwege vorst in de grond, maar binnen een maand zat ik er toen op.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
Vandaag hier de laatste 2 meter glasvezel gelegd *O* bleek idd een BOP in de grond te liggen, dus was zo gepiept. Nu afwachten tot kpn van kpn netwerk heeft gehoord dat netwerk klaar is zodat ik een kpn monteur kan laten komen om de NT te plaatsen, had stiekem gehoopt dat dat vandaag ook gebeurde maar helaas.
Ach, begin van het einde is er iig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ExiZTeNcE schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:29:
Vandaag hier de laatste 2 meter glasvezel gelegd *O* bleek idd een BOP in de grond te liggen, dus was zo gepiept. Nu afwachten tot kpn van kpn netwerk heeft gehoord dat netwerk klaar is zodat ik een kpn monteur kan laten komen om de NT te plaatsen, had stiekem gehoopt dat dat vandaag ook gebeurde maar helaas.
Ach, begin van het einde is er iig :+
Huh? Als je al een afgewerkte BOP had en de kabel is nu naar binnen getrokken, dan had dat door een KPN monteur gedaan moeten zijn. KPN monteurs doen dat zelf. Uiteraard inclusief plaatsing van de ONT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
Barre73 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:16:
[...]

Huh? Als je al een afgewerkte BOP had en de kabel is nu naar binnen getrokken, dan had dat door een KPN monteur gedaan moeten zijn. KPN monteurs doen dat zelf. Uiteraard inclusief plaatsing van de ONT.
Goed punt, geen idee. Ze hebben vandaag alleen een voorgemonteerd ftu door de vloer en de fundering heen geboord en de BOP open gemaakt en aangesloten (zwarte doos, 4 klemmen met afgewerkte oranje kabel erin).
Geen idee wat je kan zien, maar mocht je uit nieuwsgierigheid kijken dan staat mijn postcode en huisnummer nog ergens in de dm en houd ik me aanbevolen, want ik snapte hem ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ExiZTeNcE schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:24:
[...]

Goed punt, geen idee. Ze hebben vandaag alleen een voorgemonteerd ftu door de vloer en de fundering heen geboord en de BOP open gemaakt en aangesloten (zwarte doos, 4 klemmen met afgewerkte oranje kabel erin).
Geen idee wat je kan zien, maar mocht je uit nieuwsgierigheid kijken dan staat mijn postcode en huisnummer nog ergens in de dm en houd ik me aanbevolen, want ik snapte hem ook niet :P
Ach ja.. ik snap hem al. De aannemer krijgt voor adressen die al een actieve koperverbinding hebben, de opdracht om de FTU helemaal naar binnen te brengen. Dus ook het deel na de BOP. Op die manier kan het adres snel gemigreerd worden van koper naar glas.
Bij adressen waar geen actieve koperverbinding is houden ze het bij de BOP, en mag later een provider de rest doen als de bewoner alsnog een abonnement neemt. Alhoewel alleen KPN dat zelf doet. Andere providers kopen dat werk alsnog in bij KPN Netwerk :-)

Volgende stap voor jou is dat KPN (jouw provider) je een installatiepakket gaat sturen met een NT erbij. Die mag je zelf plaatsen en aansluiten op je aanwezig Experiabox. En dan wordt je abonnement en je diensten automagisch gemigreerd naar glas.
Dat is althans zoals het behoort te gaan dus ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:42:
In december was het dan eindelijk zover: ik kon een glasvezelabonnement aanvragen bij KPN. Het sprietje stak al even uit mijn stoep, maar halverwege januari zou ik aangesloten worden.

Niet dus ;) In januari werd ik gebeld door KPN dat het "langer ging duren". Men kon nog niet aangeven hoe lang. Net word ik opnieuw gebeld; mijn order is uit het systeem gehaald, want de opleverdatum is nu verplaatst naar 31 december 2023. Dat schiet niet op dus :D Het gekke is wel dat wanneer ik, met postcode/huisnummer check, op kpn.com kijk er staat "Glasvezel wordt aangelegd op jouw adres. We verwachten dat het tussen maart - april 2023 wordt aangelegd." Dat is inmiddels achterhaald dus gok ik.
Dan ben jij nu ook overgeleverd aan de goden. "Langer duren" is in mijn geval inmiddels 1,5 jaar langer. 4e poging staat bij ons nu op mei juni. Heeft al eerder op mei gestaan, maar dat was een jaar eerder. Daarvoor heeft hij ook al 2x op december gestaan, in 2021 en 2022 om precies te zijn. Het zal mij benieuwen wat er in mei of juni gaat gebeuren. Ik heb zo'n vermoeden: uitstel tot de 3e december op rij.

Maar daar gaat KPN Netwerk je niet over informeren hoor. Die laten helemaal niks van zich horen. :)
Laatste datum die ik van KPN Netwerk heb doorgekregen in actieve communicatie was ergens in mei 2022. Daarna nooit meer wat van ze gehoord. Het is dat ik zelf na het verstrijken van de beloofde datum ga kijken, anders krijg je niets te horen. Het zal ze bij KPN Netwerk echt worst wezen.

Je kunt erop rekenen dat december niet meer is dan een uitstel voor onbepaalde tijd. Zo werken ze bij KPN Netwerk, gewoon ver in de toekomst plannen en daarna weer verschuiven en weer verschuiven en weer verschuiven en weer verschuiven..... Als het eenmaal mis is, dan hoef je er niet op te rekenen dat het binnen redelijke termijn goed komt. Hier heten ze inmiddels al KPN Nietwerk.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2023 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Haha ja ik ga het wel merken. Over anderhalf jaar is mijn nieuwbouwwoning ook klaar, als het goed is ligt daar al glas bij oplevering ;)

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:26:
Haha ja ik ga het wel merken. Over anderhalf jaar is mijn nieuwbouwwoning ook klaar, als het goed is ligt daar al glas bij oplevering ;)
Hoe zeker van je zaak ben je? Als het goed was, had ik inmiddels al bijna 1,5 jaar glasvezel gehad. Probleem is: het is niet goed. Reken maar nergens op tot je de kabel binnen in huis kunt zien. Dan kan het alleen maar meevallen.

KPN houdt ons al dermate lang aan het lijntje, dat ik er niet over peins om met ze in zee te gaan voor een verbinding. Ik kies wel een andere provider, mochten ze ooit per ongeluk toch iets gaan aanleggen hier.

En trap nou maar niet in al die mooie verhaaltjes over "dat andere bedrijf met dezelfde naam". Het is gewoon KPN, maar afdelingen praten daar niet met elkaar en werken vooral langs elkaar heen. Dan lijkt het misschien een ander bedrijf.... dat kan. Maar dat is het niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2023 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:37:
[...]

Hoe zeker van je zaak ben je? Als het goed was, had ik inmiddels al bijna 1,5 jaar glasvezel gehad. Probleem is: het is niet goed. Reken maar nergens op tot je de kabel binnen in huis kunt zien. Dan kan het alleen maar meevallen.
Voor zover ik weet leggen ze bij een nieuwbouw-project (de eerste paal moet de grond nog in) sowieso geen koper meer, dus ik ga er vanuit dat ik tegen die tijd gewoon een glas aansluiting heb. En als ik het in mijn huidige woning met Ziggo uit moet zingen, dan overleef ik dat ook wel.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 19:32
10-6-2022 aanvraag voor glasvezel van onze nieuwbouwwoning gedaan via mijnaansluitingen.nl

Situatie is dat er overal in de straat al glasvezel van kpn ligt, onze nieuwbouwwoning is op een kavel tussen allemaal huizen die er al 20-30 jaar staan. De plek waar wij nu bouwen heeft ook altijd al een bouwbestemming gehad, maar is nog nooit gebeurd, dus logischerwijs ligt daar ook nog niet aan aansluiting. Maar in de straat ligt het dus wel.

Nu, ruim 8 maanden later, gewoon nog geen enkele helderheid of ook maar een schatting wanneer er aangesloten gaat worden. Al tig keer gebeld, maar niemand kan iets zinnigs zeggen. Ook na 8,5mnd krijg ik letterlijk het antwoord: "het is gewoon afwachten"

ON-GE-LOVELIJK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Burnd schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:32:
10-6-2022 aanvraag voor glasvezel van onze nieuwbouwwoning gedaan via mijnaansluitingen.nl

Situatie is dat er overal in de straat al glasvezel van kpn ligt, onze nieuwbouwwoning is op een kavel tussen allemaal huizen die er al 20-30 jaar staan. De plek waar wij nu bouwen heeft ook altijd al een bouwbestemming gehad, maar is nog nooit gebeurd, dus logischerwijs ligt daar ook nog niet aan aansluiting. Maar in de straat ligt het dus wel.

Nu, ruim 8 maanden later, gewoon nog geen enkele helderheid of ook maar een schatting wanneer er aangesloten gaat worden. Al tig keer gebeld, maar niemand kan iets zinnigs zeggen. Ook na 8,5mnd krijg ik letterlijk het antwoord: "het is gewoon afwachten"

ON-GE-LOVELIJK
Bellen heeft ook geen zin. Heb ik ook al een paar keer geprobeerd. Dat is gewoon verspilde moeite. Ze hebben geen idee en als ze met een datum komen, dan klopt het toch niet. Maar dan zijn ze tot die datum in ieder geval weer van je af. Ze willen jou helemaal niet spreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:44:
[...]

Bellen heeft ook geen zin. Heb ik ook al een paar keer geprobeerd. Dat is gewoon verspilde moeite. Ze hebben geen idee en als ze met een datum komen, dan klopt het toch niet. Maar dan zijn ze tot die datum in ieder geval weer van je af. Ze willen jou helemaal niet spreken.
Heb je tussendoor nog wel adem gehaald? Tijdens die rants van vandaag?

@Burnd DM je adres eens? Je zou binnen een week een mail moeten hebben gehad met een akkoord op je aanvraag, of geen akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:09:
[...]

Heb je tussendoor nog wel adem gehaald? Tijdens die rants van vandaag?

@Burnd DM je adres eens? Je zou binnen een week een mail moeten hebben gehad met een akkoord op je aanvraag, of geen akkoord.
Ik heb alle tijd om te ranten. En ik heb ook alle reden om te ranten. En - jaja - ik blijf ranten, want degene die dat kan stoppen geeft al anderhalf jaar niet thuis. :) Make me stop. Sluit dat spul maar aan. Mag onderhand weleens na 1,5 jaar uitstel en doodnegeren.

Als KPN wil dat ik stop, dan hebben ze dat helemaal zelf in handen. Over 4 maanden, misschien..... Zoniet, dan lees je het hier. :) Net als de vorige keer, de keer daarvoor en de keer daarvoor..... En jij weet waarschijnlijk net zo goed als ik, dat de kans heel groot is dat je het over 4 maanden hier weer leest. Er begint namelijk wel een patroon zichtbaar te worden:
- december 2021 (niets)
- mei 2022 (niets)
- december 2022 (niets)
- mei 2023 (place your bets)

Is dat leuk? Nee, helemaal niet. Maarja, ik moet het er ook mee doen. :) En ik was ook niet degene met 3 inmiddels bewezen loze beloftes en nu een 4e belofte waar ik dus ab-so-luut geen enkel vertrouwen meer in heb. Jammer, maar zo liggen de feiten. Ik snap best, dat het voor jou niet leuk is om te lezen. Maar daar mag je je collega's bij KPN Nietwerk op aanspreken, niet mij.

Oja, mijn geld staat op "er komt een derde december in het lijstje en misschien ook nog wel een derde mei".

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2023 17:52 ]

• posttoast
Nou, dat de planning door elkaar loopt is een feit. Waar ik van de week nog gebeld werd door KPN (niet KPN Netwerk!) dat ik niet voor december aangesloten ga worden, staat er net opeens iemand voor de deur om de BOP aan te sluiten. Hierna hoeft er alleen nog maar "even" een stekkertje naar binnen dus.

omniscale.nl

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 07:22
Hoe gaat het aansluiten van de woning in de praktijk als er in de straat glasvezel wordt aangelegd door KPN Netwerk? Ze zijn bij ons in de buurt bezig en het lijkt erop dat de eerste crew klaar is als er een oranje sprietje uitsteekt bij de buitenmuur naast de voordeur. Gaat het aansluiten aan de binnenkant op afspraak? Ik wil namelijk graag thuis zijn en vanochtend werd ik onaangenaam verrast toen er om 7:05 werd aangebeld met de vraag of ik even m'n auto kon verplaatsen.
Volgens de consumentenwebsite van KPN Netwerk wordt onze woning in mei/juni aangesloten. Volgens Fourstack is er FttH beschikbaar vanaf half maart...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

SvenHazejager schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:31:
Hoe gaat het aansluiten van de woning in de praktijk als er in de straat glasvezel wordt aangelegd door KPN Netwerk? Ze zijn bij ons in de buurt bezig en het lijkt erop dat de eerste crew klaar is als er een oranje sprietje uitsteekt bij de buitenmuur naast de voordeur. Gaat het aansluiten aan de binnenkant op afspraak? Ik wil namelijk graag thuis zijn en vanochtend werd ik onaangenaam verrast toen er om 7:05 werd aangebeld met de vraag of ik even m'n auto kon verplaatsen.
Volgens de consumentenwebsite van KPN Netwerk wordt onze woning in mei/juni aangesloten. Volgens Fourstack is er FttH beschikbaar vanaf half maart...
Je sprietje wordt eerst nog afgemonteerd in een BOP. Dat is eenn kastje dat onder je tuin wordt begraven. Vanaf dan kan je een afspraak plannen, in mijn geval kon ik kiezen tussen een aantal data. Je moet dan wel aanwezig zijn, want anders kunnen ze die vezel nooit het huis binnenbrengen ;)

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
BOP hoeft niet. Het kan ook zijn dat de ploeg die het kastje binnen komt ophangen ook buiten de vezel nog door de gevel moet brengen.
En of je dan een afspraak kan maken is ook maar de vraag. Hier kreeg ik gewoon een brief met dan en dan komen we en niet echt een manier om het te verplaatsen (of in ieder geval niet zonder nog maanden extra te moeten wachten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
Barre73 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 00:31:
[...]

Ach ja.. ik snap hem al. De aannemer krijgt voor adressen die al een actieve koperverbinding hebben, de opdracht om de FTU helemaal naar binnen te brengen. Dus ook het deel na de BOP. Op die manier kan het adres snel gemigreerd worden van koper naar glas.
Bij adressen waar geen actieve koperverbinding is houden ze het bij de BOP, en mag later een provider de rest doen als de bewoner alsnog een abonnement neemt. Alhoewel alleen KPN dat zelf doet. Andere providers kopen dat werk alsnog in bij KPN Netwerk :-)

Volgende stap voor jou is dat KPN (jouw provider) je een installatiepakket gaat sturen met een NT erbij. Die mag je zelf plaatsen en aansluiten op je aanwezig Experiabox. En dan wordt je abonnement en je diensten automagisch gemigreerd naar glas.
Dat is althans zoals het behoort te gaan dus ik ben benieuwd...
Dreigt een kastje muur verhaal te worden.. kpn geeft aan niets te kunnen omdat netwerk nog niet gereed heeft gemeld, netwerk geeft aan dat er bij kpn iets verkeerd gaat met mijn migratie.. netwerk ziet namelijk geen migratie verzoek voor mijn adres en ik sta dus op orderbaar… dus vanmiddag kpn maar weer even lastig vallen en kijken waar we uit gaan komen -O-

Edit: kpn heeft een ticket gemaakt voor de technische hoek om te kijken waar het mis gaat. Dus we wachten af

[ Voor 4% gewijzigd door ExiZTeNcE op 16-02-2023 13:41 ]

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

SvenHazejager schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:31:
Fourstack klopt voor geen hout, daar staat bij mij ook allang dat het beschikbaar is. echter steekt het sprietje nog uit de grond. Nog wel:

Aansluiten gaat op afspraak. Ik kreeg netjes een brief op de mat of ik de voorgestelde afspraak kon bevestigen. Een andere optie werd verzocht contact op te nemen met de onderaannemer (Van Gelder zo uit mn hoofd).
In mijn geval, geen probleem, afspraak bevestigd.

Ik had, tijdens de black friday deals, al een KPN abbo afgesloten. Aansluitpakket is binnen, echter, geen NT, of wat dan ook, alleen de Experiaboxv12 en de TV unit.

Ik verwacht dus dat tijdens de afspraak de vezel naar binnen wordt gebracht, afgemonteerd, getest, en presto, internet.

• Theobeest
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 26-05-2024
Als je huurder bent van Vestia in Delft (is nu Stedelink), kan het nog even duren voordat de woningaansluitingen er komen.

Glasvezel is een half jaar geleden ingegraven hier in de straat maar KPNNetwerk gaf steeds maar aan "We hebben toestemming nodig van je pandeigenaar".
Deze week opnieuw gemaild met VolkerWessels Telecom, en eindelijk iemand te pakken gekregen die het uitgezocht heeft.

Dit was het antwoord:
"Ik heb het voor u uitgezocht bij de afdeling die hier over gaat.
Zij geven aan nooit getekende schouwdocumenten van Vestia te hebben ontvangen.
Zolang wij dit niet ontvangen kunnen wij hier helaas ook geen aansluitingen realiseren.
Vestia zal dus de benodigde documenten getekend aan ons moeten retourneren".

Dat schiet dus lekker op.

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
Theobeest schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:32:
Als je huurder bent van Vestia in Delft (is nu Stedelink), kan het nog even duren voordat de woningaansluitingen er komen.

Glasvezel is een half jaar geleden ingegraven hier in de straat maar KPNNetwerk gaf steeds maar aan "We hebben toestemming nodig van je pandeigenaar".
Deze week opnieuw gemaild met VolkerWessels Telecom, en eindelijk iemand te pakken gekregen die het uitgezocht heeft.

Dit was het antwoord:
"Ik heb het voor u uitgezocht bij de afdeling die hier over gaat.
Zij geven aan nooit getekende schouwdocumenten van Vestia te hebben ontvangen.
Zolang wij dit niet ontvangen kunnen wij hier helaas ook geen aansluitingen realiseren.
Vestia zal dus de benodigde documenten getekend aan ons moeten retourneren".

Dat schiet dus lekker op.
Wij huren ook bij Vestia en de glasvezel is hier al enkele maanden geleden afgemonteerd, v.z.i.w. geldt dat voor de hele buurt. Gek dat het bij jullie niet goed gaat.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• Theobeest
Lrrr schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:53:
[...]

Wij huren ook bij Vestia en de glasvezel is hier al enkele maanden geleden afgemonteerd, v.z.i.w. geldt dat voor de hele buurt. Gek dat het bij jullie niet goed gaat.
Gelukkig is dus niet alles fout gegaan bij Vestia Delft, ik heb alle huisnummers van de straat geprobeerd en allemaal de melding "wacht op toestemming".
In ieder geval de mail van WolkerWessels Telecom doorgestuurd naar de woningbouw, en hopelijk wordt er snel actie ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Reneger schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:07:
[...]

Fourstack klopt voor geen hout, daar staat bij mij ook allang dat het beschikbaar is. echter steekt het sprietje nog uit de grond. Nog wel:

Aansluiten gaat op afspraak. Ik kreeg netjes een brief op de mat of ik de voorgestelde afspraak kon bevestigen. Een andere optie werd verzocht contact op te nemen met de onderaannemer (Van Gelder zo uit mn hoofd).
In mijn geval, geen probleem, afspraak bevestigd.

Ik had, tijdens de black friday deals, al een KPN abbo afgesloten. Aansluitpakket is binnen, echter, geen NT, of wat dan ook, alleen de Experiaboxv12 en de TV unit.

Ik verwacht dus dat tijdens de afspraak de vezel naar binnen wordt gebracht, afgemonteerd, getest, en presto, internet.
Fourstack klopt prima maar je moet wel weten wat je daar ziet. Daar staat wat er bestelbaar is, niet per se of dat al in huis is.
Als de plandatum voor je glasaansluiting binnen 120 dagen in de toekomst ligt wordt ie bestelbaar. En dus zie je dat op Fourstack, ook al heb je nog een sprietje bij de voordeur.

@Arjan A alleen VWT gebruikt een BOP. Er zijn nog 6 of 7 aannemers en die gebruiken geen BOP maar brengen de kabel gewoon naar binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 00:18:
[...]

Fourstack klopt prima maar je moet wel weten wat je daar ziet. Daar staat wat er bestelbaar is, niet per se of dat al in huis is.
Als de plandatum voor je glasaansluiting binnen 120 dagen in de toekomst ligt wordt ie bestelbaar. En dus zie je dat op Fourstack, ook al heb je nog een sprietje bij de voordeur.

@Arjan A alleen VWT gebruikt een BOP. Er zijn nog 6 of 7 aannemers en die gebruiken geen BOP maar brengen de kabel gewoon naar binnen.
Zo ken ik er meer. Dan stellen we het anders: Fourstack geeft een administratieve werkelijkheid weer, welke niet noodzakelijkerwijs overeenkomt met de "echte" werkelijkheid. En dat is dus in de volksmond "klopt niet".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:03:
[...]

Zo ken ik er meer. Dan stellen we het anders: Fourstack geeft een administratieve werkelijkheid weer, welke niet noodzakelijkerwijs overeenkomt met de "echte" werkelijkheid. En dat is dus in de volksmond "klopt niet".
Nee. Het heeft niks met administratief of wat dan ook te maken. Ten eerste is Fourstack niet per se bedoeld voor consumenten. Het staat (weer) open maar het is een kale website zonder veel toelichting. En dus snel verkeerd begrepen als je niet precies weet hoe het werkt.

En op het gevaar af om mezelf te herhalen.. Het geeft dus niet weer wat er in je woning zit want daar is het niet voor bedoeld. Dat staat er ook niet maar dat maak jij er in je hoofd zelf van. Het gaat om de definitie van beschikbaar. Voor operators en providers (waar Fourstack voor bedoeld is) is het woord beschikbaar iets heel anders dan voor consumenten.

Als jij naar een wijk verhuist waar 10 jaar geleden glasvezel is aangelegd maar jouw nieuwe woning heeft het niet in huis (maar het rolletje ligt nog in de stoep) dan wil je alleen maar weten of het beschikbaar is. En ja, het is beschikbaar, nadat het alsnog naar binnen wordt getrokken door een aannemer.

Uiteraard zou Fourstack dat onderscheid kunnen weergeven (HC tot in de de woning of HP tot voor/bij de woning) maar dat doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:49:
[...]

Nee. Het heeft niks met administratief of wat dan ook te maken. Ten eerste is Fourstack niet per se bedoeld voor consumenten. Het staat (weer) open maar het is een kale website zonder veel toelichting. En dus snel verkeerd begrepen als je niet precies weet hoe het werkt.

En op het gevaar af om mezelf te herhalen.. Het geeft dus niet weer wat er in je woning zit want daar is het niet voor bedoeld. Dat staat er ook niet maar dat maak jij er in je hoofd zelf van. Het gaat om de definitie van beschikbaar. Voor operators en providers (waar Fourstack voor bedoeld is) is het woord beschikbaar iets heel anders dan voor consumenten.

Als jij naar een wijk verhuist waar 10 jaar geleden glasvezel is aangelegd maar jouw nieuwe woning heeft het niet in huis (maar het rolletje ligt nog in de stoep) dan wil je alleen maar weten of het beschikbaar is. En ja, het is beschikbaar, nadat het alsnog naar binnen wordt getrokken door een aannemer.

Uiteraard zou Fourstack dat onderscheid kunnen weergeven (HC tot in de de woning of HP tot voor/bij de woning) maar dat doet het niet.
Mijn adres stond in 2021 al als "beschikbaar" daar. Dat zegt dus duidelijk helemaal niets. Dan krijg je alleen KPN achter je aan, omdat ze je alvast wel even een verbinding aan willen smeren. Het gaat uit van de planning van KPN Nietwerk en die bestaat niet echt. Dat is allemaal "fictief" en kan best eens 1,5 jaar afwijken van de werkelijkheid. Ik zit inmiddels aan de 4e fictieve datum en in Fourstack is dat nog steeds "beschikbaar". Alleen krijg ik nu KPN niet meer achter me aan, omdat ze daar inmiddels wel weten dat ze me niets gaan verkopen op dit moment. Dat hebben ze in 2021 al geprobeerd namelijk en ik heb die grote doos met spullen (ontvangen begin 2022) in 2022 ook alweer teruggestuurd toen KPN me vroeg om alles aan te gaan sluiten zodat ze Ziggo konden opzeggen en konden gaan leveren.

Glaspoort maakt de handen er begrijpelijkerwijs nog niet aan vuil. Die verwijzen je direct door naar KPN Nietwerk. (Ik zou er mijn naam ook liever niet aan verbinden, als ik Glaspoort was.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Barre73 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 00:18:
[...]

Nee, dat bedoelde ik. Voor de consument is Fourstack niet representatief, want een consument denkt: Maar ik heb geen sprietje in huis, al is het administratief wel correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
ExiZTeNcE schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:24:
[...]

Dreigt een kastje muur verhaal te worden.. kpn geeft aan niets te kunnen omdat netwerk nog niet gereed heeft gemeld, netwerk geeft aan dat er bij kpn iets verkeerd gaat met mijn migratie.. netwerk ziet namelijk geen migratie verzoek voor mijn adres en ik sta dus op orderbaar… dus vanmiddag kpn maar weer even lastig vallen en kijken waar we uit gaan komen -O-

Edit: kpn heeft een ticket gemaakt voor de technische hoek om te kijken waar het mis gaat. Dus we wachten af
@Barre73 even los van de problemen dat kpn netwerk geen migratie order ziet (al vertrouw ik kpn netwerk wat dat betreft het minste in de informatievoorziening) even VWT gesproken om te horen hoe de vlag erbij hangt aan hun kant.. zij geven aan dat de verbinding nog doorgemeten moet worden door hun voordat hij afgemeld wordt.
Maar het idee is toch dat dat gebeurd op het moment dat de BOP geplaatst wordt aangezien ook kpn zelf dan de ftu kan plaatsen? Of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
@Barre73 andersom nog een vraag over Fourstack. Hier zie ik dat er volgens KPN geen koper meer aanwezig is in mijn huis (heb inmiddels ook al iets van 2 jaar de KPN Netwerk glasvezel binnen en neem hierover nu glasvezel af bij T-Mobile).

Betekend dat nu ook dat, indien ik de ruimte in de toekomst nodig heb, ik het IS/RA punt gewoon kan verwijderen? Hij zit nogal op een onhandige plek hier in de meterkast en als ik wat wil uitbreiden ivm zonnepanelen ben ik dat ding liever kwijt dan rijk :+

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
ExiZTeNcE schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:06:
[...]

@Barre73 even los van de problemen dat kpn netwerk geen migratie order ziet (al vertrouw ik kpn netwerk wat dat betreft het minste in de informatievoorziening) even VWT gesproken om te horen hoe de vlag erbij hangt aan hun kant.. zij geven aan dat de verbinding nog doorgemeten moet worden door hun voordat hij afgemeld wordt.
Maar het idee is toch dat dat gebeurd op het moment dat de BOP geplaatst wordt aangezien ook kpn zelf dan de ftu kan plaatsen? Of ben ik nou gek?
Ik heb zelf geen ervaring met de BOP qua projecten helaas. Ik was ook in de veronderstelling dat ze na het meten het adres opleveren, tenzij er voor die tijd al een order is vanuit de provider (in dit geval een migratieorder). Want dan moeten ze de hele aansluiting ook naar binnen door trekken, daar de FTU monteren en afronden. Die migratieorder is er overigens ook echt niet. Dus dat heeft KPN Netwerk je correct verteld.

Op dit moment staat het adres wel op status "Fiber afgewerkt en doorgemeten in een BOP tegen de gevel" maar er ontbreekt nog een opleverdatum. Als VWT die invult en uploadt dan is het adres twee dagen later zichtbaar bij KPN de provider om een migratieorder in te leggen. En dan doet de KPN monteur het laatste stukje.
Omdat de opleverdatum niet is ingevuld, en de plandatum in het verleden ligt, kan KPN de provider momenteel ook geen order inleggen. Dus alle acties ligt bij VWT. Plandatum aanpassen zodat er een order ingelegd kan worden. Of de opleverdatum invullen.
Ik zou pleiten voor het laatste want dan ben je niet meer afhankelijk van de aannemer, maar alleen nog van KPN als provider en hun monteur.

Aanvulling: VWT heeft via bepaalde systemen al te horen gekregen dat jij een bestaande koperklant bent en dat ze de aansluiting dus tot in huis moeten afronden.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 17-02-2023 12:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
ShadowLord schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:12:
@Barre73 andersom nog een vraag over Fourstack. Hier zie ik dat er volgens KPN geen koper meer aanwezig is in mijn huis (heb inmiddels ook al iets van 2 jaar de KPN Netwerk glasvezel binnen en neem hierover nu glasvezel af bij T-Mobile).

Betekend dat nu ook dat, indien ik de ruimte in de toekomst nodig heb, ik het IS/RA punt gewoon kan verwijderen? Hij zit nogal op een onhandige plek hier in de meterkast en als ik wat wil uitbreiden ivm zonnepanelen ben ik dat ding liever kwijt dan rijk :+
Euh... gewetensvraag. Dat jij geen koper meer ziet betekent dat het adres End Of Sale is. Daarna volgt de End Of Life. Normaliter is dat te checken op www.kpnnetwerk.nl door het invullen van je adres. Dan krijg je te zien wanneer je koperverbinding definitief uitgeschakeld wordt. Ik zou aanraden om pas iets te gaan doen na die datum want dan is het echt definitief. Zolang het alleen End Of Sale is, kan dat nog worden terug gedraaid (normaal niet maar er is altijd de mogelijkheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
Barre73 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:14:
[...]

Ik heb zelf geen ervaring met de BOP qua projecten helaas. Ik was ook in de veronderstelling dat ze na het meten het adres opleveren, tenzij er voor die tijd al een order is vanuit de provider (in dit geval een migratieorder). Want dan moeten ze de hele aansluiting ook naar binnen door trekken, daar de FTU monteren en afronden. Die migratieorder is er overigens ook echt niet. Dus dat heeft KPN Netwerk je correct verteld.

Op dit moment staat het adres wel op status "Fiber afgewerkt en doorgemeten in een BOP tegen de gevel" maar er ontbreekt nog een opleverdatum. Als VWT die invult en uploadt dan is het adres twee dagen later zichtbaar bij KPN de provider om een migratieorder in te leggen. En dan doet de KPN monteur het laatste stukje.
Omdat de opleverdatum niet is ingevuld, en de plandatum in het verleden ligt, kan KPN de provider momenteel ook geen order inleggen. Dus alle acties ligt bij VWT. Plandatum aanpassen zodat er een order ingelegd kan worden. Of de opleverdatum invullen.
Ik zou pleiten voor het laatste want dan ben je niet meer afhankelijk van de aannemer, maar alleen nog van KPN als provider en hun monteur.

Aanvulling: VWT heeft via bepaalde systemen al te horen gekregen dat jij een bestaande koperklant bent en dat ze de aansluiting dus tot in huis moeten afronden.
Top! Bedankt weer! Ik ga vwt nog even lastig vallen en wacht geduldig af (niet mijn sterkste punt :-)).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
Barre73 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:23:
[...]

Euh... gewetensvraag. Dat jij geen koper meer ziet betekent dat het adres End Of Sale is. Daarna volgt de End Of Life. Normaliter is dat te checken op www.kpnnetwerk.nl door het invullen van je adres. Dan krijg je te zien wanneer je koperverbinding definitief uitgeschakeld wordt. Ik zou aanraden om pas iets te gaan doen na die datum want dan is het echt definitief. Zolang het alleen End Of Sale is, kan dat nog worden terug gedraaid (normaal niet maar er is altijd de mogelijkheid).
Bedankt voor je antwoord, hiermee kan ik wat. Het gaat me gelukkig ook niet om nu direct het weg te halen, dat is waarschijnlijk pas over een half jaar "nodig". Maar ik denk dat het dan wel kan, zie screenshot hieronder :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K5xUGU1RcVvPxs1ygSyc-GDh9iE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EgGyuBGxF8lmGSbvlO9fcNPM.png?f=fotoalbum_large

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
@Barre73 Zou ik je nog een vraag mogen stellen? Inmiddels is mijn KPN abonnement geannuleerd omdat het te lang duurt voordat de aansluiting in mijn woning gerealiseerd is. Kun jij zien of er inmiddels als iets bekend is wanneer dit voor mij zou gaan gelden?

Als je dit niet wil doen snap ik, maar ik word een beetje gek van de non communicatie. Bij KPN kan ik inmiddels niet meer terecht, aangezien mijn bestelling verdwenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Freudie schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:32:
@Barre73 Zou ik je nog een vraag mogen stellen? Inmiddels is mijn KPN abonnement geannuleerd omdat het te lang duurt voordat de aansluiting in mijn woning gerealiseerd is. Kun jij zien of er inmiddels als iets bekend is wanneer dit voor mij zou gaan gelden?

Als je dit niet wil doen snap ik, maar ik word een beetje gek van de non communicatie. Bij KPN kan ik inmiddels niet meer terecht, aangezien mijn bestelling verdwenen is.
Stuur je adres maar in een DM. En stel de vraag dan even iets helderder want ik weet nu even niet wat je precies wil weten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
Barre73 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:14:
[...]

De foto’s van de ftu van de monteur zijn nooit doorgekomen kennelijk.. dus net op verzoek van vwt foto’s gestuurd zodat ze hem af kunnen gaan melden, doormeten was ook niet meer nodig.
Dus ben benieuwd, je zou bijna denken dat het goed moet gaan komen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 18:06
Laatst ook de brief gekregen om toestemming te geven.
Vandaag maar eens ingevuld.

Vervolgens krijg ik de volgende melding op hun site:
"We hebben je toestemming eerder al succesvol ontvangen voor je eigen gratis glasvezelaansluiting! Bijvoorbeeld via de medewerker aan de deur of tijdens het bezoek van onze glasvezelvoorbereider."

Wat heel knap is, want de brief was de eerste keer dat ik iets over glasvezel gekregen heb.

Daarna kreeg ik nog wel een mail om mn email te bevestigen.
Maar ik vraag mij wel gelijk af hoe goed KPN hun registratie op orde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:35
Even vraag tussendoor, weet niet of ik hier op
Goeie adres ben.
Glaspoort is al in aardig tempo bezig in onze wijk, aanleg zou november worden maar ze graven nou al in onze straten.
Bij aanleg voor
De woning tot in huis Hoelang duurt zoiets?
Aanleg in huis tot activeren, Hoelang duurt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Soppyscroll schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:35:
Even vraag tussendoor, weet niet of ik hier op
Goeie adres ben.
Glaspoort is al in aardig tempo bezig in onze wijk, aanleg zou november worden maar ze graven nou al in onze straten.
Bij aanleg voor
De woning tot in huis Hoelang duurt zoiets?
Aanleg in huis tot activeren, Hoelang duurt dat?
Hangt er helemaal van af: zijn er voldoende monteurs om de laatste meters aan te leggen, is de wijkkast al opgeleverd etc.
De meeste ervaringen in dit topic zijn dat de datum eerder naar een later tijdstip wordt opgeschoven, dan naar voren. Maar je zou geluk kunnen hebben :)

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:35
Arjan A schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:14:
[...]

Hangt er helemaal van af: zijn er voldoende monteurs om de laatste meters aan te leggen, is de wijkkast al opgeleverd etc.
De meeste ervaringen in dit topic zijn dat de datum eerder naar een later tijdstip wordt opgeschoven, dan naar voren. Maar je zou geluk kunnen hebben :)
Heb zelf net gekeken op glaspoort, die geven dec-jan aan 23/24
maar zag ze letterlijk om de bocht van onze straat al graven, toen ik buiten wandeling deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Soppyscroll schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:32:
[...]

Heb zelf net gekeken op glaspoort, die geven dec-jan aan 23/24
maar zag ze letterlijk om de bocht van onze straat al graven, toen ik buiten wandeling deed.
Dec-Jan betekent dat de plandatum op 31-12 staat. Een overduidelijke parkeerdatum zolang ze nog niet ongeveer weten wanneer ze willen aansluiten.
Hoort absoluut niet zo maar het gebeurt helaas wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theobeest
Theobeest schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 23:02:
[...]

Gelukkig is dus niet alles fout gegaan bij Vestia Delft, ik heb alle huisnummers van de straat geprobeerd en allemaal de melding "wacht op toestemming".
In ieder geval de mail van WolkerWessels Telecom doorgestuurd naar de woningbouw, en hopelijk wordt er snel actie ondernomen.
Gisteren wederom contact gehad met Stedelink, en volgens de Stedelink-klantenservice wordt mijn vraag doorgestuurd van collega naar collega zonder dat er actie wordt ondernomen.

Hopelijk word ik vandaag gebeld, en anders ga ik maar naar de huurcommissie, om via die weg de toestemming tot aansluiting voor elkaar te krijgen.
Pagina: 1 ... 23 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te praten over het glasvezel netwerk van KPN NetwerkNL en niet over de diensten van KPN of elke andere provider. Dat laatste mag gewoon in de ervaringen topics die we al hebben:
- Topicreeks: ~[KPN] Ervaringen & Discussie
- Topicreeks: ~[Vodafone / T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie