@
intel_478
Oprecht beschamend om dit verhaal zo te lezen. Wat ik hier denk te zien is iets dat te veel gebeurt. Voordat je de aansluiting binnen hebt wordt er al een migratie/abonnement besteld. Aannemer KPN Netwerk krijgt dan een extra opdracht via een ander systeem om ook de (O)NT te plaatsen en te activeren. 2 handelingen in 1 keer is tenslotte slimmer...
Helaas zie ik vaak dat de aansluiting wel wordt gemaakt en ook gereed wordt gemeld maar dat die tweede opdracht niet wordt gemaakt en dus ook niet gereed wordt gemeld. Dan zit je in een patstelling.
Provider KPN kan geen monteur sturen met die NT want de opdracht ligt bij KPN Netwerk. En pas met het gereed melden of afbreken van die opdracht loopt de leverstraat weer door.
KPN Netwerk kan en wil de opdracht niet afbreken want de aannemer heeft een contract om dat soort dingen uit te voeren.
Dus de aannemer moet terug komen bij jou om die ONT nog te plaatsen en die opdracht gereed te melden.
Kennis van de KPN klantenservice voor dit soort dingen is nihil dus die smijten met termen als FTU en NTU en weten niet wat er aan de hand is. Klantenservice KPN Netwerk ziet wel dat het adres gereed is maar ziet die tweede opdracht niet (ander systeem....) en kijkt wellicht ook niet verder.
Antwoord op je vraag: Nee. Het gereed melden van die opdracht voor het plaatsen van een NT is nodig voor het doorlopen van de levering.
Daarnaast is de kans zeer groot dat je een PON aansluiting krijgt van KPN en dan heb je niet zoveel aan je eigen router. Sinds vandaag kan het wel (met heel veel extra acties) maar in jouw geval loopt die opdracht nog dus dat lukt sowieso niet.
Als je wil kan ik wel even in dat tweede systeem kijken om te zien of ik gelijk heb zodat jij vanaf daar gerichter kan bellen met 1 van de betrokken partijen. Kennis is macht...
Stuur dan even je adres in een DM.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.