Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Exact dit. Om tolerantie na te streven in een democratie hoort intolerantie geen podium krijgen en ik ben het volledig met je eens dat Bosma géén geschikt en zeker geen onpartijdig persoon is om kamervoorzitter te zijn.Philip Ross schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:50:
Punt is juist dat het dat niet is. Als democratie moet je gewoon een grens trekken bij antidemocratische partijen.
Hou gewoon op met deze stemmingmakerij. De PVV is op geen enkele manier een democratische partij. Wilders = PVV en PVV = Wilders. De PVV zet bevolkingsgroepen weg, wilt moskeeen dicht. moslims vrijheden afnemen en migranten het land uitzetten.Bean77 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:55:
[...]
Die discussie kunnen we snel afronden. Bron.
Dus als de PVV nu nog in functie is voldoet het dus niet aan een antidemocratische partij.
Nu het dus een democratische partij is kan Bosma prima kamervoorzitter worden.
Het geen spelletje, het is geen vermakelijkheid en hij zegt geen verfrissende dingen. Punt is en blijft: zijn fractie staat voor het wegzetten van complete bevolkingsgroepen en dat soort intolerantie past niet in onze samenleving, en zeker niet als kamervoorzitter.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
Stemmingmakerij? Dat ik het prima zie zitten dat Bosma als gekozen volksvertegenwoordiger een goede kamervoorzitter zou zijn? Ik zie hier echt totaal geen probleem in. Dat een partij (extreem) rechts is zoals de PVV/Fvd of (extreem) links zoals Denk, BIJ1, pvdd, het blijft een feit dat het gekozen volksvertegenwoordigers zijn. Deal met deze democratie zou ik zeggen.Deathchant schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:59:
[...]
Hou gewoon op met deze stemmingmakerij. De PVV is op geen enkele manier een democratische partij. Wilders = PVV en PVV = Wilders. De PVV zet bevolkingsgroepen weg, wilt moskeeen dicht. moslims vrijheden afnemen en migranten het land uitzetten.
Het geen spelletje, het is geen vermakelijkheid en hij zegt geen verfrissende dingen. Punt is en blijft: zijn fractie staat voor het wegzetten van complete bevolkingsgroepen en dat soort intolerantie past niet in onze samenleving, en zeker niet als kamervoorzitter.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Dat een wetsvoorstel is aangenomen betekend nog niet dat hij van kracht is en ook nog niet dat hij al gebruikt word. Daarbij is de PVV geen normale vereniging waar je lid van kunt worden (zoals wel bij andere partijen) en voldoet het op alleen op papier aan de minimale vereisten. Dat klinkt voor mij niet echt democratisch, omdat de leden van een partij de partij kunnen bijsturen als zij van mening zijn dat de partij de fout in gaat.Bean77 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:55:
[...]
Dus als de PVV nu nog in functie is voldoet het dus niet aan een antidemocratische partij.
Maar dat is nog niet eens zozeer mijn grootste probleem met de PVV.De PVV laat zich er graag op voorstaan om tegen de islam te zijn, dus is hij bijvoorbeeld tegen islamtisch onderwijs, maar niet tegen ander gelovig onderwijs. En zo zijn er nog meer punten waarop hij actief de islam of moslims regels wil opleggen of rechten wilt ontnemen. Daarmee valt hij, naar mijn mening, de rechtstaat aan omdat hij actief wil gaan discrimineren op basis van geloof.
Excuses als de reactie wat hard is, maar dit heeft geen ruk te maken met politieke organisatie en activiteit binnen kaders parlementair stelsel. Dat gaat over antidemocratische organisaties openbare orde.Bean77 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:55:
[...]
Ondertussen is de PVV recent bij verschillende initiatieven doorgelicht - deze verkenning is ruimschoots voorbij gekomen tijdens de campagne periode - met als resultaat een waslijst van perikelen bij doelstellingen, methodologie, structuur, mechanismen en politieke marketing.
Ga nu dus niet proberen om de realiteit af te serveren op deze wijze. Dan ga je echt over meer dan een grens heen. Je kan heel goed weten hoe zoiets eindigt. Pak er een geschiedenisboek bij. Wat mogelijk maakt betaalt de hoogste prijs. Ben dan ook voorzichtig, al was het maar puur vanuit eigen belang.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ik stel voor dat je eens de moeite doet om The Origins of Totalitarianism van Hannah Arendt te lezen. Ze werkt in drie specifieke hoofdstukken daarin heel zorgvuldig uit wat je hier - ongeacht intentie of bewustzijn - doet voor invloed en effect.Bean77 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:05:
[...]
Stemmingmakerij? Dat ik het prima zie zitten dat Bosma als gekozen volksvertegenwoordiger een goede kamervoorzitter zou zijn? Ik zie hier echt totaal geen probleem in. Dat een partij (extreem) rechts is zoals de PVV/Fvd of (extreem) links zoals Denk, BIJ1, pvdd, het blijft een feit dat het gekozen volksvertegenwoordigers zijn. Deal met deze democratie zou ik zeggen.
Daarna doe je het nooit meer.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
*knip*Virtuozzo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:13:
[...]
Excuses als de reactie wat hard is, maar dit heeft geen ruk te maken met politieke organisatie en activiteit binnen kaders parlementair stelsel. Dat gaat over antidemocratische organisaties openbare orde.
Op de man spelen is niet toegestaan.
[ Voor 36% gewijzigd door defiant op 07-04-2021 22:13 ]
Nou nee, je noemde de kansen ‘vanwege het partijkartel’ nihil. En daarna dat twee personen er met elkaar uit moeten komen.Linkser schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:59:
Daarom zeg ik niet nul, maar nihil.
Bij een geheime stemming komt het toch gewoon aan op de keuze van ieder individueel kamerlid? Niemand weet wie wat gestemd heeft achteraf. Misschien gaan alle stemmen straks unaniem naar de PVV kandidaat. Of naar een van de andere kandidaten.
Dat heeft toch niks te maken met een ‘partijkartel’ of met een al dan niet beoogde samenwerking?
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Dat de PVV en FvD stelselmatig genegeerd wordt door de overige partijen is ook democratie. Ook is het democratisch wanneer Bosma niet gekozen wordt omdat de kamerleden tegen zijn terwijl de rest van het volk een voorkeur voor hem heeft (fictief scenario).Bean77 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:05:
[...]
Stemmingmakerij? Dat ik het prima zie zitten dat Bosma als gekozen volksvertegenwoordiger een goede kamervoorzitter zou zijn? Ik zie hier echt totaal geen probleem in. Dat een partij (extreem) rechts is zoals de PVV/Fvd of (extreem) links zoals Denk, BIJ1, pvdd, het blijft een feit dat het gekozen volksvertegenwoordigers zijn. Deal met deze democratie zou ik zeggen.
Als men het spel wilt spelen dan zal men de volledige spelregels moeten accepteren. Het probleem is dat sommige partijen uitzonderingen op de regels willen maken. En ja, dat mag.
Het simpele feit is dat Bosma lid is van een partij waar het merendeel van de kamer liever geen zaken mee doet.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
*knip*DevWouter schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:17:
[...]
Het simpele feit is dat Bosma lid is van een partij waar het merendeel van de kamer liever geen zaken mee doet.
Wederom zonder onderbouwing kan zo'n claim niet maken, dit is niet het niveau van reacties zoals we willen zien.
[ Voor 31% gewijzigd door defiant op 07-04-2021 22:18 ]
Daarnaast zal ik ook nooit beweren dat mensen die extreem rechts stemmen dom of racistisch zijn. Pure Human psychology. Brainwashing. Religie.
En narratieven blijven lang plakken. Doet me denken aan een Duitse komiek in ik meen de jaren tachtig die het publiek stukjes uit liedjes deed meezingen. Steeds sneller en korter. Tot hij riep: “Sieg?” en de hele zaal “HEIL!” scandeerde. De kans dat dat een zaal vol met domme racisten was is nihil.
Verhalen blijven hangen, zeker als ze zo lekker als kapstok gebouwd zijn. Hang je jas maar op!
Ja stemmingmakerij en ik blijf me uitspreken tegen dit soort waanbeelden van democratie. De PVV is op zoveel manieren ongrondwettelijk, maar dat zijn feiten die je bewust negeert.Bean77 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:05:
[...]
Als Bosma niet wordt gekozen, en die kans is vrij groot, dan wil ik je graag opnieuw horen over of de democratie dan ook zijn werk heeft gedaan
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Dat was niet meer dan een grap. Gaan we dit soort woordspelletjes spelen? Hij is wel lid van de 2e kamerfractie overigens.
[ Voor 14% gewijzigd door defiant op 07-04-2021 22:19 ]
Ok, dit kan ik op geen enkele wijze als serieuze reactie nemen. Ik heb er moeite voor gedaan, maar het gaat tegen zowel historisch wetenschappelijk onderzoek in als een kast vol studies in andere disciplines. Hier spreekt iets wat we in legio andere studies kennel een fuik.
Als je een echt gesprek wil voeren en constructieve participatie wil zoeken, dan is dit echt geen goed begin. Probeer dit niet persoonlijk te nemen, dat is het niet. Extreem rechts is een gegeven, net zoals radicaal rechts, corporatistisch rechts en zo meer. Het zijn eenvoudige classificaties. Entiteiten en actoren zijn daarin prima in kaart gebracht. Als dit al meteen een reflexieve reactie geeft van pseudo academia en het hellend vlak naar MSM, elitisme, woke en trompetten, dan is een ander forum misschien een beter idee.
Tenzij je bereid bent te bewijzen dat je wel uit bent op constructieve deelname.
Dat is aan jou.
[ Voor 29% gewijzigd door defiant op 07-04-2021 22:19 ]
Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. In dit geval schrijft het zelfs de woorden...
[ Voor 27% gewijzigd door defiant op 07-04-2021 22:19 ]
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Dit soort meta discussie over moderatie en discussie zelf hoort niet in dit topic, daar ontspoort het topic alleen maar van.Wilf schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:19:
Ik zou zeggen: don’t feed the troll. Ik ben zelf absoluut niet van reports aanmaken en mensen monddood maken, dus dat ga ik ook niet doen, maar @Linkser je reacties lijken wel heel erg dik er bovenop te liggen.
[ Voor 35% gewijzigd door defiant op 07-04-2021 22:23 ]
*knip*DevWouter schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:20:
[...]
Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. In dit geval schrijft het zelfs de woorden...
Wederom, zonder onderbouwing is dit niet het niveau van discussie zoals dat gewenst is, ook niet in de kroeg.
[ Voor 26% gewijzigd door defiant op 07-04-2021 22:21 ]
De keuze was aan jou. Nu ligt bewijs van gedrag op tafel.
[ Voor 40% gewijzigd door defiant op 07-04-2021 22:19 ]
Met nog additioneel, he who pays the piper picks the tune.DevWouter schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:20:
[...]
Is dat geen utopie?D-e-n schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:16:
En los van het juridische gedoe om de PVV: moet een voorzitter niet bij uitstek uitdragen dat hij of zij er is voor alle Nederlanders, ongeacht geloof, kleur of seksuele voorkeur?
Ik zal me ook niet vertegenwoordigd voelen door een voorzitter van GroenLinks of Bij1, als een uitgesproken politieke kleur/religieuze overtuiging/ideologie het criterium is kan je bijna niemand meer op die stoel zetten.
Arib hoeft niet uit te dragen dat ze er ook voor mij is, sterker nog dat zal de PvdA kiezer niet prettig vinden, maar ze is wel een goede Kamervoorzitter. Zoals ik denk dat Bosma in het debat ook fair zal zijn jegens Simons en Azarkan, iets waar ik bij Veldkamp mijn ernstige twijfel over heb.
(edit: niet dat Veldkamp iets tegen Simons of Arkazan heeft, maar ze zit er straks vooral voor het motorblok)
[ Voor 5% gewijzigd door hoevenpe op 07-04-2021 17:26 ]
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik snap ook wel dat er genoeg mensen zijn die geen voorkeur hebben voor Bosma vanwege zijn PVV activiteiten. Aan de andere kant zullen velen ook de rillingen krijgen van bijvoorbeeld een Ouwehand als kamervoorzitter. En dat is normaal want ieder mag hierin een mening hebben.DevWouter schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:17:
[...]
Wat ik ongezond vind is de steeds grotere verruwing in de 2e kamer en de politieke partijen waar gekozen volksvertegenwoordigers en hun partijen geframed of gedemoniseerd worden. Het uitsluiten van personen of partijen past hier ook prima in. Het zorgt alleen maar voor nog grotere tegenstellingen wat je de afgelopen jaren ziet ontstaan. En dat is jammer.
752 pagina's, kan dat niet in 2 pagina's of maximaal 5, maar dan passen we wel stiekem de lettertype aanVirtuozzo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:14:
[...]
Ik stel voor dat je eens de moeite doet om The Origins of Totalitarianism van Hannah Arendt te lezen. Ze werkt in drie specifieke hoofdstukken daarin heel zorgvuldig uit wat je hier - ongeacht intentie of bewustzijn - doet voor invloed en effect.
Daarna doe je het nooit meer.
[ Voor 25% gewijzigd door Bean77 op 07-04-2021 17:29 ]
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Laat die slachtofferrol nou achterwege, het voegt niets toe om een beeld proberen te scheppen van vervolging en extremisme.PLAE schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:21:
[...]
Hij laat juist wel een mooie spiegel zien. Maar naast een aantal neutrale mods zijn er hier een paar extreemlinks en zal hij het dus wel te verduren krijgen vrees ik.
De blinde strijd die hier gevoerd wordt is anti-rechts van de VVD. En dat mag met alle mogelijke middelen aldus een aantal leden.
De discussies en verkenning zijn opmerkelijk neutraal. En divers. Of ben je de interacties met VVD leden en kiezers hier al weer vergeten, die hun perspectieven en gedachten gaven, soms zelfs compleet met uitleg over keuze / positie - zowel voor als niet langer voor.
Dit soort uitspatting zorgt enkel voor escalatie. Er is geen vijandsbeeld.
Het is nu dat er een 1-2’tje is met een trol dat er wat meegegaan wordt in saus - door wie is daarbij wel pijnlijk.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Het is juist hartstikke kinderachtig dat het niet lukt om verder dan het politieke straatje te kijken. In die zin weinig potentiële goede voorzitters hier op het forum.Bean77 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:25:
[...]
Ik snap ook wel dat er genoeg mensen zijn die geen voorkeur hebben voor Bosma vanwege zijn PVV activiteiten. Aan de andere kant zullen velen ook de rillingen krijgen van bijvoorbeeld een Ouwehand als kamervoorzitter. En dat is normaal want ieder mag hierin een mening hebben.
Maar buiten dat vind ik de hele procedure vaag. Het is nogal een verantwoordelijkheid die de voorzitter heeft. Dat gaat veel verder dan het leiden van debatten. Ik vraag mij af of je op deze manier echt bij de meest geschikte kandidaat uitkomt.
Simpel feiten blijfven:Linkser schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:22:
[...]
Het volk betaald in feite Bosma zijn salaris he, dus die gaat niet op
- Bosma sterk geassocieerd wordt met PVV.
- Het merendeel van de democratisch volksvertenwoordigers de PVV niks gunt.
- Het daarom ook een democratisch is als de volksvertegenwoordiger Bosma afwijzen voor de functie.
En het zou wenselijk zijn als we on-topic blijven.
*knip*Virtuozzo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:20:
[...]
Ok, dit kan ik op geen enkele wijze als serieuze reactie nemen. Ik heb er moeite voor gedaan, maar het gaat tegen zowel historisch wetenschappelijk onderzoek in als een kast vol studies in andere disciplines. Hier spreekt iets wat we in legio andere studies kennel een fuik.
Als je een echt gesprek wil voeren en constructieve participatie wil zoeken, dan is dit echt geen goed begin. Probeer dit niet persoonlijk te nemen, dat is het niet. Extreem rechts is een gegeven, net zoals radicaal rechts, corporatistisch rechts en zo meer. Het zijn eenvoudige classificaties. Entiteiten en actoren zijn daarin prima in kaart gebracht. Als dit al meteen een reflexieve reactie geeft van pseudo academia en het hellend vlak naar MSM, elitisme, woke en trompetten, dan is een ander forum misschien een beter idee.
Tenzij je bereid bent te bewijzen dat je wel uit bent op constructieve deelname.
Dat is aan jou.
Op de man spelen is niet toegestaan.
[ Voor 17% gewijzigd door defiant op 07-04-2021 22:26 ]
Heh, nee, je stapt weer opzij. Het probleem met Bosma zit hem in zijn doelen, denken en handelen. Niets meer, niets minder.Bean77 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:25:
[...]
Ik snap ook wel dat er genoeg mensen zijn die geen voorkeur hebben voor Bosma vanwege zijn PVV activiteiten. Aan de andere kant zullen velen ook de rillingen krijgen van bijvoorbeeld een Ouwehand als kamervoorzitter. En dat is normaal want ieder mag hierin een mening hebben.
Wat ik ongezond vind is de steeds grotere verruwing in de 2e kamer en de politieke partijen waar gekozen volksvertegenwoordigers en hun partijen geframed of gedemoniseerd worden. Het uitsluiten van personen of partijen past hier ook prima in. Het zorgt alleen maar voor nog grotere tegenstellingen wat je de afgelopen jaren ziet ontstaan. En dat is jammer.
Het voegt niets toe om zoiets weer in een context voor polarisatie te zetten. Doe dit gewoon niet. Bespreek eerst het een, dan het ander. Zo houden we het helder en beschaafd, en het houdt valstrikken voor escalatie en bankieren op geconstrueerde opinie buiten de deur.
Als je het echt over verruwing wil gaan hebben, besef dat je heel voorzichtig moet zijn met welke deur je opendoet. Want als je die deur opendoet kom je uit bij een verkenning voor doodnormale groepsdynamica die voorgesteld worden als fout en extreem door andere politieke actoren en entiteiten die dat verhaal bewust stimuleren omdat ze zelf verantwoordelijk zijn voor gruwelijke verruwing.
Wil je die deur meer of minder opendoen? Als je er doorheen gaat kom je uit bij de term sadopopulisme. Een concept en toepassing uitgewerkt en geïmplementeerd door machtspolitieke partijen in de jaren ‘80 als fundament voor het herordenen van samenleving naar wat we neofeodaal corporatisme noemen.
Ik vind dat nog tegenvallen. Er is volgens mij een groep die zich niet meer welkom voelt om te reageren. Er is hier op het forum een soort cordon sanitaire in die zin. Ik zou het mooi vinden als we het volledige politieke spectrum (binnen wat er nu in de kamer zit) zouden omarmen qua discussiegrond. Of moet ik de wijze waarop een aantal FvD aanhangers werden afgeslacht in herinnering brengen?Virtuozzo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:26:
[...]
Laat die slachtofferrol nou achterwege, het voegt niets toe om een beeld proberen te scheppen van vervolging en extremisme.
De discussies en verkenning zijn opmerkelijk neutraal. En divers. pijnlijk.
Na het debat van afgelopen week wil ik haar juist op die stoel zien, net als Bosma als ondervoorzitter. Heb zo'n vermoeden dat die klauwtjes uiterst effectief zijn om alle mini-fracties een beetje bij de les te houden...Bean77 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:25:
Aan de andere kant zullen velen ook de rillingen krijgen van bijvoorbeeld een Ouwehand als kamervoorzitter.
*knip*PLAE schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:31:
[...]
Ik vind dat nog tegenvallen. Er is volgens mij een groep die zich niet meer welkom voelt om te reageren. Er is hier op het forum een soort cordon sanitaire in die zin. Ik zou het mooi vinden als we het volledige politieke spectrum (binnen wat er nu in de kamer zit) zouden omarmen qua discussiegrond. Of moet ik de wijze waarop een aantal FvD aanhangers werden afgeslacht in herinnering brengen?
Niet op de man spelen.
[ Voor 14% gewijzigd door defiant op 07-04-2021 22:29 ]
Ten eerste: waarom gooi je nieuwe splinterpartij op één hoop met een partij die al jaren in de kamer zit en vaak genoeg constructief met een regering heeft meegewerkt. Waarom frame je zo? Je doet aan cherry picking en sleept er nu politieke voorkeur bij, terwijl het daar niet om gaat.hoevenpe schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:24:
[...]
Is dat geen utopie?
Ik zal me ook niet vertegenwoordigd voelen door een voorzitter van GroenLinks of Bij1, als een uitgesproken politieke kleur/religieuze overtuiging/ideologie het criterium is kan je bijna niemand meer op die stoel zetten.
Partijen als GL, VVD, CDA, PvdA, SP, D66 (en ik vergeet er vast een paar) zijn allemaal partijen die prima een voorzitter zouden kunnen leveren die iedereen kan vertegenwoordigen. Ze keuren niemand af op geloof, kleur of seksuele geaardheid. Ze verschillen van mening over wat goed beleid is maar that's it.
Bij de PVV, en zeker huisideoloog Bosma, kan ik dat niet zeggen. Bij het FvD evenmin. Maar ook iemand van DENK kan nooit een voorzitter zijn voor iedereen gezien de houding van menig DENK-kamerlid jegens collega's met een Turkse afkomst.
Beste mensen, zullen we het on-topic houden en gezellig?
Het is een kroegtopic, dus pak een pils en geniet van die lauwe pis.
Arib is ook beschadigd. Na de fluistercampagne die haar trof heeft ze gewoon minder bereik en is haar positie geschaad. Het is daarbij irrelevant hoe het zit daarmee, functioneel is er effect.Laguna schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:28:
Arib is een schat van een vrouw maar te lief voor het soort kamervoorzitter dat we in deze tijd nodig hebben, Bergkamp neem ik niet serieus doordat die pas op zowat het laatste moment door D66 (met mogelijke steun van VVD en CDA) naar voren is geschoven en daarmee lijkt me Bosma de meest geschikte kandidaat los van z'n partij affiliatie (en ja ik heb de reacties hierover gelezen), die overigens geen rol speelt in de functie van kamervoorzitter. Ik ben benieuwd wie het uiteindelijk gaat worden.
Procedureel is ze sterk. Ook ontzettend goed onderlegd. Maar ze heeft het bereik niet, en ze heeft de positie niet. En het moet ook gezegd worden, de functie wordt al een decennium steeds minder serieus genomen en ruimte gelaten vanuit regeringswege. Dat heeft ook normatief effect op de kamer en relatie tot voorzitter zelf.
Daarmee is goed te begrijpen waarom de verleiding zo effectief is als verhaal van “tijd voor een ander om vertrouwen te herstellen en dan pakken we iemand die het goed in beeld doet (maar die ook als afleiding en bliksem vanger goed gebruikt kan worden)”.
De hele discussie bij die functie is vertekend, van A tot Z. En dat is iets waar men wel stil bij zou mogen staan. Want ook dat is onderdeel van het probleem.
Je wil dat enge mens gewoon politiek neutraliserenhoevenpe schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:32:
[...]
Na het debat van afgelopen week wil ik haar juist op die stoel zien, net als Bosma als ondervoorzitter. Heb zo'n vermoeden dat die klauwtjes uiterst effectief zijn om alle mini-fracties een beetje bij de les te houden...
Maar goed, ik kan mij voorstellen dat links Nederland wat meer fan van haar wordt. Vooral ook bij de afwezigheid van voornamelijk Klaver, Ploumen en in mindere mate Marijnissen.
Kom op, dit begint drama te worden. Niet om vervelend te doen, maar het hele spectrum zit hier. En daar is niets mis mee, dat neemt allemaal gewoon deel.PLAE schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:31:
[...]
Ik vind dat nog tegenvallen. Er is volgens mij een groep die zich niet meer welkom voelt om te reageren. Er is hier op het forum een soort cordon sanitaire in die zin. Ik zou het mooi vinden als we het volledige politieke spectrum (binnen wat er nu in de kamer zit) zouden omarmen qua discussiegrond. Of moet ik de wijze waarop een aantal FvD aanhangers werden afgeslacht in herinnering brengen?
Wat het opkloppen van het podium buiten beeld laat vallen is dat er gewoon heel eenvoudige en pijnlijk goede redenen zijn waarom alles omarmd wordt zoals vereist is - daar hoort het buiten de paden van macht houden van datgene wat niet conformeert aan vereisten van democratie ook bij.
Dat is niet het buitensluiten van mensen die zich daar aan verbinden. Die indruk wordt graag gemaakt door een klein clubje wat weinig constructief is, tja, doelstellingen. Ondertussen lopen er door legio topics heen allerlei gewone gesprekken en discussies over het hele spectrum van gebruikers heen.
Tolerantie Paradox, Karl Popper. Echt de moeite waard om gewoon eens rustig na te slaan.
Als Azarkan het zou ambiëren en hij is een geweldige voorzitter waarom niet? Idem voor Van der Staaij, Simons, Eerdmans of Dassen, het belangrijkste lijkt me hoe geschikt je bent voor de functie. Vrijwel nooit associeer ik Arib met de PvdA, ze is waarlijk onpartijdig en dat zou wat mij betreft het belangrijkste criterium horen te zijn.D-e-n schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:34:
Bij de PVV, en zeker huisideoloog Bosma, kan ik dat niet zeggen. Bij het FvD evenmin. Maar ook iemand van DENK kan nooit een voorzitter zijn voor iedereen gezien de houding van menig DENK-kamerlid jegens collega's met een Turkse afkomst.
Ik snap je redenatie, maar waar het onpartijdigheid aankomt heb ik grotere bedenkingen bij Bergkamp dan bij Bosma en Arib. Je voelt nu al dat ze onderdeel is van de machinerie van het motorblok, een nieuwe Van Miltenburg juist nu het parlement een eigen krachtige stem tegenover Rutte 4 zo hard nodig heeft. Het is jammer dat partijpolitieke belangen zwaarder wegen dan daadwerkelijke geschiktheid, wat mij betreft blijft Arib lekker zitten waar ze zit.
Wellicht wel erg geknipt, maar ik zie een biomassa centrale als iets specifieks een vvd oplossing. Nog steeds een vervuilende centrale, maar we zeggen dat het groen is omdat we een certificaatje hebben waar we ergens op de aardbol weer een boompje neer zetten. Geld schuift van vestzak naar broekzak en een vrindje dat beloofd ergens voor veel geld een zaadje in de grond te steken. Ik zou die 'oplossing' zeker niet in de ultra extreem linkse hoek willen zetten.Linkser schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:30:
....biomassa centrales...... in mijn optiek ultra extreem links gedachten goed.....
Verder heeft het bovenstaande weinig van doen met de verdere discussie
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Wat je vaak ziet op internetfora en andere openbare ‘socials’ is dat er geroepen wordt dat “rechts wordt gecensureerd!” met vervolgens hele rants (die dus zogenaamd gecensureerd worden) afgesloten met “maar dat mag je tegenwoordig niet meer zeggen!” Als blijkt dat niemand ingrijpt wordt de taal harder, zuurder, extremer, gerichter tegen personen (ik zou zo ver willen gaan om te zeggen demonisatie en laster), met steeds meer troll-achtige vormen, net zo lang, hard en naar tot iemand daar iets over zegt of een moderator ingrijpt. Alles om op het eind “Zie je wel!” te kunnen roepen.PLAE schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:21:
[...]
Hij laat juist wel een mooie spiegel zien. Maar naast een aantal neutrale mods zijn er hier een paar extreemlinks en zal hij het dus wel te verduren krijgen vrees ik.
De blinde strijd die hier gevoerd wordt is anti-rechts van de VVD. En dat mag met alle mogelijke middelen aldus een aantal leden.
Je negeert nu tot drie keer toe mijn punt. Het lijkt wel alsof je het niet wilt begrijpen om het Bosma knuffelen maar vol te kunnen houden. Want hij schopt altijd zo met humor tegen"links" aan.
Dat iemand leuk een hamertje kan vasthouden is maar een deel van de functie natuurlijk. Het gaat om het beeld wat je neerzet. De voorzitter is vier jaar lang het boegbeeld van van je hoogste orgaan, hier en in het buitenland. Wil je dan iemand daar hebben zitten die een hele groep wegzet op basis van geloof, of iemand die vrouwen niet voor vol aanziet, of iemand die op de hand is van Erdogan en collega's kritische geluiden daarop aan de schandpaal nagelt?
Waarom zou een fractie voorzitter/partijleider kamer voorzitter willen worden?hoevenpe schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:41:
Als Azarkan het zou ambiëren en hij is een geweldige voorzitter waarom niet? Idem voor Van der Staaij, Simons, Eerdmans of Dassen, het belangrijkste lijkt me hoe geschikt je bent voor de functie. Vrijwel nooit associeer ik Arib met de PvdA, ze is waarlijk onpartijdig en dat zou wat mij betreft het belangrijkste criterium horen te zijn.
Je zegt het zelf, je associeert Arib ook nooit met de Pvda.
Daar gaan we weer "extreemlinks" om maar geen hetze te beginnen is het beter om namen achterwege te laten. Maar wat maakt die mensen dan extreemlinks? En hoeveel zijn het er die dat vinden?PLAE schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:21:
[...]
Ik zie het niet, dit lijkt meer op de aloude slachtoffer rol...
En misschien beter om een apart topic te maken; "is rechts hier welkom?" oid... maar wat zijn de voorbeelden dat men afgeslacht werd? Ik verwelkom altijd discussies maar met "rechts" en ik denk de meeste anderen hier ook.PLAE schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:31:
[...]
Nu ben jij de troll. Nooit gedacht dat ik dat van jou nog zou zeggen.Virtuozzo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:53:
Rechts is hier in de meerderheid 😎
Niet als je alles met minder vreemdelingenhaat dan PVV en FvD als links beschouwtVirtuozzo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:53:
Rechts is hier in de meerderheid 😎
Ik ook. Maar het probleem is dat het een sport lijkt te worden om partijen als het FvD of de PVV als een soort boegbeeld van "rechts" te zien. En dan jammeren als er felle kritiek komt. Ik snap dat niet. Als ik een rechtse stemmer was zou ik daar juist helemaal niet blij mee zijn. Zulke geluiden wil je toch helemaal niet in je "kamp"?klaw schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:51:
[...]
Ik verwelkom altijd discussies maar met "rechts" en ik denk de meeste anderen hier ook.
Het is ook zo krom: juist van rechterzijde wordt hier altijd betoogd dat iemand als Simons ook polariseert en dat ze daarbij niet bijdraagt aan de acceptatie van de andere linkse partijen. Maar vervolgens wel tot in den treure Bosma blijven knuffelen.
Oh nee, als we puur uitgaan voor geodemografische verdeling beroepsgroepen en sectoren is er nogal wat prima inzichtelijk voor oriëntatie en affiniteit 😎 Neem het niet van mij aan, zijn prachtige onderzoeken over te vinden.Bean77 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:55:
[...]
Nu ben jij de troll. Nooit gedacht dat ik dat van jou nog zou zeggen.
Tech is rechts, vaak conservatief in groepsdynamica, sociaal progressief, economics zeer verbonden aan neo-klassieke frames en concepten - best interessant.
Rest de distributie actieve / passieve deelname, dat is een volgend verhaal.
Dat is geen classificatie an sich 😎 Anti-democratisch is integraal onderdeel van extreem-rechts, en afhankelijk van varianten binnen radicaal-rechts meestal wel aanwezig als kenmerk, maar ook soms niet - al is het daar weer een vraag van definitie.Bean77 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:57:
[...]
antidemocratisch rechts ik heb vandaag geleerd.
Praktisch voorbeeld. Corporatisme. De burger mag stemmen, er is structuur van horizontale mobiliteit en gewicht, maar geen verticale. Vanuit gelieerde overtuiging is dat democratisch, functioneel ligt er wel menige complicatie, maar goed.
Omdat Bosma niet hetzelfde is als Baudet net als Klaver niet hetzelfde is als Simons.D-e-n schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:57:
Het is ook zo krom: juist van rechterzijde wordt hier altijd betoogd dat iemand als Simons ook polariseert en dat ze daarbij niet bijdraagt aan de acceptatie van de andere linkse partijen. Maar vervolgens wel tot in den treure Bosma blijven knuffelen.
Zal zelf nooit op de PVV stemmen maar ze vervullen wel al 15 jaar een electorale behoefte, wat mij betreft zijn ze 'gewoon' onderdeel van de gevestigde orde.
Maak je maar geen zorgen, Bosma gaat het niet worden en helaas Arib evenmin.
Alle linkse partijen zijn (ondertussen) tegen biomassa mag ik dan daarmee concluderen dat er geen extreem links is?Qwerty-273 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:42:
[...]
Wellicht wel erg geknipt, maar ik zie een biomassa centrale als iets specifieks een vvd oplossing. Nog steeds een vervuilende centrale, maar we zeggen dat het groen is omdat we een certificaatje hebben waar we ergens op de aardbol weer een boompje neer zetten. Geld schuift van vestzak naar broekzak en een vrindje dat beloofd ergens voor veel geld een zaadje in de grond te steken. Ik zou die 'oplossing' zeker niet in de ultra extreem linkse hoek willen zetten.
Verder heeft het bovenstaande weinig van doen met de verdere discussie
VVD, CDA, D66 noemden als laatste Biomassa nog een optie toen GL, PvdA & SP zagen er al vanaf, maar wie zijn schuld is het? Links!

ik kan me nog goed herinneringen een paar jaar geleden, dat de alt-right nazis als een overflow-error probeerde te framen. Nationaal-Socialisme. *wink wink Nudge nudge* en volgens mij zijn ze daar nog steeds niet mee gestopt..
't gaat nergens meer over.
Liberaal, links, rechts, progressief, 't betekend niks meer behalve een dolk, geframed door het heft voor de gekozen rug, maakt het lastig discussiëren als je die termen alleen als wapen gebruikt.
maar ja, we zien het in dit topic terug, als word benoemd waarom iets extreems of radicaals of niet-staat--rechtelijk is, dan worden de oogjes gesloten en pakken we het volgende mes...
het is wel vermoeiend. Je zou bijna denken dat we het land krijgen dat we verdienen, 't is om te huilen.
Het gesloten FvD topic is een voorbeeld. Er mocht hier van een aantal users niet eens een topic komen over FvD.klaw schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:51:
[...]
En misschien beter om een apart topic te maken; "is rechts hier welkom?" oid... maar wat zijn de voorbeelden dat men afgeslacht werd? Ik verwelkom altijd discussies maar met "rechts" en ik denk de meeste anderen hier ook.
Waarom zeg je dit? Dit is hier toch niet van toepassing?Wilf schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:47:
[...]
Wat je vaak ziet op internetfora en andere openbare ‘socials’ is dat er geroepen wordt dat “rechts wordt gecensureerd!” met vervolgens hele rants (die dus zogenaamd gecensureerd worden) afgesloten met “maar dat mag je tegenwoordig niet meer zeggen!” Als blijkt dat niemand ingrijpt wordt de taal harder, zuurder, extremer, gerichter tegen personen (ik zou zo ver willen gaan om te zeggen demonisatie en laster), met steeds meer troll-achtige vormen, net zo lang, hard en naar tot iemand daar iets over zegt of een moderator ingrijpt. Alles om op het eind “Zie je wel!” te kunnen roepen.
Dat klopt, maar even leek het er op dat iemand hier die kant al op ging. Daarom deed het mij aan zulke discussies denken. Enige ‘social’ waar ik nog op zit is YT en daar heb ik wel eens leuke discussies met Republikeinen. Sommigen houden van echte discussie, sommigen zijn van het sealionen en sommigen testen de wateren.PLAE schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:20:
[...]
Waarom zeg je dit? Dit is hier toch niet van toepassing?
*knip*klaw schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:11:
[...]
Alle linkse partijen zijn (ondertussen) tegen biomassa mag ik dan daarmee concluderen dat er geen extreem links is?![]()
VVD, CDA, D66 noemden als laatste Biomassa nog een optie toen GL, PvdA & SP zagen er al vanaf, maar wie zijn schuld is het? Links!
Dit is niet de manier om een inhoudelijke discussie te voeren.
[ Voor 18% gewijzigd door defiant op 07-04-2021 22:36 ]
Nee. Het is disproportioneel signaal. Een minderheid die het van de overgave en besmetting van de meerderheid moet hebben. En daarachter zit een nog kleinere minderheid die - bij resultaat - die eerste minderheid keihard als eerste neemt.Jos_V schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:13:
"Ik ben niet rechts, jij bent gewoon oneindig+1 links"
ik kan me nog goed herinneringen een paar jaar geleden, dat de alt-right nazis als een overflow-error probeerde te framen. Nationaal-Socialisme. *wink wink Nudge nudge* en volgens mij zijn ze daar nog steeds niet mee gestopt..
't gaat nergens meer over.
Liberaal, links, rechts, progressief, 't betekend niks meer behalve een dolk, geframed door het heft voor de gekozen rug, maakt het lastig discussiëren als je die termen alleen als wapen gebruikt.
maar ja, we zien het in dit topic terug, als word benoemd waarom iets extreems of radicaals of niet-staat--rechtelijk is, dan worden de oogjes gesloten en pakken we het volgende mes...
het is wel vermoeiend. Je zou bijna denken dat we het land krijgen dat we verdienen, 't is om te huilen.
Leesvoer: Wikipedia: The Origins of Totalitarianism
Het draaiboek is bekend. Het is enkel te weinig gekend.
Ben benieuwd welke portefeuilles hij krijgt, of dat ook dat gelijk blijft.
[ Voor 15% gewijzigd door PLAE op 07-04-2021 18:30 ]
Eerste ronde: exit BosmaNumber10 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:24:
De stemmen worden geteld
Tweede ronde: exit Arib
Bergkamp: functie elders...
Technogratis rechts.New Yorker schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:56:
Radicaal rechts of extreemrechts?
How do you save a random generator ?
Dat heet dus normaliseren. Wil jij verder normaliseren? Wil jij leven in een land waarbij het normaal is dat je op basis van je geloof, geaardheid of afkomst wordt afgeserveerd als burger? Want dat zeg je hiermee: "ze doen al vijftien jaar mee dus is het allemaal niet zo erg".hoevenpe schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:11:
[...]
Zal zelf nooit op de PVV stemmen maar ze vervullen wel al 15 jaar een electorale behoefte, wat mij betreft zijn ze 'gewoon' onderdeel van de gevestigde orde.
Dat ze er al vijftien jaar zitten is toch geen argumentatie? Dus op het moment dat ook Baudet tot het interieur van de kamer gaat behoren moeten we zijn neonazistische drek ook maar accepteren als "normaal"? En wat komt daarna? Zie je hoe je zelf de morele lijn opschuift? Alsof politiek niet ook gaat om onze morele waarden. Alsof we hier in het westen niet jarenlang hebben gestreden om bepaalde recht te verwerven voor iedereen: ongeacht hoe en waar je geboren bent.
38 Arib
74 Bergkamp
Het is dus Bergkamp
Effectief toch? Fluistercampagne en even afspreken 😎
Wat een onnozele poppenkast eigenlijk.
In het torentje wordt dat geregeld.Bean77 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:40:
Krijgen Rutte en Hoekstra ook bloemen van Kaag?
erutangiS
Ik ben bekend met het het werk van Arendt en ook de alt-right fuik.Virtuozzo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:27:
[...]
Nee. Het is disproportioneel signaal. Een minderheid die het van de overgave en besmetting van de meerderheid moet hebben. En daarachter zit een nog kleinere minderheid die - bij resultaat - die eerste minderheid keihard als eerste neemt.
Leesvoer: Wikipedia: The Origins of Totalitarianism
Het draaiboek is bekend. Het is enkel te weinig gekend.
Het draaiboek is redelijk doorzichtig van de buitenkant; er doorheen prikken als je er eenmaal inzit is niet eenvoudig.
dat is een taak waar onder andere de media zich drukker over zou moeten maken door een deel van de voedingsbodem weg te sabelen, maar ja, jij hebt dat ook vaak genoeg aangestipt, dat heeft al moeten wijken voor de machtspolitiek.
Media, onderwijs. Maar ook heel gewoon elk mens. De burger ís component van bestel. Daar zit ook verantwoordelijkheid bij, omdat er aansprakelijkheid bij ligt.Jos_V schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:41:
[...]
Ik ben bekend met het het werk van Arendt en ook de alt-right fuik.
Het draaiboek is redelijk doorzichtig van de buitenkant; er doorheen prikken als je er eenmaal inzit is niet eenvoudig.
dat is een taak waar onder andere de media zich drukker over zou moeten maken door een deel van de voedingsbodem weg te sabelen, maar ja, jij hebt dat ook vaak genoeg aangestipt, dat heeft al moeten wijken voor de machtspolitiek.
En weer door.
Cogitationis poenam nemo patitur
Volt.hoevenpe schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:43:
Wie heeft de coalitie geholpen? Volt of Ja21...
Dit zat al heel lang in de pen. Maar goed, vertrouwen is de focus niet. Er is veel meer focus op heet “meenemen” van publieke perceptie vanuit zero sum denken. Kijk, wij winnen, dus. Volg.MrOleo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:40:
Nou dat vertrouwen in de politiek wordt op deze manier wel hersteld... wat een aanfluiting.
En dan zonder direct een hoekje geduwd te willen worden: corona is dan wel een hele fijne kapstok.Jos_V schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:41:
[...]
Ik ben bekend met het het werk van Arendt en ook de alt-right fuik.
Duale focus, altijd, in alles, ook voor gereedschap 😎
Network matters. Not the voter.
[ Voor 14% gewijzigd door Virtuozzo op 07-04-2021 18:45 ]
het is vermoeiend, maar we blijven ons best doen. als is het maar om de passerende lezer, niet de persoon waarmee we discussiërenVirtuozzo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:42:
[...]
Media, onderwijs. Maar ook heel gewoon elk mens. De burger ís component van bestel. Daar zit ook verantwoordelijkheid bij, omdat er aansprakelijkheid bij ligt.
CU natuurlijk, Seegers was even rebels, hop hop... nu weer in de pas ;-)hoevenpe schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:43:
Wie heeft de coalitie geholpen? Volt of Ja21...
Onee.... CU en Bergkamp hebben veel gebotst in het verleden over verschillende met name voor de CU principiële vraagstukken
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Grappig detail over Volt: in de kamer zijn ze uiterst links ingedeeld, blijkbaar moeten ze in de 'branding' als SP/GroenLinks/Bij1 concurrent worden verkocht...Virtuozzo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:44:
Network matters. Not the voter.
Tis geen complot, tis doorgestoken kaart.... Net als de schijnprincipes van een week terug...carpebios schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:45:
Jemig, wat een niveau weer. Is het poppetje 1 van de 3 dan is het doorgestoken kaart. We gaan echt in alles complotten zien.
Dit is net zoiets als Watergate.carpebios schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:45:
Jemig, wat een niveau weer. Is het poppetje 1 van de 3 dan is het doorgestoken kaart. We gaan echt in alles complotten zien.
Maar dan mogen we nu live meegenieten.
Niet CU nee 😎 B team. Wat niet onverwacht zou mogen komen, er is voorafgaand aan campagne alsmede tijdens al een paar gewoon op vooruit gelopen. Dat werd her en der door campagnes aangemerkt als prematuur en ongepast, maar goed, mensen zijn mensen.Bullet NL schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:45:
[...]
CU natuurlijk, Seegers was even rebels, hop hop... nu weer in de pas ;-)
Onee.... CU en Bergkamp hebben veel gebotst in het verleden over verschillende met name voor de CU principiële vraagstukken
Zo doorzichtig. Onbekende naam waar de andere twee al duidelijk hun sporen verdiend hadden en het goed deden (zeker Bosma presteerde vaak goed als invaller)Bullet NL schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:42:
Zo, Kaag heeft het wisselgeld binnen, nu kan ze mooi werken aan Rutte 4...
En weer door.
Snap eigenlijk ook niet waarom Kaag hiervoor de joker ingezet heeft. Wat kan haar die functie schelen? Zij wil zelf graag een mooie plek, liefst als premier.
alles kan off-topic
Edit: ik vergeet helemaal dat ze straks misschien wel een plekje krijgt als staatssecretaris
[ Voor 47% gewijzigd door PLAE op 07-04-2021 18:48 ]
Voor Wilders en co wel de ideale kamervoorzitter om zo onbeperkt op D66 te kunnen bashen.
Dat vrees ik ook niet voor haar.PLAE schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:47:
Arme Arib. Wat moet ze nou 4 jaar in de kamer gaan doen?
Edit: ik vergeet helemaal dat ze straks misschien wel een plekje krijgt als staatssecretaris
Ik denk dat het motorblok plus GL al ver in de maak is. Misschien dat Arib de assistent kan worden van ondervoorzitter Bosma?
[ Voor 49% gewijzigd door Bean77 op 07-04-2021 18:49 ]
Duhhh, je gaat er even serieus op in.... CU heeft eigen ruiten in gegooid... Die zitten nog wel even op het strafbankje.... CU heeft door dat het niets gewonnen heeft bij de verkiezingen, is en zal een partij in de marge blijven, idem als SGP.Virtuozzo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:47:
[...]
Niet CU nee 😎 B team. Wat niet onverwacht zou mogen komen, er is voorafgaand aan campagne alsmede tijdens al een paar gewoon op vooruit gelopen. Dat werd her en der door campagnes aangemerkt als prematuur en ongepast, maar goed, mensen zijn mensen.
Aan de enerzijds nobel immers, principes!! Aan de andere kant triest, vooruitgang = 0.
Dit topic is gesloten.
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/