De Tweede Kamerverkiezingen 2021: Kroegtopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 108 Laatste
Acties:
  • 254.268 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:47:
Debat uitgesteld tot 21:05
Is dit Rutte's laatste avondmaal? :)
Kogelvisje. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:46

mr_petit

opperprutser

dawg schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:51:
[...]

Natuurlijk niet, ken je democratische principes. Dat is juist het ontlopen van verantwoordelijkheid.
Wat had je dan in gedachten?
Je kan toch niet meer dan verlangen dat hij oprot? Of wil je een strafrechtelijk onderzoek?

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Mag ik u allen danken voor de duiding en de meningen? Zelf geen zin op het debat te kijken want dan krijg ik waarschijnlijk spontaan het zuur en de nodige huilbuien, maar dankzij jullie kan ik dit debat indirect toch “op niveau “ volgen en smaakt de popcorn prima! _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:20
hoevenpe schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:42:
[...]

Verwacht eerlijk gezegd van niet: dat het niet botert tussen Hoekstra en Omtzigt wordt steeds duidelijker en met de BBB heeft de achterban op het platteland een nieuw alternatief.

Sowieso vermoed ik dat nieuwe verkiezingen vooral in het voordeel zijn van huidige nieuwkomers als Bij1, Volt, Ja21 en BBB alsmede de SP van Marijnissen en PvdD van Ouwehand en de PVV van Wilders. Die laatste drie vond ik vandaag het sterkst overkomen.
Nieuwe verkiezingen, kom nou even zeg. Dat zou dan echt alleen maar zijn omdat wat partijen hopen wat zetels van de VVD af te kunnen snoepen en Mark Rutte ten val te kunnen brengen.
We hebben nota bene 2 weken geleden gestemd, dat zou een veel grotere schande zijn dan dat gesprekje van Rutte bij de verkenners. Over minachting voor de kiezer gesproken.

Dan proberen ze maar te formeren zonder Rutte, dat kan prima als er een kamermeerderheid voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ze zijn nu aan het dineren, maar hoe zit dat nu, zit Rutte alleen aan een tafeltje? :P

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

mr_petit schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:52:
[...]

Wat had je dan in gedachten?
Je kan toch niet meer dan verlangen dat hij oprot? Of wil je een strafrechtelijk onderzoek?
Je gaat naar de Kamer, je beantwoordt vragen, en dan beslist vervolgens de Kamer of men het kabinet al dan niet wegstuurt (a.k.a. het vertrouwen opzegt). Door voortijdig op te stappen ontneem je de Kamer de mogelijkheid om te komen tot een oordeel. En die Kamer, dat zijn wij.

Zo werkt de democratie in Nederland. Zou moeten werken kan ik beter zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 18:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hoe laat gaat de poppenkast nu verder? Ik dacht 20:35?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 21:39
HaterFrame schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:54:
21:05 schijnt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

21:05 geloof ik

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
Slasher schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:53:
Ze zijn nu aan het dineren, maar hoe zit dat nu, zit Rutte alleen aan een tafeltje? :P
Moet toch, 1.5m enzo :P

Body mods don't determine skill

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0w!N
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:37
21.05 inmiddels, Rutte moet ff nieuwe speech schrijven, is zijn geheugen kwijt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Nu vraag ik me af waar die 5 minuten vandaan komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Laatst online: 09:47

Lordy79

Vastberaden

Arrne schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:53:
[...]

.

Dan proberen ze maar te formeren zonder Rutte, dat kan prima als er een kamermeerderheid voor is.
Als een meerderheid waaronder D66 en CDA Rutte nu wegsturen als MP dan zijn die partijen volledig ongeloofwaardig als ze daarna een kabinet vormen met... Rutte als MP.
Dus als de motie van wantrouwen een meerderheid krijgt neem ik aan dat Rutte opstapt als partijleider van de VVD en zijn kamerzetel opgeeft.

Daarna kan er prima geformeerd worden met een nieuw VVD poppetje.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Arrne schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:55:
19:35 klaar, uurtje eten, half uurtje verlengen = 21:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ardana schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:45:
[...]Volgens mij heeft niet 1 bewindspersoon er ook maar 1 boterham minder om gegeten.
Dan moet je op een partij stemmen die bijv. de lonen van een demissionair kabinet stopt op het moment dat een kabinet demissionair wordt.
En on top of that, nog niet 1 slachtoffer is gecompenseerd.
Die taak ligt dan toch bij het nieuwe kabinet?

Ik ben het met je eens dat er in zo'n geval wel snel een soort overbruggingskrediet vrijgemaakt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Laatst online: 04-10 21:39
Leipo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:56:
[...]

19:35 klaar, uurtje eten, half uurtje verlengen = 21:05
Volgende vraag van @Arrne , waarom 19:35 en niet 19:30 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Lordy79 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:55:
[...]

Als een meerderheid waaronder D66 en CDA Rutte nu wegsturen als MP dan zijn die partijen volledig ongeloofwaardig als ze daarna een kabinet vormen met... Rutte als MP.
Dus als de motie van wantrouwen een meerderheid krijgt neem ik aan dat Rutte opstapt als partijleider van de VVD en zijn kamerzetel opgeeft.

Daarna kan er prima geformeerd worden met een nieuw VVD poppetje.
Wat gebeurt er dan met alle stemmen op Rutte? Zouden die mensen niet opnieuw moeten mogen kiezen? Zo’n gek idee is het niet om opnieuw te gaan stemmen hoor. Verwacht veel minder VVD stemmen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
danslo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:57:
[...]

toeval :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracyn
danslo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:57:
[...]

Omdat ze 19:30 nog bezig waren :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 14:10
Ben ik overigens de enige die zich even verslikte toen Ouwehand die Simons feliciteerde als eerste vrouwelijke zwarte fractievoorzitter?

Overigens nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar stuur Thieme maar terug de kamer in en berg die Ouwehand maar op waar ze vandaan komt.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

dawg schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:54:
[...]

Je gaat naar de Kamer, je beantwoordt vragen, en dan beslist vervolgens de Kamer of men het kabinet al dan niet wegstuurt (a.k.a. het vertrouwen opzegt). Door voortijdig op te stappen ontneem je de Kamer de mogelijkheid om te komen tot een oordeel.
Die kamer kan prima een oordeel vellen op het moment dat ze demissionair zijn.
Ik denk dat het heel lastig gaat worden op het moment dat je mensen gaat verbieden om ontslag te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

mr_petit schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:56:
[...]

Dan moet je op een partij stemmen die bijv. de lonen van een demissionair kabinet stopt op het moment dat een kabinet demissionair wordt.
Wachtgeld afschaffen. Ben ik op tegen maar wat mij betreft mag het wel flink versoberd en ook afhankelijk van hoelang je kamerlid of minister bent geweest. Als dat een half jaar is vind ik een maand wachtgeld voldoende en daarna gewoon de WW in. (En de duur en hoogte van WW hangt dan sterk af van je arbeidsverleden voor je kamerlidmaatschap of ministerschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Arrne schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:55:
Kunnen er nog commercials voor: The Passion, Binnenhof editie.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Erapaz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:57:

Wat gebeurt er dan met alle stemmen op Rutte? Zouden die mensen niet opnieuw moeten mogen kiezen? Zo’n gek idee is het niet om opnieuw te gaan stemmen hoor. Verwacht veel minder VVD stemmen dan.
Tja de stemmen zijn gewoon VVD stemmen en als Rutte opstapt komt de volgende op de lijst aan de beurt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrne
Erapaz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:57:
[...]

Ja, laten we lekker opportunistisch opnieuw naar de stembus gaan zodra dat goed uitkomt voor een deel van de partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0w!N
Lordy79 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:58:
[...]

Wachtgeld afschaffen. Ben ik op tegen maar wat mij betreft mag het wel flink versoberd en ook afhankelijk van hoelang je kamerlid of minister bent geweest. Als dat een half jaar is vind ik een maand wachtgeld voldoende en daarna gewoon de WW in. (En de duur en hoogte van WW hangt dan sterk af van je arbeidsverleden voor je kamerlidmaatschap of ministerschap.
Wachtgeld of niet.. Eenmaal binnen in de TK en je maak goede vriendjes hoef je niet bang te zijn. Hier bijna 2 jaar voor het CBR gewerkt en Pechthold ontmoet.. Een grote lobby van semi-overheid roulette tussen baantjes. En zijn salaris, tja das nog iets beter dan in de TK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:20
Bean77 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:58:
Ben ik overigens de enige die zich even verslikte toen Ouwehand die Simons feliciteerde als eerste vrouwelijke zwarte fractievoorzitter?

Overigens nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar stuur Thieme maar terug de kamer in en berg die Ouwehand maar op waar ze vandaan komt.
waarom?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pukson
  • Laatst online: 09:45
Bean77 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:58:

Viel mij ook op. Maja, als daar weer ophef over moet komen, dan moeten mensen echt wat aan hun lange tenen doen. Sylvana noemt mij ook een witte man. Dus zij een zwarte vrouw wat maakt het ook uit.

Ouwehand mag blijven, scherp en doortastend!

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

mr_petit schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:58:
[...]

Die kamer kan prima een oordeel vellen op het moment dat ze demissionair zijn.
Ik denk dat het heel lastig gaat worden op het moment dat je mensen gaat verbieden om ontslag te nemen.
Ik wil je als advies meegeven je eens in te lezen in hoe het hoort te gaan, je slaat de plank echt mis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:23
Lordy79 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:00:
[...]

Tja de stemmen zijn gewoon VVD stemmen en als Rutte opstapt komt de volgende op de lijst aan de beurt...
Net zoals Hugo de Jonge opstapt als partijleider van het CDA en dan de nummer 2 Pieter Omtzigt zijn plaats inneemt. Ow wacht! ;)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 04-10 19:25

Ardana

Moderator General Chat

Mens

mr_petit schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:56:
[...]
Dat hoeft niet. Maar de schade die ze gedaan hebben mogen ze wel vergoeden. Moeten rellers ook. Moet ik ook als ik 'n stomme fout maak.
Die taak ligt dan toch bij het nieuwe kabinet?
Waar zeer waarschijnlijk weer dezelfde mensen in plaats nemen. Glas, plas, was.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Lordy79 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:58:
[...]

Prima idee. Van mijn part mag het wachtgeld wel helemaal afgeschaft worden voor een kabinet wat zelf/vrijwillig aftreedt. En dat geldt ook voor de WW.
Als ik zelf ontslag neem bij een baas, dan krijg ik ook geen WW.
Ik vindt dat voor zowel kamerleden als leden van de regering dezelfde regels moeten gelden als voor mensen die gewoon in loondienst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03:35
Arrne schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:23:
Het krijgt allemaal geen schoonheidsprijs (verre van zelfs), maar ik krijg nu wel enorm het idee dat het wel opgeblazen wordt tot enorme proporties. Politieke tegenstanders die bloed ruiken en hun media momentje pakken, en potentiële coalitiepartners die de prijs aan het opdrijven zijn.
Waarom denk je dat de VVD zo goed uit de bus kwam deze verkiezingen?
De regering heeft al een jaar vrij spel gehad met betrekking tot regeren in deze crisis.
De oppositie kwam niet aan het woord, konden ze dat wel dan eindigde het in één grote frame.

Dat wekelijkse pers momentje, dat wil elke partij. Zoveel voordeel mee te behalen. En lachend de grootste, 'waarom stem jij op Mark Rutte' reclames op de radio, het is niet voor niks dat ze hun partij programma onderbelicht hebben.

Daar gaan wij allemaal de rekening voor krijgen straks. Ontransparantie is altijd met een rede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 14:59
franssie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:09:
[...]

Nou dat valt wel tegen. Dijkshof was de Kroonprins maar gaf er de brui aan omdat hij Rutte "stom" vond of zoiets (zullen we nooit echt weten).
De meeste kamerleden van de VVD zijn toch wel redelijk wrakhout, die paar die zich onderscheiden hebben nog niet zo in de schijnwerpers gestaan om een hele partij te kunnen trekken.
Maar misschien zie ik iemand over het hoofd, kan, is een kroegtopic en ik juich discussie toe.
Sophie Hermans .. dochter van ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

R0w!N schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:01:

Wachtgeld of niet.. Eenmaal binnen in de TK en je maak goede vriendjes hoef je niet bang te zijn. Hier bijna 2 jaar voor het CBR gewerkt en Pechthold ontmoet.. Een grote lobby van semi-overheid roulette tussen baantjes. En zijn salaris, tja das nog iets beter dan in de TK.
Tuurlijk. Het bekende vaantjes caroussel. Maar er zijn nu een stuk of 70 kamerleden weg geloof ik. Die krijgen allemaal wachtgeld. Als je 4 jaar hebt gezeten vind ik dat prima maar niet te lang - zou er over moeten nadenken wat ik redelijk zou vinden - en daarna gewoon WW. Pechtold is natuurlijk wel een zeer beken oud kamerlid en niet al die 70 krijgen een mooi baantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Arrne schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:00:
[...]

Ja, laten we lekker opportunistisch opnieuw naar de stembus gaan zodra dat goed uitkomt voor een deel van de partijen.
“Het volk” kan toch stemmen op alle partijen? Twee weken geleden kwam het Rutte goed uit, eerst zeggen dat we waarschijnlijk gaan versoepelen, vervolgens stemmen en daarna zeggen dat we voorlopig niet gaan versoepelen. Nu het andere partijen beter uitkomt kan het opeens niet.

Denk dat veel mensen die Rutte hebben gestemd graad een tweede kans willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:23
gekkie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:03:
[...]

Sophie Hermans .. dochter van ..
Loek Hermans :F De man van de nevenfuncties.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dat is een strafrechtelijke zaak
Moet ik ook als ik 'n stomme fout maak.
Mensen die in loondienst een fout in hun werk maken en daardoor ontslagen worden niet gelijk geld moeten betalen om de gelede schade van een bedrijf te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:37
Popcorn erbij. Ik zit klaar! Soort van Netflix serie dit.

[ Voor 7% gewijzigd door Cheezborger op 01-04-2021 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0w!N
Nou Ollongren toch als eerst aan het woord zo te zien.. Is kijken wat daar te voorschijn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

dawg schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:02:
[...]

Ik wil je als advies meegeven je eens in te lezen in hoe het hoort te gaan, je slaat de plank echt mis. :)
licht eens toe?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Cheezborger schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:05:
Popcorn erbij. Ik zit klaar! Soort van Netflix serie dit.
Huis van Kaarten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0w!N
Cheezborger schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:05:
Popcorn erbij. Ik zit erbij! Soort van Netflix serie dit.
House of de Tweede Kamer! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:16
Vandaag is rood! Meer zeg ik niet xD

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Erapaz schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:04:
[...]

Denk dat veel mensen die Rutte hebben gestemd graad een tweede kans willen.
De man is al 10 jaar premier. 3 kabinetten dus. Als ze nu (weer) op Rutte hebben gestemd en nu spijt hebben is het echt hun eigen schuld.
Je kunt zeggen van Rutte wat je wil bij hij is wel consequent in liegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Omdat het oordeel bij de Kamer ligt en niet bij de regering. Dus een demissionair kabinet kun je niet ter verantwoording roepen; het is immers demissionair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Oh en daar gaan we zo weer.. Lekkere soap dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

CurlyMo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:02:
[...]

Net zoals Hugo de Jonge opstapt als partijleider van het CDA en dan de nummer 2 Pieter Omtzigt zijn plaats inneemt. Ow wacht! ;)
Dat gaat niet om het kamerlidmaatschap maar om partijleiderschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

dawg schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:06:
[...]

Omdat het oordeel bij de Kamer ligt en niet bij de regering. Dus een demissionair kabinet kun je niet ter verantwoording roepen; het is immers demissionair.
Je had het over oordelen. Dat is wat anders dan ter verantwoording roepen. De verantwoording is afgelegd bij het neerleggen van de functie. Volgens mij moet een demissionair kabinet ook toestemming krijgen om door te gaan. (dat was vroeger van de koning geloof ik, het is volgens mij demissionair als het kabinet z'n functie heeft neergelegd maar de koning het nog niet geaccepteerd heeft. 1 of andere staatskundige bobo zal dit ongetwijfeld beter kunnen uitleggen)
En een demissionair kabinet kan je verwijderen door een interimkabinet te vormen. Dus ook een demissionair kabinet kan je naar huis sturen.

[ Voor 33% gewijzigd door mr_petit op 01-04-2021 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
T-Forever schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:02:
[...]

Waarom denk je dat de VVD zo goed uit de bus kwam deze verkiezingen?
De regering heeft al een jaar vrij spel gehad met betrekking tot regeren in deze crisis.
De oppositie kwam niet aan het woord, konden ze dat wel dan eindigde het in één grote frame.

Dat wekelijkse pers momentje, dat wil elke partij. Zoveel voordeel mee te behalen. En lachend de grootste, 'waarom stem jij op Mark Rutte' reclames op de radio, het is niet voor niks dat ze hun partij programma onderbelicht hebben.

Daar gaan wij allemaal de rekening voor krijgen straks. Ontransparantie is altijd met een rede...
- Ik snap ook wel dat Rutte garen heeft gespind bij de hele corona crisis
- Daarmee is nog niet gezegd dat hij nu anders verloren had
- Dat kun je net zo goed de oppositie aanrekenen, zij hebben het laten gebeuren
- Gelukkig beoordelen we de stemmen en zetels niet op de motivatie van de kiezers, want dan kun je de democratie wel afschaffen
- Ik zie eigenlijk de link met mijn post niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

mr_petit schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:08:
[...]

Je had het over oordelen.
En een demissionair kabinet kan je verwijderen door een interimkabinet te vormen. Dus ook een demissionair kabinet kan je naar huis sturen.
Maar daar had je het niet over. Jij zei dat men verantwoordelijkheid heeft genomen door af te treden en dat klopt dus niet. Die hoort men af te leggen in de Kamer en dat is nu niet gebeurd.

[ Voor 7% gewijzigd door dawg op 01-04-2021 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0w!N
Telefonisch advies vragen hoe te handelen bij een positieve coronatest?
Dit is toch wel het toppunt van ironie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

dawg schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:10:
[...]

Maar daar had je het niet over. Jij zei dat men verantwoordelijkheid heeft genomen door af te treden en dat klopt dus niet.
Jawel, het neerleggen van je functie (ontslag aanbieden) is het afleggen van de verantwoordelijkheid.
Meer kan je niet doen.
Ik heb m'n post iets veranderd hoe een kabinet demissionair wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:48
Ollongren heeft het er moeilijk mee. Ik vermoed dat ze aan het praten is naar een aankondiging dat ze opstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:46
Oke dus ze was in paniek.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gaat Ollongren nou bijna janken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 14:59
CurlyMo schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:04:
[...]

Loek Hermans :F De man van de nevenfuncties.
Yups .. mooi op de achtergrond klaargestoomd, zelfde netwerk als pappa die er ook op de achtergrond nog is en mooi ingewerkt als persoonlijk assistent van Rutte en Blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Ligt het aan mij of hangt de stream van de NOS constant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
R0w!N schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:05:
[...]

House of de Tweede Kamer! :9~
Moest eigenlijk denken aan Designated Survivor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 08:41
Insert12 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:11:
Ollongren heeft het er moeilijk mee. Ik vermoed dat ze aan het praten is naar een aankondiging dat ze opstapt.
Om daarmee Rutte te sparen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

mr_petit schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:11:
[...]

Jawel, het neerleggen van je functie (ontslag aanbieden) is het afleggen van de verantwoordelijkheid.
Meer kan je niet doen.
Ik heb m'n post iets veranderd hoe een kabinet demissionair wordt.
Sorry maar nee. Dit is gewoon niet zo. Het kan een gevolg zijn maar dat is dus aan de Kamer en niet aan de regering zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0w!N
Dracyn schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:12:
Hier geen enkel probleem, loopt vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Ligt aan jou denk ik. Hier niks mis mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:46
sambalbaj schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:12:
Ja om het corona en paniek toen en haar gesteldheid. Snappen we wel. Maar nu de rest

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Ligt aan jou. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:19

drooger

Falen is ook een kunst.

https://www.tweedekamer.n...n/livedebat/plenaire-zaal werkt prima ;)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
R0w!N schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:11:
Telefonisch advies vragen hoe te handelen bij een positieve coronatest?
Dit is toch wel het toppunt van ironie!
Nou ja, het is beter dan langs gaan bij iemand om in persoon advies te vragen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:21

g0tanks

Moderator CSA

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:11
dawg schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:10:
[...]

Maar daar had je het niet over. Jij zei dat men verantwoordelijkheid heeft genomen door af te treden en dat klopt dus niet.
Asscher is de enige die verantwoordelijkheid heeft genomen. De rest heeft gewoon een juridisch trucje uitgehaald: blijven zitten, wetende dat het toch het einde van de rit was.

Het is wel zorgwekkend hoe sommige mensen nog steeds doen alsof het allemaal niks voorstelt. Een premier die de kamer niet juist informeert en daarover liegt: het is één van de grondbeginselen van ons stelsel. Alleen Ouwehand en Marijnissen schijnen dat in de gaten te hebben. Ook Klaver zijn betoog over "vertrouwen" klonk veel te vrijblijvend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

sambalbaj schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:12:
Kan je het haar kwalijk nemen?
Ze heeft ook corona en volgens mij heeft ze ook een long/bronchien aandoening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik merk wel dat m'n internet wat traag is... Maar goed kijk via de tv, dus kan niet oordelen over de stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Zo bied excuses aan dat ze briefje niet goed heeft opgeborgen. Lol.

Had ze dat wel gedaan was dit alles nooit gebeurd.

Dat zijn dus excuses aan Rutte en niet aan Omtzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Insert12 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:11:
Dat zou vreemd zijn, aangezien dit hele verhaal totaal los staat van haar functioneren als minister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

mr_petit schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:14:
[...]

Nou, ze kan een probleem hebben met de ademhaling OF bijna janken. Dat zijn wel echt 2 andere dingen :p

Ik denk dat ze probleem heeft met ademhaling (heb zelf Corona gehad, echt kut).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
mr_petit schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:14:
[...]

Wat te denken van onbedoeld in het midden van de aandacht staan, zoveel kritiek ontvangen en mogelijk moeten aftreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
horizon1978 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:14:
Zo bied excuses aan dat ze briefje niet goed heeft opgeborgen. Lol.

Had ze dat wel gedaan was dit alles nooit gebeurd.

Dat zijn dus excuses aan Rutte en niet aan Omtzigt.
Zoals een crimineel die spijt betuigt als ie gepakt wordt, is geen spijt van de daad, maar spijt over de gevolgen.
Mevrouw is gewoon een anti-democraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:05
mvrhrln schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:15:
[...]

Zoals een crimineel die spijt betuigt als ie gepakt wordt, is geen spijt van de daad, maar spijt over de gevolgen.
Mevrouw is gewoon een anti-democraat.
Dat is wel heel kort door de bocht.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hier wordt echt heel veel verborgen gehouden... :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0w!N
Functie elders met niemand gesproken, een eigen invulling dus. Graaf je je eigen graf.
Rutte laat D66 dus voor zen karretje spannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 03-10 09:56

Martinspire

Awesomeness

Dus Ollengren zegt nu dat het dus eigenlijk niet van Rutte af komt...
Gokje: glas, plas, was...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Het stond er wel, maar het had er niet moeten staan. Maar we weten inmiddels dat Rutte het er wel over gehad heeft, hij kon het zich alleen moet herinneren. Waarom zegt Ollognren dat dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

dawg schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:12:
[...]

Sorry maar nee. Dit is gewoon niet zo. Het kan een gevolg zijn maar dat is dus aan de Kamer en niet aan de regering zelf.
Jawel. Je kan niet iemand onthouden van zijn ontslagindiening.
Het neerleggen van je functie is het afleggen van de verantwoordelijkheid.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 01-04-2021 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02:33
Wat een poppenkast allemaal :’)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

R0w!N schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:16:
Functie elders met niemand gesproken, een eigen invulling dus. Graaf je je eigen graf.
Of hij heeft het gewoon niet op die manier gezegd. Dat kan dus echt gewoon he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:15:
[...]

Nou, ze kan een probleem hebben met de ademhaling OF bijna janken. Dat zijn wel echt 2 andere dingen :p

Ik denk dat ze probleem heeft met ademhaling (heb zelf Corona gehad, echt kut).
Kortademigheid kan goed kloppen na corona.

Neem het haar ook niet kwalijk, valt alleen wel op.
Gaat nu ook al beter.

Memo nog niet gelezen, niet aan toegekomen toen ze vertrok

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• horizon1978
Ha, ambtenaar krijgt de schuld!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tosemime
  • Laatst online: 10:08
Ze zegt dus dat ze zelf die notitie niet eens gelezen had tot dat moment, wie heeft die tekst er dan op gezet? en waarom? dit blijft onduidelijk zo..

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

PWM schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:15:
[...]
Dat zijn wel echt 2 andere dingen :p
Ja tuurlijk, maar ik kan me indenken dat ze nu en de afgelopen dagen emotioneel zwaar aangeslagen was.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 10:14
Ze praat veel maar zegt niet echt iets

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cheezborger
Ik geloof helemaal niks van deze verklaring van Ollongren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• horizon1978
Tosemime schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:18:
Ze zegt dus dat ze zelf die notitie niet eens gelezen had tot dat moment, wie heeft die tekst er dan op gezet? en waarom? dit blijft onduidelijk zo..
Een notulerende ambtenaar.

En Jorritsma, Ollongren en Rutte weten van niets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-10 22:07
R0w!N schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:16:
die haat en frustratie _/-\o_ :D

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

mr_petit schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:17:
[...]

Jawel. Je kan niet iemand onthouden van zijn ontslagindiening.
Het neerleggen van je functie is het afleggen van de verantwoordelijkheid.
Zoals ik dus al zei; lees je eens in want je slaat de plank nog steeds mis v.w.b. democratische grondbeginselen.

[ Voor 5% gewijzigd door dawg op 01-04-2021 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 03-10 09:56

Martinspire

Awesomeness

Tosemime schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:18:
Blijft vaag, maar ik denk dat belangrijk is dat het nu niet van Rutte af kwam en daardoor waarschijnlijk die motie niet gaat halen. Dr zal nu wel een onderzoekje komen, maar dat is vast voor de buhne.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:48

Marc H

- - Is wakker - -

Amnesie is blijkbaar even besmettelijk als Covid.....

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
Ha - ha, Wilders staat al als eerste klaar bij de interruptiemicrofoon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• horizon1978
Martinspire schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:19:
[...]

Blijft vaag, maar ik denk dat belangrijk is dat het nu niet van Rutte af kwam en daardoor waarschijnlijk die motie niet gaat halen. Dr zal nu wel een onderzoekje komen, maar dat is vast voor de buhne.
Kan nog steeds van Rutte komen. Ambtenaar notuleert wat er gezegd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Marc H schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:19:
Amnesie is blijkbaar even besmettelijk als Covid.....
Wie schreeuwt dit even door de kamer heen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Gisteravond heeft van Ork Ollongren gebeld. Lol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:19

drooger

Falen is ook een kunst.

Martinspire schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:19:
[...]

Het kwam dus wel naar voren in dat gesprek met Rutte, maar het was niet "relevant genoeg" om op te schrijven.
Net zoals zaken die bij de Rutte-doctrine weggelakt of weggehouden worden niet belangrijke zaken zijn. :+

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Pagina: 1 ... 59 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/