Acties:
  • +2 Henk 'm!

• julianfelix
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 23:05
Worstenbrood94 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:44:
Hoi medetweakers,
Ik ben nog op zoek naar een leuke squad om de uren in BF2042 mee te delen. Iemand geïnteresseerd? Speel zelf op een PS5, mijn PSN ID is Worstenbroodje94
PS5 speler hier! Ik ga je toevoegen. Ik zoek ook nog spelers voor een squad af en toe! Mijn PSN ID: lester1993

Zie jullie online! 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Gaat volgens mij weer niet goed. Hij weigert Breakthrough op te starten. Er zijn toch nog wel storende zaken aanwezig. Ook al meerdere malen gestart met een wapen wat ik nooit gebruik en wat ik ook niet kan wisselen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:29
Met het uur.. its getting better & better.
Zelfs de giga 2042 maps gaan mij bevallen.
Zojuist eerstte potjes met een party gedaan en ja, de nostalgie in Portal spat er vanaf.

Shooter van het jaar. En het komende, met alle updates die zeker gaan volgen.

* en daarbij merk ik al een ergens wat tweaks en patches aan de serverkant. Loopt pretty soepel!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Habbekrats_NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-01 23:35
Haha lekker dan, ik dacht al waarom raak ik echt niemand? (Ja gewoon casual gamer hier).

Dus als console speler ben je gewoon XP meat voor PC aangezien ik crossplay ook niet kan uitzetten & er geen keyboard + mouse support is voor de consoles.

Wat een lachertje

XBL GT: HabbekratzNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Habbekrats_NL schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:49:
[...]

Haha lekker dan, ik dacht al waarom raak ik echt niemand? (Ja gewoon casual gamer hier).

Dus als console speler ben je gewoon XP meat voor PC aangezien ik crossplay ook niet kan uitzetten & er geen keyboard + mouse support is voor de consoles.

Wat een lachertje
Crossplay kun je wel uitzetten. Moet via de Xbox settings.
Echter, je vind dan binnen Portal nauwelijks servers en via AOW zijn de servers ook wat schaarser.

Met crossplay zit je hoofdzakelijk met PC players op een server en dan ben je inderdaad gewoon kanonnenvoer.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Habbekrats_NL schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:49:
[...]

Wat een lachertje
Crossplay kan je alleen uitzetten als je niet in een matchmaking zit of ingame. Dus BF opstarten en meteen in het menu X-Play uitzetten. Dan heb je nergens meer last van.
Rivanov schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:51:
[...]
Echter, je vind dan binnen Portal nauwelijks servers en via AOW zijn de servers ook wat schaarser.
[...]
Bij de full launch van de game wordt het vanzelf beter :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Waarom is er geen console only crossplay?

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:52

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frez schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:37:
#askdice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-01 16:42
Wonderlijk wel dat je meerdere basis controller instellingen hebt voor het rijden met tank. Maar er is er geen een waarbij je gas geeft met de rechter trigger. Dat kan je helaas alleen doen als je alles helemaal zelf gaat instellen.

psn: t-zakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:58

Bozznl

GT: The Bozzz88

Of 'gewoon' input based crossplay... Controllers bij controllers.. K+M bij K+M.

Of de aim assist voor controllers fixen/aanzetten en opschroeven :+.

GT: The Bozzz88

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:26

RawChild

PSN: Rawchild

Toch een bug, reviven werkt af en toe niet. Lijkt vooral niet te werken als je dicht naast een muur ligt.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:31
Idd dit moeten ze echt toevoegen. Of controller only

Was wel goed idee om crossplay uit te zetten ik maakte echt geen schijn van kans tegen pc snipers.

[ Voor 19% gewijzigd door Stylze op 14-11-2021 14:48 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:13
Lol, als dit klopt verklaard het wel e.e.a.
Ik speel zowel op PC als xbox (pre order is geplaats op xbox). Ik merk echt dat ik super slecht ben als ik op de xbox speel. Kan bijna niemand killen etc. terwijl op pc toch wel bovenaan de ranglijsten zit. Vind al een controller niet fijn maar zonder aim-assist tegen PC dan is het inderdaad een verkapte XP farm voor de pc gamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Laatst online: 14-09 13:49
Paar dagen gespeeld, al met al redelijk enthousiast.

Grafisch had ik er meer van verwacht. De eerste, echte nieuwe shooter voor de ps5 (voor mij dan) en ik zie gewoon minder verschil met ps4 titels dan gehoopt. Jammer.

Nieuwe maps zijn echt te groot, zeker op CQ. Ik blijf maar een beetje hangen rond hetzelfde punt om daar mijn kills te maken, gaan soms ronden voorbij waar ik de andere kant niet eens gezien heb.

Vaak games waar ik last heb van lag, rubberbanding (stotterend beeld), irritant.

Als je doodgaat en je lichaam half in een muur ligt, kun je niet meer respawnen. Einde game.

Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Meer mensen die geen Breakthrough kunnen spelen? Zwaar irritant dat de modus wel opstart maar dat je vervolgens in dat scherm blijft hangen. Hopelijk fixen ze dat snel want ik vind die modus leuker dan conquest.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• baswillems1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 00:49
Heel het weekend gespeeld, het is allemaal even wennen. Maar man man man, wat een oorlog/chaos, geweldig. Naarmate je de maps beter leert kennen word het leuker en leuker. De zandstorm in Hourglass, heerlijk, wat een beleving. Er mogen nog een hoop punten worden opgepakt zoals aim assist, bugfixing, tweaks hier en daar. Maar oaverall, wat een game!
[Video: https://drive.google.com/file/d/1BHvNEm8dEkUxSO7M1KTqM_CPJK08G2yD/view?usp=sharing]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stylze
baswillems1 schreef op zondag 14 november 2021 @ 18:37:
Heel het weekend gespeeld, het is allemaal even wennen. Maar man man man, wat een oorlog/chaos, geweldig. Naarmate je de maps beter leert kennen word het leuker en leuker. De zandstorm in Hourglass, heerlijk, wat een beleving. Er mogen nog een hoop punten worden opgepakt zoals aim assist, bugfixing, tweaks hier en daar. Maar oaverall, wat een game!
[Video]
Dit is precies ook mijn ervaring ik snap er echt niks van dat zoveel mensen zo negatief zijn over de game. Natuurlijk moeten er wat dingen gefixed worden , maar ik heb echt in jaren niet zo'n vette game gespeeld als dit, dit is voor mij echt de eerste game op de PS5 waar ik een next gen gevoel ervaar. Echt genieten dit.

Playstation 5

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 12:40

On_E

Housemusic

Stylze schreef op zondag 14 november 2021 @ 18:41:
[...]

Dit is precies ook mijn ervaring ik snap er echt niks van dat zoveel mensen zo negatief zijn over de game. Natuurlijk moeten er wat dingen gefixed worden , maar ik heb echt in jaren niet zo'n vette game gespeeld als dit, dit is voor mij echt de eerste game op de PS5 waar ik een next gen gevoel ervaar. Echt genieten dit.
Ik heb altijd het idee dat tegenwoordig niks meer leuk mag zijn. Het is ‘hip’ om negatief te zijn lijkt het wel eens.

Neemt niet weg dat er nog genoeg te verbeteren valt, maar de basis is er!

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 22:34
On_E schreef op zondag 14 november 2021 @ 19:28:
[...]
Ik heb altijd het idee dat tegenwoordig niks meer leuk mag zijn. Het is ‘hip’ om negatief te zijn lijkt het wel eens.
Precies dit inderdaad..

Eerste dikke game op ps5 waar ik na een jaar eindelijk toegevoegde waarde zie van de ps5.

Bugs heb je altijd die halen ze er nog wel uit!

Vooralsnog tevreden 👌👌

psn: HertogJack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FireBladeX
Het lijkt inderdaad hip om negatief te doen. Mensen zijn beu dat ieder jaar games maar een 'kleine upgrade' krijgen. Nu heeft BF een grote update gekregen, 128 man in een potje... natuurlijk ga je bij release wat problemen hebben. Geen enkel game wordt tegenwoordig bugvrij op de markt gezet. Ik val ook her en der door de map heen, bugged ragdoll etc. maar wat je er voor terug krijgt... man man man. Breakthrough is zo vet maar zoooo lastig. Je wordt letterlijk van alle kanten beschoten. Je moet goed omgaan met je cover want anders ga je zo dood. `Tis echt wat anders dan je 6vs6 call of duty matches :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
FireBladeX schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:21:
Het lijkt inderdaad hip om negatief te doen. Mensen zijn beu dat ieder jaar games maar een 'kleine upgrade' krijgen. Nu heeft BF een grote update gekregen, 128 man in een potje... natuurlijk ga je bij release wat problemen hebben. Geen enkel game wordt tegenwoordig bugvrij op de markt gezet. Ik val ook her en der door de map heen, bugged ragdoll etc. maar wat je er voor terug krijgt... man man man. Breakthrough is zo vet maar zoooo lastig. Je wordt letterlijk van alle kanten beschoten. Je moet goed omgaan met je cover want anders ga je zo dood. `Tis echt wat anders dan je 6vs6 call of duty matches :p
Het moeilijkste aan Breakthrough is om er in te komen. Ik wil best positief zijn maar je wapens niet kunnen kiezen of niet eens kunnen spawnen is voor mij geen reden om halleluja te roepen. Er is genoeg potentie maar gamebreaking bugs horen er niet meer in te zitten bij release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Lekker Ventje schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:34:
[...]

Het moeilijkste aan Breakthrough is om er in te komen. Ik wil best positief zijn maar je wapens niet kunnen kiezen of niet eens kunnen spawnen is voor mij geen reden om halleluja te roepen. Er is genoeg potentie maar gamebreaking bugs horen er niet meer in te zitten bij release.
Mee eens hoor. Die UI bug (wapens niet kunnen kiezen), een match joinen die is afgelopen maar vastgelopen (je wacht 5 min, maar gebeurt niets) en die bug dat je dood bent maar niet respawnt. Deze drie moet top pioriteit zijn van EA/Dice om het te fixen. Ze zijn er iig op de hoogte en werken aan een oplossing.

[ Voor 10% gewijzigd door FireBladeX op 14-11-2021 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Vandaag eventjes Breakthrough gespeeld, maar wat een onpersoonlijk gebeuren is dat dan vergeleken met BF1 en zelfs met BFV.
Had ook best wat performance issues op m'n XsX enorme frame drops en klapte er zelfs een keer uit.
Ben nog niet erg enthousiast over deze BF en blij dat ik die 10 uur trail van EA heb.

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 09:35
Voor mij nu al game of the year , na bf3/bf4 nooit meer hetzelfde gevoel ervaren tot deze kwam .Krijg het gevoel van jaren geleden weer instant terug, man man man genieten zeg.
Wat nu lockdown kom tijd te kort joh haha

Carpe scrotum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 21:42
Kan het kloppen dat er nog geen voice chat is? Mochten er mensen een Squad zoeken: Alekz87 :)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06:34
Ik heb een preorder staan voor de standaard editie op disc voor PS5, maar nu ben ik dus aan het twijfelen om die te annuleren.

Om even te schetsen, ik speel Battlefield op consoles sinds Bad Company 1 en ik heb elke editie gespeeld (BF2:MC op PS2 even buiten beschouwing gelaten omdat ik die enkel offline gespeeld heb).

Ik heb via video's en andere info mezelf een beeld kunnen vormen van de huidige staat van de game en dat beeld is redelijk negatief, ik ben dus nogal verbaasd van de reacties hier. Zeker het feit dat er volgens sommigen gewoon een paar patches nodig zijn om er de shooter van het jaar van te maken. Er lijken gewoon zoveel (basic) dingen te missen of niet goed te werken.

Ik zie ook vergelijkingen met de launch van BF4, akkoord, dat was niet goed, maar de basis was er wel. En dat lijkt nu totaal te ontbreken.

Even een lijstje gemaakt:
  • Geen scorebord
  • Geen statistieken pagina
  • Geen server browser
  • Lobby sluit na de match
  • Er zijn allerlei bewegingsmogelijkheden en animaties die compleet ontbreken (BFV was daar echt het toppunt van)
  • Geen squad spawn screen
  • Geluid is een downgrade van vorige games
  • Weinig wapens op launch
  • Minder destruction
  • Geen ammo/health van teammates pakken
  • Geen dichtsbijzijnde medic indicator
  • Je kan downed teammates niet taggen voor revive
  • Aim assist op consoles staat blijkbaar compleet af (hoe geraakt dat door playtests?)
  • ...
En de lijst stopt daar niet, er zijn nog zoveel andere grote en kleine dingen waarvan ik niet snap dat een AAA game op die manier kan launchen. Het lijkt echt alsof ze gewoon compleet van een leeg blad begonnen zijn en gewoon vergeten zijn dat ze vorige games met goede features hadden.

Het lijkt ook alsof ze misschien wat te veel bij de concurrentie gaan kijken zijn en de geruchten dat de game origineel een BR was lijken alsmaar plausibeler te zijn.

Ik wou echt dat de game goed was, een mix van al het beste uit BF3, 4, 1 en V in een semi-futuristische setting kon niet fout gaan, maar het tegendeel is bewezen ;(

Mijn excuses voor de rant :P

Nu twijfel ik dus om mijn preorder te houden en er in te geloven dat ze alles gaan patchen, of de preorder annuleren en de game binnen een paar maand te halen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 09:35
@MathieuT Tuurlijk zijn er wat opstart probleempjes , ik heb er vertrouwen in dat het goed opgepakt gaat worden.
Waarschijnlijk speelt in mijn geval ook de nostalgie mee , en dit gaat zeker weten een super juweeltje worden.
Ik zit wel weer lekker voor een jaar of 2/3 ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door foxtrot81 op 14-11-2021 22:30 ]

Carpe scrotum

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MathieuT 'Geen dichtsbijzijnde medic indicator' + 'Je kan downed teammates niet taggen voor revive', die komen eraan in een aankomende update.

Maar... Waarom geef je het zelf geen kans door bijvoorbeeld EA Play te nemen? Ik denk dat je eigen mening net wat belangrijker is dan de meningen van mensen op het internet.

Ik ben het eens met veel van jouw punten die eigenlijk gewoon in de game moesten zitten, maar zelf geniet ik ook echt van de game (inmiddels ruim 30 uur op de teller). Voor mij is de basis voor 2042 er gewoon wel :)

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Iemand een idee waarom ik men crosplay niet kan uitzetten Zonder instellingen te veranderen van men Xbox ?

Is gewoon grijs en moet men crosplay blokkeren op men account zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habbekrats_NL
Hebben jullie deze al gezien? https://battlefield2042kbm.com/

Ik heb hem zelf al ondertekend! Dit zou echt een zegen zijn voor mijn K/D! :)

Ben heel benieuwd naar de eerste update, er moet echt heel wat opgepoetst worden. Dit spel is bij lange na nog niet af!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
MathieuT schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:25:
Ik heb een preorder staan voor de standaard editie op disc voor PS5, maar nu ben ik dus aan het twijfelen om die te annuleren.

Om even te schetsen, ik speel Battlefield op consoles sinds Bad Company 1 en ik heb elke editie gespeeld (BF2:MC op PS2 even buiten beschouwing gelaten omdat ik die enkel offline gespeeld heb).

Ik heb via video's en andere info mezelf een beeld kunnen vormen van de huidige staat van de game en dat beeld is redelijk negatief, ik ben dus nogal verbaasd van de reacties hier. Zeker het feit dat er volgens sommigen gewoon een paar patches nodig zijn om er de shooter van het jaar van te maken. Er lijken gewoon zoveel (basic) dingen te missen of niet goed te werken.

Ik zie ook vergelijkingen met de launch van BF4, akkoord, dat was niet goed, maar de basis was er wel. En dat lijkt nu totaal te ontbreken.

Even een lijstje gemaakt:
  • Geen scorebord
  • Geen statistieken pagina
  • Geen server browser
  • Lobby sluit na de match
  • Er zijn allerlei bewegingsmogelijkheden en animaties die compleet ontbreken (BFV was daar echt het toppunt van)
  • Geen squad spawn screen
  • Geluid is een downgrade van vorige games
  • Weinig wapens op launch
  • Minder destruction
  • Geen ammo/health van teammates pakken
  • Geen dichtsbijzijnde medic indicator
  • Je kan downed teammates niet taggen voor revive
  • Aim assist op consoles staat blijkbaar compleet af (hoe geraakt dat door playtests?)
  • ...
En de lijst stopt daar niet, er zijn nog zoveel andere grote en kleine dingen waarvan ik niet snap dat een AAA game op die manier kan launchen. Het lijkt echt alsof ze gewoon compleet van een leeg blad begonnen zijn en gewoon vergeten zijn dat ze vorige games met goede features hadden.

Het lijkt ook alsof ze misschien wat te veel bij de concurrentie gaan kijken zijn en de geruchten dat de game origineel een BR was lijken alsmaar plausibeler te zijn.

Ik wou echt dat de game goed was, een mix van al het beste uit BF3, 4, 1 en V in een semi-futuristische setting kon niet fout gaan, maar het tegendeel is bewezen ;(

Mijn excuses voor de rant :P

Nu twijfel ik dus om mijn preorder te houden en er in te geloven dat ze alles gaan patchen, of de preorder annuleren en de game binnen een paar maand te halen...
Helemaal mee eens hoor. Ook de beta, en dan met name de snelheid, het gebrek aan feedback van de wapens en de operators, viel me echt zwaar tegen. Dit zijn ook geen zaken die ze aan gaan passen.

Enige reden dat ik het toch in de gaten blijf houden is de portal mode. Hoe bevalt dit iedereen die het al speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06:41

Oxigeon

En zo is dat!

J.Gronkjaer schreef op maandag 15 november 2021 @ 00:36:
[...]

Helemaal mee eens hoor. Ook de beta, en dan met name de snelheid, het gebrek aan feedback van de wapens en de operators, viel me echt zwaar tegen. Dit zijn ook geen zaken die ze aan gaan passen.

Enige reden dat ik het toch in de gaten blijf houden is de portal mode. Hoe bevalt dit iedereen die het al speelt?
Heb zelf portal pas 1x gespeeld. Viel toen tegen. Kleine opsomming waardoor het tegenviel.

Map was caspian border
- map leek veel te klein
- veel spelers (word ik hier ook met 128 man gedropt???) En is hierdoor de map te klein?
- had hier crossplay nog aan staan waardoor ik hartstikke overhoop geschoten werd door de pc spelers.

Ervaring was op dit moment dus niet goed. Moet hem vanavond ofzo nog een keertje proberen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Oxigeon schreef op maandag 15 november 2021 @ 06:49:
[...]

Heb zelf portal pas 1x gespeeld. Viel toen tegen. Kleine opsomming waardoor het tegenviel.

Map was caspian border
- map leek veel te klein
- veel spelers (word ik hier ook met 128 man gedropt???) En is hierdoor de map te klein?
- had hier crossplay nog aan staan waardoor ik hartstikke overhoop geschoten werd door de pc spelers.

Ervaring was op dit moment dus niet goed. Moet hem vanavond ofzo nog een keertje proberen.
Ik vond portal ook nog niet heel boeiend snel voor all out war, maar bij portal is elke game natuurlijk compleet anders dus ga daar later wat meer induiken als mensen wat vette ideen daarvoor hebben toegepast.

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 15:09
Na een heel weekend te hebben gespeeld begint het spel wel zijn charme te krijgen. Zo'n 8 uurtjes gespeeld waarvan het meeste gedeelte All Out Warfare Conquest en Breaktrough.

De operators zijn in het begin even wennen maar vind het wel een goeie toevoeging, het geeft meer variatie in de gameplay en persoonlijk heb ik het gevoel dat het alles ook wat gebalanceerder maakt.

Het enige wat mij opvalt is dat die assault rifles ruk zijn, ik mik recht op een enemy en er lijken maar 3 kogels raak te zijn, de helft gaat mis. Gebruik ik een SMG dan gaat het wel goed.

Maps zijn goed, zeer groot en mooi gevarieerd.

Ander groot minpunt is dat wanneer je dood gaat, je niet kunt zien hoeveel medics er in de buurt zijn, waardoor mensen vaak een revive skippen.

Er moeten nog wel wat plooien worden strak gestreken zoals de gunplay van de assault rifles, het scorebord en de indicatie van de medics.

Maar al met al vermaak ik me er kostelijk mee en zie ik wel een mooie toekomst voor de game, mits DICE nog wat puntjes aanpakt en de game goed blijft ondersteunen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:18
Habbekrats_NL schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:32:

Ben heel benieuwd naar de eerste update, er moet echt heel wat opgepoetst worden. Dit spel is bij lange na nog niet af!
Nee gelukkig niet, muist en toetsenbord horen bij een PC. ;w

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

Fuck dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Habbekrats_NL
Haha, lekker non-argumenten:
DoubleDutch schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:59:
[...]

Nee gelukkig niet, muist en toetsenbord horen bij een PC. ;w
Het is natuurlijk super gek dat console spelers die liever op KBM spelen je deze ondersteuning biedt. Net als het feit dat PC spelers ook gewoon een controller kunnen gebruiken.

Daarnaast word je nu als xbox series x speler geforceerd om tegen PC spelers te spelen. Want crossplay optie zit echt heel ver verstopt. Daarnaast vind je bijna geen normale game als je crossplay uitzet. Vervolgens werkt ook aim-assist niet waardoor je letterlijk kanonnenvoer bent voor PC (Lees: Keyboard & mouse) spelers.

DICE/EA hadden ook gewoon ondersteuning kunnen bieden met crossplay opties om wel/niet tegen bepaalde input/platforms te spelen. Everybody happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Laatst online: 23:38

Vagax

Hehe

Meer KB/M ondersteuning is altijd welkom, natuurlijk wel hopelijk dat er een beetje op word gefilterd maar ik vind het super fijn om met muis en toetsebord op mijn Series X te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:39
Vagax schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:25:
Meer KB/M ondersteuning is altijd welkom, natuurlijk wel hopelijk dat er een beetje op word gefilterd maar ik vind het super fijn om met muis en toetsebord op mijn Series X te spelen
Kan dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Overigens, de Art of Battlefield boekje wat in de duurste editie van Battlefield zat is gewoon openbaar toegankelijk 8)7

https://media.contentapi....book-4k-final-english.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door Vagax op 15-11-2021 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Bepaalde games ondersteunen het, ik gebruik het met Cities Skylines, Gears of War, State of Decay en soms met Halo MCC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
Ah, ik interpreteerde hem alsof dat ook al werkte in BF 2042 :)

Ben zoals zo velen voorstander van crossplay (voor max player base) maar wel met zelfde input. Als ik naar gameplay filmpjes kijk van pc snipers dan is dat echt totaal onvergelijkbaar met console snipers. Ook vind ik de algehele turnspeed van mensen met een muis veel te hoog tov console, dit geeft echt een te groot voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 08:35

Nee, dank u!

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

Van mij mogen mensen op de console met muis en toetsenbord spelen, maar vanaf dat moment moet je dan bij de pc spelers horen. Zodat je met crossplay uit niet meer bij controller mensen in de lobby kan komen.
Wel jammer dat crossplay uit ook meteen betekent dat je dan ook niet meer Xbox en Playstation samen hebt.
Wat dat betreft is crossplay aan op dit moment totaal niet aantrekkelijk, behalve voor de PC mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

Ik ben op zolder aan het werk waar mijn xbox staat, denk even een potje spelen tussen het werk door. Maar ik krijg alleen maar een error, kom dus niet online. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 09:24
RawChild schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:47:
Van mij mogen mensen op de console met muis en toetsenbord spelen, maar vanaf dat moment moet je dan bij de pc spelers horen. Zodat je met crossplay uit niet meer bij controller mensen in de lobby kan komen.
Wel jammer dat crossplay uit ook meteen betekent dat je dan ook niet meer Xbox en Playstation samen hebt.
Wat dat betreft is crossplay aan op dit moment totaal niet aantrekkelijk, behalve voor de PC mensen.
helemaal mee eens.

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:18
RawChild schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:47:
Inderdaad, sluit je je muis en toetsenbord aan op de ps of Xbox dat je automatisch in een PC lobby word gegooid,dan heb ik er geen moeite mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

ik probeer deze battelfield toch wat te leren vliegen in helikopters, ik oefen dan in de AI servers.
Ik kan gewoon rondvliegen enzo, maar hoe hang je dat ding stil zodat je gericht kan schieten, wat die eerste standard chopper schiet dan wel raketten, maar die moet je wel heel nauwkeurig afschieten, meter ernaast en je hebt geen kill. Level 20 krijg je een nieuwe chopper die iets meer raketten schiet per keer. (MD 540 nightbird)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:15
Ik ben ook lekker aan het spelen op de Series X, nog de trial, weet nog niet zeker of ik hem ga kopen, hij zal vast binnenkort wel naar EA play komen in Xbox Game Pass.

Wel jammer dat je inderdaad niet zo makkelijk console only lobbies kan kiezen, op de PC zal er altijd gecheat worden en een Series X hacken is toch een stuk moeilijker :)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 15:09
RawChild schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:54:
ik probeer deze battelfield toch wat te leren vliegen in helikopters, ik oefen dan in de AI servers.
Ik kan gewoon rondvliegen enzo, maar hoe hang je dat ding stil zodat je gericht kan schieten, wat die eerste standard chopper schiet dan wel raketten, maar die moet je wel heel nauwkeurig afschieten, meter ernaast en je hebt geen kill. Level 20 krijg je een nieuwe chopper die iets meer raketten schiet per keer. (MD 540 nightbird)
Breek me de bek niet open over de flight controls, die mag ook wel op het lijstje van punten om aan te pakken. Ik mis de optie om BF Veteran controls aan te zetten. Dat vliegen met de stick werkt voor geen meter.

Maar eens in een prive lobby de hele controller mapping met de hand aanpassen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

koop gewoon een PC :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 16:18

Koop lekker een PC, consoles lekker controller gebruiken, of je moet de optie krijgen om niet te matchen met keyboard+mouse users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08

Natuurlijk niet. Anti juist! Ga lekker op een pc spelen. Of steek er tijd in om het met een controller te leren zoals de rest hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Hoe kun je dat zien dat je met KBM samenspeelt? Ik zie enkel XBox logo’s en controllers achter namen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker Ventje schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:09:
Hoe kun je dat zien dat je met KBM samenspeelt? Ik zie enkel XBox logo’s en controllers achter namen staan.
Dan zie je een monitor staan als icoon. Dat zijn PC spelers. Oftewel, 90% van de server bezetting. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 15-11-2021 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baswillems1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 00:49
Ecological schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:57:
Ik ben ook lekker aan het spelen op de Series X, nog de trial, weet nog niet zeker of ik hem ga kopen, hij zal vast binnenkort wel naar EA play komen in Xbox Game Pass.

Wel jammer dat je inderdaad niet zo makkelijk console only lobbies kan kiezen, op de PC zal er altijd gecheat worden en een Series X hacken is toch een stuk moeilijker :)
Deze komt echt niet voor mei 2022 op EA Play, dus weet niet wat je verwacht met binnekort?
Fifa 21 kwam ook pas in mei naar EA Play..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 11:59

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Ik vind de nieuwe maps maar vrij kaal en kil overkomen. Mis de sfeer en destructie. Vind het veel te groot. Iedereen doet maar wat. Heb helemaal niet het gevoel dat ik met het dubbel aantal mensen speel, 128

Battlefield Portal heeft wel potentie. Een potje Rush op Valparaiso is dan wel weer leuk.

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
baswillems1 schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:21:
[...]

Deze komt echt niet voor mei 2022 op EA Play, dus weet niet wat je verwacht met binnekort?
We zullen zien, anders koop ik hem tweedehands ofzo, zo te zien genoeg mensen die ervan af willen haha.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:53
baswillems1 schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:21:
[...]

@Ecological

Volgens mij kan Gamepass Ultimate al beginnen.

[ Voor 0% gewijzigd door YoGi_Berra op 15-11-2021 13:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Ja, dat is de 10 hour trial :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
Ben met name benieuwd of hij volgende week "al" in de angebot is tijdens blackfriday perikelen. Traditiegetrouw was dat met de vorige BF's wel altijd zo, maar dat deze kwamen toen wel al in oktober uit. Nu is het wel erg kort dag op de "officiele" release deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Net een winnende Breakthrough op Manifest, dat is echt zo’n vette map daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 15:47
On_E schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:02:
Net een winnende Breakthrough op Manifest, dat is echt zo’n vette map daarvoor!
Netjes...heb nog niet heel veel Breakthrough gespeeld (5 potjes ofzo) maar in geen van de potjes zijn de attackers langs de eerste set objectives gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habbekrats_NL
Sleeon schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:26:
[...]

Koop lekker een PC, consoles lekker controller gebruiken, of je moet de optie krijgen om niet te matchen met keyboard+mouse users.
Dan kan ik wel bezig blijven. Ik heb een PC (Laptop) voor werk en een series X voor gamen. Ik ben een ex-PC Gamer waar ik shooters altijd met keyboard & mouse heb gespeeld. Ik speel de meeste spellen ook wel met controller, racegames met een stuur, maar multiplayer fps speel ik het liefst op KBM. De leercurve voor een controller is voor mij gewoon te groot met de beschikbare tijd die ik heb.

Voor wat betreft jouw eis, Call of Duty doet dat goed! Daar hebben ze, dus crossplay ook obv input. Werkt perfect! Denk ook dat dat alle bezwaren van eerdere Tweakers zal wegnemen.

En zou het zelf ook wenselijk vinden als je inderdaad op basis van platform & input de crossplay matchmaking doet.

Het risico wat er nu leeft is dat kbm fanaten met een console gaan inzetten op een XIM of Cronus. Dan wordt het kwalijker (want wel KBM maar wordt herkent als controller input dus ook aim-assist) dan native KBM support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:29
Servers hebben het zwaar nu. Rubberbanding, delay. Aii!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 13:02
Niet alles gelezen hier...dus mogelijk al gevraagd :D

Gisteren effe 2 potjes op de PS5 gedaan....vond het zeker tof en ja er zijn nog veel bugs maar kan er zelf zeker wel plezier mee hebben.

Vraag: Kan je ook weer online je loadout enzo veranderen? Via Battlelog (geloof ik?) kon je voor BF4 online je loadout enzo veranderen, dat was altijd wel tof.

Kan dat nu ook dat iemand weet?

PSN: Maichel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefmeister
Maichel schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:52:
Vraag: Kan je ook weer online je loadout enzo veranderen? Via Battlelog (geloof ik?) kon je voor BF4 online je loadout enzo veranderen, dat was altijd wel tof.
Naar mijn weten niet (en was BF4 de laatste waar zoiets uberhaubt kon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Mijn laatste BF was Bad company 2. Ik heb dus 0 referentiekader. Ik vind de game prima! Met de nodige bugs uiteraard, maar dit wordt vast verholpen zsm.

Je merkt wel dat bepaalde wapens/wagens net te overpowered zijn waar door de balans wat scheef loopt. Een hovercraft is bijvoorbeeld net een tank. En een attack helicopter wiped je hele team als de piloot goed is.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alekz87 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:30:
Je merkt wel dat bepaalde wapens/wagens net te overpowered zijn waar door de balans wat scheef loopt. Een hovercraft is bijvoorbeeld net een tank. En een attack helicopter wiped je hele team als de piloot goed is.
Ik vind alleen de raketten van de attack helicopter een stuk minder van de little bird. Met de little bird veeg je infantry weg, met de attack helicopter heb ik het idee dat de raketten weinig doen.

Als je als tegenstander Rao hebt + spelers met een aantal stingers, dan kan dat ook wel eens heel vervelend worden voor de heli's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

ik word sowieso snel van de map geveegd met een heli. zoek ook nog steeds hoe ik stil kan hangen met dat ding haha, krijg de vaat er soms maar amper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:52
Oefenen, Oefenen en nog eens oefenen. :P

Welke heli trouwens?

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Op het moment nog gewoon met de 10uur trial bezig. Wil hem eigenlijk toch wel gaan aanschaffen. Bol heeft op het moment mijn voorkeur. De steelcase edition voor 67 euro. Zijn er adresjes waar die al rond de 60 te krijgen is? Zowel pricewatch als budgetgaming zeggen van niet

Edit: ps5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Oxigeon schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:41:
Op het moment nog gewoon met de 10uur trial bezig. Wil hem eigenlijk toch wel gaan aanschaffen. Bol heeft op het moment mijn voorkeur. De steelcase edition voor 67 euro. Zijn er adresjes waar die al rond de 60 te krijgen is? Zowel pricewatch als budgetgaming zeggen van niet
Op de grijze markt is het hij 55 euro voor een EU key, hier had ik hem ook vandaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:45
Ik heb er nu ongeveer 15 uur inzitten en ik ben toch wel onder de indruk.

-Mijn maakt het niet uit dat er geen scoreboard in zit, want ik ben toch niet de beste van het spel :)
-De beste gun van de beta moet je zo snel mogelijk vervangen. De 2e Assault en die pp9 zijn zoveel beter.
- Ik vind de mappen echt heel tof. Gisteren ook even portal gespeeld en de oude en nieuwe mappen verschillen wel heel erg. Zelf roep ik gewoon vaak een voertuig op om vervolgens snel naar een relevant punt te gaan.
- ik speel eigenlijk alleen conquest en de punten zijn echt goed. Dat het daarom wat kaler is lijkt mij vrij logisch. Het gaat om de conquest punten. Ik ben wel van mening dat grotere maps het niet altijd beter maken.
- gecombineerde vlaggen(A1 + A2) vind ik een fijne nieuwe feature. Sowieso speel ik vaak dit soort locaties omdat je dan lekker tussen 2 locaties gaat aanvallen en verdedigen.
-Deze build is zoveel beter dan de beta, maar toch lagged het regelmatig. Verder vallen de bugs me erg mee. Reload blijft soms in het scherm staan. Soms blijf ik ergens tussen zitten.
- De tornado's zijn eigenlijk wel een gimmick en voegen vrij weinig toe. Gisteren 1 x gehad dat ik een voordeel had van de tornado toen ik vast zat tussen veel vijanden. Maar overal het algemeen doet het me weinig.
-Grafisch vind ik het prima, zeker als je het afzet om hoe groot de map is. Vergelijk dit maar eens met COD.
-Geluid vind ik wel echt heel zwak, ik hoop dat dit nog iets verbetert gaat worden.
-Het lijkt me ook beter dat controller gamers alleen met controller gamers spelen en niet met keyboard gamers.
-Helikopters blijven OP. Ik heb dit nooit begrepen, een little bird zou je toch met 1 rpg neer moeten krijgen.
-Geldt ook voor de hovercraft. Dit zal nog wel aangepast worden lijkt me.
-Levelen gaat best snel, zelf ben ik inmiddels level 19.
-Portal is ook leuk! Maar met 128 man spelen op een map die eigenlijk voor 32 is vind ik wel rommelig.
-Het XP farmen vind ik echt genant. Die lui zijn gewoon sneu, sorry maar echt, bah.

Al met al ben ik er wel blij mee. Het schijnt dat er komende vrijdag een patch komt. Hopelijk lost dit een aantal zaken op. Maar ik blijf het voorlopig lekker veel spelen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Ik wil zo graag een fps die ik de komende tijd lekker kan spelen, maar 2042 is dat voorlopig nog niet voor me.

Wat me toch wel opvalt is dat de BF Youtubers die ik volg (Westie/jackfrags/SQUID Gaming/TheTacticalBrit/TheBrokenMachine) nog geen full review video's hebben uitgebracht.

Vind dat toch wel een teken aan de wand.

De enige die een iets kritischere video heeft uitgebracht is LevelCapGaming.

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Zijn jullie al cheaters tegengekomen? Dit is de reden waarom ik het liefst alleen met console spelers speel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefmeister
Ecological schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:57:
Zijn jullie al cheaters tegengekomen? Dit is de reden waarom ik het liefst alleen met console spelers speel :)
Vallen die nu niet (of nauwelijks) op zonder scoreboard? ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Srvv93
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-09 21:57
Hoewel er bij vlagen echt wel momenten zijn waarop ik me vermaak, ben ik overall toch behoorlijk teleurgesteld. En dan niet vanwege de bugs, lag of gunplay, want dat kan allemaal echt wel gefixt/getweakt worden.

Uit alles blijkt dat dit oorspronkelijk een Battle Royale-game had moeten worden - zie bijvoorbeeld het missende scorebord - maar dat ze de plannen lastminute hebben gewijzigd en er een 'normale' FPS van hebben gemaakt. Het gevolg is echter dat het nu geen van beiden is. De balans tussen de sfeer ingame (het chaotische oorlogsgevoel) en die van na de wedstrijd (de Apex-achtige specialists met hun bijdehante oneliners) is compleet zoek. Sowieso mis ik de ouderwetse classes enorm.

Dat je na elke game uit de lobby wordt gekickt en weer een nieuwe server moet zoeken (waardoor je 9/10 keer dezelfde maps speelt en halverwege of zelfs aan het einde van een game erin komt) vind ik ook echt een gamebreaker. Na een spannende pot wil ik gewoon in dezelfde lobby kunnen blijven en met - grotendeels - dezelfde spelers een nieuwe game beginnen. En hallo, waar is de server browser?

Erg jammer, want ik weet nog hoe hyped ik was toen ik de reveal trailer zag. Met de trailer van BFV in mijn achterhoofd dacht ik dat ze daar van hadden geleerd. Helaas zegt een trailer dus helemaal niets, want BFV voelt gek genoeg meer als een Battlefield game dan 2042. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim01
DeWaanzin schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:07:
Ik wil zo graag een fps die ik de komende tijd lekker kan spelen, maar 2042 is dat voorlopig nog niet voor me.

Wat me toch wel opvalt is dat de BF Youtubers die ik volg (Westie/jackfrags/SQUID Gaming/TheTacticalBrit/TheBrokenMachine) nog geen full review video's hebben uitgebracht.

Vind dat toch wel een teken aan de wand.

De enige die een iets kritischere video heeft uitgebracht is LevelCapGaming.

[YouTube: Battlefield 2042 First Impressions & Gameplay - Big Wins, Big Fails]
Dat ze nog geen reviews hebben gemaakt is toch niet zo heel verwonderlijk? Om een goed beeld van BF2042 te krijgen zul je toch minimaal wel 40 uur moeten spelen. Dat dit niet binnen een paar dagen lukt lijkt mij vrij normaal

Zit nu op +/- 10 uur en heb nog niet eens alle maps in All Out Warefare gespeeld en nog bijna geen nieuwe wapens/voertuigen unlocked

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schil1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-01 14:18
Het enige waar ik me echt aan irriteer is dat je je loadout niet pre match kan aanpassen, voor de rest vermaak ik me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Die reviews zullen pas komen na vrijdag. Vrijdag komt er natuurlijk de dayone patch uit. De mensen die nu aan het spelen zijn waaronder ook ikzelf spelen eigenlijk een veredelde bèta.

Deze mensen mogen de servers gaan testen voor aankomende vrijdag. Ook zullen er hier en daar natuurlijk al wat dingetjes getweakt worden.

Hovercraft etc zijn veel te sterk. Hoe vaak moet je hier wel niet een bazooka op knalle ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Schil1 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:23:
Het enige waar ik me echt aan irriteer is dat je je loadout niet pre match kan aanpassen, voor de rest vermaak ik me prima.
Idd. Voordat je weet welk level je speelt moet je in t hoofdmenu al een keuze maken. Vreemd… ik doe daarom soms “redeploy” in het begin, soort suïcide;). Nadeel is dat je dan als enige 5 minuten aan het rennen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Stefmeister schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:21:
[...]

Misschien toch maar crossplay uitzetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Er is nog wel wat werk te doen voor Dice. Er zijn er nu teveel die ontdekt hebben dat die hoovercraft ideaal is om tegenstanders overhoop te rijden terwijl je zelf nauwelijks aangepakt kunt worden. En als ik door een sniper vanaf het raketgebouw neergeknald wordt terwijl ik bij de raket aan de andere kant van de map sta lijkt me dat wat OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Dat je steeds uit de lobby gaat na een potje is inderdaad erg vervelend. Zo kom je steeds in games die al bezig waren…

Toch is de chaos met 128 spelers in Breakthrough echt top vind ik en ben ik overall wel tevreden met de game ondanks dat er ook nog genoeg werk aan de winkel is.

[ Voor 40% gewijzigd door On_E op 16-11-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefmeister schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:21:
[...]

Een scoreboard hoeft ook weer niet alles te zeggen over een speler ;) Iemand die 60-1 staat kan ook gewoon goed zijn met een wapen of voertuig. Ik denk dat je daarvoor ook een goede kill feed moet hebben die de kills (en het liefst ook headshots) toont van squad / nearby / team / alle spelers in de server.

Maar ik ben zelf nog geen cheaters tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker Ventje schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:53:
Er is nog wel wat werk te doen voor Dice. Er zijn er nu teveel die ontdekt hebben dat die hoovercraft ideaal is om tegenstanders overhoop te rijden terwijl je zelf nauwelijks aangepakt kunt worden. En als ik door een sniper vanaf het raketgebouw neergeknald wordt terwijl ik bij de raket aan de andere kant van de map sta lijkt me dat wat OP.
dan moet je blijven bewegen.
Zodra je een drie seconden stil staat ben je de sjaak.

Ik heb een bloedhekel aan de hovercraft. Ben zelf mid-range sniper en haat dat ding. Kan er weinig tegen doen, alleen met geluk als de hoek goed is en je in de cockpit kan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
RobinNL schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:57:
[...]

Een scoreboard hoeft ook weer niet alles te zeggen over een speler ;) Iemand die 60-1 staat kan ook gewoon goed zijn met een wapen of voertuig. Ik denk dat je daarvoor ook een goede kill feed moet hebben die de kills (en het liefst ook headshots) toont van squad / nearby / team / alle spelers in de server.

Mwah een goed scoreboard helpt er wel echt bij. Als je 2-3 keer in een potje op een verdachte wijze wordt dood gemaakt door dezelfde speler en die staat 60-1 (en dus niet omdat hij in een voertuig zit) kun je daar echt wel conclusies uittrekken. Zonder scoreboard is dat toch een stuk lastiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinNL schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:57:
[...]

het kan, maar hoe groot is de kans dat dat altijd zo is?
Soms heb je geluk met bepaalde sprees maar in drukke maps is het gewoon onmogelijk om zo lang in leven te blijven en toch zoveel kills te maken omdat je uiteindelijk van alle kanten kapot geschoten kan en zal worden.
60 kills, prima, maar dan toch op z'n minst wel 10 deaths.

Tenzij je heel tactisch speelt ,maar om kills te maken moet je naar de vuurlinie en hoe dichter je daar bij komt hoe meer de kans dat je zelf dood gaat exponentieel stijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05:31
hmm net twee keer achter elkaar dat het spel vastsloeg. Hele week nog geen last van gehad.
Weet niet precies hoe het komt. Wel irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Vandaag amper kunnen spelen. M’n loadout is weg en kan niks selecteren. Ook kan ik niet meer respamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopio
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Blij dat ik met groot gemak m'n geld terug heb gekregen via Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:59:
[...]

dan moet je blijven bewegen.
Zodra je een drie seconden stil staat ben je de sjaak.

Ik heb een bloedhekel aan de hovercraft. Ben zelf mid-range sniper en haat dat ding. Kan er weinig tegen doen, alleen met geluk als de hoek goed is en je in de cockpit kan schieten.
Dat weet ik dat ik moet blijven bewegen maar dat neemt niet weg dat die range wel wat minder mag want dan moet dat bij alle wapens in verhouding getrokken worden.

Er rijdt in Orbital net iemand met een hoovercraft verticaal omhoog bij het raketgebouw. Only in Battlefield😀

[ Voor 9% gewijzigd door Lekker Ventje op 16-11-2021 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker Ventje schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:55:
[...]

Dat weet ik dat ik moet blijven bewegen maar dat neemt niet weg dat die range wel wat minder mag want dan moet dat bij alle wapens in verhouding getrokken worden.
ik zou niet weten waarom alle wapens dezelfde eigenschappen zouden moeten krijgen.
Sniper rifles zijn bedoeld om preciezer te zijn op grotere afstand, logisch dat die dat kunnen.
Heb zelf wel moeite om afstanden in te schatten. Heb nog niet veel gespeeld maar ga wel op zoek naar rangefinders en andere mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:58:
[...]

ik zou niet weten waarom alle wapens dezelfde eigenschappen zouden moeten krijgen.
Sniper rifles zijn bedoeld om preciezer te zijn op grotere afstand, logisch dat die dat kunnen.
Heb zelf wel moeite om afstanden in te schatten. Heb nog niet veel gespeeld maar ga wel op zoek naar rangefinders en andere mogelijkheden.
Wapens hoeven niet dezelfde eigenschap te hebben maar alles moet dan in dezelfde verhouding zijn. Niet dat je als sniper de hele map over kunt schieten en dat de rest niet verder komt dan hooguit halverwege en onzuiver. Dan is straks iedereen sniper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 10:35
Enige wat mij beetje dwars zit is dat je op de xbox crossplay op systeem niveau moet uitzetten. Ik wil het gewoon puur hier uitzetten, geen kans tegen pc gamers op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
VFRRijder schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:07:
Enige wat mij beetje dwars zit is dat je op de xbox crossplay op systeem niveau moet uitzetten. Ik wil het gewoon puur hier uitzetten, geen kans tegen pc gamers op dit moment.
Ik las ergens dat het ook wanneer je nog in het hoofdmenu zit uitgezet kan worden als je het spel net opstart (nog niet geprobeerd). Op systeem nivo dit soort dingen uit moeten zetten is echt omslachtig. Dan zou ik dat waarschijnlijk elke keer weer aan moeten zetten als er hier thuis geminecraft moet worden met diverse apparaten.
Pagina: 1 ... 18 ... 29 Laatste

Let op:
Er is een apart topic voor de PC: [PC] Battlefield 2042