[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Pagina: 1 ... 11 ... 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

TF

bla bla

Barre73 schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:52:
[...]

Welke KPN kwam langs? De monteur van de provider of de aannemer van KPN Netwerk?
Aannemer, neem ik aan :)

Nee het was de aannemer. Ze kwamen in opdracht op de kabel naar binnen te werken en de aansluiting compleet te maken.Ze komen binnenkort terug met een graafmachine. Maar aangezien de ziggokabel wel ligt dacht ik dat dit misschien in dezelfde mantelbuis kan. Bij het leggen van de nuts was er iets met de glaskabel waardoor ze hem niet meteen konden leggen

[ Voor 31% gewijzigd door TF op 29-11-2021 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:39
TF schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:57:
[...]

Aannemer, neem ik aan :)

Nee het was de aannemer. Ze kwamen in opdracht op de kabel naar binnen te werken en de aansluiting compleet te maken.Ze komen binnenkort terug met een graafmachine. Maar aangezien de ziggokabel wel ligt dacht ik dat dit misschien in dezelfde mantelbuis kan. Bij het leggen van de nuts was er iets met de glaskabel waardoor ze hem niet meteen konden leggen
Bij het leggen van die Nuts hadden ze dus eigenlijk hetzelfde probleem...maar dan hadden ze wel even een leeg mantelbuisje bij kunnen leggen zodat de eigen aannemer van KPN Netwerk die nu kan gebruiken om de kabel doorheen te duwen naar je meterkast (als ze de kabelrol eenmaal hebben gevonden..).
En nee, mag niet in dezelfde mantelbuis. Kan wel en gebeurt ook wel maar niet bij nieuwbouw normaal gesproken.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:31
Barre73 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:41:
[...]

Het doortrekken van de (UTP) kabel zou je zelf moeten doen of de Guidion monteur tegen meerwerk kosten laten doen.
Dat stopcontact zou je eigenlijk bij KPN Netwerk moeten claimen. Maar ja... of dat lukt?
Gister kwam Guidion/T-Mobile langs. Die meneer gaf binnen 30 seconden al aan dat het niet ging lukken.

Het was
a) niet mogelijk een kabel te trekken door de stroomgoot
b) niet mogelijk om daar een stoompunt aan te leggen

Het order ging geannuleerd worden volgens de meneer. Er was geen oplossing behalve een cosmetische verplaatsing aan te vragen bij Reggefiber (300 euro).

Zojuist offerte ontvangen en het is inderdaad 300 euro.

Wat zal ik nu doen? Moet T-Mobile dit vergoeden?

Dus nog even een keer de situatie:

Meterkast beneden zonder stroompunt met dit kastje gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0lRHNkwuBynLhzPmIYrerdQPFE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7J3NOstT9hmT3ezoQz4ZcHE8.png?f=user_large

Ik woon zelf op de 3e verdieping. Er loopt geen geschikte kabelgoot van de meterkast naar de 3e verdieping. Alleen dus de hoofd(stroom)ader. Maar de Guidion monteur die zelf ook KPN monteur (liet z'n pasje zien) en daarnaast nog elektricien is verzekerde me dat die kabelgoot voor de stroomkabel niet geschikt was.

[ Voor 26% gewijzigd door radeoxx op 30-11-2021 10:52 ]

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-08 13:49

MrMarcie

CFMoto 650MT

radeoxx schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:50:
[...]

../..
[Afbeelding]
../..
Ligt dat kastje er al lang? Die domeinnaam is al een tijdje te koop namelijk ;)

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:31
MrMarcie schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:41:
[...]

Ligt dat kastje er al lang? Die domeinnaam is al een tijdje te koop namelijk ;)
Het is niet precies dit kastje, maar wel zo ongeveer.

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Nu online

TF

bla bla

Barre73 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:31:
[...]

Bij het leggen van die Nuts hadden ze dus eigenlijk hetzelfde probleem...maar dan hadden ze wel even een leeg mantelbuisje bij kunnen leggen zodat de eigen aannemer van KPN Netwerk die nu kan gebruiken om de kabel doorheen te duwen naar je meterkast (als ze de kabelrol eenmaal hebben gevonden..).
En nee, mag niet in dezelfde mantelbuis. Kan wel en gebeurt ook wel maar niet bij nieuwbouw normaal gesproken.
Die mantelbuis is inderdaad gelegd maar hij is geblokkeerd. De kabel etc is ook allemaal gevonden. Ze komen over 2 weken opnieuw proberen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
radeoxx schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:50:
[...]

Gister kwam Guidion/T-Mobile langs. Die meneer gaf binnen 30 seconden al aan dat het niet ging lukken.

Het was
a) niet mogelijk een kabel te trekken door de stroomgoot
b) niet mogelijk om daar een stoompunt aan te leggen

Het order ging geannuleerd worden volgens de meneer. Er was geen oplossing behalve een cosmetische verplaatsing aan te vragen bij Reggefiber (300 euro).

Zojuist offerte ontvangen en het is inderdaad 300 euro.

Wat zal ik nu doen? Moet T-Mobile dit vergoeden?

Dus nog even een keer de situatie:

[Afbeelding]

Ik woon zelf op de 3e verdieping. Er loopt geen geschikte kabelgoot van de meterkast naar de 3e verdieping. Alleen dus de hoofd(stroom)ader. Maar de Guidion monteur die zelf ook KPN monteur (liet z'n pasje zien) en daarnaast nog elektricien is verzekerde me dat die kabelgoot voor de stroomkabel niet geschikt was.
toon volledige bericht
Als die offerte van KPN Netwerk komt zou ik die heel vriendelijk beantwoorden en aangeven dat de aansluiting niet volgens PvE is geplaatst en dat ze de oorspronkelijke overlay-aannemer aansprakelijk dienen te stellen voor het verplaatsen. En dat jij als klant niet geacht kan worden om te weten of een aansluiting volgens PvE is geplaatst of niet.

In die exacte woorden...

PS: KPN monteurs kunnen gewoon een FTU verplaatsing aanvragen via een serviceticket, indien deze FTU locatie dus niet bruikbaar is. Dat kunnen Guidion monteurs ook via hun backoffice. Jammer dat dit dan bij jou als klant wordt neergelegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Nu online

TF

bla bla

Barre73 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:31:
[...]

zouden deze 2 kabels nadeling zijn in 1 mantelbuis denk je? Qua storing / interferentie. Lijkt mij zomaar niet, totaal andere techniek

Edit: ik lees dat glasvezel ongevoelig is voor interferentie. Dus het zou een goede optie zijn situatie mits beide aansluitpunten bij elkaar komen en ze dit toestaan.

[ Voor 11% gewijzigd door TF op 02-12-2021 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skelter94
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-06 09:57
Ik weet niet goed of ik deze vraag hier mag stellen maar ik word toch een beetje wanhopig. In juni 2021 heb ik glasvezel aangevraagd. Zou in week 37 worden geleverd. Niks meer van gehoord. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat 'wegens civiele omstandigheden' de aanleg was verplaatst naar week 49. Dat is deze week. Uiteraard nog niks gehoord van zowel KPNNetwerk als de onderaannemer. Al die tijd moet ik het doen met een 4g router die het hele huis van internet moet voorzien, verre van ideaal dus. Je kan KPNNetwerk bellen tot je een ons weegt maar ze kunnen net zo goed geen personeel inhuren. Het enige wat je te horen krijgt is dat zij de vraag neer zullen leggen bij de onderaannemer. Daar moet je het dan maar mee doen.
Het vervelende is is dat er ook geen koperkabel ligt. Deze is bij de bouw verwijderd (was een oude boerderij, is gesloopt en een 3 onder 1 kap gebouwd.
Mijn buren hebben al wel glasvezel maar ik dus helemaal niets. Ik kan dus ook geen internet via de koperkabel aanvragen en ben dus volledig afhankelijk van KPN. Ziggo kon de aansluiting destijds ook leggen maar omdat ik goede ervaringen had met KPN heb ik toch voor KPN gekozen, grote fout dus...

Heeft iemand dit ook meegemaakt en eventueel zelf actie ondernomen? Wat kan ik in zo'n situatie doen of ben ik volledig afhankelijk van KPNNetwerk? Desnoods graag ik zelf de kabel naar m'n voordeur het boeit me niet, als ik maar fatsoenlijk internet kan krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Skelter94 op 06-12-2021 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
verkeerd topic

[ Voor 116% gewijzigd door Rofdof op 06-12-2021 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Skelter94 Probeer eens contact op te nemen met @Barre73 . Misschien dat hij je wat nadere info kan geven...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
TF schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:44:
[...]
zouden deze 2 kabels nadeling zijn in 1 mantelbuis denk je? Qua storing / interferentie. Lijkt mij zomaar niet, totaal andere techniek

Edit: ik lees dat glasvezel ongevoelig is voor interferentie. Dus het zou een goede optie zijn situatie mits beide aansluitpunten bij elkaar komen en ze dit toestaan.
Coax en glas kunnen prima in 1 buis. En de aansluitpunten komen beide in de meterkast op dezelfde wand (want nieuwbouwhuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Nu online

TF

bla bla

Barre73 schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:58:
[...]

Coax en glas kunnen prima in 1 buis. En de aansluitpunten komen beide in de meterkast op dezelfde wand (want nieuwbouwhuis)
Dan hoop ik dat ze het toestaan want dan hoeven ze niet opnieuw te graven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernste
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:38
Ik ga per begin januari overstappen van T-mobile naar KPN. Nu geeft KPN aan in een brief dat mijn aansluiting aangepast moet worden, en dat hiervoor een monteur moet komen. Ik kwam er bij de chat niet doorheen vandaag, dus vandaar hier mijn vraag, weet iemand wat ze moeten doen dan? Zo ziet mijn huidige aansluiting er uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWVMacDopg9pOub8e9UaJ7boCdk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AKtksR1ECj7FS6StByHnv21p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:40
Ernste schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:07:
Ik ga per begin januari overstappen van T-mobile naar KPN. Nu geeft KPN aan in een brief dat mijn aansluiting aangepast moet worden, en dat hiervoor een monteur moet komen. Ik kwam er bij de chat niet doorheen vandaag, dus vandaar hier mijn vraag, weet iemand wat ze moeten doen dan? Zo ziet mijn huidige aansluiting er uit:

[Afbeelding]
die Patchcoverkap van t-mobile gaat er af en komt een eigen mediaconverter van kpn op te zitten. daar komt de monteur voor aangezien dit vanuit de bus van de monteur geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Binnenkort komen ze de kabel van de voordeur door trekken naar de meterkast om daar zo'n kastje op te hangen. Ik gok dat ze dan een gaatje moeten boren want nu kan je niet van de kruipruimte bij de meterkast komen. Zelf wil ik namelijk al een tijdje een UTP-kabel van de meterkast de kruipruimte in hebben om die weer door te kunnen trekken naar een andere ruimte. Zouden ze dat gaatje ruim genoeg boren om die UTP er nog langs te kunnen poeren? :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Gonadan schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:31:
Binnenkort komen ze de kabel van de voordeur door trekken naar de meterkast om daar zo'n kastje op te hangen. Ik gok dat ze dan een gaatje moeten boren want nu kan je niet van de kruipruimte bij de meterkast komen. Zelf wil ik namelijk al een tijdje een UTP-kabel van de meterkast de kruipruimte in hebben om die weer door te kunnen trekken naar een andere ruimte. Zouden ze dat gaatje ruim genoeg boren om die UTP er nog langs te kunnen poeren? :+
Verkeerde topic: [KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Daar staat hij toch? O-)

offtopic:
Daar hebben ze ook een TR-knop voor, dan kan de crew het daadwerkelijk oplossen in plaats van dat het nog meer off-topics posts kost :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-08 17:03
Gonadan schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:31:
Zelf wil ik namelijk al een tijdje een UTP-kabel van de meterkast de kruipruimte in hebben om die weer door te kunnen trekken naar een andere ruimte. Zouden ze dat gaatje ruim genoeg boren om die UTP er nog langs te kunnen poeren? :+
9 van 10 keer kan je daar nog wel een utp-kabel bij prutsen. Of vragen of ze een extra gat boren. Dat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

RonnieKo schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:59:
9 van 10 keer kan je daar nog wel een utp-kabel bij prutsen. Of vragen of ze een extra gat boren. Dat kan natuurlijk ook.
Even vragen of ze de boor nog een paar keer heen en weer halen? Of gaat er een buis in? ;)

Misschien overtuigen om ook een gaatje in m'n trapkast te doen, ben ik helemaal klaar. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casper956
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-03 16:38
jopoh schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:22:
[...]

die Patchcoverkap van t-mobile gaat er af en komt een eigen mediaconverter van kpn op te zitten. daar komt de monteur voor aangezien dit vanuit de bus van de monteur geleverd wordt.
Deze patchcover gebruikt tmobile niet alleen, xs4all gebruikt deze ook voor de fritzbox 5490 modem dus niet alleen tmobile.

Deze gebruikt kpn zelf niet aangezien kpn zelf geen modem gebruikt om rechtstreeks op de glasvezel aan te sluiten en moet er een andere ftu erop (waarschijnlijk met de nokia media converter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
Gonadan schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:19:
[...]

Even vragen of ze de boor nog een paar keer heen en weer halen? Of gaat er een buis in? ;)
Bij ons was het gewoon een grote boor en een gat. Meer niet. Geen buisje. Of ze een extra gaatje in een andere kast boren. Dat ligt een beetje aan hoeveel tijd ze nodig hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernste
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:38
casper956 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:22:
[...]

Deze patchcover gebruikt tmobile niet alleen, xs4all gebruikt deze ook voor de fritzbox 5490 modem dus niet alleen tmobile.

Deze gebruikt kpn zelf niet aangezien kpn zelf geen modem gebruikt om rechtstreeks op de glasvezel aan te sluiten en moet er een andere ftu erop (waarschijnlijk met de nokia media converter).
Is het wel mogelijk om rechtstreeks het glas in mijn eigen router te prikken? Hoe minder schakels hoe beter 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Vandaag mail gekregen dat ze de glasvezel kabel door een monteur via de voorgevel naar binnen wil brengen. Ze wilden het uitvoeren op 16dec. Helaas die dag is er niemand thuis, bel de uitvoerder op ik zeg van, die week kan alleen de 13e. a.s. maandag dus. Hij zegt geen probleem zetten we jouw huis als eerste op voor aanstaande week.

Tussen 12:00 en 13:00. Zodra dat uitgevoerd is, moet ik dus wachten tot KPN de bundel opstuurt naar mijn huis (Modem en TV ontvanger) Kijk ik op mijnkpn en volg ik mijn bestelling, zie ik 28 dec is de aansluitdatum.

Hoop echt dat de opzegging van Ziggo en aansluiting van KPN vloeiend gaat verlopen en ik eindelijk kan genieten van 1Gbit up/down

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
[...]

Misschien overtuigen om ook een gaatje in m'n trapkast te doen, ben ik helemaal klaar. O-)
Ze behoren een gaatje te boren, zonder buisje de kabel door te voeren en dan af te dichten met stopac of zoiets. In ieder geval iets dat gas- en waterdicht is zodat er geen gas vanuit de meterkast naar de kruipruimte kan komen in geval van een gaslek in je meterkast (of dit altijd zo gedaan wordt laat ik even in het midden...). Gas is altijd gevaarlijk maar zeker in een kruipruimte waar het op kan hopen tot het teveel is...

Daar kan jij geen UTP kabel bij in krijgen dus jouw makkelijkste manier zou zijn om de monteur in kwestie heel vriendelijk te vragen of hij nog een gaatje kan boren. Ik neem aan dat je het zelf niet wil of kan (of geen boor hebt die lang genoeg is)?

Als je daar je UTP kabel doorheen trekt zou ik je wel sterk aanraden die ook af te dichten met zoiets soortgelijks. Vanuit een veiligheids oogpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-08 12:50
Ernste schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:49:
[...]

Is het wel mogelijk om rechtstreeks het glas in mijn eigen router te prikken? Hoe minder schakels hoe beter 😀
Hier ben ik ook wel in geinteresseerd. Alleen dan rechtstreeks in mijn switch om de VLAN's te scheiden en VLAN6 naar de router te sturen. Die switch heeft een SFP poort... dus in theorie zou dit moeten werken. In theorie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-08 17:47
[...]

Aan de ervaringen te lezen is dat dus ook een loterij. Bij mij hebben ze een gat geboord, kabel van onderaf er doorheen gestoken, door een stukje flexbuis gevoerd, en die buis op het gat gedrukt. De kabel zit dus vanaf de vloer meterkast tot aan het ftu in buis.

Maar nou komt het mooie, dat gat is net te klein voor de flexbuis (ik denk 14mm vs 16mm) waardoor de buis er nog geen millimeter in gaat en dus losschiet. Hierdoor is het gat naar de kruipruimte gewoon open. Ik mij dus afvragen waar die muffe lucht in de hal soms vandaan komt… Die buis zit tegenwoordig daarom met een flinke dot pur wel aardig vast aan dat gat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pboelhouwer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:36
asaki schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:18:
[...]

Hier ben ik ook wel in geinteresseerd. Alleen dan rechtstreeks in mijn switch om de VLAN's te scheiden en VLAN6 naar de router te sturen. Die switch heeft een SFP poort... dus in theorie zou dit moeten werken. In theorie :P
Voordat je spullen gaat kopen, misschien handig om dit topic te lezen. Vraag om direct KPN glasvezel in eigen apparatuur te steken komt zo af en toe terug. ;)
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2091168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Barre73 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:48:
Ze behoren een gaatje te boren, zonder buisje de kabel door te voeren en dan af te dichten met stopac of zoiets. In ieder geval iets dat gas- en waterdicht is zodat er geen gas vanuit de meterkast naar de kruipruimte kan komen in geval van een gaslek in je meterkast (of dit altijd zo gedaan wordt laat ik even in het midden...). Gas is altijd gevaarlijk maar zeker in een kruipruimte waar het op kan hopen tot het teveel is...

Daar kan jij geen UTP kabel bij in krijgen dus jouw makkelijkste manier zou zijn om de monteur in kwestie heel vriendelijk te vragen of hij nog een gaatje kan boren. Ik neem aan dat je het zelf niet wil of kan (of geen boor hebt die lang genoeg is)?

Als je daar je UTP kabel doorheen trekt zou ik je wel sterk aanraden die ook af te dichten met zoiets soortgelijks. Vanuit een veiligheids oogpunt.
Dat verklaart wel waarom bij mij inderdaad alles dichtgesmeerd is. Helaas niet met stopaq of zoiets maar gewoon specie volgens mij. Dus ergens iets open maken UTP erdoor en dicht smeren is dan niet zonder meer te doen.

Zelf heb ik inderdaad het gereedschap niet, maar ik ben ook niet zo happig op zomaar de boor tussen het bestaande leidingwerk in m'n meterkast zetten anders had ik gewoon een serieuze boorhamer gehuurd.
Ik ga wel gewoon even vragen wanneer ze er zijn, als er iets mogelijk is heb ik mazzel, zo niet dan moet ik het later alsnog zelf een keer regelen.

Het idee is namelijk wel dat ik aan een modem in m'n meterkast niet zoveel heb. Alle andere aansluitpunten zitten in de woonkamer en er is dus geen leidingwerk beschikbaar om UTP of iets anders bij de TV te krijgen.
Mijn buurman zit met hetzelfde probleem. Die heeft zelfs al KPN besteld maar nog geen idee hoe ze van zijn meterkast bij z'n TV gaan komen en of dat überhaupt de verantwoordelijkheid van de monteur is. Wellicht wordt dat weer een gewone KPN monteur die dan zoiets tegen meerprijs gaat regelen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:39
Ik meldt me ook even in het topic. Ook hier (Arnhem zuid) gaat KPN NetwerkNL graven. Dat zal ergens in januari/februari zijn. De brief voor toestemming is al binnen, de videopresentatie is al gegeven en inmiddels komt de spam dreigmail ook al binnen dat als ik NU beslis, ik een goedkoop glasvezel abonnement kan krijgen.

Anyway, eerste dilemma is waar het kastje moet komen te hangen. Mijn jaren 80 huis heeft een kruipruimte en de KPN en Ziggo aansluiting zitten beiden in de woonkamer. De voorwaarde dat de 3 diensten makkelijk aan te sluiten moeten zijn is daarmee geregeld. Vanaf de meterkast is dat een heel ander verhaal, daar is alleen wel een stroompunt. Schouw moet nog gedaan worden. Heb ik keuze of wordt het kastje in de meterkast gezet?

Dan de aanbieders. Hier wordt het mij compleet onduidelijk. Ik maak wel uit de berichten op dat KPN NetwerkNL overgaat op het monteren van Point-to-Multipoint verbindingen, maar ik weet een paar adressen waar glas ligt en daar zitten allemaal andere dienstverleners op. Is vooraf een beetje te bepalen welke keuze je hebt of is het pas na aanleg? Of zijn sommige aanbieders pas na maanden beschikbaar?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 17:35

thof

FP ProMod
asing schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:21:
(...)
Anyway, eerste dilemma is waar het kastje moet komen te hangen. Mijn jaren 80 huis heeft een kruipruimte en de KPN en Ziggo aansluiting zitten beiden in de woonkamer. De voorwaarde dat de 3 diensten makkelijk aan te sluiten moeten zijn is daarmee geregeld. Vanaf de meterkast is dat een heel ander verhaal, daar is alleen wel een stroompunt. Schouw moet nog gedaan worden. Heb ik keuze of wordt het kastje in de meterkast gezet?
Je hebt zelf de keuze waar het komt, binnen het redelijke natuurlijk. Ik heb hem zelf in de trapkast laten plaatsen i.p.v. in de woonkamer (jaren 30 woning) omdat ik het niet allemaal in het zicht wilde. De meterkast was ook geen optie (geen ruimte en geen stopcontact). Was allemaal geen enkel probleem. Zelfs aangeboden zelf een gootje te leggen voor ze te leggen zodat ze de kruipruimte niet in hoefde, was allemaal niet mogelijk en gingen ze allemaal regelen en hebben ze gedaan ook.
Dan de aanbieders. Hier wordt het mij compleet onduidelijk. Ik maak wel uit de berichten op dat KPN NetwerkNL overgaat op het monteren van Point-to-Multipoint verbindingen, maar ik weet een paar adressen waar glas ligt en daar zitten allemaal andere dienstverleners op. Is vooraf een beetje te bepalen welke keuze je hebt of is het pas na aanleg? Of zijn sommige aanbieders pas na maanden beschikbaar?
Hier een Point-to-Multipoint aansluiting. Je hebt gewoon de keuze voor meerdere providers. Nog niet allemaal omdat ze hun leverstraten aan het aanpassen zijn, maar er is wel keuze. Wel viel mij op dat het aanbod nadat de fysieke aansluiting gereed is, groter is dan voor de aansluiting. Wellicht iets om rekening mee te houden als je ziet dat de enige aanbieders KPN en XS4All zijn. Kun je checken via een postcode check.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Ik sluit me aan bij @thof . Je hebt zeker inspraak in de plek van de FTU maar bedenk wel of het ook voor de aannemer van KPN Netwerk te doen is. Zo te horen is de woonkamer via de kruipruimte goed mogelijk dus zou ik daar op in zetten. Maakt een migratie ook een stuk simpeler.

Wat aanbieders betreft: nieuwe netwerken zijn inderdaad point to multipoint waardoor vrijwel alle aanbieders nog wel beschikbaar zijn (als ze allemaal hun systeem hebben aangepast) maar helaas wel tegen hogere tarieven dan onder andere omstandigheden. Of tegen dezelfde tarieven maar lagere snelheid.
T-Mobile is een goed voorbeeld. Waar mogelijk beschikbaar met 1 Gbit voor 40 euro (of 25 euro in combinatie met mobiel). Op KPN point to multipoint maximaal 100 Mbit voor diezelfde prijs.

En wat dat laatste betreft: het staat elke provider vrij om al voor de werkelijke aansluiting te laten bestellen. Dat geeft natuurlijk wel onzekerheid omdat de planning kan (en zal) veranderen. Vrijwel elke provider doet dit daarom niet en wacht gewoon tot de aansluiting klaar is. Daarna kan je bestellen. KPN is de enige die wel meegaat in het vooraf bestellen maar dan weten ze ook dat de planning en definitieve aansluiting meerdere malen kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:39
Dank @thof en @Barre73

Ik opteer voor de woonkamer, dus dat zal even kruipen worden voor de monteur.

Ik weet een straat die zeer recent is aangesloten. Deze haalde toevallig de krant omdat ze bij het graven door de riolering gingen. T-Mobile is inderdaad beschikbaar *O* maar met een maximum van 100MBit }:| . Er wordt wel 500 en 1000 geleverd, maar alleen door andere partijen Youfone, Online en Freedom. KPN doet het zelf ook en is dan wel de goedkoopste.

Ik vind dat wel bizar, T-Mobile doet niet eens mee met iets aanbieden. Enig idee waar dat aan ligt?

Plan de campagne wordt dus : abonnement van Ziggo even behouden en pas iets wijzigen als ik hier daadwerkelijk glas heb liggen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:28
asing schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:07:
[...]
Ik vind dat wel bizar, T-Mobile doet niet eens mee met iets aanbieden. Enig idee waar dat aan ligt?[...]
T-mobile is het niet eens met de in hun ogen hoge wholesale tarieven van KPN voor 500mbit+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
asing schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:07:
Dank @thof en @Barre73

Ik opteer voor de woonkamer, dus dat zal even kruipen worden voor de monteur.

Ik weet een straat die zeer recent is aangesloten. Deze haalde toevallig de krant omdat ze bij het graven door de riolering gingen. T-Mobile is inderdaad beschikbaar *O* maar met een maximum van 100MBit }:| . Er wordt wel 500 en 1000 geleverd, maar alleen door andere partijen Youfone, Online en Freedom. KPN doet het zelf ook en is dan wel de goedkoopste.
Antwoord:
[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Nu online

TF

bla bla

Het is gelukt om de glasvezel door de mantelbuis te krijgen.Er ligt dus nu een opgerolde glasvezel in de meterkast. Binnenkort komen ze het afmonteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-08 13:49

MrMarcie

CFMoto 650MT

Iemand enig idee hoe lang het duurt als KPN zegt dat ze zsm dat kabeltje komen leggen in je huis (VVE)?

Mijn buren hadden het al maar hier waren er issues. Ze hebben nu de kruipruimte gevonden e.d. en gaan zsm aanleggen. Al proberen te bellen en wordt teruggebeld zeggen ze. Maar dat is ook al weer een week geleden. Terwijl ze 30 november mijn abonnement beloofd hadden. Ik wordt erg ongeduldig, zeker nu mijn buren het al wel hebben. Waarom duurt die duidelijkheid nu zo lang?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-08 00:02
Gonadan schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:29:
[...]

Dat verklaart wel waarom bij mij inderdaad alles dichtgesmeerd is. Helaas niet met stopaq of zoiets maar gewoon specie volgens mij. Dus ergens iets open maken UTP erdoor en dicht smeren is dan niet zonder meer te doen.

Zelf heb ik inderdaad het gereedschap niet, maar ik ben ook niet zo happig op zomaar de boor tussen het bestaande leidingwerk in m'n meterkast zetten anders had ik gewoon een serieuze boorhamer gehuurd.
Ik ga wel gewoon even vragen wanneer ze er zijn, als er iets mogelijk is heb ik mazzel, zo niet dan moet ik het later alsnog zelf een keer regelen.

Het idee is namelijk wel dat ik aan een modem in m'n meterkast niet zoveel heb. Alle andere aansluitpunten zitten in de woonkamer en er is dus geen leidingwerk beschikbaar om UTP of iets anders bij de TV te krijgen.
Mijn buurman zit met hetzelfde probleem. Die heeft zelfs al KPN besteld maar nog geen idee hoe ze van zijn meterkast bij z'n TV gaan komen en of dat überhaupt de verantwoordelijkheid van de monteur is. Wellicht wordt dat weer een gewone KPN monteur die dan zoiets tegen meerprijs gaat regelen?
Een gat in de vloer boren stelt niet veel voor met een boorhamer met een 10 cm boor kom je zeker niet doorheen minimaal 30 cm af langer ergens in een hoek van de meterkast, van leidingwerk heb je niet zo veel last.
En mocht er toevallig een leiding zitten wat een beetje ongelukkig uitkom een houten plankje op leggen kan verder niets mee gebeuren.

Onder de kruipruimte kijken waar evt. de leidingen lopen kan van alles zijn zoals gasleiding verwarming waterleiding of de riolering die langs loopt maar hoeft niet allemaal aanwezig te zijn, en kijk waar de meeste ruimte vrij hebt om een gat te boren.

Gaten die te ruim zijn gewoon met pur dicht spuiten komt ook geen kou van de kruipruimte meer naar boven.

Moet alles nog worden aangesloten glasvezel de woning in bijv. zelf aangeven waar je een vaste aansluit punt wil hebben, hoeft niet in een meterkast te zijn, ze werken vaak wel standaard op die manier maar niet verplicht kan ook in de woonkamer ergens in een hoek bijv.

Zit de vaste aansluit punt al in de meter kast gewoon de modem verleggen gat in de vloer meterkast en ergens in de woonkamer op een punt waar je de modem plaatst ook een gat in de vloer boren en je ziet niks van de kabel meer stukje pvc in het gat slaan en je trekt de kabel UTP of coax wat maar ook er zo door heen, beschadig je de kabel ook niet.

Heb je geen boorhamer vast wel ergens een buurman die er een heeft, en ben je helemaal niet handig ja dan is het een kwestie van uitbesteden.

Wat betreft meerprijs denk dat je het zelf doet stukken goedkoper uit bent aan materiaal ben je niet veel kwijt hooguit den ruw geschat zonder kabel 20 a €25,- met huur boor denk halve dag €25,- precies kan ik het niet zeggen maar vast niet veel meer of je buurman ben je nog voordeliger uit.

[ Voor 6% gewijzigd door J.E. Weinor op 09-12-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
J.E. Weinor schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:11:
[...]
Een gat in de vloer boren stelt niet veel voor met een boorhamer met een 10 cm boor kom je zeker niet doorheen minimaal 30 cm af langer ergens in een hoek van de meterkast, van leidingwerk heb je niet zo veel last.[...]
Dit is hoe ze bij mij, twee woningen terug, een waterleiding raakten en bij het tweede gat een gasleiding. Ga er maar niet vanuit dat de mensen die de leidingen hebben gelegd zich netjes aan alle regels hebben gehouden. "Je ziet er toch niets van als het beton eroverheen is gegoten"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Caelorum schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:26:
[...]

Dit is hoe ze bij mij, twee woningen terug, een waterleiding raakten en bij het tweede gat een gasleiding. Ga er maar niet vanuit dat de mensen die de leidingen hebben gelegd zich netjes aan alle regels hebben gehouden. "Je ziet er toch niets van als het beton eroverheen is gegoten"...
@J.E. Weinor precies wat hierboven gezegd wordt. Mijn meterkast is aardig krap en er gaan immens veel leidingen de grond in. Veel zie je vlak voordat ze er in gaan ook al wat afbuigen dus moet je maar hopen dat ze daarna in een rechte lijn door gaan.
In de kruipruimte ben ik ook al vaker geweest en zo'n beetje elke leiding die ik in huis heb loopt onder die meterkast door. De afvoer gaat daar ook langs en om echt goed bij de onderkant van de meterkast te kunnen komen moet je al een aardig slangenmens zijn.

Het verkrijgen van een serieuze boorhamer met juiste boor is echt geen probleem, ook mijn eigen klusvaardigheden niet. Het is meer dat de potentiële gevolgen van het verkeerd doen aanzienlijk zijn en de urgentie niet hoog genoeg waardoor ik het voor mij uit geschoven heb.
Als dan nu iemand langs komt die daar als het goed is de juiste vaardigheden en kwalificaties voor heeft en ik kan hem bereid vinden het ter plekke voor mij uit te voeren of rekening te houden met mijn wensen dan is dat natuurlijk een win-win.

Al is het maar het dichtsmeren achterwege laten zodat ik eerst wat kan doorvoeren en het later zelf wel afdicht.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Caelorum schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:26:
[...]

In de meterkast zit je gasleiding niet in de vloer gegoten wel er dwars er door heen en vaak kort tegen de muur en dan nog in de gasleiding boren van binnen uit dan zijn het pipos eerste klas.

Ja je hoort wel eens dat ze in een gasleiding boren maar dat gebeurd vanuit buiten de woning, in het in begin met aanleg gebeurde het nog wel eens aan de kant van de meter kast van je woning waar ze naar binnen willen op dat punt zit ook vaak je hoofdleiding gas water en stroom. maar tegenwoordig gaan ze niet meer op dat punt bij de voordeur waar vaak ook je meterkast zit.

Ongeluk kan altijd gebeuren of een complexe situatie wat je niet verwacht dat er een gasleiding in de grond zit. of water leiding.

Maar de glasvezel moet de woning in vaak kruip en dan via de meterkast naar boven de monteur die het gat moet boren is gewoon nalatig geweest en niet opgelet en in complexe situaties mag hij zelf helemaal niet boren alleen staan te boren moet altijd iemand bij zijn.

Heb het zelf meegemaakt met KPN toen nog Reggefiber beetje raar werkvolk vaak ook ZZP'ers uitbesteding en ingehuurd door een detachering bedrijf.

Maar zelf doen gat boren in de meterkast geen probleem kan niet veel mis gaan heb zelfs wel drie gaten in de meter kast geboord in de vloer 2 stroomkabels en een UTP kabel naar buiten toe richting tuin met een 22mm boor want de connector UTP moet wel door de buis kunnen of zelf later een connector op monteren, daar lopen ook de leidingen zelfs de rioleren van de wc liep er onder door gasleiding water leiding allemaal te zien wat waar loopt en welke plek je kunt boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
J.E. Weinor schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:16:
[...]
In de meterkast zit je gasleiding niet in de vloer gegoten wel er dwars er door heen en vaak kort tegen de muur en dan nog in de gasleiding boren van binnen uit dan zijn het pipos eerste klas.
[...]
Zeg dat tegen de bouwers van het appartement waar ik toen woonde. Daar liep die dus wel in de vloer en door de meterkast.
De waterleiding werd geraakt en het water spoot letterlijk tegen het plafond. Vervolgens hebben ze de waterkraan dichtgedraaid en omdat het toch al "stuk" was er vlak naast geboord en de gasleiding geraakt. De loodgieter was not amused door het verhaal (het was ook net naast een muur dus lastig te repareren, lees een stuk muur van 10cm was in zijn geheel weg aan het eind) en de manager van die werklui heeft ter plekke gezegd dat die gast nooit meer in zijn eentje in een meterkast aan het werk mocht.

In dat appartement (op de begane grond) ging de gasleiding dus door de vloer omhoog de meterkast in om vervolgens in de vloer te verdwijnen en in de vloer (dus niet onder) via de gang naar de keuken te verdwijnen.
In mijn jaren 70 woning gaat de gasleiding ook schuin door de vloer en als je daar zou gaan boren zonder op te letten zit je dus ook gewoon in de gasleiding.

Ik zeg niet dat het normaal is, maar ik zou dat boren in de meterkast persoonlijk niet zelf doen, ook al zou ik het wel kunnen. Laat dat maar aan iemand over die ervoor verzekerd is en die de puin mag opruimen als het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Gonadan schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:51:
[...]

@J.E. Weinor precies wat hierboven gezegd wordt. Mijn meterkast is aardig krap en er gaan immens veel leidingen de grond in. Veel zie je vlak voordat ze er in gaan ook al wat afbuigen dus moet je maar hopen dat ze daarna in een rechte lijn door gaan.
In de kruipruimte ben ik ook al vaker geweest en zo'n beetje elke leiding die ik in huis heb loopt onder die meterkast door. De afvoer gaat daar ook langs en om echt goed bij de onderkant van de meterkast te kunnen komen moet je al een aardig slangenmens zijn.

Het verkrijgen van een serieuze boorhamer met juiste boor is echt geen probleem, ook mijn eigen klusvaardigheden niet. Het is meer dat de potentiële gevolgen van het verkeerd doen aanzienlijk zijn en de urgentie niet hoog genoeg waardoor ik het voor mij uit geschoven heb.
Als dan nu iemand langs komt die daar als het goed is de juiste vaardigheden en kwalificaties voor heeft en ik kan hem bereid vinden het ter plekke voor mij uit te voeren of rekening te houden met mijn wensen dan is dat natuurlijk een win-win.

Al is het maar het dichtsmeren achterwege laten zodat ik eerst wat kan doorvoeren en het later zelf wel afdicht.
Oke zover duidelijk maar het lastige is op afstand goed te beoordelen, bij jouw situatie ik zeg ook niet dat het bij jou kan maar algemeen kan het wel om het zelf te doen in meeste situaties.

Als je er foto's van hebt en hier plaatst is de beoordeling van situatie ook makkelijker en uit te leggen van kan het wel of niet zelf te doen of uitbesteden , foto's zeggen vaak meer dan woorden alhoewel soms kan een foto nog lastig te beoordelen zijn ligt vaak ook aan hoe de foto is genomen.

Dat zelf dicht smeren kun je aangeven weet ook eerlijk gezegd niet of dat verplicht dat een monteur dat moet dicht smeren.

Elektra monteurs smeren ook niet dicht de gaten in de vloer meterkast om stroom kabels aan te leggen bijv. inductiekookplaat vaatwasser keuken etc op de apparte groep met ALS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casper956
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-03 16:38
Ernste schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:49:
[...]

Bij mij thuis is de fritzbox rechtstreeks op de glasvezel aangesloten zonder utp kabel er aan te pas komt (gelukkig, andere nt geeft de nodige problemen is mijn ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZq2RVzBcerw8Kc3TiAd_-FIAC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/USvLdX8KYvt8DFsRq7is8PMr.jpg?f=fotoalbum_large

Zo kabel is er doorheen, nu de 2 kastjes nog en dan wachten tot 28 december voor aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ze hebben bij mij alleen dit kastje geplaatst. Klopt het zo wel? Moet er niet nog een kastje geplaatst worden? NT kastje?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkybjiSx6aG7MatKx-r69V--FYk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DerkKAMp9flzgOVPPVB98DF1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 17:35

thof

FP ProMod
Xtr3me4me schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:56:
Ze hebben bij mij alleen dit kastje geplaatst. Klopt het zo wel? Moet er niet nog een kastje geplaatst worden? NT kastje?

[Afbeelding]
Denk dat het er aan ligt of je ook al een (KPN) abonnement hebt aangevraagd. Zit even te denken hoe dat bij mij ging, volgens mij gelijktijdig. Eerst tot aan de gevel en daarna door de kruipruimte inclusief afmonteren, NT en plaatsing KPN Box 12.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Xtr3me4me schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:56:

[Afbeelding]
Als jijzelf al vooraf een omzetting of een nieuw abonnement had aangevraagd en KPN heeft dat niet doorgezet, dan wordt de NT geplaatst door de andere monteur. Op 28 december als ik je goed begrijp.
Als deze wel was doorgezet heeft de glasvezel monteur iets vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Abonnement had ik afgesloten zodra wij de brief kregen dat er KPN glasvezel in de buurt kwam.

Alleen had het abonnement weer opgezegd en een nieuw abonnement via breedbandwinkel afgesloten (85 euro cashback actie)
Nu zei de aannemer dat zij geen opdracht hadden gekregen voor het plaatsen van het NTU kastje, terwijl wel een abo met KPN was afgesloten.
Dus weer KPN gebeld, moet wachten tot woensdag, dan opnieuw naar KPN bellen dan zien zij de afmelding van de aannemer en dan kunnen zij zien of er een KPN Netwerk monteur moet komen of dat alsnog weer via de aannemer een monteur komt.

Ze zei ook, dat als er een KPN Netwerk monteur komt, dat hij zowel de NTU kastje plaatst als de modem aansluit als service. Maar zekere voor het onzekere moest ik woensdag even opnieuw bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Xtr3me4me schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:50:
Abonnement had ik afgesloten zodra wij de brief kregen dat er KPN glasvezel in de buurt kwam.

Alleen had het abonnement weer opgezegd en een nieuw abonnement via breedbandwinkel afgesloten (85 euro cashback actie)
Nu zei de aannemer dat zij geen opdracht hadden gekregen voor het plaatsen van het NTU kastje, terwijl wel een abo met KPN was afgesloten.
Dus weer KPN gebeld, moet wachten tot woensdag, dan opnieuw naar KPN bellen dan zien zij de afmelding van de aannemer en dan kunnen zij zien of er een KPN Netwerk monteur moet komen of dat alsnog weer via de aannemer een monteur komt.

Ze zei ook, dat als er een KPN Netwerk monteur komt, dat hij zowel de NTU kastje plaatst als de modem aansluit als service. Maar zekere voor het onzekere moest ik woensdag even opnieuw bellen.
Het zit iets anders:
KPN Netwerk zou een opdracht voor het plaatsen van de NT moeten ontvangen VOORDAT de aansluiting gemaakt wordt. Alleen dan zullen zij de NT plaatsen tijdens de aansluiting van de kabel.
Komt de opdracht later die dag binnen, dan mogen ze deze annuleren en gaat dit terug naar KPN. Dan doet de KPN monteur het.
En als er geen opdracht is verstuurd doet de KPN Monteur het sowieso.

Ja, het gebeurt regelmatig dat er wel een abonnement is afgesloten maar er geen opdracht komt vanuit KPN naar KPN Netwerk. Is ook geen ramp maar het hele idee is dat een groot aantal mensen dit zelf verder kan aansluiten en dan geen monteur meer nodig heeft. Als die NT er maar op zit en geactiveerd is.
En als je dan toch nog weer moet wachten tot er een KPN monteur is ingepland is dat vervelend.

Je kan nog bellen/chatten met KPN Netwerk om te vragen of er een NT-Install opdracht was ontvangen voor jouw adres. Zo ja, dan moet de KPN Netwerk aannemer terug komen om die af te maken. Zo nee, dan is het voor KPN Neterk geheel klaar en mag de provider (in dit geval ook KPN) het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Barre73 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:55:
[...]

Het zit iets anders:
KPN Netwerk zou een opdracht voor het plaatsen van de NT moeten ontvangen VOORDAT de aansluiting gemaakt wordt. Alleen dan zullen zij de NT plaatsen tijdens de aansluiting van de kabel.
Komt de opdracht later die dag binnen, dan mogen ze deze annuleren en gaat dit terug naar KPN. Dan doet de KPN monteur het.
En als er geen opdracht is verstuurd doet de KPN Monteur het sowieso.

Ja, het gebeurt regelmatig dat er wel een abonnement is afgesloten maar er geen opdracht komt vanuit KPN naar KPN Netwerk. Is ook geen ramp maar het hele idee is dat een groot aantal mensen dit zelf verder kan aansluiten en dan geen monteur meer nodig heeft. Als die NT er maar op zit en geactiveerd is.
En als je dan toch nog weer moet wachten tot er een KPN monteur is ingepland is dat vervelend.

Je kan nog bellen/chatten met KPN Netwerk om te vragen of er een NT-Install opdracht was ontvangen voor jouw adres. Zo ja, dan moet de KPN Netwerk aannemer terug komen om die af te maken. Zo nee, dan is het voor KPN Neterk geheel klaar en mag de provider (in dit geval ook KPN) het doen.
toon volledige bericht
Ik had gebeld naar het 0800-0402 gebeld. Zij zei dat ze nu niks kan zien omdat ze eerst een afmelding van de aannemer moet krijgen. Op basis daarvan kan ze actie ondernemen.

Volgens de aannemer 'Van Gelder' hebben zij geen opdracht gekregen van KPN voor het plaatsen van het NTU kastje.
Ik wacht wel tot woensdag, dan was het zeker dat ze de afmelding binnen zouden hebben, dan bel ik KPN nogmaals na om te vragen wie er nou dat NTU kastje komt plaatsen en wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Xtr3me4me schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:12:
[...]

Ik had gebeld naar het 0800-0402 gebeld. Zij zei dat ze nu niks kan zien omdat ze eerst een afmelding van de aannemer moet krijgen. Op basis daarvan kan ze actie ondernemen.

Volgens de aannemer 'Van Gelder' hebben zij geen opdracht gekregen van KPN voor het plaatsen van het NTU kastje.
Ik wacht wel tot woensdag, dan was het zeker dat ze de afmelding binnen zouden hebben, dan bel ik KPN nogmaals na om te vragen wie er nou dat NTU kastje komt plaatsen en wanneer.
0800-0402 is de provider. En met alle respect: de meeste medewerkers daar weten hier niets of weinig van.
Klantenservice KPN Netwerk : https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/
(Onderaan de pagina).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Barre73 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:29:
[...]

0800-0402 is de provider. En met alle respect: de meeste medewerkers daar weten hier niets of weinig van.
(Onderaan de pagina).
Thanks, dan bel ik die nu op. Benieuwd wat hun zeggen en jeetje 15 min wachttijd ppfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-08 15:32
@Xtr3me4me Wanneer zou je nieuwe abonnement starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Roos79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:42:
@Xtr3me4me Wanneer zou je nieuwe abonnement starten?
28 december volgens de status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Xtr3me4me schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:43:
[...]

28 december volgens de status.
Zal je eigen actie abo aanmelden en weer afmelden en weer aanmelden ook niet voor verwarring hebben gezorgd in deze?
Daarbij het hoeft pas te werken vanaf de 28ste en dat is het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Roos79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:45:
[...]

Zal je eigen actie abo aanmelden en weer afmelden en weer aanmelden ook niet voor verwarring hebben gezorgd in deze?
Daarbij het hoeft pas te werken vanaf de 28ste en dat is het nog niet.
Hoeft ook niet te werken voor de 28e. Mij gaat het erom waarom het NTU kastje niet geplaatst is, dit terwijl er gewoon een abo is afgesloten.

Ik kan geen 1 dag zonder internet, daarbij wil ik de overgang van Ziggo naar KPN zo soepel, zonder hindernis gebeurt hebben.
Dit kan alleen als ik het pakket van KPN binnenkrijg met de v12 modem, het ook direct kan aansluiten en gebruik ervan kan maken de 28e, en niet achteraf toch een monteur ingepland moet worden want ja...NTU kastje staat er niet.

Daarbij vergeet niet, we zitten midden met de feestdagen dat mijn aansluiting actief word gezet. Dus wil dit graag zonder problemen overgeheveld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@Xtr3me4me Helaas een monteur inplannen gebeurt meestal achteraf dat lees je overal op het forum en kan niet vooraf.
Als er iemand komt om aan te sluiten de 28ste dan kan je misschien geluk hebben.
Maar nu ben jij nog geen klant dus kpn zal niks kunnen en je zult je tot kpn Netwerk moeten richten.

Hier zit er enkel nog maar een kastje buiten de gevel
Ben wel al jaren klant bij kpn ben benieuwd hoe het hier verloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Roos79 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:53:
@Xtr3me4me Helaas een monteur inplannen gebeurt meestal achteraf dat lees je overal op het forum en kan niet vooraf.
Als er iemand komt om aan te sluiten de 28ste dan kan je misschien geluk hebben.
Maar nu ben jij nog geen klant dus kpn zal niks kunnen en je zult je tot kpn Netwerk moeten richten.

Hier zit er enkel nog maar een kastje buiten de gevel
Ben wel al jaren klant bij kpn ben benieuwd hoe het hier verloopt
Mij gaat het erom dat of de aannemer of KPN Netwerk het NTU kastje plaatst, zodat ik netjes de 28e de modem kan aansluiten en van glasvezel kan genieten.
Probleem waar ik nu achter probeer te komen, wie dit gaat doen, voor wanneer dit gaat gebeuren (want hier moet dan ook iemand voor thuis zijn) en dat dit gebeurt voor de 28e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Barre73 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:29:
[...]

(Onderaan de pagina).
Heel verhaal, uiteindelijk is het duidelijk dat het FTU kastje actief staat, moet alleen nog teruggekoppeld worden aan KPN. Vervolgens dient KPN provider weer monteur aan te sturen via de aannemer om het NTU kastje te monteren.

Ja ja...ze maken het heel erg gemakkelijk allemaal 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Xtr3me4me schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:23:
[...]

Heel verhaal, uiteindelijk is het duidelijk dat het FTU kastje actief staat, moet alleen nog teruggekoppeld worden aan KPN. Vervolgens dient KPN provider weer monteur aan te sturen via de aannemer om het NTU kastje te monteren.

Ja ja...ze maken het heel erg gemakkelijk allemaal 8)7
Wat een onzin... Ik had iets meer verwacht van de KPN Netwerk klantenservice.
@Xtr3me4me : DM je adres maar, dan kijk ik wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:26

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Heb ook zoiets.
  • Mail van kpn netwerk gehad dat de aansluiting is opgeleverd.
  • Online.nl aangevraagd
  • Na een aantal weken gebeld over de status. Bleek er geen NTU te zijn. Moest kpn netwerk bellen. Die verwezen weer naar online.nl
  • Reactie online.nl: het is een glaspoort aansluiting en daar leveren we niet op. We gooien uw adres uit het systeem en annuleren uw aanvraag.. |:(
  • Op glaspoort.nl staat dat ze niet actief zijn in de regio.. :X
Andere providers op kpnnetwerk.nl geven ook aan niet te kunnen leveren..heb het idee dat het administratief niet helemaal lekker zit..of zou er nog een keer een Kpn monteur moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:04

Wildfire

Joy to the world!

Vandaag op de valreep de glasvezel uiteindelijk na vele maanden wachten binnen gebracht bij het oude huis van mijn ouders -- woensdag is de sleuteloverdracht :P

Beetje raar dat de monteur blijkbaar geen FTU bij had. Je komt glasvezel binnenshuis afmonteren, dan weet je toch hoeveel FTU's je op voorraad moet hebben? Gelukkig kwam hij even later blijkbaar terug en is de glasvezel alsnog afgemonteerd.

Nu alleen nog wachten dat ze in mijn wijk daadwerkelijk bezig gaan. Ik wil mijn glasvezelabonnement opgeleverd krijgen :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-08 20:26
Mr_gadget schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:43:
Heb ook zoiets.
  • Mail van kpn netwerk gehad dat de aansluiting is opgeleverd.
  • Online.nl aangevraagd
  • Na een aantal weken gebeld over de status. Bleek er geen NTU te zijn. Moest kpn netwerk bellen. Die verwezen weer naar online.nl
  • Reactie online.nl: het is een glaspoort aansluiting en daar leveren we niet op. We gooien uw adres uit het systeem en annuleren uw aanvraag.. |:(
  • Op glaspoort.nl staat dat ze niet actief zijn in de regio.. :X
Andere providers op kpnnetwerk.nl geven ook aan niet te kunnen leveren..heb het idee dat het administratief niet helemaal lekker zit..of zou er nog een keer een Kpn monteur moeten komen?
Bijzonder dat je van KPN Netwerk het bericht krijgt.
Als ik op de Glaspoort website kijk, is Online niet als ISP beschikbaar.

https://www.glaspoort.nl/providers/particulier/#nav-inpage

Waarom dacht je dat je dan Online kon aanvragen? Het is ietwat verwarrend omdat KPN Netwerk hier niet de partij is waarmee je te maken hebt voor het glasvezel netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Soundwork schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:05:
[...]

Waarom dacht je dat je dan Online kon aanvragen? Het is ietwat verwarrend omdat KPN Netwerk hier niet de partij is waarmee je te maken hebt voor het glasvezel netwerk...
Een aantal projecten zijn overgenomen door Glaspoort tijdens of vlak na de aanleg door KPN Netwerk. Daarom zijn het nu Glaspoort adressen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-08 21:56
Xtr3me4me schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:48:
[...]
Ik kan geen 1 dag zonder internet, daarbij wil ik de overgang van Ziggo naar KPN zo soepel, zonder hindernis gebeurt hebben.
Dit kan alleen als ik het pakket van KPN binnenkrijg met de v12 modem, het ook direct kan aansluiten en gebruik ervan kan maken de 28e, en niet achteraf toch een monteur ingepland moet worden want ja...NTU kastje staat er niet.
Dan zeg je toch gewoon Ziggo pas op als je KPN verbinding actief is?
Betaal je hooguit 1 maand dubbel maar daar krijg je wel zekerheid voor terug.
Je moet namelijk wel bedenken dat die gasten nu onder megadruk staan. KPN legt ze enorm veel druk op om zoveel mogelijk aan te sluiten. Ook krijgen ze pas betaald als de verbinding werkt. 1 knik in de kabel en alles schuift op.
Dus ik zou even een belletje doen naar Ziggo of ze je abbo nog een maandje extra in de lucht kunnen houden.

Bij mij is 2 weken geleden ook glasvezel aangelegd _/-\o_
Maar ze konden het glas nog niet testen want verderop in de wijk moest de hoofdader nog gelast worden.
Gelukkig loopt mijn Ziggo abbo nog tot april 2022, dus ik heb geen haast (600/40 = snel genoeg).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:35

FreakNL

Well do ya punk?

Nou inderdaad, “niet zonder internet kunnen” strookt totaal niet met je JIT-planning.

Je geeft zelf al aan dat het een beetje onhandig is zo met de feestdagen. Waarom al die haast? Vraag het dan in februari aan…..

Gewoon Ziggo aanhouden voorlopig.

[ Voor 34% gewijzigd door FreakNL op 14-12-2021 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
Hoi,
Xtr3me4me schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:48:
[...]

Daarbij vergeet niet, we zitten midden met de feestdagen dat mijn aansluiting actief word gezet. Dus wil dit graag zonder problemen overgeheveld worden.
Dan pas Ziggo opzeggen als je Glasvezel werkend hebt. Dat heb ik destijds ook gedaan. Dan heb je nog 1 maand zelf om te stekkeren en instellingen in het modem aanpassen mocht dat nodig zijn. Bij mij ging de telefoon na 10 dagen over van Ziggo naar de glasvezel. Dat klopte op de minuut bijna :)

Als je zeker wil weten dat je geen verlies van internet hebt: Zeg pas op nadat je een werkende verbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Mijn internet van Ziggo word pas afgebroken op het moment van activiteit op de glasvezel lijn en dat is nu niet ten sprake.
Waar het hele verhaal om draait is het NTU kastje, die staat er niet terwijl er wel een KPN abo is afgesloten.
Gaat erom dat wanneer ik de v12 box krijg, dat ik de modem wel moet kunnen aansluiten en niet dat ik midden met de feestdagen periode nog tig telefoontjes moet plegen omdat ik het NTU kastje niet heb.

Ik heb vanochtend mail gehad dat mijn glasvezel is aangesloten op het KPN Netwerk, hier zat ik op te wachten. Nu moet ik contact opnemen met KPN (als mijn provider) om een monteur te laten komen om het NTU kastje te komen plaatsen.

Daarna is het wachten tot KPN mij het pakket toe stuurt met de modem en Tv media kastje. Op het moment van aansluiten, dan word Ziggo ingelicht dat de lijn afgebroken mag worden.
Dit heb ik gisteren nog geregeld dat dit zo gebeurt om namelijk niet zonder internet te komen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Laatst online: 19-08 19:57
Bij mij 5 weken geleden de glasvezel binnengebracht in mijn huis(op 5-11).
Er werd iets gemompeld over dat er nog doorgemeten zou moeten worden voor er iets aangevraagd/aangesloten kan worden.

Inmiddels heb ik een reviewmailtje van KPN-netwerk gekregen over hoe ik het aansluiten heb ervaren.
Wat kan ik verwachten over dat doormeten? Waarom gebeurt zoiets niet meteen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-08 21:56
bas-r schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:18:
Er werd iets gemomeld over dat er nog doorgemeten zou moeten worden voor er iets aangevraagd/aangesloten kan worden.

Inmiddels heb ik een reviewmailtje van KPN-netwerk gekregen over hoe ik het aansluiten heb ervaren.
Bij mij in het complex hetzelfde verhaal.
Reden is heel erg simpel, verderop in de wijk moest de hoofdaansluiting nog gelast worden.
Dus geen signaal op de kabel dus er kan niet worden doorgemeten.
Sterker nog, de aannemer van KPN krijgt pas betaald als er doorgemeten is. Dus als ze dat direct kunnen doen, wordt dat zeker gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
bas-r schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:18:
Er werd iets gemompeld over dat er nog doorgemeten zou moeten worden voor er iets aangevraagd/aangesloten kan worden.

Dat reviewmailtje wordt pas verstuurd als je adres gereed is gemeld. Dus dat is blijkbaar wel gedaan. Of dat zonder doormeten is gebeurt laat ik maar even in het midden want dat zou niet mogen...

Maar zo te horen moet je kunnen bestellen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Laatst online: 19-08 19:57
Barre73 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:38:
[...]

Dat reviewmailtje wordt pas verstuurd als je adres gereed is gemeld. Dus dat is blijkbaar wel gedaan. Of dat zonder doormeten is gebeurt laat ik maar even in het midden want dat zou niet mogen...

Maar zo te horen moet je kunnen bestellen nu?
Ik kan helaas nog niet bestellen. Niet direct bij KPN of internetten.nl oid in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
bas-r schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:23:
[...]

Ik kan helaas nog niet bestellen. Niet direct bij KPN of internetten.nl oid in ieder geval.
DM je adres maar even. Ik kan zien wat de status is bij KPN Netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

KPN Provider gebeld, ze hebben nog steeds geen melding binnen gekregen van KPN Netwerk. Nu zegt ze dat ik moet wachten tot vrijdag tot dat ze een monteur kunnen inplannen.

Tjemig met wat voor systemen werken ze daar. KPN Netwerk heeft het eergisteren al doorgegeven per e-mail dat mijn glasvezel nu actief is. Maar monteur moet nog steeds gestuurd worden voor het NTU kastje te plaatsen.
En dit kunnen ze alleen doen wanneer ze de melding binnen hebben gekregen van KPN Netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:13
Ik zag enkele dagen geleden een nieuwe inactieve xPON-"PoP" / splitter kast van KPN openstaan. Daar komt een (rode?) hoofdvezel binnen die door middel van een splitter en die stroken wordt doorgelust naar de klant vezels. Aan de binnenkant zit zo te zien ook geen koelsysteem, waarschijnlijk vanwege het gebrek aan actieve apparatuur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4GhA6O71vt6sDE6G6kSgs1eQsU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IsoALFSA9nFbm5cl1mxGWPqv.jpg?f=fotoalbum_large

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Soundwork schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:05:
[...]

Ik zit dan ook niet bij Glaspoort (Zit niet in hun postcode gebied). Het is KPN netwerk , hier kan ik ook de status zien als ik mijn postcode invul. En daar staat online bij. Ook andere providers waar mijn postcode niet werkt voor glasvezel..

Kreeg van Kpnnetwerk ook de volgende reactie:
Ik zie in ons systeem dat uw aansluiting geheel gereed is voor gebruik. Er hoeft vanuit ons niets meer te gebeuren, de provider moet hier kunnen leveren.
Dus ik snap het niet meer.. Lijkt toch ergens iets fout te gaan. Wie zou de NTU moeten installeren en wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mr_gadget schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:29:
[...]

Ik zit dan ook niet bij Glaspoort (Zit niet in hun postcode gebied). Het is KPN netwerk , hier kan ik ook de status zien als ik mijn postcode invul. En daar staat online bij. Ook andere providers waar mijn postcode niet werkt voor glasvezel..

Kreeg van Kpnnetwerk ook de volgende reactie:

[...]

Dus ik snap het niet meer.. Lijkt toch ergens iets fout te gaan. Wie zou de NTU moeten installeren en wanneer?
Zoals ik al eerder zei: een aantal lopende KPN projecten zijn overgegaan naar Glaspoort. De KPN Netwerk klantenservice behoort dat te checken als je hen belt. En ze behoren te weten dat Online en T-Mobile daar nog niet op kunnen leveren.
Welke woonplaats is dit?

[ Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 15-12-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
timmie1 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:44:
Ik zag enkele dagen geleden een nieuwe inactieve xPON-"PoP" / splitter kast van KPN openstaan. Daar komt een (rode?) hoofdvezel binnen die door middel van een splitter en die stroken wordt doorgelust naar de klant vezels. Aan de binnenkant zit zo te zien ook geen koelsysteem, waarschijnlijk vanwege het gebrek aan actieve apparatuur.
[Afbeelding]
Er staan al meer foto's in dit topic.
Er komt een oranje hoofdkabel binnen op jouw foto zit die er nog niet) en die gaat naar de bovenste lade. Vanaf die lade de rode kabels naar de splitters rechtsbovenin. En vanaf die splitters de gele kabeltjes naar de andere lades (waar de woningen op uitkomen).

En inderdaad geen koeling. In het geheel geen stroomaansluiting in deze kasten.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 15-12-2021 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Barre73 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:32:
[...]

Zoals ik al eerder zei: een aantal lopende KPN projecten zijn overgegaan naar Glaspoort. De KPN Netwerk klantenservice behoort dat te checken als je hen belt. En ze behoren te weten dat Online en T-Mobile daar nog niet op kunnen leveren.
Welke woonplaats is dit?
Goede tip, het gaat om Delfgauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mr_gadget schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:33:
[...]

Goede tip, het gaat om Delfgauw.
Dan bij deze uitsluitsel: Het is absoluut een Glaspoort project.
Overigens verwacht ik niet dat het nog lang duurt voordat T-Mobile en Online beschikbaar komen. Via het Freedom topic las ik al dat een Wholesale contract met Glaspoort goedkoper en gunstiger is dan KPN Wholesale. Dus zal vast wel lukken.

• Soundwork
Barre73 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:12:
[...]

Overigens verwacht ik niet dat het nog lang duurt voordat T-Mobile en Online beschikbaar komen. Via het Freedom topic las ik al dat een Wholesale contract met Glaspoort goedkoper en gunstiger is dan KPN Wholesale. Dus zal vast wel lukken.
Is Glaspoort dan ook een operator op het glasvezelnetwerk in Delfgauw?

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Barre73 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:12:
[...]

Maar ziet Glaspoort er ook uit als KPN? Want ik heb brieven van KPN netwerk gekregen en als je Delfgauw in rijd staat er een groot bord met 'Hier legt KPN glasvezel aan'.
En op glaspoort.nl doet mijn postcode niks maar op kpnnetwerk.nl wel. Dus ik vraag het me af of het klopt.
Maar het zou mooi zijn als je gelijk hebt, als het goedkoper en beter is :P

[ Voor 5% gewijzigd door Mr_gadget op 16-12-2021 12:55 ]

• Soundwork
Mr_gadget schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:51:
[...]

Maar ziet Glaspoort er ook uit als KPN? Want ik heb brieven van KPN netwerk gekregen en als je Delfgauw in rijd staat er een groot bord met 'Hier legt KPN glasvezel aan'.
En op glaspoort.nl doet mijn postcode niks maar op kpnnetwerk.nl wel. Dus ik vraag het me af of het klopt.
Maar het zou mooi zijn als je gelijk hebt, als het goedkoper en beter is :P
Volgens mij gaf @Barre73 toch duidelijk aan dat KPN Netwerk project daar is overgenomen door Glaspoort....
Zie hieronder de betreffende quote...
Barre73 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:18:
[...]

Een aantal projecten zijn overgenomen door Glaspoort tijdens of vlak na de aanleg door KPN Netwerk. Daarom zijn het nu Glaspoort adressen.

• Barre73
Soundwork schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:12:
[...]

Volgens mij gaf @Barre73 toch duidelijk aan dat KPN Netwerk project daar is overgenomen door Glaspoort....
Zie hieronder de betreffende quote...

[...]
Er zijn projecten die helemaal als Glaspoort worden uitgerold inclusief de brieven, borden etc..
En er zijn projecten die al waren gestart als KPN Netwerk en later (op papier) aan Glaspoort worden/zijn overgedragen.
Als bewoner weet je dat laatste niet en dat zou ook niet nodig moeten zijn. Totdat er dus iets niet klopt zoals in dit verhaal met bijvoorbeeld Online.

• Barre73
Soundwork schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:14:
[...]

Is Glaspoort dan ook een operator op het glasvezelnetwerk in Delfgauw?
Moeilijk verhaal en ik kan hier niet alles delen. Het korte antwoord:ja, maar in samenwerking met KPN WBA.

• TF
  • Nu online

TF

bla bla

Vandaag eindelijk de glasvezel werkend! Opvallend hoe eenvoudig ik kon schakelen met de verschillende onderaannemers.

Er is een patchkastje over de tk01 geplaatst met een p2110. Betekent dit dat dat het aon betreft?

• Barre73
TF schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:43:
Vandaag eindelijk de glasvezel werkend! Opvallend hoe eenvoudig ik kon schakelen met de verschillende onderaannemers.

Er is een patchkastje over de tk01 geplaatst met een p2110. Betekent dit dat dat het aon betreft?
Als het GPON staat er ergens het woord PON op. En er is een lampje met "alarm".
Staat er bij de drie lampjes:
Power
Glas
Ethernet

Dan is het AON ja.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 16-12-2021 20:36 ]

• TF
  • Nu online

TF

bla bla

Barre73 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:34:
[...]

Als het GPON staat er ergens het woord PON op. En er is een lampje met "alarm".
Staat er bij de drie lampjes:
Power
Glas
Ethernet

Dan is het AON ja.
Er staat op power, glas, ethernet.

Ik had in een nieuwe wijk, na het lezen van de OP wel gpon techniek verwacht.

• Barre73
TF schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:51:
[...]

Er staat op power, glas, ethernet.

Ik had in een nieuwe wijk, na het lezen van de OP wel gpon techniek verwacht.
Als je alsnog op een bestaande PoP bent aangesloten (eentje die ooit voor nieuwbouw is geplaatst wellicht) krijg je de techniek die er in zat. Dus AON.

• TF
  • Nu online

TF

bla bla

@Barre73 ik lees veel over xgs-pon als de next best thing op glasvezel gebied. Is dit vooral voor gpon beter? Ivm minder demping op je internet snelheid op piekmomenten.

• Barre73
TF schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:57:
@Barre73 ik lees veel over xgs-pon als de next best thing op glasvezel gebied. Is dit vooral voor gpon beter? Ivm minder demping op je internet snelheid op piekmomenten.
Ja. 10 Gbit verdelen over een X aantal klanten is beter dan 2,5 Gbit verdelen.
En XGS-PON is symmetrisch (10/10 Gbit) waar GPON dat niet is (2,5/1,2 Gbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward5x5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 07:17
Enkele weken geleden kreeg ik bericht van KPN NetwerkNL dat ze eindelijk glasvezel gaan aanleggen hier in mijn wijk. Vanochtend stond een "glasvezel voorbereider" van NetwerkNL aan de deur die graag even binnen wilde kijken waar de aansluiting moet komen. Na een paar minuten rondkijken geeft de voorbereider aan dat het niet mogelijk is om glasvezel aan te sluiten. Mijn meterkast zit niet rechtstreeks aan een buitenmuur maar ongeveer een meter naar binnen toe met een toiletruimte ertussen. In de woonkamer zit aan de voorgevel een verwarming dus daar kunnen ze ook niet naar binnen. Omdat er ook geen kruipruimte is die van de voorkant toegankelijk is kunnen ze niets voor me doen. De conclusie, glasvezel is niet mogelijk. Ze komen niet met alternatieven of iets dergelijks maar zeggen gewoon is te moeilijk, doen we niet. Is er nu iets wat ik hier zelf nog mee kan doen? Ik vind het wel erg jammer dat ze tot een meter van mijn voordeur glasvezel leggen en dat ik er vervolgens niks mee kan.

[ Voor 3% gewijzigd door Ward5x5 op 17-12-2021 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ward5x5 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:41:
Enkele weken geleden kreeg ik bericht van KPN NetwerkNL dat ze eindelijk glasvezel gaan aanleggen hier in mijn wijk. Vanochtend stond een "glasvezel voorbereider" van NetwerkNL aan de deur die graag even binnen wilde kijken waar de aansluiting moet komen. Na een paar minuten rondkijken geeft de voorbereider aan dat het niet mogelijk is om glasvezel aan te sluiten. Mijn meterkast zit niet rechtstreeks aan een buitenmuur maar ongeveer een meter naar binnen toe met een toiletruimte ertussen. In de woonkamer zit aan de voorgevel een verwarming dus daar kunnen ze ook niet naar binnen. Omdat er ook geen kruipruimte is die van de voorkant toegankelijk is kunnen ze niets voor me doen. De conclusie, glasvezel is niet mogelijk. Ze komen niet met alternatieven of iets dergelijks maar zeggen gewoon is te moeilijk, doen we niet. Is er nu iets wat ik hier zelf nog mee kan doen? Ik vind het wel erg jammer dat ze tot een meter van mijn voordeur glasvezel leggen en dat ik er vervolgens niks mee kan.
Heel strikt gesproken: Als er geen manier is om volgens de eisen aan te leggen mogen ze dit doen maar wel na overleg met de projectleider.

Maar zit dan die radiator van muur tot muur op die voorgevel? Er zal toch wel aan 1 van beider kanten een ruimte zitten waar ze bij kunnen om te boren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward5x5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 07:17
Barre73 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:50:
[...]

Heel strikt gesproken: Als er geen manier is om volgens de eisen aan te leggen mogen ze dit doen maar wel na overleg met de projectleider.

Maar zit dan die radiator van muur tot muur op die voorgevel? Er zal toch wel aan 1 van beider kanten een ruimte zitten waar ze bij kunnen om te boren?
Aan beide kanten van de radiator is ongeveer 20 cm open tot de muur, en aan de rechterkant loopt er dan ook nog een radiatorbuis over de muur. Blijkbaar is dat te weinig ruimte. De kabel mag niet te dicht langs metaal lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-07 09:57
Ward5x5 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:55:
[...]

Aan beide kanten van de radiator is ongeveer 20 cm open tot de muur, en aan de rechterkant loopt er dan ook nog een radiatorbuis over de muur. Blijkbaar is dat te weinig ruimte. De kabel mag niet te dicht langs metaal lopen.
20cm is niet genoeg voor een gaatje van een centimeter?
De kabel mag niet te dicht langs metaal lopen.
Toch knap hoe ze dan wel glasvezel in hoogspanningslijnen krijgen....
of wanneer er een stalen mantelbuis verplicht is onder asfalt enzo 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door jackaubrey op 17-12-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-08 18:17
Hoe verloopt de eerste aansluiting naar glasvezel als ze het komen afmonteren binnenshuis? Volgens mij moeten ze naar binnen boren, hoe verloopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 22:21
dutchnltweaker schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:08:
Hoe verloopt de eerste aansluiting naar glasvezel als ze het komen afmonteren binnenshuis? Volgens mij moeten ze naar binnen boren, hoe verloopt dit?
Verkeerde topic. Zie
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2052244
(Staat in de waarschuwing onder het topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-08 18:17
Betreft geen werkzaamheden van KPN netwerk toch? dit is KPN zelf die komt aansluiten. Glasvezel is al aangelegd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:33
dutchnltweaker schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:31:
[...]

Betreft geen werkzaamheden van KPN netwerk toch? dit is KPN zelf die komt aansluiten. Glasvezel is al aangelegd namelijk.
Nee. "Naar binnen boren" == netwerk, niet de provider

Sometimes you need to plan for coincidence

Pagina: 1 ... 11 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te praten over het glasvezel netwerk van KPN NetwerkNL en niet over de diensten van KPN of elke andere provider. Dat laatste mag gewoon in de ervaringen topics die we al hebben:
- Topicreeks: ~[KPN] Ervaringen & Discussie
- Topicreeks: ~[Vodafone / T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie