...die de verkenners voorziet van een notitie tbv de verkenning waar ze schijnbaar niks mee kunnen omdat ze niet weten waar het over gaatBasekid schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:41:
Het was ambtenaar #249223....

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
...die de verkenners voorziet van een notitie tbv de verkenning waar ze schijnbaar niks mee kunnen omdat ze niet weten waar het over gaatBasekid schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:41:
Het was ambtenaar #249223....
Als het ambtenaren betreft dan horen deze niet in een tweede kamerdebat thuis. Dan blijft nog de minister dan wel de verkenner verantwoordelijk. De duiding die Kasja geeft dat het een kattenbelletje betreft van de ambtelijke staf ter herinnering om in gesprek te gaan herken ik wel vanuit mijn eigen functie.Pikoe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:40:
Wat is eigenlijk de reden dat we het niet vragen aan de persoon die de tekst "functie elders" heeft opgeschreven?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Add me op Stadia: Gloogle
We wisten al dat het de ambtenaren van AZ waren.hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:42:
Dus het waren de ambtenaren van Rutte op AZ die het zinnetje 'Omtzigt: functie elders' in de stukken opgenomen hebben. Volgende vraag, wat wist de MP daarvan?
Rutte-doctrine noemen we dat!sambalbaj schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:43:
Is dit nou dat nieuwe transparante leiderschap waar Kaag het vanmiddag over had?
Je bedoeld dat kamerlid dat tegen de pers iets zegt dat 'ie dat niet heeft gezegd maar uit de notulen wel bleek te hebben gedaan? Je bedoeld datzelfde kamerlid dat nogal vaak geheugenverlies heeft op kleine maar relevante details? Bedoel je dat kamerlid dat een ander kamerlid wil 'wegpromoveren' of erger terwijl dat andere kamerlid alleen maar 'lastige' vragen stelt?Bean77 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:42:
Toch bizar dat in de Nederlandse democratie een kamerlid al schuldig wordt bevonden door een groot gedeelte van de kamer en dat daarna blijkt door getuigenverhoor dat het betreffende kamerlid eigenlijk weinig verkeerds heeft gedaan dan behoudens dat hij zich zorgen maakte over de stabiliteit van een andere politieke partij.
Vergeet AZ ook niet.. Want volgens zijn "bron" was het vermoedelijk dat Omtzigt genoemd werd..hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:43:
En de enige die Rutte vanochtend om 7u30 op de hoogte kon brengen van de explosieve inhoud was dus Tamara van Ark...
Zoals ik het begrijp was het een notulist die wellicht teveel heeft gezocht achter wat smalltalk over poppetjes in de marge van het gesprek tussen Rutte en de verkenners.Tk55 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:43:
Het maakt in principe niet uit dat het door een ambtenaar is opgeschreven. De vraag is: Waarom staat het er? Heeft die ambtenaar dat verzonnen? Is het door Rutte gezegd in een gesprek, of door hem bij een ambtenaar ingefluisterd?
Ja leuk voor je! Maar je kost hartstikke veel geld met je vragen, volgens mij 3000 euro per vraag. En dan alsmaar die herhaling, ik vind het niet geloofwaardig.... Ja dat snappen we, denk je dat we allemaal onze hersenen zijn verloren, of dat we dementie hebben.ik vind het ongeloofwaardig
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Rutte heeft al gezegd dat de bron pertinent AZ niet was.R0w!N schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:45:
[...]
Vergeet AZ ook niet.. Want volgens zijn "bron" was het vermoedelijk dat Omtzigt genoemd werd..
I have no special talent. I am only passionately curious.
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Of zo willen ze het laten lijken. Hopelijk trapt men daar niet in.hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:45:
[...]
Zoals ik het begrijp was het een notulist die wellicht teveel heeft gezocht achter wat smalltalk over poppetjes in de marge van het gesprek tussen Rutte en de verkenners.
[ Voor 8% gewijzigd door Erapaz op 01-04-2021 21:47 ]
Ja er komt nog een staartje. Ik ben wel benieuwd wat daar als gevolg uit komt.Soccer98 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:38:
[...]
De echte parlementaire enquete daarover komt nog.
"man is not truly one, but truly two,"
[ Voor 10% gewijzigd door CurlyMo op 01-04-2021 21:47 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Je sorteert op een conclusie die ik op basis van de uitleg van Ollongren tot nu toe toch echt betwijfel.Delerium schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:44:
[...]
Je bedoeld dat kamerlid dat tegen de pers iets zegt dat 'ie dat niet heeft gezegd maar uit de notulen wel bleek te hebben gedaan? Je bedoeld datzelfde kamerlid dat nogal vaak geheugenverlies heeft op kleine maar relevante details? Bedoel je dat kamerlid dat een ander kamerlid wil 'wegpromoveren' of erger terwijl dat andere kamerlid alleen maar 'lastige' vragen stelt?
Ik weet niet welke tunnel jij volgt, maar kijk dat debat nu zelf eens een keer. De excuses vliegen je om de oren daar, dus ze weten zelf ook wel dat ze schuldig waren. Die vraag zijn we allang voorbij.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Dat is dan geen notulist. Een notulist moet opschrijven wat er gezegd wordt, niet wat hij denkt dat er gezegd wordt.hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:45:
[...]
Zoals ik het begrijp was het een notulist die wellicht teveel heeft gezocht achter wat smalltalk over poppetjes in de marge van het gesprek tussen Rutte en de verkenners.
Volgens mij is het nog niet eens zeker of er überhaupt een notulist aanwezig was of dat ze het zelf had opgeschreven... of wel?hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:45:
[...]
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Volgens mij hebben heel wat mensen hier iets te veel van dergelijke series gezien.R0w!N schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:43:
[...]
House of Cards was nog nooit zo dichtbij geweest!
Haha dat schreef ik vanmiddag ook al. De politieke carrière van Ollongren is toch al klaar.epic_gram schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:46:
het zou me niks verbazen als ollongren expres de notities gelekt heeft, om de vvd in een kwaad daglicht te zetten. Hierdoor is de sterke positie van de vvd enorm verzwakt, waardoor D66 (partij van ollongren) een betere onderhandelingspositie heeft.
Een notulist in de rechtbank: letter voor letter, Een notulist in de politiek: executive summary?Amphiebietje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:47:
[...]
Dat is dan geen notulist. Een notulist moet opschrijven wat er gezegd wordt, niet wat hij denkt dat er gezegd wordt.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Die wordt volgend jaar dus burgemeester van een middelgrote gemeente.De_Bastaard schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:47:
[...]
Haha dat schreef ik vanmiddag ook al. De politieke carrière van Ollongren is toch al klaar.
Vermoed dat ook wel over Omtzigt gepraat is, maar meer in de marge als in 'guttegut wat een puinhoop bij het CDA he, wat moeten we daar nu weer mee?'.Amphiebietje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:47:
Dat is dan geen notulist. Een notulist moet opschrijven wat er gezegd wordt, niet wat hij denkt dat er gezegd wordt.
Fan fiction?ricardo246 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:48:
[...]
Een notulist in de rechtbank: letter voor letter, Een notulist in de politiek: executive summary?
DUGG
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Zit je met een groepje thuis gezellig te doen? Aangezien je steeds in de 'we' vorm spreekt?R0w!N schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:43:
[...]
We wisten al dat het de ambtenaren van AZ waren.
Die staat op de payrol van Rutte.
Alles wat op AZ gebeurt, dat weet Rutte natuurlijk.
Tevens Ollongren was Staten-Generaal in het verleden van AZ onder Rutte.
House of Cards was nog nooit zo dichtbij geweest!
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Onzin, er is nog helemaal geen parlementaire enquête geweest.mr_petit schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:38:
[...]
Ja maar dat is gebeurt.
Er is een parlementaire enquête geweest. Dat is het middel om informatie boven te krijgen en mensen onder ede te verhoren.
Bensimpel
Positieve meneer
Dat zit al ingebakken in smartphones tegenwoordig, en anders even een appie downloaden.drooger schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:49:
Misschien toch maar tijd voor een dictafoon bij die gesprekken.
😆 - Denk ook eens om ;)
Want Rutte liegt nooit natuurlijkricardo246 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:46:
[...]
Rutte heeft al gezegd dat de bron pertinent AZ niet was.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Den Haag bijvoorbeeld. Daar hebben ze om de haverklap burgemeesters die in opspraak raken; daar past ze wel bij. En ze kent al een aantal mensen daar.sambalbaj schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:49:
[...]
Die wordt volgend jaar dus burgemeester van een middelgrote gemeente.
Zeg ik niet, maar bewijs heb ik nog steeds niet gezien.
Ik vermoed dat het ook zo is gegaan en dat een gedachte spinsel is vastgelegd voor eventuele latere oplossingen bij een formatie.hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:49:
[...]
Vermoed dat ook wel over Omtzigt gepraat is, maar meer in de marge als in 'guttegut wat een puinhoop bij het CDA he, wat moeten we daar nu weer mee?'.
Beetje als bij de koffie-break voordat de daadwerkelijke inhoudelijke vergadering begint, wat daar gezegd wordt ga je ook niet notuleren (maar is in dit geval wellicht wel gedaan).
Maar dat mag je niet zeggen in de politiek ;-)Miki schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:52:
[...]
Ik vermoed dat het ook zo is gegaan en dat een gedachte spinsel is vastgelegd voor eventuele latere oplossingen bij een formatie.
Flickr PSN ID= cheironnl
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Amen.cheiron schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:53:
Mijn afdronk:
- Het is super logisch dat Omtzigt besproken is tijdens de verkenningen
- Dom om dat niet te erkennen. Je kunt prima iets vergeten met de uren die deze mensen maken en het aantal onderwerpen dat zij op een dag behandelen. Maar een vage notie dat je het over een kamerlid hebt gehad ben je nooit helemaal kwijt
- Ophef over de info naar Rutte om 07:30 vindik overtrokken
- Zo veel fractievoorzitters komt het debat niet ten goede
Nu snel weer door met het besturen van het land.
"Daar heb ik geen actieve herinnering van"ricardo246 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:51:
[...]
Die zijn net voorzien met een saaie maar stabiele burgemeester.Amphiebietje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:51:
[...]
Den Haag bijvoorbeeld. Daar hebben ze om de haverklap burgemeesters die in opspraak raken; daar past ze wel bij. En ze kent al een aantal mensen daar.
Is het van meerwaarde om te weten? Maar nee hoor geen groepje hier thuisKees_frl schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:50:
[...]
Zit je met een groepje thuis gezellig te doen? Aangezien je steeds in de 'we' vorm spreekt?
Geen bewijs
Wordt niet aangenomen. Je las het hier voor het eerst.Laguna schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:53:
Vermoedelijke tussenstand vwb de ingediende motie van wantrouwen tegen Rutte:
VVD (34) tegen
D66 (24) ?
PVV (17) voor
CDA (15) ?
SP (9) voor
PvdA (9) ?
FVD (8 ) voor
GroenLinks (8 ) ?
PvdD (6) voor
ChristenUnie (5) ?
DENK (3) voor
JA21 (3) voor
SGP (3) ?
Volt (3) ?
50PLUS (1) ?
BBB (1) voor
BIJ1 (1) voor
48 voor 34 tegen en nog 68 die beide kanten op kunnen vallen.
Mja zoals ik al eerder zei is dit gewoon selectieve verontwaardiging. Zowel in de politiek als in de ambtelijke lijnen worden dit soort tactische gesprekken gehouden waarbij ook persoonsinformatie en onderhandelingsstrategie door de ambtelijke lijn met de betreffende minister of wethouder worden gedeeld.ricardo246 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:52:
[...]
Maar dat mag je niet zeggen in de politiek ;-)
Een notulist kan zelfstandig notuleren zonder dat er wordt gezegd wat er genotuleerd moet worden. Notuleren is een vakDeruxian schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:54:
Dus degene die functie elders heeft opgeschreven is de schuldige? En dat heeft ambetenaar X gebaseerd op zijn eigen fantasie?
Omdat ze dat documentje van een ambtenaar heeft gekregen en zo naar de meeting is gegaan zonder te lezen?Pikoe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:55:
Hoe kan Ollongren zo stellig zeggen dat de functie elders niet is genoemd als ze de gesprekken niet eens kan herinneren?
Haha inderdaad, of voorzitter van een grotere organisatie zoals cbr;-)sambalbaj schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:49:
[...]
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer het 'koffie-roddelen scenario' plausibel vind, Ollongren lijkt Rutte zijn verhaal te bevestigen en zie niet wat zij daar nu nog mee te winnen heeft.Deruxian schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:54:
Dus degene die functie elders heeft opgeschreven is de schuldige? En dat heeft ambetenaar X gebaseerd op zijn eigen fantasie?
Maar wat als de motie aangenomen word? Demissionairder kan het kabinet niet worden. Wellicht individuele ministers (Rutte, Ollongren) die echt weggaan? Zal nog een heel gekibbel worden........Laguna schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:53:
VVD (34) tegen
D66 (24) ?
PVV (17) voor
CDA (15) ?
SP (9) voor
PvdA (9) ?
FVD (8 ) voor
GroenLinks (8 ) ?
PvdD (6) voor
ChristenUnie (5) ?
DENK (3) voor
JA21 (3) voor
SGP (3) ?
Volt (3) ?
50PLUS (1) ?
BBB (1) voor
BIJ1 (1) voor
Uit betrouwbare bron weet ik dat Pechthold nog wat ruimte heeft in het Raad van BestuurDe_Bastaard schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:56:
[...]
Haha inderdaad, of voorzitter van een grotere organisatie zoals cbr;-)
Mijn gok is dat als die later wordt ondervraagd hij/zij zal stellen daar geen duidelijke herinneringen aan te hebben. Immers, het lijkt er op dat de Rutte-doctrine eigenlijk een uitermate besmettelijke ziekte is met een R boven de 1.Deruxian schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:54:
Ze hebben hun bestuurlijke verantwoordelijkheid genomen door hun functie neer te leggen.dawg schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:50:
[...]
En dat is dan wel gebeurd maar nogmaals; jij had het erover dat men dan dus verantwoordelijkheid heeft genomen en nogmaals, dat klopt niet.
"man is not truly one, but truly two,"
Directeur van een grote woningstichting?sambalbaj schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:49:
[...]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Iemand schreef al vanavond: als Rutte en Ollongren de waarheid spreken dan hebben we wel heel slechte ministers in het kabinet... Incompetent zou ik zeggen.Soccer98 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:55:
Wat een rommel is die verkenning geweest, ook al kwam dit niet naar boven. Ik vraag me af waarom er een ambtenaarsteam nodig is om dat allemaal te doen. Hadden ze dat niet gewoon met z'n tweeën kunnen doen?
Laguna in "De Tweede Kamerverkiezingen 2021: Kroegtopic"Philpend schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:57:
[...]
Maar wat als de motie aangenomen word? Demissionairder kan het kabinet niet worden. Wellicht individuele ministers (Rutte, Ollongren) die echt weggaan? Zal nog een heel gekibbel worden........
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dat zal Wilders nog wel doen of zo. Die is op oorlogspad.Lordy79 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:58:
[...]
Iemand schreef al vanavond: als Rutte en Ollongren de waarheid spreken dan hebben we wel heel slechte ministers in het kabinet... Incompetent zou ik zeggen.
Dus links of rechtsom zouden ze moeten opkrassen. Voor liegen of voor incompetentie.
Hopelijk brengt iemand dit nog in...
Ik las dat spontaan als "woongesticht"
Als de motie aangenomen zal worden (wat ik niet verwacht, ik denk dat dit met een scissor afloopt voor Teflon Mark), dan is formeren van een kabinet bijna onmogelijk -> nieuwe verkiezingen?Philpend schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:57:
[...]
Maar wat als de motie aangenomen word? Demissionairder kan het kabinet niet worden. Wellicht individuele ministers (Rutte, Ollongren) die echt weggaan? Zal nog een heel gekibbel worden........
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Och, het was een verkenning. Poging om partijen tot elkaar te brengen. Niet om een waterdicht verslag op te leveren. Zeker al omdat er geheimhouding geïmpliceerd is.Lordy79 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:56:
[...]
Een notulist kan zelfstandig notuleren zonder dat er wordt gezegd wat er genotuleerd moet worden. Notuleren is een vak
Maar ik kan me niet voorstellen dat Ollongren die notulen daarna niet bekijkt of het naar haar mening een goede weergave geeft van het gesprek.
Q.E.D. - Ruttedoctrinericardo246 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:51:
[...]
Dat deed Ouwehand al.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Bensimpel
Positieve meneer
Die zit al met een burnout thuis toch?Bschnitz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:00:
Ik zou graag een motie willen indienen dan meneer O gaat uitzoeken waar het fout ging, hij kan dat goed.
😆 - Denk ook eens om ;)
Zeker een geschikte optieAmphiebietje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:59:
[...]
Ik las dat spontaan als "woongesticht"
Dit wilde ik net zeggen, je kunt best dingen vergeten maar zoiets vergeet je niet zomaar. En als je niet zeker bent ga je ook niet eerst heel stellig beweren dat iets nooit is gebeurd. En vervolgens ook Rutte die zei dit gaan we niet onderzoeken. Hoe verdacht wil je het maken?Lordy79 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:58:
[...]
Iemand schreef al vanavond: als Rutte en Ollongren de waarheid spreken dan hebben we wel heel slechte ministers in het kabinet... Incompetent zou ik zeggen.
Dus links of rechtsom zouden ze moeten opkrassen. Voor liegen of voor incompetentie.
Ik snap je emotie maar wat ik al eerder zei hoort een ambtenaar niet in de tweede kamer thuis in een politiek debat.danslo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:57:
Ben ik nou gek?
Als Ollongren niet over de brug wilt komen: ondervraag de desbetreffende ambtenaar onder ede naar hoe die notitie tot stand is gekomen. Hoeft niet publiekelijk.
Verwijderd
Vvd, d66, cda en groen links tegen: regeren is te belangrijk voor hun.Laguna schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:53:
VVD (34) tegen
D66 (24) ?
PVV (17) voor
CDA (15) ?
SP (9) voor
PvdA (9) ?
FVD (8 ) voor
GroenLinks (8 ) ?
PvdD (6) voor
ChristenUnie (5) ?
DENK (3) voor
JA21 (3) voor
SGP (3) ?
Volt (3) ?
50PLUS (1) ?
BBB (1) voor
BIJ1 (1) voor
In welke context, maar ook nog eens in welk gedeelte(n) van het gesprek. Ze spreekt zichzelf tegen.Woy schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:00:
Ik vind het ook wel heel frappant dat Ollongren niet meer weet dat ze het over Omtzigt gehad hebben, maar wel exact in welke context dat gebeurd is.
Wel benieuwd wanneer het eindigt :’) Wil naar bed maar om nou het einde te missen na zo hele dagR0w!N schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:00:
Dat Rutte nog niet met een interruptie komt van jongens we moeten ermee stoppen. De avondklok gaat in en we hebben een "voorbeeldfunctie".![]()
Dat is al veel gebracht vanmiddag.Lordy79 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:58:
[...]
Verwijderd
Waarschijnlijk doelbewust om 'door de mand te vallen' in de hoop dat het daarna rustig is en Rutte en Kaag verder kunnen gaan alsof niets gebeurd is.-ION- schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:02:
[...]
In welke context, maar ook nog eens in welk gedeelte(n) van het gesprek. Ze spreekt zichzelf tegen.
Waarmee de toekomstige coalitie al vorm krijgt, wie Rutte weg stemt is 'af'...PLAE schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:01:
Denk dat de motie geen steun krijgt van VVD, SGP, CDA, D66, CU, GL. PvdA twijfel ik over, denk dat zij wel gaan steunen.
Ik zou CDA en GL niet zomaar afschilderen. Hoekstra baalt als een stekker hoe het CDA word behandeld en Klaver durft VVD ook wel aan de kant te schuiven.PLAE schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:01:
Denk dat de motie geen steun krijgt van VVD, SGP, CDA, D66, CU, GL. PvdA twijfel ik over, denk dat zij wel gaan steunen.
Hij kon komen gisteren, dus dit kan die er vast wel effe bij doen.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Allerlei over PO.Woy schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:00:
Ik vind het ook wel heel frappant dat Ollongren niet meer weet dat ze het over Omtzigt gehad hebben, maar wel exact in welke context dat gebeurd is.
[ Voor 25% gewijzigd door Cheezborger op 01-04-2021 22:04 ]
Als Kaag een statement wil maken mbt nieuw leiderschap dan zou dit het moment zijn om voor de motie te stemmen, vooral als de stem van D66 beslissend is.PLAE schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:01:
Klaver stemt mee met de meerderheid. Niet principieel in deze schat ik in.R0w!N schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:03:
[...]
Ik zou CDA en GL niet zomaar afschilderen. Hoekstra baalt als een stekker hoe het CDA word behandeld en Klaver durft VVD ook wel aan de kant te schuiven.
Plus dat je dan Omtzigt afvalt. Alleen al uit respect zouden ze in moeten stemmen met deze motie.Soccer98 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:04:
Het CDA kan met de informatie van nu toch to-taal niet tegen een eventuele motie van wantrouwen stemmen? Zij zijn hier echt de inhoudelijk benadeelde partij en na tien uur is het er nog niet beter op geworden.
Weet je zeker dat je tegen bedoelt?Laguna schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:05:
[...]
Als Kaag een statement wil maken mbt nieuw leiderschap dan zou dit het moment zijn om tegen de motie te stemmen, vooral als de stem van D66 beslissend is.
Waarom is het formeren van een nieuw kabinet dan bijna onmogelijk? voor zover ik weet is de motie ingediend tegen het huidige kabinet. Rutte en Ollongren zouden zelfs kunnen zeggen dat zij de fouten niet hebben gemaakt in functie als premier/minster, maar als fractieleider/verkenner. Nieuwe verkiezingen vind ik zelf overbodig, die hebben we net gehad.Cheezborger schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:00:
[...]
Als de motie aangenomen zal worden (wat ik niet verwacht, ik denk dat dit met een scissor afloopt voor Teflon Mark), dan is formeren van een kabinet bijna onmogelijk -> nieuwe verkiezingen?
Dat is het hem nou. Rutte zegt: "Nee nee, wij hebben absoluut niet over Omtzigt gesproken"TheUninvited schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:01:
[...]
Dit wilde ik net zeggen, je kunt best dingen vergeten maar zoiets vergeet je niet zomaar. En als je niet zeker bent ga je ook niet eerst heel stellig beweren dat iets nooit is gebeurd. En vervolgens ook Rutte die zei dit gaan we niet onderzoeken. Hoe verdacht wil je het maken?
GroenLinks zit in een spagaat, samen met Rutte in een coalitie gaan zal afgestraft worden.R0w!N schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:03:
[...]
Ik zou CDA en GL niet zomaar afschilderen. Hoekstra baalt als een stekker hoe het CDA word behandeld en Klaver durft VVD ook wel aan de kant te schuiven.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
I am the great Cornholio!
De schaar van Rutte?Cheezborger schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:00:
[...]
Als de motie aangenomen zal worden (wat ik niet verwacht, ik denk dat dit met een scissor afloopt voor Teflon Mark), dan is formeren van een kabinet bijna onmogelijk -> nieuwe verkiezingen?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq