Het gaat nauwelijks ergens inhoudelijk over.Jokuh schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:08:
Ik snap niet dat de motie van parlementaire ondervraging verworpen is. Wat heeft men te verliezen?
Je wilt geen ambtenaren onder ede in de kamer horen.
Mooie oogst na 13 uur
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
I am the great Cornholio!
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Tijd zat. Probleem is dat men geen tijd wenst te nemen, dat vormt immers risico. Doorduwen, doorgaan.Kees_frl schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:09:
[...]
Meer dat er nog veel op de plank liggen een er geen tijd is op korte termijn
Als er enige intentie was vanuit de coalitie voor reële focus op relatie vertrouwen / wantrouwen dan nam men andere wegen, die zijn beschikbaar, ook prima te verkopen. Maar het strookt niet met belang.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ik als NT2-docent leg altijd het verschil tussen verstaan en begrijpen uit.sanderb schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:10:
Nou Rutte gaat vreselijk hard zijn best doen en heeft de boodschap verstaan.
Mooie oogst na 13 uur
Rutte heeft dit prima verstaan.
Maar hij heeft dit niet begrepen.
People as things, that’s where it starts.
Partijen die straks met de VVD gaan regeren willen hier niet te lang aan herinnerd worden.Jokuh schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:08:
Ik snap niet dat de motie van parlementaire ondervraging verworpen is. Wat heeft men te verliezen?
Dat kan hij wel, politiek gezien kan hij gewoon verder, vertrouwen terug winnen en weer door.Kees_frl schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:10:
Dat wordt hard werken voor Mark
Cogitationis poenam nemo patitur
Een minister-president krijgt doorgaans sóchtends een briefing over allerlei ontwikkelingen; dit wordt doorgaans door het Ministerie van Algemene Zaken (Ollongren, enzo). Nu snap we natuurlijk ook wel dat we niet aan 'naming en shaming' moeten doen over (top)ambtenaren die gewoon hun werk doen.Bart-Willem schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:09:
[...]
Jammer, nu zal het dus nooit naar buiten komen wie "via via" is.
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
"man is not truly one, but truly two,"
D66, niet duidelijk welke motie (nummering Arib was anders)PalingDrone schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:11:
Wie stemde er nou verkeerd?
Volt, de laatste van vd Staaij
[ Voor 43% gewijzigd door Laguna op 02-04-2021 03:15 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik ben verder benieuwd of de VVD leiding nog wat gaat doen.
[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 02-04-2021 03:13 ]
Nou nog uurlijks actief aan herinneren.sanderb schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:10:
Nou Rutte gaat vreselijk hard zijn best doen en heeft de boodschap verstaan.
Mooie oogst na 13 uur
We moeten ook zwarte bladzijden lezen.Laguna schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:12:
Het was een historisch debat, maar uiteindelijk een zwarte dag voor de democratie.
Dat zou mij niets verbazen
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Hoeveel gele kaarten heeft de beste man al?Martinspire schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:13:
Gele kaart nog maals dus, geen rode kaart. Eigenlijk wel verwacht. Ik hoop eigenlijk dat we nog eens verandering gaan zien met die moties dat er ook wat concreter is wat wel of niet verwacht wordt als iemand iets krijgt.
Stuk of 6?
Zijn antwoorden nu slaan natuurlijk nergens op, maar hey, geen verrassingen hier.
Fijn, nog eens een poos deze doctrine, precies wat Nederland nodig heeft.
Dankjewel CU

Die coalitie was al bekend voor dat Jorrisma en Ollongren als formateurs waren aangesteld.mr_petit schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:12:
Ik denk dat de nieuwe coalitie vannacht al beklonken is 🙂
schokkend - echt een reclame voor het betere beton dat Rutte vannacht liet zien. Bizar.Laguna schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:12:
Het was een historisch debat, maar uiteindelijk een zwarte dag voor de democratie.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Er zal vrijwel geen zetel verschuiven.
★ What does that mean? ★
Welke coalitie wordt het volgens jou?Bullet NL schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:14:
[...]
Die coalitie was al bekend voor dat Jorrisma en Ollongren als formateurs waren aangesteld.
(Kijken of we op 1 lijn zitten 🙂)
Kan best zijn dat die idd al lang bekend was, maar ik lijd m hier af van wat ik vanavond heb gehoord (volgens mijn logica dan 😁)
[ Voor 25% gewijzigd door mr_petit op 02-04-2021 03:18 ]
Ook onder ede kun je prima geheugenverlies hebben, dus of er veel te winnen is is de vraag, bovendien komt het pas als een nieuwe kabinet er waarschijnlijk al zit, dus wie daar ook maar enige kans op maken om daar in te zitten met Rutte hebben daar weinig trek in om dat dan weer op te rakelen.Jokuh schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:08:
Nou...denk dat D66 nu toch echt geen nieuwe verkiezingen zou willen. Een flink aantal van de zwevers /strategische stemmers die ze nu kregen zouden hierom wel af kunnen haken.MrMonkE schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:15:
Meeste mensen lezen toch alleen wat in hun ideologische bubble website of krantje.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Mijn 0.0 biertje ook dat vat het resultaat van vandaag ook wel samenPalingDrone schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:15:
Mooi, m'n bier was toch al op
Volt schok ineens wakker. De koning is niet genoeg Brussel.sambalbaj schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:12:
[...]
D66, niet duidelijk welke motie (nummering Arib was anders)
Volt, de laatste van vd Staaij
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Klopt, zie je in dit topic ook.MrMonkE schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:15:
Meeste mensen lezen toch alleen wat in hun ideologische bubble website of krantje.
De mensen die Rutte al aardig wat jaren zat zijn, zijn grote teleur.
De mensen die hem prima vinden, zijn blij.
En daar komt weinig schifting in.
Nou, ik zou anders wel wakker worden met een flinke kater na dit.prOnorama2 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:16:
[...]
Mijn 0.0 biertje ook dat vat het resultaat van vandaag ook wel samen
Eerst 4 dagen vrij - Pasen vieren, en dinsdag weer lekker doorfranssie schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:17:
en dan nu formeren met D66.
Naja tijd om de koffer eens in te duiken, doet iemand anders het licht straks netjes uit ?
[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 02-04-2021 03:18 ]
VVD, D66, CDA en CU....
Qua postverdeling gaat ze het verdelen, iets minder VVD en meer D66... Zo krijgt D66 iets meer mogelijkheid om kleur te geven.
VVD gaat opzoek naar een opvolger van Mark Rutte voor een volgende termijn.
p.s. Kaag kan niet tegen weinig slaap...

[ Voor 4% gewijzigd door Vidra op 02-04-2021 03:20 ]
Groningen is ook wel een Hoofdstuk apart - geen Hilversum maar toch ;-)gekkie schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:18:
Ooit nog eens een boekje gehad "De banaan wordt bespreekbaar" over de bestuurscultuur in de gemeente Groningen, maar de bananenmonarchie is klaarblijkelijk nog niet echt bespreekbaar.
Naja tijd om de koffer eens in te duiken, doet iemand anders het licht straks netjes uit ?
Fijne eerste kennismaking met de nieuwe kamer. Hoop positieve indrukken.
Formatie gaat nog lang duren.
Dank hier voor alle inzichten.
Nu slapen.
"Rutte is beschadigd, maar gaat toch door"
Klinkt als The Black Knight van Monty Python.
Enfin, bedankt allen tezamen, het was een interessante dag, tof dat we het netjes hebben gehouden en volgens mij de modjes geen bakken met werk hebben gegeven
Ik zet in op Hermans (Sophie). Die wordt steeds een stapje naar voren gehaald. Maar dan moet Mark nog wel even blijven zitten om haar klaar te stomen.Bullet NL schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:18:
[...]
Dus eigenlijk ook geen verrassing, gewoon even een punt maken dat ze er ook nog zijn als onafhankelijke rechtse partij
Soort Groundhog Day.RobinHood schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:21:
Hoe vaak heb ik dat al gehoord?
"Rutte is beschadigd, maar gaat toch door"
Truste allen

Ja idd 😂Bullet NL schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:18:
[...]
VVD, D66, CDA en CU....
Qua postverdeling gaat ze het verdelen, iets minder VVD en meer D66... Zo krijgt D66 iets meer mogelijkheid om kleur te geven.
Das ook mijn idee.
Hoe kwam je tot de conclusie dat het al veel eerder beklonken was?
Moet natuurlijk wel als je stelt dat voor deze kwestie Rutte zich als zondebok opwerpt om Kaag te beschermen, Kaag dient wèl een motie in (samen met hoekstra, dus samenwerking, maar hierdoor beschermen ze gezicht) en CU beschermt Rutte door meerderheid te geven.
Eerst dacht ik nog dat er wellicht iets met GL afgesproken is omdat Klaver vanavond erg tam was, maar GL stemt tegen.
Ik denk dat hij daar ontzettend van baalt omdat hij duidelijk de wens heeft om GL als eerste lijsttrekker het kabinet in te loodsen.
Ook doordat ze flink hebben verloren is zijn positie als lijsttrekker over 4 jaar minder zeker.
[ Voor 15% gewijzigd door mr_petit op 02-04-2021 03:31 ]
Heh. Papa's kloon.sanderb schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:22:
[...]
Ik zet in op Hermans (Sophie). Die wordt steeds een stapje naar voren gehaald. Maar dan moet Mark nog wel even blijven zitten om haar klaar te stomen.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ik hoop het, ze heeft mijn stem al gehadsanderb schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:22:
[...]
Ik zet in op Hermans (Sophie). Die wordt steeds een stapje naar voren gehaald. Maar dan moet Mark nog wel even blijven zitten om haar klaar te stomen.
Veel minder hooghartig dan Kaag, nieuwe politiek! en een vrouw, kan maar zo de eerste vrouwelijke premier van NL worden....
Ik mag hopen van niet. Ze zou vele malen eenvoudiger onderuit te halen zijn dan haar vader, gezien een veelvoud aan persoonlijke verstrengelingen. In haar huidige positie is ze effectief, maar het is één ding om vertrouwen te hebben in iemand met een skelet in de kast, het is iets anders om iemand naar voren te schuiven wiens loopbaan gestoeld is op gebruik van skeletten.Bullet NL schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:26:
[...]
Ik hoop het, ze heeft mijn stem al gehad![]()
Veel minder hooghartig dan Kaag, nieuwe politiek! en een vrouw, kan maar zo de eerste vrouwelijke premier van NL worden....![]()
![]()
![]()
![]()
Ik hoop niet dat ik nog eens een keer iets aan Investico toe moet laten komen.
[ Voor 5% gewijzigd door Virtuozzo op 02-04-2021 03:30 ]
Ik ga de bureaustoel maar eens verruilen voor iets horizontaals.
Heb me prima vermaakt in dit topic, bij de volgende teflontest 's iets eerder inloggen, welterusten allen.
Omtzigt en Hoekstra krijgen beide een dikke ministerspost.Soccer98 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:29:
Dus de man wiens geheugen op toevallig dat ene cruciale punt (Omtzigt) hem in de steek laat, net zoals bij toevallig alle andere zware zaken waar hij mee te maken kreeg tijdens zijn premierschap, wordt de hand boven het hoofd gehouden door de partij van Omtzigt? Ik kan de beweegredenen van Hoekstra echt niet volgen.
Iedereen die Rutte en Kaag gesteund hebben gaan daarvoor beloond worden.
Het vertrouwen tussen oppositiepartijen wordt gekweekt door openbaarheid te geven, het vertrouwen tussen coalitiepartners wordt in de anonimiteit gekweekt omdat je dan pas echt je hart kan laten spreken (daarom is stemmen bijv ook geheim)
[ Voor 13% gewijzigd door Laguna op 02-04-2021 03:42 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dit is toch om moedeloos van te worden. Heel dit debat, heel die ophef deze week, er zijn verkiezingen geweest. Tal van nieuw partijen de tweede kamer in gekomen. En wat veranderd er? Helemaal niets. Terwijl met name Corona en de klimaatcrisis niet stoppen. Het vertrouwen in de politiek is gedaald naar een nieuw dieptepunt.Bullet NL schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:18:
[...]
VVD, D66, CDA en CU....
p.s. Kaag kan niet tegen weinig slaap...
Had je liever een kabinet over rechts gehad dan? Want die kunnen ook een meerderheid vormen (vvd,cda,pvv,fvd,ja21)Silvos schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:50:
[...]
Dit is toch om moedeloos van te worden. Heel dit debat, heel die ophef deze week, er zijn verkiezingen geweest. Tal van nieuw partijen de tweede kamer in gekomen. En wat veranderd er? Helemaal niets. Terwijl met name Corona en de klimaatcrisis niet stoppen. Het vertrouwen in de politiek is gedaald naar een nieuw dieptepunt.
Of verwacht je dat cda als enige rechtse partij die ook nog eens heel veel boeren in hun achterban heeft in 1 kabinet gaat zitten met GL, PvdD en SP?
[ Voor 12% gewijzigd door mr_petit op 02-04-2021 04:15 ]
Wat ik graag had gezien is dat Rutte de eer aan zichzelf had gehouden en was afgetreden. De uitkomst daarvan is verder zeer onzeker; dat kan zijn nieuwe verkiezingen, dat kan zijn een meerheid over rechts over een meerderheid over links. Het is in ieder geval meer democratie aan het werk dan dat 1 man/partij die uiteindelijk een minderheid van de stemmen heeft bepaald hoe het gaat.mr_petit schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 04:04:
[...]
Had je liever een kabinet over rechts gehad dan? Want die kunnen ook een meerderheid vormen (vvd,cda,pvv,fvd,ja21)
Verwijderd
NL politiek is plaats voor leugenaars schijnbaar. Wasr een dementerende persoon leider kan worden. Wie zegt dat mensen met een beperking geen kansen krijgen in NL.
Ik twijfel na deze farce of ik nog moet gaan stemmen. Denk dat ik daar gewoon maar mee stop.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2021 04:17 ]
Afgetreden als kamerlid?Silvos schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 04:13:
[...]
Wat ik graag had gezien is dat Rutte de eer aan zichzelf had gehouden en was afgetreden.
Afgetreden als demissionair minister-president en afzien van die positie in een toekomstig kabinet.
Volgens mij kan hij (gerechtelijk gezien) niet als demissionair MP aftreden. (Hij heeft zn ontslag al ingediend. )Silvos schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 04:25:
[...]
Afgetreden als demissionair minister-president en afzien van die positie in een toekomstig kabinet.
Die beslissing ligt volgens mij bij iemand anders.
Waarom zou hij afzien van een positie in een toekomstig kabinet?
Als het zo ver komt krijgt hij die toch van anderen?
Het gaat toch om de meerderheid?
Dat komt de VVD alleen maar goed uit.Verwijderd schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 04:14:
Ik twijfel na deze farce of ik nog moet gaan stemmen. Denk dat ik daar gewoon maar mee stop.
Je hebt globaal 4 opties:
1. Je gaat stemmen
2. Je stelt jezelf beschikbaar
3. Je pleegt een staatsgreep
4. Je doet helemaal niets
Het gaat om de geloofwaardigheid. Het gaat erom dat de persoon Mark Rutte compleet ongeloofwaardig is geworden. Dat begon in een ver verleden met zaken als de dividendbelasting, dat heeft zijn hoogtepunt bereikt met de toeslagenaffaire. De druppel was het wezenlijk triviale Omtzigt - positie elders en het hele debat wat wij vandaag hebben aanschouwd. Hij loopt daar alsnog letterlijk glimlachend van weg, dat is niet het beeld wat ik heb bij een persoon die echt zijn lesje heeft geleerd.mr_petit schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 04:33:
[...]
Volgens mij kan hij (gerechtelijk gezien) niet als demissionair MP aftreden. (Hij heeft zn ontslag al ingediend. )
Die beslissing ligt volgens mij bij iemand anders.
Waarom zou hij afzien van een positie in een toekomstig kabinet?
Als het zo ver komt krijgt hij die toch van anderen?
Het gaat toch om de meerderheid?
Feit is dat nu de partijen CDA/D66 en CU hem een handje boven het hoofd houden omdat ze een relatie met hem hebben (gehad). Maar als D66 waarlijk progressieve politiek wil dan past de Rutte Doctrine daar niet in. Als CDA waarlijk hun partij wil lijmen dan past daar steun voor Rutte niet in omdat dat automatisch het afvallen van Dhr. Omtzigt is. En wat betreft CU is het uitsluitend het uitruilen van christelijke ethische standpunten om zo gedachtegoed erdoor te drukken wat slechts een minderheid in de tweede kamer vertegenwoordigd. Het is gewoon een kliekje wat een functionerende democratie in de weg staat.
Ik zie het anders: Rutte heeft Kaag beschermd.Silvos schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 04:42:
[...]
Feit is dat nu de partijen CDA/D66 en CU hem een handje boven het hoofd houden
CDA en CU hebben Rutte (en Kaag) wel een handje boven het hoofd gehouden.
En daar schrijven ze een rekening voor uit.
Zo worden coalities gevormd. Voor wat hoor wat.
Maar naast die rekening is het ook eigenbelang. CDA wil niet als enige rechtse partij in een heel links kabinet zitten, en een ultrarechts kabinet willen zowel CDA als VVD liever niet. Geeneens op voorhand vanwege de standpunten (al zit daar wel wrijving, vooral met FvD denk ik) maar vanwege stabiliteit.
En veel partijen willen geen nieuwe verkiezingen. Ten eerste vanwege de pandemie, maar ook angst om zetels te verliezen.
D66 gaat inleveren, CDA kan wel eens in versnelde instabiliteit komen, dat Omtzigt losbreekt en wellicht nog wat CDAers meeneemt, dus nog meer verlies, en CU weet dat ze waarschijnlijk niet kunnen profiteren en zien nu dus hun kans schoon om met meer invloed in een kabinet te komen.
En Rutte zegt gewoon sorry tegen de kiezer, geeft zn fouten toe en benadrukt precies wiens idee het was om in deze moeilijke tijd extra verkiezingen te forceren voor een fout die hij (en in verkiezingstijd wordt dat natuurlijk D66 en hij) welliswaar gemaakt heeft, maar niet expres. Dus Sorry. 2 zetels verlies omdat ze het beste beleid hebben om ondernemend nederland weer op te bouwen. (Dat is mijn mening als ondernemer 🙂)
[ Voor 57% gewijzigd door mr_petit op 02-04-2021 05:01 ]
Verwijderd
Ik opteer voor niets doen. Mijn vriendin wilde tot enkele jaren geleden nog graag naturaliseren. Maar die heeft haar mening veranderd.mr_petit schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 04:42:
[...]
Dat komt de VVD alleen maar goed uit.
Je hebt globaal 4 opties:
1. Je gaat stemmen
2. Je stelt jezelf beschikbaar
3. Je pleegt een staatsgreep
4. Je doet helemaal niets
Ik denk dat we het om gaan draaien. Ik ga gewoon in haar land wonen over een paar jaar. Tot die tijd laat ik het stemmen langs me heen gaan.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2021 04:57 ]
Dat zou ik ook doen.Verwijderd schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 04:47:
[...]
Ik denk dat we het om gaan draaien. Ik ga gewoon in haar land wonen over een paar jaar. Tot die tijd laat ik het stemmen langs me heen gaan.
Ik denk dat ik ook niet in Nederland blijf als ik klaar ben met werken.
Als je geld hebt zijn er zoveel mooiere landen om in te wonen dan Nederland...
:fill(white):strip_exif()/f/image/6vWxsJy8W6DHY3FuvkPbtY9u.png?f=user_large)
We hebben weer een dieptepunt bereikt vandaag.
Rutte had gewoon op moeten stappen, dit is niet in het belang van Nederland, dit is eigenbelang.
Ik zie nu al aankomen dat we gewoon de oude coalitie terug gaan zien straks, iets wat ze naar mijn idee gewoon niet kunnen maken.
[ Voor 92% gewijzigd door Mathijs op 02-04-2021 05:38 ]
Verwijderd
Verwijderd
De VVD zou bij nieuwe verkiezingen nauwelijks schade oplopen. D66 blijft niks meer van over en het CDA is al niets meer van over.
Oftewel: we krijgen een volledig VVD-kabinet gedoogd door D66+CDA.
Weinig veranderd in Nederland. Eerste keer dat ik mocht stemmen was met Pim Fortuyn. Daar was het onmogelijk om de verkiezingen uit te stellen of, holy shit, de stemlijsten opnieuw te printen. Dit is gewoon opzichtige corruptie:
Wie gelooft er nou dat Rutte zich ineens niks kan herinneren. Doet me denken aan al die mega-schandalen van de verhoren over Enron en de bankencrisis. Ineens allemaal de complete top die zich nergens meer wat van kan herinneren. Ik snap niet dat ze Rutte niet in een gesticht stoppen, dan ben je gewoon incompetent om dit 'werk' uit te voeren. Het zijn alleen maar leugens en hij komt er mee weg.Corruptie is het politieke, sociale of economische verschijnsel waarbij iemand in een machtspositie deze misbruikt teneinde zichzelf of anderen ongeoorloofde gunsten te verlenen, in het laatste geval vaak in ruil voor wederdiensten of als vriendendienst.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Het is de tweede tegen Rutte (de eerste werd weliswaar verworpen) en Ollongren heeft er zelfs eentje uit de eerste kamer gehad.
Beetje oei oei zeggen en vrolijk weer doorgaan tegenwoordig?
Blijft dus een klap op de pols en verder, was te verwachten
Maar hier zit je fout, er veranderd heel veel:Silvos schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:50:
[...]
Dit is toch om moedeloos van te worden. Heel dit debat, heel die ophef deze week, er zijn verkiezingen geweest. Tal van nieuw partijen de tweede kamer in gekomen. En wat veranderd er? Helemaal niets. Terwijl met name Corona en de klimaatcrisis niet stoppen. Het vertrouwen in de politiek is gedaald naar een nieuw dieptepunt.
1. Rutte kan zelfs met aantoonbaar liegen wegkomen
2. Rutte/VVD kunnen zelfs proefballonnetjes oplaten om lastige kamerleden weg te promoveren en ze komen ermee weg ook nog. Zelfs als het heel populaire kamerleden zijn waarvan is gekend dat ze lastige dossiers zonder schroom aanpakken
3. D66 is lekker opportunistisch en bedoeld voora lmet 'nieuw leiderschap': als we een kans zien voor een beetje kruimels op te pakken, dan doen we dat meteen. De inhoud is niet zo relevant voor de rest
4. Het CDA kent de meest basale vorm van loyaliteit niet: een eigen kamerlid steunen (de nummer 2 op de lijst oko nog eens nota bene!) die aan de kant geschoven dreigt te worden en doodleuk een onderhandelingspuntje is
We hebben heel erg veel kunnen leren gisteren kortom. Als er nog mensen twijfelden en iets anders willen in Nederland: schrap D66 maar net zo hard van de lijst, want ook Kaag doet doodleuk aan machtspolitiek. Hoekstra? Hoekstra is dat onhandige maffiamannetje wat nu per ongeluk toch die lastige secondant half heeft geraakt.
@__fred__ die halvering hoeven ze zich niet druk om te maken als het gaat om steun buiten hun eigen big stakeholders. Zelfs binnen de groep van stemmers op het CDA is er meer dan genoeg steun om te stoppen met intensieve veehouderij. Men zit echter vast in een netwerk wat dit punt disproportioneel maakt op de agenda, waardoor je de facto het issue krijgt dat ruim meer dan de helft van de Nederlanders steun geeft aan het aanpassen van deze veehouderij, maar de CDA heel stellig blijft signaleren dat hier geen draagvlak voor zou zijn. De VS en het VK kunnen heel veel vertellen wat je krijgt met deze vormen van politiek
[ Voor 17% gewijzigd door polthemol op 02-04-2021 07:31 ]
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Het signaal van D66 en CDA is duidelijk "dit kan niet, maar we hebben geen belang bij een motie van wantrouwen omdat we graag de macht willen houden". Die machtspolitiek waar vooral Marijnissen het over had.
Dat de ChristenUnie daar ook in mee gaat is triest, ik zie niet welk belang zij daar bij hebben.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
VVD,CDA,CU,D66 > meerderheid toch?Migrator schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 07:31:
@horizon1978 inderdaad, foei zeggen en "een signaal" afgeven, alle consequenties mag Rutte zelf bepalen.
Het signaal van D66 en CDA is duidelijk "dit kan niet, maar we hebben geen belang bij een motie van wantrouwen omdat we graag de macht willen houden". Die machtspolitiek waar vooral Marijnissen het over had.
Dat de ChristenUnie daar ook in mee gaat is triest, ik zie niet welk belang zij daar bij hebben.
Ze tonen loyaliteit richting de VVD. Stel je nog eens de vraag: wie gaat de 4de partij worden voor de coalitieMigrator schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 07:31:
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
En het was de taak van de tweede kamer om hem weg te sturen.
Maar helaas, CDA kiest deze leugenaar boven een hardwerkende collega, CU hoeven we niks over te zeggen, en D66 is altijd een partij geweest die met iedere wind mee waait en totaal geen backbone heeft. “Nieuw leiderschap”? D66 kiezers zullen zich goed bedrogen voelen.
Ik zelf kan dit echt niet meer serieus nemen. Deze mensen hebben de sleutels van het land en kijk eens hoe ze er mee om gaan.
Het is een grove schande.
Dit topic deed haar naam eer aan, na maanden lockdown kwam dit dicht in de buurt van een echte kroeg avond met op de achtergrond een slechte arthouse film.
Uiteindelijk dus 72-78, waarmee de volgende regering duidelijk is: Rutte 4 van VVD/D66/CDA/CU. Je verwacht het niet...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
En volgende week nemen ze ons in een of andere corona persco weer de maat op ons "collectieve gedrag".
[ Voor 12% gewijzigd door Webgnome op 02-04-2021 07:53 ]
Verwijderd
Het is echt tijd voor een grote schoonmaak om de geloofwaardigheid terug te winnen. Gelukkig is daar zowel op links als op rechts al wat nieuw geluid.
Kunnen we al die mensen die VVD hebben gestemd inderdaad niet eens ter verantwoording roepenWebgnome schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 07:42:
Iedereen heeft trouwens zijn mond vol van ' de normale burger' etc maar vergeten we even niet dat een meerderheid op de VVD heeft gestemd? Nu is natuurlijk de vraag wat vinden deze kiezers hier van eigenlijk?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Er heeft geen meerderheid op de VVD gestemd.Webgnome schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 07:42:
Iedereen heeft trouwens zijn mond vol van ' de normale burger' etc maar vergeten we even niet dat een meerderheid op de VVD heeft gestemd? Nu is natuurlijk de vraag wat vinden deze kiezers hier van eigenlijk?
Die zijn totaal niet op de hoogte hoe het echt zit.Webgnome schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 07:42:
Binnen mijn familie 4 personen die op de VVD/Rutte hebben gestemd en twee kennissen van mij.
Geen van allen zijn ze helemaal op de hoogte geweest van bijvoorbeeld de toeslagenaffaire of bijvoorbeeld zaken als dat de VVD als enige nog het leenstelsel voor studenten wilt behouden.
Volgens mij heeft ene Plato ooit iets gezegd over het feit dat niet iedereen stemplicht hoeft te hebben, dat werd mij dus weer pijnlijk duidelijk na deze verhalen.
Misschien niet geheel ontopic, maar dit is sowieso de algehele kloof tussen politiek en burger.dr.lowtune schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 07:40:
Degene die het hardst geraakt is na dit alles: de "normale" burger, de Haagse kliek houdt elkaar de hand boven het hoofd en graag vrolijk door met zichzelf totaal vervreemden van de bevolking.
En volgende week nemen ze ons in een of andere corona persco weer de maat op ons "collectieve gedrag".
Hier in Heerlen worden complete bestuurlijke dossiers onder gehuimhoudingsverklaring in de doofpot gestopt. En dat is hier de normaalste gang van zaken. Miljoenen aan belastingcenten verkwist en niemand die er heisa van maakt. En de gemeente negeert de burger per definitie, tenzij je contacten heb en mensen kent. En verantwoordelijkheid afleggen is niet aan de orde. Wat betekent verantwoordelijkheid vandaag de dag nog?
Overigens de enige persoon die wel echt integer lijkt is Omzigt zelf.. maar dan nog kun je de vraag stellen of het verstandig is om iemand in de tweede kamer gevoelige kwesties te laten onderzoeken. Omzigt mag dan misschien integer zijn maar wellicht heeft de volgende wel zijn eigen agenda.
Het was weer een leuk rollenspel, maar vandaag is weer alles hetzelfde als gister.
Sprak gisteren een VVD stemmer, die was er best ontstemd overWebgnome schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 07:42:
Ik ben nog niet overtuigd. Het is allesbehalve het progressieve kabinet waar Kaag het steeds over heeft. En dat heeft ze toch nodig om te voorkomen dat het de volgende keer toch weer "halveren" wordt.hoevenpe schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 07:37:
Zo, jullie hebben er een latertje van gemaakt...
Dit topic deed haar naam eer aan, na maanden lockdown kwam dit dicht in de buurt van een echte kroeg avond met op de achtergrond een slechte arthouse film.
Uiteindelijk dus 72-78, waarmee de volgende regering duidelijk is: Rutte 4 van VVD/D66/CDA/CU. Je verwacht het niet...
Vraag is ook of het wantrouwen tegen Rutte verderop in de formatie toch geen problemen gaat geven.
De meeste mensen hebben wel op de VVD gestemdarmageddon_2k1 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 07:44:
[...]
Er heeft geen meerderheid op de VVD gestemd.
Ik vind dit eerlijk gezegd in zijn geheel nogal een lelijke vertoning. Van vrijwel alle partijen. VVD, D66 en CDA voorop. En in vergelijking met de voorgaande kwesties vind ik dit echt een totaal non issue.
[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 02-04-2021 07:50 ]
Dat sowieso, maar, het is pijnlijk duidelijk dat je ook niet iedere narcist en pathalogische leugenaar niet in de politiek wilt hebben. Die ede afleggen is ook een wassen neus. Het hebben van een politieke carriere is al per definitie voor de politiek zelf en niet voor de burger. En dat terwijl je het volk zou moeten vertegenwoordigen. Right.mcgloud schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 07:45:
[...]
Volgens mij heeft ene Plato ooit iets gezegd over het feit dat niet iedereen stemplicht hoeft te hebben, dat werd mij dus weer pijnlijk duidelijk na deze verhalen.
Een paar ideeën om dat duidelijker te maken:
- Jaarlijks een grote militaire parade waarbij het leger groots uitpakt, met spierballenvertoon en vooral de kernwapens uit Volkel on display.
- Geef die volksvertegenwoordigers toch een mooi standaard pakje met wat veren op de kop (in de kont hebben ze ze al).
- Hou toch op te ontkennen dat grote bedrijven geen invloed hebben op de politiek. In plaats daarvan moet je gewoon publiekelijk allerlei "goede" deals sluiten met machtige bedrijven, en als mensen klagen dat je steekpenningen aanneemt, tja, dat is toch geen probleem?
- Kom met een officiële "opleiding" voor het beroep politicus. Dat kan simpel door studentenverenigingen zoals Minerva uit leiden te verheffen.
- Het Binnenhof verbouwen? De Koninklijke familie heeft vast en zeker wel ergens een mooi paleisje over waar de Premier zijn nieuwe ambtswoning van kan maken. Wat palmbomen erbij voor het effect en klaar is kees!
Dat is iets anders dan claimen dat de meerderheid op Rutte heeft gestemd. De meerderheid, ongeveer 75% heeft niet op hem gestemd. Subtiel verschilletje.MikeyMan schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 07:49:
[...]
De meeste mensen hebben wel op de VVD gestemd
Ik vind dit eerlijk gezegd in zijn geheel nogal een lelijke vertoning. Van vrijwel alle partijen. VVD, D66 en CDA voorop. En in vergelijking met de voorgaande kwesties vind ik dit echt een totaal non issue.
Dit topic is gesloten.
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/