Zoals ik zei, daar heb ik geen kijk op. Ik ken die onderzoeken niet en de uitkomsten dus ook niet. Maar logica zegt mij dat het niks gek is dat iemand met 1 miljard gewoon z'n geld ergens anders stalt als het hier minder gunstig wordt gemaakt. En ik denk dus wél dat er op immigratie veel te halen/winnen valt (althans, ik vind 2 miljard best veel geld).Philip Ross schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:39:
[...]
Er is geen enkel onderzoek dat er op wijst dat ze daadwerkelijk zouden vertrekken. En er valt vele miljarden meer mee te winnen dan met immigratie. Juist immigratie is al heel veel op gedaan en valt weinig meer te halen.
Doe beide, win win. Stop de huidige immigratie en besteed alles wat je daarmee bespaard nog eens éxtra aan betere integratie van de mensen die hier al zijn. Onderdeel daarvan kan dus inderdaad zijn gratis taalles vanuit de overheid ipv malafide schooltjes, puik plan![...]
Ik negeer het niet. Ik zeg juist dat het zinvoller is om degenen die hier al zijn te helpen integreren dan dat het is om anderen te stoppen hier naartoe te komen.
Wist je dat als je hier voor de inburgering Nederlands moet leren? En dat je daarvoor geen taalles krijgt? Je krijgt een lening en moet vervolgens zelf maar op internet naar een taalschool zoeken. Daar word natuurlijk massaal misbruik van gemaakt door malafide schooltjes. Want die mensen kennen het land niet en weten niet beter. Gevolg is dat ze alsnog geen Nederlands kunnen en dus nooit kunnen gaan werken of bijdragen.
En zo zijn er wel 100 dingen te noemen die we kunnen doen om arbeidsparticipatie te verbeteren. Denk aan betere scholen, meer stageplekken e.d.
Ja, ze zijn oververtegenwoordigd in criminaliteit maar dat heeft meer te maken met sociaal economische status dan met iets anders. Mensen met weinig kansen uit arme gezinnen en slechte wijken zijn altijd oververtegenwoordigd in criminaliteit. Ongeacht waar ze vandaan komen.
Dus focus op armoedebestrijding, ondersteuning voor ouders, hoger minimumloon zodat ouders niet 60 uur in de week hoeven te werken.
Juist minder strenge straffen maar meer inzetten op reïntegratie in de maatschappij.
Allemaal punten die je volledig negeert.
Al die verschillende punten die je noemt, deels mee eens.
Maar financeer dat dus door de huidige stroom te stoppen (90% te beperken, zodat de echt schrijnende oorlogsgevallen eventueel wel geholpen kunnen worden) en alles wat je daarmee bespaard te investeren.
En als er dus inderdaad 100 verbeterpunten zijn, probeer die dan eerst beter te krijgen voor je nóg meer mensen hier hebt die in die molen terecht komen waar nog zoveel in verbeterd moet worden.
/edit; Excuus wat aanpassingen, dingen beter verwoord.
[ Voor 6% gewijzigd door Thompson op 05-03-2021 11:49 ]
Beeromaniac