De Tweede Kamerverkiezingen 2021: Kroegtopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 108 Laatste
Acties:
  • 254.275 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:46

ricardo246

Life's what you make it!

Laguna schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:05:
[...]

Als Kaag een statement wil maken mbt nieuw leiderschap dan zou dit het moment zijn om tegen de motie te stemmen, vooral als de stem van D66 beslissend is.
Kaag ligt in bed met Rutte, die gaat niet voor de motie stemmen.... (Dit gaat me karma kosten als ik fout zit :+ )

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jansen-nl
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-04 15:08
Cheezborger schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:04:
Die antwoorden van Ollongren zijn allemaal zo vrijblijvend. Beetje jammer. De waarheid gaat vanavond niet boven water komen.
Ik denk dat het verhalend en uitgebreid toelichten ook de indruk geeft dat alles onder controle is. En soms natuurlijk een beetje rookgordijn :)

Om eerlijk te zijn vind ik het niet zo gek om voor te stellen dat er in het gesprek over Omtzigt gesproken is. Dat niemand het zich herinnert vind ik frappanter.

“He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.” - Jim Elliot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HaterFrame schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:06:
Ehhh waarom mag hoekstra zo lang doorvragen eigenlijk?
Hij is nieuw in de kamer :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:50

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Philpend schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:57:
[...]

Maar wat als de motie aangenomen word? Demissionairder kan het kabinet niet worden. Wellicht individuele ministers (Rutte, Ollongren) die echt weggaan? Zal nog een heel gekibbel worden........
Dat geeft een unieke situatie. Rutte zal dan moeten vertrekken als demissionair minister president, iemand anders neemt dan die taak waar of over.

Vervolgens zal de VVD of Rutte zelf moeten bepalen of hij de fractievoorzitter blijft van de VVD. Als dat zo is dan is het aan de andere partijen of ze dan dus willen formeren met de VVD en Rutte.

Nu alle kaarten op tafel liggen, is er sowieso nog meer stof tot nadenken wat ik in tweakduke in "Formatie.. wie komen er in t kabinet?" heb aangegeven.

Tevens zie je dat de formatie nu transparanter is dan voorheen, eerder was dit scenario ondenkbaar toen het proces nog volgens de koning liep. Dat is iets waar enkele bestuurders zich nu in verslikken en ook enorme ophef geeft. Gesprekken die eerder vertrouwelijk waren kunnen nu toch op tafel komen.

Men had kunnen weten dat Rutte meer toegang heeft tot informatie als zitten premier en dus op algemene zaken zit. Het is simpelweg dom van hem om te liegen afgelopen week in het interview.
Daar is hij in vele zaken zo mee weggekomen, maar het is absoluut terecht dat deze vertrouwenskwestie nu hoog wordt opgespeeld.

Dat hij een snelle formatie wou was ook tekenend voor hem, je ziet nu wel dat dat simpelweg niet kan. Eerst vertrouwen en een nieuwe stabiele basis opbouwen voor je een nieuwe regeerperiode begint.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:30
Soccer98 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:04:
Het CDA kan met de informatie van nu toch to-taal niet tegen een eventuele motie van wantrouwen stemmen? Zij zijn hier echt de inhoudelijk benadeelde partij en na tien uur is het er nog niet beter op geworden.
Zie ze nog wel tegen stemmen, en bij nieuwe verkiezingen (zal toch moeilijk worden te formeren nu) nóg meer zetels verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Omdat het om PO gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
HaterFrame schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:06:
Ehhh waarom mag hoekstra zo lang doorvragen eigenlijk?
Omdat Arib de steun van het CDA hard nodig heeft voor haar herverkiezing

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:33

Lordy79

Vastberaden

PLAE schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:05:
[...]

Klaver stemt mee met de meerderheid. Niet principieel in deze schat ik in.
De meeste kamerleden stemmen mee met de meerderheid :+

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0w!N
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:00
drooger schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:06:
[...]

GroenLinks zit in een spagaat, samen met Rutte in een coalitie gaan zal afgestraft worden.
Niet meeregeren zal ook door een deel van de achterban niet gewaardeerd worden.

Wat dat betreft vind ik het lastig inschatten wat zij zullen stemmen.
De achterban van meeregeren zijn ze al verloren. Het verlies kunnen ze alleen maar indirect goed maken door echt weer "links" te zijn. Dus kan hij eigenlijk alleen maar voor* stemmen. Thans in mijn optiek. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

ricardo246 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:06:
[...]

Kaag ligt in bed met Rutte, die gaat niet voor de motie stemmen.... (Dit gaat me karma kosten als ik fout zit :+ )
Als kaag het left heeft moet ze juist voor de motie stemmen, met nieuwe verkiezingen kan ze gewoon de grootste worden en daarmee de nieuwe MP.

VVD zal bij nieuwe verkiezingen flink verliezen,.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

4 dagen geleden was het hele land er nog van overtuigd dat het CDA zelf Omzigt wilde dumpen en achter het verhaal zat. Ik vertrouw dus niet teveel over de meningen die ik nu zie :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jansen-nl
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-04 15:08
Ik denk dat de kamervoorzitter hem de tijd ook gunt om wat dingen recht te zetten. Het is "zijn" fractie die toch wel erg negatief in de media is gekomen door dit hele verhaal.

“He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.” - Jim Elliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:17
Bensimpel schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:08:
[...]

Als kaag het left heeft moet ze juist voor de motie stemmen, met nieuwe verkiezingen kan ze gewoon de grootste worden en daarmee de nieuwe MP.

VVD zal bij nieuwe verkiezingen flink verliezen,.
Ik denk dat dus niet, in mijn kringen zijn de mensen die op haar gestemd hebben de weg al een beetje kwijt, als in wat ze van Kaag moeten vinden met haar nieuw leiderschap. Ik denk dat het vrij gelijk blijft allemaal.

[ Voor 6% gewijzigd door carpebios op 01-04-2021 22:10 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Tijd voor een poll :)

Poll: Gaat Mark Rutte dit overleven?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403507&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
Slasher schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:10:

Ja
Nee
[Afbeelding]
*knip*
Nee we houden het fatsoenlijk zelfs sarcastisch is dit niet ok.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 01-04-2021 22:21 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 13:31

Ja
Nee
[Afbeelding]
ja hij gaat het overleven, motie wordt aangenomen, maar legt hij terzijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:53

Laguna

Connaisseur

PLAE schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:06:
[...]

Weet je zeker dat je tegen bedoelt?
Bedankt bedoelde natuurlijk voor, inmiddels aangepast.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:41
Blijf erbij, Rutte heeft niks fouts gedaan rondom meneer O. Hem ontslaan om dit zou hetzelfde zijn als jij zegt dat de dochter van de baas dom is en jij ontslagen wordt omdat iemand anders dit tegen de baas heeft gezegd....

Kom op man.

Rutte heeft totaal geen macht over wat zo een gast opschrijft en dus opvat.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-10 09:33
Catmandos schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:11:
[...]

neen, morgenochtend is hij vergeten dat die is aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:23

Dennis1812

Amateur prutser

Ja
Nee
[Afbeelding]
Ja. Hij vertoont geen symptomen passend bij naderend overlijden.

En z'n carrière ook wel. Ookal zou hij weg gaan krijgt hij een top functie elders met meer salaris. Gaat hij trouwen met Kaag en is hij indirect nog MP. En krijgt hij z'n kinderen die hij graag wilt.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danslo
  • Laatst online: 22:30
Verwachting: Telfon Mark overleeft het, maar zodanig beschadigd dat er niks uit de formatie komt. Herverkiezingen over een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-10 17:11
Nou ik geloof het wel.. Wordt wel erg veel herhaald nu constant dezelfde vragen.. Lees het morgen wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Loopt Hoekstra nou weg na vraag drie van de zes die hij aankondigde? Geen actieve herinnering meer aan de laatste drie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Bschnitz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:11:
Blijf erbij, Rutte heeft niks fouts gedaan rondom meneer O. Hem ontslaan om dit zou hetzelfde zijn als jij zegt dat de dochter van de baas dom is en jij ontslagen wordt omdat iemand anders dit tegen de baas heeft gezegd....

Kom op man.

Het gaat er niet om of hij iets fout heeft gedaan, het gaat erom of hij nog te vertrouwen is. Hij heeft gelogen, dus dat is hij zeker niet => motie aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Erapaz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:13:
[...]

Het gaat er niet om of hij iets fout heeft gedaan, het gaat erom of hij nog te vertrouwen is. Hij heeft gelogen, dus dat is hij zeker niet => motie aangenomen.
Waar heeft hij gelogen?
Facts please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:52
Ik geloof op zich wel het verhaal van Ollongren over hoe dit is gegaan, maar juist die stelligheid die de betrokken partijen hebben gebruikt bij de vervolgvragen maken dat het zo'n warrig verhaal is geworden. Als je iets niet 100% zeker weet, hou dan een slag om de arm en kom er later op terug. Dit zou toch bekend moeten zijn bij politici.

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 21:45
Bschnitz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:11:

Kom op man.

Heb je nu echt zo'n groot bord voor je kop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ja
Nee
[Afbeelding]
Geen idee. Dus ik stem voor touwtje :P

Aan de ene kant: Rutte heeft al zo veel shit overleefd, dit is zelfs vrij onschuldig vergeleken met bijvoorbeeld de toeslagaffaire. Dus daarom zie ik hem dit wel overleven.

Aan de andere kant: Er zijn partijen die nu bloed ruiken, er zijn partijen die niet bepaald happy zijn met het feit dat Rutte de toeslagenaffaire heeft overleefd.

Ik denk dat het uiteindelijk misschien nog wel het meest draait om wat de VVD zelf wilt. Ik denk dat het snel afgelopen is met Mark zodra de top van de VVD van mening is dat hij teveel een last is, maarja, ondanks een rits leugens en serieuze fouten is de VVD alsnog de grootste, dus tja, ik weet niet of Rutte echt wel zo'n last is. Er zullen genoeg mensen dit hele debat ook maar een storm in een glas water vinden.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-10 09:33
danslo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:12:
Verwachting: Telfon Mark overleeft het, maar zodanig beschadigd dat er niks uit de formatie komt. Herverkiezingen over een paar maanden.
voor wat het waard is;

Mark wordt vanavond echt weggestuurd, gaat een tijdje fractievoorzitter VVD zijn en komt weer terug als nieuwe premier, over een maand is de pijn over wat er gebeurt is door iedereen 'vergeten' en formeert iedereen weer vrolijk door met de VVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 04-10 19:25

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Iemand enig idee tot hoe laat dit debat duurt?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ION-
ricardo246 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:13:
[...]

Waar heeft hij gelogen?
Facts please!
Tenzij je kunt gedachtelezen is het onmogelijk om te bewijzen dat hij 'echt' heeft gelogen. Maar zijn selectieve geheugenverlies is dermate ongeloofwaardig dat het 'liegen' noemen zeker gerechtvaardigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
[...]

Waar heeft hij gelogen?
Facts please!
Hij wist in een interview 100% zeker dat de naam Omtzigt uberhaupt niet genoemd was en heeft dat meer dan een week volgehouden. Blijkt dat hij het gewoon vergeten was en naar eer en geweten heeft gesproken dat hij meende dat de naam niet genoemd was in gesprekken met de verkenners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 14:10
danslo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:12:
De angel tussen Hoekstra en Rutte lijkt er ook wel uit. Kaag zal Ollongren ook geloven als partijlid en daarom kan ze niet anders concluderen dan Rutte - weliswaar onhandig was - de waarheid sprak.
Maar de kou moet even uit de lucht, dus na 2 weken weer de gesprekken hervatten met een onafhankelijke verkenner en de kamer die heel de verkenningsfase eens goed gaat documenteren.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R0w!N
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ce8gDXX3GyBSOlnV5BGTtE-mVDw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ibJ9dy3xuJtX8SYIw53pbh19.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:09
Ik vind het verrassend dat ik het moet zeggen, maar ik ben echt benieuwd naar de inbreng van Baudet, naast de verfrissende bijdrages van Ouwehand. Beide stellen tenminste niet 100x dezelfde vraag.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ardana schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:15:
Wordt nachtwerk, en dan is men ondertussen allang in slaap gesust dat Rutte er alsnog mee weg komt. Zo gaat dat vrijwel altijd.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Voorzitter: waarom zijn het geen robots maar mensen die fouten kunnen maken? En waarom keek u niet naar links toen u in de buurt van een autoweg liep, beetje dom toch, er had immers een auto aan kunnen komen..... etc. etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

-ION- schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:15:
[...]

Tenzij je kunt gedachtelezen is het onmogelijk om te bewijzen dat hij 'echt' heeft gelogen. Maar zijn selectieve geheugenverlies is dermate ongeloofwaardig dat het 'liegen' noemen zeker gerechtvaardigd is.
Dus geen bewijs --> en door :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
[...]

Waar heeft hij gelogen?
Facts please!
Lol, het journaal opende er mee: “Rutte heeft iets gezegd wat niet waar is”. Dat was in het interview vorige week, waarin hij zei dat hij het met de verkenners niet over Omtzigt heeft gehad.

Inmiddels zijn er 2 verschillende notulisten geweest die hebben opgeschreven dat hij het er wel over heeft gehad én heeft hij het zelf toegeven na zijn bezinning en het telefoontje.

Dat hij iets gezegd heeft wat niet waar is staat dus als een paal boven water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ardana schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:15:
Zal wel ergens in de late avond/vroege nacht afgehamerd worden, gaan ze later verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bschnitz
[...]

Nee dat heeft hij niet. 0 bewijzen.

Als na het gesprek gewoon effe gepraat is over het CDA in open zin, en die ambtenaar dit toch heeft opgeschreven dan staat het er.

Rutte heeft inhoudelijk niks geks gezegt over meneer O. Als er überhaupt iets gezegt is dat hij minister mag worden, nou wat erg zeg!

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
ricardo246 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:16:
[...]

Dus geen bewijs --> en door :)
Op die manier kan hij zich altijd op die smoes beroepen. Maar goed nu weten we waar het mis gaat in het *knip*
Die generalisatie laten we achterwege.

[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 01-04-2021 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:42
[...]

Hij heeft niet gelogen, jij vindt dat hij heeft gelogen.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

IThom schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:15:
[...]

Hij wist in een interview 100% zeker dat de naam Omtzigt uberhaupt niet genoemd was en heeft dat meer dan een week volgehouden. Blijkt dat hij het gewoon vergeten was en naar eer en geweten heeft gesproken dat hij meende dat de naam niet genoemd was in gesprekken met de verkenners.
Dat was geen leugen, want dat kon hij zich niet herinneren.
Hij had ook de documenten / verslagen niet meer voorhande (regels vd kamer) en kon dus de verslagen van vandaag niet terug lezen.
Nogmaals --> geen bewijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Laatst online: 23:05
Ik zit met een dilemma. Deze livestream van NOS blijven kijken of switchen naar Beau of Op1.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sh1fty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:30
cheiron schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:53:
Mijn afdronk:
- Het is super logisch dat Omtzigt besproken is tijdens de verkenningen
- Dom om dat niet te erkennen. Je kunt prima iets vergeten met de uren die deze mensen maken en het aantal onderwerpen dat zij op een dag behandelen. Maar een vage notie dat je het over een kamerlid hebt gehad ben je nooit helemaal kwijt
- Ophef over de info naar Rutte om 07:30 vindik overtrokken
- Zo veel fractievoorzitters komt het debat niet ten goede

Nu snel weer door met het besturen van het land.
Massaal geliked? Heeft men hier massaal last van Korsakoff of een andere problemen met het geheugen? De Rutte doctrine, de meerdere malen van 'geen actieve herinnering' van Rutte in het verleden. 3 zeer hoogstaande en ontwikkelde Kamerleden die niet alleen geen herinnering hebben van de PO als gespreksonderwerp maar dit ten stelligste ontkennen, totdat dit helaas niet meer kan door andermans aantekeningen. De rol van Omtzigt in de toeslagenaffaire is ook toeval natuurlijk. Ik heb de helft niet eens genoemd. Dit is zo ontzettend ongeloofwaardig allemaal, manmanmanman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Kees_frl schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:17:
[...]

We kunnen nooit vaststellen of hij wel of niet heeft gelogen. Vraag is of je hem vertrouwt in wat hij zegt waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:53

Laguna

Connaisseur

Catmandos schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:11:
[...]

Die motie kan hij niet terzijde leggen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 08:52
Bschnitz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:16:
[...]

Als na het gesprek gewoon effe gepraat is over het CDA in open zin, en die ambtenaar dit toch heeft opgeschreven dan staat het er.

Rutte heeft inhoudelijk niks geks gezegt over meneer O. Als er überhaupt iets gezegt is dat hij minister mag worden, nou wat erg zeg!
Er zijn meerdere notulen, er is een week geleden op TV gezegd door Rutte dat hij het nooit over Omtzigt heeft gehad. Dat is de tegenstelling als je A zegt maar het is B dan ben je aan het liegen, bewust of onbewust. Het feit dat alle drie hebben gelogen is op z'n minst verdacht en anders onbekwaam te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Philpend schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:14:
[...]

voor wat het waard is;

Mark wordt vanavond echt weggestuurd, gaat een tijdje fractievoorzitter VVD zijn en komt weer terug als nieuwe premier, over een maand is de pijn over wat er gebeurt is door iedereen 'vergeten' en formeert iedereen weer vrolijk door met de VVD.
Mocht hij weggestuurd worden is het maar de vraag of de andere partijen dan nog met Rutte willen samenwerken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Bschnitz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:16:
[...]

Rutte heeft een week volgehouden dat hij niets gezegd heeft over CDA-Kamerlid Omtzigt tegen de verkenners en dat hij dus niet de bron kon zijn van die opmerking op het gewraakte A4'tje. Maar vanochtend bleek wat anders uit de gespreksverslagen. "Ik heb me dat achteraf verkeerd herinnerd", zei Rutte daarop
Bron:
https://nos.nl/artikel/23...en-om-door-te-kunnen.html

Sommigen noemen het vergeten, sommigen noemen het liegen. Hij heeft in ieder geval iets gezegd wat niet waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
CurlyMo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:18:
[...]

We kunnen nooit vaststellen of hij wel of niet heeft gelogen. Vraag is of je hem vertrouwt in wat hij zegt waar is.
Aangezien hij vele stemmen heeft gekregen, vind een groot deel van Nederland dat. Maar goed, stel die vraag eens bij ieder willekeurig kamerlid m.u.v. P.O.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-10 20:02

Mach

[END]Avengers

Cheezborger schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:17:
Ik zit met een dilemma. Deze livestream van NOS blijven kijken of switchen naar Beau of Op1.
Heb zelf maar even geswitcht naar Beau voor een beetje extra duiding

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 08:13
Er is geen bewijs maar dit gekronkel wat al een week duurt zegt genoeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Misschien heeft de tweede kamer wel heel erg veel lood in de waterleidingen.

Zou die massale gevallen van geheugenverlies wel verklaren denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Liegen weet Baudet veel van! Dus ben benieuwd hoe hij dit beoordeelt.

[ Voor 32% gewijzigd door eamelink op 01-04-2021 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:23

Dennis1812

Amateur prutser

ricardo246 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:17:
[...]

Hij had ook de documenten / verslagen niet meer voorhande (regels vd kamer) en kon dus de verslagen van vandaag niet terug lezen.
Nogmaals --> geen bewijs
Dus de volledige herinnering aan gesprekken die bepalen met wie je 4 jaar gaat samenwerken wis je?
En die informateur wissen die herinnering ook?
Iedereen weet dat rutte keihard liegt dat hij barst vandaag.
Als je hem nu nog verdedigt doe dat dan op iets anders als: hij wist het echt niet.
Want in dat geval moet die gast niet meer zelfstandig thuiswonen. Zometeen vergeet hij het gas uit te draaien.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Baudet die iets niet gelooft? Dit is nieuw voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
Echt bizar, dat ik het al vaker eens ben met Baudet vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
TheUninvited schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:18:
[...]

Er zijn meerdere notulen, er is een week geleden op TV gezegd door Rutte dat hij het nooit over Omtzigt heeft gehad. Dat is de tegenstelling als je A zegt maar het is B dan ben je aan het liegen, bewust of onbewust. Het feit dat alle drie hebben gelogen is op z'n minst verdacht en anders onbekwaam te noemen.
Nooit echt inhoudelijk over iets, dat blijkt ook. Het was maar bijzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Baudet snapt toch wel dat ze een fles wij heeft gedronken en....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
Jveer schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:21:
Echt bizar, dat ik het al vaker eens ben met Baudet vandaag...
Precies, die identiteitscrisis zit ik nu ook in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
[...]

Nogmaals --> geen bewijs
Maar dat is dan genoeg reden om hem niet te kunnen vertrouwen. Dus motie van wantrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Dennis1812 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:20:
[...]

Dus de volledige herinnering aan gesprekken die bepalen met wie je 4 jaar gaat samenwerken wis je?
En die informateur wissen die herinnering ook?
Iedereen weet dat rutte keihard liegt dat hij barst vandaag.
Als je hem nu nog verdedigt doe dat dan op iets anders als: hij wist het echt niet.
Want in dat geval moet die gast niet meer zelfstandig thuiswonen. Zometeen vergeet hij het gas uit te draaien.
Heel veel gesprekken, en terloops noem je iets over OP.
Dat zou ik ook niet onthouden.
Nogmaals, wederom geen bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 08:13
Baudet wil naar huis :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Laatst online: 23:05
Baudet wil de nieuwe verkenners laten komen. Er is toch helemaal geen tijd meer om te schorsen en door te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:10
Sh1fty schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:17:
[...]

Massaal geliked? Heeft men hier massaal last van Korsakoff of een andere problemen met het geheugen? De Rutte doctrine, de meerdere malen van 'geen actieve herinnering' van Rutte in het verleden. 3 zeer hoogstaande en ontwikkelde Kamerleden die niet alleen geen herinnering hebben van de PO als gespreksonderwerp maar dit ten stelligste ontkennen, totdat dit helaas niet meer kan door andermans aantekeningen. De rol van Omtzigt in de toeslagenaffaire is ook toeval natuurlijk. Ik heb de helft niet eens genoemd. Dit is zo ontzettend ongeloofwaardig allemaal, manmanmanman.
Ik zie de relatie tussen jouw relaas en mijn post niet zo. Volgens mij zeg ik ook dat het dom en ongeloofwaardig is om eerst te stellen dat dit niet besproken is om hier later van te maken dat je het je niet kunt herinneren.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Erapaz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:22:
[...]

Maar dat is dan genoeg reden om hem niet te kunnen vertrouwen. Dus motie van wantrouwen.
Dan kun je iedereen in de kamer nu naar huis sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0w!N
Baudet de nieuwe kamervoorzitter? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
ricardo246 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:22:
[...]

Heel veel gesprekken, en terloops noem je iets over OP.
Dat zou ik ook niet onthouden.
Nogmaals, wederom geen bewijs.
Dus je mag liegen zolang je maar zegt dat je iets "vergeten" bent zonder consequenties of verantwoording af te leggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:13

mr_petit

opperprutser

Baudet: process of elimination :D

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 01-04-2021 22:23 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10 09:19

drooger

Falen is ook een kunst.

carpebios schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:19:
[...]

Aangezien hij vele stemmen heeft gekregen, vind een groot deel van Nederland dat. Maar goed, stel die vraag eens bij ieder willekeurig kamerlid m.u.v. P.O.
Ik vind bijv. v.d. Staaij betrouwbaar en integer, maar hij heeft niet zoveel stemmen gekregen.
Dat is dan toch ook geen teken dat men hem niet zo vertrouwd?

Je probeert van correlatie causatie te maken.
Aantal stemmen is geen garantie dat men hem vertrouwd.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 13:10
De mensen die denken dat iemand liegt, zijn vaak zelf heel kort van geheugen en liegen zelf snel, vaak.

Baudet beantwoord in feite ook nu zijn eigen kwestie in zijn groeps app verloop.
Met zijn gedachten hierover deze kwestie,( met omtzigt)te uiten

Dus let heel goed op wat iemand over iemand suggereert...
Want zelf zijn dat dan mensen die wel zo zouden handelen, anders geloof je het gewoon zoals er uitgelegd wordt en zie je niet dat iemand zal liegen.
Leuk dit

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
[...]

Nogmaals --> geen bewijs
Dat je iets vergeet kan natuurlijk, maar om dan met zo'n stelligheid te zeggen dat het niet genoemd is is gewoon te makkelijk, sure ga technisch doen met je "geen bewijs".
Het gaat om de waarde die er aan gegeven wordt.

Dat het Rutte wel heel erg goed uitkomt dat er telkens dingen "vergeten" zijn op het moment dat het ingewikkeld wordt zegt voor mij genoeg.
Zeker het feit dat hij het argument nu al 5 keer gebruikt heeft zorgt voor een terecht gevoel van wantrouwen van heel veel kamerleden, maar ook een hele hoop burgers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Kees_frl schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:17:
[...]

Hij heeft iets gezegd wat niet waar is, of hij heeft gelogen of hij is incompetent. Reden genoeg om
hem niet te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Baudet gaat even tieren op de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 21:19

Deathchant

Don't intend. Do!

LOL, komt ie weer met z'n wegloop schtick

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Ah Baudet loopt weer eens ergens weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Loopt Baudet nou boos de zaal uit?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
Baudet trekt de juiste conclusie: als Ollongren het niet was en Jorritsma het pas om 8:00u hoorde moet dus Koolmees of Van Ark zijn geweest. Wie van hen het is, het is fout want ook de nieuwe verkenners horen onafhankelijk te zijn...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:15
CurlyMo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:21:
[...]

Dan sluit ik me daar bij aan. Hier dus ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31

CyBeRSPiN

sinds 2001

hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:24:
Baudet trekt de juiste conclusie: als Ollongren het niet was en Jorritsma het pas om 8:00u hoorde moet dus Koolmees of Van Ark zijn geweest. Wie van hen het is, het is fout want ook de nieuwe verkenners horen onafhankelijk te zijn...
Of het was een ambtenaar of Rutte heeft het telefoontje verzonnen, of..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Cheezborger schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:22:
Baudet wil de nieuwe verkenners laten komen. Er is toch helemaal geen tijd meer om te schorsen en door te gaan?
Dat zou kunnen, maar Arib schuift het verzoek ver naar achteren. Waardoor het te laat wordt om Koolmees en Van Ark op te trommelen en wordt heel dit circus óver Pasen heen getild (en heeft Kaag alsnog haar zin, zodat ze zich kan "bezinnen"). :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:24:
Of van een van de ambtenaren van bureau verkenners. Of degene die de printer heeft aangezwengeld.

Sluit zomaar niet uit dat er 30 man op de hoogte zouden kunnen zijn geweest.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:47
[...]

Dus stel je bent leraar:
Een leerling zegt: “ik heb niet gespijbeld”
Leraar komt met bewijs dat dat wel zo was + dat leerling dat tegen een derde gezegd heeft.

Leerling: “ik heb niet gelogen, ik heb me dat verkeerd herinnerd”.

Lachwekkend en compleet ongeloofwaardig.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0w!N
CyBeRSPiN schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:26:
[...]

Als hij het telefoontje had verzonnen, dan had hij zichzelf toch niet in zo'n lastig pakket gebracht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Leer nou eerst het proces eens Sylvana, alle stukken lopen via een ambtelijke postbus.

En hoezo door de ogen van de televisiekijker?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lordy79
  • Laatst online: 22:33

Lordy79

Vastberaden

Mevrouw Simons stelt van 100 nuttige vragen iets onbenulligs over de procedure van brieven versturen...

Baudet speelt Columbo...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh1fty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:30
cheiron schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:22:
[...]
Ik zie de relatie tussen jouw relaas en mijn post niet zo. Volgens mij zeg ik ook dat het dom en ongeloofwaardig is om eerst te stellen dat dit niet besproken is om hier later van te maken dat je het je niet kunt herinneren.
Je conclusie is dat we weer verder moeten met het land besturen. Dit terwijl we te maken hebben met bestuurders die herhaaldelijk dingen 'vergeten', aantoonbaar liegen en zaken verdraaien voor eigen belang, steeds zonder consequenties. Ik vind dat niet door de beugel kunnen, maar dat was wel duidelijk. Ik had inderdaad duidelijker kunnen opschrijven waar ik het niet met je eens was, dat was je eindconclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

Mfpower

In dubio

Het is gewoon een whodunnit die niet zou misstaan in een Engelse detectiveserie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
CurlyMo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:21:
[...]

Totaal niet erg om het eens te zijn met iemand waar je het vaak mee oneens bent!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
CyBeRSPiN schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:26:
Rutte heeft vanmiddag zelf AZ als bron uitgesloten meen ik me te herinneren.
#WieIsDeBron

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

GAIAjohan schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:26:
[...]

Dus stel je bent leraar:
Een leerling zegt: “ik heb niet gespijbeld”
Leraar komt met bewijs dat dat wel zo was + dat leerling dat tegen een derde gezegd heeft.

Leerling: “ik heb niet gelogen, ik heb me dat verkeerd herinnerd”.

Lachwekkend en compleet ongeloofwaardig.
Er is dus geen bewijs.
Leraar zegt, je was er niet, je staat niet in het klassenboek.
Leerling: ik was er 100%
Leraar, ik kan me dat niet herinneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
ricardo246 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:22:
[...]

Dan kun je iedereen in de kamer nu naar huis sturen.
Je kunt dit niet laten gaan omdat anderen het ook doen. Als iedereen door rood rijdt en jij wordt aangehouden moet je de boete alsnog betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Lordy79 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:27:
Mevrouw Simons stelt van 100 nuttige vragen iets onbenulligs over de procedure van brieven versturen...

Baudet speelt Columbo...
Ik zie Baudet al halfnaakt op zijn zij poseren op een convertible Peugeot :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 14:10
Lordy79 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:27:

Baudet speelt Columbo...
Misschien kan Simons beter haar kamerzetel opgeven en een jaar (of liever langer) stage lopen op de repro afdeling van de kamer.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Tk55 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:28:
[...]

Totaal niet erg om het eens te zijn met iemand waar je het vaak mee oneens bent!
Klopt, bij van der Staaij had ik er al wat langer vrede mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheUninvited
ricardo246 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:28:
[...]

Er is dus geen bewijs.
Leraar zegt, je was er niet, je staat niet in het klassenboek.
Leerling: ik was er 100%
Leraar, ik kan me dat niet herinneren...
Vanmiddag heeft iedereen de notulen besproken en Mark Rutte aangegeven dat hij inderdaad over Omtzigt heeft gesproken. Dus hij heeft gelogen en dat heeft hij toegegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bean77 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:29:
[...]

Misschien kan Simons beter haar kamerzetel opgeven en een jaar (of liever langer) stage lopen op de repro afdeling van de kamer.
Ik trek de verongelijkte, belerende toon ook erg slecht. Nog los van het feit dat er een ondoordringbare woordenbrei uit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:56

Amphiebietje

In de blubber

Erapaz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:28:
[...]

Je kunt dit niet laten gaan omdat anderen het ook doen. Als iedereen door rood rijdt en jij wordt aangehouden moet je de boete alsnog betalen.
...en als je dan antwoord dat je geen herinneringen aan het stoplicht hebt, mag je op een medische keuring van het CBR komen (keuring op eigen kosten). :')
Pagina: 1 ... 62 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/