iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Meer schrijnend dan tekenend.Napo schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:38:
[...]
Het is wat dat betreft tekenend dat een campagne - die ze pretendeerde niet te voeren - zonder inhoud zo veel resultaat weet te realiseren
Die is echt veel te licht voor die functie, die zit binnen mum van tijd overspannen thuis.Bean77 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:41:
[...]
Rutte voor minister buitenlandse zaken en Sophie Hermans voor minister president!
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Bedienen van de oudjes zonder internet, die horen het nu allemaal voor het eerst._Bailey_ schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:01:
nou nou...een extra journaal ivm CU. Beetje overdreven, nietwaar?
Ja en nee, controle is deels weg, dit lijkt me een poging dat te herstellen.Napo schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:55:
[...]
Het leest zo ontzettend weg als dat het Rutte overkomen is maar er niets aan heeft kunnen doen. Dat hij in een positie is gedreven terwijl dat wellicht niet helemaal eerlijk is. De "karaktermoord" die plaatsvind komt vast niet door zijn handelen.
Is de controle weg aan het glippen?
O.a. door Kaag onder maximale druk te zetten (om een weg over links maximaal in de wielen te rijden),
de status van Omtzigt als nog onderuit te halen (Henk Kamp).
Het laat in ieder geval zien dat je met Rutte weg er niet bent, het zit volledig in de wijze waarop de VVD (en in zekere zin de meeste politieke partijen) gewend zijn om te werken. Elke opvolger van Rutte is in die context klaargestoomd, begeleid en binnen die kaders door de "zeven" heen gekomen naar de posities die ze nu bekleden. Het moet je ambitie maar zijn om bij zo'n club te zitten dag in dag uit.
Yep, DSM CEO die even de marktwerking nog een flinke duw heeft gegeven, met nog een paar goeie snufjes belangenverstrengeling, niet echt passend bij de tijdgeest.loekf2 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:59:
VVD met Schippers zou wel heel terurig zijn. Zorgstelsel sloper.
uiteindelijk is dit het begin van het einde voor MR, dus ja een extra journaal kan ik daarvan begrijpen._Bailey_ schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:01:
Verwijderd
Dat zou dan toch juist prima bij elkaar passen? Kijk eens wat de VVD in het verleden allemaal gesloopt heeft, met hun heilige privatiseringen (van de zorg, maar ook van andere zaken) en wat dat allemaal opgeleverd heeft.loekf2 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:59:
VVD met Schippers zou wel heel terurig zijn. Zorgstelsel sloper.
Virussen? Scan ze hier!
Inderdaad. Was interessanter geweest welke mastodont er nou als verkenner komt opdraven, maar pas volgende week als de heren en dames uit ge-apped en gebeld zijn._Bailey_ schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:01:
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik snap niet waarom dat hier gehypt werd...XWB schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:03:
Nou dat was het dan, extra journaal speciaal voor Segers
Weg
Alle gebeurtenissen (Teevendeal, burgerdoden in Irak, toeslagenaffaire en nu dit) zijn slechts hang ups. Blijft mooi zo'n inkijkje in het VVD kamp. Rutte verwordt tot een brekebeen en gaat vanzelf een sta in de weg zijn door deze houding. Dat alle issues niks van invloed hebben op de VVD achterban ala. Maar zodra kamerbreed de facto de steun wegebt sta je als grootste partij gewoon buitenspel.Partijkopstuk Neelie Kroes denkt zelfs dat ‘een nederige’ versie van ‘Mark het proces kan helpen’. ,,Rutte is juist niet een sta-in-de-weg nu. Hij is geen brekebeen, bezie zijn staat van dienst maar. Er zijn nu hang-ups, maar daardoor kan Mark zich nu niet permitteren heel dwars te gaan doen.”
Welke partij overkwam dat ook alweer? Ohja, de PvdA van weleer. Toch de grootste partij, toch niet in het kabinet. Al denk ik niet dat het zo gaat lopen. De VVD zal moeten inzien dat Rutte zijn langste tijd wel heeft gehad. Kaag en Hoekstra spelen het slim met de motie van afkeuring. De bal ligt bij Rutte en de VVD om in te binden en te slikken dat de formatie zonder Rutte aan het roer verder gaat.
Wel typisch CU, geen Rutte IV maar wel aanblijven nu in dit demissionair kabinet. Stap daar dan ook uit denk ik dan.
Had toch wel een heel stuk meer verwacht van een ingelast journaal.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Had je wat anders verwacht? Al het andere nieuws was allang voorbij gekomen in een pushmelding. Een extra journaal heeft zelden tot nooit echt nieuws te melden wat we nog niet wistenXWB schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:03:
Nou dat was het dan, extra journaal speciaal voor Segers
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Zegt Freesen ook, eerst verkenner, die gaat concluderen dat Rutte de sta in de weg is en pas dan stapje terug.wildhagen schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:05:
Ik vraag me af wanneer Rutte aankondigt dat hij opstapt en definitief niet meer beschikbaar is als minister-president (waar hij gezien zijn kennelijke Alzheimer ook niet echt meer voor geschikt is).
Complete BS, alleen maar verloren weken.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Want? Er is geen regel die zegt dat de grootste partij in de regering moet zitten. Als Kaag 7 partijen weet te lijmen dan zou dat een alternatief kunnen zijn.New Yorker schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:48:
[...]
Waarom wil links zo graag Rutte naar rechts duwen? Zo dwingen ze hem een rectste kabinet met VVD PVV CDA VVD JA21 SGP
Verwijderd
Of omdat een 12u journaal geen extra journaal is? Dit journaal is er toch altijd om 12u? 😂franssie schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:06:
Opmerkelijker dan de journaalopmerking vind ik dat er op telegraaf.nl niets staat - die zijn waarschijnlijk ni ook even in paniek?
Het stond niet in de digitale gids.Verwijderd schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:07:
[...]
Of omdat een 12u journaal geen extra journaal is? Dit journaal is er toch altijd om 12u? 😂
Nog een drama. Zie de tweets van Marion Koopmans deze morgen. Maar hoort in ander topic thuis.
Ehm nee?Verwijderd schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:07:
[...]
Of omdat een 12u journaal geen extra journaal is? Dit journaal is er toch altijd om 12u? 😂
Zie Wikipedia: NOS JournaalOp zaterdag wordt het eerste journaal om 13.00 uur uitgezonden en op zondag om 12.00 uur.
Dus dit is wel degelijk een extra journaal.
Virussen? Scan ze hier!
Los van het feit dat nieuwe verkiezingen nu heel erg veel te vroeg zijn verwacht ik dat weinig VVD'ers van partij wisselen. De grote vraag is echter of D66 en CDA de risico's van nieuwe verkiezingen aan willen gaan.rik86 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:05:
Nou ja, op zich is zonder nieuwe verkiezingen een meerderheidskabinet met Rutte als premier uitgesloten. Want alleen VVD, CDA en D66 hebben zich niet tegen Rutte uitgesproken als volgende premier
Als het uitblijven van een nieuw kabinet te lang duurt zie ik overigens CU nog wel draaien in het landsbelang. Zeker als hier de nodige tijd overheen is gegaan en Rutte wat positiever gedrag laat zien.
Het is en blijft politiek mensen.
Hoekstra lijkt mij geweldig te blenden met al die linkse partijen.......XWB schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:07:
[...]
Want? Er is geen regel die zegt dat de grootste partij in de regering moet zitten. Als Kaag 7 partijen weet te lijmen dan zou dat een alternatief kunnen zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door Bean77 op 03-04-2021 12:11 ]
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Dat heeft Ron Fresen zonet mooi uitgelegd, Rutte is een formele man en stapt niet zomaar op na een interview. Hij wacht rustig alle onderzoekjes af en maakt dan pas zijn conclusies.wildhagen schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:05:
Ik vraag me af wanneer Rutte aankondigt dat hij opstapt en definitief niet meer beschikbaar is als minister-president (waar hij gezien zijn kennelijke Alzheimer ook niet echt meer voor geschikt is).
Omdat die regering makkelijker is? Fvd PVV, JA21 VVD en SGP CDA horen bij elkaarXWB schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:07:
[...]
Want? Er is geen regel die zegt dat de grootste partij in de regering moet zitten. Als Kaag 7 partijen weet te lijmen dan zou dat een alternatief kunnen zijn.
Weg
Alles wordt vloeibaar in de politiek en tijd heelt alle wonden zegt men. Dus een lange verkennersronde is alleen maar in het voordeel van de VVD.rik86 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:11:
Maar daarom is t dus nieuws. Op dit punt geloof ik niet dat de CU zal gaan draaien, en nieuwe verkiezingen zie ik idd ook niet op korte termijn gebeuren.
Een meerderheid tot nieuwe verkiezingen zie ik ook niet snel gebeuren.
edit: Rutte kan lekker languit op zijn stoel hangen en wachten tot men toch weer bij hem aanklopt.
[ Voor 9% gewijzigd door Bean77 op 03-04-2021 12:14 ]
Mag de VVD 2 keer mee doen?New Yorker schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:48:
[...]
Waarom wil links zo graag Rutte naar rechts duwen? Zo dwingen ze hem een rectste kabinet met VVD PVV CDA VVD JA21 SGP
Heeft deze combinatie in ieder geval een meerderheid.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Je snap mijn punt welalexbl69 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:13:
[...]
Mag de VVD 2 keer mee doen?![]()
Heeft deze combinatie in ieder geval een meerderheid.
Weg
Waarom zou Sigrid "tijd voor nieuw leiderschap" Kaag en Wobke "onze 24 karaats Pietertje" Hoekstra hiermee akkoord gaan?Verwijderd schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:06:
Ik denk dat Rutte eerder een minderheidskabinet neemt met CDA, D66 en CDA. Die man vindt zichzelf té onschendbaar en belangrijk.
Als zij Mark Rutte ook uitsluiten, dan hebben ze hun grootste concurrent uitgeschakeld. Of de VVD kiest iemand anders als MP, of de VVD gaat een minderheid kabinet vormen over rechts.
Met de corona crisis kunnen we geen lange formatie veroorloven. En op dit moment is er maar 1 obstakel voor een snelle formatie.
Dus lekker uitsluiten en achterover leunen. Zelfs nieuwe verkiezingen hoeven niet schadelijk te zijn voor D66 en CDA.
Kan dat wel? Een minderheidskabinet moet namelijk wel de steun van de kamer hebben om überhaupt te kunnen bestaan.Russel88 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:15:
[...]
of de VVD gaat een minderheid kabinet vormen over rechts.
Verdere afbraak wel dan?Russel88 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:15:
[...]
Met de corona crisis kunnen we geen lange formatie veroorloven.
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Hoeveel dagen houdt zo'n coalitie het uit?New Yorker schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:12:
[...]
Omdat die regering makkelijker is? Fvd PVV, JA21 VVD en SGP CDA horen bij elkaar
Fvd, PVV, dat zijn geen partijen die willen regeren. JA21 is opgericht omdat Baudet en z'n vriendjes te extreem zijn. En dan met hun de regering in stappen?
Op zich hoop ik wel op zo'n regering. Laat ze maar even regeren. Klappen doen ze toch wel en dan beseffen de kiezers hopelijk dat zulke partijen geen oplossingen bieden. Problemen benoemen is iets anders dan oplossingen bieden.
Er zitten een paar zonnestelsels aan licht tussen die twee partijen...D-e-n schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:53:
[...]
Het laat wel zien waar het probleem van de VVD zit. De VVD gedraagt zich bijna als ware ze de communistische partij in China: geen tegengas gewend....
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat is ook de reden dat FvD en PVV niet willen regeren. Want dan moeten ze hun punten waarmaken, en dan blijkt dat dat wettelijk (en soms grondwettelijk) niet eens mogelijk is.Russel88 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:21:
[...]
Hoeveel dagen houdt zo'n coalitie het uit?
Fvd, PVV, dat zijn geen partijen die willen regeren. JA21 is opgericht omdat Baudet en z'n vriendjes te extreem zijn. En dan met hun de regering in stappen?
Op zich hoop ik wel op zo'n regering. Laat ze maar even regeren. Klappen doen ze toch wel en dan beseffen de kiezers hopelijk dat zulke partijen geen oplossingen bieden. Problemen benoemen is iets anders dan oplossingen bieden.
FvD en PVV zijn helemaal niet geinteresseerd in het oplossen van problemen, want dit zijn typische klaag- en zeur-partijen die alleen klagen. Als de problemen opgelost zijn, kunnen ze niet meer klagen, en verliezen ze kiezers.
En PVV en FvD zijn pure pluchezitter die veel te gehecht zijn aan hun pluche zetels.
En de kans dat FvD en JA21 met elkaar gaan samenwerken is nog kleiner dan de kans dat we morgen Kerstmis gaan vieren, gezien wat er recent onderling gebeurd is.
Virussen? Scan ze hier!
Het gaat me om de houding. De manier waarop de coryfeeën zich uiten heeft dictatoriale trekjes. Het dedain richting de kamer. Het komt niet in ze op dat er misschien wat mis is met hun manier van besturen.Señor Sjon schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:24:
[...]
Er zitten een paar zonnestelsels aan licht tussen die twee partijen...
Mwah, Nanninga en Eerdmans hebben eerder getoond niet erg consequent te zijn dus de samenwerking met het FvD sluit ik niet uit eigenlijk. De dubieuze flirts van Baudet vonden ze eerder ook geen probleem.wildhagen schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:25:
[...]
En de kans dat FvD en JA21 met elkaar gaan samenwerken is nog kleiner dan de kans dat we morgen Kerstmis gaan vieren, gezien wat er recent onderling gebeurd is.
[ Voor 37% gewijzigd door D-e-n op 03-04-2021 12:29 ]
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Ik zie werkelijk niet wat hier de endgame van zou zijn. Zonder VVD een meerderheidskabinet is welhaast onmogelijk. En dan? Links minderheidskabinet?Russel88 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:15:
[...]
Waarom zou Sigrid "tijd voor nieuw leiderschap" Kaag en Wobke "onze 24 karaats Pietertje" Hoekstra hiermee akkoord gaan?
Als zij Mark Rutte ook uitsluiten, dan hebben ze hun grootste concurrent uitgeschakeld. Of de VVD kiest iemand anders als MP, of de VVD gaat een minderheid kabinet vormen over rechts.
Met de corona crisis kunnen we geen lange formatie veroorloven. En op dit moment is er maar 1 obstakel voor een snelle formatie.
Dus lekker uitsluiten en achterover leunen. Zelfs nieuwe verkiezingen hoeven niet schadelijk te zijn voor D66 en CDA.
Iedere politieke partij heeft een bepaalde druk. Rutte kent zijn onderhandelingspositie. Hij hoeft niet te bewegen. Hij kan prima het initiatief aan andere partijen laten, maar dat gaat geen vruchtbare opties opleveren. CDA met links lijkt mij totaal niks voor Hoekstra. VVD is de sleutel en daar zit Rutte. In tijd komt men toch weer uit bij Rutte en dan zullen de andere partijen tegen die tijd het landsbelang prevaleren boven 1 persoon vermoed ik mij zo maar.
Sommige punten van je klopt niet. Baudet wil wel meeregeren en JA21 wil het goedmaken https://wnl.tv/2021/03/19...-helemaal-geen-ruzie/amp/wildhagen schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:25:
[...]
Dat is ook de reden dat FvD en PVV niet willen regeren. Want dan moeten ze hun punten waarmaken, en dan blijkt dat dat wettelijk (en soms grondwettelijk) niet eens mogelijk is.
FvD en PVV zijn helemaal niet geinteresseerd in het oplossen van problemen, want dit zijn typische klaag- en zeur-partijen die alleen klagen. Als de problemen opgelost zijn, kunnen ze niet meer klagen, en verliezen ze kiezers.
En PVV en FvD zijn pure pluchezitter die veel te gehecht zijn aan hun pluche zetels.
Weg
Dat ze roepen iets te willen, wil nog niet zeggen dat ze dat ook écht willen.... tuurlijk zal-ie vast deelnemen aan eventuele gesprekken, maar dan laat hij het gewoon klappen. Dat is "deelnemen, Baudet-style" (en Wilders is van hetzelfde laken een pak bij de PVV, zie het gedoe rondom Rutte-1).New Yorker schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:30:
[...]
Sommige punten van je klopt niet. Baudet wil wel meeregeren en JA21 wil het goedmaken https://wnl.tv/2021/03/19...-helemaal-geen-ruzie/amp/
Maargoed dat dis een academische discussie. Gezien de bijna neonazistische/neo-fascistische acties/standpunten van de FvD (zie de appjes en die jeugdbeweging, en de steun van Baudet daarvoor) heeft elke andere partij al aangegeven niet met hen in zee te gaan.
Virussen? Scan ze hier!
Tenzij die ene persoon dan de MP wordt en die ene persoon al vaak zat heeft bewezen niet in het belang van de burger te werken maar puur in eigenbelang.Bean77 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:29:
In de media komen nu berichten dat de druk op Rutte toeneemt. Maar welke druk is dat dan vraag ik mij af.
Iedere politieke partij heeft een bepaalde druk. Rutte kent zijn onderhandelingspositie. Hij hoeft niet te bewegen. Hij kan prima het initiatief aan andere partijen laten, maar dat gaat geen vruchtbare opties opleveren. CDA met links lijkt mij totaal niks voor Hoekstra. VVD is de sleutel en daar zit Rutte. In tijd komt men toch weer uit bij Rutte en dan zullen de andere partijen tegen die tijd het landsbelang prevaleren boven 1 persoon vermoed ik mij zo maar.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Volgens mij is na de verkiezingen wel heel duidelijk dat Kaag behoorlijk overschat wordt met haar "nieuwe leiderschap" en hoe dat in praktijk eruit ziet (of niet door onzichtbaarheid).D-e-n schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:31:
Ik constateer hier twee dingen: we zijn zo gewend aan Rutte als premier dat het moeilijk voor te stellen is dat er ook een periode zonder Rutte aan het roer komt. En Kaag wordt enorm onderschat. Wat je er ook van vindt: die vrouw is niet dom.
Ik zou eerder pleiten voor Ollongren als min pres dan Kaag.
Je weet nooit wat tijd doet. Als het veel te lang gaat duren neemt de druk om andere partijen toe om toch in gesprek te gaan met Rutte in het kader van het landsbelang. En het verleden heeft aangetoond dat in het kader van het landsbelang veel vloeibaar kan worden.Dennis1812 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:33:
[...]
Tenzij die ene persoon dan de MP wordt en die ene persoon al vaak zat heeft bewezen niet in het belang van de burger te werken maar puur in eigenbelang.
Eigenlijk ligt er totaal geen druk op Rutte om nu binnen een paar weken een akkoord te hebben. Hij kan zich prima in de underdog positie manoeuvreren door te zeggen dat zijn persoon/partij wat klappen heeft gehad en het daarom niet past om het initiatief te nemen. Dan kan Kaag zich stuklopen op links en na een maand of wat zal er toch bij VVD/Rutte aangeklopt worden en dan kan hij prima eisen stellen zoals min pres etc.
Ondertussen kan hij Nederland door de crisis leiden, wat cadeautjes uitdelen en met vertrouwen de nieuwe verkiezingen aangaan.
Zoals hier al eerder gemeld door onder andere @CurlyMo: MP, kamerlid, lijsttrekker, debatteren: het zijn allemaal verschillende rollen. Dat haar uitstraling nu niet goed is betekent niet dat ze dom is en niet weet wat ze aan het doen is. Die vrouw is diplomaat geweest. Die weet prima wat ze doet.Bean77 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:39:
[...]
Volgens mij is na de verkiezingen wel heel duidelijk dat Kaag behoorlijk overschat wordt met haar "nieuwe leiderschap" en hoe dat in praktijk eruit ziet (of niet door onzichtbaarheid).
Ik vind D66 als partij op sociaaleconomisch terrein veel te rechts dus verwacht niet veel wat dat betreft maar dat zegt weinig of ze een rol als MP wel of niet aan zou kunnen. Dat kan ze waarschijnlijk prima. De staatsman uithangen is ook weer geen rocket science hoor. Bijvoorbeeld Asscher of Segers zie ik het ook zo doen.
Elke interne leiderschapswissel van een langzittende MP is een groot probleem. Brinkman na Lubbers resulteerde in paars zonder het CDA. Melkert na Kok leverde Fortuyn en ook jaren zonder PvdA op. Balkenende ging te lang door, met het gedoogvehikel tot gevolg waar het CDA nog steeds niet van bekomen lijkt.
Rutte heeft de verkiezingen gewonnen en de VVD het torentje bezorgd. Hij weet ook wel dat over 4 jaar hij niet meer de geschikte lijsttrekker zal zijn. Normaal is het 'verkiezingsbedrog' als een lijsttrekker gelijk na de verkiezingen opstapt, maar als Rutte nu ruimte maakt is het 'verantwoordelijkheid nemen'. De nieuwe MP (Harbers/Schippers) krijgt alle tijd om aan de premiersbonus te werken en mocht het niet werken dan kunnen ze alsnog met een andere naam de verkiezingen ingaan.
Krijgen we toch 'nieuw leiderschap', alleen niet zoals Kaag in gedachten had.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Als ze er met alle andere partijen niet uitkomen dienen ze een ultimatum te stellen, Rutte weg of nieuwe verkiezingen.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Verwijderd
Ik hoop eerder op het laatste. Aangezien enorm veel VVD-stemmers op Rutte en niet op de VVD stemde. Ik hoop dat andere partijen zoals D66 en CDA dat ook inzien. Dat daar heel veel te behalen valt.Dennis1812 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:46:
Dat zou vooral laten zien dat jaren van liegen en bedriegen loont en je met alles weg kan komen hier.
Als ze er met alle andere partijen niet uitkomen dienen ze een ultimatum te stellen, Rutte weg of nieuwe verkiezingen.
Het lijkt op het eerste gezicht beter dan een opvolger benoemen terwijl Rutte vrijwillig afzwaait na Rutte 4. Zie Brinkman, zie Melkert. Maar het hangt ook af van wie dat dan vervolgens wordt en hoe dat kabinet het vol gaat houden.hoevenpe schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:45:
Wat ik me zat te bedenken: is dit geen geschenk voor de VVD?
Die Harbers was mij nog nooit opgevallen. Vraag is of dat zo'n geweldige MP is. Schippers is wat mij betreft een ramp voor de zorg. Daar zou ik als PvdA of SP zijnde ook never nooit onder willen dienen.
[ Voor 20% gewijzigd door D-e-n op 03-04-2021 12:50 ]
In het CU nieuwsbericht werd het indirect genoemd, maar ik vermoed dat de reden om de motie van wantrouwen niet te steunen voortkomt uit de lopende steun aan het missionaire kabinet voor wat betreft de crisisbeheersing,Koenoe schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:28:
door de motie van wantrouwen niet te ondersteunen
Als er de komende dagen of weken een code zwart scenario ontstaat net na een motie van wantrouwen (of er nu een relatie tussen motie van wantrouwen en code zwart zou bestaan of niet), zullen veel kiezers gezien de timing de partijen die de motie steunden de ‘schuld’ kunnen gaan geven van code zwart.
Nu zie je in social media ook al geroepen worden dat de CU beslissing de formatie gaat verlengen en hoe schandalig dat is tijdens een crisis. Wat grote flauwekul is volgens mij en gewoon een manier om druk op de ketel te zetten.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Verwacht je werkelijk dat de gemiddelde VVD stemmer nu opeens Hoekstra ziet zitten, laat staan Kaag die in de beeldvorming het 'alternatief op links' is?Verwijderd schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:48:
Ik hoop eerder op het laatste. Aangezien enorm veel VVD-stemmers op Rutte en niet op de VVD stemde. Ik hoop dat andere partijen zoals D66 en CDA dat ook inzien. Dat daar heel veel te behalen valt.
Pas op met de wens van nieuwe verkiezingen, voorzie eerder meer versplintering en een nog wat rechtsere uitslag.
Kunnen we a.u.b. stoppen met het pluggen van Schippers. Als er één alternatief qua verknipte cultuur in de buurt komt van Rutte dan is zij het wel.Wolly schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:55:
Edith Schippers is een mooie uitweg, zowel voor de VVD als voor D66. Twee vrouwen aan het roer.
De eerste vrouwelijke MP blokkeren, succes met de beeldvorming...D-e-n schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:48:
Schippers is wat mij betreft een ramp voor de zorg. Daar zou ik als PvdA of SP zijnde ook never nooit onder willen dienen.
Tja, alles draait om beeldvorming. We zouden het maar eens over de inhoud gaan hebben.hoevenpe schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:57:
[...]
De eerste vrouwelijke MP blokkeren, succes met de beeldvorming...
Edit:
En die beeldvorming begint dus ook hier. Stop met het sprookje dat doet alsof Schippers niet besmet is. Schippers is na Rutte de meest besmette VVD-er.
[ Voor 22% gewijzigd door D-e-n op 03-04-2021 13:03 ]
De VVD likt zijn wonden nu Rutte uitgesloten is van deelname, dan ga je toch automatisch zoeken naar een alternatief wat het meest lijkt op je gevallen leider?D-e-n schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:56:
[...]
Kunnen we a.u.b. stoppen met het pluggen van Schippers. Als er één alternatief qua verknipte cultuur in de buurt komt van Rutte dan is zij het wel.
Of denk je dat de vernieuwing echt van binnenuit gaat komen bij de VVD?
Je moet ze dus een beetje helpen. Niet meegaan in het positieve beeld dat nu van haar wordt neergezet lijkt me een eerste stap.Wolly schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:02:
[...]
Of denk je dat de vernieuwing echt van binnenuit gaat komen bij de VVD?
[ Voor 17% gewijzigd door D-e-n op 03-04-2021 13:05 ]
Wellicht, maar vrijwel iedereen die ook maar enigzins lijkt op Rutte (of anderzins hoog in de boom zit bij de VVD) heeft wel 1 of meerdere schandalen achter hun naam staan. Zo heeft Schippers heeft 3 moties van wantrouwen aan haar broek gehad toen ze minister VWS was en zat haar man dik te verdienen aan gaten in het beleid dat zij had geschreven.Wolly schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:02:
[...]
De VVD likt zijn wonden nu Rutte uitgesloten is van deelname, dan ga je toch automatisch zoeken naar een alternatief wat het meest lijkt op je gevallen leider?
[...]
Exact, een groot gedeelte van de top van die partij heeft zich ooit wel eens laten pakken op malversaties. Vaak ook zonder gevolgen.Gropah schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:07:
[...]
Wellicht, maar vrijwel iedereen die ook maar enigzins lijkt op Rutte (of anderzins hoog in de boom zit bij de VVD) heeft wel 1 of meerdere schandalen achter hun naam staan. Zo heeft Schippers heeft 3 moties van wantrouwen aan haar broek gehad toen ze minister VWS was en zat haar man dik te verdienen aan gaten in het beleid dat zij had geschreven.
Dat betekent dat die mores in de VVD gewoon zit ingebakken, ik geloof niet dat je dat eruit gaat krijgen al is het maar omdat de belangen rond de partij veilig gesteld moeten zijn.
En om het op zijn CU's af te sluiten: Wie zonder zonde is werpe de eerste steen
Wat je ook van Schippers vindt ze heeft wel de ervaring en bagage, jarenlang minister op een lastig department, een direct lijntje met ABDUP én ze is vrouw. Harbers is staatssecretaris geweest, wat voor hem pleit is dat hij 'on-VVD' gelijk uit zichzelf opstapte toen de onvolledige rapportage over criminele asielzoekers naar buiten kwam.
Wie binnen de VVD met voldoende ervaring in/rond Den Haag zou het anders kunnen doen? Ik zou het niet weten: Azmani, Becker, Hermans lijken me te onbekend en (nog) te licht, Winsemius en Nijpels te oud (hoewel, Biden is ook 78).
Noch bepalen we de formatie, uitkomst van verkiezingen, verkiezingsprogrammas en ga zo maar door. Nogal een dooddoenerPhilpend schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:16:
En dan nog, het forum van Tweakers gaat niet bepalen wie de volgende partijleider van de VVD is.
Je bent denk ik even vergeten dat rechts ook Rutte gekielhaald heeft, met Wilders vooropPhilpend schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:16:
En dan nog, het forum van Tweakers gaat niet bepalen wie de volgende partijleider van de VVD is. Vraag is ook of ze die nodig hebben, mijn stelling is dat hoe langer het gaat duren, hoe groter de kans is dat Rutte gewoon de volgende premier is. Als d’66 en/of CDA ook niet wil regeren met de persoon Rutte dan gaat de VVD het over rechts proberen. Lukt dat niet dan is er zoveel tijd verstreken dat d’66/CDA ‘in het landsbelang en in deze tijd van grote crisis’ wel weer bakzeil halen.
Allemaal dooddoeners die ons geen steek verder helpen. Het gaat erom of we met Schippers iets opschieten en dan zeg ik: nee, in tegendeel.hoevenpe schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:16:
@D-e-n @Gropah
Wat je ook van Schippers vindt ze heeft wel de ervaring en bagage, jarenlang minister op een lastig department, een direct lijntje met ABDUP én ze is vrouw.
De kiezers van rechts zullen een stuk vergevingsgezinder zijn als Rutte over rechts gaat dan de kiezers van links.ultimateharry schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:21:
[...]
Je bent denk ik even vergeten dat rechts ook Rutte gekielhaald heeft, met Wilders voorop
Ik roep nog eens een keer: Henk Kamp.hoevenpe schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:16:
@D-e-n @Gropah
Wat je ook van Schippers vindt ze heeft wel de ervaring en bagage, jarenlang minister op een lastig department, een direct lijntje met ABDUP én ze is vrouw. Harbers is staatssecretaris geweest, wat voor hem pleit is dat hij 'on-VVD' gelijk uit zichzelf opstapte toen de onvolledige rapportage over criminele asielzoekers naar buiten kwam.
Wie binnen de VVD met voldoende ervaring in/rond Den Haag zou het anders kunnen doen? Ik zou het niet weten: Azmani, Becker, Hermans lijken me te onbekend en (nog) te licht, Winsemius en Nijpels te oud (hoewel, Biden is ook 78).
Begint zich de laatste dagen ineens in de media te roeren.
Sure, maar gecombineerd met het vooraf uitsluiten van de PVV door Rutte / VVD, maakt het allemaal niet geloofwaardiger.Wolly schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:23:
[...]
De kiezers van rechts zullen een stuk vergevingsgezinder zijn als Rutte over rechts gaat dan de kiezers van links.
En daarbij wetende dat je een circus start, waarbij het niet de vraag is of het strand, maar wanneer, en met hoeveel schade. Dat haalt in ieder geval de volgende Enquete niet.
Soms is de oplossing voor een probleem gewoon eenvoudig, en is er weinig ingewikkelds nodig
[ Voor 4% gewijzigd door ultimateharry op 03-04-2021 13:27 ]
Dat je het niet met het VVD standpunt eens bent maakt haar niet ongeschikt voor de functie. Een MP moet vuile handen kunnen maken, wheelen en dealen, soms dingen 'vergeten', zonder brede ervaring en deze eigenschappen hou je het niet lang in het torentje vol.D-e-n schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:23:
Het gaat erom of we met Schippers iets opschieten en dan zeg ik: nee, in tegendeel.
@MikeyMan
Henk Kamp zou inderdaad ook kunnen, die had ik nog niet zo op mijn netvlies.
Verwijderd
Nee maar wel de receptionist, vuilnisman, supermarkt medewerker, etc. die nu VVD hebben gestemd. Het zal je verbazen hoeveel mensen VVD stemmen terwijl hun persoonlijke situatie eigenlijk bij de SP zou horen. Maar Rutte is zo'n lieve man...hoevenpe schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:53:
[...]
Verwacht je werkelijk dat de gemiddelde VVD stemmer nu opeens Hoekstra ziet zitten, laat staan Kaag die in de beeldvorming het 'alternatief op links' is?
Pas op met de wens van nieuwe verkiezingen, voorzie eerder meer versplintering en een nog wat rechtsere uitslag.
Misschien heb je wel een verkeerd beeld van welke kwaliteiten een MP moet beschikken? Als er door praktisch alle partijen in de kamer is vastgesteld dat de manier waarop Rutte het heeft ingevuld is uitgewerkt en dat er een verandering nodig is, dan durf ik te zeggen dat je objectief mag vaststellen dat een vrouwelijke kopie niet de oplossing is.hoevenpe schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:28:
[...]
Dat je het niet met het VVD standpunt eens bent maakt haar niet ongeschikt voor de functie. Een MP moet vuile handen kunnen maken, wheelen en dealen, soms dingen 'vergeten', zonder brede ervaring en deze eigenschappen hou je het niet lang in het torentje vol.
Zet dan Gordon er maar neer.....
Gasbevingsminister Kamphoevenpe schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:28:
[...]
Henk Kamp zou inderdaad ook kunnen, die had ik nog niet zo op mijn netvlies.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Dat is toch heel duidelijk.mr_petit schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 00:27:
[...]
...
En ik vraag me dan dus ook af waarom CU tegen de motie van wantrouwen was. Wat hadden ze te verliezen als ze toch de oppositie ingeduwd zouden worden?
....
De motie van wantrouwen was tegen demissionair premier Rutte (die is nl. altijd tegen een bewindspersoon). Maar waar dit overging was niet premier Rutte, maar VVD partijleider Rutte. Met een aangenomen motie van wantrouwen was ons land in een echte crisis terecht gekomen: een demissionair kabinet zonder leider (want Olongren, De Jonge of Schouten zijn weliswaar vice premier, maar geen premier materiaal).
In plaats daarven hebben ze de motie van afkeuring tegen Rutte gesteund (die was tegen partijleider en mogelijk toekomstig premier Rutte), daarmee maken ze het voor Rutte veel lastiger om premier te worden in een volgend kabinet en houden ze Rutte wel als crisis manager tot dat er een nieuwe regering is. Lijkt mij prima uit te leggen ...
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Je bedoelt die oude grijze muis die al 2 keer de politiek heeft verlaten en de laatste keer Groningen flink heeft teleurgesteld met het beleid rondom de aardbevingsschade (wat 1 van de zwarte bladzijde van Rutte zijn premierschap is)? Nee, dank je.MikeyMan schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:23:
[...]
Ik roep nog eens een keer: Henk Kamp.
Ik denk dat je beter kan kijken wie zich niet in de media roert, grotere kans dat die personen in de achterkamers al op gesprek komen.MikeyMan schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:23:
[...]
Ik roep nog eens een keer: Henk Kamp.
Ik ben het met je eens dat dat op dit moment in de functieomschrijving staat, maar het is ook meteen het grote probleem in de politiek en van de huidige democratie. Volgens mij snakt Nederland (van de stemmers op extreem links tot en met extreem rechts) naar een overheid/regering die hiermee breekt en weer echt gaat doen wat ons land vooruit helpt.hoevenpe schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:28:
[...]
Een MP moet vuile handen kunnen maken, wheelen en dealen, soms dingen 'vergeten', zonder brede ervaring en deze eigenschappen hou je het niet lang in het torentje vol.
Zonder meer naief om te verwachten dat dit op korte termijn gaat gebeuren (ik zeg het zelf maar even), maar wel broodnodig om nog een samen-leving overeind te houden.
Dat is toch compleet ongeloofwaardig van CU? Ze steunen, geloven en vertrouwen Rutte wél in een demissionair kabinet, maar in een nieuw kabinet weigeren ze hem te geloven en te vertrouwen. Het afschuiven op een crisis en dus niet wegsturen is onzin, want nu het formatieproces muurvast zit kan het echt héél lang duren voor er een nieuw kabinet gevormd is. En tot die tijd moet de CU het dus met Rutte doen, die ze nu al openlijk niet meer vertrouwen.
Totaal ongeloofwaardig van de gelovigen.

En als we dat dan wel zouden willen dan begint dat bij onszelf. We moeten er wel zelf in geloven. En er dan maar vanuit gaan dat het Schippers wordt omdat "het nu eenmaal zo gaat" hoort daar niet bij.Philpend schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:39:
[...]
Zonder meer naief om te verwachten dat dit op korte termijn gaat gebeuren (ik zeg het zelf maar even), maar wel broodnodig om nog een samen-leving overeind te houden.
Heb je überhaupt de tekst gelezen? Het gaat over de timing en eventueel code zwart.Bart-Willem schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:43:
Dat is toch compleet ongeloofwaardig van CU? Ze steunen, geloven en vertrouwen Rutte wél in een demissionair kabinet, maar in een nieuw kabinet weigeren ze hem te geloven en te vertrouwen. Het afschuiven op een crisis en dus niet wegsturen is onzin, want nu het formatieproces muurvast zit kan het echt héél lang duren voor er een nieuw kabinet gevormd is. En tot die tijd moet de CU het dus met Rutte doen, die ze nu al openlijk niet meer vertrouwen.
Totaal ongeloofwaardig van de gelovigen.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Ollongren? Dat zou wel erg ongeloofwaardig zijn. Stuur je Rutte naar huis omdat je denkt dat hij liegt, kom je met iemand op de proppen die in feite hetzelfde gezegd heeft.Bean77 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:39:
[...]
Volgens mij is na de verkiezingen wel heel duidelijk dat Kaag behoorlijk overschat wordt met haar "nieuwe leiderschap" en hoe dat in praktijk eruit ziet (of niet door onzichtbaarheid).
Ik denk dat haar carrière in Den Haag ook wel voorbij is.
Ik heb het gelezen, maar wel een Rutte of geen Rutte verandert de situatie niet. Rutte schuift immers toch vrijwel alles op De Jonge af.Number10 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:45:
[...]
Heb je überhaupt de tekst gelezen? Het gaat over de timing en eventueel code zwart.
Het gaat niet om de bewindspersonen maar over het beeld dat stemmers kunnen krijgen van partijen die hun steun opzeggen op een moment dat het wat hun betreft niet kan. Of het nu terecht is of niet, veel mensen vinden de MP een adequate crisismanager.Bart-Willem schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:48:
Ik heb het gelezen, maar wel een Rutte of geen Rutte verandert de situatie niet. Rutte schuift immers toch vrijwel alles op De Jonge af.
Of een motie van wantrouwen nu wel of niet causaal gerelateerd is aan een eventueel code zwart (het duurt namelijk zo’n 3 weken voor maatreglen iets doen op de IC bezetting), zal het politieke risico bij een motie van wantrouwen ontstaan dat het electoraat mogelijk de coalitiepartijen verwijten op het verkeerde moment die motie in te dienen.
Een motie van afkeuring laat de keuze aan de MP zelf.
Maar ook denk ik dat meespeelt dat ze gewoon niet zoveel zin hebben een formatieproces in te gaan met een heel sterk D66. Zolang Rutte daar zit zal de VVD een wel heel zwakke onderhandelingspositie houden. En we zouden het bijna vergeten, maar ook het CDA blijft intern een puinhoop die onlangs ook nog eens flink verloren hebben.
Het was meer wie ik van het D66 meer geschikt zou vinden. Ollongren vind ik veel prettiger/duidelijker overkomen dat die geheimzinnige/onzichtbare Kaag.Arrne schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:48:
[...]
Ollongren? Dat zou wel erg ongeloofwaardig zijn. Stuur je Rutte naar huis omdat je denkt dat hij liegt, kom je met iemand op de proppen die in feite hetzelfde gezegd heeft.
Ik denk dat haar carrière in Den Haag ook wel voorbij is.
Dat carrières in Den Haag zo snel afgeserveerd worden is ook wel zorgelijk. Zeker met dit gemak. Geef Ollongren tijd.
De oproep werd gedaan door twee PvdA burgemeesters, een GL burgemeester en een burgemeester die nog moet aankondigen bij de VVD te vertrekken
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Vooral voor Kaag lijkt me dit vervelend voor de beeldvorming omtrent haar "nieuwe leiderschap". Dat is nl. zo goed als onzichtbaar. Ze komt over als een Rutte light on pumps ...
... en dat is niet bepaald nieuw leiderschap.
Niet helemaal mee eens: op het moment dat er verkiezingen waren en stemmers Rutte een prima crisismanager vonden speelde heel dat Omtzigt-gedoe niet, en al helemaal niet dat Rutte allerlei reddingslijntjes heeft die hem van tevoren inlichten. De lijken kwamen pas afgelopen week openbaar uit de kast, en dat zie je ook terug in de cijfers van onderzoeken waarin gevraagd werd hoe betrouwbaar men Rutte nog vindt.Number10 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:54:
[...]
Het gaat niet om de bewindspersonen maar over het beeld dat stemmers kunnen krijgen van partijen die hun steun opzeggen op een moment dat het wat hun betreft niet kan. Of het nu terecht is of niet, veel mensen vinden de MP een adequate crisismanager.
Of een motie van wantrouwen nu wel of niet causaal gerelateerd is aan een eventueel code zwart (het duurt namelijk zo’n 3 weken voor maatreglen iets doen op de IC bezetting), zal het politieke risico bij een motie van wantrouwen ontstaan dat het electoraat mogelijk de coalitiepartijen verwijten op het verkeerde moment die motie in te dienen.
Een motie van afkeuring laat de keuze aan de MP zelf.
Ik denk dat het wegsturen van een demissionair MP die sowieso door vrijwel niemand meer vertrouwd wordt weinig invloed heeft op het beleid. Het zou ook goedkoop zijn: de oppositie wist immers dat er een coronacrisis is, en men wist dus ook dat de demissionair MP ook missionair is op het coronabeleid. Ik zou dan een afrekening op zoiets ook niet verwachten.
OIlongren, die haast onzichtbaar was in haar ministerschap, die het niet nodig vond om een testuitslag thuis af te wachten, en die het niet zo nauw neemt met belangrijke memo's onder haar armen? Die Ollongren?Bean77 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:56:
[...]
Het was meer wie ik van het D66 meer geschikt zou vinden. Ollongren vind ik veel prettiger/duidelijker overkomen dat die geheimzinnige/onzichtbare Kaag.
Dat carrières in Den Haag zo snel afgeserveerd worden is ook wel zorgelijk. Zeker met dit gemak. Geef Ollongren tijd.
En een fractievoorzitter van een partij kun je niet wegstemmen met een motie. Met een motie van afkeuring kun je in ieder geval wel je afkeuring laten blijken.rik86 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:17:
Tja, ik vond wat dat betreft de motie van wantrouwen sowieso vreemd; Wat hij hier fout deed was in de rol van fractievoorzitter, niet als premier.
En in het geval van de CU, kun je aangeven dat je niet met een bepaalde fractievoorzitter als toekomstig premier gaat meeregeren. Dat is duidelijker dan een al demissionair premier wegsturen voor wat hij in zijn functie als fractievoorzitter heeft gedaan (en niet als lid van de regering).
De Ollongren met een 'zeldzame' motie van afkeuring uit de eerste kamer, die?Bart-Willem schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:15:
[...]
OIlongren, die haast onzichtbaar was in haar ministerschap, die het niet nodig vond om een testuitslag thuis af te wachten, en die het niet zo nauw neemt met belangrijke memo's onder haar armen? Die Ollongren?
Als je dan vind dat er in het paasweekend gereflecteerd moet worden, waarom kom je dan midden in dat reflectieweekend met je eigen conclusie. Had dat dan direct tijdens het debat aangekondigd. Wat Kaag doet vind ik juist chique. Soms is stil zijn de beste tactiek om de ander weer aan het praten te krijgen.nocalimero schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:13:
Ik vind overigens dat Segers vandaag meer leiderschap toont dan Kaag en Hoekstra.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Leiderschap tonen houdt volgens mij ook in dat je duidelijkheid schept. Dat doet Kaag hier bepaald niet. Ze wordt nu door Segers min of meer voor het blok gezet. En dat had ze zelf kunnen voorkomen ...CurlyMo schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:34:
[...]
Als je dan vind dat er in het paasweekend gereflecteerd moet worden, waarom kom je dan midden in dat reflectieweekend met je eigen conclusie. Had dat dan direct tijdens het debat aangekondigd. Wat Kaag doet vind ik juist chique. Soms is stil zijn de beste tactiek om de ander weer aan het praten te krijgen.
Dit topic is gesloten.
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/