Best laat volgens mij.RobinHood schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:40:
[...]
Als ie nu komt met "ik heb al het vertrouwen in de heer Rutte" weten we hoe laat het is
VVD (34) tegen
D66 (24) ?
PVV (17) voor
CDA (15) voor
SP (9) voor
PvdA (9) voor
FVD (8 ) voor
GroenLinks (8 ) ?
PvdD (6) voor
ChristenUnie (5) ?
DENK (3) voor
JA21 (3) voor
SGP (3) ?
Volt (3) ?
50PLUS (1) ?
BBB (1) voor
BIJ1 (1) voor
Met het CDA en PvdA 72 voor 34 tegen en 44 onbekend, het kan dus nog spannend worden.
D66 (24) ?
PVV (17) voor
CDA (15) voor
SP (9) voor
PvdA (9) voor
FVD (8 ) voor
GroenLinks (8 ) ?
PvdD (6) voor
ChristenUnie (5) ?
DENK (3) voor
JA21 (3) voor
SGP (3) ?
Volt (3) ?
50PLUS (1) ?
BBB (1) voor
BIJ1 (1) voor
Met het CDA en PvdA 72 voor 34 tegen en 44 onbekend, het kan dus nog spannend worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 02-04-2021 01:44 . Reden: Input Catmandos verwerkt ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Hij kan zen functie neerleggen als demissionair premierMel33 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:41:
Ja opstappen kan hij niet
Maar wel zeggen dat hij niet wederkeert
Baudet kan het nu alleen maar verprutsen.. hij moet nu juist zn mond houden..
Dat gevoel bekroop mij bij elke onderbreking ook telkens weer... Brrr hoeveel smerige dealtjes kunnen ze in deze break bespreken. Niet best als je dat gevoel krijgt bij de politiek in het land waar je bent opgegroeid/woont/werkt etc.-ION- schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:39:
[...]
Men weet dat als ze nu niet doorpakken, ze Rutte tijd geven om achter de schermen weer zijn ding te doen en dealtjes te sluiten.
Beeromaniac
Wat een farce is Rutte.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
pvda stemt voor volgens nosLaguna schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:42:
VVD (34) tegen
D66 (24) ?
PVV (17) voor
CDA (15) voor
SP (9) voor
PvdA (9) ?
FVD (8 ) voor
GroenLinks (8 ) ?
PvdD (6) voor
ChristenUnie (5) ?
DENK (3) voor
JA21 (3) voor
SGP (3) ?
Volt (3) ?
50PLUS (1) ?
BBB (1) voor
BIJ1 (1) voor
Met het CDA 63 voor 34 tegen en 53 onbekend, het kan dus nog spannend worden.
Weet je hoe je vertrouwen kunt proberen te herstellen? Door verantwoordelijkheid te nemen en op te stappen... Zoals andere dat voor hem deden.
Dit is gewoon een slap excuus dat hij het jammer vind dat het zo loopt en niet een excuus voor zijn gedrag en acties hier in.
Dit is gewoon een slap excuus dat hij het jammer vind dat het zo loopt en niet een excuus voor zijn gedrag en acties hier in.
Hij wil nog even Rutte laten zeggen dat hij geen openheid wil.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:42:
Baudet kan het nu alleen maar verprutsen.. hij moet nu juist zn mond houden..
Ik dacht echt dat hij zou opstappen toen hij zo begon met zijn speech en reflectie. Wat een grap haha.Gropah schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:43:
Weet je hoe je vertrouwen kunt proberen te herstellen? Door verantwoordelijkheid te nemen en op te stappen... Zoals andere dat voor hem deden.
Wat een aanfluiting deze man. Als slachtoffer van de toeslagenaffaire kan je blijven janken, iedere keer als deze man weer denkt weg te komen door simpelweg excuses te maken.
Tesla M3LR '21
Nee met Wilders in de kamer sla je een pleefiguur in het buitenland, en dit dan?
Selectieve amnesie en een sorry voor de toestand.
Selectieve amnesie en een sorry voor de toestand.
Pak je politieke verantwoordelijkheid gewoon en stap op!
I am the great Cornholio!
Hij hecht aan macht en controle..
Hij vergeet natuurlijk zijn zinnetje van vorige week; "niemand gaat hier opheldering om op te geven"
Hij vergeet natuurlijk zijn zinnetje van vorige week; "niemand gaat hier opheldering om op te geven"
Dit riekt ergens naar een snelle afstemming tussen Rutte, Kaag en Hoekstra.
“Zeg jij nou ff sorry, dan kunnen we doorrrrr!”
Is er een journalistieke bron die zegt dat D66 voor stemt?
Kan het mij niet voorstellen. CDA ook niet. Zelfs GL niet denk ik.
Aangevuld met "we moeten aan de slag met een nieuw kabinet".Jveer schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:44:
Het enige wat ik hoor...
"ik vind het jammer dat ik gesnapt ben in een leugen"
Dacht meteen dit..dawg schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:44:
Jette die snel even de oplader van Kaag leent
Was dit alles?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
MP van nieuwe kabinet is toch niet per definitie de voorman van de grootste partij?
Dan maar tijdens de formatie een andere MP afdwingen maar wel met VVD aan boord..
Dan maar tijdens de formatie een andere MP afdwingen maar wel met VVD aan boord..
Ik zei al een paar uur geleden. Moet nog maar zien of D66 en/of CDA de motie zal steunen.PLAE schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:45:
Is er een journalistieke bron die zegt dat D66 voor stemt?
“We cannot solve our problems with the same thinking/(mensen) we used when we created them.” Rutte heeft geen argument meer, uiteindelijk excuses is typisch. Wat zeg ik? KAAG GONNA etc
[ Voor 7% gewijzigd door KleineJoop op 02-04-2021 01:48 ]
Een deuk, verder uit elkaar.. en toch lekker samen blijven spelen..
Denk niet dat CDA voor stemt, Hoekstra was toch tevreden met excuses van Rutte?Laguna schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:42:
VVD (34) tegen
D66 (24) ?
PVV (17) voor
CDA (15) voor
SP (9) voor
PvdA (9) ?
FVD (8 ) voor
GroenLinks (8 ) ?
PvdD (6) voor
ChristenUnie (5) ?
DENK (3) voor
JA21 (3) voor
SGP (3) ?
Volt (3) ?
50PLUS (1) ?
BBB (1) voor
BIJ1 (1) voor
Met het CDA 63 voor 34 tegen en 53 onbekend, het kan dus nog spannend worden.
Dit dus, nu even grote woorden "maaaarrrr er zijn excuses dus prima!"dawg schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:44:
Motie van afkeur... Wat een lachertje.
Met een motie van afkeuring..-ION- schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:46:
Kaag steunt Rutte
Een forse deuk, vertrouwen geschaad enz. enz.
Motie van afkeuring. Meer niet.
Motie van afkeuring. Meer niet.
Dikke kans. Echt wat een stelletje...mythia schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:46:
Een deuk, verder uit elkaar.. en toch lekker samen blijven spelen..
Motie van afkeuring, pfoeh. Had gewoon om 23:00 kunnen gaan pitten dus. Wat een farce.
Tesla M3LR '21
Zwak hoor van D66 en CDA.
Maar ben niet verbaast.
Maar ben niet verbaast.
People as things, that’s where it starts.
Samen met Hoekstra. Dus Rutte, Kaag en Hoekstra gaan gewoon formeren.HaterFrame schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:46:
Motie van afkeur... Wat een lachertje.

Sinds vandaag is het gokken in NL ook toegestaan toch? online. Wist ik dt gsisteren maar.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
VVD (34) tegen
D66 (24) tegen
PVV (17) voor
CDA (15) tegen
SP (9) voor
PvdA (9) voor
FVD (8 ) voor
GroenLinks (8 ) ?
PvdD (6) voor
ChristenUnie (5) ?
DENK (3) voor
JA21 (3) voor
SGP (3) ?
Volt (3) ?
50PLUS (1) ?
BBB (1) voor
BIJ1 (1) voor
73 tegen
D66 (24) tegen
PVV (17) voor
CDA (15) tegen
SP (9) voor
PvdA (9) voor
FVD (8 ) voor
GroenLinks (8 ) ?
PvdD (6) voor
ChristenUnie (5) ?
DENK (3) voor
JA21 (3) voor
SGP (3) ?
Volt (3) ?
50PLUS (1) ?
BBB (1) voor
BIJ1 (1) voor
73 tegen
Tja als middenpartij kun je toch weinig anders?RobinHood schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:47:
Zwak hoor van D66 en CDA.
Maar ben niet verbaast.
Hoeveel borrelnootjes hebben jullie nou woest naar de tv / scherm gegooid?
Een motie van afkeuring is een motie die de Nederlandse Eerste of Tweede Kamer kan aannemen tegen het gevoerde beleid van een bewindspersoon of het gehele kabinet. Een motie van wantrouwen is daarentegen gericht tegen de persoon zelf
Kaag laat nu wel in haar kaarten kijken. Toch fijn om dat ook bevestigd te zien hoe de vork écht in de steel zit. Hoekstra idem.
Bah bah.
Bah bah.
Democratie heeft een deuk opgelopen, welke een nog grotere deuk oploopt door het blijven steunen van enkele partijen aan Rutte.
Maar goed, ik weet wat ik als ambtenaar moet zeggen bij problemen... Wat een farce!!!
Maar goed, ik weet wat ik als ambtenaar moet zeggen bij problemen... Wat een farce!!!
eigenlijk wel ja.....PLAE schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:48:
Dit was na 3 uur debat al duidelijk!!!

Nou, VVD, CDA, D66 en SGP tegen de motie van wantrouwen, 76 zijn dan tegen, niks aan het handje, op naar 14 jaar Rutte.
Woeptifuckingdoe.
Woeptifuckingdoe.
Waarom afkeuring en niet wantrouwen? Ze omschrijft wantrouwen, maar komt met de zwakkere van de twee... Toch wel een beetje zwakke hap wat mij betreft.
Heb nog een mooie whisky staan bij goed nieuws -vertrek Rutte- maar dit gaat 'm niet worden

Hoezo? Is echt geen uitgemaakte zaak nog. Ik ben er nog niet zo zeker van.RobinHood schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:48:
Nou, VVD, CDA, D66 en SGP tegen de motie van wantrouwen, 76 zijn dan tegen, niks aan het handje, op naar 14 jaar Rutte.
Woeptifuckingdoe.
Hahaha Azarkan "Ach we zitten tot half 5 sowieso binnen geen haast"
Maar jezus wat een zwaktebod van Kaag zeg.
Maar jezus wat een zwaktebod van Kaag zeg.
Beeromaniac
Haha azarkan: we zitten toch toch 4:30 binnen dus laten we het goed gebruiken
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Motie van afkeuring...
Wat een anticlimax.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GP7HvUkENzV6FcYSwDGJXbL6.jpg?f=user_large)
Gooit virtueel bier achterover en gaat naar bed.
Tot de volgende keer
Wat een anticlimax.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GP7HvUkENzV6FcYSwDGJXbL6.jpg?f=user_large)
Gooit virtueel bier achterover en gaat naar bed.
Tot de volgende keer

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Het voelt alsof, Rutte iets boven Kaag en Hoekstra heeft.Gropah schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:49:
Waarom afkeuring en niet wantrouwen? Ze omschrijft wantrouwen, maar komt met de zwakkere van de twee... Toch wel een beetje zwakke hap wat mij betreft.

Azarkan wordt beter en beter en heeft gewoon gelijk. Kaag ken lulle wat ze wil, maar ze valt hier volledig door de mand.
En Kaag wil het voortouw nemen. Dit kan echt niet.
Glaasje gemeentepils?prOnorama2 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:49:
Heb nog een mooie whisky staan bij goed nieuws -vertrek Rutte- maar dit gaat 'm niet worden
Misschien dat een hoofdelijke stemming [geen idee of dat kan] opeens iets kan veranderen, maar dit is gewoon slappe hap verder.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:49:
[...]
Hoezo? Is echt geen uitgemaakte zaak nog. Ik ben er nog niet zo zeker van.
Zo kennen we D66 natuurlijk weer.
Motie van afkeuring is kansloos, zeker in deze positie.DeKever schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:50:
Motie van afkeuring is vrij hard hoor.
Vrij hard voor de bühne.DeKever schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:50:
Bensimpel
Positieve meneer
D66 heeft nooit een ruggengraat gehad, zie hier weer het bewijs..
😆 - Denk ook eens om ;)
Nee ik bedoel het vervolg van de formatie. Dat het nog geen uitgemaakte zaak is dat Rutte daar als MP uit rolt..RobinHood schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:50:
[...]
Misschien dat een hoofdelijke stemming [geen idee of dat kan] opeens iets kan veranderen, maar dit is gewoon slappe hap verder.
Zo kennen we D66 natuurlijk weer.
Mwua, genoeg mensen overleven dat zonder te veel problemen. Recentelijk nog Ollongeren in de Eerste kamer (!) voor het niet doorvoeren van woningbouwbeleidDeKever schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:50:
[ Voor 8% gewijzigd door Gropah op 02-04-2021 01:52 ]
Kaag snapt er geen hol van!PalingDrone schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:51:
Azarkan snapt het prima
Waarom dan?R0w!N schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:51:
[...]
Motie van afkeuring is kansloos, zeker in deze positie.
Rutte kan moeilijk verder als Minister-President.
Hard genoeg voor ondermijnen van onze democratie? Laten we wel wezen, ze zijn er voor veeeeel minder uitgevlogen.DeKever schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:50:
Dit is puur partij politiek.
ditMr. Detonator schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:01:
op tv lijkt het wel of jiskefet terug is van weggeweest
Vroeger vond ik D66 weleen toffe partij, maar ik ben blij dat ik er niet meer op gestemd heb. Dit voelt niet erg OK.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Gek genoeg is Wilders heel blij met de motie van Kaag.
[ Voor 8% gewijzigd door Cheezborger op 02-04-2021 01:53 ]
Wijsheid komt met de jarenpsy schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:53:
Vroeger vond ik D66 weleen toffe partij, maar ik ben blij dat ik er niet meer op gestemd heb. Dit voelt niet erg OK.
Waarom niet? Ze dwingt hem aan het huidig MP maar bij de nieuwe formatie is ie weer terug.DeKever schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:52:
[...]
Waarom dan?
Rutte kan moeilijk verder als Minister-President.
Dat is een lastigere ja, hoop dat de rest van de oppositie zegt dan VDA66 de boom in kan.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:51:
[...]
Nee ik bedoel het vervolg van de formatie. Dat het nog geen uitgemaakte zaak is dat Rutte daar als MP uit rolt..
Maar heb er oprecht weinig hoop in.
ik dacht zojuist exact hetzelfdepsy schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:53:
Bensimpel
Positieve meneer
wow wat, wilders steunt kaag zomaar. wat gebeurd hier lol
😆 - Denk ook eens om ;)
Maar hij legt haar wel mooi de woorden in de mond "Je kunt nu dus absoluut never nooit met hem samen regeren"Cheezborger schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:53:
Gek genoeg is Wilders heel blij met de motie van Kaag.
Beeromaniac
Hahaha ze baalt zichtbaar van de woorden van Wilders. Heerlijk om te zien.
Oeh... Kaag zegt alsnog indirect nokken.
Nee je snapt me nog niet: dat VVD wel in coalitie kan maar niet met Rutte als MP.RobinHood schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:53:
[...]
Dat is een lastigere ja, hoop dat de rest van de oppositie zegt dan VDA66 de boom in kan.
Maar heb er oprecht weinig hoop in.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/