Ik vond het zwak. Begon met ‘ik snap het nog steeds niet; kunt u precies hetzelfde nóg een keer uitleggen’ en daarna eigenlijk een paar keer de plank misgeslagen: doen alsof er een soort regel is dat een verkenner geen personen mag bespreken, en ook doen alsof Ollongren meteen had moeten ingrijpen toen ze het betreffende zinnetje had gezien op het papier.IThom schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:56:
Moet zeggen dat van der Plas meer toevoegt aan het debat dan ik van tevoren verwachtte.
Lekker even mobieltje erbij om de bingocijfers niet te missen van vanavond..London schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:59:
Mevrouw den Kip heeft ook niet alles meer op een rijtje
Mijn stem heeft Dassen ook. Die bedrijft niet zo veel politiek maar bekijkt dingen gewoon zo objectief mogelijk. Mijns inziens dan.AMARONE schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:59:
[...]
Dassen God, mijn stem had hij. Wel met de gedachte dat ik Rutte nog wel een 4 jaar gun maar om een frisse wind te laten waaien. Goed programma ook
Kaag genoemd worden als je Ollongren heet. Is dit het Kaag effect?
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Social media is toch altijd waar?sambalbaj schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:00:
Gaat 50Plus nou van Twitter citeren?
I have no special talent. I am only passionately curious.
Meer het beginnend dementie van 50+Bean77 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:01:
Kaag genoemd worden als je Ollongren heet. Is dit het Kaag effect?
Benieuwd hoe Dassen er na vier jaar uitziet, ze zullen hem vast wat kneden daar in Den Haag.RedHat schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:00:
[...]
Mijn stem heeft Dassen ook. Die bedrijft niet zo veel politiek maar bekijkt dingen gewoon zo objectief mogelijk. Mijns inziens dan.
Het staat op Twitter, dus is het waar.sambalbaj schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:00:
Gaat 50Plus nou van Twitter citeren?
Je weet nu wel wie je moet taggen wil je invloed hebben op dit debat.
Ik stel voor om de motie met een Twitter polletje af te doen.
Ik bedoelde ook niet dat ik het een sterk betoog vond, misschien meer dat mijn verwachtingen nog lager dan dit lageneamelink schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:00:
[...]
Ik vond het zwak. Begon met ‘ik snap het nog steeds niet; kunt u precies hetzelfde nóg een keer uitleggen’ en daarna eigenlijk een paar keer de plank misgeslagen: doen alsof er een soort regel is dat een verkenner geen personen mag bespreken, en ook doen alsof Ollongren meteen had moeten ingrijpen als ze het betreffende zinnetje had gezien op het papier.
We weten in ieder geval wel hoe goed Ollongren haar gesprekken en vergaderingen voorbereid, ze leest de stukken pas na afloop...
Gemiste kans, ze had moeten zeggen, “sorry, ik kon me je naam niet herinneren”.
Rutte is vrij om zijn mening te geven, absoluut. Maar als zijn mening inhoudt dat een kritisch kamerlid (dat Rutte III ten val heeft gebracht, daar het boven water krijgen van schandalen) uit het parlement weg 'gepromoveerd' moet worden dan gaat hij recht tegen de democratische rechtsstaat in. Vervolgens liegt over het feit dat hij zoiets gezegd tegen de kamer en de media en daarna gebruikt hij onrechtmatige wegen om een informatievoordeel ten opzichte van de kamer te verkrijgen.AMARONE schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:55:
[...]
Maar bij het formeren mogen ze het er dus niet over hebben? Rutte is vrij om zijn mening te geven, trouwens in dit geval gewoon positief aanhaken op wat het cda al eerder riep of met de gedachte om het cda stabiel te houden.
Echt ongehoord dit geneuzel zeg.
Wanneer je met een bedreiging van je gezondheid wordt geconfronteerd ja. Lijkt me dan niet verwonderlijk dat je niet eerst even rustig begint met lezen, maar direct vertrekt.Transportman schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:02:
We weten in ieder geval wel hoe goed Ollongren haar gesprekken en vergaderingen voorbereid, ze leest de stukken pas na afloop...
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Als Marijnissen ooit nog eens uit de politiek gaat kan ze aan de slag als gebarentolk
Zeker, maar dat betekent dat ze de stukken echt pas op het laatste moment leest, maar ik vond de stapel papieren waarmee ze naar buiten liep er wel te dik uit om zo laat te beginnen met voorbereiden.CurlyMo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:04:
[...]
Wanneer je met een bedreiging van je gezondheid wordt geconfronteerd ja. Lijkt me dan niet verwonderlijk dat je niet eerst even rustig begint met lezen, maar direct vertrekt.
Begrijp sowieso niet dat ze zaken als Omtzigt op papier zetten. Daar heb je toch geen notities voor nodig om die cruciale onderhandelingspunten uit te spelen? Zeker gevoelige zaken wil je niet zwart op wit hebben en eigenlijk ook niet met de verkenners bespreken 
De voorzitterVuvuzela schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:07:
Wie zit er rechts van Kajsa? Ze zoekt constant bevestiging.
[ Voor 26% gewijzigd door tuinïnen op 01-04-2021 23:07 ]
I served in a company of heroes.
Vind het wel verontwaardigd dat ze een "slechte" gezondheid heeft en kwetsbaar is voor COVID maar toch het risico neemt. Dus het excuus van ben zo geschrokken toen ik positief was, vind ik eigenlijk nog schandalig. Als je zo'n risicoprofiel bent, neem je toch meer bescherming zoals thuis quarantaine etc...CurlyMo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:04:
[...]
Wanneer je met een bedreiging van je gezondheid wordt geconfronteerd ja. Lijkt me dan niet verwonderlijk dat je niet eerst even rustig begint met lezen, maar direct vertrekt.
Het verwatert nu wel heel erg in het zoeken om het zoeken. Ik begrijp dat de onderste steen boven moet, maar laat nu iedere fractie zijn conclusies trekken en gaan stemmen over de motie van wantrouwen.
Hebben we allemaal een lekker lang weekend.
Hebben we allemaal een lekker lang weekend.
Ollongren staat er wel sterk. Ze lult misschien uit haar nek, maar het gaat in ieder geval wel soepel!
Oefening baart kunstTk55 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:07:
Ollongren staat er wel sterk. Ze lult misschien uit haar nek, maar het gaat in ieder geval wel soepel!
Ordevoorstel van de heer *knip* lol.
EDIT: En poetsen, heel veel poetsen...
Verbasteringen laten we achterwege aub.
EDIT: En poetsen, heel veel poetsen...
Verbasteringen laten we achterwege aub.
[ Voor 69% gewijzigd door tweakduke op 03-04-2021 15:04 ]
Je weet helemaal niet of ze de rest wel of niet gelezen heeft. Dat is een aanname. Kan best zo zijn dat dit blaadje bovenop de stapel lag en dus net aan de beurt lag om het lezen.Transportman schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:06:
[...]
Zeker, maar dat betekent dat ze de stukken echt pas op het laatste moment leest, maar ik vond de stapel papieren waarmee ze naar buiten liep er wel te dik uit om zo laat te beginnen met voorbereiden.
Jorritsma, de andere verkenner. Verder schuin rechts voor haar zit Mark Rutte.Vuvuzela schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:07:
Dit had een uur geleden al gekund. Dan waren de nieuwe verkenners inmiddels al gearriveerd. Dit was niet zo handig van Arib.KleineJoop schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:08:
Ordevoorstel van de heer Bodee lol.
Baudet krijgt gewoon netjes wat hij gevraagd heeft. Zoals het hoort. Misschien moet hij eens wat minder janken en verongelijkt zijn de hele tijd, als hij gewoon volgens de regels op zijn beurt moet wachten.
Ze verteld dat je zich preventief heeft laten testen en toen opeens bleek dat ze positief was. Dus totaal onverwacht.R0w!N schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:07:
[...]
Vind het wel verontwaardigd dat ze een "slechte" gezondheid heeft en kwetsbaar is voor COVID maar toch het risico neemt. Dus het excuus van ben zo geschrokken toen ik positief was, vind ik eigenlijk nog schandalig. Als je zo'n risicoprofiel bent, neem je toch meer bescherming zoals thuis quarantaine etc...
Waarom laat ze vd Staay niet naar de mic komen?
Die gelooft het wel.DutchOwnage schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:11:
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Jorritsma....
Oeps ik zit nu 8jaar in het verleden
Oeps ik zit nu 8jaar in het verleden
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Is er een reden dat Rutte niet naar de microfoon is gekomen om steun of niet te geven?
In het kader van tijdsbesparing, praat ik nog even, zodat we minder tijd besparen, maar ik steun.... Klinkt logisch.
Waarom moet je eigenlijk naar de microfoon komen?DutchOwnage schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:11:
Ja ze wilde wel heel erg graag weten hoeveel vragen er aan de huidige verkenners gesteld mochten worden. Beetje control freak misschien?
Het lijkt wel alsof ze het debat wil smoren door het momentum telkens te doorbreken.Cheezborger schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:09:
[...]
Dit had een uur geleden al gekund. Dan waren de nieuwe verkenners inmiddels al gearriveerd. Dit was niet zo handig van Arib.
Om steun te geven.Tk55 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:11:
[...]
Waarom moet je eigenlijk naar de microfoon komen?
Gok dat het "on the record" moet zijn.Tk55 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:11:
[...]
Zendtijd voor de kledingsponsor geloof ik.Tk55 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:11:
[...]
I served in a company of heroes.
Hell, die liep blijkbaar ten tijde van de bouwfraude al rond.
Ik kan me nog herinneren hoe ik dat in de middag na school, basisschool, keek samen met mijn ma
Da's 20 jaar terug ofzo toch?
People as things, that’s where it starts.
Terwijl het stemmen wel met handopsteken kan

Dat viel mij ook al op!sambalbaj schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:11:
Waarom wordt Rutte eigenlijk niet gevraagd bij die motie?
Bandopname voor notulenTk55 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:11:
[...]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Maar die preventieve test kwam ter sprake omdat Keizer positief getest was. Als je zo zorgen over je gezondheid maakt, ben ik van mening dat je thuis blijft voor de zekerheid tot er meer duidelijkheid is. Zoals over het algemeen het advies is voor de meeste Nederlanders.. Helpt ook wel iets met draagvlak. Maar goed dat is een andere topicCurlyMo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:10:
[...]
Ze verteld dat je zich preventief heeft laten testen en toen opeens bleek dat ze positief was. Dus totaal onverwacht.
En toen stond ze ook te liegen.RobinHood schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:13:
[...]
Ik kan me nog herinneren hoe ik dat in de middag na school, basisschool, keek samen met mijn ma![]()
Jorritsma en Rutte geen contact, natuurlijk.
Dat kan ik me niet meer herinneren
Nee, serieus, ik was 7 ofzo, ik snapte er geen fuck van
Jorritsma zit normaal gesproken in de 1e kamer, klopt dat?
Yep.RobinHood schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:13:
[...]
Ik kan me nog herinneren hoe ik dat in de middag na school, basisschool, keek samen met mijn ma![]()
Eens. Het is wel een ex SG en demissionair minister. Misschien toch een iets te groot gevoel voor loyaliteit naar de politiek.R0w!N schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:13:
[...]
Maar die preventieve test kwam ter sprake omdat Keizer positief getest was. Als je zo zorgen over je gezondheid maakt, ben ik van mening dat je thuis blijft voor de zekerheid tot er meer duidelijkheid is. Zoals over het algemeen het advies is voor de meeste Nederlanders.. Helpt ook wel iets met draagvlak. Maar goed dat is een andere topic
Daar kwam het legendarische Ad Bos Collectief nog uit voort.RobinHood schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:13:
[...]
Alle macht naar de burgers!
Iets met bezoekjes aan Yab-Yum of zoiets.
Jorritsma: "Er is niet over gesproken, maar het is wel genoemd."
Jorritsma overtreft Rutte hier wel:
Ik kan het mij niet herinneren vs. ik kan mij niet voorstellen dat ik dat zou gezegd zou hebben.
Ik kan het mij niet herinneren vs. ik kan mij niet voorstellen dat ik dat zou gezegd zou hebben.
Je vraagt je toch af hoe die mensen werken. Je voert gesprekken, maakt notulen en op het einde moet je verslag doen van zaken die besproken en genotuleerd zijn waar je geen weet meer van hebt
En als ik het genoemd hebt, was het een grapje.-ION- schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:18:
Jorritsma: "Er is niet over gesproken, maar het is wel genoemd."
Jorritsma blijkt ook een bejaarde te zijn waarbij de oren niet stoppen met groeien.
Zo Jorritsma de grappenmaker! Grapjes over zo'n serieus onderwerp. Dat kan Klaver toch niet serieus nemen?
De grappenmaker van de bingoclubErapaz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:19:
[...]
En als ik het genoemd hebt, was het een grapje.
Die boks tussen Hermans en Rutte
Een echte, je gaat ermee weg komen...

Een echte, je gaat ermee weg komen...
Hoekstra zal ook wel dubbel liggen om de CDA-grappenR0w!N schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:19:
Zo Jorritsma de grappenmaker! Grapjes over zo'n serieus onderwerp. Dat kan Klaver toch niet serieus nemen?
Hoe werkt dat dan nu? Moeten die twee stel op sprong naar de kamer nu?
Henk Nijboer dus.Dennis1812 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:38:
[...]
Maar wie is dat Kamerlid? Doet hij mee in dit topic? Zou wel lachen zijn.
Ok, dus NIEMAND weet waarom dat in de stukken staat, en ze weten ook niet WIE het er neer gezet heeft... Right...
Wat gebeurt er nog meer dat niemand weet?
Niemand, niemand heeft mij verteld, wat niemand, niemand weet.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Ja, die zijn waarschijnlijk al ergens in Den Haag. Daar krijgen ze aanvullend budget voor naast hun salaris.De_Bastaard schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:21:
Hoe werkt dat dan nu? Moeten die twee stel op sprong naar de kamer nu?
Dat weten we dus nietArdana schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:22:
Ok, dus NIEMAND weet waarom dat in de stukken staat, en ze weten ook niet WIE het er neer gezet heeft... Right...
[...]
Als die persoon die het opgeschreven heeft gewoon even komt vertellen waarom hij dit heeft opgeschreven.
Die moet die toch wel weten wat de motivatie was om het op te schijrven.
Die niet dit te laten openbaren betekent gewoon dat er wel over Omzicgt is gesproken op de manier die ontkent wordt.
Die niet dit te laten openbaren betekent gewoon dat er wel over Omzicgt is gesproken op de manier die ontkent wordt.
★ What does that mean? ★
En toch wil ik bij deze opmerken dat er sowieso een verliezer valt aan te wijzen: Dijkhof. Hij wist dat hij geen premier kon worden in de schaduw van Rutte en wist ook dat na vertrek van Rutte de VVD vast geen premier kon leveren, dus ging hij voor eigen kansen.
Die zit nu thuis te kijken naar hoe Rutte eigenlijk vervangen kon worden als VVD-leider en Klaas dus klaar kon staan voor precies dat. En dat mist Klaas dus nu allemaal.
Die zit nu thuis te kijken naar hoe Rutte eigenlijk vervangen kon worden als VVD-leider en Klaas dus klaar kon staan voor precies dat. En dat mist Klaas dus nu allemaal.
Jorritsma leek zich te verspreken door te zeggen dat Rutte had gezegd dat Omtzigt elke positie in mocht vullen. Toen vroeg Klaver terecht; waar is dat dan gezegd. Of is dit maar een brainfart.
Verkenners krijgen geen salaris, wel een onkostenvergoeding.CurlyMo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:22:
[...]
Ja, die zijn waarschijnlijk al ergens in Den Haag. Daar krijgen ze aanvullend budget voor naast hun salaris.
Dan kan je de ambtenarij wel afschaffen. Zo werkt het natuurlijk niet. Politici zijn verantwoordelijk voor wat er door hun wordt opgeschreven. Alleen bij enquêtes kunnen ambtenaren hoofdelijk opgeroepen worden.MrMonkE schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:23:
Als die persoon die het opgeschreven heeft gewoon even komt vertellen waarom hij dit heeft opgeschreven.
Ze zijn beide nog ministersambalbaj schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:25:
[...]
Verkenners krijgen geen salaris, wel een onkostenvergoeding.
Nee klopt. Dat heeft Rutte helemaal niet gezegd vanmiddag.RedHat schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:24:
Jorritsma leek zich te verspreken door te zeggen dat Rutte had gezegd dat Omtzigt elke positie in mocht vullen. Toen vroeg Klaver terecht; waar is dat dan gezegd. Of is dit maar een brainfart.
Wat voor kleine telefoon heeft Rutte in zijn handen.
Nokia 8210?Mel33 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:26:
Hij heeft vaker gezegd dat hij geen smartphone heeft. Daar heeft hij de dames Hermans voor. Verkeerd gelezen.Mel33 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:26:
[ Voor 4% gewijzigd door CurlyMo op 01-04-2021 23:28 ]
Nu opnieuw Arib die het momentum probeert te killen.
Hij heeft een zakelijke smartphone en een prive GSM900 toestel.CurlyMo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:27:
[...]
Hij heeft vaker gezegd dat hij geen smartphone heeft. Daar heeft hij de dames Hermans voor.
Ik had mezelf al verbeterdWolly schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:27:
[...]
Hij heeft een zakelijke smartphone en een prive GSM900 toestel.
Ja volgens mij ook iddWolly schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:27:
[...]
Die Azarkan strooit de laatste tijd ook veel met complimentjes. Wat is er met hem gebeurd?
Burner phones.Wolly schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:27:
[...]
Never leave traces

Omdat hij er nu gewoon bijhoort en gehoort wordt en beter af is zonder de andere 2DutchOwnage schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:29:
Die Azarkan strooit de laatste tijd ook veel met complimentjes. Wat is er met hem gebeurd?
Ik moet wel gaan pitten, maar lastig dit los te laten
Oortjes in doen kun je zo verder dromentuinïnen schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:30:
Waarom maakt Hoekstra hier zo'n punt van?
Het helpt het beeld over zijn eigen partij nou niet bepaald.
Het helpt het beeld over zijn eigen partij nou niet bepaald.
Wat moet je pitten? Aardappelen?tuinïnen schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:30:
Goed excuus om door te kijken. De klapper komt nog met de andere 2 formateurs
Same same. Tijdelijk geen wifi, geen tv en alleen bedraad in de woonkamer en m'n 4G al opgestookt dus ja...tuinïnen schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:30:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/