I am the great Cornholio!
En dan heb je morgen het spannendste gemist, ik zou nog ff volhoudenBart-Willem schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:47:
Nou, dat was gezellig hier!Maar nu is het bedtijd, want een vrolijke Rutte vol energie gaat niet opstappen.
mwah - hij lacht nog onder een bus.Bart-Willem schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:46:
Een vrolijke Rutte, die stapt dus niet op.
en R IV gaat er niet komen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Welk geld ... heb je gegokt op de uitslag van de stemmingenMel33 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:47:
Nou ik vond het wel leuk maar of dit mijn geld nu waard is....
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Hoeft hij ook niet, bijna 2 miljoen mensen, meer dan iedereen, hebben op hem gestemd.HaterFrame schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:46:
Rutte is me iets te blij... Die gaat dus niet uit zichzelf vertrekken.
Daarbij, hij is demissionair, nu op stappen heeft totaal geen waarde, hij kan vervolgens als leider van de grootste partij zijn aandeel weer op zich nemen tijden de informatie.
Cogitationis poenam nemo patitur
Extended version met commentaar van de media als BONUS!HaterFrame schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:48:
[...]
Het is een vrij dure saaie variant van Netflix
Geen hoofdelijke stemming. Zie hier een van de valstrikken van fractiediscipline. Grondwet, "zonder last" -> nope, no way. Doorduwen.R0w!N schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:48:
[...]
Zal wel leuk zijn dat er gewoon intern bij D66 en VVD een paar stemmen voor zijn, dan is de hel helemaal los! Net zoals bij de stemming van het loonsverhoging voor het zorgpersoneel die per abuis werd aangenomen!
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Hopelijk voordat ze een krabbel onder Rutte IV zetten.Virtuozzo schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:46:
[...]
Geen kans. Maar dat was eigenlijk al enige dagen geleden duidelijk. CU meent te kunnen dealen. Nu ja, daar komen ze wel achter.
Die gaat echt nog vrolijk door hoor, er is nog genoeg vertrouwen immers.Vuvuzela schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:48:
[...]
Doet me denken aan monty python. Tis but a scratch
Toen had ik nog hoop, maar toen D66 weer eens een ruggegraat van te lang gekookte spaghetti bleek te hebben, vervloog die hoop.dawg schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:48:
[...]
Toen hij straks “sorry” zei was het al duidelijk toch.
People as things, that’s where it starts.
Wordt dus een potje worstelen met D66 over bepaalde thema's, mitsdien niemand van links zich toch laat verleiden. Maar ze zijn potentieel nog vervangbaar door JA21, maar als die happen kunnen ze het bij volgende verkiezingen ook wel schudden, vrij dure prijs, voor de CU is de prijs lager, die hebben een vrij loyale achterban als ze het niet super bont maken.Virtuozzo schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:46:
[...]
Geen kans. Maar dat was eigenlijk al enige dagen geleden duidelijk. CU meent te kunnen dealen. Nu ja, daar komen ze wel achter.
Haha, die gasten van de redactie in Hilversum zitten nu ook wel te balen dat ze nog even door moeten haha.R0w!N schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:49:
[...]
Extended version met commentaar van de media als BONUS!
OptimistRobinHood schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:49:
[...]
Hopelijk voordat ze een krabbel onder Rutte IV zetten.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Dat is toch mooi ... dat je als politiek verslaggever van het NOS bij het gebrek aan een presentator in de studio; op eens gewoon als presentator fungeert; ik zie iemand's droom werkelijkheid wordenMartinspire schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:49:
Al die nieuwsstations weer improviseren haha. Gaat lekker bij NOS
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Welke zender?Martinspire schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:50:
[...]
Haha, die gasten van de redactie in Hilversum zitten nu ook wel te balen dat ze nog even door moeten haha.
Kamerstream en RTLZ zijn gewoon stil nu
NED1PalingDrone schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:51:
[...]
Welke zender?
Als Rutte valt, is er niks meer over van de VVD.prOnorama2 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:50:
Mjah de VVD heeft niet echte een sterke opvolger voor Rutte klaar staan dus die zullen 'm koste wat kost in het zadel willen houden.
Ik ga voor goddelijke interventie dan.Virtuozzo schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:50:
[...]
OptimistNee, dat komt pas ergens na de tweede helft van de termijn.
Via via gehoord?Bart-Willem schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:51:
"Rutte is niet van plan om op te stappen, aldus een zeer betrouwbare bron!" Ik ben dus pitten.
Het voelt een beetje alsof ik naar Ted Kravits zit te kijken van SkySportsF1 met zijn Notebook. Haha. Erg komischVidra schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:50:
[...]
Dat is toch mooi ... dat je als politiek verslaggever van het NOS bij het gebrek aan een presentator in de studio; op eens gewoon als presentator fungeert; ik zie iemand's droom werkelijkheid worden
Welles
Dat is een van de grootste drivers van bindingskracht trouwens. There can be only one -> there is only one -> als we de partij laten vallen voor "dit" dan is er niemand anders en leveren we in.prOnorama2 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:50:
Mjah de VVD heeft niet echte een sterke opvolger voor Rutte klaar staan dus die zullen 'm koste wat kost in het zadel willen houden.
Zorgvuldig gecultiveerde perceptie.
https://nos.nl/livestream...spraken-over-omtzigt.htmlPalingDrone schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:51:
[...]
Welke zender?
Dat was deze: https://nos.nl/livestream...-woord-in-kamerdebat.htmlPalingDrone schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:51:
[...]
Welke zender?
Maar die is nu ook op kamer-stream gegaan. Was niet helemaal gepland, maar er is vast iemand die het opgenomen heeft
normaliter zijn die volhardlener dan politici in het halen van nieuws. Die balen niet, die werken gewoon.Martinspire schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:50:
[...]
Haha, die gasten van de redactie in Hilversum zitten nu ook wel te balen dat ze nog even door moeten haha.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zie CU / Seegers. We weten nu dat het niet Jezus was met wie hij dacht te spreken toen hij zeven jaar in de woestijn van Egypte ambassadeur was ....
Vanochtend om half 8!RobinHood schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:51:
[...]
Ik ga voor goddelijke interventie dan.
[...]
Via via gehoord?

Vergeet niet dat Ollongren (D66) de stukken (on)opzettelijke heeft gelekt door de deze te laten fotograferen bij haar aftocht naar huis.RobinHood schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:49:
[...]
Toen had ik nog hoop, maar toen D66 weer eens een ruggegraat van te lang gekookte spaghetti bleek te hebben, vervloog die hoop.
En daarom moet je niet strategisch stemmen.Roytoch schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:51:
Mijn oorspronkelijke hoop was dat CU ingewisseld zou kunnen worden voor wat linkers/meer progressief, maar die hebben hun plekje net contant afgerekend. Jammer. Kan me voorstellen dat veel D66-stemmers toch wel teleurstelling voelen bij het beeld van weer 4 jaar weinig progressie op voor hun belangrijke issues. Koehandeltjes.
Rutte die aanblijft is natuurlijk in het gezicht spuwen van de democratie, maar hey, niks nieuws onder de zon.
“Regeren wordt halveren.”Roytoch schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:51:
Mijn oorspronkelijke hoop was dat CU ingewisseld zou kunnen worden voor wat linkers/meer progressief, maar die hebben hun plekje net contant afgerekend. Jammer. Kan me voorstellen dat veel D66-stemmers toch wel teleurstelling voelen bij het beeld van weer 4 jaar weinig progressie op voor hun belangrijke issues. Koehandeltjes.
Paar min later zegt hij: ‘we hebben net uit zeer betrouwbare bron gehoord dat Rutte niet van plan is te vertrekken et cetera’
Daarom was Rutte dus even plassen.
I am the great Cornholio!
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Daar gaan ze nu aan werken, dat is het enige positieve wat er vanavond voor de Rutte criticasters is te winnen.prOnorama2 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:50:
Kaag en Hoekstra gaan samen met de VVD verder, Rutte zal de positie als Premier weer krijgen, maar verder zal met voor de buitenwereld op gelijkwaardigheid gaat zitten.
Binnen de VVD zal met de komende jaren gaan werken aan een sterke (misschien wel vrouwelijke) opvolger van Rutte.
We gaan gewoon lekker door ;-)
Ik zal me niet laten verleiden tot de beschuldiging dat ze bij een van die partijen principieel en integer zijn.R0w!N schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:48:
[...]
Zal wel leuk zijn dat er gewoon intern bij D66 en VVD een paar stemmen voor zijn, dan is de hel helemaal los!
En het wordt sowieso geen hoofdelijke stemming, dus helaas.
Auw. Scherp zo diep in de nacht, beste @Virtuozzo.Virtuozzo schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:53:
[...]
Zie CU / Seegers. We weten nu dat het niet Jezus was met wie hij dacht te spreken toen hij zeven jaar in de woestijn van Egypte ambassadeur was ....
Nope ShellPalindrome schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:55:
Heeft DuPont al gebeld met Rutte ?
Ieder die dat wil kan dat eisen. Ook Omzigt.HaterFrame schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:54:
Triest voor Omzigt, doordat er niet hoofdelijk gestemd word krijgt hij ook geen persoonlijke stem in deze zaak.
Teflon MarkLaguna schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:54:
Serieus.. Rutte krijgt dus een motie van afkeuring en op het randje waarschijnlijk geen motie van wantrouwen, dan moet je toch de eer aan jezelf houden en opstappen, kom op..
I served in a company of heroes.
Uiteraard, maar dit was ook een mooi moment om Rutte onder de bus te gooien.Vidra schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:53:
[...]
Vergeet niet dat Ollongren (D66) de stukken (on)opzettelijke heeft gelekt door de deze te laten fotograferen bij haar aftocht naar huis.
"Ja, we wilden hem steunen, maar toen kwam ie met zijn via via...."
Die man zal het torentje nog niet opgeven als de VVD niet eens meer in de kamer zit.Laguna schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:54:
Serieus.. Rutte krijgt dus een motie van afkeuring en op het randje waarschijnlijk geen motie van wantrouwen, dan moet je toch de eer aan jezelf houden en opstappen, kom op..
Ik denk niet dat Omtzigt voor de motie van wantrouwen zou stemmen. Hij is misschien nog wel meer vergevingsgezind dan Wopke Hoekstra en zou door voor de motie van wantrouwen te stemmen de scheur binnen zijn eigen partij alleen maar vergroten. Hij zou daar boven staan, vermoed ik.HaterFrame schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:54:
Triest voor Omzigt, doordat er niet hoofdelijk gestemd word krijgt hij ook geen persoonlijke stem in deze zaak.
Terug gekomen met het vliegtuig neem ik aan ?Virtuozzo schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:53:
[...]
Of zou hij toch ook heimelijk een poging hebben ondernomen hebben om de rode zee te splitsen.
En daarnaast bestaat ook gewoon de kans dat Omzigt een volmacht heeft afgegeven aan een mede-kamerlid ivm mijn afwezigheid door burn-outXyrr schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:57:
[...]
Ik denk niet dat Omtzigt voor de motie van wantrouwen zou stemmen. Hij is misschien nog wel meer vergevingsgezind dan Wopke Hoekstra en zou door voor de motie van wantrouwen te stemmen de scheur binnen zijn eigen partij alleen maar vergroten. Hij zou daar boven staan, vermoed ik.
Nee, gewoon over de Middellandse Zee gelopen. Langs die bootjes daar.gekkie schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:58:
[...]
Terug gekomen met het vliegtuig neem ik aan ?
Of zou hij toch ook heimelijk een poging hebben ondernomen hebben om de rode zee te splitsen.
Dit is niet waar, hij is nog steeds de leider van de grootste partij in de 2e kamer. Als Kaag heel moeilijk gaat doen heeft hij ook het pad CDA, PVV, FvD en SGP nog voor zich liggen 77 zetels als ik mij niet vergis...RobinHood schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:54:
[...]
En daarom moet je niet strategisch stemmen.
Rutte die aanblijft is natuurlijk in het gezicht spuwen van de democratie, maar hey, niks nieuws onder de zon.
Ben ook echt moe nu. Maar nu ik zo ver ben wil ik die stemming zien ook.Martinspire schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:59:
Ik kan me niet herinneren dat ik een debat tot 3 uur door heb zien gaan...
De 500m voor je verantwoordelijkheden wegrennen.dawg schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:59:
Wat is dit nou weer.
Rutte die een sprintje trektdawg schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:59:
Wat is dit nou weer.
Valt wel mee hoor ...Martinspire schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:59:
Het record 'einde vergadering' werd om 05.38 uur op 29 juni 2006 behaald toen het tweede kabinet-Balkenende viel in 'de nacht van Ayaan'. Toen was er 19 uur en 23 minuten vergaderd.
Goede uh verslaggever.
★ What does that mean? ★
Haha gvd.RobinHood schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:00:
[...]
De 500m voor je verantwoordelijkheden wegrennen.
Beetje alsof je de 2e wachtende bent bij de kassa en er gaat er nog 1 openCheezborger schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:00:
[...]
Ben ook echt moe nu. Maar nu ik zo ver ben wil ik die stemming zien ook.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Als ik het mij goed herinner, maar het is laat, was het record voor "einde vergadering" de zogeheten "Nacht van Ayaan". Balkenende, 2006. Juni of juli, dat weet ik even niet meer. Wel nog dat het een vergadering was van 19 uur en 23 minuten.Martinspire schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:59:
Ah ok, die heb ik nooit bekeken, maar dat was ook wel een uitzondering, gok ik?Vidra schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:00:
[...]
Valt wel mee hoor ...
Het record 'einde vergadering' werd om 05.38 uur op 29 juni 2006 behaald toen het tweede kabinet-Balkenende viel in 'de nacht van Ayaan'. Toen was er 19 uur en 23 minuten vergaderd.
Spuit 12Virtuozzo schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:02:
[...]
Als ik het mij goed herinner, maar het is laat, was het record voor "einde vergadering" de zogeheten "Nacht van Ayaan". Balkenende, 2006. Juni of juli, dat weet ik even niet meer. Wel nog dat het een vergadering was van 19 uur en 23 minuten.
Vidra schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:00:
[...]
Valt wel mee hoor ...
Je krijgt een motie van afkeuring aan je broek, volgens mij wel met een meerderheid, een motie van wantrouwen overleef je maar net, maar gewoon blijven lachen, niks aan het handje.
Ahhh lag de ark van noach toen overdwars en nog geen Boskalis te bekennenVirtuozzo schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:59:
[...]
Nee, gewoon over de Middellandse Zee gelopen. Langs die bootjes daar.
En dat je daar in springt terwijl je bijna aande be urt was en dan blijkt dat ze eerst nog moet inloggen en de stoel moet verzetten enz. en je nog meer tijd kwijt bent en de persoon die achter je in de andere rij stond de winkel al verlaat met zijn boodschappen.Martinspire schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:01:
[...]
Beetje alsof je de 2e wachtende bent bij de kassa en er gaat er nog 1 open
Dat.
★ What does that mean? ★
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dit ja, verschrikkelijk.. ben ook echt klaarwakkerBart-Willem schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:03:
Ik zit toch nog even mobiel hier mee te kijken maar zonder stream.
Of dat er nog iemand vlug voor gaat en je denkt "oh die zal wel haast hebben" en ie de kortingspas niet kan vinden in de portemonneeMrMonkE schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:03:
[...]
En dat je daar in springt terwijl je bijna aande be urt was en dan blijkt dat ze eerst nog moet inloggen en de stoel moet verzetten enz. en je nog meer tijd kwijt bent en de persoon die achter je in de andere rij stond de winkel al verlaat met zijn boodschappen.
Dat.
Stemmen. Ben benieuwd
Hoeveel mensen op iemand stemmen heeft slechts beperkt correlatie met democratie.Bullet NL schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 02:59:
[...]
Dit is niet waar, hij is nog steeds de leider van de grootste partij in de 2e kamer. Als Kaag heel moeilijk gaat doen heeft hij ook het pad CDA, PVV, FvD en SGP nog voor zich liggen 77 zetels als ik mij niet vergis...
Democratie als stelsel van wantrouwen in relatie tot gedrag heeft nogal meer pijlers dan enkel die relatie.
Het is dus - helaas - wel van toepassing. Machtspolitiek spuugt in het gezicht van democratie.
Daarbij, formatie met een radicaal rechtse partij? Veel succes, dat zegt wel iets.
Die ark is voor amateursgekkie schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:03:
[...]
Ahhh lag de ark van noach toen overdwars en nog geen Boskalis te bekennen
Natuurlijk zegt dat iets, ik zeg ook niet dat ik dat hoop...Virtuozzo schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:05:
[...]
Daarbij, formatie met een radicaal rechtse partij? Veel succes, dat zegt wel iets.
Dat was te verwachten.Martinspire schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:06:
Motie van Wantrouwen dus verworpen...
Motie van afkeuring aangenomen
Onverdoofd slachten.Virtuozzo schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:06:
[...]
Die ark is voor amateursEerst het gouden kalf slachten voordat de put gedempt is.
Van wantrouwen ja.R0w!N schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:06:
Officieel motie verworpen.
Afkeuring is aangenomen.
Maarja, daar doet Rutte natuurlijk niks mee.
OndervragingCheezborger schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:07:
Parlementaire enquête ook verworpen.
Kost teveel zilverlingen.
Die had ik niet verwacht!Cheezborger schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:07:
Parlementaire enquête ook verworpen.
Baudet zal morgen wel woest zijn in de media
Draait er niet opPalingDrone schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:07:
Rutte zit nog vrolijk snake te spelen op zijn cryptofoon

Sommige dingen wil je gewoon niet optuigen.Jokuh schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:08:
Ik snap niet dat de motie van parlementaire ondervraging verworpen is. Wat heeft men te verliezen?
Jammer, nu zal het dus nooit naar buiten komen wie "via via" is.
Meer dat er nog veel op de plank liggen een er geen tijd is op korte termijnJokuh schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:08:
Ik snap niet dat de motie van parlementaire ondervraging verworpen is. Wat heeft men te verliezen?
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Blijkbaar heel veel.Jokuh schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 03:08:
Dit topic is gesloten.
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/